Austriacy oddali pierwsze skoki na śniegu

  • 2016-11-16 17:23

Wczoraj i dziś na skoczni w Ramsau austriacka kadra skoczków oddawała pierwsze skoki na śniegu w tym sezonie. Po tych treningach Heinz Kuttin podjął decyzję, iż skład kadry na inauguracyjne zawody w Ruce (25-26 listopada) uzupełni 24-letni Markus Schiffner.

Dzięki temu, iż aura zimowa zawitała do Europy wyjątkowo wcześnie w tym roku, austriaccy skoczkowie pierwsze skoki na śniegu mogli oddać na rodzimym obiekcie w Ramsau. Podopieczni Heinza Kuttina przeprowadzili dwie sesje treningowe.

- Wybór pomiędzy Markusem Schiffnerem a Philippem Aschenwaldem nie był łatwy. Ostatecznie to jednak Markus sprawiał nieco lepsze ogólne wrażenie - tłumaczy Heinz Kuttin.

- Udało nam się odbyć dwie udane sesje treningowe i chciałem podziękować za to całej ekipie obsługującej skocznię, która nie szczędziła wysiłku, aby przygotować obiekt w Ramsau na czas. Trzecią sesję treningową, podczas której planowaliśmy przeprowadzenie kwalifikacji, niestety pokrzyżowała nam pogoda, ale jesteśmy zadowoleni z wejścia na śnieg - dodaje szkoleniowiec austriackiej kadry A.

- Jestem oczywiście bardzo szczęśliwy, że udało mi się wskoczyć do kadry na pierwsze zawody, a start w Ruce był dla mnie ważnym celem. Teraz liczę na solidny początek sezonu zimowego i zobaczymy, co przyniesie przyszłość - powiedział Markus Schiffner.

W inauguracyjnych zawodach Pucharu Świata w fińskiej Ruce, Austriacy wystartują w składzie:

Michael Hayböck
Stefan Kraft
Manuel Fettner
Andreas Kofler
Clemens Aigner
Markus Schiffner

Jeszcze przed rozpoczęciem sezonu podopieczni Heinza Kuttina udadzą się na treningi do norweskiego Lillehammer. Wylot do Norwegii planowany jest na 20 listopada.


Tadeusz Mieczyński, źródło: informacja prasowa OESV
oglądalność: (10441) komentarze: (43)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • anonim

    Wszyscy w kontekście faworytów sezonu mówią tylko: Stoch, Freund, Prevc, Kot, Forfang, Kraft. W swoich typach na czołówkę obecnego sezonu zazwyczaj tylko tasowaliście czołówkę poprzedniego sezonu, ewentualnie wplatając tam bohaterów lata, a może w rzeczywistości okaże się że to właśnie Andi Kofla znów wejdzie w sezon w iście torpedowym stylu jak w sezonach 2010/2011, a zwłaszcza 2011/2012, z tą różnicą, iż tym razem utrzyma przewagę do końca sezonu. Może Andi znów będzie odpalał petardy na progu na lubianej przez niego skoczni w Kuusammo Nie takie powroty dawnych mistrzów z niebytu się zdarzały i w typach nie można pomijać zawodników, którzy w przeszłości tak wiele znaczyli. W sezonie 2010/2011 też nikt się nie spodziewał powrotu do czołówki takiego jegomościa jak Matti Hautamaeki. Ja wam powiem jedno ~ będą niespodzianki!

  • anonim
    Turniej DSJ4

    Czy są tutaj jacyś chętni do wzięcia udziału w turnieju DSJ4?

    http://www.turniejedsj.aaf.pl/news.php

    Jeżeli posiadasz już konto i chcesz dalej grać, koniecznie potwierdź swoją obecność! Pierwszy konkurs odbędzie się już za osiem dni.

    PS: Wiem, że to niepożądana reklama, ale nie jest to konkurencyjna strona, a gra Deluxe Ski Jump 4 to gra poświęcona skokom narciarskim, więc może jacyś chętni się znajdą ;)

  • borek99 doświadczony
    @Kolos

    Normalnie nie, ale w sytuacji, gdy bardzo mu zależy na rozegraniu zawodów, a ma za mało chętnych, żeby wypełnić limity FIS'u (zawodnicy z minimum 5 krajów) zaprasza wybranych zawodników właśnie imiennie - tak było w tym roku z wyjazdem Kota do Kanady. I niby dlaczego nie mogliby sobie kalkulować? Przecież na te zawody może przyjechać każdy chętny, a to komu organizatorzy sfinansują taką wycieczkę to już ich sprawa i FIS nie ma tu nic do tego.

  • Kolos profesor
    HKS

    Organizator chyba niezaprasza sobie nikogo imiennie na zawody. Wydaje mi się że po prostu rozsyła się zapytania do krajowych związków że opłacą komuś start a to związek wyznacza kto pojedzie (tzn. trenerzy czy kto gdzie decyduje). Może się mylę ale wydaje mi się że Japończycy nie mogą kalkulować żeby zaprosić słabeuszy aby o limit było łatwo :)

  • Kolos profesor
    dejw

    Tak i wtedy Zniszczoł zdążył ledwie uciec przed trzęsieniem ziemi, które miało miejsce dzień po albo i nawet w dzień wylotu z Japonii...

  • dejw profesor
    @HKS

    Masz rację, period czwarty był wtedy pusty jeśli chodzi o FC i w następnym limity wynikały wprost z CRL.
    No gdyby byli tam sami Japończycy, ewentualnie europejscy poza kadrowicze, to jest duża szansa na limit +3 dla gospodarzy. I przy odpowiednim pokierowaniu w pierwszym periodzie letnim + punkty z zimy z Sapporo czy innych pojedynczych kontynentali, to kto wie czy nie utrzymaliby wyższego limitu w PK na dłużej. Inna sprawa, czy będą go chcieli później wykorzystywać ;)

  • HKS profesor

    @dejw
    W zeszłym sezonie bodaj przy braku FC nikt nie dostawał miejsca na dany period. A Japończykom się to przyda, bo jakieś jeszcze juniorskie "nołnejmy" będą mogły te punkty zrobić, szczególnie Nikaido a i mogą sobie powiększyć limit nawet do 6 na PK letni - zależy komu zafundują wyjazd. Ja bym proponował J. Maylandera, Zapotocznego, A.Hayboecka i może jakiś kolegów z Kazachstanu, Korei czy nawet Chin jak sie jacyś pojawią tydzień wcześniej na igrzyskach azjatyckich. Wtedy Kobayashi/Sato/Iwasa i spółka sobie powinni poradzić;) Zresztą pewnie taki jest plan - zdobyć punkty, powiększyć limit i wysłać na zgrupowanie kadrę juniorów do Europy.

  • dejw profesor
    @HKS

    O rzeczywiście, mamy czwarty weekend FC w zimie. Termin także pasuje, aby japońskie zaplecze nabiło tam punkty, pytanie czy wystąpią tam sami, czy jednak ktoś z Europy się pofatyguje by powalczyć o dodatkową kwotę na lato na PK.
    W sezonie 10/11 już taka sytuacja była, FC kończył się marcowymi konkursami w Zao - wtedy były tam zarówno FIS Cup, jak i zawody FIS. Sami Japończycy i czterech gości zza granicy. Wśród nich Johansson, Altenburger i Zniszczoł ;)

    Patrząc na kalendarz, to ciekawe czy nie spróbują jeszcze wcisnąć zawodów w lutym, byłoby wtedy pięć weekendów, po jednym w każdym periodzie. Bo jak na razie wychodzi, że kwoty wywalczone w Stanach (przypuszczalnie przez juniorów, którzy będą mieli jeszcze przetarcie przed MŚJ) obowiązywałyby aż do końca zimy w CoC.

  • Kolos profesor
    HKS

    Oczywiście w grę wchodzi tez niechęć FIS-u do konkursów na normalnych (K-90 czy K-95) skoczniach.

    Zresztą wychodzi na to że w ogóle chęci na organizowanie zawodów rangi FIS są coraz mniejsze - skoro trudno znaleść chętnych na organizację FIS Cupu a nawet Pucharu kontynentalnego...

  • Kolos profesor
    HKS

    Coś mi się wydaje że Austriacy po prostu nie palą się do organizacji zawodów PŚ - od lat mają tylko dwa konkursy w ramach TCS oraz rotacyjnie loty w Tauplitz.

    Chyba jakby chcieli to by dostali każdy konkurs Ps "od reki" w końcu mają swojego człowieka (Walter Hofer) w najwyższych władzach. Widocznie nie chcą.

    A PK faktycznie powinno rozpoczynać się wcześniej niż PŚ. I tu się zgadzam.

  • HKS profesor

    @???
    Możliwe, zapisałem na kwiecień a to nawet nie jest skocznia normalna;)

    @dejw
    Klubowych, dla weteranów, dla dzieci jest całkiem sporo ale jednak raczej bym się ich na dużych skoczniach nie spodziewał. Niemcy chociaż mają gęsty kalendarz PŚ/PK/AC i jakby to nałożyć na krajowe to inaczej by to wyglądało, a Austriacy niby kraj mniejszy ale dla zawodników trochę starszych za wiele nie organizują. Najbardziej logiczne wydaje się robienie eliminacji tydzień przed COC na tej samej skoczni a tak nie robią.

    W takim Sapporo licząc różne międzynarodowe konkursy to w ciągu jakiś 2 miesięcy mają 14 konkursów;) Co ciekawe przemianowali FISy na FC i jak wystartują tam Sato, Iwasa, J.Kobayashi, Nakamura itd. to może sobie powiększą limit w COC do np. 5 i to akurat na lato kiedy czasem wpadają na zawody. Jakby zimą jeszcze zapunktowali solidniej w swoich konkursach, to może by trochę zmienili politykę mając większy limit i nieco stabilniejszy.

  • dejw profesor
    @HKS

    Austriacy "rozmiarowo" to jeszcze bardziej przegrywają z Niemcami.
    Klubowe zawody raczej są na pewno, ale ich wyszukanie to pewnie ciężka sprawa.
    Ciekawe jeszcze jak wypadną na tym tle Słoweńcy, w ostatnich latach chyba bliżej im było do Norwegów niż Austriaków i Niemców i wykorzystywali duży obiekt w Planicy, choć piszę to z pamięci więc mogę się mylić.

    U Finów liczysz także Olliego? Wypadł (znowu) z kadr tego lata, więc może mu być dużo ciężej. Choć z tego co pamiętam mieli jakoś załatwiać tę sprawę, ale żaden komunikat od tamtego czasu nie rzucił mi się w oczy.

    Yuki Ito będzie skakała z facetami, fajna ciekawostka, choć bardziej by tu się przypadała Takanashi. Może by jeszcze nawet te zawody.. wygrała ;)

  • anonim
    @HKS

    Zapomniałeś dodać,że te zawody w Rovaniemi to Mistrzostwa Finlandii.

  • HKS profesor

    @dejw
    Mnie z tego dziwi, że Niemcy w ogóle swoich wielu dużych skoczni nie używają, chyba że są jeszcze jakieś zawody klubowe/lokalne. Zresztą Austriacy też wiele nie mają do zaoferowania. Poza FISowskimi zawodami to na prawdę biednie to wygląda, jedynie Norwegowie mają różnorodność i solidny kalendarz. Świadczy to tylko o tym, że inni poza Norwegami nie mają seniorów poza PŚ/PK i nie ma dla kogo robić zawodów na dużej skoczni;) A Japończycy to już od kilku lat zimą bazują tylko na Sapporo, kiedyś coś w tej Hakubie zimą bywało. A w Seefeld przygotowali tylko HS75, więc jak im w listopadzie nie wróci zima to mogą mieć problem żeby większą przygotować na początek grudnia.

    Jako tego ósmego stawiam Muotkę, bo siódemka "za nazwiska i perspektywiczność" wydaje się pewna.

    @FunFact
    Na to wygląda.

  • FunFact weteran
    @HKS

    Yuki Ito będzie z mężczyznami skakać?

  • dejw profesor
    @HKS

    I w Rovaniemi także lista dość ciekawa, Japończycy widać najbardziej się nie mogą doczekać startu sezonu i już czekają w Europie ;)
    Pewnie to ostatnie eliminacje gospodarzy do krajówki na Rukę.

  • dejw profesor
    @HKS

    Super że udało ci się to wszystko zebrać, dobra robota, podziękowania :)

    W sumie tych zawodów uzbierała się całkiem pokaźna liczba a i jeszcze swoje dorzucą Słoweńcy. To daje dużą bazę do porównań formy.
    Trochę zabawnie wyglądają w tym zestawieniu pierwsze zimowe zawody o Puchar Niemiec, rozgrywane.. w Seefeld ;) Ciekawe, czy będą tam sami Niemcy, czy też może i część AUTów wybierze się tam zamiast do Ramsau.

  • HKS profesor

    To jeszcze kończąc temat krajowych zawodów zgłoszenia na Rovaniemi:

    1 Joni Saapunki
    2 Lasse Moilanen
    3 Ruuysei Ikeda
    4 Antti Mattinen
    5 Niko Loytainen
    6 Henri Kavilo
    7 Olli Muotka
    8 Kalle Heikkinen
    9 Markus Airisniemi
    10 Jonne Vetelainen
    11 Eemeli Tainio
    12 Yuki Ito
    13 Ville Korhonen
    14 Juho Virrantalo
    15 Wili Loukasmaki
    16 Markus Virrantalo
    17 Lauri-Matias Ala-Talkkari
    18 Anselmi Ilola
    19 Harri Olli
    20 Sebastian Klinga
    21 Riku Tahkavuori
    22 Jarkko Maatta
    23 Janne Ahonen
    24 Juho Ojala
    25 Elias Vanska
    26 Eetu Merilainen
    27 Frans Tahkavuori
    28 Ossi-Pekka Valta
    29 Eetu Nousiainen
    30 Janne Korhonen
    31 Antti Aalto
    32 Niko Kytosaho
    33 Andreas Alamommo
    34 Masamitsu Ito
    35 Ville Larinto
    36 Lauri Asikainen
    37 Ryoyu Kobayashi
    38 Noriaki Kasai

  • Brzozowy stały bywalec
    @gość

    Na razie prognozy są optymistyczne, w piątek i sobotę 2-3m/s, nieco gorzej w czwartek 5m/s, ale jak będzie za tydzień to się okaże.

  • anonim
    Ruka

    Byleby te inauguracyjne zawody w Ruce nie okazały się totalną klapą (mówię tutaj o warunkach atmosferycznych), bo to nie będzie dobra wizytówka dla skoków narciarskich a tylko duże rozczarowanie dla kibiców, którzy czekali z utęsknieniem cały rok na PŚ.

  • HKS profesor
    Kalendarz krajowy 16/17 część 2

    Jeszcze druga wersja z podziałem na kraje i orientacyjną liczbą konkursów. Z grubsza ten kalendarz dotyczy konkursów gdzie będą mogli startować seniorzy, ewentualnie najlepsi juniorzy. Pominięte są wszelkie zawody od U16 w dół.

    FINLANDIA (8)

    19.11 FIN Rovaniemi (HS 100)
    6.12 FIN Taivalkoski (HS 80)
    31.12 FIN Voukatti (HS 100)
    11-12.2 FIN Jyvaskyla (HS 108)
    18.2 FIN Kuopio (HS 100)
    19.2 M FIN Kuopio (HS 127)
    1.4 M FIN Taivalkoski (HS 80)


    NORWEGIA (17/21)

    26-27.11 NOR Vikersund (HS 117)
    7-8.1 NOR Oslo (HS 106)
    *14-15.1 NOR Stryn (HS 100)
    21-22.1 NOR Trondheim (HS 105/140)
    25.1 M NOR Trondheim (HS 140)
    *28-29.1 NOR Lillehammer (HS ???)
    4-5.2 NOR Rena (HS 139)
    11-12.2 NOR Oslo (HS 134)
    16.2 NOR Hoydalsmo (HS 94)
    18.2 NOR Notodden (HS 100)
    24-26.2 MJ NOR Molde (HS 100)
    25-26.3 NOR Sprova (HS 100)


    ROSJA (4)

    2.12 RUS Niżny Tagił (HS 97)
    4.12 RUS Niżny Tagił (HS 134)
    24-26.12 RUS Ufa (K 90)


    USA (17)

    3.12 USA Steamboat Springs (HS 100)
    29-30.12 USA Lake Placid (HS 100)
    13-14.1 USA Steamboat Springs (HS 75)
    21-22.1 USA Fox River Grove (HS 70)
    25.1 USA Minneapolis (HS 70)
    27-28.1 USA Park City (HS 68)
    27-28.1 USA Eau Claire (HS 92)
    31.1 USA Ishpeming (HS 96)
    3-4.2 USA Westby (HS 123)
    18-19.2 USA Brattleboro (HS 98)



    NIEMCY (8/10)

    10-11.12 GER Seefeld (HS 109)
    7-8.1 GER Lauscha (HS102)
    28-29.1 MJ GER (U18) Klingenthal (HS 85)
    18-19.2 GER Brotterode (HS 117)
    *18-19.3 GER ??? (???)


    AUSTRIA (10)

    10- 11.12 AUT Ramsau (HS 98)
    29-30.12 AUT Villach (HS 98)
    21-22.1 MJ AUT (U18) Seefeld (HS 109)
    11-12.2 AUT (U18) Saalfelden (HS 95)
    18-19.3 AUT (U18) Eisenerz (HS 100)


    SZWAJCARIA (8)

    10-11.12 SUI Kandersteg (HS 106)
    7-8.1 SUI Tschagguns (HS 108)
    28-29.1 SUI Kandersteg (HS 106)
    18-19.3 SUI Chaux-Neuve (HS 118)


    POLSKA (11)

    26.12 M POL Zakopane (HS 134)
    3-5.1 POL Szczyrk (HS 106)
    24-26.1 POL Zakopane (HS 134)
    17-19.2 POL Szczyrk (HS 106)
    22-26.2 MJ POL Zakopane (HS 134)
    3-5.3 POL Zakopane (HS 134)

    JAPONIA (12)

    17-18.12 JPN Nayoro (HS 100)
    7-9.1 JPN Sapporo (HS 100)
    20.1 JPN Sapporo (HS 100)
    21-22.1 JPN Sapporo (HS 134)
    4.2 JPN Sapporo (HS 134)
    18.2 JPN Sapporo (HS 134)
    18.3 JPN Sapporo (HS 134)

    Daje to ok. 100 konkursów z czego ok. 30 na skoczniach dużych. Zapewne interesuje to tylko @dejwa i ewentualnie 2-3 inne osoby no ale jak już to skleiłem to wrzucam. Jak widać poza Norwegią, która ma warunki i skocznie to wielkich różnic w ilości i różnorodności skoczni nie ma.

  • HKS profesor
    Kalendarz krajowy 16/17

    Jako rzekłem wrzucam ten kalendarz krajowy na najbliższy sezon.

    LISTOPAD/GRUDZIEŃ 2016

    19.11 FIN Rovaniemi (HS 100)
    26-27.11 NOR Vikersund (HS 117)
    2.12 RUS Niżny Tagił (HS 97)
    3.12 USA Steamboat Springs (HS 100)
    4.12 RUS Niżny Tagił (HS 134)
    6.12 FIN Taivalkoski (HS 80)
    10-11.12 GER Seefeld (HS 109)
    10- 11.12 AUT Ramsau (HS 98)
    10-11.12 SUI Kandersteg (HS 106)
    17-18.12 JPN Nayoro (HS 100)
    24-26.12 RUS Ufa (K 90)
    26.12 M POL Zakopane (HS 134)
    29-30.12 USA Lake Placid (HS 100)
    29-30.12 AUT Villach (HS 98)
    31.12 FIN Voukatti (HS 100)

    STYCZEŃ 2017

    3-5.1 POL Szczyrk (HS 106)
    7-8.1 GER Lauscha (HS102)
    7-8.1 NOR Oslo (HS 106)
    7-8.1 SUI Tschagguns (HS 108)
    7-9.1 JPN Sapporo (HS 100)
    13-14.1 USA Steamboat Springs (HS 75)
    *14-15.1 NOR Stryn (HS 100)
    20.1 JPN Sapporo (HS 100)
    21-22.1 JPN Sapporo (HS 134)
    21-22.1 MJ AUT (U18) Seefeld (HS 109)
    21-22.1 NOR Trondheim (HS 105/140)
    21-22.1 USA Fox River Grove (HS 70)
    24-26.1 POL Zakopane (HS 134)
    25.1 M NOR Trondheim (HS 140)
    25.1 USA Minneapolis (HS 70)
    27-28.1 USA Park City (HS 68)
    27-28.1 USA Eau Claire (HS 92)
    28-29.1 MJ GER (U18) Klingenthal (HS 85)
    28-29.1 SUI Kandersteg (HS 106)
    *28-29.1 NOR Lillehammer (HS ???)
    31.1 USA Ishpeming (HS 96)

    LUTY 2017

    3-4.2 USA Westby (HS 123)
    4.2 JPN Sapporo (HS 134)
    4-5.2 NOR Rena (HS 139)
    11-12.2 AUT (U18) Saalfelden (HS 95)
    11-12.2 NOR Oslo (HS 134)
    11-12.2 FIN Jyvaskyla (HS 108)
    16.2 NOR Hoydalsmo (HS 94)
    17-19.2 POL Szczyrk (HS 106)
    18.2 JPN Sapporo (HS 134)
    18.2 FIN Kuopio (HS 100)
    18.2 NOR Notodden (HS 100)
    18-19.2 GER Brotterode (HS 117)
    18-19.2 USA Brattleboro (HS 98)
    19.2 M FIN Kuopio (HS 127)
    22-26.2 MJ POL Zakopane (HS 134)
    24-26.2 MJ NOR Molde (HS 100)

    MARZEC/KWIECIEŃ 2017

    3-5.3 POL Zakopane (HS 134)
    18.3 JPN Sapporo (HS 134)
    *18-19.3 GER ??? (???)
    18-19.3 AUT (U18) Eisenerz (HS 100)
    18-19.3 SUI Chaux-Neuve (HS 118)
    25-26.3 NOR Sprova (HS 100)
    1.4 M FIN Taivalkoski (HS 80)


    Słoweńcy mają wrzucić swój kalendarz pod koniec listopada, Czesi, Francuzi i Włosi nie mam pojęcia czy będą mieć skoki na większych skoczniach. Pewnie jakieś pojedyncze konkursy. Gwiazdkowane konkursy nie są pewne, a Rosjanie wrzucają zestawienia roczne a nie sezonowe, więc zawodów na 2017 nie widziałem. Mniejsze skocznie w USA dodane w ramach wyjątku, bo jest tam zawsze egzotyczna obsada. Błędy rzecz jasna może być, więc jak ktoś coś widzi to niech pisze, bo wersję finalną pewnie jeszcze wrzucę.

  • anonim
    Nadgrzybek

    Oddali je Polakom pod wodzą Horngachera w zamian za dwie kamerki GoPro i jedną platformę dynamometryczną

  • anonim
    ???

    Komu oddali te skoki?

  • FunFact weteran

    Maurer będzie zatem bodajże pierwszym zawodnikiem urodzonym w Afryce, który weźmie udział w zawodach Pucharu Świata w skokach narciarskich.

  • Janek145 weteran
    No to ja też się pobawię

    Moje typy najlepszych 4 zawodników z każdego kraju po sezonie2016/17 w kolejności od najlepszego do najsłabszego:
    -Polska:Stoch,Kot,Kubacki,Stękała
    -Słowenia:P.Prevc,D.Prevc,Tepes,Hvala
    -Norwegia:Forfang,Tande,Fannemel,Hauer
    -Niemcy:Freund,Wellinger,Freitag,Siegel
    -Austria:Kraft,Hayboeck,Fettner,Aschenwald
    -Czechy:Koudelka,Vancura,Hlava,Stursa
    -Japonia:Kasai,Takeuchi,R.Kobayashi,D.Ito
    -Rosja:Vassiliev,Kornilov,Klimov,Trofimov
    -Szwajcaria:Ammann,Deschwanden,Peier,Egloff
    P.S Jeszcze tydzień i zaczynamy zabawę.Oby pogoda w Ruce dopisała,czego Wam i sobie życzę;)

  • anonim
    borek99

    U konkurencji jest już podany skład Amerykanów i Kanadyjczyków:

    USA: Bickner, Rhoads, Glasder
    Kanada: Boyd-Clowes, Maurer

    HKS

    W tamtym roku albo nawet w tym czytałem u konkurencji że Villach planuje w 2018 albo 2019 zorganizować pś w skokach i Hofer był za.

  • dejw profesor
    @HKS

    No byłoby to jakieś wyjście :)

    A lista na Ruke będzie jednak dłuższa, poskaczą takze Glasder, Rhoads i Maurer

  • borek99 doświadczony
    @HKS

    Bez przesady, aż tak w tym nie siedzę, żeby znać kalendarze zawodów krajowych w krajach, gdzie federacja tego nie publikuje na swojej stronie ;). A Rumuni to chyba w ogóle rzadko robią krajowe zawody na skoczni normalnej (poza mistrzostwami kraju), bo zawodników, którzy mogliby w nich skakać zbyt wielu nie mają (latem na mistrzostwach kraju uzbierali całych 12) i lepiej im zrobić konkurs na K64, gdzie może skakać więcej młodych, co daje 2 razy większą frekwencję, niż rozbijać to osobno.

    @dejw
    U Amerykanów ma być też Rhoads. Na PŚ może jeszcze od Kanadyjczyków Maurer się porwie, bo od tygodnia jest już w Europie i trenuje, a PK zaczyna się na tyle późno, że i tak nie ma gdzie startować, więc może spróbuje się w kwalifikacjach.

  • Major_Kuprich profesor
    Moje tradycyjne zestawienie

    Najlepszych 4 zawodników z każdego kraju:

    Polska:
    Kot, Stoch, Kubacki, Hula

    Norwegia:
    Fannemel, Tande, Forfang, Hauer

    Niemcy:
    Wellinger, Freitag, Freund, Eisenbichler

    Austria:
    Kraft, Hayboeck, Fettner, Kofler

    Słowenia:
    Prevc, Tepes, Prevc, Hvala

    Japonia:
    Takeuchi, Ito, Kasai, Kobayashi

  • HKS profesor

    @Kuba
    To po co w połowie listopada mają gotowe dwie skocznie (mniejszą w Seefeld i Ramsau)? Mogliby palcem nie kiwnąć i ich nie naśnieżać, bo nie mają żadnych zawodów na przestrzeni prawie miesiąca.

    Niestety musisz sobie znaleźć innego rozmówcę, żeby go pouczać takimi banałami. To że narciarstwo alpejskie jest indywidualnym sportem numer jeden (nie w FISie ale w zimowym sporcie olimpijskim) na całym świecie, wie każdy (sam o tym wspomniałem wrzucając screena). Co więcej, każdy też wie że zazwyczaj najpierw się priorytetowo śnieży trasy biegowe a nie skocznie (wyjątkiem Polska). Co nie znaczy, że Austria należy do takich krajów, które na skoki mają totalnie wywalone. To jest jeden z tych pięciu krajów Europy z którym jeszcze można rozmawiać. Nikt nigdy nie pytał czy Hofer dopuścił by Ramsau/Seefeld bez dużej skoczni, więc nikt nie zna odpowiedzi.

  • anonim
    @HKS

    A kogo w Austrii obchodzą teraz skoki narciarskie. Red Bull nikogo nie wspiera, a OMV się powoli ze skoków wycofuje. W Austrii króluje narciarstwo alpejskie i tam są kładzione największe nakłady. Austria to nie jest Rosja czy Kazachstan, gdzie inwestują z rozmachem. W Austrii wydatki na skoki są rozsądne. I zapamiętaj, że dla FIS-u priorytetowe jest narciarstwo alpejskie.

  • HKS profesor

    @dejw
    Ale w przypadku Austrii można już się pokusić o szantaż - np. robicie PK w listopadzie, Kulm przestaje być mamutem rotacyjnym i wciskamy go zawsze po TCS itp. Z innymi krajami tak się nie da, bo nie ma o co szantażować. Inna sprawa że tak samo powinno być z Polską - macie dwa przystanki PŚ, to obowiązkowo mają być dwa PK.

    Niemcy wrzucili jakąś fotę z "wakacji" gdzie siódemka jest jaka ma być, a u Finów to chyba walka o to jedno miejsce i wielce prawdopodobne odpadnięcie w Q ale może np się załapie takie Muotka;)

    Kalendarz postaram się na dniach ogarnąć, powinien mieć tak z 60-70 "weekendów". Mógłbym nawet go obrobić do formy newsa i wspólnymi siłami społeczności sj rozszerzyć (Borek pewnie zna jakieś daty Kanadyjczyków, Kazachów czy Rumunów), ale znając życie po prostu wrzucę w komencie;)

  • dejw profesor
    @HKS

    Przypuszczam, że gdyby byli poważnie zainteresowani to taką organizację by dostali. Ot, choćby właśnie w listopadzie.
    Cóż, może wystarcza im to co mają.

    O, to taki kalendarz to byłaby super sprawa. Co do Słoweńców, to zwykle informacje o zawodach pojawiały się tutaj http://smusko.adamsoft.si/index.php ale na razie jakoś tu pusto. U Czechów jeszcze bardziej wymarłe wrażenie sprawia strona http://www.skoky.net/ ostatni news z połowy maja.

    Co do ostatecznych składów, to właściwie ostatnie niewiadome to fińska krajówka oraz Czesi (konkurencja podaje pewną trójkę Koudelka, Janda, Matura) i jak długo zwlekać będą jeszcze Niemcy ;) Z pozostałych ekip zapowiadają się Bickner, Bresadola i Insam/Colloredo i Boyd-Clowes. Dołączą jeszcze pewnie Kazachowie, Koreańczycy, Nomme, Zografski, czyli lista startowa powinna zamknąć się w 70 zawodnikach.

  • HKS profesor

    @dejw
    To jest w zasadzie jedyna rzecz, która mi się wydaje dziwna. Czemu Austriacy nie robią PK w grudniu albo najlepiej pod koniec listopada w Ramsau/Seefeld (jeszcze mają umiarkowanie wysoko położone Eisenerz i Saalfelden). I drugie pytanie czy byliby zainteresowani PŚ jakby im Hofer pozwolił. Seefeld to wcale nie jest taki "wypierdek" - mogły by tam być przyzwoite zawody. Szkoda, że nikt nigdy nie podrążył tej sprawy, bo dawanie PŚ USA, Francji. Włochom itd. jest może bardzo frapujące ale science-fiction.

    Częściowo sam sobie odpowiem tym screenem: http://i64.tinypic.com/ygd9x.jpg - gdzie armatki chodzą i jaki sport jest w Austrii nr 1 i jest dla mas;)

    Gregor ma jeszcze do wyboru w tym samym czasie zawody w Ramsau i mógłby się gdzieś sprawdzić jakby były dobre warunki, bo przecież musi gdzieś potrenować na śniegu.

    Postaram się niedługo wrzucić kalendarz wszystkich krajowych zawodów na skoczniach powyżej HS 80 (a skoki są na tyle niszowe że setek ich nie ma). Na razie tylko widzę że u Słoweńców i Czechów brak zimowego kalendarza albo nie ogarniam.

  • Nowyskoczek5 profesor
    -

    Według mnie to Aschenwald powinien wystąpić. Ale nie za Schiffnera tylko za Aignera. Ale zobaczymy kto będzie lepiej skakał ja myślę ze Schiffner.

  • dejw profesor
    @HKS

    Zgadzam się. Swoją drogą, to zadziwiające, że taki kraj jak Austria nie chce się pokusić o organizację większej liczby zawodów, ze szczególnym uwzględnieniem PK, czy FC. Sam wrzucałeś ostatnio listę obiektów gotowych do skakania, austriackich było tam z 4, 5?
    O zapleczu pewnie więcej będzie można powiedzieć dopiero na początku grudnia. Przy okazji, jak myślisz jest jakaś szansa że Gregor pokaże się na Deutchland Pokal, czy też będzie się maskował z formą aż do ewentualnego Engelbergu?

    Kofler niestety ostatnimi laty kojarzy mi się z najbardziej niestabilnym zawodnikiem w powietrzu w całej stawce. Właściwie patrząc na niego to jego kariera, która dobrze się rozwijała od sezonu 09/10 zawaliła się nagle po dysce w Oberstdorfie w 2013 roku.

  • HKS profesor

    @dejw
    Austriacy i tak zawsze szybko "robią" Ramsau więc podobnie jak Norwegowie mogliby coś wcześniej organizować, bo trudno mi uwierzyć, że nikt "na tyłach" nie jest w stanie podjąć walki z Schiffnerem. Jeśli tak to za dobrze to nie świadczy o zmiennikach.

    Mnie z kolei ciekawi czy Kofler przeskacze solidnie cały sezon na powiedzmy poziomie zeszłorocznego Fettnera czy Poppingera.

  • dejw profesor
    @HKS

    No to TOP10 Aschenwalda "troszkę" się oddaliło ;)
    To pewna niespodzianka, choć ostatni oficjalny sprawdzian sprzed miesiąca już budził wątpliwość co do jego miejsca w składzie.
    Z całej szóstki najbardziej interesuje mnie jak spisze się Fettner, czy dalej jest tak mocny jak pokazywał na mistrzostwach Austrii.

  • HAZARD weteran

    Mimo wszystko dziwny skład. Ogólnie stawianie na Aignera i Schiffnera pokazuje słabość Austriaków. O ile ten pierwszy wywalczył sobie miejsce dzięki niezłej formie latem, o tyle brak Aschenwalda, Wohlgennanta czy Hofera mnie zaskakuje. Czyżby byli w aż tak słabej formie? Austriacy jak i Słoweńcy mają na prawdę ogromny wybór zawodników świetnych na PK, ale chyba troszkę za słabych na PŚ.

  • HKS profesor

    To jednak miałeś rację @???, bo Aschenwald już został rewelacją początku sezonu. Przegrać miejsce w składzie z Schiffnerem (bez Poppingera i Schlieriego) to wyczyn.

    http://www.tt.com/sport/12123722-91/ein-fehlender-star-zwei-hoffnungsvolle-gesichter.csp

    W tym newsie słynny cytat sprzed miesiąca: "Philipp ist korperlich sehr gut drauf, beweglich und mental stark. Bei ihm fehlt derzeit noch die Feinabstimmung. Ich traue ihm zu, dass er sich Richtung Top Ten entwickelt, sagt Kuttin."

    No chyba że cała reszta też w formie na dychę;)

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl