Znamy składy kadr polskich skoczków na sezon 2013/2014

  • 2013-05-22 16:08

Zarząd Polskiego Związku Narciarskiego zatwierdził składy grup szkoleniowych w konkurencjach klasycznych i alpejskich w sezonie 2013/2014. W kadrach skoczków narciarskich nie ma zbyt wielkich niespodzianek.

W tym sezonie utworzone zostały dwie grupy szkoleniowe – Kadra Juniorów oraz Kadra A / Młodzieżowa. Największa grupa zawodników znalazła się w Kadrze A/ Młodzieżowej – aż jedenastu. Zostaną oni podzieleni na dwie podgrupy – Kadrę A i Kadrę Młodzieżową. Trenerem głównym Kadry A pozostaje oczywiście Łukasz Kruczek, a jego asystentami będą Zbigniew Klimowski i Grzegorz Sobczyk. Trenerem Kadry Młodzieżowej będzie z kolei Robert Mateja, a jego asystentem Piotr Fijas. Z kadrą pożegnali się Andrzej Zapotoczny i Jakub Kot.

Kadra Juniorów składa się wyłącznie z zawodników urodzonych w 1994 roku i później, a jej trenerem został Maciej Maciusiak. Nowością jest także Kamil Skrobot jako serwismen (jego starszy brat Kacper pełni podobną funkcję w kadrze Łukasza Kruczka). Nowymi postaciami w kadrze są czterej najlepsi Juniorzy B posezonowego Rankingu PZN: uczniowie SMS Szczyrk - Jakub Wolny, Przemysław Kantyka oraz Adam Ruda (pierwszy skoczek z Podkarpacia w kadrze skoczków) oraz Krzysztof Leja (uczeń ZSMS Zakopane). Z kadrą pożegnali się natomiast Szymon Szostok i Mateusz Kojzar.

Kadra A / Młodzieżowa

I podgrupa – Kadra A:

Kamil Stoch (WKS Zakopane)
Piotr Żyła (KS Wisła Ustronianka)
Maciej Kot (AZS Zakopane)
Dawid Kubacki (TS Wisła Zakopane)
Krzysztof Miętus (AZS Zakopane)

II podgrupa – Kadra Młodzieżowa:

Klemens Murańka (TS Wisła Zakopane)
Stefan Hula (WKS Zakopane)
Jan Ziobro (WKS Zakopane)
Bartłomiej Kłusek (LKS Klimczok Bystra)
Grzegorz Miętus (AZS Zakopane)
Łukasz Rutkowski (TS Wisła Zakopane)

Kadra Juniorów

Aleksander Zniszczoł (KS Wisła Ustronianka)
Krzysztof Biegun (SS-R LZS Sokół Szczyrk)
Stanisław Biela (UKS Sołtysianie Stare Bystre)
Jakub Wolny (LKS Klimczok Bystra)
Przemysław Kantyka (LKS Klimczok Bystra)
Adam Ruda (Zagórskie TS Zakucie)
Krzysztof Leja (AZS Zakopane)


Tadeusz Mieczyński, źródło: www.pzn.pl
oglądalność: (26437) komentarze: (140)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik Polski - Kadra juniorów

    Jakub Wolny - ur.15.05.1995:

    W PŚ,LGP i PK nie startował.


    J.Wolny w FIS Cup:

    2010/2011 - bez pkt FIS Cup
    2011/2012 - bez pkt FIS Cup
    2012/2013 - 178 miejsce - 15 miejsce - 15 Polak

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik Polski - Kadra juniorów

    Adam RUDA -ur.18.11.1995:

    W PŚ i LGP nie startował.


    A.Ruda w PK:

    2011/2012 - bez pkt PK
    2012/2013 - nie startował


    A.Ruda w FIS Cup:

    2011/2012 - 187 miejsce - 18 pkt - 8-9 Polak
    2012/2013 ... 83 miejsce - 65 pkt - 9

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik Polski - Kadra juniorów

    Kryzsztof LEJA - 21.02.1996:


    W PŚ,LGP i PK nie startował.


    K.Leja w FIS Cup:

    2009/2010 - bez pkt FIS Cup
    2010/2011 - bez pkt FIS Cup
    2011/2012 - 210 miejsce - 12 pkt - 10-11 Polak
    2012/2013 ... 76 miejsce - 69 pkt - 7

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik Polski - Kadra juniorów

    Przemyslaw KANTYKA - ur.15.12.1996:

    W PŚ,LGP i PK nie startował.


    P.Kantyka w FIS Cup:

    2011/2012 - bez pkt FIS Cup
    2012/2013 - 53 miejsce - 96 pkt - 3 Polak

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik Polski - Kadra juniorów

    Stanislaw BIELA - 02.04.1994:

    W PŚ i LGP nie startował.


    S.Biela w PK:

    2011/2012 - 111 miejsce - 16 pkt - 13 miejsce

    Lokaty w konkursach:

    2012/2013 - 46,28,64,xx,48,36,30,58,49,34,37,37,20,38,30,43


    xx - dyskwalifikacja

  • jozek_sibek profesor
    10 zawodnik Polski w PŚ 2012/2013 - Kadra juniorów

    Krzysztof Biegun w PŚ - ur.21.05.1994:

    2012/2013 - 81 miejsce - 1 pkt - 10 Polak


    K.Biegun w LGP:

    2012 - 67 miejsce - 11 pkt - 7 Polak


    K.Biegun w PK:

    2011/2012 - bez pkt PK
    2012/2013 - 23 miejsce - 324 pkt - 4 Polak

    Lokaty w konkursach:

    2011/2012 - 52,43,54,66
    2012/2013 - xx,19,20,07,17,03,10,05,59,06,12,09,09


    xx -dyskwalifikacja

  • jozek_sibek profesor
    8 zawodnik Polski w PŚ 2012/2013 - Kadra juniorów

    A.Zniszczoł w PŚ - ur.8.03.1994:

    2011/2012 - 47 miejsce - 60 pkt - 4 Polak
    2012/2013 - 68 miejsce ... 8 pkt - 8

    Lokaty w konkursach:

    2011/2012 - 48,48,64,09,14,54,41,61,18
    2012/2013 - 35,23,44


    A.Zniszczoł w LGP:

    2011 - 59 miejsce - 20 pkt - 9 Polak
    2012 - 58 miejsce - 18 pkt - 6

    Lokaty w konkursach:

    2011 - 49(DSQ w konkursie) oraz 57(DSQ w kwalifikacjach),25,17
    2012 - 33,43,14,34,51

  • jozek_sibek profesor
    Trener kadry Juniorów

    Maciej MACIUSIAK w PŚ - ur.1982:

    W PŚ i LGP nie startował.


    M.Maciusiak w PK:

    2002/2003 - bez pkt PK

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik Polski w PŚ 2012/2013 - II podgrupa - Kadra Młodzieżowa

    Grzegorz Miętus w PŚ - ur.20.02.1993:

    2009/2010 - 63 miejsce - 20 pkt - 6-7 Polak
    2010/2011 - nie startował
    2011/2012 - nie startował
    2012/2013 - nie startował

    Miejsca w PŚ

    2009/2010 - 48,47,22,20
    2010/2011 - nie startował
    2011/2012 - nie startował
    2012/2013 - nie startował


    G.Mietus w LGP

    2009 - 73 miejsce - 3 pkt - 11 Polak
    2010 - bez pkt
    2011 - 84 miejsce - 2 pkt - 12
    2012 - nie startował

    Miejsca w LGP

    2009 - 28
    2010 - 36
    2011 - 29
    2012 - nie startował

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik Polski w PŚ 2012/2013 - II podgrupa - Kadra Młodzieżowa

    Bartlomiej KŁUSEK w PŚ - ur.15.01.1993:

    2011/2012 - bez pkt PŚ
    2012/2013 - bez pkt PŚ

    Lokaty w konkursach:

    2011/2012 - 32,36
    2012/2013 - 55,46,47,40,46,60,39


    B.Kłusek w LGP:

    2011 - 62 miejsce - 18 pkt - 10 Polak
    2012 - 26 miejsce - 84 pkt - 4-5

    Lokaty w konkursach:

    2011 - 24,25,26
    2012 - 13,30,36,14,08,18,38,64,31

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik Polski w PŚ 2012/2013 - II podgrupa - Kadra Młodzieżowa

    Ł.Rutkowski w PŚ - ur.22.01.1988:

    2006/2007 - bez pkt PŚ
    2007/2008 - bez pkt PŚ
    2008/2009 - 50 miejsce - 29 pkt - 5 Polak
    2009/2010 - 41 miejsce - 79 pkt - 3
    2010/2011 - nie startował
    2011/2012 - nie startował
    2012/2013 - bez pkt PŚ

  • jozek_sibek profesor
    9 zawodnik Polski w PŚ 2012/2013 - II podgrupa - Kadra Młodzieżowa

    K.Murańka w PŚ - ur.31.08.1994:

    2007/2008 - bez pkt PŚ
    2008/2009 - nie startował
    2009/2010 - bez pkt PŚ
    2010/2011 - bez pkt PŚ
    2011/2012 - 56 miejsce - 26 pkt - 6 Polak
    2012/2013 - 75 miejsce ... 6 pkt - 9

  • jozek_sibek profesor
    7 zawodnik Polski w PŚ 2012/2013 - II podgrupa - Kadra Młodzieżowa

    Jan Ziobro w PŚ - ur.24.06.2011:

    2010/2011 - bez pkt PŚ
    2011/2012 - bez pkt PŚ
    2012/2013 - 65 miejsce - 11 pkt - 7


    Lokaty w konkursach:

    2010/2011 - 55
    2011/2012 - 46,39,49,70,48,44,62,52
    2012/2013 - 53,20,DSQ

  • jozek_sibek profesor
    6 zawodnik Polski w PŚ 2012/2013 - II podgrupa - Kadra Młodzieżowa

    S.Hula w PŚ - ur.29.09.1986:

    2004/2005 - startował tylko w konkursie druzynowym (Willingen)
    2005/2006 - 54 miejsce - 19 pkt - 4 Polak
    2006/2007 - 60 miejsce - 26 pkt - 4
    2007/2008 - 72 miejsce - 10 pkt - 3
    2008/2009 - 44 miejsce - 51 pkt - 3
    2009/2010 - 63 miejsce - 20 pkt - 6-7
    2010/2011 - 39 miejsce - 95 pkt - 3
    2011/2012 - bez pkt PŚ
    2012/2013 - 54 miejsce - 28 pkt - 6

  • jozek_sibek profesor
    Asystent trenera II podgrupy - Kadra Młodzieżowa będąc zawodnikiem

    Piotr Fijas ur.27.06.1958:

    1979/1980 - 16 miejsce - 73 pkt - 2 Polak
    1980/1981 - 31 miejsce - 24 pkt - 1 *
    1981/1982 - 26 miejsce - 31 pkt - 1
    1982/1983 - 42 miejsce - 12 pkt - 1 **
    1983/1984 - 17 miejsce - 57 pkt - 1
    1984/1985 - 14 miejsce - 69 pkt - 1
    1985/1986 - 15 miejsce - 84 pkt - 1
    1986/1987 - 31 miejsce - 24 pkt - 1
    1987/1988 - 58 miejsce ... 7 pkt - 1 ***

    * -.-- FIS podaje 44 miejsce - 16 pkt - 1 Polak
    ** ... FIS podaje 43 miejsce - 12 pkt - 1
    *** - FIS podaje 55 miejsce--- 8 pkt - 1

    Punktowano(1-25 pkt,2-20,3-15,4-12,5-11,6-10,15-1 pkt)

    Miejsca na podium PŚ - 10 (3 - 1 - 6):

    1 miejsce - 27.01.1980 Zakopane
    1 miejsce - 09.02.1980 St. Nizier
    1 miejsce - 12.01.1986 Liberec
    2 miejsce - 19.03.1982 Strbske Pleso
    3 miejsce - 06.01.1980 Bischofshofen
    3 miejsce - 25.03.1984 Planica
    3 miejsce - 06.01.1985 Bischofshofen
    3 miejsce - 30.12.1985 Oberstdorf
    3 miejsce - 15.02.1986 Vikersund
    3 miejsce - 15.03.1987 Planica

  • jozek_sibek profesor
    Trener II podgrupy - Kadra Młodzieżowa będąc zawodnikiem

    Robert Mateja ur.5.10.1974

    1996/1997 - 30 miejsce - 154 pkt - 2 Polak
    1997/1998 - 34 miejsce - 165 pkt - 1
    1998/1999 - 39 miejsce - 100 pkt - 1
    1999/2000 - 44 miejsce ... 52 pkt - 3
    2000/2001 - 31 miejsce - 133 pkt - 2
    2001/2002 - 49 miejsce ... 50 pkt - 2
    2002/2003 - 76 miejsce -.-- 5 pkt - 4
    2003/2004 - bez pkt PŚ
    2004/2005 - 38 miejsce ... 87 pkt - 2
    2005/2006 - 79 miejsce -.-- 4 pkt - 6
    2006/2007 - 85 miejsce -.-- 4 pkt - 5
    2007/2008 - bez pkt PŚ (2 starty w PŚ - 46 i 64 miejsce)

    Miejsca w "15" konkursów PŚ:

    5 miejsce ... 14-12-1996 Harrachov
    5 miejsce ... 28-01-2001 Sapporo
    6 miejsce ... 17-01-1998 Zakopane
    8 miejsce ... 13-03-1997 Falun
    8 miejsce ... 16-03-1997 Oslo
    8 miejsce ... 01-03-1998 Vikersund
    8 miejsce ... 27-11-1999 Kuopio
    9 miejsce ... 13-01-2001 Harrachov
    9 miejsce ... 14-01-2001 Harrachov
    9 miejsce ... 19-01-2002 Zakopane
    12 miejsce - 09-03-1999 Trondheim
    12 miejsce - 01-01-2005 Garmisch-Partenkirchen
    14 miejsce - 22-03-1998 Planica
    14 miejsce - 29-01-1999 Willingen
    14 miejsce - 29-12-2004 Oberstdorf

  • jozek_sibek profesor
    5 zawodnik Polski w PŚ 2012/2013 - I podgrupa - Kadra A

    K.Miętus w PŚ - ur.8.03.1991:

    2007/2008 - bez pkt PŚ
    2008/2009 - 71 miejsce -.-- 9 pkt - 6 Polak
    2009/2010 - 45 miejsce ... 60 pkt - 4
    2010/2011 - bez pkt PŚ
    2011/2012 - 50 miejsce ... 49 pkt - 5
    2012/2013 - 38 miejsce - 103 pkt - 5

  • jozek_sibek profesor
    4 zawodnik Polski w PŚ 2012/2013 - I podgrupa - Kadra A

    D.Kubacki w PŚ - ur.12.03.1990:

    2007/2008 - bez pkt PŚ
    2008/2009 - bez pkt PŚ
    2009/2010 - bez pkt PŚ
    2010/2011 - bez pkt PŚ
    2011/2012 - bez pkt PŚ
    2012/2013 - 36 miejsce - 142 pkt - 4 Polak

  • jozek_sibek profesor
    3 zawodnik Polski w PŚ 2012/2013 - I podgrupa - Kadra A

    M.Kot w PŚ - ur.9.06.1991:

    2006/2007 - startował tylko w konkursie drużynowym (Lahti)
    2007/2008 - bez pkt PŚ
    2008/2009 - bez pkt PŚ
    2009/2010 - bez pkt PŚ
    2010/2011 - bez pkt PŚ
    2011/2012 - 35 miejsce - 108 pkt - 3 Polak
    2012/2013 - 18 miejsce - 460 pkt - 3

  • jozek_sibek profesor
    2 zawodnik Polski w PŚ 2012/2013 - I podgrupa - Kadra A

    Piotr Żyła w PŚ - ur.16.01.1987:

    2005/2006 - 51 miejsce ... 23 pkt - 3 Polak
    2006/2007 - 55 miejsce ... 34 pkt - 3
    2007/2008 - bez pkt PŚ
    2008/2009 - 81 miejsce -.-- 4 pkt - 7 - 2x 29 miejsce w Zakopanem
    2009/2010 - bez pkt PŚ
    2010/2011 - 54 miejsce ... 37 pkt - 4
    2011/2012 - 19 miejsce - 267 pkt - 2
    2012/2013 - 15 miejsce - 485 pkt - 2

  • jozek_sibek profesor
    1 zawodnik Polski w PŚ 2012/2013 - I podgrupa - Kadra A

    Kamil Stoch w PŚ - ur.25.05.1987:

    2003/2004 - bez pkt PŚ
    2004/2005 - 53 miejsce -.-- 36 pkt - 3 Polak
    2005/2006 - 45 miejsce -.-- 41 pkt - 2
    2006/2007 - 30 miejsce ... 168 pkt - 2
    2007/2008 - 30 miejsce ... 157 pkt - 2
    2008/2009 - 30 miejsce ... 146 pkt - 2
    2009/2010 - 24 miejsce ... 203 pkt - 2
    2010/2011 - 10 miejsce ... 739 pkt - 2
    2011/2012 ... 5 miejsce - 1078 pkt - 1
    2012/2013 ... 3 miejsce ... 953 pkt - 1

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w Pucharze Narodów - Letnie Grand Prix

    1994 ... nie startowali
    1995 ... nie startowali
    1996 ... 9 miejsce ... 133 pkt
    1997 ... 8 miejsce ... 127
    1998 - 12 miejsce ----- 7
    1999 - 13 miejsce ----- 2
    2000 ... 8 miejsce ... 113
    2001 ... 5 miejsce ... 586
    2002 ... 9 miejsce ... 137
    2003 ... 8 miejsce ... 132
    2004 ... 4 miejsce ... 999
    2005 ... 8 miejsce ... 453
    2006 ... 4 miejsce ... 902
    2007 ... 2 miejsce ... 990
    2008 ... 8 miejsce ... 497
    2009 ... 7 miejsce ... 678
    2010 ... 1 miejsce - 2173
    2011 ... 2 miejsce - 1894
    2012 ... 4 miejsce - 1172

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w PŚ - od sezonu 2000/2001

    PŚ 2000/2001:
    1.A.Małysz ---- 1531 pkt
    31.R.Mateja -.-- 133
    42.W.Skupień --- 89
    76.Ł.Kruczek ----- 3

    PŚ 2001/2002:
    1.A.Małysz ---- 1475 pkt
    49.R.Mateja -..-.- 50
    53.T.Pochwała ... 38
    55.M.Bachleda -- 26
    73.T.Tajner ---.--- 7
    77.Ł.Kruczek ----- 5
    84.W.Skupień ---- 4

    PŚ 2002/2003:
    1.A.Małysz ---- 1357 pkt
    42.M.Bachleda -- 77
    68.T.Tajner -..-.- 15
    76.R.Mateja -.-.-.- 5
    79.T.Pochwała ...- 4

    PŚ 2003/2004:
    12.A.Małysz ---- 525 pkt
    52.M.Bachleda ... 27
    54.W.Skupień --- 24
    58.M.Rutkowski - 17
    69.W.Tajner ------ 9

    PŚ 2004/2005:
    4.A.Małysz ---- 1201 pkt
    38.R.Mateja -..-.- 87
    53.K.Stoch -.-.-.- 36
    85.M.Bachleda ...- 3
    85.Długopolski ...- 3

    PŚ 2005/2006:
    9.A.Małysz -..-.- 634 pkt
    45.K.Stoch -.--.-- 41
    51.P.Żyła -------- 23
    54.S.Hula --.--.-- 19
    60.R.Sliż --.---.-- 15
    79.R.Mateja -.-.-.- 4

    PŚ 2006/2007:
    1.A.Małysz ---- 1453 pkt
    30.K.Stoch ----- 168
    55.P.Zyła -------- 34
    60.S.Hula -------- 26
    80.R.Mateja -.--.-- 4

    PŚ 2007/2008:
    12.A.Małysz ---- 632 pkt
    30.K.Stoch ----- 157
    72.S.Hula ----.--- 10
    78.M.Bachleda ...- 5

    PŚ 2008/2009:
    13.A.Małysz ---- 549 pkt
    30.K.Stoch ----- 146
    44.S.Hula -------- 51
    49.R.Sliż --------- 33
    50.Ł.Rutkowski .- 29
    71.K.Miętus ------- 9
    81.P.Żyła --.-.--.-- 4
    82.M.Bachleda ...- 3

    PŚ 2009/2010:
    5.A.Małysz -..-.- 842 pkt
    24.K.Stoch ----- 203
    41.Ł.Rutkowski .. 79
    45.K.Miętus -..-.- 60
    59.M.Bachleda -- 32
    63.G.Miętus -..-.- 20
    63.S.Hula ---.---- 20

    PŚ 2010/2011:
    3.A.Małysz ---- 1153 pkt
    10.K.Stoch ----- 739
    39.S.Hula --.--.-- 95
    54.P.Żyła ---.---- 37
    65.R.Sliż ---------- 7
    67.M.Bachleda ...- 6
    78.T.Byrt --.-.--.-- 2

    PŚ 2011/2012:
    5.K.Stoch ----- 1078 pkt
    19.P.Żyła ---.--- 267
    35.M.Kot --.--.-- 108
    47.A.Zniszczoł ... 60
    50.K.Miętus --.--- 49
    56.K.Murańka --- 26

    PŚ 2012/2013:
    3.K.Stoch --.-.-- 953 pkt
    15.P.Żyła ---.--- 485
    18.M.Kot --.--.-- 460
    36.D.Kubacki ... 142
    38.K.Miętus -...- 103
    54.S.Hula ---.---- 28
    65.J.Ziobro -..-..- 11
    68.A.Zniszczoł -.-- 8
    75.K.Murańka -...- 6
    81.K.Biegun --.-.-- 1

  • jozek_sibek profesor
    POLACY w PŚ w XXI wieku

    13 sezonów (od 2000/2001 do 2012/2013):

    1.A.MAŁYSZ -- 36 - 24 - 24
    2.K.STOCH -...- 7 ... 4 ... 4
    3.P.ŻYŁA ------- 1 ... 0 ... 1
    -------------------------
    Razem ----.---- 44 - 28 - 29

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w Pucharze Narodów

    Polacy w Pucharze Narodów - od sezonu 1999/2000:

    1999/2000 ... 6 miejsce ... 530 pkt
    2000/2001 ... 6 miejsce ... 260 (pkt liczono tylko z konkursów drużynowych)
    2001/2002 ... 6 miejsce - 2105
    2002/2003 ... 7 miejsce - 1608
    2003/2004 ... 7 miejsce ... 702
    2004/2005 ... 7 miejsce - 1630
    2005/2006 ... 9 miejsce ... 786
    2006/2007 ... 5 miejsce - 1785
    2007/2008 - 10 miejsce ... 804
    2008/2009 ... 8 miejsce - 1574
    2009/2010 ... 6 miejsce - 1806
    2010/2011 ... 3 miejsce - 3239
    2011/2012 ... 6 miejsce - 2638
    2012/2013 ... 5 miejsce - 3447

  • jozek_sibek profesor
    Asystent trenera I podgrupy - Kadra A będąc zawodnikiem

    Grzegorz Sobczyk w PŚ - ur.10.02.1981:

    2002/2003 - bez pkt PŚ


    G.Sobczyk w LGP:

    2003 - tylko w konkursie drużynowym (7 miejsce)


    G.Sobczyk w PK:

    2001/2002 - bez pkt PK
    2002/2003 - 60 miejsce - 112 pkt - 3 Polak
    2003/2004 - bez pkt PK (6 startów)
    2004/2005 - bez pkt PK

  • jozek_sibek profesor
    Asystent trenera I podgrupy - Kadra A będąc zawodnikiem

    Zbigniew Klimowski w PŚ - ur.18.01.1967:

    1987/1988 - 74 miejsce - 1 pkt - 2 Polak

    Miejsca w "30" konkursów:

    15 miejsce - 20-03-1988 Oslo/Holmenkollen
    -----------------------------
    18 miejsce - 10-01-1992 Predazzo
    23 miejsce - 02-12-1991 Thunder Bay
    26 miejsce - 25-01-1992 Oberstdorf
    29 miejsce - 26-01-1992 Oberstdorf
    -----------------------------

    Miejsca 31 - 50 w konkursach PŚ:

    40 miejsce - 17-01-1990 Zaopane
    40 miejsce - 13-03-1991 Trondheim
    40 miejsce - 01-12-1991 Thunder Bay
    45 miejsce - 01-01-1992 Garmisch-Partenkirchen
    47 miejsce - 20-12-1992 Sapporo

  • jozek_sibek profesor
    Trener I podgrupy - Kadra A będąc zawodnikiem

    Łukasz Kruczek w PŚ - ur.1.11.1975:

    1998/1999 - 89 miejsce ... 6 pkt - 4 Polak
    1999/2000 - 63 miejsce - 18 pkt - 4
    2000/2001 - 76 miejsce ... 3 pkt - 4
    2001/2002 - 77 miejsce ... 5 pkt - 6

    Miejsca w "30" konkursów:

    14 miejsce - 28.11.1999 Kuopio
    25 miejsce - 17.01.1999 Zakopane
    26 miejsce - 19.01.2002 Zakopane
    28 miejsce - 13.01.2001 Harrachov
    -----------------------------
    Miejsca 31 - 40 w konkursach PŚ:

    33 miejsce - 14.01.2001 Harrachov
    37 miejsce - 16.01.1999 Zakopane
    37 miejsce - 08.12.2001 Villach
    37 miejsce - 15.12.2001 Engelberg
    38 miejsce - 19.03.1999 Planica
    40 miejsce - 10.01.1999 Engelberg
    40 miejsce - 21.03.1999 Planica
    40 miejsce - 05.12.1999 Val di Fiemme
    40 miejsce - 21.12.2001 Predazzo

  • Oleksandra początkujący

    najlepiej złożyli grupę 1 :D no ale młodzież też da rade , zwłaszcza gdy mają na przekład Jana i Grzesia :D grupa A powinna być najlepsza , maja ze sobą Kamila i Piotrka , już nie będę mówić , że Maciek dobrze skacze :D może w tym roku zabłyśnie Stefan :D pożyjemy zobaczymy :D

  • EmiI profesor
    @alfons669

    Impreza w Dubrovniku zacznie się 3 czerwca czyli pojutrze :)

    Chociaż pierwsze ustalenie zapadną 5 czerwca, a komisja skoków zbierze się 7 czerwca.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2013-06-09 20:29:32 ***

  • Snoflaxe weteran

    Czy ktoś ma informację, na temat dokładnej daty nadchodzącego kongresu FIS? Już jest 1 czerwca, a oficjalnych ustaleń nt. obecnego sezonu nadal nie ma ;)

  • TAFFITEK początkujący
    o.O

    Hula i Rutkowski do młodzieżowej? Kto ustalał kurna te składy? Hula to rocznik 1986, a Rutkowski 1988, więc jakim cudem dali ich do młodzieżówki? A Zniszczoł i Biegun do tej najgorszej grupy... Przecież to obecnie największe talenty w reprezentacji!

  • Xellos profesor
    No tak roczniki...

    Prawda. Ale nie trzeba z zawodnikiem czekać aż do końca, że dopóki pasuje wiekowo, to kisi w juniorach. Murańka jako jedyny, ale czy powinien być jako jedyny ? Mam wątpliwości.

    Nawet jak Zniszczoł zdobędzie złoto MŚJ, to będzie to nadal rok stracony, bo MŚJ się do niczego nie liczy. A Biegun zdecydowanie powinien jeździć na mamuty i tyle, dla niego też rok stracony jak nie wystartuje na mamutach. Po tym co pokazał to trzeba od razu szlifować młodego lotnika, a nie przygotowywać go na średnią skocznie :/

  • EmiI profesor
    @Xellos

    Może dlatego że i Kłusek i Miętus przestaną być od najbliższego sezonu juniorami :) Czyli z juniorów w kadrze młodzieżowej znalazł się tylko Murańka a cała reszta będzie się przygotowywać znowu na MŚJ jako imprezę docelową... Oni chyba chcą by Zniszczoł pobił rekord w liczbie medali na MŚJ łącznie (indywidualnie i drużyna).

  • Xellos profesor
    zasadnicza różnica

    bycia w kadrze młodzieżowej a juniorskiej - będzie taka, że w końcu Murańka i Kłusek nie będą męczeni imprezami dla dzieci, tylko ich docelowym startem będzie PŚ

    Niestety Zniszczoł i Biegun się nie załapali...co jest o tyle ciekawe, że załapał się Miętus :)

    Tak czy siak, jak w sezonie Hula i Rutkowski nic nie pokażą, to za rok liczę, że trenerzy pokażą jaja i ich usuną z kadry a w ich miejsce Zniszczoł i Biegun.

    Od razu odpowiadam do Dervisha, który pewnie zarzuci mi jakiś uraz do Huli. Skakać mu nikt nie zabrania, może trenować poza kadrami jak chce jak Bachleda i Śliz. Kadry są dla najlepszych, a to już ostatni dzwonek na ciągnięcie niespełnionych talentów w kadrach...skoro do drzwi pukają takie młode talenty jak Zniszczoł i Biegun. Czas biegnie nieubłaganie do przodu i ludzie się starzeją :) Nawet w kadrze Austrii, odstawili Martina Kocha z kadry głównej i dali młodego.

  • faucha bywalec
    @Krecik

    co do tej kadry A to byłoby przegięcie... już bardziej na to zasługiwałby Ziobro, czy Murańka. Widzę, że ta rozmowa nie ma sensu, bo każdy ma jakieś swoje typy i tyle...
    Ogólnie te całe przyporządkowania do poszczególnych grup wg mnie nieco dziwne, ale póki co nie można spisywać tego pomysłu na straty. Pożyjemy zobaczymy:)

  • pepeleusz profesor

    mnie więcej ok z jednym istotnym zastrzeżeniem i z jednym mniejszym.
    skoro przyjmuje sie że Kruczek jest lepszym trenerem od Matei i to on przygotowuje docelowy skład do IO, to dlaczego nie ma Murańki w grupie Kruczka? Przecież potencjalnie to Murańka powinien być asem nr 2-5 na IO.
    A drugie , to przyporządkowanie Zniszczoła do Maciusiaka...

  • Krecik doświadczony
    @faucha

    Gdyby nie jego problemy zdrowotne, to byłby teraz w kadrze A zamiast "słodkiego Krzysia". Potencjał ma ogromny, już zajmował wysokie lokaty w PŚ. 25 lat to jest jeszcze perspektywistyczny skoczek, nie przesadzajmy. Gdyby miał 29-30 to już co innego.

  • faucha bywalec
    @M_B

    Szczerze? średnio.. Gościu ma już 25 lat,a głownie skacze w PK. Według mnie to może być mu już ciężko wpić się do PŚ, chociaż życzę mu tego z całego serca. A te 192 punkty to raczej tak ,,uciułane". Sam/a przyznasz, że nie jest to zbyt perspektywiczny skoczek...

  • leonn początkujący

    Łukasz ma autentycznie pecha, bo pod koniec zimy forma mu rosła, był 4. w Libercu w CoC, a na drugi dzień doznał kontuzji przy hamowaniu po skoku i przedwcześnie skończył sezon (2-3 marca).

  • M_B profesor
    @faucha

    192 bodaj punkty COC w tamtym sezonie, a gdyby nie kontuzja byłoby jeszcze więcej, wystarczy to za argument sensu jego bycia w kadrze ?

  • EmiI profesor
    @dervish

    No właśnie. Od dawna jeśli chodzi o skoki nie można się spierać o składy kadr. Mam nadzieje że będziemy jeździć szeroką ławą na FIS Cupy w Europie Środkowej ponieważ to zawsze jakieś porównanie do rywali z zagranicy, doświadczenie dla młodych zawodników i co też ważne ułatwi selekcje na zawody PK i zmniejszy ryzyko zabetonowania składu, że ktoś nie jedzie na zawody wyższej rangi bo nie było jak go sprawdzić.

  • dervish profesor

    Dla nas kibiców bardziej istotne niż papierowe podziały na grupy jest to kogo zakwalifikowano do szerokiej kadry objetej szkoleniem centralnym a dla kogo zabrakło w niej miejsca.

    Tutaj możemy się spierać.
    Moim zdaniem aktualna selekcja jest jak najbardziej prawidłowa.

  • dervish profesor
    kibic

    Oczywiście, ze tak będzie najprościej.
    Oficjalne nazewnictwo i podziały na grupy w dużej mierze spowodowane są wymogami ustawowymi.

    Praktykla jest taka, ze rozmiar pierwszej kadry bedacej pod opieką Kruczka zalezny jest od liczby miejsc w PŚ.

    Dla nas kibiców i dla sztabu trenerskiego patrząc ze sportowego punktu widzenia podział jest następujący: pierwsza reprezentacja (czy jak kto woli kadra A) to skład występujący w PŚ pod wodzą Kruczka, Kadra B to ludzie startujący pod wodzą Mateji przeważnie w PK a czasami w zastępstwie kadry A również w zawodach PŚ.

    Natomiast dzięki reorganizacji i ujednoliceniu metodyki szkolenia o której wspominał Kruczek można powiedzieć, że biorąc pod uwagę proces szkoleniowy mamy jedną szeroką kadrę A z której wyłoni się szóstka (albo siódemka) która będzie startowała w zawodach PŚ i będzie pod bezpośrednią opieką Kruczka. De facto to właśnie będzie prawdziwa Kadra A i to, ze na przykład Murańka na papierze jest zakwalifikowany do podgrupy młodzieżowej kadry A nie będzie miało znaczenia jeżeli znajdzie się w składzie wybrańców Kruczka na zawody PŚ.

  • dervish profesor
    Pavel

    Ależ dokładnie o tym pisałem. Tzn miałem to samo na myśli.
    Wszystko to jest kwestia nazewnictwa.
    Dlatego dziwi mnie oburzenie czy też ironia z powodu obecności Stefana w tkzw "kadrze młodzieżowej".
    Napisałem wyraźnie, że problemy mogą tu mieć jedynie językowi puryści którzy przyzwyczajeni są do tego żeby nazwa odzwierciedlała rzeczywistość.
    Tutaj za sprawą różnych wymogów nazwijmy je budżetowo-statutowo -regulaminowymi mamy kociokwik w nazewnictwie podczas gdy każdy średnio-zorientowany kibic wie jaki jest rzeczywisty status poszczególnych grup.
    De facto mamy kadrę A, Kadrę B i juniorów których chyba można zaliczyć do Kadry C.
    Pozdrawiam :)

  • fan profesor

    @Piotrek
    Dla mnie to wazne i nie wrzuce na luz..Bo paranoja jest nazywanie kadry mlodziezowa gdzie zdecydowana wiekszosc to juz nie mlodziez.Jedynie Muranka i Kłusek kwalifikuja sie jako młodziez jeszcze.Reszta to juz nie mlodziezowka.A 27 latkowie u nas to juz byli nazywani emerytami bo niby blokowali miejsce itp jak chocby Bachleda czy Sliz.A teraz Hula w ich wieku nagle stal sie mlodziezowcem? Bez kpin.. Rutkowski tak samo.Do 23 lat jest sie mlodziezowcem, szkoda tylko ze ta dwojka juz dawno ukonczyla 23 lata a bliski temu jest kolejny Ziobro.Wiec i tak ta nazwa jest glupia.Powinno byc kadra B i tyle.

  • Piotrek stały bywalec

    Ludzie, wrzućcie na luz ! :)
    Czy to ważne jakie są kadry, kto jakie ma szkolenie, jakie szanse, gdzie startuje? Uwolnijcie głowy od tych rozważań na temat finansowania, kadr itp. Przed nami kolejny świetny sezon, bo Piotrek Żyła znów będzie nas zachwycał podczas swoich wywiadów i to jest prawdziwa kwintesencja oraz wartość polskich skoków. Hehehe - i tyle w tym temacie :) !

  • Pavel profesor
    @HKS

    Mnie tylko zastanawia dlaczego nikt tego nie kontroluje i tak na luzie łoży kasę, na 27-letnich młodzieżowców.

  • HKS profesor

    @EmiI

    Kadrę kombinatorów też mianowano z kadry A na kadrę młodzieżową mimo że każdy z zawodników jest starszy o rok, a doszedł tylko jeden Kupczak o rok młodszy od tych których zastąpił.

    Także widzę, że główna zabawa polega na grze słowem... Jak tu nazwać, żeby wyciągnąć kasę, bo wyników i tak się nie zrobi...

  • Pavel profesor
    @ZKuba36

    W zeszłym roku było podbnie pokrętnie nazwane i w tej dużej kadrze "A" był nawet Rutkowski i Ziobro, a J. Kocie i jego kumplu Zapotocznym nawet nie wspomnę. Dalej twierdzisz, że oni byli jedną i tą sama kadrą? Na serio nie możesz tego pojąć, ze są to 2 różne kadry, które nic wspólnego ze sobą nie mają, a tak trzeba było je nazwać, aby dostać kasę z mnisterstwa?

  • EmiI profesor

    ale nikt się nie ustosunkuje do linka ze strony ministerstwa :) Tak jest jedna kadra przygotowawcza. Tak też mówi Kruczek. Jest podzielona na dwie mniejsze grupy. Tak też mówi Kruczek. Jedna grupa z najlepszymi się przygotowuje do IO a druga się nazywa MŁODZIEŻOWA.

    http://www.pzn.pl/skoki-narciarskie/kadra-a-i-mlodziezowa/

    Łukasz Kruczek trener główny A
    Robert Mateja trener główny mł

    coś jeszcze?

  • ZKuba36 profesor
    Ze strony PZN.

    Łukasz Kruczek wyjaśnia:
    "Powstała JEDNA(!) większa grupa seniorów i młodzieżowców oraz kadra juniorska. (Ja tu widzę dwie kadry a nie trzy /11+7/ - dopisek mój). W ramach tej pierwszej ekipy nastąpi podział WŚROD TRENERÓW na mniejsze grupy, by było lepsze szkolenie, większa indywidualizacja, podobnie jak to miało miejsce w ubiegłym sezonie".
    Jeszcze coś trzeba wyjaśniać?

  • EmiI profesor

    Na tej zasadzie w kadrach młodzieżowych są wszyscy zawodnicy od których nie można wymagać sukcesów na IO czy nawet w konkursach PŚ. Bydliński zajął 9 miejsce w konkursie PŚ (pomijając obsadę) zajął 16 miejsce na MŚ to od razu kadre alpejczyków przemianowano z młodzieżowej na "A" a biegacze po tragedii jaką odwalali przemianowali z A na młodzieżową i dołożyli juniorską :) Bo wobec młodzieżowych są mniejsze wymagania.

  • Pavel profesor

    A co do piłki nożnej to taki przepis występuje tylko na IO, i nie jest to kadra młodzieżowa tylko olimpijska, tak gwoli wyjaśnienia.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Tak to właśnie jest, coś gdzieś usłyszałeś, nie wiesz gdzie i o co dokładnie chodzi, dorobiłeś sobie do tego ideologie i wyszły ci kompletne bzdury.

    Hula jest w kadrze "A" w podgrupie młodzieżowej, zwanej kadrą młodzieżową na potrzeby finansowania, ale już Kot, Miętus itd. są w samej kadrze "A" bez tej częsci "młodzieżowej". Tu nie chodzi o to, że wszyscy są w tej samej kadrze, tylko ministerstwo ma takie, a nie inne wymogi i musieli tak debilnie to nazwać, aby je wypełnić.

    Jeżeli by nie było tych wymogów to miałbyś to nazwane tak:

    Kadra A: Stoch, Kot, Miętus, Kubacki, Żyła
    Kadra B: Hula, Ziobro, Kłusek, Miętus, Murańka, Rutkowski

  • EmiI profesor

    A to jakaś różnica Mateja czy Maciusiak? Naprawdę myślicie że Maciusiak po AWFie, z debiutem jako asystent trenera w 2005 r, co już w 2006 pojechał sam z zawodnikami na PK do Iron Mountain u Matei tylko kamerę trzymał?

  • Anika profesor

    Szkoda, że Olek Zniszczoł wypadł spod skrzydeł Roberta Matei. Ciekawe, jak będzie się rozwijał pod skrzydłami Maciusiaka.

  • EmiI profesor
    @dervish

    A co powiesz na podany przeze mnie link z zasadami finansowania kadr w dyscyplinach olimpijskich? Otóż Ministestwo Sportu finansuje przygotowania kadry szkoleniowej i kadry wspomagającej. Kadra wspomagająca czyli grupa juniorów, natomiast kadra szkolenia wg tego schematu może się dzielić na dwie grupy. Jedną docelową, szykującą się do IO i MŁODZIEŻOWĄ! Na tej zasadzie można uzyskać od związku więcej kasy. Co do młodzieżówek to rok temu w kadrze (kadrze, nie podgrupie) MŁODZIEŻOWEJ biegaczek była zawodniczka z rocznika 87, a w kombinacji od lat jest tylko kadra młodzieżowa i byli w niej zawodnicy pod trzydziestke :) Owszem byli zasłużenie bo byli najlepsi w kraju ale łatwiej zrobić kadre młodzieżową i nakreślić cele MŚJ dla najmłodszych w kadrze niż kadre A i się szykować do MŚ seniorów :)

  • dervish profesor
    Pavel

    Żarty sobie robisz... :)

    "W sztabie szkoleniowym nastąpiły dwie duże zmiany na stanowiskach trenerów głównych. Robert Mateja został przesunięty poziom wyżej – do grupy seniorskiej (a dokładniej do Kadry Młodzieżowej)."

    Sam przytoczyłeś powyższy cytat z którego wynika, ze grupa seniorska i kadra młodziezowa to jest ta sama grupa :).

    Tak więc nie rozumiem zdziwienia kibiców-purystów językowych, że Stefan jest w kadrze młodziezowej. Jest tak jak mówi Zkuba36.

    Stefan jest w "kadrze A-młodzieżowej" podobnie jak i Stoch, Żyła czy Miętus i Murańka. Rożnica jest taka, że 5 najlepszych naszych skoczków zaliczono do podgrupy "I kadry A -Młodzieżowej" którą opiekuje się Kruczek a Stefana i Klimka do podgrupy II kadry A-młodzieżowej" zwanej w skrócie kadrą młodzieżową oddana pod opiekę Mateji.

    A poza tym to nie rozumiem skad to zdziwienie obecnością starszego zawodnika wśród młodzieżowców. W innych dyscyplinach, na przykład w piłce nożnej w kadrze młodzieżowej dopuszczalne było i chyba nadal jest wystawienie jednego czy dwóch seniorów (czyli graczy bez limitów wiekowych)

    Jak juz wcześniej wspomniałem dziury w całym mogą dopatrywać się tu jedynie puryści językowi. I jeżeli tak ich boli nazewnictwo to niech porozmawiają o tym z prof. Miodkiem :)

  • Pavel profesor
    @ZKuba36

    Przestań udawać speca bo pleciesz bzdury, musi byc i kadra A i młodzieżowa, aby dostać kasę z ministerstwa i takie są.

    Masz tu cytata z PZNu i zakończ swoje śmeiszne dywagacje:

    "W sztabie szkoleniowym nastąpiły dwie duże zmiany na stanowiskach trenerów głównych. Robert Mateja został przesunięty poziom wyżej – do grupy seniorskiej (a dokładniej do Kadry Młodzieżowej). Przychodzi do niej ze swoimi zawodnikami: Klemensem Murańką, Bartłomiejem Kłuskiem i Grzegorzem Miętusem. Będzie odpowiedzialny za całą drugą podgrupę – Kadrę Młodzieżową, czyli także za Stefana Hulę, Jana Ziobro i Łukasza Rutkowskiego."

  • Maciek5052 profesor

    Klemens Murańka dopiero w II podgrupie ? ;p

    Jego Tatuś z nerwów pewnie już stracił wszystkie włosy ;p ;p

    Ciekawe czy Śliż z Bachledą zakończyli już kariery .

  • ZKuba36 profesor
    @kibic

    Stafan Hula nie jest w Kadrze Młodzieżowej, bo nie ma takiej kadry. W komentowanym artykule jest błąd.
    Równie dobrze można napisać, że Hula jest w Kadrze A (też nie ma takiej kadry), trenowanej przez Roberta Mateję.

  • anonim

    eurosport.onet.pl/zimowe/skoki/ piotr-zyla-zaczal-treningi-na-skoczni,1,5523506,wiadomosc.html

  • dervish profesor

    ZKuba36 powiedział wszystko w temacie.

    Kto nie umie czytać ze zrozumieniem oczywiście będzie szukał dziury w całym.

    Takiego podziału się spodziewałem. Jest on dla mnie oczywistą konsekwencją i wypadkową poziomu reprezentowanego przez poszczególnych skoczków niekiedy przesiana przez pryzmat celów które postawione im będą w nadchodzącym sezonie (patrz kadra juniorów).

  • Pavel profesor
    @ ZKuba36

    To chyba logiczne, prócz Murańki cała kadra Mateji jest za stara na MŚJ. Ogólnie to mylisz młodzieżówkę z juniorami, ta pierwsza jest do 23 lat, a ci drudzy do 20 i ot cały twój wywód leży i kwiczy. Juniorzy dalej będą kiszeni na MŚJ, tylko nie będzie ich trenował Mateja tylko Maciusiak. A ta cała kadra młodzieżowa jest tylko po to, aby wypełnić wymogi ministerstwa

  • ZKuba36 profesor
    @Emil.

    Trener Kruczek w swojej wypowiedzi w żadnym miejscu nie mówi o podziale grupy na Kadrę A i Kadrę Młodzieżową.
    Mówi o wewnętrznym podziale między trenerami zawodników kadry A/Młodzieżowej, w celu większej personalizacji treningów i w celu uzyskania lepszych rezultatów szkoleniowych.
    Przypomnę, że w ubiegłym sezonie zadaniem kadry młodzieżowej było przygotowanie skoczków do MŚJ. Obecnie trener Mateja awansował i Jego zawodnicy już nie mają takiego celu. W grupie trenera Kruczka jest tylko 5. skoczków a więc przed Mateją staje zupełnie inne zadanie: uzupełnianie obsady PŚ oraz obsługa PK, z włączeniem się do walki o dodatkowe miejsca w PŚ. Stało się więc to o czym od dawna pisałem. Wreszcie skoczkowie trenera Mateji nie będą kiszeni do MŚJ, tylko od początku sezonu najlepsi z nich będą MUSIELI skakać w zawodach PŚ. Zamiast być przydzielonymi do kadry B, zostali członkami kadry A/Młodzieżowej.
    Tylko dzięki temu zyskali, bo to tak jak gdyby wszyscy (11) zostali członkami kadry A.

  • EmiI profesor

    @ZKuba36 Jest jedna kadra, w skład której wchodzi grupa młodzieżowa która formalnie ma osobnego trenera Mateje. http://d1dmfej9n5lgmh.cloudfront.net/msport/article_attachments/attachments /10913/original/20111116_2.pdf?1334723606

    Schemat kadr idealnie funkcjonuje pewnie na tej zasadzie,

  • ZKuba36 profesor
    Do Redakcji.

    Kto ma kłopoty ze zrozumieniem? Trener Kruczek mówi coś innego niż Wy piszecie. Poprawcie to!
    Trener Kruczek dość wyrażnie powiedział, że są 2. (słownie: DWIE!) kadry:
    1. Kadra A/Młodzieżowa - licząca 11 skoczków.
    2. Kadra Juniorów.

    Kadra A/Młodzieżowa nie dzieli się jak piszecie na Kadrę A i Kadrę Młodzieżową, tylko na:
    Kadrę A/Młodzieżową trenowaną przez trenera Kruczka i
    Kadrę A/Młodzieżową trenowaną przez trenera Mateję.

  • EmiI profesor
    @MarcinBB

    W biegach narciarskich nawet mamy dwa dość silne ośrodki w centralnej Polsce. Co do skoków to nie. Nie doczekamy się. Robi się absolutnie wszystko by skoki i kombinacja na Dolnym Śląsku całkowicie umarły. Są jeszcze ludzie co walczą ale powoli mają dość. Na Podkarpaciu z tego co wiem zainteresowanie marne, z roczników 96 i niżej nie ma takiego co by prezentował jakiś poziom dający nadzieje, najwyżej mamy kilku 13-14 latków trenujących z dwa lata i to bardziej hobbystycznie.

  • krwisty weteran
    Beskidy

    @MarcinBB Raczej na żadne przełamanie bym nie liczył. SMS Zakopane zbiera pieniądze w akcjach typu: "Ratujmy SMS Zakopane", jednak jakoś jeszcze sobie radzi. SMS Szczyr radzi sobie całkiem nieźle, a Adam Ruda właśnie tam uczęszcza. Okazuje się bowiem, ze SMS Szczyrk wychodzi na prowadzenie i choć nie ma strasznie długich tradycji, to zdetronizowanie tej szkoły przez inne tego typu będzie dość trudne. Dodać jeszcze warto, że Beskidy skoczniami stoją ;-)

  • MarcinBB redaktor
    geografia

    W kadrze juniorów tylko jeden skoczek z Zakopanego. Powiedzmy, że Stare Bystre to jest na Podhalu,no to dwóch z regionu. Aż czterech z Beskidów (w tym dwóch z Bystrej!) i rodzynek z Podkarpacia. Proszę,proszę czy doczekamy się wreszcie realnego przełamania dominacji dwóch ośrodków w Polsce - Tatr i Beskidów?

  • gina profesor
    Pavel

    Zgadzam się. To są skoczkowie w podobnym wieku i na tym samym etapie rozwoju, co za tym idzie pewnie ich cykl treningowy (czy jak to się nazywa) powinno pewnie wyglądać podobnie. Co innego Hula - skoczek w wieku na pewno nie młodzieżowym. Powstał zlepek różnych postaci i moim zdaniem ciężko będzie prowadzić taką grupę, tam skoczkowie są na różnych etapach rozwoju...

  • marro profesor

    Wszystko fajnie, tylko zgadzam sie że podgrupa 2 powinna nazywac sie kadra B. Hula bedacy najstarszym zawodnikiem z tych kadr znajduje sie w kadrze młodzieżowej, no śmiech na sali.

  • bunny weteran
    @HKS

    Ja wiem czy razi? Podział kadr dość logiczny. W kadrze A są najlepsi zawodnicy, w kadrze młodzieżowej pozostali pozytywnie skaczący seniorzy + najlepszy junior, a w kadrze juniorskiej pozostała grupa. Ciekaw jestem jak to będzie wyglądało w pozycjach startowych. Rozumiem, że kadra A jeździ na PŚ, a z pozostałych dwóch wybiera się tych z najlepszą dyspozycją i wysyła się na CoC. Jeśli tak, to nie widzę problemów.

  • Snoflaxe weteran

    Z drugiej strony zastanawiam się, czy na dobre wyjdzie juniorom trenowanie przez Maciusiaka. Teoretycznie już rok temu trenował tę słabszą podgrupę kadry młodzieżowej, ale nie wiadomo, jak to wyglądało w praktyce.

  • anonim
    Stefan

    Po pierwsze kadra młodziezowa to nie jest określenie dobre dla grupppppy w której znajdować się ma Hula... Po drugie, Zniszczoł ma na swoim koncie kilka znaczących sukcesó, wicemistrzostwo świata juniorów indywidualnie i w drużynie choćby nawet. Biegun z kolei jest dobrze zapowiadającym sie skoczkiem, zwłaszcza jeśłi chodzi o większe obiekty. Stefan miał kilka lat na popisanie się, aczkolwiek jakoś nie zabłysnął do tej pory i jakoś wątpię żeby się to zmieniło. Podział ten jest krzywdzący dla dwóch, naprawdę świetnych świetnych zawodników: Olka i Krzyśka. Takie postępowanie podcina skrzydła ambitnym i zdolnym chłopakom i tłumi w nich wolę doskonalenia się.

  • anonim

    Wielkiego zaskoczenia nie ma, ale Stefan Hula i Łukasz Rutkowski w kadrze młodzieżowej? To chyba jakieś nieporozumienie lub żart. Owa kadra powinna zostać nazwana "B" , a nie rozdrabniać się na takie BEZSENSOWNE nazwy. Należy spojrzeć prawdzie w oczy i przyznać się, że są to "Ci słabsi". Kombinacja...

  • Pavel profesor
    @HKS

    Chodzi o kasę i kadra taka być musi, ale głupotą jest trzymanie tam starszych zawodników.

  • HKS profesor

    Też mnie dziwi pozycja Zniszczoła. Ogólnie akurat w skokach dosyć dobre roszady, bo wreszcie wyrzucono tych, którzy powinni być wyrzuceni i dano szanse nowym młodym zawodnikom. Razi tylko pozycja Zniszczoła no i ta kadra młodzieżowa, bo młodzieżowcy, to są w biegach, a w skokach i w kombinacji to jakiś sztuczny twór.

  • Pavel profesor
    @piotr186n

    No właśnie najgorsze jest to, że był nawet słabszy od tego marnego Bieli, a talent miał spory i go zmarnował na swoje życzenie.

  • EmiI profesor

    @piotr186 Biela punktował w PK, Byrt nie potrafił zdobyć punktów w FIS Cup. Biela miał pierwszy sezon poza kombinacją, J.Kot jest skoczkiem-specjalistą od zawsze i od kilku lat obecnym w kadrze.

  • Snoflaxe weteran

    @piotr186n
    Jak niby ojciec Murańki miał w tym maczać palce? Myślisz, że rodzic kadrowicza mógłby mieć taki wpływ na decyzje związku? ;)

  • Snoflaxe weteran

    @piotr186n
    Sam zwróciłeś uwagę na to, że w praktyce składy są umowne z powodu wielu startów. Dlatego może lepiej, że tylko tylu zawodników trenuje bezpośrednio z Kruczkiem, bo w przypadku słabej formy, któregoś z ośmiu czy dziewięciu kadrowiczów, jak proponujesz, jeździ on na kontynentale czy trenuje w Polsce ze swoim trenerem.

  • piotr186n doświadczony
    Pavel

    No nie wiem, Tomasz Byrt nie jest gorszy od takiego Stanisława Bieli co to w ubiegłym sezonie regularnie szorował bulę i to w PK, z reguły plasując się niżej od Jakuba Kota...

  • piotr186n doświadczony
    ness

    Wg. Kruczka o miejscu Murańki w kadrze zadecydował ranking PZN ale trudno oprzeć się wrażeniu że maczał w tym palce ojciec Klimka Murańki... I gdyby nie on to Murańka wylądowałby w grupie juniorskiej.

  • Pavel profesor
    @piotr186n

    Byrt to sobie sam rzucił kłody pod nogi, wolał obierać śliwki niz trenować i to sie odbiło na jego formie bo skakał żałośnie i na miejsce w kadrze nie zasłużył.

  • piotr186n doświadczony
    alfons6669

    Jak tka do tego podochodzić to i skład kadr jest dość umowny biorąc pod uwagę praktykę startową w zimie czy lecie...

    I warty odnotowania jest fakt że po za kadra znalazł się Jakub Kot,

    Generalnie żadnych zaskoczeń nie ma, no może to że Muranka i Zniszczoł z Biegunem są w różnych kadrach...

    I nie do końca podoba mi się hermetyzm kadry A 5 wiadomych nazwisk i nikt więcej, A powinien mieć Kruczek pod swoimi "skrzydłami" przynajmniej z 8 skoczków,

    I szkoda tez Tomka Byrta, ale wiadomo było ze PZN będzie rzucał kłody pod nogi, choć ubiegłej zimy faktycznie skakał słabo...

  • Snoflaxe weteran

    @Pytajnik
    Jak wcześniej pisałem, to jest jedynie czepianie się nazwy, nazwa jest pewnie umowa, nie ma sensu ciągnąć tego tematu.

    @leonn
    Przy składach na sezon 2011/2012 ogłoszono, że Bachleda i Śliż będą mieli jakieś tam wsparcie, ale w kadrze się nie znaleźli.
    Rok temu już takiej informacji nie było.

  • Pytajnik stały bywalec
    Emil

    Alina88 napisała,że młodzieżowcem jest się do 23 roku życia,dlaczego więc w kadrze znaleźli się Rutkowski i Hula?

  • leonn początkujący

    Warto odnotować pożegnanie Śliża i Bachledy, jeszcze latem 2012 uczestniczyli w zgrupowaniach choć formalnie na innych zasadach ale przy wsparciu PZN.
    Grupa juniorów ma za cel główny MŚ Juniorów, to że Klemens jest ze starszymi, może oznaczać że jest przygotowywany jako wzmocnienie na IO (słusznie). Miniony sezon miał zakłócony problemami zdrowotnymi.

  • anonim

    A w 2010 roku straszono, że po Małyszu polskie skoki się skończą...

    http://www.youtube.com/watch?v=Q26Rj7HXXyI

  • ness stały bywalec

    Czemu Biegun i Zniszczoł są tak nisko? Nie czepiam się, ale wychodzi na to, że Senior Murańka wykrzyczał synkowi miejsce w kadrze wyżej. Troszkę bez sensu, biorąc pod uwagę, że i Krzysiu i Olek nie prezentowali się ostatnio gorzej niż Klimek. A Biegun to wszyscy wiemy jaki miał początek w PŚ.

  • Pytajnik stały bywalec
    Alfons6669

    Wybiera Kruczek,ale teraz mamy zupełnie inną sytuację.W zeszłym sezonie nie było porównania między np. Hulą i Ziobrą w tym sezonie będzie nieco inaczej.Jak Mateja powie,że wg niego Ziobro jest lepszy od Huli,to pojedzie on a nie Stefan.

  • EmiI profesor

    Ministerstwo ma określone wytyczne dotyczące kadr olimpijskich. Jest podział na kadre A i podgrupe młodzieżową i kadre współpracującą. W przypadku kary młodzieżowej kwestia nazewnictwa narzucona przez MSiT

  • Pavel profesor
    edit

    Wysłało mi się niedokończone. Nazwa "młodzieżowa" sugeruje, że priorytetem był wiek, a tak nie jest. W kadrze "A" mamy 3 zawodników łapiących się do młodzieżowej, a w młodzieżowej 2, którzy są za starzy, czyli decyduja tu umiejętności. Resumując trzeba nazywać rzeczy po imieniu, czyli Kadra A najlepszych i Kadra B słabszych.

  • Snoflaxe weteran

    @Pytajnik
    1. Co to ma wspólnego? Przecież składy na zawody wybiera Kruczek, a już w ubiegłym sezonie nie był on formalnie trenerem Huli ;)

  • Pavel profesor
    @ gina

    Brzmi lepiej, ale głupio wygląda i trochę ośmiesza decydentów. Ciekawi mnie dlaczego rozdzielili Zniszczoła i Murańkę poziom podobny, wiek też, a więc raczej powinni byc w tej samej kadrze.

  • Pavel profesor
    @ Alina88

    Ala mimo wszystko Hula ma już 27 lat rocznikowo, a i Rutkowski jest za stary, a więc nazwali by to kadrą B.

  • Snoflaxe weteran

    @Alina88
    Fakt, choć w tej młodzieżówce są starsi, nie ma to znaczenia. Ot, czepianie się nazwy ;)
    Rozumiem, że jeśli ktoś nie znalazł się w kadrze z problemów zdrowotnych, to musi być to poważna sprawa?

  • M_B profesor
    @Alina88

    Dobrze :), spokojnie bez nerwów ;).

    Dobrze wiedzieć, że Łukasz był brany pod uwagę.

  • Pavel profesor

    Skład kadr taki, jaki przewidywałem, ale an serio z tymi nazwami to sobie ktoś zdecydowania jaja robi. Hula i Rutkowski w kadrze młodzieżowej, no ludzie dali by nazwę "kadra B" i by się nie ośmieszali.

  • Alina88 doświadczony

    Młodzieżowcem jest się do 23 roku życia, kadra młodzieżowa zatem to nie to samo co juniorska.

    Ł. Podżorski był brany pod uwagę, jednak z tego co wiem, to miał jakieś problemy zdrowotne i postanowiono powołać Rudę.

    Ranking LOTOS Cup to nie to samo co Ranking PZN, polecam lekturę tego drugiego w celu rozjaśnienia sytuacji.

  • anonim

    ta nazwa kadra mlodziezowa z hulą i rutkowskim mnie razi...nie lepsza była by nazwa kadra b? oddzielenie muranki od pozostałych juniorow tez zastanawia i ciezko powiedziec jaki to ma sens.
    Kadra juniorow ok ale brakuje mi ł.podzorskiego ktory na pewno od nowej czworki w poprzednim sezonie nie odstawal...a za rok i tak pewnie sie w tej kadrze znajdzie bo mając w perspektywie mś juniorow 2015 i 16 to ktos i tak bedzie musial dolaczyc a roczniki 97 i 98 dają marne perspektywy(niestety)

  • Snoflaxe weteran

    Ciekawe dlaczego Murańka i Zniszczoł znajdują się w osobnych kadrach? Wydaje mi się, że poziom w ostatnim czasie prezentowali podobny.
    Faktycznie tę kadrę młodzieżową mogli by nazwać po imieniu jako kadrę B, a nie wydziwiać, skoro jest w niej jeden junior ;)
    Osoby, które wyleciały z kadry wyleciały z niej moim zdaniem słusznie. Myślałem, że może Byrt jeszcze dostanie szansę.

  • M_B profesor

    Dobra teraz serio:

    Kadra młodzieżowa i nazwiska : Stefan Hula, Łukasz Rutkowski już pomijając tutaj Janka Ziobrę...... nie za starzy na nazwę młodzieżowa ? :) Nie lepiej nazwać to po prostu Kadrą B ?:) No ale dobra, tutaj może za mocno się czepiam. A z tego co kojarzę, to Łukasz Podżorski był wyżej w klasyfikacji Junior B w Lotos Cupie od Rudy, a nawet i Wolnego :), więc jak oni wyżej byli od Podżorskiego (Szczególnie tyczy się to Rudy ;) )?

    Dobrze, że zaszły zmiany w młodzieżówce mimo wszystko, Kojzar i Szostok nie udowodnili swojej przydatności do kadr i są sami sobie winni, szkoda, że Zniszczoł i Biegun nie są w tej grupie Matei, no ale może u Maciusiaka będzie im lepiej ? (Biegun formalnie rok temu był w podgrupie Maciusiaka w sumie ;) ).

  • fan profesor

    Rozumiem ze nazwa "Kadra mlodziezowa"to jakby kadra b.
    Bo Stefan Hula i Łukasz Rutkowski od dawna mlodziezowcami nie sa.W ich wieku Bachlede juz nazywano emerytem.27 latek w kadrze mlodziezowej to dosc komicznie brzmi.Mogli by to nazwac jako kadra B.Pasowalo by bardziej.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl