Val di Fiemme zorganizuje MŚ w 2013 roku

  • 2008-05-29 19:56

Międzynarodowa Federacja Narciarska zadecydowała, że Val di Fiemme będzie gospodarzem Mistrzostw Świata w narciarstwie klasycznym w 2013 roku. Po raz ostatni MŚ odbyły sie w Val di Fiemme w 2003 roku.

"To wielki dzień dla Val di Fiemme. Chcemy wszystkim bardzo podziękować za zaufanie i wsparcie. Dziękujemy także naszym rywalom za walkę fair-play do samego końca. Zapraszamy do Val di Fiemme" - mówili Włosi tuż po ogłoszeniu wyników głosowania.

Mistrzostwa Świata w lotach narciarskich w 2012 roku zorganizuje norweskie Vikersund (11 głosów), które wygrało rywalizację z czeskim Harrachovem (5 głosów).

Niestety polskie wysiłki, podobnie jak przed dwoma laty, nie przyniosły oczekiwanych rezultatów.

Organizatora MŚ w narciarstwie klasycznym wyłoniono dopiero w trzecim głosowaniu. Pocieszeniem może być fakt, że Zakopane dotarło do ostatniej rundy i zdobyło więcej głosów niż poprzednio.

Wyniki głosowania MŚ 2013:
I RUNDA:
Val di Fiemme - 6, Falun - 4, Zakopane - 3, Lahti - 2, Oberstdorf - 1
II RUNDA:
Val di Fiemme - 7, Falun - 5, Zakopane - 3, Lahti - 1
III RUNDA:
Val di Fiemme - 9, Falun - 5, Zakopane - 2


Paweł Guzik, źródło: Informacja własna
oglądalność: (10950) komentarze: (66)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • schili robert bywalec

    Val di Fiemme 9

  • anonim
    Nowy burmistrz

    Ciekawe kto będzie nowym burmistrzem Zakopanego? Przecież dotychczasowy zapowiedział, że nie wraca jak nie wygrają.
    Chyba, że jak każdy polityk, po prostu kłamał.

  • anonim
    2015

    Lahti już myśli o kandydowaniu do organizacji MŚ w 2015r.

  • anonim
    Val

    To miejsce jest na zawsze niezapomniane dzieki Adamowi i niesamowitym dwóm złotym medalom w 2003. Mimo że było to pieć lat temu pamiętam doskonale oba konkursy. Wtedy Kojonkoski mówił że AM był w lepszej formie niż w 2001, chociaż forma trwała krócej

  • MarcinBB redaktor
    @Marks

    Słuszna uwaga. Trasy biegowe w Zakopanem z tego co wiem, rzeczywiście nie są mocnym punktem.
    Zapomniałem o tym. Na swoje usprawiedliwienie mam to, że jest to strona o skokach i o skokach głównie tu dyskutujemy. Padają zarzuty pod adresem kiepskiej skoczni czy innych wad Zakopanego i ja te niecelne zarzuty odpieram. Ale oczywiście są i inne - jak wspomniane przez Ciebie pod adresem tras biegowych, czy przez innych - komunikacyjne.

  • miel_ec doświadczony
    Zakopane cd.

    @Fanka
    Wecie kiedy Zakopane wygra ?

    Kiedy do Zako będzie prowadzić autostrada, która skończy się w Poroninie. Tam powstaną podziemne parkingi, a tłumy z warszafki, ruscy i angole przesiądą się do autobusów napędzanych gazem i tym sposobem będą się poruszać po zamkniętym dla ruchu Zako.
    Niestety to jest rozwiązanie zbyt radykalne jak na totalnie zakorzenioną w konserwatyźmie Polskę:/

  • miel_ec doświadczony
    Zakopane

    Moim zdaniem Zakopane ma mizerne szanse na organizację większych imprez międzynarodowych. I chociaż stolicę Tatr darzę ogromnym sentymentem, to nie wróżę jej nic dobrego. Poruszacie kwestię stanu infrastruktury sportowej, ale weźcie też pod uwagę geolokację Zako. Najbliższe międzynarodowe lotnisko jest w Balicach (już w tym momencie jest zbyt małe do obsługi "zwykłego" ruchu turystycznego.) Z Krakowa do Zako prowadzi ciągle w budowie, przebudowie, remoncie i wiecznie zatłoczona zakopianka. Wielokrotnie w tym roku zdarzało mi się jechać z Zako do Krk kilka dobrych godzin, a to tylko 100km! Już nawet "objazdy" bywają zatłoczone. A podróż pociągiem w Tatry to istny koszmar. W samym Zako, nie ma parkingów, całe miasto stoi w korkach...Ja nie wyobrażam sobie tam MŚ, a co dopiero IO jak ktoś wcześniej wspomniał.

  • anonim
    dlaczego nie zakopane, to przejedcie się

    dlaczego nie zakopane, to przejedzcie się w dniach szczytu turystycznego zakopianką. Odcinek Szaflary - Zakopane (ok. 10 - 12 km) pokonuję się w granicach 1- 2 h. Natomiast samo miasto zamienia się w jeden wielki korek. Skocznia i trasy to nie wszystko, pozostaje budowa infrastruktury...

  • anonim

    Wecie kiedy Zakopane wygra ?

    Kiedy komisja bedzie już pewna na 100%, ze Adam zakonczył karierę :)

  • anonim

    No to rozumiem, że Burmistrz Zakopanego nie wrócił :)
    Tak mówił, że jak przegramy to on nie wraca !

  • anonim
    MarcinBB

    mam tylko jedno pytanie do Ciebie - kiedy ostatni raz w Zakopanem odbyly sie zawody PS w biegach nariarskich?
    Czy masz swiadomosc ze MS to nie tylko skoki narciarskie?
    Nie mam nic przeciwko organizacji MS w stolicy Tatr ale taki fuks jak z EURO 2012 zdarza sie raz na kilkanascie lat. Zwykle trzeba przebic konkurencje na wszystkich plaszczyznach a to wymaga czasu, pieniedzy i poswiecenia wielu fachowcow.

  • MarcinBB redaktor
    @vegx

    ok, masz rację, ale fakt pozostaje faktem - w GaPa też nie wszytko było gotowe na czas i nikt z tego powodu nie robił wielkiej tragedii. Nie wchodzę na niemieckie fora i nie czytam tamkomentarzy ale ciężko mi uwierzyć, by masochistyczne biczowania słowami były tam na porządku dziennym tak jak u nas. Nikt tak nie lubić narzekać na swój własny kraj jak Polacy.
    Widziałem parę zagranicznych skoczni. Takie Klingenthal to perełka i cuda techniki, ale w porównaniu z większością nie mamy się czego wstydzić, jeśli chodzi o Wielką Krokiew. A gdy będą gotowe Skalite i Malinka - to już naprawdę będzie nieźle.
    Choć - jak możemy dziś przeczytać o Malince - widzę tam naprawdę spore kłopoty i być może szykuje się niezły pasztet.

  • MarcinBB redaktor
    @Marian

    Drogi Marianie, wieżę sędziowską i baraki oglądałem wielokrotnie zarówno z zewnątrz i wewnątrz i wiem doskonale jak wyglądają. Rusztowanie zwykle jest pordzewiałe, ale to w Szczyrku akurat nie było. Ale przeciez to była prowizorka, bo nie zdążyli w Szczyrku z budową na czas! Co to ma wspólnego z Zakopanem?
    Uważasz, że Zakopane to nie jest kawał narciarskiej historii? To przeczytaj sobie w którym roku powstała Wielka Krokiew i kiedy po raz pierwszy zorganizowano tam, Mistrzostwa Świata, ile ludzi przyszło wtedy na skocznię. Informuję Cię że więcej razy niż w Zakopanem MŚ odbywały się tylko w Lahti. W Zakopanem nie ma żadnej prowizorki i na 2013 zarówno wyciąg, który już jest w remoncie i trybuna D, która jej wymaga, byłyby spokojnie gotowe. Wielka Krokiew od 1990 (z przerwą w 2000) jest co roku żelaznym punktem w PŚ,i W 2003 oraz 2004 Komisja Skoków Narciarskich FIS uznała zakopiańskie zawody PŚ za najlepsze z całego cyklu, więc nie wiem, czemu dopiero byśmy się mieli o to starać imponując "działaczą". W Zakopanem zarówno organizacja (poza ostatnim rokiem) jak i atmosfera są na najwyższym poziomie a infrastruktura na pewno nie jest gorsza niż we Włoszech i na wielu innych skoczniach, więc Twój wybuch Schadenfreude w poprzednim poście był kompletnie nie na miejscu.

  • vegx redaktor

    @ MarcinBB (mhj007@wp.pl) , 29 maja 2008, 23:01
    ad.5
    Tyle jaka była ranga tego przedsięwzięcia. Niemcy nie mieli budować obiektu za pare milionów złotych, tylko za 40, który ma być w założenia jednym z najnowoczesniejszych. Uwinęli sie z tym w jakieś 8 miesiecy, wiec sie raczej nie lenili i niedociagniecia mozna wybaczyc biorac pod uwage rozmiar obiektu.
    Nam budowanie podobnej (choc kto wie jak to z ta nowoczesnoscia bedzie) skoczni za niemalze taką samą kwotę zajmuje już chyba 3 rok, a do zakonczenia prac jeszcze pare miesiecy.
    Skalite to tez zupelnie inna skala przedsiewziecia, ale na czas można było zdazyc ze wszystkim gdyby w pore zaczeto.

  • anonim

    @MarcinBB

    Faktycznie ze stali i z plastiku (zobacz sobie zdjęcia bo są na skijumping, pordzewiałe rusztowania i tyle), widziałeś te baraki bo ja tak i nie zachęcają nawet najgorszej ekipy budowlanej a co dopiero ekipy narciarskie, masz racje na kilku skoczniach nie ma wyciągów i dlatego nie ma na nich poważnych imprez, a Ga-Pa choćby nie miało trybun i wyciągu to będą tam się odbywać sie puchary świata bo to jest kawał historii a my żeby móc takową zapoczątkować musimy się czymś wyróżniać - na przykład świetną infrastrukturą, tak więc nie ważne czy nam brakuje wyciągu czy budynku gospodarczego najważniejsze żeby nie było prowizorki którą widzimy bardzo często w naszym kraju. Jeśli zaimponujemy działaczą FIS-u, infrastrukturą, organizacją i atmosferą zawodów to nie będziemy się mieli o co martwić bo będą nas chcieli mieć w swoim kalendarzu co roku i dodatkowo co jakiś czas mistrzostwa też do nas zawitają. Myślę że większość się ze mną zgodzi.

  • Boy profesor

    A jaką mielibyście gwarancję, że gdyby MŚ 2013 dostało Zakopane to panowałaby tam wspaniała atmosfera, kibiców byłoby kilkadzesiąt tysięcy...? To już będzie dawno po Małyszu i myślicie, że Polacy nadal będą sie zjawiać w tak dużych ilościach na skokach?
    Zakopane niech się cieszy, że ma PŚ.

  • anonim

    ja mam tylko nadzieję że makaroniarzom kibice nie dopisza i się schrzani całą organizacja. Skoki nigdy tam nie były ważną dyscypliną, nawet jak wygrywał Roberto Cecon. W innych konkurencjach być moze lepiej się sprawują i maja lepszą organizację, ale szansę powinno się dawać miastom które już bardzo temu organizowały mistrzostwa

  • anonim

    Mi szkoda tego Falun, to była duża szansa dla tego miasta... tak samo jak szkoda mi Zakopanego, bo owszem, skocznie i skoki to nie byłby problem przeprowadzić, ale mś to nie tylko skoki, a jak ktoś widział trasy biegowe, to wie o czym mówię...

  • Karola stały bywalec

    szkoda, że Zakopane nie zorganizuje tych mistrzostw. Ale do 3 razy sztuka i może następnym razem się uda :)

  • Luk profesor

    Val Di Fiemme na pewno dobrze kojarzy się z 2003 rokiem i dwoma złotymi medalami Małysza.
    A na pewno kojarzy się źle, zwłaszcza po ubiegłym sezonie - atmosfery brak! Ledwo kilkaset ludzi! I w takim miejscu mają byc mistrzostwa? Powinno byc z przynajmniej kilka tysięcy ludzi a tak te mistrzostwa będą takie puste i zbyt ciche

  • anonim
    I co dalej?

    Zakopane dostało sporo kasy na budowe obiektów sportowych. Teraz właśnie zobaczymy ile sa warci działacze z Zakopanego, gdy nie maja noz na gardle w postaci MŚ.
    Może ktoś z newsmanów tego portalu bedzie śledził postęp prac w Zakopanem? Przeciez te obiekty, to duża szansa by Zakopanwe dostało możliwość organizacji następnych MŚ lub nawet IO, bez "loteryjnego oczekiwania". Działaczy FIS trzeba przekonać, że nie jesteśmy oszołomami, tylko partnerrem, któremu warto dac szansę.

  • misy85 początkujący

    barawo Val di Fiemme:):)
    a jeszcze wczoraj pisałam właśnie,ze wygra VdF bo ostatnie MS były tam w 2003 roku:)
    cieszę się z tego wyboru,bo u nas nie ma dobrze przygotowanych obiektów,ale kto wie może to się niedługo zmieni:)
    pozdrawiam:)

  • MarcinBB redaktor
    @Marian

    1. Nie wydzieraj się. Caps w netykiecie oznacza krzyk.
    2. Pisze się "wieża".
    3. Wieża nie była ze szmat, tylko stali i plastiku. Estetycznie nie wyglądała, ale bez przesady.
    4. Szatnie nie były w namiocie, tylko barakach budowlańców. A o dwie minuty drogi jest hotel, z którego spokojnie można wyjść w kombinezonie. W namiotach to najczęściej są centra prasowe lub vipowskie - również w takich krajach jak Niemcy czy Czechy i nie zawsze wystarczająco dogrzane.
    5. Na wielu skoczniach nie ma wyciągów a w GaPa nie zdążyli w tym sezonie na czas z windą i skoczkowie drałowali po schodach, jak zresztą na wielu innych skoczniach PŚ i LGP.
    Akurat w Zakopanem skocznia jest z trybunami, w połowie świeżo przebudowanymi, wieża sędziowska ma 5 lat, szatnie w drewnianych domkach, więc naprawdę nie wiem o co ten krzyk. Zakopane infrastrukturą sportową na pewno nie odstaje od Val Di Fiemme. Gorzej z hotelem COS ale na ten temat jak widać informacji nie masz. Wiec skoro nie wiesz nic na dany temat, to po co zabierasz głos i denerwujesz ludzi?

  • anonim

    DOBRZE ZE U NAS NIE BEDZIE BO BY BYL OBCIACH JAK W TYM SEZONIE Z MSJ W SZCZYRKU (BRAK TRYBUN, WYCIAGU, WIERZA SEDZIOWSKA ZE SZMAT, SZATNIA DLA ZAWODNIKOW W NAMIOCIE)
    TAK WIEC CIESZE SIE BARDZO BO WLOSI PRZYNAJMNIEJ DAJA GWARANCJE UDANEJ IMPREZY:D

  • anonim

    Ja tu czegoś nie rozumiem-ilez razy można przyznawać organizacje takiej imprezy Val Di Fiemme, to fakt lepsza infrastruktura inne warunki ale klimat i atmosfera nie ta. Jak sobie przypomnę na MŚ 2003 ile było kibiców pod skocznią.....

  • Boy profesor

    W Falun musieliby zmodernizować cały kompleks skoczni, ale to by było dobre dla tego miasta, skoki to już tam właściwie umarły.
    Ale trzeba pamiętać, że to nie są MŚ w skokach narciarskich i same skocznie nie wystarczą. I właśnie my tym przegrywamy, bo nie mamy żadnego zaplecza, a ze skoczniami też już nie jest najlepiej, Średnia Krokiew już od dawna powinna być zmodernizowana.

  • anonim
    Franek będzie w COSie, Franek załatwi za dwa lata

    ... tunel pod Giewontem.

  • anonim

    No cóż, znowu przegralismy co zrobić, smutno trochę, że ciągle nas odrzucają,
    ale może nareszcie z PZN pomyslą, że jak będą wybory do tej komisji może ktoś nareszcie się tam zgłosi !
    Bo nie mamy tam ani jednego swojego przedstawiciela w tej komisji.

    Cieszy mnie, że to Włochy ostatecznie wygrały, my nie mielismy szans.

  • anonim

    Zakopane dostało sporo kasy na budowe nowych obiektów sportowych. Czy teraz zmarnuje tę kasę, skoro działacze stracili możliwość atrakcyjnych wycieczek, czy za te bajońskie sumy wybuduje wspaniałe obiekty i nimi przyciągnie sportowców z całego świata?

  • Andrzej bywalec

    Byłoby lepiej,żeby Zakopane organizowało MŚ,ale to sztab FISU dezyduje o wybranu.

  • Julka weteran

    Mówi się o wspaniałej atmosferze na naszych zawodach. Ok, ale daleko się na tym nie zajedzie. Na sukcesach Małysza też nie. On za chwilę skończy karierę i nawet jeśli Zakopane będzie dalej kandydowało i Adam poprze tą kandydaturę to nasze szanse będą malały jeszcze bardziej, jeśli nie będzie sukcesów, jeśli działacze nie będą podchodzili do sprawy poważnie i jeśli nie będzie infrastrutktury (mam na myśli skoczni, tras biegowych, całego zaplecza, itp.)

  • Bodzio bywalec
    ;?

    Może w 3015 jak śnieg to będzie legenda, a Polska większa od Rosji i Chin razem wziętych !

  • Adams13 początkujący

    Wielka szkoda. Może w 2015?

  • Bodzio bywalec
    :@

    Ja protestuję!

  • anonim

    Niektorzy chyba zapominają, że to "makaroniarze" dostali w marcu NASZE MŚJ. To tez przemawia do działaczy Fis głosujących w takich imprezach.
    Teraz zawalmy jeszcze Olimpiade Młodziezy w Szczyrku a pozegnamy się z zaufaniem społeczności międzynarodowej na zawsze.
    PŚ w Zakopanem ratuje na razie tylko Adam Małysz. A co będzie jak skończy karierę?
    Jak nas lubia wszędzie pokazał Festiwal Eurowizji a "wspaniałe" zdolności organizatorskie naszych działaczy sportowych i polityków, sa wspaniałym pretekstem, by nie dawac nam żadnej imprezy.

  • Luk profesor

    Falun nawet dostało więcej głosów - a w czym niby skocznie w Falun są lepsze niż skocznie w Zakopanem?

  • anonim

    nie jestem zadowolony, a wręcz wkurzony i rozgoryczony

  • Bodzio bywalec
    :@

    żaaaaaaaaaallll !
    To było ostatnie koło ratunkowe!
    Ludzie, piszcie kto jest wkurzony na tych co wybierali?
    Bo ja nie rozumiem jak Zakopane mogło nie wygrać! ;(
    Tam jest taka zajefajna atmosfera! Nawet skoczkowie to mówią!
    Totalna załamka!

  • kacpi70 początkujący

    tak więc burmistrz zakopanego zgodnie z obietnicą nie wraca i zostaje w RPA :) szkoda, że zakopane nie dostało MŚ.Dla mnie powinno dostać Falun lub Zakopane bo Val di Fiemme, Lahti i Oberstdorf w ostatnich latach dostawało organizację MŚ.Ja myśle że nie zadecydowały same skoki narciarskie, tylko też trasy biegowe, bo u nas to biegi i kombinacja norweska praktycznie nie istnieją oprócz Justyny Kowalczyk, która liczy się w świecie.Niestety Adaś skończy kariere po Vancouver i moda na skoki sie skończy :(

  • anonim
    eeech, szkoda gadać

    makaroniarze dostali mistrzostwo.... przecież oni nie mają obecnie żadnego dobrego skoczka, a swoje mistrzostwa mieli już 5 lat temu. Po cholerę im znowu je organizować? Juz lepiej by było, gdyby przyznano je Lahti. Zakopane oczywiście najlepiej by się nadawało

  • Divine JazOOn profesor
    naprawde

    ogromna szkoda.

  • anonim

    kurczęę...szkoda..szkoda.
    No cuż można następnym razem ktoś poczuje "magię zakopanego."...

  • Julka weteran

    Wielka szkoda. A juz myślałam, że się uda.

  • vero92 profesor
    .!

    Ale szczerze mówiąc to teraz to będzie dosłownie bieda. Adam skończy karierę i się wszystko może skończyć, jak teraz nie znajdzie się w Polsce zawodnik, który będzie wygrywał w PŚ. Bo to Polacy lubią najbardziej. Jak ktoś odnosi sukcesy, a nikt nie lubi siedzieć przez TV i patrzeć na smyranki. Są owszem tacy kibice co interesują się daną dyscypliną czy są osiągnięcia, czy ich nie ma.Czyli wiadomo- popularność spadnie a tak jakbyśmy dostali te MŚ to by zawsze było coś w stylu EURO2012 chociaz nie tyle hałasu. I Polacy czuli by się wyróżnieni... nawet Ci co nie interesują się skokami. A tak? Nie wiadomo jak to będzie. Trzeba liczyć na Stocha. Ale żeby nie popełniać tego samego błędu zbiorowo w tym sezonie, nie można na nim wywierać presji.

  • rafal k. bywalec

    I znów będą mistrzostwa oglądane przez 300 kibiców...

  • Anonimowy Anonim doświadczony

    Mnie już nie denerwuje to że polskie Zakopane ni będzie mieć MŚ... no ale to że ciągle mają je te same miasta i to w niewielkich odstępach czasowych.

  • anonim

    I jeszcze Zakopane musi wybrać nowego burmistrza, bo obecny zapowiedział, że nie wróci jeśli Zakopane nie wygra...
    Troche ciężko rządzić miastem zza granicy...

  • anonim

    No to teraz panowie działacze powinni pokryć koszt atrakcyjnej wycieczki do RPA z własnej kieszeni.
    Zaś nic nie zdziałali.
    Czy to kogos dziwi?
    Czy to Małysz powinien w Polsce wszystko za wszystkich załatwiać?

  • indor_ weteran
    ;/

    Zaś przegraliśmy - ileż można?

  • anonim

    zakopane dostalo 2 glosy.

  • anonim

    Szkoda bo może jakby MŚ 2013 były w Polsce to Małysz by dłużej skakał.

  • luki2662 stały bywalec

    kto wie może do 2013 skoki narciarskie umrą w polsce

  • anonim

    Szkoda, ale cóż może 2015 będzie nasze!

  • Avril194 początkujący
    :(

    Szkoda,że nie wygrało Zakopane. Tam jest niesamowity klimat......

  • Boy profesor

    Taki sobie wybór. Oczywiście Zakopane nie miało najmniejszych szans, to było pewne od zgłoszenia kandydatury.
    Natomiast bardzo cieszę się z wyboru Vikersund na miejsce MŚ w lotach 2012, wspaniały wybór :)

  • vero92 profesor

    zawiedziona*

    @kibic_małysza

    Jak to nie było?! Była, ja oglądałam. Ale nie masz czego żałować, krótko i na temat.

  • vero92 profesor

    Ciesze się z Vikersund. Ale nie uważam że Val Di Fiemme to dobry wybór. Nawet nie chodzi o to że Zakopane startowało. Chociaż powinno wygrać- nie ze względu na to że jak to niektórzy mówią, że sam Adam niczego nie załatwi, ale chociażby na tą atmosferę i prestiż. Wszystkie idzie ku dobremu, infrastrukturę do 2013 by się napewno ulepszyło. Ale może następnym razem. Ale nie ukrywam, iż jestem zaiwedziona.

  • kibic_malysza profesor

    No a gdzie ta relacja? Podobno miała być a jej nie było...

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl