Znamy proponowane kalendarze LGP i PŚ na sezon 2021/2022

  • 2021-04-17 18:19

Po zakończeniu piątkowego zebrania online komisji skoków narciarskich FIS, opublikowane zostały proponowane terminarze Letniego Grand Prix i Pucharu Świata na sezon 2021/2022. Wspomniane kalendarze wymagają jeszcze zatwierdzenia podczas czerwcowego Kongresu FIS.

Letnie Grand Prix mężczyzn 2021:

Najlepsi skoczkowie świata po raz pierwszy na igelicie mają zmierzyć się w 17 i 18 lipca, na tydzień przed startem XXXII Letnich Igrzysk Olimpijskich. Inauguracyjne zawody odbędą się na skoczni im. Adama Małysza w Wiśle. W sierpniu przewidziany jest zaledwie jeden konkurs, którego organizatorem mianowano Courchevel (Francja)

Letnie Grand Prix mężczyzn 2021 ma przyspieszyć we wrześniu. W tym miesiącu zawodników czekają wizyty w bardziej egzotycznych lokalizacjach, jak Szczuczyńsk (Kazachstan), Czajkowski (Rosja) i Rasnov (Rumunia). Na przełomie września i października planowane są pojedyncze konkursy w Hinzenbach (Austria) i Klingenthal (Niemcy).

Proponowany kalendarz Letniego Grand Prix 2021:
Data Dzień Miejscowość Kraj HS Szczegóły
17.07.2021 Sobota Wisła HS134  
18.07.2021 Niedziela Wisła HS134  
07.08.2021 Sobota Courchevel HS135  
04.09.2021 Sobota Szczuczyńsk HS140  
05.09.2021 Niedziela Szczuczyńsk HS140  
11.09.2021 Sobota Czajkowski HS140  
12.09.2021 Niedziela Czajkowski HS140 mikst
18.09.2021 Sobota Rasnov HS97  
19.09.2021 Niedziela Rasnov HS97  
26.09.2021 Niedziela Hinzenbach HS90  
03.10.2021 Niedziela Klingenthal HS140  


Puchar Świata mężczyzn 2021/2022:

43. sezon walki o Kryształową Kulę ma ruszyć 20 listopada w Niżnym Tagile. Dla Rosjan będzie to pierwsze otwarcie Pucharu Świata w historii. W przedświątecznym okresie panowie mają pojawić się w Ruce (27-28 listopada), Wiśle (4-5 grudnia), Klingenthal (11-12 grudnia) oraz Engelbergu (18-19 grudnia).

70. edycja Turnieju Czterech Skoczni zostanie zainaugurowana 29 grudnia w Oberstdorfie. Po finale w Bischofshofen - zaplanowanym tradycyjnie na 6 stycznia - mężczyźni wrócą do pucharowej rywalizacji 15 i 16 stycznia na Wielkiej Krokwi. Po występach w Zakopanem terminarz zakłada przelot na dwa konkursy w Sapporo (22-23 stycznia). Ostatnim przystankiem przed igrzyskami w Pekinie (5-14 lutego) będzie Willingen - wraz z mikstem i dwoma zawodami indywidualnymi (28-30 stycznia).

Po boju o olimpijskie medale Puchar Świata wkroczy na północ Europy. Przełom lutego i marca to konkursy w Lahti (26-27 lutego), a następnie skrócona wersja Raw Air (3-6 marca) - z Lillehammer i Oslo w programie. Taki ruch jest podyktowany przebudową skoczni w Trondheim, a także mistrzostwami świata w lotach narciarskich w Vikersund, które ruszą już 11 marca. 

Koniec zimy to gratka dla sympatyków lotach narciarskich. Ostatnie pucharowe punkty zostaną rozdane za skoki na mamucich obiektach w Oberstdorfie (19-20 marca) i Planicy (25-27 marca).

Proponowany kalendarz Pucharu Świata 2021/22:
Data Dzień Miejscowość Kraj HS Szczegóły
20.11.2021 Sobota Niżny Tagił HS134 nocny
21.11.2021 Niedziela Niżny Tagił HS134 nocny
27.11.2021 Sobota Ruka HS142 nocny
28.11.2021 Niedziela Ruka HS142 nocny
04.12.2021 Sobota Wisła HS134 drużynowy, nocny
05.12.2021 Niedziela Wisła HS134 nocny
11.12.2021 Sobota Klingenthal HS140 nocny
12.12.2021 Niedziela Klingenthal HS140 nocny
18.12.2021 Sobota Engelberg HS140 nocny
19.12.2021 Niedziela Engelberg HS140 nocny
29.12.2021 Środa Oberstdorf HS137 TCS, nocny
01.01.2022 Sobota Ga-Pa HS142 TCS
04.01.2022 Wtorek Innsbruck HS128 TCS
06.01.2022 Czwartek Bischofshofen HS142 TCS, nocny
15.01.2022 Sobota Zakopane HS140 drużynowy, nocny
16.01.2022 Niedziela Zakopane HS140 nocny
22.01.2022 Sobota Sapporo HS137 nocny
23.01.2022 Niedziela Sapporo HS137  
28.01.2022 Piątek Willingen HS147 mikst, nocny
29.01.2022 Sobota Willingen HS147 nocny
30.01.2022 Niedziela Willingen HS147 nocny
04-20.02.2022 ZIO Pekin 2022 HS106/140
26.02.2022 Sobota Lahti HS130 drużynowy, nocny
27.02.2022 Niedziela Lahti HS130  
03.03.2022 Czwartek Lillehammer HS140 Raw Air, nocny
05.03.2022 Sobota Oslo HS134 Raw Air, nocny
06.03.2022 Niedziela Oslo HS134 Raw Air, nocny
11-13.03.2022 MŚL Vikersund 2022 HS240  
19.03.2022 Sobota Oberstdorf HS235 loty
20.03.2022 Niedziela Oberstdorf HS235 loty
25.03.2022 Piątek Planica HS240 P7, loty
26.03.2022 Sobota Planica HS240 P7, loty, drużynowy
27.03.2022 Niedziela Planica HS240 P7, loty


Zimowe Igrzyska Olimpijskie Pekin 2022:

Zimowe Igrzyska Olimpijskie Pekin 2022
Data Dzień Miejscowość Kraj HS Szczegóły
05.02.2022 Sobota Zhangjiakou HS106 indywidualny kobiet
06.02.2022 Niedziela Zhangjiakou HS106 indywidualny mężczyzn
07.02.2022 Poniedziałek Zhangjiakou HS106 mikst
12.02.2022 Sobota Zhangjiakou HS140 indywidualny mężczyzn
14.02.2022 Poniedziałek Zhangjiakou HS140 drużynowy mężczyzn


Mistrzostwa świata w lotach narciarskich Vikersund 2022:

Mistrzostwa świata w lotach narciarskich Vikersund 2022
Data Dzień Miejscowość Kraj HS Szczegóły
11.03.2022 Piątek Vikersund HS240 indywidualny (I i II seria)
12.03.2022 Sobota Vikersund HS240 indywidualny (III i IV seria)
13.03.2022 Niedziela Vikersund HS240 drużynowy


Letnie Grand Prix kobiet 2021:

Żeński kalendarz letniego cyklu zawiera dziewięć konkursów. W porównaniu do terminarza mężczyzn brakuje tu konkursów w Rasnovie i Hinzenbach, natomiast w planie jest wizyta we Frensztacie pod Radhoszczem (14 sierpnia). 

Proponowany kalendarz Letniego Grand Prix Pań 2021:
Data Dzień Miejscowość Kraj HS Szczegóły
17.07.2021 Sobota Wisła HS134  
18.07.2021 Niedziela Wisła HS134  
06.08.2021 Piątek Courchevel HS135  
14.08.2021 Sobota Frensztat HS106  
04.09.2021 Sobota Szczuczyńsk HS140  
05.09.2021 Niedziela Szczuczyńsk HS140  
11.09.2021 Sobota Czajkowski HS140  
12.09.2021 Niedziela Czajkowski HS140 mikst
03.10.2021 Niedziela Klingenthal HS140  


Puchar Świata kobiet 2021/2022:

Nika Kriznar przystąpi do obrony Kryształowej Kuli w Lillehammer (4-5 grudnia). W 2021 roku panie zjawią się także w Klingenthal (11-12 grudnia). Nadal nieobsadzony pozostaje przedświąteczny weekend (18-19 grudnia).

Po Nowym Roku skoczkinie powalczą w Japonii - najpierw w Sapporo (8-9 stycznia), a następnie w Zao (11-12 stycznia). Po króciutkiej przerwie zimowa rozpiska zakłada obecność w Rasnovie i start w trzech konkursach (14-16 stycznia). Pierwszy miesiąc roku zamkną zawody w Ljubnie (22-23 stycznia) oraz łączony z mężczyznami weekend w Willingen (28-30 stycznia).

11. sezon Pucharu Świata kobiet - po igrzyskach w Pekinie - zamkną konkursy w Hinzenbach (26-27 lutego), Lillehammer (3 marca), Oslo (5-6 marca), Titisee-Neustadt lub Hinterzarten (12-13 marca), Niżnym Tagile (19-20 marca) oraz Czajkowskim (26-27 marca).

Proponowany kalendarz Pucharu Świata Pań 2021/22:
Data Dzień Miejscowość Kraj HS Szczegóły
04.12.2021 Sobota Lillehammer HS98  
05.12.2021 Niedziela Lillehammer HS140  
11.12.2021 Sobota Klingenthal HS140  
12.12.2021 Niedziela Klingenthal HS140  
18.12.2021 Sobota ? ? ?  
19.12.2021 Niedziela ? ? ?  
08.01.2022 Sobota Sapporo HS137 nocny
09.01.2022 Niedziela Sapporo HS137  
11.01.2022 Wtorek Zao HS102 nocny
12.01.2022 Środa Zao HS102  
14.01.2022 Piątek Rasnov HS97  
15.01.2022 Sobota Rasnov HS97  
16.01.2022 Niedziela Rasnov HS97 drużynowy
22.01.2022 Sobota Ljubno HS94 drużynowy
23.01.2022 Niedziela Ljubno HS94  
28.01.2022 Piątek Willingen HS147 mikst, nocny
29.01.2022 Sobota Willingen HS147  
30.01.2022 Niedziela Willingen HS147  
04-20.02.2022 ZIO Pekin 2022 HS106  
26.02.2022 Sobota Hinzenbach HS90  
27.02.2022 Niedziela Hinzenbach HS90  
03.03.2022 Czwartek Lillehammer HS140 Raw Air, nocny
05.03.2022 Sobota Oslo HS134 Raw Air, nocny
06.03.2022 Niedziela Oslo HS134 Raw Air, nocny
12.03.2022 Sobota Titisee-Neustadt/Hinterzarten HS142/111  
13.03.2022 Niedziela Titisee-Neustadt/Hinterzarten HS142/111  
19.03.2022 Sobota Niżny Tagił HS97 Blue Bird, nocny
20.03.2022 Niedziela Niżny Tagił HS97 Blue Bird, nocny
26.03.2022 Sobota Czajkowski HS140 Blue Bird, nocny
27.03.2022 Niedziela Czajkowski HS140 Blue Bird

Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (43422) komentarze: (145)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • W Punkt doświadczony

    Zabrali nam inaugurację, ale zostawili drużynówki. Cudownie!
    Tajner powinin zostać politykiem. Doprowadziłby Polskę do krachu w dwa tygodnie, a świat w trzy miesiące.

  • Elsa stały bywalec
    @Kubalant

    Czytaj posty
    W zadnej Hakubie i w ogole w Japonii nic sie nie odbędzie, bo sa testy i nikt tam nie poleci skakac
    Tylko Europa ma szanse

  • Bernat__Sola profesor

    Kalendarz jest przyzwoity, są w nim dobre pomysły, ale i rzeczy, które mi się nie podobają. Przede wszystkim chwała FISowi, że nie dał się lobbingowi Wąsowicza na rzecz inauguracji w Wiśle - jak pisali niżej Pavel i kolos, taki termin rozgrywania zawodów na Skoczni im. Adama Małysza daje jednak większy komfort (choć wiadomo, że w styczniu byłoby jeszcze lepiej). Podoba mi się też zastąpienie Iron Mountain konkursami na mamucie w Oberstdorfie - ciekawie będzie z pewnością przez te 3 tygodnie lotów. Na minus, podobnie jak wszyscy inni, oceniam dziwaczny przeskok z Europy do Azji i z powrotem do Europy, a potem z powrotem do Azji. Co ciekawe, identyczne dziwadło było w kalendarzu na sezon 20/21, ale wtedy ostatecznie zamieniono ze sobą Willingen i Sapporo (choć, jak wiemy, skoków w Japonii tak czy siak nie było). Konkurs PŚ w Vikersund w ramach RA też mogliby zostawić, jakoś dziwnie będzie wyglądał ten turniej przeprowadzony tylko w dwóch miastach. Szkoda też, że w Rasnovie tym razem poskaczą jedynie kobiety, za Klingenthal pasowałby ten obiekt jak ulał (przynajmniej dla mnie). Nie przeszkadzają mi drużynówki w Polsce (jedna na miesiąc to naprawdę nie jest za dużo, a nie przykładam do zawodów w naszym kraju jakiejś szczególnej wagi, bo i tak na nie nie jeżdzę) ani usunięcie Kulm (bo rozumiem, że FIS jednak chciałby w sezonie olimpijskim uniknąć takich pośpiesznych podróży). U kobiet warto zwrócić uwagę na powrót Hinterzarten oraz debiut Willingen. Ciekawe też, co wypełni przedświąteczną grudniową lukę.

  • Kubalant stały bywalec

    W tym kalendarzu powinno dojść do kilku zmian. W LGP w sierpniu powinny odbyć się Jeszce Zawody W Hakubie I Zhangijakou. W PŚ natomiast powinni zamienić termin Sapporo z Willingen. Mogliby jeszcze dodać konkursy w Taupltiz tuż po TCS i wtorkowy konkurs w Vikersund. Mielibyśmy wtedy aż 7 indywidualnych konkursów PŚ w lotach. Dodatkowo mogłoby być więcej konkursów przy dziennym świetle. Takie konkursy mogłyby by być Jeszce podczas następujących zawodów:
    -Drugi konkurs w Engelbergu
    -Niedzielny konkurs w Willingen
    -Drugi konkurs w Oslo
    -Gdyby konkursy w Taupltiz jednak się odbyły, to oczywiście one odbyły by się przy dziennym świetle.
    Ogólnie jednak ten kalendarz mi się podoba. Bardzo cieszę się z inauguracji w Niżnym Tagile i konkursów w Klingenthal

  • Bernat__Sola profesor
    @KrzyK_

    Właściwie to powód jest taki sam. W Hinzenbach i Klingenthal, podobnie jak w Courchevel, za każdym razem, gdy organizowano tam LGP, przeprowadzano tylko jeden konkurs. O ile w Niemczech ma to jeszcze sens, bo zawody odbywają się zazwyczaj 3 października (w Dzień Jedności Niemiec, który jest dniem wolnym od pracy), o tyle nie rozumiem, dlaczego organizatorzy z Austrii i Francji wolą format z jednym dniem rywalizacji co roku.

  • Bernat__Sola profesor
    @Pavel

    Z tym "zeszłorocznym" układem to trochę się zagolopowałeś (ale pewnie myślałeś już z perspektywy roku 2022, bo i o tym w tym wątku dyskutujemy, rozumiem).

  • KrzyK_ stały bywalec
    @Bernat__Sola

    Tak, przeliczyłem czteroseryjne zawody na dwa konkursy. Nie powinienem tak robić, bo to jeden konkurs, tyle że przedłużony o 2 serie, ale ok. Masz rację jeśli chodzi o Courchevel, ale ciekaw jestem, dlaczego nie dali drugiego konkursu w Klingenthal lub Hinzenbach.

  • Bernat__Sola profesor
    @Wojciechowski

    W artykule Michała Chmielewskiego na sport.tvp.pl sytuacja jest opisana w ten sposób:
    "Od dawna rozmawiamy z FIS, jak przywrócić Ameryce Puchar Świata. Niestety wszystko zatrzymał koronawirus. Mamy skocznię, ale przez odwołanie wszystkich zawodów minionej zimy ta nie miała być kiedy certyfikowana. Wciąż jest więc teoretycznie nieczynna. Dlatego bezpieczniejszym ruchem będzie najpierw dopełnienie formalności, a potem przeprowadzenie na niej znów Pucharu Kontynentalnego. Jeśli to stanie się w sezonie 2021/22, w kolejnym będziemy już pewnie walczyć o główny cykl FIS – usłyszeliśmy od członków miejscowego klubu Kiwanis."
    Czyli chyba czekają po prostu na jakieś ewentualne uwagi, które FIS mógłby zgłosić przy przyznawaniu nowej homologacji.

  • Bernat__Sola profesor
    @Hanawald

    Erzurum już przecież było we wstępnym kalendarzu sezonu 19/20, po czym okazało się, że nie ma na to finansów. Rok wcześniej Krasnaja Polana miała organizować letni FIS Cup, który odwołano "z powodów organizacyjnych". Falun zobaczymy co najwyżej w PŚ kobiet, bo Szwedzi nie mają męskich zawodników nawet na poziom FC, a co dopiero PŚ. Hakuba, Ramsau i Villach w sumie mogłyby być, ale cóż, nie wiadomo, czy chcą.

  • Elsa stały bywalec
    @Bernat__Sola

    W tym roku na pewno nie bedzie, bo Francuzom plandemia dala w kosc.
    A jak beda testy, a raczej beda to Kazachstan i Rosja znowu odwolane.
    Czy Hizenbach tym razem sie odbedzie?

  • Bernat__Sola profesor
    @Pavel

    Z tym "naście" to bym nie przesadzał, ktokolwiek wystąpi w tym mikście, czy to będzie Cacina, czy Feldorean, czy Mitrofan, czy ktokolwiek inny, i tak zapewne za długo w skokach nie wytrwa, nie każdy buloklep jest Kaliniczenką/Muminowem/Nomme czy tym bardziej M. Żaparowem, żeby występować dłużej niż kilka lat po zakończeniu wieku juniorskiego.

  • Bernat__Sola profesor
    @KrzyK_

    W Courchevel prawie zawsze robili jeden konkurs indywidualny, dwukrotnie dorzucali do tego miksta, ale poza tym konsekwentnie od 1997 do 2019 jedne zawody. Widocznie z jakichś powodów tak im odpowiada. Jedno pytanie: skąd Ci się wzięło 8 konkursów lotów w marcu? Dwa na MŚwL, dwa w Oberstdorfie i trzy w Planicy - łącznie 7. Podzieliłeś czteroseryjne zawody indywidualne z MŚwL na dwa dwuseryjne?

  • Bernat__Sola profesor
    @Fan Tkaczenki i Aalto

    Ciężko mieć pretensje do FISu o to, że Amerykanie znowu nie wywiązują się z obietnic. PK do Iron Mountain ma powrócić w przyszłym sezonie. Chyba że żartujesz. Jeśli tak, to przepraszam.

  • Elsa stały bywalec
    @Robert Johansson252

    Ja z chęcią obejrze, na MS byl to emocjonujący konkurs! Tu widac jak na dloni, ktore panstwa sa potegami w skokach.

  • Elsa stały bywalec
    @Pavel

    Czy zrezygnuja z testowania latem? Jakies info? Bo watpie. Mam wrazenie, ze wiekszosc zapomniala o plandemii, a papier wszystko przyjmie. Prędzej we Francji sie nic nie odbedzie niz 4 konkursy...i o to mi chodzilo. Ale juz pilam, moze autor posta ocenil mnie, bo sam lubi popic ;)

  • Maks113 doświadczony
    @kaccper22

    Właśnie pisze "Jeśli czołówka pojedzie do Sapporo...) :D

  • kaccper22 bywalec
    @Maks113

    albo będzie słaba obsada w Willingen albo w Sapporo

  • Maks113 doświadczony
    @KX_Keytinho

    Masz racje kalendarz FC i PK jest super lecz znając fis troche się pozmienia :/

  • Maks113 doświadczony

    W Willingen może być bardzo słaba obsada bo jeśli czołówka poleci do Sapporo to raczej nie będą wracać do Europy tylko zostaną tam żeby odrazu polecieć do Chin

  • Robert Johansson252 profesor
    @Kolos

    Mix w Willingen będzie słabym widowiskiem. U nas faceci skoczą po 130-140 m, a Kamila Karpiel, czy Kinga Rajda wylądują na 100 metrze. U Norwegii, Austrii, czy Słowenii może być trochę lepiej -120 powinny przekroczyć

  • Kolos profesor
    @Seba Aka Krzychu

    Znowu nie przesadzajmy 4 drużynówki w ramach PŚ, po jednej w każdym miesiącu (+ drużynówki w ramach IO i MŚL) to jest ok. Może i szkoda, że dwie z nich są w Polsce ale to tak naprawdę bez znaczenia. Bardziej bez sensu jest mikst w Willingen. Zwłaszcza, że to Willingen zostanie najpewniej odpuszczone przez większość czołówki.

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @Robert Johansson252

    Według mnie tych drużynówek mogłoby być jeszcze mniej, bo te drużynówki w Polsce są bez sensu, w Lahti i Planicy mogą zostać. Jeśli chodzi o niemieckie skocznie to ja się cieszę, że ma być ich dużo, bo są one bardzo fajne.

  • Maks113 doświadczony
    @Kolos

    Wiem że Lahti jest w Finlandii ale mogli by zrobić Finlandia-Norwegia

  • Robert Johansson252 profesor
    Moja ocena kalendarza

    Weekend 1 - Niżny Tagił - Moim zdaniem na inauguracji powinna być drużynówka, aby pokazać siłę każdej z drużyn. Tagił nie jest zły, ponieważ będzie sporo śniegu, ale wolałbym zobaczyć Czajkowski, albo Soczi w Rosji.
    Weekend 2 - Ruka - Będzie to zapewne jak zwykle magiczny weekend, mam tylko nadzieję, że oba konkursy się odbędą.
    Weekend 3 - Wisła - Wisła spoko, byle tylko nie była loteryjna, wszystko mi jedno czy inauguruje, czy nie.
    Weekend 4 - Klingenthal - Za dużo tych niemieckich skoczni w kalendarzu, niezbyt podoba mi się ten wybór.
    Weekend 5 - Engelberg - Klasyka, to już tradycja, że przed świętami jest Szwajcaria.
    TCS - TCS jak TCS, nic dodać nic ująć
    1 weekend po TCS - Serio bez żadnych zawodów? Trochę słabo...
    2 weekend po TCS - W tym roku Zakopane mnie nie urzekło, ale z kibicami może być ciekawiej
    3 weekend po TCS - Sapporo - Trza będzie zarwać nockę.
    4 weekend po TCS - Willingen - Bezsens. Skoczkowie lecą do Azji, żeby wrócić do Europy i znowu polecieć do Azji? W dodatku po cholerę ten mix? Już mogli normalną drużynówkę zrobić...
    04-20.02.2022 ZIO Pekin 2022 HS106/140 - Będzie się działo
    1 weekend po IO - Lahti - No jak dla mnie mogło być to coś innego, nie lubię tych skoczni
    2 weekend po IO - Raw Air okrojone do 3 konkursów. Fajnie, że zobaczymy norweskie skocznie, ale nie będzie takich emocji
    11-13.03.2022 MŚL Vikersund 2022 HS240 - Będzie się działo
    1 weekend po MŚWL - Fajnie, że wraca mamut w Oberstdorfie, z przyjemnością obejrzę
    2 weekend po MŚwL - Oby ta Planica była ciekawsza niż w tym roku

    + Mamuciarski Marzec
    + IO i MŚwL
    - Raw Air okrojone do 3 konkursów
    - Za mało drużynówek
    - Idiotyczne rozłożenie Sapporo-Willingen
    - 0 Nowych skoczni poza olimpijską
    - Wolny weekend po TCS

  • Kolos profesor
    @Maks113

    Lahti nie leży w Norwegii. A Vikersund miał być tylko decydenci opretestowali (częściowo, zabrakło 1 głosu żeby konkurs PŚ w Vikersund przeszedł).

  • Maks113 doświadczony
    @TheDriger

    Tak Raw Air się rozpada ale mogli by zrobić np Lahti Lillehammer Oslo i Vikersund. Lahti zamiast Trondheim

  • .....sieanieskoczy doświadczony
    @Kolos

    Jak dla mnie Raw Air może nie istnieć, nie zapłaczę.
    Zainteresowanie marne (porównując z widownią w czasie TCS), a sama formuła nie różni się niczym od zwykłych konkursów PŚ. TCS ma przynajmniej te pojedynki KO. Poza tym nie potrafią stworzyć nawet tradycji - ciągle kombinując ze skoczniami, zasadami (drużynówka liczona do klasyfikacji ogólnej - teoretycznie... jak taki Zografski w giga formie mógłby wówczas wygrać cykl).

  • Kolos profesor
    @TheDriger

    To trochę nie tak - Trondheim wypadł z powodu przebudowy, a brak PŚ w Vikersund został przegłosowany stosunkiem głosów 9:7, przynajmniej tak pisze.

    Natomiast zgadzam się, że prawdopodobnie trwa wygaszanie Raw Air. Poniekąd szkoda, trudniej miał już swoją markę po tych kilku latach. No ale to wina samych Norwegów, że w tym roku Raw Air nie było.

  • TheDriger stały bywalec
    RAW XD AIR

    Tak jak można się było spodziewać - Covid przyczynił się do naturalnej śmierci Raw Air. Rok temu ucięty w połowie, w tym roku odwołany, a w przyszłym roku już nawet ucięty z woli organizatorów? Kompletnie tego nie rozumiem, MŚwL na Vikersund i tym samym jego brak w RA? To tak jakby Oberstdorfu nie było w TCS bo organizowali MŚ w tym roku. Ehhh... Norwegowie po raz kolejny pokazują, że nie potrafią zorganizować prestiżowego turnieju, pomimo tego że mają ku temu i środki i obiekty. Turniej Nordycki umarł, Raw Air też wymiera. W przyszłym sezonie to już Planica7 chyba będzie bardziej prestiżowa.

  • INOFUN99 profesor

    Plusy są takie, że proponowana inauguracja nie jest w Wiśle, lubię ten obiekt po ostatnim PŚ, ale lepiej, żeby konkursy w Wiśle były w grudniu/styczniu. Miło mi, że Sapporo jest brane pod uwagę. Cieszy mnie fakt, że zamierzają wprowadzić więcej konkursów w lotach.
    Szkoda, że nie ma konkursu PŚ w Kazachstanie/Włoszech/Szwecji itp. Chętnie bym obejrzał zawody PŚ w niniejszych krajach.

  • Pavel profesor
    @Roxor

    Co innego być chętnym do organizacji zawodów, rok przed zawodami, a co innego jak masz możliwość organizacji ich kilka tygodni po tym jak taką propozycję otrzymałeś (patrz np Planica za Norwegię).

  • Pavel profesor
    @Kolos

    Oczywiście, że brnę, bo sezon sezonowi nie równy.

  • Roxor profesor
    @Pavel

    To jak mnóstwo jest chętnych do organizacji PŚ widzieliśmy właśnie w minionym sezonie. Oczywiście to nie był zwykły sezon, ale gwarancji że kolejny będzie wyglądał inaczej to nie ma. Może właśnie dlatego tych zawodów nie będzie, bo nie chcą być stratni.

  • Kolos profesor
    @Pavel

    Dlatego, jedyną możliwą opcją są problemy Austriaków (takie czy inne), że tych lotów w Tauplitz nie ma.

  • Kolos profesor
    @Pavel

    Dałem Ci przykłady z przeszłości, że były i to wiele razy zawody PŚ 8 stycznia a ty brniesz dalej. Przyznaj się do błędu i tyle.

    Mnie tam wszytko jedno, ale każdy konkurs w sporcie którego przez 3/4 roku nie ma w TV przynajmniej dla prawdziwego fana skoków powinien być na wagę złota.

  • Pavel profesor
    @Roxor

    Otóż to, biorąc pod uwagę, że na organizację zawodów PŚ jest mnóstwo chętnych, same konkursy dla FISu to czysty zysk, to brak ich organizacji to to tzw "czynnik wyższy", czy prościej "nie dało" z takiego czy innego powodu.

  • Roxor profesor
    @Pavel

    Jakby chcieli, to by zorganizowali, nie widzę żadnych innych powodów. Po prostu nie chcą. Czy to sami organizatorzy, czy to FIS, bez znaczenia kto. A ty już dorabiasz ideologię, że pewnie z jakiegoś powodu się nie da. Na pewno sprzed kanapy wiesz lepiej ;-)

  • Pavel profesor
    @Kolos

    Tak, Tak wredny FIS rezygnuje z zarobku i odpuszcza ten "wolny weekend", aby biednemu Piotrkowi zrobić na złość i żeby nie miał co oglądać. Istny sabotaż :)

  • janbombek doświadczony

    Czołówka, która będzie się liczyć w PŚ raczej do Sapporo pojedzie, rozsądniejsza była by zamiana japońskich konkursów z Zakopanem.

  • Kolos profesor
    @Pavel

    To z tego, że Twoje wywody o niemożności organizacji zawodów PŚ 8 stycznia nie mają sensu. A weekend 8-9 stycznia jest wolny jakbyś nie zaklinał rzeczywistości. Czy jest w kalendarzu dużo zawodów czy nie to rzecz względna. Moim zdaniem do przeładowanego kalendarza to daleko. Z zawodów "co dwa dni" to nam się robi 9 dni przerwy (między 6 a 15 stycznia) no więc bez przesady. Potem też nie nie ma za dużo konkursów - w końcu IO zajmują prawie cały luty, a w marcu wypadły loty w Vikersund (1 konkurs).

    A jedynymi zawodami którzy najlepsi zechcą opuścić to Sapporo lub Willingen. Całej reszty na pewno nie.

  • Pavel profesor
    @Kolos

    I co z tego, że tak bywało? :) Masz sezon olimpijski z zawodami w Chinach, a więc nikt nie chce nadmiernie przeładowywać tego kalendarza. I tak będą pomijane konkursy, a jak jeszcze naćkasz zawody co dwa dni to już w ogóle. Jak pisałem niżej jakby to było możliwe nikt nie pozwoliłby sobie na pusty weekend.

  • Kolos profesor
    @kuba923

    W minionym sezonie był 9 stycznia kolejny PŚ. Czyli już jeden dzień więcej.

  • kuba923 stały bywalec
    @Kolos

    Ale przecież w ostatnich sezonach też tak było

  • Kolos profesor

    Także sezon 04/05 (Zawody w Wilingen już 8 stycznia). Sezon 99/00 (Zawody w Engelbergu 8 stycznia). Sezon 94/95 (Zawody 8 stycznia w Willingen). Sezony 84/85 (Konkurs 8 stycznia w Cortinie d'ampezzo)

  • Pavel profesor
    @KrzyK_

    PŚ przynosi zyski, a LGP to tylko dodatek, dlatego organizatorzy odwołują to pod byle pretekstem. Co więcej jak poraz kolejny trzeba będzie wydać setki tysięcy na testy covidowe to nawet nikomu jeździć się nie będzie opłacało. Oczywiście jest szansa, że sportowców zaszczepią jak zapowiadają, pytanie ilu, na jakich zasadach i kiedy.

  • Kolos profesor
    @Kolos

    Tak było np. w sezonie 2010/2011. TCS skończyło się 6 stycznia a już 8 stycznia był kolejny konkurs PŚ i to były loty narciarskie właśnie - konkretnie w Harrahovie. Czyli się da.

  • Kolos profesor
    @Pavel

    Oczywiście, że jest wolny weekend po TCS - 8-9 stycznia. Tylko nie mów, że tak się nie da bo już w przeszłości tak bywało.

  • KrzyK_ stały bywalec
    @Pavel

    Dałem jako przykład PŚ, bo w sezonie zimowym jest więcej zachorowań, jest więcej obostrzeń itd itp. Rok temu odwołali LGP nie licząc Wisły, ponieważ były to pierwsze zawody od wybuchu pLandemii. I powiedz teraz. Dlaczego mieliby odwołać LGP?

  • Pavel profesor
    @KrzyK_

    Cóż zarzucać komuś, "że pił" i odrzucać jego argument o odwołanym LGP na podstawie nie odwołania większości PŚ, niesamowite :)

  • KrzyK_ stały bywalec
    @Elsa

    Co piłeś? Jakoś dało radę rozegrać wszystkie konkursy (zimą!) w poprzednim sezonie, nie licząc Norwegii i Azji. Co ty myślisz, że przez plandemię znów wszystko odwołają? Nikt normalny nie będzie się teraz w domu zamykać, tym bardziej nikt nie będzie imprez sportowych anulował, po prostu mogą bez kibiców zrobić.

  • Elsa stały bywalec
    @butczan1

    Nie bedzie zadnych konkursow Lgp, bo wirus, rok temu bylo cieplo i byly niestety w Polsce.

  • Pavel profesor
    @Roxor

    Jakby się dało to by zorganizowali, nie wiem o czym tu dyskutować? Skoro Tauplitz odpuściło to mieli powód, rozumiem, że ty z kanapy masz większą wiedzę na ten temat?

  • Roxor profesor
    @Pavel

    Trening sobie mogą zorganizować, nikt nikogo nie zmusi żeby w nim skakać. W przypadku pogorszenia warunków co za problem dopuścić wszystkich do konkursu. Tutaj nie ma co logistycznie ogarniać, jedynie ułożyć najbardziej optymalny program zawodów. Skoro z zawodami w Niemczech się udało, to w Tauplitz tym bardziej powinno się udać, dla chcącego nic trudnego. Tym bardziej, że we wcześniejszej wersji kalendarza ten weekend był wykorzystany. Czyżby organizatorzy zawodów w Tauplitz dopiero teraz popatrzyli na kalendarz?

    Poza tym o jakim miesiącu w Chinach mówisz? Wszyscy posiedzą tam jakieś dwa/dwa i pół tygodnia.

  • Pavel profesor
    @Roxor

    Jakby dali to by zrobili, uważasz, że FIS by lekką ręką odpuścił zawody i apanaże za nimi idące? Zeszłoroczny układ z końcem T4S w środę i konkursami w weekend w miejscowości 500km oddalonej był mocno naciągany, a koniec w czwartek i kwali w piątek (tak w piątek bo nikt nie podejmie się organizacji zawodów bez jakiegoś bufora bezpieczeństwa w razie złych warunków i konieczności przeprowadzenia przynajmniej jednego treningu) jest niewykonalne. Skoro Austriacy zrezygnowali z Tauplitz, jedynej realnej opcji w takim układzie, to znaczy, że ciężko było to ogarnąć logistycznie.

    Co więcej obecny kalendarz PŚ i tak jest ciężki, z konkursami w Japonii, a przede wszystkim niemal miesiącem w Chinach, trudno wymagać, aby przeładowywali go jeszcze bardziej.

  • Roxor profesor
    @Pavel

    Mogli by zrobić piątek wolny, a kwalifikacje i konkurs w sobotę (mam na myśli Kulm). W tym roku też był dzień przerwy po TCS i wszyscy dali radę, a do Titisee jest kawał drogi. Nawet treningów nikt nie odpuszczał, więc zawodnicy jakoś strasznie zmęczeni nie byli.

  • Pavel profesor
    @Alex 21

    W czwartek wieczorem kończysz skakać w Austrii, a w piątek zaczynasz w Rumunii, logiczne to jak drużynówka w Wiśle, mógłbyś zostać polskim działaczem :)

  • Alex 21 stały bywalec

    Rasnov nie jest chętny na PŚ w styczniu zaraz po TCS? Akurat tuż po tym mieliby kolejny weekend, PŚ Pań.

  • Pavel profesor
    @KrzyK_

    Nie ma wolnego weekendu po T4S, zawody kończą się w czwartek, a już w piątek musiałbyś skakać w treningach i kwalifikacjach, taka kombinacja po ciężkim turnieju jest pozbawiona sensu.

  • KrzyK_ stały bywalec

    To jeszcze nie jest ostateczny kalendarz, więc napiszę, co bym zmienił:
    1) LGP - Dwa konkursy w Hinzenbach, Klingenthal lub Courchevel. Dodatkowy weekend w sierpniu. Reszta jest ok.
    2) PŚ - Usunięcie drużynówki z Wisły, za to indywidualny (chociaż tutaj rządzi tym Tajner). Uzupełnienie wolnego weekendu zaraz po TCS (nie musi być nawet te Kulm). Kolejność: Willingen, Sapporo, ZIO. Reszta również ok.

  • Pavel profesor
    @Kolos

    Biorąc pod uwagę, że w terminie listopadowym, produkcję śniegu rozpoczynali pod koniec października, a następnie rozkładali śnieg w połowie listopada, to jednak ten grudzień daje nam zapas 2-3 tygodni, a co za tym idzie rozkładnie przy mroźnych nocach, a przede wszystkim możliwość użycia armatek. Oczywiście nie gwarantuje niczego, ale znacząco zwiększa szanse na uniknięcie tych +15.

    Jedynie ta drużynówka zupełnie jest wciśnięta nie wiadomo po co. Nawet Rosjanie organizując start sezonu tej beznadziejnie zbędnej rywalizacji nie chcieli.

  • KX_Keytinho stały bywalec

    Dobry kalendarz. Popatrzcie sobie też na PK i FIS Cup - tam jest jeszcze lepiej.

  • Kolos profesor
    @GOTS

    To ciągle wstępny kalendarz, więc jeszcze termin Wisły może się zmienić. Termin grudniowy daje kila procent więcej szans, że temperatura będzie odpowiednia do naśnieżania armatkami. Ale liczenie na to, że obędzie się bez firmy supersnow byłoby jednak ryzkowne.

  • GOTS weteran

    Wisła z pierwszym weekendem grudnia, raczej nie "pozbędzie" się swoich kłopotów ze śniegiem, i dalej będzie musiała korzystać z usług firmy Supersnow.
    Niestety, niby wszyscy "postępowi" ludzie za do takich myślę można zaliczyć decydentów FISu niosą na sztandarach ekologię, ale gdy później przychodzi co do czego i tak robią wszystko byleby hajs się zgadzał.
    Tak samo jest, kiedy np. Niemieckie firmy przenoszą produkcję do Chin i później chwalą się, że u nich jest wszystko OK z energia ;)
    A Europa o nie jest zamknięta kopuła, jak ktoś nakopci w Chinach, to skutki odczuwać bedizemy i my w Europie.

  • Malarz_artysta początkujący
    @.....sieanieskoczy

    Dobra no to teraz dlaczego zastosowano taki system (Tak to argumentował Hofer, a ja się z tą argumentacją w pełni zgadzam)
    -Zawodnicy są krócej poza domem (chociaż nie wszyscy, bo niektóre ekipy wyjeżdżają zaraz po Willingen. Ale generalnie mniej męczące jest siedzenie w Azji (może w zamkniętych hotelach pokojach, przez wirusa?).
    -Ekipy jeżdżące do Saporro generalnie nie przestawiają się na czas Japoński. O ile wiem, takie rozwiązanie zastosowali Norwegowe w PjonCzangu.

  • Kolos profesor

    Nie jednak tylko dwa konkursy w Sapporo... To tym gorzej dla tych zawodów.

  • Hanawald bywalec
    @Elsa Chyba sam oglądałeś skoki ostatni raz jako dzieciak

    Freund to może zdobył MŚ na jakiejś K40 a w 2012 to skakali nie juniorzy a niemowlaki

  • Kolos profesor
    @butczan1

    Raczej Sapporo 2005, wtedy to była słaba obsada. Zapewne dlatego dopchano do kalendarza trzeci konkurs w Japonii żeby najlepsi nie olali PŚ w Sapporo. Ciekawe czy to poskutkuje.

    W sumie możliwe, że to Willingen zostanie gremialnie olane przez czołówkę a większość zjedzie jednak do Sapporo i pozostanie w Azji już do igrzysk.

  • Kubalant stały bywalec

    W zeszłym roku w proponowanym kalendarzu na sezon 2020/2021 zaplanowane były 2 konkursy dzienne w Engelbergu. Później zmieniło się to na 2 konkursy nocne. Być może w tym roku z dwóch konkursów nocnych zamieni się na dzienne

  • Oczy Aignera profesor
    @Elsa

    Tak, wszystkie dzieci rozpoczynają skakanie na obiektach HS 134 i HS 140.

  • butczan1 weteran
    @mateusz3951

    Przy takim układzie najprawdopodobniej będziemy mieli powtórkę z Sapporo 2014 albo nawet i Sapporo 2006. Czyli raczej rezerwowe składy.

  • butczan1 weteran

    Dziwny natłok konkursów LGP we wrześniu. Mogliby to jakoś rozłożyć na sierpień, chociażby konkursy w Rasnovie. Mam nadzieję, że Polska postara się o wolny weekend PŚ kobiet. Oczywiście jeśli konkursy będą z kibicami.

  • butczan1 weteran

    Nie rozumiem drużynówki w w Wiśle w grudniowym terminie. Rozumiem na inaugurację ale w 3 weekendzie? Nie widzę natomiast w kalendarzu próby przed MŚ w Planicy na K-125. Mikst w Willingen nie do końca zrozumiały.

    Cieszy fakt, że 26 konkursów indywidualnych. Ostatnio w sezonie olimpijskim było zaplanowanych tylko 23.

  • mateusz3951 weteran

    Ciekawe co za geniusz wpadł na pomysł kolejności konkursów Sapporo-Willingen-Zhangjiakou.

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @Mucha125

    Nie mówię, że igrzyska są w złym termin tylko chodzi mi o to, że lepiej by było gdyby Sapporo zamieniło się miejscem z Willingen.
    Gdzie ja niby wspominałem o Szwecji?

  • Robert Johansson252 profesor

    Rozczarowanie.
    Bardzo nieciekawy kalendarz, nic ciekawego- żadnego USA, Kazachstanu, czy innej skoczni w Rosji.

  • Mucha125 profesor
    @Seba Aka Krzychu

    Ciężko mówić że Pekin to zły jak to są Igrzyska a termin był wybierany na siłę a po drugie Szwecja ma dobre obiekty sportowe. To że skoczków nie mają nie znaczy że obiekty mają słabe

  • Maks113 doświadczony
    @mario1_94

    Z Wisłą się zgadzam ale ja bym zostawił Zakopane a za Wisłę dał bym Szczyrk nawet 1 konkurs ind
    Tak jak dawniej było 1 konkurs w Wiśle 2 w Zakopanym
    To moglo by byc 1 w Szczyryku i 2 w Zakopanym

  • Elsa stały bywalec
    @Hanawald

    Nowówczesne obiekty w Turcji i Szwecji? Chyba dla dzieci...

  • KacperM stały bywalec

    Jedyne co mi się nie podoba w kalendarzu PŚ mężczyzn to kolejność Sapporo-Willingen-ZIO, marny raw air, Brak Kulm i Vikersund zastąpiony tylko Oberstdorfem

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Seba Aka Krzychu

    No to kalendarz o kant [***] potluc
    2 konkursy w sapporo zero rekompensaty za poprzedni stracony rok
    a juz myslalem ze 3..
    rozczarowanie

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Przedtem były wpisane 3 konkursy, najwidoczniej był to błąd i to poprawili.

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Skijumping popelnilo blad i teraz naprawilo, w Sapporo tylko 2 konkursy

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Ktos chyba zrozumial bledy albo przeczytal moj komentarz dotyczace 3 konkursow w Sapporo
    Sapporo zasluguje na 3 konkursy

    ja glupi czytam najpierw komentarze....

    gdzie wy widzicie trzeci konkurs w sapporo? XD

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @Mucha125

    Inauguracja jest w bardzo dobrym miejscu. Jak już to problemami tego kalendarza są zimowe konkursy w Wiśle i kolejność Sapporo-Willingen-Pekin, jeśli chodzi o drużynówki w Polsce to zgadzam się z Tobą, że są one nie potrzebne.

  • Elsa stały bywalec
    @Seba Aka Krzychu

    Ja mysle, ze niepotrzebnie sie podniecacie.
    Lgp prawdopodobnie zostanie znowu odwolane, nie wolno udawac, ze sie tego nie widzi. Jakie skakanie w Courchevel i w Polsce? I co znowu bez kibicow? Niech Norwegia teraz kase traci, a nie wygrywa kosztem nas.

  • Mucha125 profesor
    @Kolos

    Pewnie problem ze sponsorami( bo każda impreza mistrzowska a PŚ mają innych)Trzeba by było się spieszyć zmieniać bandery itd więc usunęli dodatkowy problem po prostu

  • Mucha125 profesor
    @Wojciechowski

    PZN winny jest za to lepsze było by wystawienie dwa razy drużynówki pod rząd( a tak mają durnowatą przerwę rozpraszająca team)

  • Mucha125 profesor
    @Hanawald

    Jedyne problemy tego kalendarza to durne drużynówki w Polsce oraz durnowaty start w najgorszej lokacji ze świata skoków( zamiast lepszego Czajkowskiego lub Soczi ). Na papierze doskonale to wyglądają. W końcu dużo konkursów letnich( szkoda tylko że w trzech lokacjach tylko po jednym konkursie)

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @mario1_94

    Zakopane bym zostawił, bo według mnie jest to bardzo fajna skocznia, ale Wisłe mógłbym wywalić bez problemu.

  • Hanawald bywalec
    @Hanawald Ostatni ciekawy kalendarz

    To był w sezonie 2008/2009. Od tamtej pory co roku jest to samo. Skocznia normalna to jedynie w miejscach, gdzie obok jest duży obiekt, który robi za "kurtynę" podczas wietrznych warunków - Lahti, Lillehammer, Kuopio. Przez te lata w ciemno można obstawiać kalendarze, z niewielkimi zmianami: do świąt: Ruka, Wisła, Engelberg i Niemcy, potem TCS, następnie Zakopane, Sapporo, Willingen, duża impreza, Skandynawia i Planica.

  • padu doświadczony
    @Hanawald

    Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. Patrząc na kalendarz Fis Cupu znalazło się tam wiele ciekawych lokalizacji. Tylko w Fis Cupie organizator nie płaci np. za zakwaterowanie, nie musi wypłacać ponad 70 000 CHF na nagrody

  • mario1_94 stały bywalec

    Jak dla mnie konkursów w Polsce mogłoby nie być wcale. Wisła to wg mnie strasznie nieciekawa skocznia, Wielka Krokiew po przebudowie też... No i jak zwykle te przeklęte drużynówki. Dajcie spokój.

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @Hanawald

    Według mnie są to jedne z lepszych kalendarzy ostatnich lat.

  • KrzyK_ stały bywalec
    @Hanawald

    A nie zastanowiłeś się nad tym, że może po prostu nie ma chętnych organizatorów? Najlepiej zwalać winę na Fis. Polecam Ci zobaczyć kalendarze PK i fis Cup. Tam dzieje się dużo.

  • Wojciechowski profesor
    @Roxor

    Z powołaniem na artykuł Sport.tvp.pl, a tam nie było napisane wprost, że z pracami nie zdążyli. Pewnie tak rzeczywiście jest, ale wolałbym jednak poznać więcej szczegółów.

  • Hanawald bywalec
    Najbardziej żenujące kalendarze ostatnich lat

    Cała ferajna zjedzie się na PK do Chin, żeby wgl wiedzieć, na jakich obiektach będą walczyć o medale. Nuda, nuda i jeszcze raz nuda. Ciągle te same skocznie. Naprawdę nie ma na świecie innych obiektów? Fantastyczny kompleks w Turcji, nowoczesne obiekty Lugnet, obiekty olimpijskie w Hakubie, Krasnej Polanie, Villach, Ramsau... Żadnego konkursu na skoczni normalnej. To po co robicie konkursy rangi mistrzowskiej na tych skoczniach? Po co wydawać pieniądze na budowę tych obiektów, np. na Igrzyska? Dopiero mamy kwiecień, a człowiekowi odechciewa się oglądać

  • Marco Gaccio profesor

    Patrząc na Zakopane z tego roku to może lepiej gdyby w następnym sezonie zrobili w Zakopanem 2 drużynówki

  • Roxor profesor
    @Wojciechowski

    Był ostatnio artykuł, że Amerykanie nie zdążą ze skocznią. A tak dokładniej to było wspomniane to w tym artykule
    https://www.skijumping.pl/wiadomosci/29793/kolejna-inwestycja-w-usa-w-czerwcu-ruszaja-prace/

  • Wojciechowski profesor

    Drobna sprawa – to nie było zebranie piątkowe, tylko sobotnie, dzisiejsze. ;)

  • Wojciechowski profesor
    @.....sieanieskoczy

    Nie miałbym pretensji o dwie drużynówki w Polsce akurat do Pertilego i jego paczki, tylko raczej do tych w naszym kraju, rezydujących przy Mieszczańskiej w Krakowie.

  • .....sieanieskoczy doświadczony

    Czy oni są niespełna rozumu? Mają w tym FISie rozum i godność człowieka? Ja się pytam! Żałosne typki z nich są!
    Pogrzało ich z tą wycieczką: Japonia - Niemcy - Chiny. Gdzie tu logika? Ktoś będący w na serio świetnej formie robiąc takie "turne" może się kompletnie rozregulować, a odpuszczając zawody traci nawet 300 punktów do klasyfikacji PŚ!
    O drużynówkach w Polsce nie będę się nawet rozpisywał, bo temat wałkowany jest od lat.

    Ehh... FISowski beton! Ha, tfu!

  • Wojciechowski profesor
    @Pavel

    Tak po prawdzie to z ostatnich doniesień nijak jasno nie wynika, żeby „z modernizacją tego trupa” Amerykanie jakoś się spóźnili, bo chyba zdecydowana większość rzeczy jest zrobiona. Albo coś przegapiłem, nie wykluczam.

  • Maradona profesor

    Powtórzę się, ale zupełnie nie rozumiem czym kierowano się przy ustaleniu tej kolejności Sapporo, Willingen, IO w Azji. Wyglądało to na jakieś niedopatrzenie we wstępnym kalendarzu sprzed kilku miesięcy. Teraz po kolejnych ustaleniach dalej tak zostało, nie mogę tego pojąć. Trzy zmiany stref czasowych w tak krótkim czasie tuż przed IO to chyba nienajlepszy pomysł. To naprawdę taki problem zamienić te dwa weekendy ze sobą?

    Zmiany które wprowadzono dosyć zrozumiałe, chociaż ja wolałbym dwa weekendy w Vikersund (tak jak było pierwotnie) zamiast tego Oberstdorfu, zwłaszcza że w ostatnich dwóch sezonach nie widzieliśmy zawodów na Vikersundbakken. Te nowe obiekty w Bad Mitterndorf i Oberstdorfie jakoś średnio mi pasują ze względu na wiatr torpedujący konkursy niemal za każdym razem.

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @padu

    Ja wolę, żeby wszystkie 3 konkursy były na Okurayamie.

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @Karpp

    Ja tam się bardzo cieszę, że ma być aż tyle lotów na koniec sezonu.

  • Pavel profesor
    @Karpp

    USA jakby zdążyło zmodernizować tego trupa na rusztowaniu to by PŚ dostali, a tak nie muszą "czekać na lepsze czasy" tylko wziąć się do roboty.

  • alo profesor

    Nie ma Kulm
    Śmiech na sali

  • padu doświadczony
    @cms

    Taki kalendarz by był super, zwłaszcza gdyby jeden konkurs w Japonii był na Miyanomori

  • RyanWolfe bywalec
    kalendarz

    ale bryndza :/

  • kuba923 stały bywalec
    @Karpp

    Zobacz lepiej kalendarze niższych ,,lig'', tam będzie dużo egzotyki :)

  • marro profesor

    Pewnie zmienią w lecie ten kalendarz ale wygląda inaczej niż zazwyczaj.

  • Karpp profesor

    Wyjątkowo marny ten Raw Air ma być. Właściwie 3 raz z rzędu. A niektórzy (Ci którzy nie lubią Niemców i Austriaków) sie tutaj gimnastykowali mówiąc, że jest lepszy od TCS.

    Po TCS jest weekend wolny. Zrozumiałe, żeby nie eksploatowac skoczków.
    Jednak powinno być Willingen, Sapporo i IO. Byłoby to bardziej rozsądne a tak Fis sam sprawia, żeby te konkursy w Japonii były ubogie pod względem zawodników i jeszcze specjalnie daje 3.

    Nie wiem czy akurat aż tyle latów dla nas na koniec sezonu jest takie dobre. Jak będziemy w grze o KK z jakimś lotnikiem, Norwegiem czy Niemcem to będziemy na straconej pozycji.

    Usa widać jeszcze poczekają na lepsze czasy. Jedyną egzotyką będą Chiny

  • krejz000l początkujący

    dziwi mnie ze w ruce nie zrobią drużynówki jak pare lat temu. ale kalendarz nie jest zły, cieszą 3 konkursy w sapporo i mix w willingen

  • Pavel profesor
    @Kolos

    Ja pisałem o Czajkowskim.

  • Kolos profesor
    @bomos

    W sumie to dziwne z tym Tauplitz/Bad Mittendorf/Kulm. Chyba mają Austriacy jakieś problemy techniczne czy ekonomiczne. Tak bez powodu by nie odpuścili lotów.

    Bardziej szkoda wykasowania PŚ w Vikersund, takie podwójne loty byłyby ciekawe.

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @Cinu

    Mi zawodów na Kulm brakuje, bo jest to jedna z moich ulubionych skoczni.

  • Grozny_Wasacz doświadczony

    Mocno przeciętny ten zimowy kalendarz u mężczyzn(inne okej) - kumulacja lotów na koniec sezonu gdzie zmęczenie będzie wielkie, brak Rasnova, Iron Mountain czy CZEGOKOLWIEK nowego, w Polsce muszą być koniecznie drużynowe konkursy bo co dać jak parę lat temu same indywidualne. Plusem są w zasadzie tylko cztery drużynówki.

  • Kolos profesor
    @Pavel

    Przecież było już LGP w Rasnovie, wtedy Rumuni tam nie wystartowali ale na liście startowej było 41 zawodników. Więc aż tak łatwo Rumunom to nie będzie. To już prędzej powinni się wybrać do Szczuczyńska i przede wszystkim na mikst do Czajkowskiego. Tam będą mieć większe szanse na dożywotnie prawo startu w PŚ.

  • Cinu profesor

    Odkąd przebudowali Kulm zazwyczaj zawody są tam fatalne albo ich nie ma, więc nie wiem jak wy ale ja nie tęsknie

  • bomos doświadczony

    Zmian trochę jest, ciekawe czemu zniknęły loty w Bad Mittendorf, już drugi sezon z rzędu nie będzie tam zawodów. Ale widzę, że nikt nie poszedł po rozum do głowy i nie zamienił Sapporo z Willingen, decyzja roku z tymi dwoma lotami do Azji. Szykuje się dłuższa przerwa po TCS, a w zamian jeden konkurs w Sapporo. Pewnie chcą dać trochę oddechu po TCS. Raw Air strasznie ubogie, ale wiadomo przebudowa Trondheim i jednak bez podwójnego Vikersund. Nowością na pewno mikst na dużej skoczni. Poza tym bez zaskoczeń, dobrze że bez Rasnova.

  • cms doświadczony

    Kalendarz bez sensu wg mnie. Nie mówię już o połowie drużynówek w Polsce bo te są zasługą prezesa Tajnera, ale utrzymanie terminu Sapporo, powrót do Willingen i potem wylot do Chin to bardzo złe rozwiązanie. I nie dość, że został termin Sapporo to jeszcze dodano jeden konkurs, żeby decyzja o odpuszczeniu była trudniejsza jeśli ktoś będzie walczył o Kryształową Kulę. W LGP jednak brak zapowiadanej próby przedolimpijskiej w Chinach czyli skoczkowie polecą na Igrzyska na całkowicie nieznane skocznie.

    Wg mnie kalendarz powinien wyglądać tak:
    20.11 Niżny Tagił
    21.11 Niżny Tagił
    27.11 Ruka
    28.11 Ruka
    04.12 Wisła druż.
    05.12 Wisła
    11.12 Klingenthal
    12.12 Klingenthal
    18.12 Engelberg
    19.12 Engelberg
    29.12 Oberstdorf TCS
    01.01 Garmisch-Partenkirchen TCS
    04.01 Innsbruck TCS
    06.01 Bischofshofen TCS
    08.01 Bad Mitterndorf loty
    09.01 Bad Mitterndorf loty
    15.01 Zakopane
    16.01 Zakopane
    21.01 Willingen mixt
    22.01 Willingen
    23.01 Willingen
    28.01 Sapporo
    29.01 Sapporo
    30.01 Sapporo
    04.02-20.02 ZIO
    26.02 Lahti druż.
    27.02 Lahti
    03.03 Lillehammer RA
    05.03 Oslo RA
    06.03 Oslo RA
    08.03 Vikersund RA, loty
    11.03-13.03 Vikersund MŚ w lotach
    19.03 Oberstdorf loty
    20.03 Oberstdorf loty
    25.03 Planica loty
    26.03 Planica loty, druż.
    27.03 Planica loty





















  • Pavel profesor
    @dervish

    Obsada zapewne będzie nieziemska, z drugiej strony Rumunia może sobie klepnąć prawo organizacji PŚ na ładnych naście lat :)

  • Kolos profesor

    Chociaż szkoda, że jednocześnie wykasowano loty w Tauplitz i PŚ w Vikersund...

  • Kolos profesor

    Zamiast bezsensownego PŚ w USA między lotami, loty w Oberstdorfie. Super. 3 tygodnie lotów. Fantastycznie.

  • padu doświadczony

    Czyli RA będzie miał tylko 9 serii

  • EddieKoteł weteran
    @Seba Aka Krzychu

    Drużynówki moim zdaniem tylko na imprezach mistrzowskich - i to na każdym rozmiarze skoczni, bardzo chętnie. Ale w trakcie sezonu to jest zło konieczne, bez żadnej wagi - to jest w końcu sport indywidualny. A jeżeli już muszą być, to w tych państwach, które mają największą łączną ilość konkursów.

  • dervish profesor

    Ten letni mikst w Czajkowskim to potrzebny jak umarłemu kadzidło. Nie dość, że nieciekawy wyjazd to jeszcze tylko jeden konkurs dla mężczyzn.

  • Pavel profesor

    Heh jak jeszcze mogłem zrozumieć tę drużynówkę na otwarcie sezonu w Wiśle, to drużynówka w grudniu jest tak potrzebna jak oko wiadomo gdzie :) Nasi działacze to są mistrzowie organizacji i zawsze mają niesamowite pomysły :)

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @EddieKoteł

    Nikt nam nie wciska tych drużynówek, są one zasługą Tajnera.

  • EddieKoteł weteran

    Ktoś serio wziął pieniądze za ułożenie tego kalendarza? To się kupy nie trzyma. Sapporo, potem powrót do Europy na Willingen i wylot do Chin - w dodatku w Sapporo trzy indywidualne konkursy, jak na złość tym, którzy będą chcieli odpuścić zawody, żeby nie bawić się w obieżyświata przed samymi Igrzyskami. Aż się prosi o zmianę kolejności i Japonię tuż przed Chinami, najlepiej z jednym konkursem na Miyanomori na rozgrzewkę (to raczej kompletnie nierealne). Polska znowu ochoczo daje sobie wciskać drużynówki - mamy dwie miejscowości i dwa konkursy drużynowe (połowę!), Niemcy mają 5 i tylko jeden mikst... Kto się na to godzi kolejny rok z rzędu?

    Na koniec maraton lotów - na papierze wygląda dobrze, ale czy to nie przesada? Dużo więcej sensu miałby Oberstdorf przed Willingen (w bardziej tradycyjnym terminie), a Sapporo... Jak dla mnie może go nie być wcale, albo niech się zabawią w inaugurację albo jako rozprężenie po sąsiedzku po Igrzyskach a Lahti w miejsce wcześniej przeniesionego Oberstdorfu. Proszę bardzo, kalendarz za friko.

  • Adam90 profesor
    @KrzyK_

    No i Czechy też są w LGP :D

  • grzmiwuj doświadczony

    Ciekawy ten kalendarz. Szczególnie dobre pomysły to inauguracja w Tagile i te trzy weekendy lotów na koniec. Ciekawa koncepcja z lotami w Oberstdorfie. Redakcjo (lub ktos inny, zorientowany) - naprawdę zakładane są trzy konkursy z rzędu w Sapporo przy naturalnym świetle? Jeśli tak, to super. Będę karnie wstawał, bo to jedne z najfajniejszych zawodów w sezonie :)

  • Mucha125 profesor

    Szkoda że nie ma LGP w Chinach( czyli tzw. próby przedolimpijskiej)

  • kibicsportu profesor
    @Fan Tkaczenki i Aalto

    No to wtedy 3 konkursy o godzinie 2 naszego czasu.
    Pamiętaj, że nocny w Sapporo tyczy się do czasu japońskiego nie naszego, a nie ma podanego konkursu nocnego.
    Czyli jak nie ma nocnego podanego tam, to znaczy, że w Japonii będzie wczesna godzina, a u nas noc. Więc u nas konkursy pewnie będą o 2 w nocy.

  • Adam90 profesor
    @Adam90

    Brakuje mi jeszcze Kulm po TCS bo wcześniej było :)

  • Mucha125 profesor
    @KrzyK_

    Szykuje się cały miesiąc mamutów

  • KrzyK_ stały bywalec

    Wreszcie są te kalendarze. Bardzo mi się one podobają (chodzi mi o lgp mężczyzn i pś mężczyzn), ale wprowadziłbym kilka poprawek/ nowości. Najpierw LGP:
    - Kalendarz LGP bardzo mi się podoba, fajnie, że jest mikst i tak dużo indywidualnych. Fajnie, że Szczuczyńsk zadebiutuje (wreszcie jakaś nowość), Rasnov też spoko, chociaż on już w 2018 był. Mam tylko jedno zastrzeżenie. W Courchevel nie dało rady zrobić 2 konkursów? Ale ogólnie ten kalendarz LGP wygląda bardzo dobrze. Nie za dużo, nie za mało.

    PŚ:
    - Inauguracja w Niżnym Tagile, więc spoko. Tam, gdzie był wakat, umieścili Klingenthal, więc według mnie lepszą skocznię niż tą w Titisee, z czego się cieszę. Później tradycyjnie Engelberg, Tcs no i tutaj się zatrzymajmy. Szkoda, że usunęli mamuta w Kulm z kalendarza, ale za to widzę, że dodali po konkursie w Sapporo (o dziwo przy Sapporo pisze, że nie będzie tam nocnych konkursów, czyli co? Codzienna pobudka o drugiej w nocy?) i miksta w Willingen. Później ZIO, jednak zamieniłbym je terminami tak, że mogło by być: Willingen, Sapporo, ZIO. Później Lahti i mini Raw Air. No i tutaj zaczynamy prawdziwą zabawę - 3 weekendy z rzędu na mamutach, razem 8 konkursów, najpierw MŚWL w Vikersund, później Oberstdorf (!), a na końcu tradycyjnie Planica. Ta wiadomość jest dla mnie najlepszą z tego kalendarza.

    Tak, wiem, wymaga on jeszcze zatwierdzenia w czerwcu, ale zmiany uważam na duży plus jak i same kalendarze.

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @kibicsportu

    Jest napisane, że w Sapporo nie będzie nocnych konkursów, co ty pier[***] człowieku

  • wodzirej stały bywalec

    Fajnie, że 3 konkursy w Sapporo.

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @Seba Aka Krzychu

    Raw Air wyszczuplony, bo wyburzają Trondheim i są MŚWL w Vikersund

  • kibicsportu profesor

    Powiem szczerze, że kalendarze na LGP i PŚ bardzo fajne.
    W LGP dwa konkursy indywidualne w Wiśle. no i super, że bez drużynówki.

    W PŚ trzy konkursy w Sapporo. Oby w piątek był konkurs rano naszego czasu , a w sobotę i niedziele konkursy o 2 godzinie naszego czasu. Świetna decyzja z tymi trzema konkursami w Japonii.
    Do tego jest Klingenthal zamiast Titisee.
    No i ostatnie trzy weekendy sezonu to same loty. Tego to jeszcze nie było chyba.
    Jak dla mnie świetne kalendarze, dawno tak ciekawie nie było.

  • Seba Aka Krzychu profesor

    Naprawdę bardzo fajny kalendarz PŚ. Niżny Tagił na rozpoczęcie jest bardzo dobrą opcją. Cieszy to, że mają być tylko 4 konkursy drużynowe, tylko szkoda, że 2 mają odbyć się w Polsce. Fajnie, że będzie mikst w Willingen, zawsze to jakaś odmiana. Fajnie, że mają być 3 konkursy w Sapporo, na dodatek mają być pewnie około 2 w nocy. Dosyć mocno wyszczuplony Raw Air. Fajnie, że ma być powrót mamuta w Oberstdorfie, jest to bardzo dobre zastępstwo za Iron Mountain. Szkoda, że nie będzie Bad Mitterndorf po TCS.

    Co do LGP to również fajny kalendarz, tylko po co ten mikst w Czajkowskim. Ale 10 konkursów indywidualnych to jest fajna liczba.

  • Adam90 profesor

    Miala być Ameryka i nie było szkoda ;(. Brakuje mi małych skoczni albo starych skoczni z dawnych sezonów kiedy startował jeszcze Małysz.

  • Alex 21 stały bywalec

    Rasnov w LGP brzmi jak dożywotnie prawo startu dla Rumunów. Świetnie!

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor

    ODDAWAĆ IRON MOUNTAIN

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl