PŚ w Oberstdorfie: Dziś konkurs indywidualny

  • 2010-01-31 12:16

Dziś kolejny konkursów lotów w Oberstdorfie, zaliczany zarówno do klasyfikacji Team Tour jak i do Pucharu Świata, tym razem skoczkowie będą walczyć o punkty indywidualnie. Na starcie zobaczymy trzech reprezentantów Polski.

Polacy, z wyjątkiem Marcina Bachledy przebrnęli przez piątkowe kwalifikacje, na skoczni mamuciej im. Heiniego Klopfera zobaczymy zatem: Łukasza Rutkowskiego, Jakuba Kota i Adama Małysza. Miejmy nadzieję, że zobaczymy nie tylko na dalekie skoki Małysza, ale także pozostałych naszych reprezentantów.

Do faworytów dzisiejszej rywalizacji należą, tradycyjnie już, Gregor Schlierenzauer i Simon Ammann, ale poważnym zagrożeniem dla nich mogą być świetnie skaczący wczoraj Robert Kranjec, Martin Koch, Anders Jacobsen czy Johan Remen Evensen. Z walki o czołowe lokaty nie zrezygnuja z pewnością także Adam Małysz, Bjoern Einar Romoeren, Harri Olli czy Matti Hautamaeki.

W chwili obecnej, pogoda w Oberstdorfie sprzyja skakaniu - jest mroźno, słoneczenie i wieje lekki wiatr.

Seria próbna rozpocznie się o godzinie 12:45, a na 14:00 zaplanowano pierwszą serię konkursową.

Wyniki możecie śledzić na żywo w naszej relacji live, klikając tutaj » W tym samym okienku prowadzimy naszą relację "Prosto z".

Wszystkich kibiców serdecznie zapraszamy do wspólnego komentowania skoków na naszym czacie ». Jednocześnie prosimy, by nie robić tego w komentarzach pod artykułem. Użytkowników prosimy o zapoznanie się z regulaminem.

Lista startowa
Lp.ZawodnikKraj
1. LAZZARONI David FRA
2. TEPES Jurij SLO
3. ULMER Christian GER
4. SKLETT Vegard-Haukoe NOR
5. KOT Jakub POL
6. HOCKE Stephan GER
7. MECHLER Maximilian GER
8. WATASE Yuta JPN
9. YOSHIOKA Kazuya JPN
10. DESCOMBES SEVOIE Vincent FRA
11. KORNILOV Denis RUS
12. MATURA Jan CZE
13. BARDAL Anders NOR
14. SEDLAK Borek CZE
15. PIKL Primoz SLO
16. FREUND Severin GER
17. KEITURI Kalle FIN
18. HILDE Tom NOR
19. RUTKOWSKI Lukasz POL
20. DAMJAN Jernej SLO
21. HAUTAMAEKI Matti FIN
22. KUETTEL Andreas SUI
23. ZAUNER David AUT
24. NEUMAYER Michael GER
25. HAJEK Antonin CZE
26. THURNBICHLER Stefan AUT
27. EVENSEN Johan Remen NOR
28. CHEDAL Emmanuel FRA
29. JACOBSEN Anders NOR
30. UHRMANN Michael GER
31. OLLI Harri FIN
32. KRANJEC Robert SLO
33. KOCH Martin AUT
34. MALYSZ Adam POL
35. ROMOEREN Bjoern Einar NOR
36. AHONEN Janne FIN
37. LOITZL Wolfgang AUT
38. KOFLER Andreas AUT
39. SCHLIERENZAUER Gregor AUT
40. AMMANN Simon SUI

Paweł Guzik, źródło: Informacja własna
oglądalność: (18647) komentarze: (216)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • anonim

    "Czarnylis", właśnie mieliśmy przykład jak ten system jest sprawiedliwa, jak tak mają teraz wyglądać skoki, że zawodnik ze skokiem 210 metrów był 17 to dzięki wielkie, a te dodawanie i odejmowanie punktów, czy to jest mądre? ciągła zmiana belki aż Hofer i spółka sami się w tym wszystkim pogubili, parodia a nie konkurs... :(

  • jozek_sibek profesor
    Piątkowe skoki Polaków

    Miejsca Polaków w dwóch piatkowych treningach i w kwalifikacjach

    1.A.Małysz ------ 6 i 15 oraz - 2
    2.J.Kot --------- 42 i 35 oraz 25(35)
    3.Ł.Rutkowski - 24 i 24 oraz 26(36)
    4.M.Bachleda-- 30 i 51 oraz 31(41) - odpadł(40 wchodzi)

    Odległości Polaków w dwóch piatkowych treningach i w kwalifikacjach:

    1.A.Małysz ----- 196.5 i 190.0 oraz 211.0
    2.J.Kot --------- 170.5 i 182.5 oraz 177.5
    3.Ł.Rutkowski - 190.5 i 184.5 oraz 179.5
    4.M.Bachleda-- 186.0 i 137.5 oraz 170.5

    Nie startował G.Schlierenzauer.

    Miejsca z uwzględnieniem siły wiatru i belki startowej.

  • jozek_sibek profesor
    Awansowali do konkursu głównego

    Z 13 zawodników bez pkt PŚ 2009/2010 do konkursu głównego awansowało - 5:

    19.TEPES Jurij --------------- SLO -- 189.5m - 176.2 pkt
    24.SKLETT Vegard-Haukoe - NOR - 186.5m - 169.5
    25.KOT Jakub ---------------- POL -- 177.5m - 164.7
    28.LAZZARONI David ------- FRA -- 174.5m - 159.2
    29.ULMER Christian --------- GER -- 174.0m - 153.7

  • jozek_sibek profesor
    Odpadli w kwalifikacjach

    Z 40 zawodników,którzy mieli pkt PŚ 2009/2010 w kwalifikacjach odpadło 5:

    44.Spaeth --- 42 pkt
    51.Bachleda - 32
    71.Ipatov ----- 6
    73.Rosliakov - 3
    76.Karpenko - 2

  • jozek_sibek profesor
    Kwalifikacje

    Z 53 zawodników zgloszonych do kwalifikacji pierwszych 13 nie posiada pkt PŚ 2009/2010.

    Z 82 zawodników,którzy zdobyli pkt PŚ 2009/2010 do kwalifikacji nie przystąpiło 42:

    Z najlepszej "50" PŚ - brak jest 23:

    3.Morgenstern- 699 pkt
    11.Ito ---------- 324
    12.Bodmer ---- 315
    15.Kasai ------- 264
    18.Wank ------- 242
    22.Janda------- 152
    23.Vassiliev---- 151
    24.Stoch ------- 145
    27.Tochimoto-- 124
    29.Ljoekelsoey - 94
    32.Schmitt ------ 84
    33.Colloredo---- 83
    34.Innauer------ 82
    36.Mueller------- 71
    38.Miętus-------- 60
    40.Hlava--------- 56
    41.Takeuchi----- 54
    41.Meznar------- 54
    43.Prevc--------- 44
    45.Yumoto------- 41
    47.Morassi ------ 36
    48.Stjernen ----- 35
    50.Karelin ------- 33

  • jozek_sibek profesor
    Rekordy Polaków na mamutach

    1.A.Małysz -------- 225.0m - Planica ---- 2003
    2.K.Stoch --------- 210.5m - Planica ---- 2007
    3.R.Mateja -------- 205.5m - Planica ---- 2007
    4.S.Hula ----------- 205.0m - Planica ---- 2009 - 19.III
    5.Ł.Rutkowski ----- 203.0m - Kulm ------ 2010 - 8.I
    6.P.Żyła ----------- 202.5m - Planica ---- 2007
    7.M.Rutkowski ---- 201.5m - Planica ---- 2004
    8.T.Pochwała ----- 195.0m - Harrachov - 2002
    8.T.Tajner -------- 195.0m - Harrachov - 2002
    10.P.Fijas --------- 194.0m - Planica ---- 1987
    11.K.Długopolski - 191.5m - Vikersund - 2004
    12.W.Skupień ---- 190.5m - Planica ----- 2004
    13.Ł.Kruczek ----- 186.0m - Planica ----- 2001
    13.M.Bachleda --- 186.0m - Oberstdorf - 2010 - 29.I
    15.R.Sliż ---------- 183.5m - Planica ----- 2005
    -----------------------------------------
    J.Kot -------------- 182.5m - Oberstdorf - 2010 - 29.I
    K.Mietus ---------- 175.5m - Kulm ------- 2010 - 10.I

  • skoki bywalec
    pomiar wiatru

    Zastanawiam się, w jaki sposób wyliczany jest wiatr do tej punktacji. Sądzę, iż są punktowe stacje pomiarowe na danym danym odcinku i z tego oblicza się średnią.
    Patrząc racjonalnie, to na całym zeskok powinien być obstawiony punktami pomiarowymi.
    Trudno uwierzyć, iż 2 serii na końcu zeskoku był mierzony wiatr. Jeden odlatywał, drugi nie, a różnica wiatru dla dalszego była tylko kilku punktowa.

  • czarnylis profesor
    @Kibic skoków (*-52.adsl.inetia.pl)

    Czyli do tej pory zawirowań powietrza wpływających na wynik nie było wcale? I do tej pory każdy skoczek miał taką samą sylwetkę i wybijał się na taka samą wysokość?
    Masz jakieś merytoryczne argumenty?

  • anonim
    F*ck!

    Ten nowy system oceniania jest beznadziejny..... żal mi słów poprostu. Sory biedny Adam i Shlieri też. :( Współczuję i, żę nie zajęli miejsca na podium :(

  • anonim
    gdzie

    gdzie zobacze na zywo skoki narciarskie dzisiejsze dzeiki pozdr

  • Sebek początkujący

    Ja naszczęście mam Eurosport i nie muszę słuchać Szczesnego

  • anonim
    co za duren patentowany

    komentuje skoki na jedynce ,przeciez te nowe przepisy sa tak proste ze wystarczy znac dodawanie z przekroczeniem progu dziesiatkowego (2-go klasa podst) ,miesza w glowach ludziom np takiemu geniuszowi matematyki jak moja zona (ktora zadaje mi setki glupich pytan) i nie moge ogladac skokow

  • anonim
    Koniec ery skoków

    Koniec ery skoków, tak można powiedzieć o skokach narciarskich, po zobaczeniu wczorajszej parodii skoków i dzisiejszej 1 serii. Zaczęły się "szachy skoków narciarskich".
    Kłamstwami, są powody nowej punktacji.
    Czy wierzycie, iż siłę wiatru da się przeliczyć ? Odpowiem "nie?", a dlaczego: wiecie co to są zawirowania wiatru? Dodatkowo dodam, iż każdy skoczek musiałby się odbijać się na takom samą wysokość i posiadać identyczną sylwetkę, aby wiatr był dobrze oceniany.
    Jedyny plus to, że skoczek nie będzie wiedział kiedy wystartuje.

  • aaa stały bywalec

    Mi nie podoba się w tym systemie jedno, belka powinna już na początku konkursu zostać ustawiona maksymalnie optymalnie do najlepszych. Ewentualne zmiany jej wysokości powinny wyniknąć jedynie z faktu nagłej zmiany warunków, a nie z faktu iż im bliżej końca tym skaczą lepsi zawodnicy. Te ciągłe zmiany belki są bez sensu, wprowadzają zamieszanie i dodatkowo robią konkurs nieczytelny.

    Co do samego konkursu, Jakobsen i Evensen dobrze ale w świetnym wietrze. W znacznie gorszych warunkach Małysz skoczył perfekcyjnie gdzie nawet takie asy jak Gregor i Amman nie dali rady.

  • czarnylis profesor
    @ Fanka...

    Odrobina szczęścia jest potrzebna w kasynie. Na arenie sportowej niech decydują umiejętności, a nie fuks.

  • anias początkujący
    Adas tak trzymaj !!!!

    ADAS TAK TRZYMAAAAAAAAAJJJJJJJJJJJJJJJ !

  • anonim
    .

    Adam !
    trzeci xD

  • .... bywalec

    @NOJPER
    Artl skacze w PK :)

  • NOJPER bywalec
    do PLIZZ

    niestety, chyba dziś nie ma takowego...!

  • mirek początkujący

    ciekaaawe jak teraz będą wyznaczać ... rekordy skoczni :D

  • anonim

    Kofler w szpitalu!

  • NOJPER bywalec
    Z INNEJ BECZKI!!!

    Czy ktoś może mi odpowiedziec co się dzieje z Arturem Pauli?

  • anonim

    Gregor znowu odniesie zwycięstwo w lotach.

  • anonim

    a zawody wyglądają jak trening, ja rozumiem, ze można w skrajnych sytuacjach przesunąć belkę ale wczoraj to była parodia. może od razu puszczać z najniższej belki będą skoki po 120m na mamucie i wszyscy będziemy z nowego systemu zadowoleni ;)

  • anonim
    ...

    "Czarnylis" wiesz jakoś nie jestem do tego wszystkiego tak bardzo przekonana, ciągłe zmienianie belek, przez co tylko rozprasza się zawodników, dodawanie punktów i odejmowanie? przecież to skoki gdzie nie tylko trzeba mieć formę ale również zawsze odrobinę szczęścia, a teraz wygląda na to, że trzeba skoczyć dobrze ale w gorszych warunkach bo wtedy ci punkty dodadzą.

  • czarnylis profesor
    @Fanka... (*187.neoplus.adsl.tpnet.pl)

    Piszesz tak, bo zupełnie nie rozumiesz nowego systemu.
    Właśnie teraz będzie decydowała aktualna forma, bo czynnik szczęścia/pecha został zminimalizowany.

  • Tao początkujący
    Popieram nowy system - c.d.

    JaPeAh napisał:

    "w LGP trener mógł poprosić sędziów o zmianę belki ale w zimowej rywalizacji o zmianie belki decydują jedynie sędziowie!"

    W takim razie trzeba przywrócić ten przepis. I mam nadzieję, że zostanie on przywrócony. Trener i zawodnik powinni mieć możliwość decydowania o obniżeniu belki.
    Ale błędem byłoby rezygnowanie z nowego systemu dlatego, że ma kilka wad. Trzeba po prostu te wady usunąć lub zminimalizować. I tak jest ich znacznie mniej niż w starym, loteryjnym i mało widowiskowym systemie.

  • anonim

    MA KTOŚ LINK (DZIAŁAJĄCY) DO TRANSMISJI?

  • anonim
    ...

    Rozumiem każdy ma swoje zdanie ap ropo nowego systemu, więc i ja wyrażę swoje. Nie będę się kryć, że jestem wielką przeciwniczką wprowadzenia tego systemu, gdyż uważam, że nie tylko zepsuje przyjemność oglądania dla kibiców, którzy nie będą wiedzieć o co chodzi, jak również "zniszczy" magię tej dyscypliny sportu, do której wiatr jest na stałe wpisany. Nie będą się liczyć dalekie, piękne skoki, które cieszą oczy i zwiększają emocje, większą rolę będą odgrywać wzory matematyczne i przeliczniki punktów za wiatr, bo jeśli Michael Neumayer skacząc 216,5 zajmowałby po pierwsze serii miejsce 9, a dla przykładu Adam Małysz 195,5 i byłby 5, to odpowiedzcie sobie sami czy to wszystko jest takiej cudowne?, bo dla mnie to jedno wielkie oszustwo, cóż jeśli system zostanie wprowadzony na stałe to skoki stracą niewątpliwe na tym bardzo wiele, gdyż bardziej liczyć się będą wzory matematyczne a nie aktualna forma zawodnika... :(

  • anonim

    do: Tao

    a co ze skokami kiedy zawodnik przeskakuje skocznie? przecież musi skrócić lot a system jest betonowy i jeszcze czasem punkty odejmuje.

  • eve początkujący

    Ta punktacja za obnizenie belki jest chyba troche przesadzona. Ponad 38 punktow za 11 belek w dół w stosunku do oryginalnej sugeruje, ze gdyby zawodnik skakal z oryginalnej belki, czyli ok.101 km/h bez wiatru skoczyłby 32m dalej. Zatem większość czołówki skacząc z 26 belki skoczyłaby ponad 230m? Nie sadze.
    Na mamutach 1,5-2 punkty za belke byłoby rozsadniejsze niz 3,5.

  • edson bywalec

    @Tao
    Odezwał się znawca.
    Trener i zawodnik podczas LGP mogli decydować o zmianie belki, teraz tylko jury może zmieniać.

    Ten nowy system jest fatalny (tak samo jak Hoffer). Tyle lat skakali bez niego i było dobrze. Mam nadzieję, że następny sezon będzie według normalnych zasad.

  • anonim

    do: Tao

    w LGP trener mógł poprosić sędziów o zmianę belki ale w zimowej rywalizacji o zmianie belki decydują jedynie sędziowie!

  • Tao początkujący
    Popieram nowy system - c.d.

    JaPeAh napisał:

    "skaczą nasi... siada Szliri 4 belki niżej i już wygrał z nimi za dodatkowe punkty"

    grzesiek napisał:

    "dochodzimy do skrajnosci w ktorej zawodnik nie moze wygrac chocby nie wiem jak daleko skoczyl! wystarczy ze szliriemu sedziowie obniza belke tak jak pisze japeah i pozamiatane"

    Chyba niezbyt dobrze znacie regulamin nowego systemu. Trener zawodnika może poprosić sędziów o obniżenie belki. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby nasi skakali z najniższej belki, jeśli mają na to ochotę.

  • anonim

    czy mozna gdzies w necie obejrzec zawody? niestety tv mam zajety w tym czasie:/

  • anonim

    japeah: dokladnie tak.

    wiatr - ok, mozna to latwo przeliczyc i jest niepodatne na oszustwa...ale belka? dochodzimy do skrajnosci w ktorej zawodnik nie moze wygrac chocby nie wiem jak daleko skoczyl! wystarczy ze szliriemu sedziowie obniza belke tak jak pisze japeah i pozamiatane. a to wypaczenie podstawowej idei sportu:
    wszyscy maja rowne szanse

  • anonim

    dzięki temu systemowi łatwiej będzie "ustawiać" zawody - jeszcze te przeliczenia wiatru da się dopracować ale zmiana belki to pomyłka... skaczą nasi... siada Szliri 4 belki niżej i już wygrał z nimi za dodatkowe punkty no i Kranec przeskoczył skocznie i system obiektywnie nie może ocenić jego skoku bo mógł być dłuższy. coś czuje, ze po IO przestane oglądać skoki bo wyglądają jak trening teraz.

  • kibic_malysza profesor

    Adam testował nowe kombinezony w Zakopanem i w nich skakał o pare metrów bliżej, jak zakładał stary czarny skoki miał porównywalne z najlepszymi. Widać, że te nowo uszyte kombinezony mu nie leżą, może są zbyt obcisłe i nie ma tej swoboby w locie.

  • anonim
    yyess

    Nasi będą na krańcach. Małysz na górnym, nieloty mna dolnym.

  • anonim

    Brawo Gregor ! Pokazałeś wszystkim niedowiarkom, że jesteś w formie, a to dopiero trening!

  • aaa stały bywalec

    takie komentarze jak ESZ i janik_19 powinny być od razu osuwane WSTYD po ile wy macie lat dzieci po 10!

  • anonim
    Adam

    Adam znów próbował nowy kombinezon skakał w niebiesko-czarnym, a nie jak zwykle w swoim najlpeszymm czarnym.Mówił że nowy kombinezon zwalnia g na progu przez to wolna prędkośc na progu ! Według mnie b.dobry skok jak w tym kombinezoniee ! W starym skoczyłby ok. 7-8m dalej ! Jestem optymistycznie nastawiony !

  • Tao początkujący
    Popieram nowy system

    rimi napisał(a)

    "Nie wiem ,czy to dobry czy zly system".

    To bardzo dobry system

    "Wiem ze ogladalnosc spadnie lawinowo".

    Nic bardziej mylnego.

    " "Zwykly" kibic, a to dla nich jest transmisja ,nic z tego nie zrozumie.Skoczyl 10 metrow dalej i przegral?"

    Jestem zwykłym kibicem i wszystko rozumiem. Skoczył 10 metrów dalej i przegrał, bo miał bardzo korzystny wiatr. Wszystkie dane natychmiast wyświetlane są na ekranie,

    "A jesli ogladalnosc spadnie, telewizje wycofaja sie z transmisji. To przeciez jest biznes, nie akcja charytatywna".

    Ale oglądalność nie spadnie. Być może parę osób lubiących loterię przestanie oglądać skoki, ale na ich miejsce przybędzie wielu nowych kibiców, którzy cenią sportową rywalizację, a nie ruletkę na wietrze.

    uszko napisał(a):

    "Panowie i panie system jest sprawiedliwy bo w sporcie nie chodzi oto by wygrywał ktoś komu powieje ale ten co lepszy jest..."

    Wreszcie jakiś rozsądny głos.

  • anonim

    System niedopracowany.
    Ale przynajmniej przy nim widać komu tak na prawdę pomagają warunki a komu, nie.
    I tu wyjdzie aktualna forma zawodnika przy tym nowym systemie.
    Jak widać, po skokach serii próbnych już.

  • Emil profesor

    @mmm Te wszystkie posty z upadkiem Koflera były w jednej minucie napisane panie "bystry dorosły". (15 lat?)

  • Kubus91 początkujący

    Wczoraj chodziło o to, ze nie mial czasu na przygotowanie się do skoku.

  • aaa stały bywalec

    ESZ chyba nikogo tutaj nie śmieszą twoje komentarze! Dla ciebie jeśli zawodnik upada to jest to powód do śmiechu?!

  • anonim

    wygra Ahonen

  • mmm doświadczony

    ADAM stracil tylko 5pkt do najlepszego

  • anonim
    ech

    wygrywac beda nadal ci co wygrywali tylko bede mieli skok 20m slabszy ale i tak dostaną 40 pkt za obniżoną belkę

  • Kubus91 początkujący

    Za dlugo stał na górze pewnie...dlatego nie jest teraz na P1 :D

  • anonim

    ten kombinezon niebiesko czarny to jest z Planicy 09 tylko sa w nim szwy pozmieniane zeby stal sie lepszy ale te ulepszenia pogarszaja zamiast polepszac

  • Kubus91 początkujący

    Skacze Gregor ;)

  • anonim

    Sprawiedliwy, bo wygrywa ten, kto ma wygrywać (faworyt Hofera i Tepesa). Największa bzdura jaka tylko istnieje.

  • rimi stały bywalec

    uszko (s.pietrykowski@chello.pl) gg: 8773822, 31 stycznia 2010, 13:17
    -
    Panowie i panie system jest sprawiedliwy bo w sporcie nie chodzi oto by wygrywał ktoś komu powieje ale ten co lepszy jest...


    Jasne. Dlatego w piłce noznej wygrywac powinna lepsza druzyna, a niestety czasem jest tak, ze wyraznie lepsi traca glupia bramke i przegrywaja. No cóż, pilka czeka na swojego Hoffera

  • mmm doświadczony

    autor: Frezer (*209.is.net.pl), 31 stycznia 2010, 13:18
    -
    poco piszecie po 20 razy że kofler upadł? żal mi was
    ***

    bo gowniarzeria lubi sie podniecac i byc w grupie

  • DamaKier początkujący
    Co z Koflerem

    mam nadzieję, że nic poważnego

  • anonim
    @MaTi67

    Skoro twierdzisz że dzięki innemu kombinezonowi Małysz nagle skoczył by 5-6 metrów więcej, to lepiej nałożyć 4 kombinezony naraz - skoki wydłużą się o 20-24 metry!

  • kibic_malysza profesor

    Kofler upadek, ciekawe czemu tak długo ta przerwa trwa, może coś się mu stało, oby nie.

  • anonim

    poco piszecie po 20 razy że kofler upadł? żal mi was

  • Xellos profesor
    widział ktoś upadek ?

    Da radę skakać czy nie ?

  • anonim

    Malysz powinien byc dzis w 6,bede spokojny jesli pokona Loitzla i Koflera ktory wczoraj latal zaskakujaco daleko a przeciez lotnikiem nie jest

  • Boy profesor

    Kofler upadł, dlatego taka przerwa. Ciekawe tylko czy coś mu się stało.

  • uszko bywalec

    Panowie i panie system jest sprawiedliwy bo w sporcie nie chodzi oto by wygrywał ktoś komu powieje ale ten co lepszy jest...

  • anonim
    Kofler

    Aj i po Koflerze...forma sie posypie

  • anonim
    Live

    Pokazuja gdzies live skoki w necie?

  • anonim

    Czy nic się nie stało Kofiemu?

  • anonim

    jak taka dluga przerwa mogl byc grozny upadek

  • lol doświadczony

    skracaja rozbieg chyba

  • rimi stały bywalec

    Przerwa. Gregor negocjuje z sedziami wysokosc belki...

  • anonim
    @Emil

    Gdyby babcia miała wąsy...

    Punkty za belkę nie są sprawiedliwe w stosunku do tych za wiatr.

  • Emil profesor

    Kofler upadł

  • anonim

    KOfler sie przewrócił dlatego przerwa.

  • Gerwazy doświadczony
    pytanie

    czemu szlierencała tak długo leci?

  • anonim

    Upadek Koflera przyczyną przerwy

  • Xellos profesor
    dziwna przerwa

    pewnie się tam biją

    Pointner w gnieździe a Greg na górze

    Fight ;)

  • Kubus91 początkujący

    Upadek Koflera dlatego przerwa.

  • nieznany weteran

    Kofler upadł

  • anonim

    Dlaczego Gregor nie skacze?

  • anonim

    upadek koflera

  • mmm doświadczony

    co jest grane? sotoi Gregorek i nie skacze?

  • smolarek stały bywalec

    o której drugi konkurs w PK ?

  • anonim

    Na złość Śliniakowi puszczą go z 1 bramki :E

  • Emil profesor

    @Voldemort. W dawnym systemie Koch by skoczył z tej belki co Sklett 225 i by stracił na notach za styl jeśli w ogóle by ustał...

  • anonim

    brawo adam! b.dobry skok!

  • TAMM profesor

    Jakaś długa przerwa przed Gregorem.
    Ciekawe, o co chodzi.

  • anonim
    rimi

    Chyba ,ze przywroca stary system i ogladalnosc wzrosnie spowrotem ,ale juz se troche popsuli.

  • anonim
    Adam

    Adam znów próbował nowy kombinezon skakał w niebiesko-czarnym, a nie jak zwykle w swoim najlpeszymm czarnym.Mówił że nowy kombinezon zwalnia g na progu przez to wolna prędkośc na progu ! Według mnie b.dobry skok jak w tym kombinezoniee ! W starym skoczyłby ok. 5-6m dalej !

  • rimi stały bywalec

    Wyobrazcie sobie biathlon. O ilosci celnych strzalow nie decyduje pocisk w tarczy, ale pomiar wiatru bocznego...

  • Regis początkujący
    belka

    Zaraz podniosą belkę, bo boją się ponownego pukania w główkę ;)

  • anonim

    Widać bezsens nowych przepisów - Sklett z takim samym skokiem jak Koch jest na 21 miejscu w chwili obecnej...

  • anonim

    i tak Kocha nie bedzie na k95 bo moga wystawic 4

  • mmm doświadczony

    NO POWINNA BYC PIERWSZA 5 ADAMA

  • TAMM profesor

    Adam pewnie znowu coś próbował.
    Romoeren i Ahonen są do przeskoczenia przed Igrzyskami.
    Jedynie Koch może wbić się przed Adama.

  • rimi stały bywalec

    Nie wiem ,czy to dobry czy zly system.Wiem ze ogladalnosc spadnie lawinowo. "Zwykly" kibic, a to dla nich jest transmisja ,nic z tego nie zrozumie.Skoczyl 10 metrow dalej i przegral? A jesli ogladalnosc spadnie, telewizje wycofaja sie z transmisji. To przeciez jest biznes, nie akcja charytatywna. I zostana nam skoki-sprawiedliwe, ogladane w relacjach live na necie z garstka dzialaczy i rodzin skoczkow na trybunach.

  • Bartek stały bywalec
    Predkosc Adama

    Sam mowil ze w seriach probnych skacze w starym kombinezonie i predkosci sa slabsze dlatego

  • Emil profesor

    Adam całkiem ładny skok. przegrywa tylko z lotnikami co na K-120 beda słabsi a na K-90 zupełnie nie beda sie liczyć

  • anonim

    Ale takie skoki mają byc ! trochę loterii zalezy od wiatru itp
    A nie jakies szopki z belką wiatrem + - pkt itp
    PO CO TO ?
    To zabije skoki dla kibicow !
    tak samo jakby w piłce nożnej można było przetrzymac piłkę 5sek albo tylko 3 dotkniecia piłki i trzeba podac
    Poprostu zasady są bezsensu tyle lat było dobrze i nagłe zmiany ? Tylko po co ?
    Skoki są były i będą zależne od wiatru trochę loterii !
    Ale widać hofer i jego banda chce inaczej tylko po co

  • kamka weteran

    Małysz ładnie

  • strong1 weteran
    -

    Adam całkiem nieżle,ale znowu coś odstaje z prędkościami. Oby to była znowu próba czegoś...

  • mmm doświadczony

    MAŁYSZ srednio i tragiczna predkosc

  • aaaaaa początkujący

    96,7 m i 197 adam rullez

  • anonim

    Małysz dalej niż Olli - to dobry znak!

  • TAMM profesor

    Olli chyba dochodzi do formy.
    A Kranjec robi swoje.
    Przegrywa tylko z Evensenem.
    Koch też daleko.
    Ciekawe czy Martin wytrzyma presję w konkursie.

  • anonim
    PŚ w Oberstdorfie: Dziś konkurs indywidualny

    Chciałbym żeby Adam wygrał...piękny sen,a może jawa.

  • mmm doświadczony

    Miaja taka samo predkosc jak Gregorek wczoraj i takie same korzystne warunki.*
    *
    Gregorek traci forme;)

  • anonim
    System

    System jest dobry,ale bez obniżania belek
    wogóle nie powinni obniżac...nie pamietam sytuacji kiedy zawodnik skoczyl za daleko i sobie cos zrobił

    Evensen 211,5 z wiatrem w plechy i to dużym! :D

  • anonim

    Niewazne ile kto skoczy.Wazne jak komputer mu alogarytm zapisze!

  • wojtas_1791 początkujący

    Dzisiaj Evensen wygra! ;) ale licze na podium Adama ;)

  • Maciek5052 profesor
    kop

    Kot skoczył 146,5 metra

  • Quavertone profesor

    Hajek jako rezerwowy faworyt! :)

  • kop początkujący
    -

    ile skoczył kot ? bo mi nie działa relacja ..
    --------
    od moderatora:
    z takimi pytaniami to prosimy na chat
    a właściwie to będziesz wiedział i bez pytania

  • TAMM profesor

    David Zauner - 201 m
    Kolejny zawodnik w, już nie elitarnym, jak kiedyś, "klubie 200".

  • anonim
    Nie bedzie przypadkowych zwyciezcow

    Nie bedzie takich Urbancow teraz,bo dostali by -30 pkt ;P i ledwo do 30 by wszedł pewnie......a teraz tacy zawodnicy co skoczą ze 100m ale będą mieli z plus 20pkt wejdą do 30.
    dziwne

  • rimi stały bywalec

    A może bedzie to szło w te strone: by jeszcze bardziej wyrównac warunki, zlikwidowac przypadkowść, FIS postanawia,że skoczkowie będą najpierw mierzeni, pózniej ważeni.Potem skok z mejsa w dal, skok dosięzny, kąt nachylenia nad nartami i siła wybicia, do kwadratu wyporność. Z w/w rezultatów wyciągnię się za pomocą funkcji logarytmicznej zwyciezców. To dopiero będzie sprawiedliwe ocenianie skoczków!

  • Quavertone profesor

    @gwiazda

    Pewnie, lepiej było jak wygrywał Urbanc w Zakopanem, wszyscy się cieszyli i kochali sędziów...

  • JPW2 weteran
    Ann

    Zgadzam sie ....:)

  • Ann początkujący

    Jak Kuba skoczy dobrze to znowu będzie go chwalić?!

    "Uwielbiam" te komentarze... Najpierw jeździcie po zawodnikach, a potem jak skoczą dobrze, to jest wszystko pięknie, ładnie...

    "kibice" ;/

  • anonim
    -

    Nie no [] te nowe zasady to sa jaja jakies
    Rutek skacze 189 Sklett 205 i ten jest wyzej od Norwegia no ludzie ... przeciez to jest bezsensu i jak tu takie cos ma kibic ogladac ? skoro skoczy najdalej i tak nie wygra a z ledwoscia bedzie w top 10 ?
    Hofer kolejny raz sie zbłaźnił chyba czas juz odejsc !

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(438), 2010-01-31 13:02:16 ***

  • anonim
    ale żal

    Keituri skacze 18m gorzej od Skletta i jest przed nim

    a co z zawodnikami ktorzy skacza gorzej przy wietrze z przodu? Będą poszkodwani

  • anonim

    Będzie ciekawie taa... jak Hofer nie pozwoli najlepszym na skoki powyżej 210 metrów.

  • Quavertone profesor

    Nieźle też skacze Sklett, zauważyliście? Ciekawe, czemu nie dali go do drużyny na wczorajsze zawody...

  • Allison stały bywalec

    Zapowiadają się ciekawe zawody. Kocham loty;)

  • Regis początkujący
    @HKS

    Daje pod narty wszystkim, tylko teraz obniżono belkę. Widać FIS zdecydował po wprowadzeniu nowych zasad, że przeciętny zjadacz chleba oglądając relację live nie musi wiedzieć, kiedy belka idzie w górę, a kiedy w dół.

  • paulka doświadczony

    A ja znów zauważyłam, że nasi mają straszne słabe prędkości ;/

  • HKS profesor

    Daje pod narty ale nie wszystkim....;p

  • HKS profesor

    @mati

    Dobry skok Pochwały ale nie wiem czemu nie skaczą. Albo padła relacja albo wieje:)

    Nie ważne bo w rudzie prowizorycznej pochwała był 15 więc nawet jak odwołają będzie miał taką samą pozycje wyjściową przed biegiem bo z tym skokiem też powinien być koło 15. Ważne że dostał dobre noty bo w rundzie prowizroycznej zawalił lądowanie:(

    Szkoda że Zarycki nie skoczył tego 85 jak w próbnej. No ale biega nieźle a rocznik dopiero 89 więc jest nadzieja że też zacznie punktować.

  • rimi stały bywalec
    -

    Mam nadzieje ze wygra Kraniec,sakcze tutaj najpiekniej. Trzymam kciuki za Ammanna i Małysza. Grozny bedzie [Evensen]. No i moze Rutek w koncu sie przelamie. Zauwazylem ze leci niezle, ale zaczyna ladawac stanowczo za wczesnie. Ciekawe tez na kogo tym razem obrazi sie Gregor.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(438), 2010-01-31 12:46:45 ***

  • Minnie bywalec

    Dzięki za filmik, przez chwilę poczułam się jakbym tam była...
    Dzisiaj w Oberstdorfie piękna pogoda :)

  • JPW2 weteran

    Wlasnie wyraznie napisane jest kiedy seria probna....

  • benito bywalec
    Do niewiedzących.

    Ci wszyscy co zadają pytania typu "o której seria próbna" albo są niedorozwinięci ,albo tak nygusowaci aby przeczytać tekst do którego dają ten komentarz.
    Teraz do redakcji, aby komentarze tego typu momentalnie usuwać , ponieważ stosunkowo za dużo jest tego typu wpisów.Z góry dziękuję.

  • IceMan10 doświadczony

    Ja powiem tak...będzie walka pomiędzy Krańcem, niedocenianym Kochem a latającymi wikingami do której mogą, lecz nie muszą się wmieszać Schlierenzauer oraz lider PŚ. Jeśli belka nie będzie zbyt nisko ustawiona daleko poszybuje niesforny Olli. O Adamie ciężko mi cokolwiek powiedzieć bo na mamucie to z nim różnie może być...

  • mati stały bywalec
    Pochwała

    Skoczył 92 m w skokach do kombinacji (skocznia normalna) ! Jest na razie 3, po skokach 22 z 50 zawodników

  • manu_fan weteran
    typowanie:

    1. Kranjec
    2 Schlierenzauer
    3 Koch
    4 Ammann
    5 Olli
    6 Evensen
    7 Małysz
    8 Jacobsen
    9 Kofler
    10 Loitzl
    ..
    32 Rutkowski
    39 Kot

  • Andrzej bywalec

    Przez te zmienianie belki skoki dla mnie staly sie mniej atyrakcyjne.Nie ma juz tego napiecia ze im blizej tych najlpeszych to skoki beda coraz dluzsze.skoki to teraz takie wyrafinowane szachy moze atrakcyjne dla samych skoczkow i dla tych co maila wplywa na zawdoy m.in. Jury, ale nie dla kibicow.

  • Rico Quest bywalec
    Dopisek

    Oczywiście wszystkie wyniki na skoczni mamuciej w Oberstdorfie.

  • anonim
    typ

    1.Gregor
    2.Kraniec
    3.Adam Małysz
    4.Amman

  • TAMM profesor
    @as

    A Kranjec i Ammann?
    Nagle stracą formę?
    Dyskwalifikacja?
    A może komputer odejmie im punkty, zamiast dodać?

  • Rico Quest bywalec
    Wyniki najlepszej startującej 16 Pucharu Świata - PŚ i MŚwL

    Zawodnicy 1-5

    AMMANN Simon

    14-02-2009 ----- 4
    23-02-2008 ----- 8 (MŚwL)
    07-02-2004 ----- 6


    SCHLIERENZAUER Gregor

    14-02-2009 ----- 8
    23-02-2008 ----- 1 (MŚwL)


    KOFLER Andreas

    14-02-2009 ----- 20
    23-02-2008 ----- 16 (MŚwL)
    07-02-2004 ----- 13


    LOITZL Wolfgang

    14-02-2009 ----- 21
    04-03-2001 ----- 12
    03-03-2001 ----- 12


    AHONEN Janne

    23-02-2008 ----- 3 (MŚwL)
    07-02-2004 ----- 2
    04-03-2001 ----- 46
    03-03-2001 ----- 10
    25-01-1998 ----- 8 (MŚwL)
    25-01-1998 ----- 10
    24-01-1998 ----- 8
    25-02-1995 ----- 8

  • Rico Quest bywalec
    Wyniki najlepszej startującej 16 Pucharu Świata - PŚ i MŚwL

    Zawodnicy 6-10

    ROMOEREN Bjoern-Einar

    14-02-2009 ----- 16
    23-02-2008 ----- 4 (MŚwL)
    07-02-2004 ----- 21
    04-03-2001 ----- 31
    03-03-2001 ----- 35


    MAŁYSZ Adam

    23-02-2008 ----- 9 (MŚwL)
    07-02-2004 ----- 22
    04-03-2001 ----- 2
    03-03-2001 ----- 4
    25-02-1995 ----- 37


    KOCH Martin

    14-02-2009 ----- 11
    23-02-2008 ----- 2 (MŚwL)
    07-02-2004 ----- 32
    04-03-2001 ----- 39
    03-03-2001 ----- 40


    KRANJEC Robert

    14-02-2009 ----- 17
    23-02-2008 ----- 17 (MŚwL)
    07-02-2004 ----- 9


    OLLI Harri

    14-02-2009 ----- 1
    23-02-2008 ----- 6 (MŚwL)

  • Rico Quest bywalec
    Wyniki najlepszej startującej 16 Pucharu Świata - PŚ i MŚwL

    Zawodnicy 11-16

    UHRMANN Michael

    23-02-2008 ----- 19 (MŚwL)
    07-02-2004 ----- 12
    04-03-2001 ----- 23
    03-03-2001 ----- 32


    JACOBSEN Anders

    14-02-2009 ----- 2
    23-02-2008 ----- 10 (MŚwL)


    CHEDAL Emmanuel

    14-02-2009 ----- 12
    23-02-2008 ----- 24 (MŚwL)
    07-02-2004 ----- 18


    EVENSEN Johan Remen

    14-02-2009 ----- 3


    THURNBICHLER Stefan

    * nie startował


    HAJEK Antonin

    23-02-2008 ----- 20 (MŚwL)

  • anonim

    według mnie wygra Evensen przed Hautamaekim i Kochem. Małysz 5-8. Rutkowski 25-30 a Kot 35-40. Niestety będzie to dla Polaków słaby występ. Łukasz Kruczek musi odejsc? okaze sie po IO! a tak przy okazji zapraszam was na www.skoki2010.fora.pl

    skoki2010.fora.pl polecam strone wejdzie i dopiero ocencie ;)

  • TAMM profesor
    @Sołtys

    Podaj nazwiska 14 skoczków, którzy mają duże szanse wyprzedzić Adama na skoczni normalnej i dużej.

  • Damiano13 początkujący

    Małysz ma forme tylko jeszcze ją poprawi i będzie dobże

  • ryś początkujący

    ciekawie będzie. : PPP

  • TAMM profesor

    Dzisiejszy dzień, w przeciwieństwie do wczorajszego, zaczął się bardzo miło.
    Mam nadzieję, że po konkursie dalej będę w dobrym nastroju.

  • Quavertone profesor

    Typowanko:

    1. Robert Kranjec
    2. Simon Ammann
    3. Johan Roemen Evensen

  • maro początkujący

    Fanka osoba która nie umie zrozumieć tekstu nie jest analfabeta.Analfabeta to osoba która nie umie nie czytać ani pisać,a nie która nie rozumie tekstu.Po tym co napisałaś to widzę ze to ty jesteś analfabetka.

  • jamesiunio bywalec

    Martin Koch 199,5 / 211 - miejsce 8
    Adam Małysz 200,5 / 196 - miejsce 10

  • Damiano13 początkujący

    Mam dobre przeczucia co do skoków Małysza

  • anonim

    Mam nadzieje ze adam wypszedzi einara ale tylko zeby go koch nie wyprzedzil ale jak wyprzedzi go koch to i tak malysz go potem wyprzedzi bo koch slabo skacze na normalnych skoczniach

  • milat stały bywalec
    Macko

    Klimek nie udziala tak śmiesznych wywiadów jak Marcin dlatego narazie niech Marcin komentuje.

  • anonim
    deportivo co real madryt

    Mam nadzieje ze dzis bedzie wialo w plecy;] taka szana by adam mial jakis szanse

  • anonim

    nie pogrążajmy się :D

  • Fanka_Simona doświadczony

    Simi liczę dzisiaj na wygraną! dalekiego skoku przy niekorzystnym wietrze i jak najwięcej dodanych punktów....chyba tak teraz powinnam życzyć...:)

  • Macko początkujący

    powinni zaprosic do wspolnego komentowania w Klingenthal Klimka Murańkę!

  • anonim

    Czasami odnoszę wrażenie, że ludzie nie czytają newsów.
    A jak nie czytają to po co tym bardziej coś piszą?
    Jak można pytać kiedy próbna skoro pisze to jak byk w newsie ?
    czytanie nie boli a po co wychodzić na analfabetę :)

  • milat stały bywalec

    Gdyby Bachleda komentował skoki przynajmniej byłoby zabawnie.

  • Maciek5052 profesor
    KamilBK

    Szczęsny i Bachleda razem ? To była by największa porażka roku ;D

  • KamilBK początkujący

    z szaranowiczem to tak, ale duet szczęsny + bachleda? :)

  • Maciek5052 profesor

    Liczę na dobre skoki naszych no i wygraną Simiego !

    No , ewentualnie "Krańca" :)

  • milat stały bywalec

    TVP powinna zabrać Marcina aby komentował skoki.

  • KamilBK początkujący

    Mam nadzieję, że Adam wyprzedzi Einara :)

  • wierny_kibic początkujący

    O 12:45 zaczyna się seria próbna.

  • KamilBK początkujący

    31 stycznia 2010, godz. 11:26 - Piękna pogoda w Oberstdorfie

    Na 1,5 godziny przed rozpoczęciem serii próbnej przed dzisiejszym konkursem indywidualnym, w Oberstdorfie świeci piękne słońce, wieje leciutki wiaterek i jest mroźno.

    Wszystko wskazuje na to, że dzisiejsze zawody odbędą się w równych warunkach i z pewnością możemy liczyć na spore emocje.

    Początek serii próbnej o 12:45, a o 14:00 rozpocznie się konkurs.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl