Zapotoczny zamiast Ziobry w kadrze na PK w Rovaniemi!

  • 2015-12-16 14:37

Trener Maciej Maciusiak dokonał zmiany w składzie polskiej Kadry na zawody Pucharu Kontynentalnego, które w weekend 19-20 grudnia rozegrane zostaną w Rovaniemi. Jana Ziobrę zastąpił zawodnik klubu AZS Zakopane - Andrzej Zapotoczny.

Skład Polski na PK w Rovaniemi:

- Bartłomiej Kłusek (19. miejsce w klasyfikacji generalnej PK 2015/2016);

- Krzysztof Miętus (21. miejsce w klasyfikacji generalnej PK 2015/2016);

- Jakub Wolny (23. miejsce w klasyfikacji generalnej PK 2015/2016);

- Aleksander Zniszczoł (29. miejsce w klasyfikacji generalnej PK 2015/2016);

- Krzysztof Biegun;

- Stanisław Biela;

- Andrzej Zapotoczny.

PROGRAM ZAWODÓW:

Piątek, 18.12.2015
19:00 - Odprawa techniczna

Sobota, 19.12.2015
8:00 - Oficjalny trening
10:00 - Seria próbna
11:15 - Pierwsza seria konkursowa

Niedziela, 20.12.2015
10:00 - Seria próbna
11:15 - Pierwsza seria konkursowa

Źródło: Anna Karczewska/PZN


Adam Bucholz, źródło: PZN.pl
oglądalność: (10926) komentarze: (63)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • anonim

    Ziobro zagwiazdorzył jak kiedyś Rutkowski i po temacie nie ma czego żałować

  • HKS profesor

    @Kolos
    To wtedy się go nie bierze po prostu. Nikt nie ciągnie zawodnika na siłę.

  • Kolos profesor
    HKS

    Limit imienny to fatalny pomysł (ciągniecie cały sezon skoczka bez formy bo inaczej miejsce w kadrze się zmarnuje...). Natomiast dodatkowy limit PŚ za medal MŚJ (ale nie przypisany imiennie do skoczka) to pomysł godny uwagi.

  • JankessPL doświadczony
    @HKS

    Kiedyś coś takiego było że aktualny MŚJ tworzył dodatkowe miejsce, ale było to dość dawno

  • anonim
    Gwiazdka się obraziła.

    Napiszcie wprost! Po co owijać w bawełnę?

  • dervish profesor
    prostuję swojego babola

    O tym jak niemiarodajne są treningi świadczą błędy selekcyjne popełnione w tym sezonie.
    Zaliczam do nich: powołanie dla Kłuska na KLINGENTAL z jednoczesnym brakiem powołania dla Stefana. (chociaż do końca nie wiadomo czy dzięki tej pomyłce Stefan nie wygrał głównego losu na loterii :D ) i brak wcześniejszego powołania dla Stękały co umożliwiłoby szybsze zweryfikowanie jego formy w konkursie PŚ na tle kolegów i wymagających rywali.

  • Stinger profesor
    HKS

    Dokładnie, też mi się ten pomysł podoba. Zresztą szkoda że nie ma go w skokach.
    Medaliści MŚJ mogliby skakać w PŚ tym samym nie zabierając miejsc innym skoczkom.
    Pomysł świetny ale FIS jak coś już wymyśli to tak połowicznie... Tylko dla kombinacji...

  • yyy profesor

    My tu dyskutujemy, analizujemy kto powinien pojechać na PK ,a to mogło wyglądac tak że:


    Jest trzech trenerów i Ziobro w pokoju, maja otwarte drzwi na korytarz.
    JZ_ Wolał bym potrenować, a nie jechać na PK. Występ tam, nie podniesie mi formy.
    ŁK- Popieram, ale kto zamiast ciebie na PK.
    Andzrej Zapotoczny akurat przechodzi korytarzem
    MM- Endrju jest wolny, może poskakać.
    RM- Bierzemy go.

  • Xander weteran

    Szkoda że nie zmieniono Janka na Rudę, Leję czy Kantykę.

    Od Zapotocznego wiele oczekiwać nie można. To zawodnik z poza kadry i szczerze jakoś nie wierzę w jego jakąś super formę. Dziwne że juniorzy nie byli brani pod uwagę.

    Jak już chcieli kogos z poza kadry to mogli wziąść Kukułę który miał udane lato.

  • HKS profesor

    @Stinger
    W kombinacji jest fajna sprawa wprowadzona przez FIS czyli limit imienny dla medalistów MŚJ i taki Forfang by sobie mógł skakać teraz za darmo. To samo Wellinger Niemcy i Norwegowie mieliby tak jakby po dodatkowym miejscu. To jeden z niewielu na prawdę dobrych pomysłów FIS i dziwie się że nie wprowadzili go w skokach, bo raczej mało kto by MŚJ odpuszczał;)

  • Stinger profesor
    dervish

    Dokładnie, to tylko potwierdza że Zapotoczny po prostu został powołany od tak.
    Może za wcześnie go skreślam ale w niego już nie wierzę dlatego uważam że to miejsce powinien zająć junior ewentualnie Tomek Byrt (chętnie bym zobaczył jak skacze) lub Artur Kukuła.

  • yyy profesor
    dervish

    Czyli jest na poziomie Rudy. ja bym wolał Byrta czy Rutkowskiego, ale pewnie wzięli jakiegoś przypadkowego skoczka. Rudy i tym podobne, są w tak słabej formie, ze szkoda an nich czasu. Pewnie mają już jakieś inne plany.

    P.S. a kto wygrał Lotos cap w poprzednim sezonie? Nie Zapotoczny? Moze nagrodę dostał za to.

  • dervish profesor

    A może trener przy wystawianiu składu na t4s nie będzie kierował się wynikami z Engelbergu ani aktualna formą, w każdym razie być może nie będzie to jedyne i główne kryterium. :)

    Moze będzie kierował się zasadami z góry ustalonego parytetu, w myśl którego Kruczek musi zachować "pakiet większościowy" w kadrze, bo w przeciwnym razie jego obecność na t4s byłaby mocno dyskusyjna. W przypadku większości kadry musiałby ograniczyć się jedynie do machania chorągiewka, bo niby z jakiej racji podopieczni Maciusiaka mieliby słuchać jego wskazówek i stosować się do poleceń na treningach które mogłyby być sprzeczne z tym co im mówił Maciusiak?

  • Stinger profesor

    Limity imienne to dobry pomysł w przypadku gdy nie ma ograniczonych miejsc dla poszczególnych reprezentacji. Wtedy ten kto sobie taki limit sam wywalczy po prostu skacze w PŚ jednak coś takiego jest nie możliwe bo wtedy ci słabsi po postu nie mieliby czego szukać w PŚ i w PŚ skakało by kilka reprezentacji (Słowenia, Norwegia, Niemcy, Austria, Polska czy Japonia) po kilkudziesięciu skoczków.

  • yyy profesor

    Chociasz w sumie np takiemu Huli, jak forma przyszła tak może nagle odejść, być może te kwalifikacje to już nie był przypadek, tylko nagły spadek jego formy.

  • dervish profesor
    Stinger

    "Jakoś nie wierzę żeby Andrzej błyszczał... Ot po prostu kolejna wycieczka dla skoczka który nie może błysnąć nawet w PK."


    Patrzac na ostanie występy Andrzeja a było to na wrześniowym FC w Rasnovie to on nawet w FC nie potrafił błyszczeć.

    2015.09.27 Rasnov ROU 14 miejsce
    2015.09.26 Rasnov ROU 19 miejsce

  • zibiszew weteran
    HKS (*-63.dynamic.chello.pl)

    zgoda -nie imienne.Kruczek swego czasu też powiedział"Jeśli nie będzie odstawał z formą..." Tylko że yyy miał na myśli -jak sądzę- to że Janek jednak miał szansę wywalczyć w PK miejsce dla siebie.

  • yyy profesor

    Moje zdanie jest takie ze Janek rezygnacją z PK, traci szanse na TCS. Przecież tam będziemy mieć prawdopodobnie limit 5, może jakimś cudem 6, ale dostać sie do tej 5 nie startując w zawodach, jakie ma szanse? Jak bardzo musi się poprawić, bo już na pewno skakać na poziomie Kubackiego nie wystarczy.

  • HKS profesor

    Jeśli gdzieś będzie się dało skakać to tylko w Zakopcu a jeśli dalej tych zawodów nie przenieśli to nie bardzo wiem na co czekają, przecież nawet w nocy nie będzie mrozów mniej więcej do świąt.

    A inna sprawa, że limity nie powinny być imienne. Załóżmy że Granerund wywalczy teraz miejsce (praktycznie to zrobił) i Velta na TCS dojdzie do formy. To kogo odstawić? Fanemela, Stjernena? To by było dopiero robienie ***** z logiki.

  • zibiszew weteran
    Ziobro

    No to się porobiło!Wygląda mi to baaardzo podobnie jak z Kotem w zeszłym roku!Jak się to skończyło wiemy wszyscy.Mimo wszystko wierzę że to nie jest obrażanie się Janka a jedynie jego ambicja by znów skakać świetnie.Widzi cel i osiągnięcie go-według niego-to są ostre ,acz spokojne treningi.OBY!

  • Stinger profesor

    Co za dziwna zmiana... Po pierwsze ciekawi mnie jaki jest powód wycofania Ziobry, a po drugie ciekawi mnie forma Zapotocznego.
    Jakoś nie wierzę żeby Andrzej błyszczał... Ot po prostu kolejna wycieczka dla skoczka który nie może błysnąć nawet w PK.
    Dlaczego Maciusiak nie weźmie kogoś z juniorów? Adam Ruda czy Przemek Kantyka na pewno więcej by zyskali po tych startach ale co tam, oni mają jeszcze czas. Ważne by Zapotoczny mógł sobie wpisać kolejne konkursy do swojego CV.

    Jeśli chodzi o Ziobrę to nie doszukiwałbym się za dużo, może po prostu Janek woli potrenować zamiast skakać w PK?
    Nie do końca rozumiem taką decyzje ponieważ w Rovaniemi mógł pokazać że jest dużo lepszy od pozostałych i nie gorszy od Stękały.
    Mimo wszystko podzielam zdanie HKSa, dejwa itp. Skoro Ziobro nie ustępował pozostałym w PŚ (punktów głównie nie zdobył dlatego że nie miał tyle farta ile koledzy np. Kubacki) to mogliby wziąć go jako ósmego i w niedzielę po prostu zastąpiłby najsłabszego... De facto Kruczek postąpił już tak kilka razy więc mógł i teraz.

  • Ponurzyca weteran

    No właśnie obecne ,,rotacje" dają przykład, że nie sa ,,imienne".
    Ziobro się sprężył pod koniec lata i dodatkowe miejsce wywalczył. Widać, że nie dla siebie na cały period.

  • yyy profesor

    Zastanawiam się co myśli Ziobro, przecież mógł powalczyć o limit, a jak było mówione, te limity z PK, są imienne. teraz właściwie musi liczyć ze odbędą się MP i ze tam będzie w top 5, choć i to może nie wystarczyć.

  • Krecik doświadczony

    Znowu brednie o tej atmosferze w drużynie. Czy skoczkowie to dzieci? Czy raczej zawodowi sportowcy? Co mają ich skoki do tego czy się lubią, czy nie? Czy to że Żyła z Kotem będą heheszkować, pomaga im w skokach? Zaaaaaaaapewne.....

  • dervish profesor
    Ponurzyca

    "Patrząc na to zboku to odnoszę wrażenie, że ambitny trener M. chce zająć posadę trenera K."

    Nie wiem czy trener Maciusiak tego chce, ale pisałem już o tym, życie może nakreślić taki scenariusz, że de facto podczas turnieju 4 skoczni i w ogóle w przyszłym periodzie trener Kruczek może robić za listek figowy. Wszak zanosi się na to, że będzie ze sobą woził większość podopiecznych Maciusiaka a dla odmiany jego podopieczni będą większością w składzie u Maciusiaka. W szczególnym przypadku może być tak, że w kadrze na PŚ ostanie się tylko jeden podopieczny Kruczka.
    Tak wiec, chcąc nie chcąc będziemy mieli wirtualna zamianę miejsc na stanowisku trenera.

    Co do zepsucia atmosfery w drużynie i czekającej nas negatywnej selekcji: w pełni się zgadzam. Dobrowolna rezygnacja z kwoty z puli PK na pewno atmosferę popsuje. Jedynie ewentualne wywalczenie kwoty przez Maćka zniweluje skutki tej decyzji i uratuje nastroje.

  • anonim

    U konkurencji jest już potwierdzenie od Kruczka i Maciusiaka, że Janek zostaje ustabilizować skoki.

  • Ponurzyca weteran
    Co tam Kukuła dlaczego nie Tomek Byrt!

    Patrząc na to zboku to odnoszę wrażenie, że ambitny trener M. chce zająć posadę trenera K.
    A pewne ruchy (kadrowe) i działania są podejmowane w porozumieniu z lokalnymi Prezesami klubów.
    Bo było pewne, że po tej dyskwie Stękały w sobotę i ,,awansowaniu" go do PŚ ubędzie ,,oczko" trenerowi K co spowoduje ,,negatywną" selekcję w jego grupie. I oczywiście ,,zepsucie się atmosfery" w drużynie.
    Decyzja o zabraniu Andrzeja Zapotocznego moim zdaniem też ma ,,drugie dno". I nie jest efektem ,,łapanki".

  • dervish profesor
    HKS

    Niemieccy kibice może aż tak tym nie żyją, ale skoczków z kontynentala ta dodatkowa miejscówka jest bardzo ważna, wszak daje minimum 3 dodatkowe starty w "najgorętszym" periodzie sezonu. Nie mam tu na myśli konkursów w których Niemcy wystawią krajówkę.
    W tym periodzie maja dwa konkursy w Austrii i 3 u siebie.

  • HKS profesor

    @dervish
    Myślę, że Niemcy aż tak tym nie żyją. Jakby na TCS mieli kwotę 3, to by im starczyło ze względu na to jakich sportowych wyników się od nich oczekuje;)

    No ale że to jest w zasadzie cały period u nich + Austria, to im ułatwia selekcje i też jest większa walka o ten PŚ, bo w pierwszych dwóch konkursach mogą sobie z dosyć mocnej grupy wybrać 7 w sportowej rywalizacji i może im się ktoś "objawi".

    Natomiast tak całościowo to pewnie tym jakoś specjalnie nie żyją.

  • anonim

    Janek pewnie chce potrenować z Fijasem.

  • anonim
    WTF !

    Jeszcze rozumiem że Ziobro nie pojedzie na PK ale Zapotoczny za niego co tu ma być do jasnej ch*****,Gdzie tu jest rozsądek szybko mają zrobić zmiane na Leje albo Rude !!!

  • dervish profesor

    Niemeccy kontynentalowcy się cieszą....

  • Bogdinho weteran

    Prawdopodobnie postanowił przeznaczyć ten okres na spokojny trening i powrót do jako takiej formy, bo aktualnie jest najsłabszym polakiem jeżdżącym na zawody PŚ.

    Natomiast jeżeli naprawdę się "obraził", tak jak niektórzy twierdzą, to powinien zapomnieć o TCS. Zawsze myślałem, że Ziobro ma łeb na karku, więc nie chce mi się wierzyć, żeby nagle zaczął się oburzać z tak błahych powodów jak UCZCIWE zesłanie do PK z powodu słabej formy i lepszej dyspozycji Stękały. Jeśli byłaby to prawda, to bardzo wiele straciłby w moich oczach.

    Co do Zapotocznego - też jestem zaskoczony, że akurat on, a nie choćby Kukuła, o którym wspomniał niżej HKS.

  • dervish profesor

    Co do Ziobry, nawet gdyby 2 razy zwyciężył to i tak 200 pkt nie gwarantuje niczego. Jednakże na pewno zwiekszyłoby szanse na wywalczenie kwoty z puli PK. Wszak Janek odebrałby w ten sposób duże punkty Niemcom. To samo by było gdyby nie wygrałe ale był zaledwie lepszy od najlepszego Niemca. Wszak Stękała zgromadził 180 pkt wiec niewiele mniej niz mógł w sumie zgromadzic Janek.

    Nie wiem, czy Janek został odsuniety ze składu ze względu na formę, raczej wątpie w taki scenariusz. Moim zdaniem, w obecnej dyspozycji byłby zdecydowanym liderem kadry na PK.

    Wygląda więc, że jego nieobecnośc jest wyrazem buntu zawodnika. Jezeli tak jest to Janek strzelił sobie w stopę. Bez wzgledu na to czy czuje sie skrzywdzony czy nie, powinien startować, bo tylko w ten sposób może pokazać, że niewysłanie go do Engelbergu było błędem a poza tym udowodnić, że jest pierwszym spośród nieobecnych w Engelbergu.

    Zaskoczyło mnie powołanie dla Andrzeja Zapotocznego. Z tego co pamiętam to nie widzieliśmy go w żadnych zawodach w tym sezonie. Prawdopodobnie, jest kandydatem z tzw. łapanki.
    Rezygnacja Janka tak bardzo zaskoczyła sztab, że nie było już czasu na to by dać szansę występu najlepszemu z kadry która skakała w FC.

  • skoczek5 bywalec
    -

    Janek jest zly bo nie pojechal do Engelbergu.Kruczek tez go powinien wziasc.W pierwszych zawodach wystepowalby Andzej a w drugich Janek

  • Boy profesor

    Na zdjęciu nie jest przypadkiem Kotelnicki?

  • pawelf1 profesor
    EHH..

    I tak oto "ktoś" (nie znamy przyczyny) popsuł mi część radochy z weekendy. A taki ciekawy byłem jak na tle Norwegów i Niemców zaprezentuje się Ziobro . Gdyby pojechał jako "8" na PŚ też byśmy mogli ocenić jego formę ale póki co nie ma żadnej informacji .
    Najgorsza ewentualność to to ,że to decyzja Ziobry . Oznaczałoby to kiepską atmosferę w drużynie . Janek jest impulsywny.
    Na miejscu dziennikarzy bym trochę "podrążył" temat....

  • eve744 weteran

    chociaż właściwie decyzja o 8mym zawodniku też mogła zostać podjęta po tymże właśnie treningu. poczekajmy może sie coś wyjaśni.

  • eve744 weteran

    wydaje mi się, że może jednak z dyspozycją kiepsko skoro informacja o zmianie składu została podana dzisiaj, a dzisiaj przecież trenowali na Wielkiej Krokwi.

  • anonim

    Dobra decyzja :).

  • ann81 weteran
    HKS, dejw, Janeman

    Zgadzam się, to rozwiązanie byłoby najsprawiedliwsze. Ale nie było żadnego oficjalnego info o powiększeniu składu na Engelberg do 8 osób. A poza tym, nie wiem, czy PZN może pozwolić sobie na takie dodatkowe koszta.

  • HKS profesor

    @Janeman
    To wtedy by PZNowcy to raczej oznajmili, a nie zaczynali od "złej" nowiny i zagęszczającej atmosferę. Z drugiej strony to byłoby dziecinne, że zawodnik może wymusić na sztabie decyzje. Sztab musi myśleć jakie decyzje podejmować, żeby były najlepsze pod każdym względem. Ten kto najpierw działa a później myśli to wiadomo...

    @dejw
    Widzę na kamerce że chyba w nocy na pięć sekund włączyli armatki;););) No ale to już koniec mrozów do zawodów i chyba nie starczy śniegu;)

    Pytanie do tych, którzy uważają Ziobrę za najsłabszego. Czy waszym zdaniem szóstka Polaków jest obecnie lepsza od Tepesa i Krafta a na ich poziomie jest Colloredo?;)

  • dejw profesor
    @HKS

    Szczerze mówiąc też takie wyjście przyszło mi do głowy. I rzeczywiście byłoby to chyba najsprawiedliwsze wyjście (chyba że ten świąteczny konkurs w Wiśle zostanie jednak przeprowadzony, rzecz jasna na igelicie :P)

    Nawet ewentualne dwie wygrane Janka raczej by nie starczyły na Niemców.

  • Janeman profesor
    tak mi przyszło do głowy..

    A może Ziobro jednak jedzie do Engelbergu żeby zamienić w niedzielę najsłabszego pierwszego dnia zawodnika?
    To by niało jakiś sens, napewno większy niz zostawianie go w domu.

  • Adam stały bywalec
    Co Zapotoczny miętoli w buzi?

    Co tam Zapotoczny miętoli w buzi?Widziałem to już podczas Mistrzostw Polski i się zastanawiałem co to jest?Wie ktoś z was?Z góry dzięki za odpowiedź.

  • Janeman profesor
    Bunt na pokładzie?

    Czyżby nie chciał jechać? Przeciez nie skacze za słabo na kontynental,gdyby powtorzył skoki na 40 miejsce w PŚ punktował by dość solidnie. A przeciez na treningachzdarzały mu sie lepsze skoki..
    Zapotoczny mnie nawet nie dziwi przy mizerii prezentowanej przez Bielę i Bieguna, alena temat Braku Ziobry przydało by się jakieś info..

  • ann81 weteran

    Tak czy inaczej wynika z tego, że ani Stękała, ani Ziobro nie zapewnią nam zwiększenia tych limitów z PK. Na TCS zostaniemy więc z 5. Chyba, że Kot popisze się w Engelbergu.

    Wielkim zwolennikiem gonienia za limitami nie jestem, ale to trochę przykre, że już po 1 periodzie tracimy dwóch zawodników na każde zawody PŚ. Ale z drugiej strony na własne życzenie, więc nie ma co rozpaczać.

  • Toyminator profesor
    Ohh

    To Ziobro jest w tak żałosnej formie, że za niego Zapotoczny leci?:)

  • Adastm stały bywalec
    Redakcjyjne info

    Może tak by poinformować ludzi dlaczego nie jedzie?! Jedynie usprawiedliwienie to słabe skoki na treningu w Zakopcu po prostu nie chciał się zakopać w Kontynentalu skacząc na poziomie Zniszczoła...Jeśli nie jedzie,bo się obraził to dla mnie zwykły leszcz na którego będę gwizdać podczas zawodów w Polsce!!!

  • HKS profesor

    Ja doszedłem do wniosku (bo mnie niektórzy pytali - to kogo byś odstawił, kogo, no kogo), że najlepsze rozwiązanie to było wzięcie 8 do Engelbergu i tyle. Już nie raz tak robiliśmy żeby w "równej" walce wyłonić skład na ważną imprezę, Ziobro by się nie czuł skreślony z TCS.

    Uczciwie by było Ziobrę odstawić na pierwszy konkurs, żeby z kolei inni się nie obrazili ale na drugi by miał obiecane że skacze za najsłabszego wykluczając Stękałę który ma obiecane 2 konkursy i tyle.

    Sprawa rozwiązana. Ziobro w COC i tak limitu nie zrobi, bo musiałby dwa razy wygrać żeby nabić punktów więcej niż Stękała, więc albo go zrobi Stękała albo nikt, jego start tam nie ma sensu, a tak jak pisałem 100 razy - w żadnym wypadku od kolegów słabszy nie był.

    No i znów w kadrze zgęstniała atmosfera, a wystarczyło pomyśleć;)

    No i szkoda że Kukuła nie startuje, mogliby mu dać szansę bo jakoś mam sentyment do tego że cały czas mu się chce skakać i prezentuje niezły poziom jak na wiecznego pozakadrowicza.

  • anonim
    Sam jestem ciekaw

    czy to była wspólna decyzja skoczka i trenerów (że lepiej potrenować...), czy jakiś wybryk...

    Następny mocny konkurent odszedł ekipie niemieckiej ...

  • ann81 weteran

    Hmm, dziwne. Najprawdopodobniej zmiana była dokonana na prośbę samego Janka, bo nie chce mi się wierzyć, że Andrzej nagle błysnął formą. Ciekawe więc czemu, Janek nie chciał jechać na PK? Złość czy zbyt wielka duma?

  • lol doświadczony
    Wycieczka

    Zapotoczny chyba w Finlandii już był?

  • dejw profesor

    Nie wiem jak dla was, ale dla mnie ta decyzja brzmi dość jednoznacznie - Ziobro nie zgodził się na zesłanie do PK.
    Po części (ale tylko po części) można go zrozumieć, jego forma wcale nie jest dużo gorsza od pozostałych naszych, pktów dotąd nie zdobył bo zwyczajnie nie miał tyle farta co np Kubacki w NT.

    No i Zapotoczny dzięki temu dostanie kolejną szansę. Szkoda że np nie Kukuła.

  • anonim
    @eve744

    Obraził się na idiotyczną decyzję trenerów.Dziwisz mu się?

  • eve744 weteran

    a co z Jankiem Ziobro? Ktoś ma jakieś info?

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl