MP w Wiśle: Stefan Hula po raz pierwszy w karierze mistrzem Polski!

  • 2017-12-26 15:49

Drugi dzień świąt Bożego Narodzenia przyniósł kolejny prezent dla Stefana Huli. Skoczek ze Szczyrku triumfował na Skoczni im. Adama Małysza w Wiśle (HS134) po skokach na odległość 123,5 m i 126 m, dzięki czemu po raz pierwszy w karierze został indywidualnym mistrzem Polski! Najstarszy zawodnik polskiej kadry A pokonał wszystkich członków złotej drużyny z MŚ w Lahti. Srebrny medal wywalczył Piotr Żyła, a brązowy - Kamil Stoch.

Stefan HulaStefan Hula
fot. Tadeusz Mieczyński

Po pierwszej serii konkursowej na prowadzeniu znajdowało się dwóch zawodników. Kamil Stoch oddał najdłuższy skok rundy - 126 m - ale problemy przy lądowaniu sprawiły, iż na półmetku rywalizacji dzielił pozycję lidera ze Stefanem Hulą (123,5 m). Trzeci był obrońca tytułu, Piotr Żyła (119 m), który do prowadzących tracił 10,1 punktu.

Na czwartej pozycji sklasyfikowani byli wspólnie Krzysztof Leja i Maciej Kot (po 115,5 m). Szósty był Dawid Kubacki (108 m), siódmy Jakub Wolny (107 m), a ósmy - Stanisław Biela (106,5 m). Czołową dziesiątkę uzupełniali Karol Niemczyk (105,5 m) i Łukasz Bukowski (100,5 m).

W finale ponownie błysnął Stefan Hula. Zawodnik ze Szczyrku oddał najdłuższy lot serii - 126 m - i jego pierwszy w karierze tytuł mistrza Polski stał się faktem. Srebrny medal ostatecznie przypadł Piotrowi Żyle. Wiślanin w drugiej serii uzyskał odległość 120 m i do zwycięskiego Huli stracił 22,4 punktu. Zupełnie nieudany skok zaliczył Kamil Stoch, który z wynikiem 111,5 m spadł na trzecią pozycję.

Na kolejnych pozycjach uplasowali się kolejni kadrowicze na 66. Turniej Czterech Skoczni. Czwarty był Dawid Kubacki (124 m), piąty Maciej Kot (111 m), natomiast szósty - Jakub Wolny (115 m). Czołową dziesiątkę zawodów uzupełnili Stanisław Biela (116 m), Andrzej Stękała (120 m), Karol Niemczyk (113 m) oraz Krzysztof Biegun (117 m).

Czwarty na półmetku rywalizacji, Krzysztof Leja w finale wylądował zaledwie na 80. metrze i ostatecznie zakończył konkurs na piętnastej pozycji. Zawodnik AZS Zakopane zaliczył również nietypową sytuację - nie zdołał wyhamować po lądowaniu i zderzył się z bandami reklamowymi.

W konkursie wzięło udział 31 z 35 zgłoszonych zawodników. Na starcie nie pojawili się Marcin Małyjurek, Jan Ziobro oraz Wojciech Marusarz. Zdyskwalifikowany przed skokiem w pierwszej serii konkursowej został Wiktor Węgrzynkiewicz.

Zawody rozegrano w wietrznych i loteryjnych warunkach. Skoczkowie nie mieli jednak obliczanej bonifikaty punktowej za siłę wiatru podczas próby do swoich not punktowych.

Czołowa szóstka Mistrzostw Polski wyrusza teraz do Oberstdorfu, na inaugurację 66. Turnieju Czterech Skoczni. W piątek 29 grudnia rozegrane zostaną serie treningowe oraz kwalifikacje, które wyłonią zestaw 25 par KO. Dzień później odbędzie się pierwszy z czterech konkursów niemiecko-austriackiej imprezy.

WYNIKI KONKURSU:
Zobacz wyniki I serii konkursu >>
Zobacz końcowe wyniki konkursu >>

FOTORELACJA


Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (60403) komentarze: (271)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • bardzostarysceptyk profesor
    Poczytałem sobie komentarze.

    A potem zobaczyłem wyniki MP rok temu i przypomniałem wyniki poprzedniego TCS.

    Opinia. Czy wy naprawdę nic nie pamiętacie. Czy nie chcecie pamiętać.
    MP dokładnie rok temu, pod względem poziomu były tragiczne. Zwycięzca TCS i triumfator w 4 konkursach, Kamil Stoch, w MP zajął 3 miejsce, skacząc w 2 serii 111,5 m

    Wnioskowanie o wynikach w TCS polskich skoczków na podstawie dzisiejszych zawodów jest mówiąc kolokwialnie gó..o warte.

  • Aaabbbb profesor

    Jak już pisałem - miałem osobiście do czynienia ze sportowcami zawodowymi i, pomny wieloletnich doświadczeń, śmiało (i dość odpowiedzialnie) mogę stwierdzić, że fundowanie skoczkom wolnego tylko po to, żeby za chwilę, drugiego dnia Świąt, odciągać ich od rodzin i stołu, jest absurdem.

    Każdy sportowiec, nawet ten rygorystycznie dbający o dietę, czasem sobie trochę pofolguje, inaczej dostanie świra. Czas spędzony z bliskimi powoduje rozleniwienie i wyczyszczenie głowy od skoków do tego stopnia, że takie wstanie na zawody 26 grudnia jest zmorą większości sportowców.

    Wystarczy poczytać wywiady z Kubackim czy innymi, którzy mówią, że praktycznie spali na skoczni. Powinien być albo zmieniony termin, albo zwyczajnie wyłączona kadra A.

    Zły termin, zły pomysł. Tak wg mnie.

  • Jannush profesor
    @cocok @cocok

    Żeby tylko nie doszło do sytuacji jak sprzed 4 laty z Murańką i Kubackim...

  • cocok stały bywalec
    @cocok @Jannush

    No własnie, to jest zagadka. Myślę, że na plus Maćka jest doświadczenie, w Soczi się bardzo dobrze zaprezentował i nie spala się w drużynówkach. Ciekawe jak Hula w takich konkursach, może będzie jakaś zmiana, np. w Zakopanem i się przekonamy. Wiem, że Igrzyska to wielkie marzenie Stefka, do Soczi chciał jechać. No i tak jak pisałam, raczej kwestia sponsorów też jest nie bez znaczenia, "stała" czwórka ma niezłe kontrakty reklamowe i już prezentuje oficjalną kolekcję 4 f na Igrzyska. A Stefan nie.

  • Jannush profesor
    @cocok @cocok

    Ja bym się nie zdziwił, jakby Hula jeszcze wygryzł Kota z igrzysk. ;)
    Choć Maciek raczej za mocne plecy ma, do tego wygrał rok temu na normalnej.
    Ale jak będzie w lepszej formie od kogoś ze złotej czwórki, to jak najbardziej powinien jechać.

  • Stinger profesor
    @Oreo @Oreo

    Oczywiście ja to rozumiem dlatego nie miałbym nic przeciwko jakby go nie zdyskwalifikowali i pozwolili skoczyć jeszcze raz ale to nie znaczy, że wolę jak od początku każdy zna zasady i każdego traktuje się równo.
    Rozumiem fakt, że Ci młodzi nie muszą mieć nowego, świetnego sprzętu i ja pewnie też dałbym mu skoczyć jeszcze raz ale zasady to zasady, postąpili tak więc także nie widzę problemu.

  • Kris1952 stały bywalec
    @salto_de_esqui @salto_de_esqui

    Też odniosłem takie wrażenie,widać to było dość wyraźnie!!!

  • eLman stały bywalec
    Narty Żyły

    We wczorajszych mistrzostwach mogliśmy zobaczyć jak będą wyglądały narty BWT w trakcie igrzysk - wygląda na to, że Piotr Żyła testował deski na olimpiadę! Ciekawi mnie jeszcze wygląd SPORT 2000, VERIVOX I FLUEGE.DE. Bo chyba te cztery modele mają brand sponsora zamiast producenta

  • PGr doświadczony
    @salto_de_esqui @salto_de_esqui

    Tym razem musze sie zgodzic z Twoim wpisem i jak by szo to wiecej lapekm dal.

    Rowniez przed samym konkursem wyjechalem i nie bylo mi dane ogladac. Nie mialem cisnienia, bo pierwsza szostka byla pewna jesli konkurs sie odbedzie (Ziobro chyba tez tak pomyslal), nawet udalo sie ze warunki nie przeszkodzily kadrze A. Jak w/w przedmowca przeczytalem wiekszosc komentarzy tu i we wczesniejszym temacie...nic specjalnego...tylko w wiekszosci smieszne w trakcie i po 1 serii.
    U kogos przez chwile widzialem rozpoczecie, szedl Stefan z Dawidem w tle i powiedzialen "o idzie Mistrz Polski" :) to tak nie do konca przekornie bylo, przez caly poczatek sezonu rowno i bdb skacze, a i Muranku wypowiedz w glo zostala.
    GRATULACJE!

  • Stalowy stały bywalec
    @Stalowy @KRZYSIEK987

    Ewentualnie jeszcze Kazach Muminov bo niewiadomo jaki oni skład mają ale podliczająz to z 10 znajdzie się

  • Sigur17 doświadczony

    A brak Estończyków oznacza, że wystąpią od początku TCS? :D

  • krzysiek987 weteran
    @Stalowy @Stalowy

    Kim,Choi i któryś z Francuzów wątpię, że się pojawi

  • Stalowy stały bywalec
    @Stalowy @KRZYSIEK987

    Hlava ,Vancura ,Kim ,Choi,Dupland lub Brasme

  • salto_de_esqui weteran

    Wprawdzie nie oglądałem tego z całą pewnością porywającego widowiska, świetnie zapewne realizowanego przez TVP oraz świetnie zorganizowanego przez PZM, ale przeczytałem komentarze i dowiedziałem się z rzeczy ważniejszych, że:

    - Stoch specjalnie zepsuł skok, żeby Hula wygrał (!)
    - Hula będzie walczył o wygraną w TCS (!), bo wiadomo, MP w tak silnie obsadzonym konkursie zobowiązuje
    - o wynikach zadecydowały wyłącznie warunki i brak przeliczników (!)

    Chciałbym zaznaczyć, że powyższe stwierdzenia nie odbiegają zapewne poziomem od samego wczorajszego konkursu. Wyniki nie zaskoczyły, TOP6 można było z góry obstawić, a kolejność to już drugorzędna kwestia. Zaplecze udowodniło, że nie mamy zaplecza na ten moment, no ale jest małe usprawiedliwienie, że pięciu pojechało na PK. Aha, no i szokująca liczba 31. startujących skoczków. Zawsze mówiłem, że skoki to sport masowy, ale nie wiedziałem, że aż tak bardzo.

  • HAZARD weteran
    @worldshow @Worldshow

    Krajówka Niemców to prawdopodobnie Wank, Baer, Hoffmann, Hamman, Siegel i nie wiem kto jako 6. Może właśnie najlepszy z tych co starują w Engelbergu. :)

  • krzysiek987 weteran
    @Stalowy @Stalowy

    niby według ciebie jaka 10 zawodników?

    bo oprócz : LEAROYD Jonathan, GLASDER Michael, PEIER Killian, SCHULER Andreas, ZOGRAFSKI Vladimir
    nie widzę zawodników, którzy mogli by się pojawić.

  • worldshow stały bywalec
    @Sta!owy

    Dolicz krajówke Niemców jeszcze. Pewnie wezmą m.in Wintera, Krausa.

  • edko bywalec
    @edko @edko

    kista startowa

  • edko bywalec

    http://live.berkutschi.com/skijumping/3183

  • Stalowy stały bywalec

    Aż 72 skoczków wystąpi w COC. Pewnie z tego 10 zawodników pojawi się w piątek w Oberstdorfie

  • HAZARD weteran
    Lista startowa COC

    http://medias2.fis-ski.com/pdf/2018/JP/3183/2018JP3183SLR1.pdf

    Obsada bardzo mocna, pojawiła się nawet trójka zdolnych Japończyków. :)

  • anonim
    Jest co najmniej 5 bardzo dobrych skoczków w Polsce.

    Mistrzostwa pokazały , że już czasy ostatniego samuraja przeminęły. Tak było za czasów Adama Małysza, najpierw Orzeł z Wisły i potem dłuuuugo nic. Od około 2010 roku na szczęście widać, że poziom między najlepszymi skoczkami polskimi wyrównuje się. Możemy to wyraźnie obserwować od zeszłego roku chociażby podczas drużynowych zawodów Pucharu Świata - Polska nie schodzi z podium z wyjątkiem zawodów gdzie jeden zawodnik został zdyskwalifikowany. Dlatego nie ma się czemu dziwić, że w tym roku to Stefan Hula został Mistrzem Polski, a Kamil był trzeci. Już na Polskim podwórku mamy rywalizację na wysokim poziomie - to bardzo dobre zjawisko, za którym kryje się wieloletnia praca Małysza, potem trenera Kruczka i całej ekipy jak to często powtarza Kamil Stoch. Szkoda tylko, że na tegorocznych mistrzostwach zabrakło ekipy, która wyjechała na Puchar Kontynentalny w wyniku czego mieliśmy tylko najlepszych i najsłabszych skoczków , a zabrakło tych średnich. No i trzeba jeszcze popracować nad zwiększeniem liczby zawodników na krajowe zawody ponieważ 30 -stu zawodników to trochę mało, a poza tym trójka z podium ma już 30 lat. Za 3 do 5 lat ktoś musi ich zastąpić. Raczej trudno sobie wyobrazić, że wszyscy pójdą w ślady Noriakiego. Dlatego trzeba znaleźć więcej młodych skoczków w wieku Tomasza Pilcha.

  • cocok stały bywalec

    Nie nastawiam się na TCS, nie wierzę w powtórkę sprzed roku, ale będę mocno trzymać kciuki za naszych. Na pewno szykuje się wewnętrzna rywalizacja między Kotem i Hulą, zajmują podobne miejsca i jeśli teraz Hula będzie lepszy to pewnie zostanie wystawiony w kolejnym (czy może nawet obu) konkursie drużynowym żeby sprawdzić jak sobie radzi i ewentualnie myśleć o nim w drużynówce w Pjongczang. Nie wiem, czy zauważyliście, że na profilach społecznościowych Kamila, Piotrka, Maćka i Dawida rozpoczęło się odliczanie do Igrzysk i zaprezentowali się w oficjalnej kolekcji 4 F , czyżby już wszystko przesądzone?

  • Lizakowaty stały bywalec

    To co najbardziej mnie zadziwia to prędkości na progu Stefana. Zawsze jeździł bardzo wolno, a teraz potrafi wyprzedzić w tym elemencie Kota czy Kubackiego.
    To samo było w Engelbergu, cały czas kręcił się koło top speeda.

  • Oreo profesor
    @Oreo @Stinger

    Co ty gadasz, jakie "oszukiwać"? To pewnie problem z brakiem środków na sprzęt, pewnie miał jakieś niedociągnięcie. Ich na bank nie stać na ciągłe kupowanie czy coś. Nawet nie wiemy co było powodem... Może naciągnięty kombinezon? Ale czy naprawdę by mu to pomogło? Niechby skoczył 65 zamiast 60 metrów, wielkie halo :P

  • Kolos profesor
    @piotr90 @piotr90

    Teraz skoczkowie mają taki sprzęt ze już nie da się "przeskakiwać" warunków. Mało jest takich przykładów w PŚ?? A to było tylko MP rozgrywane w kiepskich warunkach wietrznych i bez przykładania się najlepszych do skoków.

  • piotr90 stały bywalec
    @piotr90 @piotr90

    Jak się chcę być dobrym...

  • piotr90 stały bywalec
    @piotr90 @kolos

    no tak,ale jednak jak się byc dobrym skoczkiem to trzeba w każdych warunkach skakać i niezależnie od belki :). Małysz z drugiej belki skakał ponad 130 m w Oslo :p

  • Wojciechowski profesor
    @michnar @kolos

    Ale głębokich tradycji konkursów rangi mistrzostw Polski w tym terminie to raczej nie ma.

  • Kolos profesor
    @piotr90 @piotr90

    Warunki wietrzne były fatalne, do tego belka tak nisko ustawiona ze po za kadrą A nikt z reszty stawki z takiej pewnie wcześniej nie skakał.

  • piotr90 stały bywalec

    Śmieszne te odległości pierwszej serii mówią jakby mieli talent :). Poziom słaby, bo jednak Hula wygrał z taką przewagą:d.

  • Kolos profesor
    @michnar @michnar

    Termin jest tradycyjny od wielu lat robi się zawody skoków 26 grudnia

  • Kolos profesor
    @gelsonek @gelsonek

    Pytanie czy to wina TVP czy organizatorów którzy szybko i sprawnie nie umieją podać wyników?? Transmisje MP zawsze były kiepsko zrealizowane ale tym razem wyjątkowo kiepsko. To była raczej antyreklama skoków narciarskich.

  • Kolos profesor
    @Ryszard_ @Ryszard_

    Stoch też jest w wieku Rutkowskiego :)

  • Labrador_Retriever weteran
    @eni @Stoszek

    Może po prostu nie było to dla niego tak ważne? Zepsuł to zepsuł, trudno. Nie musiał tego chcieć, tak się stało i tyle.

  • Tomeson weteran

    Brawa dla Stefana, czyżby jakiś as w rękawie przed TCS? Nie wiedziałem, że Łukasz Rutkowski jeszcze skacze. A dlaczegóż na starcie nie pojawił się Jan Ziobro?

  • Ryszard_ stały bywalec

    Mateusz Rutkowski rzeczywiście staro wygląda. Strasznie jak na swoje lata. To już młodziej od niego Sobczyk wygląda. Nie wspominając o Maciusiaku. Porównajcie sobie Rutkowskiego z Morgensternem którzy są w tym samym wieku. Jak ojciec i syn. Morgenstern twarz młodzieńca, Rutkowski twarz podstarzałego mężczyzny.

  • Ryszard_ stały bywalec
    @haze23 @haze23

    Raczej jest prawidłowa ankieta. Jedynego którego stać na powalczenie i wygranie TCS z polskich zawodników jest Stoch. Hula nie ma żadnych szans bo to nie ten kaliber i potencjał. Nie zmieni tego jego Mistrzostwo Polski.
    Jedynym skoczkiem który może jeszcze konkurować ze Stochem jest Kubacki. Ale oczywiście na treningach i kwalifikacjach bo w konkursie Kubacki jak wiemy nie istnieje i skacze 10 metrów bliżej niż na treningach.

  • jma profesor
    Rutkow-Ski

    Fajna inicjatywa. Cieszy, że byli skoczkowie mają pomysł na taką działalność. Oby to szło w dobrym kierunku i niech młodzi zawodnicy po osiągnięciu pierwszych sukcesów nie mają jako nagrody kielicha z trenerem :)
    Bo kiedy zobaczyłem trenera Mateusza to on powinien być zawsze przestrogą dla młodych. Tak, ten facet ma dopiero 31 lat - tyle co Hula, a wygląda jak jego ojciec.

  • haze23 doświadczony
    Redakcjo... czy w ankiecie obok nie powinno być...

    nazwisko nowego Mistrza Polski?

  • Henning stały bywalec

    A co powiecie o zawodnikach którzy zajęli dalsze lokaty, powiedzmy od 20 w dół? Dostrzegliście w nich coś pozytywnego mimo tych krótkich skoków? Ktoś wam wpadł w oko?

  • zimowy_komentator profesor
    @Oreo @Baciar

    Zasady to zasady. Gdyby ich nie przestrzegano to już całkiem z tego konkursu zrobiłby się piknik...

  • Baciar stały bywalec
    @Oreo @Oreo

    Właśnie ... Bardzo szkoda tego dzieciaka .. No ale 31 też nie dopuścili do rundy finałowej . Jakby jeden więcej nie mógł skoczyć .. Są święta a taki prezent dla takiego dzieciaka byłby wskazany , mimo noty 0 po pierwszym skoku..

  • Domin10 weteran

    Ciężko oceniać dzisiejszy konkurs i zawodników ze względu na trudne warunki wietrzne i brak punktów za wiatr. Mimo to na plus zaskoczyli Biela Stękała i Niemczyk. Brawa dla Huli za zwycięstwo. W końcu chłop coś wygrał. Szkoda że Leja zepsuł w 2 serii. Fatalnie skakał Czyż przegrywając nawet z Bukowskim.

  • Dolnoslazak stały bywalec
    Prędkości

    W tegorocznym PŚ skakali z belek 10 i 11, dzisiaj z 13. Temperatura powietrza była podobna, tory są sztucznie mrożone więc teoretycznie powinny zapewnić porównywalne warunki najazdu a mimo tego prędkości na progu nasza czołowa piątka miała z grubsza takie same jak podczas inauguracji sezonu.

  • Ponurzyca weteran
    Mistrz Polski - Stefan Hula

    Gratulacje dla Stefana Huli.
    Od lat mu kibicuję, niezmiennie trzymam kciuki przed każdym skokiem.
    Wytrwała praca została nagrodzona - wynik idzie w świat, tego Mistrzostwa nikt mu nie odbierze.
    Brawo Stefan!!!
    Drugi pozytyw to Staszek Biela. Mam nadzieję, że utrzyma formę, zaliczy dobre zawody w Zakopcu i dostanie szansę na jakimś PK.
    Same MP co było do przewidzenia to żenada.
    Termin (jak zawsze kontrowersyjny choćby poprzez nieobecność zawodników wysłanych do Szwajcarii), organizacja, transmisja i co najważniejsze WYNIKI.
    Gdyby to był konkurs w obsadzie międzynarodowej (choćby w takiej jak ostatni PK - Ruka) to zawodnicy jak Biegun czy Stękała nie mieli by drugiej szansy na poprawę lokaty. Czy punktował by Biela, Wolny, Kubacki i Leja?
    Też nie jest to pewne (biorąc tylko pod uwagę Punkt Konstrukcyjny), a nawet można założyć, że niemożliwe.
    Czy skoki na odległości 65-95 m to były... skoki czy zeskoki z progu?
    Lepiej by było gdyby to były jakieś ,,otwarte" Mistrzostwa Śląska a nie MP.
    Ale Prezes jakoś nie raczy dostrzegać problemu...

  • GOTS weteran
    @cavalierjan19 @cavalierjan19

    Nie ma czegoś takiego jak celowe psucie, wybicia czy ogólnie skoku. To się dzieje w ułamkach sekundy i tam działa pamięć mięśniowa a nie widzi misie zawodnika.

  • michnar stały bywalec
    -

    Akurat jeździłem sobie dzisiaj na nartach na wyciągu Cieńków kilometr obok skoczni w Wiśle, karnet kończył się o 14.00 to, że jestem fanem skoków, to stwierdziłem, że pójdę i popatrzę. No i faktycznie ludzi były tłumy, ale prawda jest taka, że widowisko średnie. Frajda, bo pierwszy raz z bliska zobaczyłem Kamila Stocha i resztę kadry narodowej (trybuny w Wiśle są tak fajnie położone), ale pewna refleksja: czemu taki termin? Przecież Polska nie ma jedynie 35 zawodników w skokach, a gdyby ktoś z innego państwa popatrzył z boku wyszłoby, że wielka panuje u nas mizeria. Szkoda, że nie było kadry B, bo w tej loterii mogłaby powalczyć o jakieś fajne miejsca.

  • kibicsportu profesor
    -

    Wy naprawdę oceniacie te dzisiejszy konkurs w kontekście TCS?
    Ciężko jest oceniać kiedy wiatr kręcił. Była mocna loteria.
    Sam Małysz powiedział, że Kamil jechał w ciężkich warunkach. Jedynie, to Maciek może martwić i Wolny,ale reszta z kadry oddał co najmniej po jednym skoku dobrym. Hula dwa skoki. Ocenianie przyjdzie w Oberstdorfie.

  • ortem bywalec
    @gelsonek @gelsonek

    Zgadzam się z kolegą. Bo grafika jak sądzę zależała od realizacji TVP nie? Jeśli tak to to było jakieś nieporozumienie. Mistrzostwa Polski w skokach narciarskich, czyli dyscyplinie w naszym kraju bardzo popularnej, a tu takie dziadostwo.

  • gelsonek stały bywalec
    TVP

    Nie dość, że dzisiejszy konkurs co do jakości sportowej i ogólnie jakoś marketingowo i organizacyjnie taki jakiś niemrawy...to jeszcze TVP sobie z nas jaja zrobiła i nawet nie pofatygowali się, żeby zrobić porządną infografikę i zatuszować trochę tę partyzantkę....ludzie jest 21 wiek, a oni jakieś śmieszne nieczytelne cyferki wyświetlali, niejednokrotnie 2 minuty po skoku, z których nie za bardzo dało się cokolwiek wywnioskować...ludzie z tvp, ogarnijcie się troche i wykażcie się odrobiną profesjonalizmu, albo odpuścicie sobie, bo normalnie zęby bolały jak na to patrzyłem....

  • cavalierjan19 profesor

    Po dość udanym Engelbergu nastroje po MP są niezbyt optymistyczne. Na plus Stefan Hula, kto wie, może będzie wskakiwał do dziesiątki na TCS? To solidny, dobrze skaczący technicznie skoczek i na chwile obecną chyba nasz numer 4. Piotrek też nieźle się dziś zaprezentował. O niego nie martwię się, dwa razy miał pecha do warunków, nie robił chyba zbytnich błędów technicznych. W jego przypadku jest dobrze.
    W zasadzie o Kamila też nie martwię się tak bardzo, gdyby wygrał media pompowałyby pewnie balonik przed TCS. Oczywiście lepiej, by nie psuł prób, ale mimo to te 111,5 metra z drugiej serii nie niepokoi mnie. Przy okazji dziwią mnie teorie o tym, że Kamil celowo zepsuł. Celowe psucie wybija skoczka mocno z rytmu i nie ma zwyczajnie sensu.
    Średnio wygląda sprawa z Kubackim i Kotem, szczególnie tym drugim, którego wciąż skręca, a widać, że sporo traci na tym błędzie, plus w drugim skoku wydawało się, że za bardzo skierował się do góry po wyjściu z progu, co zdarzało mu się nieraz. Kotu przydałby się spokojny trening, te wszystkie "niepowodzenia" w połączeniu z jego frustracją nie pomagają. Szkoda, bo moim zdaniem po Stochu to polski skoczek z największym potencjałem.
    Poza tym całkiem cieszy występ Bieguna i Stękały. Ciekawe, ile w tych skokach pomógł im wiatr, a ile wynika z ich faktycznej formy.

  • JestembardzoSzczesny początkujący
    TVP i przyszłość skoków

    Straszna propaganda ze strony naszej kochanej telewizji publicznej. Mimo kwoty 35 skoczków(a nawet 31 z wiadomych przyczyn) nadal okłamują widzów, że sytuacja jest znakomita i nasz sztab szkoleniowy na czele z Małyszem :D ma nad wszystkim kontrolę. Wszystkich zatkało kiedy Leja przeskoczył Kubackiego i po pierwszej serii był ex aequo na czwartym miejscu, Apoloniusz ''Hefner'' Tajner milczał, a Małysz stwierdził, że Leja jest za gruby na kadrę A. Inną sprawą są komentarze papy Kota co do odległości naszej młodzieży 17-18 letniej, że oni jeszcze nie mogą daleko skakać i trzeba to zrozumieć lub zachwycanie się 100 metrowymi odległościami. Prawda jest jednak zgoła odmienna i bardzo rozczarowująca, a mianowicie mamy tylko 5 skoczków (prawie 30 letnich)pretendujących do wysokich lokat w pucharze Świata, kilku (Wolny,Pilch,Murańka,Zniszczoł) na trzecią dziesiątka, a później długo, długo nic, zarząd i trenerzy muszą się wreszcie obudzić, bo sytuacja wygląda podobnie, a nawet gorzej niż w Reprezentacji Polski w piłce nożnej. Wesołych Świąt! Pozdrawia zagorzały kibic skoków narciarskich.

  • kkkk doświadczony

    Stefan dobre dalekie próby. Gratulacje za wygraną. Dosyć równo i pewnie. Kamil też bardzo dobrze, ale miałem wrażenie, że on specjalnie zepsuł. Miał jakiś taki dziwny uśmiech. Piotrek bardzo równo i spokojnie. O nich jestem spokojny. Kubacki jakby coraz słabiej. Dosyć przeciętne próby. Maciek mocno przeciętnie. Moim zdaniem to można nazwać kryzysem, jego błędy w locie bardzo przypominają Stocha z zeszłego sezonu. Wolny słabo, a nawet bardzo słabo.
    Staszek Biela fajne równe próby. To poziom w miarę spokojnych punktów PK. Miętus kompletnie beznadziejnie. Bukowski jeszcze gorzej. Bardzo dobrze Leja, w drugim skoku spaliła go presja, mógł przecież być na podium. Juniorzy w miarę ok, poza beznadziejnym dziś Czyżem, wydaje mi się, że chłopak nie umie skakać na śniegu. Fajnie młody Arek Jojko.
    Organizacja niedopuszczalna, relacja bez komentarza. Termin też niezbyt.
    Fajna nazwa tego klubu Rutkow-Ski. Mateusz Rutkowski nie chce szumu medialnego i bardzo dobrze. Łukasz się już poddał, ale dobrze, że założyli taki klub.

  • dervish profesor
    @ZXCVBNM_9999 @EmiI

    Zgadzam się z Twoja oceną.
    Dodam,iż być może pan Adam wychodzi z założenia, że jeżeli zawodnik nie potrafi utrzymać optymalnej wagi to jest to oznaka braku samodyscypliny i niepoważnego podejścia do sportu i jako taki nie zasługuje by w niego inwestować. Z takiego podejścia wychodzą takie kwiatki, że forma przestaje być najważniejszym kryterium i miejsca w kadrze dożywotnio dostają zawodnicy nie posiadający talentu ale potrafiący utrzymać reżim wagowy. Nie wiadomo też jaki wpływ na wagę Leji ma jego budowa fizyczna. Moze to jest taki typ organizmu który ma tzw. "ciezkie kości" i trudno mu przeskoczyć takie predyspozycje.

    Abstrachując od tego czy Małysz ma rację przykładając taka dużą miarę do wagi, źle wygląda kiedy publicznie padają wyjaśnienia że o miejscu w kadrze nie decydują wyniki ale waga zawodnika. Takie kryteria to mogą byc decydujące w rzeźni, w sporcie liczą się wyniki.

  • HAZARD weteran
    @ZXCVBNM_9999 @EmiI

    Chyba jeden z mądrzejszych komentarzy, jakie w tym roku tutaj się pojawiły, popieram w 100%!

  • Henning stały bywalec
    @anonim @Xander1

    Postawa Czyża jest naprawdę zastanawiająca, nie wiem jak prezentował się dotychczas, ale dziś w locie był naprawdę tragiczny, nawet "stary" Kubacki przy nim był wirtuozem stylistyki.

  • EmiI profesor
    @ZXCVBNM_9999 @dervish

    Pamiętam że gdy Małysz był zawodnikiem miałem nadzieję ze nigdy nie będzie trenerem. Jakoś czułem żeby wszystko robił pod jedno kopyto na zasadzie "zawodnicy mają skakać jak samo, jak ja chce, zero podejścia indywidualnego". I to że uciekł do Lepistoe bo "potrzebuje trenera z autorytetem" też świadczy o jego całkowitym braku talentu w tej dziedzinie, bo Damjan i Matura trenując z kolegą który trzyma kamerę potrafili konkursy PŚ wygrać. Ale wracając do dyrektorowania. Jego autorytatywne podejście sprawia że zaplecze jest rozwalane. Liczył że jak będzie się liczyło kto jak się stara, jak trzyma wagę, a nie jak skacze, sprawi że wszyscy będą się starać i poziom się podniesie a w końcu i tak talenty wyprą brak talentów. Stało się inaczej, do kadr się dostali zawodnicy bardzo słabi, co popsuło atmosferę i jeszcze bardziej pogorszyło stan rzeczy.

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @ZXCVBNM_9999 @dervish

    Dobrze, że Bukowski ma odpowiednią wagę.

  • ortem bywalec

    A wiecie co sobie pomyślałem przed drugim skokiem Kamila? :) Że Kamil i Stefan to bardzo dobrzy przyjaciele, a dla Kamila jeden tytuł mistrza Polski w jedną czy drugą stronę to żadna różnica... :)

  • dervish profesor
    @ZXCVBNM_9999 @zxcvbnm_9999

    Odpowiedź na ostatnie Twoje pytanie dał dziś Małysz którego zapytano o powody nieobecności Leji w kadrze.
    Dla pana dyrektora podstawowym kryterium kwalifikującym do kadr jest waga zawodnika.
    Leja waży za dużo dlatego nie ma dla niego miejsca w kadrze.

  • monia866 doświadczony
    Jak ktoś postawił

    u bukmachera na Stocha,Żyłę,Kota czy Kubackiego, tylko stracił 100zł,hehe.Żaden z nich nie został Mistrzem Polski.

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    Podsumowanie cz. III

    Kadra C, Maciej Maciusiak & Wojciech Topór & Piotr Fijas oraz Krzysztof Leja.
    No cóż, Czyż regres formy olbrzymi. Ale na jego miejsce wskakują Skupień oraz Juroszek. Mimo wszystko juniorzy z centralnego szkolenia mają sie dobrze.
    Przejdźmy teraz do wisienki:
    Krzysztof Biegun i Andrzej stękała. Zacznijmy od tego co ich łączy: Obaj największe wyniki osiągnęli przy pracy z Maciusiakiem i obaj mieli regres po zmainie trenera. Obaj wpadli w potężny dołek, obaj dotknęli dna pod wodzą nieustraszonej trójki trenerów z kadry B i obaj wylecieli ostatecznie z kadry. Czy to źle? Bardzo dobrze, po wracają do grupy trenera Macieja i po 3 tygodniach od wznowienia treningów, przeganiają nasze nadzieje olimpijskie jak Miętus czy Bukowski, a Stękała nawet oddał drugi skok na poziomie drugiego dziś Żyły. W 3 tygodnie. Samego Bukowskiego lepiej przemilczę, choć też nie chcę definitywnie przekreślać.
    Powiem tyle dobry specjalista na dobrym miejsca w kadrze C. Myślę, że w tym sezonie będzie ZNOWU ratował kadrę wyżej, czyli B. Nie bez powodu dostał ważną misję opieki nad juniorami.
    A teraz pomarańcza - Krzysztof Leja. Pomijając spalenie w 2 skoku, pierwszy oddał na miarę PŚ. I tu stawiam pytanie - dlaczego go jeszcze nie ma w PK? Dlaczego pozakadrowicze mają tak pod górkę?

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    Podsumowanie cz. II

    Kadra B: W tym konkursie właściwie startował tylko jeden podopieczny Radka Żidka niestety. Spisał się w miarę OK i nazywał się on Stanisław Biela. Drugi podopieczny Krzysztof Miętus skacze po różnych kadrach, wielu widzi w nim potencjał ale wyników brak. Ani Horngacher, ani Żidek, ani Mateja sobie z nim nie poradzili. Gościu jest grzeczny, stosuje się do rad trenerów, ale... jakoś wszystko zapomina. Dalej wybija się z masła na progu. Niestety, bracia Miętus nie słyną z siły w nogach i nie wiem czy mu siłowania może pomóc. Jednak ja mu kariery nie zamykam - bowiem może to być druga wersja Huli. Bowiem on też przejawiał problemy natury motorycznej. Dopóki nie spotkał trenera M, a później H. A teraz widzimy, wygrana MP z dużą przewagą.
    Uważam, że Żidek jest jeszcze gorszy niż Mateja. Mateja po doszlifowaniu przez szkolenie trenerskie i zmuszeniu przez PZN do stosowania twardej ręki mógłby być o wiele lepszym trenerem. No i błagam, niech trenerzy kadry B realizują własny plan, na swoją odpowiedzialność, a nie realizują jakieś wytyczne Horngachera, bo rzadko kiedy takie coś się udaje. To jest jeden z głównych powodów zapaści zaplecza. Drugim jest brak motywacji przez problemy natury finansowej i przymus podjęcia pracy.

  • Stinger profesor
    @Oreo @Oreo

    A moim zdaniem dobrze, że kontrolowali wszystko - musi być uczciwie nawet w krajowych mistrzostwach bo tak te "dzieciaki" nauczą się, że mają pełen luz, nie ma kontroli, mogą oszukiwać i później w dalszej części kariery sobie nie poradzą.
    Szkoda Węgrzynkiewicza ale jak zasady to zasady.

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    Podsumowanie cz. I

    W tym wpisie zajmę się kadrą A i oceną pracy panów: Horngachera, Sobczyka, Klimowskiego.
    Nie wiemy w jakim stopniu zawodnicy przykładają się do konkursu, czy traktują to treningowo, czy nie. Widać jednak zauważalnie kryzys formy Macieja Kota. Popełnia duże błędy, które nie powinny pojawiać się nawet na treningach. Jest zagrożonym ogniwem drużyny i może zamienić się ze Stefanem Hulą. Szczerze, nie wiem, dlaczego zaczęło go skręcać - czy przestał się skupiać na detalach i się spina, czy zostały popełnione błędy trenerskie. Kubacki standardowo - musi coś zepsuć w serii ocenianej. Dalej obstaję, że dla tego zawodnika jest potrzebny psycholog sportowy. Żyła stabilnie, aczkolwiek bez petard. Wygląda jakby traktował to czysto treningowo. Stoch - znowu nie wcelował w próg, choć pierwsza próba przyzwoita. Był jeden człowiek, który powinien trenować Stocha indywidualnie... obecny trener Włoch. Wolny - stabilnie, ale bez szału. Może jego praca przyniesie jakiś efekt. Miejmy nadzieję, że to nadejdzie szybko. Teraz trochę o charakterystyce pracy Horngachera. Bardzo dobry trener, umiejący podejść indywidualnie. Jednak, wyrównuje on zawodników do podobnego, solidnego poziomu, jednak, nie wytrenował jak narazie seryjnego killera. Dla porównania, słaby trener jakim jest Kuttin, ma tylko receptę na Krafta, jednak działającą wyśmienicie. Jednak jak wiemy, Austriakom odjechaliśmy na dużą odległość, przez dotarcie Horngachera do całej drużyny. Chciałoby się, aby ktoś inny niż Stoch zaczął seryjnie wygrywać, ale przyjdzie nam na to poczekać. Taka jest charakterystyka pracy Horngachera, który nie jest jednak drugim Kojonkoskim, choć może taki poziom w przyszłości osiągnie i z całego serca mu kibicuję. Do pokonania ma 2 trenerów: Schustera i Stoeckla.

  • Oreo profesor

    czemu zdyskwalifikowali tego Węgrzynkiewicza? Naprawdę kontrolerzy się musieli popisać dyskwalifikując jakiegoś dzieciaka? Ten konkurs nawet nie jest notowany przez FIS jako konkurs (tak jak np. japońskie konkursy nieraz są...) Jakaś porażka...

  • bodzio7n stały bywalec

    Gratulacje drugiego miejsca Piotrek

  • jerwaw początkujący
    Wiatr

    Czemu wyniki są podawane bez punktów za siłę wiatru -czyżby nie mierzono siły wiatru ?


  • zimowy_komentator profesor
    @Ryszard_ @Ryszard_

    Zgadzam się. Drażniła przede wszystkim grafika ekranowa, która po prostu... nie działała. I nikt z tym nic nie zrobił w trakcie zawodów ani w przerwie. Mistrzostwa Polski na odwal się, bo termin też taki niefortunny. Wszyscy są w trakcie świąt i jedni już myślami na TCS, drudzy na PK Engelbergu a inni nie mają gdzie trenować, bo wszystko jest szykowane pod kadrę. No ale to taka dyscyplina, taki jej urok, taka tradycja. To dyscyplina niszowa, sztucznie podniesiona do rangi popularnej. Dlaczego sztucznie ? Bo wystarczy, że ci najlepsi stracą formę i skoki odchodzą w niebyt. Oczywiście nie tak szybko, ale gdyby przez parę lat brakło wyników to widzowie sukcesywnie odwróciliby się. Potem transmisje z TV znikają i pozamiatane - tak jak ma miejsce obecnie w przypadku biegów narciarskich. Dyscyplina była, dyscypliny nie ma. Przecież 99% chłopaczków-szczypiorków poprzez miejsce zamieszkania nie ma możliwości w ogóle trenowania skoków - wiadomo więc, że pójdą grać w piłkę lub w co inne. A jakie perspektywy są w skokach ? Nikłe. Nie jesteś w kadrze A to nie istniejesz jako skoczek lub w najlepszym wypadku biedujesz w kadrze B. Ale to tylko kilka miejsc. Warto trenować latami dyscyplinę w której są tak iluzoryczne perspektywy ?

  • LobzonkaWyrzysk bywalec

    No to Panowie i Panie. Święta już za nami, Mistrzostwa Polski także, a więc zaczynamy kolejny period Pucharu Kontynentalnego i Pucharu Świata. Jutro niestety już do pracy, ale fajnie, że konkurs w Engelbergu jest dopiero o 17:00, to sobie na pewno obejrzę. Ciekaw jestem listy startowej. Czwartkowego konkursu niestety z powodu pracy nie obejrzę. Za to podczas TCS mam wolne i nie mogę się już doczekać już tych emocji. Miejsce na podium jakiegoś z Polaków w klasyfikacji generalnej biorę w ciemno ;) Nie nastawiam się na jakiś szał - ciał w wykonaniu naszej kadry ;) Przede wszystkim budowanie formy na Igrzyska.

  • Stinger profesor
    @Stinger @dervish @molenda

    Tak wiem, czasem wystarczy oddać 8 niezłych skoków i TOP 15 turnieju może być ale nie chciałem pisać nic więcej żeby nie zaczynać pompowania balonika i nakładania sporej presji "tylko" po krajowych mistrzostwach i to podczas konkursu bez przeliczników za wiatr tym bardziej w takim konkursie jak ten dzisiejszy.

  • Tim doświadczony
    @dervish @Wojciechowski

    Z książki Fortuny "Szczęście w powietrzu" dowiedziałem się, że dopiero wprowadzono elektroniczny pomiar długości skoku na IO w 1972 r. z dokładnością co metr (fotokomórka była rozstawiona co jeden metr). Natomiast sędzia długościowy dodawał ewentualnie pół metra.

    Wcześniej? Było bodajże pięciu sędziów długościowych i patrzyli... :P Patrzyli raz lepiej raz gorzej... :P Inna sprawa, że przed wojną i zaraz po drugiej wojnie światowej długość skoku miała drugorzędne znaczenie.

  • EmiI profesor
    @LobzonkaWyrzysk @LobzonkaWyrzysk

    Nie kojarzę większych błędów życiowych Łukasza, jego karierę zniszczyły problemy zdrowotne i nie pomogły sprawy osobiste niezależne od niego (rodzinne tragedie). Co do Mateusza, owszem gdyby nie rozrywkowość, być może jego kariera potoczyła by się inaczej, ale ja dalej sądzę że bardziej od kieliszka, problemem były problemy z utrzymaniem wagi.

  • molenda doświadczony
    @Stinger @Stinger

    "Stefan podczas TCS-u będzie walczył o coś więcej niż "tylko" punkty PŚ - "więcej" to nie znaczy walka o podium ale np. TOP 15 końcowej kl. generalnej TCS."

    Prawdę mówiąc to miejsce w okolicach 15 można zająć, oddając po prostu 8 skoków, nawet jeśli są to wyniki na poziomie Kuby Wolnego. Stefana spokojnie stać na TOP10 w tej dyspozycji, może i nawet na coś więcej, ale nie będę zapeszać. :)

  • LobzonkaWyrzysk bywalec

    Fajnie, że powstają nowe kluby, a co za tym idzie są też nowi, młodzi zawodnicy, którzy za kilka lat mogą zapukać do poważnych skoków. Nie pozostaje nic innego, jak Łukaszowi i Mateuszowi życzyć cierpliwości i powodzenia!
    PS 1: Oby ich podopieczni nie popełnili takich błędów życiowych, jak ich trenerzy.
    PS 2: Fajnie było dzisiaj widzieć Grześka Miętusa w roli trenera. Nie do końca wyszło mu jako skoczkowi, mimo że fajnie się zapowiadał, ale dobrze że został przy skokach i teraz szkoli kolejną generację.

  • dervish profesor
    @Stinger @Stinger

    Stefek przy swojej regularności i niepsuciu skoków ma spore szanse osiągnąć w turnieju wielki wynik. Top 10 jest jak najbardziej realne a nawet myślę, że może mu być łatwiej wywalczyć turniejowe podium niż podium w pojedynczym konkursie. Nie chce zapeszać i wiem ze mówienie dziś o podium dla Stefka wygląda na potężne pompowanie balona dlatego nie wymagam ani nie oczekuję tylko szczerze mu tego życzę.

  • Stinger profesor
    @Stinger @LobzonkaWyrzysk

    Szczerze mówiąc to nie wiem ilu zawodników ma w swoim teamie Łukasz Rutkowski ale zapewne są młodzi, bardzo młodzi ponieważ sam brak startu na MP pokazuje, że muszą to być zawodnicy, którzy dopiero uczą się pewnych kwestii, a także podczas rozmowy z Łukaszem, Maciej Jabłoński życzył mu wychowania dobrych skoczków, a więc podejrzewam, że Rutkowski dopiero zaczyna.

    Zresztą podobna sytuacja w klubie w którego barwy reprezentują Kamil i Stefan - Evenement, oni też mają zawodników młodych ale "niestety" jeszcze za młodych by Evenement mógł startować w zawodach drużynowych - stąd właśnie na ostatnich drużynowych MP zabrakło Kamila Stocha i Stefana Huli.

  • MrRadzio doświadczony
    -

    Mówcie co chcecie ale jak dla mnie powinna powstać Kadra C składająca się z gości co wylecieli z kadr a "władze" nad nią powinien sprawować Maciusiak. Gość naprawdę zna się na swojej robocie i podejrzewam że gdyby nie miał pod opieką juniorów, wyrzutka Bukowskiego oraz wyrzuconych z kadr Stękałe i Bieguna to myślę że mógłby coś i z Leją zrobić... Eeeech kuźwa no serio gość powinien przez 1 sezon sprawować władze nad takimi "outsiderami" (chociaż to dla nich zbyt mocne określenie) byśmy znów mieli z czego wybierać jeżeli chodzi o zaplecze.

  • Stinger profesor

    Powiem Wam, że nic mnie dzisiaj aż tak by nie ucieszyło jak właśnie złoto MP Stefana Huli. Tyle lat startów, tyle porażek, tyle niespełnionych konkursów, często wyśmiewany, a teraz nie dość, że fajnie i regularnie punktuje w PŚ (w zasadzie 3 sezon z rzędu) to jeszcze nokautuje na krajowych mistrzostwach i zdobywa swój pierwszy złoty medal.

    Teraz z niecierpliwością będę czekał na pierwsze podium w PŚ dla Stefana, wiem zaraz powiecie, że jedna wygrana na MP, a ja już pompuję balonik ale uważam, że Stefan jest w dobrej formie i może to zrobić.
    Nie mówię tutaj o sukcesach typu medale na MŚ czy podium wielkich imprez ale takie pojedyncze podium w konkursie PŚ dla Stefana na pewno byłoby takim pięknym zwieńczeniem kariery... oczywiście ja Stefanowi kariery nie kończę i mam nadzieję, że Stefan będzie skakał jak najdłużej i jak najdłużej będzie robił to bardzo dobrze ale zdaje sobie sprawę z tego, że wieku się nie oszuka także liczę, że w tym sezonie Hula pobije sobie kilka rekordów, a kto wie, może wreszcie załapie się do drużyny na konkurs drużynowy - moim zdaniem zasłużył sobie.

  • LobzonkaWyrzysk bywalec
    @Stinger @Stinger

    Fajne podsumowanie. Ostatni punkt zwłaszcza ciekawy - również chętnie bym zobaczył Mateusza i Łukasza na wieży trenerskiej, bo w powrót Łukasza na skocznie nie wierzę. Pozostają mu jedynie Mistrzostwa Polski. Ciekawe, czy w FIS CUP w Zakopanem dostanie szansę, ale wątpię - lepiej dać tę szansę młodemu skoczkowi. Apropo klubu Rutkow-Ski - orientuje się ktoś, ilu zawodników należy do tego klubu i w jakim wieku są? Dopiero pewnie zaczynają swoją przygodę z trenowaniem, więc pewnie szału nie ma, ale może za kilka lat, jakiś ich zawodnik dobije się do naszej kadry.. :) Powodzenia!

  • dervish profesor
    @tlen

    Znaczy to były kursy STS za wygranie całego turnieju i za miejsce na końcowym podium a nie w poszczególnych konkursach.

  • dervish profesor
    @tlen @tlen

    Hula za wygraną w turnieju 125, za miejsce na podium 25
    dla porównania Stoch wygrana 4.5, miejsce na podium 1.5 :)

  • Stinger profesor

    Bardzo dobre i równe skoki Stefana Huli i popularny Stefanek wreszcie mistrzem Polski w skokach.
    Stefan jest w dobrej formie na punktowanie w PŚ ale mam nadzieję, że ten tytuł doda Stefanowi jeszcze większych skrzydeł i Stefan podczas TCS-u będzie walczył o coś więcej niż "tylko" punkty PŚ - "więcej" to nie znaczy walka o podium ale np. TOP 15 końcowej kl. generalnej TCS.

    Piotrek Żyła również pokazał swoje niezłe i równe skoki - myślę, że znając Piotrka to ze startu na start może być lepszy aczkolwiek ciężko cokolwiek powiedzieć tuż po świętach i to na zawodach MP gdzie poza właśnie nim i Stefanem praktycznie każdy psuł skoki i nie było przeliczników za wiatr.

    Kamil Stoch niestety zawalił drugi skok ale mam nadzieję, że to ostatni taki skok i od teraz zacznie się jego marsz w górę - zobaczymy jak będzie ale Kamil wie, że ten brąz nic nie zmienia ponieważ to dalej on jest liderem Polskiej drużyny.

    Dawid, Maciej i Kuba poniżej oczekiwań - nie chodzi o miejsca, a o odległości przez nich uzyskiwane. Mimo wszystko z tej grupy najbardziej martwi mnie Kot, który sprawiał w PŚ wrażenie, że niestety ale jego forma nie góry nie idzie.

    W miarę pozytywnie zaskoczył Andrzej Stękała, Krzysiek Biegun i Staszek Biela - nie wiem jaki to może być poziom ale szczególnie pierwsza dwójka pokazała, że coś drgnęło - może teraz zaczną powoli iść do góry żeby jeszcze w tym sezonie wystartować w PK i co ważne nie robić za tło, a za kogoś kto zapunktuje w tychże zawodach.
    Krzysiek Leja ładny pierwszy skok i fatalny drugi ale uważam, że i jemu powinno dać się szansę w zawodach FIS i co ważniejsze "zaprosić" go do kadr - myślę, że Leja to jest ktoś kto mógłby więcej dać niż Miętus czy Bukowski.

    Powrót Jarząbka w słabym stylu, a Bartek Czyż niestety bardzo kiepsko - brak Kastelika i nawet forma Pilcha w tym momencie nie daje nam żadnych gwarancji na medal MŚJ.
    Nadzieja jeszcze w Skupniu i Niemczyku, którzy oddawali nawet fajne próby aczkolwiek oni nie są już tak pewni, a bez formy Czyża będzie trudno.

    Fajnie było widzieć ponownie braci Rutkowskich - Łukasza na skoczni, Mateusza na wieży trenerskiej.

  • kibicsportu profesor
    @tlen @tlen

    150 na fortunie

  • dervish profesor
    @dervish @Wojciechowski

    I przez większa cześć historii skoków dyscyplina ta miała więcej wspólnego z cyrkiem niż ze sportem. Stawka nie była aż tak wyrównana jak obecnie więc i warunki atmosferyczny nie mogły zbytnio zaburzyć właściwej hierarchii. Zawsze było kilku wybitnych skoczków którzy bez względu na warunki przeważnie dawali radę reszcie.

    Masz przykład z dzisiejszych MP. Przewaga kadry A nad reszta jest tak duża, ze nawet wietrzna loteria nie spowodowała przemieszania kadry A z resztą stawki. I jeżeli chodzi o trafność selekcji do kadry A to dzisiejszy konkurs był miarodajny. Selekcja jest jak najbardziej prawidłowa co zresztą nie jest żadna niespodzianką. Jednak gdyby były rekompensaty wietrzne to można się spodziewać, ze przewaga kadrowiczów Horngachera nad resztą byłaby dużo większa.

  • tlen doświadczony

    jaki jest kurs na wygraną Huli TCS?

  • Szymon_N bywalec
    @bardzostarysceptyk @bardzostarysceptyk

    Podaję listę rzeczy, które musiałyby się wydarzyć, by miała miejsce powtórka sprzed dwóch lat
    - cała kadra skacze w swetrach i spodenkach dresowych
    - na nartach do narciarstwa alpejskiego
    - kontrolę nad kadrą na czas TCS przejmuje Radek Zidek
    - Kamil Stoch w ogóle nie jedzie na TCS

    Tylko jeden skoczek z kadry A mnie dzisiaj zaniepokoił i mam tutaj na myśli Kota. Cały period skakał średnio, dzisiaj wynik zanotował bardzo kiepski a i gołym okiem było widać, że technicznie to jego skoki za czyste nie były. Z drugiej strony Hula, który ostatniego dnia w Engelbergu skakał świetnie, a dzisiaj chyba jeszcze lepiej, być może na zgrupowaniu w Zakopanem wykonał progres pozwalający na miejsca w TOP 10 w trakcie TCS. Stoch pierwszy skok na swoim poziomie, drugi trochę sknocił a i warunki się chyba do tego dołożyły, Żyła dwa razy chyba mniej więcej swoje, u Kubackiego ta sama sytuacja co u Kamila, tylko serie trzeba podmienić (tzn. w drugiej rundzie skoczył ok).

  • Ryszard_ stały bywalec

    I dodatkowo jeszcze te wywiady. Po co męczyć faceta wywiadami który słowa nie potrafi wydukać? Mowa o Skupniu oczywiście. Róbcie już wywiady z zawodnikami tylko z kadry a, albo z tymi co potrafią sie wypowiedzieć przed kamerami. Biegun przynajmniej wypowiada się składnie.

  • maxer96 stały bywalec
    Forma

    W mojej opinii powiem że te Mistrzostwa Polski, napawają mnie nie pokojem zacznę od kadry A
    Stefan Hula brawo brawo i brawo 2 solidne skoki, widać że Stefek nie schodzi z pewnego poziomu liczę że na T4S może być Top 5-10
    Kamil Stoch - widać że dalej spóźnia ale myślę że on bardziej skupił się na "pracy" treningowej , jednak optymizmu ciężko szukać
    Piotr Żyła solidnie równe skoki widać że trochę brakuje ale wierzę że na turnieju będzie to wyglądać fajnie
    Dawid Kubacki średni konkurs pierwszy skok wyglądał tak jak by za progiem ściągnęło go na dół strasznie płasko leciał drugi skok już solidny
    Maciej Kot widać że formy nie ma i odstaje od reszty u niego psychika może nie wytrzymywac z drugiej strony to MP a on odleglosciowo przegrał że Skupniem Biegunem i Stękałą nie wiem jaki ma trener pomysł na Macka ale jeżeli Maciek chce załapać się do drużyny na Igrzyska musi od razu zacząć lepiej skakać bo furory nie ma myślę że on narazie skacze na druga dziesiątkę
    Cieszę się ze Biegun i Stękała byli wyżej od talentów Bukowskiego i Mietusa którzy muszą mieć jakieś prywatne nagranie Tajnera że trzyma ich w kadrach. Drugi skok Leji słaby ale cóż bywa i tak pokazał że brakuje mu stabilności

  • Ryszard_ stały bywalec

    Realizacja Mistrzostw Polski okropna. Nawet nie wiedzą o Czyżu, że ten ma na imię Bartosz, a tam było wyświetlone Bartłomiej. Szczęsny to wiadomo że nie wiedział bo on skokowy dyletant to wiadomo od dawna ale że Rafał Kot nie poprawił? Może i wiedział ale nie chciał dobijać kompromitacji. Całe Mistrzostwa to kompromitacja. Jak w latach 90-tych kiedy to Małysz Mateja Skupień dolatywali do punktu k a reszta bula. Poziom beznadziejnie słaby. Zaangażowanie zawodników tez pozostawiało wiele do życzenia. Mistrzostwa Polski to ma być ważna impreza a nie zawody podwórkowe, Stoch miałem wrażenie że miał te zawody gdzieś, Kot też patrząc po wynikach. Jedynemu co się chciało to Hula. Kto by pomyślał ze ten zawodnik akurat będzie tym co się chce skakać który w dalekiej przeszłości swoimi wynikami raczej drażnił kibiców niż cieszył. Odbębniono Mistrzostwa i pozamiatane do przyszłego roku, oczywiście drużynówki i zawodów na małej skoczni nie będzie . 35 zawodników na starcie to też wiele mówi. Ze ta dyscyplina upada w tym kraju i nie zmieni tego nazwisko Małysza na stanowisku dyrektora czy innych super vipów. Brak nawet porządnej tabeli z wynikami, wszystko żeby odbębnić na siłę.

  • Wojciechowski profesor
    @dervish @dervish

    Tak po prawdzie to przez ogromną większość historii skoków nikt dokładniejszych pomiarów wiatru nie robił w ogóle. ;)

  • polotajner stały bywalec

    Kot jak zwykle piąty.

  • Major_Kuprich profesor
    @bardzostarysceptyk @bardzostarysceptyk

    Czarnowidztwo w pełnej krasie.

    Nie bądź takim pesymistą.

    Nic nie wskazuje na to żebyśmy mieli powtórzyć wyczyny sprzed 2 lat.

    Niemniej wyniku sprzed roku też nie powtórzymy.

    Sądzę, że będzie to coś w stylu turnieju z ostatniego sezonu olimpijskiego.

    Solidne występy ale bez szału.

  • Maradona profesor
    @marcin_kutera @Stoszek

    Tak moje porównanie oczywiście przesadzone, ale nie mogę się nadziwić, jak wiele osób poważnie rozważa możliwość celowego skrócenia skoku przez Kamila, żeby kolega zdobył mistrzostwo. Jak chciał być takim Świętym Mikołajem, to mógł wcale nie skakać. Kamil jest profesjonalistą i po prostu zepsuł skok, sporo namieszał wiatr i tyle, nie ma co na siłę dorabiać do tego jakichś śmiesznych historii.

  • Vienna40 początkujący
    Brawo Stefek Burczymucha

    bo nie boi się gdy dmucha :D Stefek zawsze był sympatyczny facio. Różnie mu szło w tej jego karierze, ale on był uparty i za to mu brawa. Należało mu się :)

  • EmiI profesor

    Jedno zwróciło moją uwagę. Od roku polscy trenerzy, osoby ściśle związane ze skokami są zachwycone techniką lotu Bartka Czyża. Czy ktoś kto się na aerodynamice, może potwierdzić że technika ala Urban Franc czy przejaskrawiony Speath jest taka super?

  • Stoszek profesor
    @marcin_kutera @Maradona

    Po co porównujesz zupełnie inne sytuacje? Tande ani Stoch nie mieli TCS więc jak Tande miał zrobił prezent? Stoch ma już 7 złotych medali MP a zobaczył, że to prawdopodobnie ostatnia szansa Stefana na MP i zrobił mu prezent

  • dervish profesor
    @dervish @Wojciechowski

    Można by długo o tym debatować. W ostatnich dziesiecioleciach skoki uległy wielkim przeobrażeniom. Z jednej strony dawniejszy styl skakania i kombinezony nie były az tak bardzo podatne na zmiany wiatrów z drugiej strony korytarze wietrzne nie były aż tak szerokie jak obecnie i serie konkursowe ciągnęły się w nieskończoność bo sędziowie czekali aż wiatr zmieści się w wyznaczonym korytarzu.

    Dziś korytarze są dużo szersze co pozwala na sprawne i szybkie przeprowadzenie zawodów ale przy takich szerokich korytarzach brak rekompensat wietrznych sprawia że wyniki są dużo bardziej niemiarodajne.

  • kunta doświadczony

    Jestem z siebie dumny!!!! Byłem wśród 4 % głosujących na tytuł dla pana Stefana właśnie! Nawet nie pamiętam , czy sonda była na skijumping, czy na innym portalu. Ale tak sobie uznałem patrząc na poziom skoków naszego nestora, czułem, że może on tutaj sięgnąć po tytuł Mistrza Polski! I brawo! i gratulacje dla pana Huli, który wciąż jest niedoceniany zarówno przez kibiców , jak przez trenerów. A to solidny, stabilny, spokojny i najbardziej doświadczony aktywny skoczek w Polsce!

  • Maradona profesor
    @marcin_kutera @Marcin_Kutera

    Przestańcie usprawiedliwiać słaby skok Stocha, to jest śmieszne. Może Tande też specjalnie zepsuł skok w Bischofshofen, bo chciał zrobić prezent Kamilowi, przecież obaj są kibicami Liverpoolu.

  • madrek doświadczony
    @dervish @Wojciechowski

    Przez jakieś 150 lat w skokach większość konkursów z całą pewnością nie była w pełni miarodajna. W pełni miarodajne mogły być tylko te konkursy, gdzie było prawie bezwietrznie. A o dzisiejszych MP nie można tego powiedzieć.

  • bardzostarysceptyk profesor
    Napiszę tak.

    Dokładnie rok temu, po Mistrzostwach Polski, byłem i spokojniejszy i bardziej optymistyczny niż teraz, mimo że wtedy Kamil nie skakał .
    Nie mam pojęcia co pokażą się Polacy w TCS. Ale też nie mam zamiaru udawać optymizmu, którego nie czuję i nie zdziwiła by mnie powtórka sprzed dwóch lat.

  • madrek doświadczony

    Polecam przeczytać komentarz @Emila, który dobrze pokazuje jak pokręcony był to konkurs. Taki Wolny oddał dwa w miarę równe skoki, a wyprzedził Bielę tylko o 0,1. Skoki Leji w pierwszej i Skupnia w drugiej serii to już kompletne anomalie. Skoki Bieguna i Stękały w drugiej serii też wyglądają dziwnie. Chyba nikt nie wierzy, że ci zawodnicy są w stanie oddawać skoki na top 30 Pucharu Świata. A kompletnie spóźnione skoki Stocha to właśnie z grubsze jakieś 30 miejsce. (w q w Engelbergu był 32). Czyli co: Leja, Skupień, Stękała i Biegun awansowaliby dzisiaj do drugiej serii PŚ ? Odpowiedź może być tylko jedna, parafrazując Bońka: konkurs pie*******ty. Domyślam się, że gdybyśmy mieli przeliczniki to jeden skoczek miałby +10, a za chwilę kolejny -10.

  • Wojciechowski profesor
    @dervish @dervish

    Nie chcę być złośliwy, ale czasem jak czytam po raz 50., że konkurs, że "konkurs nie był w pełni miarodajny" z powodu "braku przeliczników wietrznych" i "braku jakichkolwiek informacji odnośnie warunków wietrznych", to nasuwa się myśl, że przez jakieś 150 lat w dziejach skoków narciarskich żaden konkurs nie był w pełni miarodajny. ;)

  • skijumpingexpert profesor
    @marcin_kutera @zimowy_komentator

    Możliwe że Stoch zepsuł specjalnie a w skokach nie da się na progu zepsuć skoku częściowo bo albo się trafia albo się minimalnie spóźnia

  • dervish profesor
    MP

    Fajnie by było gdyby Stefan powtórzył ubiegłoroczna drogę Piotrka. Najpierw znakomita forma na złoto na Mistrzostwach Polski a potem drugie miejsce w T4S.

    A co do samych MP to tak jak sie mozna było spodziewać. Nie jest to konkurs w pełni miarodajny. Brak przeliczników wietrznych jak również brak jakichkolwiek informacji odnośnie warunków wietrznych sprawia, że trudno z takiego konkursu wyciągać jakieś daleko idące wnioski. Jeno co z duża pewnością można powiedzieć to to , że Stefan oddał dziś dwa bardzo dobre skoki a to oznacza, ze jest w formie. Mozna tez powiedzieć, że nadal nie najlepiej jest z formą Macka. Co do reszty kadry A to ich postawa na MP nie daje mi żadnych powodów do niepokoju. Wszystkie dotychczasowe konkursy PŚ sa dowodem na to, ze są dobrze przygotowani do sezonu i że ich forma powoli stabilizuje się na coraz wyższym poziomie. Na pewno zaliczą udany turniej. A sam turniej to tez nie jest w tym sezonie aż taki ważny. Dla mnie najważniejsze są igrzyska. Tam życzę sobie sukcesów i gdybym miał wybierać turniej czy IO to jako kibic zrezygnowałbym z sukcesów w turnieju na rzecz dowolnego medalu indywidualnego na IO. A jak się uda pogodzić te dwie imprezy to tym lepiej. Jednak życzę sobie by w tym roku szczyt formy naszej kadry przypadł na IO a nie na turniej.

    I jeszcze dwie ważna sprawy.
    - Dziś z dobrej strony pokazali sie dwaj juniorzy Niemczyk i Skupień. To bardzo dobra wiadomość dla naszej juniorskiej drużyny,
    - Jest dwóch wielkich wygranych tego konkursu. Pierwszym rzecz jasna Stefan Hula, a drugim trener Maciusiak któremu bardzo dobre świadectwo wystawili dziś wspomniani juniorzy a także Biegun i Stękała którzy są pod opieką trenera zaledwie od 3 tygodni a już zdążyli pokazać, że w kadrze nie byliby ostatnimi nie tylko w kadrze C ale także w kadrze B.

  • Andreas_MistrzPolotu stały bywalec
    ....

    Niemczyk mnie zaskoczył nie spodziewałem się że będzie tak wysoko powinien dostać szanse w PK a Stękała i Biegun a FIS Cup

  • LobzonkaWyrzysk bywalec
    @LobzonkaWyrzysk @Stoszek

    Ja też jestem spokojny akurat o formę naszej pierwszej czwórki na MP :) Bardziej się martwię o Kota.

  • Wojciechowski profesor
    @LobzonkaWyrzysk @molenda

    Spore zamieszanie. Zaproszenie na zawody zamieszczone na stronie klubu z Bischofshofen, wydane dwa tygodnie temu, podaje jednak daty 10-11 stycznia:
    http://www.skiclub-bischofshofen.at/fileadmin/content/Club/Ausschreibungen/Ausschreibung2018-CoC.pdf

    9 STYCZNIA (wtorek)
    19:00 spotkanie kapitanów

    10 STYCZNIA (środa)
    14:30 trening
    16:00 seria próbna
    17:00 konkurs

    11 STYCZNIA (czwartek)
    9:00 seria próbna
    10:00 konkurs

  • Stoszek profesor
    @LobzonkaWyrzysk @LobzonkaWyrzysk

    A to jestem spokojny, Kamil potraktował skok treningowo.

  • LobzonkaWyrzysk bywalec

    Kamil w wywiadzie powiedział, że w serii finałowej chciał w skoku poprawić jakiś element i tak się skupił na tym, że przejechał próg. Lepiej niech dzisiaj przejedzie, niż na najważniejszych imprezach, które już niebawem. Jutro pewnie odpoczynek i łapanie ostatnich chwil wolności, a w czwartek ruszają do Niemiec, by rozpocząć pierwszą ważną imprezę sezonu 2017/2018.

  • zimowy_komentator profesor
    @marcin_kutera @Marcin_Kutera

    Wątpię, a nawet jeśli to nie zepsułby aż tak. Po prostu chciał skoczyć jak najlepiej a że to tylko MP i nie był skoncentrowany to skok mu nie wyszedł. I tyle. Hula wygrał zasłużenie.

  • molenda doświadczony
    @LobzonkaWyrzysk @LobzonkaWyrzysk

    Kalendarz na stronie FIS mówi, że 13-14 stycznia.

  • marcin_kutera początkujący
    jak to ze Stocha drugim skokiem?

    kurcze ja też przez moment pomyślałem, że Stoch specjalnie zepsuł skok by zrobić Huli prezent. Kto wie, bo to przecież jego przyjaciel jest.

  • zloty_medalista weteran

    Stękała i Biegun ponad Miętusem, nie wspominając o Bukowskim. Pięknie się patrzy jak zakpiono sobie z przedsezonowej selekcji polskich kadr. Szkoda, że Leja się spalił w drugim skoku, bo to byłaby już absolutna wisienka na torcie tego konkursu.

  • LobzonkaWyrzysk bywalec

    Pytanie z innej beczki - orientuje się ktoś, kiedy są zawody Pucharu Kontynentalnego w Bischofshofen? Na dwóch stronach pisze, że w dniach 10-11 stycznia, a na innych dwóch, że 13-14 stycznia.

  • Regulator1 stały bywalec
    Niemczyk i Hula na plus

    Największe gratulacje dla Huli, czyżby szykowała się zmiana w drużynie za Kota. Niemczyk super.

  • Stoszek profesor
    @eni @eni

    Mam to samo wrażenie, w ogóle nie było widać niezadowolenia.

  • ms_ doświadczony

    To co teraz Hula wygra TCS? Znając dziennikarzy to zaraz dojdą do takich wniosków. Pilch już prawie jest następcą Stocha według Jabłońskiego.

  • eni bywalec
    Dziwne..

    odniosłam wrazenie ,ze Kamil swiadomie przejechał próg w drugim skoku.Był bardzo zadowolony po skoku ... zrobil prezent Huli ;moze myle się .Myślę ,że go stać na taki gest w stosunku do lubianego kolegi mając samemu na koncie 7 zlotych medali Mistrzostw Polski.Zwłaszcza ,że konkurs był na bardzo słabym poziomie ,więc nie trudno bylo zrobic taki manewr,wiedząc ,ze Hula zajmuje czołowa lokatę po pierwszej serii.

  • zimowy_komentator profesor
    Konkurs

    Fajnie było go obejrzeć, choć wiadomo że jest to takie skakanie jak za domem u wujka a nie profesjonalne zawody. Komu wyjdzie skok to wyjdzie a komu nie to nie. Nie ma przeliczników, więc jest też loteria wietrzna. Z drugiej strony najlepsi są na czele, nikt w czołówce nie namieszał, choć próbowali pojedynczymi skokami - widać było, że na farcie skoczonymi. Myślę jednak, że paru za Wolnego by się znalazło i to na luzie.

    O Kubackiego się nie martwię, on jest solidny i zapewne już niedług zacznie błyszczeć w zawodach PŚ (tzn. kwalifikacjach i treningach) :D

    Bardziej martwi mnie Kot. Czyżby połknął jakąś dużą rybę w święta ? Albo ta jego modelka dokazuje i Kot gubi się potem na skoczni. Mówię wam, że ta panienka nie jest dla Kota i już na samym początku jak ją zobaczyłem to pomyślałem "aleś se chłopie dziewczynę wybrał". Będą tylko z tego kłopoty, Kot skończy niedługo w Pucharze Kontynentalnym a księżniczka nie mogąc się na nim lansować zostawi go i tyle będzie z Kota-skoczka.

    Gratulacje dla Stefana Huli, skacze chłop solidnie. Kto by pomyślał, że na starość będzie tak szalał.

    Kamil Stoch ? Wiadomo, że najlepszy z naszych ale są to jego takie ostatnie podrygi, jeszcze parę podiów złapie i to będzie koniec.

  • marcin_kutera początkujący
    brawa dla doświadczonego championa:)

    Dzisiaj obstawiałem właśnie Stefana Hulę na mistrza Polski.
    Po pierwsze dlatego, że w ostatnim czasie, czyli od początku sezonu ma doskonałą formę i do tego wzrastającą, po drugie by było większe zróżnicowanie z tym MP. Po trzecie by Stefan uwierzył jeszcze w siebie, że stać go jeszcze na skakanie nawet wiodące prym.
    Stefan dzisiaj wygrał bezkonkurencyjnie. Mam nadzieję, ze to obiecujący prognostyk na T4S.
    Wielkie gratulacje Stefan!!!

  • Pavel profesor
    @Jannush

    Trzech, dwóch wyrównało :)

  • molenda doświadczony

    Wielkie brawa Stefan! Zdecydowanie zasłużony tytuł, w ostatnich dwóch-trzech sezonach Hula zrobił dla polskich skoków tyle, że ma prawo nosić z dumą ten złoty medal.

    Ciężko coś mówić o wynikach pozostałych, bo widać, że warunki były mocno loteryjne. Tak na oko, to bardzo fajny występ Niemczyka i drugi skok Skupnia, może ten nr 4 do drużyny na MŚJ nie będzie wcale taki słaby. Więcej spodziewałem się po Czyżu, Wolnym i Kocie, ale ciężko stwierdzić, jaka jest przyczyna tak słabych skoków. Szkoda mi Lei, gdyby utrzymał się chociaż w dziesiątce, temat jego powrotu do kadry byłby trudniejszy do zamiecenia pod dywan. Niestety wyraźnie się spalił...

    A przy okazji, poziom merytoryczny transmisji to dramat.

  • wikidajlo doświadczony
    fajny konkurs

    wreszcie mozna bylo obejrzec kogos wiecej poza standardowa szostka z wygodnego domowego fotela.
    Piekny drugi skok Stekaly, juz dynamiczny jak dawniej. Nie najgorszy drugi Bieguna. Czyzby juz bylo widac reke trenera Maciuszka? Kota skrecilo w drugiej serii jak zwykle ostatnio - no a Kamil - to chyba bezwiednie chcial by Stefan ram mial mistrza. Bo w opowiastki o "niewytrzymaniu presji" jakie pojawiaja sie na GW to nawet dziecko by nie uwierzylo. No i wreszcie dobry pierwszy skok Krzyska Leji (ktory podobno za ciezki na skakanie w kadrze :-)

    Szkoda tej corocznej kolizji z PK w Engelbergu.Moze powinno przeniesc sie MP na Wigilie w samo poludnie?

  • Ad1K weteran

    Skomentuje jedynie odnosząc się do zawodników walczących w TCS. Hula bardzo dobry wynik nie patrząc na warunki mimo że wg mnie drugi skok był słabszy, było to widać po wyjściu z progu (sądzę że warunki pomogły). Od długiego czasu zauważam że jego forma idzie w górę i przy korzystnym układzie spokojnie może być w TOP10 turnieju. Żyle również idzie forma w górę i na turnieju też uważam że będzie w TOP10. Stoch jeżeli nie zepsuje pewnie będzie w ścisłej czołówce. Kubacki myślę że również ma możliwości na TOP10. Kot odwala kaszane i to mnie już zaczyna martwić. Wolny będzie punktowal. Nie jest w stanie zrobić nagle jakiegoś ogromnego progresu. Bez przesady. Myślę że w tym konkursie wiatr odgrywał olbrzymią rolę i strasznie kręcił. Stoch gdyby miał pod narty tak jak wg mnie miał hula to uciagnalby te 120m chociaż. Nie ma co po tym konkursie wyciągać daleko idących wniosków.

  • Jannush profesor

    A w ogóle ta skocznia to drugi Innsbruck lub Kuopio, tutaj HS powinien być maks na 130 metrze.

    @pavel - 4 skoczków w drugiej serii pokonało punkt K.

  • LobzonkaWyrzysk bywalec

    Co do Bieguna i Stękały - myślę, że Maciusiak ich będzie powoli reaktywował. Krzysiu to musi po pierwsze zgubić trochę kilogramów. Sam podkreślał przed kamerą, że zwycięstwo w Klingenthal było właśnie pod wodzą Maciusiaka. Obaj tak naprawdę trenują dopiero trzy tygodnie pod okiem Maciusiaka i nie ma co od razu oczekiwać mega wyników. Myślę, że pierwszym poważniejszym testem dla nich będą zawody FIS CUP w Zakopanem, a może i załapią się do narodówki na PŚ.. Kto wie.

  • pawel96 profesor

    Brawa dla Stefka, w końcu pierwszy tytuł Mistrzostw Polski, w dodatku tuż przed TCS. Z całego serca życzę mu podium PŚ w któryś zawodach.

    Szkoda drugiego skoku Kamila, dawno nie widziałem, aby tak spóźnił. Szkoda także drugiego skoku Lei...

  • dervish profesor

    No to czekamy na kolejne przełamania barier w wykonaniu Stefana Huli.
    Teraz kolej na podium a następnie na zwycięstwo w konkursie PŚ.

  • Wojciechowski profesor
    @anonim @Jannush

    Tak, tak, chodziło mi raczej o to, że nie ma o czym kłapać. Bo trzeba przyznać, że 2/3 paplaniny Szczęsnego to liczby, liczby, liczby...

  • Baciar stały bywalec
    Szkoda

    Szkoda ,że 31 skoczka Łukasza Stawowego organizatorzy nie dopuścili do startu w 2 serii. Ot tak na świeta taki gest mogli by zrobić, bo tylko on odpadł po 1 serii ..

  • wiola4697 profesor

    Jprdl sezonowcy wynocha ???? typowa polska mentalność (poza prawdziwymi kibicami) jest dobrze - uwielbiamy Cię, trochę słabszy okres, dzień - nie pokazuj się nam....
    A tak apropo konkursu nie wyciągała bym pochopnych wniosków, ze względu na loteryjne warunki, ale mimo wszystko brawa dla Stefana, Piotrka i Kamila
    A o formę naszych przed TCS jestem spokojna

  • LobzonkaWyrzysk bywalec

    Spokojnie z niektórymi teoriami. Sam Piotrek w wywiadzie podkreślił, że ciężko było się przebudzić po przerwie świątecznej i podkreśla, że takie zawody były potrzebne przed TCS. Po drugie, myślę że Stefan Horngacher lekko podkręcił śrubę naszym zawodnikom na siłowni w czwartek przed przerwą świąteczną, a więc czasami brakowało tej mocy. Nie wiadomo, jak z warunkami. Kręciło bardzo, a więc wiadomo jak mogło być. Jedyne co mnie martwi to cały czas te same błędy techniczne Kota. Myślałem, że po treningach w Zakopanem będzie to zniwelowane. Ale pozostaje mieć nadzieję, że Kotek wróci do formy sprzed roku.

  • Toyminator profesor
    -

    Ja tam całemu zapleczu daję dwa lata, albo będzie lepiej, albo katastrofa , bo pełno skoczków odejdzie. Ale może być po prostu stagnacja i tyle.

  • tomek20 weteran

    Wielkie brawa dla Stefana. Bardzo go lubię i zawsze mu kibicuję. Cieszę się, że w końcu udało mu się sięgnąć po to złoto. Ogólnie jednak nie wyciągałbym daleko idących wniosków z dzisiejszego konkursu. Warunki były dziś nieco loteryjne i nie wiemy kto skakał z jakim wiatrem. Myślę, że o formę naszych możemy być spokojni przed TCS.

  • equest profesor
    @EmEsz @EmEsz

    Aleś nas rozbawił kolego swoimi "obiektywnymi wnioskami" :D:D:D

    O prawdziwym potencjale zawodników przekonasz się za kilka dni.

    "Kot - myślę, że to schyłek kariery." no kurde zarąbiste wnioskowanie.
    Ciekawe na jakiej podstawie.

  • TandeFan23 weteran
    @anonim @znawca_japonskiego

    Niektorzy snuja takie teorie by sie sztucznie pocieszyc.Stochowi ciagle brakuje automatyzmu i potrafi totalnie zepsuc skok.Znowu przejechal prog jak to on.Nie ma co pompowac balona.Bedzie pompowanie a potem zdziwienie ze Stoch przegrywa 10 metrow z Freitgaiem.

  • SebaSzczesny profesor
    @EmEsz @EmEsz

    Dnem to jest twoja obecność tutaj, Polacy są w świetnej formie tylko były złe warunki. Szkoda że nie było pkt za wiatr to byś zobaczył. NA TCS jedziemy z faworytem który ma bardzo duże szanse na zwycięstwo w tym turnieju, Na myśli mam oczywiście dzisiejszego mistrza Stefka

  • Pavel profesor

    Nie oglądałem tych zawodów, ale po suchych wynikach wygląda to tragicznie, już nawet nie mówię o kadrze A, ale zaplecze nie istnieje. Oczywiście, część jest na PK, ale dalej nijak nie poprawia to ogólnego wizerunku. W pierwszej serii 2 skoczków pokonało punkt K, a w drugiej 3, kwalifikacje do 30-tki (tak wiem, że było ich tylko 31, ale zawsze to o czymś świadczy) dawało 65 metrów, skok na granicy bezpiecznego lądowania na buli, tragedia.

    Teraz już wiem, dlaczego tak walczą nawet o beznadziejnych skoczków i siłą pchają ich do kadr, inaczej nie bardzo miałby kto skakać.

  • bredny początkujący
    Gratuluję Stefan!

    Dzisiejszy konkurs stał na bardzo słabym poziomie. Tak źle nie było od wielu lat. Ewidentnie brak było zawodników z kadry B, którzy namieszaliby w czołówce. Nie wiem czy to wina tego że nie na kto już skakać czy nie wystawia się zawodników młodszych niż 16 lat. Kiedyś to było dopuszczalne.

    A co do Stefana, dwa dobre równe skoki i wreszcie sukces, jakże zasłużony i wypracowany. Stefan stał się wzorem do naśladowania i pokazał, że będąc konsekwentnym można wskoczyć na dobry tor i z niego nie wpaść przez 3 ostatnie lata.
    Maciej zawiódł najbardziej, pewnie znowu będzie "płakać". Myślę, że powinien odpuścić T4S i w ciszy pewność nad skutecznością.

  • SpecOdSkokow weteran
    @EmEsz @EmEsz

    Naczelny krytyk!
    Coś mi się wróży,, schyłek," ale niestety Twój, bo po pierwszym konkursie TCS już się pewnie nie odezwiesz po bardzo dobrym występie Polaków.

  • bredny początkujący
    Gratuluję Stefan!

    Dzisiejszy Hobbita stał na bardzo słabym poziomie. Tak źle nie było od wielu lat. Ewidentnie brak było zawodników z kadry B, którzy naniesiony w czołówce. Nie wiem czy to wina tego że nie na kto już skakać czy nie wystawia się zawodników młodszych niż 16 lat. Kiedyś to było dopuszczalne. Od tego są te zawody żeby skakali też juniorzy.

    A co do Stefana, dwa dobre równe skoki i wreszcie sukces, jakże zasłużony i wypracowany. Stefan stał się wzorem do naśladowania i pokazał, że będąc konsekwentnym można wskoczyć na dobry tor i z niego nie wypaść przez 3 ostatnie lata.
    Maciej zawiódł najbardziej, pewnie znowu będzie "płakać". Myślę, że powinien odpuścić T4S i w ciszy pewność nad skutecznością.
    Piotrek i Dawid stabilnie dobrze a Kamil to tylko wypadek przy pracy.
    Biegun wraca do dobrych skoków i ja widzę tego chłopaka w PŚ, może jeszcze nie teraz ale w tym sezonie na pewno.

  • ann81 weteran
    Brawo Stefek

    Stefan rzeczywiście, zgodnie z tym co mówił papa Murańka, skacze porównywanie do Stocha. Naprawdę mnie to cieszy, bo Stefek pokazuje, że wytrwałość w skokach popłaca. Może czas pójść tropem Żyły i zrobić coś ciekawego w TCS?

    Piotrek wyluzowany i pewny siebie. Fajnie się na niego patrzy.

    Kamil skokiem bez wybicia kończy na 3 miejscu. Cóż, zważywszy na okoliczności, nieźle ;)

    O tę trójkę się nie martwię.

    Dawid i Maciek natomiast skaczą w kratkę. Skoki Maćka nie wyglądają dobrze. Czyżby miał przejść maly kryzys formy?

    Powrót Andrzeja i Krzyśka całkiem udany. Oby było już tylko lepiej.

    Bardzo fajnie pokazał sie Damian Skupień w 2 serii. Jeśli Dominik Kastelik jednak już nas nie zaszczyci, to pewnie Damina będzie czwartym do brydża na MŚJ.

    Szkoda Krzyśka Leji, że tak się spalił w drugim skoku. Niemniej to nasz jedyny pozakadrowicz na jakimkolwiek poziomie, więc moim zdaniem warto dać mu szansę na zawodach FIS w najbliższym czasie.

    Patrząc na wyniki Krzyśka Miętusa i Łukasza Bukowskiego zachodzę w głowę, jak to się stało, że do niedawna było zawodnikami odpowiedni o kadry A i B. Takie cuda tylko w PZN. Tylko oni mogli widzieć w nich potencjał.

  • anonim
    @Jannush @Jannush

    Oj podejrzewam, że nowe kombinezony mogą zatrzymać w szafie aż do Korei.

  • EmEsz początkujący
    Wnioski po MP

    Oczywiste i obiektywne wnioski po MP:
    Stoch bez formy, trochę ze szczęściem do wiatru w 1 serii.
    Żyła stabilnie.
    Hula nieźle, ale skakał na "swojej" skoczni, więc w PŚ się dużo nie spodziewam.
    Kot - myślę, że to schyłek kariery.
    Reszta - dno.

  • anonim
    @anonim @znawca_japonskiego

    *wyśmiałbym

  • Jannush profesor

    Dodam jeszcze, że kadra A pewnie skakała w starych kombinezonach i pozostaje mieć nadzieję, że w tych nowych testowanych tajemniczych wdziankach będzie szło im lepiej niż dziś.

  • wiatrhula111 weteran
    @King @King

    Obstawiam największy talent w historii świata Kubackiego

  • Jannush profesor
    @EmiI @EmiI

    To Mistrzostwa Polski, tego nie ogarniesz. :D
    Na pewno niektórzy byli rozluźnieni, Stoch to chyba aż za mocno.
    Może traktowali to jak trening i testowali jakieś nowe rozwiązania?
    Choć Kota mocno wykręcało, a Stoch przejechał próg, to dość poważne błędy...

  • dervish profesor
    @anonim @znawca_japonskiego

    Mogliby zatrudnić pape Klimka w skijumping w roli reportera. Mielibyśmy ciekawe korespondencje.

  • King profesor

    Ciekawe kto odpadnie z żelaznej czwórki bo na to się zanosi.

  • FeRu89 bywalec
    Stefanek Mistrzem Polski

    Gratualcje dla Stefana widać że u niego forma zwyżkuje i nie psuje swoich prób
    . Kamil jak i reszta kadrowiczów chyba traktują MP jako trening w zasadziei to widać że nie przykładają żadnej wagi do tej imprezy. Może i dobrze ze Kamil zepsuł ten drugi skok i moze media przestaną pompować balon przed TCS, co da wytchnienie naszym skoczkom.
    Z drugiej strony trochę martwi dość przeciętny występ kadrowiczów, albo czuja się zmęczeni po zgrupowaniu w Zakopanem albo nie idzie to tak jak ma być, chociaż to tylko gdybanie....U Maćka nie widać poprawy, Dawid też ma tendencje do psucia skoków,Piotrek jak to Piotrek po nim można się wszystkiego spodziewać.
    Martwi zaplecze kadry, bardzo rpzeciętny poziom kadr B,C czy juniorków, widać ze mamy problem w szkoleniu talentów i trzeba na to przeznaczyć więcej środków i pościagać trenerów z zagranicy boza 5-10 lat znów wrócimy do czasów z przed ery Adama Małysza,gdzie sukcesem było 2 zawodników w 30tce

  • Arbol początkujący
    Dzięki Stefan! <3

    Postawiłem na Stefana kilka złotych dla beki, bo był kurs 20:1 u buka a tu proszę :D Gratulacje dla Stefana, widać że złapał dobrą formę i może solidnie zapunktować w TCS

  • Jannush profesor
    @anonim @znawca_japonskiego

    Również jestem bardzo ciekawy na ile pozwoliłyby te skoki Huli, gdyby dzisiaj w Wiśle były nie MP, a konkurs PŚ. Myślę, że na Top10 na pewno, a może i na Top6? Naprawdę trudno powiedzieć bez przeliczników, bo nie da się porównać punktacji z konkursem listopadowym chociażby.

  • King profesor
    @FanSN @FanSN

    Oby to pierwsze i tak mi się zresztą wydaje. Maciek można powiedzieć regularnie bez rewelacji, Piotrek lepiej od niego czyli tak jak to było w PŚ.

  • EmiI profesor

    Próbuje sobie zrobić symulacje w głowie. PŚ. Że Skupień skacze 123 dostaje -10 za wiatr, potem Kot i Stoch 111 z belki niżej i dostają +5 za wiatr. I dalej dla mnie nawet taki scenariusz jest nie do wyobrażenia. Nawet przy takiej różnicy w wietrze i belce niżej powinni skoczyć dalej od młodego SKupnia. Nie wiem jaka musiałaby być różnica w wietrze, by skoczyć z tylko belki niżej ponad 10 m bliżej niż Skupień, z tej samej belki mniej niż Biela, i tyle samo z tylko belki wyżej niż Niemczyk.

  • anonim
    Wątpię że Stoch oddał to celowo

    on nie raz powtarzał, że nie można sobie celów skoczyć gorzej - a przynajmniej, że on tak nie potrafi. Poza tym Hula to taki charakter, że raczej wolałby być drugi w normalnej walce.

  • Snickers profesor

    Onet " To nie Kamil Stoch, ale Stefan Hula będzie walczył o zwycięstwo w TCS" nie zdziwiłbym się gdyby to napisali hehe

  • Jannush profesor
    @anonim @Wojciechowski

    Można wiele zarzucać Szczęsnemu, ale akurat on ma całkiem dobry miernik, rzadko myli się bardziej w ocenie długości skoku niż 0,5m, w przeciwieństwie do np. takiego Babiarza który oceniał z dokładnością do 5-6 metrów. ;)

  • worldshow stały bywalec

    To co? Hula wygrywa TCS?

  • FanSN stały bywalec
    Wynikowo

    To zastanawiajace, czy Hula ma forme zycie, czy czeka nas bryndza? Bo miazdzaca przewaga.

  • sieko bywalec
    .

    Stoch przyciął komara na najezdzie jak to ma w zwyczaju ( ?° ?? ?°) . A tak serio, kobkurs na poziomie dna i metra mułu (oprócz Stefka), mam obawy przed TCS, bo zamiast forma iść w górę to pikuje w dół

  • anonim
    Stary Murańka

    chyba się sprawdził jako dziennikarz śledczy - jest dokładnie tak, jak on raportował z tajnych treningów w Zakopcu - najlepiej Stoch i Hula, a Kot odstaje. Normalnie wyśmiałby, te głosy stawiające Hulę w czołówce TCS na podstawie dwóch treningów, ale tutaj chyba coś jest na rzeczy. Tym bardziej, że Hula królem treningów nie jest - prędzej na odwrót ;)

  • Jannush profesor

    Ciekawe czy Kamil nie spóźnił specjalnie żeby Stefan wygrał, mimo wszystko świetne skoki Huli, brawo!
    Liczę na regularne duże punkty Stefana w TCS.
    Na plus dzisiejszego konkursu Skupień, Biela, Niemczyk, mały plusik dla Stękały i Bieguna.
    Na minus Kot, mimo wszystko Kubacki, Bukowski, Czyż, Miętus i Leja za drugi skok.
    Strasznie nierówno skakali wszyscy prócz Huli, Żyły, Bieli i Niemczyka. Reszta skoczków mniej lub bardziej zawalała jeden lub oba skoki.

  • TandeFan23 weteran

    Brawo dla Stefana.Dwa rowne dalekie skoki.Grtaulacje tez naleza sie Zyle.Spokojne dobre proby.Skok Stocha to zenada.Niech tak skoczy w Oberstdorfie to TCS bedzie pozamiatne po pierwszym konkursie.Maciek kontynuuje swoja bezplciowa forme jaka prezentuje od poczatku sezonu.

  • Wojciechowski profesor
    @anonim @znawca_japonskiego

    Prawda jest taka, że gdy (Nie)Szczęsny nie ma przed sobą tysiąca liczb, jak przy każdych innych zawodach, to błędnik głupieje mu jeszcze bardziej, a język plącze się do granic możliwości. ;)

  • Nowyskoczek5 profesor
    Brawo Stefan !!!

    Zasłużyłeś w 100% na te zwycięstwo.

  • King profesor
    Zastanawia mnie jedno

    Czy skoki Stefana i ten z 1 serii Kamila to skoki na powiedzmy TOP5 PŚ czy to Maciek i Piotrek skaczą słabiej. A drugie skoki Bieguna i Stękały to skoki podobne do tego drugiego skoku Wolnego, a on łapie się do tej "30".

  • dervish profesor

    obstawiając Hule można było nieźle zarobić...

  • Snickers profesor

    Mam nadzieję ze to ostatnia taka wpadka Kamila i będzie ta sama regularność jak rok temu w TCS. Ten skok z 1 serii to absolutna czołówką by była i walka o podium. Tylko po prostu, regularność.

  • IntelektualnyZbawcaCiemnychMas doświadczony

    Stoch wybicie z powietrza w 2 serii :D
    Brawo dla Stefana!

  • dervish profesor
    Hula

    Zasłużył na ten tytuł jak mało kto. Od początku sezonu solidna zwyżkująca forma.

  • PudelkoZapalek profesor

    Kot stracił forme dobrze, że Hula dalej regularny.

  • icemen123 bywalec
    -

    Stoch dał wygrać Huli-brawo

  • Stoszek profesor
    -

    Stoch dał Huli wygrać :D

  • Major_Kuprich profesor
    Stefan reaktywacja

    Dzisiaj wyszła papieska bulla, że Turniej 4 skoczni ma wygrać Hula

  • camdene profesor
    Brawo Hula

    Stoch nie mam pytań ;) :D

  • Snickers profesor

    Z jednej strony dobrze że Kamil teraz tak skoczył, może media zaczną pisać "Ojejej Kamil źle przed TCS" Zamiast "Kamil faworytem TCS, ma pewne zwycięstwo" i nie ma balona

  • anonim
    Rok temu chcieliśmy pięknego zwieńczenia kariery Huli

    Mamy to osiągnięcie, ale tym razem chyba nie chcemy, by to było zwieńczenie - a raczej początek ;)

  • dervish profesor
    Stefek Mistrzem Polski :)

    Brawo Panie Stefanie. Piekny prezent dla fanów.

  • Jannush profesor

    O kurcze, czyżby Hula powalczył o podium TCU? :)

  • Snickers profesor

    Stoch, zapomniał się wybić z progu, dobrze że to tylko MP

  • PudelkoZapalek profesor

    hahaha tak jak pisałem

  • kibicsportu profesor
    -

    Może Stefan czarnym koniem turnieju czterech skoczni?

  • dervish profesor
    Stefan Hula

    Czyzby szykował sie sezon i T4S zycia. Forma wyborna. :)

  • Snickers profesor

    Stefan i Kamil, czyżby nowa paczka liderów?

  • PudelkoZapalek profesor

    Kolejny dobry skok Huli, Stoch moze nie dac rady

  • Snickers profesor

    No na progu solidnie wieje w plecy

  • dervish profesor

    Kotek nie zachwycił. Ma powody do niepokoju przed T4S.

  • Snickers profesor

    Kot bez formy, chyba że teraz wiatr mocniejszy

  • anonim
    @anonim @Wojciechowski

    To w takim razie chyba coś mu się ?zaślepło? bo wówczas na kamerze była chorągiewka na szczycie ... chyba, że mówisz już o jakiejś innej sytuacji. Ja mówię o tej sprzed skoku Niemczyka.

  • PudelkoZapalek profesor

    Leja jest mistrzem nad mistrzami..

  • dervish profesor

    Leja fatalnie. Za bardzo chciał.

  • Major_Kuprich profesor
    A więc Leja

    Dalej poza kadrami

  • PudelkoZapalek profesor

    Kubacki zawalił a mógłby walczyc o 1 miejsce

  • Wojciechowski profesor
    @anonim @znawca_japonskiego

    Tym razem akurat mówił o chorągiewce na gnieździe, ale do Szczęsnego by to pasowało. ;)

  • Snickers profesor

    Wolny wcale takiej furory nie zrobił w porównaniu do zawodników którzy na PŚ nie jeżdżą.

  • dervish profesor

    teraz kadra A pokaze klase

  • SebaSzczesny profesor

    Biela i jego styl w powietrzu identyczny jak Hannawalda

  • Snickers profesor

    Skracają rozbieg

  • anonim
    Z serii ?Mądrości Szczęsnego?

    Chorągiewka na szczycie skoczni pokazuje jak wieje tuż za wyjściem z progu.

  • dervish profesor

    Niemczyk walczy ze Skupniem o ostatnia miejscówkę do drużyny na MŚJ

  • equest profesor
    @Ryszard_ @Ryszard_

    A Ty kolego Ryszard_ to oczywiście nie możesz przepuścić okazji do hejtu.

    Pzdr

  • King profesor
    @Ryszard_ @Ryszard_

    Ciekawi mnie jak Ty byś się wypowiedział przed kamerą będąc w sytuacji Skupnia.

  • SebaSzczesny profesor

    Lipa że nie pokazują miejsca po skoku.

  • Toyminator profesor
    -

    W 2 serii to chyba mają po 2-3 m/s pod narty .

  • dervish profesor
    Bukowski, Mietus

    Najważniejsze, ze waga się zgadza.

  • King profesor
    No ciekawe

    Na ile te skoki Andrzej i Krzysiek poprawili, a na ile warunki pomogły. Jednak ich poprawa w stosunku do 1 serii cieszy.

  • Ryszard_ stały bywalec
    @Ryszard_ @equest

    Ale taki problem sklepić jedno zdanie po polsku? Wychowany był w szkole czy za stodołą?
    10 latkowie lepiej się wypowiadają.

    A Biegun sfrustrowany, ale kolega Maciek bo wiemy że bardziej niż trener to jest kolega dla Bieguna czyli Maciusiak go przygarnął. Sam na własne życzenie Biegun teraz ma taki los.

  • anonim
    @anonim @Ravv

    Dzięki za info. System informacji to u nich jest gorzej niż fatalny ...

  • dervish profesor
    Biegun, Stękała

    2-3 tygodnie z Maciusiakem wystarczyły by zniszczyli Miętusa.

  • sebuchskoki początkujący

    Stekala 1

  • Ravv doświadczony

    Co z tym BARTOSZEM Czyżem?

  • anonim
    Zostawcie Damiana

    Pierwszy raz na kamerze, w dodatku z zaskoczenia to się trzymał aby większej głupoty nie palnąć. Skoczkowie są od skakania a nie od gadania z hienami dziennikarskimi. Nie zapominajcie, że i tak się spisał lepiej niż taki Żyła czy Murańka, a choćby niejaki Dyrektor też raczej nie mówi językiem godnym stanowiska.

  • LobzonkaWyrzysk bywalec

    Biegun - człowiek bez nadwagi w oczach Adama.

  • sensowny stały bywalec
    Biegun

    chlop jednego skoku ?

  • equest profesor
    @Ryszard_ @Ryszard_

    Wyluzuj. Po cóż ten hejt?

    Przecież to jest młodziutki zawodnik którego "wyrwano" przed kamery
    telewizji publicznej.

    Więcej wyrozumiałości kolego Ryszard_ :)

  • FanSN stały bywalec
    .

    Serio zadziwia Was slaba elokwencja chlopaka, ktory pierwszy raz daje wywiad i wie, ze idzie to publicznej telewizji?

  • dervish profesor
    Krzysiek

    Grunt ze waga się zgadza, metry mniej wazne

  • mutt1 początkujący

    Nie macie czego się przyczepić? Chłopakowi powiało, a już do niego lecą z kamerą i gadają o autografach, to jakk miał się zachować? Malkotenci tfu

  • Ravv doświadczony
    @anonim @znawca_japonskiego

    Chyba podwyższona o dwie.

  • Ryszard_ stały bywalec

    Wypowiedź Skupnia godna uwagi. Wspaniale operowana polszczyzna. Podsumuję to tak "no no skoczyłem se no ej aa "

  • anonim

    Wiadomo może jak belka w stosunku do pierwszej serii?

  • anonim
    MŚJ - wielki cel młodego skoczka

    Małysz i sztab pewnie są dumni!

  • Petter bywalec
    Wywiad ze Skupniem

    Jaki to elokwentny skoczek, wypowiedź godna krasomówcy.

  • dervish profesor

    Znowu Kurzaj. Ciekawe czyje skoki teraz przegada.

  • dervish profesor

    Skok Skupnia wyglądał jakby skoczek w ostatniej fazie sie przestraszył i skrócił skok. Spadł z duzej wysokosci. Takie uroki systemu bez przeliczników wietrznych.

  • Toyminator profesor
    -

    BTW czemu Ziobro zrezygnował? Dostał zamówienie na stół czy co?

  • anonim
    Skupień

    Ale żeś nam zaimponował w tej chwili!

  • Ravv doświadczony

    Skupień, no proszę.

    Miał fuksa, ale i tak szacunek.

  • LobzonkaWyrzysk bywalec

    I ten uśmiech Damiana - bezcenne :D aż żal tym większy, że nie ma tutaj przeliczników.

  • camdene profesor
    Skupień haha

    Hahahaha :D

  • Stoszek profesor
    -

    Skupień wow

  • Stoszek profesor
    -

    Zawody są rozgrywane w dużo wolniejszym tempie niż PŚ

  • LobzonkaWyrzysk bywalec
    @Toyminator @toyminator

    Zapewne dostanie na najbliższych zawodach FIS CUP w Zakopanem - 13-14.01

  • Toyminator profesor
    -

    Najlepsze słowa Kota, że Leja powinien dostać szansę w PK... Zgadzam się w połowie, szansę powinien dostać, ale w FIs Cup. A ogólnie rewelacyjny poziom zawodów ;D

  • Ravv doświadczony
    @molenda @kryska

    Problem jest taki, że tych rezultatów to chyba nikt nie znał. Typowy PZN.

  • pawel96 profesor

    Jak dla mnie, mogą odwołać drugą serię.

  • LobzonkaWyrzysk bywalec

    Oby Krzysiu skoczył podobnie w II serii i apel Kota będzie jak najbardziej na miejscu. Śmiechem na sali by było jakby nie wyciągnęli do niego ręki po tak udanym występie. A nadwaga? Są z większą w naszych kadrach -
    gwarantuję, Panie Adamie.. ;)

  • dervish profesor
    Papa Kot apeluje do...

    Małysza by dal szanse Leji. Niesamowite. Widać kto decyduje o obsadzie kadr.

  • anonim
    Oby beton się skruszył

    Fajnie by było, gdyby Leję zabrali na Titisee. Bielę o ile dobrze pamiętam wozili na PK gdy jeszcze nie był w kadrach. Miejsce w krajówce na PŚ też sobie wywalczył gdy był jeszcze poza kadrami.

  • kryska stały bywalec
    @Stoszek @Stoszek

    prawie wszystkie mistrzostwa krajowe są pod koniec lata

  • kryska stały bywalec
    @molenda @Ravv

    no praca dziennikarza polega na tym, że dziennikarz wie więcej od czytelnika/telewidza, więc dziennikarz lub jego znajomy mogą podejść do kogoś kto te rezultaty sporządza i zrobić im zdjęcie.

  • dervish profesor
    @pawel96 @pawel96

    Dokładnie. Leja zrobił im dużego psikusa, no bo jak tu wytłumaczyć, że ten zawodnik jest poza kadrami mimo że w kazdym swoim wystepie (w sumie z dzisiejszymi MP miał jeszcze 2 starty w FC) w tym sezonie udowadnia że jest lepszy od wielu kadrowiczów a miejsca w kadrach maja takie tuzy jak Bukowski czy Miętus. :)

    Poza tym nikt w PZN nie może podpiąć się do sukcesów Leji a wręcz przeciwnie kazdy może zapisać sobie te wyniki jako kamyczki do swojego działaczowskiego ogródka.

  • anonim
    @dervish @Henning

    Bukowski to już nie pierwszy raz bojownik MP, jak pierwszy raz pojawił się w kadrach to nawet nie było wtedy aż takiego zdziwienia, bo miesiąc wcześniej w marcowym MP zanotował nawet niezły wynik, chyba pod koniec drugiej dziesiątki, co przy ówczesnej obsadzie było nawet niezłym wynikiem.

  • Ravv doświadczony
    @molenda @molenda

    Skąd mają znać, skoro nawet not w telewizji nie podawali, a live timingu brak? :D

  • zibiszew weteran

    to że Lei powiało pod narty a innym mocno z tyłu too to.... to ewidentnie wina nie natury nie skoczków ,to tylko i wyłącznie wina sytemu.

  • Stoszek profesor
    -

    Kiedy rozgrywają Mistrzostwa Austrii, Niemiec czy Norwegii?

  • sato33 początkujący

    ciekawe malysz mowi ze leja ma problemy z wagą i dlatego nie ma go w kadrze a biegun ktory juz po twarzy widac ze ma +10 kg nadwagi i posturą bardziej przypomina m rutkowskiego moze byc

  • King profesor
    Dawid

    Nie wiem na ile miały wpływ warunki w jego przypadku, ale jak zawsze był najbardziej stabilny, tak w tym momencie oby nie poszło to w drugą stronę.

  • dervish profesor
    @dervish @Henning

    na tle dzieci wypadł dobrze, ale Bukowski to przecież senior. :)

  • Major_Kuprich profesor
    Dobrze

    Że Hula jest w dobrej dyspozycji, bo inaczej wygląda to źle.
    Mamy Stocha, Żyłe i Hule skaczacych na dobrym poziomie.
    Kota dalej skręca po wyjściu z progu i nie zanosi się na to żeby podczas TCS było lepiej niż do tej pory w tym sezonie.
    Kubacki i Wolny pikują w dół.

  • pawel96 profesor

    Jaki Tajner zakłopotany, jak go Jabłoński zaczepił, że Leja spoza kadr jest przed Kubackim :D

  • matmatrix121 bywalec

    Ocenianie dyspozycji zawodników po MP jest bez sensu. Te zawody nie są miarodajne.

  • Henning stały bywalec
    @dervish @dervish

    Żeby było śmieszniej, to Bukowski na tle reszty młodych, wcale nie zaprezentował się jakoś tragicznie...

  • SebaSzczesny profesor

    Jeśli Stoch nie wygra to zaraz będą pisać w Niemczech,Austrii Norwegii że Stoch nie ma formy i nie będzie sie liczył w walce o TCS

  • dervish profesor
    waga - głowne kryterium selekcyjne?

    Czyli co? Leja nie zasluguje na kadrę bo ma duza wagę, a dietetycy nie majacy problemów z waga Bukowski i Miętus maja dozywotnie miejsce w kadrach.

  • molenda doświadczony

    Dlaczego tylko skrócone rezultaty? Czyżby nawet redakcja nie znała wszystkich odległości i punktów? :)

  • Baciar stały bywalec
    -

    Wie ktoś czemu nie skakał Janek Ziobro ? W ogóle to on przyjechał do Wisły ?

  • TandeFan23 weteran

    Transmisja na TVP to zenada.Trzeba sie domyslac kto jest ktory bo nie racza pokazywac miejsc po skoku,a czasem nawet odleglosci.

  • MaciekBiegacz bywalec

    Niestety, obiektywnie patrząc ten konkurs to "kupa śmiechu".....z przewagą tego pierwszego.
    Zero emocji.

  • dervish profesor

    Wynik Leji to wielka i największa kompromitacja systemu szkolenia i selekcji i działaczy PZN.
    Nieco mniejsze kompromitacje (nie skoczków tylko systemu szkolenia PZN) to wyniki Miętusa i Bukowskiego.
    Jednocześnie jest to najwiekszy poza kadra A pozytyw tych mistrzostw. Trudno nazwac wynik Leji niespodzianka bo ci co sie tym sportem interesuja od dawna przeczuwali, ze Leja zdecydowanie zasługuje na bycie kadrowiczem.

  • FanSN stały bywalec
    Chcialbym

    Aby Stefan w koncu wygral. Drugiej okazji moze nie byc, a Kamilowi juz wystarczy tych tytulow MP :)

  • Madej120 początkujący
    Hula

    Bardzo dobry skok Stefana.

  • Jannush profesor

    Murańka senior miał rację, że Hula ze Stochem skakali najlepiej na treningach.
    Loty obniża Kubacki, a Kot dalej bardzo przeciętnie.
    Żyła też tak sobie skoczył.
    Leja nadspodziewanie dobrze, ale podejrzewam, że warunki mu sprzyjały.
    Wolny cienko.

  • Stoszek profesor
    @Nowyskoczek5 @Nowyskoczek5

    Kamil da wygrać Stefanowi, tak myślę

  • Nowyskoczek5 profesor
    Najlepsi koledzy wspólnie prowadzą : )

    Kot juz nie ma szans na podium,TOP3 sie nie zmieni ale fajnie by bylo gdyby Stefan wygral .

  • Stalowy stały bywalec

    Dobtze ,że chociaż tu są 4 wyniki bo na tvp to tragedia.Każą ludziom.płacić abonament a noe potrafią sprawnie transmisi przeprowadzić

  • Stoszek profesor
    -

    Kamil nie zawalił by lądowania 1,5-2pkt więcej to ok. 5pkt więcej by było i nikt już nie miałby szans.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl