PŚ w Wiśle: Norwegia wygrywa na inaugurację, Polska razem z Austrią na drugim miejscu!

  • 2017-11-18 17:50

Reprezentacja Norwegii wygrała inauguracyjny konkurs drużynowy Pucharu Świata na Skoczni im. Adama Małysza (HS134) w Wiśle. Zawodnicy Alexandra Stoeckla swoją wygraną zapewnili świetnym występem w finałowej serii. Na drugiej pozycji sklasyfikowani zostali ex aequo Polacy i Austriacy.

18.11.2017 - polscy skoczkowie18.11.2017 - polscy skoczkowie
fot. Tadeusz Mieczyński
18.11.2017 - Norwegowie18.11.2017 - Norwegowie
fot. Tadeusz Mieczyński

Pierwsza seria konkursowa ułożyła się po myśli reprezentantów Polski. Najpierw po skoku Piotra Żyły (121 m) zajmowaliśmy drugie miejsce. Dawid Kubacki z wynikiem 125,5 m wywindował nas na pierwszą lokatę. Biało-czerwoni utrzymali prowadzenie po skokach Macieja Kota (124 m) i Kamila Stocha (120,5 m).

Biało-Czerwoni na półmetku rywalizacji mają tylko 1,1 punktu przewagi nad Austriakami. Ekipa Heinza Kuttina prowadziła po skoku Daniela Hubera (126 m), ale ostatecznie po skokach Clemensa Aignera (119 m), Michaela Hayboecka (124 m) i Stefana Krafta (125 m) zajmują drugie miejsce, o 1,8 punktu przed trzecimi Norwegami z Danielem Andre Tande (126,5 m) na czele.

Dopiero na czwartej pozycji sklasyfikowani są faworyci konkursu, Niemcy. Jest to głównie zasługa podpartego skoku Markusa Eisenbichlera (123 m). Do drugiej serii awansowały również reprezentacje Japonii, Słowenii, Szwajcarii i Rosji.

Już na pierwszej serii konkursowej udział w zawodach zakończyli Włosi, Czesi, Finowie i Kazachowie. Tym samym z Pucharem Świata pożegnał się Jakub Janda, który w swojej próbie uzyskał odległość 104,5 m.

Zdyskwalifikowani za nieprzepisowy kombinezon zostali Fin Andreas Alamommo, Kazach Siergiej Tkaczenko i Czech Lukas Hlava. Z oddania skoku zrezygnował obolały po wczorajszym upadku Ville Larinto.

Pierwszą rundę rozegrano w całości z 11. belki.

Druga seria okazała się wielkim popisem reprezentacji Norwegii. Zaczęło się od dalekiego lotu Johanna Andre Forfanga (129,5 m). Następnie równie świetne skoki oddali Anders Fannemel (127,5 m) i Daniel Andre Tande (129 m). Triumf drużyny Alexandra Stoeckla przypieczętował Robert Johansson (121,5 m).

Zwycięstwa nie zdołali utrzymać Biało-Czerwoni. Nasz zespół po skoku Piotra Żyły (116 m) spadł na trzecią pozycję. Kolejne próby Dawida Kubackiego (122,5 m), Macieja Kota (126 m) i Kamila Stocha (127 m) pozwoliły nam ostatecznie zająć drugie miejsce ze stratą 17,3 punktu do zwycięzców.

Polacy nie byli jednak osamotnieni na drugim miejscu, albowiem zajęli tę pozycję ex aequo z Austriakami. Ekipa Heinza Kuttina była trzecia po skokach Daniela Hubera (118 m), Clemensa Aignera (121,5 m) i Michaela Hayboecka (126 m). Awans na drugą lokatę zapewnił drużynie obrońca Kryształowej Kuli, Stefan Kraft (130 m).

Na podium nie zdołali wskoczyć Niemcy, którzy ostatecznie zajęli czwartą pozycję, przegrywając z drugimi Polakami i Austriakami o 16,5 punktu. Na kolejnych miejscach uplasowali się Japończycy, Słoweńcy, Szwajcarzy i Rosjanie.

Groźnie wyglądający upadek w II serii miał Denis Korniłow. Reprezentant Rosji nie ustał próby na odległość 116,5 m i opuszczał zeskok przy pomocy obsługi medycznej.

Finałową rundę rozpoczęto z 12. belki startowej, zaś po skokach 3 zawodników skrócono rozbieg do 11. platformy. Ostatnia grupa oddawała swoje próby z 10. belki.

W nieoficjalnej klasyfikacji indywidualnej konkursu najlepszy okazał się Daniel Andre Tande (126,5 m i 129 m) przed Stefanem Kraftem (125 m i 130 m) oraz Junshiro Kobayashim (127,5 m i 125,5 m). Piąty był Dawid Kubacki, siódmy Kamil Stoch, ósmy Maciej Kot, zaś dwudziesty drugi - Piotr Żyła.

Dla reprezentacji Polski to szesnaste miejsce na podium w zawodach drużynowych Pucharu Świata. Biało-Czerwoni po raz szósty znaleźli się na drugiej pozycji, a w swoim dorobku mają również dwie wygrane i osiem trzecich miejsc. Nasza drużyna od siedmiu konkursów z rzędu nie schodzi z podium drużynowych zawodów PŚ.

Po pierwszym konkursie olimpijskiego sezonu w Pucharze Narodów prowadzą Norwegowie (400 pkt.) przed Polską i Austrią (po 350 pkt.).

Na niedzielę zaplanowano pierwszy tej zimy konkurs indywidualny Pucharu Świata. Na starcie zobaczymy siedmiu reprezentantów Polski. Początek serii próbnej o godzinie 14:00. Same zawody mają rozpocząć się punktualnie o 15:00.

WYNIKI I KLASYFIKACJE:
Zobacz wyniki I serii konkursu >>
Zobacz końcowe wyniki konkursu >>
Zobacz nieoficjalne indywidualne wyniki konkursu >>
Zobacz protokół FIS z wynikami konkursu >>
Zobacz aktualną klasyfikację Pucharu Narodów >>

FOTORELACJA


Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (43806) komentarze: (260)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • icemen123 bywalec
    -

    A tymczasem w Wiśle zaczął sypać śnieg

  • Tim doświadczony
    Emil

    Pytanie jest takie czy Kastelik sobie odpuścił, bo Małysz coś na niego powiedział, czy po prostu już nie chciało mu się trenować. :P Raczej to drugie, bo gdyby miał serce do skoków, to by ich nie porzucił bez walki. A jak nie ma charakteru do walki, to i tak by z niego dobry skoczek nie wyrósł. :)

  • Krzych stały bywalec
    Na chwilę obecną zawody są zagrożone

    Spójrzcie sobie na kamerę na skoczni. Prawdziwa zima zawitała, obfite opady śniegu, wiatr.

    Może jeszcze w ciągu 2 godzin osłabnie ale wygląda to raczej jakby przybierało na sile.

  • EmiI profesor
    @Baqus @pawelf1

    Nie neguje tego że Kastelik mógł delikatnie mówiąc zachowywać się nie w porządku. Tylko ja mam tak że wolę się odnosić do konkretów a ich brak. Oficjalna wersja jest taka "Kastelik jest zły, bo olał lądowanie i kontrolę w Park City". I tyle. Cała reszta to jakieś niedomówienia, niech ktoś w końcu powie wprost, by uciąć wszelkie dywagacje. I tak chłopak przed całą Polską został skompromitowany, nic mu już bardziej nie zaszkodzi, zwłaszcza że widać odpuścił sport.

  • HAZARD weteran
    @mc150193 @frenczsalut

    Ciężko przewidzieć dokładny potencjał, ale jednak wiele można wywnioskować i niestety powody do zmartwień w długofalowej perspektywie są ogromne. Mi też to odpowiada, ale to bez odpowiedniego zaplecza szybko się skończy. Cieszenie się chwilą jest dobre, ale przy tym trzeba dbać o przyszłość, u nas tego nie ma. A z wymienionych przez Ciebie Słoweńców większy talent przejawiali jedynie Dezman i Hvala, pierwszy miał spore problemy zdrowotne, Hvala po prostu po najlepszym sezonie kompletnie się posypał technicznie.

  • Tim doświadczony
    dervish

    Nie wiem skąd założenie, że Małysz ma jakikolwiek samodzielny wpłw na to kto jest w kadrze A, B i juniorach. :)

    Po tym artykule można dojść do wniosku, że sztab szkoleniowy kadry B nie panuje nad sytuacją, dlatego Maciusiak jest teraz koordynatorem kadry B i juniorów.

    Co do wypowiedzi wcześniejszej Małysza odności Bieguna, Stękały i Kłuska, to traktuje ją nie jako przejaw decyzyjności Małysza, a za poparcie twardszej dyscypliny wobec zawodników kadry B.

    Moim zdaniem ww. zawodników wyrzucono na podstawie informacji pochodzących ze sztabu szkoleniowego kadry B. Nie porozmawiano z samymi zawodnikami. Nie wyobrażano sobie, że jakieś zaniedbania mogą być w sztabie szkoleniowym.

    Małysz wykończył Kastelika. :P Nie żartujmy. Jak on jest taki delikatny, to znaczy, że nie miał odpowiedniego charakteru do sportu.

  • frenczsalut bywalec
    @mc150193 @frenczsalut

    Ale to też kto jak na to patrzy, może ja tak sądzę bo po prostu nie jestem tak zainteresowany co w polskich skokach się dzieje.

  • frenczsalut bywalec
    @mc150193 @HAZARD

    Ja się wolę nie zamartwiać i gdybać co dalej. Nie przejmuję się specjalnie tym że wyniki polskich skoczków z takich roczników jak właśnie 00. Bo tak naprawdę to kariera seniorska jest najważniejsza, a potencjał takich młodych skoczków ciężko jest przewidzieć. Większość polskich skoczków do dobrej formy przechodziło później. Mi bardziej odpowiada jak mamy kilku dobrych skoczków koło 30-tki niż 17-latków którzy po osiągnięciu seniorskiego wieku będą przeciętnymi kontynentalowcami jak np. Słoweńcy (Hvala, Dezman, Zupancic, Pograjc, Naglic, Pungertar)

  • pawelf1 profesor
    @Baqus @Baqus

    Każdy kto trochę myśli wie "kim" był Kastelik . Tylko niektórzy nie umieją przyznać się do błędu i brną dalej w te banialuki:)

  • HAZARD weteran
    @mc150193 @frenczsalut

    Mylisz pojęcia. Co innego Janusz, który sapie, że kadrze A nie idzie, (bo innych zawodników nawet nie zna) a co innego osoby, które wiedzą jak fatalnie wygląda u nas szkolenie, jak złą mamy bazę, trenerów klubowych chyba również, widzą jakie fatalne wyniki osiągają nasi skoczkowie z roczników 00 i młodsi i jak mało jest chętnych do uprawiania tej dyscypliny. Jest co krytykować, jest o co się martwić i nasza przyszłość jest w ciemnych kolorach. Jeśli tego nie wiesz to najzwyczajniej w świecie nie do końca jesteś obeznany w tym temacie, no ale jak zwykle jakiś hurraoptymista musiał się pojawić. :)

  • pawelf1 profesor
    @dervish @GOTS

    Dervish pała nienawiścią do Małysza po postawił krzyżyk na jego pupilu i największym nierobie w kadrach Kasteliku . I nic teraz nie zmieni tej jego nagonki .
    Nawiasem mówiąc słyszałewm ,że Kastelnik przed usunięciem z kadry wyleciał z SMS . Pewnie też go wywalił Małysz:))))

    PS ....Czytaj szybko bo jest tu też moderatorem.:)

  • GOTS weteran
    @dervish @dervish

    No a o czym świadczy to zdanie: "Skutki tych rządów są widoczne: pogłębiająca się zapaść naszego zaplecza. Dziwny zbieg okoliczności?" O tym, że Twoim zdaniem Małysz pomógł kadrze czy zaszkodził ?
    Moim zdaniem bzdurzysz, tworzysz jakieś teorie, nie mając styczności z kadrami na nawet podstawowym poziomie. I nie wiem kto tu szuka kozłów ofiarnych czy Ty, który za wszystko na siłę chcesz przypisać Małyszowi, czy inni np. ja chcą wskazać inne przyczyny niekoniecznie musi to być czynnik ludzki.
    Trzeba pamiętać o tym, że skoczkowie szczególnie młodzi muszą czuć, że ktoś ma nad nimi dyscypilnę. Co stało się ze Stękałą po sezonie 15/16 ? Papieroski, alkohol, imprezy. I sezon przygotowawzy z głowy. Trzeba jasno okreslić cele, bo sport to nie szkoła, że zaległości nadrobisz zarywając kilka nocy tu trzeba systematycznie pracować i jako sportowiec trzeba ponieść wyrzeczenia. Taka jest rola trenera i po części też Małysza, który na pewno pamięta co stało się chociażby z Rutkowskim.
    Myślę, że Małysz jak mało kto budzi u młodych skoczków respekt i bardzo dobrze, że publicznie mówi jak będzie i co trzeba robić by być w kadrze.

  • Baqus początkujący
    Nonsense

    Każdy kto broni Kastelika jest niespełna rozumu, albo nieświadomy sytuacji. To jakie podejście do skoków miał ten chłopak nie zasługuje na najmniejszy szacunek, chłopak miał za przeproszeniem wszystko w dupie. Ważniejsze były balety. Wiem to, bo znam ludzi z jego otoczenia. Więcej nawet nie uchylam, bo wstyd i hańba. Pozdrawiam

  • frenczsalut bywalec
    @mc150193 @mc150193

    Czy ty czasem masz świadomość co piszesz? To że nie mamy w składzie takich juniorów czy kadry B jak np. Słowenia nie oznacza że nasza przyszłość jest w ciemnych kolorach. Polska skończy jak Finlandia - Ten tekst jest jednym z ulubionych tzw. Januszów którzy jak widzą że nie wygrywamy każdego konkursu lub nie mamy niesamowitego juniora to ich szlag trafia. Takie stwierdzenie jest bezpodstawne i nie na miejscu. I to, że 10-latek któremu jeszcze może się całkowicie zmienić jest naszą ostatnią nadzieją skoków, jakieś żarty śmieszne.

  • EmiI profesor
    @dervish @mc150193

    A ja zadam pytanie które zawsze zadaje i na które nie otrzymałem odpowiedzi. Co takiego Kastelik wyprawiał? I proszę o konkrety a nie "skoro Małysz się tak wkurzył to musiał coś grubego".

  • mc150193 weteran
    @dervish @dervish

    Akurat z tym Kastelikiem się absolutnie nie zgadzam. Bo to co on wyprawiał ze swoim (...) zachowaniem i to co zrobił na ostatnich MŚJ w Salt Lake City to przepraszam bardzo ale Adam Małysz nie mógł inaczej zareagować. Więc Kastelik ma za swoje - oczywiście szkoda bo to był talent no ale trzeba też się umieć zachować w pewnych sytuacjach. Więc w tej sytuacji to Kastelik się sam wykończył, a nie PZN. Taka prawda.

  • dervish profesor

    I jeszcze jeden cytat z linku który zamiescił @Tim

    -------------------------------------------------------
    "Małysz: Był taki okres, że mieliśmy wspaniałych juniorów, ale potem pojawiła się dziura. Zapomnieliśmy trochę o tym, by dbać o nich. Maciek wyprowadził sytuację na prostą. Gdybyśmy teraz odłożyli na drugi plan solidną pracę z juniorami, to byłoby to największą głupotą."

    Wszystko wskazuje na to, że po sezonie przejęcie kadry B przez Maciusiaka będzie tylko formalnością.
    ----------------------------------------------------------

    Za to zadbano o to żeby wykończyć utalentowanego juniora Kastelika.
    Dba się o to, żeby skoczkowie nie tylko wiedzieli komu się kłaniać ale jeszcze kłaniali sie odpowiednio głęboko. Forma sportowa zeszła na dalszy plan, czego przykładem są awanse i przywileje dla takich skoczków jak Bukowski i Miętus i ignorowanie wyników tzw. niepokornych.

  • mc150193 weteran
    Dervish i pozostali

    To co teraz napisaliście odnośnie kadry B... to już naprawdę nie wiem kto mówi prawdę odnośnie kryzysu w tej kadrze. Bo kto tak naprawdę doprowadził do tego, że limit na PK z 8 zawodników w przeciągu roku, 2 lat spadł nam do 4? To naprawdę się już zrobił istny bałagan. Co do samowolnej rezygnacji Kłuska to naprawdę o tym nie wiedziałem - ale widzę, że chłopak ma poukładane w głowie. Bo doskonale wiedział, że nie chce już więcej kompromitować nas kibiców zarówno w PŚ jak i w PK. Co do wyrzucania, a potem przywracania skoczów do kadr - ehhh nie chcę nawet wiedzieć jakie były negocjacje z tymi zawodnikami. Natomiast co do końca kariery skoczków kadry A w przyszłości. Niestety ale jeżeli nie będzie zmienników dla naszej czwórki mistrzów świata, a także dla Huli i Wolnego to powtarzam jak mantre - Polska skończy jak Finlandia. I Polska długo z tego upadku się nie podniesie, tak jak na dnie jest obecnie Finlandia. No chyba, że Tymoteuszowi Cienciale nie odbije palma i będziemy dumni z jego wyników. Bo to jest nasza jedyna nadzieja na to by polskie skoki istniały. Choć liczę na istną rewolucję w kadrze B.

  • Aaabbbb profesor
    @dervish @dervish

    I tu jest pies pogrzebany, no, może część psa.

    Zaraz znowu na mnie naskoczą, że jestem fanbojem Kolegi Dervisha i nienawidzę naszego Adama (co jest oczywistą nieprawdą), ale nasz Orzeł z Wisły poszedł za szeroko. Oczywiście nie On sam - wsadzono Go w buty wszechwiedzącego, a Adam jest na pewno świetnym, profesjonalnym sportowcem, niezłym motywatorem, ma posłuch i szacunek w międzynarodowych gremiach i ma kilka innych zalet, ale jest takie powiedzenie: jak jesteś do wszystkiego, to jesteś do niczego.

    Zatrudniłem kiedyś trenera, który o jednym piłkarzu powiedział: on chciałby sam wykonać rzut rożny i po kopnięciu piłki pobiec w pole karne i strzelić gola z własnego dośrodkowania.

    Więcej nie napiszę, ale mniej więcej tak to chyba teraz wygląda.

  • dervish profesor
    @Tim @GOTS

    Był taki zespół jazzrockowy SBB. Szukaj Burz i Buduj.
    To pasuje do działań Małysza. Szukał i błądził więc najpierw zburzył a teraz próbuje odbudować to co zepsuł. Czy mu się uda?
    Może zamiast zmian trenerów należy zmienić system lub jego nadzorcę?

  • Aaabbbb profesor
    @Xander1 @xander1

    Kadrę B czeka kuchenna rewolucja. I słowo:kuchenna nie jest tu eufemizmem, bo najgorzej dzieje się właśnie w kuchni, czyli tam, gdzie jest kucharek sześć.

    Jak użyję cudzysłowu to system zamienia mi go w znak zapytania, dlatego nie używam.
    Ale wiadomo o co chodzi :).

  • dervish profesor
    @GOTS

    Czy ja gdzieś napisałem , że Małysz chce zaszkodzić? Nie ma watpliwości, on chce dobrze ale popełnia grube błędy.
    Przypomnę: gdy zatrudniano Małysza to mówiono że ma być dobrym duchem i powiernikiem. Małysz był wszystkim tylko nie dobrym duchem no bo gdyby nim był to by teraz nie musiał poprawiać atmosfery.
    Kadry Bi C dobrze sobie radziły gdy nie było nad nimi pieczy dyrektora koordynatora. Kryzys zaczał się z chwila utworzenia tego stanowiska.

    Szuka się kozłów ofiarnych wśród trenerów? A juz zapomniano kto rekomendował Żidka?
    Poparcie dął mu sam Horngacher, trener który zna się na tym fachu. Powtórzę, zapasc zaplecza to wina systemu a nei trenerów. W tym systemie trenerzy maja niewiele do powiedzenia.

  • Aaabbbb profesor
    @Tim @dervish

    No właśnie... ciekawe kto na to wpadł ;)

  • David77 stały bywalec
    @dervish

    W PK kwota może zmniejszyc się nawet do 3 zawodników..

  • Xander1 profesor

    To co się dzieje w kadrze B to jakaś porażka.
    Stękała i Biegun zostali wyrzuceni, a Kłusek sam zrezygnował. O Bartku nic nie wiedziałem.
    Teraz chcą ich przywrócić, ale na razie tylko Stękała wyraził chęć.
    Tak w ogóle to kto jest w tym momencie w kadrze B, bo już zaczynam się gubić. Murańka, Zniszczoł, Ziobro, Kantyka i chyba także Miętus i Biela. Ale po ttych wszystkich zamieszaniach to już sam nie wiem.

    Ja nie mogę uwierzyć co tam się dzieje. Jak tak dalej pójdzie to całkowicie zniszczymy wielu utalentowanych skoczków. Aż nie chce myśleć co to będzie jak ktoś z naszej kadry A zakończy karierę. Nie będzie żadnego zmiennika.

  • dervish profesor
    @Tim @Tim

    Najpierw wyrzucalili teraz przywracają. Ani słowa o tym kto wpadł na pomysł wyrzucenia akurat tych zawodników i pozostawienia innych i kto podjął ostateczną decyzję.

  • Matthias88 doświadczony
    Wiatr

    Jakieś wieści o wietrze? Podobno miał się nasilić w niedzielę.

  • Xander1 profesor

    Początek sezonu dla Polaków bardzo udany. Drugie miejsce jest bardzo dobre i nie ma powodów do narzekań. Może trochę szkoda że nie wystawiono Huli zamiast Żyły. Ale co tam trzeba się cieszyć z tego drugiego miejsca. Mnie trochę śmieszy to narzekanie co niektórych że tylko drugie miejsce. Kiedyś z takiego początku sezonu byśmy skakali w górę ze szcześcia.
    Zaskoczyli mnie trochę Niemcy, bo według mnie to oni byli pewniakami do zwycięstwa. Ale widzimy że zawody rządzą sie swoimi zasadami.
    Największe zaskoczenie to Kobayashi. Widać że utrzymał formę z lata i dziś będzie groźny w rywalizacji indywidualnej.

  • edko bywalec
    ankieta

    https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc2JVbqp3tvmCusTmaO2mg3U_4PA1rsDTC_93IcU4FZ7HzLow/viewform

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    No i co?

    Błąd systemowy, a z Mateji i teraz Żidka robi się kozła ofiarnego.
    Moja propozycja jest taka - skoro jest wsparcie finansowe, to zrobić nową kadrę w składzie:
    A). Stefan Horngacher, Grzegorz Sobczyk, Zbigniew Klimowski
    Junior). Maciej Maciusiak, Radek Żidek, Wojciech Topór
    B). Piotr Fijas, Robert Mateja
    C). Nowy, Nowy
    W kadrach A, B, C musimy odejść od pojęcia ważność kadry. To powinny być grupy szkoleniowe, a nie wyglądać tak, że ci lepsi ci gorsi, ze względów motywacyjnych.
    W nowej kadrze C warto by było rozważyć trenerów klubowych, bądź sprowadzić Grzegorza Miętusa.
    Ale to jest luźna propozycja, luźny pomysł. Zaraz bowiem znajdzie się osoba która powie, że się nie znam, a odzywam. Zmiany po sezonie olimpijskim.

  • GOTS weteran
    @Tim @dervish

    Czemu Ty zakładasz, że Małysz chce zaszkodzić kadrze B skoczków ? Kompletnie nierozumiem Twojego toku myślenia, mam nadzieję, że nie mam do czynienia z wyznawcą spiskowych teorii, inaczej dalsza dyskusja nie ma sensu.
    Małysz sam był zawodnikiem, i wydaje mi się, że widzi, że kadra B potrzebuje mocnego wstrząsu, takiego po którym będzie jasno powiedziane TAK, NIE. Kto zostaje, komu chce się trenować, kto pragie być dalej skoczkiem. Przecież pod koniec powiedział: " W tym momencie ważniejsze od treningu jest odbudowanie samej atmosfery". Trzeba zacząć budować wszystko od nowa i skupić się nie na kwotach, tylko żeby znowu pojawiła się chęć, motywacja do treningu do wyrzeczeń. Dlatego pewnie będą aktualizowane co zawody grupy które mają skakać w zawodach. Cały czas miej się na baczności, nie odpuszczaj i bądź skrupulatny, wtedy startujesz !

  • Aaabbbb profesor
    @Tim @dervish

    Mówiłem, żeby kupić popcorn :)).

    Powiem więcej - dalej będzie się działo ;).

    W PZN ścierają się dwie wizje, również personalne. Jest szansa, że dojdzie do jeszcze jednego ruchu, wg mnie z korzyścią (przede wszystkim) dla kadry B. Ale zobaczymy.

  • dervish profesor
    @Tim @Tim

    Małysz zaczyna budować atmosferę? A co robił przez dwa lata? Psuł?
    Dewizą Horngachera jest stabilizacja (czasami przesadna bo jednak po periodzie powinien rozliczać ) składu tak żeby skoczek czuł się pewnie i nie stresował przy każdym skoku, że ewentualny błąd będzie go kosztował miejsce w kadrze.

    Małysz wpadł na pomysł dokładnie odwrotny, zamiast rozliczać skoczków z periodu będzie ich rozliczał po każdym starcie, a w zasadzie po każdym treningu.
    To może w krótkim czasie doprowadzić do zmniejszenia kwoty startowej w PK do minimum czyli do 4.
    Jak widać trenerzy w niższych kadrach niewiele maja do powiedzenia. Tam rządzi i dzieli pan dyrektor. Trenerzy sa od wykonywania poleceń. Nawet selekcji nie mogą dokonywać samodzielnie bo to "góra" decyduje kogo maja mieć albo nie mieć w kadrach.
    Skutki tych rządów są widoczne: pogłębiająca się zapaść naszego zaplecza. Dziwny zbieg okoliczności? Kryzys na zapleczu zbiegł się z początkiem rządów Małysza.

  • Tim doświadczony

    Pokłosie podjętych decyzji.

    "- Chcemy przywrócić do szkolenia centralnego Krzysztofa Bieguna, Andrzeja Stękałę i Bartłomieja Kłuska."

    http://www.przegladsportowy.pl/sporty-zimowe/skoki-narciarskie,andrzej-stekala-wraca-do-treningow-skokow-narciarskich,artykul,829669,1,300.html

  • Tim doświadczony

    Kolejna ważna informacja...

    "- Do startu w zawodach będą typowani najlepsi zawodnicy. Nie będziemy już patrzeć na to, kto ma walczyć o kwotę. Przed każdymi zawodami będziemy chcieli przeprowadzać kwalifikacje, które wyłonią nam najlepszych skoczków do startów w Pucharze Kontynentalnym i FIS Cupie. Ci z kolei, którzy będą zostawać w kraju, muszą mieć pełną opiekę. Chcemy w ten sposób uaktywnić zawodników. Mamy teraz takie możliwości, by wesprzeć skoczków finansowo. To ma być dla nich motywacja. W tym momencie ważniejsze od treningu jest odbudowanie samej atmosfery - dodał." - Małysz

    link poniżej

  • Tim doświadczony

    Z tego artykułu można się dowiedzieć ciekawych rzeczy:
    -los trenera Zidka wisiał na włosku
    -sztab szkoleniowy jest współwinny za "rozszczelnienie w kadrze"
    -Zidek " to bardzo fajny trener, ale nie potrafi tupnąć nogą, a na to liczyliśmy"
    -Małysz i Tajner byli przeciwni wyrzuceniu Zidka, tylko dlatego, że jesteśmy już w trakcie sezonu zimowego
    -Maciusiak został oddelegowany do pracy z juniorami, bo " ma bardzo duże zaufanie trenera Stefana Horngachera. Dlatego "posadził" go w juniorach, bo tam trzeba było wykonać kawał roboty. Maciek zrobił już bardzo wiele w tej kadrze."

    link poniżej...

  • Tim doświadczony
    kto jest szefem w kadrze B

    No to niektórzy będą zachwyceni... :P

    "Po ubiegłym sezonie na Roberta Mateję, trenera kadry B, spłynęła fala krytyki. Zaplecze kadry nie wypełniało założonych celów w Pucharze Kontynentalnym. Polski Związek Narciarskich postanowił dokonać zmiany trenera. Nowym szkoleniowcem został wówczas Czech Radek Żidek. To też nie przyniosło poprawy sytuacji. Po pół roku pracy Czecha postanowiono, że koordynatorem kadry B i kadry juniorskiej zostanie trener Maciej Maciusiak."

    http://www.przegladsportowy.pl/sporty-zimowe/skoki-narciarskie,robert-mateja-trener-kadry-b-skoczkow-narciarskich-krytykowany,artykul,829664,1,300.html

    Ciekaw jestem kto teraz jest szefem w kadrze B. :P Zidek czy Maciusiak. :P

  • gosposia weteran
    no i dobrze...

    Dobrze, że nie zaczynamy z wysokiego c.
    Widać, kto będzie rządził przynajmniej do świąt. To może być miesiąc Krafta, tak jak swego czasu, na początek sezonu, mieliśmy miesiące Ahonena czy Morgensterna. Bardzo mocny jest starszy z japońskich braci. Norwegowie to raczej znów coś mają w portkach niż tacy świetni. Wyjątkowo dobry Freitag, silni Welliner i Eisenbichler.
    Nasi spoko. Górna strefa stanów średnich. Liczę, że Hula potwierdzi dziś, że należał mu się start w drużynie. Murańka na miesiąc do PK, Ziobro do pracy. Odwalili taką lipę, że strach się bać. W końcu zaczęła się zima. Tak to mogli skakać jak mieli po 16 lat. Zniszczoł zresztą to samo.

  • Nasir stały bywalec

    Mialem te mysli w glowie juz od kilku sezonow, ale teraz musze to napisac; dla mnie skoki narciarskie juz nie mają tego czegos co mialy kiedys. Zawsze najbardziej lubilem ogladac sylwetki w locie, ale zmiany sprzetowe sprawily, ze dzisiaj skoczek w locie to widok tak nudny, ze wlasciwie nie ma czego ogladac. Kiedys wygladalo to bardziej efektownie, widac bylo walke w powietrzu, z racji innych wiazan skoczek nie mial takiego panowania nad nartami jak ma dzisiaj. Poszczególnych skoczków ze światowej czołówki mogłem bez problemu rozpoznać po tym jak są ułożeni w locie, każdy miał swój styl, który było doskonale widać - skoki wyglądaly wtedy strasznie efektownie. A jednoczesnie ciekawe zawsze było, że istnieje tyle różnych sposobów aby polecieć daleko. Np. Spaeth zawsze był bardzo pasywny w locie, a jednak oddawał dalekie skoki. Herr, który zawsze jedną nartę miał skierowaną bardziej do środka, po wyjściu z progu rozkładał bardzo późno narty, aż można było dostrzec przez chwilę styl klasyczny w jego locie. itd. Dzisiaj widzę tylko, że jest skoczek w locie i to tyle, ani to ciekawe, ani efektowne, a same nazwiska skoczków też jakoś nie elektryzują. Tak się złożyło, że w obecnej stawce bardzo mało jest skoczków, którzy na chwilę obecną w historii skoków są wielkimi. Za to w poprzedniej erze było ich aż nadto. Schmitt, Hannawald, Malysz, Ahonen, Goldberger, Ammann, Funaki, Hautamaeki, WIdholzl, nawet choćby Peterka itd. W złą stronę to poszło.

  • sportowiec2010 początkujący
    Eurosport

    Ktoś potrafi mi logicznie wytłumaczyć jakie zabiegi stosuje Eurosport, że na żywo komentują Błachut i Rudziński a w powtórkach Pajda i Ulbrych? To kwestia tego tzw. "polskiego okna"?

  • Aaabbbb profesor
    @kasztelan @kasztelan

    Dlaczego umniejszył? Przecież Kraft zająłby indywidualnie drugie miejsce... tak przynajmniej wynika z tabelki w artykule (nie weryfikowałem). Skacze świetnie stylowo i daleko.

  • Aaabbbb profesor

    Jakich to miłych czasów dożyłem, że DRUGIE miejsce nazywamy: spokojnym wejściem w sezon :).

    Lubię to.

    Teraz trzymam kciuki maksymalnie mocno za Dawida i Stefana.

    Liczę również na porządek w kadrze B, która na razie jest jak Nessie. Niby jest, ale nie widać.

  • HAZARD weteran
    @Szymon_N @camdene

    I właśnie przede wszystkim systemu i bazy możemy im pozazdrościć, coś wspaniałego jak to u nich wygląda, najlepsze jest to, że kolejne roczniki również wypuszczą niewiarygodne perełki, już kilka nazwisk pokazało się na zawodach juniorskich ze znakomitej strony, wybór będą mieć ogromny. Wiesz co dokładniej dzieje się z Cene? Szkoda mi jego kariery i decyzji...

  • HAZARD weteran
    @Szymon_N @kibicsportu

    Kwestia szkolenia, pieniędzy, trenerów, obiektów... U nas fajnie się pompuje balonik i pudruje syfa (Kurzajewskiego chyba nikt nigdy nie przebije), w wielu innych krajach jednak więcej się robi niż mówi. A styl w locie każdego młodego Słoweńca to ogólnie wielka przyjemność dla oka. :)

  • kasztelan doświadczony

    Dzisiejszy dzień nieco umniejszył formie Krafta, jak najbardziej jest jutro do pokonania. Tym bardziej, że jutro zapowiada się spora loteria. Jeżeli będzie jedna seria, to jestem prawie pewny że wygra ktoś inny. Przy dwóch seriach może być różnie. Niemniej zapowiada się interesująco. Największą szansę mają zawodnicy z początku/środku listy i tu upatruję szans Kobayashiego (kandydat do podium i w normalnych warunkach), Forfanga, Hubera. Myślałem, że pokaże coś Zajc, ale widzę że najprędzej to zaistnieje po zmianie trenera ;P

  • Lluc1993 bywalec
    Skandaliczne sędziowanie Polaka

    Wiadome, że na skoczniach sędzia z danego kraju sędziuje po gospodarsku i te 0.5 punkta zawsze dorzuci do noty. A ten nasz nie dość, że nie dorzucał, to jeszcze zawsze naszych najniżej ze wszystkich oceniał. Wystarczyło raz uczciwie skok ocenić i spokojnie bylibyśmy samodzielnie na drugim miejscu.

    Stoch w pierwszym skoku 18.5, trzy razy 18, od Polaka 17.5. W drugim skoku 19, cztery razy 18.5.
    Kubacki trzy razy 18.5, dwa razy 18 (w tym od Polaka), w drugim skoku cztery razy 18, raz 17.5 od Polaka.
    Żyła w pierwszym skoku, raz 18.5, dwa razy 18, dwa razy 17.5 od Polaka i Niemca.
    Kot cztery razy 18.5, raz 18 od Polaka.

  • kibicsportu profesor
    @Szymon_N @HAZARD

    A popatrzmy na naszych juniorów Wąska i Czyża którzy są w takim samym wieku co Domen Prevc, albo rok starsi od Zajca, a skaczą dużo słabiej, gorzej stylowo itp..

  • camdene profesor
    @Szymon_N @HAZARD

    przewaga Słoweńców na przyszłość właśnie polega na posiadaniu tych skoczków i masowej fabryce nowych. To właśnie ci zawodnicy z Peterem na czele będą stanowić siłę tej nacji w najbliższych latach bo Kranjec będzie pakował walizki po Igrzyskach,Tepes nie będzie ciągnął tej kariery w nieskończoność gdy sukcesy się nie pojawiają i przestanie mieścić się w składzie. Inne nacje mogą pomarzyć o takich zawodnikach i zakładam,że nie ma trenera który by im tego nie zazdrościł.

    Brakuje im tylko nowego trenera, który przede wszystkim będzie młody,dostosowany do tych zawodników i będzie z nimi mocno pracował nad stabilnością. Ci chłopcy mają też kolejnego ogromnego farta-gdy w najbliższych latach trafią do głównej kadry narodowej będą mieli okazję trenować z mistrzem, dojrzewać z mistrzem by kiedyś móc go zastąpić. Peter już jest dla nich mityczny bo jest najlepszym zawodnikiem w historii tego kraju. Żadna z innych reprezentacji młodzieżówek nie będzie mieć takiej szansy bo będą mijać się z mistrzami. To jest ogromna wartość dodana. Ja wierzę,że ich najlepsze czasy zaczną się wraz z tym gdy przyjdzie nowa krew i poukłada politykę selekcjonerską na dobre oraz nie będzie posiadać talentu do psucia skoczków-bo system szkoleniowy w klubach i baza jest kompletna. Dość powiedzieć,że mają przesyt małych skoczków i praktycznie nie przyjmują już nowych do klubów-wraz z sezonem 15/16 do klubów zapisało się 300 dzieci..

  • Kocurello1 doświadczony
    @Szymon_N @HAZARD

    Nie daj nam Boże, aby tak się stało, ale raczej jak odpalą to nie wszyscy na raz

  • HAZARD weteran
    @Szymon_N @camdene

    Wyobrażasz sobie, że Domen, Cene, Lanisek, Zajc, Bartol, Pavlovcic i Osterc byliby teraz (albo w dowolnym momencie tego sezonu) w szczycie formy i to oni stanowiliby cały słoweński skład? :D Nieprawdopodobna średnia wieku i skala potencjału tych talencików, jakby wszyscy odpalili to zdominowaliby skoki na wiele lat.

  • Joannna stały bywalec
    @skajler @skajler

    słucham? jedynego, czego nie jestem w stanie zrozumieć, to twojego komentarza...

  • skajler doświadczony
    @joanna

    i co w tym dziwnego? z roku na rok wszystko idzie do przodu, zawodnicy są lepsi, ale co tam bede tlumaczyl to komuś kto nie jest w stanie tego zrozumiec

  • kibicsportu profesor
    @kibicsportu @papa_s

    Ale na pewno jutro będą problemy z wiatrem. Czuje to. Konkurs sie pewnie odbędzie, ale będzie mniej sprawiedliwie.

  • Szymon_N bywalec
    @Joannna

    No cóż: https://www.youtube.com/watch?v=R3og5973e0Q

    :)

  • Kocurello1 doświadczony
    @erytrocyt_ka @kibicsportu

    Jeżeli Kamil mówił, że jego narty źle funkcjonowały na rozbiegu to albo Kamil popełnia błędy, albo Skrobot źle narty przygotował

  • Joannna stały bywalec
    @camdene

    Od siebie dodam, że Janus w jednym z wywiadów przed sezonem powiedział, że nie miał jeszcze w historii tak dobrej i tak znakomicie przygotowanej kadry :)

  • camdene profesor
    @Szymon_N @Szymon_N

    Powiem tak. Kibice z tamtego kraju wierzą w młodych i wierzą przede wszystkim w Prevca. To co ich cieszyło to fakt, że Janus dał wreszcie szansę młodym ale oczywiście drwią z tego ,że zawodnicy od trenera juniorów Bertoncelja spisują się dużo lepiej niż od Janusa i chcą jego odejścia. Nawet Goldstrom podobno zastanawiał się czemu on dalej ich trenuje. Po igrzyskach już prawdopodobnie się z nim pożegnają a myślę, że na krajowym podwórku mają tylu wartościowych szkoleniowców że bez problemu znajdą zastępstwo.

    Ogólnie co do Petera-ludzie twierdzą,że jest on w sumie pozostawiony sam sobie i sam musi dochodzić do formy w obliczu tego co oferują mu jego trenerzy. Ja widzę już innego Prevca niż w ubiegłym roku. Prevca który chce spokojnie wejść w sezon,bez żadnych oczekiwań na początku-zresztą sam to podkreślał,mocniejszego mentalnie i świadomego, że formę trzeba przygotować na zawody w pewnym miasteczku w Azji Wschodniej bo inny medal niż złoto już go nie usatysfakcjonuje. To jest wielki,klasowy zawodnik który układa się na nowo.Zdąży na pewno zrobić to do stycznia/lutego.Najbliższe tygodnie będą nam pokazywać w jakim tempie to się będzie stawać-teraz nie jestem w stanie nic na ten temat powiedzieć prócz tego,że nie będzie się oglądał na innych gdy osiągnie formę,której wszyscy od niego oczekują.

    Domen ma wrócić już za tydzień lub dwa do składu. Goran go zostawił bo potrzebuje skoczka w pełnej formie a nie"w miarę dobrze skaczącego"-on takich już ma. Domen w formie,głodny skoków jest zdolny zrobić wszystko-każdy o tym wie. Chciałoby się zobaczyć Słoweńców,którzy skaczą tak jak potrafią bo mogliby wtedy zdominować rywalizację. Mam nadzieje,że Trener Janus,na koniec swojej przygody z trenowaniem kadry narodowej będzie podejmował dobre decyzje selekcjonerskie.

  • papa_s weteran
    @kibicsportu @kibicsportu

    Wiaterek musi się jeszcze przecisnąć pod skocznię a prognoza jest dla miejsca przed pagórkami. Prawda jest taka, że wszystkim będzie wiało w plecy (wiatr z południa) czyli dalekiego latania nie będzie:(

  • Złoty Orzeł profesor
    @kibicsportu @PudelkoZapalek

    Ukradli paprykę Żyle

  • Szymon_N bywalec

    Występ Polaków udany, 6 skoków na 8 dobrych bądź bardzo dobrych, Żyła grubo zepsuł swój drugi skok, a Stoch pierwszy, ale zaprawił to w drugim. Kubacki i Kot trzymali wysoki poziom w obu seriach. Zwycięstwo nie było totalnie poza zasięgiem, ale trzeba było być niemal bezbłędnym i mieć trochę szczęścia. No i wynik końcowy - 2 miejsce - bardzo sympatyczny. :)

    Sprawdziły się moje przewidywania (których co prawda tutaj nie zawarłem, ale uwierzcie mi na słowo! :) ) o tym, że bardzo mocni będą Norwegowie. Tande skakał rewelacyjnie w obu skokach, Forfang petardę odpalił w drugim, solidnie Fannemel i Johansson. Niespodzianką po treningach i kwalach jest to co zrobił ten pierwszy, ale widocznie wczoraj się wdrażał. Owszem, z pierwszych zawodów daleko idących wniosków wyciągać nie można, ale wydaje mi się, że w przeciągu całego sezonu będzie to niesamowicie silna ekipa zważywszy też na to, jak dobrego ma trenera. Austriacy na swoim poziomie, Hayboeck lepiej niż wczoraj, szokujące jest to co robi Huber. Niemcy w porównaniu do dnia wczorajszego dzisiaj wypadli co najmniej dwa razy gorzej. Na plus na pewno Japonia, J. Kobayashi w stosunku do lata skacze jeszcze lepiej, jutro to mocny kandydat do walki o podium. Poziom dołu tabeli (tj. od Szwajcarii w dół) jest aktualnie baaardzo słaby).

    No i osobny akapit dla Słoweńców, bo to co oni wyczyniają do tej pory w Wiśle określiłbym mianem kompromitacji. Wczoraj trójka odpadła w kwalach, dzisiaj przegrali z Japonią i zajęli 6 pozycję po ośmiu bardzo bezbarwnych i kiepskich skokach, w obliczu gigantycznego potencjału jaki drzemie w skoczkach z tego kraju takie wyniki to żart. Co najlepsze - trójka tych, którzy wczoraj odpadli to są podopieczni Janusa. Kolejni niego podopieczni to Semenic, który nieco odczekał i skompromitował się nie wczoraj, a dzisiaj oraz Prevc, który jak na siebie skacze ciągle kiepsko. @camdene - Ty się dobrze orientujesz w tamtejszym środowisku, a ja jestem ciekaw co się tam teraz dzieje - jakie tam panują nastroje po otwarciu sezonu, głównie wśród kibiców ?

  • kibicsportu profesor
    @camdene @camdene

    Absolutnie się z tobą zgadzam.

  • camdene profesor
    Moja opinia odnośnie tego sezonu:

    Po tych dwóch dniach nie wyciągajmy zbyt pochopnych opinii co do formy zawodników. To są tylko 2 dni,zostało ich jeszcze mnóstwo...Mamy niesamowicie długi,niesamowicie wyczerpujący sezon.

    Nie ma co się przejmować, że ktoś teraz nie spełnia naszych oczekiwań co do najwyższych lokat. Polacy skaczą tak jak skakać powinni w tym momencie-są w szerokiej czołówce. Nie chodzi o to by wejść od razu szturmem do rywalizacji bo to pociągnąć potrafią tylko pojedyncze jednostki. Na dowód powiem, że z obecnie skaczących tutaj kosmiczny poziom przez cały sezon potrafili utrzymać tylko Ahonen,Amman i Prevc. 3 skoczków. Nie twierdzę, że wśród innych zawodników startujących dziś nie ma takiej osoby-ale by wytrzymać ten sezon na gazie trzeba mieć już ogromne doświadczenie i wiedzieć ile energii wymaga każda z wielkich imprez jakie są przed nimi. Doświadczenie w tym sezonie jest kluczowe i kluczowym jest by dobrze rozłożyć energię na wszystkie zawody.

    Koniec grudnia to będzie czas kiedy będzie już wiadomo co zaoferują nam najjaśniejsze postaci tego sezonu. Ważne jest by wtedy być w formie, która pozwoli realnie myśleć o czołówce TCSu bo sukcesy w tym okresie będą dalej napędzać skoczka i podwyższać znacznie jego pewność siebie co w nawale imprez docelowych jest niezwykle ważne.

    Teraz w listopadzie,jak i na początku grudnia ważne jest by skakać po prostu dobrze,kręcić się przy 10tce(czy to z jednej czy drugiej strony) i żyć swoim życiem,nie popełniać rażących błędów,eliminować inne drobne błędy i oskakiwać się na śniegu. Skoczek celujący w największe suckesy nie może się wyżyłować już teraz bo to nie na to czas. Z dobrą formą od połowy sezonu sukcesy przyjdą same a listę potencjalnych aktorów do pierwszoplanowych ról na Igrzyskach i lotach znacie wy i znam ja,nie będę więc jej tu przytaczać. Powiem tyle-nie przeszkadzajcie Kraftowi,Tande czy Forfangowi skakać już świetnie-niech skaczą ;) To jak pieniądze na lokacie-lepiej przeczekać i wziąć więcej.

  • kibicsportu profesor
    -

    Patrze tak prognozy na jutro. W nocy i rano ma sypać śnieg w Wiśle, a w porze rozgrywania konkursu ma wiać 4 m/s nawet w porywach do 12 m/s. Jutro możemy być świadkami loterii, albo czegoś podobnego co w Klingenthal w 2013 roku. Może trochę przesadzam, ale ten wiatr w porywach ma być 2x mocniejszy niż dzisiaj.
    http://m.meteo.pl/wisla/60

  • SebaSzczesny profesor

    Ty Jabłoński idź lepiej reklamować te tableki do pochwowe albo te na gazy... I sie nie pokazuj wiecej

  • SebaSzczesny profesor
    @ZXCVBNM_9999 @zxcvbnm_9999

    Po co mu te mśwl ? Żeby to wygrac forma nie wystarczy. Trzeba miec mnóstwo szczescia,, Tym bardziej żeby miał szanse to wygrać to chyba by musial miec forme życia

  • Qrls weteran
    Ładnie

    Ogladam skoki kupe lat i poprzednie duże imprezy potwierdzaja że prawie zawsze dominatorzy poczatku sezonu na imprezie docelowej maja spadek formy. Niche chlopaki kreca sie w okolicach top10-15 z narastajaca powoli forma by ta najlepsza byla w drugiej polowie sezonu. Ten sezon jest trudniejszy dla zawodnikow topowych przez zmiany w kwalifikacjach przez co jeszczebardziej uwazam ze nie ma mozliwosci dominowania przez caly sezon, byle za mocno nie odstawac a z forma trafic na druga polwe sezonu. Kraft jak tak bedzie szalal na poczatku w koncu przygasnie to mlody skoczek nie wytrzyma tak calego sezonu. Pozdrawiam ;)

  • mc150193 weteran
    @ZXCVBNM_9999 @sieko

    A dlaczego nie może!? Kamil z roku na rok robi postępy w lotach. Tym bardziej, że jak jest w formie to wtedy można wygrać i MŚwL, a tylko tego Kamilowi brakuje. Ja naprawdę wolę powtórzenia wyczynu Nykaenena niż przebicia wyczynu Ammanna na IO. Tym bardziej, że Kamil ma ważną rzecz do udowodnienia - musi wymazać ostatnie MŚwL które były w jego wykonaniu sabotażem - nie kompromitacją. Kasai będzie szaleć? Tak ale musi mieć wiatr pod narty - to co dzisiaj zobaczyliśmy w 2 serii jest tylko potwierdzeniem. Kraft? Jeżeli zacznie za mocno sezon to nie ma szans by się w lotach liczył - pomimo tego, że jest medalistą ostatnich MŚwL. Ja bardziej liczę na Wellingera. On powinien być groźny - nie dość, że skacze u siebie, to jeszcze on jest rekordzistą tego mamuta, a styl jaki on prezentuje, pasuje do niemieckiego mamuta. Co do Norwegów to tylko wąsacz Johansson ma szanse wygrać loty. Fannemel nie ma takiej formy jaką miał 2 lata temu, kiedy bił rekord świata. Forfang musi mieć wiatr pod narty, bo inaczej się nie liczy, a Stjernen ma jak na razie kompleks Neumayera.

  • kkkk doświadczony
    Ocena najlepszych dziś zespołów (poza Polską)

    Norwegia - spodziewałem się dobrych i porządnych skoków czyli 3 miejsca. Dzisiaj pokazali że cała kadra A jest w formie, a Norwegia to od lat potęga. Tande rewelacyjnie, w kwali chciał zaskoczyć rywali. Forfang bardzo dobrze, szczególnie w drugim skoku. Johansson lekko osłabł od lata, ale cały czas bardzo dobrze. Fannemel po fatalnym lecie zapowiada się świetna zima, dziś dobre skoki. Zasłużone zwycięstwo.
    Austria - dziś trochę lepiej niż się spodziewałem. Po czarnych scenariuszach na sezon pokazali, że są potęgą i zawsze mogą coś wyczarować. Stefan Kraft skacze wyśmienicie. Tak jak myślałem w lato trochę odpoczął i na początek sezonu skacze rewelacyjnie. Pytanie tylko, czy utrzyma formę do IO. Hayboeck po słabiutkim lecie i kontuzji skacze znowu bardzo dobrze. Czyżby kontuzja go odrodziła? Wydaje mi się że pozostanie on w TOP10 PŚ, albo chociaż w TOP20. Huber, który jest w idealnym wieku na skoczka, jak dotąd był fatalnym juniorem, skakał w głownie w PK, zaczął fatalnie lato, potem dobra końcówka z wywalczeniem limitu, ale huśtawką formy. Tutaj skacze świetnie choć dziś słabiej. Aigner po świetnej zeszłej zimie dołączył do kadry A i miał lato średnie, ale tu się ogarnął i wrócił do dawnej formy.
    Niemcy - dzisiaj zawiedli. Wellinger utrzymuje kapitalną dyspozycje, nawet przy kontuzji w lato. Moim zdaniem to faworyt do wygrania tego sezonu. Chociaż dziś lekko zawiódł, zważywszy na to, że bardzo lubi tę skocznię. Leyhe po świetnym lecie i dobrych wczorajszych skokach dzisiaj dosyć przeciętnie. Mimo wszystko uważam, że będzie to jego najlepszy sezon. Freitag zaskakująco dobrze. Dzisiaj dobrze. Czyżby specjalnie przygotowywał się do IO? Eisenbichler cały czas skacze nieźle, ale jego niepokorność w lato i na początku sezonu bardzo daje o sobie znać.
    Słowenia - poniekąd dzisiaj zawiedli. Peter Pero Prevc na razie skacze dobrze, tutaj też skoki w porządku. Lecz zobaczymy czy psychicznie wytrzyma. Zajc jak na juniora bardzo dobrze. Bartol również nieźle. Semenic po równym lecie i niezlych kwali i treningach dzisiaj mocno przeciętnie.
    Japonia - zdecydowanie na plus. Szczególnie dobrze bracia Kobayashi. Junshiro utrzymał formę z lata i skacze bardzo dobrze. Gdyby to był indywidualny konkurs to byłby na podium. Ryoyu trochę słabiej, lecz też przyzwoicie. Noriaki bardzo dobrze, chyba w tym sezonie lepiej przygotowany niż rok temu.

  • sheef profesor
    Okiem Kibica - Polacy w Wiśle (druż.) oraz kilka słów o Jandzie

    Całkiem fajny start sezonu dla naszych skoczków, ja osobiście jestem zadowolony, mimo że nie udało się wygrać (swoją drogą Norwegowie byli dzisiaj nie do ugryzienia). To było właśnie spokojne wejście w sezon, liczę że z czasem chłopaki będą się rozkręcać.

    Jeszcze kilka słów o Jakubie Jandzie - wielka szkoda, że nie udał mu się ten ostatni skok w karierze, ale i tak należą mu się ogromne brawa za jego duże osiągnięcia. W mojej pamięci zawsze pozostanie ta zażarta walka z Ahonenem w sezonie 2005/2006. Wielkie gratulacje dla Kuby z okazji sukcesu wyborczego i powodzenia w politycznej karierze.

  • Uchel stały bywalec
    Kukła Hilde'go

    Norwegowie testowali kombinezony w tunelu aerodynamicznym na kukle Hildego wykonanej na drukarce 3d.
    Zapowiadali, że będą mieli najlepsze stroje i coś w tym jest. Po wczorajszych kwali dziś osiągneli Himalaje formy. Ciekawe czy zmienili kombinezony ? Nie wierzę by bez przewagi w sprzęcie tak zdominowali resztę drużyn.

  • kibicsportu profesor
    @erytrocyt_ka @Kocurello1

    Wczoraj tego nie było, ale coś Kamil mówił, że to brało się z najazdu, bo jego narty podczas rozbiegu zderzały się z bandą i potem była też słabsza prędkośc. Zobaczymy jutro :

  • erytrocyt_ka profesor
    @Kocurello1

    Hmmm no na razie w treningach, kwalifikacjach i w próbnej też kręci się mniej więcej w okolicy TOP5, TOP10, wszystko zweryfikuje jutrzejszy konkurs indywidualny. Ja bym póki co była spokojna ;)

  • Kocurello1 doświadczony
    @erytrocyt_ka @kibicsportu

    No nie wiem. Nie podoba mi się to, że po wyjściu z progu przechyla go na prawą stronę. Ewidentnie odbija się mocniej z jednej nogi. To było widać zwłaszcza w tym drugim skoku gdzie narty nie leciały równolegle obok siebie tylko jedna była nad drugą (lewa nad prawą).
    Zresztą muszę się przyjrzeć tej próbie jeszcze raz, ale wydaje mi się, że to jest gł. błąd popełniany przez Kamila.

  • sieko bywalec
    @ZXCVBNM_9999 @zxcvbnm_9999

    Nie no, wy na serio z tymi lotami dla Kamila? Stoch to świetny skoczek, ale według mnie nie ma szans żeby wygrał MŚwL, zawsze pojawi się jakiś Norweg, Kraft czy nawet Kasai, którzy będą latać jak szaleni bez względu na warunki. W lotach 4 skoki muszą być na mega wysokim poziomie, nie ma bata żeby Stochu 4 razy latał z rzędu koło 230m lub powyżej. Prędzej znowu zdobędzie 2 złota na IO indywidualnie plus minimum pudło w drużynówce IO niż wygra MŚwL :)

  • kibicsportu profesor
    @erytrocyt_ka @Kocurello1

    Według mnie w tym sezonie lepiej skacze od początku niż w tamtym.

  • Kocurello1 doświadczony
    @erytrocyt_ka @erytrocyt_ka

    Nie powiedziałbym. W poprzednim sezonie Kamil na starcie wyglądał o wiele lepiej. Gdyby nie ten upadek w Ruce to tam też kręcił by się w okolicach TOP 10/TOP5 bo na to wskazywały treningi. Tydzień później Kamil był już w bardzo dobrej formie indywidualnie byłby 2 podczas drużynówki a w indywidualnym zajął 4 taka sama sytuacja miała miejsce w Lillehammer w 1 konkursie natomiast w 2 wygrał swój 16 konkurs w karierze.

    Ten start sezonu jest podobny do tego z 2011/2012 gdzie Kamil oddawał solidne próby na starcie sezonu

  • kibicsportu profesor
    @erytrocyt_ka @erytrocyt_ka

    Jest naprawdę dobrze. Myślę, ze lepiej niz rok temu :)

  • TandeFan23 weteran
    @ZXCVBNM_9999 @zxcvbnm_9999

    Mnie sie marzy Maciek w Planicy z Krysztalowa Kula. ;) Ale to chyba tylko zostanie w sferze marzen.

  • Major_Kuprich profesor
    Suma szczęścia do wiatru

    1. Japonia 17 pkt
    2. Słowenia 25.2 pkt
    3. Rosja 27.8 pkt
    4. Norwegia 30.5
    4. Austria 30.5
    6. Niemcy 32.9
    7. Polska 34.6
    8. Szwajcaria 41.1

  • erytrocyt_ka profesor
    @kibicsportu

    Przed chwilą słyszałam, jak w wywiadzie dla Eurosportu Kamil powiedział też, że ten próbny skok był najlepszy, a potem nie będzie ukrywał, wdarło się trochę nerwów i adrenaliny, stąd pozycja najazdowa i odbicie nie były już takie luźne i płynne, ale ogólnie trzymał się wyznaczonego planu i było ok.
    I zgadzam się, że jak na tę część sezonu Kamil skacze dobrze, chyba nawet lepiej niż w poprzednich sezonach, gdzie miewał momentami dość spore problemy, a teraz wydaje się dość ustabilizowany na dość dobrym poziomie, także mam nadzieję, że Stoch i tak odpali w najważniejszych momentach sezonu. ;)

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @ZXCVBNM_9999 @zxcvbnm_9999

    innego *polskiego skoczka

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    O to chodzi by spokojnie wejść w sezon

    Po to by zostawiać konkurencję w tyle w dalszej części sezonu. Jakby nie patrzeć, 1 skok totalnie zepsuty, 3 przeciętne, a i tak 2-gie miejsce.

    Mimo wszystko, forma Kubackiego to nie jest to, co na LGP. Marzy mi się KK dla innego skocznia niż Stoch, Kamil ma na celu MŚwL. Kwestię IO narazie pominę.

  • kibicsportu profesor
    @erytrocyt_ka @erytrocyt_ka

    Na konferencji mówił Kamil , ze Horngacher powiedział, ze oddał dobre skoki. Jeszcze Kamil mówił też, ze podczas rozbiegu narty dotykaja tych band(jakoś tak powiedział) i potem słabsza prędkośc na progu itp... Zobaczymy jak będzie jutro, ale Kamil skacze dobrze jak na tą częśc sezonu. W sumie Kot i Kubacki też dobrze.

  • pawel96 profesor

    Dobre, spokojne wejście w sezon. Zasłużone zwycięstwo Norwegów. A u nas dożyliśmy czasów, gdy podium nie jest sukcesem, zaś codziennością ;)

    Przed jutrzejszym konkursem najbardziej ciekawi mnie występ Kobayashiego.

  • Malopolska doświadczony
    Udany początek sezonu!

    Najważniejsze, że od dawna nie schodzimy z podium. Brawo dla Kubackiego za utrzymanie formy z lata. Indywidualnie byłby 5. Szykuje się zacięta walka do samego końca pomiędzy naszą drużyną, Norwegami, Austriakami i Niemcami, Tak naprawdę każda drużyna może triumfować. Słowenia raczej będzie trochę odstawać. Na plus zwyżka formy Japończyków, Ciekawe czy to jednorazowy wyskok czy na dłużej? J.Kobayashi może zaskakiwać. Zresztą to dopiero początek sezonu i wielu jeszcze się wydarzy. Mam nadzieję, że dla nas w dalszym ciągu pozytywnego.

  • mc150193 weteran
    @anonim @kibicsportu

    Drugi też nie był dobry - Horngacher zrobił taką minę jakby widział że coś w tym skoku było nie tak.

  • Malopolska doświadczony
    Udany początek sezonu!

    Najważniejsze, że od dawna nie schodzimy z podium. Brawo dla Kubackiego za utrzymanie formy z lata. Indywidualnie byłby 5. Szykuje się zacięta walka do samego końca pomiędzy naszą drużyną, Norwegami, Austriakami i Niemcami, Tak naprawdę każ

  • erytrocyt_ka profesor
    @kibicsportu

    Też nie zgadzam się ze stwierdzeniem, że zepsuł oba skoki, ale zauważyłam, że Horngaher lekko się skrzywił po skoku Kamila i zwróciłam uwagę, że lecąc Kamil trochę ruszał dłońmi, a zawsze trzyma je praktycznie nieruchomo, więc może wkradł się tam jakiś błąd na progu. Dowiemy się pewnie po wywiadzie z Kamilem i trenerem.

  • bodzio7n stały bywalec

    Dobry wynik naszej drużyny gratulacje !!!

  • Krzych stały bywalec
    START

    W sumie dobry start polskiej drużyny. Fakt, że Piotr słabiej i Kamil w pierwszej serii. Dawid z kolei zrobił spory progres i stać go na czołową dziesiątkę albo nawet na 6. Jeżeli w trakcie sezonu do lepszej formy dojdzie Kamil i Piotr i trochę Maciej to będziemy jeszcze mocniejsi.

    Austriacy znów bardzo dobrze. Daniel Huber skacze nadspodziewanie dobrze a gdyby był Gregor, ponoć jest w formie to byłoby ciężko. Czy Hayboeck naprawdę miał kontuzję czy to znowu austriacy coś kręcili? Nie widać w ogóle po nim. No i ten Kraft. Czyżby miał kolejny sezon opanować? Nie chcę, żeby znowu ten sam zawodnik wygrywał, niech będzie jakaś rywalizacja a nie tylko Kraft i Kraft.

    Norwegia brawo ale przedni wiatr bardzo pomógł w drugiej serii. Na ile pomógł? Widać było po Freitagu, gdzie skacząc bezpośrednio po norwegu i załapując się jeszcze na przedni wiaterek skoczył podobnie jak oni.

    Niemcy jeszcze pokażą, moim zdaniem dziś zjadły ich nerwy bo chcieli za wszelką cenę pokazać kto tu rządzi i zepsuli najwięcej prób z ekip z czołówki/

    I tak jestem dumny z naszych zawodników. To był mój subiektywny wywód i oczywiście każdy może mieć swoje rozważania ta powyższe zagadnienia.

  • kibicsportu profesor
    @anonim @mc150193

    Przecież Kamil zepsuł tylko pierwszy skok.

  • mc150193 weteran
    @anonim @mc150193

    Zapomiałem wspomnieć o Larinto, który prawdopodobnie doznał kontuzji na piątkowym treningu i właśnie zapytałem o brak Maettaeae. Bo Finowie o tym fakcie nie pomyśleli - tak jak Rosjanie, że można dokoptować zawodnika rezerwowego.

  • ann81 weteran

    Dziś w konkursie Norwegowie wskoczyli drużynowo na miejsce Niemców z wczoraj. Trójka z nich (oprócz Johanssona, który, nie wiedzieć czemu, skakał jako ostatni) oddała fantastyczne skoki i zasłużenie wygrali. Choć trzeba przyznać, że wiatr dziś im dużo w tym pomógł.

    Austria spodziewanie skończyła na podium. Nieobecnego Schlierenzauera i słabo skaczącego Fettnera godnie zastąpili Huber i Aigner.

    Niespodziewanie poza podium spadli nasi zachodni sąsiedzi. Myślę, że głównie za sprawą Eisenbichlera, który w 1 serii zaliczył wpadkę, po której nie pozbierał się również w 2. Ale Leyhe też nie skakał tak dobrze, jak wczoraj.

    Słowenia mimo fajnie skaczącego młodego Zajca trochę zawiodła. Nie spisał się dziś przede wszystkim Semenic, który wczoraj oddawał całkiem niezłe skoki.

    Japończycy z braćmi Kobayashi wypadli bardzo dobrze. Może razem z Kasaim będą bronić honoru swojego kraju, choć trochę obawiam się, że w przypadku Junshiro te skoki to tylko cień letniej formy i za miesiąc nie będzie po niej śladu.

    Szkoda Czechów i zdziesiątkowanych Finów. Może jednak pozwolą Jandzie pożegnalnie skoczyć jeszcze jutro, bo trochę przykro, żeby taki zawodnik, kończył w takich okolicznościach.

  • salto_de_esqui weteran
    @Jannush @Jannush

    Jaki błąd, ludzie. Równie dobrze mógł skoczyć tyle, co Piotrek. Drugie miejsce dziś tom aż nadto, jest bardzo dobrze, lepiej niż myślałem.

  • Stalowy stały bywalec

    Dobry wynik naszej drużyny aczykolwiek jest lekki niedosyt.Ciekawe jakby to wyglądało gdyby skakał Hula zamiast Żyły może w kuusamo będzie rotacja w składzie bo beton czasami szkodzi.

  • Matthias88 doświadczony

    Bardzo dobry występ. Poza gorszym skokiem Żyły w drugiej serii, Polacy poradzili sobie ze twardym śniegiem i rywalami.

    Subiektywne oceny:
    Żyła: 3/6
    Kubacki: 5/6
    Kot: 4+/6
    Stoch: 4+/6

    Największym zaskoczeniem dla mnie okazali się Japończycy. I uważam, że J. Kobayashi ma szanse wygrać jutrzejszy konkurs. Zawiedli mnie Niemcy i Słoweńcy.

  • Krycham stały bywalec

    Jak na pierwszy raz to było super. Żyła tak sobie, szczególnie ten drugi skok słaby. Kubacki na plus podobnie jak Kot. Szkoda, że Kamil tak w I serii nie odpalił. Stawialiśmy wszyscy, że Niemcy wygrają, będą najlepsi, ale Norwegowie zaskoczyli. Niestety, Horngacher postawił na Piotrka, a nie na Stefana, ale nikt nie jest jasnowidzem, i nie wiedział co będzie.

  • dervish profesor
    @kunta @kunta

    1. Niedziela pokaże czy Stefana stać na dwa dobre skoki i czy byłby w stanie skakać na poziomie reszty naszej druzyny czyli dorzucić owe 20 pkt.

    2. Te 17 punktów to takie minimum, ostatni Norweg skoczył bezpiecznie tak aby nie ryzykować mógł sobie pozwolić na stratę do Kamila aż 11 punktów. Gdyby musiał walczyć to mógłby skoczyć dalej.

  • Luk profesor
    @kunta @kunta

    A mnie Hula się podoba już od końca 2015 roku (Lillehammer 2015 i jego skok na 98m na normalnej skoczni) ;)
    Od tego czasu nie miał większego kryzysu formy.

  • anonim
    @dervish @dervish

    Czyli już wszystko wiadomo, oszust Horngacher wystawił Żyłę by pomóc swoim. #TeorieKonspiracyjne

  • KarolAlex bywalec
    Nowy początek, nowe nadzieje

    Witam serdecznie wszystkich Januszy i ekspertów skoków narciarskich po ponad półrocznej przerwie. Stęskniłem się za skokami w zimowej odsłonie i cieszę się, że znowu karuzela ruszyła.

    Drugie miejsce na początek rywalizacji napawa optymizmem. Widać brak stabilności formy u poszczególnych zawodników, ale dotyczy to zawodników z każdą flagą obok nazwiska, więc nie ma co się tym póki co przejmować. Ostrzyłem sobie ząbki na świetny sezon Dawida Kubackiego. Początki troszkę niemrawe, ale mam szczerą nadzieję, że to nie będzie kolejna powtórka z rozrywki i Dawid utrzyma świetną formę z lata, chociaż będzie bardzo ciężko.

    Cieszą dobre skoki J. Kobayashiego, na pewno przydałaby się nowa twarz w czołówce światowych skoków, więc nie miałbym nic przeciwko jego obecności na topie, w przekroju sezonu.

    Ostatnia konkluzja - nie wiem, czy zawody w Wiśle w połowie Listopada to dobry pomysł. Zeskok był betonowy, a każde lądowanie było walką o przetrwanie w pozycji wertykalnej. Udanej zimy pełnej emocji wszystkim życzę!

  • kibicsportu profesor
    -

    Troszkę martwią te skoki Kamila. Technika jakby mu dzisiaj szwankowała.

  • Nowyskoczek5 profesor
    -

    Bardzo dobre rozpoczecie sezonu przez Polaków. Mamy podium.
    Trzymam kciuki aby jutro polski skoczek wygrał albo stanął na podium.

  • erytrocyt_ka profesor
    -

    Niby przegraliśmy z Norwegami, ale jeśli zajmujemy drugie miejsce z niebędącymi w pełni formy Żyłą i Stochem, to świadczy to o tym, że jeśli dojdą do swojej najlepszej dyspozycji, to będziemy nie do pokonania. I tak w tym sezonie najważniejszym konkursem drużynowym będzie ten na IO, więc to tam będzie najistotniejszy sprawdzian formy. ;)

  • MK92 stały bywalec

    Szkoda slabszego skoku Żyły w drugiej serii, ale nie ma co narzekać. Pierwsze koty za płoty i od razu podium ;)

  • Sigur17 doświadczony
    Polacy

    Oby tak jutro :)

  • kunta doświadczony

    Przegraliśmy z Norwegami o 17,3 pkt. Piotrek dołożył o około 20 pkt mniej , niż reszta chłopaków. Śmiem twierdzić, że Stefan byłby w stanie o te 20 więcej wyskakać, a wtedy mielibyśmy 1 miejsce, a w każdym razie na pewno samodzielne drugie. Aczkolwiek to bardzo dobry wynik biorąc pod uwagę wczorajsze treningi i kwalifikacje. Hula podoba mi się już od ubiegłej końcówki zimy, a w lecie był bardzo bardzo. Chciałbym , aby w najbliższych konkursach podtrzymał swoją dobrą formę, może nawet żeby był najlepszy, albo drugi z grona Polaków, wtedy może Trener w końcu da mu szansę wykazać się w drużynie, bo to naprawdę fajny facet i należy mu się.

  • ann81 weteran

    Naprawdę bardzo dobre wejście w sezon w wykonaniu Polaków. Nadal nie schodzą z podium w PŚ. Drugie miejsce i zostawienie w pokonanym polu świetnie skaczących wczoraj Niemców trzeba pochwalić. Norwegowie za sprawą niesamowitych skoków byli dziś nie do pokonania. Ale to przecież początek sezonu i ich zwycięstwo o niczym nie świadczy.

    Widać, że Dawid idzie w ślady Maćka i letnie wojaże całkiem udanie przekłada na zimę. Oby tak dalej. Być może wskoczy na podium indywidualnie jeszcze przed TCS.

    Maciek jak na razie solidnie. Może nie rewelacyjnie, ale to nie czas, by bić rekordy. On będzie się rozkręcał.

    Piotrek nieco słabiej. Ale być może jeszcze nie jest w optymalnej formie i skacze w kratkę. Myślę, że drużynie dał, ile mógł.

    Kamil, jak to u niego bywa, początki sezonu miewa przeciętne. Własna skocznia jednak pomaga w osiąganiu lepszych rezultatów i mimo jeszcze nie najlepszej formy dziś ostatni skok miał naprawdę bardzo dobry. W jego przypadku dopiero Titise będzie jako takim wyznacznikiem sezonu, więc na razie czekam spokojnie.

  • Jannush profesor

    Tak teraz patrzę i gdyby Stefan Hula skoczył 124 i 123 metry, to byłaby wygrana. A jak pokazały wczorajsze kwali, to było w jego zasięgu.
    Więc jednak błąd Horngachera.

  • Maradona profesor
    @worldshow @Kocurello1

    Z tego co na szybko sprawdziłem, to jest to pierwszy przypadek w historii PŚ, że dwie drużyny zajmują miejsce na podium ex-aequo.

  • tomek20 weteran

    2 miejsce jak na początek sezonu nie jest złe. Można dywagować, czy Hula skoczyłby lepiej od Żyły, ale myślę, że nie ma to większego sensu. Cieszmy się z w miarę udanego początku sezonu dla nas. Oby dalej było jeszcze lepiej.

  • PudelkoZapalek profesor
    @Snickers @Snickers

    2 z Austrii i 2 z Polski reszta obok

  • Kocurello1 doświadczony

    Babiarz chyba nie wie, że do PN liczą się też konkursy indywidualne. Nie zdziwię się jak jutro Norwegowie stracą żółte plastrony

    O i kolejny hit!
    Babiarz chce ujrzeć naszych w żółtych plastronach na drużynówce podczas IO

  • Xellos profesor
    Niemcy poza podium :)

    A byli pewniakami do wygrania konkursu. To tylko pokazuje, że początek sezonu, forma rozchwiana u wielu zawodników. Ciekawe kto jutro zaskoczy. A Japonia ma dzisiaj do nich bliżej niż oni do podium. A właśnie trzeba pochwalić tego Kobayashiego, ciekawe jak jutro mu pójdzie.

    Ja jestem zadowolony miało być podium i jest.

  • Snickers profesor

    hahahah jak oni mają tam stanąć

  • bardzostarysceptyk profesor
    @bardzostarysceptyk @bardzostarysceptyk

    Podium w dotychczasowych 88 konkursach drużynowych PŚ (bez mieszanych).
    Stan po Wiśle 2017.

    Austria --..... 28 - 22 - 19 .. razem .. 69
    Norwegia -.. 19 - 19 - 13 .. razem .. 51
    Finlandia .... 15 - 13 --- 9 .. razem .. 37
    Niemcy ....... 11 - 17 - 17 .. razem .. 45
    Słowenia -..... 9 --- 4 --- 7 .. razem .. 20
    Japonia ......... 4 --- 7 - 11 .. razem .. 22
    Polska --........ 2 --- 6 --- 8 .. razem .. 16
    Rosja --.......... 0 --- 1 --- 2 .. razem .. 3
    Szwajcaria --. 0 --- 0 --- 1 .. razem .. 1

    Polskie podia drużynowe w PŚ wg miejsc ich zdobycia, po Wiśle.

    Willingen (Niemcy) .......... 1 - 0 - 1
    Klingenthal (Niemcy) -..... 1 - 0 - 0
    Zakopane (Polska) -......... 0 - 2 - 1
    Planica (Słowenia) ---....... 0 - 2 - 1
    Vikersund (Norwegia) --.. 0 - 1 - 0
    Wisła (Polska) .................. 0 - 1 - 0
    Lahti (Finlandia) -............. 0 - 0 - 3
    Oslo (Norwegia) .............. 0 - 0 - 1
    Villach (Austria) ............... 0 - 0 - 1
    -------------------
    razem .............................. 2 - 6 - 8 łącznie 16

  • pawelf1 profesor
    Jeżeli chrzanimy trzy skoki i........

    ...jesteśmy drudzy to ja nie mam pytań . Żyła jest słaby póki co a Kamil nie równy . Zobaczymy co będzie jutro .Trzymam kciuki za chłopaków:)

  • Jannush profesor

    Wczorajszy murowany faworyt Niemcy poza podium.
    U nas konkurs przegrał Stoch pierwszym skokiem i Żyła drugim.
    Zwycięstwo było w zasięgu, ale niekoniecznie akurat obecność Huli by o nim przesądziła.
    Niemniej trochę szkoda, że dzielimy drugie miejsce z Austrią, przez to mają tyle samo punktów w PN co my.

  • bardzostarysceptyk profesor
    Moje tradycyjne zestawienie.

    To dziewiętnaste podium Polaków w zimowych konkursach drużynowych.

    Polacy na podium zimowych konkursów drużynowych - IO, MŚ, MŚwL, PŚ.
    Edycja i rodzaj zawodów, data roczna, miejsce zawodów, zajęte miejsce, M - skocznia mamucia,
    X - podium w konkursie mistrzowskim

    1... 23 PŚ 2001/02 Villach (Austria) ................. trzecie miejsce
    2... 30 PŚ 2008/09 Planica (Słowenia) -........... drugie miejsce M
    3... 32 PŚ 2010/11 Willingen (Niemcy) -.......... trzecie miejsce
    4... 32 PŚ 2010/11 Lahti (Finlandia) ................ trzecie miejsce
    5... 33 PŚ 2011/12 Lahti (Finlandia) ................ trzecie miejsce
    6... 34 PŚ 2012/13 Zakopane (Polska) ---........ drugie miejsce
    7... 49 MŚ 2013 Predazzo (Włochy) ................ brązowy medal X
    8... 34 PŚ 2012/13 Lahti (Finlandia) ---............ trzecie miejsce
    9... 35 PŚ 2013/14 Planica (Słowenia) ............ drugie miejsce
    10. 50 MŚ 2015 Falun (Szwecja) ..................... brązowy medal X
    11. 37 PŚ 2015/16 Zakopane (Polska) -.......... trzecie miejsce
    12. 38 PŚ 2016/17 Klingenthal (Niemcy) ....... PIERWSZE MIEJSCE
    13. 38 PŚ 2016/17 Zakopane (Polska) ........... drugie miejsce
    14. 38 PŚ 2016/17 Willingen (Niemcy) .......... PIERWSZE MIEJSCE
    15. 51 MŚ 2017 Lahti (Finlandia) -.................. ZŁOTY MEDAL X
    16. 38 PŚ 2016/17 Oslo (Norwegia) --............ trzecie miejsce
    17. 38 PŚ 2016/17 Vikersund (Norwegia) ..... drugie miejsce M
    18. 38 PŚ 2016/17 Planica (Słowenia) ........... trzecie miejsce M
    19. 39 PŚ 2017/18 Wisła (Polska) --............... drugie miejsce

    MŚ ......... 1 - 0 - 2 = 3
    PŚ _........ 2 - 6 - 8 = 16
    ---------------------------------
    ............... 3 - 6 - 10 razem 19

  • Kocurello1 doświadczony

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Zwyci%C4%99zcy_konkurs%C3%B3w_Pucharu_%C5%9Awiata_w_skokach_narciarskich#Dru.C5.BCynowo

    Tu są wypisani wszyscy zwycięzcy drużynowi oraz ich składy, ale niestety nie ma rozpisanego całego podium

  • Kocurello1 doświadczony
    @worldshow @Worldshow

    Niestety ja nie wiem udało mi się tylko ustalić, że na pewno w drużynówce nie było sytuacji, w której byłoby zwycięstwo ex aquo

  • dervish profesor
    Jezeli był bład Horngachera (?) to raczej nie był on brzem


    Jeżeli trener popełnił błąd nie wystawiając Huli to raczej na tym nie straciliśmy bo Norwegowie chyba byli poza zasięgiem. Wątpię czy Stefan oddając dwa swoje skoki byłby w stanie zniwelować przewagę Norwegii. Czy sie mylę? Zobaczymy jak wypadnie Stefan Hula w Niedzielę.



    Jeżeli trener popełnił błąd to zyskał na tym Kuttin bo jedynym ewentualnym skutkiem niewystawienia Huli było 2 miejsce dla ... Austrii :)

    [Moderowany (21254) / 2017-11-18 18:14:08]

  • 73bac_svd początkujący
    @worldshow @Worldshow

    Na pewno nie, ale na podium chyba tak

  • PudelkoZapalek profesor

    Niemcy zawiedli,bywa

  • kewa stały bywalec

    GRATULACJE!!!
    Trochę obawiałam się wyniku przed dzisiejszym konkursem, ale na szczęście moje obawy się nie sprawdziły. Jest dobrze:) - drużynowo.

  • TandeFan23 weteran

    No coz.Zasluzone zwyciestwo Norwegow.My obronilismy to drugie miejsce w niesamowitych okolicznosciach.Szczerze mowiac po skoku Krafta myslalem ze juz pozamiatane,ale Kamil dal rade.Moze i dobrze ze konkurs sie skonczyl jak skonczyl.Gdybysmy wygrali to balonik oczekiwan bylby dalej pompowany,a tak to jest maly prysznic na rozgrzane glowy.

  • 73bac_svd początkujący

    Jak dla mnie nie należy mieć pretensji do Horngachera, Hula był lepszy jedynie w skoku kwalifikacyjnym, ważniejszym, ale to nie przekonało trenera. Za tydzień znów mamy drużynówkę i może wtedy przyjdzie czas na oceny

  • PudelkoZapalek profesor
    @skajler @skajler

    skasowalo mi sie slowo ,,samotnie'' pzeprszam

  • skajler doświadczony
    @pudelkozapalek

    a tak ktore mamy bo juz zapomnilem?

  • erytrocyt_ka profesor
    -

    Nie wiem czy Kamil popełnił jakiś błąd czy coś bo Horngaher lekko się skrzywil po jego skoku. Śmiesznie z tym wspólnym drugim miejscem z Austria ;D

  • mc150193 weteran

    Moje podsumowanie konkursu będzie później - co nie zmienia faktu, że mieliśmy mnóstwo szczęścia.

  • worldshow stały bywalec
    .

    Wie ktoś czy to 1 raz w historii gdy 2 kraje sa ex aquo w drużynówce?

  • opel123 doświadczony
    @Snickers @Snickers

    Zobaczymy jak Hula się spisze jutro

  • Kocurello1 doświadczony

    A Kamila znowu wykrzywia po wyjściu z progu. Podejrzewam, że to wynika z tego, iż Kamil wybija się mocniej z jednej nogi.
    W tym przypadku chyba chodzi o prawą, bo dokładnie na tą stronę go przechyla.

  • Snickers profesor

    teraz beda pytania a co gdyby hula skakał za zyle itd. cieszmy się po prostu dobrym 2 miejscem jak na rozpoczecie sezonu w ogóle.

  • MatiFan doświadczony
    -

    Mamy 2 miejsce! Brawo! Szczęście nam sprzyja od 1 konkursu i oby tak do końca sezonu :) Inauguracja bardzo udana w wykonaniu Polaków.

  • PudelkoZapalek profesor

    No i gdyby polski sędzia dawał noty jak inni swoim kraja w poprzednim sezonie to 2 mijsce

  • skajler doświadczony

    jak oni się tam zmieszczą na tym podium?

  • anonim
    Swoją drogą

    jak oni się tam pomieszczą na tym podium? :D

  • anonim

    Ale jaja. Na podium chyba pierwszy raz ex aequo w drużynówce.

  • Snickers profesor

    przyjemne rozpoczęcie sezonu.

  • TandeFan23 weteran

    Remis z Austria :D Ale jaja

  • PudelkoZapalek profesor

    Remisik z Austią no ładnie

  • Snickers profesor

    haha remis i dobrze wszyscy pogodzeni hehe Kamil dał radę w tym skoku.

  • Jannush profesor

    Ale fuks, brawo Kamil. Emocje ogromne. :D

  • camdene profesor
    hahahahhahah

    hahahahahaha :D

  • Snickers profesor

    Kraft daleko z pieknym lądowaniem, warunki mu troche pomogły ale i tak kosmos. ciezkieee zadanie kamila.

  • PudelkoZapalek profesor
    @kibicsportu @kibicsportu

    Stoch musi stanac na wysokosci zadania

  • Kocurello1 doświadczony
    @kibicsportu @kibicsportu

    Ale o wiele mniejszy niż skaczący później zawodnicy

  • kibicsportu profesor
    @kibicsportu @PudelkoZapalek

    Nie dokońca. Forfang według przeliczników miał wiatr z tyłu .

  • PudelkoZapalek profesor
    @kibicsportu @kibicsportu

    Wiatr

  • kibicsportu profesor
    -

    Tak się zastanawiam. Jak nagle Norwegowie tak zaczęli skakać daleko.

  • Snickers profesor

    Kamilowi rzadko zdarzają się 2 słabe skoki zazwyczaj to jest 1 dobry 2 słaby

  • dervish profesor
    28 pkt

    tyle punktów to by Hula na pewno nie nadrobił nad Żyłą, więc trener na pewno nie przegrał nam pierwszego miejsca.

  • opel123 doświadczony
    @Aaabbbb @Aaabbbb

    Norweg musiałby zepsuć skok

  • Snickers profesor

    Mamy 2 miejsce na 90% jest git

  • Kocurello1 doświadczony

    Maciek dobrze natomiast zauważyłem, że strasznie rzucał się narty tracąc wysokość nad zeskokiem. Gdyby nie to, to może koło 130 by się zakręcił.

  • TandeFan23 weteran

    Podium juz mamy.Pytanie czy Kamil utrzyma te 7 pkt nad Kraftem...

  • Jannush profesor

    Podium praktycznie pewne, Kamil ma 3,5 metra przewagi nad Kraftem, czy wytrzyma? Ciężko może być.

  • Aaabbbb profesor
    Raczej Norwegów już nie dogonimy

    No, raczej nie.

  • JanekSport weteran

    Ale się rozskakali Norwegowie w drugiej serii...

  • TandeFan23 weteran

    Norwegowie jak w transie.3 skoki i 3 petardy.

  • PudelkoZapalek profesor
    @PudelkoZapalek @Icemen123

    Przeciez Muranka juz sie w polskich skokach nie liczy.Zaraz dołaczy do Stękały razem z Ziobro i Zniszczołem

  • Kocurello1 doświadczony
    @PudelkoZapalek @Icemen123

    Murańka był gnojony cały wczorajszy dzień

  • monia866 doświadczony
    Coś nie tak z tym zeskokiem,

    dobrze wczoraj pisał W.Stursa,ze ta skocznia to "góra lodowa".Jeszcze organizatorzy będa mieć kogos na sumieniu;(

  • Kocurello1 doświadczony

    No proszę Kasai jednak tylko maskował formę nie przemęczając się na treningach. Inna sprawa, że miał -6,3

  • anonim

    Well I say, Japan is back!

  • Jannush profesor

    Oop-paa!!!

    Co ten Noriaki wyczynia. :D

  • PudelkoZapalek profesor

    Kasai co za warunki

  • icemen123 bywalec
    @PudelkoZapalek @PudelkoZapalek

    Fajnie że Żyła nigdy u siebie tak dobrze nie skakał a po drugie to dopiero początek sezonu,czemu nie gnoicie 14 latka Murańki,który nic nie pokazuje a Żyła jednak swoje lata już ma i niejednokrotnie ratował nas bo reszta skakała dno?

  • dervish profesor
    błąd trenera? wina Żyły?

    To sie okaże czy trener popełnił błąd i czy Żyla zawalił nam miejsce. Poczekajmy do niedzieli. Nawet jezeli popełnił błąd to jeszcze nie wiadomo ty bład był brzemienny w skutkach. Zobaczymy czy przegramy a jezeli przegramy to o ile punktów. Byc moze bedzie tak ze wystawienie Huli nie zmieniłoby naszej pozycji.

  • skajler doświadczony
    @camdene

    łacznie treningi + serie punktowane 12 upadków i 16 widocznych zachwiań mogących spowodować upadek

  • Jannush profesor
    @TandeFan23 @TandeFan23

    Nie spekulujmy, jutro bezpośrednia konfrontacja Żyła vs Hula, wtedy będzie można porównać.

  • skajler doświadczony
    @kibicsportu

    u Stocha w Inssbrucku tez wiazanie puscilo a wszyscy wiedzieli ze to zeskok był nierówny

  • PudelkoZapalek profesor

    Organizatorzy niech sie ciesza ze to tym razem nie wina zeskoku

  • camdene profesor
    Ktoś liczy wszystkie incydenty i problemy przy lądowaniu

    począwszy od wczorajszych treningów?

  • Luk profesor
    @Jannush @kibicsportu

    Wiązanie mogło też puścić z powodu nierównego zeskoku.

  • kibicsportu profesor
    @Jannush @Jannush

    Naprawdę uważacie, że każdy upadek to wina zeskoku. Tutaj widać, że wiązanie puścilo.

  • TandeFan23 weteran

    Nie ma co zrzucac na wiatr.Konkurs nam zepsul Zyla.Horngacher popelnil blad biorac go zamiast Huli.

  • Jannush profesor

    Mamy kolejną ofiarę zeskoku.

  • PudelkoZapalek profesor

    Redaktorze spytaj sie Zyły dlaczego nie ma formy.

  • Aaabbbb profesor
    @dervish @dervish

    To fakt. Dlatego po jutrzejszym konkursie zobaczymy :)

  • PudelkoZapalek profesor

    To teraz trzeba czekac na DSQ dlla norwega

  • Kocurello1 doświadczony

    Tracimy 18,6 do Norwegii

    mamy 6,2 nad Niemcami oraz 6,3 przewagi nad Austrią

  • sieko bywalec
    Warunki

    I zaczęło się... Norwegowie dzisiaj wygraja dzieki wiatrowi, nie wierze ze Johan Andrzej Forfang tak by skoczyl przy wietrze w plecy, Fannemel pod narty mial tak samo, szkoda ze Dawidowi nie powialo bo tez byłoby ze 130m

  • Jannush profesor

    Będzie ciężka walka do końca o 2 miejsce a Austrią i Niemcami.
    Norwegowie już tego przegrać nie mogą.

  • Janek145 weteran
    Ech

    I tyle było z dobrej pogody

  • Snickers profesor

    Zrobił przewagę tak czy siak Kubacki.

  • Snickers profesor

    Kubacki +8 w plecy, Norweg Niemiec -2 Austriak +2 to niezle :))))

  • PudelkoZapalek profesor

    Wiatr popsuł zabawe

  • TandeFan23 weteran

    Rysiek Piatek dodal do pieca.Niemcy ciagle sie licza.

  • Snickers profesor

    Bedzie Kubacki będzie w plecy :)

  • Kocurello1 doświadczony

    "Ale za to niedziela,
    Ale za to niedziela,
    Niedziela będzie dla nas."

  • dervish profesor
    @dervish @Aaabbbb

    Niedziela moze dac pewne odpowiedzi. Faktem jest, ze gdyby Horngacher wystawił Hule to nikt by nie miał dzis do niego pretensji

  • Jannush profesor

    I Fannemel petarda, nieee, to musi być coś z kombinezonami, ładnie mu krocze zwisało :D

  • camdene profesor
    Niestety

    mamy niesprawiedliwe zawody ;( może jutro..

  • krz2902 bywalec
    Błąd w selekcji

    Niestety ten konkurs i wybranie Piotrka zamiast Stefana obciąza Horngachera

  • Kocurello1 doświadczony

    Ależ odpalił Fannemel no to po konkursie i niespodzianka stała się faktem

  • PudelkoZapalek profesor

    Patrzcie na warunki Fannemela...

  • Snickers profesor

    fannemel pod narty wiatr LOL

  • TandeFan23 weteran
    @Snickers @Snickers

    Jesli Dawid nie odpali bomby to i o drugie bedzie ciezko.Przeciez Austriacy maja jeszcze Sztefana.

  • Snickers profesor

    Kubacki niech się odpali znowu i po 2 miejsce

  • Kocurello1 doświadczony

    W Ruce podczas drużynówki Hula lub Wolny za Żyłę ...
    Nie spodziewałem się tego, że on tu będzie tak bardzo odstawał od reszty naszych

    Norwegowie olbrzymi plus

  • kibicsportu profesor
    @Jannush @Jannush

    Tez mi się jakoś nie chce wierzyć, że forfang skoczył by tak daleko w tych warunkach.

  • Jannush profesor

    #DawidRatuj

  • erytrocyt_ka profesor
    -

    Jak był wiatr pod narty to dali belkę 12 a jak jest wiatr z tyłu to obniżyli. Logika?

  • Jannush profesor

    Zbyt duży dysonans między słabymi skokami Hubera, Markusa i Piotrka a tym kosmicznym skokiem Forfanga. Tu po prostu coś nie gra, albo zawaliły przeliczniki, albo Norwegowie znów latają na spadochronach.

  • Aaabbbb profesor
    @dervish @dervish

    Nigdy się tego nie dowiemy, niestety.

  • Snickers profesor

    Walczmy o 2 miejsce, też będzie bardzo dobre.

  • Xellos profesor

    Żyła jest po prostu w takiej formie obecnie, kwalifikacje nie kłamały.

  • pawelf1 profesor
    Hula

    się kłania Horngacherowi:)

  • Kocurello1 doświadczony

    Teraz trzeba liczyć na to, że ktoś z pozostałej 3 Norwegów zawali

  • Snickers profesor

    typowałem norwegie do zwyciestwa, najlepsze wrazenie zrobili jak na razie podczas tego weekendu.

  • JanekSport weteran
    Żyła

    Czyli jednak tym razem Horngacher się pomylił... no cóż zdarza się.

  • dervish profesor

    Potwierdziły sie obawy. Żyła chyba zawalił nam konkurs. Czyzby błędem było niepowołanie Huli?

  • TandeFan23 weteran

    Piotrek katastrofa.Zwyciestwo ucieka.

  • Snickers profesor

    Piotrek najbardziej mizernie wygląda z tej czwórki. No ale cóż nie ma co szlochać to 1 zawody, takie Kussamo. Norwegia już wygrała.

  • PudelkoZapalek profesor

    I w pizdu Zyla znowu zwalił

  • Jannush profesor

    Kompromitacja Piotra.

    A mnie nie chce się wierzyć, że Forfang miał tylny wiatr, ładnie go niosło.

  • Kocurello1 doświadczony

    Tragedia !!!

  • Snickers profesor

    teraz sie odwracaja warunki dla zyly i jest pieknie hehe

  • PudelkoZapalek profesor

    Fatalne warunki belka 11 haha

  • Kocurello1 doświadczony

    Mówiłem przed zawodami, że i Tande i Forfang mogą odpalić i niestety miałem racje

  • Jannush profesor

    Chyba Markus pogrzebał Niemców.

  • Snickers profesor

    Forfang odpalił rakiete, Norwegowie wyrastają na faworytów.

  • PudelkoZapalek profesor

    No i wypadamy z 1 miejsca

  • camdene profesor
    Wiatr -1 pkt

    obniżamy belkę bo 17letni słoweniec przeskoczy skocznię.. No bez przesady no.. ;)

  • Janek145 weteran
    @Janush

    Właśnie miałem pisać coś w tym stylu ;-) Szkoda gadać po prostu.

  • PudelkoZapalek profesor

    No tak obniżcie belke do 8 jeszcze..

  • Jannush profesor

    "no dobra panowie, japoniec skoczył 8 metrów przed punktem HS, więc trzeba koniecznie obniżyć belkę, bo nie daj Boże jeszcze ktoś do 130 metrów tu skoczy"

  • opel123 doświadczony

    To co znowu zabawa belką?

  • mc150193 weteran
    @mc150193 @zxcvbnm_9999

    Właśnie o tym wczoraj mówiłem, żeby od razu nie kosić rywali tylko spokojnie wejść w sezon. Ja nie dmuchałem balonika tylko "janusze" skoków.

  • Snickers profesor

    Równie dobrze ja mogę chcieć przywołać Małysza a Japończycy Funakiego, Miyahire, Okabe, Harade. Wtedy nikt by nie miał z Japonią szans. No ludzie żyjmy czasem teraźniejszym. Biorąc pod uwagę treningi 1 miejsce to na razie zaskoczenie.

  • Kocurello1 doświadczony
    @mc150193 @zxcvbnm_9999

    wręcz przeciwnie, jeżeli chcemy walczyć w PN powinniśmy kosić od początku do końca

  • mc150193 weteran
    @mc150193 @Snickers

    Gangnes skacze lepiej na tylnych wiatrach od Fannemela - taka jest prawda no ale Gangnesa niestety nie ma. Eisenbichler normalnie by dostał noty po 18 ale u Niemców głównie sprawę zawalił Leyhe i gdyby skoczył 2 metry dalej to GER byliby przed Polską.

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @mc150193 @mc150193

    Oczywiście. Gdyby babcia miała wąsy... W realnej rzeczywistości prowadzimy, jednak nawet 4 miejsce to nie będzie tragedia. Nie chodzi o to, żeby w tym momencie sezonu kosić.

  • kkkk doświadczony
    Sporo DSQ na początek sezonu

    Czyżby zawodnicy zapomnieli jak się przygotować do kontroli sprzętu...

  • mc150193 weteran
    @dervish @mc150193

    Oczywiście chodziło mi o Junshiro, bo Ryoyu skacze nieco słabiej.

  • Snickers profesor
    @mc150193 @mc150193

    Co ty pierdzielisz?
    Niemcy tracą 12 punktów, noty dostał Niemiec po 14, Polak 18. Więc 3x4 - 12 byłoby na styk więc. A gdyby Kamil skoczył lepiej to by była większa przewaga.
    Serio wytykasz Gangnesa?

  • mc150193 weteran
    @dervish @Jannush

    Jeżeli Kobayashi skoczy dobrze drugi skok to jutro automatycznie stanie się faworytem do podium, a być może nawet i do wygranej.

  • Jannush profesor
    @cavalierjan19 @cavalierjan19

    Według mnie to dostał nawet ciut zawyżone, w końcu przecież podparł skok bardzo wyraźnie...

  • atb stały bywalec
    punkty Czechów

    Chyba coś jest nie halo z wynikiem Czechów.

  • mc150193 weteran

    Na razie się zanosi na niespodziankę, bo mieliśmy przecież tego konkursu nie wygrywać. A tymczasem prowadzimy przed Austrią, Norwegią i Niemcami. Gdyby był zdrowy Gangnes, a Eisenbichler nie podparł swojego skoku, byśmy byli na 3 miejscu i byśmy walczyli o podium. Taka prawda.

  • kibicsportu profesor
    -

    Ale mimo mocno zepsutego skoku Kamila, to odlełośc wyciągnął. Nie jest źle. Kamil na pewno się zrehabilituje w drugiej serii.

  • Jannush profesor
    @dervish @dervish

    Gorzej jeśli Kraft również odda swój idealny skok, wtedy może być ciężko.
    Ale tak samo ciężko mi uwierzyć w drugą tak dobrą próbę Hubera i Hayboecka.
    Również w Norwegów nie wierzę - Tande nie powinien powtórzyć takiej petardy. Już prędzej Niemcy nadgonią, chyba że Markus znów straci równowagę, co często mu się zdarza.
    Z innej beczki - szokuje tak dobra forma Kobayashiego, skacze chyba jeszcze lepiej niż latem.

  • Snickers profesor

    Jak widać Kamil dalej jest nieregularny, mam nadzieje ze z czasem się to u niego poprawi

  • Kocurello1 doświadczony

    Szkoda, że Kamil zawalił akurat teraz...

  • cavalierjan19 profesor

    Cieszy 1 miejsce Polaków, świetnie Dawid, Maciek znowu dobry skok na pierwszą 10tkę. Szkoda słabszego skoku Kamila, Piotrek w sumie nieźle zaczął.
    U Austriaków na plus Huber i Hayboeck, Kraft na swoim poziomie, Aigner poniżej swoich możliwości moim zdaniem.
    Norwegowie wciąż mocni, zasługa Tande i Johanssona.
    Niemcy na minus, szkoda Eisenbichlera (który raz w życiu dostał zaniżone noty), Leyhe też trochę zawiódł.
    W zasadzie te 4 drużyny mają szanse na zwycięstwo (Niemcy trochę mniejszą, ale wciąż).
    Japończycy przyjemnie zaskoczyli, szczególnie Junshiro Kobayashi, totalnie nie spodziewałbym się, że zacznie tak dobrze ten sezon.

  • Chamsin bywalec
    ...

    Szkoda gadać. Wielkie brawa dla Krafta i Jushiro.

  • IntelektualnyZbawcaCiemnychMas doświadczony

    Kubacki klasa. Kot i Piotrek na swoim poziomie. Stoch mógłby dołożyć 2-3 metry ale i tak jest ok.

  • Jannush profesor

    Na plus, że nawet jeśli nasi psują skoki (po Żyle i Kocie można spodziewać się więcej), albo bardzo psują skoki (Kamil) to i tak prowadzą. xD
    Na minus - no szkoda, bo gdyby Stoch skoczył tyle co Kraft chociaż (a Austriak nie skoczył jakoś wybitnie) to mielibyśmy 10 pkt przewagi i jakiś tam margines bezpieczeństwa, a tak walka o zwycięstwo pozostała otwarta i nawet Niemcy nie są bez szans...

  • dervish profesor
    I seria

    Jesteśmy na swoim miejscu.
    Nie ma co się krygować i asekurować. Niedowiarki tez niech uwierzą. Jesteśmy faworytem. Mierzymy w zwycięstwo. Każde inne miejsce na podium też przyjmę bez żalu ale niedosyt pozostanie tym większy im niższy stopień podium.

    Co do występów to jedynie Kamil poniżej oczekiwań. W drugiej serii kamil odda idealny skok i jego bilans wyjdzie na plus. :)

  • Janek145 weteran
    Polacy

    No i pięknie. W drugiej serii liczę na lekką poprawę Piotrka i Kamila i powinno być świetnie.

  • Xellos profesor
    wyniki indywidualne

    pokazują jasno. Stoch skoczył na poziomie Żyły, który nic tu wielkiego nie pokazuje. Kubacki z Kotem skoczyli swoje.

    Bardzo fajnie Kubacki, najlepszy u nas. Forma z lata trwa. Reszta w głowie skoczka.

  • pawelf1 profesor
    Wyrównana stawka....

    .. i dlatego tak szkoda skoku Kamila . Jednak forma jeszcze nie ta... Dawid za to mnie pobudował:)

  • ann81 weteran

    Dawid i Maciej bardzo dobre skoki. Piotrek i Kamil nieźle, ale coś czuję, że stać ich dziś na więcej. Szczególnie, jeśli chodzi o Stocha. Tak czy inaczej, podium jest w zasięgu ręki. A może nawet coś więcej :)

  • TandeFan23 weteran

    No coz Stoch zawalil i nadal wiemy ze nic nie wiemy.Z 7,3, zrobilo sie 1,1.Niemcy niespodziewanie slabo.12 pkt straty to juz sporo i musieliby teraz skakac bezblednie by wygrac.

  • Major_Kuprich profesor
    Podium jest w zasięgu

    Możemy wygrać ale równie dobrze możemy spaść na 4 miejsce.
    Różnice są minimalne.

    Stawiam na Norwegów.

  • worldshow stały bywalec
    .

    Wiecie co jest najgorsze? Że Janda nie został pożegnany.. może mu dadzą skoczyć jutro przed konkursem

  • Snickers profesor

    ładnie ładnie po treningach i kwalach nie spodziewałem się 1 miejsca(na razie po 1 serii) Kubacki dołożył wiele punktow, szkoda skoku Kamila, źle wyszedł z progu, potem go przez to zakręciło trochę w powietrzu, można było mieć więcej punktów przewagi ale w 2 serii się na pewno poprawi. Zyla i Kot też mogą wyciągnąć więcej bo ich na to stać, a Dawida stać na powtórzenie tego. Jakie wyniki zajmowaliśmy na początkach sezonów w drużynowkach?

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl