LGP w Szczyrku: Morgenstern triumfuje, podium Stocha!

  • 2011-07-20 18:42

Thomas Morgenstern wygrał konkurs Letniej Grand Prix w Szczyrku (HS 106). Austriak uzyskał 101,5 i 103m. Na drugim miejscu uplasował się Gregor Schlierenzauer (97,5 i 101,5m), a na najniższym stopniu podium stanął Kamil Stoch (100 i 103,5m).

Kamil był na półmetku siódmy, oprócz Austriaków wyprzedzali go jeszcze Paweł Karelin, Władimir Zografski, Robert Kranjec, oraz niespodziewanie młody Japończyk Junshiro Kobayashi. W drugiej serii wszyscy lądowali jednak krócej a Kamil skokiem na 103,5 wdarł się na podium.

Kamil StochKamil Stoch
fot. Tadeusz Mieczyński
Kamil StochKamil Stoch
fot. Tadeusz Mieczyński

Aż na 106. metr poleciał w pierwszej serii Maciej Kot, co było najdłuższym skokiem konkursu. Jednak w drugiej serii lądował 10 metrów bliżej, ostatecznie zajął 12. miejsce. Do finału awansowali jeszcze: Bartłomiej Kłusek, który zajął 25. miejsce, oraz Krzysztof Miętus (29. pozycja). Niestety poza czołową "30" uplasowali się Dawid Kubacki (91,5m / 32. miejsce) oraz Stefan Hula (86m / 46.miejsce).

Zawody przebiegały w burzowej pogodzie. Momentami skoczkom przeszkadzał deszcz i wiatr. Konkurs udało się jednak przeprowadzić dość sprawnie, sędziowie zdążyli zakończyć pierwszą serię przed gwałtowną nawałnicą.

Dzięki dzisiejszemu konkursowi Kamil Stoch awansował na czwartą pozycję w klasyfikacji generalnej Letniej Grand Prix i na trzecie miejsce w klasyfikacji Lotos Poland Tour. Liderem obu jest Thomas Morgenstern a drugie miejsca okupuje Gregor Schlierenzauer. Polska zajmuje trzecie miejsce w Pucharze Narodów. Wyprzedzają nas Austriacy i Niemcy.


Skrócona klasyfikacja Lotos Poland Tour:


1. MORGENSTERN Thomas AUT 504.7
2. SCHLIERENZAUER Gregor AUT 492.8
3. STOCH Kamil POL 475.0
4. KARELIN Paweł RUS 472.6
5. KRANJEC Robert SLO 471.8
...
10. KOT Maciej 436.2



WYNIKI I KLASYFIKACJE:
Zobacz wyniki po I serii konkursu »
Zobacz końcowe wyniki konkursu »
Zobacz aktualną klasyfikację generalną Letniej Grand Prix...»

FOTORELACJA


Tadeusz Mieczyński&Marcin Hetnał, źródło: Informacja własna
oglądalność: (18033) komentarze: (182)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Emil profesor

    @gina. "Podając jakieś odnośniki do konkursów w których Adam Małysz miał wysoką punktację... muszę Ci przypomnieć bo widocznie nie oglądałeś wtedy konkursów, że wtedy skoki Adama były również piękne stylowo, daję słowo harcerza. A poza tym - sugerujesz, że Adama faworyzowano?" I gitara. Morgi też pięknie skacze stylowo. Nic nie sugeruje.
    "poza tym - sugerujesz, że Adama faworyzowano? To przypomnij sobie jak mu odejmowano punkty po Predazzo - a wtedy formę miał kosmiczną."
    http://www.fis-ski.com/ pdf/2003/JP/3069/3069RL4.pdf

    http://www.fis-ski.com /pdf/2003/JP/3068/3068RL4.pdf

    http://www.fis-ski.com/ pdf/2003/JP/3010/3010RL4.pdf

    W Oslo dostał od jednego sędziego pół punktu mniej a w drugim konkursie kiepsko lądował zresztą on i tak o niczym nie decydował.

    "Poza tym komentatorzy komentując mówią, że np. nad bulą jest taki a taki wiatr dochodzący do jakiejś siły. Nie podają, że np. zawodnik miałby jakieś konkretne odjęcie."

    http://www.youtube.com/ watch?v=VJVivnT9uOI

  • dominik początkujący

    gina
    "co do sędziów i ukarania za noty? Jak widzisz ruch w skokach trwa cały rok i gdyby kogoś ukarano byłaby taka informacja nagłośniona, nie ma zmiłuj. Tutaj cały czas się pisze co się dzieje w skokach."
    A co ty myslisz ze redaktorzy tej strony codziennie siedza w siedzibie FIS i informuja o tym, co sie tam dzieje na zebraniach? Albo jakiejkolwiek inej gazety? Co to za news jest w ogole ilu ludzi interesuja takie sprawy?
    Jak byla afera korupcyjna w polskiej pilce, to nawet nie informowwali o wszystkich zatrzymaniach sedziow.

    "to jak trenerzy mogą widzieć punkty za wiatr wyliczone ze wzoru jeżeli pomiar jest włączany niejako przez samego skoczka?"
    To niemozliwe, to chyba musi byc jakis blad w tlumaczeniu. Wiatr na skoczni jest mierzony caly czas, inaczej pzreciez Tepes by nie wiedzial ze w ogole moze puscic skoczka i by sie pozabijali! Tak samo trenerzy by nie czekali z machnieciem choragiewką, bo na co by czekali?
    Chyba raczej chodzi o to, ze jest idealna dokladnosc pomiaru, ze sila wiatru do obliczenia punktow kompensacji na pewno jest brana z momentu, gdy skoczek przelatuje kolo danego czujnika, co do ulamka sekundy. Ze nie jest mozliwy blad, ze mierzy sie wiatr za wczesnie albo za pozno.

  • gina profesor
    dominik

    i jeszcze jedno wyjaśnienie ze stycznia Hofera

    Czy jest możliwe, że występują jakieś opóźnienia w pomiarze wiatru w trakcie skoków poszczególnych zawodników?

    Walter Hofer: Nie, to nie jest możliwe. Pomiar wiatru rozpoczyna się w momencie gdy skoczek mija punkt pomiaru prędkości, wówczas włącza się pomiar siły wiatru. To wszystko dzieje się w czasie rzeczywistym.

    to jak trenerzy mogą widzieć punkty za wiatr wyliczone ze wzoru jeżeli pomiar jest włączany niejako przez samego skoczka?

  • gina profesor
    dominik

    To chyba nie zauważyłeś, że Ty sam piszesz ogólnie, ja podaję przykłady.
    o Tobie nie pisałam nic, skomentowałam format wypowiedzi.
    Podając jakieś odnośniki do konkursów w których Adam Małysz miał wysoką punktację... muszę Ci przypomnieć bo widocznie nie oglądałeś wtedy konkursów, że wtedy skoki Adama były również piękne stylowo, daję słowo harcerza. A poza tym - sugerujesz, że Adama faworyzowano? To przypomnij sobie jak mu odejmowano punkty po Predazzo - a wtedy formę miał kosmiczną.
    Co do Oslo, może nie zauważyłeś, że najbardziej "fuksową" drużyną po konkursie byli....Słoweńcy, to ich medal był największą niespodzianką, nie Norwegów.
    A liczba odjętych punktów Adama? dla przypomnienia -18,2, skaczący po Adamie Niemiec miał -0,6. Nikt wtedy nie miał takiego odjęcia, nie dość że było najwyższe, to jeszcze było zdecydowanie wyższe niż u innych. Oczywiście na koniec odjęto sporo Austrii, ale to było tak jak w Szczyrku - konkurs był już wtedy przez nich wygrany.

    Teraz odsyłam do wywiadu Hofera:
    Trenerzy mają na platformie takie same narzędzia, jak Miran Tepes, który zapala zielone światło dla zawodników. To samo widzą komentatorzy telewizyjni. Pełna transparentność, każdy może patrzeć nam na ręce. To jedyny sposób, by uniknąć plotek i podejrzeń, że gdzieś może się pojawić jakaś nieuczciwość, jakiś element manipulacji wynikiem. Ale przekuć to wszystko na czytelny dla telewidzów obraz, to jeszcze co innego.

    Zauważyłeś to słowo - czytelny obraz dla czytelników? Niestety ale trenerzy widzą tylko tylko wiejący wiatr w poszczególnych rejonach skoczni, nie mają podanej wartości. Bo inaczej przekazanie tego obrazu byłoby czytelne dla widzów czyż nie? Poza tym komentatorzy komentując mówią, że np. nad bulą jest taki a taki wiatr dochodzący do jakiejś siły. Nie podają, że np. zawodnik miałby jakieś konkretne odjęcie. Mało tego - bardzo często zastanawiają się jakie będą punkty? Zauwazłeś to? Gdyby mieli konkretnie zapisane jakie będzie odjęcie toby po prostu je podawali. Czasami podczas skoku pojawia się odległość planowana do objęcia prowadzenia, ale nie jest to pomiar wiatru, tylko szacunkowe dane.

    co do sędziów i ukarania za noty? Jak widzisz ruch w skokach trwa cały rok i gdyby kogoś ukarano byłaby taka informacja nagłośniona, nie ma zmiłuj. Tutaj cały czas się pisze co się dzieje w skokach.

  • Emil profesor

    @gian Piszesz że kiedy Adam był w formie to nigdy nie był ulubieńcem sędziów
    http://www.fis-ski.com/pdf/2002/ JP/3011/3011RL.pdf

    http://www.fis-ski.com/pdf/2002/ JP/3012/3012RL.pdf

    http://www.fis-ski.com/pdf/2002/ JP/3116/3116RL.pdf

    http://www.fis-ski.com/pdf/2002/ JP/3162/3162RL.pdf

    http://www.fis-ski.com/pdf/2002/ JP/3184/3184RL.pdf

    http://www.fis-ski.com/pdf/2002/ JP/3171/3171RL.pdf

    http://www.fis-ski.com/pdf/2002/ JP/3172/3172RL.pdf (3x 20!)

    Wszystkie wyniki są w grudnia 2001 r czyli moim zdaniem okres największej dominacji Adama.

  • gina profesor
    dominik

    jedyna nowość Twojego pisania to pisanie wierszem...
    1. Oglądając skoki np I serię po skokach 50 osób jesteś w stanie z dokładnością do 2-3m podać długość. Piszesz, że nie można określić długości skoku? To przypomnij sobie skok Morgensterna w Wiśle - I seria - skoczył tuż przed linią oznaczającą punkt K i komentator od razu powiedział jaki to skok i określił odległość z dokładnością do jednego metra. Przypominam, że najlepsi w tej serii skakali pod 130m. Nie widać różnicy?

    .....
    http://www.youtube.com/watch?v=bRhtSC59hVE
    obejrzyj sobie Stoch Stocha z Wisły i zauważysz, że odległość i pomiar wiatru ukazują się RÓWNOCZEŚNIE!
    .....
    to nieprawda, że każdy skoczek w super formie dostawał od razu wyższe noty. Nie było tak z Adamem i np. z Ahonenem. Podobnie było z niektórymi Norwegami.
    .................
    tłumaczenie, że nie trenerzy mogą obliczyć sami siłę wiatru jest śmieszne, skoro sam Hofer mówi, że wzór jest skomplikowany. Trenerzy widzą przekrojowo wiatr - jak wieje na buli, jak na zeskoku, ale nie są podać ile zawodnikowi dodadzą lub odejmą punktów, że np. będzie to -2,5p. To oblicza specjalny program komputerowy, ale skoro trenerzy są szybsi... Wymyślasz nowe teorie bo raz widziałeś coś w telewizji i można wyliczyć, a długości skoku to już określić nie można?
    ....
    brak wiadomości o karze oznacza, co oznacza - dla kierownictwa wszystko jest ok i tyle.

    A tak na koniec - pamiętasz konkurs drużynowy na dużej skoczni w Oslo? To wytłumacz mi racjonalnie brak II seria i odjęcia punktów min. Adama Małysza.

  • Boy profesor

    @kolo
    Może podzielisz się własnym zdaniem na ten temat? Póki co nie widać z Twojej strony żadnych argumentów, tylko próbę wywołania konfliktu.

  • dominik początkujący

    "no widzisz sam przyznajesz, że niejaki
    Tepes..." Nieprawda, znów przekrecasz moje slowa.
    Piszę, że ludzie na to narzekali. Ja nie
    przesądzam, czy to była manipulacja, czy bład
    przy pracy.Za wszytko co dzieje się podczas zawodów,
    jest odpowiedzialne szesciosobowe jury.
    Trzech ludzi z FISu, jeden z kraju
    organizatora i dwoch z innych krajów.
    Faktycznie jury to piec osob, bo Hofer nie
    bierze udzialu w jego obradach. Nie słyszałem, żeby jakiegoś sedziego
    ukarano. Co moze oznaczać trzy rzeczy. Albo
    dobrze pracują, albo pracują źle, ale nikt
    ich nie karze, albo sa karani ale nikt o tym
    nie pisze w mediach. Dla Ciebie brak
    wiadomosci o karze ewidentnie oznacza że
    wszystko jest poustawiane, tak?
    "Ja tam ich sprawdzić nie mogę." No skandal.
    Kazdy telewidz powiniem móc zadzwonić do
    Hofera i kazac przeslac sobie dane SMSem. "I trenerzy też nie" prrrrrr - powoli, stop,
    skąd Ty masz takie informacje?
    "No tu coś ewidentnie pomyliłeś - ja jednak
    nieśmiało upieram się, że najpierw znamy
    odległość - w końcu widzimy gdzie skoczek
    wylądował, co nie?"Na oko? Ty chyba sobie kpisz. Na oko to chłop w szpitalu umarł.Nawet na
    ekranie telewizora wartosc punktów za wiatr
    pokazuje si szybciej, niz odległosc.
    "Ooooooooo kiedyś pokazali? Super! Tylko co
    do ma do konkretnych zawodów, że kiedyś
    pokazali?"Nic nie ma do konkretnych zawodów.
    Twierdzisz, że "obliczenia sa skomplikowane a
    "trenerzy owszem widzą wiatr, ale nie są w
    stanie określić czy ostateczna ilość punktów
    za wiatr jest policzona właściwie. "Oczywiście, że są w stanie. Wiem, jak ten
    ekran wygląda i co pokazuje, bo pokazywali go
    raz w telewizji. Przestań robić sztuczne
    zamieszanie wokol tego, co ja pisze.
    Problem w tym, że oprócz prawdziwych
    wątpliwosci, które oczywiscie w skokach sa,
    wymyslasz sto innych, nieistniejacych i kadza
    watpliwosc automatycznie tlumaczysz
    ewidentnym oszustwem wbrew logice i wbrew
    faktom. I przekrecasz moje slowa, by
    udowodnic swoją teze.
    Nie twierdze też że "zasadą było"
    faworyzowanie skoczków z czołówki, ale jeśli
    twierdzisz że ogladasz skoki od wielu lat, to
    chyba bujasz. Bo trzeba byc slepym, żeby nie
    zauwazyc, ze niemal kazdy skoczek, ktoremu
    przychodzila super forma od razu zaczal
    dostawac wyzsze noty, choc stylowo skakal tak
    samo, tylko mu powera w nogach przybyło.

  • gina profesor
    bea

    I to jest wina organizatorów - zaciemniają sytuację i teraz będziemy się zastanawiać, czy ta jedna belka różnicy to dużo czy mało w porównaniu do punktów. Żaden skok nie wykazał potrzeby zmiany belki. Gdyby skakano z tej samej belki byłoby wszystko jasne i w miarę przejrzyste.

  • gina profesor
    Emil

    piszesz o regulaminie i obowiązkach organizatorów, ale jak ma się to do ostatniego wywiadu Hofera, w którym mówi tak:

    Planujemy, ale w tej chwili jesteśmy technologicznie ograniczeni. Na razie mamy pięć punktów pomiaru. I sprzęt mamy ustawiony pod pięć punktów. Rozpoczęliśmy od trzech, potem zaczęliśmy mierzyć wiatr w czterech a teraz już w pięciu. Przy czym punkty pomiaru wiatru są technologicznie zaawansowane i niezwykle dokładne. Nie mierzą one siły wiatru tak, jak wiatraczki używane przez meteorologów. To elektroniczne urządzenia, które mierzą przepływ cząsteczek powietrza. I nie tylko ich prędkość i kierunek ale też kąt - czyli trójwymiarowo. Kalkulują siłę wiatru oddziałującą faktycznie na skoczka, bo co to znaczy, że skoczkowi wieje pod narty? Może mu wiać od przodu, ale jednocześnie bardziej od dołu do góry lub od góry do dołu. Te czujniki również to biorą pod uwagę. W dodatku bierzemy pod uwagę dane tylko z tych czujników, obok których przelatuje skoczek. Jeśli ostatni czujnik stoi na 120. metrze a skoczek skoczył 115, to nie będziemy przecież brali pod uwagę odczytów z ostatniego czujnika, bo nie będą one miały wpływu na skok. W każdym razie jest to bardzo droga technologia, a my, zmieniając ilość czujników, musimy zmieniać nie tylko sprzęt, ale też oprogramowanie, które skalkuluje wyniki. To znów wymaga czasu. Nie ma możliwości, by zwiększyć ilość czujników podczas sezonu, gdy zawody odbywają się co tydzień.

    Z tego tekstu wynika, że to FIS ma czujniki, oprogramowanie, sprzęt do pomiaru wiatru, nie ma słowa o organizatorach. Zresztą byłoby dziwne gdyby to organizatorzy załatwiali czy nawet kupowali drogie jak mówili Hofer czujniki na jeden raz zawodów.
    I co to znaczy - dalej działają organizatorzy? Jak sobie wyobrażasz (jeżeli faktycznie organizatorzy mierzą wiatr) przekazywanie danych z pomiaru do systemu prowadzącego punktację? Na karteczkach? A może ktoś od organizatora wykrzykuje to dalej?

  • anonim
    @boy

    Ty to chłopie naprawde jesteś naiwniakiem jeśli tak sądzisz sprawdź lepiej czy ci rogi nie wyrosły albo pilnuj zeby ci niewyrosły bo oszuklac cie może srednio rozgarnięta dziewczyna.

  • Boy profesor

    @gina
    Nie wiem czy wiesz, ale Austriacy bardziej by zyskali gdyby im odjęto punkty za wiatr, bo wtedy przeskoczyliby skocznię i ich przewaga byłaby jeszcze większa.

  • bea stały bywalec

    Zanim się coś powie, dobrze byłoby przeanalizować spokojnie i sytuację. Żeby nie opowiadać rzeczy, delikatnie mówiąc, mijających sie z prawdą. Zróbmy porównanie skoków Gregora i Kamila.

    Zacznijmy do tego, że Gregor w obu seriach skakał z niższej belki. Pierwsza seria: Kamil - belka 5, Gregor - belka 4; 2. seria: K - 5, G - 4). To daje już 8,7 punkta przewagi. I w jakiś sposób chyba jednak wpływa na długość skoku :)

    Jeśli chodzi o noty sędziowskie, były one dla obu zawodników porównywalne (a nawet leciutko na korzyść Polaka). W pierwszej serii: K - 55; G - 54,5. W drugiej serii: K - 56; G - 55,5. Jak widać, nikt tu Kamila nie skrzywdził. Dostał łącznie punkt więcej w notach za styl.

    Wiatr. Pierwsza seria: K (-3,1) - lekko pod narty; G (0,2) - praktycznie cisza. Druga seria: K (-1,2); G (0,0). Jak widać i tu Gregor nie obłowił się zbytnio. A oddanie obu skoków w warunkach ciszy wietrznej nie było sytuacją dla niego szczęśliwą.

    Dwukrotnie skacząc z niższej belki i w nieco gorszych warunkach (bo bez wiatru pod narty) skoczył, tyle, ile skoczył, i wystarczyło to do wyprzedzenia Kamila (zaledwie 3,2 pkt). Nie widzę tu powodów do histerii, a porównywanie samych tylko odległości jest demagogiczne.

  • anonim

    do lupus:
    hmm czy sugerujesz ze Gregor odstaje troche umiejetnosciami od Kamila , osobisc ie uwazam ze Gregor jest bardziej utalentowany od Stocha mowia o tym np. ilość zwycięstw pomimo mlodego wieku,a jest mlodszy od Kamila i nie wiem czy tak Kamil wiecej osiągnął.moim zdaniem predzej wroci Era Schlierenzauera niz Stochomania sie utworzy.

  • Emil profesor

    Do organizatorów zawodów czyli w tym przypadku nas należy:
    To guarantee a high technical standard and to ensure a
    corporate identity at all events the data service baggage provided
    by the FIS has to be accepted.
    It consists of the following components:
    + Data service
    + TV-graphic
    + Video distance measuring system
    + System for wind speed measuring
    + Technical equipment for starting procedure

    Czyli też pomiar wiatru. Owszem musi być zaakceptowany przez FIS ale to raczej w tym przypadku Hofer i kilka innych osób stwierdza przed zawodami czy pomiar sie nadaje ale dalej już działają organizatorzy.

  • anonim

    nie ma to jak cudowne punkty za wiatr dzięki czemu 97 metrów jest lepsze niż 106metrów :D a najlepszy w pierwszej serii Kot był dopiero na 12 miejscu. dla mnie to jakaś paranoja.

  • ... doświadczony

    @ Damiansport1
    Nic nie jest ok i to już od dawna ale jeszcze nie wszyscy to widzą albo nie chcą widzieć.Dlaczego ktoś wprost nie zapyta Hoffera podającv przy tym konkretne przykłady punktów za wiatr Austriaków i skaczących tuż po nich albo tuz przed nimi w drugiej serii dlaczego dotąd nikt go nie zapytał czy to az taki zbieg okoliczności, że to oni zawsze najwięcej zyskają a inni tracą! To przecież niemożliwe jest.

  • ..... początkujący

    Na otarcie łez dali Kamilowi trzecie miejsce ale nic po za tym, tak jak odbierali Małyszowi wyższe miejsca punktami za wiatr tak będą to robić z Kamilem.Austriacy mają z urzędu zagwarantowane podia i tego nikt ani nic nie zmieni.Zobaczycie to zimą.

  • gina profesor
    dominik

    no widzisz sam przyznajesz, że niejaki Tepes miał od dawna ciągotki do faworyzowania co niektórych. Przypomnij też sobie Oslo i medale w drużynówce....

  • dominik początkujący

    @Lupus
    Jasne, lepiej było, jak np. w Zakopanem wygrywał taki Rok Urbanc, który po prostu skoczył dalej bo mial huragan pod narty a najlepsi dostawali huragan w plecy i lądowali na buli, to był wtedy piękny, sprawiedliwy sport...
    Wtedy wcale nie manipulowano wynikiem, wszyscy byli zadowoleni, nikt nie narzekal na przyklad, że Tepes specjalnie puscil Małysza z wiatrem w plecy a Damjana z wiatrem pod narty...

  • Emil profesor

    @Agats93. Ja też kibicuje Gregorowi zaraz po naszych skoczkach co dla mnie są zawsze nr 1 (Morgi mi jest zupełnie obojętny) ale piszczące fanki są trochę drażniące.

  • Emil profesor

    @Lupus. Jak się w obu seriach skacze z belki niżej to jednak te pół kilometra (tak średnio wychodzi) na progu jest a to jest sporo. Chociaż moim zdaniem 1 seria powinna się zacząć z 3 belki i nie powinna być ani zmieniona ani razu.

  • anonim
    ujstwo

    Stoch skacze o 5 metrów dalej od Schlirenzauera w całym konkursie i przegrywa z nim i jakimiś "śmiesznymi wiatrami Hofera i spółki" poroniony i chory pomysł,nie skomentuje tego,Kot w pierwszej serii skacze 106 metrów i kończy zawody poza dziesiątką,Hofer już mógłby iść z tą swoją świtą na emeryturę,noł koment ciśnie się na usta,a Schlirenzauerowi co chwila wspomagają albo sędziowie albo śmieszne punkty,bo umiejętnościami byłby ciut niżej,cóż w skokach liczy się teraz wiatra a nie oddany daleki skok.

  • anonim

    do emil:
    hmm ja jestem jego fanką nie z tego powodu ze jest przystojny
    kibicuje mu od 3 lat zauwaylam poprostu ze ma wspaniały talent do tej dyscypliny wiec nie powinnaś/powinieneś oceniac mnie pod tym wzgledem i plasowac mnie w tej czesci jego fanek.

    i nie uwazam ze jestem jego sweet fanka ale prawdziwa fanka bo przezywam dobrze zarowno jego sukces jak i porazke.

    wiec ja nie jestem jego sweet fancia.

  • anonim

    nie zmieściło mi sie, tu wklejam reszte, to poniżej jest oczywiscie moje...

    Zawyza sie tym, co sa własnie na topie, oni dostają "za nazwisko". Czasem ktoś złozy protest, ale zwykle sie tylko wzrusza ramionami, bo raz padnie na tego skoczka innym razem na innego z innego kraju. Kazdy sie do tego przyzwyczaił.
    Co to znaczy "oficjalnie zawyzyc" - co Ty myslisz ze oni sie publicznie przyznają "zaslugiwał na 18 ale dostal ode mnie 19,5"? I jeszcze sie pod tym podpisza i pieczątke przybiją?
    Najcześciej to sedzia zawyza note zawodnikowi ze swojego kraju, a jest pieciu sedziów w kazdym konkursie i kazdy ciagnie w swoja strone. Wychodzi na remis. Choc czasem sie robi taka "Eurowizja" - tak to przynajmniej wygląda - ze sedziowie z dwóch krajów sie umowią, ze dadza troche wiecej skoczkom z dwoch roznych krajow i wtedy te dwa kraje są do przodu w stosunku do innych. Ale praca sedziow tez jest oceniana i jakby ich na tym przylapali, to pewnie dobrze by sie nie skończyło.
    Systemu za wiatr pilnuje wspolnie jury zawodow, które tez jest miedzynarodowe. Czemu miedzynarodowe jury miałoby sie wspolnie umówić, że system za wiatr promuje Austriakow? Jaki w tym maja interes ludzie z innych krajów? I jak niby to jury mialo byc majstrowac przy punktach za wiatr, które na bieżąco oblicza komputerowy system? Nota za wiatr jest znana, zanim zostanie pokazana odleglosc nie mowic juz o notach sedziowskich. Przeciez Hofer mowil w wywiadzie ile czasu zajmuje obróbka obrazu. Zeby moc zmanipulowac precyzyjnie wiatr pod odleglosc i noty, trzeba najpierw miec odleglosc i noty a nie na odwrot.
    I nie pisz "punkty za wiatr, ktorych nikt nie zliczy" bo liczy komputer a potem te informacje o wietrze sa zachowywane na twardym dysku i kazdy moze je sprawdzic. Caly czas probujesz wmowic ludziom, ze coś tu jest niejasne, bo w metnej wodzie...
    Ale to nieprawda.

  • anonim

    wspolczuje Ci zaaaabciuu;)
    ja widzialam calą 1 serie lecz w drugiej ucielo mi niestety Schlieriego ahh ;)
    ciesze sie z tego 2 miejsca:)

  • gina profesor

    @gina
    Po pierwsze nie próbuj tu robic ze mnie dzieciaka albo frajera. Jak nie wiesz, jak dlugo ogladam skoki to sie lepiej na ten temat nie wypowiadaj i nie tykaj. Skoki ogladam od 25 lat.
    Po drugie nie klam, nie wciskaj ludziom kitu, podpierajac sie tu jeszcze autorytetem Hofera. Obliczenia sa skomplikowane ale efekt jest widoczny w postaci prostego wykresu i koncowego wyniku co bylo widac w telewizji - pokazywali kiedys jak te ekrany wygladaja.
    Ty probujesz teraz robic z trenerow debili, ktorzy dostali do reki wazne narzedzie, ale nie potrafia z niego korzystac i pewnie jeszcze trzymaja w tajemnicy to, ze nie potrafiua, bo im wstyd?
    Powtorze raz jeszcze to, co mowil Hofer - i trenerzy i komentatorzy widza to samo to Miran Tepes. Wszystko jest jak na dloni a trenerzy nie musza byc w stanie nic robic, bo efekt jest wyraźnie widoczny, ilosc punktow za wiatr jest pokazywana na biezaco. Przeciez jak byly na ekranie grafiki komputerowe, to nawet widzowie na żywo widzieli sile wiatru.
    Probujesz robic takie wrazenie, jakbys miala wiecej informacji od innych ludzi - jakies swoje domysly snujesz a oglaszasz je tak, jakbys siedziala w srodku tego calego systemu i osobiscie montowala te urządzenia na skoczni. Niestety wyglada na to, ze nawet transmisji telewizyjnych uwaznie nie oglądasz.
    Po trzecie, to teraz zawyzane sa noty Austriakow i Ammana (udawany telemark) a kiedys zawyzano noty Schmitowi, Hannavaldowi, Adamowi, potem Ahonenowi, Jandzie, Jacobsenowi, który zawsze skakal stylowo bardzo źle, roznym skoczkom...

  • gina profesor
    Emil

    A według Ciebie można porównać świat skoków ze światem F1? Mnie to się jakoś nie udaje, tam są naprawdę wielkie pieniądze. Największy budżet Ferrari to ok 200mln euro. Więc jeżeli zespół zatrudnia kierowcę i on się nie sprawdza, to nie patrzy z jakiego on jest kraju, prawda? To kosmopolityczny świat, a poza tym przedsięwzięcie o zupełnie innym stopniu popularności niż skoki jednak.
    A weźmy taką siatkówkę - czy nie jesteśmy trochę w niej promowani dzięki pieniądzom. Właściwie większość imprez po Japonii mamy my. Czy podział na grupy, czasem jakieś mecze są naprawdę tak kryształowo czyste? Mamy jakiś wpływ, to wpływamy by nasi siatkarze (choć bardzo ich cenię) zachodzili w różnych ligach światowych jak najdalej. Czy tak nie jest?
    Co do skoków pamiętam jak Hofer kiedyś promował tzw. młode wilczki, twierdząc, że 'starzy skoczkowie" typu Amman, Ahonen czy inni już się "opatrzyli" i potrzebna jest świeża krew. Pamiętasz takie działania? I to oddaje pewną ideę tej konkurencji by promować młodych, dobrze się sprzedających zawodników wśród młodej widowni. I tak się składa, że Austriacy to bardzo dobrzy skoczkowie, którzy powodują zainteresowanie młodej widowni. Nadają się na idoli nie tylko w swoim kraju. Jak widzisz u nas też maja bardzo wielu kibiców, nawet za czasów takiego skoczka jak Adam spora część osób kibicowała Austriakom.

  • Emil profesor

    @gina A powtórze jaki to kto ma interes by Morgiego windować w górę. Cały czas słysze słyszę argument na pozór brzmiący dość logicznie: pieniądze (z wyjątkiem piotrusia co używa śmiesznego argumentu że Hofer jest Austriakiem) Tylko że Austria to bardzo mały rynek skoków, a te sweet fancie Gregora i Morgiego w Polsce i innych krajach to jest margines, owszem głośny i widoczny ale margines. Ktoś powie: sponsorzy... no owszem jest Red Bull. I wiele innych firm co wprawdzie nie mają 1/10 dochodów RedBulla ale założe się że planowany budżet wydany na skoki nie wiele mniejszy. RedBull to międzynarodowy koncern co kiedyś w swoim zespole F1 z hukiem wywalili Austriaka i zatrudnili na jego miejsce Holendra. I nigdy nie pomyśleli by z powrotem jakiego austriackiego kierowce zatrudnić.

  • anonim

    takich jak stoch w swiatowych skokach bylo bardzo duzo dobrze sie zapowiadali a potem sluch o nich zaginal. zobaczymy co bedzie zima

  • gina profesor
    dominik

    Nie wiem, od kiedy śledzisz skoki, bo chyba od niedawna, ale napiszę to, co pisano wiele razy, co tłumaczył kiedyś sam Hofer. To nie jest jakiś prosty wzór matematyczny, tylko skomplikowane obliczenia uwzględniające siłę, kierunek i kąt wiatru. Jeżeli wiatr zawiewa z różnych kierunków, a często tak jest to trenerzy owszem widzą wiatr, ale nie są w stanie określić czy ostateczna ilość punktów za wiatr jest policzona właściwie.
    poza tym przyznajesz, że noty Austriaków bywają często zawyżone i co robią wtedy trenerzy, komentatorzy, zawodnicy? Choć wszyscy widzą, są zapisy? Składają skargi, raz skarżył się Amman, czy coś uzyskał?
    A skoro sędziowie potrafią oficjalnie zawyżyć noty, to jak wierzyć, że nie grzebią przy punktach za wiatr, których już w ogóle nikt nie zliczy?

  • dominik początkujący

    @palacz zwlok
    faworyzowani przez sedziow notami za styl - owszem, bardzo czesto
    ale to, ze kogos "nie lubie," to nie jest argument, by przekonac, ze istnieje oszustwo w punktach za wiatr
    a raczej wprost przeciwnie - skoro kogos nie lubisz, to bedziesz mu szkodzil rozsiewaniem nieprawdziwych plotek

  • Palacz_zwlok stały bywalec

    Nie lubię Morgensterna, a jeszcze bardziej Schlierenzauera. Trzeba być ślepym, żeby nie zauważyć, że są notorycznie faworyzowani. Być może są jakieś kombinacje wiatrowe. Natomiast NIESTETY, bo wolałbym, żeby wygrał Stoch, Karelin, Kobayashi, czy ktokolwiek inny Morgenstern drugą próbę miał bezbłędną i muszę się z 19-tkami zgodzić.

  • dominik początkujący

    @Luthor
    Juz o to pytałem - wytłumacz mi moze, dlaczego trenerzy z innych krajow, oraz komentatorzy wszystkich telewizji, którzy widzą jaki "naprawde" jest wiatr nie skladają za każdym razem protestów na te oczywiste i niebywałe oszustwa? Tez uczestniczą w spisku przeciw swoim wlasnym zawodnikom? Wszystko jest ustawione, wszyscy w łape biorą?

  • Luthor weteran
    @dominik

    Nikt nie neguje tego, że Morgenstern jest skoczkiem utalentowanym i stać go na wygrywanie bez niczyjej pomocy. Pokazał to dzisiejszym (w zasadzie już wczorajszym) drugim skokiem. Ale gdy miewa słabsze próby ewidentnie, nachalnie winduje się go do góry. Każdy kto regularnie ogląda transmisje ze skoków narciarskich widzi, że Morgen i Schlieren są faworyzowani. No nie może być tak, że wszyscy po sobie dostają tak jak w Wiśle duże minusy, a jak akurat oni pojawiają się na rozbiegu to wiatr jakimś cudem cichnie. I to nie był pierwszy taki konkurs. Kiedyś głównym narzędziem manipulacyjnym w tym sporcie były noty za styl, teraz tę rolę przejęły pkt. za wiatr. Może faktycznie należałoby się zastanowić nad dokładniejszym pomiarem odległości niż do 0,5 m i inne czynniki zwyczajnie zlikwidować. Niech wygrywa ten kto po prostu najdalej skoczy...

  • Luthor weteran

    Zgadzam się z giną. Drugi skok Morgensterna był rzeczywiście bezbłędny, więc żadnej pomocy w zwycięstwie nie potrzebował. Co innego było w Wiśle, gdzie po zupełnie zepsutej pierwszej próbie trzeba było w obu skokach ratować go plusowymi punktami...

  • dominik początkujący

    @gina
    na tym wlasnie polega myslenie paranoiczne - jakiekolwiek by nie byly fakty, interpretacja zawsze bedzie tylko po jednej linii a jesli fakty mowia co innego, to dobieramy sobie inne fakty...
    a jakim cudem morgi mogl skakac dobrze i nie spartolic skoku? przeciez to beztalencie, ktore nigdy by nie wygyrwalo, gdyby nie wujek Hofer...

  • Boy profesor

    Dla Morgensterna była to zwycięstwo numer 8 w LGP, najlepszy w tej klasyfikacji Adam Małysz wygranych ma 13. Morgen dogoni Adama w tym cyklu?

  • gina profesor
    dominik

    oj rzeczywiście - straszny to cios. Dziś Morgi skakał dobrze, nie spartolił skoku jak ostatnio, miał przewagę nad drugim Austriakiem cóż więc szkodziło odjąć mu parę bezużytecznych punktów. I zamknąć gęby ciągle utyskujące na korzystne punkty Morgiego.
    Na punkty trzeba patrzeć dwojako - z jednej strony, jak zmieniają się z kolejnym zawodnikiem ( i to dziś było dziwne), po drugie co dają (lub zabierają skoczkom). W poprzednim konkursie dodane punkty zapewniły Morgiemu awans o kilka miejsc i zwycięstwo. W drugim konkursie odebrane punkty nie odebrały mu nic. I tak wygrał.

  • dominik początkujący

    no to dzis chyba ostateczny cios w spiskowa teorie nowego systemu i Morgiego
    Morgi dostał jeden z najwiekszych "minusow" z czołówki, odjeto mu az 7,2 pkt a i tak wygral.
    Ale nasi niestrudzeni łowcy oszustwa nie zrazeni - wbrew jakiejkolwiek logice - im mniej sie spisek kupy trzyma, tym bardziej krzycza, ze oszustwo.
    Morgi dostaje plusy, gdy inni minusy? Znaczy, ze konkurs pod niego. Morgi dostaje minusy, gdy inni plusy? Tym bardziej konkurs pod niego! :-D

  • Boy profesor

    Zgodzę się z tym, że obniżanie belki startowej i ogólnie żonglowanie nią aż o trzy pozycje to lekka przesada. Nikt nie przekroczył punktu HS, Kot skoczył równo 106 metrów, ale wiadomo, że jest w formie. A skoki na 110 metrów i tak są tam do ustania telemarkiem. Belka miała być obniżana tylko w krytycznych sytuacjach, a takich dzisiaj nie było. Albo trzymamy się tego co mówimy w wywiadach albo robimy wszystkich za wariata. Duży minus dla jury za dzisiejsze decyzje.

  • gina profesor
    Emil

    Były takie różnice, ale Kot miał ją w I serii, czyli jakąś godzinę wcześniej a Prevc i Koch zaraz na początku II serii, potem wiatr się uspokoił, począwszy od 13 Stjernena warunki były stabilne. Poza Morgim kolejne pod względem odjęcia punkty miał właśnie Koch -2,2, któy skakał 28 chyba.

  • Luthor weteran
    @outer

    To nie Stoch nam zawalił medal w Oslo, tylko Tepes, który puścił go w skandalicznych warunkach ćwoku.

  • Emil profesor

    @gina. No raczej ale nie zawsze
    Prevc miał +6,1 a skaczący zaraz po nim Koch -2,2
    Hlava miał +1,4 Evensen -1,0 ale już następny Kot -8,3.

  • gina profesor
    bozenka92

    uśmiałam się bo dziś zmiany wiatru były (przynajmniej te obserwowane u poszczególnych zawodników) raczej płynne, nie gwałtowne......aż tu nagle....

    Wiatr ostatniej dziesiatki po I serii


    10. Hilde -1,7
    9. Freund +0,4
    8. Takeuchi -0,7
    7. Stoch -1,2
    6. Zografski-0,1
    5. Kraniec -0,6
    4. Gregor 0,0
    3. Karelin +1,3
    2. Kobayshi +3,4
    1. MORGI -5,9

  • anonim
    Szczyrk - zawody

    Moim zdaniem dobry konkurs na Skalite . Morgi wygrał jest mocny , 2 Schlieri także mocny , 3 Kamil bradzo dobrze ! Brawo Kamil jest podium w Zakopanem powalczy o zwycięstwo , 4 Kranjec , 5 Zografski Vladimir pokazał się ze znakomitej strony razem z Kobayashim ( 10 lokata ) , 6 Takeuchi , 7 Hilde , 8 Freund , 9 Freitag jest w dobrej formie , 11 Karelin tu słabiej niż na malince skakał ( 2 miejsce Malinka ) i 12 Maciek Kot jest w super formie jak na lato gdy w zimie był w jeszcze lepszej a nie bulił, trzymam kciuki za Maćka w Zakopcu . 25 Bartek Kłusek - kolejne punkty Bartka brawo ! 29 Krzysiek - 2 dwa punkty . 32 Kubacki i Hula 46 słabo .
    Lotos Poland Tour:


    1. MORGENSTERN Thomas AUT 504.7
    2. SCHLIERENZAUER Gregor AUT 492.8
    3. STOCH Kamil POL 475.0
    4. KARELIN Paweł RUS 472.6
    5. KRANJEC Robert SLO 471.8
    ...
    10. KOT Maciej 436.2

    Dobrze Kamil trzeci Maciek dziesiąty .
    A w Letniej Grand Prix Kamil czwarty , a Maciek jedenasty . A inni też mają punkty

    Letnia GP

    1. MORGENSTERN Thomas Austria 200
    2. SCHLIERENZAUER Gregor Austria 140
    3. KARELIN Paweł Rosja 104
    4. STOCH Kamil Polska 89
    5. KRANJEC Robert Słowenia 86
    11. KOT Maciej Polska 44
    22. MIĘTUS Krzysztof Polska 18
    26. KUBACKI Dawid Polska 14
    28. KLUSEK Bartlomiej Polska 13
    30. HULA Stefan Polska 9
    35. MIĘTUS Grzegorz Polska 2

    Jest nieźle miejmy nadzieję , że w Zakopanem będzie jeszcze lepiej.

  • Talar weteran

    Dzisiaj Polacy poza Maćkiem Kotem mieli troszkę pecha do warunków, które odgrywały większą niż zazwyczaj rolę.. Przy przednim wietrze dało się skoczyć ponad 105 m, przy tylnim większość miała problemy z osiągnięciem punktu K. .
    Pozytywny występ Kota, Kamil na świetnym miejscu, Kłusek, Miętus i Kubacki mieli wyraźnego pecha do warunków, a Stefan po prostu zepsuł swój skok( w jego miejsce na konkurs w Zakopanem wysłałbym Grześka Miętusa) . .

    PS: Jak Krzysiek Leja mógł ustać 116 metrów na tym obiekcie.? :)
    chyba ma nogi mocniejsze od Schlierenzauera;)

  • anonim

    Austiak "Morgi" wygrał drugi z konkursów LOTOS POLAND TOUR i prowadzi w ogólnej klasyfikacji punktowej Letniej Grand Prix. Ale nie ma się co dziwić. Akurat w przypadku Thomasa, jak on zacznie coś dobrze, to dobrze również idzie dalej. Oczywiście nie sądzę aby wygrał on wszystkie kolejki turnieju, ale trudno z nim będzie nawiązać rywalizację.
    A nasz Kamil stanął dziś na 3 miejscu podium. Najwyraźniej postanowił, iż po Wiślańskich niepowodzeniach, należy zrobić to na co mnie stać.
    A Maciek Kot nie spodziewałbym się, że potrafi odlecieć na 106 metrów na tej skoczni, ale zapewne pomógł mu wiatr !

  • haze doświadczony
    Średnio na jeża...

    Stoch zrobił swoje, Kot i Kłusek ładnie, od Miętusów oczekuję więcej. Kubacki z Hulą poniżej możliwości. Zawiodła trochę publiczność, mało jej było, bardzo mało...

  • bozenka92 doświadczony
    gina

    Oj gina gina... Uśmiałaś się powiadasz tym minusem na końcu dla Morgiego. Hmm... Jak to ciężko stwierdzić ci choć raz, że ok: "Teraz nic na Morgiego i jury i całą resztę nie mam"

  • radziu2506 początkujący
    ...

    Klasyfikacja Lotos Poland Tour

    1. Morgenstern 504,7
    2. Schlierenzauer 492,8
    3. Kranjec 477,8
    4. Stoch 475,0
    5. Karelin 472,6
    6. Freund 469,9
    7. Hilde 466,9
    8. Takeuchi 466,7
    9. Freitag 460,7
    10. Kot M. 436,2
    11. Yumoto 430,0
    12.Hlava 420,1
    13.Hocke 419,0
    14. Evensen 418,5
    15. Loitzl 415,3
    --------------------------
    18. Miętus K. 405,2
    21. Kłusek 399,5

  • anonim
    juras

    Tylko dlatego, że Włodek został dyrektorem TVP Sport i po prostu mu się nie chce, więc robi nam łaskę tylko na zawody w Kussamo, Zakopanem, Planicy i MŚ

  • JA :D doświadczony

    Chyba nie tylko Morgi był zdziwiony, gdy zobaczył na tablicy wyświetloną ,,dwójkę'' przy swoim nazwisku. No cóż, komputer to tylko komputer i błędy się zdarzają. Na szczęście wszystko dobrze się skończyło.

  • emk22 stały bywalec

    haha te noty dla Morgiego śmiech na sali haha, ciekawą chłopak miał mine , ale spoko no dziś wygrał , ale w Zako to już sie mu raczej nie uda , źle mu nie życze bo fajny chłopak z niego , ale w Zako życzę zwycięstwa naszym :)

  • anonim
    Brawo Kamil

    Stoch staje na wysokości zadania, dźwiga ciężar oczekiwań ,,po Małyszu'' i jako jedyny chyba jest w stanie zagrozić dwóm Austriakom, w co wielu powątpiewało.

    Maciej Kot zgodnie z oczekiwaniami 2 dziesiątka, oby zimą był kilka razy w trzeciej. Z juniorów niezawodny Bartek Kłusek punktuje w LGP drugi raz rzędu, na pewno da sygnał dla pozostałych z 93-94.

    Hula i Kubacki tak cenieni przez trenera nie błyszczą, może to i dobrze przed zimą. Wspominał o zmianie składu przed Zakopanem, że ma to nie być Byrt, więc pewnie młodszy brat Krzysztofa Miętusa (dziś 29.)

  • anonim
    żabka

    no muszę przyznać że Maciek Paterski mnie dzisiaj pozytywnie zaskoczył, ale na wygrywanie ma jeszcze czas, a Sylwek się za bardzo oszczędza w końcówkach.. Ale jak mu zespół każe..

    W Zakopanem Polska będzie druga w drużynie i chyba nie trzeba mówić za kim.

  • anonim
    @gina

    szkoda że Paterski nie wygrał tylko Boasson Hagen, ale przynajmniej próbował...
    a skoro już wspomniałaś o Włochach, to wiesz może kiedy pojawią Morassi i Colloredo? bo na razie Włochów nie widać...

  • gina profesor
    żabka

    No widzisz, coś za coś - choć szczerze mówiąc cieszyłam się, że widzę skoki czołówki w I serii, choć bez głosu. Było fajne popołudnie - najpierw TdF, piękna walka, tereny alpejskie- min. kolarze jechali obok skoczni olimpijskich w Pragelato, a zaraz potem skoki....

  • anonim
    @gina

    szkoda że nie mam eurosportu 2, bo dzisiaj niewytrzymałem z nieszczęsnym i nie obejrzałem skoku Morgiego i dopiero na YT go widzałem
    ale śmiesznie bardzo było :D

  • gina profesor
    wypowiedź z 25 września 2009r.

    "Grafiki są istotą skoków, są bardzo ważne. Musi być dobra wizualizacja, aby wszyscy kibice przed telewizorami mogli zrozumieć nowe zasady. Na dzisiejszym spotkaniu były także prezentowane nowe, świetne grafiki, ale jest jeszcze za wcześnie, aby powiedzieć coś więcej" - zdradził Lund.

    Wszyscy uczestnicy posiedzenia byli zgodni co do tego, że najważniejsze dla widzów jest nie tylko, to, kto wygrał konkurs, ale co się działo w trakcie zawodów. Nowe grafiki będą pokazywały jak zmieniały się warunki wietrzne na skoczni.

  • Nimphetamine początkujący
    brawo Kamil!!

    Drugi skok był naprawdę obłędny, zdecydowanie zasłużone podium! ;) Strasznie się ciesze, że "mój pupil" pokazuje latem, że jego zimowa forma będzie trwać dalej (o zeszłym lecie po Zakopanem 2011 wielu zapomniało nagle i okazało się to przypadkiem..) Bądź co bądź forma cieszy, zwłaszcza, że nie jest to zdecydowanie 100% Kamila.
    Co do konkursu w Zakopanem zdecydowanie wystawiłabym Olka Zniszczoła, trzeba dawać szanse młodym, zwłaszcza jeśli skaczą lepiej niż weterani jak np Stefanek. Do kompletu Maciek Kot, Bartek Kłusek.
    Co do teorii spiskowych..myślę, że jest to wina bardzo niedopracowanego sytemu punktacji za wiatr, że o zmianie belek nie wspomnę..to już parodia.

  • gina profesor
    żabka

    Ja dzis oglądałam na Eurosporcie bo mi przez burzę TVP wysiadła, a Eurosport ma silniejszy sygnał, ale jak czytam co mówił p.komentator to trochę żałuję, wesoło było....

  • anonim
    Brawo Stochu za 3. miejsce. Przed nami Zakopane.

    Drodzy Rodacy, wielcy fani skoków, osoby mające dość haniebnej telewizji z Woronicza, dość Szaranka- kochanka Gregorka, Nie-Szczęsnego, oraz "co roku mam dylemat jak się z Państwem przywitać o 3 w nocy z Sapporo", Staśka Snopka. Znudzeni spóźnianiem się transmisji, bo teleexpress jest ważniejszy, czy reklamy Biedronki. Drodzy posiadacze platform cyfrowych i kablówek!
    Otóż piątkową drużynówkę oraz pozostałe konkursy LGP będziemy mogli oglądać już na głównym kanale Eurosportu! Huraaa!

  • gina profesor
    ??????

    A jeszcze niedawno czytałam wywiad z Hoferem, że szafuje się belką i będą od tego odchodzić. To ja już tego zupełnie nie rozumiem....
    a minus dla Morgiego na koniec rozbawił mnie do łez. Tak, jakby jury chciało pokazać - o widzicie ile mu odjęliśmy, jak to wszystko sprawiedliwie działa? Uśmiałam się.

  • anonim
    Wszystkie skoki ze Szczyrku narazie

    1 Seria

    M.Kot 106.0m - http://www.youtube.com/watch?v=FyOHUtGDZjw
    K.Miętus 91.5m - http://www.youtube.com/watch?v=EOmCfFyJxW8
    S.Hula 86.0m - http://www.youtube.com/watch?v=k2-L5YtfPtI
    B.Kłusek 94.0m - http://www.youtube.com/watch?v=EnOm_sY6-t0
    M.Schmitt 98.0m - http://www.youtube.com/watch?v=A1ENJUsP5Nc
    M.Koch 92.0m - http://www.youtube.com/watch?v=NOyPrulxn_g
    J.Janda 89.5m - http://www.youtube.com/watch?v=eOpEIh08QMw

    2 Seria

    K.Stoch 103.5m - http://www.youtube.com/watch?v=DVdvbr7dX-A
    K.Miętus 87.0m - http://www.youtube.com/watch?v=7kN_djsccnM
    B.Kłusek 89.5m - http://www.youtube.com/watch?v=PdpzZ4A_w18
    M.Kot 96.0m - http://www.youtube.com/watch?v=lEU24LnR-Rk
    G.Schlieri 101.5m - http://www.youtube.com/watch?v=xdZgFEu7ij0
    R.Kranjec 99.0m - http://www.youtube.com/watch?v=49SWw3niNQY
    V.Zografski 96.0m - http://www.youtube.com/watch?v=RpzpNalOopk
    T.Hilde 99.0m - http://www.youtube.com/watch?v=cQdu-k8og-0
    T.Takeuchi 97.5m - http://www.youtube.com/watch?v=WB1dgdV-TDY

  • anonim

    taa...
    termika i trajektornia ciekawe kto nieszczęsnego tego nauczył, bo wcześniej tego nie nawijał, a dzisiaj cały czas :(
    JA CHCE SKOKI W EUROSPORCIE !

  • fan Małysza stały bywalec
    chuck

    ,,A Stefankowi to chyba ta słynna alergia na Wisłę Malinkę zaczyna się szybko rozprzestrzeniać... ;) "

    HA HA HA.Może Stefanek ma alergie na wszystkie skocznie od k-90 do k-185. :)

  • anonim

    i nie wiem czy zauważyliście ale Szczęsny nauczył się nowego słowa - termika. Chyba całą noc nie spał i słownik przeglądał..
    Niech on tam lepiej TdP i łyżwiarstwo figurowe komentuje.

    Ja nie bardzo pojmuję jak można mieć dla każdego skoczka ten sam komentarz - "... i teraz trzeba znaleźć tą optymalną sylwetkę w locie i później szukać tego dobrego powietrza" Żal...

  • bozenka92 doświadczony
    ebi

    Bo jeszcze by się któryś wyglebał i co by było;p Toż skaczą obaj bardzo dobrze, to wszystko jest możliwe. Morgi i tak skoczył pięknie z niższej belki oraz dostał duży minus za wiatr;p

  • anonim

    Kryzys u Finów, junior J.Maatta jako jedyny punktuje (26.miejsce). Nasz Bartek Kłusek rok starszy i oczko lepszy.

  • bozenka92 doświadczony

    Właśnie szkoda, że pod koniec 1serii były te zakłócenia. Teraz chociaż wszyscy krytykanci Morgiego nic nie mają na niego, bo widać, że facet super skacze, z niższej belki skoczył bardzo daleko i dostał sporo odjęte -5,9, a to dużo w porównaniu do kilku poprzednich. Japończyk przed nim miał +3,4, Karelin +1,3, u Gregora cisza, a nasz Kamilek dużo mniej odjęte od Thomasa -1,2:) Fajnie, że Kamil na podium:) Co do Morgiego dziś już raczej teorii spiskowych być nie powinno i git::)

    Pewnie gina jest zła teraz, że dla Morgiego sporo odjęli w porównaniu do reszty, bo nie może na niego nagadać i pewnie teraz sobie myśli: "Kurcze, jak tu dopiec Morgiemu tym razem i skrytykować na maxa jego samego, system, Austriaków i wujka Hofera" :)

  • anonim

    tylko czemu po skoku kamila czołowego skoczka obniżono belkę hofer pewnie ma jeszcze w głowie vikersund uważają pryszcza za supermena ale chyba to pointner kazał belkę obniżyć

  • anonim

    Aj, no i kolejna perełka w wykonaniu Szczęsnego przy skoku Morgensterna - "ależ wysoko wybił się Gregor Schlierenzauer" - po prostu miszcz... i nawet tego nie zauważył.

    Jak ja chciałbym zobaczyć Maćka Kota przeskakującego skocznię w zimie.. a wracając do rzeczy realnych to Kamil powinien za niedługo wygrać konkurs bo już jest coraz lepiej.

    A Stefankowi to chyba ta słynna alergia na Wisłę Malinkę zaczyna się szybko rozprzestrzeniać... ;)

  • pepeleusz profesor

    1. Szczęsny ,,Maatta na razie bez sukcesów w PS, głównie startował w zawodach Fis Cup" - w zeszłym sezonie zanotował zero startów w Fis Cupie, a największy sukces osiągnął zdobywając piewrwszy punkt PŚ i wygrywająć EYOF, w konsekwencji po 7 latach jako pierwszy na świecie zdetronizował Murańkę jako lidera rocznika 94
    2. Szczęsny widział jak ląduje i odjeżdza Morgenstern, a jednak uwierzył w dwie dwunastki za styl i zwycięstwo Schlierenzauera. Brawo
    3.Minus dla Hofera za nieszczerość: wg niego zmiany belki miały być tylko w sytuacjach nadzwyczajnych awaryjnych.....

  • starysceptyk doświadczony

    Puchar Narodów dzisiejszego konkursu LGP w Szczyrku.
    Miejsce, państwo, zajęte miejsca, suma punktów, ilość punktujących zawodników.

    1. Austria (1, 2, 15, 21).............206 pkt (4 zawodników)
    2. Niemcy (8, 9, 14, 17, 27).........97 pkt (5 zawodników)
    3. Polska (3, 12, 25, 29)...............90 pkt (4 zawodników)
    4. Japonia (5, 10, 16)...................86 pkt (3 zawodników)
    5. Norwegia (7, 13, 20)................67 pkt (3 zawodników)
    6. Słowenia (4, 18, 23, 28)...........74 pkt (4 zawodników)
    7. Bułgaria (5)..............................45 pkt (1 zawodnik)
    8. Czechy (19, 22, 24)..................28 pkt (3 zawodników)
    9. Rosja (11, 30)...........................25 pkt (2 zawodników)
    10. Finlandia (26)...........................5 pkt (1 zawodnik)

  • anonim

    trzeba skakac a nie morgenstein i slierenzauer sa najlepsi i tyle niech polacy sie ucza od nich skakac a wy jestescie ato hofer daje im plusa a to to ludzie zmadzejcie trzeba skakac jak ktos jest dobry tak jak austriacy to nic mu nieprzeszkadza dobranoc i zmadzejcie

  • Jabbar stały bywalec

    Morgenstern skoczyl dzis w sumie najdalej, wiec mimo wszystko wygral zasluzonie. Drugi jednak powinien byc Stoch.

  • anonim

    @max, masz racje, Szczesny jest tragiczny, na szczescie moglem dzisiaj obejrzec na niemieckim ES2 - tam jest profesjonalny komentarz

  • anonim

    Stoch wspaniale!

    Morgenstern - duzy minus w 2 serii - czyzby dla uciszenia krytykow, skoro i tak mial przewage? Juz myslalem, ze go sedziowie uwalili 12, ale niestety to tylko blad systemu. Znowu bezsensowne obnizenie belki, jak zwykle zepsuty konkurs. Freitag, Kobayashi i Karelin fuksem przed Kotem, choc powinien byc przed nimi.

    Mietus i Klusek calkiem dobrze.

  • piotr186n doświadczony
    Jabbar

    Bo jedne rozbieg to niewiele różnica prędkości 0,2 m/s Schlierenzauer dalej by nie skoczył.

  • Jabbar stały bywalec

    Piotr, skad pewnosc ze z wyzszego rozbiegu nie skoczyl by Schlierenzauer dalej?

  • piotr186n doświadczony

    No przed skokiem Schlierenzauera obniżono belkę.. Co to jest jak nie ustawianie konkursu? dodam że jakby nie obniżono rozbiegu to Schlierenzauer Stocha by nie wyprzedził. .skandal...

  • piotr186n doświadczony
    Dr An

    No Kot na notach stracił parę metrów. ale i tak zwykle wszyscy muszą przeskakiwać skocznie zęby wyprzedzać Austriaków którzy ledwo punkt K prekroczyli...

  • anonim

    Szkoda ze Morgi nie mial dobrych warunkow, napewno skoczyl by 10 m dalej.
    To wielki skoczek.BRAWO

  • czarnylis profesor
    @piotr186n

    Ostatnia trójka skakała z 3 belki. Już masz 8,7 więcej za samą belkę od większości. Za wiatr TM miał -1.3 a Karelin przed nim -1.2 czyli niemal tak samo.

  • Luthor weteran

    Jaki ten Morgi zawsze biedny z tymi warunkami! Ta pogoda się tak na niego uwzięła, że zawsze przed nim wiatr zaczyna wiać mocno z tyłu! Męczennik normalny! Dziękujmy Hoferowi, że stworzył nowy system i problem jest rozwiązany.

  • anonim

    Kot musiałby skoczyć 111 m żeby uzyskać taką notę jak Schlirenzauer... Fajny jest ten system - sprawiedliwy, bardzo przejrzysty i wreszcie w skokach odległość nie jest najważniejsza, to było nudne jak zawodnik skaczący najdalej wygrywał ;)

  • Jabbar stały bywalec

    Morgi mial dzis przeciez MINUS! Ponad polowa stawki miala chyba plus... Tylko belka mniejsza.

  • piotr186n doświadczony
    czarnylis

    Kot akurat dostał niskie noty za styl. Ale jak wytłumaczysz ze Morgenstern oddal trzeci konkursowe skoki w LGP i trzeci raz ma "niby" najgorsze warunki? wierzysz w to? Jesteś w stanie uwierzyć w trzy przypadki pod rząd? Ja nie.

  • Damiansport1 stały bywalec

    no experci skokow czekam , wypowiedzcie sie, Tamm i inni grzeczni experci, wedlug wass wszystko jest ok? Konkrus w konkurs Austriacy maja zly wiatr nie?, konkurs w konkurs maja pecha i dlatego maja mnostwo plusow, tak myslicie?

  • czarnylis profesor

    Dobrze, że Szczęsny mówił o warunkach przed skokiem Maćka Kota bo już by się żale lały że tyle skoczył i oszukali.

  • Jabbar stały bywalec

    Morgenstern mial WIEKSZY minus od Karelina, jednak ponownie na odroznienie od Rosjanina potrafil normalnie ustac skok.

  • Damiansport1 stały bywalec

    Nie chce mi sie juz ogladac przez to oszustwo

    a wedlug was wszystko jest OK? nie? wszystko jest dobrze, jak skacza austriacy to wiatr jest zly tyak myslicie?

    NO jak wedlug jest? nie ma oszustwa ? no kto mowi ze nie ma oszustwa?

  • Damiansport1 stały bywalec
    Oszustwo w bialy dzien

    sory to nie ten koment, to moj : lol jakie oszustwo, Jak to mozliwe ze Schliernzuer i MOrgenstenr skacza slabo i dostaja po +8 pkt jako JEDYNI w konkursie a pomiedzy nimi Karelin tez skacze slabo ale juz dostaja -1 ? JAk TO MOZLIWE? no jak?
    no powie ktos? Jak to mozna wytlumaczyc normalnie? Przeciez tyo oszustwo w bialy dzien

    Skokow nie da sie ogladac przez to, Czemu oni zawsze musza miec + punkty a skaczacy obok nich inni skoczkowie juz nei?

  • anonim
    http://www.youtube.com/watch?v=FyOHUtGDZjw

    Maciej Kot 106.0m PL

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl