Znamy składy polskich kadr na sezon 2015/2016!

  • 2015-04-29 12:30

Zarząd Polskiego Związku Narciarskiego opublikował składy kadr reprezentacji Polski w skokach narciarskich na sezon 2015/2016. Decyzje dotyczące zawodników i sztabów trenerskich zapadły podczas posiedzenia zarządu PZN z dnia 23 kwietnia br.

Podobnie jak w poprzednim sezonie, reprezentacja Polski w skokach narciarskich składać się będzie z trzech kadr męskich (Kadra A, Kadra Młodzieżowa, Kadra Juniorów) oraz jednej Kadry Żeńskiej.

Zgodnie z zapowiedziami sprzed kilku dni Kadra A będzie liczyła pięciu zawodników. Do Kamila Stocha, Piotra Żyły, Klemensa Murańki i Jana Ziobry dołączył Aleksander Zniszczoł. Istnieje jednak możliwość, że w przypadku dobrych wyników członek Kadry Młodzieżowej będzie mógł już w trakcie sezonu przygotowawczego zostać awansowany do Kadry A. Zmiany nie nastąpiły w składzie sztabu szkoleniowego. Trenerem głównym pozostanie Łukasz Kruczek, zaś jego asystentami - Zbigniew Klimowski i Grzegorz Sobczyk.

Kadra Młodzieżowa będzie liczyła siedmiu zawodników. W porównaniu z poprzednim sezonem w składzie grupy pozostali Krzysztof Biegun, Bartłomiej Kłusek, Stefan Hula i Jakub Wolny. Dołączą do nich Dawid Kubacki i Maciej Kot, którzy ostatni rok spędzili w Kadrze A, a także Andrzej Stękała, który awansował z Kadry Juniorów. Trenerem ekipy pozostanie Maciej Maciusiak, zaś jego asystentem będzie Wojciech Topór.

Również siedmioosobowa będzie Kadra Juniorów. Tak jak w zakończonym sezonie, powołani do niej zostali Przemysław Kantyka, Krzysztof Leja, Łukasz Podżorski, Dawid Jarząbek i Adam Ruda. Skład kadry zasilą Krzysztof Miętus, poprzednio zawodnik Kadry B, oraz Dominik Kastelik, który po raz pierwszy znalazł się w strukturach kadr narodowych. Trenerem głównym pozostanie Robert Mateja, zaś funkcję asystenta nadal będzie sprawował Piotr Fijas.

Kadra Żeńska w sezonie 2015/2016 będzie skupiać aż trzy zawodniczki. Do Magdaleny Pałasz i Joanny Szwab dołączyła Kinga Rajda. Trenerem kadry pozostanie Sławomir Hankus, zaś jego asystentem zostanie Wojciech Tajner.

Reprezentacja Polski w skokach narciarskich na sezon 2015/2016:

Kadra A:

- Klemens Murańka (31.08.1994, TS Wisła Zakopane);
- Kamil Stoch (25.05.1987, KS Eve-nement Zakopane);
- Jan Ziobro (24.06.1991, WKS Zakopane);
- Aleksander Zniszczoł (08.03.1994, KS Wisła);
- Piotr Żyła (16.01.1987, KS Wisła).

Trener Główny: Łukasz Kruczek.
Asystenci trenera: Zbigniew Klimowski i Grzegorz Sobczyk.
Fizjoterapeuta: Łukasz Gębala.
Serwismen: Kacper Skrobot.

Pozostali współpracownicy:
Aleksander Winiarski – Lekarz (wszystkie grupy kadr narodowych)
Michał Wilk – Trener konsultant
Jan Szturc – Trener współpracujący
Adam Małysz – Konsultant

Kadra Młodzieżowa:

- Krzysztof Biegun (21.05.1994, SSR LZS Sokół Szczyrk);
- Stefan Hula (29.09.1986, KS Eve-nement Zakopane);
- Bartłomiej Kłusek (15.01.1993, LKS Klimczok Bystra);
- Maciej Kot (09.06.1991, AZS Zakopane);
- Dawid Kubacki (12.03.1990, TS Wisła Zakopane);
- Andrzej Stękała (30.06.1995, AZS Zakopane);
- Jakub Wolny (15.05.1995, LKS Klimczok Bystra).

Trener Główny: Maciej Maciusiak.
Asystent trenera: Wojciech Topór.
Fizjoterapeuta: Daniel Kwiatkowski.
Serwismen: Kamil Skrobot.

Kadra Juniorów:

- Dawid Jarząbek (03.03.1999, TS Wisła Zakopane);
- Przemysław Kantyka (15.12.1996, LKS Klimczok Bystra);
- Dominik Kastelik (09.06.1998, SSR LZS Sokół Szczyrk);
- Krzysztof Leja (21.02.1996, AZS Zakopane);
- Krzysztof Miętus (08.03.1991, AZS Zakopane);
- Łukasz Podżorski (25.01.1996, KS Wisła);
- Adam Ruda (18.11.1995, ZTS Zakucie Zagórz).

Trener Główny: Robert Mateja.
Asystent trenera: Piotr Fijas.
Fizjoterapeuta: Michał Górny.
Serwismen: Marcin Bachleda.

Kadra Kobiet:

- Magdalena Pałasz (29.08.1995, UKS Sołtysiane Stare Bystre);
- Kinga Rajda (22.12.2000, SSR LZS Sokół Szczyrk);
- Joanna Szwab (17.02.1997, KS Chochołów).

Trener Główny: Sławomir Hankus.
Asystent trenera: Wojciech Tajner.


Adam Bucholz, źródło: PZN
oglądalność: (25990) komentarze: (163)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik Polski - kadra juniorów

    Dominik Kastelik - ur.9.06.1998:

    W PŚ,LGP,PK i letnim PK nie startował


    FIS Cup:

    2014/2015 - 114 miejsce 13 pkt - 14 Polak


    Puchar Karpat:

    2013/2014 - nie startował
    2014/2015 - 5 miejsce - 171 pkt - 2 Polak

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik Polski - kadra juniorów

    Dawid Jarząbek w PŚ - ur.3.03.1999:

    W PŚ,LGP i PK nie startował:


    Letni PK:

    2014 - bez pkt


    FIS Cup:

    2011/2012 - bez pkt FIS Cup
    2012/2013 - nie startował
    2013/2014 - bez pkt FIS Cup
    2014/2015 - 9 miejsce - 366 pkt - 6 Polak


    D.Jarzabąk w Pucharze Karpat:

    2013/2014 - 12 miejsce ... 42 pkt - 8-9 Polak
    2014/2015 ... 4 miejsce - 200 pkt - 1

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik Polski - kadra juniorów

    Łukasz Podżorski w PŚ - ur.21.01.1996:



    W PŚ,LGP i PK nie startował:





    Letni PK:



    2014 - 116 miejsce - 1 pkt - 16 Polak





    Ł.Podżorski w FIS Cup:



    2010/2011 - bez pkt FIS Cup

    2011/2012 - nie startował

    2012/2013 ... 58 miejsce - 83 pkt ... 4 Polak

    2013/2014 - 175 miejsce - 23 pkt - 17

    2014/2015 -.-- 5 miejsce - 535 pkt ... 4Komentarz zmoderowany (Moderator nr:12) / 2015-07-19 20:39:20

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik Polski - kadra juniorów

    Przemysław KANTYKA w PŚ - ur.15.12.1996:

    W PŚ i LGP nie startował.


    PK:

    2013/2014 - bez pkt PK - 12 startów !
    2014/2015 - 124 miejsce - 6 pkt - 16 Polak


    P.Kantyka w letnim PK:

    2013 - 55 miejsce - 34 pkt - 12 Polak
    2014 - 67 miejsce - 36 pkt - 12


    P.Kantyka w FIS Cup:

    2011/2012 - bez pkt FIS Cup
    2012/2013 - 53 miejsce ... 96 pkt - 3 Polak
    2013/2014 - 18 miejsce - 192 pkt - 2
    2014/2015 ... 3 miejsce - 712 pkt - 3

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik Polski - kadra juniorów

    Adam RUDA w PŚ -ur.18.11.1995:

    W PŚ i LGP nie startował.


    PK:

    2011/2012 - bez pkt PK
    2012/2013 - nie startował
    2013/2014 - 134 miejsce ... 5 pkt - 10-11 Polak
    2014/2015 .. 98 miejsce - 22 pkt - 14


    A.Ruda w letnim PK:

    2013 - 73 miejsce - 13 pkt - 13 Polak
    2014 - nie startował


    A.Ruda w FIS Cup:

    2011/2012 - 187 miejsce ... 18 pkt - 8-9 Polak
    2012/2013 ... 83 miejsce ... 65 pkt - 9
    2013/2014 -.-- 4 miejsce - 293 pkt - 1
    2014/2015 -.-- 7 miejsce - 423 pkt - 5

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik Polski - kadra juniorów

    Krzyzsztof LEJA w PŚ - 21.02.1996:

    W PŚ nie startował.


    K.Leja w LGP:

    2013 - 71 miejsce - 13 pkt - 12 Polak
    2014 - nie startował


    K.Leja w PK:

    2013/2014 - 142 miejsce ... 3 pkt - 12 Polak
    2014/2015 ... 82 miejsce - 40 pkt - 12


    K.Leja w letnim PK:

    2013 - 34 miejsce - 72 pkt ... 7 Polak
    2014 - 50 miejsce - 51 pkt - 10


    K.Leja w FIS Cup:

    2009/2010 - bez pkt FIS Cup
    2010/2011 - bez pkt FIS Cup
    2011/2012 - 210 miejsce - 12 pkt - 10-11 Polak
    2012/2013 ... 76 miejsce - 69 pkt ... 7
    2013/2014 - 257 miejsce ... 5 pkt - 21
    2014/2015 -.-- 4 miejsce - 548 pkt ... 3

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik Polski - kadra juniorów

    K.Miętus w PŚ - ur.8.03.1991:

    2007/2008 - bez pkt PŚ
    2008/2009 - 71 miejsce -.-- 9 pkt - 6 Polak
    2009/2010 - 45 miejsce ... 60 pkt - 4
    2010/2011 - bez pkt PŚ
    2011/2012 - 50 miejsce ... 49 pkt - 5
    2012/2013 - 38 miejsce - 103 pkt - 5
    2013/2014 - 84 miejsce -.-- 1 pkt - 9
    2014/2015 - bez pkt PS

    Pierwsze pkt PŚ w 5 występie.

  • jozek_sibek profesor
    Asystent trenera kadry juniorów będąc zawodnikiem

    Piotr Fijas ur.27.06.1958:

    1979/1980 - 16 miejsce - 73 pkt - 2 Polak
    1980/1981 - 31 miejsce - 24 pkt - 1 *
    1981/1982 - 26 miejsce - 31 pkt - 1
    1982/1983 - 42 miejsce - 12 pkt - 1 **
    1983/1984 - 17 miejsce - 57 pkt - 1
    1984/1985 - 14 miejsce - 69 pkt - 1
    1985/1986 - 15 miejsce - 84 pkt - 1
    1986/1987 - 31 miejsce - 24 pkt - 1
    1987/1988 - 55 miejsce ... 8 pkt - 1

    * -.-- FIS podaje 44 miejsce - 16 pkt - 1 Polak
    ** ... FIS podaje 43 miejsce - 12 pkt - 1

    Do sezonu 1992/1993 - stara punktacja:

    1 miejsce - 25 pkt
    2 miejsce - 20
    3 miejsce - 15
    4 miejsce - 12
    5 miejsce - 11
    6 miejsce - 10
    15 miejsce - 1


    Miejsca na podium PŚ - 10 (3 - 1 - 6):

    1 miejsce - 27.01.1980 Zakopane
    1 miejsce - 09.02.1980 St. Nizier
    1 miejsce - 12.01.1986 Liberec
    2 miejsce - 19.03.1982 Strbske Pleso
    3 miejsce - 06.01.1980 Bischofshofen
    3 miejsce - 25.03.1984 Planica
    3 miejsce - 06.01.1985 Bischofshofen
    3 miejsce - 30.12.1985 Oberstdorf
    3 miejsce - 15.02.1986 Vikersund
    3 miejsce - 15.03.1987 Planica

  • jozek_sibek profesor
    Trener kadry juniorów będąc zawodnikiem

    Robert Mateja ur.5.10.1974

    1996/1997 - 30 miejsce - 154 pkt - 2 Polak
    1997/1998 - 34 miejsce - 165 pkt - 1
    1998/1999 - 39 miejsce - 100 pkt - 1
    1999/2000 - 44 miejsce ... 52 pkt - 3
    2000/2001 - 31 miejsce - 133 pkt - 2
    2001/2002 - 49 miejsce ... 50 pkt - 2
    2002/2003 - 76 miejsce -.-- 5 pkt - 4
    2003/2004 - bez pkt PŚ
    2004/2005 - 38 miejsce ... 87 pkt - 2
    2005/2006 - 79 miejsce -.-- 4 pkt - 6
    2006/2007 - 85 miejsce -.-- 4 pkt - 5
    2007/2008 - bez pkt PŚ (2 starty w PŚ - 46 i 64 miejsce)

    Miejsca w "15" konkursów PŚ:

    5 miejsce ... 14-12-1996 Harrachov
    5 miejsce ... 28-01-2001 Sapporo
    6 miejsce ... 17-01-1998 Zakopane
    8 miejsce ... 13-03-1997 Falun
    8 miejsce ... 16-03-1997 Oslo
    8 miejsce ... 01-03-1998 Vikersund
    8 miejsce ... 27-11-1999 Kuopio
    9 miejsce ... 13-01-2001 Harrachov
    9 miejsce ... 14-01-2001 Harrachov
    9 miejsce ... 19-01-2002 Zakopane
    12 miejsce - 09-03-1999 Trondheim
    12 miejsce - 01-01-2005 Garmisch-Partenkirchen
    14 miejsce - 22-03-1998 Planica
    14 miejsce - 29-01-1999 Willingen
    14 miejsce - 29-12-2004 Oberstdorf

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik Polski - kadra młodzieżowa

    Andrzej Stękała - ur.30.06.1995:

    A.Stękała w PŚ i LGP nie startował:


    PK:

    2014/2015 - 38 miejsce - 157 pkt - 9 Polak


    Letni PK:

    2014 - 73 miejsce - 29 pkt - 13 pkt
    2015 - 25 miejsce - 18 pkt ... 6 - po 2 konkursach


    FIS Cup:

    2013/2014 - 212 miejsce ... 14 pkt - 19 Polak
    2014/2015 -.-- 1 miejsce - 910 pkt ... 1

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik Polski - kadra młodzieżowa

    Krzysztof Biegun w PŚ - ur.21.05.1994:

    2012/2013 - 81 miejsce -.-- 1 pkt - 10 Polak
    2013/2014 - 35 miejsce - 144 pkt ... 5
    2014/2015 - bez pkt PŚ


    Pierwsze pkt PŚ w debiucie.


    K.Biegun w LGP:

    2012 - 67 miejsce ... 11 pkt - 7 Polak
    2013 ... 5 miejsce - 290 pkt - 1
    2014 - bez pkt LGP

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik Polski - kadra młodzieżowa

    Bartlomiej KŁUSEK w PŚ - ur.15.01.1993:

    2011/2012 - bez pkt PŚ
    2012/2013 - bez pkt PŚ
    2013/2014 - bez pkt PŚ
    2014/2015 - bez pkt PŚ


    B.Kłusek w LGP:

    2011 - 62 miejsce - 18 pkt - 10 Polak
    2012 - 26 miejsce - 84 pkt - 4-5
    2013 - 40 miejsce - 60 pkt - 9
    2014 - bez pkt LGP

  • jozek_sibek profesor
    Zawodnik Polski - kadra młodzieżowa

    Jakub Wolny w PŚ - ur.15.05.1995:

    2013/2014 - bez pkt PŚ
    2014/2015 - nie startował


    J.Wolny w LGP:

    2014 - 36 miejsce - 63 pkt - 3 Polak


    J.Wolny w PK:

    2013/2014 - 36 miejsce - 139 pkt - 3 Polak
    2014/2015 - nie startował


    J.Wolny w letnim PK:

    2013 - 52 miejsce ... 39 pkt - 10 Polak
    2014 ... 1 miejsce - 515 pkt ... 1

  • jozek_sibek profesor
    8 zawodnik Polski w PŚ 2013/2014 - Kadra młodzieżowa

    S.Hula w PŚ - ur.29.09.1986:

    2004/2005 - startował tylko w konkursie drużynowym (Willingen)
    2005/2006 - 54 miejsce - 19 pkt - 4 Polak
    2006/2007 - 60 miejsce - 26 pkt - 4
    2007/2008 - 72 miejsce - 10 pkt - 3
    2008/2009 - 44 miejsce - 51 pkt - 3
    2009/2010 - 63 miejsce - 20 pkt - 6-7
    2010/2011 - 39 miejsce - 95 pkt - 3
    2011/2012 - bez pkt PŚ
    2012/2013 - 54 miejsce - 28 pkt - 6
    2013/2014 - 79 miejsce ... 3 pkt - 8
    2014/2015 - 78 miejsce ... 4 pkt - 8

    Pierwsze pkt PŚ w 3 występie.

  • jozek_sibek profesor
    7 zawodnik Polski w PŚ 2014/2015 - Kadra młodzieżowa

    M.Kot w PŚ - ur.9.06.1991:

    2006/2007 - startował tylko w konkursie drużynowym (Lahti)
    2007/2008 - bez pkt PŚ
    2008/2009 - bez pkt PŚ
    2009/2010 - bez pkt PŚ
    2010/2011 - bez pkt PŚ
    2011/2012 - 35 miejsce - 108 pkt - 3 Polak
    2012/2013 - 18 miejsce - 460 pkt - 3
    2013/2014 - 17 miejsce - 398 pkt - 2
    2014/2015 - 65 miejsce ... 17 pkt - 7

    Pierwsze pkt PŚ w 34 występie.

  • jozek_sibek profesor
    6 zawodnik Polski w PŚ 2014/2015 - Kadra młodzieżowa

    D.Kubacki w PŚ - ur.12.03.1990:

    2007/2008 - bez pkt PŚ
    2008/2009 - bez pkt PŚ
    2009/2010 - bez pkt PŚ
    2010/2011 - bez pkt PŚ
    2011/2012 - bez pkt PŚ
    2012/2013 - 36 miejsce - 142 pkt - 4 Polak
    2013/2014 - 49 miejsce ... 87 pkt - 7
    2014/2015 - 53 miejsce ... 35 pkt - 6

    Pierwsze pkt PŚ w 32 konkursie.

  • jozek_sibek profesor
    Asystent trenera kadry młodzieżowej będąc zawodnikiem

    Wojciech Topór w PŚ - ur.6.04.1987:

    W PŚ i LGP nie startował


    W.Topór w PK:

    2003/2004 - bez pkt PK
    2004/2005 - 123 miejsce - 15 pkt - 10-11 Polak
    2005/2006 - bez pkt PK

    Lokaty w konkursach:

    2003/2004 - 57
    2004/2005 -DSQ,59,36,25,27,28,43,29,43,47
    2005/2006 - 54,46

  • jozek_sibek profesor
    Trener kadry młodzieżowej będąc zawodnikiem

    Maciej MACIUSIAK w PŚ - ur.1.01.1982:

    W PŚ i LGP nie startował.


    M. Maciusiak w PK:

    2002/2003 - bez pkt PK

    Miejsca w PK:

    2002/2003 - 37

  • jozek_sibek profesor
    5 zawodnik Polski w PŚ 2014/2015 - Kadra A

    Jan Ziobro w PŚ - ur.24.06.2011:

    2010/2011 - bez pkt PŚ
    2011/2012 - bez pkt PŚ
    2012/2013 - 65 miejsce ... 11 pkt - 7
    2013/2014 - 25 miejsce - 312 pkt - 4
    2014/2015 - 50 miejsce ... 55 pkt - 5

    Pierwsze pkt PŚ w 11 starcie.

  • jozek_sibek profesor
    4 zawodnik Polski w PŚ 2014/2015 - Kadra A

    A.Zniszczoł w PŚ - ur.8.03.1994:

    2011/2012 - 47 miejsce - 60 pkt - 4 Polak
    2012/2013 - 68 miejsce ... 8 pkt - 8
    2013/2014 - bez pkt PŚ
    2014/2015 - 48 miejsce - 75 pkt - 4

    Pierwsze pkt PŚ w 4 konkursie.

  • jozek_sibek profesor
    3 zawodnik Polski w PŚ 2014/2015 - Kadra A

    K.Murańka w PŚ - ur.31.08.1994:

    2007/2008 - bez pkt PŚ
    2008/2009 - nie startował
    2009/2010 - bez pkt PŚ
    2010/2011 - bez pkt PŚ
    2011/2012 - 56 miejsce ... 26 pkt - 6 Polak
    2012/2013 - 75 miejsce -.-- 6 pkt - 9
    2013/2014 - 38 miejsce - 132 pkt - 6
    2014/2014 - 42 miejsce - 102 pkt - 3

    Pierwsze pkt PŚ w 12 starcie

  • jozek_sibek profesor
    2 zawodnik Polski w PŚ 2014/2015 - Kadra A

    Piotr Żyła w PŚ - ur.16.01.1987:

    2005/2006 - 51 miejsce ... 23 pkt - 3 Polak
    2006/2007 - 55 miejsce ... 34 pkt - 3
    2007/2008 - bez pkt PŚ
    2008/2009 - 81 miejsce -.-- 4 pkt - 7 - 2x 29 miejsce w Zakopanem
    2009/2010 - bez pkt PŚ
    2010/2011 - 54 miejsce ... 37 pkt - 4
    2011/2012 - 19 miejsce - 267 pkt - 2
    2012/2013 - 15 miejsce - 485 pkt - 2
    2013/2014 - 20 miejsce - 343 pkt - 3
    2014/2015 - 19 miejsce - 474 pkt - 2

    Pierwsze pkt PŚ w debiucie.

  • jozek_sibek profesor
    1 zawodnik Polski w PŚ 2014/2015 - Kadra A

    Kamil Stoch w PŚ - ur.25.05.1987:

    2003/2004 - bez pkt PŚ
    2004/2005 - 53 miejsce -.-- 36 pkt - 3 Polak
    2005/2006 - 45 miejsce -.-- 41 pkt - 2
    2006/2007 - 30 miejsce ... 168 pkt - 2
    2007/2008 - 30 miejsce ... 157 pkt - 2
    2008/2009 - 30 miejsce ... 146 pkt - 2
    2009/2010 - 24 miejsce ... 203 pkt - 2
    2010/2011 - 10 miejsce ... 739 pkt - 2
    2011/2012 ... 5 miejsce - 1078 pkt - 1
    2012/2013 ... 3 miejsce ... 953 pkt - 1
    2013/2014 ... 1 miejsce - 1420 pkt - 1
    2014/2015 ... 9 miejsce ... 820 pkt - 1

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w Pucharze Narodów - Letnie Grand Prix

    1994 ... nie startowali
    1995 ... nie startowali
    1996 ... 9 miejsce ... 133 pkt
    1997 ... 8 miejsce ... 127
    1998 - 12 miejsce ----- 7
    1999 - 13 miejsce ----- 2
    2000 ... 8 miejsce ... 113
    2001 ... 5 miejsce ... 586
    2002 ... 9 miejsce ... 137
    2003 ... 8 miejsce ... 132
    2004 ... 4 miejsce ... 999
    2005 ... 8 miejsce ... 453
    2006 ... 4 miejsce ... 902
    2007 ... 2 miejsce ... 990
    2008 ... 8 miejsce ... 497
    2009 ... 7 miejsce ... 678
    2010 ... 1 miejsce - 2173
    2011 ... 2 miejsce - 1894
    2012 ... 4 miejsce - 1172
    2013 ... 2 miejsce - 1932
    2014 ... 5 miejsce ... 962

  • jozek_sibek profesor
    Podsumowanie Polaków w XXI wieku

    15 sezonów(od 2000/2001 - 2014/2015)

    Pkt Polaków - 22302 (wszyscy):

    1.A.Małysz .... 11352 pkt
    2.K.Stoch --.--- 5761
    3.P.Żyła -.-.-.-- 1667
    4.M.Kot ---.--.--- 983
    5.J.Ziobro ---.--- 378
    6.R.Mateja ------ 283
    7.K.Murańka -.-- 266
    8.D.Kubacki -...- 264
    9.S.Hula --.--.--- 256
    10.K.Miętus ----- 222

    11.M.Bachleda .. 179
    12.K.Biegun -...- 145
    13.A.Zniszczoł .- 143
    14.W.Skupień ... 117
    15.Ł.Rutkowski - 108
    16.R.Sliż ---.--.--- 55
    17.T.Pochwała .... 42
    18.T.Tajner -.-.-.- 22
    19.G.Miętus -..-..- 20
    20.M.Rutkowski .- 17

    21.W.Tajner ------- 9
    22.Ł.Kruczek -..-..- 8
    23.K.Długopolski .- 3
    24.T.Byrt --.--.--.-- 2

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w PŚ - od sezonu 2000/2001

    PŚ 2000/2001:
    1.A.Małysz ---- 1531 pkt
    31.R.Mateja -.-- 133
    42.W.Skupień --- 89
    76.Ł.Kruczek ----- 3

    PŚ 2001/2002:
    1.A.Małysz ---- 1475 pkt
    49.R.Mateja -..-.- 50
    53.T.Pochwała ... 38
    55.M.Bachleda -- 26
    73.T.Tajner ---.--- 7
    77.Ł.Kruczek ----- 5
    84.W.Skupień ---- 4

    PŚ 2002/2003:
    1.A.Małysz ---- 1357 pkt
    42.M.Bachleda -- 77
    68.T.Tajner -..-.- 15
    76.R.Mateja -.-.-.- 5
    79.T.Pochwała ...- 4

    PŚ 2003/2004:
    12.A.Małysz ---- 525 pkt
    52.M.Bachleda ... 27
    54.W.Skupień --- 24
    58.M.Rutkowski - 17
    69.W.Tajner ------ 9

    PŚ 2004/2005:
    4.A.Małysz ---- 1201 pkt
    38.R.Mateja -..-.- 87
    53.K.Stoch -.-.-.- 36
    85.M.Bachleda ...- 3
    85.Długopolski ...- 3

    PŚ 2005/2006:
    9.A.Małysz -..-.- 634 pkt
    45.K.Stoch -.--.-- 41
    51.P.Żyła -------- 23
    54.S.Hula --.--.-- 19
    60.R.Sliż --.---.-- 15
    79.R.Mateja -.-.-.- 4

    PŚ 2006/2007:
    1.A.Małysz ---- 1453 pkt
    30.K.Stoch ----- 168
    55.P.Zyła -------- 34
    60.S.Hula -------- 26
    80.R.Mateja -.--.-- 4

    PŚ 2007/2008:
    12.A.Małysz ---- 632 pkt
    30.K.Stoch ----- 157
    72.S.Hula ----.--- 10
    78.M.Bachleda ...- 5

    PŚ 2008/2009:
    13.A.Małysz ---- 549 pkt
    30.K.Stoch ----- 146
    44.S.Hula -------- 51
    49.R.Sliż --------- 33
    50.Ł.Rutkowski .- 29
    71.K.Miętus ------- 9
    81.P.Żyła --.-.--.-- 4
    82.M.Bachleda ...- 3

    PŚ 2009/2010:
    5.A.Małysz -..-.- 842 pkt
    24.K.Stoch ----- 203
    41.Ł.Rutkowski .. 79
    45.K.Miętus -..-.- 60
    59.M.Bachleda -- 32
    63.G.Miętus -..-.- 20
    63.S.Hula ---.---- 20

    PŚ 2010/2011:
    3.A.Małysz ---- 1153 pkt
    10.K.Stoch ----- 739
    39.S.Hula --.--.-- 95
    54.P.Żyła ---.---- 37
    65.R.Sliż ---------- 7
    67.M.Bachleda ...- 6
    78.T.Byrt --.-.--.-- 2

    PŚ 2011/2012:
    5.K.Stoch ----- 1078 pkt
    19.P.Żyła ---.--- 267
    35.M.Kot --.--.-- 108
    47.A.Zniszczoł ... 60
    50.K.Miętus --.--- 49
    56.K.Murańka --- 26

    PŚ 2012/2013:
    3.K.Stoch --.-.-- 953 pkt
    15.P.Żyła ---.--- 485
    18.M.Kot --.--.-- 460
    36.D.Kubacki ... 142
    38.K.Miętus -...- 103
    54.S.Hula -------- 28
    65.J.Ziobro -.-.-.- 11
    68.A.Zniszczoł ---- 8
    75.K.Murańka -.-.- 6
    81.K.Biegun ---.--- 1

    PŚ 2013/2014:
    1.K.Stoch -....- 1420 pkt
    17.M.Kot --.--.-- 398
    20.P.Żyła ---.--- 343
    25.J.Ziobro --.-- 312
    35.K.Biegun -.-- 144
    38.K.Murańka .- 132
    49.D.Kubacki --.- 87
    79.S.Hula --.-.--.-- 3
    82.K.Miętus -.-..-.- 1

    PŚ 2014/2015:
    9.K.Stoch ---.--- 820 pkt
    19.P.Żyła ---.--- 474
    42.K.Murańka .- 102
    48.A.Zniszczoł ..- 75
    50.J.Ziobro -..-..- 55
    53.D.Kubacki -.-- 35
    65.M.Kot --------- 17
    78.S.Hula -.-.-.-.-- 4

  • jozek_sibek profesor
    POLACY w PŚ w XXI wieku

    15 sezonów(od 2000/2001 do 2014/2015):

    1.A.MAŁYSZ - 36 - 24 - 24
    2.K.STOCH -- 15 ... 9 ... 8
    3.J.ZIOBRO -.- 1 ... 0 ... 1
    3.P.ŻYŁA ------ 1 ... 0 ... 1
    5.K.BIEGUN ..- 1 ... 0 ... 0 - 5 zawodników
    ------------------------------
    Razem ----.--- 54 - 33 - 34

  • jozek_sibek profesor
    Polacy w Pucharze Narodów

    Polacy w Pucharze Narodów - od sezonu 1999/2000:

    1999/2000 ... 6 miejsce ... 530 pkt
    2000/2001 ... 6 miejsce ... 260 (pkt liczono tylko z konkursów drużynowych)
    2001/2002 ... 6 miejsce - 2105
    2002/2003 ... 7 miejsce - 1608
    2003/2004 ... 7 miejsce ... 702
    2004/2005 ... 7 miejsce - 1630
    2005/2006 ... 9 miejsce ... 786
    2006/2007 ... 5 miejsce - 1785
    2007/2008 - 10 miejsce ... 804
    2008/2009 ... 8 miejsce - 1574
    2009/2010 ... 6 miejsce - 1806
    2010/2011 ... 3 miejsce - 3239
    2011/2012 ... 6 miejsce - 2638
    2012/2013 ... 5 miejsce - 3447
    2013/2014 ... 4 miejsce - 3790
    2014/2015 ... 6 miejsce - 2282

  • jozek_sibek profesor
    Asystent trenera kadra A będąc zawodnikiem

    Grzegorz Sobczyk w PŚ - ur.10.02.1981:

    2002/2003 - bez pkt PŚ


    G.Sobczyk w LGP:

    2003 - tylko w konkursie drużynowym (7 miejsce)


    G.Sobczyk w PK:

    2001/2002 - bez pkt PK
    2002/2003 - 60 miejsce - 112 pkt - 3 Polak
    2003/2004 - bez pkt PK (6 startów)
    2004/2005 - bez pkt PK

  • jozek_sibek profesor
    Asystent trenera kadra A będąc zawodnikiem

    Zbigniew Klimowski w PŚ - ur.18.01.1967:

    1987/1988 - 74 miejsce - 1 pkt - 2 Polak

    Miejsca w "30" konkursów:

    15 miejsce - 20-03-1988 Oslo/Holmenkollen
    -----------------------------
    18 miejsce - 10-01-1992 Predazzo
    23 miejsce - 02-12-1991 Thunder Bay
    26 miejsce - 25-01-1992 Oberstdorf
    29 miejsce - 26-01-1992 Oberstdorf
    -----------------------------

    Miejsca 31 - 50 w konkursach PŚ:

    40 miejsce - 17-01-1990 Zaopane
    40 miejsce - 13-03-1991 Trondheim
    40 miejsce - 01-12-1991 Thunder Bay
    45 miejsce - 01-01-1992 Garmisch-Partenkirchen
    47 miejsce - 20-12-1992 Sapporo

  • jozek_sibek profesor
    Trener główny Kadra A będąc zawodnikiem

    Łukasz Kruczek w PŚ - ur.1.11.1975:

    1998/1999 - 89 miejsce ... 6 pkt - 4 Polak
    1999/2000 - 63 miejsce - 18 pkt - 4
    2000/2001 - 76 miejsce ... 3 pkt - 4
    2001/2002 - 77 miejsce ... 5 pkt - 6

    Miejsca w "30" konkursów:

    14 miejsce - 28.11.1999 Kuopio
    25 miejsce - 17.01.1999 Zakopane
    26 miejsce - 19.01.2002 Zakopane
    28 miejsce - 13.01.2001 Harrachov
    -----------------------------
    Miejsca 31 - 40 w konkursach PŚ:

    33 miejsce - 14.01.2001 Harrachov
    37 miejsce - 16.01.1999 Zakopane
    37 miejsce - 08.12.2001 Villach
    37 miejsce - 15.12.2001 Engelberg
    38 miejsce - 19.03.1999 Planica
    40 miejsce - 10.01.1999 Engelberg
    40 miejsce - 21.03.1999 Planica
    40 miejsce - 05.12.1999 Val di Fiemme
    40 miejsce - 21.12.2001 Predazzo

  • dervish profesor
    Kto gadał głupoty?

    dervish (profesor)
    29 kwietnia 2015, 14:19
    ...
    "Jedyne sensowne wyjaśnienie to ukłon w stronę Miętusa, polegający na daniu mu szansy trenowania pod okiem Roberta Mateji.
    Byrt i Biela trenera szukać nie muszą bo poprzedni sezon udowodnił, ze pod tym względem nie maja na co narzekać."



    Doors (stały bywalec)
    29 kwietnia 2015, 15:01

    "Panie dervish

    zapomniałeś pan o jednym

    co innego mieć trenera ze związku, finansowane centralne, a co innego wykładać własne pieniądze na trening jak Byrt i Biela

    więc nie gadaj głupot, że nie są w kadrach bo chcieli pracować z własnymi trenerami"

    Życie dopisało epilog:
    http://www.skijumping.pl/wiadomosci/19662/Stanislaw-Biela-Znalazlem-czucie-tego-co-robie/
    Stanisław Biela mimo przyzwoitego sezonu przygotowania do kolejnego rozpocznie poza kadrą i nie jest w żaden sposób rozczarowany tym faktem:
    "Nie jestem zawiedziony, ponieważ miałem inny plan. Będę się przygotowywał do sezonu z trenerem Danielem Bachledą. Będę miał wsparcie od Polskiego Związku Narciarskiego, za co jestem mu ogromnie wdzięczny. Cieszę się, że związek widzi jeszcze we mnie jakiś potencjał."

  • anonim

    zgadzam się z "anbald" Gut może w tym roku nie zrobił postępu ale wygrywał z Kastelikiem i co najważniejsze JEST JUNIOREM (a nie tak jak 3 z kadry JUniorskiej-nie juniorow. Obserwuję klasyfikację Lotos od dłuższego czasu i Gut wygrał trzeci rok z rzędu, należy mu się miejsce w tej kadrze, może były z nim jakieś problemy?? Ale życzę powodzenia wszystkim kadrą

  • andbal profesor
    Kto za MIetusa w kadrze juniorów

    W mojej ocenie nie biłbym sie o Staszka Bielę czy Tomka Byrta w kadrze juniorów lecz o Pawła Guta. Był on w tej samej grupie Lotosowskiej (junior B) i wygrał ją z Dominikiem Kastelikiem. W zawodach FC czy MP też z reguły wypadał lepiej od Dominika. Zatem to Paweł winien być w kadrzej juniorskiej i razem z Dominikiem repreentować juniorów B w kadrze juniorskiej. Wówczas byłaby to strikte kadra juniorska.

  • PGr doświadczony
    Ale ruch na portalu ;)

    Nie spodziewałem się takich dyskusji w tym okresie...
    Wszystko już rozłożyliście na czynniki pierwsze, dziwi tylko (aż) Miętus, Biela (ewentualnie Byrt jeszcze)i PSYCHOLOG.
    Nie dziwi że adwokat mitycznego talentu Murańki dalej swoje pisze...

  • dervish profesor
    Emil

    Zrobiłem swoje podliczenie minionego sezonu. Wyniki opublikuje przy jakiejś okazji.
    Na razie mogę powiedzieć, ze podobnie jak u Ciebie wyszło mi iz najbardziej miarodajne (pow 80%) były wyniki konkursów w :


    Zak 18.01 10/8 80+70+72+35+36+10+12+20=335------------(85.02%)

    Wil 01.02 10/8
    100+70+40+42+10+32+27+8=329------------(83.50%)

    Tit 07.02 10/8 100+80+72+25+24+3+14+4=322-------------(81.72%)

    Lah 08.03 10/7 90+70+80+56+12+30+4=342----------------(86.80%)

    Potwierdziło sie również iż w tym sezonie zgodność rozkładała się bardziej równomiernie (na cały sezon) niż w sezonie olimpijskim.

  • EmiI profesor

    Najbardziej że tak powiem miarodajne były konkursy w Zakopanem i niemieckie czyli wszystkie w Willingen i Neustadt. W nich miejsca w czołowej "10" zajeło aż 8 zawodnik z "10" klasyfikacji PŚ.

  • dervish profesor
    mmm

    To są tylko zabawy statystyczne. Przyjąłem w nich, że miarą miarodajności danych zawodów ( trochę masło maślane :) ) jest to w jakim stopniu jest odwzorowana w czołowej 10 tych zawodów czołowa 10 z rankingu PŚ na koniec sezonu (lub na odwrót).

    Jeżeli ktoś z czołówki "odpuszcza" T4S to ma to wpływ na miarodajność takiego konkursu.
    Moim zdaniem zależność tak pojętej miarodajności od pozycji konkursu względem głównej imprezy sezonu na którą większość zawodników szykowała szczyt formy jest ewidentna.
    Poza tym na tak pojęty wskaźnik miarodajności oprócz formy i absencji zawodników z czołówki mają również wpływ warunki w jakich rozgrywany był konkurs. Jeżeli była duża losowość to ma to automatyczne odbicie we wskaźniku miarodajności bo w takim wypadku zazwyczaj wyniki są mocno przypadkowe.

  • EmiI profesor
    @dervish

    Pewnie będą miały dość wysoką zgodność, ale w całym sezonie od Klingenthal ta zgodność będzie bardzo wysoka. A nawet w końcówce sezonu pewnie mniejsza niż średnia dla całego sezonu. Co do Klingenthal 2013. Wiadomo że ten konkurs będzie odchyleniem, sam fakt 4 Polaków w "10" bez Stocha sprawia że będzie inny.
    @??? Do dervisha, chyba późna pora sprawiła że wpisałeś mi się w temat :P

  • mmm doświadczony

    @dervish

    Najwięcej procent mają zawody w Planicy. To jest bardzo ciekawe, bo zazwyczaj wtedy zawodnikom "najmniej się chce" jak często mówią w wywiadach. Jak dla mnie te statystyki nie są zbyt dobrym wyznacznikiem poziomu zawodów, bo na przykład różne reprezentacje mają różne "imprezy docelowe".Austria i Niemcy chcą być już w najwyższej formie na TCS, Polacy podczas polskich konkursów itd.

  • dervish profesor
    Emil

    Wracając jeszcze do mojego zestawienia:
    Zwróć uwagę, że Krzysiek Biegun zwyciężył w konkursie w Klingenthal i że miarodajność tego konkursu wynosiła tylko 8.83 % i była zdecydowanie najniższa w całym sezonie.

    Krzysiek jest zwycięzcą konkursu PŚ, ale jak widać jeżeli popatrzeć na wskaźnik miarodajności na to zwycięstwo trzeba patrzeć inaczej niż na przykład na zwycięstwo a nawet pozycje w top 10 w którymś z konkursów pod koniec sezonu kiedy korelacja (miarodajność) przekraczał 70% a nawet sięgała 90%.

    Jeszcze nie sprawdzałem jak pod tym względem przedstawia się sytuacja w minionym sezonie. Ale podejrzewam, że ostatnie konkursy także będą miały wysoką zgodność z końcowym rankingiem, tak więc punkty zdobyte przez Klimka w tej fazie sezonu będą miały wysoką wartość.

    W tej chwil wpadł mi nawet do głowy pomysł na ranking uwzględniający wyliczona w ten sposób miarodajność konkursu.
    W rankingu tym, liczba zdobytych punktów mnożona by była przez wskaźnik miarodajności konkursu. Ciekawe jak po takich wyliczeniach przedstawiałaby się hierarchia zarówno w naszej kadrze jak i na świecie?

    Na przykładzie z poprzedniego sezonu:
    100 punktów Bieguna zdobyte w Klingenthal w konkursie o miarodajności 8.8% w takim rankingu miałoby wartość zaledwie 8.8 punktu. :)

    Innym ciekawym przypadkiem jest ubiegłoroczny konkurs w Zakopanem. Przypadek ciekawy bo w naszych dyskusjach często wracaliśmy do tamtego konkursu. Wyliczenia pokazują, ze miarodajność tamtego konkursu była bardzo niska bo wynosiła tylko 49 %.

  • EmiI profesor
    @dervish

    Ja inspirując się rankingiem z konkurencyjnej strony (WS) i z niego korzystając, po prostu przeliczałem ile razy procentowo każdy skoczek z czołowej "10" klasyfikacja PŚ był w "10" pojedynczego konkursu w którym startował. I z tych 10 wyników każdego skoczka wyliczałem jedną średnią I się okazało że w tym roku końcówka wcale nie była tak mocno pod czołówkę. Zawodnicy z top 10 generalki po MŚ w Falun byli w "10" konkursów średnio w 68% przypadków. A jak wcześniej pisałem średnia dla całego sezonu to 73%.

  • anonim
    Moim zdaniem.

    Starając się patrzeć obiektywnie, można zauważyć dość ciekawe zjawisko:
    1. W treningach prowadzonych przez trenera Kruczka, przygotowujących do sezonu zimowego, z różnych powodów, najczęściej nie uczestniczyli: Stoch, Żyła, Murańka i Zniszczoł. Trudno mieć do nich pretensje o cokolwiek.
    2. Najbardziej pilnymi zawodnikami byli: Kubacki, Ziobro, Kot. Wszyscy zanotowali potężny spadek formy.
    - Kot - najszybciej zauważył bezsens treningów prowadzonych przez trenera Kruczka i aby nie tracić czasu sam zaczął kombinować co zrobić aby poprawić wyniki. Nie udało się, czemu się nie dziwię, bo do tego potrzebny był inny dobry trener, którego nie było.
    Na szczęście w obecnym składzie szkoleniowym jest trener współpracujący Szturc, w czego namawiałem od wielu lat.
    - Kubacki - najbardziej pilny uczeń. Żle na tym wyszedł.
    Kubackiego uważam za jednego z najbardziej utalentowanych polskich skoczków, tylko ktoś musi nauczyć go techniki lotu.
    To co nie udało się trenerowi Kruczkowi może uda się trenerowi Maciusiakowi.
    - Ziobro - pod koniec sezonu również zaczynał się buntować ale nie tak intensywnie jak Kot i dzięki temu pozostał w kadrze A. Czy dobrze na tym wyszedł? Finansowo zapewne tak a sportowo? Zobaczymy.

    Tym, którzy mają obawy o umiejętności trenera Maciusiaka nieśmiało przypominam, że każdy z trenerów: Kruczek, Szturc, Matusiak, Mateja wytrenował skoczka, który wygrał zawody PŚ.
    Aby być dobrym trenerem nie ma potrzeby być dobrym zawodnikiem. Kojonkoski i trenerzy polskich siatkarzy są na to najlepszym dowodem.
    Bardzo niepokoją mnie słowa trenera Kruczka, do którego w dalszym ciągu nie dociera co stało się na początku ostatniego sezonu, że nie będzie szczegółowej analizy tego przypadku, bo było, minęło...

  • dervish profesor

    Jak widać z ponizszego zestawienia, najbardziej miarodajne były wyniki konkursów rozegranych po imprezie docelowej którą w sezonie 2013/2014 były IO w Soczi.
    Po igrzyskach zgodność procentowa top 10 poszczególnych konkursów z top 10 klasyfikacji generalnej na koniec sezonu była zdecydowanie wyższa niż w pierwszej części sezonu, a co za tym idzie dużo trudniej było wówczas zdobyć punkty komuś przypadkowemu. Można rzec, że poziom konkursów w tej fazie sezonu był najwyższy i najlepiej odzwierciedlał faktyczny układ sił w stawce.

  • pepeleusz profesor
    @???

    Oczywiście to co piszesz, że ja napisałem , to wcale tego nie napisałem. ,,Powrotne" modyfikacje techniki zapewne były konsekwencją poleceń Kruczka.
    Czy zaś Murańce brakowało do życiowej formy z grudnia 13 czy też ją nawet wyrównał to , tak czy siak nie zrobił postępu.

  • EmiI profesor
    @dervish

    Może i miejscu miejscu nie równe, ale czy za 10 miejsce w Engelbergu czy w Oslo, są te same punkty PŚ, WRL, i te same pieniądze. Faktem jest jednak że w tym sezonie czołówka była dużo bardziej zabetonowana niż w dwóch poprzednich. W tym sezonie skoczkowie z czołowej "10" PŚ zajmowali miejsca w "10" konkursów w średnio 73% w których startowali. Dla porównania sezon temu było to 64%, a 2 sezony temu tylko 57%. Wiadomo że ciężej się przebić przez taką czołówkę i zająć jeden czy dwa pojedyncze bardzo dobre miejsca, ale trzeba próbować. Kto stoi w miejscu ten się cofa i obawiam się że to spotkało większość naszych w minionym sezonie.

  • dervish profesor
    dejw

    wiem, wiem ale wiesz jak to jest z zaglądaniem na inne strony zwłaszcza do konkurencji, a później z wracaniem tu w celu podzielenia się wrażeniami :(
    Uważam i wielokrotnie przy różnych okazjach o tym pisałem, że w przypadku publikowania rankingów których zasady tworzenia nie są powszechnie znane, logiczne było by przytoczyć je wraz z zestawieniem. Wtedy komentowanie takiego rankingu w tym miejscu miałoby sens.

  • dejw profesor
    @dervish

    Jozek podał źródło rankingu. Nie trudno jest znaleźć zasady jego tworzenia.
    Ranking jest oczywiście subiektywny, ale i tak dużo lepiej oddaje hierarchię pod koniec minionej zimy, niż ranking PZNu.

  • anonim
    @pepeleusz

    Nie no co za bezczelność.Najpierw przez pół roku plujesz na Kruczka, że zniszczył Murańce technikę, a teraz odwracasz kota ogonem i piszesz, że Murańka wrócił do formy bo przestał słuchać Kruczka, a zaczął słuchać @pepeleusza.Bez komentarza.
    Argument odnośnie najlepszego miejsca beznadziejny-w Engelbergu 2013 nie "przeszkadzali" mu Freund, Kraft, Prevc, Kasai.A jakby mu poprzeszkadzali to nie byłby już siódmy tylko jedenasty.Zrozum.Miejsce miejscu NIE jest równe.
    Argument odnośnie życiowej formy absurdalny.Nie ma żadnych podstaw żeby tak twierdzić.

  • dervish profesor

    Moim zdaniem w sezonie 2014/2015 Klimek osiągnął swoje życiowe sukcesy: znakomite występy na MŚ i brązowy medal w drużynie której był bardzo silnym ogniwem.

    W ogóle poprzedni sezon Klimek może sobie zapisać na wielki plus. Pierwszy seniorski sezon w PŚ zakończył w bardzo dobrym stylu jako zawodnik regularnie punktujący w PŚ i to bynajmniej nie na ostatnich miejscach ale zajmując miejsca w drugiej 10 PŚ.

    Śmiem twierdzić, że Klimek nigdy nie był w wyższej formie niż w końcówce poprzedniego sezonu.
    Te same miejsca na finiszu sezonu tuz po imprezie docelowej znaczą o wiele więcej niż wywalczone w pierwszej fazie sezonu.
    Analizowałem kiedyś na ile wyniki poszczególnych konkursów odzwierciedlają końcową klasyfikacje generalną PŚ i wyszło, że zdecydowanie najbardziej miarodajne są wyniki uzyskane po imprezie docelowej. Wtedy ujawnia się prawdziwy rozkład sił. Dlatego tym bardziej należy docenić znakomitą końcówkę sezonu w wykonaniu Klimka. Tu nie ma mowy o przypadku. W drugiej części sezonu Klimek oddał mnóstwo skoków na światowym poziomie i skończył znakomity dla siebie sezon jako zdecydowany nr 3 w naszej kadrze. Skończyła się partyzantka, skoczek zmienił i ustabilizował technikę, poza tym (tu zdaję się na informacje od Emila) pomyślnie przebrnął perturbacje związane z rzadko spotykanym w tym wieku rozwojem organizmu (wzrost,waga) , jak również (miejmy nadzieję) wreszcie skończyły się zabiegi chirurgiczne ratujące wzrok które w ostatnich latach mocno przeszkadzały mu w przygotowaniach do sezonu. Wszystko razem każe z dużym optymizmem patrzeć na kolejny sezon w jego wykonaniu.

  • pepeleusz profesor
    @???

    Zgadzam się , że samo porównanie sumy punktów nie musi być jedynym kryterium. zatem popatrzmy czy Murańka poprawił w ostatnim sezonie swój najlepszy wynik w PS ? Odp- nie. Czy osiągnął lepsza formę niż ta jego życiowa z grudnia 13 ? Nie.
    A co do zmiany techniki, to poprawa formy w końcówce ostatniego sezonu zbiegła się raczej z odchodzeniem od techniki zaproponowanej przez Kruczka - jakby z wycofaniem się z niej w połowie.

  • EmiI profesor
    @???

    Wynikowo pod koniec sezonu powrócił do grudnia-stycznia 13/14. Może się uda w kolejnym uda się zrobić prawdziwy postęp, a nie na zasadzie, krzywej gwałtownie w górę na wykresie, po wcześniejszej krzywej gwałtownie w dół. Trzymam kciuki.

  • dervish profesor
    jozek_sibek

    Powiem tylko tyle, że ten ranking równie mało mi mówi jak i ranking frana.

    Zbiór nazwisk i liczb. Bez opisu zasad na jakich powstawał trudno go interpretować i komentować.
    Już wolę ranking PZN (ten prawdziwy). Tam przynajmniej znam zasady i wiem jakie są jego słabości.

  • pepeleusz profesor

    1. @wiewiór- ,,jak z Murańką : odżył jak przestał słuchać "doradców" w postaci tatusia i znaFców takich jak paru smędrców ze skijumping a zaczął Kruczka''. Tak ? to zobacz ile pkt PŚ Murańka zdobył w sezonie 13/14 a ile zdobył pod Kruczkiem w sezonie 14/15.

    2. @ dejw,Stinger- dobór kadry juniorskiej jest śmieszny. Po pierwsze ,choć mało ważne, kompromitują się samą nazwą. Po drugie ,nie dbają o przyszłość opóźniając włączenie w szkolenie centralne kolejnych zawodników. Za dwa lata zostanie Jarząbek, niepewny Kastelik i spalona ziemia? Zresztą już na 2016 rok sytuację sobie utrudnili. Co prawda wyniki juniorskie nie są najważniejsze, ale co będzie jak dwóch z pięciu powołanych np złapie kontuzje, a jeden zaprzyjaźni się z bulą. Została by dwójka na MSJ i trzeba było dobrać trzech młodych pozbawionych niezbędnych przygotowań

    3. @Emil - ten kto stworzył zasady rankingu PZN ,to chyba zasłużył na nagrodę Darwina lub coś w tym stylu. Jak można tak bardzo nie mieć pojęcia przy porównywaniu jakości punktów z różnych zawodów i ustaleniu ich wagi?

  • jozek_sibek profesor
    Ranking ,,sk*kinarciarskie.pl,,

    1.Piotr Żyła ------.------- 1249 pkt
    2.Kamil Stoch ----.----.--- 920
    3.Klemens Murańka --.--- 635
    4.Aleksander Zniszczoł-.--626
    5.Dawid Kubacki --.-.--.-- 582
    6.Jan Ziobro ---.--.--.--.-- 546
    7.Stefan Hula ------------- 389
    8.Maciej Kot ----.--.-.----- 381
    9.Bartłomiej Kłusek ------ 306
    10.Krzysztof Biegun -.-.-- 272

    11.Stanisław Biela --.--.-- 224
    12.Andrzej Stękała --.-.-- 223
    13.Przemysław Kantyka - 141
    14.Krzysztof Leja --.--.--- 105
    15.Adam Ruda ------------- 82
    16.Andrzej Zapotoczny ...- 81
    17.Jakub Kot --------------- 80
    18.Krzysztof Miętus --.--.-- 75
    19.Tomasz Byrt -----.------ 51
    20.Łukasz Podżorski --..--- 27

    21.Dawid Jarząbek -.-.-.-.- 15
    22.Andrzej Gąsienica ------- 9
    23.Grzegorz Miętus -.-.-.-.-- 6
    24.Artur Kukuła --.--.--.--.-- 5

    Nawet redakcja ,,konkurencja,, potrafi zrobić lepszy ranking niż PZN!!!

  • zibiszew weteran
    Stinger (profesor)

    "Kruczek zostaje, co prawda było wiele komentarzy (w tym moje) że powinna być zmiana na stanowisku trenera kadry A ale tak pomyślałem na spokojnie po sezonie i prawdę mówiąc nie ma na kogo wymienić Kruczka.
    Jeśli to ma być Maciusiak albo ktoś w tym stylu to już lepiej by Kruczek pozostał"

    W życiu nie pomyślałbym że to właśnie Ty napiszesz te słowa,znając Twoją wcześniejszą opinie:):)Szacunek!

  • zibiszew weteran
    fran (*i96.neoplus.adsl.tpnet.pl)

    NIe wymyślaj-proszę!Ranking nie ma nic wspólnego z podziałem grup szkoleniowych!Ranking jest prowadzony by Ustalić kadrę narodową(18zawodników plus kadra juniorów)!a nie gruppy szkoleniowe.Do grup szkoleniowych dysugnują zawodników trenerzy a nie ranking!MYślałem że jakieś zmiany w sztabach nastąpią.No cóż,jest jak jest.Z braku zmian napewno cieszyć sie powinni juniorzy.I jeśli obecni juniorzy przejdą razem z Mateją i Fijasem do grupy szkoleniowej "B"to to ma sens.Zobaczymy co dla Kota bedzie znaczył Maciusiak.Ojj bedzie to poważny test dla Maćka.Oby zdał go znakomicie!

  • EmiI profesor

    A sam ranking PZN bardzo premiuje zawodników startujących w zawodach niskiej rangi. Lotos to 0,2 punktów PŚ np. A PK 0,6. Więc zawodnik co cały sezon jako tako przeciętnie przędzie w PŚ, ale nie jest odsyłany do PK, będzie nisko w tym rankingu.

  • EmiI profesor
    @fran

    Właśnie skąd? Stoch ma tyle punktów co w PŚ, a powinno dojść jeszcze punkty za MŚ i MP. Byrt za same Lotosy powinien mieć wiecej punktów niż za jedną wygraną w PŚ.

  • jakledw12 weteran

    Po pierwsze primo:

    Kolos - Hula to w porównaniu do Miętusa wielokrotny mistrz olimpijski.

    Po drugie sekundo:

    hahahah :) Wg rankingu PZN 3 i 5 zawodnik rankingu zasłużyli na degradację, a 10 zawodnik rankingu nie.... Ziobro jednym, jedynym skokiem uratował swój luz w du...

  • anonim
    Ranking PZN

    Ranking PZN (na którym podobno ma się opierać podział na kadry)

    1. Kamil Stoch 820
    2. Piotr Żyła 474
    3. Dawid Kubacki 314
    4. Klemens Murańka 288
    5. Maciej Kot 258
    6. Aleksander Zniszczoł 241
    7. Stefan Hula 227
    8. Krzysztof Biegun 207
    9. Bartłomiej Kłusek 205
    10. Jan Ziobro 134
    11. Stanisław Biela 99
    12. Andrzej Stękała 94
    13. Krzysztof Miętus 33
    14. Krzysztof Leja 24
    15. Tomasz Byrt 17
    16. Andrzej Ruda 13
    17. Andrzej Zapotoczny 7
    18. Przemysław Kantyka 3

  • dejw profesor

    Jak dla mnie, to jedynymi sensownymi decyzjami w składach kadr jest powołanie do juniorów Kastelika oraz podmiana Zniszczoła z Kubackim.

    Stękała i przede wszystkim Kot (to dla niego kolejna sportowa degradacja) pod wodzą Maciusiaka.. Jestem sceptyczny co do tego połączenia. Z drugiej strony skoro z Kruczkiem nie umiał się dogadać kompletnie i nie załapał o co chodzi w zmianie techniki, to może i lepiej że do sezonu będzie przygotowywał się z kimś innym.

    Brak Byrta w kadrach, mimo że nieoczekiwany to jeszcze od biedy może i dałby się logicznie uargumentować, ale pominięcie Bieli, który w w minionym CoC dwukrotnie otarł się o podium, zdobywając przez cały sezon (i to wcale nieregularnych startów) ponad 150 pkt jest decyzją niezrozumiałą i bardzo krzywdzącą dla zawodnika.

    Najdziwniej ułożona kadra juniorów od lat, z Rudą który już juniorem przestał być po tym sezonie, oraz "wzmocnieni" słabiutkim i już 24letnim Miętusem. Można też dodać że Leja, Kantyka, Podżorski będą w wieku juniorskim ostatni sezon.
    A kandydaci byli. W zeszłym sezonie w juniorach dobrze rozwinęli się Podżorski, Jarząbek i przede wszystkim Stękała, dlaczego w tym nie możnaby było dać szansy Wąskowi czy Skupniowi? Mateja pokazał że z juniorami współpracuje dobrze.
    I na dokładkę skoro na siłę wepchnięto tam Miętusa, to tym bardziej taka nominacja należałaby się wspomnianym dwóm panom B..

  • Stinger profesor

    Kadra kobiet też nie wiele zmieniona. Doszła tylko Kinga Rajda ale to oczywiste. Skoro w końcówce sezonu lała Szwab to znaczy że pora zacząć na nią stawiać.

    CO do sztabów szkoleniowych to praktycznie tak samo.
    Kruczek zostaje, co prawda było wiele komentarzy (w tym moje) że powinna być zmiana na stanowisku trenera kadry A ale tak pomyślałem na spokojnie po sezonie i prawdę mówiąc nie ma na kogo wymienić Kruczka.
    Jeśli to ma być Maciusiak albo ktoś w tym stylu to już lepiej by Kruczek pozostał. Jeśli chodzi o za granicę to skoro nie ma szans na zatrudnienie poważnego trenera w stylu Kojonkoskiego to nie ma sensu zatrudniać kogoś innego ponieważ będzie 5 razy droższy od Kruczka a poziom umiejętności trenerskich będzie ten sam lub gorszy co jest bardziej prawdopodobne.
    Szkoda tylko że PZN nie pomyślał o kimś dodatkowym do pomocy, taka lekka "świeża ręka" mogła by pomóc.
    Plus że Jan Szturc będzie trenerem współpracującym ponieważ on ma myślę że największą wiedzą w Polsce na temat skoków narciarskich.
    Fajnie że Małysz będzie konsultantem.

    Maciusiak został, co prawda dalej uważam że powinna być zmiana no ale trudno było się tego spodziewać skoro Tajner twierdzi że sezon był świetny w wykonaniu jego skoczków.

    Podoba mi się sztab kadry juniorów. Mateja z Fijasem znowu myślę że robią takiego drugiego Andrzeja Stękałę.

    Hankus z kobietami tzn że kolejny rok do tyłu, asystenta ma kapitalnego.

  • anonim
    kolos

    Konflikt między Maćkiem a Łukaszem nie powstał z winy Kruczka zaczął się od opowiadania pierdół przez Kota jak to jest źle przygotowany że nie wie dlaczego źle skacze w tym czasie Kruczek NIE POWIEDZIAŁ nic złego na Kota nerwy mu puściły jak Maciek wyżalał się w TV że nie wie czego od niego chce Kruczek i nie rozumie co on do niego mówi bo dalej słabo skacze po czym za dwa dni wyklepał się w innym wywiadzie że owszem słucha Kruczka przyjmuje jego rady ale na dole a już w drodze na skocznie zaczyna myśleć i mieć wizje tego skoku to jak siada na belce to jest to już zupełnie inny skok niż omówił to z Kruczkiem potem były fochy i dąsy że nie pojechał na MŚ mimo że formę miał gorszą niż nawet Stefek do tego doszedł brak wywalczenia miejsca przez PK do LGP trudno się dziwić że Kot dostał po nosie - oczywiście chętnie widzę go znowu w kadrze i jego dobre skoki ale niech dorośnie bo jego zachowanie to niestety coś okropnego- więc nie rozumiem w czym tu zawinił Kruczek może ze nie wypieprzył z grubej rury w TV że Maciek przestań miec wizje i opowiadać bzdety tylko wykonuj to co ci mówię?!
    A tak na marginesie co roku to samo : beton PZN-nowski i Kruczek foruje swoich Tajner swoich biedni ten albo tamten bo go Kruczek nie lubi po czym okazuje sie że jak z Murańką : odżył jak przestał słuchać "doradców" w postaci tatusia i znaFców takich jak paru smędrców ze skijumping a zaczął Kruczka, Kamila czy Piotrka oby Maciek to zrozumiał!

  • Kolos profesor
    dervish

    Co od Macieja Kota to trzeba uczciwie powiedzieć że w przeszłości w kadrze A utrzymywali się zawodnicy uzyskujący dużo gorsze wyniki niż M.Kot w ubiegłym sezonie a rzeczywistym powodem odsunięcia od kadry tak naprawdę są nie słabe wyniki a konflikt M.Kota z Łukaszem Kruczkiem. Co akurat niezbyt dobrze świadczy o Kruczku a nie o M.Kocie...

    W tym wszystkim nieco tajemniczo wygląda odsuniecie Kubackiego od kadry. To by wskazywało na to że odsuniecie Kubackiego ma tylko zatrzeć złe wrażenie przy odsunięciu M.Kota... Zwłaszcza ze zawsze te odsunięcia można wytłumaczyć limitami...

  • Kolos profesor

    No niestety, nawet przy całej dozie wyrozumiałości to jednak upychanie gdzies tam po kadrach juniorskich Krzysztofa Miętusa pachnie mi skandalem... No i niby jaki ma mieć cel an zimę będąc w tej kadrze juniorskiej?? Start na Mistrzostwach świata juniorów?? Przecież to śmieszne...

    Tym razem muszę napisać to czego nigdy dotąd nie pisałem - Krzysztof Miętus ewidentnie zabiera miejsce jakiemuś zdolnemu juniorowi...

    Przy Miętusie to nawet umiejscowienie Stefana Huli wydaje się zasadne tym bardziej że się obronił wynikami (w PK)...

  • pepeleusz profesor

    1.Kot: ,,wniosek jest taki,że trenerzy w ogóle nie przyznają się do błędów...Czytałem ,że teraz wszystko ma iść w kierunku lepszej współpracy miedzy grupami-to dobry znak, zresztą zwracałem uwagę na ten problem już dawno....Zobaczymy , czy faktycznie grupy będą współpracowały, czy dalej każdy będzie myślał tylko o sobie....Trudno na cokolwiek narzekać(warunki dla skoczków- dop. własny), brakuje tylko wyników całej grupy, a to najbardziej boli''

    2. skoro braku Bieli i Byrta i pozostawienie Mietusa nie pochwala nawet Dervish , to już widać że betonowanie PZNu przekroczyło wszelkie granice. A obecność w kadrze narodowej nie zapewnia warunków szkoleniowych i sprzętowych na niezbędnym poziomie - to taki ,,zasiłek"

  • Piotr S. weteran

    Współczuję dziewczynom bo nadal działacze myślą po staremu:

    http://chmielewski.blog.pl/dzialacze-pzn-zabijaja-sport/

  • Niemily stały bywalec

    Ciekawa ciekawostka

    Najsilniej wygląda kadra juniorów
    Fijas 3 miejsce na MSwL
    Mateja 5 miejsce na MŚ
    Bachleda dobry duch drużyny

    Srednio kadra A
    Kruczek mistrz Uniwersad
    Klimowski średniak ze słabych lat Polski
    Sobczyk cienias ze średnich lat Polski

    Mizeria w kadrze młodzieżowej
    Maciusiak cienias kolega Sobczyka
    Topór cienias słabszy od obu wyżej opisanych
    Skrobot cienias w obu kadrach

  • Labrador_Retriever weteran
    @???

    Wiesz, ile mnie Twoje zdanie obchodzi? Po prostu jestem wyczulony na zarzucanie komuś niewiedzy, czy braku spójności wypowiedzi bez solidnych podstaw. I tylko dlatego stanąłem w obronie @dervisha. Z Tobą nie chce mi się dyskutować, bo widzę, że to nie ma sensu.

    Dziękuję i pozdrawiam.

  • jakledw12 weteran

    Ewidentnie widać faworyzowanie członków EvenementTeamu. Jak inaczej wytłumaczyć pozostanie Miętusa w kadrze?

    Co prawda Kubacki spadł z kadry A do B, tyle, że w kadrze A główną rolę ma Tajner i Kruczek i akurat tam trudno o jakąś wielką niesprawiedliwość, natomiast w niższych szczeblach już bezwzględnie rządzi Ewa Bilan - Stoch.

    Nic do Evenementu nie mam, nawet przyznam się, że podoba mi się pomysł szkolenia dzieci. Ale tutaj nie ma wątpliwości.

  • Regulator początkujący
    kadry

    Biela powinien być w kadrze B, a w C Byrt i Hebel a dopiero później Miętus. Pan Tajner powinien skomentować sprawę. Dodatkowo czy nie lepiej powołać prawdziwą kadrę C zamiast mieszać ją z juniorami. Miętus, Ruda, Biela, Byrt, Hebel i jeszcze ktoś mogliby trenować w kraju za nieduże pieniądze a nie było by zamieszania.

  • anonim

    Po skladach tych kadr widac ze polskie skoki ida w zlym kierunku.ot zamkneli sie panowie w tych swoich malych grupkach z tymi samymi nazwiskami i nie ma dostępu swiezej krwi.
    Brak Bieli pokazuje ze wypasc z kadry można ale na powrót wielkich szans nie ma.slaby sygnal dla wszystkich innych co są poza kadrą a mozna nawet powiedziec ze to sygnal zeby sobie juz poszli i skonczyli ze skakaniem.
    Razi po oczach ledwie pieciu juniorow a to oni sa przeciez przyszloscia tej dyscypliny w polsce.powinnismy szerzej stawiac na szkolenie i selekcje tych najlepszych a tutaj zawężamy szkolenie maksymalnie.


  • Xander weteran

    Te kadry są śmieszne. Miętus jak wiadomo został w kadrach dzięki układom. To nic że cały poprzedni sezon skakał fatalnie przecież nazwisko się liczy. Tacy Biela i Byrt cały rok się starali i co im to dało. Przegrali z takim beztalenciem jak Miętus który nic na światowych skoczniach już nie osiągnie a blokuje miejsca bardziej obiecującym zawodnikom.

  • mateusz3951 weteran

    Za największy błąd powyżej wymienionych decyzji, trzeba uznać brak jakichkolwiek zmian w sztabach szkoleniowych. Dlaczego Piotr Fijas będzie asystentem kadry juniorów? Owszem jego wiedza i doświadczenie bardzo przyda się naszym juniorom, ale priorytetem jest i będzie Kadra A, dla której byłby on wręcz nieoceniony. To właśnie pan Fijas i Szturc powinni być asystentami trenera Kruczka. Z całym szacunkiem dla trenerów Klimowskiego i Sobczyka, ale ich starsi koledzy są od nich nieco bardziej kompetentni.
    Co do samych skoczków, to uważam że jeśli Maciek Kot został czasowo przesunięty do kadry B, aby dostać nowy impuls do pracy, a nie dlatego, że trener Kruczek czy PZN przestał w niego wierzyć to jest to dobra decyzja.
    Poza tym nie potrafię zrozumieć, dlaczego w żadnej z kadr nie znalazł się Stanisław Biela.

  • Niemily stały bywalec

    Pic na wode te kadry
    Podział powinien byc taki

    Kadra Play za pieniążki z Playa:
    Stoch, Kubacki, Muranka, Ziobro i Hula jako serwismen trener Kruczek ( Tajner)
    Kadra Piotra Żyły za pieniążki z chipsów:
    Żyła, Zniszczoł i Byrt trener Szturc
    Kadra Maćka Kota za pieniążki z karmy miau miau:
    Kot trener Maciej Kot
    Kadra B:
    Biegun, Kłusek, Stękała, Wolny, Ruda trener Fijas
    Kadra juniorów
    Juniorzy! trener Mateja

  • anonim
    Stagnacja

    Nic nowego nie powiem...

    1. Szkoda Staszka Bieli, taki progres i brak docenienia ze strony szkoleniowców.
    2. Trochę boli brak zmian w sztabach szkoleniowych po tak słabym sezonie... Brak zmian to brak impulsów do pracy, będzie stagnacja w następnym sezonie
    3. Robert Mateja - ten mnie zadziwia, facet jako zawodnik nie potrafił przed kamerą sklecić jednego poprawnego zdania, a okazuje się być najlepszym polskim trenerem - BRAWO!!! Widać elokwencja nie zawsze idzie w parze z inteligencją ;)

  • ann81 weteran

    Skoro kadra juniorów i tak nie jest kadrą juniorów to mogliby powołać do niej Stanisława Bielę zamiast Krzyśka Miętusa. Poprzednim sezonem obiektywnie bardziej na to zasłużył. A Stefan Hula przestał być młodzieżą już jakieś 10 lat temu. Czyżby nikt tego nie zauważył?
    Swoją drogą, czy kadry nie mogą się nazywać po prostu: A, B, C? Po co komu te mylące określenia?

  • dervish profesor

    Co do Bieli i Byrta to mimo iż nie należą do żadnej z trzech centralnych grup szkoleniowych to i tak są członkami Kadry Narodowej Seniorów (18 najlepszych seniorów z rankingu PZN), a w związku z tym oni i ich kluby mają prawa do świadczeń z tego tytułu.

  • dervish profesor
    ??? (*213.158.218.52.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl)

    Nie troluj. Nic nie wynika dla Ciebie bo żeby coś wynikało to najpierw trzeba by rozumieć co się czyta.
    Napisałem wyraźnie. Dziecko by zrozumiało ale ty jak widać nie.

    "Bo specjalnego traktowania K. Miętusa jakoś nie da się sensownie wyjaśnić zwłaszcza porównując go z Bielą czy nawet Byrtem. Raczej nie wyobrażam sobie, żeby Krzysiek zabierał juniorom miejsce startowe w FC (podczas gdy tego miejsca zabrakłoby na przykład Bieli albo Byrtowi, chociaż oni tez nie powinni zabierać miejsc juniorom)."

    Teraz wytłumaczę powyższy tekst jak dla przedszkolaka:
    Napisałem, że w FC powinni startować wyłącznie juniorzy. A jeżeli
    mieliby startować również seniorzy, to moim zdaniem K. Miętus jest trzeci w kolejce. Przed nim są Biela i Byrt.

  • Bongiorno doświadczony
    Brak psychologa i Bieli

    uwazam za skandal. Lubie Krzyska Mietusa, ale uwazam, ze nie zasluguje w obecnej formie na obecnosc w zadnej z tych kadr. Swego czasu nawet Piotr Zyla po fatalnych konkursach i braku wynikow zostal "zeslany" i jak widac bardzo mu to pomoglo. W przypadku Mietusa powinno byc tak samo. Biela duzo bardziej zasluzyl na powolanie niz Krzysiek.
    Jesli chodzi o psychologa to jest to wrecz karygodne, ze nie ma go w sztabie szkoleniowym na kolejny sezon. Sami zawodnicy ( M.Kot, D.Kubacki, J.Ziobro ) publicznie dali do zrozumienia, ze psycholog jest im potrzebny. Patrzac na wyniki innych naszych zawodnikow i porwnujac ich skoki treningowe z konkursowymi to tez widac golym okiem, ze wspolpraca z psychologiem jest im potrzebna. Ostatni sezon byl sredni nei dlatego, ze Kruczek zle przygotowal ekipe do sezonu, bo przygotowal ja dobrze pod wzgledem motorycznym. Jednak nie przygotowal im "glowy" do skakania i stad brak zadowalajacych wynikow. Do tego jest potrzebny specjalista, ktory przygotuje ich psychicznie na walke o czolowe lokaty. Ci co sie interesuja glebiej ta dyscyplina sportu wiedza jak duza role odgrywa tutaj psychika zawodnika. Szkoda tylko, ze my zwykli kibice to widzimy, a ludzie za to odpowiedzialni albo sa niekompetentni albo maja to w glebokim powazaniu...

  • anonim
    @dervish

    Człowieku to ty nie umiesz pisać polsku.Z tego co napisałeś nic nie wynika.

  • jakledw12 weteran

    Heh, dziennikarze podłapali, że Kot jest z naszych najbardziej wygadany :). Zawsze kiedy coś się dzieje to jest nim wywiad. Nie inaczej jest teraz.

    http://www.przegladsportowy.pl/sporty-zimowe/skoki-narciarskie,maciej-kot-o-przesunieciu-do-kadry-b,artykul,563847,1,300.html

  • jozek_sibek profesor
    PZN

    Skoro panowie z PZN ,,wcisnęli,, do kadry juniorów K.Miętusa, to również mogli powołać S.Bielę.
    Kadra juniorów liczyłaby 8 zawodników (tak jak w ubiegłym roku) i w centralnym szkoleniu byłoby 20 zawodników - również tak jak w ubiegłym sezonie.

    Szkoda,że tak nie zrobiono - wtedy obecność K.Miętusa by nie raziła.
    Pozostał jeszcze T.Byrt i jego miejsca w PK i FIS Cup

    PK ------ T.Byrt - 24 - 13 - 29 miejsce - 29 pkt - 9.66 pkt na 1 start
    FIS Cup - T.Byrt - 22 - 34 - 13 miejsce - 29 pkt - 9.66 na 1 start

    Wyniki również lepsze od K.Miętusa!!!!

  • Doors stały bywalec
    Panie dervish

    zapomniałeś pan o jednym

    co innego mieć trenera ze związku, finansowane centralne, a co innego wykładać własne pieniądze na trening jak Byrt i Biela

    więc nie gadaj głupot, że nie są w kadrach bo chcieli pracować z własnymi trenerami

    Do redakcji:
    Jak już tam blisko trzymacie z trenerami to zapytajcie łaskawie dlaczego pomięto Bielę i Byrta w kadrach, a zostawiono K. Miętusa, choć osiągnął gorsze wyniki od Bieli i (statystycznie) od Byrta.

  • anonim
    Major_Kuprich

    Miętus lepszy od Skupnia? Proszę cię.

    Skupień był 3 razy w "10" konkursów PŚ. Najwyższe jego miejsce to miejsce 6.
    Miętus ani razu nie był w "10" konkursów PŚ. Najwyższe jego miejsce to miejsce 11.
    W klasyfikacji generalnej obaj zawodnicy byli na 38 miejscu.

    Skupień był chociaż 11 w Igrzyskach Olimpijskich, a Miętus?

  • dervish profesor
    jozek_sibek

    Kumoterstwo to może trochę za mocne określenie, chociaż z oficjalnego komunikatu tak to właśnie wygląda.
    Bo specjalnego traktowania K. Miętusa jakoś nie da się sensownie wyjaśnić zwłaszcza porównując go z Bielą czy nawet Byrtem. Raczej nie wyobrażam sobie, żeby Krzysiek zabierał juniorom miejsce startowe w FC (podczas gdy tego miejsca zabrakłoby na przykład Bieli albo Byrtowi, chociaż oni tez nie powinni zabierać miejsc juniorom).

    Jedyne sensowne wyjaśnienie to ukłon w stronę Miętusa, polegający na daniu mu szansy trenowania pod okiem Roberta Mateji.
    Byrt i Biela trenera szukać nie muszą bo poprzedni sezon udowodnił, ze pod tym względem nie maja na co narzekać.

  • jozek_sibek profesor
    Kadry na sezon 2015/2016

    Z ubiegłorocznych kadr (20 zawodnik) w żadnej z kadr nie zmieścili się:
    1.P.Gut
    2.S.Hebel

    Jedynym ,,nowym,, zawodnikiem w jednej z 3 kadr jest D.Kastelik.

    Szkoda,że do kadry juniorów nie dokooptowano S.Bieli (nie jest już juniorem),ale miał niezłe wyniki tak w PK jak i w FIS Cup a znalazł się w niej K.Miętus???

    Wyniki tych zawodników w PK:

    1.S.Biela ---- 15-xx-31-04-04-22-12-20-40-23 -----------.------------ 36 miejsce 166 pkt
    2.K.Miętus ... 30-42-43-47-64-36-27-23-29-29-18-18-37-44-28-22 - 69 miejsce 55

    xx - dyskwalifikacja

    1.S.Biela ---- 10 startów - 166 pkt = 16.6 pkt na 1 start
    2.K.Miętus ... 16 startów ... 55 pkt == 3.437 pkt

    Panowie A.Tajner,Ł.Kruczek i inni członkowie zarządu jesteście ślepi!!!!!!!!!!!!!

    Kumoterstwo panowie.

    Won od skoków narciarskich.

  • michnar stały bywalec
    -

    Kadra Młodzieżowa? Dlaczego nie można nazwać tej grupy po ludzku kadrą B? Dawid Kubacki, a zwłaszcza Stefan Hula już raczej młodzieżą nie są. Dodatkowo w kadrze juniorów znajduje się 24-letni Krzysztof Miętus...

    Zresztą w kadrze mamy także np. Dominika Kastelika, a nie ma Stanisława Bieli, który prezentował się w minionym sezonie całkiem nieźle. Dowód? Kastelik był 179. w FIS Cupie, a Biela 37. w Pucharze Kontynentalnym.


    Jedyne co może cieszyć to obecność w kadrze młodzieżowej Jakuba Wolnego, który miejmy nadzieję powróci do skakania.

  • Matt początkujący
    Psycholog

    Brak powrotu do pracy z psychologiem to poważny błąd. Nie wiem na co liczy sztab, bo przecież Kruczek psychologa nie zastąpi.
    Maciej Kot wspominał w którymś z wywiadów, że ta współpraca mu bardzo pomagała.
    Może sztab nie chce zrozumieć, że we współczesnym sporcie wcale nie oznaczałoby to sugestii, że ktoś z kadry ma problemy psychiczne i wymaga specjalnego traktowania, ale że jest to norma? Przygotowanie psychiczne jest równie ważne, co fizyczne.
    Skoro są pieniądze, to dlaczego nie skorzystać?

  • M_B profesor
    @Doors

    Ale jakie zasługi?

    Medalu MŚ żadnego nie zdobył z tego co wiem.

    W PŚ nie był nigdy w TOP 30 generalki, nie był nawet w TOP 10 żadnego konkursu.

    Ciężko znaleźć tutaj jakieś konkretne zasługi nawet.

    Bo jak zasługami nazwiemy bycie zawodnikiem w najlepszych czasach koło numeru 4-5 w kraju to raczej nazbyt docenimy jego osiągnięcia.

  • Doors stały bywalec
    @Major_Kuprich

    czyli ile jeszcze lat K. Miętus ma być w kadrach za zasługi? 3,5,10?

    gdyby jeszcze nie było lepszych...

    @??? widzisz, tylko to nie chodzi o to, że Stękała ma sobie wybierać z kim ma trenować, tylko fakt, że Mateja pomimo lepszych wyników i tak jest gorzej traktowany od Pana Serwismena. A przecież jeszcze 2 lata temu to Mateja trenował kadrę B.

    O kompetencjach Pana Serwismena zresztą nie będę się wypowiadał po raz 50.

  • Pavel profesor

    W sumie już mogli tego Miętusa zostawić w tej kadrze pseudo młodzieżowej, która jest tylko z nazwy taka, a nie odbierać miejsca juniorom.

    Ja rozumiem, że te nazwy są tylko po, aby ministerstwo dawało kasę, ale jakby nie patrzeć juniorzy to przyszłość tej dyscypliny w Polsce i robienie z kadry juniorów przechowalni dla zawodników za słabych na poważne skakanie to kpina.

  • Major_Kuprich profesor
    Takich osiągnięć jak Miętus nie ma nawet Skupień, Bachleda czy Śliż

    Żaden z nich nie był w 10 w PŚ, jedynie Śliż w LGP skakał bardzo fajnie - 4 miejsce w Einsiedeln 2011.

  • Major_Kuprich profesor
    Miętus to jest dobry skoczek

    Zakopane 2011 LGP - prowadził po I serii, ostatecznie zajął 7 miejsce, zajął 3 miejsce w PŚ w Lahti 2013, był 14 w Trondheim 2012, 11 w Klingenthal 2013, rekord życiowy - 210 metrów z Vikersund 2012.

  • Doors stały bywalec
    K. Miętus

    Spokojnie jeszcze poskacze 10 lat na wysokim poziomie. Kasa się musi zgadzać.

    K. Miętus - zawsze w kadrze

    współczuję Bieli, chłopak za swoje pieniądze, skacząc 2x rzadziej w COC zdobył od K. Miętusa 3x więcej punktów, jest od niego młodszy bardziej perspektywiczny, a i tak dostał strzał w twarz od PZN.

    Drugim małym skandalem jest podebranie kolejnego zawodnika Mateji. Maciusiak musi mieć ogromne plecy w PZN...

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl