Znamy proponowany kalendarz LGP i PŚ na sezon 2017/2018

  • 2017-04-07 17:39

Międzynarodowa Federacja Narciarska (FIS) opublikowała proponowany kalendarz Letniego Grand Prix oraz Pucharu Świata mężczyzn i kobiet na sezon 2017/2018. W Polsce rozegrane zostaną dwa konkursy LGP oraz trzy konkursy PŚ.

Oficjalnie kalendarze zostaną zatwierdzone podczas kongresu FIS w Portoroz pod koniec maja.

Letnie Grand Prix 2017:

W porównaniu z październikową wersją kalendarza nastąpiła jedna zmiana. Zgodnie z niedawną deklaracją organizatorów zawodów w Einsiedeln, szwajcarska miejscowość została wykreślona z terminarza.

W tegorocznej edycji LGP zaplanowano 10 konkursów, w tym jeden drużynowy. Cykl rozpocznie się w dniach 14-15 lipca w Wiśle, a zakończy 3 października w niemieckim Klingenthal.

Proponowany kalendarz Letniego Grand Prix 2017
DataMiastoKrajHSUwagi
14.07.2017 Wisła POL HS134 druż., nocny
15.07.2017 Wisła POL HS134 nocny
29.07.2017 Hinterzarten GER HS108 nocny
12.08.2017 Courchevel FRA HS132 nocny
26.08.2017 Hakuba JPN HS131 nocny
27.08.2017 Hakuba JPN HS131
09.09.2017 Czajkowski RUS HS140
10.09.2017 Czajkowski RUS HS140
30.09.2017 Hinzenbach AUT HS94
03.10.2017 Klingenthal GER HS140

Puchar Świata 2017/2018:

Inauguracja nowego sezonu rozpocznie się w dniach 24-25 listopada w fińskiej Ruce. Następnie zawodnicy mają wziąć udział w zawodach w Niżnym Tagile, Titisee-Neustadt oraz Engelbergu. Po Turnieju Czterech Skoczni rywalizacja przeniesie się na mamuci obiekt w Tauplitz/Bad Mitterndorf.

Po Mistrzostwach Świata w lotach narciarskich w Oberstdorfie (19-21 stycznia), Puchar Świata zawita do Polski. 25 stycznia odbędą się zawody w Wiśle, zaś 27-28 stycznia - w Zakopanem. Przed Zimowymi Igrzyskami Olimpijskimi w Pjongczangu, zawodnicy wystartują jeszcze w Willingen.

Marcowe zawody PŚ rozpoczną się w Finlandii, choć organizator tych konkursów nie został jeszcze wyznaczony. Prawdopodobnie wybór gospodarzy padnie na Lahti lub Kuopio. 11 marca - w Oslo lub Trondheim - rozpocznie się druga edycja Raw Air, w ramach której odbędą się również zawody w Lillehammer i Vikersund. Co ciekawe, w ramach turnieju nie zostaną rozegrane żadne konkursy drużynowe.

Finał Pucharu Świata odbędzie się tradycyjnie w słoweńskiej Planicy (23-25 marca).

Największą różnicą w porównaniu z październikową wersją kalendarza jest brak zawodów w japońskim Sapporo, a także brak zawodów drużynowych w ramach turnieju Raw Air.

W sumie zaplanowanych zostało 29 konkursów, w tym pięć drużynowych - w Ruce (24 listopada), Titisee-Neustadt (9 grudnia), Zakopanem (27 stycznia), Finlandii (3 marca) i Planicy (24 marca).

Proponowany kalendarz Pucharu Świata 2017/2018
DataMiastoKrajHSUwagi
24.11.2017 Ruka FIN HS142 druż., nocny
25.11.2017 Ruka FIN HS142 nocny
02.12.2017 Niżny Tagił RUS HS134 nocny
03.12.2017 Niżny Tagił RUS HS134 nocny
09.12.2017 Titisee-Neustadt GER HS142 druż., nocny
10.12.2017 Titisee-Neustadt GER HS142 nocny
16.12.2017 Engelberg SUI HS140 nocny
17.12.2017 Engelberg SUI HS140
30.12.2017 Oberstdorf GER HS137 TCS, nocny
01.01.2018 Ga-Pa GER HS140 TCS
04.01.2018 Innsbruck AUT HS130 TCS
06.01.2018 Bischofshofen AUT HS140 TCS, nocny
13.01.2018 Tauplitz/Bad Mitterndorf AUT HS225 loty
14.01.2018 Tauplitz/Bad Mitterndorf AUT HS225 loty
19-21.01.2018 MŚL Oberstdorf GER HS225
25.01.2018 Wisła POL HS134 nocny
27.01.2018 Zakopane POL HS140 druż., nocny
28.01.2018 Zakopane POL HS140 nocny
03.02.2018 Willingen GER HS145 nocny
04.02.2018 Willingen GER HS145
09-25.02.2018 ZIO Pjongczang KOR HS109/140
03.03.2018 ? FIN druż., nocny
04.03.2018 ? FIN
11.03.2018 Oslo/Trondheim NOR HS134/140 RA
13.03.2018 Lillehammer NOR HS138 RA, nocny
15.03.2018 Trondheim/Oslo NOR HS140/134 RA, nocny
17.03.2018 Vikersund NOR HS225 RA, loty, nocny
18.03.2018 Vikersund NOR HS225 RA, loty
23.03.2018 Planica SLO HS225 loty
24.03.2018 Planica SLO HS225 druż., loty
25.03.2018 Planica SLO HS225 loty

Letnie Grand Prix Pań 2017:

Do programu LGP pań dodano zawody w czeskim Frenstacie (18-19 sierpnia). Tym samym zbliżająca się edycja cyklu będzie składała się aż z pięciu konkursów. Inauguracja zaplanowana została we francuskim Courchevel (12 sierpnia), zaś finał - w rosyjskim Czajkowskim (9-10 września).

Proponowany kalendarz Letniego Grand Prix Pań 2017
DataMiastoKrajHS
12.08.2017 Courchevel FRA HS96
18.08.2017 Frenstat CZE HS106
19.08.2017 Frenstat CZE HS106
09.09.2017 Czajkowski RUS HS106
10.09.2017 Czajkowski RUS HS106

Puchar Świata Pań 2017/2018:

Najbliższa edycja Pucharu Świata Pań ma rozpocząć się tradycyjnie w norweskim Lillehammer (1-2 grudnia). Następnie najlepsze skoczkinie świata mają rywalizować w niemieckim Hinterzarten, rumuńskim Rasnovie, japońskim Sapporo i Zao, słoweńskim Ljubnie i austriackim Hinzenbach.

Finałowy konkurs cyklu odbędzie się po Zimowych Igrzyskach Olimpijskich w Pjongczangu, 11 marca na dużej skoczni w Oslo.

Po raz pierwszy w historii zawodniczki wezmą udział w konkursie drużynowym Pucharu Świata. Rywalizację zespołową pań zaplanowano na 16 grudnia w Hinterzarten.

Proponowany kalendarz Pucharu Świata Pań 2017/2018
DataMiastoKrajHSUwagi
01.12.2017 Lillehammer NOR HS100
02.12.2017 Lillehammer NOR HS100
16.12.2017 Hinterzarten GER HS108 druż.
17.12.2017 Hinterzarten GER HS108
06.01.2018 Rasnov ROU HS100
07.01.2018 Rasnov ROU HS100
13.01.2018 Sapporo JPN HS100
14.01.2018 Sapporo JPN HS100
20.01.2018 Zao JPN HS103
21.01.2018 Zao JPN HS103
27.01.2018 Ljubno SLO HS95
28.01.2018 Ljubno SLO HS95
03.02.2018 Hinzenbach AUT HS94
04.02.2018 Hinzenbach AUT HS94
09-25.02.2018 ZIO Pjongczang KOR HS109
11.03.2018 Oslo NOR HS134

Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (38942) komentarze: (103)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Janeman profesor

    Czego jak czego, ale braku Sapporo w kalendarzu PŚ się nie spodziewałem- z resztą nadal się nie spodziewam, majowa wersja kalendarza będzie się zapewne różniła od obecnej. Ja bym to Sapporo widział choćby pomiędzy igrzyskami, a Finlandią.

  • Wojciechowski profesor
    @Kolos @znawca_japonskiego

    Zawsze w dniu ceremonii zamknięcia igrzysk zimowych (zresztą wszystkich letnich chyba też) toczą się jeszcze zawody. W skokach prawie nigdy (chyba w Cortinie po raz ostatni, wieki temu), ale przecież nie tylko o skoki chodzi.

  • anonim
    @Kolos @Wojciechowski

    Wiem, o co chodzi, i zdecydowanie to popieram. Zaznaczam jedynie, że na przyszłość mogliby to zredagować, by chodziło jedynie o dni samych zawodów, bo ceremonie igrzysk to bezwartościowa pokazówka nie mająca nic wspólnego ze sportem i wg mnie nie powinny one mieć miejsca. Jednak MKOl ciągle przy swoim, co pokazuje m.in. przykład kandydatur hiszpańskiego miasta Jaca, które odpadało na dzień dobry bo nie chcieli marnować na coś takiego pieniądze. Wracając do tego zapisu, oczywiście trzeba by było też zachować odpowiedni odstęp trzech-czterech dni, by nie było sytuacji, że PŚ jest dzień po ostatnim lub dzień przed pierwszym dniem zawodów na igrzyskach.

  • Ad1K weteran
    ---

    Brak Klingenthal, ponownie Neustadt, ogólnie bez zaskoczeń, oby forma naszych też nie była zaskoczeniem (in minus oczywiście :))

  • Wojciechowski profesor
    @Dr_An @Dr_An

    "Dlaczego zakwalifikowanie się do konkursu nie jest gratyfikowane choćby 1 pkt?" - cóż, nie jest to żadne wybitne osiągnięcie. Nieraz przecież bywa tak, że wystarczy pokonać tylko kilku rywali, w tym Kazachów, Estończyka, wiecznie dyskwalifikowanego Bułgara czy innych "mniej sprawnych" skoczków.

    Nie bardzo też rozumiem, w jaki sposób można pogodzić postulat, żeby zawodnik podpierający skok nie mógł być w czołówce, z drugim Twoim postulatem, żeby... znacząco zmniejszyć udział noty za styl w nocie łącznej. Jak mawia pewien znany dziennikarz, "to się nie dodaje".

  • Dr_An początkujący
    Moje trzy grosze...

    Przy okazji tego kalendarza po minionym sezonie nasunęło mi się kilka refleksji...
    Brak Sapporo? I to przed IO? Brak drużynówek w RA - brawo!
    Dlaczego w programie PŚ nie ma konkursów na średniej/normalnej skoczni? - Jaki jest w takiej sytuacji sens rozgrywania konkursów na tej skoczni podczas MŚ i IO?
    Dlaczego zakwalifikowanie się do konkursu nie jest gratyfikowane choćby 1 pkt? Zawodnik który wchodzi do "50" i zajmuje 31, 33 miejsce dostaje tyle co ten, który w kwalifikacjach był ostatni, czyli... figę z makiem.
    Jeśli sędziowie maja oceniać powinni być w miejscu, z którego cokolwiek widać! W tej chwili dają noty " w ciemno" np. za nazwisko... najlepiej gdyby nota sędziowska stanowiła znacząco mniejszy procent noty łącznej.
    Odejmowanie za upadek/podpórkę - nie można wprawdzie traktować błędu podpórki tak jak np. "zrzutki" w skoku wzwyż, czy "spalonego" w skoku w dal ale nie może być tak, że zawodnik podpiera skok i np na mamucie i tak pozostaje w czołówce.
    Kombinezony - nie może być tak, że zawodnik "na górze" zaczyna skok w prawidłowym kostiumie, a na dole jest już nieprzepisowy!
    Jako zagorzały przeciwnik rekompensat i żonglowania belkami będę nieustatnie postulował za ich likwidacją.

  • Wojciechowski profesor
    @Kolos @znawca_japonskiego

    Myślę, że chodzi tu też (a może nawet przede wszystkim) o to, żeby zawody FIS nie robiły konkurencji igrzyskom (bo co do MŚ, jest to oczywiste).

  • kakagonzalez stały bywalec
    Sezon Mamutów

    Ilość punktów w klasyfikacji i rekordów w dorobku zawodnika Noriaki Kasai zwiększa się ;)

  • anonim
    W kalendarzu PŚ panów jedno jest pewne...

    Najwięcej konkursów zostanie rozegranych na skoczniach hs140

  • anonim
    @Kolos @Wojciechowski

    No to jak tak to tak, na zasady nie ma rady ... natomiast mogliby to na przyszłość przeredagować, bo siedzenie na ceremoniach nie jest nikomu potrzebne i wiele dyscyplin olimpijskich to obchodzi. Natomiast skoro już jest jak jest to dałbym Sapporo zamiast Lahti, Japonia zdecydowanie bardziej zasługuje na swój weekend niż Finlandia na choćby jeden, a co dopiero dwa. Choć wtedy dobrze też by było, gdyby zorganizowali to na termin np. środa-czwartek 28.02-01.03, wtedy zawodnicy nie będzie zbyt długiej przerwy po Igrzyskach, a jednocześnie zawodnicy zdążą spokojnie wrócić do Europy i odpocząć przed Raw Air.

    No właśnie, co do Raw Air - czyli teraz będzie trwał już tylko dziewięć dni, a nie dziewięć? I serii będzie czternaście, a nie szesnaście?

  • Wojciechowski profesor
    @Kolos @znawca_japonskiego

    W regulaminie PŚ od lat jest zapis - zrozumiały zresztą - że konkursów PŚ w czasie mistrzostw świata w narciarstwie klasycznym i igrzysk olimpijskich nie organizuje się.

  • Wojciechowski profesor
    @Pitreex @Pitreex

    To ja pisałem coś o Wiśle? ;)

  • anonim
    @Kolos @kolos

    Dałbym na weekend 24-25 lutego. Ostatnie zawody w skokach będą w poniedziałek tuż przed tym weekendem, a ceremonia zamknięcia nie jest czymś obowiązkowym dla sportowców, nie jedna dyscyplina ustalała już ważne zawody na dzień lub dwa przed zakończeniem igrzysk, lub na dzień lub dwa po ich rozpoczęciu jeśli zawody danej dyscypliny są głównie w drugiej połowie trwania igrzysk.

  • Pavel profesor

    Sezon olimpijski zawsze ma to do siebie, że PŚ jest w nim mocno ograniczony, niemal cały miesiąc to igrzyska, a więc brakuje miejsca w kalendarzu. Hoffer powiedział wyraźnie, że Wisła dostanie weekend jedynie pod warunkiem, że będzie w stanie zorganizować zawody przed Ruką. Wiązałoby się z produkcją sztucznego śniegu, nawet przy 15 stopniach, przy mało korzystnym układzie pogodowym, ktoś sobie zapewne to przekalkulował i stwierdził, że nie warto.

    Co do samego kalendarza, to jak zwykle mamy za dużo drużynówek. O ile ta w Ruce ma jakiś sens, rozeznanie w układzie sił na starcie sezonu, to kolejna zaraz po niej, czyli Titisee, w tak okrojonym PŚ mija się z celem i mam nadzieję, że ją wyrzucą.

  • Kolos profesor

    Najlepszym rozwiązaniem byłoby zrobienie zawodów w Sapporo tuz po IO w Pjongchangu - skoczkowie i tak będą Azji to by spokojnie po IO zjechaliby do Japonii na zawody. No ale niestety nie bardzo widać miejsca w kalendarzu na zawody w Sapporo...

  • skortom76 doświadczony

    Biorąc pod uwagę, że w kalendarzu uwzględniono 100% polskich skoczni spełniających wymogi FIS, to Polska ma chody u Hofera, żaden inny kraj nie ma wszystkich skoczni w kalendarzu PŚ...Z drugiej strony świadczy o to o mizerii naszej bazy. Szczyrku nie liczę, bo FIS traktuje skocznie normalnie po macoszemu. A można by np zorganizować turniej " Trzy Korony" jeden weekend Wisła, środa, czwartek Szczyrk, następny weekend Zakopane. Myślę, że biorąc pod uwagę popularność skoków w Polsce o sponsorów nie było by trudno.

  • kkkk doświadczony
    @Pitreex @Pitreex

    Im więcej trudnych skoczni tym ciekawiej, a poza tym nie licząc Zakopanego i może Szczyrku tylko Wisła nadaje się do PŚ, więc nie powinieneś narzekać

  • dzika_swinia weteran
    @Pitreex @Pitreex

    nie jest trudna, tylko loteryjna, gdyby była trudna to akurat byłby +

  • Pitreex początkujący
    @Pitreex @Wojciechowski

    W Wiśle często są złe warunki atmosferyczne, w ogóle ta skocznia jest dość trudna.

  • Wojciechowski profesor
    @Janek145 @Janek145

    Trudno żeby nad Sapporo nie miało pierwszeństwa tłumnie odwiedzane, znakomicie zorganizowane i cieszące się większym prestiżem zawody w Willingen. Już bez przesady z tym Hoferem.

  • Wojciechowski profesor
    @Pitreex @kolos

    Nie miało być. Lillehammer wskoczyło do kalendarza w zastępstwie Niżnego Tagiłu dopiero w październiku zeszłego roku. Rzeczywiście, takie przypadki też były wcześniej, ale wszystkie nagłe, a nie zaplanowane z góry.

  • Janek145 weteran
    Moja opinia

    Plusy kalendarza 2016/17:
    -brak drużynówek podczas Raw Air-świetna decyzja
    -Pś w Kulm przed MŚwl-fajne przetarcie przed Oberstdorfem na skoczni do lotów
    Minusy:
    -tylko jeden konkurs w Wiśle
    -brak Sapporo-z tego chyba jestem najbardziej zawiedziony.Sapooro tworzyło fantastyczny klimat w PŚ.Wolałbym przed ZIO zamiast Willngen(no ale wiadomo Niemcy mają pierwszeństwo w ideologii Hofera-niestety)
    -niepotrzebne dwie drużynówki przed TCS-em

  • mateusz3951 weteran

    Szkoda, że w kalendarzu brakuje Sapporo, zawody te mimo, że często bardzo loteryjne miały swój niepowtarzalny klimat. Co do Wisły to nie mieliśmy zapewnień o zainstalowaniu torów lodowych i siatek przeciwwiatrowych, zatem zgodnie z słownym porozumieniem z Hoferem odbędzie się tam jeden konkurs co nie jest moim zdaniem wielką niesprawiedliwością. Brakuje mi również Klingenthal, ale widocznie Niemcy zdecydowali się na Titisee. W znaki zapytania po Pjongczang zakładam, że wskoczy Lahti.
    Dobrym wyborem wydaje mi się być wstawienie przed MŚwL skoczni w Bad Mitterdorf.
    Niżny Tagił wpisuje się niejako w politykę popularyzacji skoków narciarskich, zatem jest to miejsce do zaakceptowania.

  • berek3 stały bywalec
    @ZXCVBNM_9999 @berek3

    twu pomyliłem się ,nie stawał 4 razy na podium :d

  • Malopolska doświadczony
    To będzie niezwykle emocjonujący sezon

    MŚwL oraz IO mówią same za siebie. Sapporo oraz dodatkowy konkurs w Wiśle zapewne wrócą do zimowego kalendarza w sezonie poolimpijskim.

  • berek3 stały bywalec
    @ZXCVBNM_9999 @Krzysiek987

    Tylko po co porównujesz Noria kiego Kasai z Żyłą ? Zobacz ile on razy stawał na podium i wygrywał Kasai. A Żyła zaledwie 4 razy na podium stawał więc ogoólnie podwyższył poziom,ale nie na tyle aby brać go w gronie faworytów :)

  • anonim
    @Stoszek @Stoszek

    Nie muszą. Zazwyczaj na próbę olimpijską bądź mistrzowską dają tylko skocznię dużą, a Innsbruck już i tak jest w kalendarzu oczywiście w ramach TCS. W 2004 roku było podobnie - był tylko jeden konkurs na Schattenbergschanze i to ten w ramach TCS.

  • Stoszek profesor
    -

    Po co te domniemania? Muszą gdzieś seefeld wepchać zapomnieliście?

  • kryska stały bywalec
    @Cejot @Cejot

    Ja to bym na Skalite chciał chociaż Mistrzostwa Polski zobaczyć.

  • anonim
    @Pitreex @kolos

    O ile się nie mylę, za każdym razem albo zawody grudniowe albo marcowe były przenoszone z innej skoczni, zazwyczaj chodziło o Trondheim, a w tym roku o Niżny Tagił.

  • kkkk doświadczony
    @kkkk @kkkk

    13.01.2018 Tauplitz/Bad Mitterndorf AUT HS225 loty
    14.01.2018 Tauplitz/Bad Mitterndorf AUT HS225 loty
    19-21.01.2018 MŚL Oberstdorf GER HS225
    24.01.2018 Szczyrk POL HS106
    25.01.2018 Wisła POL HS134 nocny
    27.01.2018 Zakopane POL HS140 druż., nocny
    28.01.2018 Zakopane POL HS140 nocny
    03.02.2018 Willingen GER HS145 nocny
    04.02.2018 Willingen GER HS145
    09-25.02.2018 ZIO Pjongczang KOR HS109/140
    01.03.2018 Falun SWE
    03.03.2018 Lahti FIN druż., nocny
    04.03.2018 Lahti FIN
    06.03.2018 Kuopio FIN HS127
    08.03.2018 Rovaniemi FIN HS100
    10.03.2018 Rena NOR HS139 RA
    11.03.2018 Trondheim NOR HS140 RA
    13.03.2018 Lillehammer NOR HS138 RA, nocny
    15.03.2018 Trondheim NOR HS140 RA, nocny
    17.03.2018 Vikersund NOR HS225 RA, loty, nocny
    18.03.2018 Vikersund NOR HS225 RA, loty
    23.03.2018 Planica SLO HS225 loty
    24.03.2018 Planica SLO HS225 druż., loty
    25.03.2018 Planica SLO HS225 loty
    28.03.2018 Kranj SLO HS109
    31.03.2018 Rasnov ROU HS100
    01.04.2018 Rasnov ROU HS100

  • kkkk doświadczony
    @kkkk @kkkk

    02.12.2017 Czajkowski RUS HS134 nocny
    03.12.2017 Czajkoswki RUS HS134 nocny
    09.12.2017 Titisee-Neustadt GER HS142 druż., nocny
    10.12.2017 Titisee-Neustadt GER HS142 nocny
    16.12.2017 Engelberg SUI HS140 nocny
    17.12.2017 Engelberg SUI HS140
    19.12.2017 Einsiedeln SUI HS117
    20.12.2017 Kandersteg SUI HS106
    30.12.2017 Oberstdorf GER HS137 TCS, nocny
    01.01.2018 Ga-Pa GER HS140 TCS
    04.01.2018 Innsbruck AUT HS130 TCS
    06.01.2018 Bischofshofen AUT HS140 TCS, nocny

  • kkkk doświadczony
    Moja propozycja kalendarza - czysta teoria i trochę marzenia

    04.11.2017 Predazzo ITA
    05.11.2017 Predazzo ITA
    07.11.2017 Courchevel FRA HS132
    09.11.2017 Seefeld AUT
    11.11.2017 Oberhof GER druż.
    12.11.2017 Oberhof GER
    14.11.2017 Ruhpolding GER
    16.11.2017 Broterode GER
    18.11.2017 Liberec CZE
    19.11.2017 Liberec CZE
    21.11.2017 Frenstat CZE
    24.11.2017 Ruka FIN HS142 druż., nocny
    25.11.2017 Ruka FIN HS142 nocny

  • Kolos profesor
    @Pitreex @Wojciechowski

    A w właśnie minionym sezonie to nie miało być dwa razy zawodów w Lillehammer?? Wprawdzie marcowy konkurs nie doszedł do skutku z powodu wiatru. Alu już nie raz Norwedzy dwukrotnie organizowali zawody w Lillehammer - w grudniu i marcu...

  • anonim

    A tak w ogóle, tak w ogóle ... czyżby Hofer jednak nie blefował, gdy Hetnał pytał go o sens rozgrywania drużynówek RA, a ten powiedział, że przedyskutuje to? Czy jednak sami na to wpadli ... ciekawe.

  • krzysiek987 weteran
    @ZXCVBNM_9999 @berek3

    Obiektywnie to Żyła zrobił duży postęp, a podium lub zwycięstwo to nawet w wieku Noriaki-ego jest duża szansa

  • berek3 stały bywalec
    @ZXCVBNM_9999 @Krzysiek987

    Może i zrobił,ale patrząc na to ile dotychczas zdobywał punktów to nie widzę go w gronie faworytów do zdobycia medali. Ale jego pozycja być zmieniła się na tyle,że będzie teraz bardziej stabilniejszy i coś zyska w nastepnym sezonie obym się mylił ,żebyś Ty miał rację :d.
    Ale wiesz ja patrzę po prostu obiektywnie. Być może jakby skakał tak jak trener obecny mówił to być może jego forma by pozwoliła osiągnać poziom taki jak ma Kamil,a nawet większy,ale teraz jest trochę za pozno.Młodzi atakują :0

  • dzika_swinia weteran
    @Złoty Orzeł @Bartek002

    po co jeden konkurs w Iron Mountain miedzy Engelbergiem a Kuopio? Jeśli juz chciales wcisnac to gdzies w lutym, ale wtedy sa IO. Kuopio tez troche slabo bo w styczniu, Szczyrk i Zakopane przedzielone przez Sapporo, a po IO Wisla.. kupy sie to nie trzyma tak samo jak rozklad druzynowek i 1 zamiast 2 konkursow w niektorych miejscowosciach

  • Stinger profesor
    @Pitreex @Pitreex

    Wybacz ale ten twój nie lepszy. Może mniej drużynówek i Sapporo ale drużynówka w Japonii eliminuje powagę tego weekendu (nikogo tam poza Japończykami nie będzie aczkolwiek to tydzień przed IO ale dalej nie sądzę żeby wszyscy zjechali się tak wcześnie do Azji na ledwo 1 konkurs ind.), a także nie dość, że znowu proponujesz drużynowy w Zakopanem to jeszcze wyeliminowałeś Wisłę dzięki czemu już na starcie Polska traciłaby jedną krajówkę.
    Poza tym brak 2x Oslo i drużynowy moim zdaniem albo na początku sezonu na Ruce (ale do tego proponowałbym trzydniowe skakanie w systemie ind., druż., ind.) albo wcale (tzn. 3 period - pierwszy zimowy).

  • Rumcajs bywalec
    @Złoty Orzeł @Bartek002

    Ta, jeszcze może dodaj Małą Krokiew i mamuta z Iron Mountain.

  • krzysiek987 weteran
    @Złoty Orzeł @Maradona

    Mam nadzieję, że kiedyś będą zawody w Czechach i zmienisz zdanie na ich temat

  • Rumcajs bywalec
    Nie jest źle

    Fajnie, że wracają Titisee-Neustadt i Kulm, trochę dziwnie bez Sapporo, ale z drugiej strony są IO w Korei.

  • krzysiek987 weteran
    @ZXCVBNM_9999 @berek3

    Żyła zrobił bardzo duży postęp od poprzedniego sezonu

  • krzysiek987 weteran
    @Pitreex @Pitreex

    Czemu Wisły nie dałeś?

  • Maradona profesor
    @Złoty Orzeł @Bartek002

    Konkursy w Czechach kojarzą mi się z jednym - wiatr, więc dla mnie to słaba opcja. Po MŚ w Libercu i MŚwL w Harrachovie mam uraz do tych skoczni.

  • kkkk doświadczony
    @Złoty Orzeł @Bartek002

    Marzenia
    Zgadzam się z tobą co do czeskich skoczni, ale tak mało skoczni niemieckich, to nie przejdzie.
    Ja osobiście na próbę dał bym: Courchevel, Rovaniemi, Frenstat, Oberhof, Rena, Rashnov, Czajkowski, Predazzo, Falun, Zao, Hakuba, Szczyrk, Park City, Iron Mountain, Whisler, Notoden, Stams, jakiaś inna austriacka skocznia, Einsiedeln, Kandersteg, Chamonix, Calgary, Broterode, i wiele innych skoczni

  • Wojciechowski profesor
    @Pitreex @Pitreex

    Myślisz, że komukolwiek w Lillehammer uśmiecha się sprowadzanie dwa razy w sezonie cyrku PŚ? To kosztuje, a sprzedać bilety ciężko.

  • Złoty Orzeł profesor
    @Złoty Orzeł @Bartek002

    I jeszcze16-18.11 Lahti HS130 2 ind

  • Złoty Orzeł profesor
    Kalendarz wg.mnie

    23-25.11 Kuusamo HS142 1.druż, 1.ind
    01-03.12 Liberec HS134 2.ind
    08-10.12 Nizhny Tagil HS134 1. druż 1 .ind
    15-16.12 Engelberg HS140 2.ind
    21.12 Pine Mountain HS133 1.ind
    TCS
    12-14.01 Kuopio HS127 1.druż 1.ind
    17.01 Kulm HS225 1 ind
    MŚwL
    24.01 Szczyrk HS106 druż.
    26-28.01 Sapporo HS137 2.ind
    02-04.02 Zakopane HS140 1ms. 1 ind
    ZIO
    02-04.03 Wisła HS134 2 ind
    RAW AIR
    23-25-03 Harrachov HS205 1 ind 1 ms
    30-01.04 PlanicaHS225 2 ind 1 druż

  • Złoty Orzeł profesor
    @Pitreex @Pitreex

    Ja bym zamiast Lillehammer w grudniu dał Kuopio/Liberec

  • Pitreex początkujący

    MÓJ PRZYKŁADOWY, bo ten jest beznadziejny według mnie
    24.11.2017 Ruka FIN HS142 nocny
    25.11.2017 Ruka FIN HS142 nocny
    02.12.2017 Lillehammer NOR HS100 nocny, druż.
    03.12.2017 Lillehammer NOR HS100 nocny
    09.12.2017 Niżny Tagił RUS HS134 nocny
    10.12.2017 Niżny Tagił RUS HS134 nocny
    16.12.2017 Engelberg SUI HS140 nocny
    17.12.2017 Engelberg SUI HS140
    30.12.2017 Oberstdorf GER HS137 TCS, nocny
    01.01.2018 Ga-Pa GER HS140 TCS
    04.01.2018 Innsbruck AUT HS130 TCS
    06.01.2018 Bischofshofen AUT HS140 TCS, nocny
    13.01.2018 Tauplitz/Bad Mitterndorf AUT HS225 loty
    14.01.2018 Tauplitz/Bad Mitterndorf AUT HS225 loty
    19-21.01.2018 MŚL Oberstdorf GER HS225
    27.01.2018 Zakopane POL HS140 druż, nocny
    28.01.2018 Zakopane POL HS140 nocny
    03.02.2018 Sapporo JPN HS137 nocny, druż
    04.02.2018 Sapporo JPN HS137 nocny
    09-25.02.2018 ZIO Pjongczang KOR HS109/140
    03.03.2018 Willingen GER nocny
    04.03.2018 Willingen GER nocny
    11.03.2018 Trondheim NOR 140 RA
    13.03.2018 Lillehammer NOR HS138 RA, nocny
    15.03.2018 Oslo NOR HS140/134 RA, nocny
    17.03.2018 Vikersund NOR HS225 RA, loty, nocny
    18.03.2018 Vikersund NOR HS225 RA, loty
    23.03.2018 Planica SLO HS225 loty
    24.03.2018 Planica SLO HS225 druż., loty
    25.03.2018 Planica SLO HS225 loty

  • zbiginv początkujący
    @zbiginv @Funfact

    dzięki za info, byłem w te zimę na PŚ w Wiśle. Chciałem na LGP pojechać ale już prawie wszystkie bilety poszły na na PK nic w necie nie widzę.

  • berek3 stały bywalec
    @ZXCVBNM_9999 @zxcvbnm_9999

    a potem powiesz,ze słaby trener,nie narzucaj sobie takich marzeń. Patrząc obiektywnie to jedynie co może być pewne to drużyna złoto olimpijskie. Reszte nie moze być pewne. Żyła niestety nie jest takim super zawodnikiem aby zdobyć medale jest koło 30 stki,to nie jest Noriaki Kasai:0)

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    W przyszłym sezonie

    KK zgarnie Kot, KKwL Miętus, a medale IO zdobędzie Żyła (duża) z Kubackim (normalna).
    Zobaczycie, to nie jest żart.

  • berek3 stały bywalec
    @Reks @Reks

    A po co zaaklimatyzowanie ? Przecież i tak te zawody odpuszczą.Będą się przygotowywać do igrzysk,więc w Japonii nie wiele by wystartowało :)

  • Reks bywalec

    Fajnie że zawody w lotach tuż przed MŚwL będą, nie będzie pretekstu żeby "trzeba się przestawiać". Za to brak Sapporo tuż przed MO smuci, to tak ładnie pasowało jedno po drugim, żeby się zaaklimatyzować w tej części świata.

  • Reks bywalec
    @Reks Jezu ale ślepy po pijaku jestem.

    5 drużynówek, i tylko jedne w lotach. W każdym razie drużynowki lotne nie będą aż tak istotne w kolejnym sezonie widać, bo w tym to 1/3 drużynówek to były loty. Mnie osobiście trochę to raziło.

  • Reks bywalec
    Aż 7 drużynówek

    i tylko jedne w lotach.

  • Wojciechowski profesor
    @Stoszek @Stoszek

    Wykonawca wyłoniony, ruszają do pracy, gdy stopnieje śnieg, który spadł w tym tygodniu. Powinni zdążyć do lipca, najpóźniej do sierpnia. Po prawdzie to chyba pracy mniej niż przy rozbiegu.

  • Wojciechowski profesor
    @StrasznyRybolakOtchlani @StrasznyRybolakOtchlani

    Niekoniecznie jak nigdy dotąd - tak było przecież też dwa lata temu. Co prawda przypadkiem (konkursy dodatkowe po odwołanych w Oslo i Titisee-Neustadt), ale było.

  • Wojciechowski profesor

    Niżny Tagił w proponowanym układzie ratuje "azjatyckość" i "międzykontynentalność" Pucharu Świata, choć to taka raczej "półazjatyckość", skoro samo miasto na Uralu, a i kraj typowo azjatycki nie jest. W każdym razie wygląda na to, że pierwszego w dziejach PŚ sezonu bez konkursów poza Europą nie będzie. Choć i tak to od dawna Puchar Europy z epizodami azjatyckimi.

  • Wojciechowski profesor

    Nie ma się oczywiście co gorączkować, bo nieraz kalendarze zmieniały się przed zatwierdzeniem, ale dość rzadko były to zmiany radykalne.

    Wybór Finów będzie raczej oczywisty - Lahti. Brak tego miasta byłby jeszcze większym szokiem niż Sapporo, tym bardziej że - pomijając już całą historię i legendarny wręcz status Lahti - konkursy mistrzostw świata i wszystko wokół nich przebiegło bardzo dobrze.

    Co do "drużynówki" w Zakopanem - cóż, bardzo wątpię, żeby FIS wciskał nam to na siłę. Po prostu życzy sobie tego widocznie PZN. Konkursów drużynowych zaskakująco dużo jak na sezon z dwiema imprezami mistrzowskimi, ale trudno się może i dziwić - kult "drużynówek" trwa. Nie zdziwię się, jeśli jeden z konkursów w Willingen i tak będzie zwyczajowo drużynowym.

  • StrasznyRybolakOtchlani doświadczony

    Naprawdę końska dawka lotów się zapowiada w przyszłym sezonie - jak jeszcze nigdy dotąd. W sumie do rozegrania jest planowanych 16 serii indywidualnych i 4 drużynowe na mamutach. Zacięta będzie walka między lotnikami w przyszłym sezonie, klasyfikacja PŚ w lotach będzie bardzo sprawiedliwa przy takiej ilości konkursów, a do wywalczenia jest jeszcze tytuł mistrzowski. Każdy w przyszłym sezonie znajdzie coś dla siebie, podejrzewam, że wśród zdobywców najważniejszych trofeów pojawią się zróżnicowane nazwiska :)

  • Cejot stały bywalec

    Osobiście jednorazowo zamiast Wisły widziałbym w kalendarzu na najbliższe lata Skalite w Szczyrku.
    Urozmaicenie duże - nowa skocznia w kalendarzu oraz HS106.

  • wiola4697 profesor

    Na marzec po igrzyskach dajcie Lahti :)

  • Man_of_the_Day stały bywalec
    ...

    Sapporo padło ofiarą ZIO w Korei, bo założono, że skoczkowie dwa razy w sezonie na Daleki Wschód latać nie będą. Swoją rolę odegrało tutaj też Tauplitz/Bad Mitterndorf, które - słusznie - zostało wstawione jako przetarcie przed MŚL.

  • Nowyskoczek5 profesor
    -

    Gdyby nie MŚL to zawody w Sapporo pewnie by rozegrano.

  • FunFact weteran
    @zbiginv @zbiginv

    Do Wisły można w ciemno jechać i takim, czy innym sposobem bilety dostaniesz :) Lepiej się tylko kilka dni przed rozeznać w warunkach, żeby nie wtopić.

  • Stinger profesor
    @michnar @michnar

    Odkąd pamiętam PŚ w Sapporo był zawsze poza sezonem 06/07 ale wtedy odbyły się tam MŚ (złoto Adama Małysza), a więc koniec końców w tamtym sezonie Sapporo też było tylko nie w PŚ, a na MŚ.
    Teraz jeszcze zanim postanowiłem wysłać ten komentarz dla pewności sprawdziłem i poza tym jedynym przykładem, PŚ w Sapporo nie było tylko w sezonie 82/83.

  • michnar stały bywalec
    -

    W te luki aż się nasuwa Lahti, zawsze zawody są tam mniej więcej w tym terminie. A to Sapporo... no byłbym zaskoczony, oglądam skoki od jakiś 10 sezonów i Okurayama zawsze była.

  • Stinger profesor

    Kalendarz na LGP moim zdaniem jest o konkurs-dwa za "chudy" aczkolwiek dobrze, że poza Europą tak na prawdę tylko 2 weekendy (Japonia i Rosja - teoretycznie Europa ale te skocznie nie wiem czy znajdują się w Europie czy to już nie teren Azji), a więc to automatycznie zmniejsza szanse słabszym skoczkom na ostateczny triumf w całym cyklu.
    Konkurs-dwa czyli albo jeden weekend więcej albo w Wiśle (szkoda, że nie Zakopane) 2 konkursy indywidualne i moim zdaniem byłoby naprawdę fajnie.

    Puchar Świata:
    Wiem, że to tylko proponowany kalendarz ale już na pierwszy rzut oka jest śmieszny. Rozumiem, że w sezonie olimpijskim (długa przerwa na IO), a także z weekendem z MŚ w lotach sam Puchar Świata musi być krótszy ale dlaczego znowu drużynówka na drużynówce?
    Teoretycznie na RAW AIR nie planują drużynowego ale czy ktoś wierzy w to, że drużynowych nie będzie w ostatnim periodzie poza Planicą? Nie wierzę, na bank to zmienią.

    Także krótko mówiąc, po co dwie drużynówki w 1 zimowym periodzie?
    W Polsce z tego co pamiętam miały być tylko 3 konkursy ale za to wszystkie indywidualne, a więc dlaczego znowu wepchnęli ten drużynowy?
    Gdzie Sapporo (dla mnie ta skocznia to klasyka, nocne i poranne godziny plus jeden weekend poza Europą - tak wiem, Niżny też ale tutaj nie ma gwarancji, że Rosjanie staną się takim pewniakiem jak Japonia)?
    Dlaczego już zrezygnowano z jednego konkursu podczas RAW AIR?

    Jeśli mógłbym to zaproponowałbym coś takiego:
    Brak drużynówki w Titisse i Zakopanem. Dodatkowy konkurs w Ruce (ind.), 2 konkursy w Oslo, a także spróbowałbym gdzieś wcisnąć Sapporo ale tutaj sprawa jest trudna ponieważ z dwiema imprezami (MŚ w lotach i IO) nie jest łatwo wcisnąć każdą skocznię do kalendarza PŚ aczkolwiek klimat Sapporo jest jedyny w swoim rodzaju także szkoda mi, że we wstępnym kalendarzu tej skoczni zabrakło w PŚ.

    LGP pań jest śmieszny, nie dość, że mało konkursów to jeszcze wszystkie w przeciągu miesiąca.
    PŚ pań szerszy ale do końca stycznia, później to śmiech na sali. Ledwo 3 konkursy plus jeden jedyny na IO. Strasznie mało.

  • Stoszek profesor
    -

    Wsadzili Zako w ten kalendarz a nie wiadomo czy wogóle ruszą z modernizacją

  • amfaell początkujący

    Myślicie, że jeszcze jakieś zmiany nastąpią przed ostatecznym ustaleniem kalendarza w maju?
    Jestem ciekawy, czy nowy termin Pucharu Świata w Zako jest już na 100% pewna, czy może nastąpią jeszcze jakieś zmiany, szczerze mówiąc bardziej pasował mi poprzedni termin rozgrywania tych konkursów.

  • zbiginv początkujący
    bilety

    Orientuje się ktoś czy będą sprzedawane bilety na Letni konkurs PK w wiśle ?

  • Gaczo stały bywalec
    @Kolos @kolos

    Widzisz, wszyscy tak się martwili, że Vincent Descombes Sevoie niepotrzebnie w ogóle bierze udział w turnieju, bo i tak nie może go wygrać (przy samych indywidualnych oczywiście byłby głównym faworytem) i teraz oto specjalnie dla niego, a może raczej przez niego, zniesiono według mnie i według Ciebie całkiem fajną formułę tego turnieju.

  • Kolos profesor

    Nie zauważyłem braku Sapporo w kalendarzu.... Ale to nie jest jeszcze ostateczny kalendarz. Liczę że Japończycy powalczą o te zawody...

    Jeśli zawodów w Sapporo nie będzie to w przyszłym sezonie nie będzie Pucharu świata tylko Puchar EUROPY.

    Tak ogólnie patrząc na te kalendarze LGP i PŚ to widać że FIS-owi brak odwagi na śmielsze posunięcia i pomysłu...

    Jedyny plus to "zblokowanie" lotów - takie przetarcie w Tauplitz przed MS w lotach to super sprawa.

    Jednak trochę mi szkoda tych drużynówek w ramach Raw Air - bez nich to będziemy mieli taki para-TCS zamiast porządnego turnieju.

  • tomek20 weteran

    Nie no sezon bez Sapporo? Nie wyobrażam sobie tego.

  • ms_ doświadczony

    Fis jak co roku wywala z kalendarza jedną miejscowość bez powodu, ostatnio było Kuopio a teraz Sapporo, to już tradycja, za rok stwierdzą że np. Lahti nie będzie organizowało PŚ by po roku przywrócić tę miejscowość do kalendarza. Powracając do Sapporo to chyba pierwszy sezon kiedy do Japonii nie zawita PŚ, ( nie liczę sezonu 2006/2007 kiedy mś były w Sapporo ), FIS potrafi zaskakiwać, szkoda że prawie zawsze są to przykre zaskoczenia. Mam nadzieję że Sapporo jednak w kalendarzu się znajdzie kosztem Bad Mittendorf, nie mam nic do tej skoczni, chociaż przed przebudową była lepsza, ale to właśnie autriacki mamut blokuje miejsce w PŚ Sapporo. Kończąc napiszę że kalendarz PŚ słaby, mało konkursów, tylko 3 konkursy w Polsce, dużo drużynówek, prawdopodobnie znowu bez zawodów w Kuopio, z plusów należy jednak wymienić zastąpienie Klingenthal Titisee Neustadt. Co do kalendarza PŚ kobiet to zaskoczeniem jest konkurs w Hinterzarten i to jeszcze drużynowy zamiast konkursów w Oberstdorfie. W LGP wyjątkowo mało konkursów jak na ostatnie lata, znowu bez Ałmatów, chyba już nie będzie LGP w Kazachstanie, a szkoda. Na plus LGP kobiet we Frenstacie.

  • dervish profesor
    druzynówka w Wisle

    Bez sensu ta drużynówka w Wiśle. Komu to potrzebne? Kogo to interesuje?
    Konkurs drużynowy zimą ma sens i jest arcyciekawy bo tam stawką są punkty w PN. Letni konkurs drużynowy to coś w rodzaju oficjalnego treningu wzbogaconego sędziami. Totalna głupota, bo drużynówka ogranicza liczbę startujących zawodników, a w lecie chodzi także o to żeby potrenować w reżimie zawodów.

    Zastanawiam się kto wpadł na ten absurdalny pomysł z drużynówką. Niemcy maja dwa konkursy indywidualne, tak samo Japonia i Rosja a nam wciśnięto bezsensowna drużynówkę? A może to pomysł jakiegoś geniusza z PZN?

  • FG86 bywalec
    @pawel96 @pawel96

    Gdzie masz te kalenadrze CoC i FC, bo na stronie FIS nie widzę?

  • wiatrhula111 weteran
    Kalendarz

    Widzę że nikt jeszcze nie napisał swojego proponowanego kalendarzu ,więc ja zrobię to pierwszy
    16-18.11.2017 Ruka ind. i druż.
    23-25.11.2017 Titise 2×ind.
    30-02.12.2017 Wilingen ind. i druż.
    06-08.12.2017 Niżny Tagił 2×ind.
    13-15.12.2017 Engelberg 2×ind.
    29-06.01.2018 TCS
    12-14.01.2018 Tauplitz 2×ind.
    19-21.01.2018 Mśwl.
    24-26.01.2018 Wisła 2×ind.
    27-29.01.2018 Zakopane ind. i druż.
    03-05.02.2018 Sapporo 2×ind.
    09-25.02.2018 IO
    02-04.03.2018 Lahti druż. i ind.
    05-06.03.2018 Kuopio ind.*
    10-18.03.2018 RAW air
    22-25.03.2018 Planica 2*ind. i druż.


  • Maradona profesor

    Bardzo dużo lotów będzie w przyszłym sezonie, aż 6 konkursów indywidualnych + MŚwL, szczególnie biorąc pod uwagę, że będzie dosyć mało zawodów w PŚ.

  • pawel96 profesor

    Z zaskoczeń kalendarza PK/Fis Cup

    LPK:
    - Konkurs w Szczyrku
    - Dwa konkursy w Rasnowie
    Fis Cup:
    - Nowa miejscowość - Kandersteg - gospodarz MŚJ

    Zima:
    - znowu trzy weekendy PK w Niemczech
    - tylko osiem konkursów Fis Cup, ani jednego w Stanach

  • rmateja bywalec

    Jak już było mówione, że Wisła dostanie tylkon jeden konkurs PŚ, to myślałem, że będzie coś nowego, fajnego, a tu widze nic.

  • fan12skoki początkujący
    TVP

    Pwuchar Świata zawita do Polski. Tak jest w tekście Adam Bucholz błąd

  • pawel96 profesor
    @FunFact @Funfact

    Niżny Tagił nie jest w Europie, więc jedna miejscowość w Azji chociaż.

  • FG86 bywalec
    -

    Jedyne rozsądne wytłumaczenie braku Sapporo to być może deklaracje, że większość ekip zasygnalizowała, że nie przyleci wcześniej przed IO do Azji (nie w drugich składach tylko w ogóle). Tylko, że jakoś przed Nagano można było zrobić konkurs na Okurayamie...

  • fan12skoki początkujący
    TVP

    PŚ mężczyzn
    chyba zgupieli bez Sapporo i klingenthal. 03.03.2018 kuopio ind
    04.03.2018 lahti ind
    PŚ kobiet
    Fajnie. Dobrze, że jest druż

  • FunFact weteran

    Bez Sapporo? Co to za Puchar Świata, gdy wszystkie konkursy odbywają się w Europie... Do tego tak mała liczba konkursów...

  • molenda doświadczony
    Nie no, ale tak to się nie bawimy.

    Gdzie jest Sapporo? I że ja mam niby przez całą zimę ani razu nie wstawać na skoki o 1 w nocy?

  • FG86 bywalec
    -

    Brak Sapporo jest SZOKUJĄCY - konkursów PŚ nie było tam od początku cyklu tylko dwa razy w tym w 2007, gdy były MŚ i nie było sensu dublować.

  • pawel96 profesor

    Przy okazji ogłoszono, że MŚJ odbędą się w Kandersteg (Kanderstegu?).

    Podział PŚ na periody jest trochę komiczny:
    V Period: Kulm, (przerwa na mśwl), Wisła, Zakopane
    VI Period: Willingen, (przerwa na IO), Lahti

    Dramat.

    Marnie ułożyli ten kalendarz, najbardziej boli brak Sapporo i to, że jednak będziemy mieć drużynówkę w Zakopanem zamiast indywidualnego...

  • Gaczo stały bywalec
    @pawel96 @pawel96

    Ano, sezon olimpijski

  • W_S profesor
    Bida ten sezon

    Szkoda że w Neustadt nie dali tylko 2 ind, a w Kuusamo 2x ind + 1x druż i w Zakopcu 2x ind. Byłoby lepiej, poza tym pierwszy raz od dawna brak Sapporo i Klingenthal.

  • pawel96 profesor

    Planowane 24 konkursy indywidualne PŚ jest najmniejszą liczbą od sezonu 2009/2010 - wówczas odbyły się 23 konkursy.

  • pawel96 profesor

    O, widzę, że dodano kalendarz PŚ.
    Zmiany:
    zamiana terminów Niżnego Tagiłu i Titisee
    Tauplitz cały weekend, przesunięcia terminów Zakopanego, Wisły i Willingen
    Raw Air bez drużynówek

    I dwie najgorsze zmiany
    - brak Sapporo - to są przecież jakieś jaja, nieporozumienie całkowite - PUCHAR ŚWIATA BEZ SAPPORO??
    - nie dość, że Wisła (planowo) nie dostała większej ilości konkursów, to w dodatku pierwotny konkurs indywidualny w Zakopanem znowu stał się drużynówką...

  • NiebywalyMike bywalec
    @Adamix98 @Adamix98

    Dobrze ze FIS wstawiło Kulm, będzie to przetarcie przed MŚwL

  • Adamix98 bywalec
    @Adamix98 @Adamix98

    Bezsensu ta drużynówka w Titisee i Zakopanem.

  • Lewy444 bywalec

    Będzie się działo.

  • Adamix98 bywalec
    -

    Po co Kulm? Beznadziejny kalendarz PŚ. Gdzie Klingenthal i Sapporo?

  • pawel96 profesor

    Brak większych zmian, dużo się pisało Korei, Rasnowie czy powrocie Ałmaat, a jedyne co się zmieniło, to brak Einsiedeln ;)

    Z jednej strony szkoda, że nie ma większej egzotyki w kalendarzu, z drugiej strony, przynajmniej nie rozwali to rankingu WRL. Optymalnie byłoby, gdyby były egzotyczne miejscowości w kalendarzu, a cały cykl LGP liczył się do WRL razy 0,5.

  • anonim

    Czyli rzekome Rasnov i Ałmaty lub opcja koreańska się wykruszyło, Austriacy nic nie zmieniają i szóstki jest po staremu. Małym zaskoczeniem jest jedynie Frenstat, a poza tym wieje nudą.

  • FunFact weteran

    Kalendarz niemal identyczny, jak sezon temu, nie ma jedynie Einsideln, no i inauguracja odbędzie się w Wiśle, a nie w Courchevel...

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl