TCS w Innsbrucku: Seria próbna już o 12:45, konkurs o 14:00 (lista startowa)

  • 2016-01-03 02:19

Po Oberstdorfie i Garmisch-Partenkirchen pora na Innsbruck. Już o godzinie 14:00 rozpocznie się trzeci konkurs 64. Turnieju Czterech Skoczni. Na skoczni Bergisel (HS130) zaprezentuje się 50 zawodników z trzynastu państw, w tym czterech Polaków.

Tak było przed rokiem...Tak było przed rokiem...
fot. Tadeusz Mieczyński

W gronie faworytów do zwycięstwa w niedzielnym konkursie wymieniania jest przede wszystkim trójka zawodników. Są to lider Pucharu Świata i Turnieju Czterech Skoczni Peter Prevc, wicelider obu klasyfikacji Severin Freund oraz zwycięzca sobotnich kwalifikacji Michael Hayboeck. Słoweniec i Austriak stoczą ze sobą bezpośredni pojedynek już w pierwszej serii, tworząc najbardziej interesującą parę KO zawodów w Innsbrucku.

Podobnie jak podczas niemieckich konkursów, w zawodach na Bergisel wystąpi czterech Polaków. Kwalifikacji tym razem nie zdołał przejść debiutujący w Turnieju Czterech Skoczni Andrzej Stękała. W pierwszej serii konkursowej wystąpią natomiast Dawid Kubacki (nr 22), Maciej Kot (nr 32), Stefan Hula (nr 16) i Kamil Stoch (nr 15).

Wyniki Polaków w PŚ w Innsbrucku (HS 130):

Stefan Hula (29.09.1986):
04.01.2013 – 39. miejsce (118.5 m)
04.01.2012 – 50. miejsce (101.5 m)
03.01.2011 – 43. miejsce (112.5 m)
03.01.2010 – 41. miejsce (110.5 m)
04.01.2006 – 47. miejsce (107.5 m)

Łącznie: 0 punktów.

Maciej Kot (09.06.1991):
04.01.2014 – 27. miejsce (114.5 m)
04.01.2013 – 9. miejsce (121.5 m i 119 m)
04.01.2012 – 30. miejsce (118.5 m i 101 m)

Łącznie: 34 punkty.

Dawid Kubacki (12.03.1990):
04.01.2015 – 22. miejsce (125 m i 118.5 m)
04.01.2014 – 47. miejsce (112 m)
04.01.2013 – 36. miejsce (117.5 m)
03.01.2011 – 48. miejsce (109.5 m)

Łącznie: 9 punktów.

Kamil Stoch (25.05.1987):
04.01.2015 – 7. miejsce (127 m i 130 m)
04.01.2014 – 3. miejsce (126.5 m)
04.01.2013 – 2. miejsce (124.5 m i 123 m)
04.01.2012 – 9. miejsce (132.5 m i 108 m)
03.01.2011 – 21. miejsce (124.5 m i 116 m)
03.01.2010 – 19. miejsce (116.5 m i 118.5 m)
04.01.2009 – 27. miejsce (116 m i 119.5 m)
04.01.2007 – 15. miejsce (120 m i 115.5 m)
04.01.2006 – 41. miejsce (116 m)

Łącznie: 247 punktów.

W pierwszej serii konkursowej zawodnicy są podzieleni na 25 par, których zwycięzcy zapewniają sobie awans do finałowej rundy. Stawkę uzupełnia 5 najlepszych skoczków spośród grona przegranych w pojedynkach. Tym razem Dawid Kubacki będzie rywalizował z Norwegiem Tomem Hilde, Maciej Kot z Niemcem Andreasem Wankiem, Stefan Hula z Japończykiem Shohei Tochimoto, zaś Kamil Stoch ze Słoweńcem Tilenem Bartolem.

Dotychczasowa historia rywalizacji Polaków w parach KO z zawodnikami narodowości naszych rywali w większości nie przemawia na korzyść naszych reprezentantów, którzy częściej przegrywali niż wygrywali z Norwegami (16:9), Niemcami (22:12) i Słoweńcami (12:8). W przypadku Japończyków bilans jest remisowy (13:13). Wyjątkowo niewygodnym przeciwnikiem dla naszych reprezentantów jest Andreas Wank, który pięciokrotnie walczył z Biało-Czerwonymi i zawsze wygrywał, kolejno z Adamem Małyszem (Ga-Pa 2009), Stefanem Hulą (Ga-Pa 2010), Krzysztofem Miętusem (Bischofshofen 2013), Dawidem Kubackim (Ga-Pa 2015) i Kamilem Stochem (Oberstdorf 2015). Więcej o tym pisaliśmy tutaj >>. Czy Maciej Kot przerwie pechową serię starć naszych skoczków z reprezentantem Niemiec?

W dotychczasowej historii zawodów Turnieju Czterech Skoczni w Innsbrucku najwięcej razy, bo czternaście, triumfowali reprezentanci Finlandii. Trzynastokrotnie najlepsi okazywali się Austriacy, zaś jedenastokrotnie - Norwegowie. Na Bergisel triumfowali również skoczkowie z NRD (8), Japonii (5), ZSRR (4), Niemiec/RFN (3), Czechosłowacji, Jugosławii, Słowenii, Szwecji i Polski (po 1). W minionym roku zwycięstwo odniósł Richard Freitag przed Stefanem Kraftem oraz sklasyfikowanymi ex aequo Noriakim Kasaim i Simonem Ammannem.

Jedynym polskim zwycięzcą zawodów Turnieju Czterech Skoczni na Bergisel jest Adam Małysz. "Orzeł z Wisły" triumfował w 2001 roku, a poza tym był również trzykrotnie sklasyfikowany na drugim miejscu (2002, 2005, 2011). Dwukrotnie trzeci na Bergisel był Józef Przybyła (1964, 1965), zaś Kamil Stoch stawał na drugim (2013) i trzecim (2014) stopniu podium. Polacy zapisali się również na liście rekordzistów obiektu Bergisel. W 1964 roku Józef Przybyła ustał rekordowy lot na odległość 95,5 metra, zaś Adam Małysz w 2001 roku wylądował na 120,5 metrze.

W ostatnich latach organizatorzy TCS w Innsbrucku musieli wielokrotnie mierzyć się z silnie wiejącym wiatrem. Tym razem meteorolodzy uspokajają. Niedzielny konkurs ma być rozegrany w niemal bezwietrznych warunkach (0-1 m/s) przy temperaturze powietrza w granicach 5°C. Nie są przewidywane również opady deszczu.

Oficjalnym rekordzistą skoczni Bergisel (HS130) - zgodnie z zasadami FIS - jest Michael Hayboeck, który rok temu uzyskał odległość 138 metrów. Austriak podparł swój skok, ale jego próba została zaliczona jako rekord obiektu w Innsbrucku. Jak wyjaśnił naszemu portalowi dyrektor Pucharu Świata Walter Hofer, powodem tej decyzji jest fakt, iż Hayboeck podparł swoją próbę tylko jedną ręką.

Początek pierwszej rundy konkursowej wyznaczono na godzinę 14:00. Zawody poprzedzi seria próbna (12:30).

Aktualizacja: Z powodu problemów z przygotowaniem obiektu, start serii próbnej został przełożony na godzinę 12:45.

Zachęcamy do śledzenia nas na portalach społecznościowych: Facebook oraz Twitter.

Wyniki na żywo będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE FIS >>

lub relacji Berkutschi >>

Transmisje:
* - TVP1 (13:45);
* - Eurosport 1 (13:45).

Parametry techniczne skoczni:
Nazwa: Bergisel;
Rozmiar: 130 metrów;
Punkt konstrukcyjny: 120 metrów;
Oficjalny rekord: 138 metrów - Michael Hayboeck (04.01.2015);
Wysokość wieży: 50 m;
Nachylenie najazdu: 35 st.;
Długość najazdu: 90,7 m;
Nachylenie progu: 10,75 st.;
Długość progu: 6,5 m;
Wysokość progu: 3,08 m;
Prędkość: 92,88 km/h;
Nachylenie zeskoku: 34,5 st.;
Rok budowy: 1927;
Przebudowy: 1933, 1949, 1963, 1975, 2001;
Trybuny: 22.500;
Punkty za zmianę belki: 7.02 pkt/m;
Punkty za wiatr: 8.46/10.24 pkt za m/s.

Sędziowie:
A - Mark Levasseur (Stany Zjednoczone);
B - Joern Larsen (Norwegia);
C - Erik Stahlhut (Niemcy);
D - Christian Kathol (Austria);
E - Vladimir Frak (Słowacja).

Program zawodów:
Niedziela, 03.01.2016:
12:45 - Seria próbna
14:00 - Pierwsza seria konkursowa (KO)

Lista startowa konkursu TCS w Innsbrucku (HS130); 03.01.2016
NrZawodnikKraj
26 LARINTO Ville FIN
25 STJERNEN Andreas NOR
27 AIGNER Clemens AUT
24 SCHIFFNER Markus AUT
28 GEIGER Karl GER
23 AMMANN Simon SUI
29 HILDE Tom NOR
22 KUBACKI Dawid POL
30 FETTNER Manuel AUT
21 JANDA Jakub CZE
31 DESCOMBES SEVOIE Vincent FRA
20 WELLINGER Andreas GER
32 KOT Maciej POL
19 WANK Andreas GER
33 SAKUYAMA Kento JPN
18 LANISEK Anze SLO
34 ZOGRAFSKI Władimir BUL
17 MATURA Jan CZE
35 TOCHIMOTO Shohei JPN
16 HULA Stefan POL
36 BARTOL Tilen SLO
15 STOCH Kamil POL
37 HAZETDINOW Ilmir RUS
14 HAUER Joachim NOR
38 HLAVA Lukas CZE
13 GANGNES Kenneth NOR
39 KOBAYASHI Junshiro JPN
12 TAKEUCHI Taku JPN
40 PEIER Killian SUI
11 ITO Daiki JPN
41 SCHLIERENZAUER Gregor AUT
10 KASAI Noriaki JPN
42 LAMY CHAPPUIS Ronan FRA
9 KOUDELKA Roman CZE
43 ALTENBURGER Florian AUT
8 LEYHE Stephan GER
44 EGLOFF Luca SUI
7 FREITAG Richard GER
45 KORNIŁOW Denis RUS
6 FREUND Severin GER
46 NEUMAYER Michael GER
5 FORFANG Johann Andre NOR
47 TOLLINGER Elias AUT
4 KRAFT Stefan AUT
48 GLASDER Michael USA
3 FANNEMEL Anders NOR
49 TANDE Daniel Andre NOR
2 PREVC Domen SLO
50 PREVC Peter SLO
1 HAYBOECK Michael AUT

Adam Bucholz i Dominik Formela, źródło: Informacja własna
oglądalność: (24686) komentarze: (160)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Kolos profesor
    Pavel

    Przez ostatnie 15 lat widziałem ten skok Małysza na 151,5 metra setki razy. Podpórki nie było. W przeciwieństwie do skoku Hayboecka na 138 metrów w Innsbrucku, czy Freunda w Faluna (143 m - tez jedną ręką).

  • anonim
    Serio?

    Wiatr w plecy, 8 belka? ... No to 125m daje miejsce w czołowej 3.

  • anonim
    TVP

    Tajner w TVP, już wiadomo gdzie będę oglądał skoki.

  • Kolos profesor
    Emil

    Żaden z 5 sędziów też nie widział podpórki Małysza (której nie było), a akurat każdy z nich chętnie by "dowalił" notami za podpórkę. A co do "zagranicznych" komentatorów to masz na myśli głównie Niemców, oni też nie mieli powodu być obiektywnymi...

    A co do Snopka to akurat komentarz do tego skoku znam na pamięć i on powiedział "chyba nie było podpórki" czyli nie przesądził :)

  • herbie13 początkujący

    Prevc skakał w starym kombinezonie,poza tym to tylko seria próbna.
    Dzisiaj i tak wygra konkurs :)

  • erytrocyt_ka profesor
    Freund

    No co Wy, on za upadek i tak dostałby po 18,5 ;D A tak na serio, no to ciekawie to po serii próbnej wygląda.

  • Bogdinho weteran

    Pomyśleć co by było gdyby to była pierwsza seria ;) Freund straciłby bardzo dużo przez upadek, Prevc straciłby na odległości, a mój ulubieniec Hayboeck oraz Gangnes odrobiliby masę punktów ;)

  • Firehunter doświadczony
    nie wierzę w to co widzę

    Peter Prevc na 24. miejscu dopiero?

  • Mariusz bywalec

    Prevc niestety nie ma psychy będzie to co zawsze ...

  • Stoszek profesor
    -

    Pero cienizna. 1 metr dalej od stocha a mial pod narty a Stoch z tylu

  • dejw profesor

    Heh, gdyby to było w konkursie (słabiutki skok Prevca, upadek Freudna) to Gangnes i Hayboeck byliby wniebowzięci ;)

  • anonim

    Przesadzili z tą siódma belką na nojmajera :grin:

    Forfang w formie, w wiaterkiem pod narty ledwo punkt K przekroczył

  • anonim
    -

    https://twitter.com/seba_szczesny

    upadek freunda

  • Snickers695 doświadczony

    Kot i Kubacki gdyby to była pierwsza seria byliby w drugiej dziesiątce

  • dervish profesor

    Przepasc między Stochem i Freundem jest odwrotnie proporcjonalna do odległosci kroku od kolan. ;)

    (żart jakby kto nie skumał)

  • Major_Kuprich profesor
    Bogdan - zgadzam się

    W Engelbergu to jeszcze jakoś wyglądało, nawet ostatniego dnia zawodów w kwalifikacjach oddał bardzo dobry skok.
    W Turnieju Stoch oddał jeden dobry skok - seria próbna w Ga Pa, reszta to próby słabe ( wczorajsze też), bądź tragiczne.

  • anonim
    wqqwqw

    Chciałbym żeby w konkursie zaczęło wiać 3 m/s pod narty, żeby Hoferowi belek zabrakło. Ale beka by była :D

  • Stoszek profesor
    -

    Ja tam na wyniki s.rpobnej uwagi nie zwracam. Skoczkowie skaczą niektórzy na 40% swoich możliwości

  • aaaa początkujący

    Polacy wczoraj też drugie skoki mieli wyraźnie lepsze

  • erytrocyt_ka profesor
    -

    Przepraszam, ale nie mogę się powstrzymać - widzę, że Freundowi pomaga ten kombinezon z krokiem w kolanie.

  • Bogdinho weteran

    Freund jeszcze nie składa broni ;) Ale na Bergisel nawet jeśli coś odrobi to raczej niewiele, bo to jedna z tych skoczni, na których różnice w czołówce są niewielkie. A przecież Prevc skacze tu porównywalnie do Niemca.

  • anonim
    dociekliwy

    supertrener, o tym właśnie mówię. Wydaje mi się, że aktualna sytuacja jest spowodowana przede wszystkim żyłowaniem kasy - nie mają gdzie treningów prowadzić, z kombinezonami też problem. Prawdopodobnie są inne rzeczy, o których się nie dowiemy.

  • anonim

    Freund petarda w treningu podobnie jak wczoraj, ciekawe jak bedzie w zawodach, bo wczoraj z kwali nie był zadowolony

  • edi bywalec
    Niesamowita jaka jest przepaść pomiędzy Stochem a Freudnem

    totalny nokaut

  • dervish profesor
    sob

    A co ty mnie pytasz o petardy?
    Pytaj mistrza ceremonii.

  • Bogdinho weteran
    Major_Kuprich

    Najgorsze jest to, że wcześniej te "petardy" przeplatane były wpadkami, a teraz wpadki przeplatane są skokami na przełom drugiej i trzeciej dziesiątki.

  • anonim
    -

    A może Kamil coś poprawiał?

  • anonim
    zzz

    co raz częściej mam wrażenie że ktoś tam nie gospodaruje należycie pieniędzmi.Inne sporty zimowe tragedia.Na wszystko brakuje pieniędzy Priorytetowe dla Tajnera skoki też jakby niedofinansowane.

  • Major_Kuprich profesor
    Ostatnia petarda w wykonaniu Kamila

    To Engelberg - 2 skok treningowy i skok kwalifikacyjny do 1 konkursu, potem było już tylko gorzej.

  • anonim
    dociekliwy

    Irytują mnie te skoki naszych, zero stabilizacji - raz 125, by zaraz było 105. Zależy jak wiatr powieje = zero formy.

    czy oni naprawdę są tacy spłukani, że nie mogą wziąć Stocha na treningi do Ramsau i szyją u Huli kostiumy (które jak się okazało najlepsze nie były)?

  • anonim
    do Dervish

    A kiedy ostatnio mu sie przydarzyla petarda bo nie pamietam? ( no bo dla takiego skoczka jak Kamil to petarda to chyba podium no nie?)

  • dervish profesor
    ses

    fakt! :) spojrzałem tylko na punkty za dystans. Z uwzglednieniem kompensat wietrzych róznica między Hilde i Kubackim rzeczywiscie spada do 4 punktów.

  • sasas początkujący

    Stoeckl miał racje co do Gangnesa

  • aaa stały bywalec

    Na razie razem z LL wszyscy Polacy w drugiej serii!

  • Xellos profesor
    Stoch i Hula

    ważne że mają beznadziejnych przeciwników od których zawsze da się skoczyć dalej, nawet jak się skok popsuje ;p

  • dejw profesor

    Fakt, mój błąd, nie doczytałem tego o Wanku. Z pamięci przywołałem tylko przykłady naszych dwóch liderów.

  • Stalyobserwator bywalec
    @dervish

    Szkoda tylko, że to Stoch wyrównał poziom do Huli, a nie na odwrót.

  • erytrocyt_ka profesor
    -

    Ostatnio w próbnej było super, a w konkursie już trochę gorzej, oby teraz było na odwrót ;)

  • Stoszek profesor
    -

    Jeden słóabszy skok Stocha i już wycofa się. Skacze się w konkrusie a nie probnych

  • anonim
    Czytanie ze zrozumieniem

    Andreas Wank, który pięciokrotnie walczył z Biało-Czerwonymi i zawsze wygrywał, kolejno z Adamem Małyszem (Ga-Pa 2009), Stefanem Hulą (Ga-Pa 2010), Krzysztofem Miętusem (Bischofshofen 2013), Dawidem Kubackim (Ga-Pa 2015) i Kamilem Stochem (Oberstdorf 2015)

  • Xellos profesor
    Stoch i Hula

    znowu podobnie, znowu obok siebie ;d

    Jednak skoki takie sobie.

  • dervish profesor

    Stoch jakby sie umówił z Hulą. W podobnych warunkach skaczą nieomal w punkt :)

  • Bogdinho weteran

    Tak jak mówiłem - Kamilowi częściej przytrafiają się wpadki niż petardy. Martwi mnie to ogromnie.

  • Major_Kuprich profesor
    Fatalne skoki Stocha i Huli

    Dobre skoki Kota i Kubackiego

  • Hilde początkujący
    Kubacki

    Chyba 3.5 pkt punktu, Dervish, gdzie ty tam widzisz 10 klaso ? Do tego dochodzi to, że Hilde z wyższej belki i w lepszych warunkach i tylko ledwo z Kubackim wygrał. Skok Kubackiego był lepszy.

  • anonim
    Stoch

    Wycofaj sie nie masz szans

  • dejw profesor
    @Zdzicha

    Wank pokonał Polaków dwa razy. Stocha w tegorocznym Turnieju i Małysza kilka lat temu.

  • anonim
    Kubacki

    Przegrał z Hilde niecałymi 4, a nie 10 pkt.

  • Major_Kuprich profesor
    Stefanek

    Punkty by były, ale skok słaby

  • anonim
    @burek

    Janda nie skakał, ponieważ wczoraj przy lądowaniu stało mu się coś z kolanem, prawdopodobnie kontuzja.

  • Licz bywalec
    @burek

    Wczoraj w kwalifikacjach, Janda podszedł do lądowania dosyć dziwnie i z tego co zauważyłem mocno obciążył prawą nogę, potem złapał się za kolano i kuśtykając wracał ze skoczni. Nie wyglądało to za dobrze;/

  • HKS profesor

    Jak Kubacki czy Kot skoczą na TOP 25 (przy jakiejś skrajnej sytuacji na TOP 22-23) to jakie ma znaczenie ile skoczy rywal? No chyba, że wszyscy liczą na awans Polaka na 28-30 z notą 80 punktów bo rywal ma 50.

  • dervish profesor

    Kubacki przegrał z Hilde 10 punktami to róznica klasy. Musi sie poprawic jezeli chce wygrac.

  • anonim
    Stoszek

    Pomyliles sobie Wanka z Fettnerem. To Fettner wygral 2 razy z polakami, a Wank tylko raz :)

  • anonim
    dejw

    Po to, żeby nikt przypadkiem 130m nie skoczył, bo Hofferowi skończyły się pieluchy :)).

  • burek stały bywalec
    Janda

    Czemu nie skakał?

  • Xellos profesor
    Kot z Kubackim

    dobre skoki

    Tak jak pisałem wczoraj, szansa jest i na pokonanie przeciwnika i na wejście z LL.

  • Stoszek profesor
    -

    Kot wygrywa z Wankiem. Czyżby koniec tej serii wanka>?

  • anonim

    wiatr w plecy i 8 belka gratuluje hoferowi

  • Major_Kuprich profesor
    Kot

    Narazie Polacy dobrze skaczą, tylko powtórzyć to w konkursie

  • dejw profesor

    Janda odpuścił serię próbną, tego się spodziewałem. Oby pojawił się w konkursie.

    A Kubacki znów nieźle. Tylko po co to obniżenie belki do 8?

  • anonim

    Już kombinacje z rozbiegiem.. Kubacki w konkursie byłby załatwiony.Dobrze że to próbna.A wszystko przez kombinatora Ammanna.Poza tym Hilde będzie ciężki do pokonania.Wank też.Dziwi mnie taki optymizm.

  • Licz bywalec
    @klarka2000

    Zgadzam się z tą nagonką na Prevca, bo to już zdecydowana przesada. To co go odróżnia od reszty, to przyłapanie na kombinowaniu. Jakby Polak oszukiwał, to byłby tutaj jeszcze większy hejt na niego, uwierz mi. Ale ten filmik to nie zdrada tylko pokazanie najzwyklejszej prawdy:)

  • Xander weteran

    Dawid nieźle w próbnej. Ma szansę dziś pokonać Hilde, a jak nie to powalczyć o LL.

  • anonim

    Kubacki to ma pecha co do par KO, ale przynajmniej skacze po 120m ciagle od wczoraj

  • anonim
    Zmiana belek

    Nie powinno się zmieniać absolutnie belki w trakcie rywalizacji 1 pary.

  • Major_Kuprich profesor
    Dobry skok Kubackiego

    Niska belka + słaby wiatr, zrobił swoje

  • HKS profesor

    Ammann tu dobrze skocze ale co z tego jak tutaj w życiu nie odskoczy tyle żeby nadrobić te swoje noty i jest praktycznie bez szans na 10.

  • anonim
    Żal

    Ja nie rozumiem dlaczego jakiś polak wrzucił to nagranie z Prevcem do interentu i to jeszcze ośmieszające go. Z jednej strony niby kibicujemy jemu tak bo to nasz 'brat', niemiec czy austriak już nie, a z drugiej strony podstawiamy mu rogi. Gdzie tu logika? Zdecudujcie się czy w końcu oszukiwał czy nie. Jeśli tak to komu tu kibicować, a? Przecież wszyscy kombinują. A jeżeli polacy są w tyle z nowościami to nie nasz problem. Poza tym jakby to zrobił któryś z polaków to byście siedzieli cicho i nie byłoby skandalu. KONIEC TEMATU PREVCA BO TO IRYTUJĄCE JEST. Takie filmiki tylko świadczą o nas i to nie zadobrze. to jest po prostu zdrada nic więcej...

  • anonim
    SNIEG ZASYPAL SKOCZNIE? TO NIECH MATEJA, MACIUSIAK I STEKALA BIORA LOPATY I ODSN

    po jakiego czorta oni tm pojechli? niech sie za robote biora!

  • Major_Kuprich profesor
    Oby Kubacki utrzymał dobra formę z wczoraj

    O resztę jestem spokojny

  • Ponurzyca weteran

    Na filmie Tadka w końcu góry są białe :) śnieg na dole i wstęga (wiatrowa) zwisa czyli albo jest zamarznięta albo jest bezwietrznie.
    Czyżby w końcu ,,sprawiedliwe" warunki???

  • IceMan10 doświadczony
    @Major_Kuprich

    Matura pewnie nie byłby z tego faktu zadowolony... tym bardziej, że jest w parze z Zografskim i ma duże szanse na punkty :)

  • anonim

    Wankowi ta skocznia nie leży, nigdy nie był na niej w 30, także jest szansa dla Kota.

  • burek stały bywalec

    Seria próbna o 12:45 powodem problemy z przygotowaniem skoczni.

  • Major_Kuprich profesor
    Duży opad śniegu nocą

    Przerabialismy już to w Lillehammer

  • Stoszek profesor
    -

    Śnieg im skocznie zasypał i nie mogą posprzątać

  • Kolos profesor

    Co to znaczy "problemy z przygotowaniem skoczni"??

    Chyba im rozbieg nie rozmarzł przy temp -10 stopni?.

  • Ponurzyca weteran
    @jakledw12

    z całym szacunkiem ale odnośnie polskich zawodników w tym sezonie nie można powiedzieć/mówić o żadnych pewnych punktach, czasami można powiedzieć o ,,pewnym" punkcie jak wejdą do II serii.

  • anonim
    Śnieg spadł na bank i Hofer ma już mokro :D

    Lecimy PETER!

  • Licz bywalec
    @Major_Kuprich

    "maturę", heh? Coś w tym jest.

  • Licz bywalec
    @Hhh

    Nie będzie treningu w eurosporcie.

  • Major_Kuprich profesor
    Tyle że to jest skandal

    To tak jak by opóźnić maturę o 15 minut, wyobrażacie to sobie?!

  • anonim
    Czy trening bedzie w eurosporcie

    Czy trening bedzie w eurosporcie

  • anonim

    Czułem że się to nie rozpocznie zgodnie z planem.Zaraz będzie pewnie jury meeting, przeciągnięcie i odwołanie próbnej.Czekać się będzie na ten konkurs w nieskończoność.

  • matt07dc początkujący
    Próbna

    Została opóźniona przez wiatr czy z innego powodu?

  • IchBinDa weteran

    Oho, kolejna skocznia do wywalenia z kalendarza :)
    Dlaczego fisowski beton nie przyznaje trzeciego konkursu TCS Pragelato albo Predazzo?

  • HKS profesor

    No i znowu organizacyjny skandal - próbna opóźniona o 15 minut.

  • anonim
    @jakledw12

    Widzę, że masz trudności z załapaniem ironii.

  • jakledw12 weteran

    Jaki Stępniak? Ludzie ogarnijcie się. Stękała - tak się nazywa ten zawodnik.

    Co do dzisiejszego konkursu to Hula i Stoch pewne punkty. Mam nadzieję, że Stoch zrobi tym razem większy krok do przodu i może dzisiaj zahaczy o pierwszą dziesiątkę.

    Kubacki i Kot - przewidzieć co oni skoczą trudno. Choć w sumie Kot ostatnio regularnie psuje w konkursie, więc daję większe szanse Dawidowi.

  • anonim
    xxxxx

    Liczę dziś na wygraną Hayboecka! Żadnego Prevca i Freunda bo mam ich już szczerze dość.

  • anonim
    Stępniak

    Jury niesprawiedliwie przesunęli niebieską linię i tym samym skrócili skok Stępniaka

  • Xellos profesor
    co do Małysza

    nie ma dyskusji, była podpórka, ale skok i tak mega :) Piękne czasy.

  • Stoszek profesor
    @Pavel

    Była podpórka jedną ręką

  • Pavel profesor
    @Kolos

    Na szczęście mamy YT i powtórki niemal każdego wyróżniającego się skoku w tym tego z Willingen. Można sobie zatrzymać i samemu sprawdzić czy była podpórka czy tez nie.

    https://youtu.be/8bvV2kqOFW4?t=60

    Proszę uprzejmie link i zatrzymujemy dokładnie na 1min. Pozdrawiam.

  • Xellos profesor
    Stępniak

    został po prostu oszukany, mafia austriacko-słoweńsko-niemiecka w akcji

    wiele razy tak jest, dlatego nasi skaczą dobrze a zajmują dalekie lokaty

  • Stoszek profesor
    @Gunner321

    U Stocha 60% szans na 10. Mu ta skocznia leży zawsze jak ma kiepską formę to tu w 10 i tak ląduje. 4 razy z rzędu tu w 10 był

  • Gunner321 doświadczony
    Typy

    Kraft wygra, Hayboeck drugi, trzeci Gangnes
    Polacy
    Stoch 13-17 10% szans na pierwszą 10
    Kubacki 21-23
    Hula 21-23
    Kot 30 jak awansuje to będzie dobrze

  • anonim
    @Żółtodziób

    Miran Tepeš przesunął linię Stępniakowi, oczywiście jest to spiseq.

  • yyy profesor
    Żółtodziób

    Ta linia pokazuje ile trzeba skoczyć gdy dostanie się noty po 18, a jak nasz Andrzej Stękaała, wylądował tak ze o mało się nie wywrócił to dostał po 16 punktów

  • anonim
    Żółtodziób

    Ta linia oznacza awans zawodnika do konkursu. Była ona naniesiona na zeskok komputerowo przed skokiem, w czasie lotu warunki mogły się zmienić i potrzebowałby dłuższego skoku. Polak mógł też dostać niższe noty bo ta linia przyjmuje oceny od sędziów po 17,5.

  • loks bywalec
    @żóltodziobowy

    Ponieważ dużym czynnikiem zmiennym mógłbyć wiatr, np. dostał -45. To już traci pare metrow na tym . A ni którzy dostali + 3 a skoczyli 2 ,,etry mniej to i tak go wyprzedadzą o te 2 pkt.. A także noty za styl

  • anonim
    Nie znam się zbyt dobrze na skokach

    Tak jak w tytule, nie znam się na skokach, ale lubię sobie od czasu do czasu obejrzeć jakiś konkurs. Wczoraj właśnie tak się stało i jedna sytuacja mnie nurtuje, stąd teraz moje pytanie. Dlaczego ten młody Polak Stępniak nie zakwalifikował się pomimo tego, że dość wyraźnie przeskoczył niebieską linię, która z moich obserwacji wyznaczała odległość, którą należy osiągnąć, aby uzyskać kwalifikację? Mam nadzieję, że ktoś z tych bardziej doświadczonych kibiców mi pomoże. Nie ukrywam, że zaczyna mnie ta dyscyplina mocno interesować i być może zacznę ją z większym zaangażowaniem śledzić, no ale najpierw muszę się trochę dokształcić.

  • dejw profesor
    @HKS

    Ta wczorajsza reakcja Kuby, grymas na twarzy i kuśtykanie po skoku wyglądało bardzo niedobrze..
    Cóż, pozostaje tylko życzyć że dziś uda się to jakoś załagodzić i Jakub tanio skóry nie sprzeda ;)

  • anonim

    Problem jest taki, że żaden z naszych skoczków nie ma formy.
    O pierwszej 10 w PŚ można w tym sezonie tylko pomarzyć.

  • HKS profesor

    @dejw
    Nie wiadomo czy to coś da bo problem podobno już ma dawno zdiagnozowany na tomografii/rezonansie ale wiadomo, że każde inwazyjne leczenie kończy mu już sezon. Wczoraj to mocniej dało o sobie znać. Kwestia tego czy uda mu się to jakoś zachowawczo załagodzić, bo jeśli nie to pewnie będzie się zbliżał do końca kariery, bo nie wierzę żeby po jakimś zabiegu jeszcze raz przygotowywał się do kolejnego sezonu.

    Szkoda bo ostatnio mu coraz lepiej szło (chociaż na treningach;)). Tak czy siak Fettner nie ma jeszcze dzisiaj darmowego awansu;) Liczę że Jakub pomści Polaków!

    ---

    Niektórzy to żyją w utopijnym świecie. Jedna firma zakontraktowana przez FIS też może delikatnie zmieniać krój na dany kraj;)

    Jakby polski sztab miał jaja to by wydawał oświadczenie, pokazał ten film (który najpierw wrzucił Słoweniec od razu po konkursie;)) i wycofał się z TCS (skoro i tak już jest przegrany i nikt nie ma szans na 20 a Stoch praktycznie nie ma na 10). Idealna okazja żeby zrobić gó**burze, bo inni mają o co walczyć.

  • asdf bywalec

    A może Austryjacy dzisiaj zajmą się Freundem i Prevcem? Póki co to oni i Norwegowie najwięcej kombinują. Jeden ma krok w kolanach a drugi tance odbywa przed pomiarem. Austryjacy to podobno kombinują z ochraniaczem na kręgosłup ale to jest dozwolone z tego co mi wiadomo a reszta coś robi ale tego aż tak nie widać.

  • morata bywalec
    @yyy

    I stąd zawody F1 są coraz bardziej nudne, a silniki brzmią jak odkurzacze ;)

  • EmiI profesor
    @yyy

    Wszystko ładnie pięknie ale jest jedna ważna rzecz. Czas. Przetrzepać do majtek, można kilku skoczków, potem się seria konkursowa kończy, a reszta zostaje bez kontroli. Owszem to zawsze daje jakąś szansę że się wystraszą, że tym razem taka dokładna kontrola losowa wypadnie na mnie, ale nie wydaje mi się by tak było.

  • yyy profesor
    ren1143

    Dokładnie, jedna firma, zakontraktowana przez Fis która dostarcza kombinezony na PŚ. To było by coś. Tak jak w formule 1, opony i silniki cały rok są od tego samego producenta

  • yyy profesor

    Znaleźć nieregulaminowy kombinezon trzeba chcieć. Nie odbębnić swoje na tej kontroli, tylko przycisnąć skoczka, uznać go jako wroga, który bezie oszukiwał. Być upierdliwy i bezwzględny.

  • dejw profesor
    @HKS

    Kurczę, wielka szkoda.. Tak ładnie się prezentuje w tym sezonie, równie, regularnie punktuje.
    A teraz pewnie z bólem może i dokończy T4S, ale potem pewnie będzie musiał zrobić przerwę..

  • yyy profesor
    dervish

    Wiele bym dał żeby być na miejscu Borka Sedlaka i ich wszystkich dyskwalifikować.

  • ren1143 stały bywalec
    co do kombinezonów

    Kombinują wszyscy od zawsze, więc jakoś ciężko mi się czepiać Austriaków (pamiętacie jeszcze Liegla, który zniknął, kiedy wprowadzili restrykcje?), Norwegów (dsq nie biorą się z niczego), Prevców i Freundów. Polacy, Ammann to ta sama ścieżka raczej, tyle że nam wychodzi dużo słabiej.

    Co mnie zastanawia to czy tego procederu nie da się z góry ukrócić. Bo tak... Jak rozumiem kombinezony skoczków są sprawdzane dwa razy: przed skokiem i po skoku. Wyrastają takie sytuacje jak z Prevcem czy Freundem (za Słoweńca ściskam kciuki, to nie jest tropienie spisków z mojej strony). Gdyby wprowadzić rozwiązanie, że każdy kombinezon/sprzęt musiałby być zatwierdzony przez jakąś komórkę FIS minimum 24h przed zawodami - tzn. jacyś sędziowie mogą sobie dokładnie obejrzeć ubranko nie na skoczku, a potem dopiero tradycyjne sprawdzanie przed i po... Czy to by nie zmieniło zabawy? Inne wyjście - pewnie jeszcze bardziej utopijne... Takie same kombinezony dostarczane dla wszystkich, 2 albo 3 razy w sezonie pomiary wagi i ew. zmiana na półmetku jeśli ktoś nagle schudł...
    Albo porzucić wszelkie regulacje i po prostu zalegalizować wyścig zbrojeń... Marudzenie by się skończyło... Ale pewnie na skoczniach byśmy widzieli wtedy hybrydy ludzi i latawców.

    Zmierzam do tego, że tak wygląda ta zabawa - kombinuje każdy. Polacy również, o czym mówił Kot. I wyjściem jest nie uwalenie skoczka X, a jakieś rozwiązania systemowe. Trudna sytuacja.

  • HKS profesor

    Janda będzie skakał, chociaż ma jakiś przewlekły stan zapalny i musi lądować z bólem, I to chyba nie tyle kolano co piszczel.

  • anonim
    Slender

    Haha przecież Freund na tym materiale ma tak krótkie nóżki, krok mu się kończy na wysokości kolan hah. Nie mogę uwierzyć co się tam dzieje....

  • anonim

    Ja to nawet jakoś rozumiem te "podparcie tylko jedną ręką." Bo jak podparł jedną ręką i to z boku, to widać, że przynajmniej umiał odpowiednio wylądować, czyli nie wyłożył się do przodu jak Ammann i nie do tyłu jak Wassiliew, to już o czymś świadczy. A poza tym tak jak tu już ktoś wspomniał, 151,5 Małysza w podobny sposób musnął wyraźnie śnieg.

  • yyy profesor

    Niech to będzie ten dzień niech to będzie ta chwila. ODPALAMY

  • EmiI profesor
    @Kolos

    Jeśli było lub nie było powtórki to zadecydowały milimetry. W każdym podpórkę widzieli wszyscy zagraniczni komentatorzy. Snopek nie widział.

  • anonim
    .

    Szanse na wygranie Polaków w parach - według mnie:
    Kubacki 60%
    Kot 30%
    Hula 45%
    Stoch 80%

  • Janeman profesor
    @ren1143

    Tak , pamiętam że należał by do Krafta, ale wydaje mie się ze organizatorom zależało tego dnia na biciu rekordów a 138 to zawsze o ten matr więcej.
    Z resztą dziwnie to wyglądało, w porownaniu z Bischofshofen, bo na niewielkiej skoczni jury pozwoliło na bardzo dalekie skoki (moim zdaniem zbyt dalekie i na tej skoczni juz niebezpieczna) natomiast potencjał jednaj z większych skoczni dużych nadal nie jest wykorzystany- rekord 143,5 to nic, tam spokojnie mozna skakac po 145m a rekord mogłby byc jeszcze ze 2 metry dalszy.
    Analogiczna sytuacja do Innsbrucka jest u nas w Wiśle- juz 2 razy jury zaszalało.

  • dervish profesor
    Slender

    Ten dokument z kombinezonem Freunda rzeczywiście robi wrażenie.

  • Janeman profesor
    @Pavel

    Nie wietrze spisku- poprostu uznano rekord wbrew przepisom.
    A co do skoku Małysza to doskonale go pamiętam i do dziś nie wiem czy Adam wtedy dotknął śniegu, myśle ze nawet On sam tego nie wie. Natomiast podpórkę Hayboecka wychwycili nawet niektórzy sędziowie.

  • anonim
    typy dziś

    Kamil Stoch 128,5 i 131,5
    Stefan Hula 122 i 120,5
    Dawid Kubacki 120 i 117,5
    Maciej Kot 117 seria kończę

  • Horen początkujący
    Fr

    @Slender
    Masz racje,tak nie wygląda przepisowy kombinezon.

  • Kolos profesor
    Pavel

    Adam Małysz nie podparł tego skoku na 151,5 m w Willingen. Nie wiem po co kolportujesz taką nieprawdę i to teraz po 15 latach.

  • dervish profesor
    Pavel

    Tamten skok Adam podparł, ale sędziowie chyba tego nie zauważyli jeżeli popatrzeć na noty.

  • Slender początkujący

    Widzieliście kombinezon Freunda po wczorajszym skoku? ;)

    https://www.youtube.com/watch?v=JiCy3xVYT7M

  • Pavel profesor
    @Janeman

    Niżej podałem przykład uznania rekordu po podpartym skoku Polaka, który skakal w Niemczech, ale i tak musiał trafić ktoś kto znajdzie jakiś spisek "bo Austriak".

  • Nowyskoczek5 profesor
    -

    Stoch-90% na wygraną
    Hula-80% na wygraną
    Kubacki-55% na wygraną
    Kot-45% na wygraną

  • ren1143 stały bywalec
    rekord Hayboecka

    @Janeman
    To raczej nie jest tak, bo gdyby nie do Hayboecka, to rekord należałby do Krafta - też Austriaka. Chociaż uznanie takiej podpórki za ustany skok doprawdy dziwne, taki mały precedens w świecie bicia rekordów (chociaż przypuszczam, że ze względu na ostrożność/asekuranctwo i możliwość manewrowania belką, tych jest w ostatnich latach mniej)

    Liczę dzisiaj na dobre wyniki naszych (a co!) i fajną walkę faworytów o zwycięstwo. Nie chciałabym, żeby Prevc, Hayboeck albo Freund zawalili skok i odpadli z rywalizacji o zwycięstwo. Emocje najlepiej do ostatniego skoku turnieju, tego sobie życzę.

    A w ogóle mój pierwszy post tutaj, chociaż czytam stronę od dawna, więc chciałabym się ze wszystkimi przywitać.

  • PIBEK123 bywalec
    Tytuł artykułu w Onecie

    "Turniej Czterech Skoczni: powiało optymizmem, Polacy faworytami na papierze"



    Hmmm... ;)

  • Janeman profesor

    Tłumaczenie uznania rekordu Hayboecka jest jawną kpiną. To moze juz lepiej było powiedzieć że "jest Austriakiem i skakał u siebie".

  • Pavel profesor

    https://youtu.be/8bvV2kqOFW4?t=60

    Jakby ktoś był za młody i samego skoku nie pamiętał.

  • Pavel profesor

    Małysz te swój skok na 151,5 w Willingen podparł i rekord uznano.

  • anonim
    a własnie ze kot moze awansowac

    zobaczycie

  • anonim

    Stoch wejdzie
    Hula wejdzie
    Kot napewno nie
    Kubacki też


    Bilans 2+2. ( Standard)

    Ciekawe pary :
    Aigner Shiffner - Wygra Shifner skokiem w okoicach 117 m
    Kobajashi Takeuchi - Wygra Takeuchi , większe doświadczenie + wykorszystanie dobrych warunków.
    Zografski- Matura ( Jakbym miał wybierać 2 tyg. zdecydowanie Matura , ale Zografski prezentuje coraz lepszą forme i pokonanie Matury będzie błachostką . Dlaczego?
    Dobre rozponanie skoczni + Aleksander Poitner , Dobre 3 skoki na treningach.

  • anonim

    Stoch i Hula to wiadomo że wejdą do drugiej serii Stoch będzie skakał ze słabym Bartolem Hula ze słabym Tochimoto Kubacki też powinien wejść o ile Hilde spieprzy skok Kot z Wankiem bez szans ale zobaczcie może będzie jakoś szansa jak Wank powtórzy słaby skok z treningów wczoraj.

    Powodzenia Polacy.

  • anonim
    Austriacy

    Już tam pewnie Austriacy mają jakiegoś snajpera, który odstrzeli Prevcowi wiązanie przy narcie. Albo wbudowali zwijany próg, który nagle się cofnie i Prevc zamiast się wybić to odrazu klepnie w bulę na 5 metrze.

  • anonim
    Kot vs wank

    Kot na bank przegra wiec mysle ze bedziemy mieli trzech polakow w drugiej serii

  • joł początkujący
    mysle

    ze prevc nie pozwoli juz sobie odebrac zwyciestwa w turnieju, jak dolozy np ze 3 punkty to juz w ostatnim konkursie nie dogoni go freund. no i wygra ktos z poza austrii wiec klatwa przelamana :)

  • Major_Kuprich profesor
    Stoch i Hula pewniacy do 2 serii

    Przy okazji mogą się zakręcić koło 10-15 miejsca.
    Ktoś z 2 Kubacki - Kot też powinien wejść.

  • matx bywalec

    151.5m poprawka

  • matx bywalec

    Faktycznie, ale seria starć z A.Wankiem w tym roku... ciekawe czy w środę też tak będzie.
    Hehe i Ziko: Małysz pamiętny skok w Willingen na 151.1m też delikatnie podparł, a został uznany jako rekord;)

  • anonim

    Zawsze się trochę podpiera...

  • neonek18 weteran

    Maćkowi życzę by przerwał tą passę Polsko-Wankową :)

  • kasztelan doświadczony
    -

    a wstawiajcie zes te artykuły wcześniej a nie o 01:00, co wam szkodzi kurczebele :/

  • Ziko bywalec

    Dokładnie. Oficjalnym rekordzistą powinien być Kraft, który skoku nie podparł. A co to za różnica czy jedną ręką czy dwoma? Skok podparty i rekord nie powinien być uznany..
    A w zawodach dwóch naszych w 30, to jest aktualnie maksimum możliwości w naszej kadrze.( tak myślę)

  • anonim
    Rekord

    "Oficjalnym rekordzistą skoczni Bergisel (HS130) - zgodnie z zasadami FIS - jest Michael Hayboeck, który rok temu uzyskał odległość 138 metrów. Austriak podparł swój skok, ale jego próba została zaliczona jako rekord obiektu w Innsbrucku. Jak wyjaśnił naszemu portalowi dyrektor Pucharu Świata Walter Hofer, powodem tej decyzji jest fakt, iż Hayboeck podparł swoją próbę tylko jedną ręką."

    Paranoja...

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl