PŚ Trondheim: Austriackie podium, trzeci triumf Morgensterna

  • 2007-12-09 15:39

Po raz trzeci w tym sezonie Thomas Morgenstern stanął na najwyższym stopniu podium zawodów Pucharu Świata.

W pierwszej serii Austriak lądował na 134 m, czym zdeklasował rywali. Różnica między pierwszym a drugim miejscem, które zajmował wówczas Bjoern Einar Romoeren wynosiła wtedy aż 7 m. W takim obliczu sprawy tylko katastrofa lub nieprzewidywany zbieg okoliczności mógł sprawić, że po serii finałowej zwycięstwo powędrowałoby do rąk kogoś innego niż popularny "Morgi". Nic takiego się jednak nie stało i dzięki odległości 128 m Thomas po raz trzeci mógł cieszyć się z pierwszego miejsca.

Druga i trzecia lokata przypadła w udziale rodakom Morgensterna - całe podium było dziś zatem czerwono-biało-czerwone. Andreas Kofler uzyskał odległości 124 m i 130 m, co było najlepszą odległością drugiej serii, natomiast Wolfgang Loitzl - 123,5 m i 126,5 m.

Adam Małysz na pewno nie był zadowolony ze swojego skoku w pierwszej serii - zaledwie 114 m dało mu odległą, jak na jego możliwości, dwudziestą pozycję. W finale jednak sportowa złość, najwyraźniej, dała znać o sobie i odbiła się w bardzo dobrej odległości - 124,5 m. Ten skok stał się przepustką dla Adama do zajęcia miejsca w pierwszej dziesiątce konkursu. Ostatecznie został sklasyfikowany na ósmym miejscu.

Kamil Stoch pożegnał się już z rywalizacją już po pierwszej serii: 108 m to było zbyt mało, aby znaleźć się w finale zawodów.

WYNIKI I KLASYFIKACJE:
Zobacz wyniki I serii konkursu »
Zobacz końcowe wyniki konkursu »
Zobacz aktualną klasyfikację generalną Pucharu Świata »
Zobacz aktualny ranking WRL»


Barbara Niewiadomska, źródło: Informacja własna
oglądalność: (12186) komentarze: (140)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Konkurs

    Z 42 zawodników,którzy po dwóch konkursach sezonu 2007/2008 posiadało pkt PŚ w dzisiejszym konkursie ich nie zdobyło:

    9.Neumayer - 53 pkt
    12.Koch ----- 48
    17.Keituri ---- 29
    23.Uhrmann - 16
    30.Peterka ---- 8
    32.Kranjec ---- 7
    40.Lazzaroni - 2
    42.Yumoto ---- 1

    W konkursie nie wystąpili - nie zostali zgloszeni:

    14.A.Jacobsen - 40 pkt
    18.D.Vassiliev -- 22

    Z tej "42" w kwalifikacjach odpadli:

    21.H.Olli -------- 20 pkt
    36.A.Lappi ------ 4
    40.J.Happonen - 2

    Odpadło tylko 3 zawodników,ale wszyscy reprezentują Finlandię.

    W konkursie tym pierwsze pkt w sezonie zdobył tylko jeden zawodnik:

    Takeuchi - Japonia - 11 pkt za 20 miejsce

  • anonim
    Marzenia o podium?

    W najlepszym skoku w ii SERII w Trondheim Małysz był piąty z minimalną przewagą na kilkoma następnymi skoczkami!
    na razie marzenia o podium raczej nie będą realizowane ale może trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ (za Morgim i Gregorem I ) jest jescZe realne?

  • anonim

    ,,Thomas Morgenstern Gregor Schlierenzauer, czy wybitny Adam Małysz heh co sadzicie o młodym talencie Macieja Kota czy dorówna Gregorwi czy wrecz przeciwnie czy mozemy na niego liczyc ?,,

    a jaki z niego talent? po czym to wnioskujesz? przeciez on skacze na poziomie drugiej 10 w PK jak mnie takie commenty wpieniaja tak samo kiedys mowilo sie o mlodych ,,talentach,, w przypadku Bachledow,Skupieniow,Tajnerow,Matejow itp... co z tego,ze jest mlody? spojrz na innych skoczkow,ktorzy w jego wieku wygrywaja/wygrywali konkursy vide Schillenzauer Morgeinsteir itd............. on jak juz wyzej napisalem meczylby sie rywalizujac w PK a co dopiero przejsc kwalifikacje w PS! nastepny Mateja wkomponowal sie do kadry

  • jozek_sibek profesor
    Najwiecej zwyciestw w PŚ

    1. Nykaenen -- 46
    2. Małysz ------ 38
    3. Weissflog --- 33
    4. Ahonen - --- 32
    5. Schmitt ----- 28
    6. Felder ------- 25
    7. Goldberger - 20
    8. Widhoelzl --- 18
    8.. Hannawald- 18
    10.Hautamaeki-16
    11. Vettori ----- 15
    11. Kasai ------ 15
    11. Funaki ----- 15
    14. Kogler ----- 13
    15. Thoma ----- 12

  • jozek_sibek profesor
    Podium z całej historii PŚ

    Najwięcej razy na podium PŚ:

    1. Ahonen - --- 96 (32+39+25)
    2. Nykaenen -- 76 (46+22+ 8)
    3. Małysz ------ 74 (38+19+17)
    4. Weissflog --- 73 (33+19+21)
    5. Goldberger - 63 (20+25+18)
    6. Vettori ------ 54 (15+18+21)
    7. Felder ------- 51 (25+15+11)
    8. Schmitt ----- 50 (28+14+ 8)
    9. Widhoelzl --- 49 (18+17+14)
    10. Kasai ------ 42(15+ 9+18)
    11. Nikkola ---- 42 ( 9+14+19)
    12. Hannawald-40 (18+12+10)
    13. Funaki ---- 38 (15+12+11)
    14. Kogler - ---37 (13+12+12)
    15. Thoma ---- 36 (12+14+10)

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnicy jakich krajów stawali na podium PŚ

    Ostatnie 7 sezonów(od 2000/2001 do 2006/2007) oraz 2007/2008:

    1.Finlandia -- 42 - 33 - 32-10 zawodników
    2.POLSKA -- 35 - 16 - 15 - 1 zawodnik !
    3.Norwegia - 28 - 27 - 21 - 8 zawodników
    5.Austria ---- 22 - 51 - 42-12 zawodników
    5.Niemcy ---- 22 - 20 - 19 - 7 zawodników
    6.Szwajcaria- 7 - 13 -- 9 - 2 zawodników
    7.Czechy ----- 6 -- 7 -- 7 - 1 zawodnik
    8.Słowenia --- 5 -- 1 -- 8 - 6 zawodników
    9.Japonia ----- 4 -- 5 -13 - 7 zawodników
    10.Rosja ------ 0 -- 1 -- 1 - 1 zawodnik
    11.Włochy ---- 0 -- 0 -- 1 - 1 zawodnik

    Rozegrano 170 konkursy PŚ i przyznano:
    171 - pierwsze miejsca
    174 - drugie miejsca
    168 - trzecie miejsca

  • jozek_sibek profesor
    Podium PŚ 2007/2008

    Indywidualnie:

    1.T.Morgenstern ----- 3 - 0 - 0
    2.B-E.Romoeren ----- 0 - 1 - 0
    2.G.Schlierenzauer - 0 - 1 - 0
    2.A.Kofler ------------ 0 - 1 - 0
    5.T.Hilde -------------- 0 - 0 - 2
    6.W.Loitzl ------------ 0 - 0 - 1

    Drużynowo:

    1.Austria ---- 3 - 2 - 1
    2.Norwegia - 0 - 1 - 2

  • jozek_sibek profesor
    Puchar Narodów drugiego konkursu w Trondheim

    1.Austria ------- 1, 2, 3, 9,18 -------------- 282 pkt
    2.Norwegia ---- 4, 6,12,20,22,23,25,26 - 151
    3.Finlandia ----- 7,10 ------------------------ 62
    4.Szwajcaria- 11,14,24 -------------------- 49
    5.Słowenia ---- 5 ---------------------------- 45
    6.Japonia ---- 16,17,20 --------------------- 40
    7.Polska ------- 8 ---------------------------- 32
    8.Rosja ------- 13,28 ------------------------ 23
    9.Francja ----- 15 --------------------------- 16
    10.Czechy --- 18 --------------------------- 13
    11.Niemcy ---- 26,29 ------------------------ 7 !
    12.Kazachstan-30 -------------------------- 1

    Kiepska postawa Finów(2 zawodników) i Słoweńców(1 zawodnik)!
    Tragiczna Niemców - tylko 2 zawodników i na odległych pozycjach! Tylko 7 zdobytych pkt!

  • bunny weteran
    @ jozek_sibek

    To też pokazuje, że nawet taki mistrz, jak Ahonen nie dał rady być w wielkiej formie przez cały sezon.

    Thomas Morgenstern przed tym sezonem miał tylko 2 zwycięstwa, więc nie jest maszyną do wygrywania i w końcu się "zatnie". Gdyby Ahonen wygrał 3 pierwsze konkursy to byłbym zaniepokojony, bo Fin jest zdolny wygrywać strasznie długo, ale nie Morgi.
    Morgenstern pewnie będzie liderem do TCS, a tam dopiero ujawnią się tzw. stare lisy

  • jozek_sibek profesor
    Niedzielne skoki Polaków

    Odleglośći Polaków w niedzielnych skokach - pierwszy kwalifikacje,następne knkurs.

    1.A.Małysz ---- 126.5 m - oraz 114.0 m i 124.5 m
    2.K.Stoch ------121.0 m - oraz 108.0 m
    3.M.Kot -------- 110.0 m
    4.M.Bachleda - 103.0 m

    Miejsca Polaków w niedzielę - kwalifikacje i konkurs:

    1.A.Małysz ----- 3 oraz 8
    2.K.Stoch ------ 23 oraz 35
    3.M.Kot -------- 53
    4.M.Bachleda - 60

    A.Małysz w kwalifikacjach miał 3 odległość najlepszej "10" PŚ,z pozostałych dłuższe odległości miało 3 zawodników a A.Pauli taką samą.

  • malyszoman początkujący
    Adam mistrzem

    Małysz się rozkręca.A Morenstern za to się wykręca. Według mnie Morgi nie utrzyma formy dddd stycznia.W końcu forma nie może trwać dłużej jak 3,4 miesiące.A to są ostatki z lata.

  • jozek_sibek profesor
    @bunny

    Konkursy T4S:

    IX - 9.6 pkt przed Ljoekelsoeyem(awans z 18 pozycji!)
    X - 6.0 pkt
    XI - 7.0 pkt przed A.Małyszem
    XII - przegrana o 6.0 pkt z M.Hoellwarthem

    Pozostałe 2 zwyciestwa w sezonie 2004/2005 J.Ahonena.

    Willingen - 4.3 pkt(wygrana z 6 pozycji po I serii)
    Neustadt - 2.0 pkt przed J.Jandą.

    Jak widzisz gdyby J.Janda miał więcej szczęścia,to jego liczba zwyciestw w tamtym sezonie nie zakończyłaby się na 1,a J.Ahonen nie wyśrubowałby rekordu w sezonie do 12.
    Ale to jest tylko gdybanie,a trzeba patrzeć na rzeczywistość,a ona jest taka,że T.Morgernstern w 3 pierwszych konkursach PŚ 2007/2008 ma juz 3 zwycięstwa(w poprzednch 5 sezonach 21 razy stawał na podium,ale zwycięstw miał tylko 2!).
    W PŚ lepiej 3x wygrać o 0.1 pkt niż 2x wygrać z przewagą 50.0 pkt a raz przegrać o 0.1 pkt(w T4S jest na odwrót).
    Pozdrawiam.

  • jozek_sibek profesor
    @bunny

    Wybrałeś pierwsze 4 konkursy kiedy J.Ahonen zdecydowanie dominował.
    Puzniej juz tak latwo nie było - czesto wygrywał miimalnie.

    V konkurs - przegral z A.Małyszem o 5,2 pkt
    VI konkurs - 1.5 pkt(po I serii 2.0 pkt za J.Jandą)
    VII konkurs - 1.1 pkt(po I serii 1.4 pkt za J.Jandą)
    VIII konkurs - 0.4 pkt(po I serii 2.1 pkt za J.Jandą)

    Tak było do T4S,i skoro mówisz o szczęściu to J.Ahonen w tych 3 ostatnich kokursach miał go b.dużo.
    Więc nie rób przykładów wybiorczo.
    Zresztą to nie turniej czterech skoczni,gdzie liczy się suma pkt z 4 konkursów.
    Pozdrawiam

  • anonim

    A ja z innej beczki...
    1. przeciw notom za styl! - czy Ljoekelsoy skacze teraz tak źle stylowo, na 16 pkt? Skacze krótko, ale ułożenie w locie poprawne, narty równo, lądowanie jak zwykle stylowo; pewnie gorzej wychodzi z progu, mniejsza dynamka. Tylko dlaczego sędziowie "karzą" zawodnika za krótszy skok? - "karą" jest już dla niego krótsza odległość!
    Ocenianie w skokach to paranoja! Już kiedyś pisałem... to tak jakby oceniać styl w skoku o tyczce... Poza tym za dużo manipulacji, sympatii i antypatii w tym ocenianiu - podobnie jak w łyżwiarstwie figurowym, gimnastyce itd. A skok to rzecz wymierna! Argumenty o braku bezpieczeństwa sa chybione, bo żeby skoczyć daleko trzeba skoczyć dobrze technicznie, a więc optymalnie stylowo.
    2. Uważam, że punkty powinni otrzymywać także zawodnicy za miejsca 31 - 50. Skoro wywalczyli awans do 50 niech cos z tego mają. Będzie dla nich motywacja i dla wszystkich więcej emocji!
    3. Dla kogo te zawody w Norwegii?... publiczności jak na lekarstwo...

  • bunny weteran
    @ jozek_sibek

    Ahonen, gdy wygrwał PŚ w sezonie 2004/05 odniósł łącznie 12 zwycięstw i z początku sezony wygrywał z olbrzymią przewagą:

    27.11.04 Kussamo:
    1. J. Ahonen 318,7
    2. A. Herr 275,5

    28.11.04 Kussamo
    1. J. Ahonen 308,3
    2. T. Morgenstern 288.2

    Trondheim 04.12.04
    1. J. Ahonen 281,5
    2. J. Janda 277,3

    Trondheim 05.12.04
    1. J. Ahonen 246,5
    2. M. Hoellwarth 235,5
    ...............
    A teraz ostatnie trzy konkursy:

    Kussamo 01.12.07
    1. T. Morgenstern 308.8
    2. B.E.ROMOEREN 306.6

    Trondheim 08.12.07
    1. T. Morgenstern 275,7
    2. G. Schlierenzauer 269,8

    Trondheim 09.12.07
    1. T. Morgenstern 269,6
    2. A. Kofler 255,2

    Forma Morgensterna jest teraz najlepsza, ale nie można jej porównać do formy Dominatora.

    Oprócz dzisiejszego konkursu to w pozostałych Thomas miał odrobine szczęścia, bo np w Kussamo Romoeren podczas drugiego skoku źle wylądował, dostał słabe noty i przegrał, to samo było wczoraj tyle, że w wykonaniu Schlierego. Dzisiaj był zdecydowanie najlepszy, ale to nie oznacza, że po najbliższych konkursach nikt go nie dogoni i będzie miał w kieszeni PŚ

  • jozek_sibek profesor
    A.Małysz - awans o 12 pozycji

    W dzisiejszym konkursie A.Małysz awansował o 12 pozycji,a jak było w przeszłośći(od sezonu 2000/2001).

    Sezon 2000/2001:
    Hakuba(24.01.01) - z 19 na 8(upadek w pierwszym skoku)

    Sezon 2002/2003:
    Bischofshofen(6.01.03) - awans z 20 na 7 - 13 pozycji

    Sezon 2003/2004:
    Oberstdorf(29.12.2003) - awans z 21 na 9 - 12 pozycji

    Sezon 2004/2005:
    MŚ Oberstdorf(19.02.2005) - awans z 16 na 6 - 10 pozycji

    Sezon 2006/2007:
    Lillehammer(2.12.2006) - awans z 27 na 15 - 12 pozycji
    Vikersund(13.01.2007) - awans z 18 na 8 - 10 pozycji

    Awanse o 7,8 czy 9 pozycji w wykonaniu A.Małysza miały miejsce kilka razy.

  • dr Dre stały bywalec
    do jozka

    Ja oczywiscie jestem takze omylny, jak kazdy czlowiek i zdaje sobie z tego doskonale sprawe, przykro mi jest natomiast jak traktuje sie Adama w sposob rzeczowy, on naprawde moze zakonczyc kariere kiedy chce nawet teraz i kazdy powinien mu podziekowac juz za wszystko co dokonal, natomiast nie wymagac i wiecej i wiecej, on ma 30 lat juz, thomas 21 i tak to co pokazal w zeszlym soezonie jest godne podziwu kiedy to tylko on z tych starych lisow potrafil rywalizowac i ostatecznie wygrwac z mlodymi wilczakmi, to niewiarygodne bylo, dziekuje tez wszystkim za wsparcie, ktorzy ida w tym kierunku wlasnie co ja, jozek szufla

  • patrycja381 weteran

    i po co bylo oddawac tyle skokow przed sezonem...
    Kamil - szkoda slow...
    Adam oby tak dalej i aby ten skok z pierwszej serii byl tylko wypadkiem przy pracy!

  • jozek_sibek profesor
    @dr Dre

    ZGODA. Dzieki za "łagodne "traktowanie, i nech to odczują i inni.
    Byłeś trenerem narciarstwa,to może kiedyś w wolnej chwili podzielisz się z nami jakimiś ciekawostkami?
    Pozdrawiam.

  • ski_fanka stały bywalec
    @Luk

    Zastanów sie kolego co Ty piszesz ;))
    Nie oddanie przez Morgensterna najdłuższego skoku w II serii oznacza jego kryzys formy?
    Rozumiem, że może to być drażniące kiedy taki pewny siebie zawodnik wygrywa zawody ale taka ocena na podstawie o 2 metry krótszego skoku od Koflera?

    Może się uczy na błędach i wiedział że ma taką przewage że wcale nie musi oddawać ponad 130 metrowego skoku albo poprostu wynikało to z jakiegoś błędu, nie analizowałam bo nie ma co po ;)
    Natomiast Gregor to jeszcze nie stabilizowany zawodnik, (zresztą co sie dziwić, ma dopiero 17 lat).

    Mam tylko na dzieje, że na skoczni w Villach nadejdzie moment przełomowy i do głównego podium "doskoczy" trzeci red-bull'owiec ;)))
    Pozdrawiam!

  • vegx redaktor

    Hannu ma teraz ciezki orzech do zgryzienia. Lato przepracowali dobrze tylko te ostatnie 2 tygodnie przed PŚ nieco sprawe popsuły. Może troche za duzo tych skoków. Fakt taki, ze w kluczowym momencie wkardł sie jakis blad, ktory zepsul calosc nad ktora pracowali od paru miesiecy.
    Mam nadzieje, ze to co wypracowali uda im sie odzyskac i pokazac juz wkrotce. Nie należy wykonywac nerwowych ruchów, ale jakos powoli sytuacje rozwiazywac.
    O ile po Kuusamo mozna bylo jeszcze przymknac oko to teraz irytacja bedzie rosła. Mam nadzieje, ze ktos szybko dolaczy do Adama a on sam jeszcze troszke sie poprawi.
    W Villach bedzie jak mysle z Adamem jeszcze lepiej a w Engelbergu mysle, ze zaprezentuje swoje prawdziwe mozliwosci i efekt przygotowań do zimy.
    I mam wielka nadzieje, ze juz do tego czasu ktos poza Adamem zapunktuje z naszych.

  • anonim

    Schlierenzauer widzę że już coś pękło , a był taki dobry . Brawo ADAŚ z 20 - tego na 8 miejsce . Szkoda tego pierwszego skoku . Czytałem przed chwilą na ONECIE komentarze . Co to za gówniarstwo dorwało się do internetu . Jak ADAM wygrywał to był cacy a jak jest w słabszej formie to jest be . Do szkoły uczyć się i nie obrażać MISTRZA ADAMA .

  • jozek_sibek profesor
    @ vegx

    T.Morgenstern może po kilku konkursach zrobić taką przewagę,że już nikt go nie dogoni - tak jak J.Ahonen w sezonie 2004/2005.

    Sytuacja po 8 konkursach(przed T4S):
    1.J.Ahonen ---- 780 pkt
    2.J.Janda ------ 448
    3.M.Hoellwart - 397

    Sytuacja po 12 konkursach(po T4S):
    1.J.Ahonen ---- 1160 - 10 wygranych i 2 razy 2 miejsce!
    2.M.Hoellwarth - 637 - zmniejszył przewagę wygrywając 12 konkurs
    3.J.Janda ------- 627

    Sytuacja po 13 konkursach - po Willingen:
    1.J.Ahonen ---- 1260
    2.M.Hoellwarth - 717 - 543 pkt przewagi!

    Pużniej J.Ahonen odpuscił loty w Bad Mitterndorf(chory),Sapporo i Pragelato(M.Hoelwarth startował),ale było już za pużno na dogonienie go.

    Sytuacja po 22 konkursach.przed MŚ w Oberstdorfie:
    1.J.Ahonen --------- 1526 pkt
    2.M.Hoellwarth ---- 1086
    3.R.Ljokekeysoey - 1078
    4.A.Małysz --------- 1023
    5.J.Janda ----------- 1019

    Do końca sezonu pozostało 6 konkursów(4 Skandynawskie i 2 loty w Planicy) i nikt go nie dogonił.
    Wtedy kapitalna końcowkę sezonu miał M.Hautamaeki(6 wygranych z ostatnich 7 konkursów) ale miał za duża stratę(przed Pragelato 1.J.Ahonen - 1526,8.M.Hautamaeki - 625 pkt.

    Koniec sezonu:
    1.J.Janda --------- 1715 pkt
    2.R.Ljoekelsoey - 1440
    3.M.Hautamaeki -- 1275
    4.A.Małysz ------- 1201
    5.M.Hoellwarth -- 1179
    6.J.Janda --------- 1164
    7.T.Morgenstern- 1138

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2007-12-09 18:30:52 ***

  • Myszysko początkujący
    Luk, kibic_Malysza

    Nieprawda! Thomas skoczył tyle ile musiał skoczyć by wygrac...pewnie mógł polecieć lepiej...a nawet jeśli nie mógł nie oznacza to ze ,,juz sie konczy" bo przecież oby dwa jego skoki były dłuższe niż Adama cieszę sie ze Morgi wygrał a zarazem szkoda mi ze na podium nie było Adama ale nie rozumiem takiego zachowania...nie powinienes oceniac jego formy jezeli to tylko jeden skok....owszem skok Gregora w II serii był zły...ale co z tego? Jest jeszcze młodym skoczkiem a dopiero II raz wystepuje w pś... i też nie nikt nie napisał tu ze wygra pś wiec nie wiem po co napisałes ze konczy im sie forma...ze tak to okresle... a co do fenomenalnej formy morgensterna co? Zadroscicie...jak Adam miał dobra formę to nie pisali tu Austryjacy : zaraz starci te forme...żal...naprawde zal jak czytam wasze komentarze....

  • Luk profesor

    No ale zobaczcie, Morgenstern już nie oddał najdłuższego skoku w drugiej serii, a Schlierenzauer całkowicie go spartolił! No już widać, że powoli nadchodzi kryzys formy u tych dwóch.

  • kibic_malysza profesor

    Wszystko do czasu Morgen już niedługo powinien stracić tą fenomenalną formę i zobaczymy co wtedy powie, czy też będzie taki pewny tej kryształowej kuli

  • Sylvia783 początkujący

    Thomas Morgenstern Gregor Schlierenzauer, czy wybitny Adam Małysz heh co sadzicie o młodym talencie Macieja Kota czy dorówna Gregorwi czy wrecz przeciwnie czy mozemy na niego liczyc ?

  • jozek_sibek profesor
    @ harry

    Odpuszczanie.
    Pisalem o tym już nie raż - dzisiaj też.
    Starty w PK,a jak nic nie pomoże to odpoczynek.
    Kiedyś równiez tak robił M.Rutkowski - przestano mu pobłażać,ale było już za pużno.
    Nie zmarnujmy kolejnego skoczka puki jest czas.

  • Divine JazOOn profesor
    bedzie dobrze

    zastanawia tylko nieregularnosc Adama

  • vegx redaktor

    @Hannawald
    Masz racje, Adam nigdy nie miał dwóch równie udanych sezonów pod rzą... miał TRZY.
    Jeśli ktoś uważa, że trzykrotnie zdobycie Kryształowej Kuli (raz za razem) to sa niezbyt równe sezony to może juz zaczac sie leczyć.
    2000/2001 - TCS, złoto, srebro, TN, PŚ
    2001/2002 - srebro IO, brąz IO, PŚ
    2002/2003 - 2x złoto, TN, PŚ

    Może Morgi wreszcie dojrzał do wielkiego wygrywania tak jak to teraz prezentuje, ale za wczesnie by mówić tu o zwyciestwie w PŚ. Jest mocny, ale całego sezonu nie wytrzyma w takiej dyspozycji, pytanie tylko pozostaje na ile jego forma spadnie i ile wtedy bedzie mial przewagi nad 2-gim w PŚ?!

  • jozek_sibek profesor
    @Ralf

    @Michał odpowiedział Ci niezbyt precyzyjnie.

    Adama Małysza(10 do tej pory w PŚ) z 10 PŚ po dzisieszym konkursie wyprzedzili:

    W.Loitz -- 50 pkt dotychczas + 60 dzisiaj = 110 pkt
    A.Kofler - 20 pkt dotychczas + 80 dzisiaj = 100 pkt

    A.Małysz - 51 pkt dotychczas + 32 dzisiaj = 83

    A.Małysz wyprzedził dzisiaj 9 do tej pory M.Neumayera - 53 pkt(dzisiaj 33 - bez pkt PŚ.

    Tak więc A.Małysz po 3 konkursie PŚ jest na 11 miejscu(Loitz na 5 a Kofler na 7).
    Weidz na zakładkę

  • Canton doświadczony

    Happonen, Olli, Lappi to oczywiście drużynowi MŚJ z 2002 roku, a nie z 2001 roku, jak napisałem niżej.

  • harry weteran
    odpuszczanie

    To odpuszczanie skoku nie wykancznie go przez Stocha powtarza sie nie po raz pierwszy.
    Kazdy nawet ten krotszy skok nalezy wykonczyc telemarkiem, a nie rezygnowac w polowie drogi.

    Nigdy tego u Malysza nie widzialem. Gdyby on dzis olal te swoje 114m ijak Stoch nie bylby w "10" Prosze przeliczyc.

    Za takie lekcewazenie przesunalbym Kamila do kadry B niech potrenuje glowe. Przesunieto bez potrzeby Piotrka Zyle. Dalczegio mieszac chlopakom w glowach?
    Wiec
    Jak ruszamy kadre to ruszamy jak nie to nie .

  • harry weteran
    do Hannawald

    Okersalajc mnie kolego mitomanem i psycholem powiedziales takze:
    "Mówilem,ze Morgenstern i Schlir béda b.sie liczyć, to mi jakiś mitoman i psycho harry potter napisał, żebym walnal sie o ścianę......"

    Ja prosilem nizej abys mi powiedzial ktory byl Schleri dzis bo jeszcze nie sparwdzalem.

    Juz dziekuje.
    Wlasnie sprawdzilem. Byl za Malyszem :)

  • anonim

    najgorszy konkurs jak narazie:( nie urażając kibiców austriaków ja ich nie lubię! Więc dzisiejszy konkurs masakra! i jeszcze ten pierwszy skok Małysza i skoki Ljoekelsoeya:( i jeszcze niewykorzystana szansa na podium romoerena:(

  • vero92 profesor

    On skoczył tak lekko. Jest w super formie. Będzie się liczył w walce o kulę napewno. Ale ta forma, jeżeli taka idealna jak mówi Morgi, będzue się cofać. Nastąpi regres, pomaału jak to miał miejsce u Jacobsena w poprzednim sezonie. Tylko żę może to dziać się zbyt wolno, zbyt długo może skakać dobrze. I może mu wystarczeć punktów żeby potem nie skakać wyśmienice a spokojnie na ile mu forma pozwoli. No ale trzeba gonić. Morgi teraz robi ze wszystki co chce, on nadaje rytm, tempo- wszystko. Ale niedługo to się zmieni. Taka jest kolej rzeczy. Na razie nie ma sobie równych, niedługo będzie już musiał walczyć, a potem pewnie będzie oddawał wyżze miejsca... tak pomału pewnie się stanie.. Zobaczymy. Jednak Małysz ma jakieś rzerwy, coś do poprawienia i to dobrze. Poczekajmy. Adam jest wielki. A dzisiaj znowu pokazał kim jest. 12 pozycji. Gdyby ten pierwszy skok się udał. Ale nie gdybajmy. Powodzenia w Villach. Obiekt Adama xD :)

  • gocha252 początkujący

    Adamo pokaże im jeszcze co potrafi! Mistrzu ja w Ciebie wierze!

  • anonim
    nic z tego nie będzie

    widać gołym okiem. nawet dwa takie skoki jak w drugiej serii i tak nie starczą na podium. A wychodzi tylko jeden. Stoch jest cienki strasznie choć w gębie był mocny jak Kruczek.

  • Canton doświadczony

    Hattrick dla Austriaków. Morgenstern znów najlepszy! Od rana widniała dyskusja - czy Morgi wygra po raz trzeci z rzędu. Wielu było, którzy mówili, że nie. Wielu mówiło coś, że jednak ktoś będzie lepszy. Lecz lepszych nie było. Morgenstern zwycięża trzeci konkurs z rzędu. Już od pięciu lat jest w ścisłej czołówce najlepszych skoczków. Aż dziwne, że jeszcze dwa tygodnie temu w rubryce liczba zwycięstw w Pucharze Świata u Morgiego widniała liczba: 2. Teraz ta liczba wynosi 5 i z pewnością będzie często uaktualniana.
    Andreas Kofler zaczął sezon bez punktów w Kuusamo. Coś mu tam nie wyszło, wiadomo - początek sezonu. W Tronsheim spisał się wyśmienice. Dziś ustąpił tylko Morgiemu.
    Trzecie miejsce dla Wolfganga Loitzla. Do tej pory na podium był on trzykrotnie. Ostatni raz 7 marca 2001 roku w Falun. Wtedy, kiedy wygrał Adam Małysz. Po sześciu latach, 9 miesiącach i dwóch dniach Loitzl znów spocznie na podium Pucharu Świata. Austriacy, wspaniale. Wspaniale też Norwegowie. Hilde i Romoeren mają bardzo udany początek sezonu. Wielu reprezentacjom nie udał się początek sezonu. O Polakach już wszystko wiemy. Małysz jeszcze nie wygrywa, ale jest w czołowych dziesiątkach konkursów, i z tego się cieszmy. Pozostali Polacy, na czele ze Stochem bez punktów. Dziwi mnie trochę to, że Kot nie zdołał ani razu awansować do konkursu z kwalifikacji! A szansę miał już trzy! Czy dostanie czwartą? Zobaczymy. Niemiłe nastroje też zapewne w Finlandii. W ciągu tego weekendu w Trondheim jedynie Ahonen i Hautamaeki zdobyli punkty! Nieudany start drużynowych mistrzów świata juniorów z Schonach z 2001 roku. Happonen, Lappi i Olli nie przebrnęli nawet kwalifikacji! Niezbyt udany poczatek dla Czechów. Każdy skoczek z tego kraju, już raz chociaż odpadł w kwalifikacjach. Jedynie Koudelka awansował do konkursów. No i Niemcy też słabo. Najlepsza pozycja dla nich tego weekendu to 11. lokata Neumayera. Potem, lokaty w trzecich, czwartych czy piątych dziesiątkach.
    Tak więc z pewnością krytyka dla Polaków będzie. Ale można zauważyć jedno. Że wszyscy zawodnicy z danych ekip trenują tak samo, w takim samym rytmie. Inaczej nie byłoby dziwnej niedyspozycji u zawodników z Polski, Czech, Niemiec czy Finlandii.

  • Myszysko początkujący
    Trondheim-czyli jak ja to widziałam :p

    Dzisiaj w Trondheim skoki były
    Lecz tam brakło Piotra Żyły
    Ale najpierw Kamil Stoch
    oddał na 108 skok.
    Później kilka dobrych skoków
    I nasz Kamil stanął z boku.
    Znany niemiec Martin Schmitt
    113 skoczył dziś
    Jego rodak Georg Spaeth
    Juz nie słucha radia Zet
    skoczył mniej niż Martin Schmitt
    Więc o podium może śnić.
    Ale w końcu przyszedł czas
    Na dziesiątkę to jest fakt.
    Komentator głupio gadał
    Ale mnie tym nie przeszkadzał
    Kofi bardzo ładnie skoczył
    Więc przed innych się potoczył
    Kiedy zobaczyłam Kocha
    Nagle pokochałam Stocha!
    Bo choć skoczył trochę dalej
    Ja nie lubię jego wcale.
    Ale Adam Małysz(chyba)
    skoczył mało, no cóż. Bywa.
    Chwilę potem norweg skoczył
    Dość daleko lecz co z tego?
    Do Morgiego mu daleko.
    Kiedy Morgi skoczył tak
    prowadzenie objął wznak!

    II seria się zaczęła
    Od Kazaha patałacha
    skoczył dzisiaj mało tak
    że zawalił mu się swiat!
    Martin śmiało ale mało.
    A nasz Adam dobrym skokiem
    Wynik swój poprawił ,,trochę".
    Dziś Kofiemu się udało.
    Chociaż Gregor skoczył mało.
    Później Wolgfang dobrze skoczył.
    Więc pan Pointner aż podskoczył.
    Romoren ich nie pokonał.
    Monę miał jakoby skonał.
    No a Morgi leciał długo.
    Długo sprawnie bardzo ładnie.
    Podium bardzo ładne było.
    Austryjackie ze az miło.
    Szkoda, ze się juz skończyło.

  • Ralf początkujący
    @Michal

    Dzieki za info!
    Troche ta matematyka szwankuje :) no bo niby teoretycznie, skoro był 8. w zawodach, to niby jak mial wypasc z 10. na 11.?
    a tu prosze, jak Filip z konopi wyskoczyl Kofler.
    Na szczescie roznice nie są duże,więc moze juz next week bedzie znowu dobrze.

  • Usia profesor
    @jozek, @ZKuba

    Wy "siem nie znacie, trenerzy wiedzom lepiej" :P

    Oni powinni nadal trenowac z 12 belki. Przeciez to bardzo niska belka. Co Wy pleciecie... :PP

  • gaga stały bywalec

    Sebastian Szczęsny jest dobry ale do siedzenia w studiu i gadania, a Szaran najlepszy do komentowania:)

  • Michał doświadczony
    @Ralf

    Adama z pierwszej 10 wypchnął Kofler, zdobył od niego w dzisiejszym konkursie o 48 pkt więcej

  • Hannawald bywalec
    Carmen

    napisalem: równie udanych sezonów...chodzi mi o zawyżone oczekiwania do malysza

  • Ralf początkujący
    Kto "wypchnał Adama z"10" PŚ??

    Pytam, bo nie znalazłem odp.

  • jozek_sibek profesor
    @ ZKuba36

    Zgadzam się w 100% - tak w tej chwili bedzie najlepiej dla wszystkich(polskich skoków i zawodnikow).

  • Hannawald bywalec
    Presja i wymagania

    Fachowcy z chatu - kim wy jesteście, ze tak wszystko komentujecie i wydajecie sądy na temat polskiej kadry szkoleniowej i PZN?
    Od Adama nie można wymagać niczego, a jak sie poprawi to taka ''górka'' oczekiwań zostanie osiagnieta
    chłop zrobił swoje już dawno, dawno temu i wy jeszcze macie czelność coś mu zarzucać...śmiech na sali.
    PZN jak i inne związki sportowe, to największa choroba polskiego sportu.
    Myślicie, ze gdzie poszły wszystkie darmozjady i cwaniaki...?
    w kraju nad wisla, upłynie jeszcze dużo wody w odrze zanim cokolwiek zacznie sie poprawiać, a ja osobiście sádze, ze nigdy sie nie poprawi...cóż smutna rzeczywistość

  • manuel@ doświadczony

    Morgi is the BEST!..jesteś cudowny!...3 wygrane/ 3!..coś pieknego...wszyscy twoi fani ( w tym ja..).. są z ciebie dumni...!

  • gaga stały bywalec

    http://www.youtube.com/watch?v=fQwUgrVV7KY
    to filmik na którym Adam ustanowił rekord własnie w
    Trondheim..:)
    Co do historii to w -->
    w 2001 Adam - 1
    w 2002 Adam -2
    w 2007 Adam - 7
    :))

  • Carmen stały bywalec
    @Hannawald

    To jakim cudem zdobył on 3 kule pod rząd yyyyy...? wytłumacz proszę

  • Suchcia bywalec

    Pierwszy skok Morgiego był dzis fenomenalny!Zdeklasował rywali tak jak czynił to Małysz za swoich najlepszych lat. To było cos pieknego! Dzisiejszy konkurs pokazał jednak przedewszystkim ze to Austriacy sa najlepsza drużyną i ze naprawde bardzo trudno bedzie z nimi wygrac a Kussamo i konkurs druzynowy był widocznie tylko wypadkiem przy pracy. Zaskoczyła mnie dzisiaj tylko słabsza postawa Gregora Schlierenzauera. Ciesze sie natomiast z tego ze Romoren wrócił do swojej formy bo naprawde smutno bylo mi ogladac jego skoki w zeszłym sezonie. Co do Adam mysle ze trzeba mu dac poprostu jeszcze troche czasu a Mistrz znow powroci na sam szczyt. Co do reszty polskiej druzyny nie chce mi sie nawet wypowiadac:(

  • tomski początkujący
    ,,, kto, smaruje ten jedzie.???

    .... UWAGA.!

    Pilnie poszukiwany nowy WAZELINIARZ. !


    -różnice prędkości 0,9-1,6km to koszmarnie duża
    strata na długości skoku.

  • jaca początkujący

    Ile w zeszłym sezonie najwięcej punktów tracił Małysz do Jacobsena ( jaka był największ przewaga punktowa Norwega nad Polakiem ) ?

  • jozek_sibek profesor
    @ fajter1974

    Poprawa pozycji o 12 miejsc.
    Tak zawsze walczy A.Małysz - przykładów z lat oprzednich mozna mnożyć,ale żeby to robili inni,choćby K.Stoch.
    Po tej jego walce poznaje się prawdziwego MISRZA.
    Młodym brakuje cierpliwości,jak już cos osiagną to myślą,że tak będzie zawsze - przyklad M.Rutkowski i K.Soch.
    Młodym myślacym że już są super "Asami",po kiepskich skokach nie chce się nawet paru słów udzielić do kamery.
    Tak kiedyś w Pragelato(przed MŚ) zrobił Mateusz,a nie tak dawno powtórzyła to nasza 'nadzieja".
    Młodzi "Mistrzowie " nie tędy droga - brać przykład z prawdziwego MISTRZA,a wiecie kto nim jest.

  • Hannawald bywalec
    Morgernstern

    Mówiłem przed sezonem, ze Adam nie miał nigdy 2 równie udanych sezonów pod rząd.
    Mówilem,ze Morgenstern i Schlir béda b.sie liczyć, to mi jakiś mitoman i psycho harry potter napisał, żebym walnal sie o ścianę.
    chciałem sie z nim skontaktować, to nawet nie odpowiadał na wiadomości..
    jeżeli takie STWORY jego pokroju, będą komentować sport to - wola boża i niezłe bagienko...
    Anonim jeżeli chcesz robić za autorytet, to wyjdź na świat zewnętrzny i przemów z trybuny.
    Pisac na portalu to każdy głupi potrafii

  • ZKuba36 profesor
    treningi

    Dopóty będzie jak jest, dopóki skoczkowie nie zaczną TRENOWAĆ skoków z bardzo niskich belek startowych.
    Skoków z niskich belek nie można się uczuć wyłącznie
    podczas kwalifikacji i ew. pierwszej serii konkursowej.

  • klosek1212 początkujący

    Zgadzam się z Fanką co do psychologa:)

  • Ralf początkujący
    Kto wypchnal Adama z "10" PŚ?

    pytanie j.w.

  • Michał doświadczony
    @Fanka

    To nie jest kwestia prawidłowego wykończonia skoku,
    tu chodzi o dobre oddanie skoku, w każdym jego elemencie.

    Kruczek przed sezonem powiedział że dla Kamila skończyła się taryfa ulgowa, on nie ma już 18 lat i oczekiwania wobec niego są znacznie wyższe niż poprostu miejsce w 30

    Kamil ładnie skacze w treningach, seriach próbnych, często w kwalifikacjach. W konkursie bardzo często jest poprostu źle.. Właśnie do tego jest potrzebny psycholog! Strasznie niepodoba mi się to, że od wielu lat w naszej kadrze wszystko robione jest pod kątem Adama Małysz... Tak było za czasów Tajnera i Kuttina. Podobnie jest i teraz...

    W międzyczasie gdy treningiem poszczególnych zawodników zajął się Stefan Horngacher, było ok. Pamiętasz wysokie miejsce Roberta Mateji w TCS..?Bodajże w sezonie 2004/2005... Psychologicznie był bardzo dobrze przygotowany, jego skoki były powtarzalne.

    Teraz... Nie licząc dochodzącego do formy Adama, jest fatalnie... Adam jest niezwykle doświadczony i wie jak sobie radzić, ale reszcie kadrowiczów psycholog jest wg mnie niezbędny...

  • anonim

    Jest decyzja FIS-u. Zawody w Kranj przeniesione do Villach! Na 13 grudnia! Wielka szkoda że nie będzie ich w Krajnu jedank :(

  • ga-pa bywalec

    ciekaw jestem co sie stalo z Malyszem w I serii. Mysle ze polski sztab trenerski nie bedzie zadowolony z jego wystepu. Pamietam jak w sezonie TCS 02/03 gdy w bischoshofen malysz zajal 7 miejsce po skokach 119 i 133m. No coz... nie tedy droga do walki z austriakami

  • tomski początkujący
    ,,,, +12 do przodu ...

    Gratulacje Mistrzu.!
    ....drugi już, nie spóźniony skok był tym wszyskim co
    Twoi wierni kibice chcą ogłądać do końca tego sezonu
    Panie Adamie.!

    P.S. Prosimy Mistrzu popracuj nad pierwszym skokiem.?!

  • dr Dre stały bywalec
    @jozek

    To niech sie smieją z byłego trenera narciarstwa ze Szczyrku, mnie to nie obchodzi, a co do szacunku to do ciebie i tak mowie lagodnie, zauwaz ze do innej chmary tutaj wygadujacej brednie zwracam sie znacznie ostrzej, a co do statystyki nie wiem bo nei sprawdzilem, jestem na to zbyt leniwy,mam tez barzdo malo czasu, bardzo duzo pracuje, nie zajmuje sie cyferkami a praktyka, ale pozdrawiam

  • Carmen stały bywalec

    Ja pamiętam jak przed sezonem sam Morgi jego trener i Nawęd Adam Małysz mówili że Thomas będzie groźny .. nie chciało mi się w to wierzyć stawiałam raczej na Gregora.. a tu proszę mam kurde za swoje. Morgi skacze jak nakręcony chyba już teraz nikt nie jest w stanie powiedzieć ile to potrwa..? jak już sie będę wstrzymywać od komentarzy że sie szybko wypali.. bo tak może nie być.. Jednak liczę na doświadczenie Adama nie takiego rywala pokonywał;) dziś naprawdę nie dużo brakowało nawęd do podium ale ten pierwszy skok.. szkoda dało by to na pewno Adamowi pozytywnego kopa:) co do reszty co by tu nie napisać i tak nie będzie to miłe.. jest masakra.. Tak jak od 8 lat nie widać następcy Adama tak nie widać.. to jest przykre

  • ZKuba36 profesor
    Oddelegować !

    Skoro, jak wykazały zawody w Kuusamo i Trondheim, Stoch i Kot nie są w stanie zdobywać punktów w PŚ, to proponuję NATYCHMIAST oddelegować ich do PK.
    Uzasadnienie:
    Mamy tylko jednego skoczka klasy światowej i bez znaczenia jest kto będzie towarzyszył Adamowi w wyjazdach. Mogą to być zawodnicy, którzy wypracowali miejsca dla Polski w PK (Mateja, Skupień, Bachleda), a mogą to być juniorzy, którzy mają uprawnienia do występów w PŚ. Efekt będzie podobny. Nie zakwalifikują się do konkursu a jeżeli się zakwalifikują to nie zdobędą punktów. Czyli nic się nie zmieni. Jednak startujący w tym czasie w PK Stoch i Kot
    mogliby zdobyć w krótkim czasie tyle punktów, że zyskalibyśmy nowe miejsca startowe fundowane przez FIS. Jednocześnie zawodnisy ci nabraliby większej pewności siebie i dopiero wtedy powrócili do PŚ
    Dzięki takiemu posunięciu więcej juniorów mogłoby startować w PK. Myślę, że podobny ruch wykonali Czesi z Jandą. Pozdrawiam.

  • anonim

    @Michał

    Ja juz pisałam to niżej, ale żeby prawidłowo wykańczać swój skok do tego nie potrzebny jest psycholog.
    Kamil duzo traci na notach, bo zamiast prawidłowo wykończyć z telemarkiem woli machac rękoma jak małe dziecko, demonstrując swoje niezadowolenie.
    Po co to robi ? Czy ktos może mu tak szepnąc jak powinno się wykanczac skok ?
    dzieki tym notom nieraz nie ma go w finale.

  • vegx redaktor

    Jeśli Adam myśli o 5 Kryształowej Kuli to musi się szybko pozbierać i zaczac zajmowac miejsca w 3 zawodów. Przewaga Morgiego to już 217 punktów a na miejsca poza 30 jak to miało miejsce z Jacobsenem pod koniec tamtego sezonu nie mozna zbytnio liczyc.
    Morgi chwilowo jest poza zasiegiem, ale lepiej tracić po te 20-40 pkt niż 70, a na podium Adama już stać!
    Myśle, ze bedzie dobrze, ale przed TCS rewelacji bym sie nie spodziewał. Mam nadzieje tylko, ze ktos przerwie dominacje Morgiego.
    Jest mocny, ale drugie skoki ma zdecydowanie slabsze jednak.

  • anonim

    @ jozek_sibek
    Pozostan wiernym statystykiem skokow narciarskich i nie denerwoj sie tymi ktorzy nie znaja i nie doceniaja Twojej wiedzy. Mysle ze bez Ciebie byla by ta strona o polowe mniej atrakcyjna.
    Z powazaniem pk

  • anonim
    Villach

    Sądzę że Adam będzie w Villach na podium,ma nawet szanse wygrać!

  • anonim
    Cóż...

    No cóż... norge kojo... cóż...nie cuż :p


    A tak poza tym... Nie ma co wpadac w panikę. Przecież pamiętamy jak było w zeszłym sezonie, a jak na jego koniec w Planicy? Kto odbierał kryształową kulę? Adaś!
    W tym roku może być tak samo ( tfu tfu... tylko bez tego niebezpiecznego skoku... po ktorym stracil plastron lidera na rzecz Jacobsena).
    Adaś się rozkręca. Lepiej dla niego... Bo po co od razu świecić formą a później ją stracić? Inni będą zmeczeni, a Adaś będzie skakał jak z nut :)

    Nie ma co jeszcze wyrokować, skreślać... Pamiętajmy on ma już 30 lat!

  • Michał doświadczony
    PSYCHOLOG

    Miejsce Adama mnie dzisiaj cieszy. Powoli powoli będzie co raz lepiej.

    Natomiast niepojęte dla mnie jest to, że Stoch w kwalifikacjach bezpośrednio przed konkursem skacze ładnie, a już godzine później jest d_u_p_a :| wczoraj to samo, w serii próbnej spoko, w konkursie g_n_ó_j Powiem tak:

    PSYCHOLOG PSYCHOLOG PSYCHOLOG PSYCHOLOG PSYCHOLOG PSYCHOLOG PSYCHOLOG PSYCHOLOG PSYCHOLOG PSYCHOLOG PSYCHOLOG PSYCHOLOG PSYCHOLOG PSYCHOLOG PSYCHOLOG PSYCHOLOG PSYCHOLOG PSYCHOLOG PSYCHOLOG PSYCHOLOG PSYCHOLOG PSYCHOLOG PSYCHOLOG PSYCHOLOG PSYCHOLOG PSYCHOLOG PSYCHOLOG PSYCHOLOG PSYCHOLOG PSYCHOLOG PSYCHOLOG PSYCHOLOG PSYCHOLOG PSYCHOLOG PSYCHOLOG PSYCHOLOG PSYCHOLOG PSYCHOLOG PSYCHOLOG PSYCHOLOG PSYCHOLOG PSYCHOLOG PSYCHOLOG PSYCHOLOG PSYCHOLOG PSYCHOLOG PSYCHOLOG PSYCHOLOG

  • gaga stały bywalec

    Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!:)
    Pierwsza seria bardzo pechowa, no trudno... Ale za to w drugiej Małysz fantastyczny skok!

    Miejmy nadzieje , że za tydzień Adam skoczy dwa bardzo dalekie skoki!... I niech utrze nosa troszkę Morgiemu... :D

    Trzymam mocno kciuki:*:)!

    pozdrawaim

  • Wako doświadczony
    awans o 12 miejsc....

    Ta sztuka nie udaje się wielu... A tak właśnie było dzisiaj z naszym Adasiem. Znowu druga seria to scisła czołówka. Czyli jest nadal obiecujaco. A jak szkoda że ten skok z pierwszej seri nie był chociaż z 6 metrów dłuższy. Ale to nic Adam! Oby tak dalej. Juz wkrótce będzie to co miało byc dzisiaj. Podim które się nalezy!

  • norqe-kojo stały bywalec

    no cuż...najpierw o Norwegach:
    było dobrze, ale liczyłam na wyższą pozycje Toma! choler* 3 metry!
    austryjaczkach:
    co sie stałoo z małolatem gregorem? morgi daje światową lekcje skakania- NO CO! musze tak pwiedzieć
    polakach:
    ...Adaś dzięki ze jeteś...dzięki bogu nie jestem patryjotka, nie czuje wstydu za stocha!

  • Caffee doświadczony
    fajter1974

    szacunek! i podpisuje sie pod Twoimi slowami.. Tylko problem w tym, ze wszscy pseudokibice przestali wierzyc w talent i mozliwosci Adama, u nich jest juz jak to pisza "skonczony" ;( zal.pl

  • anonim
    -

    Adam jest mistrzu! potwierdzil to drugim skokiem awansowac z 20 na 8 miejsce to jest klasa! szkoda ze tylko on tak skacze w naszej reprezentacji...
    Morgi- szalejesz! no coment ;)

  • MarekBB bywalec
    bigrafcio

    Adam od dwóch lat nie odbiega znacząco prędkościami od pozostałych skoczków i dziś również tej różnicy nie było widać, więc nie ma co winić serwismana.

    Co do psychologa, to owszem, Kamilowi się przyda, ale przypominam że 15 miejsce Bachledy w Japonii (a może 17) w 2002 r. wynikało z tego, że oprócz Austriaków i Japończyków pojechały tam kadry B, więc nie była to bynajmniej zasługa psychologa.

  • jozek_sibek profesor
    @@dr Dre

    Skopiowane z newsa 8138 z 7.XII.2007

    autor: jozek_sibek (jozek_sibek@interia.pl) gg: 8727600, 08 grudnia 2007, 22:35
    @dr Dre
    Gdybyś tutaj częściej wpadał,to byś mniej wiecej wiedział od jakiego czasu ogladam skoki narciarskie.
    Do rzeczy. Ja jakoś nie przypominam sobie żeby przewaga A.Jacobsena nad A.Małyszem w ubiegłym sezonie wynosila ponad 500 pkt.
    Na ten temat zrobilem kilka wpisów w poprzednim sezonie - po,którym konkursie byla najwieksza przewaga, i jak szybko topniała.
    Teraz specjalnie dla Ciebie robię szczegółowy wypis:

    A.Jacobsen - A.Małysz - punkty po każdym konkursie i miejsca tych 2 zawodników w PŚ 2006/2007:
    I ---- 60 -- 0 ( 3 - nieklasyfikowany)
    II --- 86 - 16 (3-24)
    III -- 166 - 76(2-8)
    IV - 246-136(3-6)
    V - 346-176(2-5)
    VI - 396-236(2-5)
    VII - 441-258(2-5)
    VIII-541-298(1-6)
    IX - 621-330(1-5)
    X - 721-362(1-7)
    XI - 757-407(1-6)
    XII- 797-507(1-5)
    XIII-877-557(1-4)
    XIV-937-657(1-3)
    XV-987-757(1-3)
    XVI-987-817(1-3)
    XVII-1087-853(1-3)
    XVIII-1087-953(1-2)
    XIX-1113-1053(1-2)
    XX-1131-1153(2-1)
    XXI-1167-1153(1-2)
    XXII-1207-1253(2-1)
    XXIII-1287-1353(2-1)
    XXIV-1319-1453(2-1)

    Robiłem to na szybko,więc sprawdż czy jest dobrze i poszukaj najwiekszej róznicy punktowej między tymi dwoma zawodnikami.
    Pozdrawiam.

    Tak pisalem wczoraj ,ale skoro nie odrobileś zadania domowego to zrób to dzisiaj.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2007-12-09 16:09:50 ***

  • Anika profesor

    Jeżeli Kamil "rezygnuje" z wykończenia skoku, jeżeli ktoś musi dopiero przekonać go do walki - to ewidentnie potrzebny jest PSYCHOLOG!
    Żadne treningi tego nie wyeliminują.

  • fajter1974 początkujący
    Mistrz

    Forme miec i wygrywac jak Morgi to jest sztuka,ale po czym poznac mistrza? To co zrobil Adam dzis w 2 seri to dopiero jest wyczyn,inny zawodnik skapitulowal by ale nie nas mistrz.I wlasnie dlatego go szanuje i moze bardziej sie ciesze jak zrobi cos takiego jak dzis niz jest w formie i zostawia wszystkich w tyle.Ostatni sezon byl podobny,wpspomnicie moje slowa Adam pomalu sie rozkreca,a jak sie rozkreci to Morgi moze miec jeszcze lepsza forme to i takAdam go psychicznie wykonczy

  • anonim

    Morgi jeste[ wielki:* Pokazujesz, |e jeste[ wspaniaBym zawodnikiem:) Nikt nie odbierze ci KrysztaBowej Kuli:):*
    CaBa kadra skoczków z Austrii jest wspaniaBa:)
    Pozdrawiam:)

  • jozek_sibek profesor
    @dr Dre

    Ci co mnie znają to sie z Ciebie smieją.
    Chciałbym być młodzieniaszkiem,ale czasu nie cofnie sie.
    Uwazasz się za dojrzałego faceta dużo wiedzacego o skokach,a mnie za laika ogladajacego skoki 1 do 2 lat.
    -----------------
    autor: dr Dre , 08 grudnia 2007, 21:14
    jozek_sibek
    @jozek_sibek

    Jozek czy ty ogladasz skoki od roku badz dwoch? niebezpiecznie to uciekal jacobsen malyszowi kiedy to w pewnym momencie sezonu niktn ie wiezy ze polak jeszcze moze wygrac ps, bodajze przed zakopanem niepamietam dokladnie ale byl taki moment ze jacobsen mial przewage nad malyszem ponad 500pkt

    Odpowiedż mialeś pod wczorajszym newsem,ale nie raczyleś odpowiedzieć więc w nastepnym newsie skopiuje ją.

    "Doktorze" troche szacunku do innych,bo czesto można pomylić się.

  • klosek1212 początkujący

    Co do Kamila, to jeśli nie wykańcza już kolejnego z rzędu skoku a co za tym idzie nie wskakuje do 30-stki, to świadczy o tym, że nie ma dla niego róznicy czy zajmie miejsce 35 czy 28 , a to bardzo źle. W ten sposób nie odda takiej ilości skoków w PŚ jak inni zawodnicy co przekłada się na doświadczenie zawodnika w zawodach wysokiej rangi.
    Trudno powiedzieć czy potrzebny mu psycholog:/ , jednak nastawienie do skakania ma dosyć dziwne jeśli tak jest :)

  • Usia profesor
    @kibic Malysza

    No wiadomo, ze Adam będzie jeszcze wygrywał ale chyba dobrze by było jakby sie to zaczęło jak najwcześniej. I to samo reszta naszych.
    Widać, że szkoleniowcy naszej kadry zrobili mase błędów i miejmy nadzieje, że wezma sie wreszcie do sumiennej pracy i pomoga naszym skoczkom doszlusować do czołowki a Adamowi ladowac regularnie na podium!
    Za to otrzymuja tę kosmiczna wręcz pensję!

  • anonim
    nie mogę

    indor z całym szacunkiem ale masz chyba jakieś problemy psychologiczne w pierwszym komentarzu lamentujesz jak jest tragicznie " nie porównywać mi tego z poprzednim sezonem!
    Wtedy Adasiek od początku skakał na dobrym poziomie. Mimo iż nie wygrywał.
    To co się dzieje w tym sezonie to jakis senny koszmar!
    ja chcę się obudzić!"
    a godzine później prorokujesz zwycięstwa Małysza w Villach.
    Człowieku zdecyduj się w końcu na coś

    Pozdro

  • dr Dre stały bywalec
    Odtąd powiedzenie na ten sezon PS

    A JA WAM POWIADAM, ZOBACZYCIE, JESZCZE MORGI ZROBI KUPKE W LOCIE I TO NA Mś NA MAMUCIE

    A TO WSZYSTKO ZE SZCZESCIA :-)))))))))))))))))))))))))))))


    HEJ HO :-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

  • anonim

    Adam wypadł z 10-tki,znowu musi się kwalifikować.

    To ta mniej dobra wiadomośc.
    Ale myslę, że on to łatwo odrobi.

  • indor_ weteran
    Myślę, że Adasiek..

    ...wygra 2 razy na K90...i to mu pzwoli bardziej uwierzyć w siebie..

  • kibic_malysza profesor

    Jeszcze nadejdzie taki czas, że Morgen będzie lądował tuż za bulą a Adam będzie frunął na nartach 10m dalej od niego. Zobaczycie!

  • anonim

    Gdyby Malysz skoczyl pierwszy skok tak jak ten drugi to i tak byl by dopiero 5, wiec nie robcie z tego drugiego skoku takiej sensacji. Ogolnie Malysz szuka formy a pozostali zawodnicy z Polskiej ekipy jak to powiedzial Bachleda" nie wychylaja sie". Duzo pracy czeka Lepisto.
    Nastepne zawody moga byc dla Malysza tylko bardziej udane ale kogo jeszcze oprocz Adama ma Lepisto zabrac, to naprawde problem.

  • anonim

    @: bigrafcio

    Aby choc prawidłowo wykończyć skok do tego nie potrzebny jest psycholog.

    Napisałam juz o tym niżej, Kamil zbyt prędko rezygnuje machając przy tym rękoma jak mu cos nie wyjdzie, nie patrzy na to, że skok choc krótki mozna prawidłowo wykończyc, on tylko macha rekoma i manifestuje swoją złość, po co ?
    Nie lepiej tę złośc przenieśc na skocznię ?
    Niech ktoś mu wytłumaczy, jak nalezy lądować i otrzymywac wyższe noty za styl, bo takim zachowaniem daje tylko pole do popisu dla sędziów.

  • bigrafcio bywalec
    nie Dovizioso (*h38.neoplus.adsl.tpnet.pl)

    do 1 pytania to nikt go nie naładował bo nie skacze o 10 metrów dalej od innych.
    Na pytanie 2 powiem tak to wyjdzie im na dobre pomału Morgi oddał tylko około 40 skoków na śniegu rok temu tyle oddali Jacobsen i Gregor i później przyszła zadyszka formy więc dla mnie to dobrze, że oddali tyle skoków zobaczysz później o czym mówie.
    Pytanie 3 Jak pokazano wczoraj i dzisiaj Morgi nie wygrywa z przewagą 10 metrów wczoraj zaledwie łącznie oddał o 1 metr dłuższy skok dzisiaj 5 metrów. Moim zdaniem w końcu ktoś go powstrzyma to samo mówiło się o Jacobsenie i Gregorze którzy byli rekord za rekordem.

  • anonim

    To było wspaniałe z 20 na 8 awansować to może zrobić tylko MISTRZ A TAKIM MISTRZEM JEST NASZ ADAŚ.A na morgiego też przyjdzie czas i pora że będzie w słabszej formie.

  • Usia profesor

    Brak PSYCHOLOGA

    Brak SERWISMANA

    Trener "Z DOSKOKU"

    I jak nasi maja być w formie i skakać na poziomie światowej czołowki? Taki system nawet Austriaków i Norwegów by wykończył!

  • dr Dre stały bywalec
    Skoki

    Duzo lepiej sie skoki kiedys ogladalo, gdy malo kto sie nimi interesowal bo teraz pelno baranow niewiele majacych pojecia o skokach badz zadnego oglada i wiadomo uzywaja swoich zmyslow sluchu wzroku mowy zeby pokazac, iz kalectwem wiedzowym dysponują w skokach, zastanowcie sie co mowicie, to tak jak oczekiwac od np czlowieka ktory ma majatek 4 mln zeby za wszelka cene walczyl o kolejny milion zl, a co do jozka to zazartowalem sobie, z ta kupka, morgiego lubie i niech sobie wygrywa ile chce, po prostu smieje sie jako dojrzaly facet z mlodzieniaszka ktory sie podniaca, no ale to trzeba mu wybaczyc z racji wieku :-)

  • vegx redaktor

    Podsumowanie:
    W Trondheim Adam zawalił 3 najważniejsze skoki:
    1. Kwalifikacje
    2. I seria wczoraj - bylo go stac na 3-4m wiecej
    3. I seria dzisiaj - mocno spozniony skok, moglo byc 10m dalej
    +niskie predkosci
    Gdyby nie to, to byłbym 2 razy w czołowej 5.

  • kibic_malysza profesor

    Adam bardzo dobrze, 7 i 8 miejsce widać ze jest znacznie lepiej niż w zeszłym tygodniu. Za tydzień w piątek skoki w Villach, mysle ze 2 konkursy bo Kranj odwołali. Adam na mniejszych skoczniach ma do powiedzenia więcej :]

  • bigrafcio bywalec

    Jeżeli chodzi o Polskie skoki to brak nam psychologa. Był psycholog to nawet Mateja punktował Pamiętam dobre 15 miejsce Bachledy w Japonii po prostu Stoch spala się psychicznie potrzebny jest psycholog bo widać, że Adamowi jest nie potrzebny ale innym tak. Co do prędkości Adam ma bardzo niskie prędkości a osiągał w 2 serii 4 wyniki więc to świadczy o tym, że jak był by szybszy było by lepiej. Coś mi się zdaje, że mamy dosyć złego serwismana który nie potrafi odpowiednio dobrać smarów. Forma Morgiego jest mocna ale to nie to co rok temu pokazywali. Jacobsen i Gregor na początku tutaj też przyjdzie jakiś kryzys zobaczycie. Adam powoli się rozkręca psuje już 3 raz 1 skok i to go eliminuje z walki o dobre miejsce ale tak wczoraj poprawił się o 9 pozycji dzisiaj o 12 to samo pokazuje, że potrafi wiele tylko ma małego pecha w 1 skoku. Poprawi 1 skok i włączy się do walki o podium.

  • klosek1212 początkujący

    Rzadko się w ogóle wypowiadam , ale teraz chyba zacznę częściej ponieważ wiele komentarzy zaczyna mnie poważnie tutaj drażnić.
    Słowa kieruję do osób które popadają w hurraoptymizm a po zepsutym skoku Małysza nie kryją rozczarowania pisząc kompletne bzdury.
    Określcie się- albo jesteście kibicami albo nie.
    Jasną rzeczą jest, że ta dyscyplina charakteryzuje się tym, że nigdy nie wiadomo na 100% co zdarzy sie w następnym skoku.
    A pisanie głupot w stylu "Hannu do domu, chcę Kruczka" lub " Morgi , żebyś się nie przeliczył " oznacza tylko to , że osoba wypowiadająca się nie jest prawdziwym kibicem.
    Morgi jest w top formie, po prostu przyszedł na niego czas na dalekie skakanie. Z kolei Adam zepsuł skok w I serii, no bo .. zepsuł i tyle. Nie rzucajcie więc błotem w naszego szkoleniowca bo to nie on zaspał na progu.
    .......ileż zawiści i nienawiści, zazdrości i chamstwa w tym "polskim " kibicowaniu.

  • anonim
    mam dziś dużo pytań!

    1.kto tak naładował morgensterna?
    2.kto wymyślił,że nasi oddadzą za dużo skoków jak się potem okazało?
    3.CZY KTOŚ W KTÓRYŚ ZAWODACH TERAZ POKONA ,,MORGIEGO''?

    proszę o odpowiedź!

  • anonim

    I jeszcze coś, bo zapomniała.

    Czy koledzy Adama nie mogą nareszcie wziąc z niego przykładu ? maja w druzynie Mistrza Świata, takiego klasowego zawodnika, czy nie mogą wziąc przykład, że nie nalezy rezygnować ze skoku nawet jak ten nie wyjdzie ?
    Kamil rezygnuje, nie wykańcza skoku, prawidłowo i traci na punktach, czy ktoś nie może mu wbic to do głowy, że gdyby lądował prawidłowo, nawet jak skok zapowiada się krótki to byłby nieraz w finale ?

    Adam chociaż skok ma spóżniony, pieknie stylowo go wykańcza za co dostaje noty za styl wysokie.

    Kamil ! Obudz się ! I laduj choć prawidłowo!

  • indor_ weteran
    @anioł

    Mogłeś napisać, żeby był na podium :)

  • gnojek82 stały bywalec

    Prawde mowiac po pierwszym skoku troche sie zalamalem, ale potem nie moglem uwierzyc skok o 12 pozycji! Wspaniali kibice, Adam znowu dostal mikrofon :)

  • anonim
    Brawo Adam !

    Z 20-stego miejsca awansowac na 8 to tylko świadczy o tym jaka siła w nim drzemie, to klasa sama w sobie,
    jak tylko bedzie powtarzalny skok na pudło bedzie mozliwy i to może juz niedługo.
    Gratulacje dla Adama !
    Morgi poza zasięgiem choc w tym drugim skoku cos nie wyszło ale przewaga po 1 serii była zbyt duża aby coś stracił.
    Piekne zawody !
    Gratulacje dla pierwszej trójki !

  • anonim
    ciekawe

    zobacie se na na dole komentarz napisałem że małysz będzie w dziesiątce aniołki mu pomogą pofrunąć i pomogły

  • bigrafcio bywalec
    kris1316 (kris1316@o2.pl)

    Klasa owszem ale drugi skok nie był już tak dobry jak 1. A i jeszcze jedno Adam skacze tylko ma pecha z tym 1 skokiem to samo było i w Kuusamo i w Trondheim.

  • anonim

    A ja z innej beczki...
    1. przeciw notom za styl! - czy Ljoekelsoy skacze teraz tak źle stylowo, na 16 pkt? Skacze krótko, ale ułożenie w locie poprawne, narty równo, lądowanie jak zwykle stylowo; pewnie gorzej wychodzi z progu, mniejsza dynamka. Tylko dlaczego sędziowie "karzą" zawodnika za krótszy skok? - "karą" jest już dla niego krótsza odległość!
    Ocenianie w skokach to paranoja! Już kiedyś pisałem... to tak jakby oceniać styl w skoku o tyczce... Poza tym za dużo manipulacji, sympatii i antypatii w tym ocenianiu - podobnie jak w łyżwiarstwie figurowym, gimnastyce itd. A skok to rzecz wymierna! Argumenty o braku bezpieczeństwa sa chybione, bo żeby skoczyć daleko trzeba skoczyć dobrze technicznie, a więc optymalnie stylowo.
    2. Uważam, że punkty powinni otrzymywać także zawodnicy za miejsca 31 - 50. Skoro wywalczyli awans do 50 niech cos z tego mają. Będzie dla nich motywacja i dla wszystkich więcej emocji!
    3. Dla kogo te zawody w Norwegii?... publiczności jak na lekarstwo...

  • Atlantis bywalec

    @anioł

    09 grudnia 2007, 14:50

    "małysz będzie w dziesiątce aniołki mu pomogą pofrunąć"

    Stało sie, podziekuj im przy najblizszej okazji ;]

  • Caffee doświadczony

    i co? skonczyl sie? ze zdolal awansowac z 20 miejsca na 8? tlyko mistrz tak awansuje, tlyko mistrz potrafi sie tak zmobilizowac.. on za bardzo chce.. po wysmienitym finishu w zeszlym sezonie wszyscy oczekuja od Adama samych rekordow.. na nim ciazy presja! dajmy mu spokoj i cieprliwie czekajmy. morgi juz latem pokazal ze nie pottrafi na dluzsza mete nokautowac, pod koneic wypalil sie i gdyby nie to ze adam zrezygnowal ze startow w ostatnich konkursach, to nasz orzel by wygral caly cykl lgp! i tu morgi tez sie zmeczy, nie zycze nikomu zle, to jest w koncu sport, ale adasiowi zycze lepiej! a stoch? nie skomentuje tego. dla mnie polskei skoki to adam, na reszte nigdy liczyc nie mozna.

  • Atlantis bywalec

    I własnie teraz mamy czas w którym poznaje sie prawdziwych kibiców.

    Kto wierzy ze Adam bedzie jeszcze wygrywał moze sie takowym nazwac.

  • bigrafcio bywalec
    Brawo Adam morgi formę straci!!!

    Adam znów miał 4 wynik drugiej serii Szkoda tego skoku w 1 Serii bo był by 4. Co pokazuje że Adamowi nie wychodzi 1 skok w drugim skacze zdecydowanie lepiej. To nie wina formy po prostu Adam ma problem z 1 skokiem jak by wczoraj w 1 skoczył tak samo czyli po 129 był by na 4 miejscu dzisiaj też. Po prostu za bardzo chciał ale w drugiej serii udowodnił że może skakać.

    Coś wam powiem pamiętajcie że kto ma formę na początku później ją traci. Ja liczę na to, że za tydzień będzie inaczej. A Adam dochodzi do swojej optymalnej formy tylko psuje te pierwsze skoki tak było i w Kuusamo i w Trondheim. Adam ma problemy z prędkościami oraz z 1 skokiem.

  • kris1316 początkujący

    klasa Thomas....Adam lepiej zacznij skakać, i dobrymi skokami awansować w górę, a nie za sprawa kalectwa innych...bieda

  • Carmen stały bywalec

    No to się Austria cieszy ciekawa czy dożyjemy takich czasów że będą wszyscy Polacy na podium:) Brawo Adam z 20 pozycji na 8 jest nieźle

  • jozek_sibek profesor
    @dr Dre

    Też jestem całym sercem za Polakami,ale komentarze typu...."a morgi niech kupki nie zrobi ze szczescia' świadczą dobitnie jakim jesteś kibicem.
    Po co na zawiść i nienawiść do innych zawodników?
    LUDZIE ZASTANÓWCIE SIĘ CO PISZECIE.

    Przyjdzie czas,że A.Małysz będzie znowu wygrywał.

  • jozek_sibek profesor
    Pytanie?

    Trenerzy
    Po co były te zapowiedzi o super formie Polaków?
    Jaka to mamy super drużynę.
    K.Stoch wygrywa na treningach z A.Małyszem - tutaj nawet brak ambicji,żeby nawet wykończyć skok(tak wczoraj jak i dzisiaj).
    Kogoś mi przypomina - też uważającego się za super "ASA",przez którego przegraliśmy w konkurencji drużynowej awans do "8" o 0,1 pkt w mistrzowskich zawodach. Kto pamięta?

  • vegx redaktor

    Nie można było tak w pierwszej serii?!
    Jeszcze bym zrobił cos z naszym serwismanem.

  • Carmen stały bywalec

    I znowu się zacznie Małysz słabizna Małysz się skończył .. Małysz to Małysz tamto... wstydzicie się pisać takie rzeczy bo to co on dokonał jest ostatnią osobą na którą można coś złego powiedzieć... Nie zmienia to faktu że Kamil Stoch jak zawsze spala skoki w konkursie to nie nowość.. Adaś niestety też swój zespół ale 3mam kciuki za drugą serie i Już teraz gratuluje zwycięstwa Tomaszowi

  • dr Dre stały bywalec
    Małysz

    Zeby zachamowac fale paniki juz mowie ze malysz ewidentnie spoznil, mogl skoczyc okolo 126, 127metrow wiec nie panikujcie, amman tez spoznil ale nie tyle co malysz, dzieci nie komentujcie jak nie macie choc odrobine pojecia technicznego o skokach, od razu po wyjsciu w skokach widac bylo ze narty nie zplapaly szybko powietrza a bujaly sie, to jesst charakterystyka spoznienia, ale moze komus potrzba luuuppppppyyyyyy

    a morgi niech kupki nie zrobi ze szczescia

  • Luna Riddle stały bywalec

    Ja tam wierzę w Adasia, że w końcu się obudzi i pokaże nam, jak skacze prawdziwy MISTRZ!
    Nie możemy go tak skreślać, przecież on jest najlepszym skoczkiem polskiej reprezentacji! Pseudokibice, zauważcie to!

  • Michałek początkujący
    Beznadzieja ....

    żeby jakieś postępy były, coś szło do przodu ... cokolwiek ... a tu nic ... jest wręcz gorzej ...
    Zawsze wierzę i będę wierzyć w Małysza ... ale to co wyczynia on i pozostali nasi "mistrzowie" nie napawa optymizmem przed kolejnymi konkursami ...
    Nie wiem co kombinował Hannu ... ale wyraźnie coś przekombinował ...
    Zapewne za kilka tygodni wszystko wróci do jako takiej normy ...
    tzn Małysz będzie niezły ... a reszta jak zwykle ....
    a przed sezonem zapowiadali walkę o najwyższe cele ...
    yhhhhh

  • Luna Riddle stały bywalec

    Morgi jest fantastyczny! Widać z jak wielką łatwością skacze i jaką przyjemność dają mu te wyniki! Brawo!
    Czekam na drugą serię! Powodzenia!

  • Usia profesor
    Czy trenerzy zaczną wreszcie szanowac naszych skoczków?

    Czy nasza ekipa trenerska weźmie sie wreszcie do pracy?
    Czy nadal będa sobie robić 2-3 tygodniowe urlopy a potem w 2-3 dni realizować ze skoczkami ten 3-tygodniowy plan treningowy. Czy nie rozumiecie, że nasi skoczkowie to nie automaty a po prostu LUDZIE?
    Im potrzebny regularny trening a nie takie "szczytowanie" jak wracacie z urlopów!

    I do diabła zatrudnijcie wreszcie fachowca do smarowania nart a nie kogoś z łapanki!

  • indor_ weteran
    I nie porównywać mi tego z poprzednim sezonem!!

    Wtedy Adasiek od początku skakał na dobrym poziomie. Mimo iż nie wygrywał.
    To co się dzieje w tym sezonie to jakis senny koszmar!
    ja chcę się obudzić!

  • anonim

    małysz będzie w dziesiątce aniołki mu pomogą pofrunąć

  • Carmen stały bywalec

    A wystarczyło żeby Adam skoczył tak jak w kwali a było by pewnie podium :| Morgi jest nieosiągalny.. ale Kurde czemu Małysz tak zespól skok.. cholera....

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl