Czterech do Predazzo, sześciu do Brotterode

  • 2012-02-01 18:39

Trener reprezentacji, Łukasz Kruczek podał skład na najbliższe zawody Pucharu Świata, które odbedą się we włoskim Predazzo. Na skoczni Trampolino dal Ben wystąpią Kamil Stoch, Piotr Żyła, Krzysztof Miętus i Maciej Kot. Dwa konkursy odbędą się już w ten weekend.

Łukasz Kruczek zdecydował się nie wykorzystywać w całości przysługującego Polsce limitu. "Wszyscy zawodnicy, którzy mieliby szansę się zakwalifikować do konkursu Pucharu Świata, a więc prezentują mniej-więcej taki poziom, w tym tygodniu startują w Olimpiadzie Młodzieży. Mam tu na myśli Olka Zniszczoła, który jest zresztą trochę chory, Klimka Murańkę, Bartka Kłuska i Tomka Byrta. Pozostali będą trenować i wystartują w Pucharze Kontynentalnym" wyjaśnia selekcjoner.

W tym samym czasie co w Predazzo, w niemieckim Brotterode odbędą się bowiem zawody Pucharu Kontynentalnego. Weźmie w nich udział sześciu naszych skoczków: Jan Ziobro, Andrzej Zapotoczny, Jakub Kot, Stefan Hula, Dawid Kubacki oraz Łukasz Rutkowski. Dla Rutkowskiego będzie to powrót po dłuższej przerwie spowodowanej kontuzją.

Nasi juniorzy przygotowują się tymczasem do Ogólnopolskiej Olimpiady Młodzieży oraz Mistrzostw Świata Juniorów.

Transmisje z piątkowych kwalifikacji i sobotniego konkursu pokaże Eurosport. Niedzielne zawody będzie można obejrzeć zarówno w Eurosporcie, jak i na antenie TVP 1.

PROGRAM PŚ W PREDAZZO:

piątek, 3.02.2012:
16.00 - dwie serie treningowe
18.00 - kwalifikacje

sobota, 4.02.2012:
15.00 - seria próbna
16.00 - pierwsza seria konkursowa

niedziela, 5.02.2012:
14.30 - kwalifikacje
16.00 - pierwsza seria konkursowa


Marcin Hetnał, źródło: Informacja własna
oglądalność: (19756) komentarze: (260)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Gokanks początkujący

    Moim zdaniem Kruczek zrobił dobrze tylko żałuje że nie będzie we Włoszech Rutkowskiego , jestem dobrej myśli i liczę na dobre wyniki we Włoszech jak i w Brotterode być może znów Huli się poszczęści i wpadnie na podium w KOP :D

  • anonim
    My Tam Będziemy!

    Czołem kibice skoków! Będziemy na skokach w Predazzo! Zobaczycie tam naszą flagę Bielsko-Biała Straconka!
    maro

  • piotr186 profesor
    Fanka

    Ten wg. powszechny Eurosport ma rekordową oglądalność w postaci 40 0tys. gdzie telewizja publiczna czy polata czy TVN jako dobra oglądalność liczy dopiero powyżej 2 mln.

    Jeśli skoki ogląda co najmniej 2,5 mln - 3mln Polaków to przy braku transmisji w TVP i przy założeniu powszechnej dostępności Eurosportu to oglądalność powinna wynosić co najmniej 1,5 mln ludzi. a jakoś tka nie jest...

  • lenoxie stały bywalec

    Skład na PŚ dobry, nawet bardzo. Szkoda, że bez Murańki i Zniszczoła, ale ok. Liczę na punkty całej czwórki i na dwa podium Kamila. Jan Ziobro, Andrzej Zapotoczny, Jakub Kot, Stefan Hula, Dawid Kubacki oraz Łukasz Rutkowski - skład słaby, liczę na punkty Dawida, Stefana i Janka. Łukaszowi da się chyba wyczacyć jeżeli będzie dwa razy po za 30, bo niedawno rozpoczął pierwsze skoki tej zimy. Kotowi i Zapotocznemu już nie wybaczę. Oni skaczą obecnie bardzo słabo. Może jakaś minimalna poprawa Kota?

  • anonim

    Trzymam kciuki za Łukasza Rutkowskiego. Mam nadzieję, że po kontuzji nie ma już śladu i wróci on szybko do dobrej formy. To z nim powinni popracować trenerzy, a dać już sobie spokój z "ciągle młodymi i dobrze rokującymi na przyszłość" Bachledą i Śliżem. W tym sezonie Hula też powinien być poza kadrą A.

  • anonim
    @fan

    w jakiej formie jest bachleda, to zobaczylismy na ostatnich PK, z takimi wynikami na PŚ to sie raczej nie nadaje, czy jest lepszy czy gorszy od huli to zobaczmy zdaje sie na nastepnnych PK w USA bo maja tam chyba leciec razem. bachleda raczej nie jest przez kruczka nielubiamy, tamtej zimy zabieral go caly czas na zawody choc byl zupelnie bez formy wiec to nie jest tak, ze kruczek faworyzuje hule kosztem diabla...

  • fan profesor

    A skad wiecie ze Bachleda jest w slabszej formie od Huli?
    Jesli nie juniorzy to Bachleda powinien jechac.On potrafil w Predazzo sie dobrze spisywac, na MS to Bachleda poza Malyszem byl wiodaca postacia w kadrze.Bylo to juz dosc czas temu, ale napewno nie zapomnial jak sie skacze.Bachleda potrafil zawsze zaskakakiwac w najmniej spodziewanym momencie.Doswiadczony skoczek mysle ze dalby rade w Predazzo.A tak to posylaja go ze Slizem na PK..
    Mozna by bylo dac szanse Bachledzie, lepsze to niz ma nie jechac nikt chyba?

  • anonim
    @Fanka

    "W sobotę 28 stycznia, między godz. 8:26 oraz 10:24, 330 tys. widzów (561 tys. w szczycie) obejrzało na żywo zawody Pucharu Świata w skokach narciarskich w Sapporo, co stanowiło 5,5% udziału w rynku. Już dzień później, stacja pobiła kolejny rekord dzięki retransmisji drugiego konkursu w Japonii, w którym Kamil Stoch, najlepszy obecnie polski skoczek, zajął drugie miejsce. Między godz. 12:53 a 13.41 zawody oglądało 380 tys. widzów (468 tys. w szczycie), dzięki czemu kanał osiągnął 3,32% udziału w rynku."

    I to na malo dostępnym Eurosporcie 2.

  • anonim

    @piotr
    Ty potrafisz głosić już takie herezje czasem, że brak słów na to.

    "Mamy świetną wiadomość dla kibiców Kamila Stocha i innych zawodników. Dzięki zabiegom władz polskiego Eurosportu udało się wpłynąć na centralę we Francji. Piątkowe kwalifikacje i sobotni konkurs w Predazzo nasza stacja pokaże jako jedyna w Polsce. Zapraszamy!"

    Gdyby mieli tak małą oglądalność to centrala ze Francji pokazała bym im środkowy palec:)

    Eurosport ma już większośc ludzi w Polsce dziwię się, że nadal tego nie wiesz.

  • anonim

    jesli sliz i bachleda sa na przykład w gorszej formie niz hula, to byloby nie sprawiedliwe wysylac ich na PS, jesli on leci na PK... a jakby Hula znowu polecial na PS, to byscie go i Kruczka zjedli, no nie? no to Krucze dobrze zrobił

  • anonim

    Szkoda. sliz i Bachleda mogli by pojechac. Nic nie kosztuje, a co szkodzi dac im jeszcze jedna szanse?

  • piotr186 profesor
    HKS

    Kablówka to raczej ogranicza się do bloków i dużych miast, satelitę kto ma to ma a ito zależy kto jaki pakiet ma. Eurosport ma raczej mizerna oglądalność wiec jego dostępność musi nie być duża.

  • anonim
    mistrz klemens

    Ja to byłam zachwycona dzisiejszymi skokami Klimka w SZczyrku, wprost nie dowiry co ten chłopak wyprawiał na tej skoczni. Dobrze że mu w konkursie obniżyli 3 belki niż inni bo pewnie by się rostrzaskał tam na dole a i tak skoczył w pierwszym skoku ocenianym 104,5 m a w drugim 102mgdzie jego rówieśnicy skakali po 10m bliżej chociaż jechali 3 belki wyżej. W Próbnej jak jechali z tej samej belki to Klimek skoczył 112m.NIESAMOWITE JAKA RÓŻNICA.

  • gina profesor
    piotr186

    W stosunku do naszych zawodników użyłeś następujących czasowników: Liczę, mam nadzieję, myślę, że da radę. Nie brzmi to najpewniej. Nie raz już tak liczyliśmy... Oby tym razem było inaczej. I oby faktycznie naszym udało się oddać najlepsze skoki pod największą presją czyli na MŚ.
    Co do Adama, jeżeli kogoś obraził to nie kibiców, lecz pseudokibiców, którym wydaje się, że Adam jest czyjąś własnością... no chyba, że Adam przeczytał sobie Twoje wypowiedzi (zakładam, że jesteś kibicem, a nie pseudo) i się poprawił ;))))))))))))

  • Lestek weteran
    @ HKS

    Szkoda tylko, że Eurosport nie ułatwia kibicom płatności, np. za pomocą zwykłego SMS-a. Ja sobie radzę oczywiście bez tego, ale EP miałby z pewnością większe wzięcie.

  • anonim

    Moim skromnym zdaniem suksecem będzie Podium stocha w generalce bo o walke o KK to już może nie... to sie rozegra pomiędzy najlepszą trójką CZYLI ;kofler,bardal i schliri.......licze na bardala i mu kibicuje aby wygrał PŚ szkoda tej wpadki w sapporo bo gdyby jej nie miał to by był blisko koflera ok.10 pkt i w Val di fiemme moglibyśmy zobaczyć zmiane lidera ale trudno...jak na dzisiaj widze że najmocniejsi z tej trójki są bardal i schliri ale gdyby stoch podgonił schlirego i wkoczył na poidium w generalce to by było bardzo fajnie....

  • HKS profesor

    @piotr186

    Eurosport dostępny na każdej kablówce i satelicie faktycznie ma niewiele osób. Pewnie jakaś połowa Polaków jak nie więcej.

  • piotr186 profesor
    stochomanka

    Tylko ze Eurosport ma stosunkowo niewiele osób a gro osób oglądnie (w tym ja) transmisję w internecie co oczywiście nie będzie wliczone w oglądalność tego kanału

  • anonim

    Jeżeli chodzi o KK za Loty to faworyci wg mnie Bardal, Kranjec, Schlieri, Stoch i Ito i może Evensen jakby doszedł do formy ale to raczej strata już duża i pewnie się liczył nie będzie. Największe szanse dajem liderowi Bardalowi i Kranjcowi. Stoch miałby szanse większe gdyby Oberstdorf mu bardziej leżała ale w trójce może już być spokojnie.

  • anonim

    Czytałam dzisiaj że zawody z Sapporo na Eurosporcie 2 oglądało ponad 380 000 osób w porze porannej i jest to rekord Eurosportu 2 który ma słabszy zasięgo od 1 Eurosportu więc kto wie jak będzie oglądalność o 16tej

  • anonim

    @Karp
    Też tak myślę, to byłaby już dla niego 2 mała KK... Chociaż Kranjec ostatnio przegrał z Kamilem, Bardal może osłabnąc do Planicy, liczyć się będzie jeszcze Ito, ale na przednich wiatrach. No i Kamil mający 60 pkt straty do Bardala...

  • anonim
    Quavertone

    Ito i Freitag tak jak najbardziej mają stratę ale pokazali że mogą stawac i co ważne wygrywać ale Freund jest coraz słabszy i ma strate około 500 pkt i raczej nie powalczy o KK.

  • anonim
    @dw

    Mała KK? Kranjec:) Oberstdorf - nie zapomnę jego skoku z tamtego roku bodajże 226m:) Planica- jego obiekt:D

  • anonim

    o kk walczyć będą tylko Schliri Stoch Bardal... Kofler po Val di Fiemme spadnie na 3 lokatę,a Stoch znacznie się zbliży myślę ze będzie miał z 900 punktów już jeśli nie będzie loterii w obu konkursach...

  • HKS profesor

    Skład do przewidzenia, czyli kolejna kompromitacja PZNu.... Niektórzy zapomnieli, ale zawodnicy po to trenują w lecie za państwowe pieniądze, żeby w zimie startować w międzynarodowych zawodach. OOM to jest dla klubowiczów, a nie dla zawodowców. Japonia - wiadomo, że można było odpuścić, ale to co się teraz dzieje, to jest żenada. Na PK to dopiero będzie pogrom. Zobaczymy czy ktokolwiek zapunktuje, bo Zapotoczny,Rutkowski są bez szans, a reszta ma minimalne.

    @Piotruś

    Norwegowie w kryzysie faworytami do złota? Kiedy czeka nas podobny kryzys?:D

  • anonim
    @Quavertone

    Justyna wygra KK:) Koksiara wymięka:D Schlirenzauer nie robi na mnie wrażenia...jest w formie ale do pokonania:)
    Niemcy w walce o KK? No na pewno nie Freund...Z konkursu na konkurs coraz gorzej z nim...Freitag? Może, ale wątpię:) Ito - - > szacun, ale chyba za duża strata już:)

  • michal bywalec
    Kryształowa kula

    Aby kami zdobył kulę musi liczyć, nie tylko na siebie, ale także na słabszą formę ,,szlirego'' .
    Klasyfikacja końcowa sezonu 20112012 wg mnie:
    1,2: Kamil , Gregor
    3: Kofler, Bardal

  • anonim
    Quavertone

    Jestem ciekawy formy Koflera i czy wytrzyma jeszcze te 2 miesiące niecałe. Ostatnio dużo wpadek ma w pierwszym soku konkursowym więc tutaj traci sporo ale wydaje mi się jakby trochę słabł. Na pewno będzie się liczył o KK do ostatniego skoku ale myślę że ci co sa zanim szczególnie Bardal Schlierenazuer i Stoch mogą go dogonić najpóźniej do Trondheim i w ostatnie 3 lub 2 konkursy będzie zacięta walka o KK. A i na pewno Morgerstern ostatniego słowa nie powiedział.

  • Karp profesor
    stochomanka

    mecz kw. siatkarek do igrzysk w Pekinie ponad 1, 3 mln widzów- oglądało najwięcej ludzi do tej pory na Eurosporcie...

    hmm, wynik trudny do pobicia na razie

  • anonim
    Kamil

    Podium PŚ i tak będzie piękne:) Tak naprawdę to dzięki Kamilowi mamy emocje w skokach teraz:) A biorąc pod uwagę jego formę one dopiero przed nami:)

  • anonim

    @Marcos
    Prawda, Oberstdorf Stochowi nie leży, ale rok temu po słabych skokach treningowych udału mu się przestawić na ten obiekt i w konkursie oddawł już bardzo dobre skoki - Kruczek stwierdził, że technicznie były one lepsze od tych zwycięzkich z Klingenthal.

  • Karp profesor
    Marcos

    no i zdobył najwięcej punktów w PŚ w tym roku...a le koncówki zawsze lubił

    kurcze dzisiaj dopiero tak myślałem o tej KK... ale myślałem że tylko ja tak- a tutaj prosze ;p

  • Karp profesor

    wiadomo, że granica 1000 punktów bedzie przekroczona już w ten weekend... no chyba że warunki na to nie pozwolą

    ostatnio taka sytuacja miała miejsce w 2004 ale nie jestem pewien... oczywiście sytuacja z 1000 punktów

  • anonim

    w sobotę musimy pobić rekord oglądalnośći Eurosportu o 16 kto żyw prze Telewizor :)

  • Quavertone profesor

    @magiczny17

    Co biorąc pod uwagę jego nierówność nie jest wcale takie niemożliwe. Ale mimo to na dużych skoczniach jest regularny w miarę i kręci się w okolicach podium, więc łatwo sobie 1 miejsca w PŚ nie da wyrwać :)

  • Karp profesor
    piotr186

    pewnie psychika, jak pokazali go w Zakopanem i te trudne warunki to wyglądało tak jakby się po prostu bał.. .dopiero po skoku z niego to wszystko spływa

  • anonim
    @Karp

    Kamil w ostatnich pięciu konkursach 4 razy na pudle:) Więc regularność powraca:) Tak czy owak zapowiada się pasjonująca końcówka sezonu:) Dla mnie i tak Kamil zrobił w tym sezonie już dużo, a teraz chyba dopiero zaczyna się najlepsze:)

  • Karp profesor
    piotr186

    i to był właśnie przykładowy konkurs że wiatr w plecy niekoniecznie przeszkadza zawodnikowi...oczywiście są konkursy gdzie bardzo przeszkadza, ale są takie gdzie mniej

    na mamutach zawsze dobrze jest jak lekko obniża belkę bo to się zwyczajnie zawodnikowi opłaca.. .ale Vikersund, ta z tamtego roku to zupełnie inna historia

  • anonim
    Karp

    W tym sezonie 1200-1300 pkt może mieć zwycięzca PŚ, a więc nie tak dużo jak w poprzednich sezonach. A to że nikt nie ma jeszce 1000 pkt to pewnie długo nie potrwa bo Kofiemu brakuje tylko 6 oczek. No chyba że zdobędzie w dwóćh konkursach .... aż 5 pkt

  • anonim
    Kamil

    Jedyną skocznią, która Kamilowi może nie pasować to chyba tylko Oberstdorf:/ Ale Stoch pokazał w tym sezonie, że potrafi "odczarować" niektóre obiekty np. Ruka, Kulm:)

  • piotr186 profesor
    Karp

    W zeszłym sezonie w vikersund wiało w plecy a z zerowego rozbiegu skakali po 240 metrów, No chyba że będzie wiać huragan w plecy.. Największa przeszkoda do pokonania tej granicy ludzkich marzeń będą sędziowie...

  • anonim

    Jeśli Kamil chce na końcu sezonu stanąc na podium, to musi niszczyć rywali tak jak uczynił to w październiku w Klingenthal

  • Quavertone profesor

    @Lestek

    Raczej średnio się napalam, wszystkie moje chciejstwa dałem w trybie mocno przypuszczającym.
    Ja się np. zastanawiam, co z Bardalem. On ma jakiś problem, nie może potwierdzić super formy, za każdym razem jak ma okazję oddalić się od rywali, i zbliżyć do Koflera to psuje skoki.

  • Karp profesor
    Lestek

    zawsze można pomarzyć... a z resztą cały czas mówiłem, że przyjdzie taki sezon gdzie Kamil zdobędzie KK... nikt mi nie wierzył 4 lata temu, a teraz już coraz więcej osób o tym mówi

  • piotr186 profesor
    Lestek

    Ja tam liczę spokojnie ze Kami wejdzie do top 3. Ale sytuacja dla Kamila jest dobra bo TCS mai stratę do Koflera 400 pkt a po Innsbrucku nawet większa a teraz jego strata to 250 pkt. A więc systematycznie Kamil zyskuje.

  • anonim

    Żyła w 10 na MŚwL? Chyba trochę przesadzacie chciało by się takiego wyniku ale raczej miejsce około 15-20 to max.

  • piotr186 profesor
    Quavertone

    Zobaczymy, największym problemem dla Stocha może być Schlierenzauer, ach jak fajne były konkursy bez niego w Sapporo....

  • Karp profesor

    i końcówki Kamil ma znakomite, Hautameaki swego czasu tak potrafił tylko... ale akurat dla niego zawsze KK była już zarezerwowana a więc szans na nią nie miał... ale ten sezon w ogóle jest wyrówanany

  • piotr186 profesor

    W sumie dla mnie jest w najważniejsze aby w Vikersund na lotach padł skok 250-metrowy, nie ważne kto to skoczy byle komuś się to udało:) to by było coś.

  • Quavertone profesor

    Chciałem jeszcze dodać, że gdyby Stochowi udało się wygrać w Willingen i Klingenthal, to końcówka sezonu jest jeszcze bardziej sprzyjająca, bo w zeszłym sezonie Kamil łoił skórę w Planicy rywalom. Jednakże zacząć pogoń Kamil musi już w Predazzo i to najlepiej wygranymi, o które mu łatwo nie będzie.

  • piotr186 profesor
    Karp

    Zobaczymy, Piotrek i w zeszłym sezonie skakał przyzwoicie w Vikersund a teraz jest w lepszej formie. Wieć kto wie?

  • piotr186 profesor
    Quavertone

    Stoch nie musi wygrać wystarczy ze będzie regularnie na podium, ale zgadzam się że mamy akurat sekwencje skoczni które wyjątkowo Kamil lubi A w Klingenthal p oraz ostatni to Kamil nie wygrał w sezonie 2009/2010. Od tego czasu wygrał oba letnie konkursy ramach LGP i ubiegłoroczny zimowy:)

  • Karp profesor

    Freitag będzie zajmował miejsca w lotach w 2 dziesiątce maks... ale Freund o medal może walczyć jak najbardziej, jak sobie przypomni to co robił w Willingen rok temu i przeniesie to na Vikersund, w którym też zadziwiał

  • Quavertone profesor

    @Marcos

    To będzie bardzo duży krok, albowiem Willingen i Klingenthal to są wyjątkowo jego skocznie, zwłaszcza ta druga, na której nie powinien innym dać szans.

  • piotr186 profesor
    gina

    1. Ostatnio Kamil z 19 skoków zepsuł tak bardzo tylko jeden z tej z pierwszej serii w drugim konkursie w Zakopanem wiec myślę ze po Kamil uto tylko dobre skoki można się spodziewać

    2. Żyła - mam nadziej ze ponad 200 metrów będzie skakał bo go stać na to,

    3. Miętus.Kot - od nich dużo zależy są największą nie wiadomą co do lotów. Innej alternatywy dla nich nie ma. Liczę ze Miętus da rady skoczyć pod 200 metr przynajmniej z wiatrem pod narty a kot że da rady skoczyć ze 190 metrów, Jak inne ekipy mamy dwóch pewniaków i dwa kłopoty na loty.

    Co od Małysz vs MŚJ to już psiałem ze Małysz narobił fermentu to teraz się rehabilituje za swoje zachowanie. Obraził kibiców, to teraz przyjął efemeryczne stanowisko żeby poprawić swój wizerunek. Juniorom jego obecność ani nie zaszkodzi ani nie pomoże. Ot. Małysz zaliczy egzotyczną wycieczkę do Turcji na koszt PZN-u.

  • anonim
    @Quavertone

    To oczywiste:) Ale miałem na myśli pierwszy mały krok:D Niech zdobędzie w weekend te 140 punktów to będzie świetnie:)

  • Quavertone profesor

    @bunny

    Zarówno Freund, jak i Freitag falują formą. W dodatku Freitag ma dziwaczny styl skakania, wyskakuje w górę jak armata, a potem równie mocno i szybko spada na zeskok.

  • zur555 weteran
    Karp

    Z drugiej strony przy wietrze pod narty Tepes i Damjan mogą po 230m skoczyć i w tedy nawet o zloto powalczyć w drużynówce...

  • bunny weteran
    @Karp

    Chciałem tylko podkreślić, żeby ktoś się czasem nie zdziwił, gdyby Krzysiek nie skakał na poziomie punktów w Predazzo w przypadku trochę gorszych warunków.

    Co do Freunda, to ostatnio często zdarza mu się psuć skoki.

  • anonim
    Karp

    Ja też tak myślę ale muszą mieć dużo szczęścia bo inaczej nie dadzą rady patrząc na obecną formę to w trudniejszych warunkach będą klepać bulę.

  • gina profesor

    A pisząc o lotach nie zapominajmy, że rozpatrując szanse drużyn nie szukamy drużyny w której jest 4 kandydatów na MŚ i że tylko taka drużyna może zwyciężyć. Wypadałoby raczej porównywać ze sobą skoczków na "poszczególnych pozycjach" Czyli pierwszy z ekipy Norwegii z pierwszym z ekipy Austrii itd... Ważne będzie by w każdym skoku wypadać dobrze na tle rywali - nie tylko lider, ale wszyscy. Bo jeżeli słabsi w ekipie skaczą słabo, to liderowi ciężko będzie niwelować duże straty.

  • anonim

    Dobrze by było żeby forma naszych rosła wtedy mamy szanse ale wiemy że rywale nie próżnują i tak na prawdę jak w sezonie jest taka impreza jak MŚwL to powinno być więcej zawodów na mamutach a nie tylko w Kulm i Oberstdorf. Dałbym jeszcze np. Harrachow dwa konkursy to od razu było by więcej. A jak są MŚ albo IO to powinno być parę konkursów tak przynajmniej 4 na skoczniach K-90. Jak nie ma miejsca w kalendarzu na dodanie konkursów to można odrzucić np. Harrachow na skoczni K120 i w tym miejscu dać mamuta przecież są MŚwL to trzeba na takich skoczniach też skakać.

  • gina profesor
    piotr186

    Każdej reprezentacji wytknąłeś wszystkie błędy, a naszej też (może nie zauważyłam). Oprócz pozytywów mamy też minusy - Stoch potrafi czasem spartolić jeden skok w konkursie, Żyła jak ma dołek to nie wchodzi do 30-tki, Kot jest stabilny na okolice trzeciej dziesiątki. Czwartego brak. O Huli z litości nie napiszę. Ewentualnych młodych wstrzymano i odesłano na jakieś spartakiady.... Skoro widzimy wady u innych dostrzeżmy je i w naszej kadrze.
    A tak na marginesie - nie wiem czy ustosunkowałeś się do faktu uczestnictwa Adama w MŚJ? Tyle razy pisałeś, że odszedł ze skoków, wręcz zdradził... Jak odbierasz ten fakt?

  • bunny weteran
    @x666

    Ciężko mówić, że miał bardzo słabe warunki (0,36m/s pod narty), chyba że na tle rywali, to wówczas się zgodzę. Chodziło mi po prostu o to, że Krzysiek dużo lepiej sobie radzi na wietrze przednim niż na tylnym. Awans do "30" zawdzięcza jeszcze Freundowi, który psuł skok, bo inaczej Miętus byłby 31.

  • zur555 weteran
    piotr186

    11 miejsce w Fis cupie to nie jest dobry wynik , ale biorąc jego sytuacje to pozytywny.
    Rutkowski pewnie szanse w PS dostanie w Oberstdorfie, żeby sprawdzić jak sobie poradzi na skoczni k-185.
    W sumie to było kilka przypadków w sporcie ze zawodnik po kontuzji bez większego treningu w krótkim okresie zyskiwał życiowe wyniki, oby tak było Łukaszem.

  • anonim

    kot na mamuty to sie nie nadaje w każdym wywiadzie mowi ze zepsuł skok w locie:) zresztą sam mówił ze im mniejsza skocznia tym lepiej dla niego... a co do Rutkowskiego jak rok albo 2 lata temu po kontuzji wrócił Hajek i latał w Planicy jak szalony może powtorke z historii zaprezentowałby nam Łukasz:)

  • anonim

    Co do konkursu drużynowego to Polacy nie powalczą o medal nie mamy szans. Nie wiem na co liczycie ale w Planicy możemy się bić o medale (z Małyszem się nie udało i chyba lepszym składem jak teraz) ale na Vikersund to jest jak wygrana w lotto. Ale do tego za moment. Jeżeli chodzi o faworytów zgadzam sie że Austria może zawalić i spaśc nawet z podium ale to jest mało prawdopodobne dlatego że Schlieri i Koch co jak co ale odlecą bo to lotnicy i tutaj nadrobią sporo pkt. Kofler i Morgi bez super formy ( a ostatnio u nich coraz słabiej) dobrze nie skoczą i mogą zawalić. Teraz Norwegia i oni i tylko oni mogą zabrać złoto Austrii. Jest Bardal potrafi latać, Evensen przygotowywuje się i na pewno będzie w formie przynajmniej takiej żeby skakać ponad 220-230 metrów, ta skocznia mu leży więc i to pomoże. Sklett i Velta chyba do drużyny jak będzie wiaterek to odlecą a szczególnie Sklett może sporo nadrobić pkt, a jak nie będzie wiaterku to i tak nie stracą więcej jak Morgi i Kofler i u nich jest odwrotnie jak w przypadku Austriaków u Norwegów forma zwyżkuje a u Austriaków jakby spadała trochę szczególnie u Thomasa a i Koch ma problemy więc nie jest pewne że on odleci. Walka o brąz między kim a kim? Ciężka sprawa ale myślę że Słowenia największe szanse i mogą pokusić się o pokonanie Austrii tylko jest warunek Kranjec musi skakać jak Gregor a inni podobnie jak pozostali Austriacy. Niemcy i brąz? Raczej nie Freund średni lotnik, Freitag w ogóle nie potrafi latać ale jest w formie więc pewnie poleci nieźle, Neumayer może odlecieć nieźle ale ten czwarty już straci. Czyli mają tylko Neumayera i Freunda którzy mogą polecieć tak z 215 metrów reszta może mieć kłopoty z 200 metrem ale to zależy od warunków także. Ostatnio oprócz Ito i Takeuchiego reszta w Japonii skacze słabo i ich szanse spadają ale jakby tak taki Tochimoto wrócił do formy to ich szanse od razu rosną do pokonania Niemców. Polska Czechy Finlandia powalczą prawdopodobnie też z Japonią o miejsce tuż za podium. Rosja przegra z nami na pewno. Jeżeli nasi nie zawalą żadnego skoku a rywalom się takie skoki zdarzą wtedy możemy się liczyć o dobre miejsce może nawet medal ale to trzeba mieć dużo szczęścia.

  • asd weteran

    Niekoniecznie lata nisko - tzn. przy tych zepsutych skokach, które zdarzały mu się na początku sezonu - tak, wtedy robił taki rzut na progu, zamiast iść w górę, szedł "do przodu", paradoksalnie taki błąd może dawać dalekie loty w Vikersund, wystarczy zobaczyć jak wybijali się tam Schlierenzauer, Evensen i Ammann, ale czy warto zmieniać technikę na MŚwL, kiedy jest szansa powalczenia nawet o KK? Konkursów po mistrzostwach jest jeszcze sporo i wtedy rozstrzygnie się klasyfikacja PŚ :>.

  • anonim
    -

    chociaż patrząc na drużynę Austrii to oni maja 3 dobrze skaczących... a czwartego im brakuje...Koch bez formy tak samo Loitzl... no chyba że ktoś nowy wskoczy...

  • x666 stały bywalec

    Najważniejsze dla naszej drużyny będzie awans całej czwórki do 30-tki konkursu indywidualnego, gdzie będą mogli się oskakać (aż cztery serie).

  • bunny weteran
    @x666

    Poczekajmy z opiniami o zwyżce formy Krzyśka Miętusa do konkursów w Predazzo. Oczywiście w Sapporo dwukrotnie zapunktował, ale trzeba pamiętać, że wiał tam mocny wiatr z przodu i wydaje mi się, że Krzysiek to po prostu fajnie wykorzystał (chwała mu za to!), ale przy wietrze z tyłu może mieć problemy.

  • anonim

    @asd
    Dokładnie, masz rację z tym PŚ w Lotach, Stoch ma szansę wskoczyć na pudło w generalce. Co prawda Shierenzauer jest groźny ale ma ponad 60pkt straty do Kamila. Ten zaś z kolei do obecnie prowadzącego Bardala traci 60 pkt, a więc jeśli w Oberstdorfie nie straci ( albo trochę zyska) to wtedy może być różnie, bo w Planicy Kamil czuje się jak ryba w wodzie. Groźny będzie jeszcze Kranjec, Morgen powienien stracić na lotach w Oberstdorfie. Kto wie jak skończy się walka o małą KK..

  • piotr186 profesor
    dw

    W tym sezonie Kamil Stoch ma akurat taką technikę ze nisko lata nad zeskokiem. Na vikersund - technika idealna, może tam skakać po 240 metrów.

  • zur555 weteran

    Jeśli chodzi o Rutkowskiego to nie wiadomo czy problemy ma już za sobą. Po operacji podobno często miał krwotoki z nosa. Do tego miał poważne problemy żołądkiem spowodowanie dieta.

  • Karp profesor

    no ale tak jak mówicie Maciek i Krzysiek nie pokazywali niczego wielkiego na mamutach, ale kiedy właściwie mieli okazje... jak nie byli w formie?

  • x666 stały bywalec

    Pisząc o szansach naszej drużyny mam na myśli formę naszych. Mam nadzieję, że tendencja zwyżkowa Stocha, Kota i Miętus utrzyma się i do MŚwL będą prezentować wyższy poziom niż aktualnie. Jeżeli tak się nie stanie to pozostanie liczyć na cud, na dzisiaj nasi są za słabi.

    Indywidualnie moi faworych Schliri, Stoch, Kranjec, troszkę za nimi Ito, Bardal. Może jescze Koch, Koudelka i Niemcy. Największa niewiadom a to Evensen, może wygrać, a może i przepaść w kwalifikacjach.

  • anonim
    Rutkowski

    Oby Rutkowski wrócił w dobrym stylu. Na Vikersund przyda się jakiś polski lotnik. Choć bądźmy realistami co on może po takiej przerwie

  • zur555 weteran
    x666

    Ja prędzej bym liczył ze Klusek może być naszym najlepszym skoczkiem na MSJ nic żeby wypadł 4.
    Jeśli Byrt wróci do formy to będziemy mieli 5 bardzo wyrównano, ale Kłusek jest według mnie pewniakem do drużynówki. Przy wyrównaniej formie najprawdopodobniej Mietus odpadnie bo to zawodnik chyba najgorzej skaczący przy tylnych wiatrach.

  • Lestek weteran
    -

    Smutna informacja z Zakopanego - w wieku 70 lat zmarł Andrzej Sztolf, dwukrotny medalista Uniwesjady, olimpijczyk z Innsbrucku (1964), dwukrotny mistrz Polski w skokach. Sześciokrotnie startował w Turnieju Czterech Skoczni. http://pl.wikipedia.org/wiki/ Andrzej_Sztolf Redakcja powinna coś o tym napisać.

  • Karp profesor
    asd

    hmmm mi się wydaję że to jednak magia Sapporo zadziałała tak na Ito... zdziwiłbym się jeśli skakał by również tak fantastycznie odlatując im wszystkim również w Europie

  • MSad stały bywalec
    do piotr186

    Możesz dokładnie wyjaśnić o co Tobie właściwie chodzi.? Rozwijasz kilka wątków w jednym czasie nic ze sobą nie mających.wspólnego.
    Chaos Chaos Chaos

  • anonim

    Nasi w Vikersund są bez szans na medal, z resztą przekonamy się po lotach w Oberstdorfie. Niestety nasze chłopaki do lotników nie należą, a Vikersund to cholernie trudna technicznie skocznia. Kamila też do grona faworytów bym nie zaliczał, jego technika jest po prostu "antyvikersund" i tyle. Chociaż podobno przebudowali tą skocznie od zeszłego roku( tak przynajmniej twierdzi Kruczek), a więc może nie wszystko stracone...

  • bunny weteran
    @Karp

    Akurat konkursów z Kuusamo nie warto traktować zbyt poważnie, tym bardziej gdy odbywa się tylko jedna seria konkursowa. Miejmy jednak nadzieje, że Polacy pokuszą się o taką sensację.

  • asd weteran

    Stoch może wygrać KK, ale także wygrać może Ito - wydaje mi się, że do końca sezonu ci zawodnicy będą najrówniejsi - jak było widać w Sapporo - inni zawodnicy z czołówki zaczynają psuć skoki, wprawdzie nie jest to duża obniżka formy, ale coś, co może powodować duże straty punktowe - w 1 części sezonu to właśnie Ito i Stochowi się to zdarzało, ostatnio słabiej wypadł Bardal, w 1 konkursie Kofler, ogólnie słaby weekend zaliczył Morgenstern - do walki o podium klasyfikacji włączy się też pewnie Freitag, który podczas TCS miał lekką obniżkę formy, ale teraz skacze znowu równo i daleko, ale z drugiej strony Sapporo jest specyficzną skocznią i nie można mieć pewności, że wyniki na niej odzwierciedlają formę zawodnika - może być tak, że przed ostatnim konkursem kulę matematycznie zgarnąć będzie mógł każdy z "3", a może nawet "4" PŚ - na lotach przewagę będzie miał Schlierenzauer, pewnie też Ito - ale na przednich wiatrach, Kamil bez problemu powinien być na nich w "6", ale czy to nie będzie za mało? Przy wietrze w plecy ma większe szanse, co widzieliśmy podczas drugiego konkursu w Bad Mitendorf - przy tak ciekawej sytuacji w klasyfikacji PŚ raczej ciekawsze będą rozstrzygnięcia w zawodach PŚ niżli MŚwL;).

  • x666 stały bywalec

    M_B
    Zależy od punktu widzenia. Byrt w porównaniu ze Zniszczołem nic wielkiego nie pokazał, ale nie ma tragedii, nie odstaje mocno, a jeszcze w grudniu był na podium PK. Powinien być mocnym punktem drużyny.
    Zgadzam się z Tobą, że na dzisiaj Miętus i Byrt walczą o miejsce, ale do MŚJ mogą jeszcze wyprzedzić Kłuska.

  • anonim

    Jak już ktoś wspomniał te MŚwL to będą niezłe jaja. Zgadzam się z tym, a jeszcze jakby wiaterek kręcił to będzie jeszcze gorzej bo będą bawić się belką bez przerwy najpierw ktoś zaliczy bule i belka w górę potem taki Muotka dostanie wiatr po narty a on to wykorzysta i 225 metrów walnie i 2 belki w dół, następnie dojdziemy do Happonena i ten dostanie podmuch i leci 230 metrów potem znowu belki w dół, po nim ktoś zepsuje i belki nie podniosa dojdzie do Schliriego i Evensena (tutaj nie wiem jak to będzie bo jak będą skakać jak za klasyfikacje w lotach to oni będą gdzieś w ostatniej 10 skakać) to się zaczną jeszcze gorsze jaja przy założeniu porównywalnych warunkach i podobnej formy jeden poleci pod rekord i zaczną się belki minusowe. Konkurs indywidualny raczej będzie nie sprawiedliwy.

    A co do drużynówki to będzie zupełnie inaczej bo będą skakać grupami a przed każdą grupą można sobie zmienić belkę spokojnie.

  • Lestek weteran
    -

    Dokument przedstawiający Soczi przygotowujące się do olimpiady:
    http://sport.tvp.pl/inne/wokol-sportu/wideo /soczi-nowy-symbol-rosji/6317021 "Dlaczego przyznano igrzyska subtropikalnemu Soczi? Lepsza olimpiada bez śniegu, niż Europa bez gazu".

  • Karp profesor
    bunny

    a kto by mógł się spodziewać, że Rosjanie staną na podium w tym sezonie?

    Będzie to sensacja i dziwny splot okoliczności i zdarzeń.. .ale niemożliwe nie jest

  • Karp profesor
    F@n

    nawet ten ostatni skok Evensena- nie zbyt udany a jednak daleki

    a Schlieri z każdym skokiem na mamucie radzi sobie coraz lepiej i to on raczej będzie głównym faworytem do złota

  • Quavertone profesor

    http://www.youtube.com/watch?v=dU_f-7OmjI0

    Simon Ammann w zeszłym roku, chyba najładniej stylowo ze wszystkich skoczył ;)

  • bunny weteran
    @Karp

    Nadzwyczajne warunki w 8 skokach? Wydaje mi się, że na to szanse są bardzo nikłe. Oczywiście możemy stanąć na pudle, ale będzie to sensacja.

  • M_B profesor
    @x666

    Sorry, ale co mocnego Byrt ostatnio pokazywał ? On mocny to był w Ałmatach i Erzurum, a ostatnio naprawdę nie powala na kolana, po treningach na MŚJ się wykrystalizuje skład i walka o miejsce 4 w zespole będzie właśnie raczej pomiędzy Tomkiem i Grześkiem na ten moment.

  • Karp profesor

    i to ustawienie na tej skoczni tak ładnie zrobili Schlieri i Evensen- prześledźcie sobie filmiki to zobaczycie o czym mówię... generalnie to do nich tylko Koch i Kranjec powinni dolecieć.. ale w skokach nic pewne nie jest

  • bunny weteran
    @M_B

    Pytanie tylko dlaczego Miętus miałby nie być w formie? Ostatni raz startował w grudniu, a później jedynie spokojnie trenował. Cieszy na pewno, że dobrze skoczył i może to być tylko sygnał, że dyspozycja jest niezła.

  • anonim
    Wyniki MP juniorów z rana ze Sczyrku

    Junior A (1992 -1993)

    1. Bartłomiej Kłusek (LKS Klimczok Bystra) – 100,5 m i 100,5 m – nota łączna 266,2 pkt.
    2. Grzegorz Miętus (AZS Zakopane) – 99,5 m i 100,0 m – nota łączna 265,7 pkt.
    3. Tomasz Byrt (KS Wisła Ustronianka) – 95 m i 101,5 m – nota łączna 258,7 pkt.
    4. Adam Cieślar (KS Wisła Ustronianka) – 97 m i 96,5 m – nota łączna 232,0 pkt.
    5. Artur Kukuła (KS Wisła Ustronianka) – 96,5 m i 96 m – nota łączna 229,5 pkt.
    6. Jędrzej Ścisłowicz (LKS Klimczok Bystra) – 95,5 m i 97,5 m – nota łączna 229,0 pkt.

    Junior B (1994 -1995)

    1. Klemens Murańka (KS Wisła Zakopane/SMS Zakopane) – 104,5 m i 102 m – nota łączna 281,7 pkt.
    2. Mateusz Kojzar (KS Wisła Ustronianka /SMS Szczyrk) – 99,5 m i 99,5 m – nota łączna 243,0 pkt.
    3. Krzysztof Biegun (SS-R LZS Sokół Szczyrk/SMS Szczyrk) – 96 m i 98,5 m – nota łączna 231,0 pkt.
    4. Adam Ruda (Zagórskie TS Zakucie/SMS Szczyrk) – 97,5 m i 97 m – nota łączna 230,5 pkt.
    5. Konrad Janota (SS-R LZS Sokół Szczyrk/SMS Szczyrk) – 99,5 m i 93,5 m – nota łączna 230,0 pkt.
    6. Szymon Szostok (KS Wisła Ustronianka) – 94,5 m i 97,5 m – nota łączna 229,0 pkt.

  • F@n weteran
    @Quavertone

    Evensen to inna historia. Zresztą wtedy można było nie obniżać przed tą 10, puszczać normalnie, a tylko Evensena i Gregora puścić z niższej i spowrotem podwyższyć. W lotach moim zdaniem o miejsca zbytnio nie chodzi tylko o latanie, pobijanie rekordów, np. życiowych itp. Tego ludzie oczekują, a nie tego kto wygra. Kto wygra to od tego jest mała i duża skocznia ;)

  • x666 stały bywalec

    Mamy już mocną czwórkę: Zniszczoł, Murańka, Kłusek, Byrt. Na razie Miętus jest rezerwowym i będzie musiał mocno walczyć o miejsce w drużynie.

  • Karp profesor
    bunny

    już tyle razy napisałem tutaj, że nie powinnismy walczyć o medale na MŚwL- ale jakby zaczęło naszym wiać a innym już nie... tego wykluczyć nie można

    i jeszcze jedno ta skocznia wydaję się naprawdę odbiegać od norm mamutów.... trzeba w 1 fazie lotu tak się ustawić, żeby później odlecieć- ale może po 'drobnych' pracach się coś zmieniło

  • M_B profesor
    @zur555

    Z tym powrotem do formy Grześka nie byłbym w 100 % pewny, on na naszych skoczniach potrafi skakać będąc kompletnie bez formy nawet, choć mam nadzieję, że jednak wrócił na odpowiedni poziom, bo 4 do drużyny jest potrzebny i to bardzo mocno.

  • x666 stały bywalec

    Teraz z grupy na PK tylko bardzo dobre miejsca powinny dać szansę na PŚ, ktoś powinien wskoczyć, w końcu z tej grupy wybrany będzie rezerwowy na MŚwL.

  • F@n weteran

    Co do Vikersund, tam może wygrać każdy z tych liczących się drużyn. Wystarczy, że jury obniży belkę tak jak rok temu i zaczną bulić jak Martin Koch, Daiki Ito :) Zaczną skakać po 140m i będzie super konkurs. Wspomnicie moje słowa, że te MŚwL to będą jaja niesamowite :)

  • zur555 weteran

    Na tej durnowatych igrzyskach G.Mietus przegrał tylko o punkt z Kluskiem trzeci był Byrt po za kadrowicze bardzo dużymi stratami, na 4 pozycji zresztą był słabo spisujący się ostatnio kombinator Adam Cieślar.

    W Junior B Muranka zmiażdżył rywali pod nieobecność Olka i wygrał o około 40 pkt mimo ze skakał kilka belek niżej.
    Te zawody pokazały ze po za kadrowiczami na MSJ nie am w ogóle zaplecza w tych rocznikach.

    Jedynym plusem to jest to ze G.Mietus wrócił do formy i na MSJ możemy mieć bardzo mocno 4.

  • piotr186 profesor
    Quavertone

    A wcześniej nie było silnej czołówki? Tak naprawdę w kontekście lotów narciarskich to mogą być tylko porównaniem loty w Oberstdorfie . Na razie w każdych zawodach jest ścisła czołówka światowa nawet Sapporo było wyjątkowo mocno obsadzone chyba p oraz pierwszy od 2004 roku.

  • Karp profesor

    Simi w ubiegłym sezonie nie miał super formy ale dobrą forme miał

    na podium w MŚwL wcale wykluczone nie jest, że stana Japończycy, bo walka o 3 miejsce może być ciekawa... a jak staniemy MY, to co wtedy ?

  • anonim
    @x666

    Gdyby to były MŚ, a nie loty to moglibyśmy walczyć o medal. Ale w lotach raczej jesteśmy bez szans. Kot jest typem anty-lotnika, Miętus przy wiaterku w plecy zabuli jak Bachleda rok temu, Żyła zapewne skoczy te 195-205m, Stoch może koło 220, ale to za mało moim zdaniem an medal.

  • x666 stały bywalec

    Jeżeli bez juniorów to decyzja prawidłowa. Aktualnie tylko 4 zawodników jest na poziomie PŚ. Pozostali może jeszcze coś w tym roku zrobię, ale najpierw w PK,.

    Nasza kadra na PŚ ma trudny egzamin, wszystko przypomina sezon 2008/2009, gdzie po fatalnym początku, w styczniu zaczeli nasi dobrze skakać, a na MŚ w Libercu drużyna była bliska medalu. Teraz też krytyka była wielka, ja też miałem dość, ale po T4S to zupełnie inna drużyna.
    Stoch - w 2012 roku zdobył najwięcej punktów w PŚ, z całej stawki.
    Żyła - chyba wraca do formy z początku sezonu.
    Kot - w każdym konkursie coraz lepszy, czego nie zmienią słabsze pozycje w Sapporo spowodowane pechem. W tym sezonie może jeszcze pokazać się nawet w 10-ce PŚ.
    Miętus - największa niewiadoma, bardzo dobrye konkursy w Sapporo, wcześniej niezły w PK, ale mimo wszystko o jego formie można będzie coś więcej powiedzieć po najbliższych konkursach.
    Moim zdaniem Polacy jeszcze mogą włączyć do walki o medal drużyny w MŚwL, a Stoch będzie należał do głównych faworytów.

  • Lestek weteran
    @ Quavertone

    Ale Schlierenzauer mimo falującej formy wygrał już w bieżacym sezonie cztery razy; Morgenstern obecnie i Urbanc wówczas raptem raz. A mowa o zwycięstwach regularnych.

  • piotr186 profesor
    pavel

    Niemy mają tylko Freitaga i Freudna którzy nie wiadomo jak będą skakać w Vikersund, dalej długo nic ich na podium nie widzę.

    Co od Polaków to może być medal i równie dobrze 6-7 miejsce, z tym ze akurat Rosjan pokonamy na 100% Czy Austriacy są takimi pewniakami na medal nie przesądzałbym. Trochę mądrzejsi będziemy po lotach w Oberstdorfie

  • Quavertone profesor

    @Lestek

    Nie tylko jemu, wielu innym zawodnikom. Nawet Rok Urbanc kiedyś wygrał zawody PŚ, mimo że formy jako takiej nie miał ;)
    A Morgenstern też ma w tym sezonie wygraną ;)

  • Kubiszon98 stały bywalec

    Bardzo dobrze że Kruczek nie wziął nikogo zamiast juniorów na PŚ.Nie ma sensu ciągnąć zawodników,którzy klepią bulę nawet w kontynentalu.Nie zdziwie sie jak w Blotterode żaden Polak nie będzie punktował

  • anonim
    @piotr186

    Mamy dwie drużyny pewniaków na podium czyli Norwegów i Austriaków. O 3 miejsce zapewne powalczą Niemcy i Słoweńcy, którzy maja bardzo wyrównaną i dobrą drużynę. Kranjec, pewniak do skoków w Vikersund ponad 230m, Tepes, Sinkoviec, Damjan, Prevc, mają z kogo wybierać.

    My zapewne z Czechami, Finami, Japończykami i Czechami powalczymy o 9-5.

  • piotr186 profesor
    Quavertone

    Tylko ze u Słoweńców jest Kranjec i dalej nie wiadomo kto, Kranjec 8 razy nie skoczy w drużynówce, pozostali skoczkowe to tacy sobie lotnic, jak będą mieli swój dzień to może być medal ale to są loty wiec i szczęście i patronat Tepesa może nie wystarczyć.

  • marro profesor

    Puchar Świata nie jest do dawania komuś szansy tylko do zdobywania punktów, skoro trenerzy uważają że MSJ są dla nich ważne to ok, mają prawo przygotowywać zawodników pod daną impreze

  • piotr186 profesor

    Jakoś nie wierze w Jacobsena takie powrót po długiej przerwie na dobra sprawę jeszcze nikomu się nie udał. Hidle mail w końcu poważny uraz kręgosłupa wiec tez nie wiem jak to z nim będzie, formą w tym sezonie tika nie epatował jak skakał. Ale i tak Hidle ma większe szansę od Jacobsena, No i nie chce mi się wierzyć ze skoro Norwegowie są tacy dobrzy tu musieliby się posiłkować takim pół-emerytem jak Jacobsen który trenuje na własną rękę i nawet nie wiem czy regularnie i pod okiem jakiegoś trenera.

  • Karp profesor
    piotr186

    lepiej od Ahonena.... jak przyjdzie jeszcze jeden sezon bardzo dobry, a on przyjdzie to może zbliżyć się do Janne pod względem zwycięstw

    tylko nie wiem czy mu czasu wystarczy, jeśli mówicie, że po 2015 już out... Nykanen tak wcześnie karierę kończył ;p

  • Quavertone profesor

    @UKI

    Jak dla mnie Słoweńcy to żelaźni kandydaci do brązu. Mogą się nawet pokusić o walkę z Austriakami o srebro, choć Schlieri wydaje się być lepszym lotnikiem od Kranjca - przede wszystkim ma na tym polu lepsze osiągnięcia.

  • OjciecMarek profesor
    @piotr186

    Jacobsen pierwszy start - mistrzostwa Norwegii, będzie miał już we wtorek w przyszłym tygodniu, podobnie, jak Hilde. Jeśli pokażą tam dobre skoki, pewnie obu zobaczymy już w Willingen. Co do Skletta, wcale nie byłbym pewien jego miejsca w składzie na MŚwL, to raczej słaby lotnik, wysokie miejsce na Kulm zawdzięcza specyfice skoczni i fartowi do warunków, ale wykazuje ostatnio tendencję zwyżkową i kto wie, czy nie osiągnie życiowej formy akurat na główną imprezę sezonu. Na ten moment nie wykluczałbym nawet Ingvaldsena, na lotach radzi sobie lepiej, niż na innych konkursach, rok temu dobrze skakał na Vikersundbakken i wciąż ma jeszcze trochę czasu na wypracowanie odpowiedniej dyspozycji. Tak naprawdę, norweski skład poznamy zapewne dopiero po lotach na Heini Klopfer Skiflugschanze.

  • Karp profesor
    piotr186

    chociaż zdania jestem, że skoki są taka dyscypliną, że formę zbudować jest trudno a stracic łatwo i nic nie jest nigdy pewne- to mówię, że Norwegia może zaczynać potęgę

    w skokach w optymalnej formie w następnym sezonie będą na pewno Morgi i Schlieri - reszta jest zagadką ;p

  • anonim

    Ja myśle,że na MŚ w lotach wielką niespodziankę mogą sprawić Słoweńcy!Krancej wiadomo jaki z niego lotnik,nie zdziwie się jak walnie RŚ Tepes też jak ma pod narty to może zrobić wiele tak samo jak Damjan a Prevc jest troche niewiaodmą ale forme ma to i na mamucie sobie poradźi!Co do naszych do Kamil bezie miał bronz indywidualnie a Żyła ma szanse na 10tke,nioezły z niego lotnik.

  • Karp profesor
    piotr186

    już dzisiaj są faworytami Norwegowie

    a Morgi, które wg niektórych, którzy nie chcieli mnie słuchac i mówili, że będzie faworytem do KK zawodzi

    pamiętajcie- żeby sie liczyć on naprawdę musi być w formie- ot taki zawodnik, który nie wygrywa jak jest w nieco słabszej dyspozycji

  • piotr186 profesor
    OjciecMarek

    Sklett jest zawsze wysoko jak mu podwieje pod narty, ze wymienię Engelberg,Zakopane czy Saporro... O powrocie Jacobsena ostatnio cicho więc raczej na MŚJ jako zawodnik raczej nie wystartuje, hilde to tez nie wiadoma czy zdąży a Romoren.. no cóz jemu akurat vikerusund nie leży. Na razie pewniaki na loty u Norwegów to wg. mnie Bardal,Evensen i chyba Sklett, czwarty to trochę nie wiadoma ale żadna możliwa opcja nie jest pewna na 100% ze nie będzie wpadki. Mimo to uważam Norwegów za faworytów do złota

  • Quavertone profesor

    Norwegowie już pokonali w tym sezonie Austriaków w drużynówce, więc jak dla mnie to oni obecnie sa faworytami nr 1 do wygrania drużynówki MŚwL.

  • piotr186 profesor
    nitka695

    Austriacy to mogą drużynowo akurat zaliczyć klapę... chociaż tak naprawdę nikt nie ma więcej niż 2 dobrych skoczków na loty. Drużynówka będzie tym razem niezwykle ciekawa i wyrównana..

  • OjciecMarek profesor
    @piotr186

    Velta i Sklett już udowadniali w tym sezonie, że potrafią skakać w trudnych warunkach, choć trzeba zauważyć, że Rune zazwyczaj lepiej sprawuje się w treningach i kwali, niż w zawodach, chyba jeszcze do końca nie radzi sobie z presją. Oprócz tego, na dobre rezultaty stać okazjonalnie Stjernena, Gangnesa i Roensena, Fanemmel w formie jest bardzo regularny, a przecież Romoeren też nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. Zobaczymy też, jak będą sprawowali się po powrocie Jacobsen i Hilde, skoczków o takim potencjale też nie można lekceważyć. Trzeba przyznać, że Norwegowie mają teraz mniej miejsc, niż dobrych skoczków.

  • anonim

    Podwójny rekord kanału Eurosport 2


    W sobotę 28 stycznia, między godz. 8:26 oraz 10:24, 330 tys. widzów (561 tys. w szczycie) obejrzało na żywo zawody Pucharu Świata w skokach narciarskich w Sapporo, co stanowiło 5,5% udziału w rynku. Już dzień później, stacja pobiła kolejny rekord dzięki retransmisji drugiego konkursu w Japonii, w którym Kamil Stoch, najlepszy obecnie polski skoczek, zajął drugie miejsce. Między godz. 12:53 a 13.41 zawody oglądało 380 tys. widzów (468 tys. w szczycie), dzięki czemu kanał osiągnął 3,32% udziału w rynku.

  • Karp profesor
    OjciecMarek

    a ja jednak cały czas jestem za tym, że niektóre tematy mogą przekraczać wszelkie normy i takim tematem jest religia

    czego nigdy nie zrozumieją zamknięci we własnych przekonaniach ludzie

    i to by nawet tutaj się sprawdzało.... bo przeciez tak dużo osób krytykowało na początku Stoeckla i dla nich teraz jest dziwnym i niepojętym jak to możliwe, że Norwegia będzie za chwilę mistrzem w lotach i będzie rządzić przez następne co najmniej 5 lat w skokach a sam Stoeckl zdobędzie więcej niż Kojonkoski i z 'głupca' stanie się cudotwórcą

  • piotr186 profesor
    Karp

    Nie wierze w dominację Norwegów, to nie ten typ oni dobrze skaczą jak mają huragan pod narty, nawet Bardal ma wpadki co drugi konkurs. Sklett prawie zawsze jak jest wysoko to ma prawie najwięcej odjętych punktów za dobry wiatr, Velat to typowy przyadkowiec hilde akurat doznał kontuzji. zwracam tez uwagę ze akurat w drużynówce w Harrahovei taki Romoren oddal najlepsze swoje skok iw całym sezonie. a w składzie był tez Hilde Ale MŚJ w drużynie mogą należeć do norwegów bo skaczą u siebie, A Evesne szczególnie lubi Vikersund a skocznia jego.

  • piotr186 profesor

    Przykładem jest Gerald Wambacher który był w sezonie 2005/2006 4 w klasyfikacji PK a nigdy szansy startu w PŚ nie dostał.

  • Karp profesor
    piotr186

    dlatego to będzie taka moja klątwa tutaj ala Boniek... znudzą nam się jeszcze te zwycięstwa Norwegów ;p

    a tak swoją drogą- ciekawe dlaczego nie zabrali Fannemela... przecież każdy jego start to 10!

  • piotr186 profesor

    Bez zaskoczenia, szkoda polityki klubów ze dobry skoczkowie muszą startować na OOM zamiast w PŚ i zdobywać tam punkty... Skład dobry innego wyjścia nie było. Mam nadzieje ze forma Miętusa i Kot zwyżkuje to będą dobre wyniki w Predazzo.




    Co od Austriaków to mają tylko 4 pewniaków czyli Schlierenzauer, Kofler,Morgenstern i Koch a i on ostatnio bez formy, Hayboeck skacze od przypadku do przypadku, Loitzl jest bez formy, Zauner jest bez formy, innych skoczków brak. I nie jest tka ze Austriacy mają bogate zaplecze kiedyś do kwot krajowych nie łapali się w Austrii skoczkowie którzy byli w top 10 klasyfikacji PK a ostatnio biorą oni nawet skoczków który w tej klasyfikacji są poniżej 30 miejsca

    Biorąc pod uwagę ze Lotizl zaraz skończy karierę, Koch ma problemy ze zdrowiem a Morgenstern chce kończyć karierę w 2015 roku a i Kofler dłużnej niż morgi pewnie skakać nie będzie (w końcu już teraz ma 28 lat). to sytuacja u nich nie ciekawa ale to nie nasz problem.

  • Andreas stały bywalec
    Andreas

    Według mnie ta 4 to pewniaki a tak powinni 2 zawodnicy jeszcze jechać a nie ;p

    Powinen jeszcze jechać kubacki i sliż
    Może Sliż ostatnio nie zdobywał dużo punktów w PK ale co z tego jak zawsze znajdzie się konkurs gdzie będzie w 30 to samo kubacki ;p

  • nitka695 początkujący

    A ja tam lubię paplaninę trzy po trzy pana Sebastiana Szczęsnego. A najbardziej kiedy komentuje pan Włodzimierz Szaranowicz, bo trzeba przyznać że potrafi stworzyć niesamowitą atmosferę. Jego komentarze wywołują falę łez.


    http://www.youtube.com/watch?v=gnSTSRCojao
    http://www.youtube.com/watch?v=b7uJLJXHvqE

  • Karp profesor

    myślę, że jednak kruczek się trochę zagalopował bo jedynie Olek i Klimek dają nadzieję na 30- stkę... no chyba, że wie więcej o formie Tomka i Bartka niż my ;p

  • anonim

    Wiem, że wkurza was brak transmisji ze skoków w sobotę, ale naprawdę nie ma się co smucić. W Eurosporcie jest lepszy komentarz, bardziej merytoryczny i fachowy. Oczywiście zdaje sobie sprawę z tego, że nie każdy z was posiada Eurosport, ale od czego są sąsiedzi. Wy to pzynajmniej możecie sobie oglądnąć skoki, ja mam egzaminy na uczelni idealnie w porze sobotnich zawodów.

  • Karp profesor
    OjciecMarek

    dokładnie... mocne zaplecze a raczej takie w miarę mają Słowenia (chociaż tam różnie bywa) i Norwegia

    ciekawe jak to za rok będzie wyglądało... Koch ma problemy, Loitzl coś mówił o zakończeniu kariery... jest szansa dla Hayboecka a być może dla Muellera ale oni jakoś przeciętnie do tej pory się prezentują

  • M_B profesor
    @pavel

    Zawsze to coś, przynajmniej na PK regularnie punktował, teraz jest całkowitym cieniem siebie nawet z tamtego sezonu, nawet zresztą w poprzednim jak już zszedł do PK to na ogół punktował jednak...

  • anonim
    @OjciecMarek

    Tylko jest taka różnica, że oni mają na tyle mocną reprezentację, że temu zapleczu ciężko jest się przebić i jakby nie patrzeć tych 8 zawodników im wystarczy, czego o naszych powiedzieć nie można.

  • anonim
    @Krecik

    O wow, no tak 4 razy był w 10 PK, była forma! To jest moc, zawodnik klasy światowej, szkoda tylko, że nawet w Zakopcu nie potrafił zdobyć pkt. PS, o Japonii nawet nie wspomnę.

  • OjciecMarek profesor
    @pavel

    To spójrz na skoki austriackie bez Schlierenzauera, Koflera, Morgenstena, Kocha, Loitzla, Zaunera, Fettnera i Hayboecka. Bez ośmiu podstawowych zawodników wychodzi na to, że najlepsza reprezentacja świata jest bez zaplecza...Ogarniam, wesoło u nas nie jest, ale twoje wnioski są zbyt daleko idące.

  • Krecik doświadczony
    @pavel

    Kubacki był w formie w sezonie 2009/2010. Zanim coś powiesz się zastanów, poczytaj. Polecam wikipedię:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Dawid_Kubacki

  • anonim

    Tak patrząc na te składy to widzę, że zaplecze nie mamy żadnego. Wypada nam 4 juniorów i już nie mamy kogo na PS wystawić, a na PK jedzie żałosny J. Kot, Rutkowski po kontuzji, Kubacki, który nigdy w zimie w formie nie był, słabiutki Ziobro i Hula. Troche kiepsko to wygląda.

  • nitka695 początkujący
    do alfons6669

    Kolega chyba pomylił braci :)
    Mateusz Rutkowski zdobył medal Mistrzostw Świata Juniorów.

  • Krecik doświadczony
    @alfons6669

    http://gwizdek24.se.pl/sporty-zimowe/ krok-w-kierunku-skoczni_215675.html

    Przeczytaj, będziesz wiedział mniej więcej czemu

  • PatrykW początkujący
    -

    Miejmy nadzieję że Klimek i Olek coś na Olimpiadzie wywalczą ;) A co do składu to jest dobry . Jeszcze do tego Olek i można jechać na MŚwL :)

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl