Znamy wstępny kalendarz zawodów krajowych

  • 2010-05-28 17:27

Dziś poznaliśmy wstępny kalendarz zawodów w skokach narciarskich, organizowanych przez Polski Związek Narciarski latem oraz zimą w nadchodzącym sezonie, który zapowiada się bardzo emocjonująco.

Letnie skakanie w Polsce oficjalnie zainauguruje konkurs Młodych Talentów w Gilowicach (5 czerwca). Następnie młodzi skoczkowie powalczą na zakopiańskich obiektach o Puchar Crunchips (16-18 lipca), natomiast tydzień później zaplanowane są zawody o Czekoladowy Puchar (23-25 lipca).

Niespodzianką jest data letnich Mistrzostw Polski, które zazwyczaj były organizowane pod koniec września lub na początku października. Tym razem najlepsi zawodnicy naszego kraju powalczą o ten tytuł już 23-25 lipca, na skoczniach w Szczyrku oraz w Wiśle.

Seniorzy będą mieli okazję sprawdzić swoją dyspozycję także w Memoriale Olimpijczyków w Szczyrku (7 sierpnia) oraz w Pucharze Solidarności (data jeszcze nie ustalona).

Najwazniejszymi konkursami tego lata będą jednak oczywiście Letnia Grand Prix w Wiśle (19-21.08.2010) oraz Letni Puchar Kontynentalny (02-03.10.2010 również na Wiśle-Malince.

W sezonie zimowym kalendarz krajowych konkursów rozpoczyna się od podwójnych konkursów zaległych Mistrzostw Polski. Zawody zaplanowano na skoczni w Zakopanem w dniach 22-23.12.2010 oraz 26-27.2010, a więc z pewnością nie wszyscy nasi czołowi reprezentanci będą mogli w nich wystartować, ponieważ niemal w tym okresie odbywają się zawody Pucharu Kontynentalnego oraz Turnieju Czterech Skoczni.

Puchar Świata zawita do Zakopanego 21-22.01.2010, natomiast 12-13.02.2010 odbędą się konkursy Pucharu Kontynentalnego Pań. W dniach 18-20.02.2010 w Szczyrku oraz Wiśle zostaną rozegrane Mistrzostwa Polski.

Przyszłej zimy nasz kraj będzie gościł uczestników Pucharu Kontynentalnego aż dwukrotnie. Najpierw 26-27 lutego odbędą się konkursy CoC w Zakopanem, natomiast 11-12 marca zaplanowane są zawody w Wiśle.

Wstępny kalendarz PZN w skokach narciarskich i kombinacji norweskiej na sezon LATO 2010/2011
DATAMIEJSCEZAWODYSENIORJUN.AJUN.BJUN.CJUN.DJUN.Ekonkurencja
05.06. Gilowice Młode Talenty X X S+KN
16-18.07. Zakopane Puchar Crunchips X X X X S
23-25.07. Zakopane Czekoladowy Puchar X X X X S+KN
23-25.07. Szczyrk-Wisła MP Seniorów X S+KN
07.08. Szczyrk Memoriał Olimpijczyków X X X x x S
19-21.08. Wisła FIS Letnia Grand Prix X S
? Zakopane Puchar Solidarności X S
18.09. Gilowice Puchar Gilowic X X S
02-03.10. Wisła FIS Puchar Kontynentalny - finał X S



Wstępny kalendarz PZN w skokach narciarskich i kombinacji norweskiej na sezon ZIMA 2010/2011
DATAMIEJSCEZAWODYSENIORJUN.AJUN.BJUN.CJUN.DJUN.Ekonkurencja
22-23.12. Zakopane MP Seniorów X S+KN,HS94
26.12. Zakopane MP Seniorów X S, HS134
27.12. Zakopane MP Seniorów X KN,HS134
28-29.12. Bystra Lotos-Cup X X S
07-08.01. Wisła Lotos-Cup X X X X S
09.01. Wisła Puchar Wisły X X X X X S+KN
14-15.01. Zagórz Lotos-Cup X X S
15-16.01. Szczyrk FIS Cup X S
21-22.01. Zakopane FIS Puchar Świata X S
25-31.01. Otepaa (EST) MŚ Juniorów X S+KN
21.01.-08.02. Erzurum (TUR) Uniwersjada X S+KN
28-29.01. Zakopane Lotos-Cup X X X X X X S
30.01. Zakopane Lotos-Cup X X X X X x KN
07-11.02. Zakopane Olimpiada Młodzieży X X S+KN
12-13.02. Zakopane FIS Puchar Kontynentalny - kobiety X S
12-19.02. Liberec (CZE) EYOWF X X S+KN
18-20.02. Szczyrk-Wisła MP Seniorów X S+KN
22.02.-06.03. Oslo (NOR) MŚ Seniorów X S+KN
25-26.02. Wisła Lotos-Cup X X X X S,HS134
26-27.02. Zakopane FIS Puchar Kontynentalny - mężczyźni X S
27.02. Wisła Lotos-Cup X X X X KN,HS134
04-06.03. Zakopane Mistrzostwa TZN X X x x S
11-12.03. Wisła FIS Puchar Kontynentalny - mężczyźni X S
12-13.03. Szczyrk Mistrzostwa UKS X X X S+KN
17-18.03. Szczyrk Lotos-Cup X X X X X x S
19.03. Szczyrk Lotos-Cup x X X X X x KN

Tadeusz Mieczyński, źródło: www.pzn.pl
oglądalność: (8372) komentarze: (53)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Wako doświadczony
    mały bład

    Styczeń i luty 2010 już nam dawno minął. A nawet mamy już czerwiec.
    Tam zapewne chodzi o rok 2011 :)

  • ZKuba36 profesor
    Genialne posunięcie.

    Przesunięcie terminu MP Seniorów na 23-25 VII jest moim zdaniem posunięciem genialnym.
    W tym czasie skoczkowie nie powinni być jeszcze obciążeni treningiem siłowym (jest trochę za wcześnie) i rezultaty mogą być zaskakujące.
    Dotyczy to zwłaszcza młodzieży, której najbardziej potrzebny jest trening siłowy, ale która najgorzej znosi właśnie treningi siłowe.
    Jeżeli wcześniej trenerzy czegoś nie pochrzanią, to osiągnięcia młodzieży mogą być rewelacyjne!

  • ZKuba36 profesor
    Ach to nazewnictwo!

    @Fanka - Masz rację.
    To będą zaległe konkursy (przeniesione z 26-28 III br.), które wyłonią aktualnych Zimowych Mistrzów Polski na rok 2010.

  • kamka weteran

    ten kalendarz jest bez sensu

  • anonim

    Ale kołomyja z tymi MP.
    Jaki to ma sens w ogóle robić jakiekolwiek zaległe MP ?
    Przecież jak mozna zostać Mistrzem Polski "zalegle " :) lub wstecz !
    MP zostaje się na bieżący chyba rok.
    Nic z tego nie rozumiem.

  • ZKuba36 profesor
    REDAKCJA

    Ale narozrabialiście. Poprawcie to!
    Jest tak, jak napisał @Emil o godz. 11:34.
    Wasza informacja:"W sezonie zimowym kalendarz krajowych konkursów rozpoczyna się od podwójnych konkursów Mistrzostw Polski - zaległych i aktualnych." jest błędna!
    Wszystkie konkursy będą konkursami zaległymi i żadnych aktualnych MP nie będzie !

  • piotr186 profesor

    Emil w lutym mistrzostwa z a sezon 2010/2011 a nie 2011/.2012

  • piotr186 profesor

    A więc tak 22 i 23 oraz 26 grudnia zaległe mistrzostwa. A 18-20 luty aktualne mistrzostwa na 2011 rok. Czy to trudno ogarnąć?

  • ZKuba36 profesor
    @Emil

    W lutym 2011r będą MP za rok 2011. Chyba.

  • Emil profesor

    @Zkuba36. To co to za MP seniorów będą w lutym? Za sezon 2011/2012?

  • kibic_malysza profesor
    Iza Małysz

    Taka mała ciekawostka - dzisiaj o godz. 22:35 na TVN Style będzie wywiad Pieńkowskiej z Izabelą Małysz :] Program ma trwać 30min.
    A 3 minutowy filmik jest na onecie :
    http://www.onet.tv/druga-strona-medalu-izabela- malysz,6827342,5,klip.html#

  • ZKuba36 profesor
    @Emil

    Chyba rzeczywiście mogą być kłopoty ze zrozumieniem tabelki, zwłaszcza gdy ktoś ma kłopoty z czytaniem.
    Cytuję fragment komentowanego artykułu: "W sezonie zimowym kalendarz krajowych konkursów rozpoczyna się od podwójnych konkursów Mistrzostw Polski - zaległych i aktualnych". Hmm...

  • Emil profesor

    @ZKuba36. A może 22 i 23 grudnia odbedą sie zaległe MP konkurs druzynowy i indywidualny 26 grudnia zaległa duza skocznia a 27 zaległa kombinacja a Mistrzostwa Polski 2011 odbęda się 18-20 lutego! Ludzie tak ciężko opanować tą tabelke?

  • ZKuba36 profesor
    Błąd?

    Błąd w zapisie, czy ja się mylę?
    Taki zapis jak w tabelce wskazuje na to, że 22-23XII zostaną rozegrane zaległe i aktualne MP na skoczni HS94.
    26XII- zaległe MP na skoczni HS134. A co z aktualnymi MP na tej skoczni?
    Jeżeli aktualne MP zaplanowano na 27XII to zapis w tabelce powinien być:S+KN, HS134 a nie: KN,HS134.
    Chyba, że zaległości dotyczą wyłącznie skoków na HS94 i skoki w dniu 26XII będą aktualnymi MP na skoczni HS134 ?

  • Kubica początkujący
    MP

    A co wy się znacie,MP trzeba zrobic,Chopaki z kadry nie mają czasu oki.ale co z resztą?Senior który nie jest w kadrze ma tylko te zawody!Papaje zróbcie Puchar Polski!Dajcie szanse innym którzy nie są w Kadrze!np.hydraulikom!

  • piotr186 profesor

    Tego nie wiemy, Ale nie widzę powodu czemu mieli by nie startować. Pewnie będzie to zależało od aktualnej formy danych skoczków.

  • kibic_malysza profesor
    @piotr186

    Tak, i nie biorą w nich udział skoczkowie naszej kadry.

  • piotr186 profesor

    kibic_malysza 22 i 23 grudnia są i skoki i kombinacja.

  • kibic_malysza profesor
    @piotr186

    22 i 23 grudnia jest inna dyscyplina sportowa - kombinacja norweska.

  • anonim

    Brawo-Piotr jak ktoś nichce nimusi startować.

  • anonim
    :(

    do wszystkich fanek Martina Schmitta
    rozstał się on ze swoją przyjaciółką P. Steiner!

  • anonim

    29 grudnia już rozpoczyna się TCS.
    Zawsze u nas zawody krajowe organizowane są na ostatni gwizdek przed pierwszymi zawodami tego turnieju.
    Teraz jest znowu tak samo czwórka zawodników, która będzie brała udział w TCS nigdy nie ma chwili oddechu przed tak prestiżowym turniejem.
    27 MP, 28 pewnie wyjazd do Niemiec, 29 tego start.
    Tylko nam się tak łatwo o tym pisze kiedy w tym nie uczestniczymy ale oni wciąż w biegu ani chwili oddechu.

  • piotr186 profesor

    Dobra do czytajmy - mistrzostwa w skokach są 22-23 i 26 grudnia i nie ma problemu z obecnością Adam a0 26 grudnia to zwykły termin konkursu świątecznego (i mistrzostw polski choćby przed rokiem) i problemu nie ma, nie koliduje z TCS i Obersdorfem.

    Po za tym za granicą (np: Norwegia Finlandia.Niemcy,Austria) zawodnicy odpuszczają krajowe mistrzostwa jak chcą i kiedy chcą i chyba mikt tam nie płacze że obsada jest słaba...

  • and stały bywalec
    Lotos Cup

    Ostatnio zawody te odbywały się w ustalonym porządku po 2 konkursy w Zagórzu, Wiśle, Szczyrku i Zakopanem.
    W nadchodzącym sezonie według przedstawionego planu też ma być po dwa konkursy: Bystra, Wisła, Zagórz, Zakopane, Wisła i Szczyrk.
    No i o ile to prawda wprowadzono konkursy dla seniorów którzy mocno narzekali na brak konkursów dla seniorów jak sie nie załapało na PŚ czy PK. A tak będą mogli się pokazać w zawodach krajowych. O ile w lecie mamy dośc duży limit w LGP (5) i LPK (7) lecz nie wiadomo czy uda się utrzymać w zimie. Poza tym w Pk muszą startować również juniorzy aby mogli zdobywać szlify na arenie międzynarodowej,

  • skoczek stały bywalec

    Nie narzekajcie że w MP.26.Grudnia nie wystartuje kadra na TCz.skoczni.Chyba że Kruczek im ZABRONI bo mogą przegrać z kimś z pozakadry. To będą świetne eliminacje do TURNIEJU.

  • Davidsson doświadczony
    www.lodz-ski-team.pl

    lotos cup dla seniorów ? ; o

  • granda bywalec
    LGP Wisła

    15 czerwca ruszy internetowa sprzedaż biletów na LGP.Na początku czerwca będzie podane po ile będą bilety.

  • Snoflaxe weteran

    Po raz pierwszy w historii letnich mistrzostw Polski żaden z konkursów nie odbędzie się w Zakopanem, a w Szczyrku impreza ta zawita po raz pierwszy. Cieszę się, że nie wszystko kręci się wokół Zakopanego, ale Zakopane traci w tym roku kolejne ważne zawody.

  • Maciek5052 profesor
    piotr186

    Piotrze to nie są żadne teorie spiskowe , tylko żarty :)

  • Tose Proeski stały bywalec

    bez sensu

  • anonim
    zgadzam się z komentarzem fanki ze wczoraj 20:54

    W MP powinni wystartować wszyscy najlepsi. Najlepiej by było to organizować w wigilię lub przed kuusamo ze sztucznym śniegiem

  • Emil profesor

    wydaje mi się ze 27 grudnia będzie konkurs kombinacji norweskiej a nie skoków :P jak byk pisze KN. Czytać ze zrozumieniem :P

  • Dylan stały bywalec

    Tam nie będzie zawodników kadry A. Tam nie będzie zawodników kadry B! Po co te MP?

  • anonim

    MiIka szuka towarzystwa dla swoich chłopców :)
    Wyraźnie tam tak jest to ujęte aby złapali motywację :)
    Tu nie chodzi mu o dziewczyny ale o chłopaków aby zachciało im się skakać :)
    No może to i dobry sposób :)
    Gorzej jak zabiorą dziewczyny w miasto i nie wrócą na treningi :))

  • anonim

    MP sa dla wszystkich zawodników w kraju, którzy mogą w nich wystartować.
    Natomiast jeśli z jakiejś przyczyny nie mogą w nich wziąć wszyscy udziału to się ich w tym terminie nie robi.
    Wygra je jakiś zawodnik zupełnie przypadkowo kiedy nie będzie na nich kadry A ani Adama Małysza i powstanie wielki szum w kraju, że oto mamy następcę Mistrza :)
    Tylko Mistrz w tym czasie będzie na innych zawodach.
    To w porządku?
    Wszyscy powinni mieć szansę zmierzenia się z Mistrzem co to za miara kiedy jego tam nie będzie.

  • Anika profesor
    @widz

    No właśnie!
    PZN ma w nosie dziewczyny, a tymczasem w Norwegii panie będzie trenował Mika Kojonkoski:
    http://www.tvn24.pl/-1,1658407,0,1,slynny-trener-zajmie-sie-dziewczetami,wiadomosc.html

  • piotr186 profesor

    maciek a ty zaraz teorie spiskowe... po prostu jest napięty kalendarz a robić coś w marcu to zawsze ryzyko, zaś zaległe trzeba było zaplanować jeszcze w obecnym roku kalendarzowym.

    Co do Tonia Tajnera - on przynajmniej zdobył punkty PŚ w swojej karierze a Maciej Kot nie....

  • piotr186 profesor

    widz - nie nie pozwala się tylko zwyczajnie nie ma kogo wystawić w PK pań zwodach..

    Co do mistrzostwa polski to śa i właściwe i zaległe ze zeszłego sezonu rozgrywane

  • Maciek5052 profesor
    Fanka

    "Skoro wiadomo, że w tym samym czasie jest TCS i wiadomo, że nasi czołowi zawodnicy nie będą mogli brać w MP udziału to po co je organizują w tym czasie ?"

    Specjalnie tak zrobili ,dzięki temu będą wyżej m.in. Tonio T , Piotr Żyła czy bracia Kowale :) Takie postępy się chwali :D

  • Maciek5052 profesor

    Szkoda że nie ma nic w Karpaczu ;D

  • widz bywalec
    skoki pań

    W Zakopanem organizują PK pań, jest to jakaś paranoja przyjeżdżają dziewczyny z całego świata a naszym skoczkiniom nie pozwala się w tych zawodach brać udziału, mało tego w Polsce dziewczyny nie mają nawet swojego trenera, a trenują w kilku klubach tak powiedzieć na łapu capu jest to o prostu hańba żeby tak traktować dziewczyny skaczące na nartach w Polsce. Po co organizować w Polsce to PK i wydawać pieniądze jeśli PZN nawet nie wie ile w kraju skacze naszych dziewczyn, jest to karygodne zachowanie PZN wobec dziewczyn. Jak długo jeszcze prezes będzie prowadził taką politykę wobec dziewczyn?

  • anonim

    dzieki, pozdrawiam .

  • and stały bywalec
    Solidarność

    Dla tych zawodów dobry termin to 4-5 września. Byłby to sprawdzian najlepszych skoczków bo w tym terminie nie ma LGP i LPK.. MP będą po pierwszej częśći LPK (2, 3, 4, 9 i 10 lipca) a przed LGP zaczyna sie 7-8 sierpnia. Aby wszyscy mogli wystąpić w Memoriale Olimpijczyków to powinny odbyć się te zawody tydzień wcześniej (1 sierpnia). Jeśli Solid. byłoby w dniach 4-5.09 to byłoby to po pierwszej części LGP (7, 8, 11, 13, 15, 20, 21, 28 i 29 sierpnia) a przed drugą częścią LPK (11, 12, 18, 19, 25, 26 września i 2, 3 października).

  • and stały bywalec
    Tabelka

    Z tabeli wynika iż MP na dużej będą 26stego w skokach zaś 27 w KN.

  • piotr186 profesor

    danka TCS jest 29 grudnia więc wliczając kwali to 28 grudnia , w pierwszych Polacy czołowi wezmą udział w drugich nie... To rzeczywiście bezsens masz rację ale niestety rzucanie zawodów na marzec to zawsze ryzyko.. tak jak to było w poprzednich latach. Kalendarz jest dosć napięty i nie ma kiedy mistrzostw wcisnąć...

  • kibic_malysza profesor
    @Fanka

    MP planują zrobić 26 i 27 grudnia. Kiedyś był tylko jeden konkurs tzw świąteczny o MP w Zakopanem, teraz widać, że dołożyli jeszcze jeden 27 grudnia.
    TCS przeważnie rozpoczyna się kwalifikacjami 28 grudnia w Oberstdorfie, nazajutrz jest pierwszy konkurs TCS.
    Z tego wynika, że nasi będamieli 2warianty:

    1.Wyjechać od razu po zakończeniu konkursu(zakładając, że ten drugi będzie dopołudnia) do Oberstdorfu
    2.Nie brać udziału w 2 konkursie o MP-czyli 27 grudnia.
    No albo całkowicie zrezygnować z udziału w MP i udać się na odpoczynek.

  • piotr186 profesor

    Kalendarz letni:

    Ciekawe czy Adam Małysz wystartuje w nowym wynalazku jakim jest memoriał Olimpijczyków?

    Dobrym posunięciem jest MP letnie w lipcu przynajmniej będzie coś się działo. Choć sezon ogórkowy zrobił się przez to we Wrześniu.. no ale wtedy będzie zapwne puchar solidarności (tak było w latach poprzednich)

    Kalendarz zimowy:

    Jest bezsensowny co w tym kalendarzu robią zawody zagraniczne (Uniwersjada,Mistrzostwa juniorów) czy mam rozumieć że polski związek organizuje te zawody?

    Po za tym od kiedy w lotos cup startują seniorzy? To coś nowego zawsze raczej startowały tam dzieci i młodsi juniorzy....

  • anonim

    Skoro wiadomo, że w tym samym czasie jest TCS i wiadomo, że nasi czołowi zawodnicy nie będą mogli brać w MP udziału to po co je organizują w tym czasie ?
    Nie rozumiem.

  • anonim
    -

    [] od jakiś 6 lat LGP w całości są pokazywane tylko w Eurosporcie. Na TVP są tylko pokazywane LGP w Polsce (zwykle w Zakopanem, w tym roku Wisła).
    Bywało też (zwłaszcza w latach (2005-2006) że pokazywano konkursy finałowe w TVP teraz jest tylko pokazywane LGP rozgrywane w Polsce.

    Pozdrawiam kibic od 10 lat

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(438), 2010-05-28 21:20:08 ***

  • anonim

    mam pytanie, ale tak z całkiem innej beczki .
    bo skokami tak na dobre zaczelam interesowac sie dopiero w poprzednim sezonie i mam pytania odnosnie LG, bo nie wiem
    czy wszystkie konkursy LGP sa pokazywane na eurosporcie czy na tvp sport i czy wgl są w tv? bede wdzieczna za odp. :)

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl