Gregor Schlierenzauer: "W Kuusamo różnie bywa"

  • 2010-11-21 15:37

Już tylko pięć dni dzieli nas od inauguracji PŚ w fińskim Kuusamo. Gregor Schlierenzauer, najlepszy austriacki skoczek dwóch ostatnich sezonów przygotowuje się do tej zimy z wielką starannością.

Schlierenzauer cześć przygotowań odbywa pod okiem trenera Markusa Maurbergera. "Zbieram doświadczenia. Każde zawody to kolejny krok, by stać się lepszym" - mówi Austriak. I zauważa, że gdy w Kuusamo wieje, a wieje często, wyniki nie odzwierciedlają w pełni potencjału i formy zawodników. Rok temu Gregor był w Kuusamo 19. a Szwajcar Simon Ammann 12. Potem obaj dominowali na skoczniach i zajęli dwa pierwsze miejsca w klasyfikacji generalnej.

Pierwszym bardzo ważnym wydarzeniem tej zimy będzie oczywiście Turniej Czterech Skoczni. Gregorowi nie udało się go na razie wygrać, choć miał sporą ochotę. W tym sezonie ambitny młodzieniec ma też szansę powiększyć swoją imponującą kolekcję zwycięstw o wielkie trofeum - złoty medal Mistrzostw Świata. Odbędą się one w Oslo na przełomie lutego i marca.

Austriacy na pierwsze miejsce skoków na śniegu wybrali sobie norweskie Lillehammer. Są tam od wczoraj. Alexander Pointner zabrał ze sobą siedmiu skoczków. Są to Gregor Schlierenzauer, Thomas Morgenstern, Wolfgang Loitzl, Andreas Kofler, Martin Koch, David Zauner i Manuel Fettner. Będą tam trenować do czwartku a potem udadzą się do Kuusamo.


Marcin Hetnał, źródło: sportnet.at
oglądalność: (10165) komentarze: (84)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Nie pojedzie na PŚ do Kuusamo - zakończył karierę

    Andreas Widhoelzl w PŚ od sezonu 1999/2000r.

    1999/2000--- 2 miejsce-1452 pkt - 1 Austriak
    2000/2001 - 12 miejsce - 388 pkt - 3
    2001/2002--- 4 miejsce - 874 pkt - 1
    2002/2003--- 3 miejsce-1028 pkt - 1
    2003/2004 - 29 miejsce - 192 pkt - 6
    2004/2005--- 8 miejsce - 999 pkt - 3
    2005/2006 - 10 miejsce - 594 pkt - 3
    2006/2007 - 33 miejsce - 158 pkt - 8
    2007/2008 - bez pkt PŚ - odpadł w kwalifikacjach w Planicy (loty)

  • jozek_sibek profesor
    Nie pojedzie na PŚ do Kuusamo - zakończył karierę

    Martin Hoellwarth w PŚ od sezonu 1999/2000r:

    1999/2000 - 16 miejsce - 347 pkt - 4 Austriak
    2000/2001 - 13 miejsce - 374 pkt - 4
    2001/2002--- 6 miejsce - 737 pkt - 2
    2002/2003--- 6 miejsce - 925 pkt - 3
    2003/2004--- 5 miejsce - 731 pkt - 1
    2004/2005--- 5 miejsce-1179 pkt - 1
    2005/2006 - 40 miejsce--- 59 pkt - 6
    2006/2007 - 18 miejsce - 284 pkt - 6
    2007/2008 - 53 miejsce--- 26 pkt - 8

  • jozek_sibek profesor
    Nie pojedzie na PŚ do Kuusamo - nie aktywny

    Bastian Kaltenboeck

    Bastian Kaltenboeck w PŚ:

    2002/2003 - bez pkt PŚ
    2003/2004 - nie startował
    2004/2005 - nie startował
    2005/2006 - bez pkt PŚ
    2006/2007 - bez pkt PŚ
    2007/2008 - 68 miejsce - 12 pkt - 12 Austriak
    2008/2009 - bez pkt PŚ

    Przez tyle lat tylko 1 raz zapunktował w PŚ!

    2.02.2008 - Sapporo - 19 miejsce

  • jozek_sibek profesor
    Nie pojedzie na PŚ do Kuusamo

    Markus Eggenhofer ur.11.12.1987.



    Markus Eggenhofer w LGP



    2008 - 59 miejsce - 21 pkt ... 9 Austriak

    2009 - 71 miejsce ... 4 pkt - 10

    2010 - 76 miejsce ... 5 pkt - 10





    Markus Eggenhofer w PŚ



    2008/2009 - 27 miejsce - 232 pkt - 5 Austriak

    2009/2010 - bez pkt PŚKomentarz zmoderowany (Moderator nr:12) / 2014-06-27 11:02:22

  • jozek_sibek profesor
    Nie pojedzie na PŚ do Kuusamo

    S.Thurnbichler w PŚ:

    2002/2003 - 44 miejsce - 67 pkt - 11 Austriak
    2003/2004 - 60 miejsce - 16 pkt - 11
    2004/2005 - nie startował
    2005/2006 - bez pkt PŚ
    2006/2007 - 77 miejsce--- 7 pkt - 13
    2007/2008 - bez pkt PŚ
    2008/2009 - bez pkt PŚ
    2009/2010 - 25 miejsce-201 pkt--- 7

  • jozek_sibek profesor
    Austriacy na PŚ w Kuusamo

    M.Fettner w PŚ:

    2000/2001 - 54 miejsce - 45 pkt - 9 Austriak
    2001/2002 - 58 miejsce - 19 pkt - 8
    2002/2003 - nie startował w PŚ
    2003/2004 - nie startował w PŚ
    2004/2005 - bez pkt PŚ
    2005/2006 - 42 miejsce - 50 pkt - 8
    2006/2007 - 48 miejsce - 48 pkt-11
    2007/2008 - 29 miejsce-160 pkt - 7
    2008/2009 - 66 miejsce - 10 pkt - 7
    2009/2010 - 39 miejsce - 82 pkt - 8

  • jozek_sibek profesor
    Austriacy na PŚ w Kuusamo

    David Zauner ur.9.04.1985

    David Zauner w PŚ

    2009/2010 - 13 miejsce - 403 pkt - 6 Austriak

  • jozek_sibek profesor
    Austriacy na PŚ w Kuusamo

    Martin Koch w PŚ od sezonu 1999/2000r:

    1999/2000 - 49 miejsce--- 37 pkt - 8 Austriak
    2000/2001 - 36 miejsce - 109 pkt - 7
    2001/2002--- 8 miejsce - 561 pkt - 3
    2002/2003 - 34 miejsce - 151 pkt - 9
    2003/2004 - bez pkt PŚ
    2004/2005 - 48 miejsce--- 60 pkt - 8
    2005/2006 - 15 miejsce - 383 pkt - 4
    2006/2007 - 12 miejsce - 521 pkt - 4
    2007/2008 - 14 miejsce - 569 pkt - 5
    2008/2009--- 9 miejsce - 604 pkt - 4
    2009/2010--- 8 miejsce - 545 pkt - 5

  • jozek_sibek profesor
    Austriacy na PŚ w Kuusamo

    Andreas Kofler w PŚ.

    2002/2003 - 16 miejsce - 506 pkt - 5 Austriak
    2003/2004 - 21 miejscr - 263 pkt - 4
    2004/2005 - 40 miejsce--- 82 pkt - 7
    2005/2006--- 7 miejsce - 699 pkt - 2
    2006/2007--- 7 miejsce - 727 pkt - 3
    2007/2008 - 13 miejsce - 627 pkt - 4
    2008/2009 - 36 miejsce - 102 pkt - 6
    2009/2010--- 4 miejsce - 893 pkt - 3

  • jozek_sibek profesor
    Austriacy na PŚ w Kuusamo

    Wolfgang Loitzl w LGP od sezonu 2001

    2001 - 39 miejsce--- 34 pkt - 5 Austriak
    2002 - 15 miejsce--- 82 pkt - 4
    2003 - 23 miejsce--- 39 pkt - 5
    2004 - 18 miejsce - 108 pkt - 6
    2005--- 2 miejsce - 470 pkt - 1
    2006--- 2 miejsce - 486 pkt - 1
    2007--- 6 miejsce - 299 pkt - 3
    2008 - 20 miejsce--- 95 pkt - 5
    2009 - 39 miejsce--- 45 pkt - 6
    2010 - 29 miejsce--- 68 pkt - 4

    Wolfgang Loitzl w PŚ od sezonu 1999/2000r.

    1999/2000 - 22 miejsce - 251 pkt - 5 Austriak
    2000/2001--- 7 miejsce - 614 pkt - 1
    2001/2002 - 29 miejsce - 146 pkt - 6
    2002/2003 - 61 miejsce--- 20 pkt-13
    2003/2004 - 28 miejsce - 206 pkt - 5
    2004/2005 - 18 miejsce - 350 pkt - 4
    2005/2006 - 29 miejsce - 156 pkt - 5
    2006/2007 - 13 miejsce - 476 pkt - 5
    2007/2008 - 10 miejsce - 715 pkt - 3
    2008/2009--- 3 miejsce-1396 pkt - 2
    2009/2010--- 6 miejsce - 760 pkt - 4

  • jozek_sibek profesor
    Austriacy na PŚ w Kuusamo

    Thomas Morgenstern w LGP

    2003--- 1 miejsce - 223 pkt - 1 Austriak
    2004--- 4 miejsce - 273 pkt - 2
    2005--- 3 miejsce - 466 pkt - 2
    2006 - 26 miejsce--- 96 pkt - 7
    2007--- 1 miejsce - 569 pkt - 1
    2008--- 6 miejsce - 234 pkt - 3
    2009 - 52 miejsce--- 23 pkt - 9
    2010--- 4 miejsce - 383 pkt - 1

    Thomas Morgenstern w PŚ

    2002/2003 - 20 miejsce--- 385 pkt - 7 Austriak
    2003/2004--- 6 miejsce--- 696 pkt - 2
    2004/2005--- 7 miejsce - 1138 pkt - 2
    2005/2006--- 5 miejsce--- 846 pkt - 1
    2006/2007--- 6 miejsce--- 756 pkt - 2
    2007/2008--- 1 miejsce - 1794 pkt - 1
    2008/2009--- 7 miejsce--- 795 pkt - 3
    2009/2010--- 3 miejsce--- 944 pkt - 2

  • jozek_sibek profesor
    Austriacy na PŚ w Kuusamo

    Gregor Schlierenzauer w LGP:

    2006 - 5 miejsce - 330 pkt - 3 Austriak
    2007 - 3 miejsce - 417 pkt - 2
    2008 - 1 miejsce - 670 pkt - 1
    2009 - 5 miejsce - 280 pkt - 1
    2010-16 miejsce - 124 pkt - 3

    Gregor Schlierenzauer w PŚ:

    2005/2006 - 73 miejsce ---- 7 pkt - 10 Austriak
    2006/2007--- 4 miejsce - 956 pkt--- 1
    2007/2008--- 2 miejsce-1561 pkt--- 2
    2008/2009--- 1 miejsce-2083 pkt--- 1
    2009/2010--- 2 miejsce-1368 pkt--- 1

  • jozek_sibek profesor
    Austriacy ostatniej zimy

    Austriacy w PŚ 2009/2010

    2.G.Schlierenzauer - 1368 pkt
    3.T.Morgenstern --,--- 944
    4.A.Kofler ------------- 893
    6.W.Loitzl ------,------- 760
    8.M.Koch -------------- 545
    13.D.Zauner ---------- 403
    25.S.Thurnbichler ---- 201
    39.M.Fettner ----------- 82
    39.M.Innauer ---------- 82
    43.L.Mueller -----,------ 71
    49.M.Hayboeck -------- 54
    77.F.Schabereiter ------ 5

  • jozek_sibek profesor
    Austria w Pucharze Narodów

    1999/2000 - 2 miejsce - 4409 pkt
    2000/2001 - 2 miejsce--- 600 pkt (z konkursów drużynowych)
    2001/2002 - 2 miejsce - 4761
    2002/2003 - 1 miejsce - 6117
    2003/2004 - 3 miejsce - 2983

    Okres Alexandera Pointnera:

    2004/2005 - 1 miejsce - 5102 pkt
    2005/2006 - 1 miejsce - 3611
    200620/07 - 1 miejsce - 5088
    2007/2008 - 1 miejsce - 6734
    2008/2009 - 1 miejsce - 7331
    2009/2010 - 1 miejsce - 6858

  • jozek_sibek profesor
    Trener Austriaków bedąc zawodnikiem - Alexander Pointner w PŚ

    Alexander Pointner ur.1.01.1971

    1989/1990 - 43 miejsce--- 8 pkt - 7 Austriak
    1990/1991 - 49 miejsce--- 4 pkt-10
    1991/1992 - 29 miejsce - 24 pkt - 8
    1992/1993 - 54 miejsce--- 2 pkt-10
    ----------------------------
    1993/1994 - 74 miejsce - 13 pkt-11

    Do sezonu 1992/1993-stara punktacja(1-25 pkt,2-20,3-15,4-12,5-11,6-10,15-1 pkt

    Miejsca w "15" konkursów:

    9 miejsce----04-01-1992 Innsbruck
    10 miejsce - 06-01-1990 Bischofshofen
    10 miejsce - 10-01-1992 Predazzo
    10 miejsce - 25-01-1992 Oberstdorf
    11 miejsce - 26-01-1992 Oberstdorf
    12 miejsce - 01-12-1990 Lake Placid
    14 miejsce - 17.03.1990 Raufoss
    14 miejsce - 03-01-1993 Innsbruck
    -----------------------------
    38 zdobyte pkt PŚ - w sezonach 89/90 do 92/93 - stara puktacja.

  • anonim
    W uzupełnieniu:

    "Schlierenzauer po olimpijskim sezonie postanowił zmienić trenera. Podobnie jak Adam Małysz zdecydował się na indywidualny tok. Nawiązał współpracę ze swoim pierwszym szkoleniowcem Markusem Maurbergerem.
    - To dzięki niemu znalazłem się na szczycie. On mnie zna lepiej niż ktokolwiek inny, nie tylko moje ciało, ale także i psychikę. Jak dla mnie jest to najlepszy trener na świecie. Zdaję sobie sprawę z tego, że zmiana bodźców treningowych może teraz dać odwrotny skutek, dlatego ten sezon będzie dla mnie przejściowy. Nie znaczy to, że nie chcę wygrywać. To dla mnie najważniejsze - powiedział."
    (ze strony eurosport.pl)

  • JPW2 weteran
    Negrita

    Generalnie się z Tobą zgadzam jeśli chodzi o Adama ale żeby nie było tak różowo to trochę zaprzeczę :) A mianowicie się rozchodzi o sezon 2003/2004. Napisałaś, że był "bez ani jednego podium" i tu się pomyliłaś bo Adam zajmował cztery razy 2 miejsce. Sezonem bez podium a już w erze Jego wielkości był sezon 2007/2008.

    A co do Stefka to mi chodziło mniej więcej o to, że gdyby nie dawka szczęścia zajął by miejsce gdzieś tak 20 - 25. A zatem nie dużo lepiej niż w dalszej części sezonu :) Ale należy zauważyć, że w "30" był trzy razy, więc można to uznać za dobry początek w Kuusamo który nie miał wpływu na dalszą część sezonu.
    Pozdrawiam serdecznie :)

  • Negrita stały bywalec
    Wybaczie opóźnienie

    @JPW2
    No, był na pewno niezłej formie, bo jednak te warunki wykorzystał. Ale przytoczone przeze mnie miejsca w innych konkursach, nie są już tak wysokie.
    @Piotr186
    Chodzi o to, że my inaczej definiujemy kryzys. Dla mnie zawodnik, który jest w pierwszej 10-15 nie ma zapaści, tylko co najwyżej lekki spadek formy. Takim stricte kryzysem mółbyć dla Adama sezon 2003/2004, bez ani jednego podium, a od następnych sezonów systematycznie piął się w górę. Podobnie jak dziś. Na marginesie: sezony poolimpijskie zawsze były dla Adama najlepsze :)

  • poprotu_ja początkujący

    Ale super zdjęcie Gregora wybrali normalnie pokazuje całą jego inteligencje, filozofie życiową, sportowy charakter i oczywiście urok osobisty to jego najlepsze ujęcie bezapelacyjnie Też tak uważacie?;D
    ha ha ha ha he he he he

  • Patrycjags początkujący

    Ja jak Co roku licze na Austriaków :)) Austria ski team 4ever ;**

  • feniks stały bywalec
    Mam pytanie

    Co wolicie? Czy aby Adam, Kamil czy ktorys z naszych wygrywal ze slabym Schlierenzauerem slabym Ammannem itp. czy z mocnymi ?

  • JPW2 weteran
    O Gregorze

    http://www.sport.pl/skoki/1,65074,8701515, PS_w_skokach__Schlierenzauer__licza_sie_tylko_zwyciestwa.html
    zastanawia mnie poczatek tego newsa ...
    "Ma 20 lat i w dorobku mistrzostwo olimpijskie, świata i Kryształową Kulę[...]". - To tak brzmi jakby zdobyl MŚ i IO indywidualnie. A ja się pytam kiedy ?
    Albo mi się troi w oczach albo mam zaniki świadomości :)

  • Maewju stały bywalec

    Mam nadzieję,że w tym sezonie będziemy mogli oglądać piękną sportową walkę pomiędzy Gregorem,Simonem i Naszymi chłopakami na czele z Adamem. :)

  • anonim
    luki2662

    Nie rozumiem co masz na myśli mówiąc, że austriackie gwiazdy mają to do siebie, że nie potrafią utrzymać formy przez kilka sezonów. A Finowie potrafią? A Niemcy potrafią? A Szwajcarzy potrafią? A Japończycy potrafią? A Norwegowie potrafią? A Polacy potrafią? Mówisz, że Ahonen, Małysz i Goldi to wyjątki. Dlaczego wyjątkiem nie moze być Schlierenzauer czy Morgenstern?

  • anonim
    @Emil

    Anisimov startował również w norweskich konkursach tegorocznego Letniego CoC, lecz bił się tam o ostatnie miejsca ze Słowakiem Denisem Sindlerem.

  • KamiLoSsKi doświadczony
    Jeżeli ktoś nie oglądał SPORTU, to:

    http://sport.tvp.pl/skoki/puchar-swiata/wideo/start-malysza-wciaz-zagrozony/3407399

  • feniks stały bywalec
    no

    wlasnie. Wyzywac zawodnikow od ciot nie przystoi. Co byloby pieknego w tym jakby Adam nie mial z kim rywalizowac.Co pieknego bylo w tym jakbysmy nie widzeili miny GS gdy przegrywa z Adamem ?

  • Boy profesor

    @marii506
    Szczególnie w ostatnim skoku sezonu 2009/2010, gdzie pofrunął ponad 230 m przy wietrze w plecy :)

  • feniks stały bywalec
    MadeleineLoveGS

    http://www.youtube.com/watch?v=6zUifKj70Lw

  • KamiLoSsKi doświadczony

    "A Fani Schliereznauer wstydzcie sie ! zeby kibicowac jakiemus Austraikowi a nie Polakowi!"
    ________________________

    Moim zdaniem każdy ma prawo kibicować skoczkowi, którego najbardziej lubi itp. Moim ulubionym skoczkiem od bardzo dawna (i zawsze będzie) jest Adam Małysz, ale nie widzę nic złego w kibicowaniu zagranicznym skoczkom.

  • Damiansport1 stały bywalec

    Mam nadzieje ze Schleirenauer nie bedzie sie liczyl w tym sezonie i bedzie okupowal tyly bo go nie lubiei, ma fatalny charakter i tyle w temacie

    KRÓL JEST TYLKO JEDEN ADAM MAŁYSZ! A Fani Schliereznauer wstydzcie sie ! zeby kibicowac jakiemus Austraikowi a nie Polakowi!

  • anonim

    Ciekawy powinien być konkurs drużynowy wystąpi chyba co najmniej 12 ekip

  • Boy profesor

    Jeśli chodzi o Szwedów to chyba nikt nie prezentuje formy na Puchar Świata. Ogólnie zostało im tylko trzech zawodnik na jako takim poziomie, starszy Grimholm, Nordin i bądź co bądź obiecujący Balkaasen.

  • Emil profesor

    @JPW2 Jak ja Anisimova w tym roku na COC w Oslo widziałem. Mam nadzieje że zobaczymy Szwedów, chociaż oni wolą skakać w pucharze kontynentalnym i często zawody PŚ i LGP odpuszczają.

  • Boy profesor

    @JPW2
    Tutaj masz stare dane, owszem zakończył wtedy karierę, ale rok po tym incydencie wrócił na skocznię i wziął udział w 19 zawodach Pucharu Kontynentalnego, ani razu jednak nie zdobył punktów.

  • JPW2 weteran
    Boy

    Anisimov już w 2008 po konflikcie z trenerami zakończył karierę

  • Boy profesor

    Z Białorusinów to już chyba nikt nie pozostał, Chaadaev skacze na podwórku w Rosji, pół kombinator Sobolev zakończył karierę, a Anisimov był w tak słabej formie, że też już się chyba wycofał.

  • JPW2 weteran
    Fanka

    Bądźmy dobrej myśli :) Ta informacja będzie przed południem a ja w tym czasie niestety będę w "piekle". Mam nadzieje, że w wolnej chwili uda mi się wejść z telefonu :)

  • anonim

    JPW2
    a zapomnialem ale cos mi sie przypomina ze Małysz mial jakas inna kontuzje ktora zlapal przed sezonem i to nie chodzi o naderwany miesien brzucha rok temu

  • anonim

    Jeszcze 5 dni do kwalifikacji i zobaczymy kto jak się prezentuje.
    Pierwsze starty nie odzwierciedlą całej formy bo ta nadchodzi wraz z dalszymi startami, jedni ją gubią u innych wzrasta.
    Jestem bardzo ciekawa jak Polska wypadnie w pierwszym konkursie drużynowym to ważne przecież jak się zacznie sezon.
    Adamowi jak sam mówił bardzo zależy na startach od początku sezonu wiadomo MŚ najważniejsze ale zawody i to od początku są nie mniej ważne.
    Austriacy z pewnością mogą znów być mocni w drużynie lecz indywidualnie nie koniecznie zobaczymy jak to będzie.

    Z wielką niecierpliwością czekam jutro na informacje po kontroli lekarskiej Adama kolana, mam nadzieję, że redakcja uraczy mnie i nie tylko informacjami na ten temat, ale mam przeczucie, że będzie wszystko ok.
    Jednak dopiero na jakąś oficjalną wiadomość krzyknę sobie huraaaa jedzie !

  • JPW2 weteran

    W końcówce sezonu przez co opuścił 5 ostatnich konkursów. Jak dobrze pamiętam to był gdzieś w "10" i sądzę, że w niej by się utrzymał.

  • JPW2 weteran
    dm

    Upadek w Salt Lake City na treningu.

  • anonim

    JPW2
    jaka Małysz mial kontuzje w/przed sezonem 03/04?nie wiem czy to bylo przyczyna bo w Kuusamo byl 2 razy 2gi

  • JPW2 weteran

    Podobnie jest przecież z naszym Mistrzem. Po trzech z rzędu Pucharach Świata sezony: 03/04,04/05,05/06 to miejsca: 12 (z powodu kontuzji), 4 i 9. Po czwartej kuli lata 2007/2008 - 12, 2008/2009 - 13 ale pamiętamy końcówkę :) Nie jeden chciałby mieć takie wyniki :)

  • JPW2 weteran
    piotr186

    Też zależy co się rozumie pod pojęciem zapaść formy. Bo przecież Janne kiedy był "bez formy" i tak (jak zresztą pidałeś) plasował się w czołówce. Po sezonach 1994/95 i 95/96 kiedy zajął w PŚ trzecie miejsca w dwóch kolejnych był odpowiednio 8 i 9. Lata 98/99 i 99/00 to miejsca 2,3 kolejne trzy lata 5,15 i 4 miejsce.....w sezonie 2006/2007 był 8 po dwóch KK i 2 miejscu. Sezon 2007/2008 to trzecie miejsce a ostatni (09/10) to już miejsce 11. A zatem można powiedzieć, że taką zapaść niektórzy mają gdy są w życiowej formie :)

  • Emil profesor

    @piotrze. Ahonen miał chyba po 2 kulach jeden słabszy sezon bo w sezonie 2005/2006 miał 2 miejsce. Zresztą dla mnie miejsce w czołowej "10" to nie żaden kryzys formy. Kryzysy mieli Peterka, kryzys miał Nieminen, nieco mniejszy kryzys miał Schmitt. A Małysz i Ahonen to raczej spadki dyspozycji które u Janne przez całą kariere trwały może 4 sezony.

  • JPW2 weteran
    Negrita

    No akurat Stefan w 2006 roku skorzystał trochę na pechu czołowej "15". Miał niezłą formę ale gdyby konkurs był normalny to 12 pozycji by nie zajął.

  • piotr186 profesor
    negrita

    Pri9moz Peterka wygrał dwie KK (sezony 96/97 i 97/98) poczym potrzebował trzech sezonów aby wrócić na szczyt choć na chwilę (sezon 02/03)

    Schmit po trzech świetnych sezonach i 2 kk się nie odnalazł do dziś.

    Adam Małysz po trzech KK miały trzy sezony słabsze/słabe

    Ahonen po dwóch KK, wrócił do czołówki (ścisłej, bo w szerokiej był cały czas) dopiero dwa sezony później w 07/08.

    Jak widać zaspać formy rzadko jest krótsza niż czas sukcesów a zwykle nawet dłuższa.

  • luki2662 stały bywalec

    Austriacki gwiazdy mają to do siebie że nie są w stanie utrzymać swoich zawodników przez więcej niż kilka sezonów zobaczcie sami od roku 1999 kto inny był w formie. nie to samo co Ahonen, Małysz. wyjątkiem był Goldi ale ona miał zupełnie inny styl i system szkolenia. Więc nie wierze by Morgi i Schli pokazali wielką klasę :)

  • anonim

    Myślę ze Greg znowu będzie mocny dlaczego? bo nie bedzie lepszych od Shlierenzauera u Niemców nikt Finów nikt Norwegów może jeden Rosjan nikt u nas Stoch(wielka niewiadoma, Małysz ale kolano)i u Japończyków Ito ale to tez wielka niewiadoma

  • Emil profesor

    Owszem w sezonie 2006/2007 czołowa "15" skakała w karygodnych warunkach ale podium było dokładnie takie jakie typowałem po treningach czyli nokautujący rywali Lappi i Jacobsen i Amman. Gdyby warunki były stabilne i sprawiedliwie jestem przekonany że z tej pokrzywdzonej "15" do walki o podium włączył by się tylko Małysz. Teraz będzie system kompensacji i zawsze jak jakiś skoczek trafi w swoim skoku na gorszy wiatr to zawsze jakieś punkciki do przodu i większa szansa na nadrobienie tego w 2 skoku.

  • asd weteran

    @fff

    Nie wydaje mi się, żeby dla zawodnika, który walczy o wygraną w LGP, sezon wcześniej mniej więcej od połowy sezonu nie spada z podium, satysfakcjonujące były miejsca 5-10, takie zajmował na początku 05/06, skakał bez błysku zresztą i ciężko było oczekiwać dobrego TCS. Zdecydowanie wolę początek 06/07, albo 02/03 :P. A sezon 03/04 oczywiście że ciekawy, bo równy, nie było zawodnika, który by dominował cały sezon, dużo zawodników łapało formę i ją traciło. Mimo słabego sezonu, Adam po konkursach w Zakopanem (2,2) miał dużą szansę na dogonienie lidera, był chyba 5 w PŚ i tracił ponad 100 pkt o ile dobrze pamiętam. Lider po Zakopanem miał z 500 pkt gdzieś. Gdzie dzisiaj taka sytuacja :).

  • zrowerowany bywalec

    Mi się przypomina sytuacja u Goldberga też On na początku swojej kariery miał bardzo dobre momenty od razu 3 kule myślę u Gregora już ta forma powoli będzie spadać oczywiście będzie w czołówce ale raczej nie doścignie Małysz czy Ahonena tak mi się wydaje widać że jest słaby psychicznie bo nie pokazuje takie gesty że nie wiem jak to określić.Złości się po skoku nie udanym itd.Nigdy nie widziałem żeby się cieszył z każdego skoku myślę że jest nie czerpie radości ze skoków chyba :D..a. już sam nie wiem :D

  • fff doświadczony
    Kamil

    W ostateczności padła? Sorry, ale jesteś śmieszny... Przypomnieć ci rok 2006/2007, a nawet rok 2008/2009? Wielu zawodników którzy byli potem w czołówce całkowicie zepsuło skoki. W pierwszym np. Małysz czy Ahonen (zdaję sobie sprawę, że to był sezon przejściowy, ale jednak). A w 2008 Vasiliev, Jacobsen czy Hautamaeki byli poza pierwszą 50. Kuusamo to zawsze jest, była i będzie w pewnym sensie loteria.

  • Emil profesor

    @fff Ale jednak na podium staneli w 2006 Jacobsen i Amman a potem też znaleźli się w trójce generalki. A Lappi był wtedy bardzo mocny, wymiatał na treningach a potem skakał słabiej ale 6 w generalce T4S był. Posunąłbym się wręcz do stwierdzenia że podium w tym konkursie było bardzo sprawiedliwe ale dalsze miejsce niekoniecznie P)

  • KamiLoSsKi doświadczony
    Poprawka

    Wcześniej napisałem:
    "W jakiej jest formie Gregor i inni dowiemy się za pięć dni"

    Niekoniecznie się dowiemy , bo za 5 dni jest Kuusamo. :)

  • starysceptyk doświadczony

    Osiem ostatnich PŚ, w których zaczynał się on od konkursy w Kuusamo.

    2002/03 w Kuusamo Primo Peterka a PŚ siódmy
    2003/04 w Kuusamo Matti Hautamäki a w PŚ siódmy
    2004/05 w Kuusamo Janne Ahonen a w PŚ Pierwszy
    2005/06 w Kuusamo Jakub Janda a w PŚ Pierwszy
    2006/07 w Kuusamo Arttu Lappi a w PŚ piętnasty
    2007/08 w Kuusamo Thomas Morgenstern a w PŚ Pierwszy
    2008/09 w Kuusamo Simon Ammann a w PŚ drugi
    2009/10 w Kuusamo Björn-Einar Römören w PŚ dziewiąty

    Na 8 razy 3 razy zwycięzca z Kuusamo zwyciężył PŚ a 1 raz był drugi.

    Czyli teoria że konkurs w Kuusamo nie ma znaczenia w ostatecznej kolejności PŚ padła

    ............................................................

  • fff doświadczony

    Ja osobiście nie będę narzekać ani się dziwić i będę w pełni usatysfakcjonowany, jak Adam będzie w formie z pierwszej części sezonu 2005/2006. Regularnie wchodził do 10 i był w czołówce. Oczywiście w TCS żeby było znacznie lepiej niż wtedy.

  • fff doświadczony

    Oczywiście mówię do ciebie Negrita :) A co do sezonu 2003/2004 (dla mnie jednego z najciekawszych w historii, mimo nieciekawej formy Adama, bardzo lubię ten sezon), analizowałem wielokrotnie ten sezon w wykonaniu Adama i uznaję go nawet za gorszy niż 08/09 czy 07/08. Adam był przede wszystkim strasznie nierówny. Kiedy łapał dobrą formę, bardzo szybko ją gubił. Bardzo słaby był też 07/08 kiedy po prostu tej dobrej formy nie złapał ani razu. Najlepsze miejsce 4 w Zakopanem było trochę szczęśliwe, ale ogólnie Adam jest najrówniejszym zawodnikiem w PŚ.

  • fff doświadczony

    Ty nawet nie mów o konkursie w 2006 roku, bo wtedy wygrał Lappi, który potem też żadnych rewelacji nie pokazywał. A w 10 były takie rewelacje jak Hakola czy Ulmer :P

  • anonim
    @asd

    Miewał gorsze chwile :) Ale nie wypadał na dłuższy czas z czołówki Pucharu Świata :) Jak dla mnie Adam i Ahonen to dwaj najrówniejsi skoczkowie. Gregora niestety bardzo nie lubię, więc też nie będę go komentował :)

  • Negrita stały bywalec
    Kuusamo, a reszta sezonu....

    Dla mnie Kuusamo absolutnie nie obrazuje fromy danego zawodnika. Weźmy np. zeszły sezon w wykonaniu Pascala Bodmera, Nieznany wówczas większości kibiców Bodmer, zajął w Finlandii 2. miejsce. Potem nie powtórzył, a nawet nie zbliżył się już do tego rezultatu. Był jeszcze 5 w Lillehammer, 8 i 9. w Innsbrucku i Bischoffschofen, ale przykładowo w Zakopanem 23. i 37. 20 i 21. na Kulm, 41. w Kuopio. Poodobnie Stefan Hula w sezonie 2006/2007 w Kuusamo 12., natomiast w trakcie sezonu zdobył jedynie 26 pkt, 29. i 48. w Lillehammer, 40. w Kuopio, 50. w Zakopanem.

  • asd weteran

    Z Ammannem to chyba jakiś kiepski żart. A lata 2003-2006 to co? Miejsca 10-15 ? Adam faktycznie trzyma się mocno nawet jak jest bez formy, z tym że niektórzy chcieliby być tak bez formy jak Adam czasem, tj. zajmować miejsca 10-15. Tylko że Adam też miewał gorsze chwile, lata przed 2001 + po 3 latach dominacji dużo słabszy sezon 03/04, tam w niektórych konkursach ledwo do "30" wchodził. 05/06 podczas TCS był wycofywany, także podobna sytuacja. 07/08 Harrachow, Predazzo - zastanawiano się czy to nie jest jego koniec - nie wchodził do "30". Sezon później też tak do Kuopio (czyli do Marca!) za ciekawie nie było.

  • Negrita stały bywalec
    Piotr186

    Nie zgadzam się z Tb, tzn. jest paru skoczków, którzy są zaprzeczeniem tej reguły. Głównie należy tu wspomnieć Adama: nawet, gdy miał lekki dołek cały czas plasował się w pierwszej 10-15 i trwało to zaledwie sezon, góra 1,5. Podobnie zresztą z Simonem Ammannem. Można powiedzieć, że obaj z małymi przerwami są ciągle na szczycie.

  • KamiLoSsKi doświadczony

    Moim zdaniem Schlierenzauer ma rację, że Kuusamo nie musi pokazywać prawdziwej dyspozycji skoczka. Oczywiście może, ale często jednak nie pokazuje. Kuusamo jest strasznie tajemnicze...:) Ja nie odbieram jego wypowiedzi, jako tłumaczenia się, bo jest w słabej formie. Po prostu ma rację. W jakiej jest formie Gregor i inni dowiemy się za pięć dni..! :)

  • Fanka_Ammanna doświadczony

    Breaking the ice, w piątek z Gregor na Eurosporcie będzie.

  • JPW2 weteran

    Jak jest z Jego formą dowiemy się wkrótce. Nie można Go lekceważyć ale ja sądzę, że nie będzie taki mocny.

  • piotr186 profesor

    Zygmunt

    Święta racja zwłaszcza w skokach istniej reguła że czym dłużej skoczek na szczycie to potem jest tym dłużej w dołku .

  • anonim

    Jak długo można trzymać wysoką formę. W końcu musi przyjść dołek i wtedy... jeżeli to przeskoczy, to będzie walczył z rekordami, a jak nie wytrzyma to zakończy karierę.

  • anonim
    ;)

    ....i bardzo dobrze, że Schlieri wział się do roboty:)
    mam nadzieję, że ten sezon będzie lepszy od poprzedniego ;p

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl