Składy Polski na PŚ w Willingen i PK w Ga-Pa (aktualizacja)

  • 2016-01-06 21:20

Już w najbliższy weekend w niemieckim Willingen odbędą się kolejne zawody z cyklu Pucharu Świata. Polska drużyna wyśle na nie eksperymentalny skład, bez Kamila Stocha, który pozostanie w kraju wraz z trenerem Łukaszem Kruczkiem. Do rywalizacji wśród najlepszych powrócą natomiast Jakub Wolny i Jan Ziobro. Opiekę nad polską ekipą sprawować będzie trener Maciej Maciusiak.

Na skutek zbliżających się Mistrzostw Świata w lotach narciarskich, Kamil Stoch odpuści weekend w Willingen. Dwukrotny mistrz olimpijski będzie w tym czasie trenował w Szczyrku, wraz z Piotrem Żyłą i Klemensem Murańką. Zgrupowanie odbędzie się pod okiem trenera Łukasza Kruczka.

Jedynym członkiem kadry A, który weźmie udział w zawodach, będzie powracający do Pucharu Świata - Jan Ziobro. Oprócz niego o pucharowe punkty powalczą czterej podopieczni Macieja Maciusiaka. Wśród nich znajduje się m.in. Jakub Wolny, dla którego będzie to dopiero drugi start w elicie.

Skład Polski na PŚ w Willingen (HS145):

- Stefan Hula (26. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2015/2016);

- Maciej Kot (33. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2015/2016);

- Andrzej Stękała;

- Jakub Wolny;

- Jan Ziobro.

Trener: Maciej Maciusiak.

PROGRAM ZAWODÓW PŚ W WILLINGEN (HS145):

Piątek, 08.01.2016

11:00 - Odprawa techniczna
15:30 - Oficjalny trening
18:00 - Kwalifikacje

Sobota, 09.01.2016

17:00 - Seria próbna
18:00 - Pierwsza seria konkursu drużynowego

Niedziela, 10.01.2016

14:45 - Seria próbna
15:45 - Pierwsza seria konkursu indywidualnego

Do Pucharu Kontynentalnego powróci Dawid Kubacki, który ma realną szansę na powiększenie kwoty startowej na 5. period Pucharu Świata, a więc na zmagania w Zakopanem i Sapporo. Aktualnie 25-latek zajmuje drugą lokatę w klasyfikacji generalnej 4. periodu Pucharu Kontynentalnego. Trenerami, który pojadą z zawodnikami do Garmisch-Partenkirchen, będą Zbigniew Klimowski i Robert Mateja.

Skład Polski na PK w Garmisch-Partenkirchen (HS140):

- Dawid Kubacki (13. miejsce w klasyfikacji generalnej PK 2015/2016);

- Bartłomiej Kłusek (17. miejsce w klasyfikacji generalnej PK 2015/2016);

- Krzysztof Miętus (31. miejsce w klasyfikacji generalnej PK 2015/2016);

- Aleksander Zniszczoł (46. miejsce w klasyfikacji generalnej PK 2015/2016);

- Krzysztof Biegun;

- Przemysław Kantyka.

Trenerzy: Zbigniew Klimowski i Robert Mateja.

PROGRAM ZAWODÓW PK W GARMISCH-PARTENKIRCHEN (HS140):

Piątek, 08.01.2016

19:00 - Odprawa techniczna

Sobota, 09.01.2016

8:30 - Oficjalny trening
10:30 - Pierwsza seria konkursowa

Niedziela, 10.01.2016

9:00 - Seria próbna
10:00 - Pierwsza seria konkursowa


Dominik Formela i Adam Bucholz, źródło: PZN.pl
oglądalność: (18205) komentarze: (130)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Ponurzyca weteran
    Meteo Ga-Pa

    http://www.yr.no/place/Germany/Bavaria/Garmisch-Partenkirchen/
    Wiatrowo jest lepiej (czyli słabiej) niż w Willingen bo do 2 m/s ale w prognozie jest opad deszczu.
    Oby nam nie rozmyło Kubackiego ;)

  • Ponurzyca weteran
    Meteo

    Obecnie jest ok 5-6 m/s z SW, trening raczej zagrożony.
    Wieczorem ma spaść do ok 3 m/s ale nie wiadomo czy odbędą się kwalifikacje.
    http://www.yr.no/place/Germany/Rhineland-Palatinate/Willingen/hour_by_hour.html
    Ile w końcu zostało zgłoszonych zawodników? Może jeżeli ich liczba niewiele przekracza 50siąt to Jury zdecyduje się odpuścić kwali?
    I jeszcze jedno. Czy obowiązuje nadal przepis mówiący o tym, że jeżeli w pucharowy weekend są zawody drużynowe to nacje nie posiadające limitu 4 zawodników mogą wystawić w kwalifikacjach do konkursu indywidualnego właśnie 4 zawodników?

  • Ponurzyca weteran

    Nie wiem skąd Redakcja wytrzasnęła słowo ,,eksperymentalny" skład.
    Wszyscy zgłoszeni zawodnicy startowali już w P Ś.
    To, że nie ma słabego Stocha?
    A to pierwszy raz?
    Dziwi brak konsekwencji - jak Kubacki to i Stękała powinien wystić w PK.
    Coś czuję, że znów chcą złapać kilka srok za ogon i g. im z tego wyjdzie.
    Niemcy to waleczny naród i na pewno powalczą w Ga-Pa.
    AUTy też mają dobry i liczny dorobek po Engelbergu.

  • anonim
    Konkurs drużynowy

    HKS jak na MŚ w lotach pojadą tylko Kasai i Sakuyama skoro jest konkurs drużynowy i potrzeba minimum 4. Przecież Ito jest w dobrej formie i Tochimoto też potrafi latać..

  • qwe bywalec
    skład na MŚ w lotach

    ciekawy jestem składu na MŚ w lotach.
    Jak dla mnie powinni pojechać:
    Stoch, Żyła i Murańka bo nieraz pokazywali że potrafią latać na mamutach,
    Hula, Kot i Kubacki bo w tym sezonie skaczą nie najgorzej ale nie równo i nie wiadomo komu bardziej spasuje skocznia, dlatego powinno pojechać 6 tak jak 2 lata temu.

  • HKS profesor
    JAPONIA - UPDATE;)

    @???

    http://www.ski-japan.or.jp/game/8455/ - z tego tekstu i nie tylko wnioskuje, że jednak jest inaczej - ten szeroki skład jest na Zakopane a na MŚwL będzie tylko dwójka (Kasai, Sakuyma), a młodzi pewnie wystartują tylko w Zakopcu.

    Podobnie był podany skład na okres Klingenthal-Engelberg, gdzie było 10 nazwisk.

    W razie czego proszę o sprostowanie, ale chyba sytuacja się wyjaśniła;)

  • Admary stały bywalec

    Do Ga-Pa jadą trenerzy Mateja i Klimowski, do Willingen Maciusiak. Fijas zostaje w Polsce? Ciekawe czy będzie uczestniczył w treningach w Szczyrku.

  • HKS profesor

    @Labrador_Retriever
    Ale akurat masz rację i to w kontekście Kulm. Rok temu w Vikersund Paschke zrobił dobre wrażenie a był w beznadziejnej formie, ciągnął te skoki w stylu Stjernena i w takim "wirtualnym menadżerze na kanapie" wziąłbym Neumayera i Paschke a odstawił Leyhe ale wiadomo, że to duże ryzyko i postawa niezbyt fair play, ale kompletnie nie wierzę, że Leyhe będzie w stanie zaprezentować poziom TOP 20 na mamucie. No ale odpowiedzialność za swoje decyzje bierze Schuster, a tutaj sobie można dyskutować;)

  • Labrador_Retriever weteran
    Niemcy

    Panowie, zapomnieliście moim zdaniem o Paschke. On nie skakał źle, pojedyncze skoki miał naprawdę dobre podczas tej niemieckiej części TCS. Też zostaje w obwodzie i mam nadzieję, że jeszcze jakąś szansę w tym sezonie w Pucharze Świata dostanie. Nie wiadomo jak dalej będzie się rozwijała forma Niemców, ale tam grupa Geiger, Neumayer, Siegel, Paschke i być może "ulepszony" już niedługo Kraus jest blisko siebie. Nie mówię co prawda w kontekście Kulm, ale dalszej części sezonu.

  • Oreo profesor
    @HARNAŚ

    Znając życie, do Japonii NIKT nie poleci z naszych, bo drogo, daleko i wymówka w postaci konkursów w Polsce ;)
    W najlepszym wypadku wyślą może Kubackiego - stwierdzą, że na loty to nie ma co go wysyłać :P

  • anonim
    Rotacje

    Hmmm.... Ciekawe jak nasi trenerzy rozplanowali pozostałe zawody Pk... Zq tydzień MSwL, wiec pozostali do Wilingen, czyli kadra B. W tym samym czasie juniorzy i caaaaala reszta skacze na Fis Cup w Zako. No i tu maly problem.... Na PŚ w Zakopanem musimy wystawić "najmocniejszych" zawodników, jak sam prezes stwierdził, że to najważniejsze obok Wisły cele na ten sezon. Tylko że w tym samym czasie w Sapporo są 3 konkursy PK czyli przy słabej obsadzie wiele punktów i miejsc na następny period do zdobycia. Ciekawi mnie jak to zostanie rozwiązane :)

  • Stinger profesor
    HKS

    Też uważam że Stjernen obok Tepesa to taki typowy lotnik. Wcale nie musi mieć wielkiej formy by odlatywać i właśnie obok Fannemela dla mnie pewniak do drużyny.
    Pytanie co dalej? Gangnes w formie więc na ten moment pewniak.
    Forfang czy Tande na czwartego? Ciężko ocenić aczkolwiek Forfang jest teraz lepszy jednak mimo że pokazał kawałek dobrego "lotnictwa" to też na mamutach nie zachwycał tak by dawać mu miejsce w pierwszej kolejności.
    Tym szóstym Hauer? Szczerze mówiąc to uważam że jeśli Stoeckl weźmie szóstkę to Hauer poskacze tylko w treningach.
    Praktycznie w każdej innej drużynie (może poza Niemcami i Słoweńcami aczkolwiek oni poza Prevcem i Tepesem nie mają aktualnie takich pewniaków) Hauer byłby pewniakiem to w Norwegii może nawet nie pojechać na MŚ...
    W Veltę już nie wierzę jeśli chodzi o MŚwL, skoro do ostatnich konkursów PK nie zrobił kroku do przodu (a nawet kilka do tyłu) to nie wierzę by nagle miał dominować w PK... i skakać lepiej od Hilde który mimo bardzo dobrych treningowych czy kwalifikacyjnych skoków w PŚ to jednak wyraźnie przegrywa z czołową szóstką. Niech się szykuje na Vikersund bo Kulm raczej mu uciekło.

    Dokładnie, Schuster powinien zabrać szóstkę bez względu na obrońcę tytułu (ale raczej dobrze pamiętam że obrońcy mają jedno miejsce więcej) i niech walczą na treningach. Jednak mimo wszystko skład na drużynę raczej jest pewny i tylko jakiś pech mógłby to zmienić aczkolwiek Neumayer w lepszej formie spokojnie mógłby wygryźć Wellingera który z tej czwórki raczej jest najsłabszym lotnikiem chociaż muszę przyznać że nie pamiętam wielkich wyczynów ze skoczni do lotów ani Wanka ani Wellingera. Wiem że Wank ma lepszą życiówkę. Tak na szybko to tyle.

  • HKS profesor

    @???
    Co do Willingen to wiadomo jak to z listami wstępnymi;) Bez krajówki i Japończyków bez względu na liczbę zawodników po prostu wstyd odpadać.

    @Stinger
    Wytłumacz to Schusterowi;) A co do Stjernena on już jest w tak dobrej formie, że w lotach na pewno jest pewniakiem do drużyny. Stjernen to chyba w obecnej stawce taki główny przykład lotnika razem z Tepesem. Co do Tande to właśnie ciężko mi ocenić co pokaże w Kulm. Hilde z lotów zrezygnował, więc norweska szóstka jest jakby ustalona. Tylko jakaś dominacja Velty na PK mogłaby mu dać cień szansy a na to się nie zanosi.

    Niemcy tak czy siak powinni brać sześciu a sam już nie pamiętam czy w lotach jest to piąte miejsce czy nie. W wielu sportach w różnych zawodach to jest inaczej i po imprezie się zapomina;)

  • Stinger profesor
    HKS

    Mimo wszystko uważam że start w PŚ Siegela nie przeszkodziłby mu w przygotowaniach do MŚJ. De facto może być coś lepszego niż sprawdzenie się z samą elitą?
    Ale mimo wszystko jeszcze liczę że Siegel dostanie szanse w tym sezonie w PŚ.

    Z tym Tande to jednak jest taka dziwna sytuacja zresztą podobnie jak ze Stjernenem. Obaj potrafią jednego dnia skakać słabo by na drugi dzień oddawać dobre skoki.
    Zobaczymy jak sytuacja się rozwinie ale myślę że obaj w formie na Kulm to Norwegia może myśleć o złocie w drużynie.

    Niemcy mają obrońcę tytułu, a więc jak dobrze pamiętam mogą wystawić pięciu w kwalifikacjach. Freund, Freitag, Wellinger i Wank to pewniacy.
    Formą Lyehe za bardzo od nich nie odstaje (od Wanka) także nie zabranie go na loty byłoby nie fair wobec samego skoczka jednak że Niemcy mają możliwość wystawienia piątki w kwalifikacjach to szósty na rezerwę by się przydał.
    Wtedy brać Neumayera i niech z Leyhe sprawdzą się bezpośrednio na treningach.
    Myślę że to byłoby najrozsądniejsze wyjście z tej sytuacji pod warunkiem że nic nie pomyliłem z tym piątym miejscem w kwalifikacjach dla obrońcy tytułu.

  • anonim
    @HKS

    Wiem że pisałeś o Willigen,źle się wyraziłem:).

    Wystartuje 4 Japończyków,Kasai pewniak,a co do pozostałej trójki to niewiadoma.Sakuyama coś tam powinien pokazać,ale Shimizu/K.Ito/R.Kobayashi/Harada?Naprawdę ciężko mieć jakiekolwiek przypuszczenia.

    Dobrze liczę,56 zawodników będzie w Willingen?No to trzeba będzie się postarać żeby odpaść w q:).

  • HKS profesor

    @Stinger
    Schuster już po GaPa mówił, że Siegiel jest młody, że się szykuje na MŚJ i że chyba poskacze w PK;) Szkoda, że zawalił pierwszy konkurs bo może by mu dali szanse w austriackiej części jakby się liczył w generalce turnieju.

    Co do Tande od razu na szybko po Bischo mówił, że sam się nad tym zastanawia. Jest możliwość, że jednak odpuści Willingen i potrenuje przed MŚwL, także słusznie rozumujesz;) Ale z drugiej strony nie jest z nim tak źle. Pytanie czy wie co robić czy nie jednak nie bardzo;)

    A co do Niemiec to ja się bardzo zdziwię jak Niemcy wezmą Leyhe a nie wezmą szóstego Neumy. To by było bardzo ryzykowane bo Leyhe to było trochę "drewno" na mamutach.

    @???
    Co do lotów to nie wiem ile odejmować, pisałem o Willingen;) Zobaczymy w jakiej formie będzie ten egzotyczny skład;);)

  • Stinger profesor
    dejw

    No fakt, to Geiger wywalczył to miejsce dla Niemców więc nic dziwnego że skacze dalej tym bardziej że jego skoki nie były takie tragiczne. Gdyby nie system KO więcej by punktował ale co do Neumayera to te się dziwię że skacze dalej mimo słabej części austriackiej.
    Może sprawdzają go przed Kulm? Aczkolwiek nie wiem co start w Willingen miałby mu dać przed lotami... Uważam że jeśli on były kandydatem do jednego z miejsc to powinien potrenować zamiast startować w weekend. Jakby nie patrzeć Neumayer radził sobie ma mamutach więc z formą z części niemieckiej mógłby powalczyć np. z Leyhe u którego nie zauważyłem nic nadzwyczajnego na lotach.
    Co do Siegela to przed te zawalone kwalifikacje w Oberstdorfie na bank stracił 3 konkursy PŚ, gdyby nie one to myślę że poskakał by i w Austrii i teraz w weekend.

  • burek stały bywalec

    @Stinger

    Masz rację Janus powinien dokonać zmian są przecież Ci co mogą zastąpić te drewna Kranjca,Semenica czy Bartola Semenic i Kranjec dostali na dodatek powołania na MŚWL w Kulm jest Damjan który ma słabszy okres ale może odbudował się już Pavlovicic który ma podobny styl lotu do Domena Prevca przydał by im się taki skoczek Cene Prevc Pungertar też ciągle w domu siedzi jest 100 razy lepszy od Bartola czy Semenica a nawet Kranjca Naglic też potrafi dobrze skoczyć Justin jeszcze rok temu był powołany na PŚ w lotach na Kulm a teraz go nie ma ale awansował by do konkursu Zupancic czy Sinkovec też są ale oni jeszcze nie teraz chyba Domen Peter Anze Lanisek i Jurij byli pewniakami na MŚWL Betonowy Janus skreślił Domena bo za młody kiedyś Kramarsić też skakał ale teraz na krajowych zawodach 3 dziesiątka Prislic też ale on beton też skacze Dejan Judez wogóle go nie widać a i Dezman kontuzja ale powinni kogoś z tych skoczków wysłać na pś.

  • anonim

    @HKS

    Akurat w lotach to o "40":).

    @dejw

    Ten występ 9 stycznia mają pewnie obowiązkowy zawodnicy ze Snow Brand.Nie można wykluczać,że Ito ma jakieś zobowiązania też np. wobec 11 stycznia.

  • anonim
    Ta lista ze stronki jest już zamknięta?

    Czyli 57 skoczków?
    Czy dołączy standardowo: Zogravski,Nomme, Choi, Chul???

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl