Zmiany w strukturze kadr polskich skoczków!

  • 2012-04-24 20:00

Po wtorkowym posiedzeniu zarządu Polskiego Związku Narciarskiego podjęto decyzje dotyczące kadr polskich skoczków na nadchodzący sezon 2012/2013. Kamil Stoch, Piotr Żyła, Maciej Kot oraz Krzysztof Miętus to zawodnicy, którzy znaleźli się w kadrze, prowadzonej przez Łukasza Kruczka.

"Odbywało się wiele spotkań z trenerami, w których uczestniczył też Adam Małysz i bardzo często dyskutowaliśmy nad zmianami w strukturze kadry w skokach narciarskich. Grupa skoczków została zatem podzielona - formalnie na papierze - na A (olimpijską) i B (młodzieżową)" - powiedział Apoloniusz Tajner portalowi Sport.onet.pl.

Kadry liczą łącznie aż osiemnastu skoczków oraz pięciu trenerów.

"Rozbiliśmy tych zawodników na pięć podgrup. Trenerzy będą mieli pod osobistą, bezpośrednią opieką po czterech zawodników, a w jednym przypadku będzie to dwóch skoczków. Chodziło bowiem o to, by programu szkoleniowego nie realizować pod kątem najlepszego zawodnika" - wyjaśnił prezes PZN.

U trenera Zbigniewa Klimowskiego będą Stefan Hula i Dawid Kubacki. Z kolei z Piotrem Fijasem trenować mają Jan Ziobro, Andrzej Zapotoczny, Jakub Kot i Łukasz Rutkowski.

Pierwsza grupa zawodników została objęta kategorią szkolenia A, co oznacza, że będzie miała zapewnione najlepsze warunki. Druga znalazła się kategorii B - z nieco gorszymi warunkami, zaś trzecia w kategorii C, co oznacza szkolenie w kraju.

W grupie młodzieżowej kategorią A objęci zostali: Aleksander Zniszczoł, Klemens Murańka, Bartlomiej Kusek i Tomasz Byrt. Ich trenerem będzie Robert Mateja. Maciej Maciusiak poprowadzi Mateusza Kojzara, Krzysztofa Bieguna, Szymona Szostoka i Grzegorza Miętusa.

Kadry polskich skoczków na sezon 2012/2013:

Kadra A (seniorzy):
Podgrupa A (trener: Łukasz Kruczek): Kamil Stoch, Piotr Żyła, Maciej Kot i Krzysztof Miętus
Podgrupa B (trener Zbigniew Klimowski): Stefan Hula i Dawid Kubacki
Podgrupa C (trener: Piotr Fijas): Jan Ziobro, Andrzej Zapotoczny, Jakub Kot i Łukasz Rutkowski.

Kadra B (młodzieżowa):
Podgrupa A (trener: Robert Mateja): Aleksander Zniszczoł, Klemens Murańka, Bartlomiej Kusek i Tomasz Byrt
Podgrupa B (trener: Maciej Maciusiak): Mateusz Kojzar, Krzysztof Biegun, Szymon Szostok i Grzegorz Miętus


Tadeusz Mieczyński, źródło: sport.onet.pl+własne
oglądalność: (16016) komentarze: (136)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik Polski - kadra B - podgrupa B

    Szymon Szostok w PŚ - ur.19.05.1994:

    PŚ - nie startował


    Sz.Szostok w PK:

    2011/2012 - bez pkt PK

    Lokaty w konkursach:

    2011/2012 - 54,65


    Sz.Szostok w FIS Cup:

    2010/2011 - 248 miejsce ... 3 pkt - 12 Polak
    2011/2012 ... 81 miejsce - 73 pkt ... 4

    Lokaty w konkursach:

    2010/2011 - 38,28,60
    2011/2012 - 60,18,09,14,18

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik Polski - kadra B - podgrupa B

    Krzysztof Biegun w PŚ - ur.21.05.1994:

    PŚ - nie startował


    K.Biegun w PK:

    2011/2012 - bez pkt PK

    Lokaty w konkursach:

    2011/2012 - 52,43,54,66


    K.Biegun w FIS Cup:

    2010/2011 - 258 miejsce -.-- 1 pkt - 13-14 Polak
    2011/2012 ... 46 miejsce - 127 pkt ... 1 Polak

    Lokaty w konkursach:

    2010/2011 - 36,30,49,31
    2011/2012 - 08,20,38,07,12,10

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik Polski - kadra B - podgrupa B

    Mateusz Kojzar w PŚ - ur.14.10.1994:

    PŚ - nie startował


    M.Kojzar w PK:

    2011/2012 - bez pkt PK

    Lokaty w konkursach:

    2011/2012 - 47,41,46,46,58


    M.Kojzar w FIS Cup:

    2010/2011 - 179 miejsce - 17 pkt - 6 Polak
    2011/2012 ... 99 miejsce - 60 pkt - 5

    Lokaty w konkursach:

    2010/2011 - 20,30,26
    2011/2012 - 23,16,07,49,30,33

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik Polski - kadra B - podgrupa B

    Grzegorz Miętus w PŚ - ur.20.02.1993:

    2009/2010 - 63 miejsce - 20 pkt - 6-7 Polak
    2010/2011 - nie startował
    2011/2012 - nie startował

    Miejsca w PŚ

    2009/2010 - 48,47,22,20
    2010/2011 - nie startował
    2011/2012 - nie startował


    G.Mietus w LGP

    2009 - 73 miejsce - 3 pkt - 11 Polak
    2010 - bez pkt
    2011 - 84 miejsce - 2 pkt - 12

    Miejsca w LGP

    2009 - 28
    2010 - 36
    2011 - 29

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik Polski - kadra B - podgrupa A

    Bartlomiej KŁUSEK w PŚ - ur.15.01.1993:

    2011/2012 - bez pkt PŚ

    Lokaty w konkursach:

    2011/2012 - 32,36


    LGP:

    2011 - 62 miejsce - 18 pkt - 10 Polak

    Lokaty w konkursach:

    2011 - 24,25,26

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik Polski - kadra B - podgrupa A

    Tomasz BYRT w PŚ - ur.21.01.1993:

    2010/2011 - 78 miejsce - 2 pkt - 7 Polak
    2011/2012 - bez pkt PŚ

    Lokaty w konkursach:

    2010/2011 - 40,43,29,42,35,42,33
    2011/2012 - 43,46,44,46,38


    T.Byrt w LGP:

    2010 - bez pkt LGP
    2011 - 31 miejsce - 72 pkt - 5 Polak

    Lokaty w konkursach:

    2010 - DSQ w kwalifikacjach (58 ostatni)
    2011 - 15,11,08

  • jozek_sibek profesor
    6 zawodnik Polski w PŚ 2011/2012 - kadra B - podgrupa A

    K.Murańka w PŚ - ur.31.08.1994:

    2007/2008 - bez pkt PŚ
    2008/2009 - nie startował
    2009/2010 - bez pkt PŚ
    2010/2011 - bez pkt PŚ
    2011/2012 - 56 miejsce - 26 pkt - 6 Polak

    Lokaty w konkursach

    2007/2008 - 75 (Zakopane)
    2008/2009 - nie startował
    2009/2010 - 58,57 (Zakopane)
    2010/2011 - 61,58,60,52,37,51
    2011/2012 - 39,40,21,33,24,22


    K.Murańka w LGP:

    2009 - bez pkt LGP
    2010 - nie startował
    2011 - nie startował

    Lokaty w konkursach

    2009 - 53
    2010 - nie startował
    2011 - nie startował

  • jozek_sibek profesor
    4 zawodnik Polski w PŚ 2011/2012 - kadra B - podgrupa A

    A.Zniszczoł w PŚ - ur.8.03.1994:

    2011/2012 - 47 miejsce - 60 pkt - 4 Polak

    Lokaty w konkursach:

    2011/2012 - 48,48,64,09,14,54,41,61,18


    A.Zniszczoł w LGP:

    2011 - 59 miejsce - 20 pkt - 9 Polak

    Lokaty w konkursach:

    2011 - 49(DSQ w konkursie) oraz 57(DSQ w kwalifikacjach),25,17

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik Polski - kadra A - podgrupa C

    Ł.Rutkowski w PŚ - ur.22.01.1988:

    2006/2007 - bez pkt
    2007/2008 - bez pkt
    2008/2009 - 50 miejsce - 29 pkt - 5 Polak
    2009/2010 - 41 miejsce - 79 pkt - 3
    2010/2011 - nie startował
    2011/2012 - nie startował

    Lokaty w konkursach

    2006/2007 - 57
    2007/2008 - 38,61
    2008/2009 - 57,59,51,27,53,67,62,39,24,26,57,61,45,18
    2009/2010 - 28,41,47,60,37,50,13,25,13,13,25,31,37,43,30,49,28
    2010/2011 - nie startował
    2011/2012 - nie startował

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik Polski - kadra A - podgrupa C

    Andrzej Zapotoczny w PŚ - ur.16.10.1991:

    2009/2010 - bez pkt PŚ
    2010/2011 - bez pkt PŚ
    2011/2012 - bez pkt PŚ

    Lokaty w konkursach

    2009/2010 - 49,52,53
    2010/2011 - 54
    2011/2012 - 61

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik Polski - kadra A - podgrupa C

    J.Kot w PŚ - ur.19.01.1990:

    2008/2009 - bez pkt PŚ
    2009/2010 - bez pkt PŚ
    2010/2011 - bez pkt PŚ
    2011/2012 - bez pkt PŚ

    Lokaty w konkursach

    2008/2009 - 45
    2009/2010 - 35,53,57
    2010/2011 - 33,34,55,52
    2011/2012 - 53


    J.Kot w LGP

    2009 - 70 miejsce - 5 pkt - 10 Polak
    2010 - nie startował
    2011 - nie startował

    Lokaty w konkursach

    2009 - 45,26
    2010 - nie startował
    2011 - nie startował

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik Polski - kadra A - podgrupa C

    Jan Ziobro w PŚ - ur.24.06.2011:

    2010/2011 - bez pkt PŚ
    2011/2012 - bez pkt PŚ


    Lokaty w konkursach:

    2010/2011 - 55
    2011/2012 - 46,39,49,70,48,44,62,52

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik Polski - kadra A - podgrupa B

    D.Kubacki w PŚ - ur.12.03.1990:

    2007/2008 - bez pkt PŚ
    2008/2009 - bez pkt PŚ
    2009/2010 - bez pkt PŚ
    2010/2011 - bez pkt PŚ
    2011/2012 - bez pkt PŚ

    Lokaty w konkursach

    2007/2008 - 71,69
    2008/2009 - 49
    2009/2010 - 37,32,40,43
    2010/2011 - 64,57,53,44,51,52,32,40,40,48,43,47,47,58
    2011/2012 - 36,46,57,34,63,55,56,36


    D.Kubacki w LGP:

    2009 - 68 miejsce -.-- 9 pkt - 9 polak
    2010 ... 5 miejsce - 348 pkt - 3
    2011 - 46 miejsce ... 43 pkt - 7

    Lokaty w konkursach

    2009 - 39,22,33
    2010 - 06,11,07,05,06,02,02,DSQ,28
    2011 - 17,32,15,18,34,40,64,45

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik Polski - kadra A - podgrupa B

    S.Hula w PŚ - ur.29.09.1986:

    2004/2005 - startował tylko w konkursie druzynowym (Willingen)
    2005/2006 - 54 miejsce - 19 pkt - 4 Polak
    2006/2007 - 60 miejsce - 26 pkt - 4
    2007/2008 - 72 miejsce - 10 pkt - 3
    2008/2009 - 44 miejsce - 51 pkt - 3
    2009/2010 - 63 miejsce - 20 pkt - 6-7
    2010/2011 - 39 miejsce - 95 pkt - 3
    2011/2012 - bez pkt PŚ

    Lokaty w konkursach:

    2005/2006 - 47,45,22,21,63,55,46,71,40
    2006/2007 - 12,29,48,53,58,DSQ(50),55,66,50,29,50,42,46,49,59,54,40,41,46
    2007/2008 - 39,24,35,29,30,39,32,51
    2008/2009 - 55,18,39,34,32,10,38,50,39,26,38,24,DSQ
    2009/2010 - 39,37,27,37,48,41,25,31,29,30,37,29,58,45,47,35,26
    2011/2012 - 33,41,53,33,35,40,33,62,63,50,55,46,32,55,45

  • jozek_sibek profesor
    5 zawodnik Polski w PŚ 2011/2012 - kadra A - podgrupa A

    K.Miętus w PŚ - ur.8.03.1991:

    2007/2008 - bez pkt PŚ
    2008/2009 - 71 miejsce ... 9 pkt - 6 Polak
    2009/2010 - 45 miejsce - 60 pkt - 4
    2010/2011 - bez pkt PŚ
    2011/2012 - 50 miejsce - 49 pkt - 5

    Lokaty w konkursach

    2007/2008 - 44,47,59,73
    2008/2009 - 22,35
    2009/2010 - 43,21,12,22,50,19,49,43,70,54,28,27,41,59
    2010/2011 - 59,53,57,54,52,45,39,63,64,32,55,58
    2011/2012 - 60,34,70,49,68,48,48,20,20,29,36,34,24,59,14,49,34

  • jozek_sibek profesor
    3 zawodnik Polski w PŚ 2011/2012 - kadra A - podgrupa A

    M.Kot w PŚ - ur.9.06.1991:

    2006/2007 - startował tylko w konkursie drużynowym (Lahti)
    2007/2008 - bez pkt PŚ
    2008/2009 - bez pkt PŚ
    2009/2010 - bez pkt PŚ
    2010/2011 - bez pkt PŚ
    2011/2012 - 35 miejsce - 108 pkt - 3 Polak

    Lokaty w konkursach:

    2007/2008 - 72,57,53,35,52,58,43,38,60,41,62,51,41,44,31,36,50,48,51,56
    2008/2009 - 35,47
    2009/2010 - 57,35,56,51
    2010/2011 - 40,45,46,53,45,57
    2011/2012 - 52,19,55,45,53,46,39,40,37,30,28,34,27,25,18,38,28,26,47,28,43,12,40,12,17

  • jozek_sibek profesor
    2 zawodnik Polski w PŚ 2011/2012 - kadra A - podgrupa A

    Piotr Żyła w PŚ - ur.16.01.1987:

    2005/2006 - 51 miejsce ... 23 pkt - 3 Polak
    2006/2007 - 55 miejsce ... 34 pkt - 3
    2007/2008 - bez pkt PŚ
    2008/2009 - 81 miejsce -.-- 4 pkt - 7 - 2x 29 miejsce w Zakopanem
    2009/2010 - bez pkt PŚ
    2010/2011 - 54 miejsce ... 37 pkt - 4
    2011/2012 - 19 miejsce - 267 pkt - 2

    Lokaty w konkursach:

    2005/2006 - 19,20,47,54,55
    2006/2007 - 32,69,51,42,19,20,27,54,24,33
    2007/2008 - 44,47,63,61,71,38,45,49,49,62,45,39
    2008/2009 - 33,61,34,41,46,36,29,29,53,38
    2009/2010 - 51,54,42
    2010/2011 - 31,26,21,32,31,31,46,27,31,21,28,26
    2011/2012 - 19,11,07,19,25,16,42,36,28,60,43,17,22,16,18,13,30,44,42,26,28,10,44,07,24,21


    Piotr Żyła w LGP:

    2005 - bez pkt
    2006 - bez pkt
    2007 - 35 miejsce ... 56 pkt - 4 Polak
    2008 - bez pkt
    2009 - nie startował - jako jedyny z kadry A (startowało 14 Polaków)
    2010 - bez pkt
    2011 ... 5 miejsce - 298 pkt - 2

    Lokaty w konkursach

    2005 - 48,39,47,55
    2006 - 44,40,42,35
    2007 - 32,35,37,45,44, 8,11,43,38
    2008 - 47,46,47
    2009 - nie startował
    2010 - 49
    2011 - 46,13,24,20,02,02,05,26,04

  • jozek_sibek profesor
    1 zawodnik Polski w PŚ 2011/2012 - kadra A - podgrupa A

    Kamil Stoch w PŚ - ur.25.05.1987:

    2003/2004 - bez pkt PŚ
    2004/2005 - 53 miejsce -.-- 36 pkt - 3 Polak
    2005/2006 - 45 miejsce -.-- 41 pkt - 2
    2006/2007 - 30 miejsce ... 168 pkt - 2
    2007/2008 - 30 miejsce ... 157 pkt - 2
    2008/2009 - 30 miejsce ... 146 pkt - 2
    2009/2010 - 24 miejsce ... 203 pkt - 2
    2010/2011 - 10 miejsce ... 739 pkt - 2
    2011/2012 ... 5 miejsce - 1078 pkt - 1

    Lokaty w konkursach

    2003/2004 - 49
    2004/2005 - 44,07,40,34
    2005/2006 - 26,43,35,33,25,50,41,49,29,41,33,15,19,40,34,34,44,46
    2006/2007 - 46,40,26,60,57,29,21,15,09,25,36,50,41,17,34,24,12,17,45,19,24,36,11
    2007/2008 - 58,34,35,34,34,41,18,22,23,25,35,06,19,12,21,25,44,20,52,24,53,23,32,35,30
    29,29
    2008/2009 - 48,46,47,53,57,47,27,28,11,14,19,24,13,35,41,60,45,42,44,10,08
    2009/2010 - 24,20,07,10,17,11,55,23,19,44,42,27,28,18,21,10,22
    2010/2011 - 34,20,22,16,09,12,09,25,08,21,15,16,14,17,07,01,06,01,11,11,11,09,07,01
    2011/2012 - 04,03,48,15,13,12,02,23,04,09,09,06,03,01,07,03,02,07,01,05,06,39,06,11,09,11


    K.Stoch w LGP:

    2005 - 11 miejsce - 166 pkt - 1 Polak
    2006 - 37 miejsce ... 66 pkt - 2
    2007 - 12 miejsce - 181 pkt - 2
    2008 - nie startował
    2009 - 32 miejsce ... 58 pkt - 3 (za A.Małyszem i Ł.Rutkowskim)
    2010 ... 2 miejsce - 500 pkt - 1
    2011 ... 2 miejsce - 505 pkt - 1

    Lokaty w konkursach

    2005 - 11,08,24,12,15,05,13
    2006 - 45,35,16,22,21,08,65,DSQ
    2007 - 39,14,29,19, 27,01,05
    2008 - nie startował
    2009 - 24,63,24,16,16,17,40
    2010 - 02,01,03,01,03,01
    2011 - 09,03,03,02,03,01,15,01

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w PŚ - ostatnie 8 sezonów

    PŚ 2004/2005:
    4.A.Małysz ---- 1201 pkt
    38.R.Mateja -..-.- 87
    53.K.Stoch -.-.-.- 36
    85.M.Bachleda ...- 3
    85.Długopolski ...- 3

    PŚ 2005/2006:
    9.A.Małysz -..-.- 634 pkt
    45.K.Stoch -.--.-- 41
    51.P.Żyła -------- 23
    54.S.Hula --.--.-- 19
    60.R.Sliż --.---.-- 15
    79.R.Mateja -.-.-.- 4

    PŚ 2006/2007:
    1.A.Małysz ---- 1453 pkt
    30.K.Stoch ----- 168
    55.P.Zyła -------- 34
    60.S.Hula -------- 26
    80.R.Mateja -.--.-- 4

    PŚ 2007/2008:
    12.A.Małysz ---- 632 pkt
    30.K.Stoch ----- 157
    72.S.Hula ----.--- 10
    78.M.Bachleda ...- 5

    PŚ 2008/2009:
    13.A.Małysz ---- 549 pkt
    30.K.Stoch ----- 146
    44.S.Hula -------- 51
    49.R.Sliż --------- 33
    50.Ł.Rutkowski .- 29
    71.K.Miętus ------- 9
    81.P.Żyła --.-.--.-- 4
    82.M.Bachleda ...- 3

    PŚ 2009/2010:
    5.A.Małysz -..-.- 842 pkt
    24.K.Stoch ----- 203
    41.Ł.Rutkowski .. 79
    45.K.Miętus -..-.- 60
    59.M.Bachleda -- 32
    63.G.Miętus -..-.- 20
    63.S.Hula ---.---- 20

    PŚ 2010/2011:
    3.A.Małysz ---- 1153 pkt
    10.K.Stoch ----- 739
    39.S.Hula --.--.-- 95
    54.P.Żyła ---.---- 37
    65.R.Sliż ---------- 7
    67.M.Bachleda ...- 6
    78.T.Byrt --.-.--.-- 2

    PŚ 2011/2012:
    5.K.Stoch ----- 1078 pkt
    19.P.Żyła --.-.-- 267
    35.M.Kot -.-.-.-- 108
    47.A.Zniszczoł ... 60
    50.K.Miętus -.-.-- 49
    56.K.Murańka -.- 26

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w Pucharze Narodów - Letnie Grand Prix

    1994 ... nie startowali
    1995 ... nie startowali
    1996 ... 9 miejsce ... 133 pkt
    1997 ... 8 miejsce ... 127
    1998 - 12 miejsce ----- 7
    1999 - 13 miejsce ----- 2
    2000 ... 8 miejsce ... 113
    2001 ... 5 miejsce ... 586
    2002 ... 9 miejsce ... 137
    2003 ... 8 miejsce ... 132
    2004 ... 4 miejsce ... 999
    2005 ... 8 miejsce ... 453
    2006 ... 4 miejsce ... 902
    2007 ... 2 miejsce ... 990
    2008 ... 8 miejsce ... 497
    2009 ... 7 miejsce ... 678
    2010 ... 1 miejsce - 2173
    2011 ... 2 miejsce - 1894

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w Pucharze Narodów

    Polacy w Pucharze Narodów - od sezonu 1999/2000:

    1999/2000 - 6 miejsce ... 530 pkt
    2000/2001 - 6 miejsce ... 260 (pkt liczono tylko z konkursów drużnowych)
    2001/2002 - 6 miejsce - 2105
    2002/2003 - 7 miejsce - 1608
    2003/2004 - 7 miejsce ... 702
    2004/2005 - 7 miejsce - 1630
    2005/2006 - 9 miejsce ... 786
    2006/2007 - 5 miejsce - 1785
    2007/2008-10 miejsce ... 804
    2008/2009 - 8 miejsce - 1574
    2009/2010 - 6 miejsce - 1806
    2010/2011 - 3 miejsce - 3239
    2011/2012 - 6 miejsce - 2638

  • jozek_sibek profesor
    Trener kadry B - podgrupa B będąc zawodnikiem

    Maciej Maciusiak w PŚ - ur.1982:

    2001/2002 - bez pkt PŚ - odpadał w kwalifikacjach


    M.Maciusiak w PK:

    2000/2001 - bez pkt PK
    2001/2002 - nie startował
    2002/2003 - bez pkt PK

  • jozek_sibek profesor
    Trener kadry B - podgrupa A będąc zawodnikiem

    Robert Mateja w PŚ - ur.5.10.1974

    1996/1997 - 30 miejsce - 154 pkt - 2 Polak
    1997/1998 - 34 miejsce - 165 pkt - 1
    1998/1999 - 39 miejsce - 100 pkt - 1
    1999/2000 - 44 miejsce ... 52 pkt - 3
    2000/2001 - 31 miejsce - 133 pkt - 2
    2001/2002 - 49 miejsce ... 50 pkt - 2
    2002/2003 - 76 miejsce -.-- 5 pkt - 4
    2003/2004 - bez pkt PŚ
    2004/2005 - 38 miejsce ... 87 pkt - 2
    2005/2006 - 79 miejsce -.-- 4 pkt - 6
    2006/2007 - 85 miejsce -.-- 4 pkt - 5
    2007/2008 - bez pkt PŚ (2 starty w PŚ - 46 i 64 miejsce)

    Miejsca w "15" konkursów PŚ:

    5 miejsce ... 14-12-1996 Harrachov
    5 miejsce ... 28-01-2001 Sapporo
    6 miejsce ... 17-01-1998 Zakopane
    8 miejsce ... 13-03-1997 Falun
    8 miejsce ... 16-03-1997 Oslo
    8 miejsce ... 01-03-1998 Vikersund
    8 miejsce ... 27-11-1999 Kuopio
    9 miejsce ... 13-01-2001 Harrachov
    9 miejsce ... 14-01-2001 Harrachov
    9 miejsce ... 19-01-2002 Zakopane
    12 miejsce - 09-03-1999 Trondheim
    12 miejsce - 01-01-2005 Garmisch-Partenkirchen
    14 miejsce - 22-03-1998 Planica
    14 miejsce - 29-01-1999 Willingen
    14 miejsce - 29-12-2004 Oberstdorf

  • jozek_sibek profesor
    Trener kadry A - podgrupa c będąc zawodnikiem

    Piotr Fijas w PŚ - ur.27.06.1958:

    1979/1980 - 16 miejsce - 73 pkt - 2 Polak
    1980/1981 - 31 miejsce - 24 pkt - 1 *
    1981/1982 - 26 miejsce - 31 pkt - 1
    1982/1983 - 42 miejsce - 12 pkt - 1 **
    1983/1984 - 17 miejsce - 57 pkt - 1
    1984/1985 - 14 miejsce - 69 pkt - 1
    1985/1986 - 15 miejsce - 84 pkt - 1
    1986/1987 - 31 miejsce - 24 pkt - 1
    1987/1988 - 58 miejsce ... 7 pkt - 1 ***

    * -.-- FIS podaje 44 miejsce - 16 pkt - 1 Polak
    ** ... FIS podaje 43 miejsce - 12 pkt - 1
    *** - FIS podaje 55 miejsce--- 8 pkt - 1

    Punktowano(1-25 pkt,2-20,3-15,4-12,5-11,6-10,15-1 pkt)

    Miejsca na podium PŚ - 10 (3 - 1 - 6):

    1 miejsce - 27-01-1980 Zakopane
    1 miejsce - 09-02-1980 St. Nizier
    1 miejsce - 12-01-1986 Liberec
    2 miejsce - 19-03-1982 Strbske Pleso
    3 miejsce - 06-01-1980 Bischofshofen
    3 miejsce - 25-03-1984 Planica
    3 miejsce - 06-01-1985 Bischofshofen
    3 miejsce - 30-12-1985 Oberstdorf
    3 miejsce - 15-02-1986 Vikersund
    3 miejsce - 15-03-1987 Planica

  • jozek_sibek profesor
    Trener kadry A - podgrupa B będąc zawodnikiem

    Zbigniew Klimowski ur.18.01.1967

    1987/1988 - 74 miejsce - 1 pkt - 2 Polak

    Miejsca w "30" konkursów:

    15 miejsce - 20-03-1988 Oslo/Holmenkollen
    -----------------------------
    18 miejsce - 10-01-1992 Predazzo
    23 miejsce - 02-12-1991 Thunder Bay
    26 miejsce - 25-01-1992 Oberstdorf
    29 miejsce - 26-01-1992 Oberstdorf
    -----------------------------

    Miejsca 31 - 50 w konkursach PŚ:

    40 miejsce - 17-01-1990 Zaopane
    40 miejsce - 13-03-1991 Trondheim
    40 miejsce - 01-12-1991 Thunder Bay
    45 miejsce - 01-01-1992 Garmisch-Partenkirchen
    47 miejsce - 20-12-1992 Sapporo

  • jozek_sibek profesor
    Trener kadry A - podgrupa A bedąc zawodnikiem

    Łukasz Kruczek ur.1.11.1975

    1998/1999 - 89 miejsce ... 6 pkt - 4 Polak
    1999/2000 - 63 miejsce - 18 pkt - 4
    2000/2001 - 76 miejsce ... 3 pkt - 4
    2001/2002 - 77 miejsce ... 5 pkt - 6

    Miejsca w "30" konkursów:

    14 miejsce - 28-11-1999 Kuopio
    25 miejsce - 17-01-1999 Zakopane
    26 miejsce - 19-01-2002 Zakopane
    28 miejsce - 13-01-2001 Harrachov
    -----------------------------
    Miejsca 31 - 40 w konkursach PŚ:

    33 miejsce - 14-01-2001 Harrachov
    37 miejsce - 16-01-1999 Zakopane
    37 miejsce - 08-12-2001 Villach
    37 miejsce - 15-12-2001 Engelberg
    38 miejsce - 19-03-1999 Planica
    40 miejsce - 10-01-1999 Engelberg
    40 miejsce - 21-03-1999 Planica
    40 miejsce - 05-12-1999 Val di Fiemme
    40 miejsce - 21-12-2001 Predazzo

  • strong1 weteran
    -

    Na pierwszy rzuta oka. Przelewanie z pustego w próżne. Żadnej wartości dodanej, nowej jakości. Jakoś nie chce mi się wierzyć, żę Klimowski staje się Kojonkoskim, dlatego, że trenuje niezależnie od Kruczka(aby na pewno?), a smarowacz Maciusiak-Guardiolą. Hiperbola jest celowa. Za to zatrudnieniem trenera dla kadry mix mnie Tajner zaskoczył. Szkoda, że za kombinacją jednak nie przepada, skoro przejawia tutaj etatystyczne podejście: "mierny, bierny, ale wierny'. Oby w skokach(jakimś dziwnym trafem) nie wyglądało to podobnie.

  • Kubiszon98 stały bywalec
    kadra młodzieżowa

    Jeśli chodzi o młodzieżówkę,to 2 dwie grupy są tylko pewnie z nazwy bo nie sądzę,żeby Maciusiak sam trenował drugą czwórkę.
    Będą pewnie trenować wszyscy razem

  • MSad_ profesor
    ZKuba

    Na trenera trenerow czyli tzw SUPER KONSULTANTA !~! z odzielnymi telefonami do poszczególnych kadr

  • ZKuba36 profesor
    Zaleta utworzenia grupy C

    Trener Fijas był skoczkiem doskonałym. I takim go zapamiętajmy.
    Jako trener, prowadził kadrę. B. Zapomnijmy o tym. Ostatnio trafił jako asystent do kadry A. Zapomnijmy o tym.
    Teraz obejmie grupę C, trenującą wyłącznie w kraju. Kruczkowi zabraknie doradcy. Cieszmy się!

  • anonim
    Kadra C = brak równouprawnienia

    Dlaczego Ci chłopcy,którzy w poprzednim sezonie nic nie osiągnęli są w tej kadrze,a brak w niej Śliża i Bachledy?

  • gina profesor
    czarnylis

    zgadzam się - jest dużo szumu medialnego, huku wokół sztabów, kadr, a w sumie to ci sami ludzie zajmują się tymi samymi skoczkami, nastąpiło parę roszad zawodników i tyle.
    Oby przyniosły jak najlepsze skutki, wiąże też duże nadzieje z pomocą Adama dla kadry.
    za to cieszę się, że może w biegach narciarskich coś drgnie ku lepszemu.

  • anonim

    http://www.eurosport.pl/skoki-narciarskie/nowa-rola-malysza_sto3247476/story.shtml

  • anonim

    Myślę że zmiany na plus dlatego że teraz każdy z trenerów może się skupić na czterech zawodnikach a Klimowski na dwóch i może coś z tego być. Nie rozumiem dlaczego Miętus jest z Kojzarem, Biegunem i Szostokiem. Dałbym go do Matei a na jego miejsce Krzyśka Leję.

  • anonim
    :)

    Jane Ahonen.Przepraszam Jane stawał 7 razy na podium:/.Czyli Schliri najwięcej razy wygrywał

  • M_B profesor
    @Peter

    Nie tyle, że najłatwiej, co akurat w przypadku Stefana jest to łatwiejsze, jego wyniki w Zakopanem od sezonu 2005/2006 kiedy 1 raz punktował:

    2005/2006
    I konkurs: 22
    II konkurs: 21

    2006/2007
    I konkurs : 50 miejsce ( w sumie jeden z jego gorszych sezonów)

    2007/2008
    I konkurs: 24
    II konkurs: 35

    2008/2009
    I konkurs: 18
    II konkurs: 39

    2009/2010
    I konkurs : 29 miejsce ( tutaj od razu zastrzegam, że nie sprawdzam, czy był inny konkurs w danym roku, daję tylko te w których startował, więc nie mam pewności, czy inny był ;) )

    2010/2011
    I konkurs: 24
    II konkurs: 40
    III konkurs: 13

    2011/2012
    I konkurs: 46
    II konkurs: 32

    od tego czasu 13 konkursów, z czego 7 punktowanych, skuteczność ponad 50 %, a takiej to Stefan chyba w żadnym sezonie nie miał ogólnie.

  • anonim
    Ahonen

    Jam nie wygrał 7 konkursów w Zakopanem.

  • OjciecMarek profesor
    @M_B

    Z czołowej trzydziestki generalki po konkursie poprzedzającym Harrachov (Bischofshofen), a więc ewentualnych rywali Huli w walce o awans zabrakło: Koflera, Fettnera, Larinto (wiadomo, kontuzja), Karelina, Jacobsena, Ito, Freunda, Prevca, Hocke, Tochimoto, Uhrmanna, Bodmera i Velty.

  • anonim
    :)

    Wiecie kto najwięcej wygrał konkursów w Zakopanem. Mówicie,że jest najłatwiej zdobyć punkty w Polskim konkursie. O tuż nie prawda. Bo raz,ze Fin Jane Ahonen wygrał 7 razy w Zakopanem. Schliri chyba 5 jak nie, to poprawcie?. A Adam tylko 4 razy..W Zakopanem jest trudno zdobyć punkty przy tak silnej obsadzie i naszych kibicach.Tylko najtwardsi zdobędą punkty :)

  • M_B profesor
    @Peter

    Tak, tylko zwróć uwagę, że w sumie nie wiadomo z czego się wzięła taka dobra forma Huli w tamtym konkursie, przecież były tam 3 konkursy i w 2 poprzednich skakał słabiutko ;).

  • anonim
    M_B gg: 4203277

    W Engelbergu była by szansa na podium gdyby nie dobry psycholog i zasługa trenerska :D

  • M_B profesor
    @OjciecMarek

    Poprawiłem z tym Willingen się od razu ;), Harrachov nie pamiętam jaką miał obsadę w sumie :), a w Polsce o tyle łatwiej, że mu się już w kraju zdarzało trochę dobrych konkursów, choćby pierwsze punkty PŚ zdobył w Zakopanem i chyba w ogóle jedyne w tamtym sezonie kiedy je zdobył punktując w obydwu konkursach.

  • OjciecMarek profesor
    @M_B

    Biorąc pod uwagę, że w Willingen Stefan odpadł w kwalifikacjach i to, co prezentował potem, z całą stanowczością można stwierdzić, że jego skoki z konkursu drużynowego na Muehelnkopfschanze to nawet nie był przebłysk, a supernowa! Nie zgadzam się jednak, że w Polsce łatwiej mu było punkty, łatwo to było w Harrachovie, przy słabej obsadzie, przecież w obu konkursach na czeskim oddał w pierwszej serii skoki tak słabe, że przy normalnej liście startowej skończyłoby się na jednej próbie, a tak, to mógł awansować do drugiej serii i awansować po dobrym drugim locie.

  • M_B profesor
    @Peter

    Zdobycia ponad 100 punktów blisko i był (tylko że jak to podkreślam, prawie wszystkie punkty zdobył w 5 konkursach w sumie, w tym jeden przebłysk w Willingen i 2 konkursy w Polsce, gdzie jest relatywnie łatwiej), z 30-stką generalki to trochę mniej różowo wygląda, Maciek był wyżej choćby w tym sezonie w generalce, tylko że obsada w Planicy była dużo lepsza niż rok temu.

  • OjciecMarek profesor

    Jeszcze parę rzeczy na "ale" się uzbierało. Po co właściwie kadra C w takim wydaniu, jakie sprezentował nam PZN? W Austrii kadra C pełni dość rozsądną rolę trampoliny dla dzieciaków z klubów, u nas daje się do niej dwóch skoczków, z którymi nie da się po prostu niczego osiągnąć, faceta z problemami zdrowotnymi i kolesia o potencjale wyrobnika w PK, po co komu takie cuś?! To już nie lepiej byłoby dać Ziobrę z Rutkowskim do Klimowskiego, bo oni jeszcze mogą coś osiągnąć? Kiedy w końcu wywali się wesoły duet J. Kot i A. Zapotoczny z kadr? Przy nich nawet inni słynni podróżnicy - Tajner z Pochwałą to tuzy na miarę Nykaenena i Małysza. O ile jeszcze jestem w stanie zrozumieć obecność starszego Kota (tatuś załatwił, "trenerzy klubowi mówią, że talent"), to co, na Boga, trzyma Zapotocznego? Trzeba zadbać, żeby starszy Kot się nie stresował tym, że jest ciągle ostatni, że czasem Andrzej jest gorszy?

  • M_B profesor
    @Peter

    Różnica pomiędzy Kamilem, a chociażby Hulą jest taka, że ten pierwszy w sezonach w których nie brylował zdobywał regularnie ponad 100 pkt PŚ i zajmował miejsca w 30-stcę klasyfikacji generalnej, czego Stefan nie dokonał nigdy.

  • anonim
    @zami

    Ja bym ich tak nie skreślał. Kami też nie tak dawno jeszcze nie brylował. Kamil musiał czekać aż 7 sezonów żeby wejść do czołówki. Żyła też długo czekał.Hula się raczej nie doczeka,ale może być mocny w drużynie

    Myślicie,Zniszczoł i Murańka dadzą radę w pucharach. Tak szybko sukces nie przyjdzie,ale gdyby tak się stało to im to wybaczę:).

  • anonim
    Efekty tego podziału pracy zobaczymy zimą

    Lato wiadomo jakie będzie więc tu nie ma co się martwić. Pora zacząć tworzyć drużynę na mistrzostwa świata i igrzyska w Soczi, lider jest a a brakuje nam dwóch do drużyny na odpowiednim poziomie. Na miejscu trenerów postawił bym na młodzież jak np: Zniszczoł, Murańka czy Byrt, a tacy zawodnicy jak Hula czy Bachleda niech sobie dadzą spokój bo tyle lat startowali w kadrze i bez sukcesów.

  • KamiLoSsKi doświadczony
    Podział

    Mi też podział na podgrupy się podoba. Będzie można poświęcić więcej czasu każdemu zawodnikowi indywidualnie.

  • anonim

    Podział na mniejsze grupki nawet mi się podoba jeden trener będzie miał mniej na głowie a jak to wyjdzie to się okaże głównie w sezonie zimowym oby się powiodło.

  • MSad_ profesor
    hihyhe (*065.ostroda.vectranet.pl), 25 kwietnia 2012, 11:26

    Przypomne takze,że sa juz lepsze sprawdzone wzorce w Europie.- które pozwalają tym państwom na odnoszenie sukcesów. Sa lepsi od nas mimo ,ze maja podobne zasoby talentów. a moze i gorsze.

  • anonim

    Może będzie to dobry eksperyment ? Nie będe teraz tego oceniać. Zobaczymy co z tego wyjdzie i wtedy ocenimy ok ? Bo teraz tylko możemy sie zastanawiać jaki miał być tego cel, lub czemu to ma służyć . Poczekamy, zobaczymy ...

  • MSad_ profesor
    hyhihe (*065.ostroda.vectranet.pl), 25 kwietnia 2012, 10:15

    To nie jest pomysł to jest eksperyment. Eksperymenty to są dobre ale na chomikach .Trzeba było jakos kumpli zatrudnic to stworzono. alfabet. Przypomniec chce, że tak literka alfabetu to nie tylko trener i zawodnicy.. ...
    Mysle , ze wyjdzie z tego wszystkiego analfabet.

  • anonim
    uuu

    Pomysł niezły, czasem zmiany są potrzebne :) Nie ma sensu teraz sie tu kłócić, czy dyskutować... Zobaczymy po wynikach, po wypowiedziach skoczków jak im sie trenuje i wtedy zobaczymy , czy ten podział jest dobry :)

  • Kubiszon98 stały bywalec

    cd. to jest tylko strata kasy
    Nie rozumiem też dlaczego wsadzili G.Miętusa do podgrupy B,przecież on jest od nich w tej chwili o klasę lepszy!

  • Kubiszon98 stały bywalec

    Na pewno to jest niezły pomysł tylko nie rozumiem po co jest podgrupa c kadry a.Z buloklepów Ziobro,Kuby Kota i Zapotocznego pewnie nic nie będzie,więc nie ma sensu ich na siłę pchać do kadr,a Rutkowski mógłby być z Hulą i Kubackim

  • MSad_ profesor
    Ta ala zmiana struktur kadr

    nic nie wnosi do systemu szkolenia. Zostały utworzone z wykorzystaniem alfabetu jedynie nowe miejsca pracy dla kumpli Tajnera. oraz powiekszenie kosztów utrzymania .
    Będzie jeszcze większa przepaść miedzy klubami a jakimiś tam kadrami. Kadry swoje a kluby swoje. Po co kluby ? Zlikwidować.
    Na serio nie było juz kasy aby wykorzystać nastepna litere alfabetu i utworzyc kadre z trenerem Szturcem ?

  • sterek bywalec
    @Maślana87

    moim zdaniem to świetny pomysł , jest to bardzo nowoczesny typ szkolenia - i jak by co, to ty i twój nick jesteście beznadziejni

  • HKS profesor

    @nieważnekto

    A swoją drogą, to jesteś mi w stanie wytłumaczyć czemu kombinacja ma być mniej popularna, jeśli popularne są biegi i skoki?;) Przecież porównanie biegów, do wielu biegów do kombinacji, to niebo a ziemia. Skoki są trochę marginalizowane i organizowane dosyć wcześnie rano, ale sam bieg jest kilkukrotnie atrakcyjniejszy i jestem w 100% przekonany, że w przypadku dobrych wyników TVP by zawody transmitowało. Równie dobrze można twierdzić, że niepopularny jest dziesięciobój w lekkoatletyce, a dla mnie to najbardziej wartościowy medal w LA.

  • HKS profesor

    @nieważnekto

    Przecież napisałem, że w biegach podjęto dobrą decyzję. Mam jeszcze jakaś laurkę zrobić? A że więcej pisze się o skandalicznych kwestiach niż o tych kwestiach "spokojnych", to jest to sprawa normalna. KAŻDY zagraniczny trener, który w ostatnich latach nie ma na swoim koncie pasma kompromitacji, to jakaś nadzieja. Nie wiadomo czy się sprawdzi, ale można wierzyć, że tak.

    W czasach Ustupskiego kombinacja była marginalizowana nawet przez FIS, bo było wówczas 8, może 10 konkursów. Poza tym, nie napisałeś nic prowokacyjnego. Sam wielokrotnie pisałem, że albo się podchodzi do czegoś poważnie, albo się rozwiązuje kadrę. Jeśli kadra ma istnieć po to, żeby posadzi mieli dwaj z trzech najgorszych trenerów w PZNie, to nie ma to żadnego sensu.

    A skąd wiesz jakie zapewnienia dał rodzicom Słowioka i Cieślara Tajner? Może im powiedział, że postara się zrobić wszystko, żeby ich dzieci miały dobry warunki w kombinacji? Myślisz, że rodzicie w ciemno wpuścili ich w maliny? W przeciwieństwie do Jakuba Kota i Zapotocznego nie jest im potrzebny cudotwórca, a po prostu trener.

    Co do wywalenia seniorów, to patrząc na ich formę nie jest to dziwne. Warto jednak zaznaczyć, że Wantulok i Zarycki, to OSTATNI zawodnicy, którzy 4 lata temu zaczynali z Michalczukiem? Cała ósemka pokończyła już kariery. Czy to o czymś nie świadczy?

    Reasumując, albo rozwiązujemy kadrę i nie robimy sobie żartów tak jak czynią to Szwedzi, którzy kładą cały nacisk na biegi i trochę bawią się skokami, albo zatrudniamy trenera. Nie ma innej opcji.

  • mar100 bywalec
    multum trenerów na tym samym miejscu

    Wydaje mi się, że to sztuczny podział, zapewnienie pracy głównie dla trenerów. Przecież dowiemy się niedługo, że kadry trenują razem w Zakopanym czy Wiśle, zawodnicy są akurat na siłowni, w gabinetach odnowy, na sali treningowej itd... I co, trenerzy się będą do nich na zmianę przeciskać?

  • zur555 weteran

    To jest tylko ruch marketingowy. Taka jest prawda ze kadra A będzie trenowała razem a kadra B tak samo. Czyli nic się nie zmieni.
    I nie rozumie jak można było dać G.Mietusa do podgrupy z Kojzarem i Biegunem. On ich przeskakuje o 20 m.

  • anonim
    @HKS

    Nie cieszy Cię Hudac zamiast Cempy? Nagle zacząłeś pisać wyłącznie o kombinatorach.

    Zresztą - może trochę prowokacyjnie - dodam, że zawsze coś za coś. Kombinacja to marginalny sport i pewnie nierentowny z PZN-owskiego punktu widzenia. Do czego przyczyniły się wyniki Ustupskiego? Czy chociaż popularność KN skoczyła w górę? Należy rozwijać przede wszystkim to, na co są jakieś perspektywy i co może przynieść korzyści, tj. skoki i biegi.

    Piszesz o wielkich nadziejach związanych ze Słowiokiem i Cieślarem - pewnie masz rację, bo nie siedzę w kombinacji. Zastanawia mnie tylko jedno - byli w czołówce jako juniorzy, okej, ale byli przecież świadomi, że nie mogą liczyć na dobre warunki jako seniorzy (parę lat wcześniej, gdy prezesem nie był Tajner). Byli przecież świadomi, że w tym kraju rozwój będzie utrudniony. Liczyli na jakiegoś cudotwórcę? Dlatego nie wiem, czy można ich tak łatwo porównywać z ich rówieśnikami z innych krajów, no chyba, że kombinatorzy na całym świecie mają porównywalnie marne warunki, ale w taką sytuację akurat niespecjalnie chce mi się wierzyć.

    Decyzji o odsunięciu Pochwały, Zaryckiego i Wantuloka nie komentuję, bo nie bardzo mam podstawy, by to robić. Co najwyżej powiem, że dziwna i przypomina personalne przepychanki.

    Ale całościowo - ja tam jestem zadowolony ze zmian.

  • anonim
    @Bongiorno

    Zgadzam się, mam tylko nadzieję, że Mateja i Maciusiak będą ściśle współpracować i będzie występować jakaś rotacja w kadrze.

    Szkoda, że stworzono tę podgrupę A-C, ale niech Fijas przynajmniej popracuje. Chociaż może lepiej, żeby był asystentem albo zajął miejsce Klimowskiego.

  • Bongiorno doświadczony

    Pomysł bardzo ciekawy i nawet mi się podobał aż...do ostatniego nazwiska. Grzesiek Miętus powinien wg mnie znaleźć się w grupie Roberta Matei wraz ze Zniszczołem Murańką, Byrtem i Kłuskiem. Wszystkie pozostałe grupy jak i przydziały jak najbardziej ok.

  • ZKuba36 profesor
    Moim zdaniem.

    Podział na podgrupy jest bardzo dobry. W praktyce trener Kruczek będzie trenował tylko 3 skoczków (mam nadzieję, że Żyła w dalszym ciągu będzie u Kruczka realizował plan treningowy opracowany przez trenera Szturca) w związku z czym oczekuję, że cała 4. będzie regularnie punktować w PŚ.
    Trener Klimowski może dostrzeże i wyeliminuje u swoich podopiecznych błędy, których nie potrafił dostrzec trener Kruczek.
    Najbardziej cieszę się z tego, że u Mateji pozostała najbardziej obiecująca grupa skoczków. (Jeżeli jakiś układ dobrze pracuje to nie należy go rozwalać.)
    Myślę, że w praktyce 2. skoczków od Mateji będzie regularnie punktować w PŚ a kolejna 2. będzie w PK walczyć o dodatkowe (7) miejsce w PŚ.
    Moim zdaniem przygotowaniami do występów w MŚJ powinna zająć się podgrupa B kadry młodzieżowej.
    Będę zadowolony, jeżeli jakiś skoczek podgrupy C osiągnie formę gwarantującą efektywne występy w PK.

  • marro profesor

    Ranking trenerów według ich kariery zawodniczej.
    1.Fijas
    2.Mateja
    3.Kruczek
    4.Klimowski
    5.Maciusiak

  • skladak998 stały bywalec
    Mateja i Maciusiak

    mam tylko nadzieje ze obaj panowie nadal beda wspolnie trenowac bo rozpad tego duetu moze zle sie skonczyc dla naszych juniorow...

  • HKS profesor

    @piotr186

    Jak może się sprawdzić w kombinacji ktoś kto oduczył biegać wszystkich biegaczy w kadrze? W tym sezonie nawet Staręgę. I miło mi, że wiesz co jest dla mnie najważniejsze:D

  • piotr186 profesor
    HKS

    A ska wiesz może tam się sprawdzi? No i dla ciebie było przecież najważniejsze żeby nie był trenerem kadry A (seniorskiej). No i nie jest. Tak jak i Michalczuk, Powinieneś być w euforii i świętować swój "sukces".

  • piotr186 profesor
    HKS

    Widzę ze z trudem zmusiłeś się żeby pochwalić pomysł na kadry w skokach (Luk w pomyśle nie znalazłeś, a sloganów o złym Kruczku i tka nikt by nie słuchał) . Ale KN biegom nie odpuściłeś mimo iż masz co chcesz - ani Cempa ani Michalczuk nie są już I trenerami...

    Więcej an ten temat napisałem bod artykułem o Francuskiej kadrze.

  • MSad_ profesor
    Peter (*201.neoplus.adsl.tpnet.pl), 24 kwietnia 2012, 22:13

    Ja jestem ciekawy co napisałem albo czego ? Weż chlopie jerszcze raz przecztaj .bo cos już kręcisz.
    Na serio napiałem o krzywdzeniu Żyły przez Kruczka ?
    A to świnia jestem :) :p

  • MSad_ profesor
    Peter (*201.neoplus.adsl.tpnet.pl), 24 kwietnia 2012, 20:56

    Jestem pełen podziwu dla Ciebie, Czytam swój komentarz 10 razy i nie mpgę sie doszukać gdzie napisałem o krzywdzeniu Żyły przez Kruczka. Czy ty bo to nie pierwszy raz jakos nie widzisz co ja piszę czy tak tylko z przekory bo to ja ?
    napisałem wyraznie, ze ciekawe do kogo Kruczek wysle swojego jak on straci totalnie formę w trakcie sezonu bo to sie ,moze zdarzć do kogo wysle Piotrka ? To jest pisanie o krzywdzeniu Żyły przez Kruczka ? No weź chłopie pomyśl i nie czepiaj sie na drugi raz. gdy nie masz racji
    Ptrzeciez ja jestem za jak nawieksza wspolpraca Piotrka ze Szturcem wiec wyrazilem obawe ze przy takim systemie nie mylic ze struktura bedzie to niemożliwe.

  • anonim

    Popieram. Trochę skrzywdzono Grzegorza Miętusa, którego wrzucili to kadry z "debiutantami". Udział Kojzara, Bieguna i Szostoka to oczywiście znakomita wiadomość.
    Bardzo dobra zmiana, która może spowodować tylko pozytywne rezultaty. Ktoś na dole napisał, że traktuje się K. Miętusa gorzej od Murańki i Zniszczoła. Nie jest tak - po prostu Miętus nie jest już juniorem...
    Jest to strona o skokach, dlatego nie będę wypowiadać się o szokujących informacjach na temat kadry szkoleniowej w kombinacji norweskiej, ale to co zrobiono w kadrach skoczków jest posunięciem dobrym.

  • anonim

    "Odbywało się wiele spotkań z trenerami, w których uczestniczył też Adam Małysz..."
    Czy Malysz jest juz trenerem?

  • anonim
    @MSad_

    Ty znowu piszesz o krzywdzeniu Żyły przez Kruczka. Jeśli był tam Adam Małysz to znaczy,że jest to dobry pomysł :)

  • MSad_ profesor
    Będzie Kicha

    Jednak Tajner jest niereformowalny. Jakaś zmiana struktury bez żadnej zmiany systemu, to tak jakby stara baba przypudrowała sobie lico.
    Teraz to się dopiero zaczną jajka. Nic nie wspomniano o szkoleniu w klubach.
    Ciekawe do kogo Kruczek wysle swojego jak on straci totalnie formę w trakcie sezonu bo to sie zdarza? Będzie go trenował w przerwach i w trakcie podróży na zawody ? Piotrka wysle do Szturca? A po co jak juz nic Szturc do niego nie ma. Co bedzie go prostował jak go Kruczek skrzywi ? To bedzie trwalo pół sezonu. A kto jakby co wyprostuje Stocha ? Kruczek ? Nie on musi dymac po zawodach.

    TAJNER MUSI ODEJŚĆ -chociazby za trenerów kombinacji norweskiej.

  • andbal profesor
    Kadra A podgrupa C

    To jest odgrzany kotlet. Pomysł z kadrą oldbojów już był dobre kilka lat temu. W tej poczekalni kończyli swoje kariery Tomisław Tajner, Tomek Pochwała, Długopolski czy Robert Mateja. Coś mi się wydaje iż zawodnicy z "poczekalni" jak się nie postarają to dołaczą do duetu Bachleda- Śliż.

  • Rysiu początkujący
    Hehe

    Kurcze jak czytam to wszystko, komentarze niektórych po prostu śmiech na sali...! Pomyślcie... Nie ma co porównywąc Miętusa i np. Olka. Bo jeśli Olek będzie w formie to pojedzie na Mistrzostwa i będzie startował w PŚ. Zmiany fajnie. Nie podoba mi się, że w kadrze jest Kuba Kot i Zapotoczny... od dłuższego czasu nic nie pokazali a siedzą na stołku :D na ich miejsce mogą już iść utalentowani juniorzy jak np. Leja i kilku innych! Ale i tak oceniam to na plus!

    A poza tym będę występować rotacje w zależności od dyspozycji zawodników.

  • M_B profesor
    @Talar

    No tak no, współczuć nie ma co, mam nadzieję, że będzie lepiej sobie Fijas radził, niż za czasów, kiedy prowadził kadrę B po odejściu Horngachera ;), choć z tym zestawem na pewno sielanki nie będzie.

  • Janeman profesor

    nareszcie !
    Wreszcie jestem zadowolony z jakiegos pomyslu PZNu(a zapewne Małysza i Matei)
    Mysle tez ze nie nalezy sie przejmowac tym ze Zyla nie jest oficjalnie zawodnikiem Szturca,o zapewne tu zostanie wszystko po staremu.

  • Talar weteran
    M_B

    Oj już nie przesadzaj z tym współczuciem dla Piotra Fijasa ;-)
    Przynajmniej nie ma na nim żadnej presji i może eksperymentować ( oczywiście z umiarem ;)

  • M_B profesor

    Ciekawe rozdrobnienie nie ma co, tylko szkoda biednego Fijasa, dostać taką podgrupę to naprawdę trzeba mieć mocne nerwy, co jeden to bardziej beznadziejny, pozostaje u niego nadzieja na jakiś powrót do formy Rutkowskiego, z resztą jest gorzej, bo Ziobro nawet mimo względnie najlepszego rokowania z tej pozostałej części i tak rokuje słabo.

    Mam nadzieję, że Kruczek nie zepsuje formy Miętusa jak w poprzednim sezonie, w sumie mając 3 skoczków nie powinien mieć problemu, no ale zobaczymy.

    Maciusiak.... pewnie będzie się nieco konsultował z Robertem i będą ogólnie razem trenować z zawodnikami według jednego ściślej określonego planu, tylko będą po prostu bardziej odpowiadać za swoich zawodników.

    Klimowski dostał zawodników, którzy kiedyś coś pokazali, ale nikt na nich nie stawia, też ambitne zadanie dostał.

    Ogólnie ciekawie się to zapowiada naprawdę, czekam z niecierpliwością na efekty ;).

  • Talar weteran

    Czyli tak naprawdę kadrę A tworzy 10 zawodników trenowanych przez 3 różnych trenerów.. Dziwne trochę, że Jan Szturc nie dostał żadnej grupy, choć Żyła powinien z nim zostać. .
    Ciekawe co zdziała Klimowski.. Kubacki nie znalazł wspólnej ścieżki porozumienia z Kruczkiem, zmarnował 2 lata i czy będzie go stać na kolejny wyskok .? A może po prostu pod okiem Zbigniewa zacznie skakać lepiej, zaś Hula musi się otrząsnąć po ostatnim sezonie.. Jedno jest pewne - nie odczują za bardzo świeżej krwi, bo Klimowski pracuje już długo z kadrą i nie chce być niemiły, ale to wygląda, tak jakby główny trener w wyniku braku efektów współpracy zostawił odpowiedzialność za nich na barkach swojego asystenta, a swój czas w pełni poświęcił pozostałym.. ok, tylko co na to Stefan i Dawid .? na nic więcej swoimi ostatnimi występami nie zasłużyli, ale perspektywa pracy z dotychczasowym asystentem w sztabie nie jest raczej za bardzo motywująca..
    Fijas dostał grupę najsłabszych kadrowiczów poprzedniego sezonu - tak naprawdę nie zasłużyli na miejsca w kadrze i nie spodziewam się po ''podgrupie'' C dobrych wyników.. Bardzo trzymam kciuki za Łukasza, jeśli ze zdrowiem w porządku, to musi spróbować wrócić do pełnego treningu.. może jeszcze wróci na dobry poziom..
    Robert Mateja opiekuje się tymi naszymi ''perełkami''.. Do tej pory zawodnicy chwalili sobie współpracę z Robertem, wyniki były jak najbardziej dobre.. no cóż oby nie zwolnili, bo nie zawsze najtrudniejszy jest krok pierwszy..
    Cieszy, że zauważeni zostali Kojzar, Biegun i Szostok.. Niby są oddzieleni od naszych najlepszych juniorów poza Miętusem, ale zapewne będą cały czas współpracować..

    W kilku słowach : Skoczkowie narzekać nie mogą

  • marro profesor

    Dotychczasową kadrę A podzielili na 3 kadry. W koncu w kadrze młodzieżowej są młodzieżowcy a nie 22 latkowie bez osiągnięć. Krzysztof Miętus był zadowolony ze współpracy z Mateją ciekawe jak bedzie spisywał sie u Kruczka. Ogólnie podział adekwatny do umięjętności poszczególnych skoczków i oby to przyniosło efekty juz w listopadzie a nie w lipcu.

  • jozek_sibek profesor
    @Grigory

    Może M.Bachledę i R.Sliża dadzą pod opiekę Z.Klimowskiego i wszyscy bedą mieli pod opieką po 4 zawodników? :)

  • HKS profesor

    Dzięki Ojcze Marku - Piotrowi to trzeba jeszcze chyba przeczytać i wysłać w audio;) To, że Kruczka nie powinno być to jedno, a to że w miarę sensownie rozbito te kadry to drugi - może akurat się to sprawdzi. Ja współczuje tylko Fijasowi - musi mieć mocne nerwy:D

    A może Ty się cwaniaczku Piotrze odnieś do tego co napisałem w temacie o Francuzach?

  • HKS profesor

    A to peszek:P Biedny Tajner będzie zbierał za niego:D Choć u skokowców i biegowców będzie miał spokój, bo jest relatywnie okej, a od kombinacji będzie pewnie mniej osób niż tuczników w loży honorowej;)

  • OjciecMarek profesor
    @piotr186

    "HKS (*-80.dynamic.chello.pl), 24 kwietnia 2012, 18:44
    -
    No i chcieliście "rozdrobnienie" systemu, to macie. Będzie aż pięciu trenerów. Najbardziej hardkorowe zadanie ma Fijas "Z kolei z Piotrem Fijasem trenować będą: Jan Ziobro, Andrzej Zapotoczny, Jakub Kot i Łukasz Rutkowski."

    Czyli decyzje PZNu:
    - skoki względnie na plus
    - biegi damskie na plus
    - przesunięcie Cempy do kadry młodzieżowej w biegach na minus
    - Klimko i Michalczuk w kadrze KN - to w ogóle nie wymaga komentarza - kompromitacja. "

  • Alina88 doświadczony
    @OjciecMarek

    Zaproponowałam mu to, ale stwierdził, że jednak się nie skusi :)

  • OjciecMarek profesor
    @Alina88

    Przepraszam uniżenie z błąd, ale skoro już tu jesteś, to muszę się zwierzyć, że nurtuje mnie niezwykle pewna kwestia - będzie Kubuś Wędrowiec na jutrzejszej konferencji?

  • Emil profesor

    Pomysł wydaje się niezły, zobaczymy jak to będzie wyglądało w praniu. Ale dotychczas Fijas i Klimowski byli asystentami Kruczka. Teraz będą "samodzielnymi" trenerami to Kruczek zostanie bez asystenta?

  • Alina88 doświadczony
    @OjciecMarek

    Serwisem zajmował się przecież Topór, a Maciusiak był asystentem Matei.

  • OjciecMarek profesor

    Dziwna sprawa z kadrą młodzieżową, naprawdę trzeba było rozdzielać tę kadrę na dwie części? I co z serwisem, w ubiegłym sezonie w kadrze młodzieżowej zajmował się tym Maciusiak i robił to całkiem nieźle, kto będzie serwismenem kadry młodzieżowej A? Mimo wszystko zmiany na plus, aczkolwiek ci sami trenerzy w kadrach A, B i C świadczą o tym, że znów zgodnie ze starym porzekadłem stwierdzono, że do większych sukcesów wystarczy wymienić firanki, miast pracowników.

  • Krecik doświadczony

    Jasne, wszystko złe. Jakby nic nie zmienili źle, zmienili - także źle. Żal mi co niektórych, przecież jeden ciul czy ktoś jest w kadrze A podgrupie 1, czy podgrupie 3, w zawodach startuje lepszy. I tak powinno być

  • OjciecMarek profesor
    @Maślana87

    Zawodnicy zeszłosezonowej kadry Stoeckla:
    Tom Hilde, Anders Bardal, Johan Remen Evensen, Bjoern Einar Romoeren, Rune Velta, Ole Marius Ingvaldsen, Andreas Stjernen
    Tak na serio, to duży postęp zrobili tylko Bardal i Velta, dość spory Stjernen i tyle, reszta na minus, problem w tym, że Anders zdobył PŚ, a Rune medal docelowej imprezy, więc swobodnie można uznać, że trener zrobił swoje, a największy postęp dokonał się na zapleczu, u zawodników Haavarda Lie.

  • gina profesor

    A tak naprawdę - tytuł newsa - zmiany w strukturze polskich skoków jest bardzo obiecujący a zmiany .... kosmetyczne

  • anonim
    Jakub Kot, Rutkowski...

    serio? dajcie już spokój, z tej mąki chleba nie będzie, jak mawiają piekarze.

  • gina profesor

    no i wszyscy zadowoleni: trenerzy, że ich "obdzielono" skoczkami, zawodnicy, bo mają przydział. Trochę szkoda, że cały czas obracamy się wśród tych samych nazwisk, nie ma trenerskiej "świeżej krwi". W PZN wszyscy są zadowoleni, a co to da? Optymizm bardzo umiarkowany.

  • anonim
    @Maślana87

    To jest tylko nazwa, a warunki treningu i szansę startu Kot, Miętus, Murańka i Zniszczoł mają taką samą.

  • anonim
    kruczkinio

    Te wszystkie podgrupy wyraźnie swiadczą jakim jest beznadziejnym trenerem. jakoś Stoeckl umie ogarnąc 7-8 zawodników, a nasz już nie.

  • anonim

    oczywiście że jest niżej traktowany ponieważ A jest olimpijska. nie wyobrazam sobie na te chwilę olimpiady z koteczkiem i Miętuskiem...a bez 3 i 4 zawodnika w Polsce............

  • JacHOPPsen stały bywalec
    @Maslana87

    Wlasnie Zniszczol i Muranka swoje najwieksze umiejetnosci na razie pokazali u trenera Matei. Jezeli sa oni bardzo zadowoleni z tej wspolpracy, to po co to niszczyc?

    Poza tym - jak Kruczek bedzie mial 4 (w zasadzie 3 - Zyla trenuje glownie ze Szturcem), a nie 7 skoczkow, to moze poprzez wieksze przylozenie sie do kazdego skoczka, odnajda oni forme? Pamietajcie, ze sezon 2011/12 byl najlepszym w karierze Kamila, Piotra i Macka.

  • anonim
    ten sam bład od kilku lat

    czyli ograniczanie przez tworzenie kadry a i młodzieżowej...przy czym wiadomo ze najlepsi juniorzy powinni być w A, a słabsi senirozy jak hula i kubacki w b ze słabyszymi juniorami

  • anonim

    Pomysł całkiem dobry, zobaczymy jak to wyjdzie. Trzymanie zawodników typu J. Kot w jakiejkolwiek kadrze uważam za głupotę, ale cóż zrobić.

    @Maślana

    Kto ci powiedział, że Znisczoł jest "niżej" traktowany niż Miętus?

  • Krecik doświadczony

    Jak dla mnie zmiany świetne. Każdy ma po 2 - 4 zawodników i jest git, a nie jak wcześniej że Kruczek zajmował się siedmioma/ośmioma zawodnikami.

    Bardzo pozytywne zmiany!

  • anonim

    Może by kogoś nowego zatrudnić, a nie wciąż te same podtajnerowskie mordy ?

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl