PŚ w Kuusamo: Jaka Hvala wygrywa kwalifikacje, bez Kamila Stocha w konkursie!

  • 2012-11-29 20:13

Kwalifikacje do sobotniego konkursu Pucharu Świata w Kuusamo wygrał Jaka Hvala, Słoweniec, który wygrał obydwie serie treningowe w kwalifikacjach poszybował na odległość aż 145 metrów, za co otrzymał notę 148,4 punktu.

Na drugiej pozycji znalazł się Richard Freitag, Niemiec skoczył 139 metrów i do zwycięzcy kwalifikacji stracił 3,6 punktu. Trzecia lokata przypadła Taku Takeuchi, który oddał skok na 142 metry.

W czołówce znaleźli się także dwaj bardziej doświadczeni zawodnicy - Wolfgang Loitzl (129,5 metra) oraz Noriaki Kasai (133,5 metra).

Do konkursu głównego awansowało czterech Polaków. Najlepiej z naszych reprezentantów spisał się Piotr Żyła (20. miejsce), który skoczył 128,5 metra. Zdecydowanie bliżej lądowali pozostali Polacy - Maciej Kot (26. miejsce) osiągnął 120 metrów, dwa metry dłuższy skok oddał Krzysztof Miętus (31. miejsce), a Dawid Kubacki (37. miejsce) zanotował 118,5 metra. Po dobrych skokach treningowych wpadkę zaliczył Kamil Stoch, Polak uzyskał zaledwie 106,5 metra i nie wystąpi w sobotnich zawodach indywidualnych.

Z najlepszej "10" klasyfikacji Pucharu Świata najdalej lądował Peter Prevc - 139 metrów, ale Słoweniec skakał z dłuższego najazdu niż Gregor Schlierenzauer (138 metrów) i Simon Ammann (137 metrów).

Wyniki kwalfikacji
Lp. Zawodnik Kraj Odl. Pkt. Status
1 HVALA Jaka SLO 145.0 148.4 Q
2 FREITAG Richard GER 139.0 144.8 Q
3 TAKEUCHI Taku JPN 142.0 142.8 Q
4 LOITZL Wolfgang AUT 129.5 137.0 Q
5 KASAI Noriaki JPN 133.5 135.8 Q
6 KOFLER Andreas AUT 134.5 135.7 Q
7 KOBAYASHI Junshiro JPN 134.5 133.1 Q
8 VASSILIEV Dimitry RUS 134.5 132.0 Q
9 TEPES Jurij SLO 131.5 128.1 Q
10 KOCH Martin AUT 131.0 126.7 Q
11 SAKUYAMA Kento JPN 131.5 125.7 Q
12 WANK Andreas GER 129.5 124.7 Q
13 DESCHWANDEN Gregor SUI 129.5 124.1 Q
14 ZOGRAFSKI Vladimir BUL 127.0 123.6 Q
14 NEUMAYER Michael GER 130.5 123.6 Q
16 KORNILOV Denis RUS 128.5 122.6 Q
17 ASIKAINEN Lauri FIN 128.5 122.4 Q
18 KRANJEC Robert SLO 124.5 120.8 Q
19 DAMJAN Jernej SLO 126.0 120.2 Q
20 ZYLA Piotr POL 128.5 118.5 Q
21 GEIGER Karl GER 126.5 116.3 Q
22 HLAVA Lukas CZE 124.0 116.2 Q
23 STJERNEN Andreas NOR 130.0 116.1 Q
24 NURMSALU Kaarel EST 127.0 114.4 Q
25 JANDA Jakub CZE 121.5 112.2 Q
26 KOT Maciej POL 120.0 109.0 Q
27 HAYBOECK Michael AUT 120.5 108.1 Q
28 MUOTKA Olli FIN 122.5 107.8 Q
29 HILDE Tom NOR 120.0 107.4 Q
30 VELTA Rune NOR 119.0 106.4 Q
31 MIETUS Krzysztof POL 122.0 105.9 Q
32 DESCOMBES SEVOIE Vincent FRA 121.0 105.2 Q
33 QUECK Danny GER 120.5 105.1 Q
34 KALINITSCHENKO Anton RUS 122.5 104.8 Q
35 WATASE Yuta JPN 123.0 103.8 Q
36 ITO Kenshiro JPN 115.5 103.2 Q
37 KUBACKI Dawid POL 118.5 102.1 Q
38 PUNGERTAR Matjaz SLO 119.5 101.9 Q
39 KOUDELKA Roman CZE 117.5 100.9 Q
40 ROMASHOV Alexey RUS 114.5 98.0 Q
41 KULMALA Mika FIN 115.5 97.5 NQ
42 MAEAETTAE Jarkko FIN 115.5 96.1 NQ
43 SEDLAK Borek CZE 113.5 94.9 NQ
44 BOYD-CLOWES Mackenzie CAN 114.5 94.1 NQ
45 FRENETTE Peter USA 113.5 92.5 NQ
46 MATURA Jan CZE 114.5 91.6 NQ
47 NIEMI Sami FIN 113.5 90.8 NQ
48 JOHNSON Anders USA 110.5 88.1 NQ
49 COLLOREDO Sebastian ITA 109.0 84.8 NQ
50 STOCH Kamil POL 106.5 82.7 NQ
51 GRIGOLI Marco SUI 110.0 81.1 NQ
52 LARINTO Ville FIN 106.5 77.7 NQ
53 MORASSI Andrea ITA 102.5 73.5 NQ
54 CHEDAL Emmanuel FRA 103.0 72.7 NQ
55 VALTA Ossi-Pekka FIN 100.0 68.3 NQ
56 LAMY CHAPPUIS Ronan FRA 102.5 62.5 NQ
57 SOMMER Pascal SUI 91.5 51.5 NQ
58 MAYER Nicolas FRA 96.0 44.3 NQ
59 ROWLEY Matthew CAN 80.0 21.2 NQ
DSQ AALTO Antti FIN 103.0 71.1 NQ
- - - - - -
PREVC Peter SLO 139.0 PQ
WELLINGER Andreas GER 133.0 PQ
AMMANN Simon SUI 137.0 PQ
JACOBSEN Anders NOR 113.0 PQ
BARDAL Anders NOR 133.5 PQ
FREUND Severin GER 128.0 PQ
FANNEMEL Anders NOR 117.0 PQ
SCHLIERENZAUER Gregor AUT 138.0 PQ
MORGENSTERN Thomas AUT DNS PQ

FOTORELACJA


Paweł Guzik, źródło: Informacja własna
oglądalność: (21150) komentarze: (182)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Zabraknie ich w sobotnim konkursie

    Z 50 zawodników zgłoszonych do konkursu,pierwszych 17 nie posiada pkt PŚ 2012/2013.

    Z 40 zawodników,którzy zdobyli pkt PŚ 2012/2013 do konkursu nie przystąpi 7 zawodników.

    Z najlepszej "30" PŚ - brak 4,a z najlepszej "50" - brak 7 zawodników:

    Miejsce i pkt w PŚ 2012/2013:

    27.R.Simizu --.--.-- 10 pkt
    28.V.Swensen -.-..-- 9
    28.J.Happonen ---.-- 9
    30.S.Colloredo -.-.-- 8 - odpadł w kwalifikacjach
    -------------------
    31.O-M.Ingvaldsen - 7
    37.S.Grimsrud ------ 3
    40.K.STOCH --.--.--- 1 - odpadł w kwalifikacjach

  • jozek_sibek profesor
    Wystartują w sobotnim konkursie PŚ w Kuusamo

    W konkursie wystartuje 50 zawodników - 33 posiada pkt PŚ 2012/2013.

    Ilość zgłoszonych zawodników do konkursu i ilość punktujących w PŚ 2012/2013:

    1.Austria -.-.-.-- 7 - punktowało 7 - wszyscy punktowali
    2.Niemcy ---.--- 7 - punktowało 5
    3.Norwegia -.-.- 6 - punktowało 6 - wszyscy punktowali
    4.Słowenia -....- 6 - punktowało 4
    4.Japonia ----.-- 6 - punktowało 4
    6.POLSKA -..-..- 4 - punktowało 2
    6.Rosja --------- 4 - punktowało 2
    8.Czechy ------- 3 - punktowało 1
    9.Szwajcaria -.- 2 - punktowało 1
    10.Finlandia ---- 2
    11.Bułgaria -.-.- 1 - punktowało 1 - wszyscy punktowali
    12.Francja -.-.-- 1
    12.Estonia --.--- 1
    ============
    14.Włochy --.--- 2 - odpadli w kwalifikacjach
    14.USA -.-.-.-.-- 2 - odpadli w kwalifikacjach
    14.Kanada -..-.- 2 - odpadli w kwalifikacjach
    ---------------------
    00.Kazachstan - nie startuje
    00.Korea -.-.-.-- nie startuje
    00.Słowacja ---- nie startuje
    00.Szwecja --.-- nie startuje
    00.Ukraina -..-.- nie startuje

  • jozek_sibek profesor
    Awansowali do sobotniego konkursu głównego

    Z 36 zawodników bez pkt PŚ 2012/2013 do konkursu głównego awansowało 17.

    Miejsce w kwalifikacjach i wyniki zawodników:

    7.KOBAYASHI Junshiro --.-.--.--.-- 134.5m - 133.1 pkt
    8.VASSILIEV Dimitry ---.---.---.--- 134.5m - 132.0
    12.WANK Andreas -------.----.----- 129.5m - 124.7
    13.DESCHWANDEN Gregor --.--.-- 129.5m - 124.1
    17.ASIKAINEN ----------.----------- 127.5m - 116.3
    19.DAMJAN Jernej ---.----.---.----- 126.0m - 120.2
    20.ZYLA Piotr ----------.------------ 128.5m - 118.5
    24.NURMSALU Kaarel -----.-------- 127.0m - 114.4
    25.JANDA Jakub -----.------.------- 121.5m - 112.2
    28.MUOTKA Olli ---.----.----.------- 122.5m - 107.8
    32.DESCOMBES SEVOIE Vincent - 121.0m - 105.2
    33.QUECK Danny ---.---.---.---.--- 128.5m - 115.6
    36.ITO Kenshiro ----.------.-------- 115.5m - 103.2
    37.KUBACKI Dawid ---------------- 128.0m - 114.1
    38.PUNGERTAR Matjaz --.---.--.--- 119.5m - 101.9
    39.KOUDELKA Roman --.--.--.--.-- 126.5m - 114.8
    40.ROMASHOV Alexey ----.---.---- 124.5m - 112.5

    Do miejsc tych zawodników w kwalifikacjach trzeba dodać + 10 (najlepsza 10 PŚ).

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru:

  • jozek_sibek profesor
    Odpadli w czwartkowych kwalifikacjach

    Z 35 zawodników,którzy mieli pkt PŚ 2012/2013 w kwalifikacjach odpadło 2.

    Z najlepszej "30" PŚ 2012/2013 - brak 1,a z najlepszej "50" - brak 2 zawodników:

    Miejsce i pkt w PŚ 2012/2013:

    30.S.Colloredo - 8 pkt
    ----------------
    40.K.STOCH ---- 1


    Miejsce i wyniki w kwalifikacjach:

    49.COLLOREDO Sebastian - 109.0m - 84.8 pkt
    50.STOCH Kamil ------------ 106.5m - 82.7

    Do miejsc tych zawodników w kwalifikacjach trzeba dodać + 10 (najlepsza 10 PŚ).

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru:

  • jozek_sibek profesor
    Czwartkowe skoki Polaków w Kuusamo

    Miejsca Polaków w czwartkowych kwalifikacjach:

    1.Piotr Żyła ------------ 20 (30) miejsce
    2.Maciej Kot --.-.-.--.-- 26 (36)
    3.Krzysztof Miętus -...- 31 (41)
    4.Dawid Kubacki -...-.- 33 (47)
    --------------------
    5.Kamil Stoch --.-.--.-- 50 (60) - startowało 70 zawodników

    Estończyk Siim-Tanel SAMMELSELG - nie wystartował

    W nawiasie do miejsc Polaków w kwalifikacjach dodałem + 10 (najlepsza 10 PŚ).


    Odległości Polaków w czwartkowych kwalifikacjach:

    1.Piotr Żyła ------------ 128.5m - 118.5 pkt
    2.Maciej Kot --.-.-.--.-- 120.0m - 109.0
    3.Krzysztof Miętus -...- 122.0m - 105.9
    4.Dawid Kubacki -...-.- 118.5m - 102.1
    ----------------------
    5.Kamil Stoch --.-.--.-- 106.5m ... 82.7

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru:

  • jozek_sibek profesor
    Czwartkowe skoki Polaków w Kuusamo

    Miejsca Polaków w dwóch czwartkowych treningach:

    1.Kamil Stoch --.-.--.-- 16 i 05 miejsce
    2.Maciej Kot --.-.-.--.-- 44 i 22
    2.Dawid Kubacki -...-.- 39 i 27
    4.Piotr Żyła ------------ 21 i 46
    5.Krzysztof Miętus -...- 45 i 54

    Odległości Polaków w dwóch czwartkowych treningach:

    1.Kamil Stoch --.-.--.-- 126.5m - 103.3 pkt i 134.0m - 82.3 pkt
    2.Maciej Kot --.-.-.--.-- 111.0m ... 70.3 pkt i 127.5m - 66.9
    2.Dawid Kubacki -...-.- 115.0m ... 79.9 pkt i 124.0m - 61.9
    4.Piotr Żyła ------------ 126.0m ... 98.3 pkt i 114.5m - 45.9
    5.Krzysztof Miętus -...- 109.5m ... 70.0 pkt i 106.0m - 34.8

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru:

  • jozek_sibek profesor
    Zabraknie ich w treningach i kwalifikacjach

    Z 71 zawodników zgłoszonych do zawodów pierwszych 36 nie posiada pkt PŚ 2012/2013.

    Z 40 zawodników,którzy zdobyli pkt PŚ 2012/2013 do kwalifikacji nie przystąpi 5.

    Z najlepszej "30" PŚ - brak 3,a z najlepszej "50" - brak 5 zawodników:

    Miejsce i pkt w PŚ 2012/2013:

    27.R.Simizu ---.---- 10 pkt
    28.V.Swensen --.-.-- 9
    28.J.Happonen ------ 9
    -------------------
    31.O-M.Ingvaldsen - 7
    37.S.Grimsrud ------ 3

  • jozek_sibek profesor
    Wystartują w treningach i kwalifikacjach-III konkurs PŚ 2012/2013 w Kuusamo

    Do trzecich zawodów PŚ 2012/2013 zgłosiło się 71 zawodników (35 z pkt PŚ 2012/2013 oraz 36 bez pkt PŚ z poprzedniego sezonu):

    Ilość zgłoszonych zawodników do kwalifikacji i ilość punktujących w PŚ 2012/2013:

    1.Finlandia -..-.- 8
    2.Austria -.-.-.-- 7 - punktowało 7 - wszyscy punktowali
    3.Niemcy ---.--- 7 - punktowało 5
    4.Norwegia -.-.- 6 - punktowało 6 - wszyscy punktowali
    5.Słowenia -....- 6 - punktowało 4
    5.Japonia ----.-- 6 - punktowało 4
    7.POLSKA -..-..- 5 - punktowało 3
    8.Czechy ------- 5 - punktowało 1
    9.Rosja --------- 4 - punktowało 2
    10.Szwajcaria .. 4 - punktowało 1
    11.Francja -.-.-- 4
    12.Włochy --.--- 2 - punktowalo 1
    13.USA -.-.-.-.-- 2
    13.Kanada -..-.- 2
    13.Estonia --.--- 2
    16.Bułgaria -.-.- 1 - punktowało 1 - wszyscy punktowali
    =========
    00.Kazachstan - nie startuje
    00.Korea -.-.-.-- nie startuje
    00.Słowacja ---- nie startuje
    00.Szwecja --.-- nie startuje
    00.Ukraina -..-.- nie startują

  • jozek_sibek profesor
    Sytuacja przed III konkursem PŚ 2012/2013 w Kuusamo

    Ranking WRL - stan na 30.11.2012

    Polacy "55" rankingu WRL - po 2 konkursach PŚ:

    5.K.STOCH ---.--- 920 pkt
    18.M.KOT --.--.--- 412
    25.P.ŻYŁA -------- 246
    29.D.KUBACKI ..- 218
    49.B.KŁUSEK --.--- 84
    53.A.ZNISZCZOŁ - 78

    Rywale Polaków do "55" rankingu WRL:

    45.J.Happonen --- 122
    46.M.Pungertar ... 118
    47.T.Naglic -.-..-.- 109
    48.M.Fettner ---.--- 97
    -----------
    49.B.KŁUSEK ------ 84
    ------------
    50.S.Hocke -------- 82
    51.N.Mayer -------- 81
    52.K.Sakuyama -.- 79
    -------------
    53.A.ZNISZCZOŁ - 78
    -------------
    54.J.Matura ---.---- 75
    55.D.Vassiliev --.-- 73

    Najbliżej "55" rankingu WRL

    56.J.Damjan --.-.-- 72
    57.G.Deschwande- 71
    58.K.Gangnes ----- 68
    59.A.Wellinger ---- 67
    ------------------
    60.K.MIĘTUS ------ 62
    -----------------
    60.R.Hrgota -.-.-.-- 62
    62.A-P.Roensen --- 61
    63.I.Rosliakov -.-.- 59
    64.K.Ito ------.----- 57
    65.J-R.Evensen ...- 56
    66.S.Suzuki -.-.-.-- 54
    67.B.Sedlak -.-..-.- 53
    68.M.Grigoli -.-.-.-- 51
    69.A.Romaszow -.- 47
    70.D.Judez --.-.-.-- 45
    71.P.Frenette --.--- 40
    71.L.Mueller -.-..-.- 40
    73.M.Boyd-Clowes. 35
    73.V.Descombes .- 35
    75.O.Muotka -.--.-- 34
    76.K.Geiger -.-..-.- 29
    77.M.Schmitt ------ 26
    -------------------
    77.K.MURAŃKA -..- 26
    -------------------
    79.A.Mabboux --.-- 25
    80.A.Morassi -.-.-.- 22
    80.M.Hautamaeki - 22
    82.N.Dezman -..-.- 17
    83.A.Kaliniczenko . 16
    84.F.Yumoto ---.--- 13
    84.S.Kraft -.-.-.-.-- 13
    84.E.Chedal ------- 13
    -----------------
    87.K.BIEGUN ------ 11

  • jozek_sibek profesor
    Sytuacja przed III konkursem PŚ 2012/2013 w Kuusamo

    Ranking WRL - stan na 30.11.2012

    Ilość zawodników w ,,55,, rankingu WRL - klasyfikacja po 2 kokonkursach PŚ:

    1.Norwegia ---- 8 - awans o 1 zawodnika w stosunku na koniec II periodu
    1.Austria -.--.-- 8
    3.Słowenia -.-.- 7 - spadek o 1 zawodnika
    3.Niemcy -.-.-.- 7
    3.Japonia ------ 7 - awans o 1 zawodnika
    6.POLSKA -.-.-- 6
    7.Czechy -.-.-.- 4
    8.Finlandia -.-.- 2
    8.Rosja -.-.--.-- 2
    10.Szwajcaria - 1
    10.Bułgaria ---- 1
    10.Włochy -....- 1 - spadek o 1 zawodnika
    10.Francja ----- 1

    Miejsca w "55" rankingu:

    1.Norwegia -...- 01 - 16 - 21 - 23 - 24 - 32 - 38 - 39
    1.Austria ------- 02 - 06 - 10 - 14 - 27 - 31 - 44 - 48
    3.Słowenia --.-- 11 - 15 - 17 - 26 - 41 - 46 - 47
    3.Niemcy --.-.-- 07 - 08 - 13 - 22 - 40 - 41 - 50
    3.Japonia -.-.-.- 02 - 09 - 21 - 26 - 37 - 42 - 52
    6.POLSKA --.--- 05 - 18 - 25 - 29 - 49 - 53
    7.Czechy --.-.-- 12 - 19 - 37 - 54
    8.Finlandia ----- 30 - 45
    8.Rosja --.--.--- 34 - 53
    10.Szwajcaria - 04
    10.Bułgaria ---- 34
    10.Włochy -.-..- 36
    10.Francja ----- 51

  • jozek_sibek profesor
    Sytuacja przed III konkursem PŚ 2012/2013 w Kuusamo

    Ranking WRL - stan na 30.11.2012

    Polacy w ,,55,, rankingu WRL - po 2 konkursie PŚ:

    5.K.Stoch -..-..- 920 pkt
    18.M.Kot -.-..-.- 412
    25.P.Żyła -.-.-.- 246
    29.D.Kubacki -- 218
    49.B.Kłusek ----- 84
    53.A.Zniszczoł -- 78

    Polacy poza ,,55,, rankingu WRL:

    60.K.Mietus -....- 62
    77.K.Murańka ..- 26
    87.K.Biegun -.-.- 11

  • Kubiszon98 stały bywalec

    W następnych startach zobaczymy,czy w przypadku Stocha wszystko idzie w dobrym kierunku.Skoki w treningach troche powiały optymizmem.Na pewno ten upadek spowodował skok w Q

  • TheWolf doświadczony

    Przestańcie mówić ,że stoch do skakani się nie nadaje bo to talent i potencjał, tylko z takim trenerem nic nie osiągnie, musiał nastać dzień w którym wszystko wyjdzie ,że stoch będzie tak skakał wszystko wraca jak 2008/2009 gdy adam dokładnie tak skakał a potem wiadomo co zrobił adam więc oby kamil to zrobił póki nie jest za późno jak dziś drużynówka w jego wykonaniu fatalna to już tylko dzwonic po mikę on od razu postawi go na nogi bo taki trener jest potrzebny a nie kruczek za 5zł.

  • matti bywalec

    bedzie ciekawie jak w poprzednim sezonie a moze nawet jeszcze ciekawiej i tego oczekujmy a niz jezeli kilka sezonów temu kiedy to bylo 2 czy 3 faworytów i tylko oni wygrywali czy stawali na podium. teraz jest duzo ciekawiej.

  • matti bywalec

    jak narazie te predkosci na progu sa na podobnym poziomie jak w poprzednim sezonie. a w Planicy jak bedzie wiatr w plecy 3 m/s to wiadomo ze 108km/h ale jak bedzie troszke pod narty to okolo 104 km/h. predkosci są zblizone do poprzednich sezonów. a nowe kombinezony dobrze że są.kazdy do nich sie przyzwyczai. jeden szybciej drugi wolniej.

  • anonim

    Dobry prysznic na głowę: Kamil stanie na podium, Kamil wygra w Zakopanem, Kamil zatańczy zbójnickiego, Kamil będzie w trójce najlepszych na koniec sezonu. Co jeszcze można napisać na tak już wiem będzie mistrzem świata oczywiście w Zakopanem.

  • Emil profesor

    Na razie to prędkości i w Kuusamo i Lillehammer są niższe niż były w 2009 r. Nie przesadzajmy zatem. A na wiele skoczniach już belek brakowało, nowe kombinezony mogą dać takie prędkości jakie zakładali projektanci skoczni a nie jeszcze niższe.

  • anonim
    Plombeur

    Zgadzam się z Tobą. Te obcisłe kombinezony prowadzą tylko do zwiększenia prędkości najazdowych. Ciekawe jak zawodnicy będą skakać w tym roku w Planicy... Żeby możliwe było skakanie ok. 230m, to prędkość na progu będzie musiała oscylować ok. 108-109 km/h !

  • sakala weteran
    Rutkowski, talenty, juniorzy itd.

    Był też np. Bystoel - złoty medalista, tyle że nie MŚ juniorów, ale Igrzysk Olimpijskich - czego to dowodzi, ze przepadł przez rozmaite ,,wyskoki''?
    A medalistów juniorskich mistrzostw, którzy poznikali bez śladu są dziesiątki.
    Skoki narciarskie to specyficzna dyscyplina, powtarzałem to już nie raz - nikt w tym sporcie nie dołączy do pięciu na ten moment potęg (wypadli Finowie) dokonując selekcji kilkunastu zawodników, których się będzie ,,centralnie szkolić''. Ważniejsze jest stworzenie możliwie dużej liczby małych ośrodków i możliwie dużego juniorskiego zaplecza. Często jest tak, że ten 5-6 w swoim roczniku w kraju w wieku juniora młodszego we właściwym wieku juniorskim jest już nr 5-6, ale na świecie, a jako senior nr 1.
    Na ten moment mamy najdziwaczniej skonstruowane kadry spośród wszystkich reprezentacji ; pomijam już fakt, że zawodnicy typu Śliż czy Bachleda wciąż mogą liczyć na pomoc ze strony związku.
    Biorąc pod uwagę realne możliwości w kadrach powinno być ok.10 zawodników (z czego połowa to juniorzy) ; każda złotówka zaoszczędzona w ten sposób plus oszczędności związane z PZN-owską administracją powinny służyć celom, o których mówię wyżej.
    W dłuższej perspektywie budowa jednej skoczni K-15 czy nawet dwadzieścia zestawów kombinezonów i nart dla dzieciaków w klubach opłaca się bardziej niż np. trzymanie w kadrze J.Kota.

  • ZKuba36 profesor
    @Ojciec Marek.

    Co do Murańki to uważam, że jest to jeden z najpiękniej skaczących zawodników. Czy Polacy są całkowicie rozwaleni technicznie? Raczej tak ale...w finałowej serii w Lillehammer zawodnicy skakali z 9. belki i wtedy ich odległości (z nielicznymi wyjątkami) były zbliżone do odległości Polaków w 1. serii, skaczących z belki 10. Wielokrotnie inni zawodnicy uzyskali nawet większą prędkość na progu niż Polacy skaczący z wyższej belki.
    Tak więc podstawowym problemem jest prędkość na progu. Zjazd jest najbardziej prymitywnym elementem techniki skoku i w związku z tym 2 treningi powinny załatwić sprawę. To nie ma nic wspólnego z szeroko pojętą techniką skoku, która może by do d...Czy trener Kruczek nie wie jaka pozycja jest najbardziej odpowiednia do zjazdu? Odpowiedż może być tylko jedna: WIE! Co o tym świadczy? Bardzo wysokie prędkości Polaków na progu w okresie letnim!
    I powtarzam, to nie ma nic wspólnego z formą zawodnika czy przygotowaniem do sezonu.
    Jedynym elementem zmiennym są smary! W lecie nie ma problemów z ich doborem. W zimie sprawa jest dużo, dużo bardziej skomplikowana. Dobór smaru w zimie zależy przecież od temperatury powietrza, temperatury śniegu, nawet numeru startowego (!) zawodnika (czy tory już są bardziej wyślizgane, czy trzeba je dopiero "przecierać") itd itd
    Jeżeli dobrze pamiętam, to nawet Adam Małysz miał problemy ze smarami/smarowaczami i w pewnym okresie korzystał z usług (chyba) Fishera.
    Justyna Kowalczyk ma chyba 3. smarowaczy. Nie wiem ilu smarowaczy mają polscy skoczkowie ale 3skoki (2x trening+ kwalifilacje, lub skok treningowy+2serie w konkursie) x 2 narty x 5-6 skoczków = 30-36 nart do obróbki w stosunkowo krótkim czasie. Jest to fizycznie możliwe?
    Teraz zobaczmy kto miał największe prędkości (to z pamięci więc mogę się mylić). Chyba Rosjanie (mają najlepszych smarowaczy), Japończycy, Norwegowie (smary) i może ktoś jeszcze (nie pamiętam).
    Polacy już na starcie dali prawie wszystkim 1 belkę forów i w dużej mierze wyniki są takie jakie są. Uff... Pozdrawiam.

  • acka weteran

    Różnica zaś między Morgim a Rutkowskim polega na tym, że alpejscy górale piją swoje naleweczki dopiero po robocie,a w polskich górach chleje sie czyściochę od rana na umór...

    Sorry, ale od ćwierć wieku tłukę się często po tej Europie od Odry po Atlantyk, czesto mnie tam coś irytuje, ale jak wracam do nas, to dopiero dostaję piany...

  • kkk stały bywalec

    mogl byc ale nie musial. nie zawsze jest tak ze jak w juniorskich mistrzostwach jest dobry to pozniej w pś jest to samo. talent na pewno mial ale wybral inna droge. harri olli rowniez dobrze sie zapowiadal na mś w sapporo dobrze skakal ale co przygodach z alko wszystko sie posypalo. ten sport wymaga wyrzeczen wiec trzeba wybierac. kolejny przyklad lars bystoel mistrz olimpijski. jest juz kilka przykladow w skokach ktorzy przez rozne przygody roztwonili swoje kariery ktore mogly sie potoczyc zupelnie inaczej.

  • acka weteran

    Msad

    Lotos, wyszykowane skocznie, jest jeszcze zainteresowanie TV i sponsorów - jeśli nie teraz, to kiedy? Jeszcze sekunda, i uwierzę, że nasz sztab szkoleniowy od dzieciaków po kadrę A to jedna wielka słowiańska wiocha. Nie ma mentalności zwycięzców, lepiej zadowalać się małym... Nikt nie oczekiwał od naszych, żeby od razu bili mistrza, ale takie wejście w dwa bardzo ważne sezony to katastrofa tzw. "sztabu szkoleniowego". Jeśli Kruczek przyznaje, że w Lillehammer kazał naszym trenować przy huraganie w plecy, to już się sam skresla... Chyba, że nasi są tak mocni, że specjalnie chcieli poćwiczyć małyszówkę, czyli odlatywanie przy tylnych wiatrach. I to gadanie, jak to jest na treningach. Treningami sportowiec ma tylko przygotować się do zawodów, a u nas zdaje sie trening stał się celem i wartością samą w sobie...

  • TheWolf doświadczony

    No zobaczymy ale nie brałbym kamila w skład do drużynówki, nie potrzebnie go znowu podrażniać, ale mi przypomina mi to sezon hannawalda kiedy początek fatalny ale potem odpalił petardę i zajął drugie miejsce.

  • anonim

    Rutkowski mógł być wielką gwiazdą. Byle kto nie wygrywa sobie na luzie od tak z Morgersternem. Oczywiście wiem że wtedy Thomas zaczynał ale po latach widzimy co sobie wyskakał. Mateusz wybrał alkohol i tak to się potoczyło jego wina, trenerzy mogli próbować nie wiem czy to robili czy nie ale Rutkowski musiał sam podjąć tą decyzje czy chce pić czy skakać. Nikt na siłę nikogo niczego nie nauczył więc gdyby Rutkowski chciał teraz mógł być gdzieś obok Morgersterna.

  • kkk stały bywalec

    co do stocha i trenera kruczka to skandal zeby w 3! konkursach stoch mial zdobycz az 1! pkt. nie pamietam kiedy kamil tak katasrofalnie zaczynal sezon. jesli tak dalej ma byc to odpusicic soczi o ile odbeda sie konkursy i trenowac na tcs aby tam bylo lepiej. bo o pś nie ma co myslec.

  • Lintunia bywalec
    @OjciecMarek

    Jeśli chodzi o smarowanie to latem nie jest ono tak ważne. Jest niemal tak, że nie ważne czym posmarujesz to narty i tak dobrze pojadą. Zimą sprawa się komplikuje.

  • kkk stały bywalec

    rutkowski mial talent, wiec co stalo na przeszkodzie zeby byl w czolowce a nawet i lepszy od małysza? wiadomo adam byl na 1 miejscu ale nikt go nie skreslal bo mamy 1 adama. mogl cos osiagnac ale sie stoczyl, po mśj myslal chyba ze juz jest kims a ze przyszly slabsze momenty to nie wytrzymal. nie kazdy mśj musi od razu byc czolowym skoczkiem pś. widocznie potrzeba bylo czasu. stoch tez dlugo skakal w pś i blakal sie w 2,3 dziesiatce czy dalej zanim wybil sie do 10 pś i stal sie czolowym skoczkiem. z klimka ktory w wieku 13 lat skakal dobrze rowniez zrobiono nastepce malysza a minelo kilka lat i nie ma wielkich osiagniec co nie znaczy ze nie odpali. talent i czas ma.

  • MSad_ profesor
    Kiedyś obok Malysza skakał

    Mistrz Swiata Juniorów ktory prawie zapil sie na smierc. Nie byl on jednak wazny bo wszystko bylo podporzadkowane Malyszowi.
    Mistrz Juniorów zostal zniszczony i niech mi nikt nie mowi ze to sie sam zniszczyl bo nigdy nie uwierze ze Tajnery Blecharze, Żoładzie i inni spece dla Malysza nie mogli wyciagnac Rutkowskiego z pijanstwa.
    Paradoks. Sukcesy Malysza zniszczyly mistrza Swiata Juniorow

  • MSad_ profesor
    acka (*w83.neoplus.adsl.tpnet.pl)

    Tylko nie pisz o Lotosie przy Luthorze bo on mnie przekonywał ,ze to tylko dzieki Lotosowi i malyszomanii a nie Kruczkowi druzyna ma wieksze sukcesy niz przed Kruczkiem

  • acka weteran

    Czy Stoch jest świetnym, czy słabym skoczkiem ma zależeć od tego, ile centymetrów kwadratowych tkaniny majta mu się w kroku? Panowie Kruczek i Tajner, żarty się skończyły, czas na wyjaśnienia. Jak można tak zepsuć lidera drużyny.! Podobno od lata miał kłopoty, i co, zabrakło w całej ekipie kogoś z szarą komórką, a nie tylko tą, co dzowni, by ppochylić się nad problemem? Biodro, biodrem, ale jeśli Kamil jest cztery kruczki za juniorem Hvalą, to ja wolę jednego Hvalę z Zębem w Pucharze świata niż 50 srebrnych medali na mistrzostwach świata juniorów i 500 edycji Lotos Cup, z których nic nie wynika...

  • anonim
    haze

    Ok, możesz tak sądzić to twoje zdanie.
    Stoch to nie Polak? Małysz to nie Polak?Fijas to nie Polak? Bobak to nie Polak? Marusarz to nie Polak?
    Nie oczekuję od naszych żeby zajmowali całe podium, a razem z juniorami cała pierwszą dziesiątkę... Chodzi mi tylko oto że to co się dzieję obecnie jest chore, bo chyba nikt z wcześniej wymienionych zawodników nie miał takich warunków do wykonywania swojej pracy jak obecna kadra...

  • MSad_ profesor
    Co Wy tak Stoch i Stoch

    Niektorzy wybrali go sobie jako nastepce Malysza i żadaja zwyciestw zemszcza na Kruczka bo Stoch slabo skacze a Stoch to przecietny skoczek. Udalo mu sie kilka razy wygrac ale daleko mu klasa do skoczkow z czolowki swiatowej.
    Nie wymgajcie od skoczka sredniej klasy aby wygrywal .

  • haze doświadczony
    zaniepokojony

    Bo Niemcy, Austriacy, Skandynawowie, Słoweńcy, nawet Czesi, mają sto razy większe doświadczenia, przekazywane z pokolenia na pokolenie. Polskie sporty zimowe są jak polska zima, polskie góry i polska mentalność.

  • anonim

    To że te Mietus, Kot, Kubacki i reszta skacze slabo wcale mnie nie dziwi i tego spodziewałem bo w zasadzie zawsze tak bylo odkad startują w PŚ.. I tutaj wątpie żeby nawet najlepszy trener by nauczył ich skakać Jedyne co bulwersujee że takie beztalencia bez żadnych perspektyw wysyła sie na zawody na co pewnie idzie sporo kasy która lepiej by było przeznaczyć na np.juniorów a nie na gosci ktorzy w ogole nie rokują. Co do Stocha to przecież jego stac na wiele wiecej i jego potencjał nie jest wykorzystywany a to juz wina trenera! Także mówię epiej zamiast ładować kase w przygotowania i wyjazdy na zawody w takie "talnety" żeby od czasu do czasu ktos zalapal sie do 3 dziesiatki to lepiej zainwestować w Stocha i sztab szkoleniowy taki jak miał Małysz a reszte jak zostanie przeznaczyc na juniorów.

  • anonim

    Poczynania mające na celu zbudowanie dobrej pozycji naszego kraju w światowych skokach narciarskich:

    7 lat programu Lotos Cup
    Nowa Skocznia w Wiśle
    Nowe skocznie w Szczyrku
    Spora kasa na zgrupowania
    Budowa kilku obiektów do treningu dzieci i młodzieży (Zagórz, Bystra Śląska, Gilowice)

    Tu rodzi się jedno pytanie... Dlaczego przy takim nakładzie środków, nasi zawodnicy prezentują się na poziomie skoczków którym ciężko było by walczyć o pierwszą 10 Pucharu Kontynentalnego? Dlaczego powtarzane są te same błędy? Dlaczego w naszej kadrze A nie ma jakiejkolwiek rywalizacji wewnętrznej? Dlaczego nasi młodzi zawodnicy odnoszący sukcesy(np. MŚJ) są nie widoczni? Jeżeli poziom naszej kadry seniorów jest tak niski dlaczego nie wprowadzić nowej krwi? Czy nasi zawodnicy kadry A mają podpisane kontrakty które zobowiązują nasz związek do wożenia na zawody ciągle tej samej ekipy? Dlaczego zawodnicy trenujący 5 dni na skoczni w Lillehammer przegrywają z zawodnikami startującymi z "biegu"? Kiedy ta sytuacja się zmieni?

  • anonim

    Nie wiem jakie będą składy jutro mogę tylko się domyślać ale napiszę swoje typy. O podium powalczą cztery ekipy Austria, Norwegia, Niemcy i Słowenia (kolejność przypadkowa), jeżeli będzie wietrznie to nie zdziwię się jeśli Japonia się włączy bo skład też ma niezły. A więc już 5 miejsc zajętych. Następni Czesi, Polacy, Rosjanie, Finowie i Szwajcarzy powinni powalczyć o miejsca 6-10.

    Jeżeli będziemy na szóstym to będzie nieźle patrząc na obecną formę ale jeżeli będzie 10 to się nie zdziwię. Stawiam jutro na 7-8 miejsce naszych bo 6 rezerwuję dla Czechów.

  • anonim

    Jeżeli Kamil w treningu skakał dobrze to nie jest tak źle może ten upadek spowodował słaby skok w kwalifikacjach więc nie tragizujmy zobaczymy co pokaże w drużynówce jeśli i tam będzie słabo to wtedy trzeba będzie się już zastanawiać co robić!

  • anonim
    soczi

    skoro skocznia nie jest przygotowana to tylko się cieszyć bo kamil będzie miał więcej czasu na dokładne przeanalizowanie swoich skoków i naprawe błędów. Ja jestem zwolennikiem aby trenerem stocha zostal lepistoe ponieważ kami ma wielki talent i to żadna tajemnica. A moim zdaniem kruczek to dobry trener ale do kreowania młodych talenów(15-20 lat) a późniejsza karierą powinien zajmować się ktoś z wieloletnim doświadczeniem w utrzymywaniu formy latem i zimą bo małysz skakał i w każdej porze roku dobrze a więc ja jestem za lepistoe.

  • skokib doświadczony
    Zawody PŚ w Sochi

    Zawody w Sochi najprawdopodobniej się odbędą gdyż skocznia ma być pokrywana z zapasów śniegu. W sobotę(1.12) FIS ma wydać oficjalny komunikat z tak zwanej kontroli śniegowej. A czy Stoch powinien wystartować. Uważam, że tak. w końcu to skocznia olimpijska na której na której będzie się toczyć walka o medale za 1,5 roku. I powinno się ją mniej więcej poznać. A w końcu Kamil Stoch nie jest bez szans na medal olimpijski, mimo, że teraz skacze bardzo słabo.

  • sakala weteran
    Drużynówka

    Biorąc pod uwagę wyniki 4 najlepszych z kwalifikacji dla państw, które stoczą przypuszczalnie walkę o miejsca 6-10 (Francuzów raczej nie należy brać pod uwagę) wychodzi:

    6.Rosja 457,4
    7.Polska 435,5
    8.Czechy 424,2
    9.Finlandia 423,8
    10.Szwajcaria 408,8 (Ammanowi doliczyłem za styl 56 pkt.)

    Niecałe 12 punktów przewagi nad Finami bez Happonena. Rewelacja...

  • anonim
    skoki stocha

    Moim zdaniem mimo wszystko stoch do soczi powinien pojechac ale nie traktować tych konkursów jako walkę o te dwa czy trzy punkty do klasyfikacji generalnej PŚ tylko raczej jako dobre zapoznanie się z obiektem ponieważ jest to ważne aby na IO nie skakał po raz pierwszy na tym obiekcie. A przy okazji może poprawić pięte achillesowoą polskich skoków czyli pozycje dojazdową i wyjście z progu. A jeszcze lepiej byłoby gdyby się wycofał z zawodów w Kussamo i już jutro poleciał do krasnej polany i tam na spokojnie potrenował te defekty które bezwątpienia nie zostały przećwiczone w okresie przygotowawczym.

  • doskey początkujący
    _

    Kamil jest rozregulowany totalnie. Moim zdaniem powinien posiedzieć w Wiśle u p. Janka Szturca ze dwa tygodnie i wskoczy na tory.

  • Grigory stały bywalec
    Nasi

    Niektórzy tu mówią że trzeba poczekać do TCS albo do Mistrzostw albo najlepiej do końca sezonu żeby ocenić ten sezon - ok zgoda jeśli nasi ładnie poskaczą na TCS a potem przywiozą medale z Mistrzostw to ok wybaczy się ten początek Kruczkowi.
    Jednak teraz to tak wygląda że faktycznie Kruczek nie ma pojęcia co się dzieję no bo czy oni skaczą fatalnie (pomijając dzisiejszy skok Stocha) NIE. Nie spadają na bulę, ale brakuje im jakiegokolwiek błysku może faktycznie są zajechani?

  • anonim

    A i dodam jeszcze jedno. Spora ilość osób tutaj pisała że z Kruczkiem jest dużo lepiej niż z innymi trenerami ... W PŚ w generalce może i tak. Są lepsze pkt itp. Tylko że MŚ, IO i MŚL dalej nie zdobywamy medali. TCS zawsze słaby, wygrane i podium w pojedynczych konkursach to tylko u Kamila Stocha. Obecność w 10 kogoś oprócz Stocha? Też słabo ... Może i więcej razy nasi punktują ale tylko to na dużych imprezach nie istniejemy jak zwykle.

  • anonim

    Sensacyjnie skacze Jaka Hvala. Nie zdziwię się jak powalczy nawet o podium czy wygraną w sobotę. Norwegowie trochę słabiej ale ważne że wszyscy są w konkursie i na pewno będą atakować i jutro i w sobotę.

    Teraz pytanie gdzie są nasi młodzi? Hvala nie tylko zdobywa punkty PŚ ale będzie walczył o podium. Wellinger już świetny debiut za nim, jest w 10 PŚ. Zniszczoł? Srebro na MŚJ razem z Hvalą i Murańka najlepszy 12 letni skoczek. Tylko kiedy przychodzi skakanie na poważne w PŚ to ich brakuje ...

    Są już może składy na jutro?

  • outdoor doświadczony

    @ ZKuba36

    A może dlatego, że nasi maja formę latem, a nie zimą? Nie pomyślałeś o tym? Przecież trener Kruczek przygotowuje właśnie naszych zawodników do sezonu letniego. Siła, świeżość i technika są w opracowaniu. Będą gotowe na sierpień! ;)

  • Xellos profesor
    też tak to widzę

    jak @outdoor

    Ciągłe gadanie o smarach jest nudne. Smary jak smary. Liczy się pozycja dojazdowa. Tam potrzeba trenera a nie smarów. Niektórzy tak gadają jakby nas nie było stać na te smary, a kasa przecież w skoki poszła wielka. Małysz nie miał tego całego zaplecza i skakał daleko. Tylko jak się zepsuł, to Tajner nie wiedział o co chodzi, to samo jest z Kruczkiem, Stoch się zepsuł i Kruczek nic nie wie. Czeka aż sam się naprawi, Tajner tak czekał i się nie doczekał, i zaczęło się szukanie trenera nowego. Teraz pewnie będzie tak samo, albo Stoch się sam naprawi, albo Kruczek papa. Tu będzie presja ze strony mediów, pewnie będzie na zasadzie: albo coś robicie, albo za rok nie będzie transmisji.

  • anonim
    Co dałoby te 5 metrów Kruczka

    Dodajmy 5m do rezultatów Polaków:
    Żyła 10, Kot 20, Miętus 25, Kubacki 28, Stoch 46

    Jak widać szału dalej by nie było, a więc problem jest większy niż Kruczkowi się wydaje. Ale jest ktoś nie jest w stanie naprawiać błędów i ocenić potencjału formy, to potem strzela takie babole

  • anonim

    No i pisałem nie wierzyć Kruczkowi ... ale co tam byłem wyśmiany. Czytałem niektóre komentarze pod innymi newsami prawie wszyscy chwalili Kruczka a teraz co nikt już nie chwali?

    Kompromitacja Stocha. Ok upadek itp robi swoje ale 106,5 metra? No bez przesady co to za skok. Kubacki wszedł jak zwykle ledwo reszta w miarę nie czepiam się po kwalifikacjach ale i tak jestem pewny że w sobotę może jeden zdobędzie ze dwa, trzy punkty i to tyle.

    MSad napisał ocenie Kamila Stocha pojutrze. No to dobrze że nie dzisiaj bo pewnie został by oceniony fatalnie a tak to pojutrze może coś się zmieni ...

  • ZKuba36 profesor
    @outdoor

    To w lecie wszyscy Polacy mają doskonałą technikę a w zimie złą? A może w lecie nie ma problemów ze smarami a w zimie są?

  • outdoor doświadczony

    @ ktosiu

    Brakuje tylko tych 5 metrów od Prezesa Tajnera, Szaranowicza i Kruczka. Razem daje nam te 15 brakujące do czołówki światowej!

  • haze doświadczony
    ZKuba36

    Całkowicie się zgadzam, rywalizacja Kruczek - Mateja może przynieść jeszcze tej zimy ciekawe efekty. Lepszy Kruczek z zawodnikami, niż Lepistoe przez telefon. Serwismeni, to pięta achillesowa polskich skoków.

  • pepeleusz profesor

    ciut ciut naprawił Stocha(mimo kwali) i Żyle, za to popsuł Mietusa. i wyzło na zero. Pewnie jutro ktoś zapunktuje, ale przecież mozliwe jest że nikt. Ale przecież jego zapowiedzi o radykalnej poprawie po Lille nikt (no prawie nikt) nie traktował poważnie, tak samo jak o niby radykalnym wpływie podróży do kraju wg Szturca. Kruczek juz dawno stracił wiarygodność. Dla mnie decydujaxca weryfiakcja Kruczka następuje latem.
    A Stoch akurat jest tym który zadecyduje o posadzie Kruczaka, bo reszte i druzyne jakoś dalo by sie wybronić . A degrengolady Stocha już nie, aczkolwiek raczej wielkiej degrengolady nie bedzie.

  • anonim

    Ludzie, ja rozumiem, że sport jest fajny ogólnie, że przed TV idzie się czymś emocjonować, ale ... to tylko sport. Litości, czy z powodu tej klapy warto się frustrować? Gdybym ja był na miejscu Stocha albo Kubackiego pewnie szlag by mnie trafił, bo schrzaniona własnoręcznie czy własnonożnie robota boleć po prostu musi. Ale na ich miejscu nie jestem i zawału z powodu ich wyników nie zamierzam sobie fundować. Każdy ma swoją pracę do wykonania i niech sam siebie z niej rozlicza wraz z przełożonymi. A trąbienie w stylu - "za co płacę abonament" - trąci wręcz paraliżem umysłowym...

  • Xellos profesor
    tak jak myślałem

    jak się buja w obłokach o 5 metrach, to się szybko spada na ziemię, trzeba umieć liczyć i przyznać się że jest źle

    Większość widzi, że u naszych coś nie gra więcej niż tylko detale, ale Kruczek swoje, że tylko drobne poprawki bo technicznie jest super.

    Przecież jak dodać czołową 10-tkę, to tylko Żyła by przeszedł do drugiej serii jako ostatni ;) Rozumiem, że Stochowi coś konkretnie się nie powiodło dodatkowo w tym jednym konkretnym skoku, oprócz ogólnego zagubienia. Ale jednak oceniam innych, w końcu nie sam Stoch skacze. I co ? Pozostali skaczą to samo co tydzień temu. Ja tam tych 5 metrów nie widzę. Dzisiaj Żyła trochę wyżej, ostatnio Miętus, a wcześniej Kot. Na razie tworzy się standard czyli jeden z naszych ciut wyżej a reszta dużo niżej. Dzisiaj Żyła był tym wybrańcem do bycia "liderem" naszych ;) A może ciągną losy kto nim będzie w danym konkursie ;p

  • marro profesor

    @outdoor
    jaka misja nie bedzie dużego zainteresowania skokami, nie bedzie transmisji, jakos PS w narciarstwie alpejskim w otwartej TVP nie ogladasz a na pewno ktos chciałby i ten sport zobaczyc

  • ZKuba36 profesor
    Cicha rywalizacja?

    Coś mi się wydaje, że Mateja ma kilku skoczków lepszych od tych co są w kadrze Kruczka ale celowo ich nie daje bo Kruczek, nie mający odpowiedniego wyczucia co i kiedy należy robić, mógłby ich zepsuć. Ponadto wszelkie ew. sukcesy skoczków trenowanych przez Mateję byłyby przypisane Kruczkowi.
    Regułą jest, że w okresie w którym powinien być szczyt formy, zawodnicy prowadzeni przez Kruczka zaliczają dół formy.
    Moim zdaniem Prezes Tajner powinien zamienić trenerów Mateję i Kruczka tak, aby to trener Mateja odpowiadał za przygotowanie skoczków do MŚ i obsadę poszczególnych konkursów PŚ. W takim układzie byłoby większe prawdopodobieństwo, że na MŚ będzie faktycznie szczyt formy.
    O trenerach zagranicznych chyba nie ma co myśleć bo nie ma kasy a ponadto nie wiadomo czy jakiś dobry trener zechce trenować Polaków. Poza tym może być bariera językowa, uniemożliwiająca trenerowi wyjaśnienie wszystkich niuansów techniki skoku.
    Odrębny wielki problem to smary/smarowacze, bo prędkości uzyskiwane przez Polaków są katastrofalne, gorsze niż miejsca Polaków w konkursach.

  • Adric początkujący
    Kruczek out

    To jest po prostu tragedia narodowa. Ja nie moge zrozumieć jak Kamil mógł tak źle skoczyć. To nie jego wina tylko tego pseudotrenera kruczka. Ciekawe co będzie gadał w wywiadzie. Pewnie że kombinezony złe że Kamil miał upadek a reszta naszych dobrze skoczyła. Jeśli chodzi o Kamila to powinien jak na dobrego skoczka przystało pozbierac się i skoczyc przynajmniej te 120 metrów czyli dokładnie 24 kruczki. Szkoda że go nie będzie. Według mnie powinien opuścić starty w Soczi i Engelbergu. Przygotowywać się do konkursów TCS. Jeśli chodzi o reszte kadry to Kubacki out. Miał -7.8 a nie doleciał do 120 metra . to jest kpina. Nie rozumiem że inne kraje wystawiają zawodników 17nastoletnich i skacza dobrze a nawet fenomenalnie. Przykładem są Wellinger i Hvala. To tylr tak czy tak słabo widze cały sezon. Kamil poszukaj sobie indywidualnego trenera bo z kruczkiem nic nie osiągniesz.

  • M_B profesor

    Bla bla bla bla, że sami skoczyć najlepszy argument w obronie najlepszego trenera świata Łukasza Kruczka, który bardzo krótko pracuje z polską kadrą (jakby pracował 20 lat, a to tylko 5 i oczekują cudów, taki Janus pracuje aż 2 z 1 kadrą Słowenii więc od niego powinno się wymagać wyników to i je ma ) i oczekują od niego cudów ......

  • anonim

    No fajnie jak w ostanim sezonie Adam jechal do Kuusamo z kontuzja i skakal od poczatku to mieliscie to w d.............
    A dzis piszecie ze Kamilek mial upadek biedak i nie stac go bylo na to zeby sie dostac do konkursu?
    Farsa i tyle Kruczek sprowadzil go na dno jak i cala reszte oni po prostu nie maja formy i tyle w temacie.

  • marro profesor

    @outdoor
    Na pewno zrezygnują z transmisji w otwartej TVP, jeżeli nie bedzie sukcesów naszych, spadnie oglądalność, a dla telewizji oglądalnosc to priorytet.

  • anonim

    Skok Piotra Żyły z kwalikacji: http://adf.ly/FQkjN
    Skok Kamila Stocha z kwalifikacji: http://adf.ly/FQjp1

  • anonim
    nie ma co jęczeć i użalać się

    na miejscu Kamila odpuścił bym konkursy w soczi i skoncentrował się na spokojnym treningu aby wyeliminować błędy jakie popełnia, zwłaszcza wyjście z progu z którym ma najwięcej problemu, pucharu świata raczej już nie wygra a na pewno nie ten.

  • haze doświadczony
    zwalniając Kruczka wylejecie dziecko z kąpielą

    Brak skoków na śniegu, a co za tym idzie zła technika. Kuttin i Lepistoe niczego z naszą młodzieżą nie osiągnęli. Aby zwalniać Kruczka, trzeba mieć na jego miejsce wysokiej klasy szkoleniowca oddanego duszą i ciałem.

  • anonim

    Kruczek mówił że po treningach jest lepiej a tymczasem a jest jeszcze gorzej.Miejsca naszych pod koniec 30 i dalsze i to nie liczac pierwszej 10 która ma kwalifikacje zapewniona! Przeciez gdyby to byl konkurs zaden z naszych nie awansowal by do 2 serii! Kruczek czy ty masz za idiotow kibicow?! Znowu obiecujesz i znowu twoje obietnice okazuja sie klamstwem! W TV sport pokazala wywiad Szczesnego ze Stochem jeszce przed treningami i kwalifikacjami i na pytanie: Jakie byly przyczyny slabego wystepu w Linehamer Stoch odpowiedzial ze nie wiedza nadal dokonca co sie stalo. Ta odpowiedz tylko utwierdza w przekonaniu że Kruczek to totalny amator. Co to za trener ktory nie zna przyczyn slabych skokow? Jak taki trener ma naprawiac bledy jak nie wie gdzie jest przyczyna i co jets zle?
    Paszol Won do dymisji razem z tym Nikodemem Dyzma karierowiczem Tajnerem!
    Jeszcze w kwestii transmisji.Nie wiem po co do Kussamo pojechał Szaran?! Rudzinski sam bardzo dobzre sobie radzil i az przyjmenie bylo tego sluchac a teraz Szaran przeszkadza Rudzinskiemu komnetować i widza oglądać! Jeszcze bakuje tego zeby Szczesny do nich dolaczyl.

  • Jarek stały bywalec

    Stoch powinien odpuścić kolejne zawody i pojechać potrenować do Ramsau nie ma wyjścia z taką formą jaką prezentuje długo go nie zobaczymy w 10 generalnej klasyfikacji,reszcie drużyny też by się przydał spokojny trening.Może trener dałby szanse Olkowi Zniszczołowi i Klimkowi.Zapowiada się bardzo ciężki sezon o powtórke z lata będzie bardzo ciężko

  • strong1 weteran
    @ M_B

    Dokładnie. Kranjec, Hvala, Tepes, Prevc. Wspaniała drużyna z wielklim potencjałem, co udowodniła w zeszłym sezonie, nawet gdy Peter był kontuzjowany. Jak się popatrzy w jakim wieku są Prevc i Hlava, to robi się smutno, a jak się popatrzy na ich liczbę ludności i infrastrukturę robi się wręcz, na swój sposób niedobrze. Do tego w odwodzie pozostaje Damjan. Każdy oprócz tego ostatniego może być w 10 PŚ w pojedynczym konkursie, gdy wszystko się ułoży we właściwy sposób.
    I facet ma tam ledwie 42 lata.

  • gina profesor

    Oglądałam całe kwalifikacje. Rozumiem, że Kamil był poobijany, ale myślę, że gdyby nie był w tak przeciętnej formie to skoczyły te parę metrów dalej... pozostali weszli, ale te skoki po 120 czy nawet 128m przy skokach czołówki wyglądały smutno. Obawiam się, że ciężko będzie wejść do 30-tki. Na dodatek Piotrkowi powiało pod narty przy skoku, a i tak wynik odległościowo nie powala, lądowanie kiepskie...

  • asia stały bywalec

    Wielki pech Kamila a juz to dobrze wygladalo i jeszcze ogladalam wywiad z nim przed kwalifikacjami tak optymistycznie byl nastwiony ;(

  • anonim
    dno

    Ehhhh, tak jak się spodziewałem, Stoch się nie dostał. To nie jest ten Kamil z poprzedniego sezonu. Brakuje mu takiej energii na wyjściu z progu. Żenada. Polska skocznia upada na kolana. Jedyny polski zawodnik który dobrze skacze w tym sezonie to.... nie ma takiego! Ani nawet w innych pucharach polacy nie zajmują wysokich lokat. Coż zrobić, sama zmiana Kruczka nic nie pomoże, trzeba zrzucić ze stołka prezesa związku Tajnera. Polskie skoki bez Małysza to nie to samo co skoki z Adamem...

  • outdoor doświadczony

    @ TheWolf

    Na miejscu Trajnera, Tajnera zacząłbym panikować. Nie ma wyników, nie ma kasy, nie ma sponsorów, Pan Prezes nie ma na luksusowe życie, a dyscyplina wraca do poziomu z lat 90.

  • TheWolf doświadczony
    krecik

    ale co to da, kamil musi się uspokojić, ochłonąć i wszystko przywrócić z kruczkiem na czele to nic nie pomoże takie cos to tylko fachowiec się przyda ale tajner to skąpieć liczy tylko ile portfel się na pełnia, niech kamil nie traci czasu tylko niech dzwoni do kojonkowskiego, on już ma dość siedzenia w fotelu przed telewizorem.

  • anonim

    TVP wysłała całą ekipę do Kuusamo no to ładnie zrobili ale troszkę pecha bo ten upadek Kamila t wielki pech ja jestem tak wkurzona ale pamiętam jak Adam Małysz parę lat temu też odpadł w kwali a wtedy byłam w szoku totalnym!

  • M_B profesor

    Nie jest źle, jest dalej beznadziejnie....... wystarczył upadek Stocha i obite biodro, by nie wszedł do konkursu przez co ..... Kruczek nie ma żadnych argumentów na sobotni konkurs w sumie...
    Obawiam się, że w Sobotę do 30-stki może nie wejść żaden nasz zawodnik, wystarczy do tego by Żyła skoczył w konkursie gorzej niż w Q, a reszta mniej więcej powtórzyła swoje wyczyny z kwalifikacji.

    Porównajmy sobie teraz nas ze Słoweńcami, oni pokazują co znaczy mieć dobrego trenera.

  • Kibic profesor

    To co się dzieje ze skokami ..Kombinezony,pomiaru wiatru...Kiedyś chodziło o to kto dalej skoczy,a nie kto jaki ma wiatr...Przydałby się ktoś kto by naprawił te skoki..O Kruczku nie wspomnę,cienias..Achh,Adam..

  • TheWolf doświadczony

    Cóż nie przyjemna sytuacja, nic się nie polepszyło, kamila nie ma w konkursie , ale nie wiadomo czy to nie wina upadku bo może go jednak bolało w sumie nie wiadomo, powiem jedno, stoch musi zmieni swój program dać se spokój z pozostałymi konkursami do TCS, bo to bezsensu go męczyć i jeszcze go osłabiać psychicznie i niech potrenuje i niech na spokojnie wróci w super formą na TCS ale kto go potrenuje, kruczek dziękuje bardzo ja już widzę ,że nie radzi sobie i nie wie jak problem rozwiązać i prawdopodobnie stoch już, wie że to nie dzięki kruczkowi osiągnął przed 2 sezony tylko dzięki jego ciężkiej pracy, ale niech ktoś odpowie na pytanie kto potrenuję stocha przed TCS bo po pierwsze Szturc i robert trenują młodych a reszta za głodowe pieniądze nie będzie trenował a kruczek musi też i reszte trenować więc pytanie nr kto go potrenuje?

  • anonim
    skoczek

    Masz całkowitą rację! Ale patrząc na skoki treningowe Kamila to ten na kwalifikacjach faktycznie był wpadką, jednak on nie powinien sobie na taką pozwolić, tym bardziej, że jest coraz dalej w klasyfikacji generalnej..

  • OjciecMarek profesor

    Ironiczne stwierdzenie Błachuta, jakobyśmy dogonili bałkańską potęgę - Bułgarię - okazały się chyba nieco przedwczesne. No cóż, trenerem zajmującym się techniką skoku Zografskiego jest Joachim Winterlich, my mamy za to uznanego polskiego skoczka, wielokrotnego mistrza Uniwersjady - Łukasza Kruczka!

  • haze doświadczony
    nie jest tak źle

    Stoch miał pecha, poobijał się, miał kiepskie warunki wietrzne, reszta przyzwoicie, wiadomo, kwalifikacje trzeba przebrnąć, a nie wygrywać.
    Moim zdaniem, jak co roku i od lat, naszym brakuje skoków na śniegu. Nie jesteśmy krajem alpejskim ani skandynawskim, nasi chłopcy czują się pewniej latem, bo latem mogą skakać do woli, późną jesienią natomiast nie ma u nas warunków do skakania. Jeden wypad do Lillehamer to za mało, na dodatek pogoda tam nie dopisała. Brak skoków na śniegu.

  • anonim

    Szkoda Kamila i to bardzo b był optymistycznie nastawiony a tu upadek bolące biodro niestety nie pozwoliło mu oddać dobrego skoku. Mi osobiście chce się płakać.!

  • anonim
    @Grigory

    w ogóle komentarz w Eurosporcie bez Małysza jest fatalny. oglądając dzisiejsze kwalifikacje lub ostatnie konkursy kombinacji norweskiej byłem po prostu zażenowany. zero profesjonalizmu i wiedzy (szczególnie w kombinacji norweskiej). strata Rudzińskiego to spory cios dla tej stacji.

  • Maykowsky początkujący

    Hvala w ostatniej fazie nieprawdopodobnie się wyciąga co daje mu dodatkowe metry. Coś jak Daiki Ito na mamutach. Jeśli w sobote bedzie wiało z przod TOP 5 gwarantowane, a jeśli loteria to miejsce również loteryjne.

    Błachut ma za dużo do powiedzenia, dlatego nie nadąża. Rudzinski z Szaranem na plus.

  • Krecik doświadczony

    Tak jak mówiłem - Dawać Olka i Klimka do kadry na Soczi, Kubacki do PK. Resztę zostawić.

    Kamil będzie miał po tym weekendzie już pewnie 150 punktów straty do czołowej "5"

  • marro profesor

    Miało byc lepiej. Jest jeszcze gorzej. W sobote przy dobrym układzie może dwójka naszych wślizgnie sie do 30. Kubackiemu już trzeba podziekowac i dac szanse tym którzy jednak potrafia zdobywac punkty w PS. 5 metrów brakuje phi...

  • anonim

    widze ze juz po sezone, i znowu gadki ze to sa zdolni skoczkowie, ale nie daja rady sobie z presja jasne w innych reprezentacjach 17-latkowie zajmuja miejsca w 30 caly czas a u nas, trener do zmiany

  • Grigory stały bywalec
    Eurosport

    Ale dziś mnie irytował komentator szczególnie na początku. Wiadomo skaczą słabsi, ale to nie powód aby w czasie ich prób gadać o problemach Finów czy o tym że USA i CAN mają dobre drużyny kobiece itd.
    Skacze zawodnik z numerem 19 a tutaj "no happonen będzie operowany"
    skacze z numerem 20 "nie wiadomo kiedy będzie gotowy do ponownego startu"
    skacze z numerem 21 "zawodnik nr19 i nr 20 uzyskali taki i taki wynik to da/nie da im większych szans na udział w konkrusie"
    I tak cały czas był w tyle

  • anonim

    Po treningach i quali wiemy, że do gry wraca Ammann - świetny skok w kwalifikacjach w stosunkowo trudnych warunkach. Jaka Hvala też prezentuje się znakomicie widać lekkość w jego skokach, będzie bardzo groźny ;)

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl