Janne Ahonen z optymizmem czeka na zimę

  • 2010-11-09 01:24

Największa gwiazda fińskich skoków - Janne Ahonen - z wielkim optymizmem czeka na pierwsze zawody nadchodzącej zimy. Fin zdradza, że jego skoki na igelicie od lat nie były tak udane jak podczas ostatniego zgrupowania.

"Sądzę, że podczas zgrupowania w Klingenthal oddałem najlepsze skoki na igelicie od wielu lat, a moja dyspozycja cały czas rośnie" - mówi Ahonen.

"Nie mogę się już doczekać pierwszych skoków na śniegu, jakie mamy zaplanowane już w tę środę, na skoczni w Rovaniemi" - kontynuuje Janne.

Już w sobotę kadra fińskich skoczków weźmie udział w pierwszym konkursie krajowym, rozpoczynającym sezon zimowy. Prosto z Rovaniemi fińska kadra uda się do Kuusamo, gdzie Ahonen liczy na udany początek PŚ.

Najważniejszymi wydarzeniami sezonu są dla Fina Turniej Czterech Skoczni oraz MŚ w Oslo. Jego udział w pozostałych konkursach będzie zależał od tego, jak wypadnie inauguracja na skoczni Ruka.

"W tym roku sytuacja Janne jest znacznie lepsza niż w ubiegłym. Nie musi on nikomu udowadniać, że nadal potrafi skakać na wysokim poziomie, może podejść do zawodów na większym luzie" - uważa Tommi Nikunen.

Utytułowany fiński skoczek w tym sezonie będzie startował na nowych nartach Fischera, które mają być absolutną rewolucją. Ahonen otrzyma także nowe wiązania, stworzone specjalnie dla niego.

Ahonen cieszy się, że FIS podwyższył współczynnik BMI, w stosunku do minionego sezonu.

"Muszę teraz ważyć przynajmniej półtora kilograma więcej niż przed rokiem, ale to dla mnie jak najbardziej pozytywne" - stwierdził 33-letni zawodnik.


Tadeusz Mieczyński&Tuija Hankkila, źródło: mtv3, YLE
oglądalność: (8457) komentarze: (84)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • anonim
    :)

    Aho lecisz, Kochany, leciiiiisz! Leć Aho Leeeeć! :)

  • jozek_sibek profesor
    J.Ahonen w minionym sezonie PŚ

    Podium PŚ 2009/2010:

    1.Ammann -------- 9 - 5 - 2
    2.Schlierenzauer - 8 - 2 - 1
    3.Morgenstern ---- 2 - 1 - 5
    4.Kranjec --------- 1 - 2 - 0
    5.Jacobsen ------- 1 - 1 - 1
    6.Romoeren ------ 1 - 1 - 0
    7.Kofler ----------- 1 - 0 - 2
    8.Małysz ---------- 0 - 4 - 2
    9.Ahonen --------- 0 - 2 - 1

  • jozek_sibek profesor
    J.Ahonen za A.Małyszem i G.Schlierenzauerem

    Podium PŚ w XXI wieku
    Sezony 2000/2001 do 2007/2008
    LP.Nazwisko.Państwo.Podium PŚ (1,2 i 3 miejsca).

    1.A.Małysz ----.------ POLSKA ---- 35-22-18
    2.G.Schlierenzauer - Austria ---.-- 32-13 -7
    3.J.Ahonen ---------- Finlandia --.- 23-23-13
    4.S.Ammann ----.--- Szwajcaria - 17-23-12
    5.M.Hautamaeki ---- Finlandia --.- 16 - 8-10
    6.T.Morgensrern -.-- Austria --.--- 14-18-15
    7.S.Hannawald ----- Niemcy ---.-- 12 - 8 -4
    8.R.Ljoekelsoey ---- Norwegia -.-- 11-13 -5

    Pierwsze 4 konkursy PŚ sezonu 2000/2001r. rozegrane zostały w XX wieku,ale żeby nie rozbijać sezonu 2000/2001 na części,zostały uwzględnione w tym zestawieniu.

    24.11.00 1.M.Schmitt,2.S.Hanawald,3.A.Widhoelzl
    02.12.00 1.M.Hautamaeki,2.N.Kasai,3.M.Uhrmann
    03.12.00 1.M.Schmitt,2.J.Ahonen,3.V.Kantee
    29.12.00 1.M.Schmitt,2.N.Kasai,3.M.Harada

  • jozek_sibek profesor
    J.Ahonen - bezkonkurencyjny

    Najwięcej razy na podium PŚ w historii:

    1. Ahonen ---.---- 108 (36+44+28)
    2. Małysz -----.---- 83 (38+25+20)
    3. Nykaenen ---.-- 76 (46+22+ 8)
    4. Weissflog ---.--- 73 (33+19+21)
    5. Goldberger --.-- 63 (20+25+18)
    6. Vettori -----.---- 54 (15+18+21)
    7.Schlierenzauer - 52 (32+13+ 7)
    8. Schmitt ----.---- 52 (28+14+10)
    9. Ammann ---.--- 52 (17+23+12)
    10. Felder --------- 51 (25+15+11)

  • jozek_sibek profesor
    J.Ahonen na 3 miejscu

    Najwiecej zwyciestw w PŚ w historii:

    1. Nykaenen ------ 46
    2. Małysz ---------- 38
    3. Ahonen --------- 36
    4. Weissflog ------- 33
    5. Schlierenzauer - 32

  • jozek_sibek profesor
    J.Ahonen - medale MŚ w lotach

    1994 - 12 miejsce
    1996 - srebro
    1998 -- 8
    2000 - brąz
    2002 - 24
    2004 - srebro
    2006 -- 8
    2008 - brąz
    2010 - 27

  • jozek_sibek profesor
    J.Ahonen - medale na MŚ

    1997 - skocznia średnia - złoto
    1999 -
    2001 - skocznia duża ---- brąz
    2003 -
    2005 - skocznia duża ---- złoto
    2005 - skocznia średnia - brąz
    2007 -
    2009 - nie startował

    Medal co 4 lata - złoto i brąz.

  • jozek_sibek profesor
    J.Ahonen w T4S

    1992/1993-38 miejsce-47,55,24,45
    1993/1994-16 miejsce - 8,27,36,10
    1994/1995 - 3 miejsce - 4, 1, 7,15
    1995/1996 - 4 miejsce - 6, 5,14, 7
    1996/1997-18 miejsce-33,14,31,5
    1997/1998 - 3 miejsce -12, 4, 3, 3
    1998/1999 - 1 miejsce - 5, 2, 2, 2
    1999/2000 - 2 miejsce - 6, 3, 3, 2
    2000/2001 - 2 miejsce - 9, 4, 2, 2
    2001/2002-26 miejsce-12,16,74,16
    2002/2003 - 1 miejsce - 3, 5, 1, 4
    2003/2004 - 5 miejsce-13, 4, 3, 3
    2004/2005 - 1 miejsce - 1, 1, 1, 2
    2005/2006 - 1 miejsce - 1, 2, 6, 1
    2006/2007 - 8 miejsce - 7,16, 5,11
    2007/2008 - 1 miejsce - 3, 2, 1, 1
    2008/2009 - nie startował
    2009/2010 - 2 miejsce - 2, 6, 3, 2

  • jozek_sibek profesor
    J.Ahonen na podium PŚ

    1992/1993 - nie stawał
    1993/1994 - 1 - 0 - 0
    1994/1995 - 1 - 2 - 3
    1995/1996 - 2 - 2 - 2
    1996/1997 - 0 - 1 - 0
    1997/1998 - 1 - 1 - 4
    1998/1999 - 6 - 7 - 0
    1999/2000 - 2 - 8 - 6
    2000/2001 - 0 - 4 - 0
    2001/2002 - 0 - 0 - 1
    2002/2003 - 2 - 1 - 2
    2003/2004 - 3 - 5 - 5
    2004/2005-12 - 3 - 0
    2005/2006 - 2 - 5 - 2
    2006/2007 - nie stawał
    2007/2008 - 4 - 3 - 2
    2008/2009 - nie startował
    2009/2010 - 0 - 2 - 1
    --------------------------
    Razem - 36 - 44 - 28 = 108 x na podium PŚ!

  • jozek_sibek profesor
    Janne Ahonen w PŚ

    1992/1993-50 miejsce ------ 5 pkt - 3 Fin (stara puktacja)
    --------------------------
    1993/1994-10 miejsce--- 388 pkt - 1
    1994/1995 - 3 miejsce--- 869 pkt - 1
    1995/1996 - 3 miejsce - 1054 pkt - 2
    1996/1997 - 8 miejsce--- 734 pkt - 1
    1997/1998 - 9 miejsce--- 836 pkt - 2
    1998/1999 - 2 miejsce - 1695 pkt - 1
    1999/2000 - 3 miejsce - 1437 pkt - 1
    2000/2001 - 5 miejsce--- 686 pkt - 2
    2001/2002-15 miejsce--- 356 pkt - 3
    2002/2003 - 4 miejsce - 1016 pkt - 1
    2003/2004 - 1 miejsce - 1316 pkt - 1
    2004/2005 - 1 miejsce - 1715 pkt - 1
    2005/2006 - 2 miejsce - 1024 pkt - 1
    2006/2007 - 8 miejsce--- 539 pkt - 1
    2007/2008 - 3 miejsce - 1291 pkt - 1
    2008/2009 - nie startował
    2009/2010-11 miejsce--- 494 pkt - 1

  • jozek_sibek profesor
    Tak było ostatniej zimy

    Finowie w PŚ 2009/2010

    11.AHONEN Janne ---,-- 494 pkt
    14.OLLI Harri ----------- 367
    27.HAUTAMAEKI Matti - 154
    34.KEITURI Kalle --,---- 110
    49.HAPPONEN Janne ---- 54
    55.MUOTKA Oli ---------- 41
    67.LARINTO Ville -------- 16
    77.YLIRIESTO Kimmo ---- 5
    82.KOVALJEFF Kai -------- 2

  • jozek_sibek profesor
    Finlandia w Pucharze Narodów

    1999/2000 - 1 miejsce - 5219 pkt
    2000/2001 - 1 miejsce--- 680 pkt - punktowano tylko drużynówki(1 - 4591)
    2001/2002 - 3 miejsce - 4691
    2002/2003 - 2 miejsce - 3716
    2003/2004 - 2 miejsce - 4042
    2004/2005 - 2 miejsce - 4711
    2005/2006 - 3 miejsce - 3456
    2006/2007 - 4 miejsce - 2427 (5.Polska)
    2007/2008 - 3 miejsce - 3627
    2008/2009 - 2 miejsce - 4270
    2009/2010 - 4 miejsce - 2093

  • anonim
    Lahti

    Byłam na tym pożegnalnym konkursie. Fajnie i ciepło:-) Dobrze, że jednak nie był ostatnim z udziałem Janne.

  • anonim

    @Fanka
    Zgadza się :) Na zdjęciu zrobionym 9 lipca 2008 w Lahti jest także wzruszony Edi Federer, obecnie zmagający się z bardzo ciężką chorobą. Życie toczy się dalej, konkurs ,,pożegnalny'' okazał się tylko dobrą zabawą a dwaj rówieśnicy-weterani nadal chcą rywalizować o podia i dopisywać swoją historię skoków w PŚ i MŚ

  • JPW2 weteran
    Fanka,Leonek24

    Ależ po co takie emocje? Po cóż się nastrajać negatywnie względem siebie i względem tych których dopingujemy.... Czy lepsza jest Therawada:) czy Bodhisattwa to cóż za różnica ...obaj wiążą się z nami :)))

  • anonim

    @Leonek

    Obyś nie czuł się tak jakby tobie ktoś wylał na głowę kubeł zimnej wody:))))
    Nie życzę tobie absolutnie takiego prysznica i to zimą :))))

  • Leonek24 weteran

    Jak Janne jest w dobrej dyspozycji, to ja się mocno cieszę. Podziwiam gościa i szanuję za jego wkład w historię skoków, dokonania i kamienny spokój. mam nadzieję, że naprawdę wróci do czołówki w tym sezonie i powalczy z Małyszem.

    no jeszcze dwa tygodnie od dzis i wszystko będzie jasne, a Stoch będzie górą! heheheheh nie mogłem się powstrzymać, no nie mogłem

  • anonim

    @jurek

    To wyjątek, że się sciskali, to było to pożegnanie Janne więc wypadało go wyściskać :)))

  • anonim

    www.galeria.skijumping.pl/data/media/724/219 Janne Ahonen, Adam Malysz.jpg

  • czarnylis profesor

    @Negrita
    Jak sobie życzysz :)
    Rzeczywiście tak będzie lepiej bo robi się mały młyn z nickami. Natomiast wspomniany przez Ciebie towarzysz nie został potępiony za same zmiany nicków, tylko że za każdym razem udawał kogoś innego i za to co pod swoimi nickami pisał. Ty też przecież zmieniłaś nick i nikt nie ma o to pretensji. Ale już nie wracajmy do tego gościa. Po co sobie psuć dzień.
    Fajnie, że zdecydowałaś się "zalegalizować" :)

    @Fanka
    Mnie wydaje się dokładnie to samo. Aho i Adam to zbyt różne charaktery by zostali przyjaciółmi, ale na pewno wzajemnie się szanują i nie ma między nimi antypatii. Tak jak mówisz, to dwóch Wielkich. Różnych Wielkich.

  • anonim

    @El_Zorro_Negro

    Muszę coś sprostować znowu :)
    Piszesz, że Adam nie zna języka angielskiego, owszem, nie biegle, ale na własne uszy słyszałam jak udzielał wywiadu dla jakiejś telewizji właśnie w języku angielskim, ten filmik był kiedyś na stronie berkutschi, niestety teraz już go nie ma, a skoro udzielał wywiadu to musi choć trochę znać ten język i rozumieć o czym mówi, mowił też w języku angielskim jak Zakopane startowało do prezentacji o organizację MŚ, sam potem podkreślił, że język angielki jeszcze mu słabo idzie ale dogadać się potrafi zdecydowanie lepiej jednak idzie mu niemiecki.
    To nie ejst kwestia więc bariery językowej pomiędzy nim a Janne, po prostu Adam i akurat ten Fin nie mają ze sobą po drodze i zadnych wspólnych tematów Fin unika rozmów nie tylko z nim zawsze kończy się to na jakimś "cześć co słychać " i nic więcej.
    Adam nie komentuje Janne jako osoby bo go po prostu prywatnie nie zna natomiast może komentować jego poczynania jako zawodnika jeśli dziennikarz jakiś o to pyta w wielu wywiadach go pytano o Fina i o zdanie na jakiś temat dotyczący Fina to Adam odpowiadał.
    Zdecydowanie Adamowi jest bliżej do Szwajcarów, zna ich doskonale, przyjaźnią się i jak zawsze podkreśla są to nie tylko świetni zawodnicy ale i ludzie, ich się nie da nie lubić.
    Natomiast Janne to człowiek zamknięty, rzadko się uśmiecha a co dopiero mówi lub wdaje się w rozmowy z zawodnikami.

  • Negrita stały bywalec
    JPW2

    Widzisz Adamie, nauczyłam się czytać w Twoich myślach. Ja też bym nie miała i to najmniejszych

  • JPW2 weteran
    Negrita

    Ja właśnie też miałem Ci to zaproponować .... miło Cię powitać wśród nas :))) Chociaż ja chyba i tak bym nie miał wątpliwości......:)

  • Negrita stały bywalec
    Zalogowana

    Od dziś jestem zalogowana. Fanka poradziła mi to już jakiś czas temu i chyba tak bd najlepiej

  • Negrita stały bywalec
    Czarnylis

    Mów do mnie po rpostu Negrita, ok? Uwielbiam tę Twoją Espaniolę, ale ludziom zaczęło się mieszać: mówią do mnie Seniorita, Negrita del Espana, i jeszcze inaczej. W końcu wyjdzie, ze mam kilka nicków, a chyba za to został potępiony towarzysz ROCO.S

  • JPW2 weteran
    Nowe nicki ....

    No właśnie ... tak ciągnąć temat nicków to ostatnio mam wrażenie, że takich nie zalogowanych o takich samych nickach jak zalogowani jest tu coraz więcej. I czasem nie wiadomo czy po prostu ta osoba nie miała ochoty się zalogować, czy się im to nie opłacało ( często są to pojedyncze komentarze ), czy faktycznie ktoś coś kombinuje.

    I na przyszłość: Jeżeli chcecie wiedzieć co JPW2 chciał napisać to czytajcie komentarze zalogowanego JPW2 ( podobnie jak w przypadku naszej wiernej Fanki ) bez kropek i żadnych znaków itd... a także z adresem e-mail takim jak widzicie przy moim nicku :))

  • adrianos bywalec

    @Wilk94
    Wiem o tym, że Adasia zdyskwalifikowali, dlatego napisałem:
    "No ale mam nadzieję że tak nie będzie i Adaś się zemści za LGP". Chodziło mi o zemstę za tą dyskwalifikacje właśnie (może nie koniecznie o zemste na Ito).

  • czarnylis profesor

    Skoro @El_Zorro_Negro się zalogował i chce pisać pod takim nickiem to proszę cię @Espaniolo (Negrito) byś zwracała się do mnie po prostu Czarnylis, by uniknąć nieporozumień. Oczywiście nie mam nic przeciwko by @El_Zorro_Negro takiego nicka używał. Zawsze i wszędzie (tu tylko zalogowany, gdzie indziej niekoniecznie) podpisuję jako Czarnylis. Mam sentyment i innych nazw nie używam.
    Z @Fanką znamy się już jak łyse konie i nas już nic nie zmyli, choćby sam diabeł pisał pod nasze konto :)

    @El_Zorro_Negro
    Mylisz się. Miliony to jest fanek, natomiast Fanka jest jedna. Widzisz różnicę?

  • Fanka_Ammanna doświadczony

    co do nicków to najlepiej, rzeczywiście najlepiej jest pisać cały czas na zalogowanym. dziś np. ktoś pod tematem o zimie w TVP podpisał się moim nickiem i nawet użył charakterystycznych dla mnie "3 kropek", których często nadużywam w komentarzach. Proszę tego kogoś (jeśli to czyta), żeby podpisywał się inaczej, bo nie chce być z tym kimś mylona.

  • El_Zorro_Negro początkujący
    @Fanka

    W Polsce "Fanek" jest miliony : )

  • El_Zorro_Negro początkujący
    @Negrita vel Espaniola

    " Adam jest nam potrzebny, bardzo potrzebny. Do czego? Rywalizacja sportowa jest dopiero wtedy ciekawa, kiedy zawodnicy walczą łeb w łeb, zacięcie. Adam już nieraz pokrzyżował plany najlepszym. Poza tym jest bardzo lubiany nie tylko przez skoczków, ale i przez publiczność, dziennikarzy. Tacy jak on są nam potrzebni" - Janne o Małyszu.
    Fin pochlebnie wypowiada się o mistrzu.Natomiast wypowiedzi Małysza na Ahonena są mniej promujące.
    Wielkiej miłości u nich nie ma.Według mnie nie są wstanie się rozumieć - Małysz nie zna angielskiego, Ahonen germańskiego.
    Również pozdrawiam.
    Wyposażenie jest : Plazma 72 cal i mega głośniki , nic tylko czekać.

  • anonim

    @Lisek zawsze pisze jako zalogowany ja się nie pomyliłam :)

    I to chyba jest tutaj najlepszy sposób aby nie mylić innych, zalogować się, odhaczyć w okienku auto logowanie i zawsze kiedy otwiera się strona jest się już na stałe zalogowanym, nie potrzeba tego wciąż robić.

    Choć znajdują się tacy, którzy logują się już pod istniejącymi nickami tylko po to aby temu komuś zaszkodzić byłam już w podobnej sytuacji jakiś chory i inteligentny inaczej kiedyś postanowił zarejestrować się pod moim nickiem, a że wyskoczyło mu, że nick jest już zajęty, dodał tylko malutką kropeczkę przy Fanka. o tak, i walił w moim imieniu bzdury i nie stworzone rzeczy, ale zauważyłam to i prostowałam.
    Ten nick jest jeszcze w spisie użytkowników i nie wiadomo kiedy ten psychopata go użyje ponownie, zatem pamiętać ludzie, ze ja to Fanka bez żadnej kropki, przecinka czy Bóg jeden wie czego jeszcze:)

    @Lis to Lis, jest jeden i niepowtarzalny :)

  • anonim

    Właśnie tak się wahałam, czy to Ty. Ale w końcu wiem, ze wchodzisz zalogowany. Mam nadzieję, że nie masz przez to kłopotów, chyba lepiej bd mówić do cb po prostu Czarnylis

  • czarnylis profesor
    Witam wszystkich

    Mam nadzieję, że nikt mnie z
    El Zorro Negro (*q42.internetdsl.tpnet.pl)
    nie pomylił.

  • tomek_92 doświadczony

    Na pewno nie można skreślić Ahonena, bo to wybitny skoczek. Myślę, że może on powalczyć, szczególnie podczas T4S, bo to jest jego turniej i tam najczęściej jest w formie, tak samo jak Adam zawsze jest w formie w drugiej części sezonu.

  • anonim

    Widz
    Dokładnie to jest to co mówiłam. Pisałam, że ja nie widzę antypatii między Adamem i Janne. Pamiętam ten wywiad, dlatego tym bardziej zdziwiło mnie stanowisko Kokoki i El Zorro Negro.

    A i jakbyś był tak miły nie mów do mnie Senorita, bo to tak samo jak ja bym mówiła Proszę Pana.

  • anonim

    @Senorita
    Kiedy Janne organizował pożegnalny (wówczas) konkurs w lipcu 2008, Adam mówił polskim dziennikarzom (albo nieco wcześniej podczas TCS 2008) ,,Janne to stary lis skoczni. Typowy Fin, zamknięty w sobie. Czasem podejdzie i zapyta ,,How are you'? 'Właściwie to nigdy z nim nie rozmawiałem dłużej niż minutę.'' Ale wspominał o barierze językowej, mówił też, że nigdy nie rozmawiał z Nykaenenem i może okazja się nadarzy właśnie na tym ,,pożegnalnym'' konkursie w Lahti. To tyle wiem, na ogół mówią o sobie z respektem. A na fotorelacji z tego konkursu jest zdjęcie jak się przytulają!:D

  • anonim
    Wodniczka

    Nie przejmuj się, o Schmittcie mówią to samo (nie tak dawno paru pogoniłam), o Janne, Gregorze, Ammannie. A to dlatego, że taka ludzka natura i każdy kogoś musi krytykować, wtedy po prostu taka osoba czuję się lepiej. Janne przesadził z dietą, ale to dlatego, że jak sam mówi za wszelką cenę chciał coś udowodnić, że po wznowieniu kariery stać go na sukcesy. A cytując Maskę: w tym roku sytuacja jest dużo lepsza niż w ubiegłym.

  • anonim

    El Zorro Negro
    Na jakiej podstawie mówisz, że Adam i Janne za sobą nie przepadają? Ja wiem, ze Adam w wywiadach podkreśla to, że Janne jest zamknięty w sobie: "Z obserwacji wynika, że jest bardzo zamknięty w sobie. Nie można odczytać z jego twarzy żadnych emocji". Kilka razy Adam mówił też o barierze językowej dzielącej obu skoczków (Adam niezbyt dobrze mówi po angielsku, a Janne po niemiecku). Znalazłam też artykuł, w którym twierdzono, że Janne przed Vancouver zjada 200 kcal dziennie (!) na co Adam stwierdził, że jeśli tak, to głupi jest. Ale to nie świadczy o braku sympati lub o jakiejś antypatii? Wiesz może coś czego ja nie wiem? Pytam z ciekawości i pozdrawiam

  • kokoka bywalec

    Małysz i Ahonen nigdy za sobą nie przepadali, bo obaj są dobrzy w tym co robią i na skoczni są dla siebie konkurencją.
    też nie mogę się doczekać konkursu na Ruce i odliczam każdy dzień. jeszcze 17 dni - damy radę!

  • anonim

    Małysz i Ahonen nigdy za sobą nie przepadali.
    17 dni damy radę?

  • Wilk94 stały bywalec
    adrianos

    Dodajmy jeszcze to, że Adam w ostatnim konkursie został zdyskwalifikowany, tak to by wygrał LGP.

  • anonim

    @widz

    To "prawie " robi wielką różnicę:)
    I to nie był pech ta wywrotka ale osłabienie organizmu po przez nie dostarczanie potrzebnej ilości kalorii i pożywienia.
    Ale ok zostawmy juz to zostało już 16 dni i zaczynamy:)

  • anonim
    @adrianos

    Nie zapominaj, że najlepszym skoczkiem tego lata był Kamil i jeżeli wierzysz w takie zależności to on jest głównym kandydatem do KK.

  • anonim

    Mam w pamięci niedawne słowa Adama z 45-minutowego wywiadu udzielonego w Wiśle-Malince o minionym sezonie: ,,Janne popełnił błąd''. Poczekamy, zobaczymy.. obaj panowie chyba często ze sobą nie rozmawiają ;p A przecież otwierają klasyfikację historyczną w ilości podiów PŚ, a w zwycięstwach wyprzedza ich tylko Nykaenen. Oby tej zimy zaczęli się spotykać na pudle, bo przez kilkanaście lat kariery zwykle się mijali :)

  • adrianos bywalec

    Ahonen, Ammann, Hilde, Kranjec, Kuettel, Loitzl, Małysz, Morgenstern, Schlierenzauer, Schmitt, Stoch - wszyscy mówią, jak to są w życiowej formie, a Kuusamo to zweryfikuje. A i tak tradycji stanie się zadość.
    LGP 2005: Jakub Janda PŚ 2005/06: Jakub Janda
    LGP 2006: Adam Małysz PŚ 2006/07: Adam Małysz
    LGP 2007: Thomas Morgenstern PŚ 2007/08: Thomas Morgenstern
    LGP 2008: Gregor Schlierenzauer PŚ 2008/09: Gregor Schlierenzauer
    LGP 2009: Simon Ammann PŚ 2009/10: Simon Ammann
    LGP 2010: Daiki Ito PŚ 2010/11: ?
    No ale mam nadzieję że tak nie będzie i Adaś się zemści za LGP.

  • anonim

    Niektórzy Fani wypowiadają się o starcie Janne na IO jakby się ośmieszył a przecież zajął 4 miejsce na K-95 czyli prawie zdobył upragniony medal, a to że nabawił się kontuzji na tej imprezie to ewidentny pech, a nie powód by mu wytykać.

  • Snoflaxe weteran

    @Gonzo
    No tak, rzeczywiście za Nikunena Ahonen miał tyle słabych sezonów....

  • anonim
    :/

    Niech się Nikunen nie ośmiesza.Zawsze przed sezonem mówi,że Janne jest w super formie,a potem jest niestety klops.

  • zrowerowany bywalec

    Po co się kłócicie?.Jak się dowiemy wszystkiego 27 listopada nie wiem czy dobrą datę podałem.Nawet Małyszowi może nie wyskoczyć forma i co wtedy powiecie? oczywiście wszystkim skoczkom życzę jak najlepiej nawet tych co nie lubię:)

  • Lotnik93 bywalec

    "Janne Ahonen z optymizmem czeka na zimę."
    Martin Schmitt: "Czuję się silny jak nigdy wcześniej"
    Paweł Karelin: "Za czasów Steierta nie skakałem tak dobrze"
    Każdy cwany przed sezonem, a potem pewnie znowu tylko dwóch będzie regularnie wygrywać.

  • anonim
    Brawo !

    Cieszę się że Janne czuję się tak pewnie z wielką ciekawością czekam na zimę. Janne skacz ja za dawnych lat utrzyj nosa ammannowi i tym austryjakom ! Wierze że dasz rade ! I przyjedź do Zakopanego bo się tam wybieram tego roku i zobaczyć ciebie to naprawde coś niesamowitego

  • anonim

    Mam tylko nadzieje ze te super narty od Fishera otrzymal tez nasz Mistrz

  • mindosie początkujący
    BMI

    Ile wynosi w tej chwili współczynnik BMI?:)

  • anonim

    @wodniczka

    To ty powiedziałaś, nie ja ani nikt inny tutaj.
    I nie unoś się tak bo dostaniesz zmarszczek przed wcześnie :))))

    Prawda jest tak w sporcie wyczynowym nie można robić sobie zakończenia kariery z wielką pompą, robić rok przerwy, tyjąc, nie trenując, po czym chce się wrócić, Janne musiał zwalić wagę, zacząć ciężko trenować bo chciał medalu na IO i jak to się skończyło ? Skończył pod kroplówką bo jadł 200 calorii dziennie i na IO miał upadek fatalny w skutkach.

  • granda6 doświadczony
    fan

    A ty uważasz że Adam i reszta zawodników o tym nie wie że zima jest najważniejsza? A przykładać się trzeba cały czas tylko jest inny cykl przygotowań. To że zawodnicy nie brali udziału we wszystkich zawodach nie oznacza że w tym czasie mają labę. Co do jednego masz rację za 3 tygodnie będziemy wiedzieć kto gdzie jest w szeregu. Pozdro

  • JPW2 weteran
    Fanka

    Ja też jestem fanem Adama jak i całej naszej reprezentacji. Lubie sobie pochwalić naszych, troszkę ich wywyższyć i w formie żartu powiedzieć, iż "cały świat może nam narty smarować". Jednak to bardziej żart i raczej nie można tak lekceważyć innych. Adam jest lepszym skoczkiem niż Janne ale nie aż znowu tyle. Janne to podobna półka i podobny gatunek. Obaj mają klasę (mimo 240 m na kacu w Planicy ;)) i obaj są świetni. Janne pracuje tak samo ciężko jak Adam i ma nie wiele mniej talentu.
    Pozdrawiam i proszę bez ewentualnej urazy :)

  • granda6 doświadczony
    wodniczka

    O czym ty opowiadasz? Janne ma talen i to wielki ale temat jest na dziś i jak wiadomo wykańczał swoje ciało drastycznymi dietami żeby osiągnąć jakiś sukces na olimpiadzie a skończyło się na kontuzji. Jest tak wielką postacią skoków jak Adam, tylko liczą się fakty a nie jak na razie wypowiedzi i o to tu chodzi.

  • anonim
    Janne , Matti, Ville, Janne, Harri, Olle, Kai - The Best!!!!!

    Valko-taivas taistella Suomi vuori!

  • anonim
    @fanka

    tak jeszcze powiedz że ahonen nie ma talentu i nie pracuje cięzko .. to gratuluje// czy was opetalo z tym pianiem na temat jak to adam jest genialny a reszta to w ogóle do gazu /? zastanowcie sie czasami

  • anonim

    przepraszam że tak nie na temat ale dziś 36 urodziny obchodzi Hannawald :0 wszystkiego najlepszego ..>P a
    Janne życze dalekich lotów . to twardziel

  • anonim

    Jak pokazał to Adam, wiek nie ma znaczenia.
    Jeśli zawodnik ma talent, ciężko trenuje i dąży do celu to i wyniki ma wciąż na wysokim poziomie.
    Schmitt już dawno ich nie ma i prawdę mówiąc wątpię aby je nagle miał.
    Warto sobie porównać wyniki Adama a Martina np: z ostatnich 6-ciu lat i wszystko jasne.
    Natomiast Janne ? tak jak powiedział Adam w wywiadzie dla N-sport, jesli się już powie A to nie warto wracać do tego A ale trzeba powiedzieć B:)
    Dlatego trzeba się grubo zastanowić nad zakończeniem kariery.

  • fan profesor

    @granda6
    Bo Schmitt i Ahonen wiedza ze najwazniejsza jest zima i nie przykladaja sie specjalnie.Poczekamy z osądami jeszcze z 3 tyg i sie dowiemy kto w jakiej jest formie.Nie jest wcale powiedziane ze nie wroca.Schmitt zwlaszcza ktory jest mlodszy i od Ahonena i od Malysza.

  • granda6 doświadczony
    Stare wygi

    A mnie jakoś ani Janne ani Martin nie przekonają wielkimi słowami że forma jest wysoka. Adam pokazuje na co go stać skokami a nie opowiadaniem. I tyle mam do powiedzenia! Pozdro

  • tomek_92 doświadczony

    Ahonen na Fischerach? Pierwsze słyszę.
    Ten sezon z pewnością będzie ciekawy. Ciekawe co Ahonen pokarze w tym sezonie skoro mówi, że dawno tak dobrze nie skakał to musi być ciekawie. Pozostaje tylko czekać i zobaczymy co to będzie, ale ja i tak stawiam na Małysza :)

  • czarnylis profesor
    Droga Redakcjo

    Ktoś Wam uparcie tę wtyczkę z serwera wyciąga i dzisiaj kilka godzin naszego kochanego SJ nie było. Więc się pytam. Kto nam, zwykłym śmiertelnikom (użytkownikom), ten bezpowrotnie stracony czas wróci? :)
    Może czat z Adamem byłby jakimś zadośćuczynieniem :)

  • KamiLoSsKi doświadczony
    Niżej zamieszczam linki do krótkich wywiadów m.i. z Adamem i Kamilem

    http://www.youtube.com /watch?v=myfGpOsCrgI

    http://www.youtube.com /watch?v=mPGmwQ4LolQ

    http://www.youtube.com /watch?v=yA_6u17jaXs

    (Usuń spację)

  • Wilk94 stały bywalec
    kibic_malysza

    Jeśli wszycy mówią że będą lepiej skakali lub że są w lepszej formie to na pewno się maskują, no chyba że...

  • john początkujący
    jane

    dobrze że się stara .jest wielkim sportowcem nie wypadało by się poddać bez walki , tym bardziej na słowa

  • kibic_malysza profesor

    Zobaczcie, wszyscy nagle okazują sie mocni, zapowiadają walke o jak najwyższe cele. Czyżby każdy już był w formie, czy to tylko maskowanie? :)

  • Radek weteran

    Ciekawe co to sa super hiper nowe narty Fischera... Ale byłby numer hjakby to Ahonen był w tym roku sprzętowo do przodu a nie np Amman.

  • starysceptyk doświadczony

    Język sportowców przed sezonem przypomina język dyplomatów.

    trenuję, staram się, mam nadzieję że będzie dobrze = jestem zupełnie bez formy, będę skakł jak garnek
    trenuję, staram się, czuję że będzie dobrze = może parę razy będę w dziesiątce
    trenuję, staram się, moja forma jest coraz wyższa = jak Bóg da może coś wygram
    trenuję, staram się, jestem w bardzo dobrej formie = coś wygram, ale dziabli wiedzą co
    trenuję, staram się, jestem w życiowej formie = no niby jest dobrze, ale kto wie, co to jest życiowa forma, może będę pierwszy, ale nie na pewno

  • anonim

    A ja nie jestem ciekawy.Już skacze coraz gorzej i warto by sie zastanowić nad swoją karierą.Młodzi sie dobijają a kasa leci.Chyba że Ahonen marzy o nielotnictwie:-)

  • anonim

    Chyba jest jedynym, który postanowił przytyć niż skrócić narty.
    Jestem bardzo ciekawa jak będzie skakał.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl