Kadra Polski na PK w Eisenerz

  • 2023-01-16 19:31

W poniedziałek Polski Związek Narciarski opublikował skład reprezentacji na najbliższe zawody Pucharu Kontynentalnego w Eisenerz (21-22 stycznia). Do Austrii wybierze się sześciu Biało-Czerwonych.

Decyzją sztabu szkoleniowego, w kadrze na zawody Pucharu Kontynentalnego w Eisenerz znalazło się sześciu reprezentantów Polski. Powołania otrzymali: jeden przedstawiciel Kadry A - Jakub Wolny, czterech zawodników Kadry B - Jan Habdas, Kacper Juroszek, Tomasz Pilch i Andrzej Stękała, a także skoczek z grupy regionalnej - Stefan Hula.

W minionym tygodniu Jan Habdas występował w Pucharze Świata w Zakopanem. W niedzielnym konkursie zajął 21. miejsce, zdobywając pierwsze punkty w swojej karierze. Start w Eisenerz będzie dla 19-latka etapem przygotowań do nadchodzących mistrzostw świata juniorów w Whistler.

Wraz z Habdasem do kadry na zawody Pucharu Kontynentalnego dołącza Stefan Hula, który po raz ostatni startował podczas 71. Turnieju Czterech Skoczni. W porównaniu ze składem na konkursy w Sapporo, zastąpią oni Klemensa Murańkę oraz Macieja Kota.

Wraz z zawodnikami do Austrii uda się sztab szkoleniowy w składzie: Maciej Maciusiak, Radek Židek, Maciej Kreczmer oraz Paweł Gurbisz.

Pierwotnie austriacki weekend z zawodami Pucharu Kontynentalnego miał zostać rozegrany na skoczni w Bischofshofen. W ostatnich dniach organizatorzy zdecydowali się jednak na przeniesienie zawodów do Eisenerz (HS109), dla którego będzie to debiut w kalendarzu tego cyklu.

W Eisenerz rozegrane zostaną również zawody Pucharu Kontynentalnego pań. Na chwilę obecną nie wiadomo czy na starcie pojawią się reprezentantki Polski.

Kadra Polski na PK w Eisenerz (HS109):

- Jan Habdas (20. miejsce w klasyfikacji generalnej PK 2022/2023);

- Andrzej Stękała (21. miejsce w klasyfikacji generalnej PK 2022/2023);

- Tomasz Pilch (22. miejsce w klasyfikacji generalnej PK 2022/2023);

- Jakub Wolny (33. miejsce w klasyfikacji generalnej PK 2022/2023);

- Stefan Hula (41. miejsce w klasyfikacji generalnej PK 2022/2023);

- Kacper Juroszek (47. miejsce w klasyfikacji generalnej PK 2022/2023).

PROGRAM ZAWODÓW:

Sobota, 21.01.2023
8:00 - Odprawa techniczna
9:00 - Oficjalny trening kobiet i mężczyzn
10:30 - Seria próbna kobiet i mężczyzn
12:00 - Pierwsza seria konkursowa kobiet i mężczyzn

Niedziela, 22.01.2023
9:00 - Seria próbna kobiet i mężczyzn
10:30 - Pierwsza seria konkursowa kobiet i mężczyzn


Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (8829) komentarze: (68)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Arturion profesor
    @ZKuba36

    Nie ma zgody. Ale nie na temat, więc nie podtrzymuję.

  • ZKuba36 profesor
    @Arturion

    Dietetycy to mają takie pojęcie np o odchudzaniu jak diabetolodzy o leczeniu cukrzycy.
    Wymyślają coraz bardziej idiotyczne diety, licząc np kalorie tak, jak gdyby to kalorie powodowały przyrost ciężaru ciała. Ludzie opychają się jakimiś sałatami i innymi trawami, ciągle są głodni i żrą kilogramy różnych świństw coraz bardziej rozpychając sobie żołądek.
    Coraz większy żołądek domaga się więcej i więcej żarcia. Ludzie tyją aż w sytuacjach krytycznych decydują się na operację wycięcia części żołądka.
    Gdyby tłuściochy zdecydowały się jeść potrawy wysokoenergetyczne to nie musieliby się obżerać i żołądek stopniowo by się zmniejszał a otyli ludzie bardzo łatwo, bez żadnych głodówek, systematycznie by dochodzili do normalnej wagi.

  • ZKuba36 profesor
    @Kibic92

    "Przy kryzysie kadry B ..." Bardzo ładnie to napisałeś i nawet w odpowiednim czasie.
    Chyba jednak pomyliły ci się kadry lub za dużo wypiłeś. Nieśmiało zauważę, że:
    1. Wolny jest zupełnie bez formy tak, że nie zastał powołany na PŚ.
    2. Żyła nie zakwalifikował się do serii finałowej w PŚ w Zakopanem.
    3. Wąsek zajął ostatnie, punktowane miejsce w PŚ w Zakopanem.
    Wszyscy ww skoczkowie to zawodnicy kadry A(!) a nie B.
    Z kadry B, w zawodach PŚ w Zakopanem startowało tylko 2, skoczków: junior Habdas i Zniszczoł. Zajęli 3 i 4 miejsce wśród Polaków, przegrywając tylko z Kubackim i Stochem.
    Więcej takich kryzysów w kadrze B! Martwmy się o kadrę A!

  • Arturion profesor
    @Ismael

    Wśród polskich zawodników niewielu jest lepszych. Ale może Thurn w perspektywie to ogarnie.

  • Ismael początkujący
    @Arturion

    I tak przez 10 lat stoi w miejscu bez większego progresu.

  • Arturion profesor
    @Ismael

    Nie wiem, gdzie widzisz problem. Cieszy się, bo na razie na więcej go nie stać i wie o tym.

  • Arturion profesor
    @ZKuba36

    Czekolada to porada przedwojenna (cukier krzepi) i perelowska. Obecnie dietetycy zdecydowanie odradzają. Także jako przekąskę przy górskich wycieczkach.

  • Ismael początkujący
    @Qrls

    Problem tylko w tym że Zniszczoł okazuje wielką radość po skokach na 28-30 miejsce jakby ledwo-ledwo ciułanie pkt dawało mu satysfakcję.

  • ZKuba36 profesor
    Moja rada.

    Na 15-20min. przed wszelkimi skokami ocenianymi przez sędziów, proponuję zjeść 3-6 kawałków najtańszej (ok. 2 PZN), miękkiej, słodkiej czekolady. To tylko kilka dkg, od tego się nie przytyje, a przypływ energii duży.

  • Raptor202 profesor
    @Qrls

    To nie jest twoja sprawa i życie, tylko jego. Jak ja nienawidzę, kiedy jakiś pachoł próbuje się tak wymądrzać i wskazywać komuś innemu, zupełnie obcemu, co powinien robić.

  • Ismael początkujący
    @andbal

    Kot i Murańka są fatalni na lotach już lepiej Stękałę/Wolnego zdecydowanie.

  • Arturion profesor

    A czy na PK K przyjadą najlepsze kobitki z PŚ? Innych zawodów w tym czasie nie mają.

  • piku początkujący
    @King

    Hulę wywalili z kadry, tylko po to, by zaliczał wszelkie możliwe zawody, zarówno latem, jak i zimą?

  • Arturion profesor
    @andbal

    Kot i Murańka też rekordy mają niczego sobie. :-)

  • andbal profesor
    PK a loty

    Nie ulega wątpliwości, że Kot i Murańka odpadli z rywalizacji o miejsce na loty. Czy będzie jedno miejsce czy 2 okaże się po PŚ w Japonii. Jednak będziemy się przyglądać wynikom z PK (pomimo iż na skoczni normalnej) pod kątem nominacji na loty. A jak wygra tę rywalizację Pilch czy Juroszek to będziemy czekali jak sobie poradzą na mamucie. Później już może dla nich nie być miejsca (loty) a Stękała, Hula i Wolny wyniki (rekordy) na mamutach mają niezłe.

  • ShinpuTokubetsu2.0. doświadczony
    Opinia fachowca

    Ciekawy jestem. Mam nadzieję, że chłopaki obudzą się. Liczę szczególnie na dobre występy Juroszka i Habdasa. Chociaż fajnie jakby Pilch też coś skoczył.

  • Qrls weteran
    @dervish

    Nikt Zniszczołowi nie odbiera prawa do startów czy nominacji, bo masz rację łapie się bo nie ma lepszych, mnie zastanawia skąd bierze motywację by dalej próbować o tą ochotę chodzi.

    Jeśli dochodzi się do ściany i nie widać frontu na lepsze jutro to trzeba zrobić sobie rachunek i na spokojnie przemyśleć pewne kwestie. 29 lat to nie jest już młodzieńczy wiek, to już nie jest nawet młody wiek a wchodzenie w średni gdzie jednak status społeczny i zawodowy jest dość istotny i nikt nie lubi być zawieszonym w próżni z której nie ma zbytnio żadnych pozytywów a i perspektywy na poprawę nie widać. To już nawet nie tyczy się tylko sportu ale życia ogólnie. Tym szybciej odważy się na zmiany (co umówmy się nie jest łatwe bo taka decyzja wiąże się z zmiana całego dotychczasowego życia) ale z drugiej strony im wcześniej podejmie się takie kroki tym łatwiej jest odnaleźć się w nowej sytuacji. Porównywanie się do poprzednich pokoleń nie ma sensu, sport jest inny, życie jest inne, czasy są inne.

  • dervish profesor

    To czy Olek kiedyś wejdzie na wyższy poziom czy nie nie ma znaczenia. To jest sport i tu nie liczy się wiara bądź niewiara tylko rywalizacja i wyniki. Dopóki nie ma lepszego będzie startował (o ile będzie miał na to ochotę) tam gdzie predestynuje go jego miejsce w hierarchii polskich skoków.
    To samo dotyczy każdego sportowca. Dostaje nominacje do chwili kiedy nie ma lepszych od niego.
    Jesteśmy rozpieszczeni wynikami jakie osiągają nasi skoczkowie w ostatnich dwóch dekadach. Ale gdyby tych sukcesów nie było, tak jak przed nadejściem ery Małysza to do wyników Olka, Stefana czy tak jak w tym sezonie Tomka Pilcha i wielu innych wcześniej przykładalibyśmy inną miarkę. Gwarantuję to wam. Pamiętam czasy, kiedy za dobry występ uważano każdy start polskiego skoczka w konkursie PŚ. Punkty nawet najmniejsze kogoś spoza grupy naszych liderów (bo nawet w latach posuchy zawsze mieliśmy przynajmniej jednego skoczka lidera należącego do szerszej lub węższej czołówki światowej) to był powód do świętowania. Pamiętam jak emocjonowano się debiutami Kotów w PŚ. Co tam, ze przez pierwsze 4 sezony Maciek nie zdobył punktu przeważnie lądując w 5 dziesiątce. Wtedy przykładano inna miarkę do takich wyników. To nie były czasy kiedy konkurs w którym punktowało mniej niż 4 Polaków uznawano za słaby.

    Przed czasami Małysza takimi liderami dźwigającymi na swoich barkach polskie skoki byli na przykład Bobak i Fijas od nich oczekiwało się poważniejszych wyników, ich kolegom życzyło się byle by tylko zaistnieli w konkursie, ewentualne punkciki były wielkim sukcesem. O punkty było wtedy dużo trudniej bo punktowało tylko 15 skoczków.
    A za wczesnego Małysza to jak było? To całkiem niedawna historia. Już zapomnieliście. Doceniało się wtedy nie tylko pojedyncze punkciki innych skoczków (czyli coś czym dziś się pogardza) ale także fakt, że byli w stanie przebrnąć Q i wystartować w konkursie.

  • Bernat__Sola profesor
    @Qrls

    Jeśli już próbować kogoś znaleźć, to Pius Paschke na poważnie odpalił w wieku 29 lat. Choć już wcześniej miał sezon 17/18, w którym na dłużej wbił się do kadry niemieckiej i prezentował poziom odrobinę lepszy, niż szczytowy Zniszczoł.
    Ale tu masz rację, ja też nie wierzę, że Olek jeszcze wejdzie na jakiś przyzwoity poziom w PŚ.

  • Adrian AZ profesor
    @Whitey

    Wolny i Stękała w tej formie na lotach nic nie ugrają. Może jakiś punkcik któryś z nich by uciułał, ale raczej nic więcej. Zniszczoł akurat, jak to zauważył ktoś powyżej też umie latać, a jako szósty mógłby pojechać któryś z tej dwójki, z racji braku konkurencji (Habdas ma w tym czasie MŚJ, Hula nie jest zbyt dobry na lotach, Juroszek po tej kontuzji jeszcze do końca nie złapał stabilności, Kot i Murańka są zupełnie bez formy).

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl