Kadry juniorów na PK i FIS Cup

  • 2011-01-04 13:20

Znamy już pełne składy kadr, które wystartują w najbliższy weekend w azjatyckiej części Pucharu Kontynentalnego, tj. japońskim Sapporo (7-9.01) i koreańskim Pyeongchang (12-13.01) oraz w zawodach FIS Cup w słowackim Strbskim Plesie 8-9 stycznia.

Do Japonii poleci piątka podopiecznych trenera Adama Celeja: Tomasz Byrt, Bartłomiej Kłusek, Grzegorz Miętus, Klemens Murańka i Andrzej Zapotoczny.

Rywalizacja odbędzie się na skoczni Miyanomori K-90 (HS 100) i na słynnej Okurayamie K-120 (HS 134), na której 38 lat temu złoty medal olimpiski dla Polski wywalczył Wojciech Fortuna. Po trzech dniach zawodów w Sapporo dwa kolejne konkursy odbędą się w Korei Południowej na nowoczesnym obiekcie K-125 (HS 140). Należy on do kompleksu sportowo-rekreacyjnego Alpensia Resort w Pyeongchangu, oddanym do użytku latem 2009 roku.

Na konkursy cyklu FIS Cup do położonego nieopodal naszej południowej granicy Strbskiego Plesa pojedzie dziesięciu zawodników: Krzysztof Biegun, Wojciech Gąsienica-Kotelnicki, Mateusz Kojzar, Jakub Kot, Maciej Kot, Dawid Kowal, Marcin Miętus, Rafał Polinkiewicz, Jan Ziobro i Aleksander Zniszczoł.

Dla wielu skoczków słowackie zawody na K-90 (HS 100) będą okazją do zdobycia punktów, uprawniających do startowania w Pucharze Kontynentalnym. W tym samym czasie odbędzie się także inauguracja cyklu LOTOS Cup, dlatego nie wszyscy juniorzy wezmą w nich udział pierwszego dnia. Nazajutrz skład może zostać zmieniony przez pięciu rezerwowych: Dawid Kanik, Artur Kukuła, Krzysztof Leja, Jakub Przybyła i Jędrzej Ścisłowicz.

W następny weekend 15 i 16 stycznia odbędą się konkursy FIS Cup w Szczyrku-Skalitem na K-95 (HS 106), gdzie nasz skład będzie dość podobny, przy czym jako gospodarze będziemy mogli wystawić nie dziesięciu, a aż dwudziestu zawodników.


Jurek Kucharczyk, źródło: www.pzn.pl
oglądalność: (10137) komentarze: (75)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • anonim
    -

    Na PŚ w Japonii pewnie wybiorą się najlepsi zawodnicy z PK + Ł.Rutkowski, P.Żyła i ewentualnie Małysz. Kadra A z Kruczkiem pewnie zostanie w kraju trenować. Może jeszcze Stoch mógłby pojechać, ale trochę strach barać go do Japonii - mógłby się jeszcze bardziej rozregulować, choć z drugiej strony dobre występy podbudowały by go psychicznie.

  • anonim

    Japonia PK 7-9.01 i Korea PK 12-12.01 oraz PŚ Japonia 15-16.01: P.Żyła, J.Kot, G.Miętus, K.Murańka, T.Byrt oraz J.Ziobro lub A.Zapotoczny

    Harachow 8-9.01 PŚ loty A.Małysz, K.Stoch oraz ci co dostawali mało szans w PŚ: R.Śliż, M.Kot i Ł.Rutkowski

    W kraju trenują i przygotowują się do Zakpanego i MŚ w Oslo: S.Hula, K.Miętus, M.Bachleda, D.Kubacki

    FiS Cup Słowacja 08-09.01: 10 zawodników : A.Zapotoczny lub J.Ziobro (1 z nich w Azji), B.Klusek, W.Gąsienica-Kotelnicki, D.Kowal, R.Polinkiewicz, A.Kukuła, J.Ścisłowicz, K.Leja, A.Zniszczoł, D.Kanik")

    FIS Cup Szczyrk 15-16,01 20 zawodników: jak wyżej + K.Biegun, M.Kajzer, M.Miętus, J.Przybyła i ewentualnie inni juniorzy.

    Zakopane 21-23.01 (1 i 2 dzień 12 zawodników, 3 dnia 6 najlepszych z 2 poprzednich dni):
    A.Małysz, K.Stoch, R.Śliż, Ł.Rutkowski, M.Kot (wszyscy po lotach) oraz S.Hula, M.Bachleda, D.Kubacki, K.Miętus (wszyscy po treningu) oraz P.Żyła, J.Kot , K.Murańka (powrót z Azji)

    PK Neustadt 22-23.01: 8 zawodników,, którzy nie załapali się do grupy krajowej na Zakopane: G.Miętus,, B.Klusek, A.Zapotoczny, J.Ziobro, T.Byrt, D.Kowal + najlepszych po FIS cupach

  • andbal profesor
    Uprawnieni do startów w PK

    Zróbmy remanent składu na FC. Ponieważ napisano, iż zawodnicy maja zdobyć punkty FC potrzebne do startu w PK. Lecz do startu w Pk uprawniiają zdobyte punkty LGP czy PŚ. W składzie podstawowym mamy takich zawodników. Są to: Maciej Kot, Grzegorz Mietus i Jakub Kot. Dożywotnio też dają zdobyte punkty LPK czy PK. W składzie maja takie punkty Jan Ziobro i Dawid Kowal. Ponadto zdobyte punkty FC w ubiegłym sezonie też dają przepustkę na starty w PK. A w ubiegłym sezonie ze składu podstawowego i rezerwowego zdobyli: Zniszczoł, Kukuła, Polinkiewicz, Ścisłowicz, Kanik i Przybyła. Zatem z rezerw w tym roku w Pk nie może skakać tylko Krzysztof Leja, zaś z pierwszego Kotelnicki, Kojzar, Biegun i Marcin Miętus.

  • anonim
    Wybór zawodników

    Wybieranie zawodników w tym sezonie na kolejne zawody to jakieś artystyczne popisy. Nie ma tu żadnego ładu i pomysłu:

    1. Po co bracia Kotowie(nie wiem czy dobrze odmieniłem ;) ) jadą na Fis Cup na Słowację. Mogliby pojechać na PK lub nawet na PŚ na loty. Lepszym wyjściem byłby nawet spokojny trening, bo wiele nie poprawią skacząc z najwyższych belek w zawodach i słabej obsadzie. Poza tym zwolniłyby się miejsca dla młodych zawodników.

    2. Czemu na PK do Sapporo jedzie tak młody skład? To że nie wykorzystujemy limitów to nie jest zła decyzja a Zakopane już niedługo. Nie wiem jak chłopcy wytrzymają dłuższą zmianę strefy czasowej (5 konkursów). Jedyny pozytyw istniej, jeśli o to, że niektórzy mogą zostać na PŚ w Sapporo

    3. Kto jedzie do Harrachova? Hula, Kubacki, czy Bachleda powinni po TCS do Zakopanego trenować, bo nie ma sensu wożenie ich po PŚ skoro dalej skaczą bardzo słabo. W 2 tygodnie można dużo wypracować i wyjazd do Czech tylko to utrudni. Znając Kruczka i tak wyślę tych samych bo przecież on myśli, że innych skoczków w Polsce nie mamy. Jest Śliż, Żyła, Rutkowski i ktoś z nich mógłby pojechać.

  • anonim
    o żal

    No dokładnie Maciek i Kuba na Fis Cup....byłam kompletnie zdziwiona jak to zobaczyłam.... Myślałam że na PK ich wyślą...
    Czyżby to przez krytykę tatusia?
    naprawdę dziwne.

  • mistrz bywalec

    Panowie, nie wiem po co Koty-nieloty mają lecieć do Japonii by znowu klepać bulę. Niech się pokażą w FIS cupie i jeśli tam zajmą miejsce w pierwszej piątce można pomyśleć o udziale w PK dla nich.

  • jozek_sibek profesor
    @piotr186

    autor: piott186 (*192.neoplus.adsl.tpnet.pl), 04 stycznia 2011, 15:37
    jozek_sibek
    Łukasz Kruczek mówił że nie będzie żadnych zmian na Harrachov i bo i czasu za mało na takie roszady. Ostatni konkursu TCS 6 stycznia a pierwszy Harrachov już 8 stycznia.
    ------------------

    Mało czsu na roszady?
    Od tej pory do kwalifikacji PŚ w lotach w Harrachowie pozostało 3 doby,a Harrachov jest tuż za miedzą a nie na drugiej półkuli.
    Coś Ł.Kruczek za bardzo kurczowo trzyma się tych samych nazwisk.

    Loty w Harrachovie to będzie 12 i 13 konkurs PŚ w sezonie a on zmienił tylko 1 zawodnika ( K.Mietusa na R.Śliża)! K.Murańkę nie liczę ponieważ mieliśmy wtedy limit 7 zawodników.

    Rotacja w składzie "musi" być,inaczej to nie ma sensu.
    Czyżby Ł.Kruczek powielał H.Lepistoe,który w sezonie 2007/2008 niemal na wszystkie konkursy PŚ ciągał tylko 6 zawodników z M.Kotem i P.Żyłą,którzy w 32 konkursach PŚ nie zdobyli ani jednego pkt PŚ!

    PŚ sezon 2007/2008 - rozegrano 27 konkursów PŚ:

    1.K.Stoch ----- 27 startów w PŚ - 30 miejsce - 157 pkt
    2.A.Małysz ---- 25 startów w PŚ - 12 miejsce - 632
    3.M.Kot ----.--- 20 startów w PŚ - bez pkt PŚ
    4.M.Bachleda - 14 statrów w PŚ - 78 miejsce --- 5
    5.P.Żyła ------- 12 startów w PŚ - bez pkt PŚ
    6.S.Hula -.-.-.- 08 startów w PŚ - 72 miejsce -- 10
    7.K.Miętus -...- 04 startów w PŚ - bez pkt PŚ
    8.Ł.Rutkowski- 02 starty
    9.R.Mateja ---- 02 starty
    10.D.Kubacki - 02 starty
    11.K.Murańka- 01 start

    Po co D.Kubacki czy M.Bachleda (do niedawna K.Miętus) mają wyprówać flaki czy wylewać ostatnie poty,skoro doskonale wiedzą że i tak mają pewne miejsce w składzie na kolejne konkursy PŚ!

    To jakaś paranoja.
    Więc proszę się nie dziwić głupkowatym uśmieszkom Polskich zawodników po nieudanych skokach.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(42), 2011-01-04 21:44:26 ***

  • Barthelemew stały bywalec
    @HKS

    Myślę, że wiek jest jedynym argumentem trzymającym Estończyka przy kombinacji. Zobaczymy, ale jeśli w ciągu dwóch najbliższych lat nie będzie poprawy, to prawdopodobnie zobaczymy Nurmsalu w skokach.

  • HKS profesor

    @pepeleusz

    Dzięki za odpowiedź. W każdym razie ich wyniki w kombinacji budzą dużo większe uznanie. Mają i mocnych na skoczni i mocnych w biegu a większość z nich jest bardzo młoda.

    @Barthelemew

    na korzyść Nurmsalu działa jednak to że jak na kombinatora (biegacza) ma dopiero 19 lat i jeśli chodzi o bieg to może liczyć na poprawę. W juniorskich rozgrywkach bardzo biegowo nie odstawał także może jeszcze liczyć na poprawę ale będzie ciężko. Zobaczymy jak wypadna na jego tle Cieślar i Słowiok.

  • pepeleusz profesor
    -

    przypomniałem i sprawdziłem ,ze jeszcze na koniec kariery z kombinacji do biegów przeszedł Trond Einar Elden

  • pepeleusz profesor
    @egl

    Świetny przykład D. Koziska.Ja drugiego takiego przykładu przestawienia kombinatora na biegi sobie nie przypominam.Ten zawodnik jest ewenementem.Ale ewenementem jest też Pochwała, bo przesunięcia ze skoków do kombinacji(a zazwyczaj to wybór konkurencji) są częste w wieku juniorskim, ale Pochwała zrobił to w wieku 25 lat, po wielu latach braku trenowania biegów.Swietny efekt biegowy odbił się trochę na skokach, ale ogólnie rewelacja.
    @HKS - Estończycy mają wiele świetnych talentów skokowych, m.in Ilves(96) i Aigro(99), ale oni trenują też biegi i bardzo możliwe ze wybiorą kombinację.Typowym skoczkiem jest zaś całkiem niezły Sammelselg(93).Jakby Nurmsaalul wzmocnil ich w konkursie drużynowym na MSJ to mogliby powalczyć o ,,8".
    Nie sądze, żeby coraz częsciej uznani kombinatorzy przestawiali się na same skoki.

  • Barthelemew stały bywalec
    @HKS

    Nurmsalu też mnie zadziwia tym, że nadal pozostaje przy kombinacji. Mam jednak wrażenie, że w najbliższym czasie zobaczymy go w skokach, bo tak jak już wspomniałeś biega bardzo słabo i w końcu powinien to zrozumieć ;)

  • egl doświadczony
    @piotr186

    ja sobie przypominam chocby taki Dusan Kozisek , kiedys kombinator teraz biega w zawodach PŚ w biegach i to nawet z przyzwoitymi wynikami
    taki Hannu Manninen też czasem startował w PŚ biegaczy.

  • piotr186 profesor
    HKS

    Jakoś jak dotąd nie przypominam sobie przejścia jakiegoś zawodnika z Kombinacji od samych tylko biegów narciarskich . Jednak Biegi narciarskie to dość wytrzymałościowa dyscyplina i kombinatorzy trenują ją "na pól gwizdka", Skoki to trochę inaczej wygląda z treningiem i dlatego są przejęcia w ta stronę. dużo częściej. Zadko się zdarza żeby jakiś kombinator lepiej biegał niż skakał raczej to skoki są częściej dominujące u zawodników kombinacji niż biegi.

  • anonim
    Was ist los?!

    W ogóle nie rozumiem co się dzieje.
    Oni chyba ustalali te składy 01 stycznia o 2:00 w nocy, a że Ich nadal trzyma to nie wiedzą co robią.

  • HKS profesor

    Teraz to już chyba niemożliwe;) Czołówka jest zbyt wyrównana a nie da się zastosować uniwersalnego treningu bo zazwyczaj jak wzrasta forma biegowa to spada skokowa. Wydaje się że łatwiej w kombinacji mają dobrzy biegacze więc prędzej bym się spodziewał uniwersalnego zawodnika startującego w PŚ w biegach;]

  • piotr186 profesor

    Kiedyś jeszcze do lat 50 XX wieku z powodzeniem łączono startowanie równoczesne i w kombinacji norweskiej i w skokach narciarskich i to na największych imprezach. Może znowu wracają czasy kiedy zawodnicy będą tacy uniwersalni?

  • HKS profesor

    @piotr186

    Takie przejścia jak Pochwały nie są częste bo kombinacja jest mniej popularna i mniej opłacalna i fajnej jest być skoczniem;) Choć w wieku juniora bieganie i skakanie jest normalne i później się wybiera (zazwyczaj skoki) co widać choćby po profilach na FISIe;]

    Pochwała zrobił bardzo dobrze bo dalej skacze słabiuteńko i oddał kilka dobrych skoków (najlepszy to ten drugi z MP) a biega za to bardzo dobrze.

  • piotr186 profesor
    HKS

    Myślę że Koivuranta przeciera szlaki dla doświadczanych kombinatorów norweskich którzy przechodzą na same Skoki narciarskie. Sadze ze po jego precedensie będzie teraz to częstsze.

    Bo jak na razie to tylko we wstępnej fazie kariery kombinatorzy przechodzili na skoki.

    Odwrotnym prekursorem czyli doświadczony zawodnik ze skoków narciarskich przechodzi do kombinacji jest Tomasz Pochwała, ale takie przejścia raczej nie będą częste.
    Za to mogą być w najbliższych latach dużo częstsze takie przypadki jak Koivuranty.

  • HKS profesor

    @piotr186

    Masz rację ale to trochę inna skala bo jednak Chedala można lekko porównać do Lamy Chappuisa bo od kilku lat koło 10 się kręci. No ale w kombinacji mają dużo lepsze zaplecze prezentujące poziomie drugiej/trzeciej czy najsłabsi czwartej dziesiątki a w skokach jest tragedia.

    Mnie dziwi że Nurmsalu nie przejdzie do skoków bo w kombinacji skacze rewelacyjnie a słabiuteńko biega. Patrząc na przykład Koivuranty można zakładać że do 50 by się łapał spokojnie a być może walczyłby o 30. Ja im kibicuje w skokach i w kombinacji bo egzotyczne nacje to zawsze coś ciekawego ale w skokach raczej długo nic nie osiągną ;)

  • piotr186 profesor
    HKS

    Podobnie jest z francuzami - oni nawet maja arcy mocną drużynę w Kombinacji Norweskiej a skoczków żadnych na poziome po za paroma wystrzałami Chedala, czy dawniej Lazzaroneigo.

    Dziwne to.

  • HKS profesor

    Dla ciekawskich mistrzostwa Estonii wygrał kombinator Nurmsalu, który zdeklasował resztę. O dziwo Estonia ma całkiem mocną (trzeźwo oceniając ich możliwości) kadrę w kombinacji norweskiej a w skokach teraz już nie istnieją.

    Dla zainteresowanych więcej tutaj:
    www. kombinacjanorweska. dbv.pl/news.php?readmore=112

  • piotr186 profesor
    jozek_sibek

    Finowie przed chwilą podali kadry - jci zawodnicy którzy jadą na PK do Sapporo wystąpią też tydzień później na PŚ.. Sądzę ze Polski sztab trenerski zrobi to samo - ktoś z kadry wysłanej na PK do Sapporo pozostanie na PŚ albo pojadą wszyscy na PK do Korei po czym wszyscy wrócą na PŚ do Saporro.

    Z przez ciebie wymienionych zawodników na wyjazd do Japonii w grę wchodzą tylko Adam Małysz i Kamil Stoch ewentualnie jeszcze Stefan Hula i Rafał Śliż oraz Piotr Żyła (chociaż gdyby był przymierzany na PŚ do Japonii to pojechałby już na PK do Saporro). Bracia Kotowie będą na FIS Cup-ie na Słowacji a zaraz potem jest FIS Cup w Szczyrku i jestem przekonany że oni tam wystąpią.

    Kubacki, K.Miętus czy Bachleda (a być może też Hula) zostaną z Kruczkiem aby potrenować o czym mówił sam Kruczek.

    Rutkowski nie jest chyba w formie - zdaje się że ostatnio nie skakał nawet w PK, gdyby był planowany do startowania na PŚ do Japonii to już by poleciał także na PK

  • Maciek5052 profesor

    Widzę , że z tej strony co drugi z Was nadawałby się na trenera naszej reprezentacji : D Cóż za urodzaj ekspertów :) Aż miło , to oznacza że za 10 lat Polska będzie potęgą w skokach narciarskich :)

  • anonim
    jozek_sibek

    Łukasz Kruczek mówił że nie będzie żadnych zmian na Harrachov i bo i czasu za mało na takie roszady. Ostatni konkursu TCS 6 stycznia a pierwszy Harrachov już 8 stycznia.

  • jozek_sibek profesor
    @piotr186

    Gdyby do Japoni pojechało 8 zawodników,to jak już pisałem 2 czy 3 najlepszych mogłoby pozostać na PŚ a reszta do Korei na PK,ale przy 5?
    Jestem na 99 % pewny że cała "5" pojedzie na PK do Korei a kandydatów na PŚ w Sapporo jest 2 razy więcej niż miejsc.

  • jozek_sibek profesor
    @damrs22

    W poprzednim sezonie Ł.Rutkowski punktował w I konkursie PŚ w Kuusamo - 28 miejsce.
    Puzniej po 5 słabszych wystepach (41,47,60,37,50) miał przerwę i nie występował w T4S.
    9 i 10 stycznia dobrze zaprezentował się w konkursach lotów narciarskich w Bad Mitterndorf - 13 i 25 miejsce. Następnie zajął 2 razy 13 miejsce w PŚ w Sapporo i raz zapunktował w Zakopanem - 25 i 31 lokata.

    Kto wie,może i tym razem Ł.Kruczek planuje podobne rozwiązanie - loty w Harrachovie i PŚ w Sapporo,a przy udanych wynikach start w PŚ w Zakopanem?
    Łukasz miał trochę przerwy i może doszedł do siebie?

  • piotr186 profesor

    Ewentualnie możną bez stresu posłać na PŚ razem z Małyszem i Stochem "bez kadrowca" Piotr Żyłę czy Rafała Śliża.

    Po Żyle czy Śliżu nikt nie oczekuje wyników a mogą uciułać parę punktów do PŚ a nawet osiągnąć "życiowe" osiągnięcia jak będzie słaba obsada.

  • piotr186 profesor
    jozek_sibek

    Ale po Harrachovie Kruczek deklaruje spokojny treningowy skoczkami typu Kubacki,K.Miętus,Bachleda,Hula więc raczej oni nie pojadą na PŚ do Japonii (Hula może ewentualnie pojedzie).

    Jeśli wybrano takie składy to sądzę ze ktoś po PK w Saporro pozostanie już na PŚ i są to w pierwszej kolejności G.Miętus i Murańka.

    Pewnie wiele ekip desygnuje składy w ten sposób żeby raz lecieć do Japonii i na PK na PŚ. No chyba ze tym razem do Japonii zjadą się wszyscy najlepsi. Ale bardziej jest prawdopodobnie ze pojada zawodnicy pierwszej dziesiątki a dość gremialnie odpuszcza niż z drugiej i trzeciej dziesiątki.

    Ciekawa jest sprawa z Morgensternem bo zwykle jeździł na Ps do Sapporo ale teraz ma dużą przewagę w PŚ a formy nigdy nie umiał zbyt długo utrzymać (A istotniejsze dla Morgensterna są MŚ niż PŚ). z drugiej strony musi się liczyć ze na PŚ w Saporro pojedzie Adam Małysz a później w perspektywie jest ZakopaneX3. gdzie Morgenstern raczej straci niż zyska.

  • jozek_sibek profesor
    @Emil

    Ja nie daję ani 0.01 % że Polacy zastosowaliby taka kombinację.
    Siedem kokursów + 2 kwalifikacje (nie licząc skoków treningowych) w ciągu 10 dni!
    Młodzieżówka zajechałaby się na amen.

    Na start w PŚ w Japoni pozostaje b.duzo kandydatów:

    1.A.Małysz ----- A kadra
    2.K.Stoch ------ A
    3.S.Hula -.-.-.-- A
    4.M.Bachleda -- A
    5.D.Kubacki ...- A
    6.R.Sliż --.---.-- A
    7.M.Kot --.--.--- A
    8.K.Miętus -..-.- A
    9.Ł.Rutkowski - A
    10.P.Żyła ------ bez kadry
    11.J.Kot -------- B

    Z tej "11" bez problemów idzie wybrać "6" na PŚ w Sapporo.

  • misiek stały bywalec

    Do Harrachova powinni pojechać skoczkowie w dobrej formie tj. Małysz i Stoch. Dokooptować do nich Żyłę i Śliża ( oni i tak już wiele gorzej skakać nie mogą). Hula, K.Miętus, Kubacki i Bachleda niech trenują przed Zakopanem, bo coś czuje, że w tym roku będzie wielka kompromitacja przed własną publicznością.
    Na PK do Japonii nikogo bym nie wysyłał, bo tak na prawdę nikt nie rokuje na miejsce w "10".
    Ogólnie ten sezon poza Małyszem, Stochem i Hulą wszyscy polscy skoczkowie musza uznać za nieudany. Zamiast startować w zawodach, powinni się skupić na treningu i dobrym zaprezentowaniu się w Zakopanem.

  • anonim
    koty i inni

    koty wiedzą co to Japonia i Korea ,wiedzą dobrze że to męczarnia a tu przydało by się jak najlepiej zaprezentować w PŚ w Zakopanem . potrenują spokojnie a Murańki ,Miętusy i inni niech orają i przemierzają tysiące kilometrów ,wrócą bez treningu ale za to z wrażeniami że wdzieli JaponieI i Koree .Jednym słowem Koty nie dali się wepchnąć na wyjazd chociaż byli brani pod uwagę . Jeszcze jedna bardzo ważna sprawa to zaraz po przyjeżdzie z Korei są FIS CAPY w Szczyrku a to mają być eliminace na MŚ juniorów , więc niech sobie radzą ci którzy dali się wepchnąć na Japonię i Koree . Dosłownie prosto z busa na skocznie , a najlepiej to niech się już w busiku przebiorą do skakania bo inaczej mogą już nie zdążyć na start . TO JEST WŁAŚNIE NIEKTÓRYCH POLITYKA

  • anonim

    http://sport.wp.pl/kat,1 835,title,Malysz-wskoczyl -na-podium-w-klasyfikacji-TCS,wid,13002019,skoki _wiadom osc.html ADAM LECI DO JAPONI DO SAPORRO

  • damrs22 stały bywalec

    No i barkuje mi tu Łukasza Rutkowskiego. O ile pamiętam to rok temu właśnie w Saporo złapał niezłą formę, bo początek sezonu miał tak samo słaby jak w tym sezonie.

  • Emil profesor

    Chociaż nie. Jest w piątek samolot z Seulu do Sapporo. Wylot o 8 a przylot o 12:50. Spokojnie da się wyrobić :)

  • gina profesor
    kibic polskich skoków

    Generalnie nie ma się czemu dziwić. Czy gdzieś w telewizji, czy w prasie pisze się o zawodnikach zajmujących 30-40 miejsce? O lekkoatletach, pływakach, czy innych narciarzach poza Justyną? Czy jest w takich przypadkach o czym mówić? Zasada jest prosta - osiągnij coś, wybij się, a będą pisać, mówić, zaproszą do telewizji. Gdyby w każdej dyscyplinie sportu omawiano wszystkich sportowców to mielibyśmy tylko długie pogadanki nie wiadomo o kim. No oczywiście jest jeden wyjątek - najjaśniejsza polska piłka nożna....

  • Emil profesor

    @jozek_sibek. Faktycznie chociaż teoretycznie można odpuścić ostatni konkurs w Korei ewentualnie wycofać skoczków po 1 serii i gnać autostradą do Seulu na samolot do Sapporo na 18 :P. Chyba że wyruszą rano ale wtedy najwcześniejszy samolot wyląduje w Sapporo o 14:30 a treningi się zaczynają o 15. (chyba że się je opuści)

  • anonim

    Redaktorzy TVP nie zadadza takiego pytania bo wg ich wszystko jest cacy i sa dyletantami.Oni nie maja kompletnie pojecia o skokach narciarskich i podejrzewam ze niektorzy nie wiedza co to Puchar Kontynenltalny.Dla TVP i ludzi z redakcji sportowej liczy sie tylko Małysz, o Małyszu wiedzą wszystko i na tym ich wiedza na temat skoków konczy.Zamiast wyników PK które w ogole nie sa podawane w TV w tym czasie w wiadomosciach sportowych daja news o Małyszu jak sie czuje itp, nawet o jego hobby a o wynikich PK nawet nie wspomna.Mnie to tez wczesniej nie draznilo tak ale teraz to irytuje.Zdarza im sie nie podac czasami wynikow pozostałych orłów ze Stochem na czele bo Małysz najwazniejszy.Dopiero jak Stoch przegoni Małysza albo zajmie tam miejsce w 10-tce to laskawie podadza wynik.Temat w studiu tvp Małysz.Jak Małysz skoczy, ile Małysz skoczy w jakiej formie, takie tylko pytania sa do Tajnera.Dlatego zycze sobie zeby ktos doskoczyl do Małysza z Polaków i skakał tak daleko jak on a czasami nawet zeby go przeskoczył.Na złość nie dla kibiców tylko dla TVP.

  • adidas87 bywalec
    do rrr

    Do tego trzeba pewnie dołożyć kolejne wyjazdy do Kambodży Pana Tajnera-złodzieja Polskich kibiców! Szkoda,że redaktorzy tvp(zresztą nie rzogarnięci) nie zadają mu takich pytań dlaczego poraz kolejny związku nie stać na wysłanie zawodniów na PK?! Według mnie Pzn to podobne bagno do Pzpn szkoda tylko,że prezydent RP nie orientował się w sytuacji,ale trzeba Go uświadomić to może po następnej kolacji prezes Tajner nie będzie taki zadowolny przed kamerami?!

  • jozek_sibek profesor
    @ Emil

    Kadra B po konkursach PK w Sapporo (7 - 9.01.2011) przeniesie się na konkursy PK do Korei (12 - 13.01.2011).
    Natomiast konkursy PŚ w Sapporo są już 15 - 16.01.2011,a kwalifikacjie dzien wcześniej,więc nie zdążą powrócić do Japoni na PŚ.

    Skoro na konkury PŚ nie pojedzie pełna aktualna drużyna z T4S,to jak pisałem ponizej z kadrą B (5 zawodników) powinni jechać P.Żyła,M.Kot czy J.Kot i pozostać na PŚ (reszta do Korei) a nie pętać się w FIS Cupie na Słowacji.

  • rrr początkujący

    nie wykorzystujemy limitu w pk bo pieniadze na wyjazd do japonii zostaly zainwestowane w inny sposob najpierw wycieczka apoloniusza do mroznego kuusamo a teraz wojaże po austrii.a co do skladu na fis cup to zgadzam sie wysylanie kuby i macka to nieporozumienie z dwoch powodow pierwszy bo blokują miejsce młodszym chlopakom ktorzy nie maja jeszcze pkt, drugi sa po prostu za dobrzy na tego typu zawody.

  • anonim
    do pawelf1

    A ja myślę,że w przypadku Twojej osoby mamy do czynienia ze skąpym działaczem PZN co szkoda mu pare groszy na wysy=łanie polskich skoczków na zawody międzynarodowe! Nasi skoczkowie w wieku 15,16 lat muszą kisić się na małych skoczniach w Lotos Cup i wygrywają swietnie...a jak w końcu dopuszczą do rywalizacji międzynarodowej to co?! BULA!

  • jozek_sibek profesor
    @ Fan

    Pięć konkursów PK - 3 w Japoni + 2 w Korei.

  • adidas87 bywalec
    Dla mnie to również skandal PZN!

    Koty na Fis Cupie?! Blokują tylko miejsce młodym skoczką.Według mnie powinni razem z Żyła pojechać na PK! A jeśli już naszego skąpego prezesika nie stać to chociaż jako przedskoczkowie niech poskaczą na mamucie!

  • anonim

    Sklad na PK oki, tylko czemu nie ma tam Żyły? Powinien jezdzic na PK przynajmniej taka z tego przecietniaka korzysc.Broncie wysylac go na mamuta do Harrachova, mam nadzieje ze ta mozliwosc jest wykluczona.
    A kadrowiec Kruczka Maciej Kot jest w ogole w tej kadrze jeszcze? Bo ostatnio to fis cupy i PK tylko zalicza, nie jestem jakims wielbicielem tego zawodnika, ale jak w PŚ na bule mógł spadać Miętus czy starszy teraz spada Hula to równie dobrze mozna by dac szanse Kotu.Czyzby krytyka tatusia podzialala na PZN ze jego synkowie beda skakac w Pucharze dla miernot z 14 latkami czy pół amatorami na Słowacji.Wszystko na to wskazuje.

  • pawelf1 profesor
    Fan (*-87.tomaszow.mm.pl), 04 stycznia 2011, 13:22

    Skandal w............
    Czytam to któryś raz ......wnioskuję że mam do czynienia z Rodzicem niedocenionego młodego skoczka.......)

  • nieznany weteran

    Moim zdaniem dobrze sie stalo, ze nie wykorzystujemy limitu. Podroz do Azji i pobyt tam to kosztowna sprawa, Nie chce, by fundowano kolejne wycieczki tym samym nielotom. Ci, ktorych zdecydowano sie wyslac, maja nikle doswiadczenie i mozna im dac szanse. Jednak kazdego z nich nalezy rozliczyc z wynikow, a nie wmawiac, ze jada sie uczyc.

  • pawelf1 profesor
    A MOŻE ....

    Koty zostają by potrenować z kadrą . Takie treningi zapowiada po Harachowie Kruczek .Do Zakopanego będą 2 tygodnie więc można spokojnie potrenować , Z tego powodu nie zdziwił bym się gdyby na PŚ do Saporo nie pojechał nikt z kadry Kruczka (tej części obecnej na TCS) , tylko rezerwy wzmocnione (i to jak....))))))) Małyszem.............

  • Emil profesor

    @józek_sibek. Kruczek mówił że po Harrachovie będzie dużo czasu na spokojny trening czyli wnioskuję że z Kadry A nikt nie pojedzie. Nie zdziwiłbym się jeśli by na PŚ została ta sama piątka z PK (jeśli Kłusek zdobędzie jakieś punkty) + Adam.

  • anonim
    Skandal PZN!

    ..Dla wielu skoczków słowackie zawody na K-90 (HS 100) będą okazją do zdobycia punktów, uprawniających do startowania w Pucharze Kontynentalnym''.Tylko po co tam KOTY I KOWAL?! Blokują i dołuja młodych skoczków typu Krzysiu Leja :( Oni powinni jechać na PK do Sapporo.Po co było kosztem formy zimą latem walczyć na siłe o limity skoro znowu ich nie wykorzystujemy(i to na dodatek 4 konkursy przed nami),bo prezes Tajner zamiast dołożyć ze swojej kieszeni woli sam świecić przed tv?! Swoją drogą to gdzie będą startować nie powołani nigdzie Piotr Żyła,Łukasz Rutkowski?!

  • piotr186 profesor
    jozek_sibek

    Co do PK:

    limity limitami, ale ciężko mi znaleźć uzasadnienie dla ciągania nastolatków do Japonii. . Niezbyt to korzystne dla nich nawet jeśli uwzględniamy ze są to kila startów, także w Korei a nie tylko Japonia a być może zostaną także na PŚ w Saporro. Dlatego myślę ze ta piątka wystarczy. Nawet Austriacy zywkle nie wysyłają pełnego limitu na Japońskie zawody.

    Co do ewentualnego wyjazdu Adama Małysza do Japonii:

    W tym roku MŚ są wyjątkowo późno (przełom lutego i marca) więc pewnie większość jeśli nie cała czołówka do Japonii pewnie się pofatyguje tak jak w seoznie 2003/2004. Generalnie więc byłoby źle jakby Adam odpuścił zawody. Na razie należy poczekać do przyszłego tygodnia po Harrachovie chyba powinno być mniej więcej wiadomo kto pojedzie a kto nie do Japonii.

  • piotr186 profesor

    Koty w FIs Cup.. Widać brakuje protekcji ojca i załatwień miejsc w kadrze na PŚ. Od ka Rafał Kot przestał być fizjoterapeutą kadry to Maciej kot w Pucharze Świata nie wystąpił.

  • jozek_sibek profesor
    Znowu niewykorzystujemy limit 8 zawodników.

    W Japoni w PK startują:

    1.K.Murańka
    2.T.Byrt
    3.G.Miętus
    4.B.Kłusek
    5.A.Zapotoczny

    Mogli jeszcze jechać:

    1.P.Żyła
    2.M.Kot
    3.K.Miętus - lub
    4.J.Kot

    Dwóch czy trzech najlepszych z wymienionej 8 mogłoby pozostać w Sapporo na konkursy PŚ,które odbędą się tydzień później,a pozostali pojechać na konkursy PK w Pyeongchang.
    Tak było rok temu - w Sapporo pozostali D.Kubacki i M.Kot.

    Do "powiedzmy 2 najlepszych" mogłoby dołaczyć 4 zawodników,którzy pozostali w kraju.
    Rok temu konkursy PŚ w Japoni opuścili A.Małysz i K.Stoch,więc 4 z pozostałych:

    1.S.Hula
    2.M.Bachleda
    3.D.Kubacki
    4.R.Sliż
    5.Ł.Rutkowski - jeśli poprawił już formę.

    Ps.
    Chodzą słuchy,że tym razem A.Małysz zastanawia się czy nie jechać do Sapporo na konkursy PŚ.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(42), 2011-01-04 17:26:48 ***

  • ZKuba36 profesor
    Test

    Bardzo dobry skład na PK w Japonii. Pojadą najbardziej utalentowani zawodnicy kadry trenera Celeja. Myślę, że rezultaty tych zawodów dadzą nam odpowiedż na przydatność Celeja do szkolenia tych skoczków.

  • anonim

    Tata Kto śmiał skrytykować PZN i treneiro Kruczka w TV to Koty juniory jada na FIS, a nie na wycieczkę do Japonii.

  • anonim

    Noriaki Kasai w Innsbrucku oddał ostatnie skoki w tegorocznym Turnieju Czterech Skoczni. 38-letni Japończyk wycofał się z imprezy.

    W Japonii czekają nas bardzo ważne zawody Pucharu Świata - tłumaczył w ten sposób swoją nieobecność w Bischofshofen.

  • lol doświadczony

    Koty na Fis Cup?! :D
    Coraz bardziej mnie zadziwia polityka PZN.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl