PŚ w Willingen: Romoeren wygrywa, Morgenstern zdobywa Kryształową Kulę!

  • 2008-02-17 18:27
Bjoern Einar Romoeren po fenomenalnym skoku na odległość 147,5 metra zwyciężył w dzisiejszym konkursie PŚ rozgrywanym na Grosse Muehlenkopfschanze (HS145) w Willingen. To pierwsze zwycięstwo Norwega w tym sezonie.

Bardzo dobrze zaprezentował się Jernej Damjan. Słoweniec potwierdził wysokę formę z treningów i prowadził po pierwszej serii po najdłuższym skoku na odległość 143 metrów. W finale Damjan skoczył jeszcze pół metra dalej, przegrał z Romoerenem, ale pewnie wyprzedził trzeciego dziś Andersa Bardala. Norweg

Thomas Morgenstern zajął dziś piątą pozycję, ale był to rezultat, który liderowi klasyfikacji PŚ zapewni ostateczny triumf. Nie może być już wątpliwości co do tego, że to właśnie Austriak odbierze w połowie marca w Planicy Kryształową Kulę.

Adam Małysz zajął 11. miejsce ex aequo z Simonem Ammannem, Orzeł z Wisły w pierwszej serii skoczył 138,5 metra, a w finale poprawił się o pół metra. Niestety, zdecydowanie gorzej wypadli pozostali nasi reprezentanci, Maciej Kot zakończył rywalizację na 36. miejscu, a Stefan Hula był ostatni.

WYNIKI I KLASYFIKACJE:
Zobacz wyniki I serii konkursu »
Zobacz końcowe wyniki konkursu »
Zobacz aktualną klasyfikację generalną Pucharu Świata »
Zobacz aktualny ranking WRL»

Paweł Guzik, źródło: Informacja własna
oglądalność: (15345) komentarze: (243)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Najwiecej zwyciestw w PŚ

    1. Nykaenen -- 46
    2. Małysz ------ 38
    3. Ahonen - --- 35
    4. Weissflog --- 33
    5. Schmitt ----- 28
    6. Felder ------- 25
    7. Goldberger - 20
    8. Widhoelzl --- 18
    8.. Hannawald- 18
    10.Hautamaeki-16
    11. Vettori ----- 15
    11. Kasai ------ 15
    11. Funaki ----- 15
    14. Kogler ----- 13
    15. Thoma ----- 12
    16.Morgenstern-12

  • jozek_sibek profesor
    Najwięcej razy na podium PŚ:

    1. Ahonen -----103 (35+41+27)
    2. Nykaenen ----76 (46+22+ 8)
    3. Małysz ------- 74 (38+19+17)
    4. Weissflog ---- 73 (33+19+21)
    5. Goldberger ---63 (20+25+18)
    6. Vettori --------54 (15+18+21)
    7. Felder -------- 51 (25+15+11)
    8. Schmitt -------50 (28+14+ 8)
    9. Widhoelzl ---- 49 (18+17+14)
    10. Kasai ------- 42 (15+ 9+18)
    11. Nikkola ------42 ( 9+14+19)
    12. Hannawald - 40 (18+12+10)
    13. Funaki ------ 38 (15+12+11)
    14.Morgensrern- 37 (12+15+10)
    15. Kogler -------37 (13+12+12)
    16. Thoma ------ 36 (12+14+10)

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2008-03-06 00:28:41 ***

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnicy jakich krajów stawali na podium PŚ

    Ostatnie 7 sezonów(od 2000/2001 do 2006/2007) oraz konkursy sezonu 2007/2008:

    1.Finlandia-- 45 - 37 - 34-10 zawodników
    2.POLSKA -- 35 - 16 - 15 - 1 zawodnik !
    3.Norwegia - 33 - 31 - 26 - 8 zawodników
    4.Austria --- 31 - 60 - 49 -13 zawodników
    5.Niemcy --- 22 - 20 - 20 - 8 zawodników
    6.Szwajcaria- 8 - 13 - 12 - 2 zawodników
    7.Czechy ---- 6 -- 7 --- 7 - 1 zawodnik
    8.Słowenia -- 5 -- 2 --- 8 - 6 zawodników
    9.Japonia ---- 4 -- 5 - 13 - 7 zawodników
    10.Rosja ----- 0 -- 1 -- 1 - 1 zawodnik
    11.Włochy --- 0 -- 0 -- 1 - 1 zawodnik

    Rozegrano 188 konkursy PŚ i przyznano:
    189 - pierwsze miejsca
    192 - drugie miejsca
    186 - trzecie miejsca

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2008-03-06 00:31:54 ***

  • jozek_sibek profesor
    Podium PŚ 2007/2008 - po 21 konkursach

    Indywidualnie:

    1.T.Morgenstern --- 10 - 3 - 3
    2.J.Ahonen ---------- 3 - 2 - 2
    3.G.Schlierenzauer - 2 - 6 - 1
    4.T.Hilde -------------2 - 1 - 3
    5.A.Jacobsen ------- 1 - 1 - 2
    5.A.Bardal -----------1 - 1 - 2
    7.B-E.Romoeren ----1 - 1 - 0
    8.A.Kuettel ----------1 - 0 - 1
    9.J.Happonen ------- 0 - 2 - 0
    9.A.Kofler ----------- 0 - 2 - 0
    11.S.Pettersen ------0 - 1 - 0
    11.J.Damjan ---------0 - 1 - 0
    13.W.Loitzl ---------- 0 - 0 - 2
    13.S.Ammann ------ 0 - 0 - 2
    13.M.Koch ---------- 0 - 0 - 2
    16.M.Neumayer ---- 0 - 0 - 1


    Drużynowo:

    1.Austria -----------12-11 - 8
    2.Norwegia --------- 5 - 5 - 6
    3.Finlandia ----------3 - 4 - 3
    4.Szwajcaria ------- 1 - 0 - 3
    5.Słowenia --------- 0 - 1 - 0
    5.Niemcy ----------- 0 - 0 - 1

  • jozek_sibek profesor
    Puchar Narodów w Willingen

    1.Norwegia ----- 1, 3, 7,10,21 ----- 232 pkt
    2.Austria -------- 5, 6, 8,14,16,28 - 153
    3.Finlandia ------ 4, 9,13,24 -------- 106
    4.Słowenia ----- 2 -------------------- 80
    5.Szwajcaria - 11,15,30 ------------ 41
    6.Rosja -------- 18,25,26,29 -------- 26
    7.Polska ------- 11 ------------------- 24
    8.Japonia ------ 19,20 --------------- 23
    9.Francja ------ 17 ------------------- 14
    10.Niemcy ----- 23,27 --------------- 12
    11.Czechy ---- 22 -------------------- 9

    Fatalna postawa Niemców na własnej skoczni!

  • jozek_sibek profesor
    Niedzielne skoki Polaków

    Miejsca Polaków w niedzielnej serii próbnej i w konkursie:

    1.A.Małysz - 11 oraz 11
    2.M.Kot -----45 oraz 36
    3.S.Hula ----38 oraz 51

    Odleglośći Polaków w niedzielnej serii próbnej i w konkursie:

    1.A.Małysz - 139.0m oraz 138.5m i 139.0m
    2.M.Kot -----119.0m oraz 126.0m
    3.S.Hula ----127.5m oraz 112.5m

  • jozek_sibek profesor
    Piątkowe skoki Polaków

    Miejsca Polaków w dwóch treningach oraz w kwalifikacjach:

    1.A.Małysz - 12 i 24 oraz 15
    2.M.Kot -----64 i 49 oraz 26
    3.S.Hula ----29 i 69 oraz 41
    4.K.Stoch -- 36 i 56 oraz 53

    Odleglośći Polaków w dwóch treningach oraz w kwalifikacjach:

    1.A.Małysz - 136.0m i 136.5m oraz 138.5m
    2.M.Kot -----111.0m i 126.0m oraz 132.0m
    3.S.Hula ----127.5m i 113.5m oraz 126.5m
    4.K.Stoch -- 125.0m i 122.0m oraz 120.5m

  • jozek_sibek profesor
    Nie zdobli pkt PŚ

    Poza "30" konkursu - zawodnicy "50" PŚ:

    22 SCHMITT Martin ------- Niemcy - 177 pkt
    24 LAZZARONI David ---- Francja - 155
    25 KRANJEC Robert ---- Słowenia - 153
    28 TAKEUCHI Taku -------Japonia - 141
    29 PETTERSEN Sigurd - Norwegia - 128
    30 FETTNER Manuel ------ Austria - 118
    32 KASAI Noriaki -------- Japonia - 114
    36 SPAETH Georg -------- Niemcy -- 71
    114 48 LAPPI Arttu ----- Finlandia -- 27

  • jozek_sibek profesor
    W konkursie nie wystąpili

    Do kwalifikacji przystąpiło 56 zawodników z pkt PŚ i z tej "56" odpadło 12:
    Z najlepszej "50" PŚ w kwalifikacjach odpadło 6 zawodników.

    27 STOCH Kamil ------------ Polska - 144
    37 COLLOREDO Sebastian - Włochy - 64
    38 PETERKA Primoz ------- Słowenia - 61
    41 MATURA Jan ------------- Czechy - 39
    42 HOCKE Stephan --------- Niemcy - 38
    43 SEDLAK Borek ---------- Czechy - 30

  • jozek_sibek profesor
    W konkursie nie wystąpili

    Z 81 zawodników,którzy zdobyli pkt PŚ 2007/2008 do Willingen przyjechało 56.

    Z najlepszej "50" PŚ - brakuje tylko 6 zawodników:

    39 CIKL Martin ----------- Czechy - 60
    44 JANDA Jakub ----------Czechy - 29
    44 KEITURI Kalle ------- Finlandia - 29
    47 AARAAS Jon --------Norwegia - 28
    49 VILBERG Andreas --Norwegia - 26
    49 HOELLWARTH Martin - Austria - 26

    Z '50" brak tylko 6 zawodników i to z dalszymi numerami startowymi - jest to najlepiej obsadzony konkurs PŚ 2007/2008(ma lepszą obsadę niż konkursy T4S)!

  • anonim
    Lepisto

    Zgadzam się w tym sezonie w Polskich skokach nie było najlepiej, ale czy to powud żeby zwalniać trenera i co za tym idzie paru innych osłób ze sztabu. Hannu i tak wiele zrobił dla polskich skoków, wreszcie wygrał z Małyszem po raz 4 KULE KRYSZTAŁOWĄ. To niesamowite. Adam jak sam muwił on nie jest maszyną, choć i ta ma prawo się popsuć. My cały czas chcemy od Małysza więcej, więcej, więcej. My nie zdajemy sobie sprawy z tego ile on już dla Polski zrobił. Przejdźmy do Kamila Stocha. W letnim Grand Prix zwyciężył w zawodach w Oberhofie. Wszyscy mysleli ze to początek drugiego ,,Małysza". Nie wymagajmy od 21 letniego chłopca złotych laurów. Nie każdy może być Małyszem, taki Małysz się trafia jeden na 100mln. ludzi. Ilu jest takich jak Małysz, Morgenstern, Ahonnen, Bardal. Napewno bardzo mało. Przejdżmy do pozostałej kadry. Żeczywiście na ma jakiś spektakularnych wystepów, ale miejmy nadzieje że wszystko przed nami. Lotos Cup miejmy nadzieje się sprawdzi. Więc nie oskarżajcie Hannu Lepisto. Ja mówi przysłowie raz nad wozem raz pod wozem.

  • dziadek stały bywalec
    Barnabo

    nie skrywam, że nie byłem pewien czy Lepistoe ma być zbawcą naszych skoków.

    Nie wiem, czy to do mnie też te atencje Kuttinowe, ale się w części poczuwam.
    A w sumie to myślę, że spokojnie porozmawiamy w maju. Wtedy będziemy mogli ostudzić emocje i racjonalnie pogadać.
    A na teraz to trzeba mieć nadzieję.
    Choć rozum podpowiada co innego...

  • anonim
    OBERSTDORF 2008

    Filmik promujacy MS w lotach

    http://pl.youtube.com/watch?v=cqSkYfqQ3ic

  • qwerty doświadczony
    @były skoczek,trenuje syna

    Ok, to wiemy, że Mika jest świetnym psychologiem. A jak wygląda sprawa z fizjologiem i treningiem między zawodami, w okresie przygotowawczym?

  • anonim
    mika kojonkowski / do qwerty

    Clas Brede Braathen (człowiek ze sztabu Kojonkowskiego): "Przede wszystkim ma nadzwyczajne kwalifikacje, jeśli chodzi o samą istotę skoków narciarskich. Ma wspaniałe wykształcenie, wiedzę o skokach, wie, czym one tak naprawdę są. Sądzę, że na świecie nie ma wielu osób, które znają się na skokach lepiej niż on. To są jednak rzeczy, których człowiek jest się w stanie nauczyć, i on się ich właśnie nauczył. To, co u Miki najważniejsze, to jego podejście pedagogiczne. Jego nadzwyczajny talent do tego, by w odpowiednim momencie nacisnąć odpowiedni guzik. Jest bardzo inteligentną osobą''.

  • qwerty doświadczony
    Mika Kojonkoski

    Mam do Was pytanie. Jak wygląda sposób trenowania kadry Norwegii przez Mikę Kojonkoskiego? Czy w kadrze są na stałe fizjolog i psycholog? A jak sam Kojonkoski podchodzi do swych obowiązków? Przebywa na stałe z zawodnikami, obserwuje ich, bierze udział osobiście w okresie przygotowawczym, czy, podobnie jak krytykowany w Polsce Lepistoe, posługuje się trenerami klubowymi i asystentami?

  • anonim
    Skoki

    A jeżeli chodzi o Polaków to ja się zastanawiam czemu Małysz i Stoch nie odpoczywają tylko skaczą, Stoch mówił juz dawno ,że potrzebuje odpoczynku.. a według mojej oceny Małysz skakał za często:/. Zauważmy ,że mamy problem , bo tylko Adaś skacze normalnie , a z resztą jest problem...
    Martwie się o nasze talenty : Mietusów,Murańke,Janka Ziobra,Kotów i innych... Jak patrze jak Polacy skaczą to żal mi ich...,Stoch stara się , Małysz też ale zadużo od niego wymagamy)

    Lepistoe nie będę oceniał od tego są inni .... ,ale jezeli nic sie nie zmieni to marna nasza przyszłośc mimo bogactwa talentów,czas pokaże...

    Zauważcie ,ze Norwegowie mają zawsze jakąś nową twarz ,która miesza w PŚ, Finowie i Austryjacy maja wysmienitych skoczków, Rosjanie mają solidną równą drużynę, nawet Francuzi się rozwijaja ....
    a my stoimy w miejscu.... mamy Adasia, Stoch kulawo ,ale skacze reszta jest czasem w 50..
    Trzeba wyciągnośc wnioski na przyszłość

  • anonim

    No w tym sezonie Morgi pokazał ,ze jest mocny. W tym sezonie ma forme jak Janne i Małysz w poprzednich sezonach...

  • Jadwiga bywalec
    konkurs

    Szkoda, że tego konkursu nie wygrał Anders Jacobsen. Sprawiłby sobie piękny prezent urodzinowy.

  • Barnaba doświadczony
    Czy wystarczy treaz tylko pogonić Hannu Lepistoe do konkretnej roboty? (1)

    MIĘDZY HONOREM A WYBOREM (1)


    Nie skrywam, stawiałem na Hannu Lepistoe, niestety zawiodłem się. Mam jednak odwagę przyznać się do tego. Faworytem mojego wówczas adwersarza, @Marco Polo (pozdrawiam serdecznie) jeśli mnie pamięć nie zawodzi był noszący dzisiaj wysoko głowę tak jak przystało na francuskiego koguta Pekka Niemela. Uwzględniał także innych fińskich szkoleniowców. Hannu akceptował w ostateczności.Ale do sprawy.
    Po pierwszym, bardzo dobrym roku pracy Hannu - litanię bezdyskusyjnych zasług trenerskich do odmówienia i napisania pozostawiam innym - ewidentnie odpuścił, jakby bezkrytycznie zawierzając swoim pomagierom i chyba posiadanej renomie. Ale Jego kikutowy sztab o czym już do znudzenia wielokrotnie pisałem nie korzystał z pomocy innych NIEZBĘDNYCH w sporcie wyczynowym specjalistów stanowiących fundament każdego racjonalnie zorganizowanego systemu szkoleniowego. Dysfunkcja ta skutkuje dzisiaj całą mizerią i pogrąża nagannie nadal zawodników kadr: A i B, zwłaszcza ich formę fizyczną i kondycję mentalną. Jeśli do tego dodać nie najwyższej marki skoki Adama ,czego nie demonizuję i Jego groteskowy w konfrontacji z wszystkimi wydarzeniami na skoczni sposób autokreacji mamy widomy obraz trenerskiej klęski Hannu Lepistoe.
    Być może, że u jej źródła , leżą także inne przyczyny, zewnętrzne.
    Dopatruję się miedzy innymi tego na przykład, że tak do końca Hannu, podobnie jak kiedyś H.Kuttin, nie może być samodzielny w typowaniu składu kadry, czego dowodzi eksperyment japoński firmowany przez - zarząd; czy też ewenement amerykański ojcostwa tajemniczych szkoleniowców.

  • qwerty doświadczony

    http://www.skokinarciarskie.pl/ index.php?a=news&b=pokaz&id=6679

    To wyjaśnia dlaczego BER po skoku miał grymas twarzy i łapał się w okolicach klatki piersiowej.

  • anonim
    Willingen 17.02.

    PROSZE WAS! Czy ktos wie kiedy jest jakas powtorka tych zawodow? Ja bylem tam i pokazali mnie trzy razy w TV....musze to sobie nagrac....a moze KTOS NAGRYWAL TE ZAWODY DZISIAJ Z WILLINGEN?
    Bardzo prosze!

  • strong return doświadczony
    @Michals

    A kto wybiera trenera,jezeli nie zwiążek?Skoro od związku to zależy,to z wyborem powiązane są również i rzeczone "nowe pomysły" A zwiazek ponadto nie trenuje ze starym szkoleniowcem,więc dlaczego zawodnicy mają w procesie decyzyjnym nie uczestniczyć?

  • anonim
    @Marek

    Nie odjęło mu rozumu ...
    " Trenerem kadry do końca sezonu 2005/06 był Austriak Heinz Kuttin, w kwietniu 2006 zastąpił go Fin Hannu Lepistö. Jego największymi rywalami w walce o posadę trenera byli Vasja Bajc (odrzucony przez skoczków), Kjetil Strandbraten (pozostał w dotychczasowej drużynie) oraz Ari Pekka Nikkola (odrzucony przez PZN)."
    źródło :www.pzn.pl

    Sam widzisz,że skoczkowie mają głos...

  • strong return doświadczony
    @Marek "Chyba Ci rozum odjęło"

    No właśnie..Kazdy wydaje opinie o sobie... .A nie wiesz,że Małysz jednoosobowo wybrał na trenera Heinza Kuttina w praktyce,a dopiero po zakończeniu sezonu zimowego w Planicy stwierdził ,że nie chce się do tego mieszać...Wybó miałby być prosty:Lepistoe,tudzież nie Lepistoe,miałby to być rodzaj konfrontacji z pomysłami związku,uwarunkowanymi na przykład finansami...

  • qwerty doświadczony
    @strong return

    Ja także kiedyś wspominałem o tym, że jeśli Lepistoe miałby zostać do Vancouver, to w nowym kontrakcie musiałby mieć klauzulę o obecności fizjologa i psychologa w kadrze. Ale Fin się na to nie zgodzi, mówił o tym kilka dni temu Tajner dla Dziennik.pl

  • michals90 stały bywalec
    strong return

    Przyjęcie nowego trenera ma oznaczać nowe pomysły i nowe rozwiązania, a nie to co narzucą kadrowicze i związek narciarski.

  • Marek stały bywalec
    @ strong return

    "Zorganizowanie głosowania wśród członków kadry A,kogo chcieliby widzieć na stanowisku trenera..."

    Chyba ci rozum odjęło... to tak jakby organizować w armii wybory na marszałka - wygra ten, co będzie się bał wyprowadzić żołnieży z okopów, żeby im się krzywda nie stała.

  • qwerty doświadczony
    @nieznany (*982.centertel.pl), 17 lutego 2008, 21:07

    Taak? Od kiedy? I to prawda, że jeszcze nie spoważniał? Mi wiadomo co innego ;-) ...

  • strong return doświadczony
    Warunji do pozostania Lepistoe moim skromnym zdaniem.

    -Zgoda na funkcjonowaniw psychologa w kadrze(tym samym przyznaje rację @Annicei @Barnabie)
    -Zgoda na częstsze przebywanie w kraju.
    -Okazanie rzeczywistej chęci i motywacji do pracy z Naszymi skoczkami.
    -Zorganizowanie głosowania wśród członków kadry A,kogo chcieliby widzieć na stanowisku trenera...

  • anonim
    @ qwerty

    Bjoern od dawna ma już dziewczynę.
    A Szaran nieźle dzisiaj dowalił.Zmienił miejsce urodzenia Arthurowi..On jak coś powie to szkoda gadać....

  • Luk profesor

    Skoki z pierwszej serii:

    Morgenstern 141m - http://pl.youtube.com/watch?v=E3ks41_bqwc
    Romoeren 142m - http://pl.youtube.com/watch?v=TU16P3Y7IL8
    Olli 140,5m - http://pl.youtube.com/watch?v=5Yd-KnA_aLs
    Kot 126m - http://pl.youtube.com/watch?v=NJXz9yldwYw
    Malysz 138,5m - http://pl.youtube.com/watch?v=fORzm7mGhYc

  • tomek stały bywalec

    oni stocha i hule to wykoncza ,na tych treningach.Po co oni wogule tam zostaja powini wrócic do kraju i odpoczac

  • Luk profesor

    Skoki z drugiej serii:

    Bardal 143,5m - http://pl.youtube.com/watch?v=iA74orj9LF0
    Romoeren 147,5m - http://pl.youtube.com/watch?v=tsXqPuSqbjA
    Jacobsen 144m - http://pl.youtube.com/watch?v=Jyx0iCPsaIw
    Damjan 143,5m - http://pl.youtube.com/watch?v=dk-XuCvGNN0
    Małysz 139m - http://pl.youtube.com/watch?v=ZlNwU8N-Xdo

  • OBSERWERN stały bywalec
    autor: Usia (*t87.neoplus.adsl.tpnet.pl), 17 lutego 2008, 20:23

    Usia nie powtrazj prosze ,ze Lepistoe olał nasza kadrę.

    Mozesz podac szczególy kontraktu ,bo tak pewnie piszesz o tym olewaniu.

    Ma jedyna pretensje do Małysza... jedyna wiecej nic..

    Dlaczego w Villach prawdopodobnie był na czel tych co wybijali z głowy Lepsistoe plan terbnigów. Mieli zostac trenowac a rozjechali sie do domów.

    Nie znamy szczegółow czy Lepsitoe chciał zrobic przystanek jakis miedzy Engelbergiem, a Zakopanym czy nie.
    Dalczego jesli głownym celem były MS w Lotach Małysz skakał wszystko nawet jak wiadomo było ,ze cudu kula jest stracona., TCS jest stracone.

    Mozesz mi powiedziec ,kto o tym decydował ? Ja sie domyslam a nawet jestem pewien. To kontrakt Małysza ze sponsormi.
    Co miał do gadania Lepistoe?

  • OBSERWERN stały bywalec
    Usia (*t87.neoplus.adsl.tpnet.pl), 17 lutego 2008, 20:15

    Czytałas kontrakt Lepistoe może? Ja bym nie wyrażał na Twoim miejscu takich opinii ze Lepsitoe olewa bez znajomosci tresci kontraktu.
    Sparwa jest jasna ,ze jesli juz to kontarkt w celu oszczednosci na pensje ( tylko kilka tysiecy euro) jest skonstruowany źle.
    Pragnę zauważyc ,że:
    Dwie strony go podpisywały. Ktoś negocjował , ktossie zgodził na te jak mówisz:
    "Tymczem wszystko dostosowane jest do kalendarza przelotów do Finlandii."


    Takze nie znam kontarktu ,ale newsy dowodza ,ze i Faksem potrafił trenować. Wywiazywał sie z kontraktu zapewne , to doswiadczony gość.
    TYajner prezes PZN , to doświadczony gość, czy tylko o kase chodziło?

  • Usia profesor

    Jasne atakujcie Małysza i resztę kadry, pzreciez Lepistoe musicie chronić, bo Wam wstyd, że tak mu wierzyliście a on olał nasżą kadrę!

  • vegx redaktor

    @Usia
    Tu sie moze troche zgadzam, ale to wina raczej zle skonstruowanej umowy przez PZN. Jeśli Lepistoe ma zostac na kolejne dwa lata to trzeba mu postawic nieco ostrzejsze warunki wspolpracy.

  • asia stały bywalec

    ej bedzie mi mogł ktos potem dać link ze sportowa niedziela bo nie wiem czy bede ogladac?

  • qwerty1234 początkujący

    Ja mam bardzo wielki szacunek do trenera Hannu, to solidny doświadczony trener widząc jego reakcje po skokach naszych zawodników widać, że ten człowiek ma już w głowie kolejną koncepcję...rzeczowy człowiek z wieloletnim bagażem doświadczenia w swoim fachu. Powiedzcie czy potrzeba nam teraz kolejnej ofiary "krwi" by uspokoić podburzony tłum ? Dlaczego ? w imię czego ? ja sądzę, iż z pustego salomon nie naleje.. Adam poprostu jest w wieku w którym nie można wiecznie oczekiwać formy "superstar" więc nie winił bym myśli trenerskiej za słabszą postawę ostatnimi czasy...

  • michals90 stały bywalec

    http://pl.youtube.com/watch?v=j384pDfCRUY

    Nie miałbym absolutnie nic przeciwko żeby Roar za tydzień taki skok powtórzył... rekord skoczni:)

  • Usia profesor
    @strong

    Kadrę A trenuje 3 trenerów!
    Co to za problem by z Małyszem trenował Lepistoe a z pozostałymi pozostali 2 trenerzy według ich potrzeb?
    Znów winny Małysz?
    Czemu?
    Winny Lepistoe, to to on olewa swoje obowiązki! On powinien opracować planyy dla wszystkich kadrowiczów i pilnować czy sa realizownane i osobiście zająć sie Małyszem a nie ciągle pozostawiac go pod opieka innych trenerów a zgrupowania dopasowywac do swoich (trenera Potrzeb) a nie do potrzeb skoczków dając im odpowiednią ilośc treningów oraz wystarczająco "duży" luz na zregenerowanie sił przed zawodami.
    Tymczem wszystko dostosowane jest do kalendarza przelotów do Finlandii.
    Tak nie może być!

  • spokoj_wodza początkujący
    .

    pamietacie koniec dobrych skokow Shmita, Hanawalda, Peterki i wielu innych? o co wam chodzi? im tez trener nie pomogl, skoki maja to do siebie wlasnie ze dzis jestes jutro cie nie ma...i tak nasz Adasko dlugo byl na topie i jest gwiazda i legenda tego sportu...PANIE ADAMIE.......wielki szacunek...pozdrawiam

  • vero92 profesor

    Tak w ogole to sie czuje jakby byl koniec sezonu. Ten naglowek: Morgenstern zdobywa KK.
    Yh.

  • OBSERWERN stały bywalec
    Podyskutowałbym chętnie z Tobą

    autor: strong return (*10.162.2.63), 17 lutego 2008, 19:45

    napisalem juz dwa popsty na ten temat,ale skasowno mnie bo stwierdzono ,ze nie zmieniam zdania:) w temcie czy zwolnic lepsistoe czy zostawic.
    Odsłyma Ciebie zatem do artykułu:
    sport.pl/skoki/1,65075,4932807.html
    Tam jest deczko wyjąsnione.

  • vero92 profesor

    No cóz bywa... Osobiscie ciesze sie ze BER wygral bo ten drugi skok byl kapitalny i w swietnym stylu, ladowanie i w ogole.Ameryki nie odkryje jak powiem ze to lotnik ale dzisiaj to potwierdzil. Koncowka byla bardzo emocjonujaca.A Morgi jak Morgi skacze jak skacze Kule ma i gratulacje bo w tym sezonie skakal po prostu bardzo stabilnie i rowno. A te nasze kpiny np z 8 miejsca to bylo na sile. Dobra mina do zlej gry.
    Dzisiaj bylo ciezko, Adam oddal ladne skoki ale co z tego jak 11 miejsce. Trudno. Ciekawe co bedzie za tydzien. Lepiej skonczyc z gadaniem ze trzeba forme tan budowac. Zbudowac to juz ja trzeba bylo z dwa tyg temu a teraz to trzeba liczyc na inne czynniki.

  • OBSERWERN stały bywalec
    Podyskutowałbym chętnie z Tobą

    autor: strong return (*10.162.2.63), 17 lutego 2008, 19:45
    Zwolnić Lepistoe ,czy pozostawić?(1)
    -------------------
    Napisałem juz na ten temat dwa posty ale stwierdzono ,ze nie zmieniam zdania i mnie skasowano :)

    ***
    Wklejanie tego samego w kółko, to nie jest "nie zmienianie zdania"

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2008-02-17 19:55:06 ***

  • OBSERWERN stały bywalec
    Do michals90

    autor: michals90 , 17 lutego 2008, 18:35
    OBSERWERN
    Kompromitacja Huli, nie Małysza :)
    -------------

    Wg mnie żaden z Zawodników się nie skompromitowł.
    Komromitacja to tych co mówili przed sezonem jak to my jesteśmy potęga
    Mowili Mikula Tajner, Kruczek nawet sam Małysz.
    Lepistoe nie zabierał głosu az do Villach
    od razu odpowiedź na post kolegi:
    autor: nieznany (*10.10.10.39), 17 lutego 2008, 18:23
    -
    Lepistoe do widzenia mówimy my polscy kibice!
    ------------------------
    Kto tu kogo nabijał w butelkę? Lepistoe raz zabrał głos przyznając się do błędu.
    Powiem tak, że gdyby tylko Lepistoe miał decydujący głos, to nie było by tego co mamy dziś.
    Zanim zwolnicie Lepistoe pozwólcie mu powiedzieć, jak jest naprawdę.
    Mam nadzieję ,że Lepistoe powie.
    Tu już nie chodzi o samego Małysza. Małysz nie powinien skakac wszystkich zawodów jeśli celem były na ten sezon Loty. To jednak nie od Lepistoe zależało.

    Poa za tym ,kto tak układał kontrakt ,że Lepistoe faksem trenował naszych . To też wina Lepistoe?

    Ciekawe, zcy po wyrzuceniu Lepistoe Tajner uzbiera kilkanaście tysiecy euro dla nowego trenera klasowego . Lepsitoe zarabiał kilka tysięcy.
    Kto jednak mógłby przyjść i pracować do Polski za kilkanaście tysięcy euro?

  • michals90 stały bywalec
    Fanka

    Dziwi mnie troszkę jedna rzecz. Kamil w ostatnim czasie bardzo często mówi, że jest przemęczony po podróży do Japonii. A tu nagle Małysz wraca do domu, a Kamil zostaje w Niemczech trenować... Dziwi mnie dlaczego Kamil również nie może odpocząć przed MŚ

  • strong return doświadczony
    Zwolnić Lepistoe ,czy pozostawić?(1)

    Błedy Fina w tym sezonie wydają się być dość oczywiste,a składają się na nie;Sny o rzekomej potędze,treningi w Szczyrbskim Plesie,zęsny wyjazd Kamila Stocha do Japonii i tak dalej...Wmawiano Nam,że bedziemy walczyć o najwyższe laury,a tymczasem" ideał sięgnął bruku",czego rażący i jaskrawy dowód mieliśmy wczoraj.Maciej Kot,który latem zdobywał punkty w Pragelato plasując się tam w drugiej dziesiątce,aktualnie nie zdobył nawet punktu w Pucharze Swiata.Kamil Stoch ma nieudany sezon,przebłyski prezentowane w srodkowej części rywalizacji były jedynie miłymi akcentami spłycajacymi złe wrażenie.Wszakże to Kamil pokonał w Oberhofie wielkiego Morgiego,a teraz skacze w sposób analogiczny do tego jaki prezentował na poczatku sezonu.30 miejsce w PŚ to po prostu krok do tyłu,bowiem -"ten kto stoi w miejscu ten się cofa" POLSKIE SKOKI TO NIE MA BYĆ MAŁYSZ I O TO TUTAJ CHODZI!Adam zalicza najgorszy bodaj sezon w karierze od czasu swojej reaktywacji.Niemnie irytujące zaczynają być sytuacje,kiedy to plany tych krótkich,ewidentnie niewystarczajacych zgrupowań zaczynają być układane wyrażnie pod Adama,zapewne ze szkodą dla pozostałych...Winę za ten stan rzeczy ponosi ,nie kto inny jak Eddie Federer-wszystko robione jest w biegu,pomieważ Małysz musi skakać w każdych zawodach,w rezultacie mało kto interesuje sie losem pozostałych,będących jedynie przystawką,dodatkiem-takie przynajmniej ja takie odnoszę wrażenie. Może bedzie to odosobniona opinia,ale uważam,że Lepistoe ma już kompletnie dość prowadzenia polskiej kadry i powoli sobie odpuszcza.A przykładem tego niech będzie,sytuacja,w której Fin wyjeżdża do kraju rodzinnego,pozostawiając Adama pod okiem asystenta,w środku decydującego zgrupowania.Jednocześnie trzeba sobie uświadomić,dzięki komu Małysz brylował w zeszłym sezonie,zwyciężając w Pucharze Świata i MŚ ?,dzięki komu Stoch wygrał w lecie?,dzięki komu Kamil poczynił w zeszłym sezonie tak znaczace postępy-dzięki Hannu.Na obronę dla Lepistoe może również posłużyć przykład zespołu narodowego Finlandii-Ahonen skakał bezbarwnie,w Saporo w druzynówce-katastrofa.Hautamaeki skakał całkowicie przeciętnie,jedyny przyjemny akcent to srebro Harri'ego Olli'ego w Japonii.Mimo wszystko Nikunemn nie został zwolniony,a przecież Finowie to w skokach potega.Tak ,wiec medal ma dwie strony.To wszystko tylko moje laickie rozważania... Cdn.

  • anonim

    @ michals90

    O jejku to oni piszą o Huli ? musze to jeszcze raz przeczytac, tak czy siak nie podoba mi się to słowo "kompromitacja" obojętnie kogo ona ma dotyczyć

    I nie wiem dlaczego Małysz wraca do kraju ale chyba chce złapac ostatni oddech w gronie rodziny przed MŚ.
    Hula zostaje w Willingen razem z Kamilem, no to jak mówi @Usia całkiem ich tam wykończą:(

    Zapomniałabym oglądajcie dziś po 23.00 Sportową Niedzielę na TVP-info, bedzie o skokach dośc sporo..

  • michals90 stały bywalec
    OBSERWERN

    Ale nie miałbym nic przeciwko gdyby to co napisałeś miało się sprawdzić... Roar Ljoekelsoey po raz 3 z rzędu mistrzem świata w lotach... Lubie tego zawodnika, ale to jest raczej nie możliwe

  • OBSERWERN stały bywalec
    -

    autor: michals90 , 17 lutego 2008, 19:34

    Sory czeski błąd Przepraszam. i dzieki za poprawe.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2008-02-17 19:38:27 ***

  • jozek_sibek profesor
    Kwota startowa

    Ilu zawodników można wystawić w PŚ czy w LGP - ustala ranking WRL(ilość w pierwszej ,,55").

    0 w 55 - można wystawić - 2
    1 w 55 - mozna wystawić - 3
    2 w 55 - można wystawic - 4
    3 w 55 - można wystawić - 4
    4 w 55 - można wystawić - 4
    5 w 55 - można wystawic - 5
    6 w 55 - można wystawić - 6

    Jeden kraj z rankingu może maksymalnie wystawić tylko 6 zawodników,mimo że w rankingu ma więcej!

    Dodatkowe miejsce w PŚ można otrzymać z PK.
    Otrzymują je 3 kraje,których zawodnicy zgromadzą najwięcej pkt w ostatnim periodzie PK.
    Aktualny V period kończy się konkursami PK w Bischofshofen (23-24.02.2008).

  • michals90 stały bywalec
    OBSERWERN

    239 na nartach ma Bjoern Einar Romoeren !
    A Roar Ljoekelsoey walczy o powrót do formy :)

  • jozek_sibek profesor
    Ranking WRL

    Ranking WRL to suma pkt za ostatnie 12 miesiecy(6 ostatnich periodów).
    Ranking obejmuje LGP(I Period),oraz sezon zimowy podzielony na 5 periodow(części).

    Do rankingu zawsze zalicza się 6 ostatnich preiodow.
    W aktualnym punkty zaliczane są z:
    VI periodu sezonu 2006/2007 oraz
    I , II, III,IV i V periodu sezonu 2007/2008.

    I period każdego sezonu - to LGP.
    V period 2007/2008 - kończył dzisiejszy konkurs w Willingen.

  • anonim

    albo mu sia cos stało coś go zabolało albo Romoeren całkowicie sie zmienił...ja juz wiedziałem ze sie zmienił po tym jak zgolił "kozią" bródke :D moze dojrzał wewnetrznie :D nie widziałem filmiku z dekoracji ale jak tam sie nie cieszył to niewiem co jest grane...bo po wygraniu konkursu to nawet jannek sie cieszy

  • anonim

    Bo Małysz już dość sie natrenował, na tyle ile może to skacze i dajcie mu wreszcie święty spokój. Przeciez on nie skacze te 4m krócej dlatego ze mu sie nie chce. Malysz skacze teraz w danej chwili na tyle na ile go stać i na ile może.

  • noja bywalec
    OBSERWERN

    mylisz Roara z Bjoernem.....

  • OBSERWERN stały bywalec
    Zgadzam sie i nie po raz pierwszy z Fanka

    Tak to były piekne zawody. Roar pokazał ,ze jest lotnikiem. Te 239 na nartach to nie przypadek .
    Adam ,także wspaniale walczył. trzeba mu to przyznac z ręka na sercu, ale jeszcze brakuje tego czucia . Trudno sie mówi. Kto p[isze ,ze to komp[romitacja Adama jest chyba jakis nie taki . Z takiego doła wyjść po Predzazzo i Harrachovie i skakac bardzo daleko i rowno to KOMPROMITACJA ? Ma nadzieje ,że wraca do kraju podszlifować na maksa ten próg.bo siła jest .

    Ktos zna szczególy dlaczego Adam nie zostaje w Willingen ?

  • qwerty doświadczony

    Na chwilę wrócę do polskiej kadry
    http://www.dziennik.pl/ sport/article123931/ Adam_wroc_do_banana.html

    To potwierdzenie moich słów, że Lepistoe jest "stary" duchem. Sam chce decydować o wszystkim, nie zgadza się na współpracę z profesorem Żołądziem, bez którego nie byłoby tych fenomenalnych wyników Adama Małysza.

  • jozek_sibek profesor
    @nieznany (*181.nid.vectranet.pl

    Mamy 4 zawodników w "55" rankingu WRL,to tylu może skakać w konkursach PŚ.

  • michals90 stały bywalec
    Fanka

    Czytajcie artykuły zanim je skomentujecie! :) Kompromitacja dotyczy Huli, nie Małysza!:)

  • szaran początkujący

    ze jest juz w takim wieku kiedy przychodza pierwsze miłosci zainteresowanie dziewczynami takie bzdety ze daj spokój

  • anonim

    A ogolnie zawody bardzo mi sie podobały stały na bardzo wysokim poziomie, piekne i dalekie loty,
    Gratulacje dla Romorena dla całej pierwszej trójki.

  • anonim

    zgadzam sie :D Romoeren fenomenalnie układa te narty i z takich stosunkowo niskich skoków wyciąga super rezultaty...bardzo mi sie podoba jego styl latania...jedyny w swoim rodzaju :D

  • anonim

    No to ma ktoś ten filmik z tym skokiem Schlieriego na 151m ? Panie Moderator wysłał tu ktos cos takiego ... moze pan ma ? Pliska :)

  • anonim

    Nie wiem czy smiac się czy płakać,
    ale czytam na onecie art pt " Kompromitacja Polaka "

    Mój boże , o czym oni piszą ? Jaka kompromitacja ?
    Ale Polacy krótką pamięc mają w zeszłym sezonie go na rękach prawie, nosili a teraz 11 miejsce uznają za kompromitację.
    A ja znów powtórze, chciałabym aby całam nasza czwórka w taki sposób sie kompromitowała, mielibysmy druzynę marzeń.
    I tak znów cała odpowiedzialnośc za wyniki spada na Malysza i nikt już nie pamieta, ze to on od 8-miu lat dżwiga polskie skoki.

    Żałosne to wszystko, bo skacze w tym sezonie tyle na ile go stać, ten sezon tak wygląda a nie inaczej i trzeba się z tym pogodzić, że jest po prostu słabszy, ale żeby zaraz kompromitacja ?
    A co ma powiedzieć Schmidt, który od ładnych paru lat nie może zaskoczyć, wiele by tych nazwisk mozna wymienić.
    Oj, przyjdzie jeszcze taki czas, że jak Małysz odejdzie to popłyną krokodyle łzy, bo nie bedzie nikogo kto go zastapi, chocby w polowie.
    A Adam ? Na szczęscie jeszcze kariery nie kończy i nie powiedział ostatniego słowa.

  • anonim

    To czysta przyjemność patrzeć jak Romoeren tak pięknie daleko leci. On ma najładniejszą sylwetkę w locie ze wszystkich zawodników. I do tego na dużych skoczniach ma parabolę lotu znakomitą. Najpierw płasko i dosyć nisko a potem wznosi się i ląduje bardzo daleko(patrz skok na rekord świata). Jest faworytem na MŚ chociaż ma wielu rywali w bardzo dobrej formie. Kojnkoski pokazał po raz kolejny że jest najlepszym trenerem. Wszyscy Norwegowie są teraz w bardzo wysokiej formie.

  • Usia profesor
    Hula

    Niestety niektórzy dziennikarze (nocnikarze?) sami się kompromitują głupimi wypowiedziami.
    A Hula niestety im dłużej z kadrą trenerską teraz przebywa, tym gorzej skacze...
    Może by im tak dali wolne do samych MŚL? Bo cienko widzę te wyniki, po intensywnych treningach przez te 2-3 dni. Zakwasy przyjda akurat na MŚ.

  • anonim

    Do tego musiało dojsc ze malysz bedzie skakał slabiej niz zawsze przeciez nie mozna wygrywac cały czas a wiek robi swoje

  • anonim
    Kadra na MŚ w LOTACH

    Do Oberstdorfu powinni polecieć

    -Adam Małysz
    -Kamil Stoch
    -Piotr Żyła
    -Łukasz Rutkowski lub Marcin Bachleda

  • michals90 stały bywalec
    MarcinBB

    Moim zdaniem występ Huli w pewnym stopniu jest kompromitacją. Przegranie ze Słowakiem i Ukraińcem tak można nazwać

  • MarcinBB redaktor
    "kompromitacja" Huli?

    Taka sama bzdura jak kompromitacja Małysza. Gdyby Hula był czołowym zawodnikiem albo gdyby skoczył 92 metry... Przecież w każdym konkursie musi być ktoś ostatni. Czy ostatnie miejsce zawsze jest kompromitacją?

  • anonim

    my mamy jeszcze małysza który skacze ok.10-tych miejsc w niemczech to jest katastrofa

  • asia stały bywalec
    beautiful

    a ja kocham austyjaków i sie bardzo ciesze ze morgi wygra kryształową kule gratuluje mu. mam nadzieje ze schliri bedzie 2 w klasyfikacji generalnej. i mam nadzieje ze austryjacy wygraja na mistrzostwach:)

  • anonim

    Brawo Bjoern! Brawo Bardal za kolejne podium w sezonie :) Teraz Romoeren staje się faworytem na MŚ w lotach. Wydaje mi się, że medal mieć będzie, teraz pozostaje kwestia koloru. Na ten krążek sobie zasłużył. Jednak do złota mam swojego faworyta, o którym głośno nie mówię i nie piszę, żeby nie zapeszyć :P

  • radoslaw.lis początkujący
    Puchar świata

    Morgenstern 1Schlieri będzie 2 ahonen 3 hilde 4 bardal 5 loitzl 6 jacobsen 7 kueetell 8 amman 9 Romören 10

  • anonim

    dzieki za odp lol co sie nie robi z naszymi skoczkami mamy tylko malysza a teraz jak on zaczyna sie starzec i slabo skakac to juz nie mamy ani jednego skoczka taka prawda nawet klimka szalu nie bedzie bo za szybko narazili go na slawe a to sie odbije tak jak na rutkowskim

  • anonim

    wiadome, że zdobędzie, ale "Morgenstern zdobywa Kryształową Kulę" brzmi jakby już ją trzymał w ręce ;)

  • anonim

    Kojonkoski wie co robic i jak robic w koncu najlepszy trener :D:D:D

  • anonim

    o której zaczyna sie konkurs pucharu kontynentalnego w Iron Mouintain?

  • anonim

    Kocham Norwegów i wierzę z całego serca,że zdobędą Mistrzostwo Świata! Willingen należało do nich i tak powinno być już zawsze!

  • Usia profesor
    @marcin (*122.internetdsl.tpnet.pl

    Paplanie, że przed 92rokiem nikt sie skokami nie interesowal w Polsce to wierutna bzdura, bo przedtem skoki miały więcej kibiców niż obecnie, chociaż mieliśmy mniej sukcesów.
    A w 1962 chyba w czasie zawodów FIS pod Wielka Krokwią było ponad 100 tysięcy kibiców!

  • Caffee doświadczony

    ehhh widac jedynie ekipa norweska madrze przygotowala sie do mś.. i choc Adaś nie odstaje juz tak od czołówki jak chociażby w predazzo, to jest to marne pocieszenie, patrząc z perspektywy mś w lotach;( i co tu robić.. co robić;(

  • Luk profesor

    Skok Romoerena na 147,5 z drugiej serii - http://pl.youtube.com/watch?v=tsXqPuSqbjA
    Skok Małysza z pierwszej serii - http://pl.youtube.com/watch?v=fORzm7mGhYc
    Skok Małysza z drugiej serii - http://pl.youtube.com/watch?v=ZlNwU8N-Xdo

  • anonim

    To ja myslalem ze będą 2 konkursy ind. i Malysz jak nie w pierwszym to w drugim konkursie moze bedzie mial medal...eeee no...szkoda..chociaz zobaczymy

  • Usia profesor
    @nieznany (*10.10.10.39

    Dokładnie tak!
    Najpierw w kwalifikacjach przechodzi 40 skoczków. Potem ta 40 skacze w pierszej seri a do drugiej przechodzi 30 najlepszych a drugiego dnia sa nastepne 2 konkursy. Wygrywa ten co ma najwyższą sume punktów ze wszystkich 4 konkursów i ten zostaje Mistrzem Świata w Lotach. Czyli nie wygrywa ktoś przypadkowy!

  • anonim

    to tak jak w turnieju czterech skoczni. :Liczą sie noty z czterech skoków.

  • vegx redaktor
    -

    @nieznany
    Od dawien dawna na MŚ w lotach liczą się 4 skoki.


    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2008-02-17 18:52:51 ***

  • qwerty doświadczony
    @Asia

    Opowiedz mi, dlaczego uważasz że nadal jest zakręcony ;-) ? Jakoś w tym sezonie jeszcze tego nie pokazał... a trochę szkoda, gdyż BER swą popularność i sympatię zbudował także na swoim stylu bycia.

  • anonim

    widziałem jak trzymał sie za klattke piersiową (moze serce). mozilwe ze coś mu zaskoczyło i po prostu powstrzymywał bol..mi tez sie czasammi tak dzieje . trcohe ciezko sie wtedy oddycha..ale po skoku Bjoern był zadowolony bo rece w gorze trzymał..miejmy nadzieje ze wsyztsko dobrze

  • michals90 stały bywalec
    nieznany (*10.10.10.39)

    Na MŚ w Lotach masz 4 serie konkursowe. Dwa konkursy po dwie serie. Punkty są zliczane z obydwu konkursów :)

  • marcin bywalec

    oglądam skoki od 92 roku;) nikt sie intresowal w polsce skokami...wogole transmisji nie bylo...tyle co na eurosporcie labo niemieckich...i to co zrobił małysz to jest wielki respekt...powinni wszyscy polacy go szanować i przede wszytkim wspierać:) a nie tylko krytykować:P ludzie nie macie pojęcia niektorzy o skokach a się wymądrzacie;) pozdro

  • qwerty doświadczony
    @markus

    Niepokoi mnie mimika BER-a, ale jeśli uważnie oglądasz skoki w tym sezonie, to zauważyłbyś, że BER zachowuje się tak przez cały sezon... Zaczęło się tak już w Kuusamo, gdzie zajął 2 miejsce. Jego uśmiech po drugim świetnym skoku w konkursie także był taki "wymuszony" - zobacz to na youtube.

  • Usia profesor
    nieznany (*10.10.10.39@

    Siłę i moc zyskuje sie w trakcie przygotowań. Cięzkie treningi latem procentują a nasi trenowali leciutko z niewspolmiernym obciążeniem przez kilka dni w miesiącu ( to tak jakby ktos kto caly czas lezy plackiem chcial przebiec 50 km po 2 tygodniach lezenia).
    z pewnościa lepiej na tym wyjdzie ktos biegajacy truchtem po 15-20 km dziennie (czyli równomiernie choć mocno obciążony).

  • anonim
    Spójrzcie - jakie 3 serie na MŚ w lotach?

    Piątek, 22.02.2008
    15:00 - Seria próbna
    16:30 - Pierwsza seria konkursowa
    17:45 - Druga seria konkursowa

    Sobota, 23.02.2008
    15:30 - Seria próbna
    16:30 - Trzecia seria konkursowa
    17:30 - Finałowa seria konkursowa


    O co w tym chodzi? Czyżby do zdobycia medalu liczyły się 2 konkursy łącznie?

  • Marek stały bywalec
    @OBSERWERN

    Dają takie tytuły, żeby głupi ludzie się najarali i weszli. A potem jeszcze wpis zostawili w komentarzach. Denerdujący tytuł to ruch na stronie, a ruch to kasa. Proste? Rada: nie korzystaj z Onetu.

  • anonim
    ranking WRL

    no mam 4 zawodnikow w 55 WRL dostaniemy w koncu to 5 miejsce w PŚ?

  • anonim

    @qwerty - zmienił się troche. co do tego, że ma dziewczyne to prawda. ale gwarantuje ci ze dalej jest zakrecony (wiem co mowie) i jestem przekonana, że coś się stalo.

  • anonim

    Romoren może się wzruszył że wkońcu wrócił do formy i dlatego może tak wyglądał?

  • michals90 stały bywalec
    OBSERWERN

    Kompromitacja Huli, nie Małysza :)

    Roar faworytem lotów? Chciałbym w to wierzyć :)

    Niekwestionowanum faworytem jest Bjoern Einar

  • anonim
    @ qwerty

    na tyle spowaznial zeby nie wykrzesac z siebie szczerego usmiechu? widac bylo jak przyjmowal gratulacje od innych ze ten usmiech byl troche na sile. i to trzymanie sie za klatke piersiowa tez normalne nie bylo. jesli ciebie to niezaniepokoilo chociaz troche to gratuluje.

  • anonim

    ej nie zauwazyliscie ze z Bjoernem było coś nie tak po skoku ?

    Ale zwyciestwo w fenomenalnym stylu ! BRAWO !

  • OBSERWERN stały bywalec
    jednak redaktorzy w oncie sa głu...

    jak można takie tytuły dawać. Kompromitacja to cały ten portal szczególnie dział sportowy.

    Adam Małysz starał się jak mógł. Oddaje dwa stabilne równe skoki ale powiedzialem wczesniej przed zawodami ,ze są one o 5 metrów za krótkie aby było podium. Nie pomyłiłem sie w ocenie na jakiej pozycji skonćzy Adam. Bije sobie brawo, ale mogło być lepiej gdyby ....właśnie to gdyby. Gdyby zrobiono gdzies w wcześniej pauzę na poprawę techniki. Pauza (wymuszona) Sapporo ,to za mało.
    Cóż chyba inne względy decydowaly o tym niż czysto sportowe.
    Namawiałem aby nie jechać do Willingen. Stracił Adam 11 miejsce tym występem. Mysle,ze lepij byłoby potrenowac na spokojnie "próg" Mam nadzieje ,że Małysz opuszcza Willingen aby jeszcze może nadrobić to gdzieś w spokoju inaczej nie rozumiem tej decyzji.

    Roar stał się faworytym Lotów.

  • anonim

    Małyszowi NIE BRAKUJE SIŁY I MOCY bo w testach które robił pokazały że moc ma i sile fizyczną tez.
    Problem więc lezy chyba w tym przygotowaniu do sezonu, a za to odpowiada tylko i wyłącznie wielmożny i wszechwiedzący trener Lepisto

  • Viola stały bywalec

    Wystep Adama nie był kompromitacją, absolutnie NIE!

    Za to Huli - tak, ale o tym nikt nie wspomni, bo tutaj tylko o małyszu się pisze?! to jest choreee!
    Adam oddał dobre, stabilne skoki! Poziom konkursu był b. wysoki!
    A onet....... jest gorszy.... od komentarzy szaranowicza apropo stocha i jego miłosnego dorastania
    hahahahaha

  • noja bywalec

    ej i teraz zamiast sie cieszy zwyciestwem Bjoerna bede sie zamartwiac jego zdriowiem.TAK redakcjo napisz cos na ten temat!

  • qwerty doświadczony
    @skolim

    O zachowaniu Romoerena już pisałem. Bjoern tak się zachowuje, ponieważ jego osobowość bardzo się zmieniła. Poprzedni sezon był dla niego szokiem. Aby się pozbierać, korzystał ze sztuk wschodu, które jak wiemy, mają za zadanie uspokoić człowieka, wyłączyć emocje. Poza tym Romo spoważniał, co można wnioskować po tym, że ma dziewczynę.
    Aczkolwiek bardzo prosiłbym redakcję skijumping.pl, aby napisała na ten temat fachowy artykuł.

  • anonim

    @ skipper
    A ja uwazam ze to nie kompromitacja tylko kompromitacji ciag dalszy.
    Pan Lepistö nie zbudowal zadnej druzyny a jezeli chodzi o Adama to roztroil go calkowicie. Napewno duzo tutaj niepoprawnych optymistow ktorzy jeszcze po dzisiejszych slabych skokach Polskich zawodnikow z Malyszem wlacznie ( 12 miejsce to przecietnosc), beda uwazali ze za tydzien nastapi cud i Adam zostanie mistrzem. Cudow nie ma. Wielu zawodnikow zrobilo postepy i dla tego nie dominuje juz tylko Morgenstern,Ahonnen i Schlirenzauer ale Malyszowi daleko do nich a kandydatow na mistrza w lotach coraz wiecej.Niestety Malysz do nich nie nalezy i skonczmy z tym skandowaniem "Malysz im jeszcze pokaze".

  • Dona stały bywalec

    noja - faktycznie z Berem dzieje sie cos niedobrego tez to zauwazyłam i az sie o niego boje:(

  • anonim

    Wlasnie Bjoern jakos dziwnie wygladal, tak jakby faktycznie cos go bolalo.

    Co do Adama to wogole dziwie sie ze osiaga tak przyzwoite odleglosci lecac tak płasko.
    Podobno Adam ma moc taka jak za najlepszych czasów, wiec chyba cos nie tak z kątem odbicia musi byc.

  • anonim
    Bjoern

    Co mu się stało? to nie był ten Bjoern co wygrywa zawody. Kurcze ;( wyglądało jakby go coś bolało. I dlaczego TVP znow nie pokazalo dekoracji!?!?!?! SKANDAL!

  • anonim
    @nieznany (*10.10.10.39)

    typowo polskie...jak cos nie idzie to trener out...a jak raz cos chlopaki skocza to "trenerze jestes Bogiem"...Lepistoe i tak po tym sezonie zakonczy prace i tak glupie hasla jak Twoje polskim skokom nie pomoga....najgorsze , ze tak naprawde nikt nie ma recepty jakby to wszystko zmienic...Kuttina tez przegonili...a czy sytuacja sie poprawila ?...Malysz wygral PS...Stoch zaliczyl pare dobrych wystepow a pomimo tego i tak ogolnie i tak jest zle....szczegolnie jesli popatrzec na druzyne......i tutaj odpowiedzilanosc spada na wszystkich (trenerow, samych zawodnikow no i nawet na prezesa, ktory chyba powoli stracil poczucie rzeczywistosci i ciagle kibicom sprzedaje spiewke jakie to piekne czasy czekaja polskie skoki. Wiec zanim ktos znowu rzuci tekst o wywaleniu trenera niech najpierw sie zstanaowi jak i co zmienic...bo sama zmiana czlowieka niczego nie poprawi

  • marcin bywalec
    ;P

    aaa romoren znowu przypomina tego z 2005 roku:) jest wg mnie już teraz mistrzem swiata w lotach';) lata podobnie i moge dac sobie ręke uciaac ze wygra;D przypomne wam za tydzien;)

  • skolim doświadczony
    ROMOEREN I kompromitacja Polaka

    Romoeren rzeczywiście wyglądał marnie... Blady jakiś, podkrążone oczy i widać było że co jest nie tak. Też mnie to zaniepokoiło, może to jakaś kolka, albo nudności tak czy inaczej wyglądał źle. Dajcie znać jeśli ktoś będzie coś na ten temat wiedział - to bardziej kieruje do ekipy skijumping która ewentualnie jest tam na miejscu. Co do tekstu z onetu to chodziło im o Hulę i jego ostatnie miejsce. I teżnie 50 jak napisali ale 51 bo dziś skakało 51 skoczków. Ktoś Niekompetentny to pisał, ale nie wiem jak mogło wam się wydawać że ta kompromitacja Polaka tyczyła się Małysza. Easy ludzie... nie doszukujcie się wszędzie złośliwości

  • anonim

    zwracam honor Panom z onetu.... źle doczytałem.... a tak naprawdę to tylko nagłówek przeczytałem.... PRZEPRASZAM :P

  • michals90 stały bywalec
    PK w Iron Mountain

    Czy ktoś się orientuje o której rozpoczyna się w Iron Mountain seria próbna oraz konkurs główny?

  • anonim

    ta KOMPROMITACJA w tytule newsu na onecie nie dotyczy Adama, ale Huli, który zajął ostatnie miejsce.

  • Viola stały bywalec

    Taaa.. noty morgiego.... kurcze.... przecież on się prawie wywalił,...!

    A Rumoren.... coś z nim było nie tak, jak stał w tym miejscu dla liderów... chyba duzo go kosztował ten skok

  • anonim

    Brawo dla Morgensterna i Romorena. moim zdaniem ten drugi ma dużą szansę zostania mistrzem świata w skokach. Co do Małysza moim zdaniem powinien on kierować wybicie trochę bardziej w górę, gdyż leci za nisko. Szaran powinien chociaż trochę myśleć zanim coś powie, bo ten tekst o Stochu był rozbrajający!

  • Marek stały bywalec
    Żegnajcie skoki w TV

    Już od najbliższego sezonu zapewne skończą się transmisje skoków w TVP, nacieszcie się zatem tymi kilkoma zawodami w tym roku, co jeszcze zostały.

  • anonim
    ;P

    małyszowi brakuje siły ...prawda jest taka ze swoje lata juz ma;/ brak siły to głowny problem ...

  • Misty początkujący
    zapowiadają się ciekawe mistrzostwa

    Skok Bjoerna był fantastyczny! Nareszcie jego forma się poprawiła i jeżeli tak będzie dalej to może pokonać wszystkich na mistrzostwach. Damjan też się nieźle spisał, jego wynik z pierwszej serii zaskoczył mnie. Co do Morgensterna - czy on naprawdę ma już zapewnioną kryształową kulę? W gruncie rzeczy to było do przewidzenia, ale mam nadzieję, że nie przestanie starać się o dobre wyniki.

  • anonim
    Morgi zwycieski?

    Wygrał P.Ś.ale przgrał TCS a loty też raczej nie dla niego najepszy z Austryjakow bedzie w M.Ś.Kofler ale wygra Romoren!

  • anonim

    co do artykułu Panów na onecie to teraz dopiero zauważyłem i powiem że nooooo... straciłem trochę szacunku... sami się skompromitowali. Adam skaczę słabiej. nie ma lepszej formy i można powiedzieć że ten występ był słabszy, średni, ale że od razu kompromitacja ? no... panowie z onetu. kompromitacja to była w Predazzo, w Harachovie, ale tu nie... chyba macie jakieś kompleksy :/

  • qwerty doświadczony
    @markus

    Bjoern tak się zachowuje, ponieważ bardzo się zmienił. Poprzedni sezon był dla niego szokiem. Aby się pozbierać, korzystał ze sztuk wschodu, które jak wiemy, mają za zadanie uspokoić człowieka, wyłączyć emocje. Poza tym Romo spoważniał, co można wnioskować po tym, że ma dziewczynę.

  • michals90 stały bywalec
    martuska

    Zanim skomentujesz artykuł to najpierw wypadałoby go przeczytać... Onet napisał, że kompromitacją nie ejst 11 miejsce Małysza, tylko, ostatnie 50 miejsce Huli - w tej kwestii się z nimi zgadzam

  • Viola stały bywalec

    Adam dzisiaj bardzo ładnie :):)
    fakycznie jest coraz stabilniejszy!

    A pozostali nasi? :( żal...

    Brawo dla morgiego za Kryształową Kulę,
    ale Rumoren dziś fantastycznie "_:)

  • anonim
    @skipper

    Może i tak być, że newsy na onecie pisze ktoś z bliskich Antyjumpera bo jego newsy nie są wogóle usuwane a ciągle obraża Małysza, nazywa go nielotem itd a nawet jeszcze gorzej i dziwnym trafem nigdy jego news nie został usunięty.

    Na całe szczęście jeszcze jest normalna strona..choćby skijumping.

  • noja bywalec
    markus

    zawsze zwracam na takie rzeczy uwage...
    to mnie strasznie wystraszylo :/
    lapal sie za serce,wygladal tez jakby mu sie krecilo w glowie i nawet nie mial sily stac :/
    to bylo straszne

  • michals90 stały bywalec

    Wszystko tak jak się spodziewałem, czołowe miejsca dla Norwegów, Romoeren wygrał, Morgenstern i Schlierenzauer nawet nie powąchali podium :) skoki Małysza są dobre, ale myślałem że bedzie te 3 4 miejsca wyżej...

  • martuska początkujący

    wogole co na onecie pisza to zal.pl

    sorry ale czytajac tamte komentarze cos sie w sercu robi sa Polakami i powinni cieszyc sie ze wegole jest dobrze 11 miejsce nie jest kompromitacja

  • qwerty doświadczony

    Tekst Szarana o miłości Stocha był po prostu świetny :-D . On powinien wiedzieć, że Kamil ma dziewczynę, a poza tym wiek "pierwszych miłości" ma już za sobą ;-) .

  • manxz stały bywalec
    BRAWO BJORN!!!

    Lubię oglądać tego gościa zwyciężającego. Umie się cieszyć. Jak nic ma medal na MŚL.

    Damjan nieźle zaskoczył. Sympatyczny zawodnik, a więc też fajnie. Jedyny minus tej sytuacji to że w klasyfikacji genarlnej Adaś wciąż idzie w dóóóóół... (LEEEĆ, ADAM, LEEEEEEEĆ... ALE NIE W TĘ MAŃKĘ!)
    Maciek Kot naprawdę się stara, podziwiam chłopaka. O reszcie "orłuf" nie wspominam.

  • anonim

    tez to zauwazylas, norja? ber po skoku trzymal reke na klatce piersiowej, troche mnie to zaniepokoilo. zreszta pozniej tez nie zachowywal sie "jak on", biorac pod uwage ze wygral

  • martuska początkujący

    nom szpoko przewaga 601 pkt na schlierim romoren odwalil robote willigen nalezy do noregow

    gang kojonkowskiego wymiata, austriacy spadaja w dol

    gang kojonkowskiego zdobedzie medal na mistrzostwach swiata-zloty jestem pewna w 100% a nawet jesli nie to i tak kojonkowski rulez

    kot coraz lepiej tylko jak na zlosc nie dostaje sie do finalowej 30

  • anonim

    Widzicie tytuł na onecie? "KOMPROMITACJA POLAKA"

    11 miejsce to nie jest szczyt możliwości Adama, ale nazywanie tego kompromitacją przez redaktorów onetu jest po prostu żenujące. Artykuły to chyba im pisze ten cały antyjumper.

    Żal, żal, żal...

  • anonim

    Lepistoe do widzenia mówimy my polscy kibice!

  • qwerty doświadczony

    Faktem jest, że Małysz wybijał się słabo... leciał bardzo nisko w porównaniu z najlepszymi... brakuje siły... a to jest wynikiem treningów Lepistoe w lecie, a także jego decyzji w trakcie sezonu...

  • anonim

    Cała ekipa niemiec nie spisała się w tych konkursach w Willingen

  • anonim
    adam

    tez mi sie wydaje ze skoki sa dobre ale niskie, leci przy samym zeskoku ,"ciągnie" skok i odbija sie to na lądowaniu,faktycznie regulacja na progu musi sie dokonac

  • Usia profesor
    @;> (*enk.lcs.net.pl),

    Brakuje po prostu mocy, którą się "wciska" w skoczków latem. Nasi skoczkowie juz drugie lato nie trenowali porządnie, to skąd maja brac tę moc? Zapasy się wyczerpały...po prostu!
    Sam geniusz Małysza nie wystarcza, nawet geniusze musza mieć trenera, co zaplanuje porządnie cały sezon!

  • anonim
    To na tyle.

    Sztandar polskich skoków - wyprowadzić. Beł jeden ale sie zabeł.

  • anonim

    prędkości Adama Małysza nie są takie złe... ale te płaskie wybicie... coś jest w tym dziwnego... on strasznie płasko leci... nie wiedzieć tak naprawdę czemu... i tak z tego uzyskuje dość dalekie odległości... w Willingen tak naprawdę nie popsuł żadnego skoku... 136 najbliżej i z każdym skokiem praktycznie się poprawiał, ale... właśnie czegoś brakuje... wydaje mi się że chodzi o te wybicie... nie może Adam odlecieć :( ale i tak wierze że będzie dobrze... a Adam nie skacze wcale tak źle... brawo :)))

  • anonim
    Plasko

    Dalej sie plasko wybija oO
    Sam wie, ze spoznia odbicie, a nie potrafi odbic se wczesniej ?
    Dziwne ;-)
    No coz czekamy

  • misiokoda początkujący

    masakra z polskimi skokami!

  • jozek_sibek profesor
    Dorobek Polaków w Willingen

    1.A.Małysz - ?(12 po I serii)
    2.M.Kot ----- 36
    3.S.Hula ---- 51
    4.K.Stoch -- 53

    Drużyna -- 10 miejsce.

    Tak wygląda drużyna Polska przed MŚ w lotach w 22-24.02.2008 w Oberstdorf!
    16 i pół letni M.Kot jest drugim zawodnikiem w Polsce,mimo ze jeszcze nie zdobył ani jednego pkt PŚ!

    TRAGEDIA - p.trenerze H.Lepistoe i spółka!

  • anonim
    Adam

    Małysz zaczyna skakać jak Goldi w końcówce kariery

  • anonim

    Romoeren !:) Pięęknie skacze w Wilingen! Trzymam kciuki za Niego,ale za Naszego Adasia również


    Noty Morgensterna popieram-SKANDAL. Zobaczymy co sędziowie wyczarują po drugim skoku Morgiego;P

  • Koala początkujący

    Małysz ma szanse na podium, do Damjana traci tylko 10 pkt, czyli 5,5 metra - to nic! MAŁYSZ WYGRA , a Damjan się spali.

  • ..... początkujący
    Niemcy

    Tak sobie narzekamy i mamy powody, ale popatrzcie na Niemców. Wielkie nakłady, wielu zawodników piękne skocznie i w swoim domowym konkursie najlepszy z nich jest na 24 miejscu,

  • anonim

    Adaś i damjan skakali w tych samych warunkach

    widać jaki Małysz słaby jest ;|

  • gosc początkujący
    -

    moim zdaniem powinien wygrac Damjan zasłużył na to. Trzymam kciuki za niego.

  • anonim
    NOTY MORGENSTERNA

    nawet w powtórce skoku Morgensterna nie pokazali jego potkniecia, jakby chcieli to ukryć.!

  • noja bywalec

    no,bardzo wysokie noty dostal Morgi :/ ale on zawsze takie dostaje.ja nie wiem,moze ci sedziowie z przyzwyczajenia mu je wystawiaja xD nie patrza nawet na skok xD

  • Marko początkujący
    10

    trochę szkoda Małysza,myślałem,,ze będzie dalej,ale jest ok,w drugiej serii skoczy 142.5m i wejdzie do dziesiątki

  • Luk profesor

    skok Małysza z pierwszej serii - http://pl.youtube.com/watch?v=fORzm7mGhYc

  • Luna Riddle stały bywalec

    Wspaniałe zawody i niesamowita rywalizacja! Z niecierpliwością czekam na drugą serię! Powodzenia!

  • anonim

    Noty Morgernsterna to jest parodia. Prawie się wywrócił przy odjeździe, a dostał wyższe niż np. Małysz

  • vegx redaktor

    Adam moze awansowac do 10., ale musi uwazac na tych z tyłu za nim. Skacze stabilnie, rowno, ale wciaz 5m za blisko :/

  • Tomek55 początkujący
    ADAŚ BĘDZIE W NAJLEPSZEJ 5

    ADAŚ BĘDZIE W NAJLEPSZEJ 5!

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl