Rozle Zagar otworzył nową Letalnicę! (wyniki treningu)

  • 2015-03-18 11:43

Za nami pierwsze skoki na przebudowanej skoczni mamuciej w Planicy. Pierwszym zawodnikiem, który zasiadł na belce słoweńskiej Letalnicy był Rozle Zagar. 25-latek skoczył 169 metrów.

Najdłuższymi lotami popisali się dzisiaj Andraz Pograjc i Ernest Prislic. Ich rezultaty to kolejno 213 i 227 metrów. Jak zapewniają organizatorzy, obiekt o rozmiarze 225 metrów ma umożliwiać bezpieczne loty nawet do 250. metra. Niewykluczone są także rekordowe loty. Przypomnijmy, iż od 15 lutego rekord świata wynosi 251,5 metra. Jego autorem jest Anders Fannemel z Norwegii.

Wyniki testu skoczni w Planicy (HS 225); 18.03.2015
Nr Zawodnik Kraj Odl. Km/h Belka
1 Rozle Zagar SLO 169 104.6 16
2 Ales Hlebanja SLO 183 106.5 16
3 Jaka Rus SLO 176 107.2 16
4 Gasper Vodan SLO 149 105.5 16
5 Aljaz Vodan SLO 167 105.6 16
6 Andraz Pograjc SLO 213 105.8 16
7 Mitja Meznar SLO 188 107.2 16
8 Matic Kramarsic SLO 190 106.2 16
9 Gasper Bartol SLO 195 106.0 16
10 Ziga Mandl SLO 193 106.2 16
11 Jaka Tesovnik SLO 179 106.8 16
12 Matej Likar SLO 152 105.7 16
13 Urban Susnik SLO 163 106.7 16
14 Gasper Berlot SLO 159 105.9 16
15 Miha Kveder SLO 166 106.3 16
16 Ieon Sarc SLO 158 106.8 16
17 Urh Kranjcan SLO 126 105.9 16
18 Lukas Mueller AUT 199 107.2 16
19 Daniel Keil AUT 122 105.8 16
20 Thomas Lackner AUT 178 106.4 16
21 Fabian Steindl AUT 201 105.1 16
22 Michael Lunardi ITA DNS DNS DNS
23 Tom Lubitz GER 138 105.8 16
24 Ernest Prislic SLO 227.5 105.9 16

Program PŚ w Planicy:

Czwartek, 19.03.2015

09:00 - oficjalny trening

11:00 - kwalifikacje

Piątek, 20.03.2015

14:15 - seria próbna

15:15 - pierwsza seria konkursowa

Sobota, 21.03.2015

09:00 - seria próbna

10:00 - pierwsza seria konkursowa

Niedziela, 22.03.2015

09:00 - seria próbna

10:00 - pierwsza seria konkursowa


Dominik Formela i Adam Bucholz, źródło: rtvslo.si
oglądalność: (25161) komentarze: (63)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • anonim
    Sokół i Pono

    A wiesz o tym że skoki narciarskie to dyscyplina w której liczy się odległość a nie wysokość lotu? wielu kibiców,dziennikarzy i trenerów a nawet sędziów co mnie akurat nie dziwi wieszało psy na stylu V a jedna przetrwał bo po prostu pozwalał latać dalej i czy ty tego chcesz czy nie skoki będą się zmieniać bo w tej dyscyplinie odległość daje zwycięstwo... ;)

  • anonim
    do Emil

    Oszołomy z ery Małysza? Jestem w takim razie dumny z bycia takim oszołomem z ery największego skoczka w historii. Każdy ma tu prawo do swojego zdania. A szczerze mówiąc nawet wśród moich znajomych nie widze nikogo, komu podobało by się ustawienie kamery w Vikersund.

    Raz nazywasz nas oszołomami, raz gimbazą. Ale gimbaza, to chyba raczej z ery Stocha, bo w 2001 to oni nosili koszulę w zębach...

  • anonim
    Emil

    Najlepsza kamera jest w Vikersund.Pokazuje piękno lotu.Ale oszołomy z ery Małysza atakują Vikersundbakken bo skocznia podobno nie ma duszy i ma rzekomo fatalną kamerę

  • EmiI profesor
    @Sokół i Pono

    Jak kto woli. Mi tam profile skoczni różnicy nie robią, byle tylko kamera była dobrze ustawiona. Ale zabawni są Ci co chcą skoki po 255 metrów szybując 10 m nad ziemią...

  • anonim

    Nie. My dobrze wiemy, że wypłaszczanie toru lotu umożliwia dalsze skoki i bicie rekordów, ale widzimy też, że nie da się tego oglądać. Ja na przykład Vikersund nie daję rady oglądać. Skoczkom pewnie skacze się wyśmienicie, bo daleko, ale w telewizji, z boku, wygląda to żałośnie nudno.

    Zdecydowanie wolałbym by skakano po 210 metrów, ale z parabola taka jak w dawnym Harrachovie. To było coś. Ta agresja w locie. Dzikie piękno.

  • anonim
    parabola lotu

    każdy kto krytykuje niską parabole lotu na nowoczesnych obiektach mamucich kompletnie nie zna się na skokach/lotach narciarskich!tylko ciągłe wypłaszczenie toru lotu umożliwia dalsze bicie rekordów!przypomnę dla prawdziwych fanatyków skoków narciarskich co tak głośno krzyczą ze zabija się piękno tego sportu że od blisko 30 lat jest już zabijana ta dyscyplina dacie wiare??;) sam styl V drastycznie obniżył lot który pozwolił pokonać granice 200m ;) ale skąd gimbaza może o tym wiedzieć.... woli pisać głupoty zamiast poczytać i dowiedzieć się czegoś więcej o dyscyplinie którą sie interesuje...

  • anonim
    ostatnia linia na zeskoku

    Jeśli dobrze liczę, to ta ostatnia linia na zeskoku to 255m (chyba, że za HS linie są co 5m, to wtedy ostatnia linia to 240). Więc jak 240, czy 255? Jeżeli 255, to ja nie zgodzę się chyba z Sebastianem Goriskiem, że da się na Letalnicy skoczyć tylko 252m. Ale ja się na tym nie znam: to on jest konstruktorem, ja tylko głupim humanistą xD

    Ogólnie skocznia wygląda fajnie, tylko jak już wspominaliście trochę kamera do kitu.

  • skokib doświadczony

    Parabola lotu wyższa niż w Vikersund ale jednak znacznie niższa niż w starej Letalnicy. Choć patrząc na wyjście progu to zawodnicy lecą w tym miejscu dość wysoko. Myślę, że Hofer nakaże to obniżyć bo już w Kulm mu się nie podobało, że za wysoko lecą.

  • JanJanowski bywalec

    Doskonały numer Stocha w kwalifikacjach!
    Już numer 9. Przed nim żadnego dobre lotnika.

  • DamjanFras doświadczony
    @jakledw12

    haha Mistrzostwo Świata Twój komentarz !
    W sumie to masz racje hehe..
    A co do nowej Letalnicy to od jutra podczas, gdy płaczki będą marudzić jaka ta Velikanka jest zła, ja się będe cieszył z każdego dalekiego lotu :D

  • jakledw12 weteran

    @DamjanFras

    Co, jak co, ale gdyby Wantulok skoczył 80 metrów to bym się poważnie zastanawiał, czy skocznie zrobili poprawnie... To by oznaczyło, że 135 metrów nie będzie dawało szans na 2 serię...

  • anonim
    d

    260m
    tym się nie sugeruj

  • IchBinDa weteran

    @DamjanFras
    Nie no, zgadzam się, skocznia sama w sobie bardzo mi się podoba, jest nowoczesna, ale bez problemu czuć ducha starej Velikanki. Ale jeśli warunki będą podobne do tych na Vikersund, to szorowania nartami po buli a la Stjernen nie unikniemy (przynajmniej zabawnie będzie).

  • pitus stały bywalec

    W Planicy ostatnia tabliczka usytuowana na 255. metrze. W przypadku Vikersund ile to było, ktoś pamięta?

  • DamjanFras doświadczony
    @IchBinDa

    Wiem, wiem..
    Trzeba poczekac na skoki najlepszych, ale widać, że nie będą szurali nartami o zeskok jak w Vikersund tylko lecieli wysoko..
    A Te płaczki wszystkie co sugerują się, że nołnejm skoczył 160 i po tym wnioskują, że skocznia jest okropna to za przeproszeniem głupki.
    To tak jakby zmodernizowano Wielką Krokiew na k-125 i HS-140, a pierwszy skok oddałby Wantulok i skoczył 80 metrów i by po tym skoku mówiono, że Wielka Krokiew jest okropna bo Wantulok zabulił..
    Poczekajcie do jutra do kwali..
    Kamera jest okropna, ale skocznia fajnie wygląda..

  • MarcinBB redaktor
    DJ George

    http://www.skijumping.pl/wiadomosci/17550/Pojedynek-na-mamucie/
    albo
    http://www.skijumping.pl/news.php?pokaz_news=8558
    albo
    http://www.skijumping.pl/news.php?pokaz_news=5418

  • MSad_ profesor
    Dalej jak 230 m nie wolno skakac

    bo odkryto na 231m chroniona nore czarnego lisa

  • IchBinDa weteran

    @DamjanFras
    No wiesz, to przedskoczek. I to raczej w kiepskiej formie w tym sezonie. Najlepsi pewnie będą latać dużo niżej. Mnie to osobiście nie przeszkadza, na mnie nawet większe wrażenie robią tegoroczne loty Fannemela i Prevca niż te z Planicy '05 (herezja!), ale dla niektórych w wysokości lotu kryje się magia Velikanki.

  • kibic_skokow_narciarskich stały bywalec

    Przyznam się że tyle się o tej skoczni mówi, tyle pisze jaka to będzie a jak narazie nie zrobiła ona na mnie wielkiego wrażenia.Kamera słaba, w ogóle nie czuć jakby skakali na takiej wielkiej skoczni.Podobne coś jak na Vikersund.Jeśli taka będzie kamera to kiepsko się będzie obserwowało te zawody, nawet te najdalsze loty.. nim się zaczną to się skonczą.I to 250 metrów prawie na wypłaszczeniu, 5 lat się o tej skoczni trąbiło a nic takiego wielkiego się nie zapowiada.Jakby 270 metrów można było skakać to tak.. a tak to może trochę większa jak Vikersund.. albo porównywalna.
    Poza tym jury napewno nie dopuści do takich lotów.Sądze ze skakanie w granicach 180 metrów czy 190 może da awans do 30-stki i żeby tak było a nie jak w Vikersund po 130 metrów i dawało to awans..

  • DamjanFras doświadczony
    -

    Na skoku Prislica 227 metrów widać, że latają wysoko w przeciwieństwie do Vikersund, nie rozumiem o co wam chodzi ??
    Kamera beznadziejnie ustawiona, dlatego gorsze wrażenie, ale wcale nowa Planica nie jest taka okropna, a tu już większość na podstawie skoku 160 metrowego jakiegos buloklepa Nołnejma wnioski wyciąga..
    Obejrzyjcie sobie skok Prislica, a nie bule nołnejmów.

  • PrzemoPabiano początkujący
    skoki

    Jeśli skocznia jest dobrze wyprofilowana to nawet 250 na luzie skoczą. Ten skok na 227 metrów nie był jakoś bardzo daleko, więc myślę że płaskie zaczyna się koło 275 metra.

  • anonim
    Zobaczymy ilu skoczków poprawi rekordy życiowe

    I ciekawi mnie czy dadzą im polatać czy będzie tak jak zwykle, ktoś przeskoczy HS i już tchórzliwe JURRY obniży rozbieg o kilka belek, mam nadzieję że tak nie będzie i żeby ktoś skoczył za 240 metrów bo obecnie nie jest to odległość trudna do ustania, Trzymam kciuki za polaków i przede wszystkich życzę dalekich lotów.

  • PrzemoPabiano początkujący
    @Sokół i Pono

    No właśnie do tego zmierzam. Te skoki miały jakiś klimat, np. skok Ahonena... do dziś mam ciarki na tego jego 240 m. A ten skok Prevca czy Fanemmela jakoś wrażenia na mnie nie robią.

  • anonim

    Niszczą skocznie. Zniszczyli Harrachov, zniszczyli Kulm,zniszczyli Oberstdorf, zniszczyli Oslo, a teraz jeszcze to. Skoki mają być efektowne, agresywne, a nie bezpieczne i płaskie. Po co to? Wolałem 210 w Harrachovie, 235 w Planicy niż 250 w Vikersund.

  • PrzemoPabiano początkujący
    Letalnica

    Mam nadzieję, że zmienią ta kamerę bo już Planica straci swój urok. Dla mnie zawsze kojarzyły się te konkursy z tą jedyną w swoim rodzaju kamerą, pięknym weekendem, piosenką Planica i dalekimi skokami:P A teraz patrząc na kamerę mam wrażenie, że te konkursy bedą tak nijakie jak w Vikersund :(

  • anonim
    227m

    227m jakiegoś ultrasłabego skoczka
    https://www.youtube.com/watch?v=15nSBY_dmpQ

  • anonim
    tutaj widać jak monstrualnie wygląda cały kompleks skoczni w Planicy

    https://www.youtube.com/watch?v=sVjrpJ7XErw

  • anonim
    Przepisy FIS

    Wygląda na to, że jeżeli FIS nie zmieni swoich przepisów to loty powyżej 260 m są nieosiągalne. Jeżeli ostatnia tabliczka po tej przebudowie Letalnicy wskazuje 255 m to dalej nikt chyba nie skoczy, albo skoczy ale przy okazji dojdzie do bliskiego spotkania z zeskokiem.

  • zvc profesor
    diiib (*184.dynamic.mm.pl)

    Dzięki za ten skok!

  • anonim
    s

    Ernest Prišlič - 227 m at 9:15. Camera angle a little better, fence (ograja) still seen.

    http://4d.rtvslo.si/arhiv/porocila/174325728

  • anonim
    nowa planica okropna!!!

    żenada klasyczny przykład jak można zniszczy fajną kiedyś skocznię

  • zvc profesor
    Kamera

    http://psn.sdn.si/sn/img/s975x650/15/075/635621262641231185_27_ana_planica_026.jpg

    To na tej wieży znajduje się kamera.
    Mam nadzieję,że trochę tę kamerę inaczej ustawią,bo w tym pierwszym skoku wyglądało to źle.
    Myślę,że to też wina tego,że nie było zbliżenia.
    Mam nadzieję,że jutro będzie lepiej.

  • anonim
    Marusarz

    Wyczytałem gdzieś, że dzisiaj (18.03.2015) mija osiemdziesiąta rocznica pobicia rekordu świata w długości skoku (lotów jeszcze wtedy nie było) przez "Dziadka" Marusarza właśnie w Planicy. Może tak przy okazji ktoś z redakcji tej strony mógłby coś o tym napisać :)

  • 121212 początkujący
    121212

    Patrząc po filmiku, sądzę, że to kolejny mamut aka tyłkiem po ziemi:(. Ja wiem, że bezpieczeństwo i tak dalej, ale to już nie wygląda tak spektakularnie, jak latanie na starej Letalnicy albo na Certaku.

  • DamjanFras doświadczony
    -

    czekam na jutro, wtedy już będzie mniej więcej wywnioskować na ile Letalnica pozwala polatać.
    Dzisiaj tylko 3 skoki powyżej 200 metrów, a belka pewnie w lesie.

  • dejw profesor

    Mam nadzieję że kamera zostanie inaczej ustawiona na zawody, bo z takiej prawidłowe ocenienie odległości graniczy z cudem. Co do możliwości skoczni, to poczekajmy jeszcze lepiej do jutrzejszych treningów, wtedy będzie można powiedzieć coś więcej.

    Co do autora pierwszego skoku, to postać na szerszą skalę zupełnie anonimowa. Skacze głównie na FC i to niezbyt często, w tym roku był 5 i 6 w Kranju. W PK skakał dwa razy, pięć lat temu w Planicy dostał DSQ, w tym roku w drugim konkursie był dopiero 52. Jego największe osiągnięcia to 3 i 4 lokata w Seefeld podczas AC (w grudniu 2008) oraz dwa czwarte miejsca w FC (Villach 2013 i Szczyrk 2011)

  • anonim
    Kamera c.d.

    Mała pomyłka. Na Kulm po cofnięciu buli kamera na wieży sędziowskiej jest na wysokości ok. 130-140 metra. A teraz w Planicy oprócz przesłaniającej część zeskoku platformy dla kamerzysty złe wrażenie sprawiło jeszcze zbliżenie i oddalenie podczas tego lotu. W konkursie na pewno realizator nie będzie się tak "wygłupiał"...

  • anonim
    FIS

    Gdyby nie zakazy FISu to by już po ponad 300m skakali...

  • anonim
    Wszystko przez FIS! Architekt powiedział, że gdyby nie zakazy FIS-u...

    to można było zrobić inaczej ten zeskok i loty na 270m byłyby "pestką".

  • Stinger profesor

    No fakt, 3 loty ponad 200 metrowe to mało jak na tak dużą skocznię.
    Liczę że jutro będzie tych lotów znacznie więcej. Powinno być bo i skoczkowie dużo lepsi.

  • anonim
    Kamera

    Faktycznie tak jak na Kulm w treningach i kwalifikacjach strefę lądowania zasłaniała obiektywowi barierka na stanowisku na wieży sędziowskiej, ale już w konkursie nic nie przysłaniało. Pewnie i tutaj się poprawią, ale na pewno nie zmienią stanowiska, bo to jest specjalna wieża właśnie dla kamer telewizyjnych, a wieża sędziowska jest po drugiej stronie zeskoku. W ogóle ciężko jest odpowiednio ustawić kamerę na tak wielkich obiektach i zawsze coś komuś będzie przeszkadzało. W Vikersund ładnie widać tor lotu skoczka, bo kamera jest nisko i na wysokości 160 metra, ale z drugiej strony nie oddaje ona wrażenia ogromu skoczni. W Planicy teraz jest na wysokości ok. 120 metra, a na Kulm i w Oberstdorfie na wysokości 100 metra na wieżach sędziowski. Najbardziej oryginalne usytuwanie kamery ze wszystkich mamutów jest w Harrachovie, gdzie jest ona dość daleko od zeskoku i na zbliżeniu widać cały tor lotu skoczka od wyjścia z progu do lądowania, co też jest na swój sposób efektowne...

  • anonim

    Planica jest mniejsza niz Vikersund w tym roku, nie jestem w stanie powiedziec, czemu. Tutaj na 250m jest juz prawie plasko. Zapomnijcie o rekordzie. Gdyby Vassiliev skoczyl tutaj 254, to moglby juz nie zyc.

  • kamilos początkujący
    kamera

    ta kamera jest fatalna w planicy jeszcze gorzsa niz w bad mitendorf a nawet w erzurum

  • anonim
    -

    Niby Planica ma to coś, ale na tą chwilę to bardziej wygląda jak Kulm,jestem ciekaw też czy to stanowisko operatora będzie zasłaniało widok przy dalekich skokach jak było właśnie w Bad Mitterndorf, przykładowo przy tych 230m Prevca.

  • IchBinDa weteran

    @MTSZKNP
    Ma w sobie to coś, rzeczywiście. Ma też beznadziejną kamerę : (
    Mam cichą nadzieję, że na konkursy przygotują inną, bo z tej ciężko będzie oglądać.

  • anonim
    Letalnica ma w sobie to coś...

    Premierowy lot w słoweńskiej telewizji:

    http://www.rtvslo.si/sport/zimski-sporti/video-na-prenovljeni-planici-ze-na-preizkusu-227-metrov/360793

    i na youtube:

    https://www.youtube.com/watch?v=F8KUtK2yTEI

  • zvc profesor
    Komentatorzy w Planicy

    TVP podało, że komentatorami w Planicy będą Szaran i Rudziński.
    (Nie)Szczęsny będzie tylko robił wywiady. :)

  • Kolos profesor
    stinger

    Tylko trzy ponad 200 metrowe skoki (oprócz wmienionych jeszcze Fabian Steindl skoczył 201 m - austryjacki kombinator norweski). to trochę mało na starej letalnicy bywało ich więcej :)

  • Stinger profesor

    Pierwsze loty nie były za dalekie no ale czego oczekiwać od skoczków słabszych?
    Myślę że jutro pierwsze loty granicach 240 metrów. Czy będzie dalej? Trudno cokolwiek przewidzieć ponieważ jury jest znane z tego że lubią psuć konkursy czy kwalifikacje.

    Szkoda że to nie Robert Kranjec oddał pierwszy skok no ale jestem ciekawy jak on będzie latał jutro.
    Gdyby forma była to zapewne walczył by o WR a tak nie wiem czego się spodziewać.

  • anonim
    do beat

    Do rekordu świata, oczywiście.

  • anonim
    Kubacki

    Myślę, że Kubacki zbliży się do rekordu.

  • IntelektualnyZbawcaCiemnychMas doświadczony

    Przy wietrze pod narty i niskiej paraboli lotu rekord jest do zrobienia. Chociaż ja uważam, że najdłuższe skoki będą w granicach 245-248 metrów.
    No i liczę że Piotrek w jakimś szalonym locie, pobije rekord Polski i przeniesie tą granicę ponad 240. To samo Kamil, niech poprawi życiówkę, chociażby o 0.5 metra

  • anonim
    hmm

    Rozle Zagar hmm A co to za jeden?

  • anonim
    rekord

    260 wpadnie w ten weekend o ile pogoda dopisze ;)

  • spliner21 początkujący
    Ankieta o notach

    Do ankiety o notach dodałbym czwartą opinię - "Należałoby zmodyfikować sposób przyznawania not za styl, tak by było jasne za co ile punktów jest przyznawane".

  • anonim
    Nagranie skoku Zagara

    Filmik dostępny jest na instagramie chociażby Katji Pozun i Mita Brancic'ia

  • anonim
    życiówki

    czy skoki testowe wliczają się do PB?

  • Major_Kuprich profesor
    Ernest Prislic wspaniały skok na 227 metrów !

    Szkoda, że nie ma nigdzie filmików z testów skoczni.

  • Kolos profesor

    Jak dotąd wiadomo o dwóch ponad 200 metrowych skokach:

    227 m Ernest Prislić
    213 m Andraz Pograjc

    Wie ktoś coś więcej??

  • anonim
    ...

    POdaj link jeśli możesz

  • ... doświadczony

    Ernest Prislic skoczył 227 metrów

  • Kolos profesor

    Na razie odległości nie powalają, Ale dobrze że redakcja w ogóle pisze o testowaniu skoczni, mam nadzieję że podacie pełne wyniki skoków przedskoczków :)

  • Uklin początkujący

    Można filmik?

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl