Martin Schmitt nie składa broni

  • 2012-05-03 22:01

Mimo słabych wyników w ostatnim sezonie, 34-letni Martin Schmitt nie zamierza się poddać. Niemiecki zawodnik ogłosił, że będzie kontynuował karierę w nadchodzącym sezonie.

"Chociaż ostatni sezon był rozczarowujący i borykałem się z problemami ze ścięgnami w kolanie, nie straciłem motywacji i radości, jakiej dostarczają mi skoki narciarskie. Być może łatwiej byłoby po prostu zrezygnować i rozpocząć nowy etap życia. Ale uważam, że wciąż mam szanse skakać na najwyższym poziomie i postanowiłem podjąć się tego wyzwania, podchodząc do niego z pełną pasją i dyscypliną ", powiedział Schmitt w ogłoszeniu Niemieckiego Związku Narciarskiego.

Martin ostatni raz w zawodach Pucharu Świata startował 1 stycznia, w Garmisch-Partenkirchen. Po obozie treningowym w Whistler zawodnik rozpoczął swój powrót na początku kwietnia od Mistrzostw Kanady, na których w obu konkursach zajął drugie miejsce za Mackenziem Boyd-Clowesem.

Pomimo problemów zdrowotnych i ostatnich słabych wyników, główny trener, Werner Schuster pozostawia drzwi do narodowej kadry otwarte dla doświadczonego zawodnika.

"Martinowi już nie doskwierają bóle, dzięki czemu znów ma szanse skakać na wysokim poziomie. W centrum treningowym w Hinterzarten Martin będzie przygotowywał się indywidualnie, a następnie rozpocznie pracę z doświadczonymi trenerami, takimi jak Stefan Horngacher i Jens Deimel. Jeśli Martin będzie w stanie trenować stale i na odpowiednio wysokim poziomie, nie wykluczam, że będzie miał szanse zasłużyć dobrymi rezultatami na powrót do kadry " - powiedział Schuster.


Tadeusz Mieczyński, źródło: berkutschi.com
oglądalność: (6712) komentarze: (56)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    M.Schmitt w PŚ

    Martin Schmitt w PŚ - ur.29.01.1978:

    1996/1997 - 55 miejsce -.-- 45 pkt - 6 Niemiec
    1997/1998 - 27 miejsce ... 218 pkt - 4
    1998/1999 ... 1 miejsce - 1753 pkt - 1
    1999/2000 ... 1 miejsce - 1833 pkt - 1
    2000/2001 ... 2 miejsce - 1173 pkt - 1
    2001/2002 ... 5 miejsce ... 795 pkt - 2
    2002/2003 - 23 miejsce ... 253 pkt - 3
    2003/2004 - 20 miejsce ... 276 pkt - 3
    2004/2005 - 37 miejsce -.-- 90 pkt - 7
    2005/2006 - 39 miejsce -.-- 64 pkt - 5
    2006/2007 - 17 miejsce ... 355 pkt - 2
    2007/2008 - 19 miejsce ... 273 pkt - 2
    2008/2009 ... 6 miejsce ... 829 pkt - 1
    2009/2010 - 29 miejsce ... 150 pkt - 5
    2010/2011 - 30 miejsce ... 137 pkt - 4
    2011/2012 - 65 miejsce ----- 8 pkt - 7

    Najsłabszy sezon w historii jego startów.

  • jozek_sibek profesor
    Niemcy w PŚ - 3 ostatnie sezony

    Niemcy w PŚ 2009/2010

    12.UHRMANN Michael -- 424 pkt
    19.BODMER Pascal -.-.- 336
    20.NEUMAYER Michael - 285
    21.WANK Andreas -.-.-- 259
    29.SCHMITT Martin -...- 150
    42.FREUND Severin ----- 75
    54.SPAETH Georg ------- 42
    74.MECHLER Maxymilian - 8
    80.HOCKE Stephan ------- 3
    90.BOGNER Tobias -.--.-.- 1
    90.FREITAG Richard ------ 1


    Niemcy w PŚ 2010/2011:

    7.S.Freund -.-.-.- 769 pkt
    21.M.Uhrmann ... 314
    22.M.Neumayer - 306
    30.M.Schmitt ---- 137
    31.S.Hocke ------ 132
    33.P.Bodmer ---- 122
    38.R.Freitag ----- 105
    51.F.Schoft --.--.-- 46
    58.M.Mechler -...-- 15
    64.A.Wank -.-.---.-- 9


    Niemcy w PŚ 2011/2012:

    6.R.Freitag -..-.- 1031 pkt
    8.S.Freund -.--.-- 857
    21.M.Neumayer - 236
    22.A.Wank ----.-- 227
    27.M.Mechler ---- 180
    36.S.Hocke ------ 107
    65.M.Schmitt ------- 8
    67.F.Schoft -----.--- 6
    71.M.Eisenbichler .- 1
    ----------------
    00.P.Bodmer ------- 0
    00.D.Winkler ------- 0

  • jozek_sibek profesor
    Niemcy w Pucharze Narodów

    Niemcy w Pucharze Narodów od sezonu 1999/2000:

    1999/2000 - 3 miejsce - 4395 pkt
    2000/2001 - 5 miejsce ... 370 (punktowano tylko drużynówki
    2001/2002 - 1 miejsce - 4812
    2002/2003 - 4 miejsce - 3101
    2003/2004 - 4 miejsce - 2777
    2004/2005 - 4 miejsce - 3327
    2005/2006 - 4 miejsce - 1869
    2006/2007 - 6 miejsce - 1711
    2007/2008 - 5 miejsce - 1688

    Kadencja Wernera Schustera

    2008/2009 - 4 miejsce - 3134
    2009/2010 - 3 miejsce - 2884
    2010/2011 - 4 miejsce - 3155 (3 miejsce POLSKA)
    2011/2012 - 3 miejsce - 4353

  • jozek_sibek profesor
    Trener Niemiec Werner Schuster bedąc zawodnikiem

    Werner Schuster w PŚ - ur.4.09.1969:

    1985/1986 - bez pkt PŚ
    1986/1987 - bez pkt PŚ
    1987/1988 - 26 miejsce - 30 pkt ... 5 Austriak
    1988/1989 - 57 miejsce ... 6 pkt ... 9
    1989/1990 - bez pkt PŚ
    1990/1991 - 43 miejsce - 10 pkt ... 9
    1991/1992 - 49 miejsce ... 4 pkt - 10
    1992/1993 - 54 miejsce ... 2 pkt - 10
    ---------------------------
    1993/1994 - 52 miejsce - 47 pkt ... 7
    1994/1995 - 93 miejsce ... 1 pkt - 11

    W sezonach 79/80 do 92/93 punkty zdobywało tylko pierwszych 15 zawodników konkursu:

    1 = 25 pkt
    2 = 20
    3 = 15
    4 = 12
    5 = 11
    15 = 1

    Miejsca w "15" konkursu:

    2 miejsce ... 19-12-1987 Sapporo
    6 miejsce ... 26-03-1988 Planica
    11 miejsce - 06-01-1989 Bischofshofen
    12 miejsce - 13-03-1991 Trondheim
    12 miejsce - 30-03-1991 Strbske Pleso
    12 miejsce - 25-01-1992 Oberstdorf
    14 miejsce - 23-02-1991 Tauplitz/Bad Mitterndorf
    14 miejsce - 30-01-1993 Tauplitz/Bad Mitterndorf
    15 miejsce - 10-12-1988 Lake Placid
    ----------------------------
    52 zdobyte pkt PŚ - w sezonach 87/88 do 92/93 - stara puktacja.

  • anonim
    :) Dalej Martin !!!

    Wspaniała wiadomość, oby Martinowi się powiodło i znowu zajmował wysokie lokaty; jeden z najsympatyczniejszych zawodników:)

  • Maciek5052 profesor

    Miło było zobaczyć Go znów w czołówce w sezonie 2008/09 , ale szczerze wątpie czy uda mu się wrócić do podobnej dyspozycji w następnym sezonie.

  • Emil profesor

    To ciekawe czemu jak jakiś kierowca robi sobie dwa sezony przerwy w ściganiu się to po powrocie jest dużo słabszy i często nigdy nie wraca do dawnej dyspozycji (Villeneuve) lub zajmuje mu to bardzo długo (Schumacher)

  • anonim

    @piotr

    Wiesz co? nie obraź się ale jesteś tak śmieszny, że szok:))))
    Po prostu nie chce mi się już ciebie nawracać niech się inni męczą:)

  • krwisty weteran
    WinterSzus.pl

    "Kierowca wyścigowy nie musi jakoś specjalnie udoskonalać swoich umiejętności, Wystarczy utrzymywanie zwykłej sprawności fizycznej" - ale brednia hahaha. To po co te tysiące godzin przejechanych na treningach, ta ciągła nauka i rozwój danego kierowcy, ten pot wylany za kółkiem, te bolące mięśnie, kręgosłup itp.

  • krwisty weteran
    WinterSzus.pl

    Sport motorowy – dziedzina sportu[1], obejmująca współzawodnictwo na pojazdach lądowych napędzanych silnikami, najczęściej spalinowymi, odrzutowymi, turbinowymi lub rakietowymi[2]. Zadania polskiego związku sportowego w dziedzinie sportu motorowego realizuje Polski Związek Motorowy[3].
    Sport motorowy dzieli się na cztery dyscypliny[1]:
    sport kartingowy,
    sport motocyklowy,
    sport samochodowy,
    sport żużlowy.

  • krwisty weteran
    WinterSzus.pl

    Według encyklopedii
    Sport – forma aktywności człowieka, mająca na celu doskonalenie jego sił psychofizycznych, indywidualnie lub zbiorowo, wg reguł umownych.
    Rodzaje sportu:
    sport wyczynowy - forma działalności człowieka, podejmowana dobrowolnie w drodze rywalizacji dla uzyskania maksymalnych wyników sportowych.
    sport profesjonalny - rodzaj sportu wyczynowego uprawianego w celach zarobkowych
    W ramach rekreacji, rozumianej tu jako odrębne pojęcie, brak jest elementu rywalizacji. Różne realizowane w jej ramach czynności, poza pracą, czy nauką, są wykonywane w miejscu zamieszkania, czy pobytu, co różni ją z kolei od turystyki - podróży w celu poznawania świata i ludzi.
    Innymi słowy wyjazd za miasto na rowerze będzie miał charakter sportowy, gdy celem rowerzysty będzie np. dojechanie najszybciej z grupy, szybciej niż "wczoraj" do danego miejsca czy pokonanie dłuższego dystansu. O charakterze rekreacyjnym wyjazdu będzie świadczyło potraktowanie roweru jako przyjemnego środka transportu a poświęcanie uwagi zajęciom w miejscu docelowym np. na "majówce". Przy wyjeździe turystycznym najbardziej istotna będzie możliwość podziwiania okolicy ale przede wszystkim zmiany planu wycieczki (trasy, harmonogramu) z uwagi na ciekawe miejsca, spotkanych ludzi czy obiekty warte zwiedzenia.
    W niektórych ujęciach sport to również kultura fizyczna, dbanie o własne ciało, podziwianie piękna zawodników uprawiających dane dyscypliny.

  • anonim

    @HKS
    Od ciebie przynajmniej mogę usłyszeć jakieś normalne i logiczne wyjaśnienie o kierowcach rajdowych:)
    Jednak jestem zdania, że w sportach gdzie trzeba wiele godzin spędzić trenując i udoskonalać swoje umiejętności a w tym przypadku kierowcy rajdowego to są sportowcy:)
    Oczywiście uzależnieni od samochodów głównie.

  • Emil profesor

    @piotr186 Definicji sportu jest wiele. Ale jestem przekonany że taki kierowca wyścigowy na najwyższym poziomie trenuje ciężej niż skoczek narciarski.

  • Emil profesor

    @piotr186 Np w F2 jest tak że samochód widzisz dopiero w dniu treningów i kwalifikacji. Po prostu dostajesz z góry gotowy produkt. Kiedyś były wyścigi narodowych reprezentacji A1GP (też mieli identyczne samochody). Jednak nie cieszyły się one dużą popularnością i szybko przestano je rozgrywać.

  • piotr186 profesor
    Emil

    co od precyzyjności przepisów - zawsze można je obejść, tak jak to robią Austriacy w skokach narciarskich z kombinezonami.

    W F1 były i są podobne kombinacje - wszyscy widzą ze coś jest nie tka,ale kontrole wykazują co innego...

  • piotr186 profesor
    Emil

    Jakoś powątpiewam czy w tych niższych seriach wyścigowych bolidy są takie same... Gdyby tka było to nie startowałby tam teamy fabryczne/prywatne tylko reprezentacje narodowe...

  • Emil profesor

    @HKS W wyścigach samochodowych takich jak GP2, F2 czy nawet obecnie IndyCar każdy ma taki sam bolid. Dopiero w F1 pojawiają się różnice w samochodach ale taka idea tej rywalizacji żeby walczyli nie tylko kierowcy ale i konstruktorzy. Przepisy w F1 są tak precyzyjne i ograniczone że mnie dziwi że między samochodami są aż takie różnice. To możemy dojść do dziwnego wniosku że kierowca kiedy awansuje do F1 przestaje być sportowcem :)

  • HKS profesor

    @Emil

    Dla mnie rywalizacja gdzie główną rolę odgrywa maszyna nie jest sportem. W kolarstwie rower ma każdy taki sam.

  • piotr186 profesor
    Emil

    Gra w karty (konkretnie brydż sportowy) to tez niby sport... Wiadomo pojecie sportu jest szerokie, ale i na tyle prestiżowe że każdy kto żyw che swoją dyscyplinę podpiąć pod definicje sportu i stąd mamy uznać jako "sport" brydż,szachy czy wyścigi samochodowe albo motocyklowe....

  • Emil profesor

    Często są mylone dwa pojęcia. Sport i rekreacja. Ja codziennie przynajmniej przed dwie godziny jeżdżę na rowerze a w życiu nie nazwałbym się sportowcem kolarzem :) Z kolei szachista co nie podejmuje żadnego wysiłku fizycznego jest sportowcem bo podejmuje rywalizację. Kierowca wyścigowy czy rajdowy jest także sportowcem a dodatkowo podejmuje on olbrzymi wysiłek fizyczny. Jazda takim bolidem F1 to ekstremalny wysiłek porównywalny z przyjechaniem etapu w kolarstwie. Kierowcy F1 intensywnie trenują codziennie przejeżdżają wiele kilometrów na rowerze, wzmacniają mięśnie które są im potrzebne bo działają na nich olbrzymie przeciążenia.

  • HKS profesor

    @Fanka
    Mi właśnie ciężko określić kierowców rajdowych, dlatego najlepiej nazywać ich kierowcami rajdowymi;) Dla mnie sport motorowy nigdy nie będzie "pełnym sportem" co nie znaczy, że nie jest emocjonujący i że kierowcy rajdowi są jacyś gorsi. W sportach motorowych zbyt duży wpływ ma maszyna, zbyt wiele jest kategorii w zależności właśnie od posiadanej maszyny.

  • anonim

    @piotr

    To kierowcy rajdowi nie są sportowcami ? :))))
    To podaj mi ich nazwę kim oni są ? Bo może ja się jednak mylę :)))
    Rozmowa z tobą to jak rozmowa ze ścianą:))

  • anonim
    piotr186

    ty chyba jakiś nie wiem ... jesteś. A co nie jest sportowcem? JEST ! To jest sport jak każdy inny . Moge sie zgodzić że NIE JEST skoczkiem, ale sportowcem -.-

  • anonim

    @piotr

    Adam Małysz jest nadal SPORTOWCEM napisze ci to z dużej litery abyś dobrze przeczytał.
    Zakończył karierę skoczka narciarskiego.

    Zmienił dyscyplinę, trenuje i bedzie startował w następnym Dakarze a to chyba nie rola piekarza czy rzeźnika co ? To są sportowcy !
    A ty masz z tym do dziś jakiś problem widzę.

  • anonim

    @piotr
    Sponsorzy z Adamem zostali bo nadal jest sportowcem i pozostanie nim dość długo i niech to do ciebie dotrze w końcu, że skoczkiem już nie jest a karierę zakończył w pieknym stylu.
    Natomiast teraz jest kierowcą rajdowym nie ma sukcesów ? Już ma i pierwsze puchary na koncie też ma miejsce jakie zajął w Dakarze jak na nowicjusza bardzo dobre.
    Sponsorów nadal ma i będzie miał tak długo dopóki pozostanie sportowcem i będzie startował w następnym rajdzie widocznie jego sponsorzy wierzą, że warto w niego inwestować.
    Natomiast Martin ? nie wierzę, że w wieku 34 lat może się podjąć treningów z pełnym obciążeniem bo niestety w tym wieku musi dać z siebie 150 % mocy w treningach aby dorównać młodym.
    Co chwila ma jakieś kontuzje po prostu organizm się buntuje.
    Co do sponsorów Adama nie tylko Red Bul go sponsoruje bo wszyscy ci, których miał jako skoczek a dojdą nowi bo zakłada własny team a to kosztowne w następnym dakarze będzie się ścigał a nie tylko jechał ostrożnie aby przypadkiem mu coś w samochodzie nie nawaliło bo tak własnie jechał, Caroline nie stać było na innym pojazd.

  • Emil profesor

    @piotr186 Tak samo jak w skokach istnieją niskie półki. COC, FIS Cup, Lotos Cup, USA Cup, coś dla skoczka każdego pokroju. WRC można porównać do Pucharu Świata dla elity. Tak samo Dakar jest elitą rajdów terenowych i w czołówce nie ma przypadkowych ludzi.

  • piotr186 profesor
    gina

    Dakarowi Dakarowi nie równy a Afryka to nie Ameryka Północna, Gdyby Małysz te swoje 30-któreś miejsce zdobył w Dakarze parę lat temu jak Dakkar był rozgrywany w Afryce to byłby to naprawdę "duży" wynik, a tak to jest tylko "dobry" wynik.

  • Emil profesor

    @piotr186. Skoro w rajdach tak łatwo o sukces czemu w WRC mamy od 8 lat jednego i tego samego mistrza świata? Przecież to taki łatwy sport dla każdego...

  • gina profesor
    piotr186

    śmieszny pogląd - wystarczy popatrzeć na ilość startujących samochodów, łatwość złapania jakiejś awarii, trudności na trasie itp. Zresztą jak patrzeć na wyniki rajdu Paryż - Dakar, który nie jest jakimś tam ostatnim rajdem, a powiedziałabym, że jest to rajd elitarny...

  • piotr186 profesor
    gina

    Zły przykład, akurat w rajdach samochodowych nieporównywalnie łatwiej o sukces niż w skokach narciarskich.

    W rajdach są dziesiątki kategorii i serii wyścigowych tak ze każdy znajdzie sobie taką gdzie będzie odnosił "sukcesy".

    Skoki narciarskie to sport elitarny

  • gina profesor
    piotr186

    no to pokaż mi proszę polskiego skoczka, który po jednym sezonie treningów miałby jakiś znaczący sukces w PŚ. Pod pojęciem znaczący rozumiem skromne miejsce w pierwszej piątce PŚ...

  • Emil profesor

    Ja się boje o zdrowie Schmitta. On już w 2002 r miał problemy i już wtedy się mówiło że każdy daleki skoki może się dla niego skończyć źle. Jak chcę to niech skacze, w końcu dorosły chłop ale niech potem nie płacze że ma 45 lat i jest inwalidą.

  • anonim

    Dopóki Milka płaci to musi ją gdzieś pokazywać na kasku i czapeczkach :) trochę dziwne bo inny sponsor już dawno by się wycofał kiedy zawodnik nie ma wyników w tym sporcie.

  • anonim

    @piotr
    Wiesz mi sprawia przyjemność np:jedzenie czekolady ale wierz mi, że muszę z tej przyjemności rezygnować :)
    A tak na poważnie to można skakać i do 50-tki dla przyjemności ale szczerze? przez ostatnie kilka lat to co prezentuje Martin to jak na byłego MŚ i zdobywcę KK zwyczajny blamaż.

  • piotr186 profesor
    barto195

    No może i nie, ale czy to oznacza ze ma nie skakać jak mu to sprawia przyjemność? Paru Japończyków ma po 40 lat i nadal skaczą. Jak Martin che niech skacze do czterdziestki.

  • anonim

    on już nie ma szans na skakanie na najwyższym poziomie lata lecą to się tak nie da to tylko męczenie jest no ale jak chce trudno myślę,ze Schmitt zrezygnuje po tym sezonie chyba,ze te nowe kombinezony spowodują ze młodsi nie będą tak odlatywać i się wyrówna poziom skoków zobaczymy...

  • anonim

    Odważna decyzja bo ostatnio coś łapią go często kontuzje i do tego brak formy a on dalej skacze. Widać że lubi to co robi tylko szkoda jednak że nie skończył tej kariery bo obawiam się że do dobrego skakania już nie wróci. Ale co jak co Martin obyś jeszcze pokazał że skakać potrafisz.

  • pietrek94 stały bywalec

    Świetna wiadomość. Martin nie poddawaj się! Jeden z nielicznych czynnych skoczków których darzę sympatią. Mam nadzieję że uda mu się przynajmniej wrócić do TOP 15 PŚ.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl