LGP w Hakubie: Krzysztof Biegun wygrywa, pięciu Polaków w "10"!

  • 2013-08-23 14:14

Krzysztof Biegun wygrał piątkowy konkurs Letniej Grand Prix w japońskiej Hakubie (HS 131). Na drugim stopniu podium stanął Simon Ammann, a trzeci był Cestimir Kozisek.

Krzysztof BiegunKrzysztof Biegun
fot. FIS

Na półmetku zawodów prowadził Aleksander Zniszczoł (131m) przed Janem Ziobro (132m). W finale jednak obaj nasi młodzi reprezentanci nie zdołali poszybować tak daleko i ostatecznie spadli odpowiednio na 9. i 4. miejsce.

Z presją poradził sobie znakomicie Krzysztof Biegun, który po pierwszym skoku na 130m, w finale poszybował na 129m i odnotował pierwsze zwycięstwo w Letniej Grand Prix w karierze.

Na miejscu 7. sklasyfikowany został Klemens Murańka, który uzyskał 128 i 126m, a czołową "10" zamknął dziś Bartłomiej Klusek, który lądował na 128 i 119,5m. Jeden punkt wywalczył Grzegorz Miętus, który po niezłym pierwszym skoku na 121m, w serii finałowej uzyskał zaledwie 108m i spadł na 30. pozycję.

Awansu do serii finałowej nie zdołał wywalczyć Krzysztof Leja i z wynikiem 110,5m zajął 40. miejsce. W Hakubie przez cały konkurs lał rzęsisty deszcz, który mocno utrudniał skakanie.

Kolejny konkurs już jutro, początek o godzinie 11:30.

WYNIKI I KLASYFIKACJE:
Zobacz wyniki po I serii konkursu »
Zobacz końcowe wyniki konkursu »
Zobacz aktualną klasyfikację generalną Letniej Grand Prix...»


Tadeusz Mieczyński, źródło: Informacja własna
oglądalność: (24019) komentarze: (185)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Ranking WRL - stan na 23.08.2013:

    Polacy "55" rankingu WRL - po 5 konkursach LGP 2013:

    2.K.STOCH -..-.- 1233 pkt
    9.M.KOT ---------- 822
    19.P.ŻYŁA -------- 555
    34.D.KUBACKI ..- 230
    40.K.BIEGUN -.-.- 159
    48.J.ZIOBRO --.-- 112
    49.K.MIĘTUS --.-- 103

    Rywale Polaków do "55" rankingu WRL:

    39.K.Geiger ------ 160
    ---------------
    40.K.BIEGUN -.-.- 159
    ---------------
    41.R.Koudelka --- 149
    42.G.Deschwande.139
    43.C.Kozisek -.-.- 130
    44.D.Queck -..-..- 127
    45.S.Colloredo ..- 125
    46.M.Schmitt --.-- 124
    47.V.Descombes--123
    --------------
    48.J.ZIOBRO --.-- 112
    49.K.MIĘTUS --.-- 103
    ---------------
    50.A.Hajek --.-.-.-- 98
    51.J.Ahonen ------- 96
    52.J.Kobayashi -.-- 92
    53.M.Mechler ------ 81
    54.T.Naglic --.-.-.-- 76
    55.I.Rosliakov -.-.- 75

    Najbliżej "55" rankingu WRL:

    56.L.Asikainen -...- 68
    57.A.Romaszow -.- 61
    58.M.Boyd-Clowes..59
    59.A.Pograjc -.-.-.- 58
    60.R.Hrgota -.-.-.-- 55
    61.K.Nurmsalu ....- 49
    62.K.Ito ------.----- 46
    63.D.Wenig ---.---- 44
    64.J.Damjan --.-.-- 43
    --------------
    64.B.KŁUSEK ------ 43
    66.K.MURAŃKA -..- 42
    -------------------
    67.P.Frenette --.--- 39
    67.B.Sedlak -.-..-.- 39
    69.Y.Watase ---.--- 38
    70.J.Janda --------- 37
    -------------------
    70.A.ZNISZCZOŁ - 37
    -------------------
    72.M.Kraus -.-.-.-.- 33
    72.N.Dezman -.-.-- 33
    ------------
    74.S.HULA --------- 28
    ------------
    75.O.Muotka -.--.-- 27
    76.K.Sakuyama -.- 26
    77.K-R.Elverum --- 25
    78.J.Happonen ....- 20
    78.M.Grigoli -.-.-.-- 20
    80.D.Judez --.-.-.-- 18

    82.A.Morassi -.-.-.- 15
    83.D.Bresadola ...- 14

    86.I.Zazetdinov --- 10
    87.V.Swensen ------ 9
    ------------------
    105.G.MIĘTUS ------ 1

  • jozek_sibek profesor
    Ranking WRL - stan na 23.08.2013

    Ilość zawodników w ,,55,, rankingu WRL - po 5 konkursach LGP 2013:

    1.Niemcy -.-.-.- 9
    2.Austria ---.--- 8
    3.POLSKA -.-.-- 7 - awans o 1 zawodnika w stosunku na koniec VII periodu
    4.Słowenia -.-.- 6
    4.Norwegia ....- 6
    6.Japonia -..-..- 5 - spadek o 2
    6.Czechy -.-.-.- 5 - awans o 1
    8.Rosja --.-.-.-- 3
    9.Szwajcaria ... 2
    10.Bułgaria ---- 1
    10.Włochy -....- 1
    10.Francja ----- 1 - spadek o 1
    10.Finlandia ...- 1 - awans o 1
    --------------------
    00.Estonia -....-


    Miejsca w "55" rankingu WRL:

    1.Niemcy -.-.-.- 04 - 05 - 07 - 15 - 21 - 39 - 44 - 46 - 53
    2.Austria ---.--- 01 - 17 - 20 - 24 - 31 - 33 - 37 - 38
    3.POLSKA -.-.-- 02 - 09 - 19 - 34 - 40 - 48 - 49
    4.Słowenia -.-.- 09 - 11 - 13 - 18 - 35 - 54
    4.Norwegia ....- 03 - 06 - 12 - 22 - 23 - 26
    6.Japonia -..-..- 10 - 25 - 28 - 29 - 52
    6.Czechy -.-.-.- 16 - 31 - 41 - 43 - 50
    8.Rosja --.-.-.-- 27 - 30 - 55
    9.Szwajcaria ... 14 - 42
    10.Bułgaria ---- 36
    10.Włochy -....- 45
    10.Francja ----- 47
    10.Finlandia ...- 51
    --------------------
    00.Estonia -....-

  • jozek_sibek profesor
    Ranking WRL - stan na 23.08.2013

    Polacy w ,,55,, rankingu WRL - po 5 konkursach LGP 2013:

    2.K.STOCH -..-.- 1233 pkt
    9.M.KOT ---------- 822
    19.P.ŻYŁA -------- 555
    34.D.KUBACKI ..- 230
    40.K.BIEGUN -.-.- 159
    48.J.ZIOBRO --.-- 112
    49.K.MIĘTUS --.-- 103

    Polacy poza ,,55,, rankingu WRL:

    64.B.KŁUSEK ------ 43
    66.K.MURAŃKA -..- 42
    70.A.ZNISZCZOŁ - 37
    74.S.HULA ----.---- 28
    105.G.MIĘTUS ------ 1

  • jozek_sibek profesor
    Najwiecej wygranych w jednym sezonie w histori

    19 sezonów (1994 - 2012):

    1.J.Ahonen --.-.-.-.-- 5 zwycięstw - 2000 ... 8 konkursów odbyło się
    2.A.Widhoelzl -.--.-.- 5 zwycięstw - 2002 ... 6
    3.G.Schlierenzauer - 5 zwycięstw - 2008 - 10
    4.T.Morgenstern ....- 5 zwycięstw - 2011 - 11 (5 zwycięstw w 5 pierwszych zawodach)
    5.M.Harada -----.---- 4 zwycięstw - 1998 ... 6
    6.A.Małysz ---.---.--- 4 zwycięstw - 2004 ... 7
    7.J.Janda --.---.---.-- 4 zwycięstw - 2005 ... 7
    8.A.Małysz ------.---- 4 zwycięstw - 2006 ... 8
    9.T.Okabe ----------- 3 zwycięstw - 1994 ... 3
    10.M.Harada --.-.-.-- 3 zwycięstw - 1997 ... 5
    11.T.Morgenstern --- 3 zwycięstw - 2007 - 10
    12.S.Ammann ---.--- 3 zwycięstw - 2009 ... 9
    13.D.Ito ---.----.----- 3 zwycięstw - 2010 ... 9
    14.A.Małysz -.--.--.-- 3 zwycięstw - 2010 ... 9
    15.K.Stoch --.---.---- 3 zwycięstw - 2010 ... 9
    16.A.Wank ---.---.--- 3 zwyciestw - 2012 ... 9

  • jozek_sibek profesor
    Podium LGP w histori

    19 sezonów (1994 do 2012) + 5 konkursów sezonu 2013:

    141 - konkursy
    ---------------
    142 - pierwsze miejsca
    142 - drugie miejsca
    143 - trzecie miejsca
    ----------------
    W kolejnych sezonach:

    1994 ... 3 pierwsze ... 3 drugie ... 3 trzecie ... 3 konkursy
    1995 ... 4 pierwsze ... 4 drugie ... 4 trzecie ... 4
    1996 ... 5 pierwsze ... 5 drugie ... 5 trzecie ... 5
    1997 ... 5 pierwsze ... 5 drugie ... 5 trzecie ... 5
    1998 ... 6 pierwsze ... 6 drugie ... 8 trzecie ... 6
    1999 ... 5 pierwsze ... 5 drugie ... 5 trzecie ... 5
    2000 ... 9 pierwsze ... 7 drugie ... 8 trzecie ... 8
    2001 ... 7 pierwsze ... 7 drugie ... 7 trzecie ... 7
    2002 ... 6 pierwsze ... 6 drugie ... 6 trzecie ... 6
    2003 ... 4 pierwsze ... 4 drugie ... 4 trzecie ... 4
    2004 ... 7 pierwsze ... 7 drugie ... 8 trzecie ... 7
    2005 ... 8 pierwsze ... 9 drugie ... 7 trzecie ... 8
    2006 - 10 pierwsze - 10 drugie - 11 trzecie - 10
    2007 - 10 pierwsze - 10 drugie - 10 trzecie - 10
    2008 - 10 pierwsze - 10 drugie - 10 trzecie - 10
    2009 ... 9 pierwsze ... 9 drugie ... 9 trzecie ... 9
    2010 ... 9 pierwsze - 10 drugie ... 8 trzecie ... 9
    2011 - 11 pierwsze - 11 drugie - 11 trzecie - 11
    2012 ... 9 pierwsze ... 9 drugie ... 9 trzecie ... 9
    2013 ... 5 pierwsze ... 5 drugie ... 5 trzecie ... 5

    Podwójne miejsca zawodnicy zajęli:

    Sezon 1998
    16.08.1998 - Hinterzarten - 3 miejsce - H.Jaekle i A.Herr
    13.09.1998 - Hakuba --.-.-- 3 miejsce - M.Schmitt i R.Schwarcenberger

    Sezon 2000
    14.08.2000 - Courchevel -- 1 miejsce - J.Ahonen i H.Miyahira

    Sezon 2004
    04.09.2004 - Zakopane -..- 3 miejsce - J.Janda i B-E,Romoeren

    Sezon 2005
    11.09.2005 - Hakuba --.--.- 2 miejsce - W.Loitzl i T.Morgenstern

    Sezon 2006
    26.08.2006 - Zakopane -..- 3 miejsce - A.Bardal i J.Dmjan

    Sezon 2010
    13.08.2010 - Courchevel -- 2 miejsce - D.Zauner i T.Morgenstern

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnicy jakich krajów stawali na podium LGP w histori

    19 sezonów (1994 do 2012) + 5 konkursy sezonu 2013:

    1.Austria -.-.- 40 - 40 - 28 --- 12 zawodników
    2.Japonia ---- 25 - 17 - 23 --- 11 zawodników
    3.POLSKA ...- 23 - 16 - 15 -...- 7 zawodników
    4.Niemcy ....- 13 - 11 - 15 --- 15 zawodników
    5.Finlandia ..- 12 - 23 - 15 --- 12 zawodników
    6.Norwegia -- 10 ... 9 - 15 --- 15 zawodników
    7.Szwajcaria .. 8 ... 8 ... 8 -...- 3 zawodników
    8.Czechy -.-.-- 5 ... 3 - 12 -...- 7 zawodników
    9.Słowenia -..- 4 ... 7 ... 8 -...- 8 zawodników
    10.Francja ---- 1 ... 2 ... 2 -...- 2 zawodników
    11.Włochy ....- 1 ... 1 ... 0 -...- 1 zawodnik
    12. USA ---.--- 0 ... 3 ... 1 -...- 2 zawodników
    13.Rosja ------ 0 ... 2 ... 1 -...- 2 zawodników

    Rozegrano 141 konkursy LGP i przyznano:

    142 - pierwsze miejsca
    142 - drugie miejsca
    143 - trzecie miejsca

    W tym okresie na podium LGP stawało 97 zawodników.

  • jozek_sibek profesor
    Podium LGP w XXI wieku

    12 sezonów (2001 do 2012) + 5 konkursy sezonu 2013:

    105 - konkursów
    -----------------
    105 - pierwsze miejsca
    107 - drugie miejsca
    105 - trzecie miejsca
    ----------------
    W kolejnych sezonach:
    ---------------
    2001 ... 7 pierwsze ... 7 drugie ... 7 trzecie ... 7 konkursów
    2002 ... 6 pierwsze ... 6 drugie ... 6 trzecie ... 6
    2003 ... 4 pierwsze ... 4 drugie ... 4 trzecie ... 4
    2004 ... 7 pierwsze ... 7 drugie ... 8 trzecie ... 7
    2005 ... 8 pierwsze ... 9 drugie ... 7 trzecie ... 8
    2006 - 10 pierwsze - 10 drugie - 11 trzecie - 10
    2007 - 10 pierwsze - 10 drugie - 10 trzecie - 10
    2008 - 10 pierwsze - 10 drugie - 10 trzecie - 10
    2009 ... 9 pierwsze ... 9 drugie ... 9 trzecie ... 9
    2010 ... 9 pierwsze - 10 drugie ... 8 trzecie ... 9
    2011 - 11 pierwsze - 11 drugie - 11 trzecie - 11
    2012 ... 9 pierwsze ... 9 drugie ... 9 trzecie ... 9
    2013 ... 5 pierwsze ... 5 drugie ... 5 trzecie ... 5

    Podwójne miejsca zawodnicy zajęli:

    Sezon 2004
    04.09.2004 - Zakopane -- 3 miejsce - J.Janda i B-E,Romoeren

    Sezon 2005
    11.09.2005 - Hakuba ----- 2 miejsce - W.Loitzl i T.Morgenstern

    Sezon 2006
    26.08.2006 - Zakopane -- 3 miejsce - A.Bardal i J.Dmjan

    Sezon 2010
    13.08.2010 - Courchevel - 2 miejsce - D.Zauner i T.Morgenstern

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnicy jakich krajów stawali na podium LGP w XXI wieku

    12 sezonów (2001 do 2012) + 5 konkursów sezonu 2013:

    1.Austria ....- 35 - 33 - 23 --- 10 zawodników
    2.POLSKA --- 23 - 16 - 13 -...- 7 zawodników
    3.Niemcy -..- 10 - 10 ... 6 -...- 9 zawodników
    4.Norwegia -.- 9 ... 7 - 12 --- 11 zawodników
    5.Japonia --.-- 8 - 11 - 12 -...- 8 zawodników
    6.Szwajcaria - 8 ... 8 ... 7 -...- 2 zawodników
    7.Słowenia .... 4 ... 7 ... 8 -...- 8 zawodników
    8.Czechy ----- 4 ... 2 - 12 -...- 5 zawodników
    9.Finlandia ...- 3 ... 8 ... 9 -...- 7 zawodników
    10.Włochy --.- 1 ... 0 ... 0 -...- 1 zawodnik
    11. USA -.-.-.- 0 ... 3 ... 1 -...- 2 zawodników
    12.Rosja -.-.-- 0 ... 2 ... 1 -...- 2 zawodników
    13.Francja -..- 0 ... 0 ... 1 -...- 1 zawodnik

    Rozegrano 105 konkursy LGP i przyznano:

    105 - pierwsze miejsca
    107 - drugie miejsca
    105 - trzecie miejsca
    --------------------------
    W tym okresie na podium LGP stawało 73 zawodników.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2013-09-15 20:16:12 ***

  • jozek_sibek profesor
    Letnie Grand Prix

    Rok,ilość startujących Polaków w LGP,ilość punktujących

    Klasyfikacja generalna LGP

    1996 - wystepowało ... 4 - punktowało ... 1 zawodnik
    1997 - występowało ... 6 - punktowało ... 4
    1998 - występowało ... 3 - punktowało ... 2
    1999 - występowało ... 5 - punktowało ... 1
    2000 - występowało ... 3 - punktowało ... 2
    2001 - występowało ... 5 - punktowało ... 5 - 100 %
    2002 - występowało ... 6 - punktowało ... 3
    2003 - występowało ... 5 - punktowało ... 1
    2004 - występowało - 10 - punktowało ... 5
    2005 - występowało - 10 - punktowało ... 7
    2006 - występowało - 12 - punktowało ... 6
    2007 - występowało - 10 - punktowało ... 8
    2008 - występowało - 10 - punktowało ... 5
    2009 - występowało - 14 - punktowało - 11
    2010 - występowało - 12 - punktowało ... 9
    2011 - występowało - 13 - punktowało - 12
    2012 - występowało - 12 - punktowało ... 8
    2013 - występowało - 14 - punktowało - 10 - po 5 konkursach

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w Pucharze Narodów - LGP

    Puchar Narodów w histori

    1994 - nie startowali
    1995 - brak danych (nie punktowali)
    1996 - 9 miejsce ... 133 pkt
    1997 - 8 miejsce ... 127
    1998-12 miejsce -.--- 7
    1999-13 miejsce -.--- 2
    2000 - 8 miejsce ... 113
    2001 - 5 miejsce ... 586
    2002 - 9 miejsce ... 137
    2003 - 8 miejsce ... 132
    2004 - 4 miejsce ... 999
    2005 - 8 miejsce ... 453
    2006 - 4 miejsce ... 902
    2007 - 2 miejsce ... 990
    2008 - 8 miejsce ... 497
    2009 - 7 miejsce ... 678
    2010 - 1 miejsce - 2173
    2011 - 2 miejsce - 1894
    2012 - 4 miejsce - 1172
    2013 - 2 miejsce - 1323 - stan 23.08.2013

  • jozek_sibek profesor
    Podsumowanie Polaków w LGP w histori

    Punktacja LGP 19 sezonów 1994 - 2012 + 5 konkursów 2013:

    Wszyscy Polacy-9468 pkt

    1.A.Małysz -..-.- 3208
    2.K.Stoch --.-.-- 1792
    3.M.Kot --------- 1023
    4.D.Kubacki ----- 694
    5.P.Żyła --.-.--.-- 491
    6.W.Skupień -...- 359
    7.R.Sliż --.-.-.-.-- 288
    8.Ł.Rutkowski --- 236
    8.K.Miętus ------- 236
    10.S.Hula -------- 182
    11.M.Bachleda ... 172
    12.K.Biegun -....- 169
    13.B.Kłusek -..-.- 132
    14.J.Ziobro -..-..- 126
    15.K.Długopolski - 79
    16.T.Byrt --.--.---- 72
    17.A.Zniszczoł -.-- 67
    18.R.Mateja --.-.-- 42
    19.K.Murańka -...- 36
    20.M.Rutkowski ... 22
    21.Ł.Kruczek -..-.- 19
    22.T.Pochwała -....- 8
    23.G.Miętus -.-.-.-.- 6
    24.J.Kot --.--.---.--- 5
    25.A.Galica --.--.--- 4

  • jozek_sibek profesor
    Podsumowanie Polaków w XXI wieku

    Punktacja LGP za ostatnie 12 sezonów(od 2001 do 2012) + 5 konkursów 2013:

    Wszyscy Polacy-9086 pkt

    1.A.Małysz -..-.- 2919 pkt
    2.K.Stoch --.-.-- 1792
    3.M.Kot --------- 1023
    4.D.Kubacki ----- 694
    5.P.Żyła --.-.--.-- 491
    6.R.Sliż --.-.-.-.-- 288
    7.W.Skupień -...- 276
    8.Ł.Rutkowski --- 236
    8.K.Miętus ------- 236
    10.S.Hula -------- 182
    11.M.Bachleda ... 172
    12.K.Biegun -....- 169
    13.B.Kłusek -..-.- 132
    14.J.Ziobro -..-..- 126
    15.K.Długopolski - 76
    16.T.Byrt --.--.---- 72
    17.A.Zniszczoł -.-- 67
    18.R.Mateja --.-.-- 42
    19.K.Murańka -...- 36
    20.M.Rutkowski ... 22
    21.Ł.Kruczek -..-.- 16
    22.T.Pochwała -....- 8
    23.G.Miętus -.-.-.-.- 6
    24.J.Kot --.--.---.--- 5

  • jozek_sibek profesor
    Puchar Narodów LGP 2013

    01 - konkurs mieszany ----- 27.07.2013 - Hinterzarten
    02 - konkurs indywidualny - 28.07.2013 - Hinterzarten
    03 - konkurs drużynowy ...- 02.08.2013 - WISŁA
    04 - konkurs indywidualny - 03.08.2013 - WISŁA
    05 - konkurs mieszany ----- 14.08.2013 - Courchevel
    06 - konkurs indywidualny - 15.08.2013 - Courchevel
    07 - konkurs indywidualny - 17.08.2013 - Einsiedeln
    08 - konkurs indywidualny - 23.08.2013 - Hakuba

    1.Niemcy ------- 150+258+350+223+200+291+178+065 =1715 pkt
    2.POLSKA -.-...- xxx+104+400+184+xxx+172+221+242 =1323
    3.Japonia ---.--- 200+056+200+072+175+046+049+142 = 940
    4.Słowenia -....- 175+082+300+042+125+057+011+117 = 909
    5.Czechy ------- 000+073+250+090+000+036+072+060 = 581
    6.Szwajcaria --- 025+024+150+036+xxx+010+051+087 = 383
    7.Francja ------- 100+000+xxx+016+150+000+022+xxx = 288
    8.Kanada ---.--- 125+002+xxx+000+100+018+005+006 = 256
    9.Norwegia --.-- xxx+042+100+018+xxx+056+024+xxx = 240
    10.Austria ------ 050+019+050+028+000+000+000+xxx = 147
    11.Włochy --.--- 075+009+000+000+050+003+000+xxx = 137
    12.Finlandia ---- xxx+048+xxx+010+xxx+016+040+xxx = 114
    13.Rosja --.--.-- 000+000+000+000+025+013+045+000 = 083
    14.USA --.-..-.-- xxx+xxx+xxx+xxx+075+000+000+000 = 075
    15.Bułgaria -.-.- xxx+001+xxx+000+xxx+000+000+xxx = 001
    -------------
    16.Estonia --.--- xxx+000+xxx+000+xxx+000+000+xxx
    16.Kazachstan - xxx+000+000+000+xxx+xxx+000+000
    16.Słowacja -.-- xxx+xxx+xxx+000+xxx+xxx+xxx+000
    16.Korea -.-..-.- xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+000+000
    -------------
    00.Ukraina -....- xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+xxx
    00.Grecja -.-.-.- xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+xxx
    00.Szwecja -.-.- xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+xxx+xxx

    000 - bez pkt PŚ
    xxx - nie startowali

  • jozek_sibek profesor
    Puchar Narodów LGP w Hakubie

    Miejsca zawodników w piątkowym konkursie - 23.08.2013:

    1.POLSKA -.-..-.- 01 - 04 - 07 - 09 - 10 - 30 ---.---.--.---.--- 242 pkt
    2.Japonia ---.---- 05 - 06 - 12 - 19 - 22 - 26 - 27 - 28 - 29 - 142
    3.Słowenia -..-..- 08 - 11 - 16 - 17 - 18 - 20 - 23 -----.------ 117
    4.Szwajcaria ---- 02 - 24 --------.-------.------.--------.-------- 87
    5.Niemcy -------- 13 - 14 - 15 - 20 ------.-------.-------.------- 65
    6.Czechy -------- 03 ---------------.---------------.-------------- 60
    7.Kanada ---.---- 25 ---------------------.------------------------- 6
    ============
    13.Rosja --.--.--- 4 - bez pkt LGP
    14.USA --.-.-.-.-- 2 - bez pkt LGP
    0.Kazachstan ...- 2 - bez pkt LGP
    00.Słowacja --.-- 1 - bez pkt LGP
    0.Korea ---.--.--- 2 - bez pkt LGP
    -------------
    7.Francja -------- nie startuje
    9.Norwegia --.--- nie startuje
    10.Austria ------- nie startuje
    11.Włochy ---.--- nie startuje
    12.Finlandia ----- nie startuje
    15.Bułgaria -.-.-- nie startuje
    -------------
    00.Estonia ---.--- nie startuje
    --------------
    00.Ukraina -..-..- nie startuje
    00.Grecja -.-.-.-- nie startuje
    00.Szwecja -.-.-- nie startuje

  • jozek_sibek profesor
    Podium LGP 2013

    Indywidualnie po 5 konkursach:

    1.A.Wellinger -.-.-.-- 2 - 1 - 1
    2.K.BIEGUN --------- 1 - 0 - 0
    2.R.Freitag --.-.-.-.-- 1 - 0 - 0
    2.K.STOCH ----.----- 1 - 0 - 0
    5.M.KOT ------------- 0 - 2 - 0
    6.S.Ammann ---.---- 0 - 1 - 0
    6.A.Wank ---.---.---- 0 - 1 - 0
    8.R.Koudelka -.-.-.-- 0 - 0 - 1
    8.C.Kozisek --------- 0 - 0 - 1
    8.M.Neumayer ------ 0 - 0 - 1
    8.M.Pungertar --.-.-- 0 - 0 - 1
    -------------------
    Razem -----.---.----- 5 - 5 - 5


    Drużynowo - zawodnicy z konkursów indywidualnych.

    1.Niemcy ------------ 3 - 2 - 2
    2.POLSKA --.-.-.--.-- 2 - 2 - 0
    3.Szwajcaria -------- 0 - 1 - 0
    4.Czechy ------------ 0 - 0 - 2
    5.Słowenia --.-.-.-.-- 0 - 0 - 1
    -------------------
    Razem -----.---.----- 5 - 5 - 5

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w LGP 2013

    Miejsca Polaków poza "50" konkursów - odpadli w kwalifikacjach:

    55 miejsce - S.Hula --------- 17.08.2013 - Einsiedeln
    61 miejsce - B.Kłusek -.-.-.- 03.08.2013 - WISŁA
    66 miejsce - S.Hula --------- 15.08.2013 - Courchevel
    67 miejsce - K.Miętus ---.--- 15.08.2013 - Courchevel


    2 razy poza "30" - S.Hula
    1 razy poza "50" - B.Kłusek
    1 razy poza "30" - K.Miętus
    -------------------------
    4 razy poza "50" konkursów

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w LGP 2013

    Miejsca Polaków poza "30" konkursów:

    32 miejsce - K.Leja -.-.-.-.-- 03.08.2013 - WISŁA
    34 miejsce - P.Żyła -.-.-.-.-- 28.07.2013 - Hinterzarten
    35 miejsce - S.Hula --------- 03.08.2013 - WISŁA
    36 miejsce - K.Miętus ---.--- 28.07.2013 - Hinterzarten
    36 miejsce - K.Miętus ---.--- 03.08.2013 - WISŁA
    36 miejsce - K.Miętus ---.--- 17.08.2013 - Einsiedeln
    40 miejsce - K.Leja -.-.-.-.-- 23.08.2013 - Hakuba
    41 miejsce - A.Zniszczoł -..- 03.08.2013 - WISŁA
    44 miejsce - K.Murańka ....- 03.08.2013 - WISŁA
    47 miejsce - A.Zapotoczny . 03.08.2013 - WISŁA


    3 razy poza "30" - K.Miętus
    2 razy poza "30" - K.Leja
    1 razy poza "30" - P.Żyła
    1 razy poza "30" - S.Hula
    1 razy poza "30" - A.Zniszczoł
    1 razy poza "30" - K.Murańka
    1 razy poza "30" - A.Zapotoczny
    -------------------------
    10 razy poza 30 konkursów

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w LGP 2013

    Miejsca Polaków w "30" konkursów:

    01 miejsce - K.Stoch -....- 17.08.2013 - Einsiedeln
    01 miejsce - K.Biegun -.-- 23.08.2013 - Hakuba
    02 miejsce - M.Kot --.--.-- 03.08.2013 - WISŁA
    02 miejsce - M.Kot --.--.-- 17.08.2013 - Einsiedeln
    --------------
    04 miejsce - K.Stoch -....- 15.08.2013 - Courchevel
    04 miejsce - J.Ziobro --.-- 23.08.2013 - Hakuba
    05 miejsce - K.Stoch -....- 03.08.2013 - WISŁA
    06 miejsce - D.Kubacki ... 15.08.2013 - Courchevel
    07 miejsce - K.Biegun -.-- 03.08.2013 - WISŁA
    07 miejsce - K.Murańka ....- 23.08.2013 - Hakuba
    08 miejsce - K.Stoch -....- 28.07.2013 - Hinterzarten
    08 miejsce - J.Ziobro --.-- 15.08.2013 - Courchevel
    09 miejsce - A.Zniszczoł -..- 23.08.2013 - Hakuba
    10 miejsce - M.Kot --.--.-- 28.07.2013 - Hinterzarten
    10 miejsce - M.Kot --.--.-- 15.08.2013 - Courchevel
    10 miejsce - B.Kłusek ---- 23.08.2013 - Hakuba
    -------------
    11 miejsce - P.Żyła ---.--- 15.08.2013 - Courchevel
    12 miejsce - K.Biegun -.-- 28.07.2013 - Hinterzarten
    13 miejsce - D.Kubacki ... 28.07.2013 - Hinterzarten
    15 miejsce - J.Ziobro --.-- 17.08.2013 - Einsiedeln
    16 miejsce - P.Żyła ---.--- 03.08.2013 - WISŁA
    17 miejsce - P.Żyła ---.--- 17.08.2013 - Einsiedeln
    20 miejsce - D.Kubacki ... 17.08.2013 - Einsiedeln
    26 miejsce - D.Kubacki ... 03.08.2013 - WISŁA
    27 miejsce - B.Kłusek ---- 28.07.2013 - Hinterzarten
    28 miejsce - J.Ziobro --.-- 03.08.2013 - WISŁA
    30 miejsce - G.Miętus ....- 23.08.2013 - Hakuba

    4 razy w "30" - K.Stoch
    4 razy w "30" - M.Kot
    4 razy w "30" - D.Kubacki
    4 razy w "30" - J.Ziobro
    3 razy w "30" - P.Żyła
    3 razy w "30" - K.Biegun
    2 razy w "30" - B.Kłusek
    1 razy w "30" - K.Murańka
    1 razy w "30" - A.Zniszczoł
    1 razy w "30" - G.Miętus
    ---------------------------------
    27 razy w "30" konkursów

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2013-09-15 14:54:54 ***

  • jozek_sibek profesor
    Klasyfikacja generalna LGP 2013 - miejsca Polaków

    1 - konkurs indywidualny - 28.07.2013 - Hinterzarten
    2 - konkurs indywidualny - 03.08.2013 - WISŁA
    3 - konkurs indywidualny - 15.08.2013 - Courchevel
    4 - konkurs indywidualny - 17.08.2013 - Einsiedeln
    5 - konkurs indywidualny - 23.08.2013 - Hakuba

    2.Kamil Stoch ------.------- 08+05+04+01+00 =227 pkt
    3.Maciej Kot -----.----.----- 10+02+10+02+00 =212
    6.Krzysztof Biegun -.-.-.-.- 12+07+00+00+01 =158
    12.Jan Ziobro -------------- 00+28+08+15+04 =101
    17.Dawid Kubacki -.-.-.-.-- 13+26+06+20+00 = 76
    22.Piotr Żyła --------------- 34+16+11+17+00 = 53
    29.Klemens Murańka -.-.-- 00+44+00+00+07 = 36
    35.Bartłomiej Kłusek --.--- 27+61+00+00+10 = 30
    36.Aleksander Zniszczoł -- 00+41+00+00+09 = 29
    50.Grzegorz Miętus --.--.-- 00+00+00+00+30 = 01
    --------------
    00.Krzysztof Leja ----.----- 00+32+00+00+40
    00.Krzysztof Miętus -.-.-.-- 36+36+57+36+00
    00.Andrzej Zapotoczny .... 00+47+00+00+00
    00.Stefan Hula ------.------ 00+35+56+55+00

    00 - nie startował
    xx - dyskwalifikacja

    Kolejnośc zawodników bez pkt - średnia miejsc na 1 start.

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w LGP w Hakubie

    Miejsca Polaków oraz zdobyte pkt - piątek:

    1.K.Biegun ------- 1 =100 pkt
    2.J.Ziobro -------- 4 = 50
    3.K.Murańka ----- 7 = 36
    4.A.Zniszczoł -...- 9 = 29
    5.B.Kłusek --.--- 10 = 26
    6.G.Miętus ------ 30 = 01
    ------------
    7.K.Leja --.--.--- 40

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2013-09-15 14:52:36 ***

  • jozek_sibek profesor
    Pierwsze punkty LGP 2013

    Z 29 zawodników,którzy nie mieli pkt LGP 2013 w tym konkursie zdobyło je 12 skoczków:

    Miejsce i wyniki w konkursie:

    7.MURANKA Klemens -.-.-.-- 128.0m - 126.0m - 254.5 pkt
    8.POGRAJC Andraz ---.--.--- 127.5m - 124.5m - 250.7
    9.ZNISZCZOL Aleksander -- 131.0m - 119.0m - 249.7
    15.EISENBICHLER Markus .- 125.0m - 118.0m - 236.8
    16.KRANJEC Robert --------- 120.5m - 129.0m - 236.5
    19.SUZUKI Sho -------.------ 127.0m - 122.5m - 233.3
    20.LEYHE Stephan -----.----- 124.0m - 119.0m - 232.8
    20.TEPES Jurij ---.--.--.--.--- 127.5m - 117.0m - 232.8
    23.JUSTIN Rok ------.----.--- 120.5m - 120.0m - 224.3
    27.YUMOTO Fumihisa -.-.-.-- 124.0m - 112.0m - 211.0
    28.OKABE Takanobu -------- 120.5m - 111.0m - 207.4
    30.MIETUS Grzegorz -------- 121.0m - 108.0m - 198.2

    W wymienionej "12" są zawodnicy tylko 4 krajów:

    4 - Słoweńców
    3 - Polaków
    3 - Japończyków
    2 - Niemców

  • jozek_sibek profesor
    Nie zdobyli pkt LGP 2013/2014

    Z 19 zawodników,którzy mieli pkt LGP 2013 poza "30" konkursu znalazł się 1 skoczek:

    Z najlepszej "30" LGP 2013 odpadło 1, a z "50" odpadło 1 zawodników:

    25.A.Hajek ----- 35 pkt


    Miejsca i wyniki w konkursie:

    32.HAJEK Antonin - 117.5m - 106.0 pkt

  • jozek_sibek profesor
    Piątkowe skoki Polaków w Hakubie

    Miejsca Polaków w piątkowym konkursie:

    1.K.Biegun ------- 1 miejsce - awans z 8 pozycji po I serii
    2.J.Ziobro -------- 4
    3.K.Murańka ----- 7
    4.A.Zniszczoł -...- 9 - spadek z 1
    5.B.Kłusek --.--- 10
    6.G.Miętus ------ 30
    ------------
    7.K.Leja --.--.--- 40


    Odległośći Polaków w piatkowym konkursie:

    1.K.Biegun -.-.-- 130.0m - 128.5 pkt i 129.0m - 264.6 pkt
    2.J.Ziobro --.-.-- 132.0m - 132.7 pkt i 123.0m - 260.6
    3.K.Murańka -..- 128.0m - 127.4 pkt i 126.0m - 254.5
    4.A.Zniszczoł --- 131.0m - 133.3 pkt i 119.0m - 249.7
    5.B.Kłusek --.--- 128.0m - 129.4 pkt i 119.5m - 245.8
    6.G.Miętus ------ 121.0m - 113.7 pkt i 108.0m - 198.2
    ------------
    7.K.Leja --.--.--- 110.5m ... 97.0 pkt

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru:

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2013-09-15 13:29:19 ***

  • jozek_sibek profesor
    Piątkowe skoki Polaków w Hakubie

    Miejsca Polaków w pierwszej serii piątkowego konkursu:

    1.A.Zniszczoł -...- 1 miejsce
    2.J.Ziobro -------- 2
    3.B.Kłusek -.-..-.- 7
    4.K.Biegun ------- 8
    5.K.Murańka ----- 9
    6.G.Miętus ------ 25
    -------------
    7.K.Leja --.--.--- 40


    Odległośći Polaków w pierwszej serii piątkoego konkursu:

    1.A.Zniszczoł --- 131.0m - 133.3 pkt
    2.J.Ziobro --.-.-- 132.0m - 132.7
    3.B.Kłusek --.--- 128.0m - 129.4
    4.K.Biegun -.-.-- 130.0m - 128.5
    5.K.Murańka -..- 128.0m - 127.4
    6.G.Miętus ------ 121.0m - 113.7
    7.K.Leja --.--.--- 110.5m ... 97.0

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru:

  • jozek_sibek profesor
    Piątkowe skoki Polaków w Hakubie

    Miejsca Polaków w piątkowej serii próbnej:

    1.A.Zniszczoł -...- 4 miejsce
    2.K.Biegun ------- 5
    3.B.Kłusek -.-..-.- 9
    4.G.Miętus ------ 30
    5.K.Leja --.--.--- 34
    0.J.Ziobro --.-.-- nie startował
    0.K.Murańka -..- nie startował


    Odległośći Polaków w piątkowej serii próbnej:

    1.A.Zniszczoł --- 126.0m - 71.1 pkt
    2.K.Biegun -.-.-- 125.0m - 69.9
    3.B.Kłusek --.--- 123.0m - 68.6
    4.G.Miętus ------ 111.0m - 44.1
    5.K.Leja --.--.--- 109.5m - 41.6
    0.J.Ziobro --.-.-- nie startował
    0.K.Murańka -..- nie startował

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru:

  • jozek_sibek profesor
    Czwartkowe skoki Polaków w Hakubie

    Miejsca Polaków w 3 czwartkowych treningach:

    1.J.Ziobro --.-.-- 03 i 01 i 02 miejsce
    2.K.Biegun -.-.-- 02 i 07 i 06
    3.K.Murańka -..- 18 i 10 i 01
    4.B.Kłusek --.--- 23 i 21 i 14
    5.A.Zniszczoł --- 29 i 09 i 22
    6.K.Leja --.--.--- 21 i 14 i 40
    7.G.Miętus ------ 34 i 26 i 37


    Odległośći Polaków w 3 czwartkowych treningach:

    1.J.Ziobro --.-.-- 124.0m - 73.7 pkt i 123.5m - 74.5 pkt i 134.5m - 80.3 pkt
    2.K.Biegun -.-.-- 126.0m - 75.0 pkt i 121.0m - 67.1 pkt i 128.5m - 72.9
    3.K.Murańka -..- 113.5m - 59.6 pkt i 121.5m - 64.1 pkt i 135.5m - 81.1
    4.B.Kłusek --.--- 116.0m - 58.2 pkt i 118.5m - 54.8 pkt i 125.0m - 66.3
    5.A.Zniszczoł --- 105.5m - 52.7 pkt i 125.5m - 64.4 pkt i 119.5m - 60.7
    6.K.Leja --.--.--- 117.5m - 58.8 pkt i 122.0m - 63.0 pkt i 109.0m - 44.9
    7.G.Miętus ------ 111.5m - 49.1 pkt i 115.0m - 54.8 pkt i 111.0m - 46.3

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru:

  • jozek_sibek profesor
    Zabraknie ich w piątkowym konkursie LGP w Hakubie

    Z 48 zawodników zgłoszonych do konkursu,pierwszych 29 nie posiada pkt LGP 2013:

    Z 49 zawodników,którzy zdobyli pkt LGP 2013 do konkursu nie przystąpi aż 30 zawodników.

    Z najlepszej "10" LGP - brak 8,z najlepszej "30" - brak 18,a z najlepszej "50" - brak 30 zawodników.


    Miejsce i pkt w LGP 2013:

    1.A.Wellinger -..- 340 pkt
    2.K.STOCH ------ 227
    3.M.KOT -.-.-.-.-- 212
    4.R.Rreitag ------ 197
    5.M.Neumayer.... 172
    6.A.Wank ---.---- 143
    9.R.Koudelka -..- 109
    10.T.Hilde ----.---- 98
    -----------
    11.J.Ahonen -..-..- 96
    12.D.KUBACKI .... 76
    14.D.Kornilov -.-.- 58
    16.J.Matura ------- 57
    17.K.Geiger --.-.-- 56
    18.P.ŻYŁA --.--.--- 53
    20.L.Hlava -.-.-.-.- 46
    22.V.Descombes - 38
    26.P.Prevc -------- 32
    27.R.Velta --.-.-.-- 27
    -----------
    32.A.Kofler -.-.-.-- 21
    35.L.Asikainen -..- 18
    36.S.Freund -.-.-.- 15
    37.A.Bardal ---.--- 13
    38.S.Kraft --.--.--- 11
    39.D.Bresadola ---- 9
    39.M.Hayboeck ....- 9
    41.M.Fettner -.-.-.-- 6
    43.A.Morassi ------- 3
    45.A.Fannemel -.-.- 2
    45.P.Egloff --.-.--.-- 2
    48.V.Zografski --.-- 1

  • jozek_sibek profesor
    Wystartują w piątkowym konkursie LGP w Hakubie

    W 5 konkursie LGP 2013 w Hakubie wystartuje 48 zawodników,a 19 z nich ma pkt LGP 2013:

    Ilość zgłoszonych zawodników do konkursu,ilość punktujących w LGP 2013 oraz miejsca w LGP 2013:

    1.Japonia -.-.-.- 12 - punktowało 6 (07 - 23 - 23 - 31 - 43 - 45)
    2.POLSKA -.-..-.- 7 - punktowało 3 (14 - 19 - 42)
    2.Słowenia -..-..- 7 - punktowało 3 (07 - 33 - 33)
    4.Niemcy -------- 4 - punktowało 2 (28 - 48)
    5.Rosja ---------- 4
    6.Czechy -------- 3 - punktowało 2 (25 - 30)
    7.Szwajcaria ---- 2 - punktowało 2 (12 - 21)
    8.Kanada ---.---- 2 - punktowało 1 (29)
    9.USA ---.---.---- 2
    9.Kazachstan ...- 2
    9.Korea ---.--.--- 2
    12.Słowacja --.-- 1
    ============
    7.Francja -------- nie startuje
    9.Norwegia --.--- nie startuje
    10.Austria ------- nie startuje
    11.Włochy ---.--- nie startuje
    12.Finlandia ----- nie startuje
    15.Bułgaria -.-.-- nie startuje
    -------------
    00.Estonia ---.--- nie startuje
    --------------
    00.Ukraina -..-..- nie startuje
    00.Grecja -.-.-.-- nie startuje
    00.Szwecja -.-.-- nie startuje

  • jozek_sibek profesor
    Tak było rok temu w Hakubie - 26.08.2013 - II konkurs

    Miejsca Polaków w niedzielnym konkursie:

    1.D.Kubacki -.-.- 3 miejsce (awans z 11)
    2.B.Kłusek -..-..- 8 miejsce
    3.A.Zniszczoł -- 14
    ---------------
    4.K.Miętus -....- 35
    5.K.Biegun -.-.- 46 - ostatnie miejsce

    Odległości Polaków w niedzielnym konkursie:

    1.D.Kubacki .... 113.0m - 101.0 pkt i 127.0m - 229.4 pkt
    2.B.Kłusek --.-- 119.5m - 106.9 pkt i 115.5m - 222.7
    3.A.Zniszczoł -- 115.0m ... 99.4 pkt i 126.0m - 215.0
    --------------
    4.K.Miętus -....- 102.0m ... 78.7 pkt
    5.K.Biegun ------ 93.5m ... 63.5

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru:

  • jozek_sibek profesor
    Tak było rok temu w Hakubie - 25.08.2013 - I konkurs

    Miejsca Polaków w sobotnim konkursie:

    1.D.Kubacki -..-- 5 miejsce - awans z 13 miejsca
    2.B.Kłusek --.-- 14 - spadek z 7
    3.K.Miętus -....- 23
    ------------
    4.K.Biegun -.-.- 38
    5.A.Zniszczoł -- 43

    Odległości Polaków w sobotnim konkursie:

    1.D.Kubacki .... 120.5m - 115.2 pkt i 129.5m - 245.9 pkt
    2.B.Kłusek --.-- 120.5m - 117.7 pkt i 121.5m - 232.3
    3.K.Miętus -....- 115.0m - 104.2 pkt i 122.0m - 223.4
    ------------
    4.K.Biegun -.-.- 111.0m ... 96.1 pkt
    5.A.Zniszczoł -- 107.5m ... 91.0

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru:

  • jozek_sibek profesor
    Tak było 2 lata temu w Hakubie - 27.08.2013 - II konkurs

    Miejsca Polaków w sobotnim konkursie (drugi w Hakubie):

    1.P.Żyła --.--- 2 miejsce
    2.K.Miętus ...- 6
    3.T.Byrt -.-.- 11
    4.J.Ziobro ... 24


    Odległości Polaków w sobotnim konkursie:

    1.P.Żyła -...- 132.5m - 133.2 pkt i 128.0m - 262.3 pkt
    2.K.Miętus -- 126.5m - 122.2 pkt i 124.0m - 242.6
    3.T.Byrt -.-.- 127.0m - 121.0 pkt i 124.0m - 237.4
    4.J.Ziobro ... 117.0m ..- 98.3 pkt i 121.0m - 208.3

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru:

  • jozek_sibek profesor
    Tak było 2 lata temu w Hakubie - 26.08.2013 - I konkurs

    Miejsca Polaków w piątkowym konkursie:

    1.P.Żyła --.--- 2 miejsce
    2.K.Miętus -- 13
    3.T.Byrt -.-.- 15
    -----------
    4.J.Ziobro ... 31

    Odległości Polaków w piątkowym konkursie:

    1.P.Żyła -...- 127.5m - 127.9 pkt i 131.0m - 262.2 pkt
    2.K.Miętus -- 125.0m - 123.5 pkt i 124.5m - 247.0
    3.T.Byrt -.-.- 123.5m - 122.1 pkt i 124.0m - 244.1
    --------------
    4.J.Ziobro ... 117.0m - 106.7 pkt

    Poprawa miejsc w stosunku do I rundy - P.Żyła (o 7),K.Miętus (o 2) i T.Byrt (o 3).

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru:

  • jozek_sibek profesor
    Tak było 3 lata temu w Hakubie - 29.08.2013 - II konkurs

    Miejsca Polaków w niedzielnym konkursie:

    1.K.Stoch -....- 1 miejsce
    2.D.Kubacki ... 2
    3.R.Śliż --.--.-- 6
    4.S.Hula -....- 12
    5.M.Kot -..-..- 13


    Odległości Polaków w niedzielnym konkursie:

    1.K.Stoch -.-- 129.5m - 141.8 pkt i 130.5m - 282.3 pkt
    2.D.Kubacki - 129.0m - 141.0 pkt i 128.5m - 278.0
    3.R.Śliż -..-..- 127.5m - 127.9 pkt i 131.0m - 261.8
    4.S.Hula -....- 125.0m - 130.4 pkt i 120.5m - 253.1
    5.M.Kot -..-..- 125.5m - 128.7 pkt i 124.5m - 241.9

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru:

  • jozek_sibek profesor
    Tak było 3 lata temu w Hakubie - 28.08.2013 - I konkurs

    Miejsca Polaków w sobotnim konkursie:

    1.D.Kubacki ... 2 miejsce
    2.K.Stoch -....- 3
    3.M.Kot -..-..- 14
    4.S.Hula -....- 15
    5.R.Śliż -..-..- 20

    Odległości Polaków w sobotnim konkursie.

    1.D.Kubacki - 128.0m - 129.2 pkt i 131.0m - 270.0 pkt
    2.K.Stoch -.-- 127.0m - 129.4 pkt i 131.5m - 269.1
    3.M.Kot -..-..- 116.0m - 110.8 pkt i 127.5m - 237.9
    4.S.Hula -....- 117.5m - 111.8 pkt i 127.0m - 237.1
    5.R.Śliż -..-..- 111.0m - 100.8 pkt i 122.5m - 223.0

    Wyniki z uwzględnieniem belki startowej i siły wiatru:

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(12), 2013-09-14 11:17:24 ***

  • jozek_sibek profesor
    Sytuacja przed 5 konkursem LGP w Hakubie

    Ranking WRL - stan na 20.08.2013:

    Polacy "55" rankingu WRL - po 4 konkursach LGP 2013:

    2.K.STOCH -..-.- 1233 pkt
    8.M.KOT ---------- 822
    19.P.ŻYŁA -------- 555
    34.D.KUBACKI ..- 230
    46.K.MIĘTUS --.-- 103
    55.J.ZIOBRO -..-..- 62

    Rywale Polaków do "55" rankingu WRL:

    39.K.Geiger ------ 160
    40.R.Koudelka --- 149
    41.G.Deschwande.132
    42.D.Queck -..-..- 127
    43.S.Colloredo ..- 125
    44.M.Schmitt --.-- 124
    45.V.Descombes--123
    ---------------
    46.K.MIĘTUS --.-- 103
    ---------------
    47.A.Hajek --.-.-.-- 98
    48.J.Ahonen ------- 96
    49.J.Kobayashi -.-- 92
    50.M.Mechler ------ 81
    51.T.Naglic --.-.-.-- 76
    52.I.Rosliakov -.-.- 75
    53.C.Kozisek ------ 70
    54.L.Asikainen -...- 68
    --------------
    55.J.ZIOBRO -..-..- 62
    --------------

    Najbliżej "55" rankingu WRL:

    56.A.Romaszow -.- 61
    ----------------
    57.K.BIEGUN ------ 59
    ----------------
    58.R.Hrgota -.-.-.-- 55
    59.M.Boyd-Clowes..53
    60.K.Nurmsalu ....- 49
    61.K.Ito ------.----- 46
    62.P.Frenette --.--- 39
    62.B.Sedlak -.-..-.- 39
    64.J.Janda --------- 37
    65.Y.Watase ---.--- 34
    ------------
    66.S.HULA --------- 28
    ------------
    67.O.Muotka -.--.-- 27
    68.D.Wenig ---.---- 26
    68.K.Sakuyama -.- 26
    68.A.Pograjc -.-.-.- 26
    71.K-R.Elverum --- 25
    72.J.Happonen ....- 20
    72.M.Grigoli -.-.-.-- 20
    74.J.Damjan --.-.-- 19
    74.N.Dezman -.-.-- 19
    76.D.Judez --.-.-.-- 18
    --------------
    77.B.KŁUSEK ------ 17
    --------------
    78.A.Morassi -.-.-.- 15
    79.D.Bresadola ...- 14
    80.M.Kraus -.-.-.-.- 13
    81.I.Zazetdinov --- 10
    82.V.Swensen ------ 9
    -------------------
    83.A.ZNISZCZOŁ ... 8
    91.K.MURAŃKA --.-- 6

  • jozek_sibek profesor
    Sytuacja przed 5 konkursem LGP w Hakubie

    Ranking WRL - stan na 20.08.2013:

    Ilość zawodników w ,,55,, rankingu WRL - po 4 konkursach LGP 2013:

    1.Niemcy -.-.-.- 9
    2.Austria ---.--- 8
    3.POLSKA -.-.-- 6
    3.Słowenia -.-.- 6
    3.Norwegia ....- 6
    6.Japonia -..-..- 5 - spadek o 2 zawodników w stosunku na koniec VII periodu
    6.Czechy -.-.-.- 5 - awans o 1
    8.Rosja --.-.-.-- 3
    9.Szwajcaria ... 2
    9.Finlandia --.-- 2 - awans o 2
    11.Bułgaria ---- 1
    11.Włochy -....- 1
    11.Francja ----- 1 - spadek o 1
    --------------------
    00.Estonia -....-


    Miejsca w "55" rankingu WRL:

    1.Niemcy -.-.-.- 04 - 05 - 07 - 14 - 21 - 39 - 42 - 45 - 50
    2.Austria ---.--- 01 - 17 - 20 - 24 - 31 - 33 - 36 - 37
    3.POLSKA -.-.-- 02 - 08 - 19 - 34 - 46 - 55
    3.Słowenia -.-.- 09 - 11 - 12 - 18 - 38 - 51
    3.Norwegia ....- 03 - 06 - 10 - 22 - 23 - 25
    6.Japonia -..-..- 13 - 27 - 28 - 30 - 49
    6.Czechy -.-.-.- 15 - 31 - 40 - 47 - 53
    8.Rosja --.-.-.-- 26 - 29 - 52
    9.Szwajcaria ... 16 - 41
    9.Finlandia --.-- 48 - 54
    11.Bułgaria ---- 32
    11.Włochy -....- 41
    11.Francja ----- 46
    --------------------
    00.Estonia -....-

  • jozek_sibek profesor
    Sytuacja przed 5 konkursem LGP w Hakubie

    Ranking WRL - stan na 20.08.2013:

    Polacy w ,,55,, rankingu WRL - po 4 konkursach LGP 2013:

    2.K.STOCH -..-.- 1233 pkt
    8.M.KOT ---------- 822
    19.P.ŻYŁA -------- 555
    34.D.KUBACKI ..- 230
    46.K.MIĘTUS --.-- 103
    55.J.ZIOBRO -..-..- 62

    Polacy poza ,,55,, rankingu WRL:

    57.K.BIEGUN ------ 59
    66.S.HULA ----.---- 28
    77.B.KŁUSEK ------ 17
    83.A.ZNISZCZOŁ ..- 8
    91.K.MURAŃKA ----- 6

  • bunny weteran
    @Tim

    Jeśli poprzednie lato było słabe, to zima była katastrofalna. Mieliśmy dwóch zawodników w czołowej "10" i 4 miejsce w PN. Stosunkowo słabiej jak w poprzednich latach, ale i tak lepiej jak najlepsza zima. No właśnie. Wszyscy traktują lato luźno. Oczywiście poza naszymi, bo jak inaczej nazwać fakt, że mają stosunkowo wysoką formę względem rywali?

    @piotr186n
    Małysz jeździł, bo nawet w słabszej dyspozycji był lepszy niż nasz szósty skoczek. Oczywiście, że trudno sobie wyobrazić, że Stoch z Kotem nie będą się mieścić do czołowej piątki, ale jest to możliwe, więc nie ma pewności, że ta dwójka pojedzie.

    @pepeleusz
    No tak, tyle że Murańka wg Twojej oceny ma duże szanse na pojechanie, a Zniszczoł malutkie. To mnie zaskakuje. Btw. co ma wczorajszy konkurs do szans wyjazdu na IO?

  • pepeleusz profesor

    Stoch jest jedynym niby 100 % kandydatem, ale 5 % każdemu odpada na kontuzje. Tfu ftu odpukać.
    Zniszczołowi i Murańce poodejmowałem po kilka procent po wczorajszym konkursie.
    Biegun zaś dostał i tak więcej procent niż przeczuwam, bo chciałem bardziej obiektywnie oszacować prawdopodobieństwo niż uwzględnić subiektywne przeświadczenie, że nie pojedzie.

  • piotr186n doświadczony
    bunny

    Jak nie złapią jakiś kontuzji to pojadą, Małysz tez niby mógłby nie jechać na MŚ czy IO ze względu na słaba formę a jeździł zawsze niezależnie od dyspozycji. I trudno sobie wyobrazić żeby Stoch z Kotem mogli mieć zimą tak słaba formę ze znalazłoby się 5 Polaków w lepszej dyspozycji.

  • Tim doświadczony
    bunny

    W poprzednim roku lato mieliśmy słabe...To jest zbyt duże uproszczenie, że dobre lato gwarantuje złą zime.W zimie jest większa rywalizacja.Poza tym nikt nie szykuje formy na lato bo to troche inne skoki niż zimą.

  • bunny weteran
    @pepeleusz

    Ciekawe zestawienie. Rozumiem, że wg Ciebie Biegun już wystrzelał się, ale dlaczego Zniszczoła tak słabo oceniasz? Formy w lecie nie ma, więc teoretycznie może się liczyć w walce o IO.

  • bunny weteran

    Wyniki kapitalne, szkoda tylko że to lato, czyli standardowo w naszym wykonaniu. X sezon z rzędu trenerzy nie wyciągają wniosków.

    @piotr186n
    Skąd wiesz, że Stoch i Kot pojadą na IO? Jak będzie pięciu Polaków w lepszej dyspozycji to nie pojadą, a przynajmniej nie powinni.

  • REM stały bywalec

    Oczywiście liczę głęboko że Piter będzie w Soczi w megaformie i jakieś mega czarne scenariusze się nie sprawdzą. Najważniejsze, że wreszcie jest wewnętrzna rywalizacja i nikt niczego za darmo nie dostanie. Ale nawet nie można wykluczyć takiej sytuacji: Biegun jest w świetnej formie, a Piter w średniawej i jak to on w średniawce nie może się wpasować w obiekt w Soczi, skacze słabiej w treningach od Bieguna. Co wtedy? Doświadczony Żyła bez błysku, czy młodziak na fali. Co zrobi Kruk? Dla mnie to są cudowne dylematy, bo skokami interesuję się od bardzo dawna i nigdy takich rozważań się nie snuło. Nie marzyło się, że może być tak jak teraz.

  • pepeleusz profesor
    soczi

    1.Stoch 95 %
    2.Kot 91 %
    3.Żyła 88 %
    4.Kubacki 66 %
    5.Murańka 55 %
    6.K.Miętus 44 %
    7.Zniszczoł 18%
    8. Biegun 15 %
    9.Hula 13 %
    10.Ziobro 6%
    11. Leja 3 %
    12. Klusek 3%
    13.G.Miętus 2%
    14.Rutkowski 1%

  • EmiI profesor
    @dervish

    Hula ze statystycznego punktu widzenia to pewniak na igrzyska. Nie odpuścił żadnej wielkiej imprezy od MŚ w lotach 2006! 10 imprez z rzędu. Czasami trochę na bakier z formą.

  • dervish profesor
    Piotr186n

    Zapomnaiłeś wlączyć do grona bardzo poważnych kandydatów na igrzyska Krzysztofa Miętusa.

    Nie zamykałbym furtki równiez przed Hulą.

    @REM

    Ja również uważam, że są spore szanse na to, ze któryś z juniorów dostanie szansę wyjazdu na igrzyska. Wszystko w ich nogach i głowach. Po prostu swoimi wynikami muszą udowodnić, że im się to należy. Żeby wygryźć kogoś z żelaznego składu nie wystarczy mu dorównać, trzeba być od niego lepszym. Taka jest kolej rzeczy, bo na igrzyskach przede wszystkim liczy się rutyna a nie młodzieńcza fantazja. Osobiście nie miałbym nic przeciwko temu żeby któryś z naszych juniorów załapał się przynajmniej do jednego konkursu IO.

  • EmiI profesor
    @Boy

    A ja znowu przecierałem oczy ze zdumienia, widząc że trener nie obniża Jankowi belki. Miał swego rodzaju szczęście że dostał w tym skoku plusowe punkty, bo gdyby mu zawiało pod narty jak poprzednikom mógłby być drugi upadek. No i z obniżonego rozbiegu mógłby lepiej wylądować i nawet wygrać.

  • Boy profesor

    Janek można powiedzieć przegrał dzisiejszy konkurs przez brak telemarku w pierwszym skoku, bo mimo że w drugiej serii ta odległość nie była rewelacyjna, to punkty były niezłe. Gdyby zrobił telemark przy 132 m mógłby wygrać konkurs. Ale już nie ryzykował po tym co było w trzecim treningu.

  • Kamila_fanka początkujący

    Gratulacje dla Bieguna! Myślę, że Zniszczoł i Ziobro muszą trochę popracować nad psychiką i wszystko będzie dobrze;) a co do Ammanna, to myślę, że może jeszcze czasem odzyskać formę i pokazać na co go stać...

  • anonim

    Kazoyushi funaki zaliczył dziś 72 występ w LGP.Wiecej wystepów od niego mają tylko
    Noriaki Kasai Japonia 92
    Simon Ammann 78
    Andreas Küttel 73

  • Boy profesor

    Wielu a właściwie większość powiedziałaby, że Sarah Hendrickson na pewno przywiezie medal z Soczi. A wygląda na to, że prawdopodobnie nie będzie mogła wówczas skakać przez kontuzję, którą złapała. Także nikt nie może być pewnym wyjazdu, a na pewno nie możemy o tym mówić wiele miesięcy przed imprezą.

  • anonim
    Miejsca Funakiego w klasyfikacji gen LGP

    1995 ? 2.
    1996 ? 8.
    1997 ? 5.
    1998 ? 2.
    1999 ? 7.
    2000 ? 6.
    2001 ? 15.
    2002 ? 14.
    2003 ? 54.
    2004 ? 22.
    2009 ? 23.
    2010 ? 61.
    W 1994 i 1995r liczono punkty tak jak w TCS

  • piotr186n doświadczony

    Cóz na pewno jest pewny start Kamila Stocha i Macieja Kota na igrzyskach, walka toczy się o te 2-3 pozostałe miejsca, a chętnych na nie jest 7 zawodników (Żyła Ziobro,Zniszczoł,Murańka,K.Miętus,Kubacki i Biegun)

  • REM stały bywalec

    Dervish - najpierw twierdzisz,że przesadzam, by dodać, że ... pojadą wówczas najlepsi i nie ma co gdybać, bo można łatwo chybić ;D. Prawda jest taka, że mamy w końcu wybór, a z tym "żelaznym składem" z Predazzo to ty przesadziłeś, bo nie mówiąc o Dawidzie, ale nawet co do Piotrka nie można mieć pewności czy akurat doła nie złapie nieszczęśliwie w tym czasie.

  • anonim

    A nikt nie wspomniał o kazoyushim funakim.Ten najbardziej ututyłowany zawodnik po Masahiko Haradzie zajoł 37 miejsce.Szacowałem tak 27-30.Szkoda że nie skacze teraz Adam.Wtedy zima byłaby nasza i nie tylko

  • EmiI profesor
    @dervish

    Tak drużyna olimpijska liczy 5 skoczków. 4 z nich wystąpi w każdym z trzech konkursów. Na igrzyska nie pojedzie 6 zawodników. Jest ustalony maksymalny limit na 5. I to tylko dla wybranych ekip.

  • piotr186n doświadczony
    Emil

    No na pewno mając trzy nazwiska które wymieniasz to statystycznie przynajmniej jeden powinien "wypalić" z formą. Po za tym możliwe ze na Igrzyska pojedzie 6 zawodników, 2 w charakterze rezerwy,

    Widać ze Kruczek będzie miało kłopot wyboru (kogo wsiąść na IO) ale nie z powodu braku wyboru ale z powodu nadmiaru bogactwa:) Słodki problem to:)

  • dervish profesor
    @Emil

    No to wychodzi na to że według Ciebie druzyna liczy 5 skoczków.

    Powtórzę, moim zdaniem w drużynie wystąpi najlepsza i najsolidniejsza czwórka na jaką będzie nas stać.

    Na dzień dzisiejszy trudno powiedzieć czy skład drużyny ulegnie zmianie czy nie, ale gdybym był trenerem (a na szczęście nie jestem) to na zmianę w składzie drużyny na najważniejszą imprezę 4-lecia zdecydowałbym się tylko wówczas jeżeli byłbym pewien ze zastępca jest dużo lepszy i solidniejszy od sprawdzonego i doświadczonego w bojach zastępowanego. Konkurs olimpijski wiąże się z olbrzymia presją, nie wiem czy którykolwiek z juniorów będzie w stanie te presje wytrzymać, Odpowiedź da nam nadchodzący sezon zimowy. Trenerzy raczej nie będą ryzykować wstawianiem do druzyny nieprzewidywalnego i niestabilnego młodzika jeżeli alternatywa dla niego będzie sprawdzony i stabilnie skaczący "weteran". Bo korzystniej liczyć na dwa pewne dobre skoki niz jeden bardzo dobry i być może jeden zepsuty,

  • EmiI profesor
    @dervish

    A mi się to całkiem prawdopodobne wydaje że ktoś z juniorów (a bardziej z trójki Murańka, Biegun, Zniszczoł) może wypalić na poziom by pojechać na igrzyska i wystąpić w drużynówce. U nich musi następować naturalny progres. Kto wie czy nawet dwóch z tego grona nie wystartuje bo dla mnie tylko trzy nazwiska są pewne. Stoch, Kot, Żyła.

  • dervish profesor
    @REM

    Nie przesadzaj bo zbankrutujesz.
    Jeżeli nie zajdzie jakieś trzęsienie ziemi to drużyna wystąpi w takim samym składzie jak na zeszłorocznych MŚ.

    A żeby nie bawić się w jasnowidza bo łatwo tu trafić kulą w płot to można być pewnym ,ze do drużyny zostanie powołana najmocniejsza czwórka na jaką wówczas będzie nas stać

  • EmiI profesor
    @dervish

    Pamiętaj że to obecne roczniki 93-94 uchodziły za "złotą generację" przyszłych Małyszów, którzy zaczęli trenować w trakcie małyszowego "boomu". Zawodnicy starsi jako dzieci, czy nawet juniorzy za tak zdolnych nie uchodzili. Więc możliwe że za 2 lata całkowicie zmieni się układ sił w polskich skokach, a wyniki będą jeszcze lepsze, łącznie z walką o wygranie PN.

  • dervish profesor

    Na obecną formę naszej młodzieży trzeba patrzeć majac na uwadze fakt, ze czołówka dzisiejszego konkursu (Ziobro, Amman Kozisek) w pełnej letniej (a mimo wszystko kadłubkowej) obsadzie to w zasadzie pierwsza połówka drugiej dziesiątki.

    Trudno na chwile obecną prognozować jak przełoży się to wszystko na sezon zimowy, gdy wiadomo ze w rywalizację włączą się Austriacy, Słoweńcy, Norwegowie i Japończycy.

    Nie wiemy czy na przykład: Ziobro i Biegun na chwilę obecną osiągnęli szczyt swoich możliwości w tym sezonie, czy jest to tylko tylko pewien etap na drodze do właściwego szczytowania planowanego na zimę.

    Jeżeli to co prezentują obecnie jest bliskie ich optimum przewidzianego na ten sezon, to możlwe jest i to że taka sama forma w zimę da im miejsca dopiero w 3 dziesiątce PŚ. (może troszkę wyżej nawet)

    Na chwlę obecną, mamy dosyć duże spłaszczenie wyników wewnątrz naszej kadry. Ale o ile o młodzieży można powiedzieć że jest bliska szczytu to seniorzy od Stocha poczynając na Żyle, Miętusie i Huli kończąc na pewno maja jeszcze duże rezerwy jeżeli chodzi o to czego można się po nich spodziewać zimą.

    Czy tak jest w istocie przekonamy się za jakieś dwa trzy miesiące. Moim zdaniem dopiero wówczas wykrystalizuje się właściwa hierarchia w naszej kadrze.

    Jeżeli dajmy na to: Biegun i Ziobro zimą nie będą zajmowali miejsc w okolicach pierwszej 15 PŚ to nie będzie to oznaczało, ze "wyprztykali" się latem i błędów szkoleniowych, bo można spodziewać się, że skoki na obecnym wysokim poziomie w pełnej obsadzie zimowego PŚ nie gwarantują im, aż tak dobrych miejsc jak niektórym kibicom się obecnie wydaje.

    Oczywiście mogę się mylić i nawet chciałbym się mylić, bo to by oznaczało, ze dochowaliśmy się kolejnych geniuszy, być może nawet na miarę wielkiego Adama.

  • Boy profesor

    Nie wiem jak w ogóle można mieć pretensje do Krzyśka Lei. On tego lata zrobił i tak ogromny postęp, dobrze punktował w PK, ociera się o punkty w LGP. On też zdaje się bardzo urósł od momentu kiedy np. skakał 116 m w Szczyrku. Ma jeszcze czas, bo jest naprawdę młody, a to że dostaje szansę startu w LGP, podczas gdy mamy naprawdę bogactwo zawodników świadczy o tym, że będą z niego ludzie.

  • Boy profesor

    Dla tych co krytykują świetne wyniki naszych chłopaków latem. Owszem najlepiej by było gdybyśmy mieli podobne wyniki zimą. Ale jeśli już startujemy to chyba warto się pokazać z dobrej strony, prawda? Gdybyśmy zamiatali ogony tak jak za starych czasów to dopiero byłoby narzekanie. Po coś jednak te konkursy są organizowane, nawet latem. Jeśli nasi mają formę to niech się pokażą z dobrej strony. Punkty przecież są liczone do rankingu WRL, a pieniądze za wyniki także są wypłacane, także nie są to zawody o pietruszkę. Decydują także o limitach na zimę, więc nie wiem o co chodzi niektórym.

  • Boy profesor

    Skoro Kozisek zdołał dzisiaj stanąć na podium w LGP to jestem przekonany, że Janda mógłby walczyć w Hakubie i wygrane, jeśli by przyjechał, a nie wiadomo dlaczego go nie ma. Widzimy (przynajmniej latem), że najlepsi zawodnicy z PK mogą rywalizować o najwyższe pozycje w zawodach najwyższej rangi. Zimą wygląda to zupełnie inaczej, dlatego poziom letnich skoków nie jest zbyt wysoki jakby na to nie patrzeć.
    W każdym bądź razie gratulacje dla Bieguna i reszty Polaków, bo skakali świetnie i ich wyniki są imponujące. Bo wystarczy sobie przypomnieć te same konkursy w Hakubie latem kilka lat wstecz i wtedy nawet w słabo obsadzonych konkursach nasza kadra B ledwo zdobywała punkty, poza Śliżem, dla którego Hakuba to chyba najlepsza skocznia na świecie.

  • Zwei doświadczony

    Kot w sezonie 12/13 pokazał, ze super forma latem może przełożyć się na niezłą zimą. teoretycznie zmienili program przygotowań, który w tym pomógł. mniej więcej podobnym programem przygotowań pewnie lecą teraz wszystkie kadry skoro było widać tego efekty, więc wierzę, że zimą nie będzie kompletnego zaniku formy letniej.

  • EmiI profesor
    @gina

    Nie tylko nie musi ale wręcz nie powinna. Wahania formy u zawodników z czołówki powinny falować na poziomie miejsc 1-15, z drugiej dziesiątki 15-30 itd. Jak zawodnik co latem staje na podium a potem zimą, ledwo zdobywa punkty K, to znaczy że został zawalony okres w jakiś sposób okres przed samą zimą. Niektórzy mówią że dobra forma late wynika z tego że nasi skaczą na świeżości kiedy inni trenują. Na świeżości można 2 tygodnie skakać, a nie 3 miesiące...

  • gina profesor
    starysceptyk

    Zgadzam się, każdy zawodnik jest inny, inne są okoliczności, rozwój kariery itp.... myślę, że my mamy obawy bo było tak, że nasi świetnie skakali latem, wszyscy sobie ostrzyli zęby na zimę i ...było wielkie rozczarowanie. Stąd chyba takie obawy.... a przecież forma aż tak bardzo nie musi falować - Himalaje latem i depresja zimą...

  • anonim

    Dobry konkurs, troche emocji, nie żałuję, że powstałem, by zerknąć.
    Biegunowi wrożę w zimowej generalce #4 miejsce wsrod naszych, no chyba, że Żyła się zagubi ;). Jednak liczę na podmianę Krzyśków w drużynówkach, bo Biegun juz w poprzednim sezonie się wyróżniał, teraz powoli udowadnia, że zasługuje na poświęcenie mu uwagi. Stoch też zaczynał od zwycięstw w LGP.. :)
    Pozdrawiam.

  • starysceptyk doświadczony

    gina
    Tym wpisem to się trochę nabijałem z pelepeusza, który tak się boi dobrych skoków latem jak diabeł święconej wody.
    Forma latem ma wpływ na zimę, to oczywiste, ale to nie jest prosta zależność. A na pewno nie jest tak, że dobra forma latem to słabe skakanie zimą. To zależy od kilku czynników, od zawodnika, od trenera. Np młody zawodnik, jak Biegun, nie zniesie zimą tak silnych obciążeń fizycznych i niczym nas pozytywnie zimą nie zaskoczy, Może tak być ale nie koniecznie.

  • anonim
    dervish

    Gratulacje-z dużą przyjemnoscia czytam Twoje rzeczowe
    i stonowane wypowiedzi z którymi się w duzej mierze się zgadzam.
    Odnośnie dzisiejszego konkursu-uważam ,że chłopaki
    wystąpili fantastycznie.Jasne ,żal tych kilku metrów Zniszczoła
    i Ziobry w 2-giej serii ale miejsca i tak świetne.Z dużym optymizmem oczekujemy jutrzejszego konkursu. Przecież
    to 2-gi garnitur naszych skoczków a leją towarzystwo niesamowicie!
    Aktualnie bity tuzin naszych zawodników ma wielkie sznse na 30-kę
    a połowa z nich spore aby bić się o podium przy pełnej obsadzie zawodów.
    Wielkie gratulacje dla trenerów .Kruczek ,Mateja a nizej Pan Szturc wynikami zapracowali na miano waskiej czołowki w swoim fachu na świecie. Wielkie dzieki dla nich.
    Sporo było marudzenia na sposób prowadzenia wielu naszych
    juniorów,marnowanie talentów itp. A tu proszę-idą pełną ławą.
    I jeszcze jedno. Oczywiście istnieje obawa czy kolejne szczyty formy przyjda zimą i na Soczi. Wszelkim malkontentom napiszę jeszcze wieksza byłaby gdyby nasi dzisiaj wlekli ogony.
    Teraz mamy wspaniałe emocje i dobrą zabawę.
    Dzięki i jeszcze raz gratulacje.

  • gina profesor
    starysceptyk

    A może zawalili skoki z innego powodu? Może z powodu miejsca jakie zajmowali po I serii? Zjadła ich trema może? I dlatego powinni startować latem - bo mogą się nauczyć, czy uczyć jak sobie z tym radzić, gdy już się trafi tak wysoko pi I serii.... To też ważne doświadczenie

  • starysceptyk doświadczony

    Konkursy Letniej Grand Prix w których Polacy zdobyli największą ilość punktów, dziesięć najlepszych konkursów.
    Dzisiejszy na 3 miejscu

    1. 20.08.2010 Wisła (Polska)..................314 pkt (Adam Małysz - 1, Kamil Stoch - 2, Dawid Kubacki - 5, Stefan Hula - 7, Krzysztof Miętus - 9, Marcin Bachleda - 13, Rafał Śliż - 27)

    2. 29.08.2010 Hakuba (Japonia)..............262 pkt (Kamil Stoch - 1, Dawid Kubacki - 2, Rafał Śliż - 6, Stefan Hula - 12, Maciej Kot - 13)

    3. 23.08.2013 Hakuba (Japonia)..............242 pkt (Krzysztof Biegun - 1, Jan Ziobro - 4, Klemens Murańka - 7, Aleksander Zniszczoł - 9, Bartłomiej Kłusek - 10, Grzegorz Miętus - 30)

    4. 17.08.2013 Einsiedeln (Szwajcaria).....221 pkt (Kamil Stoch - 1, Maciej Kot - 2, Jan Ziobro - 15, Piotr Żyła - 17, Dawid Kubacki - 20)

    5. 21.08.2010 Wisła (Polska)...................208 pkt (Kamil Stoch - 1, Adam Małysz - 4, Dawid Kubacki - 6, Krzysztof Miętus - 14)

    6. 1.10.2010 Liberec (Czechy).................202 pkt (Adam Małysz - 1, Kamil Stoch - 3, Rafał Śliż - 11, Łukasz Rutkowski - 14)

    7. 27.07.2012 Wisła (Polska)..................198 pkt (Maciej Kot - 1, Kamil Stoch - 7, Bartłomiej Kłusek - 13, Dawid Kubacki - 15, Piotr Żyła - 16, Krzysztof Biegun - 20)

    8. 15.08.2010 Einsiedeln (Szwajcaria).....192 pkt (Adam Małysz - 2, Maciej Kot - 3, Dawid Kubacki - 7, Stefan Hula - 15)

    9. 9.08.2010 Hinterarten (Niemcy)..........190 pkt (Adam Małysz - 1, Dawid Kubacki - 6, Maciej Kot - 10, Stefan Hula - 11)

    10. 28.08.2010 Hakuba (Japonia).............185 pkt (Dawid Kubacki - 2, Kamil Stoch - 3, Maciej Kot - 14, Stefan Hula - 15, Rafał Śliż - 20)

  • dejw profesor
    lista na jutro

    Ponieważ Japończycy wykorzystali krajówkę, na jutrzejszej liście zaledwie 42 skoczków. Nie będzie Okabe i Funakiego, a całą stawkę zamyka Biegun.
    Wobec takiej ilości trudno nie oczekiwać kompletu Polaków w drugiej serii.

    http://www.fis-ski.com/pdf/2014/JP/3742/2014JP3742SLR1.pdf

  • dejw profesor
    @marek

    Masz rację, też irytuje mnie brak wyświetlania punktów za wiatr zaraz po skoku. Wtedy można sobie było szybko przeliczyć które miejsce zawodnik może mniej więcej zająć, a teraz trzeba czekać aż do zsumowania wszystkich wyników. Mam nadzieję, że w zimie będzie już tak jak rok temu.

  • dejw profesor
    @dervish

    Zgadza się, młodzież szturmuje ;) Oprócz Bieguna, najbardziej dziś zaimponował mi Klimek, dwoma równymi dalekimi skokami. Jak pisałem gdzieś niżej w obu skokach został za nisko oceniony przez co stracił jedną, może dwie pozycje. Olek niestety nie wytrzymał po raz kolejny presji, i on i Bartek są jeszcze strasznie nierówni. Ale duży plus oczywiście za lokaty w "10". Może jutro będą troszkę wyżej? Szczerze im tego życzę. A przede wszystkim dwóch równych i dalekich skoków.
    Tak, taka rywalizacja bardzo cieszy :) Bardzo przyjemnie ogląda się taką walkę. A mi osobiście daje też pewną złośliwą satysfakcję - dzięki takiemu postępowi naszych juniorów, na wycieczki, nawet na CoC przestaną raz na zawsze jeździć absolutnie najsłabsi polscy skoczkowie ostatnich lat, czyli J. Kot i Zapotoczny.

  • lol doświadczony

    Nowość
    Berkutschi opublikowało dokument, gdzie znajdują się szczegółowe oceny skoczków przez sędziów. Taka ciekawostka :)
    berkutschi.com/de/front/attachments/download/1011

  • anonim
    Polskie skoki

    Wiem, że wielu skoczków tu nie ma i że to LGP
    ALE
    to co dzieje się z polskimi skokami to fenomen jest obecnie!

    Mamy piątke juniorów którzy mogą być i są po prostu mocni.
    Do tego kadra A.

    Ciekawe czy mamy mocnych mlodzikow bo tutaj wiedzy nie ma. Jesli tak to swietlana przyszlosc :-) Polska potega skokow :-)

  • dervish profesor
    dejw

    dzisiejsze obfite punktowanie w WRL jest może nawet cenniejsze od zwycięstwa indywidualnego. Jak słusznie zauwazyłeś dzisiejszy konkurs w praktyce zagwarantował Polsce na cała zimę maksymalną mozliwą kwotę startową w konkursach PŚ. W temacie Limitów pozostanie naszym jedynie bójka o siódme miejsce z Puli PK. :)

    Te limity bardzo cieszą, zwłaszcza w kontekscie szerokiej ławy młodych zgłaszajacych akces do kadry A. Kazde dodatkowe miejsce w konkursach PŚ i PK jest bardzo wazne bo starty w tych konkursach pozwolą na dalszy planowy rozwoj naszych talentów.

    Sam wynik dzisiejszego konkursu bardzo pokrzepiający. Jestem zadowolony nie tyle ze zwycięstwa ile z powrotu do dobrego skakania Zniszczoła i Murańki a także Kłuska.

    Na tę chwilę Ziobro i Biegun zdecydowanie góruja nad kolegami i to oni sa najpoważniejszymi kandydatami do awansu do Kadry A. Ziobro juz w niej prawie jest. Ale nie wiadomo jak będzie we wrześniu.

    Czuję, ze do rywalizacji ostro włączą się Olek i Klimek a może i Bartek. Taka zdrowa rywalizacja może tylko cieszyć. Powinna ona zdecydowanie podnieść poziom naszego zaplecza które będzie startowało w PK. A wyniki w PK będą ważne w kontekście wspomnianej wcześniej walki o dodatkowe 7 miejsce w kwocie na PŚ.

  • anonim
    przepraszam za off-topic

    proszę uzupełnić zaległości w sylwetkach skoczków. Nie chodzi mi tylko o Shimizu czy Deschwandena, ale jak najwięcej jak się da, w tym młodszych Polaków typu Leja, Ruda czy Kantyka

  • tomek20 weteran

    Brawa dla Krzyśka, wielki gratulacje. Stawka może i okrojona ale i tak ogromny sukces. Szkoda trochę drugich skoków Ziobry i Zniszczoła, ale i tak ładne wyniki.


    Już teraz strasznie mnie denerwuje to, że nie pokazują punktów za wiatr przy wyświetlaniu odległości. Jeżeli tak samo będzie zimą to tragedia...

  • anonim
    punkty za wiatr

    Oglądałem dzisiejszy konkurs oraz wcześniejsze z cyklu LGP - Hinterzarten i Wisłę i denerwuje mnie to, że punkty za wiatr i belkę pokazywane są dopiero na końcu pod notami i są mało widoczne. Podczas sezonu zimowego punkty za belkę były pokazywane przed skokiem przy sylwetce skoczka, punkty za wiatr tuż po skoku przy odległości, a na końcu pod notami były pokazywane jeszcze raz razem z punktami za belkę. Tego lata widać tylko to ostatnie. Moim zdaniem wtedy konkurs był dużo bardziej czytelny i mam nadzieję, że to zmienią tak jak było przedtem. A co wy sądzicie na ten temat?

  • Major_Kuprich profesor
    Jutro Biegun może awansować na 2 miejsce w LGP !

    Wystarczy, że zajmie 2 miejsce, a przy jego formie, jest to bardzo możliwe!
    Straty do prowadzącego Wellingera można odrobić w Rosji i Kazachstanie, zależy czy Biegun tam pojedzie / i czy Wellingera zobaczymy /

  • EmiI profesor

    Zdaniem niektórych szczyt formy jest gorszy jak absolutne bulenie. Nic głupszego nie słyszałem. Szczyt formy i letnie wymiatanie świadczy o technice bliskiej perfekcji i nawet jak się pojawi dołek nie powinien być on bardziej radykalny niż spadek o 10-15 pozycji przy takiej samej obsadzie, a kolejna górka powinna być mniejsza (w końcu absolutny szczyt formy już był) ale dalej to będą bardzo dobre skoki. Natomiast bulenie świadczy o całkowitym pogubieniu techniki, i najpierw trzeba ją odnaleźć co często się latami nie udaje, a potem myśleć o jakiś szczytach czy dołkach.

  • Okabe początkujący

    Kasai otarł się o podium i szkoda, że się na nim nie znalazł. Bardzo dobra postawa Okabe, którego stać na więcej. Ciekawe jak by potoczył się konkurs, gdyby były lepsze warunki atmosferyczne.

    Po cichu liczyłem na polskie podium, ale niestety się nie udało. Niemniej bardzo udany konkurs, gratulacje!

  • starysceptyk doświadczony

    Ziobro i Zniszczoł zawalili drugie skoki. A o czym to świadczy ? Że nie mają ustabilizowanej formy. A to o czym świadczy ? Że nie mają teraz szczytu formy.
    I to jest bardzo dobra wiadomość dla pepeleusza, który dobrą formę latem traktuje gorzej jak rozbiory.

  • dejw profesor

    Po dzisiejszym konkursie Biegun i Ziobro awansowali do "55" WRL (tzn Ziobro już tam był na 55 miejscu, ale sporo awansował) i już teraz jest w nim 7 naszych skoczków. A po jutrzejszych zawodach może być nawet 10, jeśli Klimek, Olek i Bartek będą skakali tak dobrze jak dzisiaj.
    Oczywiście limitu nam to nie powiększy, ale popatrzeć na to bardzo miło. No i limit 6 mamy już zapewniony na całą zimę.

  • xxx doświadczony
    @realia

    Nie ma co narzekac na politkow bo wszyscy sa tacy sami, nie ma czegos takiego jak ''dobry polityk''. Kazdy jest tak samo zly. Ktos kiedys napisal, ze swiat rozwija sie pomimo tego co robia politycy a nie dzieki temu.

  • starysceptyk doświadczony

    mateusz395
    No i co ja mam Ci napisać chłopie ?
    Musisz coś ze sobą zrobić bo nie można tak się gubić. Musisz łapać czy to mowie czy piśmie że ktoś stosuje ironię, czy też kpi lub szydzi a nie mówi czy pisze poważnie, bo Ci będzie ciężko.

  • anonim
    brawo chłopaki dobra robota

    a ci co uwielbiają krytykować to proponuję aby ponarzekali na kopaczy czy najlepiej na polityków o ile się nie boją bo tacy mocni są jedynie w gębie lub na odległość co nie jest niczym nowym wsśród tchórzy co chcą pokazać jacy to oni są najlepsi.

  • FelixLaPetit początkujący
    .

    Nie potrafie zrozumieć niektórych z Was. Jak czytałem przed konkursem było mówione że będzie 2 Polaków w 10 a ogółnie 4 zapunktuje. A tu boom: 5 w 10 ale i tak niektórym się nie podoba że Polska dobrze skacze, bo na zime powera nie starczy. Nie zawsze tak jest :p przecież gdyby źle skakali to tym bardziej wszyscy byliby nie zadowoleni. Cieszmy się z tego co jest i czekajmy w spokoju na zime

  • anonim

    Wspaniały konkurs Polaków, gratulacje dla Krzysztofa Bieguna.
    Krytykują chyba ci którzy zawsze mówią żeby wystawiać starych, a nie młodych.

  • fff doświadczony

    Krzysiek Biegun - kapitalna technika. Można powiedzieć, że jak Japończycy w najlepszych latach. Wyglądało to przednio. Zasłużony awans w stylu konkursów japońskich :) Tutaj prawie zawsze ktoś atakuje z dalszej pozycji i zdoła wejść na podium lub wygrać. Wide Ljoekelsoej dawno temu. Szkoda mi Olka. To był spóźniony skok, nisko nad bulą. Ziobro skoczył dobrze. Wszystko w tym skoku wyglądało nieźle. Prawdopodobnie zabrakło dobrego wiatru. Murańka i Kłusek stabilnie. Pozycja w pierwszej 10-tce to optymalny wynik. Do Leji nie miałbym większych pretensji. O ile się nie mylę dostał najgorszy wiatr w I serii. Natomiast Grzesiek skakał dzisiaj przeciętnie i źle. Drugi skok był ewidentnie zepsuty i nic go nie ratuje. 30 miejsce to co prawda punkt, ale wydaje mi się, że gdyby skakał na miarę swoich możliwości, wówczas zająłby pozycję 15-20.

  • starysceptyk doświadczony

    Puchar Narodów dzisiejszego konkursu LGP w Sapporo.
    Państwo, zajęte miejsca, suma punktów, ilość punktujących zawodników.

    1. Polska (1, 4, 7, 9, 10, 30) ................ 242 pkt (6 zawodników)
    2. Japonia (5,6,12,19,22,26,27,28,29) .. 142 pkt (9 zawodników)
    3. Słowenia (8, 11, 16, 17, 18, 20, 23) . 117 pkt (7 zawodników)
    4. Szwajcaria (2, 24) ............................ 87 pkt (2 zawodników)
    5. Niemcy (13, 14, 15, 20) ..................... 65 pkt (4 zawodników)
    6. Czechy (3) ....................................... 60 pkt (1 zawodnik)
    7. Kanada (25) ...................................... 6 pkt (1 zawodnik)

    Dzisiejsze 1 miejsce Krzysztofa Bieguna to 23 zwycięstwo i 54 podium polskich skoczków w konkursach indywidualnych LGP.
    Podia Polaków w konkursach LGP, stan po dzisiejszym konkursie.

    Adam Małysz ...... 13 -- 8 -- 7 .. razem 28
    Kamil Stoch .......... 7 -- 2 -- 5 .. razem 14
    Maciej Kot ............ 2 -- 2 -- 1 .. razem 5
    Krzysztof Biegun ... 1 -- 0 -- 0 .. razem 1
    Dawid Kubacki -..... 0 -- 2 -- 1 .. razem 3
    Piotr Żyła -............ 0 -- 2 -- 0 .. razem 2
    Łukasz Rutkowski .. 0 -- 0 -- 1 .. razem 1
    --------------------------------------------------
    .......................... 23 - 16 - 15 .. łącznie 54

  • dejw profesor

    Konkurs znakomity. Zasłużona wygrana Bieguna, której się szczerze mówiąc spodziewałem. Bardzo dobre skoki Klimka, który moim zdaniem trochę niezasłużenie stracił na notach w obu seriach. Janek też świetny wynik, jutro może będzie na podium. Bartek i Olek niestety jak to mają w zwyczaju, kiedy są wysoko po pierwszej serii to drugie skoki mają dużo mniej udane. Ale i tak utrzymali lokoaty w TOP10, więc jest super. Dla Miętusa maleńki plusik za lokatę w "30". Leja słabo, choć o ile dobrze pamiętam akurat przed jego skokiem wiatr się odwrócił, może jutro pójdzie mu lepiej.

  • mateusz395 początkujący

    Stary sceptyk i arktyczny po prostu kompromitują się swoimi debilnie prymitywnymi komentarzami. Jak kadra A dobrze skacze to jest krytyka ich zastępców. Dajcie im spokój wiadomo zima jest najważniejsza. Ale jeśli w lato dobrze skaczą to nie jest powód do atakowania ich.

  • anonim

    najbarzduiej szkoda olka .:( kurcze brawa dla krzysia bieguna ale zapowiadolo sie ze bedzie polskie podium , szkoda ale wygral krzysiek jest dobrze brawo ogolnie dla calej piątki .:)

  • anonim

    Mietus,Leja i społka szczegolnie Leja sa młodzi.Leja o ile sie nie myle to jego debiut.Za kilka lat możemy być z taka młodzieża dominatorami w skokach wiec nie narzekajcie tylko dopingujcie z całych sił

  • EmiI profesor

    No oczywiście że nasi specjalnie szykują się by od czerwca do listopada specjalnie o kilka setnych sekundy lepiej trafiać w próg. Bo potem tego zapomnieć. Zobaczę plany treningowe Polaków, Japończyków i Norwegów to wtedy mogę próbować po laicku się wypowiadać. Bez podstawowych informacji to jest durnowate p........e

  • starysceptyk doświadczony

    Arktyczny, słabo się starasz, fuszerka i lenistwo.
    Dzisiejsze bardzo dobre skoki Polaków nie mają znaczenia, są narodowym wstydem i hańbą bo:
    - słaba obsada, jaki sukces zwyciężać cianiasów
    - to są skoki letnie, kogo interesują treningowe skoki letnie
    - skoki w ogóle to niszowa dyscyplina, która interesuje tylko dziwaków i mięczaków
    Widzisz tak się pisze, a ty odwalasz fuszerkę.

  • pepeleusz profesor

    złe wieści z Hakuby.
    Japonia A na własnej skoczni na razie zostaje zlana przez Polskę B.
    Czy to my jesteśmy tacy mądrzy z planowaniem treningów i celowym jest że błyszczymy w grach podwórkowych, czy też to Japończycy zmądrzeli i nie mają formy wtedy kiedy nie trzeba ( i nie łapią świeżości żeby pokazać się u siebie-mają to w nosie.) bo już wiedzą że to szkodzi?

  • EmiI profesor

    Szkoda lądowania ZIobry, mogło być pozamiatane a tak się czai Ammann...Przed jego skokiem aż się prosiło o obniżenie belki, dobrze że wiatr na tylny się odwrócił bo mogło być tak jak wczoraj na trzecim treningu.

  • PAPINHO początkujący
    SKANDALLLLLLLL

    Noty dla zniszczoła za perfekcyjny skok 17.5 hahahahaha a takeuchi za zachwiane ladowanie 18 nie mówiąc już o ammanie ktory ladował na dwie nogi 18.5 dla mnie skoki przez takie przekrety staja sie nie do ogladania

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl