Freitag i Hoffmann mistrzami Niemiec w Oberhofie

  • 2025-10-30 23:26

W czwartkowy wieczór na normalnej skoczni w Oberhofie (HS100) rozegrano indywidualne konkursy kobiet i mężczyzn w ramach tegorocznych Mistrzostw Niemiec. U panów najlepszy okazał się Felix Hoffmann, z kolei u pań triumfowała Selina Freitag.

Rywalizacja mężczyzn w Oberhofie zakończyła się zaskakującym rezultatem. Po raz pierwszy w karierze złotym medalistą krajowych mistrzostw został Felix Hoffmann (96,5 m i 102,5 m), który pokonał różnicą półtora punktu faworyta zmagań, Philippa Raimunda (95 m i 103,5 m). Brązowy medal wywalczył Pius Paschke (99 m i 105 m).

Po pierwszej serii z wynikiem 98 metrów liderem konkursu był Andreas Wellinger, jednak po finałowym skoku na odległość 98,5 metra mistrz olimpijski z Pjongczangu spadł na czwartą pozycję. Czołową piątkę tabeli wyników zamknął Karl Geiger (93 m i 96,5 m).

Na szóstej pozycji konkurs ukończył Adrian Tittel (99,5 m i 96,5 m), siódmy był Constantin Schmid (93,5 m i 96,5 m), ósmy Luca Roth (95,5 m i 96,5 m), dziewiąty Jannik Faisst (95,5 m i 95 m), a dziesiąty Ben Bayer (93 m i 97,5 m).

- Dzisiaj kluczowa była wytrzymałość, szczególnie podczas długiego oczekiwania na skok – wyjaśnił, cytowany przez Skispringen.com, Felix Hoffmann po trwających ponad cztery godziny zawodach: - Moje skoki same w sobie były dobre, ale miałem problem z symetrią w powietrzu. Oczywiście bardzo się cieszę, że i tak wszystko skończyło się tak dobrze.

W trakcie rundy finałowej upadek po wylądowaniu zaliczył Yann Kullmann, który długo nie opuszczał wybiegu skoczni, otrzymując przez kilkanaście minut pomoc ze strony opieki medycznej. 16-latek został wysłany na dalsze badania.

U pań pewnie triumfowała Selina Freitag (96 m i 93,5 m), która pokonała o 16,4 punktu drugą Agnes Reisch (90 m i 92,5 m). Trzecie miejsce zajęła Katharina Schmid (85,5 m i 95,5 m), a tuż za podium znalazły się Juliane Seyfarth (95 m i 93,5 m), Anna Hollandt (90 m i 89,5 m) oraz Alvine Holz (96 m i 86 m).

- Jestem zdecydowanie bardzo zadowolona. Miałam dobre skoki na treningach. Trudno było mi utrzymać koncentrację, bo zawody tak się dłużyły - powiedziała po konkursie mistrzyni Niemiec.

W ramach mistrzostw rozdano również medale dla najlepszych juniorów. Wśród mężczyzn triumfował Max Unglaube (102,5 m i 101,5 m) przed Aaronem Siegelem (98 m i 93,5 m) i Alexem Reiterem (96,5 m i 95 m). U kobiet złoto zdobyła Megi Lou Schmidt (94 m i 86,5 m), srebro Julina Kreibich (85,5 m i 92 m), a brąz Kim Amy Duschek (91,5 m i 83,5 m).

W Oberhofie rozegrano również zawody Pucharu Niemiec dla zawodników urodzonych w 2008 roku i później. Konkurs wygrał Elias Holzer (101,5 m i 101,5 m) przed Arne Hohlfeldem (100,5 m i 101 m). Trzeci był Hugo Ackermann (98,5 m i 100 m).

Na piątek zaplanowano zawody drużynowe. Początek zmagań o 9:30.

Zobacz pełne wyniki kobiet i mężczyzn w formacie PDF >>>

Zobacz pełne wyniki juniorek i juniorów w formacie PDF >>>

Zobacz pełne wyniki Pucharu Niemiec U-17 w formacie PDF >>>

Skrócone wyniki Mistrzostw Niemiec w Oberhofie (HS100); 30.10.2025
Lp. Zawodnik Rocznik Skok 1 Belka Skok 2 Belka Nota
1 HOFFMANN Felix 1997 96.5 17 102.5 17 289.3
2 RAIMUND Philipp 2000 95.0 17 103.5 17 287.8
3 PASCHKE Pius 1990 99.0 17 105.0 17 285.8
4 WELLINGER Andreas 1995 98.0 17 98.5 17 285.1
5 GEIGER Karl 1993 93.0 17 96.5 17 272.4
6 TITTEL Adrian 2004 99.5 18 96.5 17 272.0
7 SCHMID Constantin 1999 93.5 18 96.5 17 268.7
8 ROTH Luca 2000 95.5 18 96.5 17 265.8
9 FAISST Jannik 2004 95.5 18 95.0 17 264.6
10 BAYER Ben 2004 93.0 18 97.5 17 260.5
Skrócone wyniki Mistrzostw Niemiec Pań w Oberhofie (HS100); 30.10.2025
Lp. Zawodniczka Rocznik Skok 1 Belka Skok 2 Belka Nota
1 FREITAG Selina 2001 96.0 22 93.5 21 312.7
2 REISCH Agnes 1999 90.0 22 92.5 21 296.3
3 SCHMID Katharina 1996 85.5 22 95.5 24 283.0
4 SEYFARTH Juliane 1990 95.0 26 93.5 24 276.1
5 HOLLANDT Anna 1996 90.0 26 89.5 24 263.9
6 HOLZ Alvine 2004 96.0 26 86.0 24 263.6
7 TORAZZA Emely 2004 85.5 26 85.0 24 241.6
8 TYRALLA Maike 2002 95.5 30 91.0 28 239.1
9 SCHMIDT Megi Lou 2007 94.0 30 86.5 28 237.6
10 HAECKEL Anne 2005 86.0 30 90.5 28 234.2

ZAPIS TRANSMISJI:


Adam Bucholz, źródło: skispringen.com
oglądalność: (6814) komentarze: (63)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • dervish profesor
    @Pavel

    No widzisz. Potwierdzasz moją tezę. Nie chce mi się śledzić perypetii Norwegów. Jeżeli było tam tak, ze przez kilka sezonów ci sami skoczkowie, trenując z różnymi trenerami nie osiągali sukcesów i dopiero Kojonkoski ten stan rzeczy zmienił, to po prostu może mieli złych trenerów. Był tam jakiś uznany trener krótko przed Kojonkoskim? Norwegia to dawniej raczej nie była nacja, która mogła sobie pozwolić na zatrudnianie najlepszych trenerów. Nie była to tez nacja, która tak jak Niemcy dysponowała absolutnie wszystkim co najlepsze.

    U Niemców łatwo wyciągać wnioski. Jeżeli wszystkie czynniki mające wpływ na jakiś proces są najlepsze a jedyna niewiadoma stanowią skoczkowie to z dużym prawdopodobieństwem winna jest jakość tychże skoczków. Brak talentu, predyspozycji...
    U Norwegów , poza tym, że przybył Kojonkoski, mogły zmienić się i inne rzeczy na przykład budżet, dostęp do technologii itp. Podobnie haj w Polsce przy zmianie Kruczek/Horni. Tak, że twój przykład z NOR trudno jednoznacznie ocenić, bo nie tylko przyjście Fina, ale i inne rzeczy mogły ulec zmianie.

    U Niemców masz inną sytuację. Oni od zawsze mogli zatrudnić każdego, kto był dostępny na rynku. Zapewniają swoim kadrowiczom wszystko, co najlepsze. Jaka jest różnica między podanym przez ciebie przykładem a Niemcami?
    Tutaj, póki co nie masz sytuacji, że pojawia się trener, który zmienia sytuację niemieckiego zaplecza. Z tym materiałem nie radzą sobie wielkie uznane sławy trenerskie które wcześniej sprawdziły się pracując z innymi reprezentacjami. Ci co ostatnio pracowali z niemiecką kadrą B bez problemu dostaliby pracę w dowolnej innej kadrze A może z wyjątkiem kadry Austrii.

    Żaden z uznanych trenerów nie dał rady. To co? Słabi trenerzy? Dawali sobie radę wszędzie tylko nie dali rady z niemieckim zapleczem, które jest pełne talentów? ;)

    I masz rację, jeżeli TT odmieni nagle obraz tego zaplecza to będzie go można uznać za giganta na tle swoich poprzedników.
    Ja tam w cuda nie wierzę. Nie sądzę, żeby TT dał sobie rade tam, gdzie polegli inni uznani trenerzy. Nie z tym materiałem. Możliwe, natomiast że na zapleczu pojawi się ktoś nowy, na podobnej zasadzie jak u nas nagle pojawił się Tomasiak. Wtedy owszem, dobry trener potrafi nadać szlify takiemu diamentowi.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Dam ci taki prosty przykład, przez lata nikt z Norwegami nie potrafił zrobić kompletnie nic, na IO 2002 przegrali w drużynie z Koreą. Napisałbyś "nie ma materiału, żenada, dziadostwo i kamieni kupa". Przychodzi Kojonkoski w kolejny sezonie

    Romoren - 0 --> 523
    Petersen - 0 --> 747
    Ljokelsoy - 117 --> 757
    W PN - 897 --> 3716

    Okazało się, że nie materiał stanowił problem, a brak odpowiedniego trenera.

  • Man_of_the_Day stały bywalec
    @dervish

    CD.

    "Nie skupiam się na jednym trenerze. To co napisałem dotyczy wyników pracy wielu trenerów. Tak się składa, że są to trenerzy znakomici. Nazwiska Schuster, Hornschuch, Horngacher nie potrzebują rekomendacji. Niemcy nie zatrudniają w kadrach ludzi przypadkowych. Stać ich na to, by wybierać wśród najlepszych."

    Po pierwsze Schuster wrócił do Niemiec dopiero dwa lata temu. Po drugie: o Hornschuhu wypowiadał się tutaj kiedyś jeden z administratorów tej strony (niestety nie pamiętam, który), dziwiąc się, że nasi kibice chętnie widzieliby tego trenera w Polsce (swoją tezę uargumentował dużo solidniej niż Ty, bo nie ograniczył się do stwierdzenia, że "Hornschuh świetnym trenerem jest/ nie jest"). Po trzecie: Horngacher jest trenerem wybitnym, ale głównie dzięki sukcesom osiągniętym w Polsce, gdzie nie miał ani takich pieniędzy, ani takiej infrastruktury, ani takiego wsparcia innych fachowców, ani tak dużych zasobów ludzkich wśród starszych i młodszych zawodników, jak w Niemczech. Być może jego warsztat dziś nie sprawdza się już tak jak kiedyś - tym bardziej, że Austriak jest naturszczykiem. Nie wziąłeś tego pod uwagę? Równie dobrze ktoś może postawić tezę, że u naszych zachodnich sąsiadów młodzież zawsze była zdolna - i że tak było, jest i będzie.

    A poza tym - przecież tutaj nie chodzi ani o Schustera, ani o Hornschuha, ani o Horngachera. Teorię o braku zdolnej młodzieży wygłaszasz głównie ze względu na swojego ulubieńca, TT :) Twoją utajoną tezą jest przekonanie, że Thurnbichler wybitny jest i basta! :) Jeśli sobie w Niemczech nie poradzi, winna będzie gremialnie pozbawiona talentu młodzież; jeśli jednak da sobie radę z "raczkami-nieboraczkami" - no, to fachura nie z tej ziemi ;)

  • Man_of_the_Day stały bywalec
    @dervish

    "O widzę, że mam superfana.
    Próbujesz krytykować każdy mój komentarz."

    No, to nie dawaj mi pretekstu ;) A tak serio, to nie czuję się wyjątkiem w tej roli. Ty dość często wygłaszasz tutaj votum separatum.

    "Szkoda, że robisz to bezmyślnie. Lubie konstruktywną krytykę i z całą pewnością moje komentarze da się skrytykować. Tylko najpierw trzeba przeczytać je ze zrozumieniem, a nie pisać kocopoły."

    Oj, niepotrzebnie tracisz nerwy, drogi Dervishu - przecież sympatycznie sobie polemizujemy ;) A co do Twojej uwagi, to wiesz, co jest gorsze od braku zrozumienia czytanego tekstu? Niezrozumienie tego, co samemu się napisało. Choć w Twoim przypadku mamy w rzeczywistości do czynienia z czymś innym, a mianowicie - dopasowywaniem "faktów" pod z góry ustaloną i utajoną (!) tezę. Ale o tym za chwilkę.

    CDN.

  • Skokownik profesor
    @Bernat__Sola

    Jak dla mnie mocno wygląda Faletić

  • dervish profesor
    @Man_of_the_Day

    O widzę, że mam superfana.
    Próbujesz krytykować każdy mój komentarz. Szkoda, że robisz to bezmyślnie. Lubie konstruktywną krytykę i z całą pewnością moje komentarze da się skrytykować. Tylko najpierw trzeba przeczytać je ze zrozumieniem, a nie pisać kocopoły.

    Ty chyba do jakiegoś innego komentarza się odnosisz.

    Podstawowy błąd jaki popełniasz wynika właśnie z braku umiejętności czytania ze zrozumieniem. Nie zauważyłeś, że opisuje cały system? Nie skupiam się na jednym trenerze. To co napisałem dotyczy wyników pracy wielu trenerów. Tak się składa, że są to trenerzy znakomici. Nazwiska Schuster, Hornschuch, Horngacher nie potrzebują rekomendacji. Niemcy nie zatrudniają w kadrach ludzi przypadkowych. Stać ich na to, by wybierać wśród najlepszych.

    Jeżeli tacy trenerzy przez X lat nie dają rady podnieść poziomu niemieckiego zaplecza a wykreowani na tym zapleczu liderzy niewiele później znaczą w PŚ to jedynym wyjaśnieniem jest brak odpowiedniego materiału. Przecież nie da się zwalić winy na złe warunki, brak bazy, sprzętu czy pieniędzy.

    Taka sytuacja panuje na niemieckim zapleczu nie od sezonu czy dwóch tylko o wiele dłużej. Po takim okresie można pokusić już pokusić się o wnioski. Można te wnioski także krytykować, ale żeby to robić i nie wyjść na nieogarniętego należy najpierw przeczytać komentarz ze zrozumieniem.

  • Man_of_the_Day stały bywalec
    @dervish

    "Niemcy mają wszystko co najlepsze: (...) bardzo dobrych jeżeli nie najlepszych trenerów w kadrach i klubach.
    (...) To ze taki "as" w swojej najwyższej dyspozycji nie ma wyników na miarę oczekiwań jest ostatecznym dowodem na słaby materiał. Po prostu do niemieckich skoków nie garnie sie utalentowana młodzież. Najlepsi trenerzy i najwyższe budżety wsparte technologia nie są w stanie na bezrybiu przemienić raki w ryby."

    Fajna logika: trener jest znakomity, a jeżeli nie jest w stanie potwierdzić tego wynikami, to znaczy, że ma słabych zawodników. Bo on z całą pewnością jest znakomity :)

    W ten sposób możesz wybronić praktycznie każdego trenera.

  • Bernat__Sola profesor
    @Rawianek

    IMO pewniakami są tylko Prevc, Lanišek i Zajc, a o pozostałe miejsca walczą Faletič, Jančar, Kos i Oblak. Jelara na starcie PŚ nie widzę, słabo wyglądał ostatnio.

  • Bernat__Sola profesor
    @Kolos

    Co znaczy, że jakieś niewiadome są ;). I mam nadzieję, że jeśli Joniak dobrze się zaprezentuje na mitycznych wewnętrznych sprawdzianach, to Maciusiak jednak da mu szansę.

  • King profesor
    @ms_

    Jest to wielce prawdopodobne. Niemcom przecież zwolniły się dwa miejsca na PŚ, a Hoffmann już jakiś czas balansował na tej krawędzi. Teraz będzie miejsce dla innych jeszcze niżej notowanych.

  • ms_ profesor
    @Bernat__Sola

    Myślę, że Hoffmann może w tym sezonie skakać cały sezon PŚ. Nie spodziewam się cudów, ale nie zdziwię się jeśli parę razy będzie w 10 i będzie regularnie punktował i na koniec sezonu zajmie około 20-25 miejsce w PŚ z grubo ponad 200 punktami na koncie, czyli, że będzie skakał mniej więcej na poziomie np. Frantza z poprzedniego sezonu.

  • Bernat__Sola profesor
    @znawca_francuskiego

    Jest w tym samym wieku, co Paschke w przełomowym dla niego sezonie 2017/18, więc trzymałoby się to kupy. Zresztą Pius do tamtego momentu zdobył "aż" 4 punkty PŚ, tymczasem Hoffmann nazbierał ich już 86 :P.
    Horni zdolność do wynoszenia na wysoki poziom skoczków niemłodych bez wielkich sukcesów pokazał już u nas z Hulą, potwierdził ją w Niemczech z Paschke - nie widzę powodu, dla którego nie miałoby mu się to udać z Hoffmannem. Ale zobaczymy.

  • Bernat__Sola profesor
    @Biggie

    Chyba trochę za wcześnie na to, by nazywać Faißta zmarnowanym.

  • Biggie stały bywalec
    @King

    Chodzi mi o to, że często mają jakieś przebłyski i wydaję sie, że się rozwiną np. tittel jest w gorszym mijescu niż rok temu, ale może to i dobrze bo zobaczą, że na kadre ich nie stać żeby jezdzic tp sie wezma do roboty

  • King profesor
    @Biggie

    Piszesz tak jakby ci zawodnicy skakali niesamowicie przed przyjściem TT, a teraz zjechali do obecnego poziomu. Otóż nie, ani nie zrobili regresu, ani progresu. Roth był dość mocny na początku lata i wrócił do punktu wyjścia.

  • Biggie stały bywalec
    @Lataj

    Niemieccy juniorzy często dobrze rokują a potem jest jak jest, maja TT który skutecznie ich pozbawia potencjału, ale nie tylko on. Roth,Braun, Faisst , Schmid , a szczególnie Constantin to zmarnowane talenty

  • Biggie stały bywalec
    @Rawianek

    Zajc jest tam za nazwisko podobnie jak w innych kadrach, on w tym sezonie skacze fatalnie i myśłę, że faletic oblak lepsi

  • Biggie stały bywalec
    @Kapibara

    Geiger zawsze jakoś daje rade coś wykombinować jak sie wydaje, że nie ma szans. Zawsze na dużych imprezach radzi sobie jakoś z niewiadomo kąd dobrze

  • Lataj profesor

    Gdyby Kullmann wylądował w finale prawidłowo, byłby już w czołowej "20", jeśli by dostał poprawne noty. Mam nadzieję, że nic poważnego się nie stało. Voehringer bez formy jak na zawodnika, który kiedyś zdobył prawo startu w PŚ. Hoffmann będzie taki mocny, a Raimund miał po prostu słabszy dzień czy nieco mu spadła forma po Klingenthal? A może skoczył, byle skoczyć? Tak czy siak, o elitę na początku zimy będę spokojny, bo najczęściej bywali na bardzo wysokim poziomie.

  • King profesor
    @Pavel

    No on się pogubił to jasne. Jednak no nie uwzględniłem go w swojej wypowiedzi, bo nie spodziewam się żeby się jeszcze ogarnął na taki poziom. Wiadomo skoki nie takie rzeczy widziały, ale no będę mocno zaskoczony jeśli wróci kiedyś do czołówki.

  • Rawianek profesor
    @Bernat__Sola

    Słowenia moim zdaniem Lanisek,Prevc, Zajc i Jancar pewniacy a piąte miejsce będzie rywalizacja między Kosem, Oblakiem i Jelarem.

  • Pavel profesor
    @King

    Schmid w wieku 21 lat stawał na podium PŚ, co prawda miał dwa sezony marne, ale to dalej spory talent.

  • dervish profesor
    @King

    Pius to taki można rzec wyjątek potwierdzający regułę. Zresztą w jego przypadku trudno mówić o jakimś talencie, geniuszu czy też diamencie, który tylko potrzebował oszlifowania. To owoc ciężkiej pracy, wytrwałości i zasobności niemieckiego systemu.

    Po wielu latach przeciętniactwa i szarości nagle jak to nierzadko bywa w skokach, coś się u niego przestawiło i niespodziewanie dla wszystkich w tym pewnie i dla niego samego zaczął wygrywać. Ale nawet pomimo tych niewątpliwych sukcesów nie jest to jakiś mistrz. Po prostu trochę więcej niż solidny średniak, rzemieślnik z co najwyżej drugiego szeregu. Dowód solidności niemieckiego systemu szkolenia i doskonałej bazy — które to późno, bo późno, ale jednak w końcu wydobyły z przeciętnego, niewyróżniającego się i pozbawionego większego talentu Piusa absolutne maksimum jego możliwości.

  • Kapibara bywalec
    @Biggie

    Myślę, że Hoffmann będzie regularnie startował w PŚ, prędzej Geiger jak będzie nadal w słabej formie trafi do PK

  • Adam90 profesor

    Geiger to taki Hanawald podobne sukcesy mieli

  • King profesor
    @dervish

    No coś w tym jest co piszesz, bo niektórzy chyba zapominają właśnie o obecności tej dwójki jakby nie było możliwe, że znacznie lepszych od TT trenerów.
    Ja bym całkowicie tego pokolenia ogólnie nie skreślał. Przykład Paschke pokazuje, że wszystko jest możliwe. Jednak z uwagi na to, że zapewne jest to dość słabo utalentowane pokolenie Niemców to pewnie dopiero w późniejszym wieku tacy zawodnicy się pokażą. Raczej nie ma co oczekiwać, że w wieku poniżej 25 lat ktoś z obecnych Niemców zabłyśnie.

    Nawet Raimund, który z tego grona wydaje się zawodnikiem o największym potencjale już ma 25 lat i możliwe, że dopiero teraz osiąga/osiągnął swój szczyt.

  • dervish profesor
    @Pavel

    No to gdzie jest ten materiał? Wskaż mi?
    Moja teza jest taka: niemieckie skoki od lat nie mają materiału na zapleczu.
    Niemcy mają wszystko co najlepsze: rozbudowaną nowoczesną bazę obiektów, gęstą sieć klubów narciarskich, finansowaną przez państwo współprace z naukowcami, najlepsze na świecie zaplecze technologiczne i bardzo dobrych jeżeli nie najlepszych trenerów w kadrach i klubach.
    Przyjmując do wiadomości powyższe fakty, można rozbudować pierwotną tezę: ta obiektywnie rzecz biorąc mizeria w wykonaniu niemieckiego zaplecza w rzeczywistości i tak jest owocem doskonałej pracy wyciskających z niej ostatnie soki trenerów — takich jak na przykład Hornschuch, Schuster i Horni, który od czasu do czasu dostaje z zaplecza jakiegoś młodego "asa". To ze taki "as" w swojej najwyższej dyspozycji nie ma wyników na miarę oczekiwań jest ostatecznym dowodem na słaby materiał. Po prostu do niemieckich skoków nie garnie sie utalentowana młodzież. Najlepsi trenerzy i najwyższe budżety wsparte technologia nie są w stanie na bezrybiu przemienić raki w ryby. Cudów nie ma. Żeby wyhodować rybę potrzebny jest szlachetny narybek, a nie małe raczki nieboraczki.

    Niemcy pewnie zdali sobie z tego sprawę, dlatego przesunęli do pracy z młodzieżą takie sławy jak Schuster i Hornschuch. Widzą, że z tym co mają — świata nie zawojują, muszą poszukać kandydatów na skokowe gwiazdy wśród młodych, a nuż znajda tam jakiś prawdziwy diament, który po obróbce w niemieckim systemie szkolenia stanie się brylantem.

    Jestem prawie pewien, że z tych nazwisk, które znamy z obecnego zaplecza mistrzowskiego ani nawet medalowego chleba już nie będzie.

  • Bergisel7 stały bywalec

    Brawo Felek! Bardzo sympatyczny skoczek. Drugi zawsze uśmiechnięty obok Naokiego. Jeden z królów kontynentala. Oby mu się w tym sezonie powiodło w PŚ.

  • Biggie stały bywalec
    @Kapibara

    To jest lato, forma się chwieje. Do sezonu jeszcze 3 tygodnie a do tego czasu sporo może się zmienić, np taki Hoffmann będzie pewnie skakał na pk/pś

  • Biggie stały bywalec
    @znawca_francuskiego

    A śledzisz go stale? On od dawna ma tak że skacze średnio głównie na pk a czasem ma nie wiadomo skąd jakiś przebłysk formyi tyle, szczególnie, że to początek sezonu to może trochę sie wkomponował w niemiecki cykl. O regularnym wchodzeniu do czołówki nie ma mowy a co dopiero stanie się drugim Paschke.

  • Biggie stały bywalec
    @AndiSkacz

    Top 3 raczej nie, ja myślę, że top 6 około ale nie będzie zagrożeniem dla najlepszych a potem po tcs nie spadnie drastycznie i będzie to ok.15 miejsce

  • Biggie stały bywalec
    @Kolos

    My i tak nic tej zimy nie wyskaczemy z tego względu, że mamy za starą gwardię i brak rokowań na przyszłość, taki stoch kubacki czy zniszczoł nie mogą się ani fizycznie ani technicznie porównywać do Hoerlów i Kobayashich

  • Kapibara bywalec

    Złoto Hoffmanna jest sporą niespodzianką, Raimund był w gazie. Paschke wciąż solidny, znów może być mocny na początek sezonu. Szkoda upadku Kullmana, zabawne jest to że Unglabe skakał z wyższych belek niż koledzy z kadry.

  • znawca_francuskiego weteran

    Dlaczego piszecie że z Hoffmanna nic nie będzie ? Pierwsze punkty PŚ zdobył dopiero jako 26latek więc moim zdaniem on może być drugim Paschke .Wierzę że najlepsze dopiero przed nim.

  • KazakhstanPower stały bywalec

    Roth podobnie jak rok wczesniej dobry poczatek lata , podium i duze punkty w LGP, a na koniec slaba forma i brak szans na wyjazd na pś

  • Pavel profesor
    @Janusz11

    Mi ogólnie jest zupełnie wszystko jedno jakie wyniki będzie miał TuTu w Niemczech, tym bardziej że nie odróżniam nawet Hammana od Hoffmanna, po prostu niesamowicie mnie śmieszy ciągłe usprawiedliwianie Austriaka "brakiem materiału" ;)

  • Janusz11 doświadczony

    Trochę to zabawne, że pisze się o rozczarowaniu w wykonaniu kadry Thurnbichlera, szczególnie, gdy robią to entuzjaści Maciusiaka, którego grupa zaprezentowała się równie rozczarowująco, jeśli nie bardziej. Dajmy im obu czas do zimy.

    Generalnie nie jestem zwolennikiem usprawiedliwienia porażek trenerskich słabym materiałem ludzkim (naprawdę dobry trener wyczaruje coś z niemal niczego, a w niemieckiej kadrze B jest przecież np wielki, choć od dłuższego czasu pogubiony, talent Schmid) i w tym kierunku bym nie szedł, ale ostatnia zima była naprawdę słaba dla niemieckiego zaplecza.

    Z zawodników Thurnbichlera nikt w ostatnim sezonie nie miał punktów PŚ, solidne punkty PK zdobyli Roth i C. Schmid, Faisst, Hamann, Bayer, E. Schmid i Unglaube drobnicę w PK, Braun i Lisso wracają po poważnych kontuzjach, Hoyer to fiskapowy przeciętniak, zaś z trójki Kloss, Voehringer, Malcher ze świeżo seniorskiego rocznika 2005 tylko ten pierwszy załapał się do kadry na MŚJ w zeszłym sezonie i to również jako fiskapowy przeciętniak.

    Z tej grupy plusiki można zapisać przy najmłodszym Unglaube, który zrobił pewien postęp latem, na mały plus mimo wszystko też Roth, choć rozczarował w końcówce lata, trochę lepiej punkty w drugiej lidze niż w zeszłym sezonie ciułał też Bayer. Szału nie ma, ale punkt wyjściowy był bardzo nisko. Zobaczymy, czy i jakie postępy pokażą ci Niemcy zimą (co ciekawe najmłodszy zawodnik z tej grupy akurat nie rozczarował).

    Co do wyników, to Raimund powinien być mocny zimą, Hoffmann chyba na dłużej zadomowi się w PŚ, a Paschke jak zwykle zaliczy pewnie dość mocne wejście w sezon (choć wątpię, by dorównał dokonaniom z zeszłego roku). Konkurencję z PK powinien z kolei uważnie obserwować zjeżdżający powoli do bazy Geiger, któremu mocno zaszkodziło odebranie sutanny. Oby nic nie poważnego nie stało się Kullmannowi.

  • ms_ profesor
    @Krulowiec

    Alpen Cupy nie są z założenia rozgrywane na dużych skoczniach, w Fis Cupie czasem zdarzą się zawody na dużej skoczni, ale to rzadkość, właściwie to tylko w Einsiedeln i w Zakopanem zawody są na dużych skoczniach, z czego Einsiedeln jest duża według wytycznych FIS bo w rzeczywistości to daleko tej skoczni do takiej Wielkiej Krokwi jeżeli chodzi o rozmiary.

  • ms_ profesor
    @Krulowiec

    Tak, jest czynna, w 2021 roku były tam zawody LGP w kombinacji norweskiej. A oprócz tego kojarzę, że mistrzostwa Niemiec też tam chyba były rozgrywane jakoś w podobnych latach.

  • Krulowiec bywalec

    A tak z ciekawości duża skocznia w Oberhofie jest czynna? Bo od 2015 roku wszystkie fis cupy czy Alpen cupy rozgrywane są na skoczni normalnej a o dużej cisza.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Ehh austriacka bidulka wiecznie ma rzucane kłody pod nogi, gdyby nie to już dawno miałby złoto IO w dorobku ;) Szkoda człowieka, może wreszcie świat pozna się na tym niesamowitym trenerze i Austriacy zrobią go pierwszym kołczem żeby wreszcie dostał zawodników na miarę swoich niesamowitych umiejętności. Powodzenia Tomas, nie poddawaj się godnie twoich umiejętności zawodnicy gdzieś na pewno istnieją.

  • dervish profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Tylko niepoprawni optymiści mogli marzyć, że TT czy jakikolwiek inny trener wykreuje coś z tak kiepskiego materiału. Przerzucili Hornschucha do pracy z młodzieżą to może ten znajdzie tam jakiś talent i przygotuje go tak, żeby TT miał z kim pracować. To, co od kilku sezonów widać na niemieckim zapleczu kontynentalnym to jest mizeria. Tam z braku ryb Niemcy wystawiają raków nieboraków. Najlepsi trenerzy, czyli Schuster i Hornschuch nic z tym nie zdziałali. Po prostu z pustego i Salomon nie naleje.

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @dervish

    Patrząc na to jak duży płacz był za TT gdy od nas odchodził i ile było komentarzy jak to Niemieckie zaplecze teraz odżyję, to tak, jest to rozczarowanie. Szczególnie biorąc pod uwagę, że wprowadzenie kogoś do PŚ nie powinno być jakimś mega trudnym zadaniem przy obecnej konkurencji w Niemczech. A tu nawet ekstra miejscowego nie udało się zdobyć mimo, że Roth miał dobre wejście w lato a im dalej w sezon tym wygląda to gorzej.

  • dervish profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    TT nie jest cudotwórcą. Nawet gdyby osobiście urodził sobie talent lub geniusza to musiałby poczekać aż niemowlę dorośnie...

  • Prekursor Skoczni Vip weteran

    Typowe, jak wyskoczy ktos utalentowany jak Kullmann to chwile pozniej spada jakis upadek albo kontuzja, patrz Łukaszczyk u nas

  • sledzik16 profesor
    @AndiSkacz

    Moze i tak być. Niemcy często startują z wysokiego pułapu, ale niestety wszystko szybko się kończy.
    Z drugiej strony nie jestem jakoś wielkim zwolennikiem Niemców a tym bardziej tego by odnosili jakieś znaczące sukcesy.

  • sledzik16 profesor
    @Stinger

    Jednym słowem u Niemców na chwilę obecną przed nadchodząca zimą jest więcej niewiadomych jak wiadomych. Forma poszczególnych zawodników jest całkowicie nie do ocenienia w racjonalny sposób bo zmieniała się podczas lata z konkursu na konkurs.

  • AndiSkacz początkujący
    @Filigranowy_japonczyk

    Uważam, że Raimund na początku sezonu będzie skoczkiem top3 nawet czasami będzie wygrywać, ale po Engelbergu będzie skoczkiem 2 dziesiątki. Podobnie jak często Paschke.

  • Stinger profesor
    @sledzik16

    Biorąc pod uwagę "letnią" formę Raimunda, a przede wszystkim ostatnią formę gdzie cały czas znajdował się w ścisłym gronie zawodników walczących o najwyższe lokaty to albo po prostu skakał tutaj zdecydowanie gorzej niż podczas LGP albo Felix Hoffmann będzie walczył o Kryształową Kulę w nadchodzącm sezonie.

    Nieśmiało obstawiam, że tutaj raczej zachodzi ten pierwszy przypadek i wraz z początkiem zimy jedynie na co będzie stać Hoffmanna to punkty w trzeciej, może maksymalnie w drugiej dziesiątce (aczkolwiek nie widzę go tuż za 10-tką).

    Mnie bardziej zastanawia Karl Geiger, który całe lato wygląda słabo i tutaj również nie wyglądał najlepiej. Na PŚ zapewne pojedzie - po pierwsze status w drużynie, po drugie wciąż może poprawić formę, a po trzecie mimo słabiej formy raczej w limicie i tak się zmieści bo cała reszta skacze jeszcze słabiej ale co w przypadku gdy po pierwszych sześciu konkursach Geiger będzie bez punktów lub z drobnicą? Myślę że nie można tego wykluczyć choć obstawiam, że lekko się ogarnie i jednak punktował będzie (słabo bo słabo ale jednak) ale czy to jest jego cel na nadchodzący sezon? No raczej nie.

  • sledzik16 profesor

    Ciekawe czy te wyniki sa adekwatne do formy poszczególnych zawodników bo z tego co wczoraj zwróciłem uwagę to konkurs toczył się w nieskończoność.

  • Kolos profesor
    @Bernat__Sola

    W Polsce niewiadomych szczególnie nie ma. Zwłaszcza, że mamy limit 6. A na to maksymalnie 7 kandydatów (trio Stoch, Kubacki, Żyła, duet Zniszczoł Wąsek oraz Kot i Tomasiak). Wolny raczej bez szans.

  • Filigranowy_japonczyk profesor

    Chyba Raimund zjechał z formą w porównaniu do Klingenthal. Bardzo dużym zaskoczeniem jest zwycięstwo Hoffmanna.
    Natomiast Paschke wygląda jak zwykle tuż przed startem zimy wygląda dobre, śmiesznie by było gdyby znowu zaczął sezon w ścisłej czołówce. Zobaczymy czy kolejny raz będzie miał zastosowanie cykl kariery Piusa
    - dobra końcówka lata ✓
    - podium na inaugurację sezonu.
    - lokaty w czołówce do Engelbergu.
    - stopniowy zjazd od TCS.
    - po turnieju, seria konkursów bez punktów/w trzeciej dziesiątce.
    - Wycofanie się na jeden weekend w celu odbudowy formy.
    - słaby występ na imprezie docelowej.
    - powrót do regularnego punktowanie w marcu.
    - TOP 10 w finale sezonu w Planicy.

  • Filigranowy_japonczyk profesor

    Czyli piątka Niemców na inaugurację już raczej znana. Nikt od Thurna szansy nie dostanie. Na razie jego robotę w Niemczech można uznać za rozczarowanie.

  • Bernat__Sola profesor
    @maciek0932

    Pedersen skakał ostatnio porównywalnie jak Langmo.
    Ale fakt, pewnie wystawią w pierwszym konkursie krajówkę, to i tak obaj wystąpią, i Villumstad również. Gundersrud z Østvoldem już tacy pewni nie są, do dyspozycji mają też Håre, Jørgensena czy Stranda na porównywalnym poziomie.

  • maciek0932 weteran
    @Bernat__Sola

    U NOR skład też już raczej do przewidzenia: Lindvik, Forfang, Granerud, Sundal i Langmo. W ew. krajówce w Lillehammer: Pedersen, Oestvold, Villumstad i Gundersrud
    Co do pozostałych zgodzę się, że jeszcze mamy sporo niewiadomych

  • King profesor

    Spłaszczone te wyniki. Raimund na pewno skakał gorzej niż to co pokazywał podczas LGP. Bo nie jest możliwe, że nagle cała kadra niemiecka włącznie z takim 10 Bayerem zrobiłaby progres, że są niewiele gorsi od Geigera. Ten jak był słaby tak jest pewnie nadal. Gdyby to było LGP czy PŚ to tych 4 Niemców pewnie byłoby w drugiej dziesiątce, a Geiger z ledwością uciułałby jakieś punkty lub był poza "30".

  • Tomek88 profesor

    Zwycięstwo Felixa zaskakujące, ale na krajowych mistrzostwach lubi sypnąć niespodziankami.

    Oby Kulmmannowi nic poważnego się nie stało. Źle to wyglądało

  • Bernat__Sola profesor
    @maciek0932

    Tak, u nich i u Japończyków raczej nie ma wątpliwości (kryteria Kraju Kwitnącej Wiśni w tym roku nikogo niezasłużenie nie promują i wygląda na to, że na PŚ pojedzie oczywista szóstka, od wyników mistrzostw częściowo będzie zależeć skład na PK). Austriacy pewnie też wezmą tych, co zawsze, Schuster wiecznie na cenzurowanym...
    U NOR, POL, SLO i SUI niewiadomych jest więcej.

  • Arturion profesor
    @Bernat__Sola

    No tak, edytowałem. :-)

  • Bernat__Sola profesor
    @Arturion

    Startował, w U17 16. miejsce.

  • Arturion profesor

    W sumie, żeby nie ten Hoffmann, to trudno mówić o poważnych niespodziankach. Może odległe miejsce Hamanna... Bo już Lisso, czy Amadeus H. to niespodzianki nie są.
    Zabrakło mi na starcie najstarszego z Miśków. ;-)

    EDIT - To znaczy jest w najmłodszej kategorii, jako drugi w swoim roczniku, ale miejsce bezwzględne odległe...

  • Biggie stały bywalec

    A to ciekawe, wynik totalnie z [***], Felix nic nie pokaże zimą. Ogólnie bez niespodzianek ale Niemcy nie powalają poziomem

  • maciek0932 weteran

    No to piątka Niemców na inaugurację zimy jest już raczej jasna. Hoffmann, Raimund, Paschke, Wellinger, Geiger

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl