PŚ w Sapporo: Triumf Morgensterna, trzech Polaków w finale

  • 2008-02-03 09:48
Thomas Morgenstern wygrał drugi konkurs Pucharu Świata w Sapporo.

Austriak lądował na 135 m i 139 m, czym zdeklasował pozostałych zawodników. Drugie miejsce, ze znaczną stratą, zajął Janne Happonen (128,5 m i 134 m), a trzecie - Anders Bardal (127 m i 131,5 m).

Do serii finałowej zakwalifikowało się trzech Polaków. Najlepszy z nich, Kamil Stoch, sklasyfikowany został na 20. miejscu, po skokach o długości 122,5 m i 103 m. Warto dodać, że na półmetku konkursu Kamil był 10. Po raz pierwszy w tym sezonie zapunktował Marcin Bachleda - zajął 26. pozycję (111 m i 96 m). Trzydziesty był Stefan Hula (119 m i 87,5 m).

Piotr Żyła nie zakwalifikował się do finałowej serii, plasując się na 45. miejscu (99,5 m).

WYNIKI I KLASYFIKACJE:
Zobacz wyniki I serii konkursu »
Zobacz końcowe wyniki konkursu »
Zobacz aktualną klasyfikację generalną Pucharu Świata »
Zobacz aktualny ranking WRL»

Barbara Niewiadomska, źródło: Informacja własna
oglądalność: (16018) komentarze: (169)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Puchar Narodów II konkursu w Sapporo

    1.Austria ------ 1,11,15,17,19 - 166 pkt
    2.Norwegia --- 3, 4,12,14,16 - 165
    3.Finlandia ---- 2,27 ------------- 84
    4.Rosja -------- 5,13,28 --------- 68
    5.Japonia ------ 9,18,22,24,25 - 64
    6.Szwajcaria - 7,10 ------------ 62
    7.Słowenia --- 8,21 ------------ 42
    8.Niemcy ----- 6 ---------------- 40
    9.Polska ----- 20,26,30 -------- 17
    10.Francja -- 23 ----------------- 8
    11.Korea ---- 29 ---------------- 2

  • you've got a friend in me bywalec
    Wow ................

    Z postu "Zawodnicy jakich krajów stawali na podium PŚ"
    jednoznacznie wynika, że jesteśmy d-r-u-g-ą potęgą świata w liczbie zwycięstw na przełomie ostatnich 7 lat ! ! !

    Brawo p-o-l-s-c-y s-k-o-c-z-k-o-w-i-e ! ! ! ! ! ;((((((((

    Dzięki MISTRZU

  • jozek_sibek profesor
    Najwiecej zwyciestw w PŚ

    1. Nykaenen -- 46
    2. Małysz ------ 38
    3. Ahonen - --- 35
    4. Weissflog --- 33
    5. Schmitt ----- 28
    6. Felder ------- 25
    7. Goldberger - 20
    8. Widhoelzl --- 18
    8.. Hannawald- 18
    10.Hautamaeki-16
    11. Vettori ----- 15
    11. Kasai ------ 15
    11. Funaki ----- 15
    14. Kogler ----- 13
    15. Thoma ---- 12
    16.Morgenstern-11

  • jozek_sibek profesor
    Najwięcej razy na podium PŚ:

    1. Ahonen ----- 103 (35+41+27)
    2. Nykaenen ---- 76 (46+22+ 8)
    3. Małysz ------- 74 (38+19+17)
    4. Weissflog ---- 73 (33+19+21)
    5. Goldberger --- 63 (20+25+18)
    6. Vettori -------- 54 (15+18+21)
    7. Felder -------- 51 (25+15+11)
    8. Schmitt ------- 50 (28+14+ 8)
    9. Widhoelzl ---- 49 (18+17+14)
    10. Kasai ------- 42 (15+ 9+18)
    11. Nikkola ------42 ( 9+14+19)
    12. Hannawald - 40 (18+12+10)
    13. Funaki ------ 38 (15+12+11)
    14. Kogler -------37 (13+12+12)
    15. Thoma ------ 36 (12+14+10)
    16.Morgensrern-36(11+15+10)

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnicy jakich krajów stawali na podium PŚ

    Ostatnie 7 sezonów(od 2000/2001 do 2006/2007) oraz konkursy sezonu 2007/2008:

    1.Finlandia -- 45 - 37 - 34-10 zawodników
    2.POLSKA -- 35 - 16 - 15 - 1 zawodnik !
    3.Norwegia - 31 - 31 - 25 - 8 zawodników
    5.Austria --- 30 - 58 - 48-13 zawodników
    5.Niemcy --- 22 - 20 - 20 - 8 zawodników
    6.Szwajcaria- 8 - 13 - 11 - 2 zawodników
    7.Czechy ---- 6 -- 7 -- 7 - 1 zawodnik
    8.Słowenia -- 5 -- 1 -- 8 - 6 zawodników
    9.Japonia ---- 4 -- 5 -13 - 7 zawodników
    10.Rosja ----- 0 -- 1 -- 1 - 1 zawodnik
    11.Włochy --- 0 -- 0 -- 1 - 1 zawodnik

    Rozegrano 185 konkursy PŚ i przyznano:
    186 - pierwsze miejsca
    189 - drugie miejsca
    183 - trzecie miejsca

  • jozek_sibek profesor
    Podium PŚ 2007/2008 - po 18 konkursach

    Indywidualnie:

    1.T.Morgenstern ---- 9 - 3 - 3
    2.J.Ahonen ---------- 3 - 2 - 2
    3.G.Schlierenzauer - 2 - 4 - 1
    4.T.Hilde ------------- 2 - 1 - 3
    5.A.Bardal ----------- 1 - 1 - 1
    6.A.Kuettel ---------- 1 - 0 - 0
    7.J.Happonen ------- 0 - 2 - 0
    8.A.Kofler ----------- 0 - 2 - 0
    9.A.Jacobsen ------- 0 - 1 - 2
    10.B-E.Romoeren -- 0 - 1 - 0
    10.S.Pettersen ----- 0 - 1 - 0
    12.W.Loitzl ----------0 - 0 - 2
    12.S.Ammann ------ 0 - 0 - 2
    14.M.Neumayer ---- 0 - 0 - 1
    14.M.Koch ---------- 0 - 0 - 1

    Drużynowo:

    1.Austria ----------- 11 - 9 - 7
    2.Norwegia --------- 3 - 5 - 5
    3.Finlandia ---------- 3 - 4 - 3
    4.Szwajcaria ------- 1 - 0 - 2
    5.Niemcy ----------- 0 - 0 - 1

  • jozek_sibek profesor
    Miejsca Polaków w dwóch konkursach w Sapporo

    1.K.Stoch ------ 44,20 - 11 pkt
    2.M.Bachleda - 47,26 --- 5
    3.S.Hula ------- 29,30 --- 3
    4.P.Żyła ------- 38,45 --- 0

    Dorobek mizerniutki!
    S.Hula 2x w 30 konkursu ale tyko 3 pkt PŚ.

  • jozek_sibek profesor
    Niedzielne skoki Polaków

    Miejsca Polaków w kwalifikacjach i w konkursie

    1.K.Stoch ----- 17 oraz 20
    2.M.Bachleda - 44 oraz 26
    3.S.Hula ------- 30 oraz 30
    4.P.Żyła ------- 46 oraz 45

    Odległośći Polaków w kwalifikacjach i w konkursie:

    1.Kamil Stoch ------122.5m - oraz 122.5m i 103.0m
    2.Marcin Bachleda - 97.0m - oraz 111.0m i -96.0m
    3.Stefan Hula ------ 109.5m - oraz 119.0m i -87.5m
    4.Piotr Zyla ---------- 96.0m - oraz -99.5m

  • jozek_sibek profesor
    Lista startowa

    Do Sapporo nie przyjechali - z najlepszej "50" PŚ brakuje 18 zawodników:

    2.Ahonen ----------845 pkt
    3.Schlierenzauer - 839
    11.Małysz --------- 386
    13.Damjan -------- 357
    15.Koudelka ------ 312
    22.Hautamaeki --- 170
    24.Lazzaroni ----- 140
    25.Pettersen ----- 128
    36.Cikl ------------- 60
    37.Colloredo ------ 55
    38.Spaeth --------- 50
    42.Keituri ----------29
    42.Janda ---------- 29
    45.Aaraas -------- 28
    46.Vilberg -------- 26
    46.Hoeelwarth --- 26
    48.Mueller -------- 23

  • anonim

    aaa (*234.zamosc.mm.pl),
    obejrzyj sobie na youtube skrót zawodów z PŚ z Zakopanego z 1999 roku(wielka krokiew przed przebudową!) . Zawodykomentują miklas i ... Szaranowicz. Tak więc komentował on skoki już przed eksplozją formy małysza w 2001 roku. Oczywiście nie obyło się bez spektakularnej wpadki tzn. pomylił imię trenera niemców i wyszło na to , że trenuje ich były zbrodniarz wojenny Rudolf Hess

  • tomek stały bywalec

    Rezultaty pracy H.Lepistoe widać wyraźnie :
    A.Małysz zapominał jak się dobrze skacze a reszta jest szczęśliwa jak dojdzie do II serii .Nasze skoki zeszły na poziom Pucharu Kontynentalnego czyli II ligi.

  • anonim

    Skoki w libercu raczej nie zagrożone - www.skoky.net :) A czy ma ktoś informacje na temat składów na Liberec?

  • Anika profesor

    Z dziennik.pl:
    Adam Małysz ma wyrobioną markę. Dosłownie. Firma Brand Asset Valuator przeprowadziła badania popularności marek i wyszło jej, że nasz najlepszy skoczek to ścisła polska czołówka. Małysz jest lepiej kojarzony nawet niż Kościół katolicki.

    Numerem jeden w badaniu firmy Brand Asset Valuator jest Polska. Dalej Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy i Nokia. Potem Danone, Polsat oraz Wedel. Małysz znalazł się w pierwszej pięćdziesiątce i to wyżej niż Kościół katolicki, czy Grażyna Torbicka - pisze portal gazeta.pl.

    Co to oznacza? "Marka to byt złożony. Składa się na nią cała sfera skojarzeń i symboli oraz doświadczeń konsumenckich. Dziś marką może być nie tylko towar czy usługa, ale też instytucje, waluty, kraje, a nawet osoby publiczne" - tłumaczy dyrektor strategiczny grupy Young & Rubicam Brands, ktora zleciła badanie, Marek Staniszewski.

  • you've got a friend in me bywalec
    @miel_ec

    Mocno przesadzasz. I to w każdym punkcie. Jeśli chodzi o ów "komunikat" dot. formy Morgusia, to jest on powtarzany nagminnie od początku sezonu. W kółko mówi o tym Pointner, cały sztab austriacki, zawodnicy, ale najgłośniej i najczęściej klepie o swojej niebiańskiej dyspozycji sam Morgi. I jakoś mnie to nie wzrusza.
    Nie rozumiem dlaczego sprawa kontroli antydopingowej przyprawia Cię o wypieki. Poruszyłam tą kwestię dlatego, że podobnie jak ty nie posiadam ż-a-d-n-y-c-h informacji na temat jej funkcjonowania. Spektakularne wyniki Morgiego są dobrym pretekstem do tego, by zastanowić się nad tajnikami działania owej kontroli. Wszystko co zostało powiedziane (raczej: napisane) na tej stronie pozostaje w sferze spekulacji, z której przecież nikt nie ma prawa nas rozliczać. Pozwól więc, że tą kwestię przemilczę.
    Rozbawiła mnie Twoja teoria o snuciu teorii - to w ogóle ma sensu, zważywszy na to, że oboje teoryzujemy - robią to zresztą wszyscy na tym portalu ;)
    A tak na marginesie: jeśli jakiekolwiek podejrzenie poprę (jak to sam określiłeś) "logicznym argumentem", pozostanę w sferze podejrzeń czy może wyjdę daleko "poza" nią, zmieniając jednocześnie formę przekazu? Ośmieliłam się napisać "podejrzewam", właśnie dlatego, że (niestety) nie posiadam owych "logicznych argumentów". Gdyby było inaczej, znalazłabym bardziej stosowne słowo.
    Pozdrawiam :)))

  • Anika profesor

    FIS WORLD CUP SKI JUMPING
    Liberec 2008
    OFFICIAL PROGRAMME
    Thursday 7th February:
    16.00 - 17.45 Official training HS 134
    18.00 Qualification HS 134
    Friday 8th February
    15.30 - 16.00 Trial round HS 134
    16.30 First competition round
    17.30 Final round
    Saturday 9th February
    14.30 Qualification
    16.00 First competition round
    17.00 Final round

  • Szymoncz początkujący
    Filmy z Sapporo

    http://pl.youtube.com/watch?v=2P72B3MQxFQ Tutaj macie skrót
    dzisiejszego konkursu z Sapporo. Nagrane z TVP.

  • anonim

    http://www.holidayinfo.cz/kamera.php?lang=7&rg=11&loc=7 info o pogodzie w LIBERCU

  • anonim

    Czy ktoś ma jakieś informacje na temat Liberca ?

    Czy skocznia jest naśniezona ? spadł snieg ? Czy zawody się odbędą ?
    Bo wszedzie prawie wiosna, jak tam sytuacja wygląda ?
    Jesli ktoś cos wie prosze o info.

  • trollbuster początkujący

    @miel_ec
    "Moim zdaniem bezpodstawne snucie teorii dopingowych, jest wynikiem,powtórzę się, ściskającego pupę żalu, że to nie Adam jest na jego miejscu."
    co ty z tym Małyszem?co ma piernik do wiatraka?
    przecież jak Morgi był w formie w Sapporo to Małysz był w swej Małyszowskiej formie
    na jakim miejscu ?Małysz ma 4 kule a morgiemu brakuje jeszcze trzech
    trollom mówimy dość

  • anonim

    @slimak
    Morgen wcale nie ma super formy od LGP, bo 3 końcowe konkursy to była porażka, zresztą na mistrzostwach Austrii też się zbłaźnił ;p

    Nie lubię go, ale mimo wszystko gratuluję wygranej! Oddał dwa naprawdę fajne skoki :)))

    Szkoda Hilde, ale i tak się poprawił :P
    Mam nadzieję, że na podium PŚ będzie Schlieri i Tomcio :P
    No i Morgen to już wiadome, że wygra...

    Szkoda też drugiego skoku Kamila, ale i tak było lepiej niż wczoraj :)

  • miel_ec doświadczony

    "oficjalny komunikat brzmi - Morguś jest w formie, a jeśli ktoś poruszy kwestię dopingu, obraża zawodnika bądź wręcz spiskuje"

    Że tak zapytam, kto takowy "oficjalny" komunikat wydał?

    1. Ani ty, ani ja, zwykli obserwatorzy skoków nie wiedzą czy jednego zawodnika kontrolują częściej a drugiego rzadziej. Po prostu tego nie wiemy /chyba że masz takowe info, ja nie/

    2. O tym że Adama oglądali pod lupą z każdej strony, mniej więcej wiemy. Ale skąd wiesz, że Morgensterna też nie oglądają pod lupą czy innym mikroskopem?

    3. Prawo do podejrzeń ma każdy. Jednak warto je poprzeć logicznymi argumentami. Z moich rozważań wynika, że Morgen miał bardzo sprzyjające warunki do osiągnięcia, tak niesamowitej formy.

    4. Moim zdaniem bezpodstawne snucie teorii dopingowych, jest wynikiem,powtórzę się, ściskającego pupę żalu, że to nie Adam jest na jego miejscu.

  • Misty początkujący
    Morgi the best!

    Jak widać Morgi ma wygraną w kieszeni. Zasłużył chłopak. Po tym sezonie będzie strasznie zmęczony. Konkurs, jak widzę po komentarzach, nie był zbyt ciekawy. Żal mi Stocha, bo pewnie przy lepszych warunkach zostałby w dziesiątce. Ale dobrze, że aż 3 Polaków zapunktowało.

  • vero92 profesor

    Morgi ma juz KK. Niestety. Myslalam ze cos sie moze wydarzy, ktos mu przeszkodzi. Ale mozliwosci nie ma. Janne przygasl, Gregor to wiadomo ze by swojemu koledze z teamu nie zabral victorii bo wszystko jest ustawione, czy tak czy tak to ma juz taka przewage, Zasluzyl sobie, mysle ze tu wszystko bedzie podzielone w tym sezonie. Janne TCS, Morgi KK moze MS w lotach dla Adama? Mogloby byc.
    Co do dopingu. Fakt, faktem. Ja sie zastnawialam, bo na mistrzostwach swojego kraju nie wypadl jakos ponad norme, pod koniec LGP to tylko Adam go uratowal i dlatego zwyciezyl calosc. A ze na poczatku szlo mu dobrze i sam Morgi mowil ze sie cieszy bo ostatnio jest tak ze kto trymufuje na LGP to i w zimie (czyt. Adam Malysz. :) ). Moze sobie wszystrko ustawili a tu nagle lekka zalamka formy i cos bylo. Wszystko jednak rozstrzgnelo sie na poczatku. Nikt oprocz Morgiego tak naprawde nie byl w bardzo dobrej formie. On to wykorzystal bo byl, chyba ze wlasnie mu doping pomogl, ale to sa glupie spekulacje chyba. Teraz w Sapporo do tego czul sie pewniej bo nie bylo pozostalych VIPow. Z drugiej strony to czlowiek juz w formie nie moze byc? Przyzwyczailismy sie... ze w ostatnich latach KK- Adam, Adam, Adam, Janne, Janne, Adam... nam pasuje ta monotonia, w tym roku jej nie bedzie, Morgi odmienil losy. Ale cos dziac sie musi, jeszcze jest nastepny sezon. Teraz to tragedia sie musi stac zeby Morgi kuli nie zdobyl.

  • Anika profesor

    "Bo sukces jest naszym psychologiem" - mówi Hannu Lepistoe na łamach "Rzeczpospolitej"
    A co ma zrobić skoczek, gdy sukcesu nie widać nawet na horyzoncie?
    Pan Lepistoe chyba się nieco pogubił, a przy tym nie uważa za stosowne korzystać z pomocy psychologa. Szkoda. Zmarnował ten sezon, nie tylko Adamowi, ale i np Kamilowi Kowalowi, którego powołał do kadry A i nie wystawił w konkursie.
    Teoretycznie jest trenerem kadry A, a zajmuje się tylko Adamem, licząc na jego samoistne przebudzenie:P

  • aaa stały bywalec

    Najlepsi komentatorzy są na Eurosporcie a to dlatego ,że znają się na skokach ,w przeciwienstwie do pozostałych.Szaranowicz kiedyś nie komentował skoków tylko lekkoatletyke i przy tym powinien pozostać bo dobrze mu to wychodzi

  • maczo stały bywalec

    przecież ljokelsoy tez tak zrobil awansowal z 18 miejsca na 2 to bylo w sezonie 2004/2005 w Obersdorfie na TCS

  • anonim

    Hula, Bachleda, Żyła i Stoch to skoczkowie którzy nigdy nic nie osiągną. Ich mentalność im w tym przeszkadza! Są zakompleksieni. Im potrzeba psychologa a nie trenera. Jak słyszę jeszcze zachwyty komentatorów gdy któryś dostanie się do 30-tki to ręce opadają.
    TO JEST NIESTETY POLSKA MENTALNOŚĆ!
    Małysz to samorodek,może nie mieć żadnego trenera i będzie skakał dobrze. Małysz się skończy i skończą się polskie nadzieje.Taka jest niestety prawda.

  • anonim
    spektakularne awanse

    Właśnie to jest najbardziej fenomenalne w skokach, że można po 1 serii być pierwszym, a potem spaść na 15 miejsce. Pamiętam kiedyś taki konkurs, gdy Hiroya Saito, awansował chyba z 17 lub 14 miejsca na podium, ale jaki on wtedy skok oddał. Chyba to był rekord skoczni...wtedy, tylko nie wiem już, które to zawody były.

  • ~~kibic~~ początkujący
    awanse

    Adam Małysz w tym sezonie też miał spory awans. W Trondheim w drugich zawodach z 20. na 8. miejsce.

  • anonim

    Adam Małysz Hakuba z 26 na 8 :P

  • anonim
    spektakularne awanse po 1 serii

    Konkurs był oczywiście loteryjny, ale to są skoki, należy o tym pamiętać. Uważam, że mimo wszystko warto było się spieszyć z pracy, by zobaczyć go.
    Dawno nie widziałem awansu z 30. miejsca na 12. Może ktoś przypomni najbardziej spektakularne awanse i spadki po 1 serii z ostatnich lat. Pamiętam, że kiedyś Tami Kiuru z 30 na 15 miejsce. Poza tym chyba Ritzerfeld był kiedyś 5 i spadł na 30. Może ktoś dla ciekawości pamięta takie historie ?

  • anonim

    @ you've got a friend in me

    Podpisuję sie pod tym co napisałaś,
    mamy prawo wiedzieć i tyle czy to naturalna forma czy wspomagana.
    Nic więcej czy to cos złego ? Uważam, ze nie.
    Skoro jednych mogli badac na różne sposoby to dlaczego nie teraz ?

  • patrycja381 weteran

    @indor_ zgadzam sie z Toba,moglby powstac taki artykul o kontrolach w skokach narciarskich. ale kto by go napisal?

  • indor_ weteran

    Nie dam sobie głowy uciąć, ale wydawało mi się zawsze, że na kontrolę (jeśli jest, a chyba nie zawsze) idzie 1-sza trójka + jakieś niedobitki z losowań (przy okazji Małysz narzekał, że jakimś dziwnym trafem zawsze idzie on ;/).
    Nie sądzę, żeby Morgen się szprycował, ale jeśli rzeczywiście omijają go kontrole, to jest to nie fair choćby w stosunku do Adaśka z sezonu 2000/2001, który był permanentnie poddwany kontrolom antydopingowym.
    Na pewno kontrole sa na IO (nie wiem czy ma MŚ obowiązkowo też).
    Może by tak jakiś artykuł o kontrolach antydopingowych i dopingu w skokach?

  • monia stały bywalec

    Ale mimo to czasami miło usłyszeć jakieś prywatne zdanie komentatora o danym skoczku. Pamiętam jak Szaranowicz raz mówił oDaiki Ito, że na śniadanie zjadł ileś tam kiełbasek a potem ustanowił rekord

  • anonim

    zgadzam się z Twoją opinią, bo przy komentarzach p.Snopka idzie zasnąć. Ja do pana Szczęsnego nic nie mam. Tylko oni powinni czasami bardziej uważać na to, co mówią;) Lepiej powiedzieć o to jedno zdanie mniej... Można dodać inne- info na temat skoczka, czy jego osiągnięcia.

  • monia stały bywalec

    "Kamil Stoch z Porońca"
    Widać ze Szczęsny podąża szkołą Szaranowicza, ale przynajmniej przeżywa to co komentuje i wczuwa się w swoją rolę. A że czasami za bardzo to już inna sprawa.
    Osobiście wole takie komentowanie niż jednotonową intonację głosową produkcji Snopka czy komentatorów Eurosportu

  • anonim
    troche o komentatorze...

    Dzisiejszy konkurs relacjonował Sebastian Szczęsny. Lubię go jako komentatora, bo chyba nikogo nie krytykuje (mocno). Ale według mnie dzisiaj niepotrzebnie dodawal zbędne komentarze. Np kiedy Tom Hilde (po pierwszej seri 30-wiadomo, były zmienne warunki) w drugiej serii oddał dobry i długi skok, pan Szczęsny ironicznie powiedział:"nie można tak było w pierwszej serii?". Co Wy o tym sądzicie? Ja uważam, że komentatorzy czasami przeginają. Skoczek przecież wyczuwa na jaka odległość może sobie pozwolić.. tak żeby nic mu się nie stało!
    Podobnie komentuje pan Szaranowicz:"Małysz jest w beznadziejnej formie". "Może powinien sobie na jakiś czas odpocząć"... Przecież Adaś ma już ogromne zasługi i na pewno nie życzy sobie takich komentarzy!
    Jaka jest Wasza opinia? Ktoś się ze mną zgadza?

  • patrycja381 weteran

    @miel_ec zgadzam sie z Toba Morgenstern ma prawo miec wysoka forma i ma prawo wygrywac.
    Ja sie jednak ciesze, ze wtym roku Morgi bedzie mial KK.uwazam ze mu sie nalezy, a Austriacy nie sa tacy zadufani w sobie jakby sie wydawalo.

  • you've got a friend in me bywalec
    spiskowa teoria dopingowa ???

    Morgi jest w tym sezonie dobry. Zdumiewająco dobry. Nikt nie powinien tego kwestionować. Jeżeli jednak zawodnik przez bardzo długi czas utrzymuje się w ścisłej czołówce, ba, praktycznie nie schodzi z podium, kibice mają prawo zastanawiać się, czy ów LIDER nie skacze przypadkiem na (sorry za wyrażenie - średnio pasuje do tematyki sportowej) podwójnym, potrójnym czy poczwórnym gazie. Trenerzy i kibice innych nacji (w sezonie 2001) chodzili wokół Małysza ze szkłem powiększającym doszukując się przyczyny fenomenalnej formy. Tymczasem Austriak zdaje się być pod specjalnym parasolem ochronnym - oficjalny komunikat brzmi - Morguś jest w formie, a jeśli ktoś poruszy kwestię dopingu, obraża zawodnika bądź wręcz spiskuje. Ja odnoszę jednak wrażenie, iż często przymyka się oko na drobne grzeszki Austriaków. Nie rozumiem dlaczego. (Przypomnijcie sobie tzw. gaciową aferę "Wunderwaffe" - ich plan nie został wprawdzie zrealizowany, trzeba jednak przyznać, że mieli chytre zamiary). Nie oskarżam Morgiego, nie obrażam go, mam jednak prawo do podejrzeń.

  • anonim

    Znowu zwycięstwu Morgiego ;D Jakby nie było skoczył swoje ;) No i kulę ma już w kieszeni. Teraz tylko Schlieri musi wskoczyć na drugie miejsce w PŚ i będzie ok ;P

  • miel_ec doświadczony
    teoria spisku dopingowego

    Nie wiem skąd czerpiecie wiarygodne informacje na temat kontroli dopingowych:) Czy ktoś z Was jest w stanie podać mi takie źródło, jakże ciekawej wiedzy, który skoczek był kontrolowany pod względem dopingu? Nie sądzę aby było to podawane do wiadomości publicznej.
    Czy sprawa jest marginalizowana? Ostatnią głośną dyskwalifikację za prochy miał chyba Vasiliew. Adam też coś mówił, że pewnych leków nie może brać. Wynika z tego że kontrole nie są sporadyczne. Takie moje zdanie.

    Wam po prostu żal (...), że Morgen skacze daleko a nie Małysz. I żeby nie było, że go bronię. Nie przepadam za nim, ale gość jest dobry już od paru sezonów. Bardzo doświadczony jak na swój wiek i pochodzi z kraju, gdzie skoki są na wysokim poziomie. Ma prawo mieć wybitną formę? Chyba tak.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2008-02-03 16:05:23 ***

  • anonim

    Nie no! Morgiemu już się należy Kryształowa Kula, ale mógłby już przestać wygrywać :)

  • noja bywalec
    you've got a friend in me

    a moze boja sie jakiejs kompromitacji,afery .. ?
    to jest bardzo ciekawy temat ktorego sie wlasciwie nie porusza

  • you've got a friend in me bywalec
    doping

    @norqe-kojo
    Czytam większość twoich wypowiedzi ale dziś po raz pierwszy od dłuższego czasu się z Tobą zgadzam. To jest baaardzo podejrzane, że do kontroli antydopingowej "zaciąga" się przeciętniaków bądź zawodników skaczących nierówno a nie zdecydowanego lidera. Czy ktoś z was wie kiedy w ostatnim czasie Morguś został przebadany bezpośrednio przed lub po zawodach?
    Jeśli chodzi o doping, z tego co czytałam jest mnóstwo tzw. środków dozwolonych, którymi sportowcy mogą się 'posilać'. Problemem jest 'granica' pomiędzy tym co dozwolone, a tym czego stosować kategorycznie nie wolno. Kiedyś czytałam artykuł o tzw. beta- adrenolitykach rzekomo używanych przez skoczków (żadnych konkretów nie podano). Szkoda, że sprawa dopingu w skokach narciarskich jest kwestią marginalizowaną, wiadomo bowiem, że żadna dysctyplina sportowa nie jest wolna od tego problemu. Trenerzy, często też zawodnicy mówią, że stanowią taką małą narciarską rodzinę, ponieważ wszyscy znają się doskonale od lat. A przecież w każdej rodzinie zdarzają się problemy ;)

  • doris stały bywalec

    to brzmiało coś jak wszystkiego najlepszego ale nie wiem dla kogo?

  • noja bywalec

    a no wlasnie...3 razy widzialam ten moment ale za kazdym razem widzialam cos innego ^^ slaby wzrok jest tak rano :)

  • arcadinho bywalec

    Do Liberca powinni pojechać Małysz Stoch Hula i Kot a na kontynentalny Rutkowski Śliż Bachleda i Miętus a Żyła nie odpocznie i troszke potrenuje

  • anonim
    -

    @slimak
    Mylisz się formę jedną z najdłuzszych miał Adam kiedy 3 razy pod rząd wtgrywał PŚ!
    I od lata 2006, od LGP az po zimę 2006/07, kiedy zgarnął wszystko.
    Podczas lata ubieglorocznego, gdyby nie to, ze Adam musiał z powodów osobistych zrezygnować z ostaniego startu, wyrwałby zwycięstwo Morgenowi, bo ten juz tak dobrze nie skakał, skoro Kamil go pokonał.

    Popieram tez tezę@norge kojo, dlaczego badaja innych a nie zwycięzcę?
    Adama też badano i to nie jeden raz.
    Rozwiałoby to wszelkie spekulacje.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2008-02-03 17:04:30 ***

  • marjam bywalec
    morgen

    Tego, że Morgen w końcu wystrzeli z formą i wygra cały PŚ można było się domyślić już dawno. Człowiek w wieku 22 lat już od pięciu sezonów jest stale w 10 PŚ, a z roku na rok coraz bardziej stabilny i coraz groźniejszy. Złoty medal na IO, brąz w MŚ na średniej skoczni, brąz w MŚ w lotach (czyli dwa krążki, których nie ma jeszcze nawet Małysz). Naprawdę ciekawe, jak będzie się rozwijał dalej...

  • luki stały bywalec
    Forma Morgensterna

    autor: similla , 03 lutego 2008, 10:03
    -

    Co do Morgiego, czy nie uwazacie, że te wygrane zaczynają być bardzo podejrzane?

    ............
    Haha! Poszusowałaś ostro po bandzie ;-)) Czy mamy jeszcze jakiś zwolenniów "spiskowej teorii dziejów" ;-)?

  • anonim
    slimak

    forma która sie skończy po powrocie z Japoni! i bardzo dobrze bo nigdy tego gowniarza nie lubiłem!

  • anonim

    gdyby nie błędy Lepisote to Małysz bił by się z Morgim o zwycięstwa
    tak jak w letniej GP w Zakopanem kiedy wygrał:skacząć 139,5
    teraz wszystko stracone:(

  • Caffee doświadczony

    ooł i Adaś 12 w generalce już. ale nadrobi szybko gdy tlyko wystąpi w najbliższym konkursie ;D

  • anonim
    spokojnie

    hmmm.....
    a czy nikt nie zauważył, że morgi oststni raz wygrał w oberstdorfie ponad miesiąc temu...
    podczas tego miesiąca skakał sobie ze zmiennym szczęściem i wiele razy mu pomagał wiatr (a raczej przeszkadzał jego rywalom)...
    posądzenia o doping są conajmniej dziwne i chyba spowodowane tym,że to przeciez adam miał dominować...
    przypomnijcie sobie co robił dwa sezony temu ahonen, kiedy również wygrywał konkurs za konkursem ;)

  • noja bywalec

    no napewno jest zmeczony tak jak kazdy... bo pomimo wszystko on tez jest tylko czlowiekiem :)
    wiesz,chyba musze przestudiowac ten skok.. xD
    A co do druzynowki i w ogole mistrzostwa to .. wiaze wielkie nadzieje z Norwegami :) Popatrzmy...Morgi i Schlieri skacza dobrze ale za to Koflerowi cos nie idzie...Koch skacze jakby mial zaraz spasc a mimo to zawsze ma jakiestam wysokie noty :/ Pauli jest nierowny a Loitzl...hym on tez skacze raz tak raz tak..watpie ze Alex wybierze swoja czworke spoza tej piatki :)
    ah Norwedzy ... Skacza ostatnio bardzo dobrze :
    Tom potrafi "przywalic", Muffi odnaduje powoli forme, Bardal skacze ostatnio naprawde swietnie ...no i podejrzewam ze Romoerena wystawi Mika bo kogo innego .... hym no nie wiem.Zawody powinny byc bardzo ciekawe :D no i na wysokim poziomie z czego mam nadzieje ze poziom Norwegow moze byc wyzszy..
    ah no i czaja sie tam Finowie ...

  • anonim
    Będe wielbić Małysza do końca swojego życia

    Za to co zrobił, za to co nadal robi i za tę jego skromność i za to że poprostu skoki Małysza kocham. Niewiele rzeczy w życiu jest co moga tak cieszyć a mnie najbardziej własnie cieszą sukcesy Adama.

  • dr Dre stały bywalec
    ktos tu pisal o dopingu

    ja nie bede az tak ryzykowac ze stwierdzeniem, jedynie dodam iz kiedy polak - nasz Adam wygrywal przeszkadzalo to wielu federacjom, tzn byli nieco zniesmaczeni, np wygral TCS, niektore wypowiedzi byly malo powsciagliwe, nie pamietam kto to powiedzial ale bylo cos takiego, iz tcs to jest turniej dla niemcow i austriakow i jakim prawem polak to wygral :-), ale ogolnie rzecz biorac przez caly sezon byl lekki niesmak, po czym hoffer wielokrotnei stwierdzal po zeszly Pś że dąży do tego ( zmiana przepisow i inne ) aby byla rywalizacja na skoczni, nie chce dominacji kogos, chce prawdziwą zdrową rywalizacje, w tym pś hofer zamilkł, nie wspomina nic o rywalizacji, sądze że taki obrot sprawy jest na porzadku dziennym, ale jesli wygrywa zawodnik ze wschodu Europy zaczyna to niektorym przeszkadzac, nie wiem czy w cos w tym jest, mozliwe ze sie myle, napewno morgen zasluzyl na ps, jest w super formie, zasluzenie wygrywa, wpisuje sie do historii, ale i jest poblazliwie traktowany to przez sedziow i nie tylko......

  • miel_ec doświadczony
    @norke_kojon

    "bo zwyczajnie to nierealne" jak widać na załączonym obrazku jest to realne. Jeżeli tylko Morgi przejdzie pomyślnie kontrolę dopingową trzeba będzie doceniać jego równiuteńką i wysoką formę. Nie rozumiem twojego argumentu dotyczący lądowania z telemarkiem lub bez... jest trochę bez sensu jeżeli mówimy o całym sezonie. Na sposób lądowania ma wpływ wiele czynników, nie tylko wytrzymałość fizyczna.

  • norqe-kojo stały bywalec
    -

    gdyby miał mocne nogi to po pierwsze by nie "kucnął" a po drugie markowałby telemark, bał sie wylądowac z wypadem wiec klapnął, prawą narta jeszcze wcześniej niż lewą co mówi ze chciał coś działać ale nie mógł bo ta noga pierwsza byla jż przeciażona! telemark jest trudniejszy niż "klapa"...myśle ze był zmęczony

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2008-02-03 16:10:23 ***

  • marta- bywalec

    to co morgi teraz robi jest fenomenalne
    nie straszny mu zły wiatr itp. tak samo jak Adamowi kiedy rok temu i wczesniej w fenomenalny sposób wygrywał :) ( i wierze ze dalej tak bedzie z Adamem )

  • norqe-kojo stały bywalec

    @noja

    masz racje...wystaczyło 6 miejsce, mysle ze teraz w Libercu Hilde załapie sie na podium przynajmniejw jednym konkursie, bo lubi tą skocznie, jako junior tam skakał...no trzymajmy kciuki !


    morgi sie zmęczy...wiesz, wolałabym by poprostu nie wygrywał i by w drużynówkach koledzy zawalali...ale w drużynówce bardziej w roli faworytów "NOrwagowie lotnicy" ! :) morgi bedzie chciał pokazac jaki wielki jest w drużynówce, i skończy sie jak w Kuusamo..bedzie tyłkiem zeskok szorował

  • norqe-kojo stały bywalec
    miel_ec

    no tak, tylko że co innego jest być mlodym i jechać se raz na rok na zawody 3 dniowe a co innego skakać regularnie na takich imprezach jak PŚ gdzie jeszcze nikt nie tzrymał takiej formy jak morgi bo zwyczajnie to nierealne, sam wiesz ile czynników wpływa na udane skoki, czy to mozliwe by te czynniki były zawsze dla morgiego przychylne? najgorsze 6 miejsce świadczy o tym ze nawet jak spada mu forma to i tak jest nie do prześcignięcia przez 44 innych zawodników skaczących tego samego dnia ! a skoro ma tyle sił to czego nie wylądował dziś telemarkiem jak skakał 139m ? rekord ma 142 i Bardal wylądował z wypadem...a morgi nie !

  • noja bywalec
    norqe-kojo

    ah no zobaczymy co z Morgim :) predzej czy pozniej sie zmeczy ... nie zycze mu tego ale to jest juz troche niebezpieczne dla jego zdrowia.

    oj tak!Tom ma pecha....liczylam na to 6 miejsce zeby ich wyprzedzil ...zalezy mi na tym zeby stal na podium na koniec sezonu.
    szkoda ze nie wykorzystal wielkiej szansy w sapporo bo jesli 2 jego wielkich rywali nie ma to trzeba sie starac...glupi wiatr!

  • norqe-kojo stały bywalec

    @noja

    wiesz, to inna historia, bo Hilde jest c7yba pechowcem tego konkursu i kopletnie zawalił szansę jakby był 3,4 to by odrobił te 40 pkt do ahonena i byłby 2 w generalce ! a ze sie nie udało ...to juz smutne zakończenie ;/
    pozatym w drugin skoku pokazał jak skacze pieknie a po nim tacy jak :kofler, amman zawalili a on...128,5 m. i to w kiepskich warunkach...tylko takie dwa powinien skoczyć...powinien, no właśnie..powinien



    "robocik poitnera" to już stare ;) określenie uzywane solidarnie na austryjaków...morgi skacze jka robot..tylko ze robot jest tak zaprogramowany, a morgi czymś sie wspomaga, musi !

  • miel_ec doświadczony

    Nie rozumiem dlaczego dziwicie się Morgiemu. Jak byłem w jego wieku to mogłem niespać 3 noce jechać na zawody na drugi koniec Europy, wystartować i jeszcze wieczorem pograndzić. Niektórzy ludzie rodzą się nabuzowani energią, a innym sił starcza na leżenie przed TV i "dźwiganie" kufla z piwem. Taka jest prawda. Osobiście Morgensterna nie lubię za pyszałkowatość, narcyzm i samouwielbienie. Ale to co gość wyprawia w tym sezonie jest godne podziwu. Jak tak dalej pójdzie to może to być najlepiej wygrana Kula w historii. Ale oczywiście i tak mnóstwo pseudokibiców będzie się czepiać: rywale słabi, doping, wiaterek pod narty, fory u Tepesa, a to że "wszędzie startował". Powodów na pewno znajdzie się bez liku;)

  • monia stały bywalec

    Nie ma juz zadnej wątpliwości że Morgenstern wygra. Po raz kolejny udowodnił to w Sapporo. Kryształowa kula należy mu sie bez dwóch zdań. A gdyby tak Małysz skoczył na podium.......

  • anonim

    Do Liberca powinni jechać -> Małysz, Stoch, MAciej Kot i Robert Mateja. Hul niby punktuje ale 28 i 30 miejsce w sapporo to troche jednak obciach... Gdyby dolożyć Małysza, Damjana, Ahonena i sChlierenzauera, nie byłby w 30...

  • noja bywalec
    norqe-kojo

    robot poitnera :] super okreslenie :)
    no wlasciwie to moze i masz racje bo Morgi skacze po prostu zejabiscie...ladnie plynnie i daleko (no moze mu dzisiaj wybicie przy 2 skoku nie wyszlo ale to jest malo istotne)
    Co do norwegow to skakali dosc dobrze tylko szkoda Toma bo gdyby w pierwszej serii polecial chociaz metr,dwa dalej moglbybyc ciut wyzej :)

  • anonim
    doris

    ale Olli tez lubi "potanczyc" po dobrym wystepie :]
    Szkoda ze mu dzisiaj tak fatalnie poszlo

  • norqe-kojo stały bywalec

    ...moze powtórze komentarz innego czytelnika tego artykułu ale faktycznie z morgim jest coś nie tak i już! ludzie, to nie jest normalne, to nie jest mozliwe by człowiek niczym niewspomagający sie mógł wygrać konkuyrs za konkursem gdzie zawody nie odbywają sie w normalnej strefie czasowej(do jakiej był przyzwyczajony) po mordującej drodze i w dodatku 7 godzinach snu pomiędzy konkursami ! to nie jest realne zeby skakać tak płynnie i dobrze technicznie, dodając jeszcze odległości za 135 metr ! i w dodatku do kontroli antydopingowej biorą Bjoerna Einara Romorena oraz jakiegoś ruskiego zamiast zwycięscy ! niewiem czy ja tak kompletnie sie nie znam na skokach czy poprostu coś jest lekko mówiąć "nie tak" ! i nie mówie tego z zazdrosci bo Norwegowie też dobrze skakli w tym konkursie, ale tutaj mi czymś pachnie, niezdziwie sie jak ten robot poitnera ma coś we krwi ale jak zwykle nie był badany... żal

  • anonim

    Szczerze powiem ze nie żałuje ze czekałam cała noc na skoki :PP fajnie skakali :P byłam ciekawa co Morgi pokaze :P a wiaterek niezle kręcił :P:P zawody :P fajne były ;P:P

  • qwerty doświadczony

    morgi trafił na świetne warunki w II serii... to wybicie nie było najlepsze, leciał dość nisko nad bulą...
    Ciesze się z dobrego, 4 miejsca Romoerena, choć szkoda, że nie było podium... popełnił błąd na progu w drugim skoku, lub trafił na nienajlepsze warunki.
    Dobijają mnie komentarze Szczęsnego... drze się jak opętany... i to w nieodpowiednich momentach...
    Zauważyliście, że Szczęsny przynosi szczęście Morgensternowi? Zawsze, kiedy on komentuje konkursy PŚ, bufonowaty Austriak wygrywa...
    A beznadziejne są jego komentarze o wielkiej formie Morgensterna... czy fenomenalnych skokach... przecież w treningu wczoraj było bez rewelacji...

  • doris stały bywalec

    zaczynam podejrzewać że Happonen nie jest finem. On burzy wszystkie stereotypy odnośnie tej narodowości. Jego wybuch radosci po skoku i potem na podium toż to nie przystoi finom. Obu tylko nie został przez to usunięty z kadry.A tak poważnie to bardzo sie cieszę że tak dobrze mu poszło i nasi też nie nagorzej przynajmniej jakies punkciki :-)

  • Luk profesor

    Skoki z dzisiejszych zawodów z pierwszej serii:

    Morgenstern 135m - http://pl.youtube.com/watch?v=yLI5rdyNosk
    Hula 119m - http://pl.youtube.com/watch?v=7P7N3oNJpjk
    Stoch 122,5m - http://pl.youtube.com/watch?v=4zv4XiEdv1A
    Kornilov 132,5m - http://pl.youtube.com/watch?v=WUrnu1lRnqA
    Romoeren 130m - http://pl.youtube.com/watch?v=UC9me0eLQK0

    Z drugiej serii:

    Stoch 103,5m - http://pl.youtube.com/watch?v=w6EyaLCepvE
    Bardal 131,5m - http://pl.youtube.com/watch?v=yZ3vwPoEPfk
    Happonen 134m - http://pl.youtube.com/watch?v=TBRx0SGLywY
    Morgenstern 139m - http://pl.youtube.com/watch?v=KkQZRPavq-o

  • sledzik16 weteran

    I w ten oto sposób Thomas w tym sezonie zdobył juz Kryształowa Kle bo już nic go nie powstrzyma na tej drodzę

    Mysle ze na MŚ w Lotach też bedzie najlepszy :)

  • kolesio weteran

    ...a Lepistoe do Finlandii poleciał tylko na weekend. Wraca jutro. Przestańcie sie nakręcać i dołować dziennikarskimi głupotami.

  • kolesio weteran

    a czy ktoś wie czy skocznia w LIbercu jest po pzebudowie? Podobno miała byc K125 / HS140

  • anonim

    @divine jazzon
    a jak wygra Adam w Libercu to sam powiesz ze lepistjoe to genjusz trenerzski

  • Divine JazOOn profesor
    @Fanka

    Lepistoe siedzi w Finlandi ale jak Adam (mam nadzieje wskoczy na pudło w Libercu) to bedzie mówił że to jego zasługa.

  • Janusz J. stały bywalec
    Nierówna forma Polaków

    Niestety Polacy pomimo niezłych skoków w pierwszej serii, spalili się w drugiej i paradoksalnie M. Bachleda pomimo słabych skoków miał mniejszą różnicę w odległości pomiędzy swoimi skokami niż tragicznie skaczący w drugiej serii S. Hula i słabszy niestety też Kamil Stoch. Brak Adama pokazuje mizerność naszej pozostałej kadry...

  • anonim
    krytyka?!

    Wszyscy którzy używają określeń typu: "worek kartofli", "orły" powinni dla czystego sumienia opisać swoje życiowe sukcesy.Strasznie łatwo jest krytykować innych, szanowne dzieci neostrady. Szczególnie łatwo krytykować jest zawodników, którzy praktycznie sami uczą się skakania bo szanowni Panowie trenerzy, są "pod presją" powodowaną złą formą Adama i nie specjalnie mają czas dla reszty zawodników. Co ja mówię (piszę?) - nie mieli go także kiedy Adam skakał dobrze.Z ciekawostek - czy wiecie, że na Kontynental w Sapporo kilka tygodni temu nie pojechał żaden trener? - to tak apropos jakości szkolenia.

  • anonim

    Zaczynam mieć coraz więcej wątpliwości i oby one nie były prawdą dlatego poczekam do zakończenia sezonu.
    Ale biorąc pod uwagę to wszystko co się wydarzyło od początku tego sezonu,czyli brak nadal druzyny, nasz najlepszy zawodnik ani razu jeszcze nie stanął na podium, czyz nie mozna mieć wątpliwości co do pracy sztabu i trenera Lepistoe ?
    Skoro trener się głośno przyznaje, ze nie wie jak pomoć zawodnikowi a ten musi sobie pomagac sam, to po co trenerzy ?
    W tym roku wygasa kontrakt P.Lepistoe, myslę, ze PZN powinien wszystko przeanalizować, za i przeciw i podjac słuszną decyzję o dalszej pracy trenera z naszą kadrą.
    Bo jesli ma tak wygladać przygotowanie zawodników do Olimpiady to obawiam się, że to może być najgorsza impreza pod względem wyników całej naszej ekipy.
    Obym się myliła.

  • dr Dre stały bywalec
    tak prawde mowiac

    to porownywalem skok morgiego 139 i adama z qwali rok temu 139,5 adam w ciszy skoczyl lecac rownym torem, natomaist morgenstern mial spory podmuch okolo 110 metra, podnioslo go niezle, co oczywiscie nie przeczy ze jest w super formie i trzyma ja bardzo dlugo, natomaist bez tej wichury skoczyl by mysle ok 130,131

  • miel_ec doświadczony
    W zaistniałej sytuacji

    można postawić pytanie:

    Czy wieloletnie sukcesy Adama Małysza zostały w jakikolwiek sposób przełożone na rozwój polskich skoków narciarskich?

    Jeżeli brać pod uwagę powstanie Lotos Cup, niedokończoną wieloletnią budowę skoczni w Wiśle, niedokończoną skocznie w Szczyrku...wyniki polskich skoczków /poza Adamem/ przez ostatnie kilka lat... to na wyżej postawione pytanie trzeba odpowiedzieć... niebardzo:/

  • Carmen stały bywalec

    @Luk


    wielkie dzięki za wrzucanie filmów ! :)


    co do konkursu byłam dość optymistycznie nastawiona po 1 serii Polacy spisali się w niej w miarę dobrze trzech w 2 serii Kamil 10. Mimo późnej pory z zapartym tchem oglądałam Konkurs:) ,lecz w drugiej było już gorzej.. wszyscy nasi zwalili skoki co prawda warunki były gorsze,ale jednak... Skok Morgensterna na 139m.. kurde jak on to robi ? tak jak mówiłam wywiózł z Japonii piękny komplecik 200 pkt. i nie ma już chyba wątpliwości że ktoś może mu zagrozić w zdobyciu kuli... Za tydzień Liberec tam będzie już startował Adaś mam nadzieje że te blisko 2 tygodnie treningów nie poszły na marne

  • anonim
    Tylko Małysz

    Nie wiem jak wy ale dla mnie skoki narciarskie to przede wszystkim Małysz, jak go nie ma to konkurs jest nudny do oglądania, brak emocji, co mi po miernych skokach stochów i bachledów zawsze są w ogonie stawki. Małysz jest dla mnie czlowiekiem bez ktorego nie wyobrazam sobie skoków, chce zeby skakac jak najdluzej

  • Anika profesor

    @rysiu (*234.neoplus.adsl.tpnet.pl)
    Jeżeli chodzi o Adasia, to mimo świetnej "kadry szkoleniowej" w osobach p. Lepistoe i p. Kruczka, został osamotniony (p. Lepistoe wrócił do Finlandii, a p. Kruczka też gdzieś "wywiało") i trenuje zupełnie sam.
    Dalibóg nie wiem jak to jest możliwe. Czy Adam jest osobą do tego stopnia konfliktową, że nie potrafi się z nimi "dogadać", czy też jakieś inne czynniki wchodzą w grę.

    Biorąc pod uwagę fakt, że "kadra szkoleniowa" nie interesuje się zupełnie kadrowiczem A - Kamilem Kowalem, że wyniki pozostałych nie są na oczekiwanym poziomie, że wszystko się "w szwach rozłazi" - to zastanawiające jest za co oni wszyscy biorą pieniądze.
    Co z tego bałaganu wyniknie, okaże się już niebawem.

    Podejrzewam niestety, że Sapporo dało nam przedsmak tego co nas czeka w niedalekiej już przyszłości - będziemy się cieszyć z KILKUNASTU punktów zdobytych przez kilku naszych reprezentantów.
    Przecież jest coraz gorzej a nikt nic nie chce z tym zrobić.
    Wydawało mi się, że Adam ma jeszcze taką siłę przebicia, że mógłby coś zmienić, a nie chować głowę w piasek i godzić się na chore układy.
    Nie wiem o co chodzi w tym wszystkim.

  • statystyk początkujący

    wejdzcie na tą stronę to zobaczycie kto rzeczywiście jest najlepszym w historii skoczkiem
    http://skroc.pl/9507

  • anonim

    Jesli zawody odbędą sie w Libercu to Adam napewno wystartuje.
    On od poniedziałku trenuje, robi wszystko aby w tym sezonie jeszcze pokazać, ze jest dobry.
    I jesli cokolwiek zdobedzie w tym sezonie to bedzie to tylko i wyłącznie jego własna zasługa, bo trenuje sam!
    Jeden trener siedzi w Finlandi i czeka na cud odrodzenia Małysza a drugi, ponoć tez go zostawił.

  • anonim

    Adam wystartuj w Libercu
    bez 4-krotnego zdobywcy KK konkursy są nieatrakcyjne
    38+2 zwcyiestwa w Libercu=40 zwyciestw i tylko 6 do Nykaenena:)

  • Julka weteran

    Od czasu Goldiego, czyli od 1996 roku żaden Austriak nie zdobył KK. Po tylu latach PŚ zdaje się wraca do Austrii. Tego juz nie da się zaprzeczyć.

  • Luk profesor

    Skok na 139m Morgensterna z drugiej serii - http://pl.youtube.com/watch?v=KkQZRPavq-o

  • Anonimowy Anonim doświadczony
    @vegx

    Wtedy był 8, po upadku w Hakubie, bodajże awansował z 28 miejsca.

  • Luk profesor

    @nieznany (*-43.tvkdiana.pl)

    Po pierwsze - zdobądź trochę więcej wiedzy o skokach.

    A po drugie - oficjalny rekord to 140m Ljoekelsoeya a nieoficjalny 145m Kaneki

  • anonim

    luk i sie gasisz bo w 2002 roku Masahiko Harada skoczyl na odleglosc 141m

  • vegx redaktor

    @similla
    Kiedy Małysz w 00/01 złapał forme to jego najgorszym miejscem było 9 ze wzgledu na upadek (nie licze konkursów w Kuopio z początku sezonu). Może też trudno było uwierzyć, że taki wątły czlowieczek z wąsikiem ma tyle siły, żeby nieprzerwanie wygrywać.
    Morgi jest w formie i trzeba mu to przyznac, ma swoje 5 minut, skacze fenomenalnie. Udowadniał juz nie jeden raz, ze ma wielki talent, wiec jego wygrane nie moga dziwic. Poza tym, pozostali Austriacy tez skacza niezle.

  • Luk profesor

    Rudzinski dzisiaj z Eurosportu także nie najlepiej komentował. Morgenstern jako trzeci zawodnik skacząc na 139m wyrównuje rekord skoczni, gdzie wcześniej tyle samo skakali Schmitt około 2000 roku i Jussilainen w2005 roku? Przecież wiadomo że oficjalny rekord skoczni to 140m LJoekelsoeya w konkursie z 2006 roku !

  • Anonimowy Anonim doświadczony
    Szczęsny

    To co odprawia ten gość jest nie do pomyślenia! Popełnia mnóstwo błędów, powtarza się no i na skokach to mało co się zna. Zawody powinien komentować jakiś pasjonat a nie za przeproszeniem dziennikarzyna.

  • anonim
    @Redakcja

    Mam pomysł. Może zacznijcie pobierać opłatę za tę reklame stron internetowych zamieszczana na samowolnie portalu a pozbedziemy się spamu.
    Przeciez łatwo namierzyć ich autorów i wysłać im faktury :P
    Jesli to sa strony internetowe, to tez zarabiaja na odwiedzinach, jesli blogi to wiadomo, że nie i mozna je "oszczędzić " ;)))

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2008-02-03 11:02:51 ***

  • anonim
    -


    Co do Morgiego, czy nie uwazacie, że te wygrane zaczynają być bardzo podejrzane?Facet od początku nie traci oddechu, jego najgorszym miejscem w tym sezonie bylo 6 , jak człowiek, który tak mizernie wygląda, blady jak sciana, oczy podkrążone,ma tik nerwowy, mruga oczami, ma tyle siły fizycznej!*** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2008-02-03 10:11:42 ***

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2008-02-03 10:15:42 ***

  • miel_ec doświadczony
    w Sapporo

    oprócz
    "wiatru w plecy"
    "za szerokich torów"
    "pecha"
    .
    .
    .
    dochodzi jeszcze element "zmiany rytmu dobowego" :)

  • anonim
    -

    Cud się stał pewnego razu - Bachleda wszedł do II serii.
    Po raz pierwszy od trzech lat! Dzięki temu, że w Sapporo nie było tak wielu z czołówki.
    Może by tak przestać tego pana wysyłać na konkursy? Może niech jeżdżą mlodsi, którzy się przynajmniej czegoś nauczą?
    Tylko skoro Stoch i Hula nieźle skoczyli w I serii, to dlaczego obaj tak sknocili drugą?
    Ech, te "dwa równe, dobre skoki..."

  • Alex bywalec

    Normalnie myślałam że się poskładam. W czasie transmisji w studio któryś z szanownych panów wspominał o PK w Zakopanem i zamiast powiedzieć Rafał Śliż powiedział Rafał Kot... Wyszło na to, że fizjoterapeuta skakał na nartach w czasie konkursu;-)

  • anonim
    @ulrich (*se2.neoplus.adsl.tpnet.pl)

    Jeśli Zyła, to według Ciebie "worek kartofli" to jak nazwiesz resztę oprócz Małysza i Stocha? Pięć worków kartofli?
    Wiem, że to trudne sparawdzić dzięki komu ta reszta geniuszy startuje w PŚ i PK, ale to właśnie Piotr Zyła jest jednym z tych trzech co reszcie starty wywalczyli i sa w obu rankingach na premiowanych miejscach. Dziwne nie? Jako jedyny polski zawodnik jest w obu rankingach, czyli nie startuje po 40 razy ba nawet po 7 razy w każdym a mimo tego trzymie sie tak wysoko. Może gdyby miał szanse startowac regularnie w PŚ a nie łatac dziury (czyli walczyć o limity i w PK i w PŚ dla reszty "talętuf" to mógłby sie regularnie lokowac w 30 PŚ. No i dalsza sprawa, ciekawe w jakiej formie Ty jestes tydzień po pogrzebie bardzo bliskiej Ci osoby. Na pewno "tryskasz energią". Tylko Tobie pozazdrościć...
    To, że niektórym powiało to "szczegół" i to że jak skakała czołówka w drugiej serii to radykalnie sie zmieniły warunki na plus, to tez "szczegół". Chyba po prostu nie oglądałes konkursu i tyle!

  • miel_ec doświadczony
    druga seria ;)

    HULA Stefan 87.5 m
    BACHLEDA Marcin 96 m
    STOCH Kamil 103 m


    Wnioskuję że druga seria odbyła się na Miyanomori ;)

  • anonim
    znowu nam nie wyszlo

    Ja tak slucham tych naszych"ekspertow"i u nich wszystko jest dobrze bo to nie zawodnik tylko zawsze pogoda jest winna temu ze im nie wychodzi.panowie po jakiego diabla my tam jeszcze tak daleko latamy az do japoni,lepiej skakac u siebie i wowczas napewno bylyby wyniki zadawalajace przede wszystkim tych naszch fachowcow,albo dacnaprawde szanse mlodym bez tego pana tajnera i jego kolezkow.Patrzac na te dzisiejsze skoki to dla calego szacunku do tych mlodziencow to oni sa daleko za wszystkimi az zal bylo patrzec.Morgiemu nic nie przeszkadzalo skakal az rece same skladaly sie do klaskania i chyba trzeba bedzie kibicowac austryjakom a nie chce jestem polakiem tylko nam ciagle nie wychodfzi dlaczego?

  • FigaroPL bywalec
    przeszli obok

    II seria była bombowa w wykonaniu trzech naszych orłów
    żeby choć jeden skoczył przyzwoicie

  • Julka weteran

    Dziś już troszkę lepiej, ale znowu szkoda pierwszego skoku Kamila i Stefana.
    Są kolejne punkty, to się liczy.

  • anonim
    @Luk

    Tam wiało zmiennie raz pod narty , raz w plecy. Wystarczy sprawdzić wyniki i porównac odległości zawodników.
    Najwiekszego pecha mieli ci, co im w plecy powiało w pierwszej serii. Nie mieli najmniejszej szansy wykazać się swoimi możliwościami. Ofiarą takiego powiewu omal nie padł Tom Hilde, który pierwsza serię ukonczył na 30 miejcu a ostatecznie skończył na 12. Podobnie było z Koflerem.
    Mniej szczęścia mieli Uhrmann, Schmitt, Harri Olli (6 miejce dzień wcześniej) czy nasz Żyła. Tym juz nikt nie dał drugiej szansy, czyli skakania w normalniejszych warunkach.

  • anonim
    gloria

    można powiedzieć, że szczyty marzeń osiągnięte. Już sezon się udał, Stefan bardzo obiecujący, Kamil ma błysk a Marcin powtarzalny.

  • anonim
    -

    Najbardziej szkoda mi Kamila tak mu dobrze poszło w pierwszej seri a potem........ co za pech :(

  • anonim
    -

    na przykład Stefan Hula w drugiej serii skoczył 87.5 bo nie miał warunków i to wogóle a w 1 serii pierwszej 119

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2008-02-03 10:04:37 ***

  • anonim

    Kurcze aż szkoda że Sliż niepojechał mówili na pocztku ze to on jedzie a nie bachleda ale ja wolałbym azeby za Piotrka jechał gdyby zdobył7 punktów to od lahti bysmy 5 polaków mogli puszczać, Jeszcze Łatwiej miałby Wojciech Skupien ale on pewnie by punktów niezdobył bo niemiał gdzie trenować tej zimy zreszta niewiem czy aktualnie jeszcze trenuje, a szkoda. Więc może do Liberca wziąść Sliża Hule Stocha i Małysza? chyba ze juniorzy beda mogli jechac to Kot za Hule

  • anonim

    liczylam na lepsze wystepy stocha ale zaczyna sie tak jak z malyszem wiaterek byl zly albo nie bylo wiaterku o rany boskie sama sobie sie dziwie ze wstalam i nie usnelam a teraz zamiast odsypiac to juz w kosciolku bylam a teraz trzeba sie z bioli uczyc

  • anonim

    tak, a Olli był najlepszy w próbnej. A tu na końcu. Takie są skoki.

  • anonim

    jak na złosc znowu morgi to mnie juz dobija
    szkoda mi hilde skoczył słabiutko w pierwszej a zaraz po nim ten cały morgensternek odskoczył rywalom
    niech sie skonczy ta forma morgiego za jakie grzechy ahonen nie przyjechal nie chce aby ten czlowiek -czyt. morgi- wygrał kule nie nie nie

  • Luk profesor

    Teraz jest powtórka na Eurosporcie.

    Ale niemal wszystkim skoczkom narty trzepoczą, widac że są podmuchy z przodu

  • anonim
    ALEŻ WARUNKI(muzyka)

    jeden wylądował na 91 metrze
    drugi na 132,5 metra
    ALEŻ WARUNKI
    jeden klkakrotnie schodził z belki
    drugi zresztą też
    ALEŻ WARUNKI
    konkurs czekał 15 minut
    potem jeszcze 45
    ALEŻ WARUNKI
    jeden spadł z wysokiego miejsca
    drugi awansował że aż hej
    ALEŻ WARUNKI
    brawo stoch,bachleda
    mamy 4-kę z punktami
    ALEŻ WARUNKI
    hula też radził se dobrze
    ale warunki go poniosły
    ALEŻ WARUNKI
    trzeci bardal,drugi happonen
    a 1-szy morgenstern
    ALEŻ WARUNKI
    gratulacje,gratulacje
    gratulacje
    ALEŻ WARUNKI
    610 punktów przewagi morgiego
    nad finem ahonenem
    ALEŻ WARUNKI
    do widzenia,do widzenia
    do widzenia
    ALEŻ,ALEŻ,ALEŻ WARUNKI!

  • skoczek stały bywalec
    brawo

    wielkie brawa dla polaków

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl