Rozle Zagar otworzył nową Letalnicę! (wyniki treningu)

  • 2015-03-18 11:43

Za nami pierwsze skoki na przebudowanej skoczni mamuciej w Planicy. Pierwszym zawodnikiem, który zasiadł na belce słoweńskiej Letalnicy był Rozle Zagar. 25-latek skoczył 169 metrów.

Najdłuższymi lotami popisali się dzisiaj Andraz Pograjc i Ernest Prislic. Ich rezultaty to kolejno 213 i 227 metrów. Jak zapewniają organizatorzy, obiekt o rozmiarze 225 metrów ma umożliwiać bezpieczne loty nawet do 250. metra. Niewykluczone są także rekordowe loty. Przypomnijmy, iż od 15 lutego rekord świata wynosi 251,5 metra. Jego autorem jest Anders Fannemel z Norwegii.

Wyniki testu skoczni w Planicy (HS 225); 18.03.2015
Nr Zawodnik Kraj Odl. Km/h Belka
1 Rozle Zagar SLO 169 104.6 16
2 Ales Hlebanja SLO 183 106.5 16
3 Jaka Rus SLO 176 107.2 16
4 Gasper Vodan SLO 149 105.5 16
5 Aljaz Vodan SLO 167 105.6 16
6 Andraz Pograjc SLO 213 105.8 16
7 Mitja Meznar SLO 188 107.2 16
8 Matic Kramarsic SLO 190 106.2 16
9 Gasper Bartol SLO 195 106.0 16
10 Ziga Mandl SLO 193 106.2 16
11 Jaka Tesovnik SLO 179 106.8 16
12 Matej Likar SLO 152 105.7 16
13 Urban Susnik SLO 163 106.7 16
14 Gasper Berlot SLO 159 105.9 16
15 Miha Kveder SLO 166 106.3 16
16 Ieon Sarc SLO 158 106.8 16
17 Urh Kranjcan SLO 126 105.9 16
18 Lukas Mueller AUT 199 107.2 16
19 Daniel Keil AUT 122 105.8 16
20 Thomas Lackner AUT 178 106.4 16
21 Fabian Steindl AUT 201 105.1 16
22 Michael Lunardi ITA DNS DNS DNS
23 Tom Lubitz GER 138 105.8 16
24 Ernest Prislic SLO 227.5 105.9 16

Program PŚ w Planicy:

Czwartek, 19.03.2015

09:00 - oficjalny trening

11:00 - kwalifikacje

Piątek, 20.03.2015

14:15 - seria próbna

15:15 - pierwsza seria konkursowa

Sobota, 21.03.2015

09:00 - seria próbna

10:00 - pierwsza seria konkursowa

Niedziela, 22.03.2015

09:00 - seria próbna

10:00 - pierwsza seria konkursowa


Dominik Formela i Adam Bucholz, źródło: rtvslo.si
oglądalność: (25144) komentarze: (63)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • anonim
    Sokół i Pono

    A wiesz o tym że skoki narciarskie to dyscyplina w której liczy się odległość a nie wysokość lotu? wielu kibiców,dziennikarzy i trenerów a nawet sędziów co mnie akurat nie dziwi wieszało psy na stylu V a jedna przetrwał bo po prostu pozwalał latać dalej i czy ty tego chcesz czy nie skoki będą się zmieniać bo w tej dyscyplinie odległość daje zwycięstwo... ;)

  • anonim
    do Emil

    Oszołomy z ery Małysza? Jestem w takim razie dumny z bycia takim oszołomem z ery największego skoczka w historii. Każdy ma tu prawo do swojego zdania. A szczerze mówiąc nawet wśród moich znajomych nie widze nikogo, komu podobało by się ustawienie kamery w Vikersund.

    Raz nazywasz nas oszołomami, raz gimbazą. Ale gimbaza, to chyba raczej z ery Stocha, bo w 2001 to oni nosili koszulę w zębach...

  • anonim
    Emil

    Najlepsza kamera jest w Vikersund.Pokazuje piękno lotu.Ale oszołomy z ery Małysza atakują Vikersundbakken bo skocznia podobno nie ma duszy i ma rzekomo fatalną kamerę

  • EmiI profesor
    @Sokół i Pono

    Jak kto woli. Mi tam profile skoczni różnicy nie robią, byle tylko kamera była dobrze ustawiona. Ale zabawni są Ci co chcą skoki po 255 metrów szybując 10 m nad ziemią...

  • anonim

    Nie. My dobrze wiemy, że wypłaszczanie toru lotu umożliwia dalsze skoki i bicie rekordów, ale widzimy też, że nie da się tego oglądać. Ja na przykład Vikersund nie daję rady oglądać. Skoczkom pewnie skacze się wyśmienicie, bo daleko, ale w telewizji, z boku, wygląda to żałośnie nudno.

    Zdecydowanie wolałbym by skakano po 210 metrów, ale z parabola taka jak w dawnym Harrachovie. To było coś. Ta agresja w locie. Dzikie piękno.

  • anonim
    parabola lotu

    każdy kto krytykuje niską parabole lotu na nowoczesnych obiektach mamucich kompletnie nie zna się na skokach/lotach narciarskich!tylko ciągłe wypłaszczenie toru lotu umożliwia dalsze bicie rekordów!przypomnę dla prawdziwych fanatyków skoków narciarskich co tak głośno krzyczą ze zabija się piękno tego sportu że od blisko 30 lat jest już zabijana ta dyscyplina dacie wiare??;) sam styl V drastycznie obniżył lot który pozwolił pokonać granice 200m ;) ale skąd gimbaza może o tym wiedzieć.... woli pisać głupoty zamiast poczytać i dowiedzieć się czegoś więcej o dyscyplinie którą sie interesuje...

  • anonim
    ostatnia linia na zeskoku

    Jeśli dobrze liczę, to ta ostatnia linia na zeskoku to 255m (chyba, że za HS linie są co 5m, to wtedy ostatnia linia to 240). Więc jak 240, czy 255? Jeżeli 255, to ja nie zgodzę się chyba z Sebastianem Goriskiem, że da się na Letalnicy skoczyć tylko 252m. Ale ja się na tym nie znam: to on jest konstruktorem, ja tylko głupim humanistą xD

    Ogólnie skocznia wygląda fajnie, tylko jak już wspominaliście trochę kamera do kitu.

  • skokib doświadczony

    Parabola lotu wyższa niż w Vikersund ale jednak znacznie niższa niż w starej Letalnicy. Choć patrząc na wyjście progu to zawodnicy lecą w tym miejscu dość wysoko. Myślę, że Hofer nakaże to obniżyć bo już w Kulm mu się nie podobało, że za wysoko lecą.

  • JanJanowski bywalec

    Doskonały numer Stocha w kwalifikacjach!
    Już numer 9. Przed nim żadnego dobre lotnika.

  • DamjanFras doświadczony
    @jakledw12

    haha Mistrzostwo Świata Twój komentarz !
    W sumie to masz racje hehe..
    A co do nowej Letalnicy to od jutra podczas, gdy płaczki będą marudzić jaka ta Velikanka jest zła, ja się będe cieszył z każdego dalekiego lotu :D

  • jakledw12 weteran

    @DamjanFras

    Co, jak co, ale gdyby Wantulok skoczył 80 metrów to bym się poważnie zastanawiał, czy skocznie zrobili poprawnie... To by oznaczyło, że 135 metrów nie będzie dawało szans na 2 serię...

  • anonim
    d

    260m
    tym się nie sugeruj

  • IchBinDa weteran

    @DamjanFras
    Nie no, zgadzam się, skocznia sama w sobie bardzo mi się podoba, jest nowoczesna, ale bez problemu czuć ducha starej Velikanki. Ale jeśli warunki będą podobne do tych na Vikersund, to szorowania nartami po buli a la Stjernen nie unikniemy (przynajmniej zabawnie będzie).

  • pitus stały bywalec

    W Planicy ostatnia tabliczka usytuowana na 255. metrze. W przypadku Vikersund ile to było, ktoś pamięta?

  • DamjanFras doświadczony
    @IchBinDa

    Wiem, wiem..
    Trzeba poczekac na skoki najlepszych, ale widać, że nie będą szurali nartami o zeskok jak w Vikersund tylko lecieli wysoko..
    A Te płaczki wszystkie co sugerują się, że nołnejm skoczył 160 i po tym wnioskują, że skocznia jest okropna to za przeproszeniem głupki.
    To tak jakby zmodernizowano Wielką Krokiew na k-125 i HS-140, a pierwszy skok oddałby Wantulok i skoczył 80 metrów i by po tym skoku mówiono, że Wielka Krokiew jest okropna bo Wantulok zabulił..
    Poczekajcie do jutra do kwali..
    Kamera jest okropna, ale skocznia fajnie wygląda..

  • MarcinBB redaktor
    DJ George

    http://www.skijumping.pl/wiadomosci/17550/Pojedynek-na-mamucie/
    albo
    http://www.skijumping.pl/news.php?pokaz_news=8558
    albo
    http://www.skijumping.pl/news.php?pokaz_news=5418

  • MSad_ profesor
    Dalej jak 230 m nie wolno skakac

    bo odkryto na 231m chroniona nore czarnego lisa

  • IchBinDa weteran

    @DamjanFras
    No wiesz, to przedskoczek. I to raczej w kiepskiej formie w tym sezonie. Najlepsi pewnie będą latać dużo niżej. Mnie to osobiście nie przeszkadza, na mnie nawet większe wrażenie robią tegoroczne loty Fannemela i Prevca niż te z Planicy '05 (herezja!), ale dla niektórych w wysokości lotu kryje się magia Velikanki.

  • kibic_skokow_narciarskich stały bywalec

    Przyznam się że tyle się o tej skoczni mówi, tyle pisze jaka to będzie a jak narazie nie zrobiła ona na mnie wielkiego wrażenia.Kamera słaba, w ogóle nie czuć jakby skakali na takiej wielkiej skoczni.Podobne coś jak na Vikersund.Jeśli taka będzie kamera to kiepsko się będzie obserwowało te zawody, nawet te najdalsze loty.. nim się zaczną to się skonczą.I to 250 metrów prawie na wypłaszczeniu, 5 lat się o tej skoczni trąbiło a nic takiego wielkiego się nie zapowiada.Jakby 270 metrów można było skakać to tak.. a tak to może trochę większa jak Vikersund.. albo porównywalna.
    Poza tym jury napewno nie dopuści do takich lotów.Sądze ze skakanie w granicach 180 metrów czy 190 może da awans do 30-stki i żeby tak było a nie jak w Vikersund po 130 metrów i dawało to awans..

  • DamjanFras doświadczony
    -

    Na skoku Prislica 227 metrów widać, że latają wysoko w przeciwieństwie do Vikersund, nie rozumiem o co wam chodzi ??
    Kamera beznadziejnie ustawiona, dlatego gorsze wrażenie, ale wcale nowa Planica nie jest taka okropna, a tu już większość na podstawie skoku 160 metrowego jakiegos buloklepa Nołnejma wnioski wyciąga..
    Obejrzyjcie sobie skok Prislica, a nie bule nołnejmów.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl