PŚ w Engelbergu: D. Prevc wygrywa z rekordem skoczni, Stoch drugi!

  • 2016-12-18 15:55

Domen Prevc zwycięzcą festiwalu lotów w Engelbergu! Lider Pucharu Świata triumfował w niedzielnym konkursie po skokach na odległość 144 m (nowy rekord Gross-Titlis-Schanze) oraz 141,5 m. Drugie miejsce zajął Kamil Stoch, a trzecie Austriak Stefan Kraft. Dziewiąty był Piotr Żyła. W finałowej serii wystąpiło czterech Polaków.

Kamil StochKamil Stoch
fot. Sarah Braunias

W pierwszej serii konkursowej najdalej poszybował Domen Prevc. Lider Pucharu Świata wylądował na 144 metrze i ustanowił nowy rekord skoczni Gross-Titlis-Schanze, bijąc poprzedni najlepszy wynik, należący do... Kamila Stocha. Lider polskiej kadry kilka minut wcześniej uzyskał rekordowy rezultat 143,5 m i na półmetku rywalizacji był trzeci, ze stratą 5,5 punktu do Słoweńca. Drugie miejsce zajmował Daniel Andre Tande (139 m z krótszego rozbiegu).

Czwarty był Stefan Kraft (138,5 m), piąty Anders Fannemel (135 m), szósty Vojtech Stursa (135 m), a siódmy Andreas Wellinger (137,5 m).

Maciej Kot dzięki próbie na odległość 137 m zajmował ósme miejsce. Czołową dziesiątkę uzupełniają Markus Eisenbichler (136 m) i Richard Freitag (136,5 m).

Do drugiej serii awansowało czterech Polaków. Oprócz Stocha i Kota, sztuka ta udała się również dwunastemu Piotrowi Żyle (137,5 m) i osiemnastemu Dawidowi Kubackiemu (132 m).

Już na pierwszej rundzie swój udział w zawodach w Engelbergu zakończyli trzydziesty szósty Stefan Hula (123 m), czterdziesty czwarty Klemens Murańka (123 m) oraz czterdziesty szósty Aleksander Zniszczoł (125 m). Nieoczekiwanie, ich los podzielił Peter Prevc. Obrońca Kryształowej Kuli zajął 33. miejsce po skoku na odległość 126,5 m i po raz pierwszy od 7 marca 2014 roku nie znalazł się w czołowej trzydziestce konkursu Pucharu Świata.

Pierwszą serię konkursową rozpoczęto z 19. belki. Po skokach 29 zawodników wydłużono rozbieg do 20. platformy, zaś po skoku Severina Freunda przywrócono 19. belkę. Na życzenie trenera, z 18. platformy swoją próbę oddał Daniel Andre Tande.

W finale Domen Prevc przypieczętował swoje czwarte pucharowe zwycięstwo w karierze, szybując na odległość 141,5 m. Siedemnastoletni Słoweniec triumfował z przewagą 12,1 punktu nad Kamilem Stochem. Dwukrotny mistrz olimpijski również uzyskał rezultat 141,5 m i zdołał awansować na drugą pozycję. Na najniższym stopniu podium stanął Austriak Stefan Kraft (138 m), a tuż za czołową trójką uplasowali się Manuel Fettner (137,5 m), Markus Eisenbichler (136,5 m) i Michael Hayboeck (138 m).

Na siódmej pozycji sklasyfikowany został Richard Freitag (135,5 m), na ósmej - najwyższej w karierze - Vojtech Stursa (135 m), zaś dziewiąte miejsce zajęli ex aequo Piotr Żyła (135,5 m) i Severin Freund (138,5 m).

O sporym pechu może mówić Daniel Andre Tande. Norweg był bliski zwycięstwa i ustanowienia nowego rekordu skoczni, ale nie zdołał ustać lotu na odległość 144,5 m, kończąc zawody na jedenastym miejscu.

Maciej Kot w finale oddał skok na odległość 131,5 m i spadł na piętnastą pozycję. Osiemnasty był Dawid Kubacki (134 m).

Drugą serię konkursową rozegrano z 19. belki startowej. Domen Prevc jako jedyny oddawał swoją próbę z 18. platformy.

Dzięki dzisiejszej drugiej lokacie, Kamil Stoch po raz 34. w karierze, a drugi w sezonie, stanął na podium zawodów Pucharu Świata. To także 148. polskie podium w indywidualnych konkursach PŚ, z czego dwunaste zdobyte w Engelbergu.

W klasyfikacji generalnej Pucharu Świata prowadzi niezmiennie Domen Prevc (540 pkt.) przed Danielem Andre Tande (382 pkt.), Stefanem Kraftem (331 pkt.) i Kamilem Stochem (323 pkt.). Szósty jest Maciej Kot (285 pkt.).

Po dzisiejszym konkursie, na prowadzenie w Pucharze Narodów wysunęła się Austria (1369 pkt.), drugie są Niemcy (1359 pkt.), a trzecia - Polska (1300 pkt.).

Kolejne zawody Pucharu Świata odbędą się 30 grudnia w niemieckim Oberstdorfie. Będzie to jednocześnie pierwszy konkurs 65. Turnieju Czterech Skoczni.

WYNIKI I KLASYFIKACJE:
Zobacz wyniki I serii konkursu >>
Zobacz końcowe wyniki konkursu >>
Zobacz aktualną klasyfikację generalną Pucharu Świata >>
Zobacz aktualną klasyfikację generalną Pucharu Narodów >>
Zobacz aktualny ranking WRL >>

FOTORELACJA


Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (58634) komentarze: (301)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • FunFact weteran
    @FunFact

    Stosując przeliczenie dla TOP 15 ze starej ery:
    9. Kenii Suda 633 bez przeliczonych 578.

  • FunFact weteran
    @FunFact Znalazłem nowego

    3/5.Nicola Jean Prost 297+420+115= 832 w erze nowego PŚ
    118+22 w starym PŚ prseliczając miejsca w TOP 15 na dzisiejsze punkty.

    W sumie po przeliczeniu starych 972.

  • sheef profesor
    Podsumowanie występu Polaków w drugim konkursie PŚ w Engelbergu

    Polscy zawodnicy we wczorajszym konkursie zaprezentowali się ze świetnej strony. Kamil Stoch zaliczył fenomenalny wręcz występ oddając dwa kapitalne skoki, do których ciężko się jakkolwiek przyczepić. Z występu Piotrka Żyły również jestem bardzo zadowolony - zrobił naprawdę super wynik. Wielka szkoda tego drugiego skoku Maćka Kota - była nadzieja na kolejny bardzo udany występ w jego wykonaniu. Dawid Kubacki zanotował kolejny solidny konkurs nie psując żadnego skoku.

  • FunFact weteran

    Ranking skoczków z największą liczbą punktów PŚ, którzy nie stali na podium. Top 10 + 3 'obiecujących', aktywnie punktujących skoczków.


    1.Hening Stensrud NOR 1666
    2.Denis Korniłow RUS 1384
    3.Rok Benkovic SLO 951
    4. Vincent Descombes Savoie 847
    5.Robert Mateja POL 754
    6.Marco Steinauer SUI 699
    7.Sebastian Colloredo ITA 692
    8.Antonin Hajek CZE 644
    9.Shohei Tochimoto 632
    10.David Zauner AUT 619

    --------------------------

    Dawid Kubacki 563
    Stefan Hula 540
    Stephan Leyhe 453

    W tym sezonie czołówkę zestawienia opuścili już:
    Maciej Kot (przy 1265 punktach)
    Marcus Eisenbichler (757)

  • dawidguetta początkujący
    Sorry Stocha

    Drobna Pomyłka ;)

  • dawidguetta początkujący
    Skoki Socha

    Czy myślicie że jedną z przyczyn spóznionych skoków może być to że jak jest sztuczne oświetlenie i przy okazji gogle Kamila mają przyciemnianą szybkę i to może być jednym z powodów? hmmm
    może spróbował by w normalnych szybkach może by to coś pomogło dziś skakał w dzień i zaraz było widać różnice pamiętam jak Adam swego czasu też miał te przyciemniane ale z nich zrezygnował.
    Co o tym myślicie?

  • polak początkujący
    Lepszy trener

    Nareszcie niema tego dziada

  • anonim
    .

    A ja uważam, że naprawdę dobry konkurs zaliczył dziś Vojtech Stursa i Evgeniy Klimow. Skaczą na równym poziomie i zbierają te punkciki do Pucharu Świata. Brawo, chłopaki!

  • Nowyskoczek5 profesor
    -

    Bardzo dobry konkurs w wykonaniu Polaków a szczególnie Stocha.
    Bardzo dobry wynik także Stursy ktory tak się cieszył że mu narta z ręki wypadla.
    Oceny dla Polskich skoczków :
    Stoch-6
    Żyła-5
    Kot-5-
    Kubacki-4
    Szkoda Stefana ale niestety trafił w zle warunki i sobie nie poradził.

  • domo stały bywalec
    Problemem stocha jest skocznia w obersdorfie


    Kamil tylko raz po kontuzji kostki 2014 r był obersdorfie czołówce na 4 miejscu a reszte startów konczył daleko tej skoczni nie lubi a wiadomo żeby dobrze zacząć walke o podium tcs trzeba w obersdorfie byc wysoko najlepiej w 3, polacy znają tą skocznie bo wielokrotnie przed sezonem tu trenowali za Kruczka jak i Hongachera ale ta skocznia jest pechowa dla nas.

  • pawel96 profesor

    Dobry konkurs. Brawa dla Kamila za 34. podium w karierze i dla Piotrka za najlepszy konkurs w sezonie ^^
    U Huli wypadek przy pracy.

    A Prevc nie wszedł do "30" ostatni raz trzy sezony temu. Ostatnio ktoś robił zestawienie startów pod rząd z punktami PŚ, jak wypadał Kasai, a teraz Pero także przerywa serię. W klasyfikacji Prevców jest już na trzecim miejscu. Choć to pewnie chwilowy kryzys, to myślę, że Janus go po prostu "zajechał" w ostatnich latach.

  • Stinger profesor
    @camdene

    Też wiem, że Peter Prevc "wróci". To jest skoczek z tej półki, że nawet w gorszej formie jest w stanie osiągnąć bardzo dobry wynik, przykład? Gregor Schlierenzauer, on nawet skacząc bardzo średnio potrafił wygrać zawody PŚ.

    Nie życzę mu źle ale mam nadzieję, że jeśli już "wróci" to już nie będzie dominował, mam "złe" wspomnienia po tamtym sezonie, a na domiar złego młodszy Prevc nie chce ich przerwać... Nie no to tak żartem ale mam na myśli to, że nie chciałbym znowu takiej sytuacji jak w poprzednim sezonie.

    Jedynym, który może dominować to Polak.

  • camdene profesor
    @Stinger

    coś jest na pewno. Ale u zawodnika o takiej klasie czasem nie trzeba wiele,żeby zatrybiło. Trzeba spokoju przede wszystkim,odpoczynku,spokojnego treningu-w czwartek mają mistrzostwa Słowenii,na pewno na skoczni posiedzą w tym tygodniu.
    Janus akurat w stosunku do mediów zachowuje się bardzo dobrze-unika tematu jak ognia a jak już to mówi że po prostu trzeba spokoju i czasu i bedzie ok. I tak powinno się robić bo im dłużej grzebiesz w mrowisku tym więcej mrówek ucieknie. Trzeba mówić,że nie ma problemu bo to działa na samą psychikę zawodnika lepiej,nie przejmuje się tym-po za tym jest mniejsza nagonka mediów. On jest w stanie oddawać bardzo dobre skoki i pokazywał już to,nawet w tym okresie marazmu. A i w samej Słowenii kibice są kibicami bo jak się czyta komentarze to każdy jest pewien że wróci i go dopingują jak tylko się da. Nikt go nie degraduje.

    Ja osobiście uważam,że stary Prevc wróci i to szybciej niż się wszystkim wydaje.

  • EmiI profesor
    @eni

    Wiatr jak wiał, to zawsze stabilnie. Najmocniej na górze, a im bardziej w dół tym słabiej. Owszem z różną siłą, czasem mocniej czasem słabiej, ale przez cały weekend rozkład wiatru na skoczni był bardzo podobny.

  • Stinger profesor
    @camdene

    Być może, nie wiem ale wiem, że Prevc miewał gorsze upadki, a mimo to na psychikę mu to nie siadało, a wręcz odwrotnie.
    Cóż, zobaczymy jak będzie dalej ale ewidentnie Prevcowi "coś" jest ponieważ jeszcze w pierwszym konkursie sezonu wydawało się, że znowu będzie gromił...

  • matx bywalec

    Dzisiaj Domen poza zasięgiem, gratulacje dla niego... zastanawiam się jak długo jeszcze będzie utrzymywał taki wysoki poziom. Tego nie wie nikt!
    Tande z jednej strony mi go szkoda, bo gdyby nie ta podpórka miałby prawdopodobnie 2 miejsce z niewielką stratą do Domena.... ale z drugiej strony to 20ptk więcej do klasyfikacji dla Kamila ;)
    Kamil co tu dużo mówić - wspaniale! :)
    Maciek, no cóż... nie wyszło. Choć 15 miejsce to wciąż bardzo dobra lokata, to jednak oczekiwania co do niego są już nieco wyższe.
    Piotrek, powyżej oczekiwań, brawo!
    Dawid OK, w granicach swoich możliwości... może odrobinkę poniżej, no ale też nie jest źle.
    Stefan, ech... wydaje mi się, że winą tej wpadki był przede wszystkim mocny wiatr w plecy, wg mnie sędziowie spóźnili się z decyzją o podniesieniu belki.
    Klemens i Olek, potrzeba spokojnego treningu, bo na razie to wygląda słabo.

    Wszystkim tutaj zebranym życzę Wesołych Świąt Bożego Narodzenia! Do zobaczenia 29-go ;)

  • eni bywalec
    Xellos

    Cytuję:''Stefan Hula
    Wiatr wiatrem, ale jak widać wyżej, z takim samym wiatrem skakali skoczkowie ze środka tabeli, Boyd-Clowes i Takeuchi. Dało się wejść do drugiej serii ? Dało. A wymienieni rywale to żadne asy przestworzy.''
    Nie wziąłeś tylko pod uwagę drobnej rzeczy ,że pomiar wiatru jest uśredniony ,a to może znaczyć ,ze Stefan Hula mógł mieć silniejszy podmuch z innej strony.Tej samej wartości pomiar wiatru nie oznacza w 100% równorzędnych warunków skoku.To jedno ,a po drugie Hula miał tym razem pecha i tyle ;po prostu belka powinna być zmieniona przed jego skokiem ,a nie po jego skoku.

  • tjzE weteran

    Domen nawet jak wygra TCS to nie pociągnie cały sezon bijąc rekordy, jeszcze w marcu jest turniej Raw Air gdzie skaczą 10 dni bez przerwy. Co do Kamila może nie wygra TCS, ale druga KK jest bardzo możliwa. Mam nadzieję, że Maciek zacznie znow skakac na wysokim poziomie chociaż podobno skoczni w Oberstdorfie też nie lubi.

  • anonim
    Upadki Petera

    Moim zdaniem to nie upadki są powodem takiego zjazdu formy. Peter przecież nie raz upadał i później skakał wspaniale tylko to, że jego młodszy brat okazuje się lepszym. Domen zburzył hierarchię w drużynie. Być może Peter nie spodziewał się aż takich postępów u swojego brata i te ciągłe porównania. Jak to między rodzeństwem bywa porównania mogą działać jak "płachta na byka". Wiem to z praktyki. Trudniej rywalizuje się z kimś z rodziny zwłaszcza bratem, z ktorym jest się związany emocjonalnie. Peter na swoje sukcesy musiał czekać dłuższy czas a tu Domen dwa lata w PS i takie wyniki. Nie oznacza to wcale tego że jest między braćmi konflikt tylko Peterm targają niezbyt przyjemne emocje. Silne emocje nie pomagają w sporcie. Mam nadzieję, że się pozbiera.

  • Magik_Ma_Konto stały bywalec
    OCENY ZA ENGELBERG

    Stoch - 9.0
    Żyła - 8.0
    Kubacki - 6.0
    Kot - 6.0
    Hula - 5.5
    Zniszczoł - 3.0
    Murańka - 2.0

  • Magik_Ma_Konto stały bywalec
    Momenr lądowania

    Stoch - 143.5
    http://screenshot.sh/oBFD0oc4C1YgH

    Prevc - 144
    http://screenshot.sh/owlTMCnvqg7JF

    Tande - 144.5
    http://screenshot.sh/m7BYDDluBTBZN

  • Mc15011 doświadczony
    -

    Ok ten ciężki weekend w wykonaniu polskich skoczków mamy za sobą - teraz już będzie tylko lepiej. Bo jeśli chodzi o skład na TCS, to pojedzie na pewno czołowa piątka. Nie wiadomo kto z pozostałej dwójki pojedzie. Tą decyzje należy zostawić Horngacherowi - on wie co robi. Co do faworytów tego turnieju to na pewno wiemy, że nie będzie powtórki Hannawalda z 2002 roku. No chyba, że Domen Prevc będzie latał jak szalony i nikomu nie da szans. Co do pozostałych kandydatów do zwycięstwa w TCS to bardzo bym chciał, żeby cały turniej wygrał Kamil Stoch. Polska czeka już 13 lat (w przyszłym 14), kiedy Adam Małysz był ostatni raz na podium całego turnieju, a 15 (w przyszłym 16), kiedy Adam Małysz wygrał cały turniej. No ale łatwo nie będzie - Austriacy będą chcieli wrócić do seryjnego wygrywania, a mają czym - Kofler, Fettner, Kraft, Hayboeck - jest w czym wybierać. Norwegia też się może liczyć, a konkretniej Daniel Andre-Tande. Norwegowie czekają 9-10 lat kiedy Anders Jacobsen - zwany jako "Anodres Jacobs Kronung" oraz jako "wielki oszust" wygrał cały turniej.

  • Bartek stały bywalec

    Świetny wynik Kamila.W takiej formie może powalczyć nawet o zwycięstwo w całym TCS.Mam nadzieję,że Maciek po tym bardzo średnim weekendzie w Engelbergu będzie skakał tak jak przyzwyczaił nas tej zimy.
    Żyła,Kubacki i Hula to pewniacy na TCS.Dzisiaj Piotrek wskoczył do pierwszej 10 i oddał dwa dobre skoki.Stefan miał pecha do warunków,a Kubacki spisał się solidnie,ale bez błysku.
    Pytanie,kogo Horngacher zostawi na TCS z dwójki Murańka-Zniszczoł.Większe szanse ze wspomnianej dwójki na pozostanie w PŚ daję temu drugiemu.Ziobro zasłużył na szansę,aby zaprezentować się w PŚ wywalczając dodatkowe miejsce na TCS za dobre wyniki w PK.Chociaż latem sytuacja była identyczna,a kosztem Ziobry przez cały pierwszy period sezonu zimowego skakał Zniszczoł.Innego zawodnika z kadry B poza Ziobrą,który może skakać w PŚ nie widzę.Dzisiaj mieliśmy tego potwierdzenie.

  • anonim
    @Janush

    (...)



    No tak,jakby Horngacher był trenerem Colloredo,to Włoch wygrałby TCS:).



    Do psychiatry.Włochom ten limit nie jest do niczego potrzebny,więc raczej się tym nie przejęli:).Komentarz zmoderowany (Moderator nr:21254) / 2016-12-18 21:41:06

  • Lans profesor
    -

    To raczej nie kwestia zajechania. Po prostu wyszła jego krucha psychika po tym upadku. Jest całkowicie rozbity. Dla niego w tej chwili nie jest sukcesem dobry skok, tylko to aby nie zrobić sobie krzywdy i żeby bezpiecznie wylądować.

    Po za tym historia skoków pokazuje, że czwarty sezon z rzędu w czołówce przez jednego skoczka to już niekoniecznie ma miejsce. Wyjątkiem jest Freund, ale to jest jednak skoczek wyjątkowy. On zawsze będzie mocny.

  • Janush weteran

    Krótkie podsumowanie:

    Domen Prevc wciąż miażdży, jestem pewien, że wygra Puchar Świata, a także TCS - nawet jak tam zmaści jakiś skok, to odkuje się paroma petardami i spokojnie wygra.
    Jak nic nie zmaści, to może wygrać turniej nawet z taką przewagą jak Małysz w 2001.

    Tande - aktualny światowy nr 2 bez wątpienia. Upadł prawdopodobnie z powodu lęku wysokości, bo mógł to spokojnie pociągnąć dalej i wylądować. Główna wina w tym wszystkim Stoeckla i jury, mogli i powinni obniżyć belkę po skoku Stocha. Cóż, lepiej dla nas.

    Polacy przeciętny występ jako drużyna - świetny Stoch, dobry Żyła, przeciętny Kubacki, słabszy Kot, słaby Hula i bardzo słabi Zniszczoł i Murańka. Właściwie tylko Kamil i Piotrek skoczyli na miarę oczekiwań, więc nie ma się czym podniecać.
    Oczywiście, że jest lepiej niż w zeszłym sezonie, bo gorzej po prostu niż wtedy być nie mogło. Byłoby lepiej nawet gdyby Polaków trenował Jaś Fasola czy Tomcio Paluch. Ciężko bowiem znaleźć gorszego trenera niż Kruczek o czym świadczy choćby dzisiejszy katastrofalny występ Colloredo w II serii kontynentala, kiedy wypuścił zdaje się 100% okazję na trzyosobowy limit dla Włochów. Takie rzeczy tylko u Łukaszka.

    Na TCS powinna jechać "żelazna" piątka + Ziobro i Zniszczoł. Olek ma jednak więcej punktów PŚ i był kilkukrotnie bliżej 30 od Klemensa.
    Chyba, że Murańka wygrałby MP, ale jakoś w to nie wierzę.

  • camdene profesor
    Stinger

    może być zajechany ale może być rozwalony trochę mentalnie i fizycznie przez te upadki. Wszak w klasyfikacji upadków bryluje. Ja uważam że po świętach wróci inny zupełnie inny zawodnik,wypoczęty i pozbierany mentalnie- ale zobaczymy. Trenerzy mają różne ideologie co do tego typu problemów-niektórzy unikają wysyłania na zawody w celu budowania formy a inni uważają że to własnie skakanie w zawodach jest najlepszym lekiem. Jak np sam Małysz.
    Nawiązując do Słoweńców jest ich skład na TCS:
    P.Prevc
    D.Prevc
    C.Prevc
    J.Tepes
    A.Semenic
    R.Justin
    no i beton całkiem nie mógł się skruszyć-J.Damjan powracający po kontuzji na dokładkę. Choć kto wie-może dobrze skacze ;]

  • ZKuba36 profesor
    Moim zdaniem.

    Skład na TCS powinien wyglądać tak: Stoch, Kot, Kubacki, Żyła, Hula, Ziobro i ...Wąsek!
    Uzasadnienie:
    1. Pierwsza 5. - oczywista oczywistość.
    2. Ziobro - forma być może nie jest rewelacyjna ale dwukrotnie wywalczył dodatkowe miejsce dla Polski w PŚ i pominięcie tego skoczka w składzie na TCS byłoby wyjątkowym świństwem.
    3. Wąsek - to propozycja zaskakująca ale:
    a/ - Zniszczoł i Murańka już nabrali wystarczającej
    "powtarzalności" skoków iż dalsze kontynuowanie występów w PŚ mogłoby zakończyć się dla nich fatalnie pod względem psychicznym. Ci skoczkowie powinni teraz walkę między sobą przenieść na PK i tam wywalczyć dodatkowe miejsce na PŚ.
    b/ - Murańka ma dodatkowe zadanie w PK - wejść do 50. CRL.
    c/ - Wąsek może nie skacze rewelacyjnie w PK ale trener Mateja nigdy nie powoła go do składu na PK, bo jest to skoczek z "wrogiego obozu" i Mateja nie będzie kręcił bata na siebie, gdyby Wąsek wykosił jego zawodników.
    d/ - Najważniejsze: Wąsek skacze na skoczniach średnich a jest bardzo młody i może nie mieć bardzo silnego odbicia ale... spójrzcie na Jego nieprawdopodobnie wysokie oceny za styl! A może to taki nowy, Polski Domen?

  • Stinger profesor

    @pawelf1

    Dokładnie, jeszcze w kombinacji coś tam się zmienia aczkolwiek tylko nazwiska niemieckiego i to w zasadzie dwa (Frenzel lub Rydzek) to Biathlon panów już jest w zasadzie rozstrzygnięty.
    Fourcade tylko raz w tym sezonie nie wygrał będąc drugim... Brawa dla dominatorów ale dla kibiców tych dyscyplin jest to bardzo nudne tak samo jak ostatni sezonie w skokach i dominacja Petera Prevca.

    Mam nadzieję, że dla dobra widowiska i emocji Domen nie będzie tak dominował jak Peter sezon temu.
    D. Prevc, Tande, Stoch czy Kraft - jest "wybór" więc na TCS "musi" być ciekawiej.

    PS Peter Prevc nieźle zajechany. Nie wiem dlaczego tak słabo skacze ale być może to jednak przeciążenie ostatnimi sezonami? Startował wszędzie, brylował w poprzednim sezonie, a teraz dwa upadki i coś nie gra... W ten weekend zdobywa ledwo 5 punktów i w zasadzie KK mu mocno odjeżdża.

  • zsuetaM stały bywalec
    hopski

    Albo ten upadek zadziała na psychikę i będzie Peterem Prevcem tego sezonu xD.

  • zsuetaM stały bywalec
    hopski

    Albo ten upadek zadziała na psychikę i będzie Peterem Prevcem tego sezonu xD.

  • hopski początkujący
    -

    Nie jestem jakimś ekspertem ale wydaje mi się że TCS wygra Tande.Skok w drugiej serii to był jakiś kosmos.Tak wysoko to nikt nie leciał,skracał skok, poleciałby jeszcze dalej i wygrałby te zawody

  • MaciekBiegacz bywalec

    Super, trzecie podium Polaka w tym sezonie. Brawo Kamil te Twoje skoki były dzisiaj rewelacyjne !!! Cieszyć musi też miejsce Piotrka w 10-tce.
    ------
    Po wczorajszym konkursie pomyślałem sobie, ale ten nasz weteren, Stefan Hula prezentuje równą formę. No i masz, dzisiaj bez awansu do drugiej rundy. Mam nadzieję, że to tylko chwilowa niedyspozycja. Zwycięstwo Domena i brak jego bardziej utytułowanego brata w 30-tce przynosi na myśl powiedzenie "Umarł król, niech żyje król", a ponieważ w przyrodzie nic nie ginie to....znowu Prevc :)

  • Stinger profesor

    Świetny konkurs na odległości. Domen Prevc znowu najlepszy. Trochę mnie to już denerwuje bo ile można? No ale...

    Kamil Stoch w bardzo dobrej formie. Nie ma nawet co pisać bo on dopiero wchodzi w ten sezon. Dalej będzie mocniejszy.

    Piotr Żyła wreszcie w TOP 10. Bałem się, że zepsuje drugi skok ale Piotrek dał radę.

    Maciej Kot znowu poza TOP 10 ale mam nadzieję, że to efekt "nie lubienia" Engelbergu, a nie spadku formy tym bardziej, że oddawał tutaj dobre skoki.

    Dawid Kubacki bez presji i nie zawala tak jak wczoraj (w sensie miejsca). Druga dziesiątka jest ok ale niedosyt jest bo do wczorajszego pierwszego skoku konkursowego skakał na miarę nie TOP 10, a więcej - dużo więcej.

    Stefan Hula został puszczony na stracenie. Oczywiście może i mógł skoczyć lepiej ale ewidentnie na ekranie pisało "stop", a Sedlak go puszcza... Wiedziałem, że będzie źle.

    Murańka i Zniszczoł jednak potwierdzili, że ich forma spadła i może warto coś zmienić na TCS?

    Szkoda Daniela Andre Tande, który miałby dzisiaj 2 miejsce. Swoją drogą Norwegowi odjęli za podpórkę tyle punktów ile za upadek, a czasami nie powinni odjąć mniej?

    Stefan Kraft, o którym nie dużo się mówi ładnie czai się tuż za najlepszymi. Jak dla mnie może odpalić już za niespełna 2 tygodnie...

    Świetny wynik młodego Stursy. Dawidzie nie mogłeś wczoraj zrobić tego co zrobił dzisiaj sąsiad z Czech?

  • anonim

    Macius Kocius dopiero 15 ojoj lol

  • camdene profesor
    @masha

    czysta prawda.niestety.

  • pawelf1 profesor
    Domenatar....!!!

    Życzę Domenowi jak najlepiej , ale w interesie skoków byłoby by dał od czasu do czasu komuś innemu wygrać:)
    Oglądam biatlon (męski ) i kombinację i..... nie da się już na to patrzeć:)

  • anonim
    Ludzie czy wy macie sportowców i sztaby szkoleniowe za głupków!

    Piszecie tak jakby ani zawodnicy ani ich trenerzy nie byli świadomi pewnych oczywistych rzeczy, wiadomo że młody zawodnik rośnie, zmienia mu się budowa i ze względu na to również trzeba zmieniać mu cykl przygotowań. Nikt nie będzie siedział z założonymi rękami i czekał aż mu forma poleci! Wy to jedynie czekacie aż jakiemuś rywalowi Polaka przytrafi się wypadek, kontuzja itp. Ciekawe jakie byłyby wasze reakcje gdyby np. Słoweńcy Kamilowi życzyliby zerwania wiązadeł krzyżowych w kolanie itp. Po skokach Domena widać, że to jego pasja więc zapewne będzie robił wszystko, żeby go jego skoki satysfakcjonowały.

  • haze23 doświadczony
    kombinezony

    Dziś zwróciłem uwagę na kombinezony Austriaków. Nie podoba mi się ta dziwna piramida na ich tyłkach w czasie lotu. Zwłaszcza u Hayboecka.

  • przemek1992lbn początkujący
    Warunki Polaków w 3 periodzie

    1. Stoch: 0,6
    2. Kot: 11,8
    3. Kubacki: -2,3
    4. Żyła: -22,5
    5. Hula: 6,4
    6. Zniszczoł: 1,3
    7. Murańka: -0,8

  • Xander weteran

    Udany konkurs dla Biało-czerwonych.
    Kamil świetne skoki i zasłużone miejsce na podium. Domen dziś był poza zasięgiem. Widac że forma Stocha jest coraz lepsza. Te skoki coraz lepiej zaczynają wyglądać. Mam nadzieję że TCS będzie udany dla niego.
    Piotrek bardzo dobry występ, najlepszy tej zimy. Oba skoki bardzo dobre.
    Maciek nieźle. Od początku sobie nie radził sobie na tej skoczni. Dziś te skoki nie wyglądały wcale źle.Mam nadzieję że jednak podczas TCS wróci tam gdzie jego miejsce.
    Dawid dobry występ, choć z jego strony czuje pewien niedosyt po tym weekendzie. Liczyłem że uda mu się złamać tą barierę pierwszej dziesiątki tym bardziej że na treningach ładnie skakał.

    Stefan słabo, choć trochę warunki chyba przeszkodziły. Olek i Klimek bardzo słabo. Wyjeżdżają ze Szwajcarii z zerowym dorobkiem.

    Jestem bardzo ciekaw sładu na TCS. Piątka pewniaków i dwa wolne miejsca. A kandydatów trzech. Mam nadzieję że podczas tej przerwy od startów odbędzie się jakiś sprawdzian formy Olka, Klimka i Janka i zostanie wybrana najlepsza dwójka na TCS. Po cichu liczę że w tym skladzie znajdzie się Ziobro. Raz już wywalczył limit i nie dostał szansy więc teraz powinno być inaczej. Jeśli chodzi o dwójkę Klimek i Olek to jednak lepiej wygląda ten drugi.


  • anonim
    Porównanie sytuacji przed TCS 2015/2016 i 2016/2017

    PRZED TCS 2015/2016 PRZED TCS 2016/2017

    Stoch 92 p Stoch 323 p
    Kot 43 p Kot 285 p
    Kubacki 16 p Kubacki 117
    Żyła 26 żyła 105
    Hula 52 Hula 57
    229 887
    To jest bez porównania- niebo a ziemia
    W Engelbergu w ostatnim konkursie przed TCS 2015/16 Stoch był 26, 27 Stekała, Kot-30- zeby niektórzy pamietali jak było a jak jest!!!

  • przemek1992lbn początkujący
    TOP 5 PECHOWCÓW

    1. Fettner: 22,7
    2. Kot: 11,8
    3. Descombes sevoie: 11.6
    4. Takeuchi: 9,9
    5. Ammann: 8,6

  • przemek1992lbn początkujący
    TOP 5 SZCZĘŚLIWCÓW

    1. Żyła: -22,3
    2. Leyhe: -17,4
    3. Hlava: -16,7
    4. Wellinger: -15,2
    5. Stursa: -12,4

  • przemek1992lbn początkujący
    RANKING SZCZĘŚLIWCÓW I PECHOWCÓW 2016/2017 !!!


    Cześć.
    Zrobiłem ranking szczęśliwców i pechowców co do warunków wietrznych. Na początek liczyłem średnią liczbę punktów dodawanych lub odejmowanych zawodnikom w każdej z serii konkursowej. Później obliczałem odchylenie rekompensaty punktowej od średniej. Jeżeli rekompensata była niższa od średniej (czytaj lepsze warunki), odchylenie oznaczałem na minus, jeśli była wyższa (warunki gorsze), odchylenie oznaczałem na plus. W kolejnych komentarzach przedstawię zestawienia zawierające sumy odchyleń za ten period (za 7 konkursów).

  • morata bywalec
    Kolos

    Czyli sugerujesz że Stoch z belki Domena latałby tak samo daleko? Zresztą Domen miał w drugim skoku trudniejsze warunki.

  • camdene profesor
    @Kolos

    różnica 2 belek-wyobraź sobie jakby puścić małego Prevca w 1 serii i dołożyć mu te 2 belki-niech sobie z 21 poleci a nie z 19 jak leciał.
    Skoczył z 19 belki 144 metry,z 21 leciałby może nawet pod 150 metrów-co pewnie zakończyłoby się podpórką jeśli nie upadkiem a może nawet groźnym.
    Stoch z belki wyżej skoczył od niego pół metra blizej i to jeszcze w brzydszym stylu. Akurat dzisiejszy konkurs a szczególnie końcówki serii pokazały,co tak naprawdę robią belki w tej całej zabawie i jak powinno(lub nie powinno ) się ich używać.

  • Marek stały bywalec
    Maciek

    coś mi się zaczyna wydawać, że Maciek znowu jest świadom pozycji numer dwa w zespole i dlatego pali skoki

  • krzychoSt weteran

    Stochowi nie zmieniła się zbytnio budowa ciała ( wzrost ) przybyło ledwie kilka kilo. Popatrzcie na Murańkę jak miał 16 lat był budowy Domena dzisiaj jest wyższy o głowę i kilkanaście kilo cięższy i kicha. Zobaczymy jak rozwinie się Domen fizycznie. Waga i motoryka ma decydujące znaczenie u skoczka. Freund jest daleki od formy sprzed 2 lat, nie ma szans na zwycięstwo w T4S, prędzej na MŚ>

  • Mejdzi weteran

    @ Major_Kuprich
    Zgadzam się z tym co napisałeś na temat Kamila.
    Kamil skaczę bardzo dobrze i forma rośnie i rośnie... Gdyby nie ten upadek w Kuusamo to byłby 1-3 PŚ ale i tak świetnie jest i miejmy nadzieje że będzie. Co do Maćka to moim zdaniem i nie tylko był problem w tym że skocznia mu się nie dopasowała.

  • Kolos profesor

    No widać jaki cyrkiem są te przeliczniki za belkę... Stoch skończył łącznie mniej tylko o 0,5 metra od Domena Prevca a przegrał z nim o 12 pkt (czyli przeliczając ok. 7 metrów).

    Chore i tyle.

  • camdene profesor
    krzychoSt

    a Stoch jak zmężniał-jest niższy od niego i waży tyle co szczupła dziewczyna.
    Fannemel jak zmężniał-jest taki rosły jak mój 12 letni kuzyn.
    Kraft co za olbrzym-to samo :)
    A Małysz to już w ogóle :)
    Cała Słoweńska rodzina nie jest wysoka,Peter jedynie cos tam ma koło 180,Cene jak Małysz a Domen zapowiada sie że taki zostanie-rok temu wyglądał identycznie,jak urośnie to minimalnie. Więc takie gadanie że zaraz się posypie bo urośnie i przytyje to śmiech. Z dnia na dzień nie urośnie 10 cm także to jest bezsensowne gadanie-ma możliwości takiego latania bo wszyscy bracia mają mocno elastyczne kostki i mogą się tak kłaść na narty. I być może taki będzie po prostu jego styl latania.Każdy zawodnik jest kompletnie inny a w lecie wiele po zawodach nie jeździł więc też sie nie wymęczył co dało taki a nie inny skutek w tym sezonie. Na razie jest jak jest i trzeba patrzeć co nasi pokażą a nie odliczać dni kiedy Prevc spuchnie.

  • anonim
    Obstawiam u bukchmachera

    O wygrana w TCS beda sie bili Freund ze Stochem a na podium Domen...zobaczycie;)

  • Major_Kuprich profesor
    Dziś potwierdziło się jedno

    Gdyby nie upadek na inauguracje w Kuusamo - Kamil mógłby być wiceliderem PŚ a na pewno byłby w pierwszej trójce.

    Stoch jest liderem naszej kadry - skoczek najbardziej stabilny od konkursu w Klingenthal:
    4, 4, 1, 9, 2

    Kot jedynie 2 razy, właśnie w Kuusamo okazał się lepszy od Stocha. Spadek formy w stosunku do lata jest jednak spory, oczekiwałem większej stabilizacji. To, że skocznia nie pasuje to jedno - ale popatrzmy na Eisenbichlera, jemu też tutaj słabo się skakało, ale wczoraj już odpalił świetny 2 skok. Dziś również wysoko - 5 miejsce.

  • Admary stały bywalec

    Ile razy inni, szczególnie Freund mieli zawyżane noty? Ile razy Kamil miał zaniżane noty? Dziś dostał wyższe i dobrze. Powiedzmy, że to rekompensata za 2 lata zaniżania not. Po co dalej drążyć temat?

  • anonim

    Uwazam ze Freund wygra TCS

  • krzychoSt weteran

    Domen będzie wygrywał tak długo jak długo będzie ważył połowę dorosłego skoczka ale w końcu zmężnieje i nie będzie miał takiej przewagi wagowej a wtedy ważniejsza będzie siła a motoryki to już takiej nie ma. Zobaczymy za rok dwa. Poza tym tak młody skoczek nie wytrzyma kondycyjnie całego sezonu. T4S jednak może wygrać, chyba że będą trudniejsze warunki jak dotychczas.

  • W_S profesor
    @Lans

    Tyle że jak Kamil ląduje brzydko, to ląduje tak jak Freund kiedy ląduje ładnie.

  • Lans profesor
    xnxx

    Jeżeli Freund jest traktowany inaczej, to Stoch również.

    Natomiast jego jeśli chodzi o walkę Freunda na TCS to myślę, że kluczowy będzie pierwszy konkurs. Jeżeli zrobi tutaj dobry wynik to powinien pójść za ciosem. Wszystkie poczynania Niemca w tym sezonie to tak naprawdę jedna wielka niewiadoma, więc na TCS trzeba brać pod uwagę każdą ewentualność.

  • krzychoSt weteran

    Na T4S Austriacy będą bardzo groźni, Niemiec żaden nie wygra, Domen przy trudniejszych warunkach może któryś skok zepsuć ale przy wygrywaniu z taką przewagą mimo to może wygrać. Kamil na razie niestety nie jest na 100% stabilny ale o podium może powalczyć.

  • W_S profesor
    @FunFact

    Nie jest napisane, bla bla bla. To, że nie jest napisane nie oznacza że sędziowie nie będą oceniali wg odległości. Skok w okolice HS +/- 5 metrów, wylądowany telemarkiem to 18,5 punktu i niższe noty za zachwianie, dużo niższe za upadek i za idealny styl dodane punkty z reguły do 19,5, bo 20 nikt nie daje.

  • Mejdzi weteran
    Naprawdę

    przestańcie się kłócić. Cieszcie się że Kamil był 2 i że jest bardzo dobrej formie oraz rozkręca się skok po skoku. Ile razy innym zawodnikom podwyższali noty i co i nic,takie coś już jest i powinniście to traktować trudno nie zmienimy tego ale powinniście cieszyć się a nie kłócić że Kamilowi podwyższyli noty...Na takiej odległości trudno wylądować telemarkiem a on bardzo ładnie lądował więc nie marudźcie tylko patrzajmy przyszłościowo o TCS !!

  • anonim
    Kot

    Szkoda Kota. Wydawało się, że na stałe zagościł w ścisłej czołówce ale wczorajsze 12-ste miejsce (po sporym nadganianiu) i dzisiejsze 15-ste (po sporym spadku) to wyniki poniżej jego normy od początku sezonu. Szkoda, bo ta jego psychika jeszcze nie jest stabilnie ukształtowana i mam obawy co do przyszłych jego startów po tym weekendzie. Oby się tylko nie rozchwiał i nie zaczął skakać w kratkę tak jak przez ostatnie sezony... Hmm dominatorem co prawda nie był i nawet nie jest raczej skoczkiem, który byłby w stanie dominować no ale czołowa dziesiątka to powinny być jego stałe lokaty w tym sezonie. Być może też nie leżała mu ta skocznia (o czym wspominał) no ale to też nie jest dobry prognostyk, bo skoczek w formie po prostu skacze na każdej skoczni dobrze a gdy zaczynają się wymówki w stylu "nie pasuje mi to czy tamto" to znak, że dyspozycja Kota niekoniecznie zmierza w dobrym kierunku. No cóż mamy jednak jeszcze Stocha. Hmm myślałem, że będziemy mieli jednak dwóch liderów lub, że Maciej będzie znacząco lepszy no ale widocznie jeszcze nie. Jednak co mistrz olimpijski to mistrz olimpijski - zawsze będzie lepszy fizyczno-mentalnie od innych. Dzisiejsze skoki w wykonaniu Stocha to były skoki z błyskiem, o którym Kot może tylko pomarzyć. Na podium potrzebny był dzisiaj ewidentnie błysk z górnej półki i tylko najlepsi są w stanie go z siebie wykrzesać w decydującej końcowej rozgrywce.

  • krzychoSt weteran

    Stoch lądowanie dobre, Freund fatalne jak zwykle Niemiec wysokie noty za to że jest Niemcem. Bardzo dobrze że na T4S jedzie 7 przy skakaniu w parach zawsze jest możliwość że mimo słabszego skoku któryś jednak awansuje do 30.

  • xnxx początkujący
    Lans

    Jakbyś mógł to nie kompromituj się już więcej próbami obrony tego że Freund jest po prostu inaczej traktowany niż inni skoczkowie. JESTEŚ ŻAŁOSNY Tyle w temacie. A w TCS Freund zajmnie w najlepszym wypadku miejsce na początku 2 dziesiątki :)

  • camdene profesor
    Kocurello

    ,,D.Prevc raczej nie da rady wygrać TCS ma za gorącą głowę i może nie wytrzymać tego napięcia w którymś z konkursów/skoków.''

    akurat D.Prevc jest w najbardziej uprzywilejowanej pozycji ze wszystkich zawodników bo on w wieku 17 lat nie musi jeszcze nikomu nic udowadniać..presja? jak widać radzi sobie z nią świetnie-z tego co widać lepiej niż Stoch czy Kot czy inna gwardia. Jak się skacze bez obciążenia i jest się w takiej formie to połowa sukcesu już jest. Celowo go chronią przed nagonką w mediach,zeby wywiadów nie udzielał bo to od tego pompowania przed media bierze się presja. On sam o sobie nie mówi jako o faworycie więc o tego chłopaka można być spokojnym na TCS-chyba że przytyje po świętach 10 kg to wtedy nie.

    Wydaje mi się,że to Norweg Tande może być tym,który nie wytrzyma ciśnienia-mimo że jest teraz w formie na bicie się o zwycięstwo w TCS-mam nadzieję,że w końcu pójdzie po jego myśli. Bo mógł już wygrać coś w tym sezonie-a jednak coś zawodziło..

    Kraft z Hayboeckiem zawsze będą mocni na TCS-tego trzeba się spodziewać.

    Eisebichler,Kofler,Fettner predestynują w tym momencie też do tego,by być w czubie.

    Oczywiście to wszystko w tym momencie to przypuszczenia-Hayboeck niedawno potrafił nie wejść do 2 serii-wczoraj wygrał.Przez 10 dni może się duzo zmienić..

  • bardzostarysceptyk profesor
    yyy

    To jest 38 edycja PŚ, to precyzyjnie pisz przez ostatnie 38 lat a nie 50.
    Uwzględniając obecną punktację do pierwszych 14 edycji PŚ, to faktycznie ponad 100 pkt (czyli konkurs dobry) było rzadko nawet bardzo rzadko.
    Tylko co z tego ? Jak było dziadostwo to czemu ja mam temu dziadostwu ulegać?, i mówić że czarne jest białe.

    Jak mnie denerwowały te obłudne głosy wczoraj, udające radość z osiągnięć Polaków w tym konkursie. Ja rozumiem, że potrzeba sukcesu jest olbrzymia, ale nie możemy się samooszukiwać i udawać radość z takich "sukcesów". Bo zdaję sobie sprawę, że będą w tym sezonie też konkursy beznadziejne. Oby jak najmniej, ale będą. Ale to wszystko trzeba wziąć na klatę, przyznać, że był to konkurs słaby lub beznadziejny i liczyć że takich zawodów będzie jak najmniej.

  • pawelf1 profesor
    Do ludzi małej wiary i trolli

    Informujemy , że wczorajsze pogłoski o naszej "śmierci" były mocno przesadzone:)

    Z poważaniem :
    Polscy Skoczkowie

  • Lans profesor
    -

    Stoch za takie lądowanie powinien dostać max. 18 pkt.

  • FunFact weteran
    @W_S

    Więc dla ciebie Stoch zasłużył na 19, a Freund powinien mieć 16,5?

    https://youtu.be/2XwMChsoXpY

    Btw. nie ma żadnego zapisu mówiącego, że za dłuższy skok należy dać wyższą notę za STYL.

  • anonim

    @camdene
    nadal nie rozumiem dlaczego miałoby mu się należeć podium.
    Jak ktos dostaje za wysokie noty to płaczecie, że niezasluzone miejsce, a tutaj nagle głosy że miejsce mu sie należalo

    skok byl spokojnie do wylądowania, jego błąd i moze sie to na nim odbic, tak jak upadki na prevcu w tym sezonie.

  • anonim
    Co z Murańką ?

    Murańka i Zniszczoł - do widzenia.
    ---
    Po raz kolejny Murańka notuje beznadziejny konkurs. Wiem nie od dziś że na tylnym wietrze Murańka nie potrafi skakać.

  • Kocurello1 doświadczony
    TCS

    D.Prevc raczej nie da rady wygrać TCS ma za gorącą głowę i może nie wytrzymać tego napięcia w którymś z konkursów/skoków.
    Wygra ktoś z trójki (kolejność w jakiej ich wymieniłem nie jest przypadkowa):
    Kraft- Austriacy zawsze są na TCS bardzo mocni a on wygląda z nich najlepiej.
    Stoch- 2 razy na podium w 3 ostatnich konkursach to mówi samo za siebie jeżeli wyrzuci ten nawyk zawalania przynajmniej jednego z konkursów to może być dobrze, bo te skoki zaczynają być powtarzalne.
    Tande- myślę że dorósł już do tego, aby rywalizować z czołówką nie tylko podczas zwykłych konkursów (czasem nawet nudnych) PŚ jeśli nie zawali tak jak np dziś podczas serii 2 to powalczy.

    Bohaterowie 2-planowi (miejsca 4-10)
    4 Hayboeck- jest spora zwyżka formy i na pewno będzie groźny szczególnie u siebie typuję że będzie przynajmniej raz na pudle
    5 D.Prevc- tak jak mówiłem zepsuje przynajmniej jeden skok po czym będziemy oglądać jego szaleńczą pogoń (zawali już u Germanów)
    6 Freund- o ile poprawi lądowanie
    7 Kot- w Ga-Pa mu sie dobrze skacze w Innsbrucku także w Oberstdorfie nie koniecznie w Bischofshofen średnio. Będzie ciężko
    8 Eisenbichler
    9 Kofler
    10 (może) Fettner lub Freitag

  • xyz stały bywalec
    Tande

    Niektórzy tu chyba cierpią na ślepotę. Być może gdyby miał obniżoną belkę obroniłby 2 miejsce...gdyby babcia miała wąsy to by była dziadkiem. Gdybać sobie można. Fakt jest taki że przeszarżował. Żyłował ten skok do końca i przez to nie mógł dobrze wylądować. Gdyby nie był tak "pazerny" na odległość pewnie skończyłby na podium. Równie dobrze możnaby powiedzieć że Stoch powalczyłby z młodym Prevcem o zwycięstwo gdyby skakał z tych samych belek, bo dziś trafiał na progu. Odległościowo stracił do niego dziś pół metra. A ta przewaga to z powodu niższej o 1 belki. I robi się ponad 10 punktowa różnica. Wielu tu pisze że jedna belka to dla klasowego skoczka w formie nic, także można równie dobrze jak to że Tande przez nie obniżenie belki stracił podium powiedzieć, że Stoch stracił wygraną przez wyższą belkę. Ale to tylko spekulacje...

  • waldemarsson doświadczony
    @znawca japońskiego

    Przyznaję Ci rację. Całkowicie zapomniałem, że Tande ma lęk wysokości. Dzięki za przypomnienie.

  • Mikolaj1 weteran

    Dobrys występ w wykonaniu Polaków.

    Kamil fenomenalnie dzisiajak dwa znakomite skoki i drugie miejsce cud malina.

    Piotrek to samo nareszcie w TOP10.

    Maciek skocznia nie spasowała jestem spokojny o formę Maćka

    Dawid nie pokazał w pełni swojego potencjału

    Stefan niestety pech do warunków

    Zniszczol i Muranka bez komentarza niestety

  • Xellos profesor
    Wnioski 2

    Kubacki ma już 117 pkt. i zbliża się do Petera Prevca :D Kto by taki scenariusz przewidział przed sezonem :)

    Do jego rekordowego sezonu gdzie zdobył 182 pkt. niewiele już brakuje.

    Żyła natomiast w drugiej serii oddał najlepszy skok tutaj. W pierwszej był grupie 3 szczęśliwców, w drugiej natomiast skok jakościowo był lepszy.

    Kot natomiast w TCS powinien udowodnić, że to tylko ta skocznia mu nie leży. Myślę, że tak będzie. Nie widzę powodu, by aż tak zleciał z formą.

  • dejw profesor
    I jeszcze w samym Engelbergu:

    Królowie zawodów w Engelbergu
    1. Freund GER -42
    2. Eisenbichler GER -29,5
    3. Fannemel NOR -25
    4. Klimow RUS -24
    5. Zniszczoł POL -18
    5. Fettner AUT -18

    Królowie treningów w Engelbergu
    1. Vancura CZE +35,5
    2. Wank GER +28,5
    3. Kobayashi JPN +25
    4. P.Prevc SLO +22
    5. Ammann SUI +22

  • dejw profesor
    Królowie treningów i zawodów przed TCS

    Uwzględniłem zawodników z zaliczonymi 3 weekendami.

    Król zawodów
    1. Geiger GER -25,3 (4/4 starty gdzie poprawiał pozycje względem treningów)
    2. Kraft AUT -24,6 (4/4)
    3. Freund GER -15,1 (2/4)
    4. Takeuchi JPN -12,5 (3/4)
    5. Klimow RUS -11,4 (3/4)

    Król treningów
    1. Dechwanden SUI +18,8 (4/4)
    2. Forfang NOR +15,5 (3/3)
    3. Korniłow RUS +10,5 (4/4)
    3. Leyhe GER +10,5 (4/4)
    5. Sakuyama JPN +9,6 (3/4)

  • yyy profesor
    bardzostarysceptyk

    Jeżeli w tym sezonie mieliśmy aż 3 słabe konkursy to co było przez ostatnie 50 lat z kilkoma przerwami?

  • anonim
    Po Engelbergu i co dalej

    Coś się zaczyna po tych konkursach wyklarowywać.
    Jak długo będzie tak skakał Domen Prevc, to nikt tak naprawdę nie wie. Zacząłem szuka w historii. W sezonie 2007/2008 Morgi zastartował od takiej serii zwycięstw i potem dowiózł KK do końca. Ale on miał wtedy już 21 lat.
    Rok wcześniej, 2006/2007, zastartował tak Schlieri, który miał wtedy niecałe 17 lat: w 5 konkursach trzy zwycięstwa, raz drugi i raz czwarty, ale potem przyhamował. Do końca sezonu wygrał jeszcze dwa konkursy, przy czym trenerzy austriaccy nie pozwolili mu wtedy mamutać - ani w Vikersundzie, ani w Planicy. W PŚ był ostatecznie czwarty. Innych przypadków, gdy jakiś małolat zaczynał sezon od serii zwycięstw, w ostatnich kilkunastu latach nie było. A czy Domenowi trenerzy pozwolą mamutać, to dowiemy się dopiero w lutym.
    Dość wyraźnie odskoczyła reszcie pierwsza dziesiątka. Na górze Domen i Tande, a potem czterech Austriaków, dwóch Niemców i dwóch naszych. Stjernen stracił już kontakt, Wincenty Sewuła w ogóle słabo skakał w Engelbergu i chyba to już ostateczny koniec historyi o Francuzie w dziesiątce, a Peter Prevc i Geiger cały Engelberg na straty totalnie.
    Gorzej, że co do naszych zaczyna mi się przypominać zasada Grzegorza Filipowskiego. Dla niewtajemniczonych: to był łyżwiarz figurowy, przed laty. Dobry. Od czasu, gdy był nastolatkiem, był dużym talentem, zdobył kilka medali na wielkich imprezach (złotego nigdy), ale obowiązywało jedno prawo. Filipowski był nerwowy i nie wytrzymywał obciążenia psychicznego. Najlepiej jechał jazdę dowolną wtedy, gdy zawalił program krótki i nie miał szans na zwycięstwo. Wtedy atakował bez obciążeń i np. dobijał do brązowego medalu. Jeśli pierwszą część zawodów, program krótki, pojechał bez błędów, to się spinał i gorzej jechał jazdę dowolną, tracąc zawsze kilka pozycji. I tak do końca kariery.
    I to się robi u naszych. Ciągle się słyszy cytat z Małysza "oddać dwa równe dobre skoki" i ciągle tego nie ma u większości naszych. Doskonała pierwsza seria oznacza z reguły krótki skok w drugiej. Albo dwa średnie. Trzy razy stali nasi na podium indywidualnie - gdy się to nie sprawdziło. Ale sprawdza się to za często, czego przypadkiem jest dramatyczny spadek Mustafa z pierwszego konkursu w Engelbergu. Albo Kota z drugiego.

  • anonim

    @waldemarsson
    1. Głupota? Mi się wydaje że po prostu nie zapanował nad nerwami. Nie każdy potrafi to zrobić, a szczególnie Tande z pewną osobliwą jak na skoczka dolegliwością z którą się boryka. Poza tym co innego co mówią działacze a co innego w praktyce, w Planicy mieli skakać po 270 ...
    2. Nie przewidział tego. Zmianę belki na życzenie trenera trzeba obecnie zgłosić znacznie wcześniej, a dopiero przy skoku Stocha warunki tak się zmieniły.

    Co do dwóch pozostałych wniosków całkowicie się zgadzam.

  • Xellos profesor
    Wnioski

    Na TCS niech jedzie 5 a reszta trenować.

    Dobrze wszyscy wiemy, że poza naszą czołową piątką, reszta będzie robić za przedskoczka w parze.

    Czekam też na to MP, na których wyjaśnią się burzliwe debaty tutaj, kto lepszy na tym naszym 6 miejscu :)

  • bardzostarysceptyk profesor
    Krótka ocena konkursu

    Trzeci konkurs dobry, obok 3 słabych i 1 rewelacyjnego.

    Co ważne dzisiaj drugi konkurs w którym po 2 serii było więcej punktów niż po pierwszej, 138 pkt do 127 pkt, czyli poprawa o 11 pkt. Niestety w pozostałych 5 konkursach było odwrotnie.

  • MSad_ profesor
    Niiesamowity Domenator

    Pobił Kamila o 12 pkt mimo że Kamil robił wszystko. Aby go pobić musiałby skoczyć 150 metrów.
    Imponuje mi ten młody chłopaczek. Leje starych jak sie patrzy Czyżby drugi Schliernzauer ?
    Domen nie radzi sobie jeszcze z silniejszym wiatrem w plecy,ale i tego się nauczy. Chciałbym go zobaczyć na Mamucie. Rekord Swiata zagrożony

    Peter Prevc dołączył za to do Murańki i Zniszczoła.
    Czarny obraz przedstawia tych dwóch ale za ich plecami wcale nie jest jasno.Ziobro ledwo 7 miejsce w drugiej lidze a reszta pożal sie Mahometowi

    Myslę ze należy zamienić Murańkę na Ziobro i tyle. Murańka fruwa jakby miał obciązenie worka ziemniaków na plecach . Niech on może potrenuje na spokojnie bo zawody to dorzucają mu jedynie parę kilogramów kartofli więcej

    Maciek musi znowu chyba nieco popracować nad głową bo sie spina jak na sedesie.

    Kubacki zwany w poprzednim sezonieprzez niektorych znakomitych znawców skoków ( jakoś ucichli w końcu ) workiem ziemniaków dzis constans

    Hula wypadek przy pracy

    Na Zyłe nigdy nie liczyłem ze osiagnie cos spektakularnego i nie licze.Bedzie skakał swoje. Stracił jeden sezon jeżdżąc w pozycji naiwnego a gdyby wczesnie ta pozycje zmienił dzis by moze sie liczył bardziej

    Do TCS jest sporo czasu na zniwelowanie niedociągnięć

  • waldemarsson doświadczony
    Wnioski

    -Głupota Tande. Skocznia podobno przygotowana na skakanie 150, a on skraca skok i w efekcie upada.
    -Wcześniej głupota trenera. Skoro w 1.serii obniżył mu belkę to czemu nie zrobił tego w drugiej serii?
    -Przedwine zarzuty kibiców, że trener Horngacher wyeksploatował kadrę. W Oberstdorfie może być podobnie, jak tu, bo nasi skoczkowie nie przepadają za tamtejszą skocznią, ale w Ga-Pa znów może być znakomicie. Kot nawet będąc w średniej formie kilka lat temu był tam piąty, więc ta skocznia mu bardzo pasuje
    -Konkursy w Engelbergu jednak powinny odbywać się w dzień. W nocy znacznie gorzej to wygląda. Nad kamerą natomiast powinni popracować.

  • domo stały bywalec
    w środe Hongacher zarządził zgrupowanie kadry A i B na wielkiej krokwi


    Zgrupowanie ma na celu wyłonienie najlepszych zawodników na tcs oraz przetestowanie wielkiej krokwi po modernizacji i zapoznanie się skoczków z nowym profilem skoczni przed M Polski które odbendą się 26 grudnia.

  • Manuzieg bywalec

    @MaykDoUrden
    Ammann teraz nie potrafi wykonać właściwego telemarku. Freund stara się, ale nie jest w stanie idealnie zapanować nad nartami. Za te jego dwa skoki 18 to wg mnie absolutne makismum.

    @xnxx
    Za skoki Żyły nie dałbym zbyt wielu 18.5, nie wygląda tak dobrze w locie większość zawodników z szerokiej czołówki.

    Z kolei Kamil zasłużył wg mnie na co najwyżej punkt więcej za styl, widać było że lewa narta chciała uciec, ale skontrolował ją dobrze.

  • anonim
    Skoki

    Tande i Prevc przed TSC najmocniejsi.

  • camdene profesor
    @nasir

    co to w ogóle za komentarz? Koleś dostał noty po 9-10 punktow i przypłacił to jeszcze upadkiem lądując na niebotycznej odległości-dzięki temu że nie wiedząc dlaczego-trener nie podjął decyzji o obniżeniu belki. Jest to kompletnie niezrozumiałe biorąc pod uwagę że w 1 serii obniżył. Gdyby trener tą belkę obniżył-byłby Norweg spokojnie na podium i należało mu się to biorąc pod uwagę jego świetne skoki tutaj. Układ sił wyglądał tak:Prevc-Tande-Stoch. Przez głupi błąd ostatecznie podium wygląda inaczej.

  • Mejdzi weteran
    Fajny konkurs

    o wiele bardziej chciało mi się oglądać konkurs po dzisiejszych skokach :) Super konkurs i bardzo dobry w naszym wykonaniu :
    Stoch - no co tu gadać znakomite,dalekie skoki :) Trzymam kciuki aby tak było dalej bo forma idzie w góre a w wczoraj zabrakło szczęścia a dziś te szczęście było... BRAWO ! - 6
    Żyła - robi postępy,bardzo dobre skoki - 5
    Kot - dobre skoki Maćka...Widać że ta skocznia mu nie pasuje ale forma jest - 4
    Kubacki - swoje dobre skoki ale stać go na więcej - 4
    Szkoda Huli i Olka ...
    Trzymam kciuki na TCS za naszą drużyne

  • cavalierjan19 profesor
    Podsumowanie

    Kamil-tak jak trzeba, dwa trafione skoki, bardzo dobry styl, czego chcieć więcej.
    Piotrek-najlepszy dotychczas konkurs Żyły w tym sezonie, dwa równe skoki, miejmy nadzieję, że będzie skakał teraz na takim poziomie.
    Maciek-skocznia mu nie pasuje, szkoda tego miejsca w dziesiątce. Drugi skok nie był w sumie tragiczny. Oby na TCS skakał tak jak Lille.
    Dawid-równo, ale znacznie słabiej niż na treningach. Średni występ, ale skoki były równe. Teraz niech pójdzie w ślady Piotrka Żyły.
    Stefan-słabe warunki i skok dość słaby. Chyba jakiś wypadek przy pracy.
    Klimek i Olek słabiutko. Szkoda gadać.
    Generalnie konkurs na plus, szkoda Kota i Huli, pozytywnie zaskoczył Żyła.
    Domen domenuje, ale jako zwycięzcy TCS go nie widzę. Prędzej 3 dziś Kraft. Austriacy i Niemcy bardzo mocni, z tą różnicą, że moim zdaniem Austriacy mają więcej zawodników na poziomie podium (Niemcy jedynie Eisenbichlera, ewentualnie Freund).
    Brawa dla Stursy i w sumie dla Klimowa, fajnie, że punktuje też Kanadyjczyk.
    Norwegowie mieli dziś pecha. Podzielam zdanie @camdene co do Tande. Fannemel i Stjernen ogólnie rzecz biorąc nieźle, ale stać ich na więcej. Hilde przeniósł w miarę formę z PK.
    Słoweńcy mają problem z Peterem, w sumie posypała im się cała drużyna, nie licząc oczywiście Domena. Japończycy równo, ale nie tak dobrze jak wczoraj.
    PS
    Szkoda Sevoie.
    Raczej nie da się tu skoczyć 150 metrów.
    Kamera koniec końców nie jest taka zła (choć stara była lepsza).

  • domo stały bywalec
    w tym tygodniu chyba w środe Hongacher zarządził zgrupowanie kadry A i B na wie

    Zgrupowanie ma na celu wyłonienie najlepszych zawodników na tcs oraz przetestowanie wielkiej krokwi po modernizacji i zapoznanie się skoczków z nowym profilem skoczni przed M Polski które odbendą się 26 grudnia.

  • anonim
    Brawo

    bardzo ładny konkurs troche żal Maćka ale brawo dla Piotrka za poprawienie pozycji oraz za utrzymanie pozycji dla Dawida. Oczywiście Kamil Mistrzem. Peter Prevc troche narazie poza czaołówką a Domen moim zdaniem bedzie skakał do pierwszego poważnego upadku

  • kunta doświadczony
    do ann81

    Na Turniej powinno pojechać 5 Polaków i koniec. Kasę na "turystykę" dla pozostałych lepiej przerzucić na szkolenie dzieciaków.

  • adam70223 stały bywalec
    -

    Co ciekawe dzisiaj Stoch,Tande,Prevc przekraczali 3 razy 140 metrów,

  • bardzostarysceptyk profesor
    Moje tradycyjne zestawienie.

    Puchar Narodów dzisiejszego konkursu PŚ w Engelbergu 2.
    Państwo, zajęte miejsca, suma punktów, ilość punktujących zawodników.

    1. Austria (3, 4, 6, 14, 25) ..........174 pkt (5 zawodników)
    2. Polska (2, 9, 15, 18) .............. 138 pkt (4 zawodników)
    3. Niemcy (5, 7, 9, 13, 26) ......... 135 pkt (5 zawodników)
    4. Słowenia (1, 27, 29) -............ 106 pkt (3 zawoników)
    5. Norwegia (11, 12, 17, 20, 23) .. 79 pkt (5 zawodników)
    6. Czechy (8) -............................ 32 pkt (1 zawodnik)
    7. Japonia (19, 21, 22) _.............. 31 pkt (3 zawodników)
    8. Rosja (16, 28) ........................ 18 pkt (2 zawodników)
    9. Szwajcaria (24) -...................... 7 pkt (1 zawodnik)
    10. Kanada (29) _......................... 2 pkt (1 zawodnik)

    Dzisiejsze 2m Kamila Stocha to 148 podium polskich skoczków w konkursach indywidualnych PŚ oraz 3 w sezonie 2016 - 17.

    Podia Polaków w konkursach PŚ, stan po dzisiejszym konkursie. (Lillehammer 2)

    Adam Małysz ........ 39 - 27 - 26 .. razem 92
    Kamil Stoch .......... 16 - 10 -- 8 .-. razem 34
    Piotr Fijas -............ 3 --- 1 -- 6 ... razem 10
    Stanisław Bobak .... 1 --- 2 -- 1 ... razem 4
    Piotr Żyła .............. 1 --- 0 -- 1 ... razem 2
    Jan Ziobro _........... 1 --- 0 -- 1 ... razem 2
    Krzysztof Biegun -... 1 --- 0 -- 0 ... razem 1
    Maciej Kot _........... 0 --- 1 -- 0 ... razem 1
    Tadeusz Fijas _...... 0 --- 0 -- 1 ... razem 1
    Janusz Malik _........ 0 --- 0 -- 1 ... razem 1
    --------------------------------------------------------
    ............................ 62 - 41 - 45 .. łącznie 148

    Podia Polaków w sezonie 2016/17

    Kamil Stoch ...... 1 - 1 - 0
    Maciej Kot ........ 0 - 1 - 0

  • Bongiorno doświadczony
    @MGR

    Sorry, ale jak czytam takie brednie, że nasz trener wyeksploatowal juz naszych skoczków to nie wiem czy śmiać się czy płakać. Pierwszy raz mamy sytuację, że na tym etapie jesteśmy na podium PN i wprowadzamy seryjnie 5 do drugiej serii. Dzisiaj wyjątek zrobił Hula, ale jak się dostaje ponad 2m/s w plecy na progu to jedynie ścisła czołówka by sobie z tym jako tako poradziła. Na jakiej jeszcze podstawie twierdzisz, że nasi są wyeksploatowani? Na rosnącej formie Socha i Żyły? Na tym, że Maciek nie znalazł wspólnego języka ze skocznią? Czy na tym, że Kubackim nie wytrzymał wczoraj ciśnienia? Jak już tak piszesz to podaj racjonalne argumenty. Jedyny minus to słaba forma pozostałych. Murańka i Zniszczoł sprawiają wrażenie zagubionych, chociaż Zniszczołowi w 2 konkursach brakło minimalnie, żeby punktować, a to już jak na nr 6 w kadrze byłby przyzwoity wynik punktować w 3 konkursach. Oczywistym jest, że zarówno jego jak i Klimka stać na więcej. Teraz ważne, żeby się skupić na tym, żeby tych dwóch i Janka doprowadzić do formy, ale to już nie powinna być rola Stefana tylko ktoś odpowiedni na stanowisko trenera kadry B, który zająłby się jeszcze mizerna formą Stękały, Wolnego, Bieguna i reszty.

  • atb stały bywalec
    @Lans

    U Freunda to nie jest radość ze skoków, tylko z tego że się nie wywalił przy lądowaniu.
    Pewnie też się cieszy, że co by nie zrobił, to 4-5 pkt na notach w dwóch skokach jest co konkurs do przodu.

  • anonim

    @camdene
    podium dla tande należalo się jak psu zupa? czyli rozumiem ze jakby dostał 18stki za ten skok to byś przytaknął.

    Lądowanie to też element skoku, no chyba ze sie nazywasz Freund to wtedy rzeczywiscie 18stki dostajesz za odepchnięcie się od belki startowej

  • kunta doświadczony

    Dobrze,że ten Engelberg za nami, bo nie spasowała naszym ta skocznia. Jako ogółowi drużyny oczywiście.

  • ann81 weteran

    Brawa dla Kamila i Piotra. Oto czym się kończy niespróźnianie skoków przez Stocha. Fajnie by było, gdyby Żyła obudził się na turniej.
    Dla Maćka konkursy do zapomnienia. Liczę, że może być tylko lepiej.
    Dawid ani wczoraj, ani dzisiaj nie pokazał swojego potencjału.
    Stefan z wpadką, ale wczoraj nieźle.

    Na tcs mimo wszystko powinien pokazać się Ziobro. Myślę, że kosztem Murańki, choć i Olek skacze mizerię.

    Faworyci na turniej? Młody, Tande, Stoch i Kraft. Czarny koń? Hayboeck, Eisenbichler i Kot. Freud za wiele z takim lądowaniem nie ugra.

  • Lans profesor
    MaykDoUrden

    Chodzi o to, że ktoś przyczepił do niego łatkę gościa, który ma zawsze zawyżone noty. Teraz nie wiadomo jakby lądował to zawsze i wszędzie będzie miał zawyżone.

  • W_S profesor
    @FunFact

    O niebo lepiej wylądował i to dobre kilka metrów dalej, więc dostał zasłużone noty.

  • anonim
    ololo

    Co musi zrobić Stoch by dostać 20-stki ? To proste ! Musi być między Niemcem/Austriakiem atakującym KK a zawodnikiem z innego kraju, który będzie dla Niemca/Austriaka zagrożeniem. Wtedy z automatu dostanie 5 x 20 tak jak Tepes dwa sezony temu .

  • yyy profesor

    Ja się z tym nie zgadzam

  • neonek18 weteran
    Major_Kuprich

    Pełna zgoda. Dziś Englenberg był "sobą" i było lepiej niż wczoraj:)

  • IntelektualnyZbawcaCiemnychMas doświadczony

    Świetny konkurs! Brawa dla Domena, Kamila i Krafta. Szkoda Tande, powinien być na podium.
    Gratulacje dla Piotrka za miejsce w 10!
    Szkoda, że Maciek wypadł z 10, ale nadal jest dobrze.

  • Major_Kuprich profesor
    Chyba się ze mną zgidzicie

    Konkurs za dnia wygląda lepiej niż w nocy.

  • mateusz3951 weteran

    Konkurs był bardzo widowiskowy, czołówka zaprezentowała świetnie skoki. Zwycięstwo Domena Prevca jak najbardziej zasłużone. To samo dotyczy się miejsca na podium Kamila, który zaprezentował dwa świetne skoki. Trochę szkoda Tandego, który również znalazłby się na podium gdyby nie upadek.
    Bardzo dobry występ Piotrka Żyły, przyzwoity Dawida Kubackiego, poniżej oczekiwań w wykonaniu Maćka Kota.
    Zawiedli dzisiaj Hula, Murańka i Zniszczoł.

  • dejw profesor

    Dziś zdecydowanie najmocniejsi, w tej kolejności byli Domen, Tande i Stoch. Norweg stracił drugie miejsce przez błąd Stoekla, który powinien podobnie jak w serii pierwszej obniżyć mu belkę.
    Paradoksalnie to odbyło się z korzyścią dla zdrowia najmłodszego Prevca, bo aż nie chce sobie wyobrażać gdzie on by wylądował przy zostawieniu 19ki.

    Domen zaczyna odjeżdżać w PŚ. W tej sytuacji nie zabieranie go na mamuty byłoby już skrajną głupotą.

  • MaykDoUrden stały bywalec
    mate

    Oficjalny rekord należy do Prevca, by rekord uznać, skok musi być ustany, nawet dotkniecie ręką zeskoku na chwilę powoduje nie uznanie rekordu.
    Lans
    Taak, oczywiście. On ani raz w tym sezonie nie dostał właściwych not. To samo było z Ammanem na początku, teraz już Amman dostaje właściwe, z Freundem będzie to samo, ja jakiś czas. Sędziowie to starsi ludzie, wolno reagują.

  • Lestek weteran
    -

    Od 2011 do 2015 w każdym z tych lat kalendarzowych Stoch był w PŚ co najmniej raz pierwszy, raz drugi i raz trzeci. W 2016 mając przed tygodniem już tylko cztery konkursy do dyspozycji uzbierał pierwszą i drugą lokatę. Zostają mu jedne zawody bez marginesu "błędu", aby kontynuować serię.

  • anonim
    stursa a skupień

    ilekroć na rozbiegu pojawia się vojtech stursa myślę wojtek skupień i nie wiem skąd takie skojarzenia

  • FunFact weteran
    @W_S

    Ciekawi mnie co powiesz o notach Kamila za pierwszy skok?

  • michnar stały bywalec
    @King

    Zgadzam się, ale w gronie kandydatów do KK widzę także Krafta, no i... sezon jeszcze długi to i właściwie sporo zawodników ma jeszcze jakieś szanse.

  • anonim

    Dobry konkurs Polaków. Stoch dwa znakomite skoki. Żyła dwa dobre skoki. Kot średnio, widać że nie lubi tej skoczni. Kubacki niech lepiej skacze tak jak dziś, bo gdy ma szansę na podium to zawsze drugi skok psuje. Hula słabo, natomiast Zniszczoł i Murańka bardzo słabo. Domen Prevc w znakomitej formie, natomiast jego brat skacze bardzo słabo. Należy uważać na Austriaków na Tcs, ponieważ są w bardzo dobrej formie. Bardzo dobrze też skacze Eisenbichler. Na niego też trzeba uważać w Tcs. Bardzo dobrze skacze Stursa, natomiast kompletnie bez formy jest Koudelka.

  • camdene profesor
    Szkoda Tande

    podium należało mu się jak psu zupa,2 skok był jakiś niebotyczny i szczerze zdziwiło mnie że nie obniżył mu trener belki..

    Świetny Stoch dzisiaj-trafiał w próg jak trzeba.

    Każdy mówi,że mały zaraz spuchnie,tak mu życzycie spadku lotów że znajac życie będzie sobie latał tak jeszcze długo ;] Już teraz Goran będzie musiał go puścić na mamuty-radzi sobie w każdych warunkach a ten jego niebezpieczny styl prowadzi do tego że umie wylądować świetnym telemarkiem na każdej odległości a w powietrzu jest jak strzała. Rok temu jeszcze tak nie było-teraz sprawa ma się inaczej. a 2 skok nawet trochę przejechał a i tak uleciał na tyle,żeby znokautować. Co zresztą sam powiedział. Także spokojnie wierni kibice-nie życz drugiemu co tobie niemiłe. Konkurs dzisiaj na świetnym poziomie,oby więcej takich.

  • Janek145 weteran
    Podsumowanie dzisiejszego konkursu

    Kolejny genialny konkurs w wykonaniu Domena Prevca,natomiast Peterovi KK zaczyna już trochę odjeżdżać;-D Wielkie brawa należą się Kamilowo za dwa piękne skoki.Na duży plus dzisiaj również Piotrek Żyła.Dawid i Maciek dobry występ ,ale stać ich na więcej.Stefan nie miał szczęścia w pierwszej rundzie do warunków natomiast Klimek i Olek znowu in minus.Szkoda Tandego,no ale czasami tak w sporcie bywa.Przed TCS-em bardzo mocni są Austriacy i wydaję się,że Freund zaczyna znowu dobrze skakać.Myślałem,że Ammannowi uda się zostać w drugiej dziesiątce ale masakryczne lądowanie w drugiej serii pozbawiło go na to szans.Faworytów do zwycięstwa w TCS jest bardzo wielu więc nie podejmuję się typowania.Wszystkim Wam życzę już zdrowych i pogodnych świat Bożego Narodzenia:)

  • MGR stały bywalec
    Każde dziecko powinno wiedzieć że to w młodości trzeba ostro harować żeby

    wyrobić sobie umiejętności. Kiedy jest się już dorosłym i ukształtowanym sportowcem, to nie można za bardzie się eksploatować, bo w taki sposób szybko będzie można stracić formę i zacząć przegrywać regularnie i radykalnie.

  • King profesor
    -

    Ten sezon przypomina mi trochę sezon 2006/07. Domena można porównać do Schlierenzauera, Tande do Jacobsena, Kamila do Adama. Wiekowo też to podobnie wychodzi.
    Więc ja jestem dobrej myśli jeśli chodzi o dalszą część sezonu.
    Zresztą według mnie o KK będą walczyć Tande ze Stochem, bo Domen może tak być, że nie wystartuje na mamutach.

  • ololo bywalec
    Noty

    Ktoś mi wytłumaczy, co jeszcze musi zrobić Stoch, żeby dostać choć jedną 20-tkę za styl?
    Mówię tu o drugim skoku.
    Najmniejszego ruchu w powietrzu, niezachwiany telemark, przeskoczona skocznia (choć nie wiem, czy to ostatnie ma znaczenie), a tu dalej dziewiętnastki.

  • Lans profesor
    xnxx

    54 pkt, a 55,5 pkt to jest dla Ciebie to samo? Dodatkowo Żyła 3 metry bliżej. Mam przed sobą tylko noty za drugą serię.

  • anonim
    Domen

    nie polata na mamutach w tym sezonie?

  • xnxx początkujący
    Lans

    Piotrek lądował na tych samych odległościach w dużo lepszym stylu a i tak dostawał takie same noty jak Freund

  • anonim
    Domena Prevca

    Powinni go nasi odpowiednio przywitać.

  • anonim

    Oho, Austria liderem w PN, kiedy to ostatnio coś takiego mieliśmy! Aż się przypominają złote czasy w których Austria wszystko dominowała i jako jedyna woziła limit siedmiu ...

  • MGR stały bywalec
    Na czym polega niekompetencja Horngachera?

    To proste. Zbyt szybko wyeksploatował naszych skoczków. Teraz już będzie tylko równia pochyła. Nie będzie tragicznie, bo to jeden Austriak na wielu Polaków, ale będzie coraz słabiej dopóki on będzie trenował naszych skoczków.

  • anonim
    Stoch może Prevcowi narty nosić

    Polaki juz widziały koniec DOMENacji, a tymczasem młody Prevc leje Stoszka jak chce i to jeszcze nie koniec. Z taką kosmiczną formą może wygrać wszystko w tym sezonie!!

  • anonim
    Tande

    Asekuracyjna wywrotka,gdyby zaryzykował byłoby ok.3-4 metry dalej,ale ciężko lądować na takiej odległości

  • anonim
    Tande

    Asekuracyjna wywrotka,gdyby zaryzykował byłoby ok.3-4 metry dalej,ale ciężko lądować na takiej odległości

  • W_S profesor
    @Lans

    Hahahaha się uśmiałem :D To lądowanie było na 16,5-17 maximum.

  • Jarek42 stały bywalec

    Kamil - świetnie, Prevc - ciekawe ile będzie tak skakał.

  • FunFact weteran

    W 5 na 7 konkursach tego sezonu nota zwycięzcy przekroczyła 300 punktów. To chyba na razie rekordowy sezon pod tym względem.

  • anonim
    Tande bez obniżonej belki w 2 serii

    Dobrze, że Norwedzy zaszaleli na maksa, dzięki temu Kamil ma 20 pkt więcej...

  • Lans profesor
    W_S

    Jak dla mnie bez zastrzeżeń w dzisiejszej ocenie skoków Niemca.

    1) Odległość w obu próbach znakomita
    2) Nie ląduje bezczelnie na dwie nogi, jak np. Ammmann. Co najwyżej występują drobne problemy. Dlatego dostaje 18-tki, a nie np. 19-tki.

  • anonim
    Rekord dla Tande

    Rekord Skoczni należy do TANDE 144,5m skok podparty ale zaliczony w oficjalnych wpisach FIS

  • anonim
    Jest pięknie

    Kamil Stoch skacze porostu świetnie i będzie walczył o wygranie TCS

  • anonim
    V

    Heh prevc hymnu nie zna

  • anonim

    Prevc mówił w wywiadzie że jego styl to styl Domena.

  • Snickers profesor

    no, ciekawe czy prevca puszcza na mamucie haha

  • anonim

    Strach pomyslec co Domen w takiej dyspozycji i takim agresywnym stylu skakania zrobiłby w Vikersund...

  • JanekSport weteran

    Niesamowite skoki. Myślałem że Tande 150 metrów skoczy bo ta wysokość była szalona. Super poziom i jeszcze Polak na podium :D

  • Peter90 stały bywalec

    MGR - Młody Słowieniec dobrze skaczę,ale starszy jeszcze nie upadł.Bo juz stawał na podium,więc dlaczego miałbyć gorszy sezon ?? To młody może się zmęczyć.

  • W_S profesor
    @Lans

    A dzisiaj? Freund ląduje cały czas paskudnie i dostaje 18, a Żyła za idealny styl 18,5...

  • Peter90 stały bywalec

    MGR - Młody Słowieniec dobrze skaczę,ale starszy jeszcze nie upadł.Bo juz stawał na podium,więc dlaczego miałbyć gorszy sezon ?? To młody może się zmęczyć.

  • anonim
    MaykDoUrden

    Okej i właśnie dlatego warto dać szanse Ziobrze kosztem zapewne Murańki, który kompletnie nie zachwyca i skacze gorzej niż rok temu.

  • KubaRM93 stały bywalec

    Stoch w na MŚ w 2013 w drużynówce też miał zniżaną belkę na prośbę Kruczka, więc skończcie pisać o oszustwie...

  • MGR stały bywalec
    Najłatwiej uwierzyć że Domen będzie jeszcze lepszym Schlierenzauerem

    skoro w tak młodym wieku zaczął tak bardzo dominować. Ale jednak Słowenia jest za bardzo na południe a Peter już padł po wspaniałym poprzednim sezonie pomimo dużo większego doświadczenia.

  • Lans profesor
    MaykDoUrden

    Jak dla mnie, po za pierwszym konkursem w Kuusamo (2 seria), to Freund ani razu nie miał zawyżonych not w tym sezonie.

  • anonim
    Prośba do moderatorów

    Zróbcie temu snickersowi od razu opis "profesor", może dodajcie honoris causa, to przestanie nabijać po 100 postów w każdym temacie.

    Tak, tak, wiem, można go ignorować.

  • anonim
    Co powiecie o stylu prevca

    Nie lata stylem v

  • anonim
    Tande

    Dobrze że się przewrócił z tego oszustwa

  • Snickers profesor

    O wiele lepszy konkurs dla Polaków niż wczoraj, teraz Boże Narodzenie i ruszamy z TCS :)

  • anonim

    Równo 1300 punktów w Pucharze Narodów przed TCS. Dobry wynik.

  • Snickers profesor

    O wiele lepszy konkurs dla Polaków niż wczoraj, teraz Boże Narodzenie i ruszamy z TCS :)

  • MaykDoUrden stały bywalec
    2 seria

    Kamil 2 miejsce, Piotrek 9! Ładny awans. Domen zasłużone zwyciestwo :) Kot 15, moglo być lepiej, ale tragedii nie ma. Kubacki 18, 2 w pierwszej dziesiątce, 2 w drugiej, dobry występ Polaków:)

  • Seven stały bywalec

    Bardzo mi szkoda Tandego. Zaslugiwal na 2 miejsce co najmniej.

  • Seven stały bywalec

    Bardzo mi szkoda Tandego. Zaslugiwal na 2 miejsce co najmniej.

  • zloty_medalista weteran

    Kot ze Stochem zamienili się miejscami w klasyfikacji PŚ.

  • morata bywalec
    MGR

    Nie ma żadnego rekordu skoczni i to nie są ostatnie podrygi Słoweńca

  • anonim
    prevc masakruje

    Prevc dalej w innej galaktyce. Z tej belki co Kamil, to skoczyłby ze 146 metrów...

  • Snickers profesor

    Prevc z nizej belki taka sama predkosc jak Stoch :((( niestety jak beda dawac belke na zyczenia to po Kamilu bedzie

  • Snickers profesor

    Tandego dopadła sprawiedliwość belkowa, a Prevc z takim wiatrem jest po za zasięgiem reszty aktualnie ;) ale odleglosc taka jak Kamil, wiec Kamil jest juz blisko

  • MGR stały bywalec
    Prevc

    to też ostatnie jego podrygi bo już przed tymi zawodami zaczął pokazywać słabości w stosunku do Tande

  • anonim
    beeeelki

    no super warunki takie, że wiadomo, że odleci ale punkcików trzeba dodać dla młodego Prevca

  • zloty_medalista weteran

    no z Domenem się nie udało, ale podczas TCS zemsta nadejdzie

  • camdene profesor
    Kur .....de mać

    i po to jest obniżanie belki na życzenie,już przy wyjściu z progu było wiadomo że będzie niebotycznie. Szkoda mi go.. Domen bez problemu.

  • MaykDoUrden stały bywalec
    Kamil!

    Jest podium! Wspaniale! Ach Tande :(

  • MGR stały bywalec
    kapitalna odległość Tande

    nowy rekord reprezentanta odradzającej się w odpowiednim czasie nacji

  • Snickers profesor

    Stoch Tande Prevc skacza bez wiatru teraz... fajne warunki zdrowa rywalizacja Tande hahahah widzialem ze ktos na dwie nogi wyladuje teraz

  • zloty_medalista weteran

    no i ze sprawiedliwości stało się zadość, za manipulowanie belkami dostało się Tandemu

  • anonim
    Stoch

    Stoch rewelka:) podium jest!!!!

  • MGR stały bywalec
    Drugi skok Stocha

    ostateczny dobry podryg z czasów Kruczka

  • zloty_medalista weteran

    no i Stoch pięknie

  • MGR stały bywalec
    Ależ Niemcy są mocarstwem

    Już na ten moment 4 w top 10

  • MaykDoUrden stały bywalec
    Lans

    Prawda jest taka, że Freund zawsze dostaje minimalnie zawyzone noty. Taki Freitag musi skoczyć zdecydowanie lepiej od Freunda by dostać takie same noty. To nie chodzi o narodowość, tylko nazwisko. Sędziowie nigdy nie byli obiektywni ani konsekwentni, jedni na tym zyskują, inni ciut tracą. Nie daje to wiele, ale te 0n5 cxy 1 pt nawet zwykle daje 1-2 czy nawet kilka pozycji. Problem tkwi w tym, że nikt ich nie sprawdza ani nie ocenia (w praktyce, nie teoretycznie). Nawet jak sedzia walnie notami jak pijany, nikt mu nic nie robi.

  • MGR stały bywalec
    Jeszcze Stoch zepsuje

    i to już będzie poważny początek Horngachera bo za Kruczka to przynajmniej on jeden radził sobie bardzo dobrze. Ale teraz nawet to mija.

  • anonim

    Szkoda że Czesi mają lepszą młodzież nisz my

  • Snickers profesor

    Kubacki niech sie uczy psychiki od młodego Stursy :))

  • anonim
    Ale nie lubicie Freunda

    Jak Hannawalda za czasów Małysza

  • camdene profesor
    A Wellinger

    noty 17,5-ja nie wiem co tu się dzieje :)

  • MGR stały bywalec
    Trzeba wykazywać pokorę

    w stosunku do prawdy.

  • Snickers profesor

    Kot średnio, dobrze że to koniec dla niego Engelbergu bo widać że za skocznią nie przepada :D :D

  • Snickers profesor

    Niesamowity poziom konkursu. Żeby myślec o miejscu w 10 trzeba było skakać po 138 metrów dwa razy, a 140 metrów to HS :d

  • Lans profesor
    -

    Przecież nie dostał 19-tek. A znakomita odległość też nie jest bez znaczenia przy ocenianiu lądowania.

  • MGR stały bywalec
    Freund zawsze był lekceważony jak CR7

    W Prevca wszyscy szybko uwierzyli że jest najlepszy kiedy był w formie. Wcześniej Freund był lekceważony jako przypadkowy i przelotny dominator. Teraz wraca jak król z popiołów.

  • Kocurello1 doświadczony
    @Lans

    "minimalnie zachwiał" ruszał łapami jak na rozgrzewce

  • Snickers profesor

    Kubacki i Żyła dwa dalekie skoki a mimo to ciężko będzie nawet o pierwszą dziesiątkę, to pokazuje ze poziom przed TCS wzrasta, w Lillehammer byliby spokojnie w 10 tak mysle jeszcze

  • MaykDoUrden stały bywalec

    No i właśnie sami sobie zaprzeczacie, o to chodziło. Tak samo licytować w nieskończoność mozna się czy Ziobro by był w 2 dziesiatce czy 5.

  • Lans profesor
    -

    Już nie przesadzajcie. Minimalnie zachwiał.

  • Lans profesor
    -

    Dobre odległość, lądowanie lepsze niż w pierwszej serii. Coraz lepszy Freund.

  • Kocurello1 doświadczony
    WHAT!

    Czemu Freund za to lądowanie dostał 4x 18, 1x17,5 to jakaś kpina noty powinny być max 17

  • anonim
    freund 18-stki za takie

    ladowanie... hahahahhahahhaha

  • camdene profesor
    Freund 18 pkt

    hahahahah,nie no żart jakiś.

  • EmiI profesor

    Takie gadanie... Cene zdobył 3 punkty, a przegrywający z nim w PK Hilde zdobędzie ich dużo więcej. A wygrywający ze Zniszczołem w każdym starcie Granerud, w PK się pałęta po II dziesiątce. I tak można się licytować w nieskończoność.

  • anonim
    MaykDoUrden

    To nie ma aż takiego przełożenia, bo np. Hilde który w PK przegrywał z Cene tutaj skacze od niego lepiej.

  • Snickers profesor

    Kubacki o 0,4 pkt za Stjernenem, dobre dzisiaj skoki, ale wynik moze byc slabszy niż zazwyczaj, chyba reszta skoczków do formy wrocila i bedzie ciezej takie wyniki robić

  • zloty_medalista weteran

    no i mówiłem, że Kubacki musi skakać w pierwszej serii na swoim standardowym poziomie, to drugiego skoku nie zawali, no i skończy dzisiaj wyżej niż wczoraj

  • anonim

    Panie Sebastianie nie za bardzo Maciek, tylko Marcus zanotował najlepszy awans w drugiej serii.

  • fan profesor
    Hula

    Szkoda, że Hula nie ma okazji skakać w tej serii, bo w tych warunkach mógłby naprawdę petardę odpalić

  • Bobi początkujący
    EKSPERCI !!!

    Jak czytam opinie niektórych ekspertów, którzy jadowicie wróżą regres formy od kolejnego weekendu narciarskiego ( notabene komentarze co tydzien te same, tych samych osob) to noż w kieszeni się otwiera. Czemu jedną z najbardziej rozpoznawalnych cech Polaków na świecie jest typowe "cebulactwo"? Odpowiedz sami sobie daliście. Nie pozdrawiam.

  • MaykDoUrden stały bywalec
    Cene i PK

    Tak mówicie, że Ziobro i Ziobro, Cene dominuje w PK, skacze dużo lepiej od Ziobry i tylko 2 pt w 2 konkursach. Poziom PK jest dużo niższy jak PS.

  • Siwy1 początkujący
    Eksperci

    Po co Tajner siedzi z Kotem w studio. Ich kometarze są wybitnie fachowe.

  • anonim

    Tak wysoka belka w drugiej serii to kpina przy warunkach, jakie teraz panują. Ale wiadomo, Ammann bez formy a reszta Szwajcarów się nie liczy, więc organizatorzy próbują zrobić "widowisko" za wszelką cenę. A że belka pójdzie w dół po skoku Stocha to nie ma znaczenia wg nich.

  • anonim
    strzelam że

    Domen skoczy jeszcze dalej. Jest pewniakiem na podium TCS tak jak Tande.

  • zloty_medalista weteran

    najbardziej współczuję Słowenii tego, że przez pojedyncze przypadki - takie jak właśnie Demon w tym sezonie, a w zeszłym Peter - ciągle ta karykatura trenera będzie ich szkoleniowcem, bo to są "wyniki, które go bronią". Już Peter się rozsypał, a o reszcie takiej jak Hvala, Dezman czy Lanisek nawet nie ma co wspominać.

  • anonim

    Naprawde Was nie kumam - Stoch 3-ci po kapitalnym skoku, Kot 8-smy, Zyla 12-sty, Kubacki 18-sty... Za czasów Kruczka po takiej serii tytuly portali oznaczone bylyby na czerwono!

  • anonim

    Aktualnie skoki narciarskie pokazują że dobrymi prędkościami można zyskać bardzo duzo punktów.Szkoda że Polacy smarują narty nutellą.

  • Peter90 stały bywalec

    NIe wiem po co niektorzy komentują pierwszą serię :D.

    To tylko pierwsza seria :)

  • MaykDoUrden stały bywalec
    144?

    144?
    Jakoś nie mam przekonania, acz ta kaleka kamera przełamuje. Nie rozumiem czemu nie wprowadzą pomiaru za pomocą chipów i tak będą montowane w butach, tylko nie by mierzyć odległość, a kompletnie nic nie znaczące statystyki dla kibica. Już bsrdziej przydatne było by pokazywać stale a nie okazionalnie kierunek wiatru. System rekompensat za wiatr sprawdza się tylko przy stabilnym wietrze. Tu jak wieje ze wszystkich kierunków jednocześnie, tylko zmniejsza rowne szanse zamiast je zwiększać.

  • MatiFan doświadczony
    -

    Któż by się spodziewał, że dwóch Prevców będą w II serii, ale zabraknie w niej Petera...:)

  • yyy profesor

    Sytuacja wygląda tak, ze Piotrek i Maciek pewnie stracą swoje miejsca, bo wygrali na warunkach. Dawid Powinien się poprawić, a Kamil utrzymać swoje miejsce.

    Wygląda na to ze do Tande doskoczą kolejny Norweg, my chyba tracimy za to jednego swojego mocnego. Chyba że to tylko kwestia niewpasowania się w skocznie u Maćka.

  • Janush weteran

    Przeciętna I seria w wykonaniu naszych skoczków.

    Stoch, Kot i Żyła oddali swoje dobre skoki, takie jakie zawsze powinni. Maciej mógł w sumie dalej polecieć, ale jak wiemy nie leży mu ta skocznia.
    Dawid zaś skoczył na minimum przyzwoitości.
    Hula, Zniszczoł i Murańka fatalny występ.

    W drugiej serii oczekuję obrony podium przez Stocha, utrzymania miejsca w Top10 Maćka i w Top15 Żyły oraz awansu Dawida do Top15.
    Kamilowi może być ciężko, bo coś przeczuwam, że jednak Kraft go wyprzedzi.
    Zresztą i tak nasi pewnie pospadają w II serii jak zwykle. Obym się mylił.

    Domen i Tande zaklepane już 1 i 2 miejsce.
    Słabiej niż wczoraj Austriacy, ale pewnie poprawią się w II serii.

  • jma profesor
    Przepis z obniżeniem belki odnosi się do KAŻDEGO

    To tak gwoli przypomnienia. Wszyscy mają równe szanse i jak trener z zawodnikiem są dobrymi taktykami to czemu nie? To jest także ryzyko, które czasem się nie opłaci, więc dotyczy tylko najlepszych skoczków. Ponadto jak sędzia nie dostosował belki do możliwości zawodnika to trener może skorygować niemądrego sędziego zyskując przy tym punkty.

    Rozumiem ból d*** (sam też go mam :)) ale racji z likwidacą przepisu to akurat nie macie.

  • kasztelan doświadczony

    Brawo Janus!

    Widać było, że Peter jest w beznadziejnej formie (ktoś mi tu wmawiał że tak nie jest bo wygrałby w Kuusamo), ale przecież odpuszczenie jakiegoś konkursu byłoby grzechem śmiertelnym dla genereła żelbetona.

    No i dograli się. Peter zdobył w ten weekend PIĘĆ PUNKTÓW.

  • anonim
    typy

    Kamil wygra tande będzie 5 a domen 3

  • anonim

    Stoch skoczył bardzo daleko ,ale lądowanie kiepskie i az dziw ,że dostał tak wysokie noty podobne do Prevca, który ladował pieknie.

  • Seven stały bywalec
    Niezarejestrowany

    Mi się wydawało, ze 142,5 no może 143, ale 144? Cisne beke z ludzi wkurzajacych sie na Tande. "Skok poziomowo jak Kot" - pozdrawiam z podłogi. Jak dla mnie zasłużył na 2 miejsce.

  • neonek18 weteran

    Jeszcze trochę to będzie można podwyższać noty na prośbę trenera. skoki dzisiaj to taktyka i matematyka. Dziwicie się że coraz mnie ludzi to ogląda? Zmiany belek,przeliczniki wiatrów itd.
    Kiedyś wiatr 0,7 m/s nie był problem,teraz to powód zdejmowania zawodnika z belki.
    I w całym tym labiryncie maszyn matrixa jakoś nasi skoczkowie dają radę..ogromny szacunek dla nich.:)

  • anonim
    Prevc

    Ludzie nie patrzcie na zieloną linię tylko na ostatnią czerwoną czyli 140m a na powtórce dokładnie widać że przeskoczył ją o dobre kilka metrów..

  • Stoszek profesor
    -

    Tande bez tych punktów przegrałby z Kraftem. Byłby 5

  • anonim
    Stoszek (początkujący)

    Widać, że jesteś początkujący nie pisz bzdur tylko staraj się dokładnie ogladać.

  • sieko bywalec
    .

    Młody Prevc nie skoczył 144m według mnie i tyle w temacie. Tam było max 142m-142,5m.

  • anonim

    Coś mi się nie podoba mierzenie odległości za HS. Wg mnie Prevc i Stoch skoczyli po 141,5m. Bo HS wynosi 140m. Moim zdaniem zawyżone odległości.

  • hulabula bywalec
    do *fan

    Zgadzam się z Tobą.moim zdaniem Domen to jest błysk jednosezonowy,a moze nawet nie.z takim skakaniem zaraz będzie jak Peter poza 10 :)

  • camdene profesor
    :)

    Ale macie ból z prędkością Stocha-gdyby puścić Tande czy Prevca z belki Stocha to i oni mieli by wyzszą predkosc i skoczyli dalej ;)

    Świetny Stoch,naprawdę-ale niektórzy z notami tam przesadzili-nie pamiętam dokładnie ale chyba 19nastki tez były a wydaje mi się że 18,max 18,5 byłoby rozsądnie. Ale nic-skok maestro.

    Co do urośnięcia Domena-to nie bądźcie hej do przodu-młody ma już 174,senior tez olbrzymem nie jest,nie mówiąc o Cene-jak urośnie to już bardzo mało. A jeśli przez te 10 dni nic mu się nie poprzestawia to Sven może czuć się zagrożony..;]

  • Xellos profesor
    Stefan Hula

    Wiatr wiatrem, ale jak widać wyżej, z takim samym wiatrem skakali skoczkowie ze środka tabeli, Boyd-Clowes i Takeuchi. Dało się wejść do drugiej serii ? Dało. A wymienieni rywale to żadne asy przestworzy.

    Murańka - Zniszczoł czy tam Ziobro - będą tłem dla rywala w TCS, będą za przedskoczka robić.

    Żyła przyfarcił, Kubacki swoje, Kot nadal nie umie tu zjeżdżać, dobrze, że miał dobre warunki to go wyciągnęło

  • SnipeR początkujący
    Domen dotrzyma do końca sezonu

    Wspomnienie moje słowo znawcy....

  • kasztelan doświadczony
    Nie narzekajcie

    Stoch miał zawyżone noty. Różnica JEDNEGO punktu pomiędzy Domenem i Kamilem w notach to żart.

  • anonim
    Rekordy

    Czy ja mam paranoję, czy komuś jeszcze nie pasuje, że zmierzenie tych dwóch rekordów?
    O ile Stocha ciężko ocenić, to w przypadku Prevca widać, że wylądował maks 1 metr za zieloną linią, która była na 141,5... Chyba, że się mylę :)

  • morata bywalec
    Snickers

    Domen skoczył pół metra dalej i dostał wyższe noty za styl :)

  • anonim

    Na tej skoczni przy dobrych warunkach i wysokiej belce mozna skoczyc 150 metrow

  • Stoszek profesor
    -

    Tande - największy fuks. Za co on dostał te 5,1 punktu. Skok poziomowo to on oddał podobny do Kota

  • EmiI profesor

    Ja bym Domena nie skreślał. To co robi Domen bardzo przypomina pierwsze dwa sezony Peterki w czołówce. Pierwszy sezon bardzo dobry, z wysokim miejscem generalce ok 10 miejsca bardzo młodego słoweńskiego zawodnika, potem bardzo słabe lato, i świetna zima z kryształową kulą. Domen wydaje się iść prawie bliźniaczym śladem.

  • Xander weteran

    Dobra pierwsza seria w wykonaniu Polaków. Ważne by w drugiej to utrzymać a będzie naprawdę dobrze.
    Kamil świetny skok i trzecie miejsce po po pierwszej serii. Tak patrząc w walce o podium w tym momencie jest czterech zawodników.
    Maciek i Piotrek bardzo dobre pierwsze skoki. Liczę że jeden z nich zakończy konkurs w dziesiątce.
    Dawid dobrze, choć myślę że stac go było na troche lepiej. Ale lepiej w jego przypadku by atakował wyższe miejsce niż bronił tak jak to było wczoraj.
    Stefan zawiódł, nie wiem na ile warunki mu przeszkodziły.
    Olek i Klimek słabo. Według mnie jeden z nich powinien wypaść ze składu przed TCS.

  • anonim

    Cene lepszy od petera
    Peter powinien odpuscic TCS

  • Tomas17 stały bywalec
    @tomi

    Tande miał obniżoną belkę na prośbę trenera.

  • Snickers profesor

    Oceniając same skoki a nie belki i prędkości to Stoch oddał taki dobry skok jak Prevc

  • adam70223 stały bywalec
    -

    Obejrzałem jeszcze raz skok Kamila i był spóźniony. Więc może być jeszcze lepiej.

  • adam70223 stały bywalec
    -

    Obejrzałem jeszcze raz skok Kamila i był spóźniony. Więc może być jeszcze lepiej.

  • anonim

    Masakra z obniżaniem tej belki na życzenie trenera, Kamil by był drugi i tyle.

  • kunta doświadczony

    Najwyższy czas dać odpocząć od skoków turystom...

  • kunta doświadczony

    Najwyższy czas dać odpocząć od skoków turystom...

  • rafal początkujący

    Tande skakał z 18 belki, na życzenie trenera

  • W_S profesor
    Ten durny przepis z obniżaniem belki na życzenie trenera trzeba zlikwidować

    Bo taki Tande praktycznie za nic zyskał 5,1 punktu.

  • MatiFan doświadczony
    -

    Ale ten Domen jest niemożliwy... Kwestia teraz tego do kiedy będzie miał taką moc.

  • anonim

    Rozkłada narty w locie równolegle tak jak wielu lotników na mamutach. Ma 17 lat, więc jeszcze urośnie i nabierze masy. To tylko kwestia czasu, kiedy wróci do kontynentala tak jak Hvala.

  • Seven stały bywalec

    Domen lub Tande wygrają. Stoch powalczy o 3 miejsce z Kraftem. Z całym szacunkiem do rekordzisty świata Ale Fannemel nie utrzyma miejsca. Może spaść nawet za pierwsza dziesiątkę. Stursa o podium nie powalczy. Jak dla mnie skończy na około 8-10 miejsca, co będzie sukcesem.

  • tomi początkujący
    Błąd!

    Jak Tande skacząc 4,5 metra mniej od Kamila przy podobnych notach za skok i identycznym wietrze jest sklasyfikowany przed Polakiem??

  • Snickers profesor

    W porównaniu z wczorajszym dniem jest o 2x lepiej, oby tylko znowu trafiali w próg w 2 serii czyt. Stoch hehe . Nom, szkoda tej prędkości Stocha bo nie skoczył gorzej od samego Prevca, tylko tamten dostał +5 pkt za belke

  • Xellos profesor
    Stoch szczęście w nieszczęściu

    Z 20 belki leciał by dalej ale skocznia się kończyła. Tande z 18 mógł skoczyć tyle ile mógł. Więc nie ma co pisać, że Stoch farciarz, bo nie mógł z tego skoku wyciągnąć maksa.

    Domen zgodnie z oczekiwaniami. Pisałem wczoraj, że Hayboeck przyfarcił w pierwszej serii, powinien wygrać Domen. W drugiej wyraźnie z nim wygrał.

  • W_S profesor
    Domenek i Danielek

    za niedługo spuchną. Tande pewnie w TCS będzie w top10, Domen w top5, ale na MŚ w Lahti Tande jedynie w top10, a Domen będzie zapewne w max w top20.

  • Toyminator profesor
    -

    Jak nie jeden Prevc to drugi ;D
    Stoch w końcu załapał, i odpalił.
    Freund po tej kontuzji ląduje fatalnie. Hula puszczony w super warunkach. Kot też w końcu tutaj skoczył bardzo dobrze.

  • Toyminator profesor
    -

    Jak nie jeden Prevc to drugi ;D
    Stoch w końcu załapał, i odpalił.
    Freund po tej kontuzji ląduje fatalnie. Hula puszczony w super warunkach. Kot też w końcu tutaj skoczył bardzo dobrze.

  • Toyminator profesor
    -

    Jak nie jeden Prevc to drugi ;D
    Stoch w końcu załapał, i odpalił.
    Freund po tej kontuzji ląduje fatalnie. Hula puszczony w super warunkach. Kot też w końcu tutaj skoczył bardzo dobrze.

  • MGR stały bywalec
    to znaczy zawsze ale wewnątrz tych najważniejszych momentów

    proste i jasne

  • Lans profesor
    -

    Domen już na TCS nie będzie się liczył według mnie. Freund pomalutku łapie formę, świetny skok, trochę gorsze lądowanie. Ale widać, że ma radość ze skakania i chce znowu wrócić na szczyt.

  • Toyminator profesor
    -

    Jak nie jeden Prevc to drugi ;D
    Stoch w końcu załapał, i odpalił.
    Freund po tej kontuzji ląduje fatalnie. Hula puszczony w super warunkach. Kot też w końcu tutaj skoczył bardzo dobrze.

  • Lans profesor
    -

    Domen już na TCS nie będzie się liczył według mnie. Freund pomalutku łapie formę, świetny skok, trochę gorsze lądowanie. Ale widać, że ma radość ze skakania i chce znowu wrócić na szczyt.

  • anonim
    Domen

    Zgadzam się z fanem. Daleko nie pociągnie

  • camdene profesor
    Taki telemark Prevca na 144 metrze

    łał. raczej wygra bez problemu ale Stoch jak trafi może wyprzedzić Tande. Wysoka pozycja Stursy-Kot też może zaatakować wyższe miejsce.

  • MGR stały bywalec
    W najważniejszych momentach

    północ ZAWSZE lepsza od południa

  • fan profesor
    Domen

    Tak szczerze: ile czasu dajecie Domenowi? Dla mnie około miesiąc i już raczej będzie po jego wielkiej formie.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl