Adam Małysz: "Będzie ciężko"

  • 2010-03-11 20:55

W czwartkowych treningach i kwalifikacjach Adam Małysz znów skakał bardzo dobrze. We wszystkich trzech seriach Polak był w ścisłej czołówce. Pokonać Simona Ammanna w jutrzejszych zawodach będzie jednak bardzo ciężko.

"Moje dzisiejsze skoki były całkiem przyzwoite. Wydaje się, że tego wiatru na skoczni praktycznie nie było, a jednak są dosyć spore różnice, wieje raz z przodu raz z tyłu. Teraz troszkę mnie tam kręciło, ale to pewnie dlatego, że dosyć mocno wiało w plecy na buli" - mówił po kwalifikacjach Adam Małysz.

"Walkę z Simonem nawiązać będzie ciężko. W kwalifikacjach Szwajcar znów skoczył zdecydowanie najdalej. Muszę mieć szczęście, a Simon popełnić jakiś błąd. Cały czas jednak walczymy i nie odpuszczamy, tylko chcemy go pokonać" - dodał "Orzeł z Wisły".

"Obiekt w Lillehammer jest bardzo fajny. Moim celem na jutro są przede wszystkim dobre skoki i tylko wtedy jest szansa na zwycięstwo" - zakończył Małysz.

Korespondencja z Lillehammer, Tadeusz Mieczyński


Tadeusz Mieczyński, źródło: Informacja własna
oglądalność: (11994) komentarze: (154)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • piotr186 profesor

    Pewnie czarnylis... niech robi wszystko co che dopóki go nie złapią.... legalność wiązań to brednie są nielegalne bo nikt ich legalności nie stwierdził oficjalnie tylko ustnie , nieoficjalnie i wbrew przepisom.. zamapiętaj...

  • anonim
    @ antydyletant (*tor.lab.os3.nl),

    Jak mam ci to jaśniej wytłumaczyć !
    Myślałam, że jak zabierasz tutaj głos to orientujesz się w tej dyscyplinie inaczej jaki ma sens twoje pytanie co ?
    Dziwne pytanie ile razy Adam był w życiowej formie ?
    A ile razy zdobywał Puchar Świata ?
    Może nawet tego nie wiesz.
    Kiedy zdobywa się Puchar Świata, to w sezonie jest się najlepszym zawodnikiem i deklasuje się rywali, tak jak Amman w tym i Adam cztery razy.
    Tylko mi nie mów, że nie wiesz o co chodzi.
    Zastanawiam się czasami po co ludzie tutaj wchodzą, piszą jak nie wiedzą o czym pisać.

  • czarnylis profesor

    A niech te wiązania dają nawet i 20 metrów. To mało ważne. Najważniejsze że są zgodne z przepisami. I tu temat się kończy.
    Każdy zawodnik dobiera sobie sprzęt indywidualnie do swoich potrzeb i jeśli ten jest regulaminowy, co stwierdzili sędziowie, to nie ma mowy o żadnym oszustwie ani złamanym duchu sportowej rywalizacji.
    A o złamanych zasadach fair-play, o sponiewieranym duchu sportu wspominają głównie ci co zostali w tyle i teraz walą głową w ścianę że wcześniej nie spróbowali nowych wiązań.

    Nie miejcie pretensji do Ammanna. On niczego złego nie zrobił. Jak wam się nie podobają nowinki to przyczepcie do przepisów które na nie pozwalają.

  • WrednySkin stały bywalec
    Gest Adama

    Na zdjęciu Adam pokazuje kto wygrał - ten co się szykuje do skoku po nim na górze ;-)

  • anonim

    Witam ,,jest dyskusja na temat wiązan Szwajcara ,przeciez moga zrobic test ,po za konkursem dac jemu normalne wiazania i niech pokaże e jest w formie ,.Proste

  • mmm doświadczony

    cyt z dzisiaj Stocha
    To wszystko są drobiazgi, ale takie niuanse mogą sprawić, że leci się ze dwa-trzy metry dalej

  • asd weteran

    Nie wiem czy np. Innauer nie usprawiedliwia trochę Gregora, że dostawał tyle metrów od Simona, ale coś w tym musi być, skoro takie osobowości potwierdzają przewagę dzięki wiązaniom.

  • asd weteran

    @antydyletant

    3 albo 4. TCS 2001 + reszta sezonu, Predazzo 2003 + końcówka sezonu, Sapporo 2007 + końcówka sezonu 06/07, i początek sezonu 01/02. Ammann na pewno jest w wielkiej formie, ale sprawa wiązań na zawsze pozostanie nierozstrzygnięta, tj. czy odskakiwał by tak bez nich? Wydaję mi się błędem nie przetestowanie tych wiązań przed IO przez Adama. Lepistoe (przy całym szacunku dla niego za to co zrobił) był chyba zbyt ostrożny w sprawie wiązań.

  • mmm doświadczony

    cyt.TVPSPORT
    Adam potwierdził, że podwójny złoty medalista olimpijski z Vancouver jest w niesamowitym gazie, ale sporo pomagają mu nowe wiązania. – Narta Simona zmieniła się w locie, to widać. Może to daje trzy cztery dodatkowe metry?

    cyt wp
    Niektórzy twierdzą, że dzięki temu zyskuje nawet 5-8 metrów(...)

    cyt sport.pl
    Mistrz olimpijski z Lake Placid w1980 r. Toni Innauer powiedział, że dzięki nowym wiązaniom można uzyskać nawet 10 metrów więcej.
    ***

    NIE Wybielac Ammanna. Pare metrow to gigantyczna roznica wiec ja nie jestem taki pezien czy Ammann by byl najlepszy caly czas.

    Skakal by teraz bez tych wiazan tak samo jak Małysz Gregor i Morgi...

  • anonim

    autor: Fanka , 12 marca 2010, 08:07
    "Czy tak trudno wam pojąć, że Amman jest w swojej życiowej formie ? w takiej formie był nasz Adama ale kilka razy."

    Kilka razy?! Te kilka to ile 5, 6 razy 8 .Możesz jaśniej?

  • anonim

    moze Amman na Planicy nie bedzie taki potezny?jak dostanie po wyjsciu z progu waitr w plecy to na swojej niskiej paraboli lotu nie odleci ale jak jak bedzie pod narty to bedzie rekord

  • anonim
    skoki-nie-dla-szczesnego@o2.pl

    skoki-nie-dla-szczesnego@o2.pl

    Zaden szanujacy siękomentator sportowy niekomentuje tak jak on wczoraj czara goryczy się już przelała .Hula skoczył 97 m a dobry skok stefana huli potrafi się stefan zmobilizować,brawo.
    za chwilę przez dziesięc minut podniecał się że Rutkoski awansuje do drugie seri odliczał jak zawodnicy psuja skoki to jest chore co on wyrabia .CZY TVP NIEMA KOGOŚ W MIARĘ POZIEWAŻ SCZESNY JEST PONIŻEJ KRYTYKI



    wysyłajcie meile na ten adres czy chcecie żeby niekomentowałł już skoków, po wpisie doręcze mu wszystkie wpisy

    skoki-nie-dla-szczesnego@o2.pl

  • anonim
    @fanka

    szwajcar skoczył tyle co jacobsen w kuopio w identycznych wiazaniach
    przypadek?
    norwegom cos forma podskoczyła wczoraj a mieli nowe wiazania
    a w ogole lepistoe sam stwierdził ze wiazania dodają kilka metrów
    komu wierzysz szwajcarowi czy lepistoe?
    WIAZANIA DODAJĄ KILKA METRÓW
    zrozumcie to i nie wciskajcie ludziom kitu ze nic nie dają
    bo kojonkoski , lepistoe mowia ze dają to tak musi być
    szwajcar w nieuczciwy sposób wygrał z ollim w sapporo
    a po konkursie szczerzył zeby jaki z niego mistrz
    jesli uwazasz ze wiazania nic nie dają to podwazasz zdanie lepistoe i kojonkoskiego
    moze obejmiesz kadre polskich [skoczków]?

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(11298), 2010-03-12 10:01:14 ***

  • anonim

    Ehhh szkoda, że nie moge dziś oglądać konkursu :( Czuję, że może być ciekawie :) Ale matura za 2 miesiące i trzeba zacząć się uczyć :D

  • anonim
    -

    [...] cwaniaczkiem. Czego mi brakuje u Amman by uważać że gra fair? Brakuje mi tego żeby on sam przyznał że oprócz formy, zwyciężać pomagają mu wiązania. I wtedy zgodzę się że "Ammann nie oszukuje bo jego sprzęt jest zgodny z normami FIS, czyli jest w 100% legalny. To, że jako pierwszy wprowadził nowe wiązania do użytku, wcale nie oznacza że jest oszustem. Oznacza natomiast że jego zespół jest kreatywny oraz myślący, i za to dostali nagrodę w postaci całkowitej dominacji. Należą się Simonowi brawa." I to wszystko w temacie wiązań.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(11298), 2010-03-12 09:33:09 ***

  • anonim
    -

    Wiązania to jak podwójny dyfuzor w F1. Tyle że F1 to są przede wszystkim zawody konstruktorów! Skoki nie są zawodami konstruktorów... Amman ma tylko jedną możliwość wyjścia jako tako z twarzą z tego... Ma już KK więc niech odda do skopiowania te wiązania dla innych zawodników. Zachowa jako tako twarz plus będzie odnotowany w historii jako ktoś kto przyczynił się do rozwoju skoków. Inaczej pozostanie na zawsze [...] cwaniaczkiem.
    --------------------------------------------------
    moderator: Proszę nie wyzywać skoczków.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(11298), 2010-03-12 09:32:36 ***

  • czarnylis profesor
    Sprzet legalny czyli nie ma mowy o oszustwie

    Nowe wiązania Simona Ammanna od początku są zgodne z regulaminem i czyste niczym górki potok. Nie ma mowy o żadnym zagraniu nie fer ze strony Szwajcara, bo jak coś jest zgodne z prawem to jest i koniec.
    Gdy wygrywał Schlierenzauer to próbowano umniejszyć jego sukcesy poprzez sugestie iż jakoby skacze świetnie tylko dzięki kosmicznym strojom. Pod koniec olimpiady pojawiały się głosy, że jak wróci do PŚ ze swymi "paralotniami" to znów zacznie wygrywać. Nie zaczął.
    Podobnie jest teraz z Simonem. Skoro tak dominuje, to musi oszukiwać, krzyczą fałszywi obrońcy sprawiedliwości. Otóż Ammann nie oszukuje bo jego sprzęt jest zgodny z normami FIS, czyli jest w 100% legalny. To, że jako pierwszy wprowadził nowe wiązania do użytku, wcale nie oznacza że jest oszustem. Oznacza natomiast że jego zespół jest kreatywny oraz myślący, i za to dostali nagrodę w postaci całkowitej dominacji. Należą się Simonowi brawa.
    Mnie też jest trochę przykro, że Adam doszedł do bardzo dobrej formy i nie wygrał żadnego konkursu, bo Simon skacze jeszcze dalej, ale wszystko odbywa się zgodnie z zasadami i nie mam zamiaru pomniejszać sukcesów Szwajcara poprzez bezpodstawne oskarżenia.

    @marek 21
    W tej samej wypowiedzi Hannu dodał:

    " Te wiązanie są produkowane w Finlandii i Adam testował identyczne w styczniu. Pozwalają one skoczkom na lepsze ustawienie nart w czasie lotu i mogą dzięki temu dodać kilka dodatkowych metrów.

    My nie wprowadziliśmy tych zaczepów do użytku, ponieważ mieliśmy zbyt mało czas na ich przetestowanie"

    Coś mi się wydaje, że gdyby czasu było więcej to Hannu nic nie mówił o "duchu sportu", tylko chwalił się nowym wynalazkiem.
    Te wiązania były znane wszystkim i KAŻDY mógł w nich skakać, ale zaryzykował tylko Simon i wygrał na tym. Inni bali się nowych, niesprawdzonych do końca wiązań, bali się upadków i rozstrojenia techniki. A teraz wielkie pretensje do Szwajcara. Nie ma o co.

  • jamesiunio bywalec

    Teoretycznie i praktycznie Małysz ma szansę na podium w okolicach miejsca 2-3

  • anonim

    Kiedy tu zniknie temat wiązań Ammana !
    No ludzie przestańcie juz wałkować ten temat.
    Czy tak trudno wam pojąć, że Amman jest w swojej życiowej formie ? w takiej formie był nasz Adama ale kilka razy.
    Najlepszą formę ostatnio Adam prezentował w 2007 roku kiedy kładł na lopatki wszystkich jak chciał nawet loty w Planicy wygrał tam trzy razy z rzędy i słowa Szaranowicza " Nie ma siły na polaka "
    Nie ma takiej siły na Ammana w tym sezonie,
    Przeciez on już wygrywał w tym sezonie bez tych wiązań, forma mu z konkursu na konkurs rosła i to systematycznie nawet wyjazd do Japonii mu nie zaszkodził, bo jak zawodnik wpada w swój trans to trudno go z tego wybić.
    A tu wciąz wiązania i wiązania to tylko dodatek do sprzętu, który nie ma nic wspólnego z formą zawodnika.Decydującą sprawą u niego jest super forma, na którą pracuje się latami, to nie kwestia paru miesięcy, tak jak na kryształową kulę pracuje sie nie raz latami.Nie zdobywa się jej ot tak sobie ale ciężka praca przez wiele miesięcy i lat przynosi w końcu efekt.
    Ciężko go pokonać tak, bo leci jak chce i gdzie chce, po prostu siada o niczym nie myśli i leci jak nasz Adam za swoich pieknych lat kiedy zdobywał czterokrotnie KK.
    Ja wierzę do końca, że jednak ktos go w końcu przeskoczy mam nadzieję, że to będzie na MŚ w lotach lub już dziś lub w Oslo :)

  • bube3ek początkujący

    W PK w Kuusamo jest zgloszonych do 1 konkursu tylko 43 skoczkow w tym 7 polakow
    Sliz Bachleda Muranka G.Mietus K.MIetus i Tajner oraz Kubacki
    ci dwaj ostatni zastepuja Zapotocznego i Kube Kota
    1 trening dzisja o 12

  • kojot83 doświadczony

    Szkoda mi tego Adama.Jak w końcu wskoczył do czołówki i na podium,a także uwierzył,że może wygrywać-bo forma na to pozwala-to pojawił się temat wiązań,który niestety naszego Mistrza z lekka przygasił.Widać,że chodzi mu ta niepewnośc po głowie,że jednak bez tych wiązań nie ma sznas na wygraną-najgorsze jest to,że już go nie zadawalają drugie miejsca i jest rządny zwycięstw-a ta cała sprawa źle na niego wpływa.A znajądz nasze szczęscie i ta bande kombinatorów z Hofferem na czele-to okaże się ,że w lecie Adam będzie testował nowe wiązania-a 3 tygodnie przed rozpoczęciem sezonu krętacze z FISu ogłoszą,że wiązania są zakazane i powracamy do starych. Heh

  • anonim

    autor: Fanka_Simona , 11 marca 2010, 23:53
    ***

    hola hola prosze nieprzyrownywac wałka Ammanna do Małysza.
    Polak to jedyny w tej stawce uczciwy sportowiec 100procent fairplay.
    Na IO Lepisto powiedzial ze zastosowanie tych wiazan przez Ammanna jest co najmniej nie wporzadku i niezgodne z duchem sportowej rywalizacji a fanki i faneczki chca wkrecic ze wszystko jest ok?!

    "Sam nie wiem, czy te wiązania są nielegalne, ale wiem, że pomysł ich stosowania jest niezgodny z duchem uczciwej rywalizacji" - napisał w artykule dla Eurosport.pl trener Polaka Hannu Lepistoe.

    Jezeli Lepistoe tak twierdzi to nie mam pytan co by powiedzial chyba jeszcze bardziej konserwatywny i wyczulony na uczciwosci Małysz...

    ***********************
    Przypominam sobie...
    Srodek sezonu zawodnicy w kabinie sie rozgrzewaja truchtajac to chyba bylo pod koniec TCS...
    Małysz w ciasnym opitym kombinezonie podskakuje (juz jako jedyny z czolowki) ...a na lawce raz po raz lukaja pytajaco czy z podziwem na niego Gregor z Morgim. Obaj maja na sobie rozciagajace sie gumowe worki
    Jak by sie chcieli spytac... Gdzie jest twoj nowy kombinezon?Jestes przez to w tyle pare metrow. Ale nie pytaja bo domyslaja sie odpowiedzi Mistrza ktory by zapewne rzekł ze to nie jest najwazniejsze, ze to nie stroj skacze a skoczek.
    Mistrz jest jeden cieszmy sie ze to Polak.

  • Fanka_Simona doświadczony

    Wniosek z naszej dyskusji jest jeden - osoby oskarżające Ammanna o oszustwo nie potrafią powiedzieć dlaczego Adam Małysz byłby uczciwy gdyby znalazł się w tej samej sytuacji. Adam prędzej czy później takie wiązania zastosuje, wtedy albo oboje będą oszustami, albo żaden z nich. Dla mnie odpowiedź jest prosta- ŻADEN z nich.
    ...dobranoc wszystkim;)

  • Maciek5052 profesor

    Nie ma o czym dyskutować , skoro Ci na "górze" twierdzą że wiązania są legalne i zaczęli inni również je testować , ale skoro Ty lubisz się bawić w Inspektora Gadżeta to baw się dalej :)

  • piotr186 profesor

    Maciek5052 ustalmy parę faktów na dobranoc:

    -amman zaczął dominował dopiero gdy założył wiązani , wcześniej owszem był w czołówce, wgrywał ale nie dominował.
    -kwestia legalności wiązań jest mocno dyskusyjna o czym już pisałem
    -wiązani dają od 3 do 10 metrów w zależności od skoczka, jakośc wykonanego skoku wiatru (a to że istotnie dają to potwierdza mika kojnonkowski czy Adam Małysz)

    Przeczytaj,przeanalizuj i prześpij się tymi faktami a jutro może na spokojnie wróćmy do debaty nad ammanem.

  • Fanka_Simona doświadczony
    piotr186

    jakby chciał? przecież on cały czas nad tym pracuje, każdemu zależy na tym aby poprawić to co nie wychodzi.

  • anonim
    krotko

    wiazania szwajcara sa legalne i dzięki nim lata się kilka metrów dalej
    to jest zgodne z prawdą
    naturalnie wiazania nie dają zwyciestwa każdemu
    bo zwyciestwo moze dać tylko wiaterek tak jak urbancowi ktory poleciał o kilkanascie metrów dalej niz powinien
    teze o wiazaniach pomagajacych potwierdzili:
    kojonkoski . lepistoe ,adam , jacobsen swym skokiem w kuopio i norwegowie dzisiaj
    dyskusja o wiazaniach nie ma sensu
    dobranoc
    gratuluje miejsc na podium wiazaniowcom jutro

  • mmm doświadczony

    No bedzie ciezko utrzymac te 2 miejsce a co dopiero wygrac z Ammannem ale wierze w Mistrza i mysle ze bedzie znow na podium.
    Gregor doskoczyl a Morgi prawie jak Adam skacze wiec bedzie ciekawie

  • Fanka_Simona doświadczony
    Piotr186

    ja nie wiem co Ty mi tutaj chcesz udowodnić. To co piszesz jest bez sensu, jedyne co było nie fair to ocena sędziów ostatnio, za lądowanie, ale to już nie wina Ammanna, on akurat na to wpływu nie miał. Za to w wiązaniach problemu nie widzę i nie przekonasz mnie, że on jest nie fair.

  • Fanka_Simona doświadczony
    malysztomistrz

    to w końcu zgadzasz się z tym zdaniem czy nie? "To co jest Legalne , nie jest oszukane" bo jeśli teraz twierdzisz że tak, to sam sobie przeczysz, patrząc na twoje wcześniejsze komentarze .
    I daj spokój z tym kochaniem,.... nikt tutaj Simona nie kocha ;D Maciek prawda..;D ? przynajmniej ja go tylko lubię...

  • anonim
    To co jest Legalne , nie jest oszukane"

    "To co jest Legalne , nie jest oszukane"
    ale daje duze korzysci
    i wszyscy o tym wiedzą ale niektorzy boja sie przyznac bo kochaja sie w uczciwym szwajcarze
    http://www.youtube.com/watch?v=u0zjx4MAHzk&feature=related
    ta bramke tez sedzia uznał - czy znaczy ze jest uczciwa?

  • piotr186 profesor

    Maciek5052 zainteresuj się w jaki sposób stwierdzono rzekomą legalność tych wiązań:

    -Stwierdził tak działacz z FIS-u który znał wiązania jedynie z opowieści najwyżej
    -Nikt nie złożył skargi więc teoretycznie FIS nie miał prawa ttą sprawą wogóle się zajmować
    -rzekomą legalność stwierdzono jedynie ustnie żadne oficjalne pismo nigdy nie powstało które by o tej legalności zaświadczało
    -Homologacje na wiązania są potrzebne tak jak na każdy element stroju czy nart.. dziwne jest że nagle ta potrzeba znikła gdy przyszło do oceny wiązań ammana

    I przykrością muszę stwierdzić że po raz pierwszy nie czekam z utęsknieniem na konkurs skoków i chętnie by tego konkursu nie oglądał gdyby nie moja bezgraniczna, wręcz fanatyczna miłość do skoków

  • Fanka_Simona doświadczony
    malysztomistrz

    "jeśli MAłysz zalozy wiazania to nie bedzie oszustem "
    no takiej odpowiedzi się od Ciebie spodziewałam, ale jednak nie potrafisz wytlumaczyć dlaczego tak jest ze jeden oszukuje ale drugi jak zrobi to samo to już będzie uczciwy.

  • anonim
    uczciwy szwajcar

    uczciwy szwajcar
    wizania pomagaja a jak ktos w to nie wierzy to niech przerzuci się na szachy jak rocos
    1.kojonkoski mowi ze wiazania pomagają
    2.lepitoe tez tak twierdzi
    3.adam tez tak twierdzi
    4.nawet simuś przyznał ze dzieki nim prowadzi lepiej narty
    nie wciskajcie kity ze wiecej lepiej od kojonkoskiego
    bo nikt sie na to nie nabierze
    tylko jakis zasliniony fan simka

  • piotr186 profesor

    Fanka_Simona mylisz się Adam chciał wyrównać szanse po oszustwie amman przecież chyba nie myślałby o tych wiązaniach gdyby amman nie zaczął pierwszy oszukiwać... a więc to nie to samo...

    I jeszcze jedno w każdym konkursie amman przeskakiwał małysz o ok. 3 metrów (nawet jeśli z punktów wynikało inaczej) tyle akurat dają wiązani oszusta amman.. zastanówcie się nad tym...

  • anonim
    =

    @ JA :D
    Tak jest,tylko teraz "pałeczka" leży po stronie FIS-u żeby to doprowadzić do normy,całe przepisy.Noty,sprzęt,nowy system itd.
    Pozdrawiam

  • Maciek5052 profesor
    Fanka_Simona

    "według niektórych Ammann oszukuje, ale gdyby Małysz też miał te wiązania, problemu by nie było."


    To się dla nich właśnie nazywa Patriotyzm :)

  • anonim
    =

    Gdy piszą ze oszukuje to zbyt bardzo upraszczają sprawę.Lub chcą sprowokować innych, np.Ciebie.
    To nie jest oszustwo , raczej cwaniactwo.Lecz jednak to dominacja Simona jest już nudna.Ale nie dziwię się że korzysta z tych zapięć,gdyż kilka lat temu Austriacy używali tych super-kombinezonów i nie mieli wyrzutuów sumienia że mają przewage nie dzieki umiejętnosciom i formie ale dzieki sprzętowi. To jest temat rzeka ;)

  • JA :D doświadczony
    @Rezus

    Ja Formułę 1 też bardzo lubię oglądać, ale mimo wszystko w skokach powinny decydować tylko umiejętności. A w Formule o to właśnie chodzi, żeby wymyślać jakieś innowacje, jak choćby ten słynny dyfuzor z zeszłego sezonu. A skoki to skoki. I tutaj sprzęt ma być najmniej ważny. Zawsze tak uważałam i zdania nie zmienię.

  • Fanka_Simona doświadczony

    @Rezus

    ja tylko zastanawiam się nad tym co inni piszą, bo czasem nie widzę w tym logiki.. według niektórych Ammann oszukuje, ale gdyby Małysz też miał te wiązania, problemu by nie było.

  • Maciek5052 profesor
    Fanka_Simona

    Oszustem by nie był , przecież to Polak "Swój Chłop" , to byłoby fair w stosunku do innych ale jak "obcy" wychwycił takie wiązanie i je zastosował to oszust itp. ponieważ wygrywa z Adamem , dla mnie jest to proste. Ci którzy tak twierdzą nie potrafią się do tego przyznać i odwracają przysłowiowego Kota ogonem : D

  • anonim
    @malysztomistrz

    Czlowieku co ty piszesz? Alonso i Hamilton pokazali ze sa lepsi niz Kubica! Kubica moze jst bardzo dobry ale Hamilton i Alonso sa Mistrzami Siata! A co do wiazan to juz powiedzialem moje zdanie :-) Dlatego moge sie tylko smiac z twoich wypowiedzi :-) Ile ty masz lat?

  • anonim
    -

    @Fanka_Simona

    skoro jestes fanką Ammanna to dlaczego piszesz że oszukuje?

  • Fanka_Simona doświadczony

    to może jednak dobrze że Adamowi ukradli te wiązania...?
    przecież jakby w nich skakał to byłby oszustem wobec innych skoczków którzy ich nie mają...o tym już nie pomyśleliście?
    Skoro Simon teraz oszukuje to w sumie mało brakowało a Adam robiłby to samo, prawda? no chyba że się mylę...

  • anonim
    -

    @rbej
    Porównywanie Formuły 1 do Skoków narciarskich to jak porównanie motyla do hulajnogi.

  • JA :D doświadczony

    Powoli zaczyna mnie to wszystko denerwować. Skoki coraz bardziej upodobniają się do Formuły 1, gdzie bardziej liczy się sprzęt a nie umiejętności. Wiem, że w skokach jeszcze bardzo daleko do tego, ale problem i tak jest już dosyć poważny. A to ci mają jakieś fantastyczne kombinezony, a ten wynalazł nowe wiązania. Niedługo to kształt kasku i kolor szybek gogli będą decydowały o długości skoku. Moim zdaniem każdy powinien mieć taki sam sprzęt. I tak już natura a teraz jeszcze zasady wystarczająco wypaczają wyniki.

  • anonim
    ale my sie wszystkim podniecamy

    tylko my Polacy tak glosnio komentujemy wiazania tylko my wystawiamy filmiki na yt np ze skokami przecietnymi norwegow, niemcom a jakos oni tego nie robia,bo ich to nie obchodzi i nie przezywaja sprawy zapiec ,najwyzej wlaczaja sie dopiero na zawody,a my jestesmy przerwrazliwieni nawed nad trenningiem np typu "teraz skacze morrasi za chwile tochimoto a potem rutek!"

  • anonim
    -

    obcaa

    nie neguje tego że są legalne i tego że każdy je może mieć,tylko faktem jest to że dają duży handicap i wcale nie dziwi mnie to ze są tematem nr1.Ty masz swoje zdanie ja swoje,nie dowiemy się w 1000% czy dają dużo, mało czy nic, dopóki Simon nie wróci do starych lub czołówka(Greg,Adam,Morgen) nie dostanie nowych.;))))

  • rbej początkujący

    "Alonso i Hamilton to oszuści, bo mają lepszy bolid niż Kubica!"

    "Ammann to oszust, bo ma lepsze wiązania niż Małysz!"

    Zastanówcie się nad sobą i przestańcie się ośmieszać....

  • Maciek5052 profesor
    Kibic od Lat

    Znowu Tajner w PK ? Już wolę Zapotocznego. Tonio ma chyba dożywotnie pozwolenie na starty . Nawet po 50-siątce będą Go wysyłać.

  • obcaa początkujący
    @ wszyscy

    powiedzcie mi dlaczego od wojny Pointnera i wiązań Ammanna ciągle gadacie o tym. i wszystkie wygrane zawdzięczacie wiązaniom.?
    wiązania są legalne. każdy może je mieć. jest spoko. Adamowi ukradli nowe wiązania. pech. nie cieszy mnie to. w Planicy poskacze na klasycznych. ale i tak zapewne bedzie w czołówce.
    więc do choery jasnej skonczcie o tych wiazaniach.!

  • anonim
    -

    Czy nie sądzicie że te "wyścigi zbrojeń" to przesada.Zamiast skupiać się na treningu i budowaniu formy,teamy szukają luk w przepisach by wprowadzić nowe rozwiązania,udoskonalenia sprzętu.'Moim zdaniem wszyscy powinni skakać w identycznych kombinezonach,nartach,wiązaniach itp,itd(oczywiście,rozmiary odpowiadające parametrom skocza).Tu ma skakać człowiek a nie sprzęt!

  • anonim
    PK Kuusamo

    Jest juz lista startowa finału PK w Finlandii...Na starcie zaledwie 43skoczków w tym 7 Polaków na czele z Tomisławem Tajnerem :D Mam nadzieje,że Śliż zdobędzie limit na LGP i dzięki czemu powinien doatać szanse w MŚ w lotach!

  • Maciek5052 profesor
    malysztomistrz

    Jakby Polacy skakali w takich wiązaniach to nie widziałbyś już problemu prawda ? , też byś pisał że złapali "formę " w cudzysłowie ? O Małyszu też byś ironicznie pisał "uczciwy Małysz " ?

  • obcaa początkujący
    @malysztomistrz

    jeśli oni złapali formę (chodzi o Norwegów) to ja jestem ksiądz proboszcz. może i tam formę jakąś mają , ale to głównie przez wiązania. xd

  • anonim
    wizania

    ljoekelsoey tez złapał formę hehe
    wiazania daja kilka metrów
    szkoda ze nie wiemy dokładnie kto ma te wiazanka jeszcze oprocz norwegów i szwajcarów
    1.uczicwy szwajcar
    2.jacobsen
    3.romoren
    banda norwegów bedzie w czołówce bo złapali "formę"

  • anonim
    =

    @mori95
    oczywiście
    jestem jak najbardziej za tym żeby Adam miał te wiązania!
    ale w tym sezonie już nie będzie miał.Te,które przywiózł mu ten koleś z Bison'a były prototypem i jak twierdzą ,nie zdążą na Planice zrobić nowych,niestety!

  • obcaa początkujący
    @ mori95

    do was nie dociera,
    ona dają te parę metrów.!
    a z tym wygrywaniem to się tyczy tego nowego, totalnie nie sprawiedliwego systemu.
    na skoczni są rozmieszczane pomiary, ale według mnie i innych one źle oceniają kierunek wiatru i przez to punkty są źle przeliczane. Ostatnio wlasnie taka sytuacja była. ale dla przykładu kibice cieszą się ''jeeest skoczył dwa metry dalej.! jest mistrzem świata.!'' a tu proszę bardzo o głupi 0,1 pkt chociaż skoczył więcej przegrywa złoty medal olimpijski. bo to jest tak kibic w pewnym momencie się gubi. miejsca wyglądają inaczej niż miały wyglądać. Tepes i Hoffer świrują i przytrzymują chociaż wiatr się mieści w tym korytarzu. więc moim zdaniem to przez system przegrywają.

  • anonim

    Mam nadzieję,ze po jutrzejszym konkursie Adam zamknie co niektórym buzie,bedzie na podium.Zawsze tak jest słabiej Mistrzowi pójdzie w treningu,kwalifikacjach to już prawie wszyscy nie dają mu szans na podium,będzie musiał jutro naprawdę dzielnie walczyć,ale wierze,że podium bedzie

  • obcaa początkujący
    @ wiązanka

    łatwo powiedzieć trudniej zrobić.
    kurde nie wiem dlaczego się tak czepiacie tych głupich WIĄZAŃ .!
    z nimi czy bez i tak będzie rywalizacja.
    gdyby nie Pointner to byście nie wiedzieli do dzisiaj co to jest wgl.!


    sorry za bulwers, ale sie zdenerwowałam. ; D

  • Piotr S. weteran
    @Jaswer (*a76.neoplus.adsl.tpnet.pl)

    Może trochę masz racji, ale zauważ, że Kamil osiągnął taką samą odległość co Evensen, a on nie ma nowych wiązań.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12185), 2010-03-11 21:24:04 ***

  • anonim
    wiązania

    Jak można powiedzieć że ,, ...te wiązania dają tylko parę mętrów". Przecież zdarzało się że się przegrywało złoty medal o 0,1 punktu. A wy mówicie że to prawie nic nie robi.
    Co z tego że trzeba mieć formę!
    Małysz jej nie ma?!
    Schlierenzauer też nie?!
    Formę na wygrywanie mają Ammann, Małysz i Schlierenzuer
    A wygrywa ( tylko ) Ammann bo ma wiązania
    A Małysz ze Schlierenzauerem mogą powalczyć se najwyżej o 2 miejsce
    PRECZ Z TAKIM OSZUSTWEM
    Małysz by już mógł przegonic Nykaneana w ilości zwycięstw w PŚ
    Ale niestety bez wiązań go nie przegoni!

  • obcaa początkujący
    @ x ?

    kurde.
    ty wgl oglądałeś to.!?
    wiesz jakie były różnice wiatru .!?
    człowieku.!

  • anonim
    rezus

    Jeżeli wiązania dają kilka metrów, to dlaczego mają z niego korzystać Ammann, Norwegowie ( i pewnie o wiele więcej zawodników ) a nie Małysz!
    Adam nie jest w takiej formie żeby umiejętnościami nadrobić straty ( za wiązania ). Jak wszyscy mieli by takie same to Małysz by powalczył ale tak to góra 2 miejsce ( co będzie bardzo wysokim miejscem )
    WIĄZANIA DLA WSZYSTKICH
    PRZYNAJMNIEJ DLA ADAMA ;)

  • anonim

    Trzeba sobie jasno powiedzieć ze ten skok Malysza z kwlaifikacji na 127 mm nie byl najlepszy ,starcil az 10 m do Simiego i przegral nawet ze Szlirenzauerem z ktorym ostatnio wygrywal.

  • anonim
    skoki

    ADAM BEDZIE MUSIAŁ ZAŁOZYC TAK NIEZWYKŁE WIAZANIA W KTURYCH SIMON NIE UMIE NAWET TELEMARKU ZROBIC TE WIAZANIA POZWALAJA SIMONOWI NA TAKIE ODLEGLOSCI ZE ZA NIEDŁUGO BEDZIE LADOWAŁ NA PUPE A PLECAMI BEDZIE KLEPAŁ SNIEG I ZAMAZYWAŁ WSZYSTKIE NIEROWNOSCI I DZURY

  • obcaa początkujący
    @ Kostka

    tak dokładnie.
    Schlierienzauer wie że KK przegrał.
    nie ciąży na nim presja.
    ale moim skromnym, krzywym zdaniem to Norwegowie się wlączą z tych ich wiązaniami. hehe. Ja też mam wielką nadzieję na odmianę podium. Ammann niech w końcu zejdzie z tego najwyższego stopnia podium. są inni . hehe. Jacobsen powalczy. liczę na Morgiego. hehe.

  • anonim
    wiazania

    przywiesc adamowi wiazania ,wtedy na pewno wygra

  • Kostka stały bywalec

    Zapowiada się ciekawy konkurs. Ammann wydaje się być nie do pobicia, ale to jest sport, a Simon nie jest maszyną. Przydałaby się w końcu jakaś odmiana na podium :)
    Adam wciąż jest mocny i nie odpuszcza. Należy mu się zwycięstwo za całokształt sezonu. Tak bardzo bym chciała, żeby wygrał, nawet nie dla nas kibiców, tylko dla siebie. Cóż trzeba trzymać kciuki :)
    Schlierenzauer bardzo dobrze na treningach i kwalifikacjach, może jeszcze być groźny. W sumie na pewno mu będzie skakać lepiej bez presji, bo takowej już na nim nie ma.

  • obcaa początkujący
    @ mori95

    z wiązaniami czy bez Adam pokaże jak wielkim jest on skoczkiem.
    teraz całe skoki tylko w około tych wiązań.
    fakt faktem dodają kilka metrów, ale bez przesady.
    alebo masz formę, albo nie.
    i finał.

  • Anika profesor
    @Pirx

    Niestety z tym facetem nie można się dogadać, jest odporny na wszelkie argumenty. Kiedyś gadałam z nim na gg i wydawało mi się, że coś zrozumiał, ale tylko mi się wydawało ;)

  • anonim

    Małyszowi w kwalifikacjach dodano za wiatr 9 pkt, a Ammanowi 5 pkt to wbrew pozorom przepaść.

  • anonim
    wiązania

    Oddać Adamowi wiązania!
    Szczerze mówiąc bez nich będzie ciężko

  • anonim
    do BananBoom

    Bez wiązań się nie skakało, chyba, że na butach, bez nart.

  • anonim
    Do Asia94

    Nie wiem czy zauważyłaś że właśnie to napisałem że nie ma takiej formy jak na początku sezonu wiec po co kierujesz ta wypowiedz do mnie ?!

  • obcaa początkujący
    ludziee...

    ... mam do was pytanie , ?
    dlaczego mówicie, że Ammann oddaje takie skoki tylko przez wiązania ? chłopak ma formę i tyle. Wojna o wiązania zaczęła się od Pointnera. Gdyby nie on w ogóle byście nie wiedzieli o tych wiązaniach. hehe .

  • BananBoom początkujący
    Wiązania

    a pitolicie wiazania wiazania ...
    Dawniej skakało sie bez wiązań i wyniki byly tez dobre a teraz wielki Ammann odstaje pare metrów i juz wiazania robia swoje.. jasne ... UMIEJETNOSCI! .. jak by mialy wiazania wygrywac a nie umiejetnosci skoczka to skoki bylyby juz dawno na upadku... dajcie spokoj
    pozdro

  • anonim

    skończcie już z tym ze Gregor nauczył się pokory bo akurat nie musiał On wie doskonale że nie jest w formie na kolejną KK i rzeczywiście pogodził się z sytuacją .. co nie zmnienia faktu że ta skocznia mu leży o czym świadczy jego grudniowy wyczyn.. Amman jak zwykle przesskoczy wszystkich co mnie już nie dziwi

  • anonim
    -

    @Asia94
    Myśle że Greg jutro będzie bardzo mocny.Widać że ta skocznie mu "leży" a po drugie już nie tej ma presji związanej z walką o kl. gen. PŚ.
    Zapowiada się naprawde ciekawy piątkowy wieczór.

  • Asia94 bywalec
    passenger_krytyk

    Ammannowi konkurencja nie ukradnie, bo nikt nie wierzy, że go jeszcze ktoś przeskoczy. Natomiast ktoś wiązał nadzieje z przeskoczeniem Adama, skoro mu gwizdnął wiązania:))

  • Kruk bywalec

    Co jest w stanie zrobić Celej dla Tajnera aby uratować stołek po złym sezonie ?.

  • obcaa początkujący
    ; - D

    tak walka w Lillehamer będzie niesamowita.
    Norwegowie z nowymi wiązaniami powoli wchodzą do gry.
    Schlierenzauer powalczy, bo ta skocznia mu pasuje.
    Ammann jak zwykle nie do pokonania.
    Małysz napewno będzie w czołówce.
    Morgenstern też spróbuje powalczyć.
    walka będzie zacięta.
    ; )

  • passenger_krytyk stały bywalec

    Czy ktoś mógłby Ammannowi ukraść wiązania? Będzie po krzyku ;-)))

  • Asia94 bywalec

    Wierzycie, że Schlierenzauer może przeskoczyć Małysze, a Małysz Ammanna nie. Adaś teraz nie odpuści tak łatwo. Nie da Schlieriemu wygrać. Widać, jak bardzo się zmienił, odkąd zaczął regularnie stawać na podium. A moim zdaniem (może się mylę) Gregor jest trochę pogodzony z tym, co się dzieje. I jakby nauczył się trochę pokory(to akurat dobrze dla niego samego).

  • Pirx stały bywalec

    Mam wrażenie, że byłby tu większy porządek i więcej spokoju gdyby komentarze osoby o nicku "xxx" nie były usuwane bez wyjątku. Jeśli panowie posiadający władzę z jakiegoś powodu go nie lubią, niech się z nim jakoś rozmówią, cokolwiek, byle nie było takiego zamieszania. Tego się nie da czytać!

  • Asia94 bywalec
    Parik

    Dla dobrego skoczka, który ma formę pasuje każda skocznia. Adam ostatnio regularnie staje na 2 stopniu podium na różnych skoczniach. Ludzie, zrozumcie wreszcie, że idealny Schlieri też nie będzie miał non stop wyśmienitej formy (tylko Ammann to jakiś wybryk natury;p) i czas, w którym to on był numerem jeden, już się skończył.

  • anonim

    Adam to i tak wiadomo ze ty bedziesz drugi a amman pierwszy nic sie nie zmieni do konca sezonu :))))

  • anonim

    ja to już czekam tylko na loty. to jest to co w skokach najpiękniejsze.Wiązania sporo dają ale trzeba mieć przedewszystkim DOBRĄ FORMĘ czyż nie?.

  • anonim

    Też mi się wydaje, że Adam powinien zacząć martwić się też Schlierenzauerm :( Moim zdaniem jest to jedyny skoczek, który jest wstanie powalczyć z Ammannem (choć musi liczyć na potknięcie Simona :))
    Chciałabym bardzo żeby Adam wygrał, ale jego szanse oceniam niestety nisko :(

  • anonim

    reporter zadawał te same pytania co po Kuopio i uzyskał te same odpowiedzi. brawo. A skoki Schlierenzauera mnie zaskoczyły, wydawało się że na ten sezon już się skończył a tu proszę. Adam może być jutro 3.

  • anonim

    Nie zdziwię się jak jutro powtórzy się znowu podium 1. Simon 2. Adam 3. Gregor :p

  • Jaswer bywalec

    skok evensena w quali był pokazem ogromnego powera wiazań
    tak nisko nad bulą a jednak 131 m , gdyby nie wiazania skoczyłby około 123-125 metrów
    ^^^ no szacun dla ciebie... to jest styl skoku Evensena {jak i większości Norwegów} wybicie skierowane na maxa do przodu i niski lot nad zeskokiem, lecz z dużą prędkością... Obejrzyj sobie jego skoki i je porównaj dopiero wtedy wypowiadaj sie na jakiś temat...

  • anonim
    malysztomistrz

    ,Jacobsen , Romoeren wszczególnosci oni dawj sie popisali oj naprawde - wiesz co idz do okulisty.


    Miet nie Malysz tylko Małysz zrsztą osoba pod nazwiskime Malysz nie występuję w PŚ.

  • anonim
    -

    Wiązania dają naprawde dużo ale trzeba się do nich przystosować co nie jest łatwe.Prawda jest taka że jak formy nie ma to nawet wiązania nie pomogą,a jeżeli skoczek jest w dobrej dyspozycji to te wiązania napewno dają kilka metrów dłuższy skok.
    Jutro będzie cięzko o podium,jednak jeśli będą równe waruki Adam myśle zdoła wskoczyć na pudło!

  • anonim
    Gregor Schlirenazauer

    Widzę że Gregor skacze w Lillehammer b.dobrze i będzie z Adamem walczył o to 2 miejsce może 1 ale będzie naprawdę ciężko
    Gregor będzie chciał pokazać że to miejsce 11. w Kuopio to był "przypadek" (nie pasowała mu skocznia , forma nie ta co na początku sezonu , po chorobie) i zapowiada się fajna walka ! ALE I TAK WIERZE ŻE ADAM BĘDZIE 2. A MOŻE W KOŃCU 1.

  • anonim

    Malysz ty nawet nie masz co marzyc o pokonanie Ammanna on jest poza twoim zasięgiem,tylko lepiej sie martw żeby Schlierenzauer cie przeskoczył bo dziś we wszytych 3 skokach był wyżej klasyfikowany od ciebie.

  • anonim
    Adam

    Adam bez wiązań niestety nie ma najmniejszych szans na zwyciestwo
    na podium beda wiazaniowcy
    uczciwy szwajcar,jacobsen , romoeren
    skok evensena w quali był pokazem ogromnego powera wiazań
    tak nisko nad bulą a jednak 131 m , gdyby nie wiazania skoczyłby około 123-125 metrów

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl