Grzegorz Miętus najlepszy w Pucharze Prezesa PZN

  • 2012-08-26 23:06

Drugi konkurs o Puchar Prezesa Polskiego Związku Narciarskiego przyniósł umocnienie się na pozycji lidera wśród kombinatorów norweskich Szczepana Kupczaka i zmiany w klasyfikacji skoczków. Zawody na skoczni im. Adama Małysza w Wiśle wygrał Grzegorz Miętus, a liderem klasyfikacji generalnej skoczków obecnie jest Łukasz Rutkowski.

Warunki panujące 26 sierpnia zarówno na skoczni im. Adama Małysza w Wiśle Malince, jak i na trasach biegowych na Kubalonce, były radykalnie odmienne od tych lipcowych. Teraz zawodnikom towarzyszył padający z różnym natężeniem deszcz i panowały zdecydowanie niższe temperatury, co szczególnie ucieszyło kombinatorów norweskich. - Dziś się biegło dużo lepiej niż w poprzednich zawodach, jest lepsza pogoda, dużo chłodniej - zauważył Szczepan Kupczak, aktualny lider wśród kombinatorów norweskich.

Podczas drugiego konkursu o Puchar Prezesa PZN kolejny raz zwyciężył Szczepan Kupczak (AZS AWF Katowice), który okazał się najlepszym skoczkiem i biegaczem wśród kombinatorów norweskich. Dystans 5 km pokonał w 18:20,4 s. - Dziś uciekałem przed chłopakami i udało mi się utrzymać pierwsze miejsce. Fajnie się biegło, bo było z kim rywalizować, mam zamiar wygrać klasyfikację generalną i utrzymać tę formę do zimy - przyznaje najlepszy kombinator. Drugie miejsce na podium zajął Mateusz Wantulok (AZS AWF Katowice), który do zwycięzcy stracił 52,9 sekundy. Niezwykle emocje towarzyszyły rywalizacji o trzecie miejsce. Ostatecznie o 0,2 sekundy lepszy okazał się Krystian Gryczuk (LUKS-SKI Lubawka) nad czwartym Michałem Podżorskim (KS Wisła Ustronianka).

Wśród skoczków najlepszym skoczkiem okazał się Grzegorz Miętus (AZS Zakopane), który za skoki na odległość 121,5 m i 128,5 m otrzymał łącznie 248 pkt. - Dziś skakało się bardzo fajnie, trochę w drugiej serii zaczęło kręcić, ale warunki były równe dla wszystkich - podsumował konkurs zwycięzca. Drugie miejsce zajął aktualny lider klasyfikacji generalnej konkursów o Puchar Prezesa PZN Łukasz Rutkowski (TS Wisła Zakopane), który po skokach na odległość 119,5 i 123,5 m zgromadził 231,9 pkt. - Będę walczyć o puchar prezesa PZN. Dziś warunki były bardziej sprawiedliwe, zdecydowanie mniej wietrzne niż miesiąc temu. Letnie konkursy traktuję jako przygotowanie do zimy. Formę mam stabilną z tendencją zwyżkową - przyznał Rutkowski. Na najniższym stopniu podium stanął Jan Ziobro (WKS Zakopane), który po skokach na odległość 119,5 i 116,5 m otrzymał 217,8 pkt. W zawodach wzięło udział 52 zawodników, tym razem 12 zostało zdyskwalifikowanych.

Zmagania kombinatorów norweskich i skoczków na skoczni w Wiśle Malince obejrzało w sumie kilkaset osób. - Fajne zawody. Ilość publiczności to chyba największe zaskoczenie. Wczoraj był podobny konkurs w Szczyrku, tam kibiców było zdecydowanie mniej. Czego by nie powiedzieć, na zawody mniejszej rangi ludzie też przychodzą, miło to widzieć - ocenił Łukasz Kruczek, trener kadry narodowej skoczków.

Zawody pozytywne ocenił także Apoloniusz Tajner. - Warunki do skakania były dobre, ale na długość skoków miały wpływ ruchy powietrza. Generalnie dość obiektywne zawody, ci najlepsi mieli też trochę szczęścia. Jestem zadowolony, to taki obraz zaplecza w skokach narciarskich. 5 zawodników skacze w Japonii, najlepsi, czyli Kamil Stoch, Piotr Żyła i Maciej Kot są nieobecni, Marcin Bachleda jest kontuzjowany, Tomasz Byrt nam zniknął z powierzchni ziemi, ubytek każdego zawodnika jest zauważalny. Cieszę się, że dobrze się zaprezentował Łukasz Rutkowski - podsumował prezes Polskiego Związku Narciarskiego.

Ostatni konkurs zaliczany do zawodów o Puchar Prezesa PZN odbędzie się 29 września.

Pełne wyniki konkursu w formacie PDF >>


Katarzyna Koczwara, źródło: informacja prasowa PZN
oglądalność: (7455) komentarze: (104)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Puchar Prezesa PZN - wyniki II konkursu

    Wyniki końcowe konkursu - 26.08.2012:

    1.Grzegrz Miętus --.---.--- 121.5m - 128.5m - 248.0 pkt
    2.Łukasz Rutkowski -..-.-- 119.5m - 123.5m - 231.9
    3.Jan Ziobro ---.--.----.--- 119.5m - 116.5m - 217.8
    4.Stanisław Biela --.-.-.--- 114.0m - 115.0m - 204.7
    5.Stefan Hula ---.---.--.--- 118.5m - 109.5m - 203.4
    6.Szczepan Kupczak -.-..- 116.5m - 111.0m - 201.5
    7.Andrzej Zapotoczny -..- 113.0m - 113.0m - 196.8
    8.Jakub Kot ----.---.---.--- 108.5m - 114.5m - 192.9
    9.B.Gasienica-Laskowy ... 106.5m - 109.5m - 177.8
    10.Adam Cieślar ----.----- 103.5m - 108.5m - 170.1
    11.Jakub Wolny ----.---.-- 105.5m - 109.5m - 169.9
    12.Szymon Szostok --.--- 104.5m - 106.1m - 167.5
    13.Krystian Gryczuk -..-.- 107.5m - 102.5m - 164.5
    14.Jan Łowicz -----.------- 107.5m - 101.5m - 162.2
    15.Artur Kukuła ---.-.--.-- 104.0m - 102.5m - 158.7
    16.Adam Ruda ----.---.--- 104.0m - 103.5m - 158.5
    17.Kacper Kupczak -.-.-.- 106.5m ... 99.5m - 156.8
    18.Konrad Janota --.-.-.-- 102.5m - 103.0m - 156.4
    19.Wojciech Marusarz -..- 109.0m ... 94.0m - 151.4
    20.Wojciech Fąferko -....- 101.0m ... 99.5m - 144.9
    ----------------------------
    22.Rafał Polinkiewicz ------ 97.5m ... 97.0m - 132.6
    23.Przemysław Kantyka - 100.0m ... 93.5m - 129.3
    24.Andrzej Gąsienica ---- 100.5m - 102.0m - 129.0 - upadek w II skoku
    25.Łukasz Podzorski -.-.-.- 99.0m ... 92.0m - 123.8
    26.Piotr Swierczek --.-.-.-- 96.0m ... 93.0m - 121.7
    27.Paweł Słowiok ---.--.--- 98.0m ... 90.5m - 120.3
    28.Sebastian Okas -.-.-.-.- 91.5m ... 91.5m - 111.9
    29.Krzysztof Leja --.---.-- 100.0m ... 81.5m - 105.7
    30.Michał Milczanowski -..- 92.0m ... 72.0m ... 70.7

    21 miejsce zajął zawodnik zagraniczny.

    I seria 27 belka,a II seria 28 belka.

  • jozek_sibek profesor
    Puchar Prezesa PZN - wyniki I konkursu

    Wyniki końcowe konkursu - 28.07.2012:

    1.Stefan Hula --.--.--.--.--- 127.5m - 135.7 pkt i 120.0m - 249.2 pkt
    2.Piotr Żyła ---.---.----.---- 124.0m - 129.4 pkt i 119.0m - 241.1
    3.Łukasz Rutkowski -.-.-.-- 118.5m - 117.0 pkt i 125.5m - 239.9
    4.Andrzej Zapotoczny -.-.- 127.0m - 129.3 pkt i 118.5m - 234.6
    5.Rafał Śliż ----------.------ 123.0m - 124.6 pkt i 110.5m - 217.5
    6.Artur Kukuła ------------- 118.5m - 109.8 pkt i 109.0m - 201.5
    7.Konrad Janota ----------- 117.5m - 108.0 pkt i 111.0m - 200.8
    8.Przemysław Kantyka -..- 104.5m ... 81.1 pkt i 114.0m - 181.3
    9.Mateusz Kojzar ---------- 116.0m - 102.8 pkt i 100.5m - 175.7
    10.Jakub Przybyła ----.---- 113.0m ... 97.9 pkt i 101.5m - 171.6
    11.Krzysztof Leja ----.----- 109.0m ... 90.2 pkt i 102.0m - 167.3
    12.Szczepan Kupczak -.-.-.- 99.5m ... 71.1 pkt i 104.0m - 149.8
    13.Wojciech Marusarz --.-- 105.5m ... 82.4 pkt i . 97.5m - 148.9
    14.Kacper Kupczak --------- 97.5m ... 63.5 pkt i . 99.5m - 125.9
    15.Krystian Gryczuk ----.--- 96.5m ... 64.7 pkt i . 94.5m - 124.8
    16.Andrzej Stękała -.-.-.-.-- 98.0m ... 68.4 pkt i . 89.0m - 117.1
    17.Marcin Bachleda --.--.-- 129.5m - 106.1 pkt -------------------- upadek w I serii
    18.Damian Lasota --.--.--.-- 88.5m ... 47.8 pkt i . 82.5m ... 84.8
    19.Krzysztof Kabot --.--.-.-- 87.5m ... 45.5 pkt i . 81.5m ... 79.2
    20.Rafał Polinkiewicz -.-..-.- 89.0m ... 49.2 pkt i . 69.0m ... 56.0
    21.Paweł Gut ---------------- 78.0m ... 27.9 pkt i . 73.5m ... 45.7
    22.Piotr Byrski --.--.--.--.--- 65.0m -.-- 1.0 pkt i . 74.5m ... 20.1

    W I serii startowało 55 zawodników,a II wystartowało tylko 22!
    Plaga dyskwalifikacji.

  • piotr186 profesor
    Emil

    Pierwotnie letnie MP na normalnej skoczni maiło być 1 września w Szczyrku. Teraz w kalendarzu tych MP już nie ma. Ale ejszcze jest cały wrzesień i pół października, może zorganizują w innym terminie? Drużynowych letnich MP tez już nie będzie drugi rok.

  • Emil profesor

    Okres najcięższych treningów to jest wrzesień-październik wcześniej zawodnicy owszem trenują ale to jest podtrzymanie tylko dobrej dyspozycji fizycznej a Morgiemu podejrzewam nie chcę się skakać. Tylko że...Jak Byrt przez te kilka miesięcy nic nie robił (te lekkie treningi skoczków latem dla przeciętnego człowieka to bardzo solidny wysiłek) to potem nie będzie w stanie wejść w normalny reżim treningowy wrześniowo-październikowy. Po prostu będzie miał nieprzystosowany organizm. I dlatego nie wiele z tego wyjdzie. I szczerze nie wierzę że Norwegowie czy Austriacy latem trenują tak nie porównywalnie ciężej niż nasi.

  • anonim
    @marek28

    Ty an serio uważasz, że w lecie się nie trenuje? :D Jeżeli tak, to w sumie nawet nie mamy o czym dyskutować bo mija się to z celem, ale tak gwoli wyjaśnienia, ci, którzy lato olewają i nie stratują, to akurat ciężko trenują, dlatego między innymi nie stratują.

  • anonim

    @pawelf1
    Tak bylem na sloncu, wlasnie wrocilem z egzotycznego urlopu.Zobaczymy znawco zima kto bedzie mial racje.Sadze ze wtedy gdy bedziesz postawiony do sciany nie napiszesz ani slowa.Nie chce mi sie sprawdzac zbytnio ale ty za to madrosciami blyszczales w przeszlym sezonie gdy nadawales rowno na Byrta i sedziow.Jesli nie ty to tobie podobni medrcy co znaja przepisy bardziej od samych skoczkow.Przyznam ze nie byla to tworczosc najwyzszych lotów.

    Co do Byrta, owszem moze nie zrobil najlepiej nie informujac nikogo o tym co zamierza ale widac ze ma leb na karku i lato mu zwisa i powiewa.W lecie to sie nurkuje jak Austriacy a nie skacze jak Kubacki i inni letni mistrzowie.

  • anonim

    Zgadzam się z HKS-em.
    O ile jestem dość zdecydowanym krytykiem poczynań Tajnera, trudno nie przyznać mu racji z posunięciem w aferze Byrta.
    Zawodnik leciał w kulki, nie chodził na treningi [a przecież żył za pieniądze podatników!]. W związku z tym, co kogo obchodzi, czy Byrt ma dziewczynę, depresję, obiad czy studniówkę za dwa tygodnie... Nie ma go na treningu, nie ma pieniędzy.

  • fankuba88 doświadczony

    - Ciekawostką Mistrzostw Polski będzie to, że równolegle do rozgrywanej konkurencji krajowych mistrzostw, w zawodach weźmie udział 20 skoczków z Republiki Czeskiej, którzy będą także walczyć o tytuł najlepszego skoczka swojego kraju. Odbędą się dwie dekoracje, wyłonimy mistrza Polski i mistrza Czech na skoczni dużej - zapowiada Andrzej Wąsowicz, wiceprezes PZN.


    Program zawodów:

    Piątek, 31.08.2012

    Przyjazd ekip
    14:00 - 16:00 Trening wolny HS 134 Wisła Malinka
    17:00 – odprawa techniczna Wisła Malinka skocznia im. Adama Małysza

    Sobota, 01.09.2012

    09:00 – seria próbna - HS 134 Wisła Malinka
    09:30 – skoki do kombinacji norweskiej HS 134 Wisła Malinka
    11:30 – losowanie nartorolek
    12:00 – bieg do kombinacji norweskiej 10 km GUNDERSEN / WISŁA CENTRUM / na nartorolkach - ul.Konopnickiej-Willowa-Olimpijska.
    15 min po zakończeniu biegu wręczenie medali i dyplomów / 6 zawodników /

    Niedziela, 02.09.2012

    14:00 – seria treningowa - HS 134
    15:30 – kwalifikacje /zawodnicy z punktami LGP oraz COC bez kwalifikacji/
    17:00 – I seria – 50 zawodników
    20 min przerwy II seria finałowa – 30 zawodników
    15 min po zakończeniu serii finałowej wręczenie medali i dyplomów / 6 zawodników /

  • HKS profesor

    @Alina88

    Tyle że w nowej gwardii też trudno doszukiwać się jakiś postępów, a w kombinacji na ogół letni wojownicy radzą sobie w zimie, a nawet jeśli są słabsi to nie jakoś drastycznie.

  • Emil profesor

    No właśnie skoro w Wiśle będą mistrzostwa Czech to we Frenstacie MP? Bo to już by było dziwne gdyby 2 raz rok z rzędu nie było MP na normalnej skoczni.

  • anonim

    Trochę z innej beczki niestety tragiczne wieśći
    Zmarł 75-letni sędzia, który został trafiony oszczepem w tętnicę szyjną podczas niedzielnego mityngu lekkoatletycznego w Duesseldorfie.

    Arbiter wbiegł na murawę, by zmierzyć odległość zanim oszczep zdążył spaść na ziemię.

    Na ratunek pospieszyli mu obecni na zawodach sanitariusze oraz jeden z kibiców, który był lekarzem. Mimo akcji reanimacyjnej i szybkiego przewiezienia do szpitala, sędzia zmarł.

  • HKS profesor

    @piotr186
    Co to za chore rozważania? To niech reprezentuje Argentynę czy Brazylię. Tak by miał pewne miejsce - mówimy o polskiej kadrze.

    A co do Byrt jest jakąś gwiazdą medialną, żeby Tajner musiał się dowiadywać o jego pobycie "nie wiadomo gdzie" z wywiadów?

  • andbal profesor
    MP i MCz

    Jak donosi PZN na skoczni w Wiśle w niedzielę odbędą się równoczesnie Mistrzostwa Polski i Mistrzostwa Czech. Z czech ma być około 20 skoczków. zatem poziom będzie wyższy i do konkursu zakwalifikuje się mniej zawodników z Polski a do drugiej również. Będzie łatwiej ustawić belkę i nie trzeba będzie jej dużo zmieniać. Hlawa i Koudelka są w niezłej dyspozycji i moga powalczyć z Kubackim Stochem, Kotem i Żyłą,

  • HKS profesor

    @zur555

    Przecież wielokrotnie (już nawet rok temu) pisałem, że TYLKO w przypadku Kota powinien zostać wprowadzony wyjątek i niech on KIEDYKOLWIEK wejdzie do 55 WRLu czy 50 CRLu, żeby nie skakał na "krzywy ryj" jak to się mówi. Na razie w karierze nawet się do tego nie zbliżył. Szansę że on w zimie zapunktuje w Pucharze Świata i tak są zerowe. Chyba mi nie wmówisz, że Klimko też obrał przygotowania na zimę, bo Słowiok z najwyższych belek w Wiśle ledwo przelatuje bulę. Jakby był w stanie w lecie zrobić limit trenując w takiej "kadrze pocieszenia" to niech sobie zostanie letnim skoczkiem po kosztach.

  • pawelf1 profesor
    marek28

    Chyba przebywałeś za dużo na słońcu .....w końcu przemówiłeś he he ....... i do twojej informacji ......rezygnacja ze startów w lecie to nie to samo co rezygnacja z letnich przygotowań do sezonu zimowego........Opinią o "formie" Byrta i Kota sam się ośmieszasz.....)))))"

  • anonim

    Kadra na zime sie ksztaltuje.Wiem ze daleko jeszcze do poczatku ale w ramach sezonu ogrokowego mozna sobie pozwolic na rozwazania kto bedzie najlepszym wyborem.Nie mam watpliwosci kto bedzie nas reprezentowal (limit chyba 6 bedzie):
    Stoch,Zyla,Byrt,Klusek,Muranka,Zniszczol.No i niech bedzie ten Kot za Kluska albo Muranke jesli nie wroci do formy bo wiemy ze ma klopoty ze zdrowiem.Lepsza kadr obecnie trudno sobie wyobrazic choc i Biegun dobrze rokuje.O Byrta jestem spokojny.Przeprosza sie z Panem Prezesem gdy przygotuje forme na zime i powroci w szeregi kadry narodowej.

  • Pavel profesor
    @piotr186

    Bo jest gorszy. We Francji, każdy z kadry A ma więcej pkt. PS niż Kot PK, a z kadry B jest tylko lepszy od Viriego.

    Szwajcaria ma kadrę nrodową, czyli Ammanna, tu chyba nie muszą nic dodawać, kadrę A z Grigolim, który od Kota jest lepszy, kadrę B z Deschwandenem, który też jest lepszy. Ewentualnie mógłby trafić do kadr C.

  • Pavel profesor
    @Emil

    Dlatego też napisałem, że Kot załapałby się do kadry B Francji, ale jakie cele ma ta kadra, a jakie nasza.

  • piotr186 profesor
    pavel

    J.Kot tez takim staruszkiem jeszcze nie jest:) Ale sukcesów to on raczej wielkich już nie odniesie tu nie ma wątpliwości. Ale to nie oznacza ze trzeba kłamać że J.Kot jest gorszy do buloklepów z Francji czy Szwajcarii.

  • Pavel profesor
    @piotr186

    Ci z kadry B Francji są na tyle młodzi, że mogą sobie pozwolić na zabawę w skoczków i bycie utrzymywanym przez rodziców, a Mayer zapowiada się na niezłego skoczka. Kot ma Wagraf, który daje mu coś tam, do tego sprzęt i trening za free.

  • andbal profesor
    Jakie stroje i narty ma kadra

    Jakie ma jeśli Kojzar czyli zawodnik kadry młodzieżowej B został zdyskwalifikowany.

  • M_B profesor
    @piotr186

    Bieguna to już bym uznał za lepszego, po samym wejściu do kadry i debiucie w LGP nastukał punktów w tym cyklu więcej niż Kuba przez całą swoją "karierę", a w pojedyńczym cyklu COC też chyba ma więcej niż Kuba zdołał zdobyć w najlepszym pojedyńczym cyklu, aż sprawdzę ( tak zgadza się, najwiecej punktów to 36, w tym 8 miejsce w LCOC w Wiślę (32 pkt), który był bodaj loteryjny )

  • piotr186 profesor
    pavel

    Trzymają tam zawodników z jeszcze mniejszym i sukcesami niż J.Kot wiec nie byłoby problemu.. Zresztą a nie wiem czy j.Kot żyje tylko ze skoków wydaje mi się ze nie. Bo stypendium za sukcesy przecież nie dostaje.

  • Pavel profesor
    @piotr186

    Wracając jeszcze do Francji, mają mniej kasy niż Polacy to muszą mieć mniejsze kadry i wątpię czy trzymaliby 23-letniego gościa bez wyników. Już pomijam sam fakt, że nawet by mu na życie nie starczyło.

  • piotr186 profesor
    Emil

    Akurat tego lata zasadniczo Zaptoczny skacze dość przyzwoicie ale w przekroju wyników z kilku lat J.Kot wygląda mi na minimalnie lepszego zawodnika. Ale oczywiście trzeba też uwzględnić kontuzje A.Zapotcznego w poprzednim sezonie.

  • Pavel profesor
    @piotr186

    Nawet mnie niż 15, a co za tym idzie do kadry się nie nadaje.

    Z seniorów masz Stocha, M. Kota, Miętusa i Zyłę, czyli tych, którzy punktowali w zeszłym sezonie.

    Do tego Murańkę i Zniszczoła - juniorów punktujących PS

    Juniorów - Kłuska, Bieguna i G. Miętusa, Bielę, Szostoka i Kojzara

    Mistrza lata Kubackiego, które za same letnie wyniki w kadrze miejsce może mieć.

    Zawodników, którzy coś tam kiedyś osiągnęli i leją Kota niemal na każdych zawodach czyli - Rutkowskiego, Hulę, Bachledę, Śliża

    Sam widzisz, że Kot nijak nie łapie się do i tak za dużych kadr.

  • M_B profesor
    @Emil

    Czy ja wiem czy Zapotoczny jest lepszy z tej dwójki =P, on w sumie miał jedno niezłe lato, a jego najlepsza zima była dobrych parę lat temu, jak jeszcze wchodził do kadry, bodaj w sezonie 2008/2009 (nie chcę mi się sprawdzać, więc mogę się mylić), od tamtego sezonu punkty COC zimowe zdobywał tylko w najgorzej obsadzonych konkursach w USA i Japonii.

  • piotr186 profesor
    Emil

    Przecież dyskutowaliśmy tylko o Jakubie Kocie wiec o nim pisze.

    Czyżby przez to ze są to zawodnicy na podobnym poziomie to pisząc o Jakubie Kocie to piszę równocześnie tez o Zapotocznym? Dziwny pomysł..

  • Emil profesor

    @piotr186 Czyli Zapotocznego nie bronisz? To jak to tak. Kot tak a Zapotoczny nie? (który notabene moim zdaniem z tej dwójki jest nieco lepszy, tylko w zeszłym roku miał problemy po kontuzji)

  • piotr186 profesor
    Emil

    Już pisałem J.Kot nie jest wielkim talentem i nie twierdzę ze teraz skacze jakoś super, ale ty wyraźnie sugerujesz jak by dla Kota specjalnie podwyższali rozbieg względem innych żeby dobrze wypadał na ich tle a to absurd...

    No i najgorsze co może być to ocenianie formy zawodnika bo zawodach do tego letnich, do tego o takiej małej randze jak Memoriał olimpijczyków...

    Zimowe wyniki j.Kota wskazują ze mieści się w piętnastce najlepszych Polskich skoczków, oczywiście w dolnych rejonach tej 15.

  • Pavel profesor
    @piotr186

    Już to robię, na obecną chwile Mayer ma 11pkt w PS i 76 w LGP i skacze zdecydowanie lepiej niż Kot, Mabboux też ma kilka pkt. LGP, a co za tym idzie jest lepszy niż Kot. Dodaj do tego, że to Francja, której cele, a przede wszystkim zainteresowanie i nakłady na skoki są trochę inne niż w Polsce.

  • M_B profesor

    A tam, Piotr i tak będzie się upierał, że Kuba Kot i Andrzej Zapotoczny są ok :). Taka prawda, że z młodzieżowej z dobrych to tutaj tylko Grzesiek Miętus skakał, bo Kojzar i Szostok to na ten moment zdecydowanie najsłabsze punkty tej kadry, oby do zimy któryś zrobił zdecydowany skok do przodu jak to zrobił 3 dołączony do kadry Biegun (większe szanse daje na to Kojzarowi mimo, że teraz jest w słabszej formie nawet od tragicznie skaczącego w COC Szostoka).

  • Emil profesor

    @piotr186. Tylko na jakim tle innych z kadry Matei? Klimek nie skacze bo sie leczy, a Olek i Bartek byli w drodze do Japonii bądź w Japonii. Najwyżej mógł się porównywać z Kojzarem, Szostokiem i G.Miętusem.

  • Pavel profesor
    @piotr186

    Nigdy nie pisałem o kilku tylko o jednym, to raz, a dwa w zimie J. Kot jest tak samo żałosny i juz dawno powinien z kadry wylecieć, bo utrzymywanie zawodnika na tak żałosnym poziomie mija się z celem.

  • Emil profesor

    Na treningach można sobie ustawić każdą belkę i każdy skok pięknie wygląda. Wszystko jak to mówił Kruczek przed Courchevel "weryfikują zawody"

  • piotr186 profesor
    pavel

    Jak masz interes to nagle lato stało się dla ciebie super ważne, a kto mówił ze to podwórkowe zawody? no i jeden chłopak z rocznika 1997 (15 latek) rozmnożył ci się do kilku 14-latków...

  • Pavel profesor
    @piotr186

    Przerypał z chłopakiem z 1997r. na memoriale olimpijczyków, no tak ale to 15 a nie 14lat, ale w sumie co to za różnica.

  • anonim

    Jakub Kot cały czas intensywnie trenuje.
    W czwartek i piątek trenował w Zakopanem skakał z innymi z kadry Roberta Matei i muszę powiedzieć, że całkiem przyzwoicie skacze.
    Widać, że chłopak jest bardzo zdyscyplinowany jak inni z resztą.
    Byłam na treningach.

  • piotr186 profesor
    Pavel

    Z jakimi 14-latkami? nie.kłam

    To ze J.,Kota nie ma w składach na zawody to świadczy tylko o tym ze w Polsce jest wysoki poziom skoków - u nas w ogóle się nie łapie do składu, a we Francji czy Szwajcarii do składów na PK łapałby się spokojnie..

  • Emil profesor

    @zur555 Tylko że J.Kot nie jest już zawodnikiem Matei. Jest oficjalnie zawodnikiem P.Fijasa wraz z J.Ziobro i Ł.Rutkowskim (a w praktyce pewnie Kruczek ma do powiedzenia wiele)

  • Pavel profesor
    piotr186

    W żadnym wypadku, ale J. Kot jest tak samo słaby w lecie jak i w ziemie, a więc jak mam do wyboru zawodnika, który punktuje tylko latem i tego który w ogóle nie zdobywa pkt., to wybiorę tego pierwszego.

    J. Kot
    PK
    2011/12 - 8 startów 42pkt (3x punktował)
    2010/11 - 17 startów 56pkt (6x punktował)
    2009/10 - 5 startów 6pkt (1 punktował)
    2008/09 - 8- startów 24pkt (1 punktował)
    2007/08 - 4 start 0pkt.

    PS - łacznie 9 startów i dorobek 0pkt.

    Zapotoczny
    2011/10 10 startów 3pkt

    W obecnym letnim sezonie nie skakał bo w kraju przegrywa z 14-latkami.

  • Alina88 doświadczony

    @piotr186

    Nie jestem sekretarką Pana Prezesa :P

  • piotr186 profesor
    Alina88

    Mogłabyś powiedziec dlaczego Apoloniusz Tajner wygaduje takie bzdury, zapomniałaś mu powiedzieć o wywiadzie Tomasza Byrta dla "Gazety Wyborczej"?

  • piotr186 profesor
    Pavel

    To jest lato nagle się stało dla ciebie ważne?

    Generalnie J.Kot byłby na pograniczu kadry A i B w Francji czy Szwajcarii. W Polskiej kadrze dostaje max 2 szanse na sezon w PŚ, w wymienionych krajach by dostał pewnie więcej. W PK to samo.

    A w obecnym sezonie letnim J.Kot jeszcze nie skakał w zawodach FIS-owksich bo się do składu nie łapie...

  • Alina88 doświadczony

    Słowo uzupełnienia co do poczynań kadrowiczów-kombinatorów: Cieślar miał miesięczną przerwę od treningu z powodu problemów z plecami (z tego też powodu nie startuje w crossach), Gąsienica problemy z nogą i również przymusową przerwę, Słowiok odbudowuje mięśnie po ubiegłorocznej akcji z odchudzaniem (a trochę tego jest do nadrobienia). Wychodzi więc na to, że wśród "starej gwardii" w kadrze kombinacji tylko Szczepan przepracował całe lato bez problemów (w końcu ileż można mieć pecha, sam miał zawaloną zimę przez problemy z łokciem).

  • Pavel profesor
    piotr186

    No właśnie byłbym którymś tam zawodnikiem w kadrze B, jednych ze słabszych kadr w skokach, to ja się pytam co on robi w naszej kadrze?

  • Pavel profesor
    @piotr186

    Masz rację, moja pomyłka, źle spojrzałem. Nie zmienia to faktu, że Mayer zdobył 11pkt. w PS i w tym sezonie jest blisko 10-tki w LGP, Mabboux też zdobywa pkt. w LGP, co już czyni ich zawodnikami lepszymi od Kota.

  • piotr186 profesor

    Szwajcarzy natomiast zdobywają spor punktów PK ale te pkt nabija skoczkowie którzy częściej skaczą jednak w PŚ, w sezonie 2011/2012 byli to Deschwanden i Grigoli, W obu kadrach J.Kot maiły zapewnione regularne starty w PK a i w PŚ dostałby pewnie więcej szans niż w kadrze Polski.

  • Pavel profesor
    @piotr186

    W kadrze "A" Francji są Sevoie i Chedal, ten pierwszy ma łącznie w PS coś koło 200pkt, a ten drugi to wiadomo.

    W kadrze B mamy Mabboux i Mayera, ten 1 zdobywa jakieś tam pkt. w LGP, a ten drugi nawet w PS, a i w PK w zeszłym sezonie ponad 70pkt, co J. Kot ledwo w całej karierze uzbierał, juz nawet nie wspomnę, że gdyby nie fartowne 7 miejsce to nabiłby 5pkt.

  • piotr186 profesor
    pavel

    Ale na pewno nie można mówić ze nie łapałby się do słabiutkich kadr Szwajcarii i Francji.... Akurat w tych reprezentacjach kręciłby się koło kadry A a u nas jest w kadrze B przecież..

  • piotr186 profesor

    Np. podczas ubiegłorocznego zimowego PK wszyscy Francuzi razem wzięci mieli prawie o połowę mniej pkt niż zdobył sam Jakub kot, zaś u Szwajcarów lepsi od niego byli etatowi zawodnicy z PŚ -Grigoli i Deschwanden.

  • Pavel profesor
    @piotr186

    Przez cała karierę J. Kot w PK nastukał 120pkt. niesamowity wynik, nie ma co.

  • Pavel profesor
    @MichalM

    Chyba żartujesz, J. Kot i jego kumpel Zapotoczny mieli problemy, żeby 30pkt nałapać w PK i gdyby nie loteryjny konkurs i 7 miejsce naszego mistrza to jego dorobek zamknąłby sie chyba w 5pkt.

    Do kadry Francji za nic by się nie załapał Mayer, Mabboux, Chedal, Sevoie i mają kadrę.

  • anonim

    Zdyskwalifikowani zostali: Staszel Mateusz, Kołodziej Krystian, Gąsiennica Kotelnicki, Gałysa Kamil, Kurek Kamil, Pytel Michał, Miętus Marcin, Juroszek Antoni, Słodyczka Paweł,Podżorski Michał,Przybyła Jakub, Kojzar Mateusz

  • Pavel profesor
    @zur555

    Nie za słabe wyniki w lecie, tylko za brak jakichkolwiek pozytywów w całej jego karierze. Na serio gość ma potężne plecy, toż to on miałby problem z załapanie się do kadry Szwajcarii czy Francji.

    Jego obecność w kadrze, to czynnik totalnie demotywujący dla reszty zawodników, widzą że można być totalnym zerem w tym sporcie, a miejsce w kadrze i tak się dostanie.

  • piotr186 profesor

    I po co Apoloniusz Tajner gada takie bzdury o Byrcie? Przecież on nie "znikł z powierzchni ziemi" tylko dokładnie wiadomo gdzie jest i co robi. Czyżby ktoś usłużny z PZN-u nie pokazał prezesowi wywiadu Byrta dla "Gazety Wyborczej"?

  • loks bywalec
    oto program na almaty

    http://www.fis-ski.com/pdf/2013/JP/3751/2013JP3751PROG.pdf

  • anonim
    lista startowa tych zawodów

    http://www.pzn.pl/gfx/pzn/files/skoki/wyniki/lato_2012/pp_pzn_2/pp_skoki_lista_startowa.pdf

  • zur555 weteran

    Nie rozumie niektórych. Najpierw niektóre osob7y6 piszą ze lato to sparingi i wyniki są malo wazne a później te same osoby chcą zeby Kot zostal z kadry wywalony za słabe skoki w lecie.;)
    Ja uważam ze trzeba poczekać do zimy, zdecydowanie widać ze Mateja obrał inny plan treningowy nic Kruczek i ustawia zawodnikow bardziej pod zime..

    A jeśli chopdzi o Biele to widać ze tylko uciekł od Michalczuka i od razu zaczyna dobrze skakać....

  • anonim

    Trzeba być konsekwentnym. Moim zdaniem popełniono błąd zarówno z Kotem, jak i Zapotocznym, natomiast jeśli postawiono na niego, to trzeba do końca sezonu wytrwać, a nie zmieniać decyzję. To byłoby skrajnie nieprofesjonalne.
    Można natomiast pozwolić Bieli trenować z juniorami, dofinansować go [a miejsce się zwolniło, bo Byrt na własne życzenie z kadry wyleciał] i wystawiać w PK. Choć apeluję o spokój, jedna jaskółka wiosny nie czyni, a wyniki Bieli choć dobre, to wciąż zbyt mizerne, żeby liczyć się w międzynarodowym gronie.
    Jeśli zaś chodzi o kombinatorów - sytuacja może się zmienić, tylko gdy PZN zacznie traktować tę dyscyplinę poważnie. Na razie nie traktuje, bo skoro za kuzyna Tajnera, nie mającego pojęcia o szkoleniu, umieszcza się wąsatego spadochroniarza bez żadnych większych dokonań, no to o czym mówimy... Ale Klimkę będziemy rozliczać po sezonie.
    Po sezonie może się też okazać, że talenty Cieślara i Słowioka zostały zupełnie zaprzepaszczone. Szkoda przede wszystkim pracy trenerów klubowych, zaangażowania rodziców i krewnych i pracy samych zawodników...

  • Emil profesor

    @HKS Jeśli przed sezonem tego nie zrobili to nie zrobią tego w trakcie :P Liczę na dobry występ w Bieli w FC wtedy jest minimalna szansa że się załapie na PK do Lillehammer chociaż przy limicie 6 nie będzie łatwo.

  • HKS profesor

    @Emil

    Zawsze musi być ten pierwszy raz:P Niekoniecznie trzeba analizować letnie występy Kota - można wreszcie przeanalizować te wcześniejsze zimowe:D

  • Emil profesor

    @HKS Ale się chyba jeszcze nie zdarzyło by wyrzucili zawodnika w trakcie sezonu z kadry z powodu słabej formy i to latem. Zresztą Biela zamiast Kota to zburzy całą koncepcję kadry A- seniorskiej i młodzieżowej-juniorskiej. :P

  • HKS profesor

    Bardzo ciekawe.

    Biela czwarty a relatywnie większe talenty Cieślar, Gąsienica, Słowiok daleko za nim. Słowiok i Gąsienica (mimo upadku) to już blisko dna. Szczególnie ten pierwszy od dawna nie potrafi oddawać dobrych skoków. Zważywszy na dramatycznie słabą formę całej kadry (a wydawalo się że gorzej niż za Michalczuka nie będzie), to aż dziw że Kupczak kilku kadrowiczów też pokonał.

    Biela do kadry zamiast Jakuba Kota przed zimą i byłoby git:)

  • fankuba88 doświadczony

    Przede wszystkim brawa dla Bieli,który mimo że nie znajduje się w kadrze i skacze za własne pieniądze pokonuje naszych kadrowiczów.Gratulacje również dla Szczepana Kupczaka,dobre 6 miejsce,a na dodatek pokonuje Kota i Zapotocznego.No właśnie, patrząc na wyniki Zapotocznego,a w szczególności Kota zastanawiam się, jakim cudem znaleźli się w kadrze.Kot,członek polskiej Kadry A w skokach narciarskich przegrywa na memoriale olimpijczyków z Krystianem Kołodziejem(rocznik 1997),a w konkursie o Puchar Prezesa PZN traci do zwycięzcy Grzegorza Miętusa 55.1 punktu! Patrząc na te wyniki, zastanawiam się jak jest dokonywana selekcja,że taki Jakub Kot znajduje miejsce w kadrze?Czy naprawdę nie lepiej,żeby w kadrze znalazł się skoczek młodszy od Kota,który wyprzedza go w takich zawodach,i może dać jakieś nadzieje na przyszłość?A nie nierobiący najmniejszych postępów Jakub Kot.

  • M_B profesor

    U Grześka forma zwyżkuję, można było się spodziewać, że na dużej przewaga jego nad resztą będzie jeszcze większa, ogólnie brawa dla Bieli, zlał kadrowiczów: Hulę, Zapotocznego, Kota, Szostoka, jak tak dalej będzie mu iść to nie pozostaje nic innego jak dać mu szansę startu w COC, choć chyba nie ma aktualnych punktów Fis Cup, ale na najbliższym Fis Cupie w Wiślę może sobie je spokojnie wyskakać.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl