PŚ w Lahti: Austriacy wygrywają, Polacy na 3. miejscu - rewelacyjny Małysz!

  • 2011-03-12 17:47

Reprezentanci Austrii okazali się najlepsi podczas dzisiejszego konkursu drużynowego z cyklu Pucharu Świata w fińskim Lahti (1086 pkt). Podopieczni Alexandra Pointnera wyprzedzili drugich Norwegów o 20,7 pkt.

Swoje zwycięstwo Austriacy zawdzięczają kapitalnym skokom Martina Kocha (125m, 130,5m), Andreasa Koflera (124m, 125,5m), Gregora Schlierenzauera (122,5m, 123,5m) oraz Thomasa Morgensterna (126,5m, 127,5m).

Na drugiej pozycji znaleźli się podopieczni Miki Kojonkoskiego. Najdalej z Norwegów latał Tom Hilde (125,5m, 129m). Dalekie skoki oddali również Anders Bardal (127m, 123,5m), Johan Remen Evensen (125,5m, 125m) oraz Anders Jacobsen (119m, 119m).

Na najniższym stopniu podium po raz czwarty w historii startów Polaków w zawodach drużynowych Pucharu Świata znaleźli się nasi reprezentanci. Najdalej z naszych zawodników szybował Adam Małysz. "Orzeł z Wisły" lądował dzisiaj na 126,5m i 131,5m. Wspaniałe skoki oddał również Kamil Stoch (127m, 127,5m). Z dobrej strony pokazał się Piotr Żyła (118m, 119,5m), a nieco gorzej spisał się Tomasz Byrt (112,5m, 114m).

Tuż za podium sklasyfikowani zostali reprezentanci Niemiec. Na piątej lokacie uplasowali się Słoweńcy, na szóstej Finowie, a czołową ósemkę zamknęli Japończycy i Czesi. Swój udział w zawodach na pierwszej serii konkursowej zakończyli Estończycy.

Gdyby dzisiaj odbywał się konkurs indywidualny, to triumfowałby w nim Adam Małysz. Polak o 6,5 pkt wyprzedziły drugiego Toma Hilde z Norwegii. Na najniższym stopniu podium stanąłby Thomas Morgenstern, a czwarty byłby Severin Freund. Kamil Stoch zająłby 5. lokatę, Piotr Żyła byłby 19., a Tomasz Byrt 32.


WYNIKI I KLASYFIKACJE:
Zobacz wyniki po I serii konkursu »
Zobacz końcowe wyniki konkursu »
Zobacz nieoficjalne wyniki indywidualne konkursu >>
Zobacz aktualną klasyfikację generalną Pucharu Świata...»

Adam MałyszAdam Małysz
fot. Tadeusz Mieczyński

FOTORELACJA


Sebastian Kaniewski, źródło: Informacja własna
oglądalność: (31337) komentarze: (393)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Tak było w tym sezonie - 2010/2011

    Najlepsi w konkursach drużynowych - wszystkie konkursy w sezonie:

    PŚ (Kuusamo + Willingen + Oberstdorf) oraz MŚ Oslo (średnia + duża skocznia) + PŚ w Lahti:

    1.Austria --..-- 400 + 400 + 400 + 400 + 400 + 400 =2400 pkt
    2.Norwegia --- 350 + 250 + 350 + 350 + 350 + 350 =2000
    3.Niemcy -...-- 100 + 350 + 300 + 300 + 250 + 250 =1550
    4.POLSKA -..-- 200 + 300 + 150 + 250 + 200 + 300 =1400
    5.Japonia ----- 300 + 150 + 200 + 200 + 150 + 100 =1100
    6.Finlandia -..- 250 + 200 + 250 + 050 + 100 + 150 =1000
    6.Słowenia -..- 150 + 100 + 100 + 150 + 300 + 200 =1000
    8.Czechy -...-- 000 + 050 + 050 + 100 + 050 + 050 = 300
    9.Rosja --.-.-.- 050 + 000 + 000 + 000 + 000 + 050 = 050
    -------------
    0.Szwajcaria .. 000 + xxx + xxx + 000 + xxx + xxx
    0.Włochy --.--- 000 + 000 + xxx + 000 + xxx + xxx
    0.Kazachstan . 000 + xxx + xxx + 000 + 000 + xxx
    0.Estonia --..-- xxx + xxx + xxx + xxx + xxx + 000

    000 - bez pkt
    xxx - nie startował

  • jozek_sibek profesor
    Najlepsi w konkursach drużynowych w PŚ

    Klasyfikacja po 4 konkursach (Kuusamo + Willingen + Oberstdorf + Lahti):

    1.Austria --..-- 400 + 400 + 400 + 400 =1600 pkt
    2.Norwegia --- 350 + 250 + 350 + 350 =1300
    3.Niemcy -...-- 100 + 350 + 300 + 250 =1000
    4.POLSKA -..-- 200 + 300 + 150 + 300 = 950
    5.Finlandia --.- 250 + 200 + 250 + 150 = 850
    5.Japonia -..-.- 300 + 150 + 200 + 100 = 750
    7.Słowenia -..- 150 + 100 + 100 + 200 = 550
    8.Czechy --..-- 000 + 050 + 050 + 050 = 150
    9.Rosja --.-.--- 050 + 000 + 000 + 000 = 050
    -------------
    0.Szwajcaria .- 000 + xxx + xxx + xxx
    0.Włochy ------ 000 + 000 + xxx + xxx
    0.Kazachstan - 000 + xxx + xxx + xxx
    0.Estonia --.--- xxx + xxx + xxx + 000

  • jozek_sibek profesor
    Sobotnie skoki Polaków w Lahti

    Nieoficjalne wyniki indywidualne w konkursie drużynowym:

    1.MAŁYSZ Adam ------------ 126.5 m - 131.5 m - 288.9 pkt
    2.HILDE Tom ---------------- 125.5 m - 129.0 m - 282.4
    3.MORGENSTERN Thomas .. 126.5 m - 127.5 m - 282.1
    4.FREUND Severin ---------- 129.0 m - 128.5 m - 280.1
    5.STOCH Kamil ----.---.----- 127.0 m - 127.5 m - 279.6
    6.KOCH Martin ---.----.------ 125.0 m - 130.5 m - 273.9
    7.HAUTAMAEKI Matti ---.---- 128.0 m - 123.5 m - 272.6
    8.BARDAL Anders ----------- 127.0 m - 123.5 m - 270.3
    9.KOFLER Andreas ---------- 124.0 m - 125.5 m - 268.3
    10.EVENSEN Johan Remen - 125.5 m - 125.0 m - 266.6
    -----------------
    19.ŻYŁA Piotr ---------------- 118.0 m - 119.5 m - 241.6
    32.BYRT Tomasz --.--.---.--- 112.5 m - 114.0 m - 218.2

    Wyniki z uwzględnieniem siły wiatru,ale bez uwzglednienia belki startowej.

  • jozek_sibek profesor
    Sobotnie skoki Polaków w Lahti

    Miejsca Polaków w konkursie drużynowym:

    1.T.Byrt --.-- 8 i 8 miejsce w I grupie
    2.P.Żyła -.-.- 3 i 4 miejsce w II grupie
    3.K.Stoch --- 1 i 1 miejsce w III grupie
    4.A.Małysz .- 1 i 1 miejsce w IV grupie

    Odległości Polaków w konkursie drużynowym:

    1.T.Byrt --.-- 112.5m - 106.2 pkt i 114.0m - 218.2 pkt
    2.P.Żyła -.-.- 118.0m - 119.3 pkt i 119.5m - 241.6
    3.K.Stoch --- 127.0m - 139.3 pkt i 127.5m - 279.6
    4.A.Małysz .- 126.5m - 139.0 pkt i 131.5m - 288.9 - najlepszy wynik konkursu

    I runda - I,II i IV grupa startowała z 10,natomiast III grupa z 11 belki startowej.
    II runda - I grupa startowała z 10,pozostali z 11 belki startowej.

    Miejsca z uwzględnieniem siły wiatru,ale bez uwzględnienia belki startowej.

  • jozek_sibek profesor
    Sobotni konkurs drużynowy w Lahti

    Wyniki końcowe konkursu:

    1.Austria ------ 1086.0 pkt
    2.Norwegia -... 1065.3
    3.POLSKA ---.- 1028.3
    4.Niemcy -.--.- 1017.9
    5.Słowenia ----- 999.7
    6.Finlandia ----- 960.1
    7.Japonia -.-.-.- 939.6
    8.Czechy --.-.-- 937.7
    ---------
    9.Estonia ------- 249.1

  • jozek_sibek profesor
    Sobotnie skoki Polaków w Lahti

    Miejsca Polaków w I serii konkursu drużynowego:

    1.T.Byrt --.-- 8 miejsce w I grupie
    2.P.Żyła -.-.- 3 miejsce w II grupie
    3.K.Stoch --- 1 miejsce w III grupie
    4.A.Małysz .- 1 miejsce w IV grupie

    Odległości Polaków w I serii konkursu drużynowego:

    4.T.Byrt --.-- 112.5m - 106.2 pkt
    3.P.Żyła -.-.- 118.0m - 119.3
    2.K.Stoch --- 127.0m - 139.3
    1.A.Małysz .- 126.5m - 139.0 - najlepszy wynik ze skaczących z 10 belki

    I,II i IV grupa startowała z 10 belki startowej,natomiast III grupa z 11 belki.

    Miejsca z uwzględnieniem siły wiatru,ale bez uwzględnienia belki startowej.

  • jozek_sibek profesor
    Sobotni konkurs drużynowy w Lahti

    Wyniki po I serii konkursu:

    1.Austria ------- 531.5 pkt
    2.Norwegia -...- 530.8
    3.POLSKA ---.-- 503.8
    4.Niemcy -.--.-- 490.6
    5.Słowenia ----- 486.3
    6.Finlandia ----- 485.2
    7.Japonia -.-.-.- 467.6
    8.Czechy --.-.-- 464.6
    ---------
    9.Estonia ------- 249.1

  • jozek_sibek profesor
    Sobotnie skoki Polaków w Lahti

    Miejsca Polaków w sobotniej serii próbnej:

    1.A.Małysz .- 1 miejsce
    2.K.Stoch --- 8
    3.P.Żyła -.-- 18
    4.T.Byrt ---- 30

    Odległości Polaków w sobotniej serii próbnej:

    1.A.Małysz . 127.0m - 82.2 pkt
    2.K.Stoch -- 122.0m - 72.7
    3.P.Żyła -.-- 115.5m - 62.5
    4.T.Byrt ---- 109.5m - 51.3

    Miejsca z uwzględnieniem siły wiatru i belki startowej.

    P.Żyła skakał z 9 belki,pozostali Polacy z 10 belki.

  • jozek_sibek profesor
    Tak było w tym sezonie - 2010/2011

    Najlepsi w konkursach drużynowych - wszystkie konkursy:

    PŚ (Kuusamo + Willingen + Oberstdorf) oraz MŚ Oslo (średnia + duża skocznia):

    1.Austria --..-- 400 + 400 + 400 + 400 + 400 =2000 pkt
    2.Norwegia --- 350 + 250 + 350 + 350 + 350 =1650
    3.Niemcy -...-- 100 + 350 + 300 + 300 + 250 =1300
    4.POLSKA -..-- 200 + 300 + 150 + 250 + 200 =1100
    5.Japonia ----- 300 + 150 + 200 + 200 + 150 =1000
    6.Finlandia -..- 250 + 200 + 250 + 050 + 100 = 850
    7.Słowenia -..- 150 + 100 + 100 + 150 + 300 = 800
    8.Czechy -...-- 000 + 050 + 050 + 100 + 050 = 250
    9.Rosja --.-.-.- 050 + 000 + 000 + 000 + 000 = 050
    -------------
    0.Szwajcaria .. 000 + xxx + xxx + 000 + xxx
    0.Włochy --.--- 000 + 000 + xxx + 000 + xxx
    0.Kazachstan . 000 + xxx + xxx + 000 + 000

    000 - bez pkt
    xxx - nie startował

  • jozek_sibek profesor
    Tak było na Mistrzostwach Świata w Oslo

    Skocznia średnia + duża ( 27.02 i 5.03.2011):

    1.Austria --..-- 400 + 400 = 800 pkt
    2.Norwegia --- 350 + 350 = 700
    3.Niemcy -...-- 300 + 250 = 550
    4.POLSKA -..-- 250 + 200 = 450
    4.Słowenia -..- 150 + 300 = 450
    6.Japonia ----- 200 + 150 = 350
    7.Czechy -...-- 100 + 050 = 150
    7.Finlandia -..- 050 + 100 = 150
    -------------
    0.Rosja --.-.-.- 000 + 000
    0.Szwajcaria .. 000 + xxx
    0.Włochy --.--- 000 + xxx
    0.Kazachstan . 000 + 000

    000 - bez pkt
    xxx - nie startował

  • jozek_sibek profesor
    Tak było w tym sezonie w PŚ

    Najlepsi w konkursach drużynowych

    Klasyfikacja po 3 konkursach (Kuusamo + Willingen + Oberstdorf):

    1.Austria --..-- 400 + 400 + 400 =1200 pkt
    2.Norwegia --- 350 + 250 + 350 = 950
    3.Niemcy -...-- 100 + 350 + 300 = 750
    4.Finlandia -..- 250 + 200 + 250 = 700
    5.POLSKA -..-- 200 + 300 + 150 = 650
    5.Japonia ----- 300 + 150 + 200 = 650
    7.Słowenia -..- 150 + 100 + 100 = 350
    8.Czechy -...-- 000 + 050 + 050 = 100
    9.Rosja --.-.-.- 050 + 000 + 000 = 050
    -------------
    0.Szwajcaria .. 000 + xxx + xxx
    0.Włochy --.--- 000 + 000 + xxx
    0.Kazachstan . 000 + xxx + xxx

    000 - bez pkt
    xxx - nie startował

  • davsol początkujący
    Palce wskazujące uniesione

    Palce wskazujące uniesione triumfalnie po skoku 131,5 Adama to było wzruszające...

  • anonim
    Nasi w Lahti

    1 Seria

    Kamil Stoch - 127.0m
    http://www.youtube.com/watch?v=OQ7Ag7vY3l4

    Adam Małysz - 126.5m
    http://www.youtube.com/watch?v=t8lNNKcYHXo

    2 seria

    Kamil Stoch - 127.0m
    http://www.youtube.com/watch?v=c0Yz2HVxL3M

    Adam Malysz - 131.5m
    http://www.youtube.com/watch?v=zFBkRPwkwgI

  • newryn stały bywalec

    Całe szczęście, że Kruczek nie wypatrzył Żyłę wcześniej, bo pewnie teraz Piotr skakał by na poziomie Kubackiego.. Ciekawe, jak dzisiaj Maciek by dał sobie radę -zamiast Byrta. Niestety -ten czwarty to nadal wielka przypadkowość i tutaj mamy nadal problem..

  • anonim

    Chruścicki dziś nieźle zagadał po ostatnim skoku Morgiego: " Gdzie się podział Kofi ? pewnie już kawę pije o ile w ogóle kawę pije" :)

  • Anka89 początkujący

    To było cudowne! Szkoda tylko, że tydzień temu im się nie udało ale i tak się cieszę.. aż mi łzy wzruszenia polpłynęły..Gratulacje chłopaki!

  • anonim
    ogólnie

    Podziw. Szacunek. Uznanie. Każdy nazywa te uczucia jak chce. Jestem 20 letnim studentem. Łatwo obliczyć że apogeum kariery p.Adama przypadło ma mniej więcej 10 rok mojego życia. Ba, napiszę więcej. kilka dni wcześniej (przed pamiętnym 1.01.2001) dostałem narty, ot, od wuja który pracował za granicą. Postanowiliśmy z kumplem pojeździć, ot tak niezobowiązująco sobie z górki. Pamiętam to jak dziś. Wróciłem do domu a tam wielkie poruszenie- Polak, niejaki Małysz skacze w czołówce. Usiadłem więc i oglądałem. I pamiętam ten rekord skoczni, te późniejsze "skoki" na górce w moim wykonaniu, te emocje, smutki.... Co jak co, ale pan Adam dał nam wiele pozytywnych uczuć. Do końca życia będę mu wdzięczny. To jest człowiek który miał wpływ na moje życie. Dziś jestem studentem wymarzonego zawodu, pod tym względem absolutnie nie mogę narzekać. Dziękuję panie Adamie za wszystko, mam nadzieje że kiedyś będę mieć okazję zdobyć chociażby autograf lub cokolwiek. Pozdrawiam i życzę szczęścia
    PS: Mam nadzieje że to co mówisz to ściema i nie planujesz failu w stylu pewnego fina którego notabene nadal bardzo szanuje ;]

  • anonim

    Brawo ADAM!
    Ostani raz notę łączną za styl 58,5pkt Małysz uzyskał także w Lahti w 2003 roku.

  • motylek_ja weteran

    Brawo Polacy!Ale Adaś "pozamiatał" w II serii! To był skok z błyskiem! Aż miło było patrzeć na radość Polaków! Oczywiście ogromnie się cieszę i gratuluję! Szkoda, że to nie MŚ w Oslo, ale trudno....

  • anonim

    Brawo chłopaki :D Byliście świetni ;D
    Szkoda, że w przyszłym sezonie nie będzie już takich konkursów........ a może się mylę? Bez Adasia to już nie będzie to samo....

  • anonim
    Brawo Adaś i Kamil

    Po pierwszej serii Polska była na trzecia. To zasługa tylko Stocha i Małysza, gdyż dwóch skaczących przed nimi - Byrt i Żyła "zapewnili" drużynie jedynie ósme miejsce, przed Estonią.

  • luck191 stały bywalec

    Brawo Polacy,należało nam się to miejsce na podium,Adam jest niesamowity,będzie nam go brakować

  • Paula bywalec
    Gratulacje dla chłopaków :))

    Ale się cieszę.... Gratulacje dla całej czwórki !
    Kamil tak rzucił się na Adasia, że prawie go przewrócił :-)

  • anonim

    brawo Polska
    brawo KAMIL,TOMEK,PIOTREK
    Brawo ADAŚ - jesteś WIELKI :))

  • 123456789 początkujący

    http://www.youtube.com/watch?v=4_llw8hBF7I

  • anonim

    http://sport.tvp.pl/skoki/puchar-swiata/wideo/ps-w-lahti-konkurs-druzynowy/4132466
    jakby ktoś chciał zobaczyć ten konkurs jeszcze raz

  • Wako doświadczony

    Wierzę nadal w 40-te zwycięstwo naszego Mistrza, być może już jutro albo zostanie Planica.
    Adam jak zwykle wielka forma na koniec sezonu a teraz jeszcze na koniec wspaniałej kariery.
    Wielkie brawa i podziękowania.

  • bozenka92 doświadczony
    Krzysztof

    Masz rację, to był spisek... Warunki warunkami, ale już nie były takie straszne by nie rozegrać 2serii i powalczyć. No ale nie ma co rozdrapywać starych urazów do Wielkiego Guru skoków: Hofera, sprawującego władzę absolutną i niczym nieograniczoną, posiadającego marionetki w postaci Tepesa i tych pożal się boże sędziów, którzy zrobią wszystko co ten im każe.

  • ZKuba36 profesor
    Małysz i...Byrt.

    Dzięki fenomenalnemu skokowi Małysza drużyna była na podium. Z tym wszyscy się zgadzają. Może jednak do niektórych dotrze fakt, że Małysz był dzisiaj na podium dzięki...Byrtowi! Taka jest prawda!
    Liczą się wszystkie skoki a nie skoki np tylko najlepszego lub najgorszego. Liczy się DRUŻYNA!
    To, że na podium Byrt był w pierwszym szeregu a Małysz z tyłu o niczym nie świadczy. Stanęli w takiej kolejności w jakiej skakali. Gdyby Małysz skakał jako pierwszy a Byrt jako ostatni to Małysz byłby z przodu a Byrt z tyłu. W ubiegłym sezonie w drużynie Austrii ostatni skakał Schlierenzauer i pamiętam sytuację, gdy nie mógł zmieścić się na podium, gdyż podium było już wypełnione przez wcześniej skaczących kolegów.
    Gratulacje dla drużyny polskich skoczków!

  • anonim
    Adamie skacz jak najdłużej!

    Adam wróć! On wciąż skacze jak natchniony... a ja już za nim tęsknię!
    Który to już konkurs drużynmowy że Adam wygrywa indywidualnie.
    Szkoda że ... to się nie liczy.
    Mamy dzisiaj trzech zawodników do drużyny. Przy czterech moglibyśmy walczyc o II miejsce. Za rok będzie dwóch.
    Gdzie ci medaliści Słoweńcy. I jak tu nie wierzyć w spisek słoweńsko-austriacki na MŚ!

  • bozenka92 doświadczony

    Żeby tylko jutro i w Planicy były takie równe warunki dla wszystkich jak dziś:) wtedy będzie piękna walka:) Z Adamem i miejmy nadzieję, że i z Kamilem w roli głównej:)

  • tomek_92 doświadczony

    No i sprawdziło się to co pisałem przed konkursem. Walka z Niemcami była bardzo trudna, ale się udało. Szkoda, że dopiero teraz, a nie na MŚ, ale lepiej późno niż wcale.
    Byrt skoczył 2 razy na swoim poziomie i nie zawalił jakoś mocno tych skoków, choć na pewno stać go na więcej.
    Piotrek Żyła oddał dwa dość dobre i równe skoki, w których pokonał Neumayera i od kilku tygodni jest naszym pewniakiem i skoczkiem nr3. Bardzo solidnie, z resztą Piotrek przyzwyczaił nas już do tego.
    Nasze 3 miejsce jest jednak zasługą przede wszystkim świetnych skoków Adama i Kamila. Stoch pokazał w jakiej jest tak na prawdę formie, w równych i stabilnych warunkach. Teraz można powiedzieć, że gdyby Kamil miał więcej szczęścia, albo chociaż mniejszego pecha do warunków w drużynówkach na Holmenkollen to mielibyśmy medal, ale to już przeszłość.
    Największą radość sprawił mi drugi skok Adam. Coś niesamowitego. Po skoku Freunda (bardzo dobrym) byłem dziwnie spokojny. Po prostu przeczuwałem, że Adam zgasi wszystkich. Kiedy wyszedł w górę, wysoko to już wiedziałem, że będzie wspaniale i rzeczywiście - 131,5m. Wtedy zacząłem skakać, krzyczeć, szaleć (byłem sam w domu, więc się nie krępowałem :P). To jest coś pięknego, po tylu latach nasz mistrz wciąż lata i to jak wspaniale. Dzisiejszy skok przypominał mi ten z Lahti 2002 na 132m.
    Oby jutro Adam i Kamil też tak latali.

  • anonim

    @Ze Fererira
    Już wiem, sprawdziłem :) nie chciało mi się wcześniej bo oglądałem go na żywo więc stwierdziłem, że tabelki są mi nie potrzebne. Wiem, że Duffner był znakomitym skoczkiem (zwłaszcza w lotach i umiał mobilizować się w drużynie - mistrz świata, mistrz olimpijski - tacy Siegmund czy Jaekle tego nie osiągnęli) chodziło mi jedynie o to. że ten czwarty nawet jeśli straci niewiele jest ważny, bo nie pozwoli drużynie na zbyt dużą stratę (jak np Harada w Lillehammer) tak jak dziś Byrt. Podałem przykład bo Duffner i Hanni (mimo dalekich skoków) stracili ale wystraczająco niewiele by reszta mogła to nadrobić. Oraz po to by pokazać że liczy się drużyna, a nie jednostki (analiza sezonu 1999: japonia > Niemcy, ale w drużynówce mimo upadków bylo odwrotnie)

  • Emil profesor

    Co do Zarzecznego. Nie ma co się nim przejmować. w 2006 r jego ofiarą był Robert Kubica, kiedy ten dostał się do f1. Teraz jest głośno o Adamie to pisze bzdury o Adamie. Jego prawo, my nie musimy tego czytać.

  • anonim

    sport.tvp.pl/skoki/puchar-swiata/wideo/malysz-szkoda-ze-nie-bylo-tak-w-oslo/4132581

    Wywiad z Adamem, warto posłuchać co mówi szczególnie na końcu!

    Dołoży wszelkich starań po zakończeniu kariery aby Polska drużyna wskakiwała na podium!

    W studiu mówili, że powstal pomysł aby Adam został dyrektorem w PZN tylko od spraw skoków narciarskich, jemu zalezy na tym aby uległ zmianie system szkolenia u nas.

  • anonim

    @Talar
    A niech sobie zarzeczni i inni niedorzeczni gadają.Dla nas Adam jest bohaterem w sporcie i w życiu,przez swoją skromność.Niech on się lepiej zajmie swoimi bohaterami w Curlingu i niech sie ekscytuje złotymi medalami olimpijskimi w szczotkowaniu lodu.

  • anonim
    @Talar

    Jesli dobrze pamietam to Szczesny powiedzial ze z Cieszyna. Ale moj tata mowi ze z Zyla jest z Ustronia. Ja i wiekszosc mojej rodziny pochodzimy z Ustronia no i jeszcze rodzice Piotrka maja restauracje w Ustroniu.

  • anonim
    Skoki perfekcyjne oraz marne

    No na początek muszę złożyć gratulacje Kamilowi Stochowi za oba jakże wspaniałe skoki gdyby nie one na pewno po mimo dalekich skoków Adasia nie byłoby podium,no i jak przed chwilą wspomniałem także za pierwszy znakomity skok zaś drugi profesjonalny na odległość 131,5 m Adasia,ech przypominają się stare dobre czasy za młodu kariery Adama Małysza aż się łezka w oku kręci jak wówczas bił wszystkich i nie dawał nadziei na zwycięstwo oraz fanfary teraz historia się powtarza lecz nieco w innej dziedzinie,Adam nadal skacze na wysokim poziomie tyle że punktacja robi swoje,i nawet gdyby Adam skoczył 140 m przykładowo nie zdeklasowałby rywali,bo od razu na dzień dobry dostałby punkty minusowe za wiatr i cała odległość poszłaby na marne.Więc jeszcze raz gratulacje Dla Stocha i dla Małysza mówię dziękujemy wam.Zaś co do Byrta i Żyły jak zwykle skaczą po niżej oczekiwań nic nie pokazali, i ja nie jestem zachwycony ich poziomem skakania,jakby skakali na poziomie 120 m lub nieco powyżej 123 m to byłoby ok,a tak jest jak jest.

  • 123456789 początkujący

    http://www.youtube.com/watch?v=4_llw8hBF7I

  • Emil profesor

    Wyniki konkursu a bardziej czołówka indywidualnie dodając belkę (w wynikach oficjalnych nie ma odjetych punktów za najazd)

    1. Adam Małysz 285,4
    2. Tom Hilde 278,9
    3. Thomas Morgenstern 278,6
    4. Severin Freund 276, 6
    5. Matti Hautamaeki 272,6
    . Kamil Stoch 272,6
    7. Martin Koch 270,4
    8. Anders Bardal 270,3
    9. Johan Remen Evensen 263,1
    10. Andreas Kofler 261,3
    ...
    20. Piotr Żyła 238,1
    30. Tomasz Byrt 218,2
    31. Borek Sedlak 217
    32. Noriaki Kasai 213,9

  • anonim

    Adama skok przypominał takie z dawnych lat,był idealny i taki na luzie.Oby tylko utrzymał ten stan i zeby warunki nie przeszkodziły.

  • Talar weteran
    JA

    Z tym panem Zarzecznym to chyba coś nie tak..

    Wersji jest kilka ale ta najprawdopodobniejsza jest taka że chce zwrócić na siebie uwagę a że nie ma talentu dziennikarskiego to próbuje inaczej..

  • tomcug początkujący

    Piękny konkurs, piękne skoki Adama i Kamila, i co najważniejsze, Tomek i Piotr nie zawiedli, oby tak już do końca sezonu :). A co do powtórki na Eurosporcie, pisać, czy są chętni, bo mogę nagrać cały konkurs z komentarzem Goldstroma :).

  • anonim
    @Grid

    Hannawald 137,0 m skoczył w drugiej serii, Widhoelzl skoczył 131,0 w pierwszej a Thoma poprawił rekord Widhoelzla skokiem na 136,0 m także w pierwszej

  • JA :D doświadczony

    Emocje związane z konkursem już nieco opadły, dlatego chciałabym się skupić na jednej sprawie. Otóż wczoraj miałam wątpliwą przyjemność przeczytania felietonu niejakiego pana Zarzecznego. I przyznam szczerze: dobrze, że siedziałam. Nie będę wklejać linku do artykułu, myślę, że nie warto. W każdym razie miałam wrażenie, że Zarzeczny ma chyba jakieś kompleksy niszowego dziennikarza i chciał zwrócić na siebie uwagę i co by nie powiedzieć, w pewnym sensie mu się udało. Ja rozumiem, że nie wszyscy muszą kochać Adama, można go nie lubić, prawo tego nie zabrania, ale brak szacunku dla niego jest po prostu niedopuszczalne i myślę, że my, kibice Adama, nie możemy się na to zgadzać. Nie sądziłam, że z tego pana taki ekspert od skoków. I przepraszam bardzo, ale kto mierzy wielkość zawodnika patrząc na niego przez pryzmat ilości rekordów skoczni? Po prostu śmiech na sali. Jakby szanowny pan Zarzeczny nie wiedział, technika i przepisy w skokach się zmieniają, a co za tym idzie, zawodnicy skaczą dalej i biją rekordy. A i tak były takie perełki, jak Garmisch czy Trondheim, które chyba tylko po to zostały przebudowane, by w końcu ktoś poleciał dalej niż Adam. A jeżeli chodzi o rekord w długości lotu, to jest naprawdę wielu zawodników, którzy nie są wielkimi lotnikami, ale sukcesy mają przeogromne. I co z tego, że Adam nie jest Mistrzem Olimpijskim? Chciałam się zapytać, czy ktoś z kibiców Adama przyznaje, że kochałby go bardziej, gdyby złoto IO miał? Złoty medal olimpijski to nie wszystko. Lars Bystoel Mistrzem jest i co z tego? Adamowi do pięt nie dorasta. I jeśli chodzi o sukcesy i zachowanie.
    Naprawdę nie rozumiem toku myślenia pana Zarzecznego. Jak już pisałam, nie każdy musi kochać Adama, ale co ma na celu umniejszanie jego sukcesów?

  • anonim
    @Grid

    Oczywiście, tu się zgadzam, niemiecka drużyna składała się wtedy z klasowych zawodników, dzięki czemu byli w stanie odrobić nawet straty po dwóch upadkach. Wszyscy skakali wtedy na podobnym poziomie (no może Duffner trochę odstawał, ale on i Thoma byli już weteranami), więc medale należały im się w takim samym stopniu. Także pod względem ich ówczesnych osiągnięć nie było zdecydowanego lidera - młody Schmitt w wielkiej formie, Hannawald był chyba dopiero drugi sezon w czołówce, Thoma jak już mówiłem weteran, ale większość medali zdobył w drużynie, no i Duffner, średni ale zawsze solidny.

  • gnojek82 stały bywalec
    Adam i zakończenie kariery

    Adam 1999 - chciał kończyć to zaczęła wracać forma
    Adam 2006 - po olimpiadzie rozważał zakończenie kariery - znowu wróciła forma
    Adam 2011 - definitywnie kończy karierę - a i tak niezła forma zaczyna rosnąć jeszcze bardziej :P

  • bot początkujący

    Podejrzewam, że gdyby w Oslo warunki były takie jak dzisiaj tj. lekki wiaterek z tyłu, to my stanęlibyśmy na tym 3 miejscu na na normalnym obiekcie. Niemniej jednak nie sensu do tego wracać. Dzisiaj ścisła czołówka Małysza i Stocha, równy Żyła i brak buli w wykonaniu Byrta dały jak najbardziej zasłużone 3 miejsce. Liczę na dobry występ w jutrzejszym indywidualnym starciu. Pięknie byłoby gdyby tak Adaś sięgnął po 40 zwycięstwo.

  • anonim

    @Alex
    Napisałem kiedyś o Kruczku: nie interesują mnie okoliczności, a wyniki. To samo piszę zawsze (nie licząc konkursów loterii - Urbanc, Yumoto) i napiszę także o Byrcie: interesuje mnie to, że z nim w składzie Polska ma podium

  • Alex bywalec

    Taaaa to dzięki Byrtowi mamy to 3 miejscie...
    Popatrzcie na Kamila, to on skoczył o wiele lepiej niż w Oslo. Spójrzcie na Niemców, to oni skakali o wiele gorzej niż w Oslo.
    Tu jest pies pogrzebany... Nie zwalajcie całej winy na Stefka!
    A Tomo? Tymi swoimi skokami bedąc w składzie Estończyków co najwyżej umocnił by ich tą 9 pozycje...xD
    A co do tego "Byrt > Hula" to może i Tomek jest wyższy od Stefka, ale nie tylko bo od Małysza i Stocha też :)

  • anonim

    Jeszcze tak BTW: Widhoelzl i Thoma nie poprawili w 2 kolejce rekordu skoczni. Skoczyli tylko dalej niż rekord sprzed MŚ. Hannawald skoczył 137 w 1 grupie więc potem Widelec i Thoma nie poprawili rekordu. A jeśli iść tokiem rozumowania o poprawianiu rekordu sprzed MŚ to dalej niż ten rakord skoczył też Kasai :)

  • anonim

    lepsze to niż spadanie na bule czy jakoś tak. Jeśli mylnie (sugerując się ogólnym tematem naszej rozmowy) odniosłem to do Tomka biję się w pierś. Hannawald upadł w granicach rekordu, ok, ale nie było to przyczyną upadku. Zwykły błąd, obniżone noty etc. Łączna nota Hannawalda była niższa niż Brendena czy Kantee którzy skoczyli 117,5m. Tym niemniej chodzi mi o to, że Duffner i Hannawald nie popisali się upadając, ale Thoma i Schmitt (skakał z mocno obniżonego rozbiegu w 2 kolejce, wtedy nawet wynik Funakiego był niezły) nie zasłużyli na ten medal bardziej.

  • bozenka92 doświadczony
    Asia94

    Masz rację:)
    Ja bym dodała tak po dzisiejszym konkursie, biorąc pod uwagę możliwości danego zawodnika:
    - Tomek - średnio, zrealizował plan minimum:) Jego zaletą może nie były dwa dalekie skoki, lecz dwa równe skoki:)
    - Piotrek - średnio, mogło być lepiej, lecz nie było źle:)
    - Kamil - bardzo dobrze, zrobił to co do niego należało:)
    - Adam - bardzo dobrze, a wręcz cudownie - dawny niepokonany Małysz :D

  • anonim
    @Grid

    1) Hannawald upadł w granicach rekordu - skoczył 132,5m w I serii, przed konkursem drużynowym rekord wynosił 130,5m. W trakcie konkursu rekord poprawiali Widhoeizl (131,0), Thoma (136,0) i ostatecznie Hannawald (137,0).
    2) A czy ja napisałem że ktoś spadł dziś na bulę? Jeśli tak, to pokaż mi gdzie, bo nie mogę znaleźć

  • anonim

    Styl w jakim dziś Adam oddał skok to była rewelacja!
    Od momentu wyjścia z progu, po lot ani jedna narta nie drgnęła aż po piękne lądowanie z telemarkiem, to był skok, poezja!
    Noty jak najbardziej zasłużone.

    Piękny widok na tym zdjęciu wyżej, super nasi chłopacy!

  • Asia94 bywalec

    Fajny dzisiaj konkurs był:)
    Po Tomku się trochę więcej spodziewałam, Piotrek też potrafi lepiej skakać. Kamil za to bardzo ładnie:) A Adaś...poezja!:D

  • 123456789 początkujący

    http://www.youtube.com/watch?v=4_llw8hBF7I

    Film o Adamie Małyszu POLECAM!

  • anonim

    @ Zagłębie Dąbrowskie
    Oby nie uległ zmianie, bo jak tak to chcę aby znów powstało Wolne Miasto Gdańsk :P Moja kobieta jest z Kaszub i nie wiem w czym oni są gorsi od Śląska. Nadmienię tylko, że kaszubski jest oficjalnie wpisany na liste języków (nie dialektów), nie wiem jak Śląski. Ale nvm, proszę moderacje o skasowanie posta, musiałem napisać bo mi dziewczyna głowę suszyła przez te Kaszuby :P

  • kibic_malysza profesor
    Brawo Adam! Brawo pozostali

    Po dzisiejszym konkursie można być zadowolonym, Adam i Kamil dali z siebie maximum tyle ile mogli skoczyć. Piotrek też, z Byrtem to jest ciężka sprawa bo na treningach skacze najlepiej ale dzisiaj nie odstawał od średniego bardzo przeciętnego poziomu i to też dało mały plus w całości. Brawo za 3 miejsce!

  • Leonidas24 doświadczony
    Koniec Kariery Adama vs Janne

    aż żal patrzeć na skoki fina..Adam, pelna gloria, w końcu pod wpływem emocji i nieszczęsny zakrzyczał po skoku Adama-najwybitniejszy w historii skoczek
    nie dziwę się, w końcu tyle lat Adam na szczycie..jak nikt nigdy przed nim

  • anonim

    @Ze Fereira
    2 proste pytania:
    który z nich (Sven czy Duffner) upadł w granicach rekordu (Duffi - 126, Hannawald koło 130, nie pamiętam obecnie)?
    kto dziś spadł na bulę? W Lahti kończy się ona na 70-80 metrze. Byrt skakał 112 i 114...

  • sobu bywalec

    @pepeleusz

    Wziąłem najgorszy z możliwych scenariuszy :) co nie zmienia faktów że gdy będzie skakał, ja będę kibicował :) Przed sezonem nikt nie sądził że wskoczy do Kadry A, więc to już jest jego sukcesem :D

  • Damian375 stały bywalec
    Dzisiaj

    O 22:11 będzie powtórka na Eurosporcie. Jak mógłby Ktoś nagrać i wrzucić tutaj skoki Adama z komentarzem Davida Goldstroma ?

    Proszę.
    Pozdrawiam

  • anonim
    Zdjęcie

    Jedno z piękniejszych zdjęć.
    Adam trzymający flagę jako król naszych i trzech chłopaków którzy na pewno marzą o tym by osiągnąć to co ich sens-ei. Coś pięknego.

  • anonim
    Wyjaśnienie

    @ Lizok nie do końca zrozumiałeś mój post , racja Wisła to woj śląskie jednak żaden z tych skoczków na pewno nie jest Ślązakiem , po za tym nasz podział administracyjny niebawem ulegnie zmianie :)

  • Talar weteran
    pepeleusz

    Dobrze gadasz :)
    Przykłady :
    Dawid Kubacki - w lecie światowa czołówka, zimą klapa
    Ville Larinto - w tamtym sezonie ledwo się do konkursów łapał, na początku tego w ścisłej czołówce
    Bracia Miętusowie, Łukasz Rutkowski, Severin Freund itd

    Wahania formy w skokach były, są i będą

  • Ania doświadczony
    POLSKA

    Piękny konkurs! Polacy na podium ;-) A skoki Adama to coś fantastycznego, aż żal, że po sezonie kończy karierę. Ten drugi skok 131,5 m to był rewelacyjny :) Brawo Adam! Ten jego symboliczny znak, dwa palce uniesione w górę ;) i radość pozostałych chłopaków :) Życzę Adamowi jutro zwycięstwa :) Leć Adaś leććććć! :***
    Filmik przygotowany z MŚ po prostu wzruszający, wspaniały ;) Wielki Mistrz Adam!
    Kamil oddał dwa bardzo dobre skoki, jutro będzie na pewno wysoki ;)
    A Piotrek i Tomek, odali skoki na swoim poziomie ;)
    Gratki!

  • anonim

    A Wisła to raczej woj. Śląskie, gdybyś sie uczył geografii to byś wiedział...
    a Adam Tomek i Piotrek są z Wisły.. więc Wisła wymiata:). Widać również tutaj rękę trenera Szturca...

  • pepeleusz profesor
    Byrt

    Byrt skakał nie aż tak rewelacyjnie jak na pierwszym treningu w Oslo, ale dobrze, nawet mimo jakiegoś błędu na progu.Niewiele tracił i był chyba 30 indywidualnie, niemal na równi z Ahonenem.Poza tym wygrał z Nurmsalu- zawodnikiem o zbliżonym poziomie - aż o 17,5 metra.
    -@Sobu,,Tomek skacze na swoim poziomie, nigdy nie będzie wielkim mistrzem, ale do 3 dziesiątki w następnym sezonie może się już łapać". - w nastepnym może np skakać słabiej a nie lepiej, a w przyszłości może z kolei wygrywać.Talent ma, bo wśrod dzieci kiedyś na świecie seryjnie wygrywał, nie wiem dlaczego ograniczać pułap jego możliwości(no chyba że się zna jakieś dane dot. BMI i koścca).Z drugiej strony jak w tym roku był postęp - którego nawiasem mówiąc niektorzy się spodziewali - to równie dobrze za rok może być kryzys.Progres skoczków zazwyczaj nie bywa stały i równomierny

  • Lenka1830 stały bywalec

    Brawo drużyna! Piękne zawody. I jeszcze ten jeden z ostatnich skoków Adama - fenomenalny! A potem ta radość naszych skoczków - pięknie się na to patrzyło :)

    I przy okazji dowiedziałam się, że Peter Prevc jest Czechem :D

  • Talar weteran
    SEBOL

    Raczej durny pomysł.. szczególnie z tym przyznawaniem punktów za drużynówki bo jak sama nazwa wskazuje w konkursach drużynowych zawodnik zdobywa punkty dla drużyny ,nie dla siebie..

    A jeśli chodzi o system punktacji to mogłoby to wyglądać tak :
    1. - 100p
    2. - 90p
    3. - 80p
    4. - 70p
    5. - 60p
    6. - 50p
    7. - 45p
    8. - 40p
    9. - 35p
    10. - 30p
    11. - 28p
    12. - 26p
    13. - 24p
    14. - 22p
    15. - 20p
    16. - 18p
    17. - 16p
    18. - 14p
    19. - 12p
    20. 11p
    . . . . .
    ale nie aż tak jak ty mówisz

  • Lestek weteran
    -

    Do Niemców tracimy ponoć (jak stwierdził red. Kurzajewski) 103 pkt. Da się odrobić i trzeba odrobić, bo kolejnej szansy na podium Pucharu Narodów prędko nie będzie.

  • anonim

    Pewnie, magiczna piącha Morgensterna zrobi z niego wielkiego skoczka.
    @Grid Przy takich odległościach, że Hannawald i Duffner którzy upadli, indywidualnie byliby kolejno na 5. i 14. miejscu. Łatwiej chyba wybaczyć temu, który upada w granicach rekordu niż temu, który spada na bulę.

  • anonim
    5 x 19,5

    Co za skok, co za noty...5 x 19,5! Kiedy ostatni raz Adam takie dostał. Ostatnio sędziowie go nie rozpieszczali,a dziś chyba z szacunku dla odchodzącego Mistrza tak docenili naszego Adasia. A gdyby tak jutro wygrana,byłaby cudowna liczba 40 zwyciestw na koncie.Kto wie, Adam skacze na luzie,bo decyzję już ogłosił,formę ma,liczę co najmniej na podium :-)

  • anonim

    Ci co krytykują Byrta to jacyś zawistnicy, ten chłopak skończył dopiero 18 lat, rówieśnik G.Miętusa i Kłuska tak ostatnio chwalonego za miejsca w 2. dziesiątce PK. Tomek jako jeden z nielicznych w stawce Pucharu Świata nie ma logo sponsora na kasku, ale to pewnie ostatnie chwile, jest lepszy od całego Wagraf Team i ponad połowy kadry A

  • anonim

    @Sebol
    Ja się nie zgadzam. Załóżmy że punkty są proporckjonalne: za 1 miejsce 30, za 2 29 i tak aż do 30 za 1. I teraz przypomnij sobie 7 ostatnich konkursów PŚ 2007. Adam nie miałby szans na KK przez jeden wypadek pzry pracy w Oslo.

  • anonim
    PLANICA W BIELI I CZERWIENI

    A za tydzień świętujemy w Planicy :)

    Co do pochodzenia skoczków , wątpię a żeby chociaż jeden był ślązakiem. Oni nie mają nic wspólnego ze śląskiem , a granica woj. Śląskiego miejmy nadzieje niebawem zostanie znaczenie pomniejszona po autonomii.

  • anonim

    Jak niefart to niefart. Wieczny niefart. Adam Małysz wygrałby ten konkurs indywidualnie, lecz co z tego. Dziś był konkurs drużynowy. Wygrała Austria tradycyjnie, przed Norwegami. Polska mimo wszystko i tak wywalczyła podium.
    No i właśnie pojedyńczo wygrałby zupełnie inny zawodnik, nie Austriak, tylko Polak. Moim zdaniem FIS powinno zastanowić się nad tym, iżby przyznawać punkty do klasyfikacji Pucharu Świata również w zespołowych zawodach. A tak to to jest zabieranie możliwości skoczkom uzyskania większej ilości punktów PŚ.
    FIS powinno się zastanowić nie tylko nad tym, ze nie są przyznawane punkty w drużynówkach, ale także na tym, iz ponkty w PŚ nie są do końca poprawne. W tej chwili zwycięsca zdobywa maksymalną ilość punktów, czyli 100 i to jest jak najbardziej sprawiedliwe, lecz połowa 100 oczek to jest 50, chyba się nie mylę, a 50 oczek w tej chwili zdobywa 4 zawodnik w zestawieniu konkursu, a punktuje 30 skoczków. A więc z tego można zdefinować, że przewaga pomiędzy 1 zawodnikem a zwodnikiem 4, jest taką samą przewagą co pomiędzy zawodnikiem 4 a 31. I to już nie jest sprawiedliwe wydaje mi się.
    Wyśrodkowana pozycja pomiędzy miejscami 1 - 30 jest 15 miejsce, więc ten 15 skoczek w zestawieniu powienien zdobywać 50 punktów, a nie 4.
    Wiadomo jakby było tak jak mówię to może Światowy Puchar wyglądałby zupełnie inaczej.

    KTO SIĘ ZE MNĄ ZGADZA NIECH NAPISZE !

  • PawelMalysz początkujący
    Adam!

    Cieakawe jak wypadnie jutro amman .. ;> gdyby Adam jutro wygral a Simon byl tak 4-5 to w planicy adam moglby powalczyc o 2-gie miejsce ;)

  • fan profesor

    @Talar
    Uwazaj bo cie zaraz @leonidas24 zjedzie i na onet wezwie:)

    A tak poza tym zgadzam sie z Toba w 100 procentach.Napewno Byrt nie zawiodl i pokazal takie skoki na jakie go obecnie stac.On ma dopiero 18 lat i zrobil niesamowity postep, rok temu skakal jeszcze w lotos cup.A w Planicy moze smialo poleciec ponad 200 metrow jesli Kruczek da mu szanse.Ale dac powinien.

  • sobu bywalec

    Bez przesady... Tomek skacze na swoim poziomie, nigdy nie będzie wielkim mistrzem, ale do 3 dziesiątki w następnym sezonie może się już łapać.

    Adam i Kamil na swoim wysokim poziomie. Dobrze że Kamil nie stało się nic z psychiką Kamila po upadku.

    Piotr, także ładnie, na swoim poziomie, może nawet i trochę lepiej :)

    Cóż się dziwić radości Kamila z 3 miejsca... Wie że on teraz będzie jak Adam 3-4 lata temu. Przykre, ale prawdziwe. ponad 10 lat Małyszomani, przyniosło 1 skoczka na wysokim poziomie.

  • anonim

    Adam poza zasięgiem:) Brawo chłopaki Gratulacje dla całej drużyny :) Brawo dla Tomka Byrta medal mu sie należy.. Ciekawostka trzech chłopaków ze Śląska a tylko jeden Kamil z Zakopanego... a Zakopane stawia się tak wysoko:) a liczy sie drużyna...

  • Talar weteran
    Ze Ferreira

    Nie baw sie w trolla..Właśnie dobrze że Tomek stał z przodu i przybijał piąchy z zawodnikami pokroju Koflera, Morgensterna czy Hildego.. To na pewno doda mu pewności siebie i jest to zarazem jego ogromny sukces.. i tak szczerze to jest jedynym, polskim juniorem który po tym sezonie może chodzić z podniesioną głową bo nikt się przed sezonem nie spodziewał że to on a nie Miętus, Kot czy Kubacki będzie stanowił ważny punkt reprezentacji..

  • bozenka92 doświadczony
    Luthor

    Dobrze mówisz... Adam pewnie sam ustąpił miejsca dla Byrta, Małysz już się nastał dużo razy na podium, więc dobrze, że dał temu młodemu chłopakowi się pokazać:) Adaś ma klasę po prostu:) Pięknie... :D

  • anonim
    Słaby początek - dobry koniec

    Zaczynaliśmy od ósmego miejsca, a wypadliśmy nieźle!
    Szczególnie Stoch i Małysz! Od Żyły i Byrta spodziewałem się, że skoczą przynajmniej raz powyżej 120 metrów.

  • anonim

    Adam Małysz w Sezonie 2000/2001 - Opinie rywali.


    http://www.youtube.com/watch?v=Cyt07uMdFVA

  • anonim

    @ Ze fereira
    Przy jakich odległościach? Co z tego? Liczy się nota. Może zabierzmy złoto ZIO Bystoelowi bo Neumayer skakał dalej...

  • BJJ doświadczony

    @Faneczko, nic dodac, nic ując.
    Gratulacje, Chłopaki!
    Brawo, Kamil!
    Adaś, kocham Cię, for ever and ever!

  • fan profesor

    @leonidas24
    I wskaz w ktorym miejscu nie zachwycam sie skokiem Malysza.Wyczarowales sobie to czy moze w kartach wywrozyles?
    Oj widze ze wiesz lepiej niz ja sam.Ja tylko SLUSZNIE zwrocilem uwage zeby nie przesadzal gosciu bo Byrt chwilo stanal sobie przed Malyszem i juz robi szum.Gdzie tu jest onet? Onet wlasnie w takich komentarzach jak tego goscia o nicku Ze Feraira czy jakos tak. Wytlumacz mi wiec.

  • Prezes bywalec
    Byrt

    przynajmniej widać że chłopak się stara , i jest bardzo równy , Nie psuje skoków tylko skacze na swoim poziomie ,a Huli zdarzały się ostatnio słabe próby na miarę swojej aktualnej formy czyli podobne do Byrta i całkiem zepsute skoki tak jak wczoraj. Byrt Wygląda na Solidnego zawodnika do drużyny oby tak dalej życzę powodzenia :)

  • anonim

    @Ze Fereira
    Mozna było wstawić do składu Kota, ok. Tylko po co? Nasza strata do Norwegów była tak wielka że Nykaenen z najlepszych lat by nie pomógł. Najważniejsze że nie przegonili nas Słoweńcy i Niemcy. Z Hulą byłoby trudno, a z Maćkiem. Nie wiadomo, ale nic byśmy nie zyskali (nawet gdyby skakał lepiej niż T.B.), a moglibyśmy stracić.

  • anonim
    @Grid

    Nie jest najważniejsze, kto gdzie stoi na podium, ale trochę hierarchizacji być powinno - kto odwalił największą robotę, ten z przodu. A jeśli ty oceniasz ludzi po hoście, to wybacz, ale sam jesteś żałosny...

  • bozenka92 doświadczony
    Piękny konkurs

    Brawo Adam! Brawo Kamil! Oni spisali się super po prostu! Indywidualnie Małysz by wygrał a Kamil byłby 5, oby podobnie się zakończyło jutro:) A ten gest Małysza po oddaniu najdłuższego skoku w konkursie przypomniał mi stare dobre czasy... Czasy wielkich sukcesów, czasy pięknej walki z Hannavaldem... heh. Taka radość człowieka ogarnęła:)

  • anonim

    Jest luty 1999, Bischofschoffen :) Trwają mistrzostwa świata w narciarstwie klasycznym. W drużynowym konkursie skoków rywalizują Niemcy i Japończycy. Kilka dni wcześniej Japonia zajęła całe podium na K90. A ten, który się na tym podium nie zmiescił - Kasai - skakał najlepiej na treningach przed drużynówką. Jednak reprezentanci kraju kwitnącej wiśni przegrywają złoto z Niemcami. Może nie byłoby to nic nadzwyczajnego (po prostu niespodzianka) gdyby nie fakt, że Niemcy podczas tego konkursu mieli DWA upadki. A jednak pokonali Japończyków. Dlatego, że jak mawiał Ferdynand Kiepski (odcinek "Browar z kominem" jeśli ktoś chce sprawdzić) "w zespole najważniejszy jest zespół". I dlatego Byrt ma pełne prawo stać na podium. Na podium, bo to czy stoi z przodu czy z tyłu nie ma znaczenia i pewnie nikomu z drużyny nie robi różnicy. Dziękuje za uwagę

  • maartula początkujący

    Patrzenie na radość Kamila i to jak wznosi rękę Małysza było cudowne!
    Dziękuję za możliwość przeżywania tego wszystkiego dzięki skokom! Jesteście cudowni!

  • Antoni stały bywalec

    Myślę, ze Adam jest drugim najlepszym skoczkiem wszech czasów- przed Weissflogiem...

  • JA :D doświadczony

    Przyznam, że jeszcze przed konkursem nie spodziewałam się, że dzisiaj staniemy na podium. Co prawda nie powinno się sądzić zwycięzców, ale nie ma co ukrywać, że Niemcy trochę podarowali nam to zwycięstwo. Tomasz Byrt był dzisiaj najsłabszy u nas, ale ,,dzięki'' nie najlepszej postawie właśnie Niemców jednak mamy to podium. In minus zaskoczył mnie dziś Piotr Żyła. Gdzieś ta forma uleciała, chyba została w Oslo. Jeżeli chodzi o Kamila, to chyba tylko najwięksi malkontenci znajdą coś, do czego można by się przyczepić. Bez wątpienia skakał dziś świetnie i bez jego fantastycznej postawy nie bylibyśmy na tym 3. miejscu. Dzisiejszego występu Adama nie ma chyba potrzeby oceniać, bo on dorzucił nie cegiełkę, ale wręcz całe gruzowisko. Genialne skoki, fenomenalny był dzisiaj, ale to w końcu żadna nowość.

    Gdybym kiedykolwiek miała możliwość rozmowy z Adamem, zapytałabym się go, dlaczego on tak rzadko cieszy się po swoich skokach. Przecież to taki cudowny widok.

  • Fan_Happonena bywalec

    Bomba ! normalna rewelacja !
    Ale na to zanosiło się od jakiegoś czasu, to że mamy 4 i 5 miejsce na MŚ , jako drużyna to nie był przypadek.
    Nasi zawodnicy skaczą równo i powtarzalnie a co najważniejsze dalej od innych.
    I niech znowu ktoś nie wyskakuje z tekstami, że to inni skakali gorzej, dlatego my jesteśmy tak wysoko, bo to brednie.
    To my dziś dzięki fantastycznymi skokami Adama i Kamila mieliśmy pudło.
    Odkąd ,kiedy Adam ogłosił zakończenie kariery teraz zaczął skakać bez presji jutro będzie walczyć o podium ,a reszta naszych chłopaków pokazuje, że stać ich na dobre lokaty.
    Jestem szczęśliwy i to bardzo, że Polska dziś odstawiła trzecią drużynę świata Niemców, coś fantastycznego ,ale oni też muszą się nauczyć, że nie zawsze się wygrywa z nami ,a tego zazwyczaj najtrudniej się nauczyć.
    Brawo i gratulacje dla naszej ekipy i dla całego sztabu, gratulacje dla Hannu Lepistoe.

  • Talar weteran
    Podsumowanie

    Dzisiaj Adam i Kamil zrobili to co powinni zrobić w Oslo czyli po prostu odskoczyli rywalom.. Kapitalny konkurs w ich wykonaniu i.. co my zrobimy bez Adasia .?
    Piotrek i Tomek też skakali przyzwoicie.. dobrze że Tomek dostał szanse występu dzisiaj bo nie wiem czy Stefana byłoby stać na oddanie 2 równych skoków w okolicach punktu K.. a Piotrek jest w tym sezonie niezawodny tak jak Stefan w tamtym..

    Brawo chłopaki;)

  • anonim
    @Grid

    No pewnie, jeśli cieszymy się, że nikt nie spadł na bulę to faktycznie możemy uważać się za czołówkę. Równo to skakał Żyła, do którego Byrtowi zabrakło ponad 23 punktów. Z takimi równymi jak Byrt do na PK. Myślę, że Maciej Kot spokojnie skoczyłby lepiej, występował już kiedyś w Lahti w drużynówce jako 15 latek.

  • Emil profesor

    Pomyłka 1 grupa w II serii skakała z belki 10 a reszta z 11. Czyli Tomek Byrt by pokonał jeszcze Borka Sedlaka ale Matti Hautamaeki by wygrał z Kamilem Stochem (dwa razy od Kamila niższa belka)

  • Daerdin stały bywalec

    Ciekawe co sobie teraz myśli kończący karierę Ahonen, gdy patrzy jak Adam skacze... Chciałby też na pewno pożegnać się takimi skokami.

  • Luthor weteran
    @Ze Fereira

    Byrt może nie wniósł dzisiaj wielkiego wiana do drużyny, ale też nic nie spieprzył. Ma prawo do tego podium. Z takim Hulą (w obecnej formie) nie byłoby szans na taki sukces.

  • fan profesor

    @leonidas24
    A moze ty sie uspokoisz co? Bo ci zylka strzeli, i nie wyskakuj mi tekstami z onetem tu.
    Mam prawo do wyglaszania swojej opinii i powtorze cala DRUZYNA zasluguje na uznanie.Gdzie w tych slowach jest onet?
    A tak to widze ze wszystkich uspokajasz jakbys niewiadomo kim byl.

  • maja88 stały bywalec

    Brawo dla naszych skoczków! Tak żałuje, że nie udało się tego dokonać podczas Mistrzostw Świata...ale widocznie nie ten dzień, nie ta chwila...
    Teraz staram się nacieszyć oczy widokiem skaczącego Mistrza, wiedząc że to jedne z jego ostatnich skoków. A dziś skakał fenomenalnie! Już nie mogę doczekać się jutrzejszego konkursu.
    Brawa dla całej naszej drużyny bo każdy w jakimś stopniu przyczynił się do tego 3 miejsca.

  • Emil profesor

    Byrt by wygrał dziś z Kasaim bo Noriaki oddał 1 skok z wyższej belki.

  • anonim

    A drugie co chciałem powiedzieć to taka mała refleksja, że chyba nie jest ważne kto stoi w którym miejscu podium, nieprawdaż? Czy to powinni może w statystykach FIS odnotowywać? Rozumowanie żałosne, zresztą host z TP.SA o czymś świadczy...

  • Antoni stały bywalec

    bardzo dobrze, ze Adam kończy karierę! Trudno o lepszy moment. Mistrza poznaje się po tym, jak kończy! I Adam jest chyba pierwszym, który w 34 roku życia lata czasem pod rekordy skoczni.

  • paulka doświadczony

    Dokładnie, jutro jest szansa zobaczyć 2 Polaków indywidualnie na podium PŚ.
    Jest ogromna szansa, bo Austriacy na tej skoczni nie są nie do pokonania.
    Byłaby to piekna chwila ;)

  • anonim

    Gadaj z "pupą" to Cię obsra...
    Tak, Byrt odstawał wyraźnie, aż o całe 2 punkty. No kolosalna różnica. I nie jeden raz drużynówki wygrywała drużyna równa, bez wielkich skoków tego czwartego. Byrt nie skakał dziś daleko, ale był równy i nic nie zepsuł jak Hula w Oslo. I dlatego teraz jesteśmy w trójce, w Oslo nie byliśmy. Byrt > Hula.

  • anonim
    Brawo Nasza drużyna ! O tak, REWELACYJNY ADAM !

    Żal serce ściska, że Adam kończy karierę patrząc na to co wyczynia na skoczni nie sposób powiedzieć ADAM w takiej formie spokojnie dotrwał by do Soczi!
    Ale nigdy nie dowiemy się, jak by wyglądały przyszłe sezony w jego wykonaniu, jak wiemy kontuzje zaczynały się Adamowi przyplątywać i nie wiadomo jak by skończył ze skakaniem bo na to nikt nie da mu gwarancji, że dotrwał by choć jeden rok bez kontuzji, bez upadku czy w czołówce PŚ bo inne miejsca go nie zadowalają.
    Szanuję jego decyzję o zakończeniu choć z ciężkim bólem serca ale szanuję bo zapamiętam go jako skoczka spełnionego, w pełni formy kiedy mógłby jeszcze wygrywać Adam mówi KONIEC i za to go jeszcze bardziej podziwiam i szanuję bo na takie zakończenie kariery stać tylko nie licznych.
    Dziś nie patrzę na to kto i jak skakał z naszej drużyny, kto bardziej zasłużył na to miejsce z naszych na podium a kto mniej, liczy się cały wynik drużyny, cieszę się piekielnie, że Adam miał jeszcze to szczęście stanac na podium z drużyną w PŚ, łza w oku się kręci, że to nie MŚ ale cieszę się, że to choć dziś i w PŚ.
    Gratuluję naszym chłopakom, gratuluję szczególnie Adamowi, który przepięknym skokiem i w pieknym stylu przypieczętował Polsce 3 miejsce !
    Bo patrzeć na Mistrza tak skaczącego i w takim stylu to przyjemność dla oka jego kibica !
    Brawo chłopcy i gratulacje dla podium !
    Ich radość jest i moją radością.

  • anonim
    Byrt zarobił dziś

    Byrt zarobił dziś 1125 chf czyli 3500 złotych

  • paulka doświadczony

    Adam i Kamil będą się jutro liczyć w walce o czołowe miejsca!
    Do boju! Trzymam mocnoo kciuki ;)

    Radość Kamila - bezcenna ;D
    Cudowny obrazek.

  • anonim
    @wszystkie fany, gridy i inne popierdółki

    Polska stanęła na podium nie DZIĘKI BYRTOWI, tylko POMIMO BYRTA. Byrt odstawał wyraźnie nie tylko od drużyny, ale w ogóle od skaczących w konkursie (Estończyków nie liczę). Dlatego zamiast stać z przodu przed Małyszem powinien się trochę zreflektować i usunąć się w tył, on może co najwyżej trzymać wszystkim narty.

  • fanka123 bywalec

    Brawo Polacy! Adaś i Kamil byli dzisiaj naprawde fantastyczni. Najpiękniejsze jednak był moment, gdy całą drużyna pobiegła do Adama, a Kamil podniósł mu ręke do góry.

  • Leonidas24 doświadczony
    Kojot83

    czołem kojocie, widzę że nie tylko Adama kochamy ale i w piłkę grać..o kobietach pewnie nie wspominając ;-)

  • Daerdin stały bywalec

    Adama dziś wyniosło w końcówce, tak jak za dawnych lat. Skok ideał, niesamowita dynamika.

  • Leonidas24 doświadczony
    oglądałem na ES z komentem Goldstroma

    ale akurat na tym telewizorze nie mam dekodera z nagrywarka ;]
    a z fromsport i netu nie nagrywam bo też nie mogę
    Dawid oczywiście pelen zachwytu, Kojot potwierdzi, ale co on więcej tam gadał to ja nie pamiętam bo sam gębę darłem jak kretyn @_@

  • anonim
    Byrt

    Startowało 36 zawodników
    Byrt- 32

    A za nim, kto?- Estończycy heh

  • kojot83 doświadczony

    Leonidas24
    Co racja to racja.Dobra śmigam na halę pokopać skopaną w tym euforycznym nastroju sportowym-bo jeżeli chodzi o wydarzenia w Japoni-to nie jest wesoło heh.Cześć wam

  • qwe bywalec

    Chcesz poczuć się jak trener skoczków narciarskich? SJM to gra w której stajesz się trenerem! Trenuj, kupuj sprzęt, smary i wygrywaj zawody! Jedynie co musisz zrobić to zarejestrować z tego linku:

    http://www.skimanager.org/?menu=rejestracja&referer=234541

    Nie pożałujesz!

  • anonim

    PANOWIE KTO MA NUMER DO ADAMA DZWONIMY I BLAGAMY O TO ABY DALEJ SKAKAL-BO NIE IDZIE SIE Z TYM POGODZIC ABY BYC W FORMIE W TAKIM WIEKU I KONCZYC SMUTNE TO I NIE MOGE SIE Z TYM POGODZIC-OBY JUTRO MU NIEBIOSA POMOGLY WYGRAC BO NALEZY MU SIE TO JAK NIE WIEM CO ......

  • Quavertone profesor

    No to do zobaczenia jutro w konkursie drużynowym, jak nasze guru komentowania, Szczęsny dziś powiedziało :D

  • Leonidas24 doświadczony
    Kojot83 _ fan

    Kojocie-dziś mialem wrażenie, że z Dawidem to my pewnie moglibyśmy kilka nocy przy %%% wspominać sukcesy Adama ;-)
    @fan-z takimi komnentarzami to idź może na onet :-)
    nie pasi ci zachwyt nad Adamem? ktory dzisiaj by wygrał indywidualnie? a byrt nie wszedłby do 30? idź się zmiarkuj chłopino, antyfanatyku :-)

  • anonim

    @Ze cośtam
    Ani głupi, ani zarozumiały tylko wniósł swoją cegiełkę do podium. Hula pewnie by 2 razy na bulę spadł, a Byrt nie skakał daleko, ale też nie zepsuł żadnego skoku, szkoda, że Kruczek nie dał mu szansy w Oslo na K120. Czepiacie się, że jest ostatni, ale do rywali nie stracił wiele - 2,3 do Sedlaka, 2,9 do Kasaiego, a to doświadczeni i mocni skoczkowie. Życzę Tomkowi udanego rozwoju sportowego i gratuluję mu wyniku, jak również całej drużynie. Oby jutro Adam skakał tak jak dziś :)

  • pepeleusz profesor
    S Szczesny

    SZCZESNY bez formy i bez wiedzy:
    - o rzekomo ostatnim konkursie drużynowym Małysza już było
    -po skoku Freunda na 129m dalszym od skoku Małysza ,,..Freund skoczył słabo"
    -J.Maatta: ,,dotad niczym sie nie wyróżnił w PK, a jego najlepsze miejsce to 16" (naprawdę niedawno był 2 i 6 w PK)
    - Pomylenie Freunda z Hildem zdarza sie..
    -- i teraz najgosze bo świadczy o braku zainteresowania narciarstwem klasycznym a do tego wymyślaniem faktów co jest szczególnie nieprofesjonalne:,,Kail Piho.Niewiele można powiedzieć o tym skoczku.Startuje wyłącznie w Fis Cupach" ,,Nurmsalu - niewiele można powiedzieć o tym skoczku.Startuje głównie w Fis Cupach, a sporadycznie w Pucharach Kontynentalnych"(tym samym okazał że nie ma pojęcia że obaj to są kombinatorzy norwescy, po drugie to Piho w karierze ani razu nie wystartował w Fis cupie,a Nurmsalu raz okazjonalnie kiedyś skoczył w Fis Cupie, a w PK nigdy nie startowal)

  • kojot83 doświadczony

    Templar-tzreba będzie troche poczekać-a po tem poszukać na you tube-często wrzucają-kiedyś można było na Eurosporci z odtworzenia obejrzeć-ale teraz z odtworzenia dają bez komentarza ale za to z reakcją kibiców :).Ale wy jesteście durni-Adam zawsze stoi z tyłu-bo on na podium już się nastał i chce dać szansę innym-klasa człowiek.

  • fan profesor
    Stoch sie rzucil na Małysza, a Byrt wrzasnal do kamery

    I co dalej bedziecie twierdzic ze Stoch nie szanuje Małysza?

  • xyz stały bywalec

    Dajcie spokój - chłopacy szczęśliwi ;) Na pewno mało który myślał o tym, w jakim miejscu będzie stał na podium. A że Byrt najmłodszy to i jest pewnie swoistą "maskotką". Zresztą Adam jest tak skromny i tyle stał razy na podium, że na pewno nie miał nikomu za złe... Wręcz przeciwnie.

  • Xellos profesor
    Stoch się najbardziej cieszył

    i to on skoczył na Małysza :)

    Wiadomo czemu...to ostatni sezon kiedy ma drużynowo okazję stać na podium.

    Od następnego będzie takim osamotnionym zawodnikiem rywalizującym w czołówce jak samotny był kiedyś Adam ;p

    Tak więc trzeba się z tego cieszyć, bo pozostanie nam to tylko jako historia...

  • kuba stały bywalec

    Jak patrzyłem na dzisiejsze skoki Adama to wydaje mi się że spokojnie jeszcze 2 sezony w wielkiej formie mógłby skakać.

  • anonim
    David Goldstrom

    Ma ktoś nagrane dzisiejsze skoki Adama z komentarzem Goldstroma? Bardzo bym chciał je zobaczyć ;)

  • fan profesor

    nastepny skandalista Byrt bo smial stac na podium blizej niz Małysz!
    tozto prawdziwy SKANDAL!
    oj fanatycy fanatycy...

  • fan profesor

    @Ze Feraira
    A co nie moze stac?
    To skakala druzyna a nie tylko Małysz a Byrt byl w tej druzynie.Ludzie nie przesadzajdzie juz bo to sie robi glupie.
    Cala druzyna zasluguje dzis na pochwaly lacznie z Byrtem!

  • kojot83 doświadczony

    Leonidas24 -hehehehe oglądałem oglądałem :D:D:D:D-widać że GOldstrom też nie może odżałować tego że Adam odchodzi-i nie tylko od sukcesów :) jak było gorzej też się wierzyło iczekało na lepsze dni-o ile można nazwać spadki Adama czymś gorszym hehe.Pozdro 600

  • Leonidas24 doświadczony
    Panowie.

    jednak gdy Adam kończy w takiej krasie i chwale..to jednak jest różnica jakby mial konczyć w stylu Janne..to przykre..że Fin kończy u siebie na skoczni w takiej żenującej formie..a Adam..u siebie w Zakopanem wygral w ostatnim sezonie i dziś był najlepszy u Janne..smutne ciut, chociaż zastanawiające

  • pawel92g bywalec

    Piękny obrazek , kiedy nasi wspólnie się cieszyli z 3 miejsca na podium. Skok Małysza z 2 serii kapitalny, pozostałym w szczególności Stochowi również należą się brawa.

  • anonim

    Czemu Byrt stoi z przodu na podium a Małysz z tyłu? Czy on jest tak nieskończenie głupi czy tylko zarozumiały?

  • Leonidas24 doświadczony
    Kojot83

    http://www.youtube.com/watch?v=l70UsmHJG-A
    Kojot kompanie od sukcesów Adama, spójrz jak się rzucili na Adama :D
    Goldstrom też się o maly włos nie ...ścił ale ja stracilem gardło :-)

  • anonim
    Skoki naszych.

    1 seria Kamil Stoch - 127.0m
    http://www.youtube.com/watch?v=OQ7Ag7vY3l4

    1 seria Adam Małysz - 126.5m
    http://www.youtube.com/watch?v=t8lNNKcYHXo

    2 seria Kamil Stoch - 127.5m
    http://www.youtube.com/watch?v=c0Yz2HVxL3M

    2 seria Adam Małysz - 131.5m
    http://www.youtube.com/watch?v=zFBkRPwkwgI

  • anonim
    http://www.youtube.com/watch?v=-yEP0Mza_qc

    Kamil Stoch 127,5m

  • anonim

    Drużyna na przyszły sezon:

    Stoch
    Żyła
    Hula
    Byrt / Kłusek / Murańka / Kubacki / Miętus któryś (jak się obudzą) / Kot któryś (to samo, co u Miętusów)

  • Oko bywalec

    131,5m! klasa do samego końca. Wielka radość po takich skokach naszego mistrza, a z drugiej strony przykro, że ta opowieść dobiega końca...
    Taaaaaak Jernej faktycznie wam się należał ten brąz w Oslo, jak cholera!

  • anonim
    http://www.youtube.com/watch?v=fI7L3IbkjBU

    freund 128,5m

  • anonim

    Indywidualnie 1. Małysz, 5. Stoch. Szkoda że na mistrzostwach tak nie poszło.

  • Janeman profesor
    SKOK

    Niesamowity skok,piekny,brak slow..
    ADAM jak za dawnych czasow !
    Prawdziwie Wielki Mistrz odchodzi w chwale :)

  • anonim

    @kamka
    Bez przesady, Stoch tez nas dzisiaj wyciagnal na 3 miejsce.Wiec zasluga nie tylko Małysza ze jest dzis podium.

  • Leonidas24 doświadczony
    Brawo Panowie

    doceniam też skoki piotrka żyły i oczywiście kamila, byrt na miarę swoich choć może ciiut lepiej, Adam..nie potrzeba niczego pisać
    i te noty..i super równe warunki, widać kto góruje, i jak tu nie dziwić się..gdyby te MS byly np dzisiaj w Lahti ;] Adam ich zgniotł

  • anonim
    http://www.youtube.com/watch?v=zFBkRPwkwgI

    Adam Małysz - 131.5m

  • anonim

    skok Adasia mistrzostwo.. ma formę, szkoda że kończy karierę. :( jutro będzie walka o zwycięstwo. :)

  • anonim
    ach jaka szkdoa

    że dzisiaj indywidualnego nie ma. bardziej równych warunków jak dziś chyba w tym sezonie nie było. może spełni się mój sen za tydziń i lot Adama na 260, chyba że przedłuzy i tyle za rok w Vikersund będzie :)!

  • Leonidas24 doświadczony
    ADAM DZIŚ WYGRAŁ

    SZKODa ze to nie indywidualny, Adam, mialbyś 40 zwycięstwo!

  • anonim
    5 razy 19,5

    tego to chyba od Saporo nie było. lądował jak za najlepszych lat za HS z telemarkiem :)

  • kojot83 doświadczony

    Adam ty szaleńcu! hahahahaha ale pier........Geniusz geniusz geniusz! Jaka radość naszych...dlaczego kończysz :(:(:( :P

  • Jaro doświadczony
    Adaś nie kończ kariery

    Adam brawoooo mamy trzecie miejsce

  • Leonidas24 doświadczony
    luthor

    w sumie..zaraz jeśli Adam przegra z niemcem i nie będziemy na 3 miejscu to będzie jazda na Adama że hoho ;]
    nie rozumiem tylko tego, że tydzień temu na MS Kamil tak słabo w drużynowym skoczył a dziś świetnie

  • anonim
    http://www.youtube.com/watch?v=-yEP0Mza_qc

    Kamil Stoch 127,5m HD TVP1 2 SERIA

  • Jaro doświadczony
    mietek

    przed ostatnią grupą prowadzi Austria przed Norwegią i Polską czwarte są Niemcy 4 pkt straty do nas

  • anonim
    Kamil mordo Ty moja

    czemu na mś tak nie skakałes? mogły być 2 medale nawet. a przynajmniej w tym 2 konkursie byś nie zawalił 2 skoku i bys wypchnął ammanka lub austriaka z podium.

  • anonim

    niech ktos napisze jak obecnie wyglada sytuacja tzn ilu skoczylo i ktore miejsce pl bo nie moge ogladac ani relacji na zywo na tel odpalic.

  • anonim
    http://www.youtube.com/watch?v=7M14Cpqu8hI

    Piotr Zyla 119,5m 2 seria HD TVP1

  • anonim
    http://www.youtube.com/watch?v=NkF8NP-4j7M

    Martin Koch 130,5m HD TVP1

  • anonim
    http://www.youtube.com/watch?v=OO3ub-O-C0o

    Gregor Schlierenzauer 123,5m 2 seria HD

  • anonim
    http://www.youtube.com/watch?v=hUIOwusXLk4

    Tomasz Byrt 2 seria 114,0m HD

  • anonim
    Leonidas24 i inni sorki za błąd doraźny z mojej strony

    oj sorki udzieliło mi się od Szczęsnego
    Sorki moze trzecie miejsce będzie!
    Przecież już wróciliśmy do PŚ
    przepraszam

  • anonim
    Szczęsny to porażka!

    Szczęsny w 1 serii chyba z 5 razy powiedział, że to jest OSTATNI DRUŻYNOWY konkurs Adama w karierze! On za to powinien być na pysk wywalony z TVP, niech wraca do RMFu!

  • Jaro doświadczony
    Szczęsny

    Szczęsny dzisiaj: " No i popatrzmy Tom Hilde, chociaż to jest chyba Severin Freund i widzieli państwo co się stało blisko wylądował 129 m o dwa metry dalej niż Adam Małysz, z wysoka spadł na narty..." co za bełkot żenada

  • anonim

    Byrt mogl skoczyc te 3 metry dalej ale nie ma tragedii.Napewno nie zepsul tak jak moglby to zrobic Stefanek.
    Stoch widac w wysokiej formie i jutro tez bedzie sie liczyl w konkursie,obok Małysza.Na treningach on nigdy nie bryluje i bardzo dobrze robi.Zyła skoczyl niezle.Utrzymanie 3 miejsca realne.

  • anonim
    medal!!!!!!!!!!!

    Żeby tylko Piotr Żyła i Tomasz Byrt dali radę, to medal jest!
    Tomasz i Piotr teraz dajcie z siebue wszystko!
    Adam i Kamil musicie teraz skoczyć po ten medal, czyli podobne skoki jak z I serii. A co medla musi być!
    Należy się, trzeba pokazać innym, ze My zasługujemy na medla jak nic!

  • anonim
    http://www.youtube.com/watch?v=-ro95aOvJF4

    Hilde 125,5m

  • anonim
    http://www.youtube.com/watch?v=YLWa4_N-AFA

    Morgenstern 126,5m

  • Xellos profesor
    TVP zrobił piękną wstawkę o Małyszu

    Bardzo mi się podobało, no i przemówienie Szarana :)

    Mówcie co chcecie, Szaran zawsze najlepiej podkreślał emocjami skoki Adama. Chociaż się mylił nie raz i gadał czasem bzdury, ale przy skokach najlepszego naszego skoczka zawsze przemawiał pięknie.

  • anonim
    Skoki naszych.

    Kamil Stoch - 127.0m
    http://www.youtube.com/watch?v=OQ7Ag7vY3l4

    Adam Małysz - 126.5m
    http://www.youtube.com/watch?v=t8lNNKcYHXo

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl