Dramat Morgensterna w Sapporo

  • 2010-01-17 17:49

Niedzielnego konkursu Pucharu Świata w Sapporo Thomas Morgenstern z pewnością długo nie zapomni. Austriacki skoczek byłby drugi, jednak został zdyskwalifikowany, ponieważ za wcześnie odpiął paski, łączące kombinezon z butami.


"Morgi" jeszcze długo po konkursie nie mógł uwierzyć w to, co się stało. Przyczyną nieszczęścia Thomasa był nowy przepis FIS, który został wprowadzony tuż przed PŚ w Engelbergu, mówiący o tym, że skoczek nie może odpinać pasków łączących kombinezon z butami, dopóki nie przejdzie przez tzw. "exit gate".

Dotychczas, za taki błąd skoczek dostawał jedynie ostrzeżenie, ale w świetle nowych przepisów, taki czyn zawsze kończy się dyskwalifikacją.

Po swoim drugim skoku "Morgi" czekał na Simona Ammanna, aby pogratulować mu zwycięstwa i zachować się zgodnie z zasadami "fairplay". Po złożeniu gratulacji, odruchowo pochylił się, aby odpiąć kombinezon, a wszystko to miało miejsce zaledwie metr od bramki, przez którą wychodzą zawodnicy.

Gdy tylko Austriak przekroczył bramkę, delegat FIS Sepp Gratzer, poinformował go, jak zgubny był to odruch.

Morgenstern nie jest pierwszym skoczkiem, który popełnił tego typu błąd. Już podczas drugiego konkursu PŚ w Engelbergu, to samo przydarzyło się Janne Ahonenowi, ale wówczas finałowa seria została anulowana i Fin nie stracił dobrej lokaty, którą zajmował na półmetku zawodów.

FOTORELACJA


Vicktoria Murawska, źródło: Informacja własna
oglądalność: (20249) komentarze: (153)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • TAMM profesor
    @alfons6669

    U mnie filmy z TVP nie działają w żadnej przeglądarce oprócz IE.

  • anonim
    @Fanka

    z Toba dyskutowac akurart nie ma sensu...przeciez Tobie ta karta super pasuje do antyaustriackiej talii...zreszta zanim zaczniesz pisac to pomysl...gdyby schlieri skakal na narach dobranych wedlug wzrostu sprzed kilku lat...to...zakladajac ze troche podrosl...bylby stratny...przeciez im wyzszy zawodnik tym dluzsze narty....poza tym ten super ekspert...tylko bije piane..populistyczne hasla...a jesli faktycznie sie ktos czegos chce czepiac to...czemu kazdy zawodnik po kazdym skoku nie jest kontrolowany...a nie tylko kilku zawodnikow w konkursie...tylko ....tak samo jest w innych dyscyplinach...o optymalne rozwiazania jest strasznie ciezko...Morgi akuart w tym wypadku sam zawinil...raczej nie z tego powodu, ze cos chcial zataic...tylko z powodu ...lekkomyslnosci....i na koniec bylo dokladnie powiedziane, za co zostal DSQ...ale nasz ekspert wykorzystuje ta DSQ do argumentowania swojej puopulistycznej paplaniny

  • anonim

    A jakie to niby fakty Pan Szostak naciągnął ?
    Przecież on się tym zajmuje to chyba wie najlepiej co i jak.
    Zwykły kibic patrzący w ekran tv na zawody nic na ten temat nie wie i pojęcia nie ma.
    Więc czy nie warto poczytać słowa kogoś kto się na tym zna?
    ktoś kto jeszcze rośnie to i parametry mu się wciąż zmieniają czy Norwegowie i Finowie też się mylili kiedy Gregor w pierwszym swoim roku pucharowym zaczął odlatywać a ci zażądali aby go ponownie zmierzyli i sprawdzili czy ma wciąz odpowiednią długość nart to też byli ślepi ?
    Do ponownego pomiaru niestety nie doszło.
    Ale ci mlodzi do 21 roku życia nadal rosną.
    Mam nadzieję, że wreszcie co niektórych zaczną bardzo dokładnie sprawdzać i to podczas samych IO aby nie było żadnych wątpliwości.

  • anonim
    @PAP (*eia.volta.net.pl)

    o tak...i to mowi super ekspert....ktory prawie nigdzie nie ma nic do powiedzenia...do tego trzeba dodac, ze w tej wypowiedzi jest naciagniecie przynajmniej kilku faktow.....ale dla poszukiwaczy sensacji jest to smaczny kasek.....

  • anonim

    cyt.
    - Gratzer zaczął niedawno kontrolować dokładniej, pod wpływem nacisków innych ekip, szczególnie Niemców i Norwegów. Zwyczajowo nowe pomiary sylwetki skoczków robi się tylko wtedy, gdy ktoś wyraźnie przytyje czy urośnie. Ale teraz wreszcie jakby się to zmienia, stąd chociażby dyskwalifikacja Morgensterna w Sapporo. Mam nadzieję, że przed igrzyskami austriackie kombinacje zostaną ukrócone.
    Na nieaktualnych pomiarach najwięcej zyskać mogą zawodnicy, którzy jeszcze rosną. Ci starsi mogą szukać "rezerw" wokół... szyi.

    - Jeżeli ktoś ma nogi czy ramiona dłuższe przykładowo o 2-3 centymetry niż "w papierach", to w jego kombinezonie powierzchnia nośna stroju naciąga się o kilkanaście centymetrów kwadratowych - wyjaśnia Tadeusz Szostak. - A to już wiele. Dodatkowy zysk dać może obwód kołnierza, a zwłaszcza konstrukcja zamka błyskawicznego. Zamek powinien sięgać obojczyka, a tymczasem u Austriaków podchodzi do grdyki. Dzięki temu za szyją powstaje "dziura", w którą także można złapać nieco powietrza. Takie "stójki" mają choćby Schlierenzauer i Morgenstern.
    Nadzieja na ukrócenie austriackiej "wynalazczości krawieckiej" nie usypia polskiej ekipy. Firma Berdax wykonała kilka kostiumów o różnych krojach, gdzie zastosowała rozwiązania na granicy przepisów. Zostały przetestowane w tunelu aerodynamicznym w Warszawie.

  • Snoflaxe weteran

    @TAMM
    Mozilla Firefox, w tej przeglądarce widzę jedynie czarny kwadrat, w którym powinien odtworzyć się film. Natomiast w Internet Explorer oprócz tego jest panel przesuwania, podgłośniania itp., ale sam film jako tako się nie włącza. Naciskając "Odtwórz" wyskakuje komunikat "Gotowy" i na tym się niestety kończy.

  • anonim

    A Bystoel przypadkiem w 2006 roku nie był na 9 miejscu lub niżej? Skonczył przecież PS na 13miejscu...

  • anonim
    3bit (*k71.neoplus.adsl.tpnet.pl)

    "deja vu... " to czlowiek ma czytajac co drugi post.....wypowiedzi na poziomie Jasia Fasoli, Agi z Londynu czy jak im tam tym trolom z onetu...co gorsza, ze te glupie prowokacje znajduja nawet takich z
    IQ 80, ktorzy ...dalej sieja ta glupote....

  • anonim

    Dziwnym trafem Morgi został zdyskwalifikowany za coś, o co była awantura kilka lat temu. Dodatkowe mocujące sznurki, ukryte w nogawce. I rozciągające dodatkowo kombinezon w kroku.
    Przepis, który naruszył Morgi, to właśnie efekt tych kombinacji ze strony Austriaków.
    Mam wrażenie deja vu...

  • Julka weteran
    żal!

    FIS JUŻ NIE MA CO ROBIĆ! masakra jakaś...chamstwo dosłownie!

  • asdf bywalec

    oj biedactwo...

  • TAMM profesor
    @alfons6669

    A z jakiej przeglądarki korzystasz?

  • anonim

    chamstwo.

  • Black_Apple początkujący

    a jak zawodnik złamie jakiś przepis, który "odpowiada" za długość skoku (np. ma nieodpowiedni kombinezon) to FIS udaje, że tego nie widzi. Nie żebym była fanką Morgiego, ale naprawdę mi go żal ;/.

  • Ania doświadczony

    Jestem ciekawa czy Austriacy tak samo się przejmują innymi zawodnikami i czy fani skoków płakali bo nie widzieli w 1szym konkursie w Kuusamo Małysza.
    Na bank nie.
    No ale u nas żaloba, bo Morguś DSQ

    OTO POLSKA WŁAŚNIE

  • kaśka początkujący

    Dla mnie ta dyskwalfikacja to jakiś absurd. Nie powinni byli go tak potraktować! i to za co za taką błachostkę. Człowiek leci na drugi koniec świata oddaje świetny skok a potem dowiaduje się że został zdyskwalfikowany. To idiotyczne przepisy ! Mam nadzieję że w Zakopanem wygra i utrze wszystkim nosa.

  • Snoflaxe weteran

    Kurczę jak zwykle mi nie odtwarza tych filmików z TVP, a to mogą być całkiem fajne materiały...

  • anonim

    Ogolnie to w tym materiale się kropnęli i to na dobre.
    Bo był jeszcze skrót z zawodów z Sapporo i jak to komentował to powiedział, ze tam skakał Mateusz Rutkowski :)
    Wszystko kręcą, nie raz.

  • asd weteran

    Przed Zakopanem Ammann był właśnie w okolicy tych miejsc, więc się ośmieszył redaktorek. Poza tym co to ma do rzeczy? Jak nie wie o czym mówi, to niech się nie zabiera za skoki.

  • anonim

    @malysztomistrz (*..),

    Jemu chyba chodzi o cos innego bo sam Tajner nie bardzo rozumiał o co chodzi.
    Nie wiem, który był Amman wtedy, nie pamiętam ale jemu chyba chodziło, że na czas teraźniejszy czyli przed zawodami PŚ w Zakopanem będąc na 9 miejscu, nigdy nikomu się nie udało nawet otrzeć o podium na IO.
    Tak to zrozumiałam.
    Na co Tajner, ze ta reguła może zostać obecnie złamana.

  • anonim

    pogratulować FISowi pomysłów ! Mogli mu odpuścić, a w ogole co im to daje?

  • paulka doświadczony
    Wypowiedź Kruczka

    http:// sport.onet.pl/176527,1271079,2113106 ,,kruczek_gra_toczy_sie_na_cienkiej_granicy,wiadomosc.html

  • BenLinus początkujący

    Te nowe przepisy FIS-u są do d*py :/

  • daw022 bywalec
    ...

    I kto powiedział, że PŚ ustawiony jest pod Austryjaków ?

  • horek bywalec
    -

    I prawidłowo

  • anonim

    autor: Fanka , 18 stycznia 2010, 08:29
    Wczorajszy najnowszy materiał, z TVP-Info..........
    sport.tvp.pl/skoki/puchar-swiata/wideo/ tajner-spokojny-o-forme-malysza

    fanko niestety ale gość gadający z tajnerem jest jakiś niekompetentny
    "nigdy się nie udało zawodnikowi zajmująceme 9 miejsce otrzec o podium "
    a ammann był 9 w 2002 roku w generalce pś

  • Samo stały bywalec

    Przepisy to przepisy i przstrzegać je trzeba. Zawodnicy startujący w PŚ posiadają licencje FIS i znają te przepisy i konsekwencje ich nie przestrzegania a startując w zawodach zgodzili się na przestrzeganie ich i na kary przewidziane za łamanie zasad.

  • anonim

    a szwajcarzy się zgłosili? jakbyś mógł podać jakie państwa to napisz...

  • Krzysiek bywalec

    A ja nie żałuję austriaków.
    Za głupotę się płaci, dobrze zna przepisy więc dobrze mu tak.
    Na drugi raz zastanowi się co robi.
    Tyle w temacie

  • tereska887 początkujący

    Hahaha..teraz mogę się śmiać z tych, którzy mówili, że Thomasa Morgensterna zdyskwalifikowali, bo miał za szeroki kombinezon i to wykryli..Ludzie tak mówili, bo Morgenstern pochodzi z Austrii, a niektórzy mają przekonanie, że jak skoczek pochodzi z Austrii i dobrze skacze, to odrazu oszukuje...A jak wygra ktoś inny niż Austriak, to już nie mówią, że to było oszustwo..żallll...

    Ale szkoda mi Morgensterna..Pewnie teraz musi być na siebie nieźle wkurzony,,

  • anonim
    Skandalem..

    jest Twoja wypowiedz drogi kolego. Widac nie masz zielonego pojecia jaki wplyw na lotnosc skoczkow maja manipluajce przy kombinezonie. Morgenstern nie jest dzieckiem, nie staruje pierwszy raz w pucharze swiata i jest swiadom obowiazujacych przepisow.
    Przepisy nie sa glupie, glupota jest Twoja krytyka pozbawiona jakichkolwiek merytorycznych podstaw.

  • anonim
    Skandal

    Dla mnie takie przepisy to skandal. Facet skoczył bardzo dobrze, powinien zająć drugie miejsce tylko przez jakiś idiotyczny przepis został zdyskwalifikowany. Przecież nie miało to wpływu na wynik! Współczuje Thomasowi. Leciał jako jeden z niewielu zawodników z czołówki niemal na drugi koniec świata by zostać ofiarą głupich przepisów. SKANDAL!

  • Wako doświadczony

    Morgi, "załóż gumę na ...."
    To te słowa piosenki mi tu pasują.
    Czy tych gum nie można było ponownie założyć pod podeszwy?
    Czy to na pewno tylko to niedociągnięcie?

  • anonim

    Ale oczym wy debil.. piszecie austryjacy mają takie kombinezony i reszta musi się z tym pogodzic.dominują i nikt niema z nimi polotu hehehe.a co do morgiego to sam sobie zawinił bo za szybko odpioł paski i dlatego go zdyskwalifikowali a kombinezony to oni mają zgodne z przepisami.Pointner i spóła DOMINUJĄ reszta jest tłem hehehehhe pogódzcie sie z tym faktem hehehe

  • Maciek5052 profesor
    asd (*a60.neoplus.adsl.tpnet.pl)

    Jakby Adaś złapał swoją super optymalną formę to 3 miejsce w generalce jest możliwe :)

  • Maciek5052 profesor
    barto195 (*255.adsl.inetia.pl),

    Jak na razie zgłosiło się 12 państw , na pewno nie wystąpią Japończycy.

  • asd weteran

    Tajner troszkę przesadza z tym PŚ. O KK może i szans nie ma, ale do podium wcale nie traci dużo, i jeśli formę złapie to może powalczyć.

  • anonim

    Podałam linka do materiału i miedzy innymi o tym też mówią tam.

  • anonim

    wie ktoś ile będzie państw w zakopanem?

  • anonim
    Wczorajszy najnowszy materiał, z TVP-Info..........

    sport.tvp.pl/skoki/puchar-swiata/wideo/ tajner-spokojny-o-forme-malysza
    ..........................

    Tu między innymi Morgen gada o swojej gumie :)

    Zaglądajcie zawsze na te stronę, bo sa tu ciekawe materiały.

  • oleshia początkujący

    Za glupotę trzeba płacić. Proste :)
    Ale prawda jest taka, ze skoczkowie z Austrii sa faworyzowani. A to była extra decyzja. Trzeba myślec, a nie tak :)

  • anonim

    I bardzo dobrze. Cieszę się, że go zdyskwalifikowali, bo Polacy o 1 miejsce w górę.

  • anonim

    Myślałam, że przyczyna leży gdzie indziej. To naprawdę głupi powód dyskwalifi8kacji. A przy Janne nie napisali o tym nowym przepisie. Dziękuję Vicky za podanie prawdziwej przyczyny.

  • anonim
    Po coś ten przepis wprowadzono!

    Skoro ten przepis wprowadzono, to prawdopodobnie takie odpięcie pasków ma wpływ na kontrolę kombinezonu.
    Skoro nie pomagały ostrzeżenia, to wprowadzono dyskwalifikację.
    Nie słyszałem jakoś wcześniej protestów przeciwko temu przepisowi -- jakoś Ahonnena nikt nie bronił -- bo go gremialnie nie lubicie. Teraz nagle biedny Morgi -- przepisy są dla wszystkich -- innych nie zdyskwalifikowano -- widocznie inni pamiętają, żeby nie odpinać.

  • Snoflaxe weteran

    Nie ma sensu się dopatrywać w tym jakiegokolwiek spisku, lub pokazania, że niby Austriacy stoją nad FISem. Jest taki przepis, nie dostosował się, więc został zdyskwalifikowany jak każdy inny zawodnik.

  • Zywy19 początkujący
    AlleSkoki

    Droga redakcjo! Podczas wysyłania formularza wystąpił błąd a po ponownym wysłaniu komunikat, że można wysłać tylko jeden raz. Dlatego wysłałem moj komentarz na mail Pana Tadeusza Mieczyńskiego. Proszę o wzięcie go pod uwagę, nie chcę zostać pominięty.

  • pitaa początkujący

    ehh piszcie co chcecie ale ja tam jestem fanem Morgiego :) nawet jak teraz slabo wypada na tle reszty austryjakow... co do ich kombonezonow to hmm a niech sobie maja, nam tez nikt nie zabrania uzywania takich, juz od dawna w sporcie nie licza sie tyle umiejetnosci co technika, w Austrii sie inwestuje w skoczkow, a nie jak u nas tylko w jednego, w Polsce ciagle sie slyszy o tym ze Malysz bedzie testowal nowy kombinezon, bedzie testowal nowe narty niestety takie polskie realia ze jak ktos zacznie wygrywac to juz stawia sie tylko i wylacznie na niego (J.Kowalczyk tez tak skonczy niedlugo) :P oczywiscie dzieki Adasiowi nasze skoki polepszyly sie i to diametralnie, ale tez nadal za bardzo opieraja sie tylko na nim, mysle ze i sam Malysz nie mialby nic przeciwko temu zeby zajac sie tez bardziej innymi skoczkami w naszej kadrze.

  • _ewa_ bywalec

    Myślę, że bardziej by tu pasowało słowo "pech", dramat kojarzy się raczej z jakimś wypadkiem na skoczni.

  • anonim
    NA NICH LICZE W PT ;)

    1. Malysz
    2. Stoch
    3. K. Miętus
    4. S. Hula
    5. Łukasz Rutkowski
    6. G. Miętus
    7. K. Murańka

  • kolesio weteran

    FIS za wszelką cenę chce udowodnić że nie faworyzuje Austriaków.
    Morgi dziś dostał "bana" za kombinezon pewnie niejako dla przykładu. Byle nie było tak że rądzony przezz Autriaków FIS uzna że na tym kontrola tej reprezentacji w tym sezonie się kończy;)

  • anonim
    DALI MU SPOKOJ ale...

    Mam nadzieje ze w PT sie odwdzieczy i powalczy chociaz o podium...

  • IceMan10 doświadczony
    ESZ

    Cisza najlepsza, bo jak się przygotowywać przy nawale ciągle wścibskich i ciekawskich dziennikarzy i reporterów do najważniejszej imprezy w sezonie?

  • anonim
    CO Z MALYSZEM? WIE KTOS?

    Bo wszystkie portale i tv milcza ... Moze ta cisza pomoże Adamowi (cisza przed burzą) i w Zakopanem odleci wszystkim...

  • Janusz bywalec

    Niepodpisany, a skąd wiesz, że paski tak nie działają. Odpięciwe pasków to naruszenie integralności kombinezonu, po ich odpięciu nie da sie stwierdzić czy np nie było jakichś delikatnych ściągaczy itp. Na 100 % kombinezonami można zarobić kilka-kilkanoaście metrów, a to kuż zamiast 2 m-ca może być 12 albo 22 miejsce.
    Może to tylko nieuwaga Morgiego, może oszustwo, tego nikt nie wie.

  • JPW2 weteran

    Dziwny przepis .......

  • IceMan10 doświadczony
    maak

    co do biegów to nie przypominam sobie żeby były jakieś o 3 nad ranem...

  • anonim

    te paski jak sa odpiete to dzialaja w smiglo i..Morgi odlatuje ;-)

  • anonim

    "Tylko Nasza TVP-1 transmituje /na żywo od kilku lat /drugi konkurs PŚ z Japoni/godz.3 / za co jej wielki szacunek a my co widzimy..... powtarzające się od lat wielkie oszustwo."

    były fan skoków jaki szacunek dla tvp? Co ty gadasz?! Ten nocny konkurs z Sapporo nadawali z opozniniem,kiedy trwala 2 seria skokow oni relacjonowali 1 serie! Wogle dziwie sie ze pokazuja kolejne fatalne wystpey skoczkow niz pokazywac biegi narciarskie z odnoszaca sukcesy Justyna Kowalczyk!

  • IceMan10 doświadczony

    Z tego co słyszałem to te paski to ma być jakieś jakby zabezpieczenie przed ewentualnym oszustwem (kombinowaniem) z kombinezonami. Ale być może to tylko jakieś bujdy...

  • anonim
    Janusz (*191.bialystok.vectranet.pl)

    Ciebie e glupote bezpodstawnie posadzic sie nie da...na to sa dowody ;)

  • ivonka bywalec
    -

    i bardzo dobrze ;p

  • Janusz bywalec

    Ale tak nieco zmieniając temet to na siłe czepiają sie niektórzy FIS. Można im wiele zarzucić, ale dyscyplina robi furorę dzięki ciekawej strategii. Teraz Puchar Świata to zimowa F1, a i kasa też super.

  • anonim
    @piotr183 (*209.neoplus.adsl.tpnet.pl)

    to, ze w sklepie przechodzisz przez bramki i alarm milczy, nie znaczy , ze nic nie ukradles...Twoj tok myslenia daje prawo kazdego o wszystko posadzic....a dalej to juz samo sie wszystko potoczy...ludzie powiedza, ze skoro az tyle ludzi o tym mowi, to...np musisz byc zlodziejem...albo przestepcy seksualnym...albo...ach wszystko sie da wmowic....Jesli w Polsce bedzie taki system szkolenia jak w Austrii..i tyle dzieciakow skaksac co tam, to...kto wie..moze tez bedziemy miec zamiast 2 zawdonikow 20....wtedy mozna wszystko ze soba porownac

  • anonim
    mordercy

    Rządzący w FIS-ie " mordercy skoków narciarskich" już doprowadzili do agoni skoków w światowej TV.
    Tylko Nasza TVP-1 transmituje /na żywo od kilku lat /drugi konkurs PŚ z Japoni/godz.3 / za co jej wielki szacunek a my co widzimy..... powtarzające się od lat wielkie oszustwo.

  • Maciek5052 profesor
    Dramat Morgiego w Sapporo

    Niezły dramat , naprawdę :) Jak naszego Adasia w babuko robił Hofer w tym sezonie to żadnego newsa o tym nie było a jak Morgi stracił przez swoją nieuwagę miejsce na podium to wielkie mecyje , aaaaaaaa dramat:(

  • Allison stały bywalec

    Tak, tak xD

  • Janusz bywalec

    W pierwszej leżał idealnie i przegrywał 3,5 metra, więc chcieli to "nadrobić" kombinezonem. Na szczęście kontrolas ich przyłapała na oszustwie.

  • anonim
    @gag

    Taa, tylko dziwne, ze ten kombinezon nagle stał się "za duzy" w drugiej serii.. bo w pierwszej leżał mu idelanie;]

  • Allison stały bywalec

    Ale się burzycie.. Mi już przeszło;D
    Jak dla mnie to nie przesadzają z dramatem. Morgi długo dochodził do wysokiej formy i do tego by wskakiwać na podium.. Był już drugi, a tu nagle dyskwalifikacja za drobny błąd. No ale jednak przepisy. Aho też za to został dyskwalifikowany, ale na jego szczęście anulowali drugą serię.
    Tak więc nie dziwię się, że był to dramat dla Morgensterna.

    A tak na marginesie, to Austriacy, a nie "Austryjacy"

    Czekałam na was pseudokibice i się doczekałam:)

  • sledzik16 weteran

    No porostu tak już bywa

  • paulka doświadczony

    Komletny suchar...
    Lepiej nie myśleć co oni jeszcze mogą wprowadzić....

  • anonim

    @Janusz

    Ale sam sprzęt nie wystarcza !
    Mają dobre szkoły i kase , nie to co my ;/
    Tak czy siak są NAJLEPSI !

  • Janusz bywalec

    Żeby startowali uczciwie to by nawet buli nie przeskoczyli. W ich sprzecie Stefan Hula miałby kryształową kulę.

  • anonim

    @Janusz

    Nie no, brak słów do ciebie ;|
    A co było w Turynie w 2006 roku?
    Jakoś AUTy pokonali Simiego.

  • Janusz bywalec

    Z tego wynika, że austryjacy nawet oszukując nie mogą konkurować z Simim, cieniarze!

  • anonim

    @kutnik

    Zgadzam się z Tobą w 100 % !
    I mam nadzieje, ze Morgenstern utrze nosa Gregorowi !

  • anonim
    to jest wstyd, pewnie gdyby ten paszczur szlirencauer tak zrobil, nic by nie byl

    bo takim kalekom i beksom jak szliren sie pomaga a morgiego wyruchali, wstyd

  • Lyder początkujący
    :)

    Tytuł jakby sobie conajmniej kark skręcił ...

  • anonim

    Co za głupoty piszecie na tym serwisie!


    Morgenstern zostal zdyskwalifikowany za ZBYT DUZY KOMBINEZON a nie biedna pomykal Morgusia. Oszukiwal po raz kolejny, nagila przepisy i dobrze mu moze przestana Austryjacy manipulowac.

    To jest oficialny komunikat PAP i TVP wiec ja nie wiem z kad te info chyba z wywiadu z Morgusiem.
    Przedchwila mowili o tym w sporcieTVP.



    ***ZA DUZY KOMBINEZON ***

  • Janusz bywalec

    Czemu tacy naiwni jesteście. Głupie paski, jakby były głupie to nie byłoby przepisu. Wprowadzono taki przepis, gdyż odpinając ukrywa się oszustwo.

  • anonim

    Morgi-sr...ły muchy będzie wiosna.

  • pitaa początkujący

    eeej no biedny Morgi :/ stracil drugie miejsce dlatego ze odpial glupie paski :/ zenada jakby koles co to sprawdza nie mogl wyjsc do niego, ciekawe czy gdyby pod koniec sie walnal o bande i cos sobie zrobil czy by go zdyskwalifikowali za to ze lekarze mu te paski odpieli :P zenada te przepisy hyhy :P

  • olo bywalec

    to jest najśmieszniejsza rzecz jaka słyszałem od 5 lat! wspolczucie dla morgiego

  • Fanka_Ammanna doświadczony
    MFan

    Dobra, ale gdyby wszytsko było by takie czyste to by tego całego zamieszanie nie było. Coś tam musi byc, bo inaczej nie było by takiego szumu, nie tylko wśród mediów i kibiców, ale także innych drużyn. Jeszcze raz przytocze wypowiedź Koflera po TCS "..pomógł mi kombinezon, ale koledzy z reprezentacji mieli takie same szanse". Przeciez skoki to nie tylko AUTy!

  • huncwotka doświadczony

    Hm...trochę bez sensowny ten przepis, skoro został wprowadzony tak nagle, między konkursami a przecież wielu zawodników może już odruchowo takie czynności wykonywać ^^
    Ale tytuł artykułu chyba troche przesadzony, brzmi jakby Morgi przewrócił się i wylądował w szpitalu, albo coś jeszcze gorszego...

  • anonim

    @piotr


    Ale na początku nikt nie był tak cięty na AUTów, dopiero kiedy zaczęli wygrywac wszystko i to trwa od dawna zaczyna sie podejrzewać jakieś bzdury;/
    Z NORge tak nie było bo nie królowali na skoczniach tak długo jak AUTy

  • Janusz bywalec

    Czemu lekceważycie powód dyskwalifikacji, jakbyścioe mieli jakiekolwiek pojęcie. A nie przyszło wam do głowy, że odpięcie powoduje usunięcie oszustwa.

  • piotr186 profesor
    Janusz jesteś celny!!!!

    No Janusz doskonale zebrane kilkumiesięczne żale. Masz całkowitą rację.

  • Janusz bywalec

    MFan, ale ja się z Tobą zgadzam. Niemniej ich postępowanie już od wielu lat powoduje, że ich sukcesy stoją pod znakiem zapytnia. Nie twierdzę, że oszukują, ale jak każdy widząc wiele dziwnych sytacji w strojach (udowodnionych kilka lat temu), czy sędziowaniu, nie jestem do końcva pewien czy mają najlepszych zawodników, czy najlepszy sprzęt (i czy uczciwy, bo kontrola nie zawsze znajdzie oszustwo dobrze ukryte|) i układy.

  • anonim

    nie lubię morgensterna.. nie lubię ogólnie austriaków... ale jeżeli dostał dyskwalifikacje za coś takiego to trochę głupota.. delikatnie mówiąc. to że austriacy kombinują jest bardziej niż pewne, oby dostawali więcej DSQ ale za coś konkretnego...

  • piotr186 profesor
    do Mfana

    Mfan nie masz racji. w sezonie 2003/2004 norewgowie nagle wyskoczyli i byli najlepsi i nikt nie mówił że oszukują. więc by tak niebylo gdyby byli to NOR albo GER. Ale austryjacy oszukują i dlatego

  • anonim

    @ Janusz

    Ty jestes jakiś..
    Wszyscy czepiają się AUTów, bo są NAJLEPSI, dam sobie rękę uciąć, ze tak samo byłoby gdyby to NORge byli najlepsi czy jakiś inny kraj.

  • Janusz bywalec

    Maże i stanie, ale i tak nikt nie będzie wiedział czy uczciwie.

  • anonim

    @kibic_malysza
    Bo co niektórzy mają korzenie austriackie .


    Jak dla mnie to i tak Morgi ma to 2 miejsce :) Mam nadzieje, ze w Zakopanem stanie razem z Adamem na podium :)

  • Janusz bywalec

    Ciekawy czy w uczciwej rywalizacji, któryś z austryjaków w tym roku byłby w 10-ce. Muślę, że tak , ale wątpliwości są.

  • kibic_malysza profesor

    Takie tu podniecenie tym Morgenem, jakbyśmy byli austriakami. Śmiem twierdzić, że takiej afery nawet strony austriackie nie robią.

  • anonim

    no powód wydaje się bez sensu, ale zasady są zasadami. teraz morgi na pewno będzie pamiętał o tym zawsze, żeby nie odpinać tych pasków. głupia sprawa, na pewn cieszył się badzo z tego 2 miejsca...

  • Janusz bywalec

    Oszukiwal to go ukarali !

  • anonim

    Żal ! Tyle można powiedziec;/
    To jest chore ;/ ! Jeden haczyk i zjeb** mu konkurs;/ Powinien dostac tylko upomnienie i -10 pkt.

  • anonim

    Ja proponuje aby nie zastanawiać czy Austriacy maja przepisowy kombinezony czy nie,czy maja cos ulepszonego czy nie i plakac ze morgiego zdyskwalifikowali.Czy maja przepisowe kombinezony czy nie to zadanie dla sedziow,czy kontrolerów,czy maja cos ulepszonego to niech sie tym zajma lepiej trenerzy czy jacys tajni obserwatorzy innych reprezentacji.ulepszanie kombinezonów jest niedozwolone? Nie kazyd moze ulepszac byle bylo to zgodne z przepisami..Sport to nie tylko forma sportowa ale tez rywalizacja sprzetowa i w tej kwesti Austryjacy zostawli w tyle konkurencje.
    Jak ktos przesadzi z ulepszaniem to jego sprawa a nie nasza ze zostal zdyskwalifikowany.A my Polacy przestanmys ie zachowywac w koncu jak Polacy i zamiast zazdroscic,insynuowac to lepiej sie skupmy na popisach naszych "orlow".

  • Janusz bywalec

    Cicho beksy, a jak sprawdzic czy nie osyukiwal, skoro odpial zabezpieczenie.

  • Adam Małysz początkujący

    Witam to ja Adam Małysz będę przynajmniej piąty bo jestem w dobrej formie
    Do Zobacznia

  • anonim

    jak tak dalej pujdzie to będzie dyskwalifikacja za to że skoczył on najdalej albo przepisy są do bani i hoffer sajonara dość już namieszałeś
    cwaniaczek zakichany psujesz tylko widowisko a potem masz pretensje do innych a nie do siebie.

  • anonim

    Wytłumaczcie mi proszę dlaczego nie wolno ich odpinać wcześniej? No bo chyba czemuś ta zasada ma służyć?

  • anonim
    @manuel@

    A co niby ma mnie ruszać :)
    Co innego gdyby miał wypadek jakiś czego nie życzę nikomu.
    I pewnie, że Polacy bardziej mnie ruszają ale myślę, ze to chyba zrozumiałe.
    Na drugi raz zapamieta o "gumie "

  • nagawki6 początkujący

    ja myśle że fis podjeła złą decyzje

  • TAMM profesor

    Dura lex, sed lex.
    Choć w tym wypadku, nie tyle twarde, co głupie.
    Nie powinno być za to dyskwalifikacji.
    Widać, że się co poniektórym nudzi.

  • hanni bywalec

    dobrze mu tak

  • Janusz bywalec

    Apel do wszystkich, którzy nie rozumiej skąd takie głupie przepisy i płaczą po "dramacie " Morgiego. Uspokujcie się!
    Za dyskwalifikację może podziękować swoim trenerom. To głóównie przez cuda techniki austyjaków wprowadzono tak rygorystyczne przepisy. Bez tego austryjacy tworzyli pokraki typu Ligl, dać im swobodę to skakaliby na spadochronach. Nie wiem, czy w tym roku mają dużo lepsze kombinezony i czy są regulaminowe, pewnie nigdy się nie dowiem i nigdy austryjackie gwiazdy nie bedą u mnie budziły takiego podziwu jak np. Ahonen, Małysz, Peterka itp. Współczuję ich kibicom, bo pewnie też nie są pewni czy ich idole to talenty, czy ppo prostu wygrywają produkty.

  • anonim
    @ ellii

    @autor: ellii (*250.chello.pl), 17 stycznia 2010, 18:23
    -
    Zasad powinien przestrzegać każdy, nawet Austriacy, którym za wiele uchodzi w tym sezonie. Spójrzcie na noty, które daje się Austriakom. Nieważne jak skacze, ważne, że Austriak. Można skoczyć daleko bezbłędnie, ale zeskok mieć nieco gorszy (bo skoczyło się na płaskim) i już odejmuje się punkty. A dlaczego? Bo dotyczy to nie Austriaków.@

    No bez przesady, Koch np. nigdy nie dostaje dobrych not, a wlasnie co do austriakow to mi sie raczej wydaje ze zawsze jest minimum jeden sedzia co im obniza noty.

  • DMorgi początkujący

    No jak mozna za taka glupote zdyskwalifikowac? niedlugo to za to ze sie usmiechnie albo bedzie cieszyl z udanego skoku to go zdyskwalifikuja... FISowi sie chyba nudzi bo co chwile wymysla jakies glupie rzeczy... brrr najpierw ta nowa punktacja ktora sie nie sprawdzila teraz zakaz odpinania paska laczacego kominezon z butami... paranoja... jak ktos jest za morgim i chce skomentowac to bezsensowne dzialanie to zapraszam na strone www.morgimania.blog.onet.pl do pozostawiania komentarzy pod notka

  • manuel@ doświadczony
    @Fanka

    Rozumiem, że Cię to nie rusza, ale myślę, że gdyby w takiej sytuacji był Polak, np. Adam, to byłabyś wielce oburzona że takie głupie "przepisy" zostały wprowadzone i że to absurd. Mogę się mylić, ale jestem święcie przekonana że tak by było.

  • Jabbar stały bywalec

    piotr186: Ja go kilka razy widzialem, jak stoi gdiez obok na dole...

  • anonim

    ok przepisy przepisami , ale to przecież głupota .

  • anonim

    Dramat !
    Matko ja myślałam, że sobie cos zrobił !
    I to byłby dramat ale chodzi o zwykłą gumę ?
    No cóż, przepisy to przepisy sztab powinien być na bieżąco i informować o nich zawodników.

  • piotr186 profesor
    errata

    Fakt mój błąd na oficjalnych wyciągach z wyników na stronach fisu bylo napisane że Walter Hofer był. ale go ani razu nie pokazano co niespotykane więc miałem wątpliwości

  • anonim

    Zasad powinien przestrzegać każdy, nawet Austriacy, którym za wiele uchodzi w tym sezonie. Spójrzcie na noty, które daje się Austriakom. Nieważne jak skacze, ważne, że Austriak. Można skoczyć daleko bezbłędnie, ale zeskok mieć nieco gorszy (bo skoczyło się na płaskim) i już odejmuje się punkty. A dlaczego? Bo dotyczy to nie Austriaków.

  • Jabbar stały bywalec

    Nic takiego jak vicedyrektor nie jest, Hofer musi byc na wszystkich konkursach, mowil o tym nie dawno.

  • piotr186 profesor
    ciekawostka

    Kto kontroluje w PŚ czy strój albo narty skoczka są prawidłowe?
    Oczywiście Austriak nazywa się Sepp Gratzer.
    Wiem bo właśnie sprawdziłem na stronach fis-u.
    A więc teraz wiem skąd te wyniki Austriaków i "prawidłowe" kontrole
    - to tak na gorąco z ostatniej chwili.

  • emk22 stały bywalec

    o ja ale głupota nie no masakra haha ciekawe gdzie tu fer przepisy. No i gdzie są Ci wszyscy co twierdzą że konkursy są ustawiane pod Austriaków ? przecież tak nie jest Thomas został zdyskwalifikowany za taką bzdurę co za głupota nie no to się w głowie nie mieści co się w sporcie dzieje ...

  • anonim

    Te przepisy FIS to jakiś żart? Jak można stworzyć tak bezsensowne "przepisy" ?

  • manuel@ doświadczony

    To chyba jakiś żart! Ja nie moge! Aż chciałoby się powiedzieć gorzej! Uh! O takie coś?! No sorry ale to jest chore żeby o takie coś dyskwalifikować, normalnie nie wiadomo czy śmiać sie czy płakać!

  • bartosz646 początkujący

    idiotyczne przepisy ZAL

  • anonim
    odp

    Wcale nie mógł posłać vicedyrektora którym chyba też jest Austriak

  • anonim

    Jak sie nie przestrzega przepisów to sie tak konczy.Po 1-sze to nie zaden dramat a po drugie to Austriacy jako ostatni mogą sie czuc pokrzywdzeni po ich kombinezonowych wyczynach z przeszlosci.Morgenstern jst sam sobie winny

  • Jabbar stały bywalec

    Hofer oczywiscie byl w Sapporo, musial tam byc!

  • anonim
    Quasiuczciwość zawodów w sapporo

    Teraz się pojawiają komentarze jacy to uczciwi są Austriacy i Hofer zawody był piękne a Hoper się nie wtrącał. - to nie tak dlatego że:
    1) Nie wiem czy Hofer w ogóle do Sapporo pojechał
    2) W ustawianiu zawodów nie było sensu brak większego interesu i Za duże ryzyko wpadki. (Nawet jeśli komuś pozwolono skakać w lepszych warunkach niż powinni to i tak zmienne warunki zatarły ślady ale raczej niczego takiego nie było)
    3) Austriacy nie meli akurat zbyt zawyżonych not, ani ich nie faworyzowano bo zawody zostały luźno potraktowane (brak czołówki więc zawody zostawiono bez ustawiana (więcej swobody zostawiono gospodarzom a więc Japończykom) - dzięki temu jest metka "wszystko w PŚ jest uczciwe" A Świno nadal będzie korzystał z ustawionych zawodów pod niego i tyle...

  • anonim

    Jasne! Zrobili to po to, zeby Kasai byl na podium u siebie! Chamstwo! Nie moga zaakceptowac, ze Austriacy naprawde maja talent i ze moze wygrywac kazdy z ich druzyny! Mysleli, ze jak nie przyjedzie Schlierenzauer albo Loitzl to juz pojdzie gladko a tu niestety! Widac jak wszyscy im zazdoszcza i robia wszystko, zeby ich zgnoic! To juz z pewnoscia nie sa zasady "FAIRPLAY"!

  • David27 doświadczony

    to nie jest dramat tylko brak przestrzegania przepisów i tyle

  • JA :D doświadczony

    No cóż, przepisy to przepisy. Trzeba przestrzegać.

  • Julka weteran

    Dramat ... to brzmi jakby przynajmniej złamał nogę ... a to zwyczajna rzecz na zasadzie zapomnienia się - cóż zdarza się. Nawet najlepszym. A że te przepisy są w zasadzie świeże to takie zapomnienie nie dziwi wcale.

  • anonim
    do niepdosisanego

    Niedopisany mógłbyś się podpisać. Chodzi mi oto że przechodzenie pozytywne przez kontrole nie oznacza 100% uczciwości tylko o tym że Austriacy potrafią dobrze oszukiwać i kombinować no i trzeba pamiętać że Hofer jest Austriakiem a to ma wielkie znaczenie.

  • Luk profesor

    nierozumiem tego oburzenia, wszędzie śa regualminy, zasady itp. w szkole, na uniwerystecie, zakładzie pracy, po prostu wszędzie, puchar świata to też instytucja, w której trzeba przestrzegać regulaminu.

  • sanna bywalec

    Ilonas91

    czasem człowiek się po prostu myli i to nie znaczy ze ma taki "odruch" z przyzwyczajenia czy cos w tym rodzaju

    Szkoda mi Morgiego

  • anonim
    @piotr183 (*209.neoplus.adsl.tpnet.pl)

    wszystko mafia...Ciebie tez pewnie tez tylko za lapowke wypuscili....Twoj tok myslenia

  • Quavertone profesor
    Quavertone

    @dejv

    No, jest tam taki haczyk. Morgi go odpiął i o niego jest właśnie ten szum.

  • dejv bywalec
    tu moze byc haczyk

    a nie pomysleliscie ze w tym moze byc jakis haczyk ? i poprostu musiał je odpiac zeby cos zatuszowac ? to smierdzi.

  • Quavertone profesor

    Najlepiej niech szanowny delegat techniczny sam ruszy tyłek i podejdzie do zawodnika po skoku. Żeby nie było problemów z niepotrzebnymi odruchami.

  • anonim
    rzekomy dramat morgiego

    Phi, też mi dramat , wydaje mi się że artykuł napisany na podstawie plotki z komentarzy bo tam to czytałem wcześniej.
    Co do Austriaków to kombinują - to że przechodzą kontrolę to nic takiego - ja bym mógł np. przewieść parę rzeczy (np. narkotyki, papierosy) nielegalne przez granice tak że nikt mnie nie złapie i co działam legalnie bo przeszłem?

  • dejv bywalec
    to nie sa zadne kombinacje

    nikt nic nie kombinuje poprostu nie odpinac paskow prosze

  • Sadzio105 doświadczony

    Idiotyzm... a co będzie jak ktoś w Vancouver zdobędzie złoty medal, odepnie te paski i zostatnie zdyskwalifikowany. FIS zaczyna coraz bardziej kombinować...

  • anonim
    @Maggie

    o tym juz bylo wiadomo kilka godzin temu...ale fanatycy terori spiskowej dbaja o to, zeby ich racja byla na wierzchu

  • Allison stały bywalec

    Tak śmiesznej zasady jeszcze nigdzie nie widziałam. Świadczy to o tym, że siedzą tam osoby, które w ogóle nie powinny być z tym związane.
    Mogę się założyć, że zaraz zlecą się oskarżyciele, którzy i tak powiedzą, że Austria kombinuje z kombinezonami, dlatego Morgi został zdyskwalifikowany.

  • Maggie bywalec

    Yhm, czyli jednak nie kombinował z kombinezonem by "za wszelką cenę wygrać" jak wielu zdążyło mu zarzucić.

  • Allison stały bywalec

    Hahaha śmiech na sali. FIS już całkiem pogrzało

  • anonim

    przepisy wiadomo trzeba przestrzegać ,ale wiem,że Morgi pod wplywem emocji to zrobil szkoda,bo swietnie skakał..

  • anonim

    Według mnie te zasady są tak mądre jak FIS :)

  • Ilonas91 początkujący

    No cóż. Przepisy są jakie są i należy ich się trzymać. Skoro wcześniej nawet gdy nie było dyskfalifikacji z takiego powodu, ale były jednak ostrzeżenia, to skąd ten "odruch" u Morgiego... chyba nigdy specjalnie ten przepis go nie obchodził. Następnym razem będzie pamiętał.

  • anonim
    @Quavertone (quavertone@o2.pl) gg: 2996068,

    typowe zachowanie...niech zyje teoria spisku

  • Quavertone profesor

    Ciekawe, były głosy, że sędziowie faworyzuja Austriaków, a teraz coś takiego. Czyżby tonowanie nastrojów?

  • anonim

    Naprawdę przepisy te są idiotyczne. Niech się zajmą czym pożytecznym .

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl