Limity wagowe dla skoczków zatwierdzone

  • 2004-06-05 13:26
Od sezonu 2004/2005 wszyscy zawodnicy będą musieli przyzwyczaić się do kolejnego pomiaru przed zawodami - tym razem wagi ciała. Wczoraj FIS ostatecznie zaakceptował nowy przepis, określający minimalną masę skoczka...

Nowy przepis będzie przestrzegany podczas wszystkich konkursów skoków organizowanych przez FIS.

Zgodnie ze wspomnianą regułą, tzw. wskaźnik masy ciała do wzrostu skoczka może minimalnie wynosić 20,0, jednak zawodnik ważony będzie razem ze sprzętem (z kombinezonem oraz butami).

BMI = waga w kg / (wzrost w m) × (wzrost w m)

Przykładowo, skoczek mierzący 180 cm musi od teraz ważyć co najmniej 60 kg.
Ograniczenia te zostały zaakceptowane także przez międzynarodową organizację medyczną - WHO - według której powyższy wskaźnik masy ciała do wzrostu jest najniższym, przy którym organizmy sportowców mogą prawidłowo funkcjonować.

Ci skoczkowie, którzy nie będą spełniać powyższych limitów, zostaną zmuszeni do skrócenia nart, lub też będą musieli przybrać na wadze.

tad, źródło: Slonordic
oglądalność: (47767) komentarze: (90)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • małyszomanka doświadczony

    Skrócenia nart? Ciekawe o ile i czy bardziej będzie się opłacało mieć krótsze narty, czy jednak przytyć. Jeżeli będą ważeni wraz ze sprzętem, to czy nie będą mogli trochę oszukać np włożyć ołowiane majtki (już Austriacy coś takiego wymyślą). Później, rzecz jasna trzeba będzie się przebrać. No chyba, że będą ważeni tuż przed skokiem, ale to z kolei może dekoncentrować. Ciekawe jak to rozwiążą.

  • Artur stały bywalec

    Ten przepis jest w ogóle nie potrzebny.Po co on komu??Niech skoczkowie ważą ile chcą byleby daleko skakali!!Zarząd Pucharu Świata robi ze skoków narciatrskich jakieś dziwne rzeczy.Może nie długo w ogóle skoczkowie nie będą skakać tylko cały czas będą wważeni,mierzeni??Bardzo głupi pomysł.

  • edi bywalec

    jeżeli ktoś ma 152cm to ile musi ważyć

  • Redakcja redaktor
    152cm

    Może ważyć ze sprzętem 46 kg gdzieś :)

  • Artur stały bywalec

    A jeżeli ktoś ma 170 cm wzrostu to ile musi wazyć ??

  • Redakcja redaktor
    odp.

    Artur a widzisz wzór zawarty w wiadomości na BMI? Podstaw sobie za wzrost 1,7 i za BMI - 20 i oblicz minalną masę w kg...

  • anonim
    Norge rulezzzz!

    a Sig pozbedzie sie w koncu zapadnietych policzkow :-) mi wyszlo 18,62 a nie nie mam takich zapadnietych :P

  • wierna_fanka bywalec
    Ten przepis nie zostal chyba dokladie przemyslany ;)

    Chyba FIS powinien zastanowic sie jeszcze nat tym przepisem. Moje BMI wynioslo 14, a czuje sie swietnie, uprawiam sporti barzo dobrze mi idzie.
    Nie widze potrzeby zmuszania skoczkow do przytycia czy skrocenia nart z powodu glupiego przepisu !!! Mozliwe ze oni doskonale czuja sie przy swojej wadze
    i wlasnie dzieki niej odnosza sukcesy !!! :) :)

  • anonim
    Zapomnieliscie o nas ???!!! :P :P

    Kieruje te slowa do osob, ktore kiedys przychodzily na czat. Informuje was,
    ze wiele osob z nas przychodzi tam codziennie i stesknilismy sie ze starymi znajomymi ;). Jezeli wy tez sie steskniliscie to wejdzcie do nas
    i pogadamy tak jak kiedys !!! :) :)

  • anonim

    Co to za dziwne rownanie .... przy takim rownaniu to wzrost w m sie skraca i wychodzi ze BMI jest waga w kg .... czy nikt z was do szkoly nie chodzil .... a jak wyscie se te 18,62 lub 14 wedlug tego wzoru wyliczyli to mnie interesuje..... pozdrawiam wszystkich .... BMI = waga w kg / (wzrost w m) × (wzrost w m) jest napisane a powinno byc BMI=waga w kg / (wzrost w m * wzrost w m) maly blad ale bardzo istotny ... to na tyle mojich belkotow pozdrawiam i narazie..... ja mam 21.62 .... 67 kg i 176cm

  • Artur stały bywalec

    Ja mam 170 cm wzrostu i waże 55 kg.Czy dopuszczonoby mnie do konkursu .Prosze o odpowiedź i o napisanie ile by mi wyszlo BMI ??

  • małyszomanka doświadczony

    Można wejść na stronę: http://serwisy.gazeta.pl/zdrowie/0,51205,1833728.html i tam od razu nam policzy, jeżel komuś się nie chce samemu liczyć.
    Wpisałam wzrost i wagę Małysza, ale chyba bez butów i kombinezonu i oto jaki był komentarz: Twój BMI: 19.0 BMI poniżej 20 wskazuje na niską ilść tłuszczu w twoim organizmie. Jeżeli jesteś sportowcem jest to pożądana waga. Jeżeli nie, niskie BMI może wskazywać na zbyt niską wagę ciała co może zmniejszać Twoją odporność. Jeżeli Twoja waga jest zbyt niska powinieneś rozważyć przybranie na wadze poprzez dobór diety i ćwiczenia.

  • anonim
    BMI Artura :)

    55kg/1,70m x 1,70m=55kg/2,89~19
    Twoje BMI to 19. Czyli nie zostałbyć dopuszczony do skoków :( chyba, że twój sprzęt będzie wązył ponad 2 kg :D Ale jednym słowem: MUSISZ PRZYTYĆ!!! ty chudzielcu :P

  • anonim
    brawo czesiu

    jednak ktos jeszcze umie liczyc hehe

  • svenistka początkujący

    Głupi przepis i tyle !!!! Może niedługo skoki przestaną istnieć i zaczną powoli zanikać, co mądrzy panowie ???!!!

  • anonim

    SKOKI SĄ BEZNADZIEJNE!!!!!!!!!!!! ZAJMIJCIE SIĘ PIŁKĄ NOŻNĄ!!!

  • Marco bywalec
    @elf

    De Pinky & Mozg Reaktywacja :)) heheh...dobre ;)

  • elf stały bywalec

    to nie ja ! to roman

  • anonim
    .

    widze skasowanie kilku postów bardzo sie ciesze...

  • Artur stały bywalec

    Czy mozecie mi podac strone skad moglbym pobrac Jave do czatowania bo nie moge wejsc na nasz czat o skokach

  • anonim

    No i bardzo dobrze, że skasowaliście. Panna niti i blondyna viki kariery na porządnym serwisie, jakim jest skijumping.pl nie zrobią. Nie warto poświęcać im uwagi. Pozdrawiam.

  • małyszomanka doświadczony

    Może warto by wrócić do treści artykułu. Ludzie ustalający ten przepis nie wzięli pod uwagę takich czynników jak budowa kośćca. Osoby drobnokościste mogą być nawet o kilka kilogramów lejsze od grubokościstych przy tej samej zawartości tkanki tłuszczwej. Mateusz Rutkowski raczej nie będzie miał problemów z niegowagą, a już taki Ammann, który jest z natury drobniutki chyba będzie musiał sobie wyhodować brzuszek

  • Artur stały bywalec

    Czy mozecie mi podac strone skad moglbym pobrac Jave do czatowania bo nie moge wejsc na nasz czat o skokach

  • Artur stały bywalec

    Czy mozecie mi podac strone skad moglbym pobrac Jave do czatowania bo nie moge wejsc na nasz czat o skokach

  • anonim

    Artur wejdz na www.polfan.pl i sciag program Ikaris Chat Qlient tylko najnowsza wersje pozdrawiam:)

  • anonim

    A ja uważam, że to dobrze. Powinni się wziąć jeszcze za dżokejów - jak który za mało waży, powinien jeździć na mniejszym koniu!

  • anonim

    Idąc dalej tym tokiem rozumowania: cięższy kulomiot powinien mieć cięższą kulę i to samo z rzutem oszczepem, wyższy skoczek wzwyż powinien, aby wygrac skakać wyżej niż ten niższy, osoby o krótkich nogach zamiast na setke powinny podczas sprintu biec na krótszym dystansie, a lżejsi długodystansowcy na dłuższym, no i grubszy bramkarz powinien mieć szerszą bramkę, a wyższy wyższą.

  • anonim

    ja mam wzrost 170cm i wage 57 i mi wskazuje ze mam BMI- 20.0

  • anonim
    skijumpo

    Jak ty mnie dobrze zrozumiałeś/aś! Dodam jeszcze: większe tarcze dla krótkowidzących łuczników, dłuższe kije dla hokeistów z krótszymi rękami, wyżej zawieszone kosze dla wyższych koszykarzy i większe rowerki dla mniejszych kolarzy. A mówiąc poważnie to przykre, że skoczków traktuje się jak bezmózgi, które nie umieją same zadbać o własne zdrowie. Wygląda mi to też trochę na próby ręcznego sterowania wynikami pod fałszywym pozorem troski.

  • anonim
    Eva

    Z tymi koszami, to mógłby być problem, bo przecież nie wszyscy w danej drużynie są jednego wzrostu, więc albo by wprowadzili przepis, że wszyscy muszą mieć taki sam wzrost, albo niżsi mieliby koturny, albo wysokość kosza byłaby regulowana automatycznie przez komputer połączony ze skanerem, który by mierzył wzrost zawodnika rzucającego do kosza. Ale fajnie by było. Aha i jestem płci żeńskiej.

  • anonim

    I bardzo dobrze, nie przesadzajcie, bo BMI wynoszące 18,5 to jeszcze chudzina. Ale skończy się głupie polowanie na rekordy i pojedynek za pomoca zawartości talerza, nie umiejętności technicznych. Facet o BMI wynoszącym 14, bo do takich paradoksów by w końcu doszło, a to jest ANOREKSJA!!! Policzcie sobie, jakie wskaźniki mieli skoczkowie w latach 80-tych, a nie wypisujcie [z przeproszeniem] pierdół!

  • xyz stały bywalec
    Kosz

    Weźcie pod uwagę, że koszykarze graja na różnych pozycjach...

  • xyz stały bywalec
    Kosz

    Weźcie pod uwagę, że koszykarze graja na różnych pozycjach...

  • xyz stały bywalec
    Kosz

    Weźcie pod uwagę, że koszykarze graja na różnych pozycjach...

  • anonim

    @Eva i skijumpo: Podrzucę wam jeszcze jeden temacik: długość nart skoczka od niepamiętnych czasów jest uzależniona od wzrostu. A przecież Małysz powinien mieć tak samo długie narty jak Liegl, nie..??! ;)

  • kolesio weteran
    Trochę bez sensu

    Ważenie skoczków ze sprzętem i uznawanie wyniku za dane do obliczania czysto biologicznego parametru jest trochę pozbawione sensu.

  • anonim
    kolesio:

    A co, będa pod skocznią paradowac w majteczkach? BMI=20 w kombinezonie, to BMI=18,5 "na golasa" :) Jakoś "technicznie" to trzeba rozwiązać...
    A ważenie nawet pół godziny przed konkursem mija sie z celem. Bo można wypić 2 litry wody [waga będzie odopwiednia], potem to wysiusiać i będzie sie lżejszym :)

  • kolesio weteran
    @mmm

    No.. bokserzy paradują:) Ale oni to w ciepełku się ważą. Coś mi podpowiada, że Austriacy i tak coś wymyślą.

  • anonim
    @kolesio:

    Właśnie chyba Austriacy byli najbardziej "za" wprowadzeniem tego wskaźnika, bo po zgłoszeniu tego pomysłu na spotkaniu FIS tuż po sezonie, najbardziej się z tego cieszyli [poczytaj wywiady z Innauerem, bo momentami miałam wrażenie, że gościu o mało co nie stoi na głowie i tupie uszami ze szczęścia]. Więc raczej nie będą zainteresowani "obchodzeniem" tego pomysłu. Oni zresztą nigdy się nie odchudzali do granic anoreksji.
    To raczej uderzy w odchudzonych Norwegów [sorry za porównanie, ale dla mnie Pettersen wyglądał w ostatnim sezonie jak uciekinier z Alcatraz].

  • kolesio weteran
    @mmm

    ..tzn. że Austriacy już coś wymyślili:)

  • anonim

    Wiesz, w tym momencie nie ma już tak szerokiego pola manewru jak kiedyś. Odchudzanie nie daje nic, bo wtedy trzeba mieć cięższy kombinezon i buty, więc w zasadzie na to samo wychodzi :)
    Ale jeśli do tej pory się ktoś nie odchudzał poza granice rozsądku [czyli właśnie Austriayc - przypomnij sobie wywody Kuttina o mięśniach], tak teraz zadanie ma ułatwione. Zanim inni "odchudzeni" przytyją [i nauczą się praktycznie od nowa skakać], on będzie "do przodu". Stąd chyba taka "radocha" u Austriaków :)))

  • anonim
    koszykarze

    Po co tyle komplikacji z tym komputerem albo koturnami (mało twarzowe!)- wystarczy policzyć średnią wzrostu drużyny. Wielkoludy będą miały kosz po lewej a maluchy po prawej a przy zmianie stron można je przewiesić.

  • anonim
    Do Redakcji !

    Szanowny Redaktorze Naczelny !
    Jako stały czytelnik chciałbym poprosić łaskawie o wyjaśnienia, bowiem doszły do mnie poszlaki wskazujące na to że redakcja Skijumping.pl dopuściła się skandalu. Usunięcie z powyższego teamatu kilkudziesięciu ciekawych, interesujących, ale pewnie niewygodnych dla niektórych komentarzy to bezczelny atak na wolność mediów i wolność słowa. Rozumiem, że pod newsem powinny znaleźć się tylko i wyłącznie komentare na temat, ale skoro już to zasada obowiązuje to należy stosować ją konsekwentnie. A redakcja stosuje wybiórczość. Po za tym w okresie kiedy nie ma skoków takie dyskusje są naprawdę ciekawe i nawet dodawają popularności i oglądalności stronie. Zatem jeśli taka dyskusja jak wczoraj była toczona to nienaruszlanym prawem każdego czytelnika jest możliwośc jej czytania i wyrażania swojego zdania. Bowiem od tego własnie są media. Tymczasem postępowanie redakcji to zamach na idee wolnych mediów i powrót do starego PRL-owskiego systemu cenzury. Nie po to ludzie opozycji antykomunistycznej walczyli o wolnośc słowa, żeby teraz nawet w takim serwisie jak skijumping usuwano niewygodne komentarze. Nawet jeśli były tam obraźliwe zwroty, przekleństwa to takie jest życie, i jedynie ten kto te przekleństa stosuje w swoich wypowiedziach się kompromituje, a nie redakja ktora publikuje. Tacy są (niestety) niektórzy ludzie. Zatem pytam: dlaczego czytalnik nie ma prawa przeczytać tej wczorajszej dyskusji ? Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam serdecznie.

  • Jaala stały bywalec
    Wolność słowa

    Drogi Mit, pozwól, że ja udzielę odpowiedzi na Twoje pytanie, bo to ja usunęłam całą tę dyskusję, która była dla Ciebie tak interesująca.

    Wolność słowa, na którą się powołujesz i o którą walczono, nie oznacza, że oto wolno wszystko. Istnieje jeszcze coś takiego, jak odpowiedzialność za słowo.

    Dyskusja ta promowała jedna ze stron. Autorkom tej witryny prawnicy jednego ze skoczków mogliby spokojnie wytoczyć proces sądowy o naruszenie dóbr osobistych i zniesławienie.

    Wiadomo, że skandal jest najlepszym narzędziem promocyjnym, jednak nasza redakcja nie zamierza ułatwiać tego rodzaju przedsięwzięć.

    W porozumieniu z innymi czytelnikami, gośćmi czata, będącymi jednocześnie autorami większej części postów - usunęłam całą dyskusję.

    Mam nadzieję, że moja odpowiedź zadowoli Cię. Pozdrawiam :)

  • Artur stały bywalec
    @mit

    Mit to co ty powiedziałeś zasługuje na wielkie słowa uznania!!Masz racje w 100%.Ja uczestniczyłem w tej dyskusji ale redakcja usuneła moje ko0mentarze.Dzieki tej wczorajszej dyskusji na ta stronę weszło kilku nowych czytelników.Ja sam zacheciłem i zapoznałem z ta stroną 5 czytelników.Lecz nasze komentarze i cała dyskusja została usunięta.Bardzo wielka szkoda.Dyskusja była bardzo ciekawa.Zauważcie że na wczorajszej dyskusji było tyle osób że tyle komentarzy nie ma w ciągu nawet jednego tygodnia.Weźcie to pod uwage!!!Nie kasujcie już nigdy [ ... ]

  • Artur stały bywalec
    Do redakcji!!

    Nie kasujcie już nigdy więcej żadnych komentarzy !!

  • Jaala stały bywalec
    @Artur

    Wybacz Arturze, ale nie zgadzam się z Tobą. Rzadko usuwam komentarze, nie lubię tego robić, jednak czasem po prostu trzeba, przykro mi.

  • Redakcja redaktor
    do Artura

    Artur - Ty sie lepiej wytłumacz z niecenzuralnych wypowiedzi, jakie musielismy usunąć spod newsa o Goldim, które zostały podpisane jako "Barbie", a zostały wysłane z Twojego komputera.

  • elf stały bywalec

    oko, zgadzam sie , ze niektore komentarze byly zdecydowanie przesadzone (np. komentarze Lalusia) ale reszte mogliscie zostawic :/

  • Artur stały bywalec
    @ tad

    Nigdy bym nie wysłał do naszego serwisu takiego komentarza.Ja szanuję waszą redakcję i wszystkich skoczków,więc nigdy bym takiego czegoś nie zrobił.Więc nie wmawiaj mi rzeczy których nie popełniłem tylko najpierw dobrze przeczytaj z ktorego komputera zostały one wysłane !!!!

  • Artur stały bywalec
    @tad

    Może wynika to z tego że jestem podłączony do sieci do sąsiadów którzy też interesują się skokami!!Wiedzcie jednak że nigdy bym w tym serwisei nie wysłał takich komantarzy!!Szanuję waszą całą redakcję i wszystkich skoczków i w ogóle wszystkich ludzi związanych ze skokami narciarskimi.Więc nie posądzajcie mnie za to czego nie popełniłem!!!!

  • anonim
    @Jaala

    Witam ponownie !
    "Drogi Mit, pozwól, że ja udzielę odpowiedzi na Twoje pytanie, bo to ja usunęłam całą tę dyskusję, która była dla Ciebie tak interesująca." - jasne, że pozwalam. Cała przyjemność po mojej stronie :)
    "Wolność słowa, na którą się powołujesz i o którą walczono, nie oznacza, że oto wolno wszystko. Istnieje jeszcze coś takiego, jak odpowiedzialność za słowo." - oczywiście zgadzam się. Wolnośc to nie to samo co dowolność.
    "Dyskusja ta promowała jedna ze stron. Autorkom tej witryny prawnicy jednego ze skoczków mogliby spokojnie wytoczyć proces sądowy o naruszenie dóbr osobistych i zniesławienie." - też masz rację. Osobiście bardzo potępiam zachowanie autorek tej witryny. Z wiadomych powodów.
    "Wiadomo, że skandal jest najlepszym narzędziem promocyjnym, jednak nasza redakcja nie zamierza ułatwiać tego rodzaju przedsięwzięć." - i chwała Wam za to. W takie głupie pomysły nie warto się pchać.
    "W porozumieniu z innymi czytelnikami, gośćmi czata, będącymi jednocześnie autorami większej części postów - usunęłam całą dyskusję." - dzięki za informację.
    "Mam nadzieję, że moja odpowiedź zadowoli Cię. Pozdrawiam :) - dzięki za odpowiedź, ale nadal uważam, że nie powinniście usuwać. Ja również pozdrawiam :)










  • elf stały bywalec

    Tadeusz, z calym szacunkiem ale NIE MASZ PROWA podawac takich informacji kto z jakiego kompa co napisal :/ ehh moze jeszcze numer podaj :/ chciales nas postraszyc ze poujawniasz dane , czy jak ??? poza tym nie wiesz ile osob kozysta z jednego koma

  • elf stały bywalec

    ehh :/ PRAWA mialo byc , oczywiscie ... :P

  • Artur stały bywalec
    @tad

    Czy ty myślisz ,że ja bym zaśmiecał nasz serwis do,którego zaglądam kilka,nawet kilkanaście razy na dzień??Jeśli tak to jesteś w grubym błędzie.Ja nigdy bym nie zaśmiecał naszego serwisu takimi obrzydliwymi komentarzami.Jeszcze raz powtarzam szanuję waszą redakcję i wszystkich skoczków i nigdy bym nie zrobił czegoś takiego !!!!

  • Artur stały bywalec
    @tad

    Jeślibyś chciał wiedzieć to ja piszę tylko pod nickiem "Artur" i pod rzadnym innym tylko pod tym.Więc jeszcze raz powtarzam szanuję waszą całą redakcję i wszystkich skoczków i w ogóle wszystkich ludzi związanych ze skokami narciarskimi.

  • elf stały bywalec

    co sie tak gesto tlumaczysz , Arturku :> hę??

  • Artur stały bywalec
    @tad

    Bo nie lubię jak ktoś zwala na mnie coś czego nie popełniłem.

  • Artur stały bywalec
    @tad

    I nie mów do mnie Arturku bo ja do ciebie bede mówił tadziku albo gorzej.

  • elf stały bywalec

    Arturku mozesz mowic do mnie Elfiku, ewentualnie Elfuniu

  • Artur stały bywalec
    @do redakcji

    Mam pytanie(przepraszam że nie na temat)Czemu w dziale "filmy ze skokami" nie ma skoków letnich na igielicie ??Prosze o uzasadnienie.Moje drugie pytanie to czy bedż filmy z tegorocznej edycji Letniej Grand Prix ??Prosze o odpowiedzi.

  • Redakcja redaktor
    filmy z lgp

    Artur - filmów z LGP nie ma, poniewaz są to zawody niższej rangi niż te zimowe i przez wielu traktowane treningowo.

    Na razie nie będzie ich także w przyszłości - i tak nasz zbiór filmów przekracza już 300 MB i nie ma gdzie ich trzymać...

  • Artur stały bywalec
    @tad

    Wielka szkoda !!Mam pytanie czemu niektorych filmow nie idzie odtworzyc??Np.filmu ze skokiem Hannawalda w Innsbrucku w sezonie 2002/2003 na odległośc 134,5m ?????

  • Artur stały bywalec
    @tad

    Sorki chodziło mi o ten skok z sezonu 2001/2002 Hannawalda na 134,5m

  • anonim
    komenty

    Prawda leży pośrodku...Jaala i mit=> fajni jesteście :)))
    Każde z Was ma po części rację. Moim zdaniem nie trzeba było usuwać...a tamta stronka jest zrobiona z przymrużeniem oka. Nie ma wulgaryzmów, brak jakiejś agresji...mozna sie pośmiać. Pozdro niti!

  • anonim
    @Mandy

    To, że nie ma wulgaryzmów, nie znaczy, że nie ma agresji. Agresja może przybierać różne formy.

  • Redakcja redaktor
    do Artura

    Już poprawiony ten filmik. Po prostu prosze o zgłaszanie jak któryś z filmów nie działa - wowczas postaramy sie to naprawić.

  • anonim
    O BMI - tak dla żartu :)))

    Ciekawe co by było, jakby sprawdzić BMI trenerów? Czy któryś mógłby dla swoich podopiecznych świecić przykładem? ;)))
    A podejrzewam, że z niektórych wyników na pewno byśmy się nieźle uśmiali :))))
    PS - Jak wyglądałaby lista ułożona od najchudszego do najgrubszego? ;)

  • Artur stały bywalec
    @tad

    Dzieki bardzo!!Jeszcze filmy ze skokami w Villach z tego samego sezonu 2001/2002.

  • Artur stały bywalec
    @tad

    Jeszcze skok Hoellwartha z Oberstdorfu na 129 m z sezonu 2001/2002 i skoki z Harrachowa z sezonu 2001/2002

  • anonim
    @skijumpo

    Kazdy ma prawo to wyrażania własnego zdania-czyż to nie piękne? :))) Wierz mi autorki nie planują zamachów na życie kogokolwiek, ani nie chcą nikogo uszkodzić. Dla mnie to humor i ironia. Obrońcy bóstwa narodowego zaraz biorą wszystko na poważnie...
    A ta ingerencja w komenty jest kwestią niewątpliwie dyskusyjną. Ta strona ma niejako swoich właścicieli, którzy są za nią odpowiedzialni więc robią to co uważaja za słuszne i maja do tgo prawo.

  • Artur stały bywalec
    @tad

    Weź i sprawdź skoki z sezonu 2001/2002 bo tam jest duzo filmow ktore maja bledy i nie da sie ich odtworzyc

  • anonim

    @Mandy: miło wiedzieć że chociaż ktoś naprawdę rozumie, że strona ta została zrobiona z przymrużeniem oka :) ale adasiofani skoro tego nie rozumieją to może mają coś na sumieniu - może boli ich to że adaś jest dekarzem blacharzem, nie zna angielskiego i jest prostym chłopczykiem. zazwyczaj tak otwarcie oświadczają, że o tym wiedzą, że rozumieją i że nie jest to dla nich żadnym wyznacznikiem. a jednak coś ich zmusza do wiecznego tłumaczenia tego samego... poza tym chyba nie doceniają braku tych wulgaryzmów na stronie, bo tak naprawdę nie byłoby dla nas żadnym problemem ich nawrzucać...
    również pozdrawiam Mandy :)

  • anonim

    A'propos wulgaryzmów: swego czasu u konkurencji na SNC był pełen liberalizm w tym zakresie. Aż brało obrzydzenie, bo wchodząc na stronkę mocno zastanawiałam się jaką kolejną wersję słowa "koorwa" zobaczę [zresztą nie tylko tego słowa, bo wszystkie możliwe wulgaryzmy były odmieniane przez rózne przypadki]. Przepraszam, ale nie lubię siedzieć w szambie, a mam jakieś dziwne wrażenie, że kulturalna prośba redakcji skijumping.pl niekoniecznie do wszystkich dociera. Stąd potem pretensje o "wycinanki" :)
    @niti: akurat Adaś nie jest takim ćwokiem, co nie zna żadnego języka obcego, świetnie zna... niemiecki. :)

  • anonim

    @mmm_kraków: ja mówiłam tylko o najpopiularniejszym języku świata jakim jest angielski... jeśli zna niemiecki to dobrze dla niego

  • anonim
    Czy tylko angielski?

    Gdyby mierzyć "popularność" języka liczbą jego użytkowników, to angielski spokojnie mógłby się schowac przy chińskim :)
    Nieznajomość "najpopularniejszego języka świata" jeszcze o niczym nie świadczy. Sama angielskiego tak naprawdę nauczyłam się dopiero na studiach [wcześniej znałam jakieś pojedyncze zwroty]. Za to niemiecki miałam w stopniu wyższo-zaawansowanym [po klasie językowej] :) O rosyjskim nie wspominam :))))

  • Artur stały bywalec
    @tad

    Czekam na te filmy!!

  • anonim

    dobrze ze wsrowadzili takie zasady, chcociaż i tak niewiele dadzą. Kościotrupstwo czasem przeszkadza w kochaniu się w skoczkach, niesety.

  • Redakcja redaktor
    @artur

    Artur - wszystkie wymienione przez Ciebie filmy u mnie chodzą. Poza tym jak już masz problemy to ślij je na maila, zamiast tu jeszcze bardziej komentarze zaśmiecać naszym dialogiem :)

  • anonim
    @Mandy

    Pisząc o agresji nie miałam bynajmniej na myśli ataków terrorystycznych, ale agresję słowną, która jest możliwa bez używania wulgaryzmów. Każdy ma prawo do wyrażania zdania, ale powiedz publicznie, że prezydent to złodziej lub gwałciciel i wtedy się okaże, czy tak można.

  • elf stały bywalec
    @niti

    padamy do stop ze nie uzywasz wulgaryzmow i uswiadamiasz nam jak maluczcy jestesmy, o wielka fanko kucharza , ktoremu tylko sie wydale , ze zna angielski...

  • małyszomanka doświadczony

    Autorki tej strony mylą prostotę z prostactwem. Małysz jaki jest każdy widzi(choc każdy patrzy inaczej). Jeżeli natomiast ktoś ocenia kogoś po wyglądzie lub wykształceniu sam jest dla mnie prostakiem, choćby się umiał posługiwać i 20 językami. Poza tym kultura wypowiedzi na tej stronce pozostawia wiele do życzenia, bo jej jedynym wyznacznikiem nie jest brak wulgaryzmów. Nie miałabym nic przeciwko takiej stronie, gdyby była zrobiona z więksą finezją, gdyby żarty nie były tak prymitywne i jednak obraźliwe. Widziałam w pewnej gazecie taki rysunek: polskie godło z głową małysza w kasku i to było moim zdaniem dobre i śmieszne, bo oddawało istotę małyszomanii, a jednocześnie nikogo nie obrażało. Chyba, że ktoś z LPR stwierdziłby, że zbeszczeszczono godło narodowe.

  • małyszomanka doświadczony
    @elf

    Ja tam lubię i cenię Svena i nawet 1000 jego fanek nienawidzących Adama tego nie zmieni.

  • elf stały bywalec

    od powstania antymalyszowej strony mamy nowe kanony poczucia humoru... pozdro malyszomanka :P

  • małyszomanka doświadczony
    @elf

    No właśnie, w tegoroczny lany poniedziałek o mało nie utopino dziewczyny i to też przecież miał być tylko żart. Oczywiście szkodliwość w tym wypadku jest nieporównywalna, ale myślę, że wiadomo o co chodzi. Również pozdrawiam.

  • anonim
    @skijumpo

    Gorsze rzeczy wypowiadano publicznie, a jeśli nie ma się na to dowodów to mogą cię wziąść tylko za wariata. Taki przykład to akurat kompletna bzdura :///
    Kibicując Adamowi jego antystrona mi zupełnie nie przeszkadza a na dodatek najnormalniej w świecie rozśmiesza :D
    Nie od dziś wiadomo, że niektórzy Polacy nie potrafią śmiać się z samych siebie, a także mają wybitne zdolności do tragizowania w błahych sprawach. Ale to już ich problem. Małysz został poinformowany o istnieniu antystronki i jeżeli ją widział to sąd był chyba ostatnią z jego mysli, bo czasami zauważam u niego poczucie humoru. Jest na świeczniku nie od dziś więc te mega dowody sympatii mogły juz go do tej pory znudzić...zresztą z nim nigdy nic nie wiadomo hehe

  • anonim
    @Mandy

    Bynajmniej nie jest to bzdura, bo nawet dzisiaj mówili w serwisach informacyjnych o procesie o zniesławienie wygranym przez Kwiatkowskiego. Jakoś on nie wykazał poczucia humoru, kiedy został wyzwany, a sąd zgodził się z jego zdaniem. A co do tego, co kogo bawi, to mamy zupełnie różne poczucie humoru i ja podobnie jak małyszomanka (zresztą pokazała mi ten rysunek) nie mam nic przeciwko pożartowaniu sobie z małyszomanii, ale nie z Małysza, a jeżeli już to nie w taki sposób.

  • anonim
    @skijumpo

    Ja nie mam nic do zarzucenia temu jak dziewczyny żartuja z małyshomanii :D
    A proces Kwiatkowskiego przemilczmy, za nim nikt nie trafi. Widocznie Kutz miał powody aby go zjechać. A jesli zrobił to w powaznej prasie to musiał spodziewac się ataku. Narobili szumu, ale oskarzony do przeprosin sie nie kwapi. Świat polityki rządzi się swoimi prawami.

  • anonim
    Kwiatkowski kontra Kutz

    Czyli o wulgaryzmach raz jeszcze :)))
    Czasem słowo ma wiele znaczeń, zaleznie od kontekstu. "Popularne" słówko na literkę "k" - zarówno może być wulgranym "przerywnikiem" zdania i świadczy o kulturze osobistej je wypowiadającego, z kolei skierowane do konkretnej osoby może być aluzją do wątpliwego prowadzenia się
    W przypadku sporu panów K. w zasadzie nie chodziło tylko o używanie słów obraźliwych, ale o wskazanie uzasadnienia do nich. Co było trochę bez sensu, bo jak przekonująco udowodnić, że ktoś jest "ćwokiem" :)))

  • anonim
    Kwiatkowski kontra Kutz

    Czyli o wulgaryzmach raz jeszcze :)))
    Czasem słowo ma wiele znaczeń, zaleznie od kontekstu. "Popularne" słówko na literkę "k" - zarówno może być wulgranym "przerywnikiem" zdania i świadczy o kulturze osobistej je wypowiadającego, z kolei skierowane do konkretnej osoby może być aluzją do wątpliwego prowadzenia się
    W przypadku sporu panów K. w zasadzie nie chodziło tylko o używanie słów obraźliwych, ale o wskazanie uzasadnienia do nich. Co było trochę bez sensu, bo jak przekonująco udowodnić, że ktoś jest "ćwokiem" :)))

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl