MŚJ w Kanderstegu: Lindvik najlepszy na treningu

  • 2018-01-30 20:52

Marius Lindvik wygrał obie serie treningowe poprzedzające czwartkowe zawody o tytuł mistrza świata juniorów 2018. Najlepszym z Polaków obiekcie HS106 w Kanderstegu był Tomasz Pilch.

I seria:

Norweg, który był objawieniem Pucharu Świata w Zakopanem, uzyskał 102,5 metra. Skład czołowej trójki uzupełnili zawodnicy, którzy również punktowali na Wielkiej Krokwi. Drugą notę uzyskał Constantin Schmid, a trzecią Tomasz Pilch. Niemiec i Polak skoczyli po 100,5 metra.

Na miejscach 4-5 znaleźli się Austriacy - Clemens Leitner (100 metrów) oraz Jan Hoerl (99,5 metra), a szósty finiszował Thomas Aasen Markeng z Norwegii (99 metrów).

Bartosz Czyż (96 metrów) i Kacper Juroszek (92,5 metra) zajęli kolejno 17. i 22. miejsce, a Paweł Wąsek (85,5 metra) oraz Damian Skupień (83,5 metra) otworzyli piątą dziesiątkę.

II seria:

19-letni Norweg najdłuższym lotem popisał się także w rundzie drugiej. W stosunku do pierwszej próby na Loetschberg-Schanze poprawił się o metr, rozpoczynając ją również z 12. belki startowej. Druga nota przypadła Justinowi Lisso z Niemiec (100,5 metra), a trzeci rezultat osiągnął Zak Mogel ze Słowenii (103,5 metra).

Pilch doleciał do 99. metra, co tym razem dało mu 8. miejscu. Czyż (96 metrów) i Wąsek (94,5 metra), którzy w niedzielę zadebiutowali w Pucharze Świata, zajęli kolejno 14. i 16. pozycję, natomiast Juroszek (88 metrów) i Skupień (84 metry) wywalczyli odpowiednio 36. i 45. lokatę.

Kliknij, aby zobaczyć protokół FIS z wynikami oficjalnego treningu >>>

Kolejne skoki treningowe mężczyzn zaplanowano na środę na godzinę 19:00. Listę startową znajdziecie >>>TUTAJ<<<, a wyniki na żywo będziecie mogli śledzić >>>TUTAJ<<<.

Wyniki I treningu MŚJ w Kanderstegu (HS106); 30.01.2018
lp.nrzawodnikkrajodl.nota
1 46 LINDVIK, Marius 102.5 82.9
2 30 SCHMID, Constantin 100.5 77.4
3 52 PILCH , Tomasz 100.5 75.6
4 6 LEITNER, Clemens 100.0 74.8
5 5 HOERL, Jan 99.5 74.5
6 47 MARKENG, Thomas Aasen 99.0 74.4
7 28 RAIMUND, Philipp 98.0 74.1
8 64 MOGEL, Zak 98.5 73.3
8 66 PAVLOVCIC, Bor 99.0 73.3
10 49 VILLUMSTAD, Fredrik 98.0 70.7
11 65 OSTERC, Aljaz 97.0 70.4
12 26 LEAROYD, Jonathan 96.5 70.3
13 67 PREVC, Domen 96.5 68.8
14 7 LIENHER, Maximilian 96.0 68.3
15 8 SCHWANN, Mika 97.0 67.5
15 31 WEIGEL, Cedrik 95.0 67.5
17 50 CZYZ, Bartosz 96.0 67.3
18 48 OEDEGAARD, Jesper 94.5 64.8
19 9 WIENERROITHER, Julian 95.5 63.5
20 18 ALAMOMMO, Andreas 94.0 62.8
21 63 KUS, Jan 92.0 60.7
22 1 HAUSWIRTH, Sandro 93.5 60.3
22 51 JUROSZEK, Kacper 92.5 60.3
24 29 ROTH, Luca 89.5 57.1
25 41 YAMAKAWA, Taro 90.0 56.9
26 27 LISSO, Justin 89.0 56.7
27 16 MALTSEV, Kevin 92.0 55.5
28 59 KOTIK, Kiril 90.0 55.3
29 45 JACOBSEN, Espen 88.0 55.2
30 11 HOLIK, Frantisek 91.5 54.9
31 39 KURITA, Riki 88.5 54.6
31 15 AIGRO, Artti 90.5 54.6
33 43 TKACHENKO, Sergey 88.5 51.7
33 20 KYTOESAHO, Niko 88.0 51.7
35 4 PETER, Dominik 87.5 50.8
36 37 ITO, Masamitsu 86.0 50.6
37 21 LOEYTAEINEN, Niko 88.0 50.2
38 60 MARCHUKOV, Aleksandr 87.0 48.6
39 19 HEIKKINEN, Kalle 87.5 48.2
40 24 CONTAMINE, Mathis 86.0 47.5
41 54 WASEK, Pawel 85.5 46.3
42 53 SKUPIEN, Damian 83.5 42.8
43 38 IWASA, Yuken 82.0 42.2
44 62 SERGEEV, Maksim 80.5 38.5
45 22 VETELAEINEN, Jonne 81.0 36.7
46 17 PAPPEL, Taavi 80.0 33.6
47 40 NIKAIDO, Ren 77.0 30.8
48 57 MITROFAN, Nicolae Sorin 77.0 29.2
49 68 BEDIR, Muhammed Ali 76.0 28.1
50 34 CECON, Francesco 76.0 27.6
51 74 LARSON, Casey 76.0 27.4
52 23 BATBY, Alessandro 75.5 26.4
53 2 KINDLIMANN, Lars 75.0 24.2
54 3 LACROIX, Olan 75.0 23.9
55 42 DEVYATKIN, Nikita 73.5 23.8
56 35 GALIANI, Mattia 71.5 21.2
57 61 PURTOV, Mikhail 72.5 20.3
58 14 SELCER, Radek 72.0 17.1
59 13 RYDL, Radek 70.5 13.0
60 32 MOLNAR, Florian 67.0 10.0
61 25 FOUBERT, Valentin 67.5 9.8
62 56 FARKAS, Hunor 66.5 8.9
63 55 CACINA, Daniel Andrei 66.0 7.1
64 33 BRESADOLA, Giovanni 64.5 6.5
65 12 HOLUB, Benedikt 65.5 3.7
66 70 VASKUL, Andrii 63.0 2.1
67 36 ZAMBELLI, Gabriele 62.0 1.8
68 44 ZYRYANOV, Sergey 60.0 -2.2
69 69 GUNGEN, Muhammed Munir 60.5 -2.8
70 58 SPULBER, Mihnea Alexandru 60.5 -4.3
71 73 GIBSON, Hunter 58.5 -5.2
72 75 URLAUB, Andrew 58.5 -6.1
73 72 DEAN, Decker 58.0 -6.4
74 71 ZELENCHUK, Ivan 57.5 -8.8
75 10 DOLEZEL, Dusan 57.5 -12.7
Wyniki II treningu MŚJ w Kanderstegu (HS106); 30.01.2018
lp.nrzawodnikkrajodl.nota
1 46 LINDVIK, Marius 103.5 79.0
2 27 LISSO, Justin 100.5 77.4
3 64 MOGEL, Zak 103.5 77.1
4 30 SCHMID, Constantin 97.5 72.7
5 5 HOERL, Jan 99.0 72.4
6 6 LEITNER, Clemens 99.0 71.3
7 8 SCHWANN, Mika 99.5 70.7
8 52 PILCH , Tomasz 99.0 70.4
9 66 PAVLOVCIC, Bor 99.5 68.6
10 28 RAIMUND, Philipp 94.5 66.3
11 49 VILLUMSTAD, Fredrik 97.0 65.4
12 15 AIGRO, Artti 96.0 64.7
13 7 LIENHER, Maximilian 95.0 63.6
14 50 CZYZ, Bartosz 96.0 63.1
15 47 MARKENG, Thomas Aasen 95.5 62.6
16 54 WASEK, Pawel 94.5 61.4
17 31 WEIGEL, Cedrik 91.0 60.6
18 65 OSTERC, Aljaz 95.5 60.5
19 26 LEAROYD, Jonathan 92.0 60.0
20 48 OEDEGAARD, Jesper 93.5 59.8
21 1 HAUSWIRTH, Sandro 93.0 59.4
22 62 SERGEEV, Maksim 94.0 58.0
22 74 LARSON, Casey 92.0 58.0
24 39 KURITA, Riki 90.5 56.6
25 29 ROTH, Luca 89.5 56.0
26 19 HEIKKINEN, Kalle 89.5 55.4
26 21 LOEYTAEINEN, Niko 89.0 55.4
28 18 ALAMOMMO, Andreas 90.0 55.2
29 63 KUS, Jan 92.0 54.6
30 9 WIENERROITHER, Julian 91.5 53.7
31 59 KOTIK, Kiril 92.0 52.9
32 67 PREVC, Domen 90.5 52.5
33 24 CONTAMINE, Mathis 87.0 49.2
34 16 MALTSEV, Kevin 87.5 49.0
35 40 NIKAIDO, Ren 86.5 48.5
36 51 JUROSZEK, Kacper 88.0 47.7
37 61 PURTOV, Mikhail 88.0 45.4
38 38 IWASA, Yuken 83.5 43.9
39 4 PETER, Dominik 84.5 43.3
40 41 YAMAKAWA, Taro 83.0 42.3
40 43 TKACHENKO, Sergey 84.0 42.3
42 60 MARCHUKOV, Aleksandr 86.0 40.8
43 11 HOLIK, Frantisek 83.5 39.0
44 33 BRESADOLA, Giovanni 80.0 38.8
45 53 SKUPIEN, Damian 84.0 38.6
46 20 KYTOESAHO, Niko 81.0 38.4
46 22 VETELAEINEN, Jonne 81.0 38.4
48 37 ITO, Masamitsu 81.5 37.1
49 23 BATBY, Alessandro 80.5 36.5
50 3 LACROIX, Olan 80.5 35.8
51 57 MITROFAN, Nicolae Sorin 83.0 35.1
52 36 ZAMBELLI, Gabriele 80.5 34.6
52 45 JACOBSEN, Espen 80.5 34.6
54 17 PAPPEL, Taavi 79.5 33.9
55 55 CACINA, Daniel Andrei 79.5 31.5
56 10 DOLEZEL, Dusan 79.5 30.5
57 56 FARKAS, Hunor 78.5 27.8
58 34 CECON, Francesco 75.0 27.7
59 68 BEDIR, Muhammed Ali 79.0 27.6
60 14 SELCER, Radek 77.0 27.2
61 2 KINDLIMANN, Lars 76.0 24.3
62 42 DEVYATKIN, Nikita 70.0 15.6
63 58 SPULBER, Mihnea Alexandru 73.0 14.1
64 12 HOLUB, Benedikt 71.0 13.6
65 25 FOUBERT, Valentin 68.5 12.8
65 70 VASKUL, Andrii 70.0 12.8
67 35 GALIANI, Mattia 65.5 9.1
68 32 MOLNAR, Florian 65.5 8.1
69 13 RYDL, Radek 67.0 5.0
70 75 URLAUB, Andrew 65.5 3.5
71 73 GIBSON, Hunter 64.5 0.4
72 44 ZYRYANOV, Sergey 62.0 -2.5
73 72 DEAN, Decker 61.0 -4.3
74 69 GUNGEN, Muhammed Munir 62.5 -5.1
75 71 ZELENCHUK, Ivan 58.0 -11.7

Dominik Formela, źródło: Informacja własna
oglądalność: (25332) komentarze: (112)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • PGr doświadczony
    Jedno jest pewne

    Będzie dwóch faworytów.
    Lindvik i Schmid przy zmiennych wiatrach w czołówce, to przy równych dla wszystkich powinni deklasować rywali.
    Nasi jeśli jakiś medal przywiozą to będzie to szczęśliwy los, słabo w tym roku przygotowani. Na + tylko Juroszek, że niespodziewanie 4 do drużyny, tylko to marne pocieszenie.

  • wikidajlo doświadczony
    @Ravv

    moze wczesnie zaczal

  • Ravv doświadczony
    @Złoty Orzeł @Bartek002

    Raczej nie, między nimi jest tylko 17 lat różnicy.

  • Złoty Orzeł profesor

    Jan Hoerl to syn Thomasa, najbardziej nieoczekiwany rekordzisty w Planicy?

  • krzysiek987 weteran
    @pawel96 @pawel96

    Masz rację na temat relacji, więc ja korzystam z:

    http://live.fis-ski.com/jp-3150/results-pda.htm?t=1517422474372&back=true#inapp

  • dervish profesor
    @pawel96 @Ravv

    loteria czy nie w wynikach naszej kadry raczej nie ma wypaczeń. Pilch był na kazdym treningu najlepszy, Czyz był naszym numerem 2.

  • Ravv doświadczony
    @pawel96 @dervish

    Tutaj jest taka loteria, że wcale nie jestem pewny, czy skakali w podobnych warunkach.

  • dervish profesor
    @pawel96 @pawel96

    W ogóle z treningów nie nalezy wyciągać dalekoidacych wniosków.
    Ale skoro już je analizujemy to nalezy pisać o faktach. A fakty sa takie, ze Tomek potwierdza klasę na treningach, a pozostali na jego tle wypadaja blado, aczkolwiek nie zawsze oznacza to, ze startuja ponizej swoich mozliwości. Na przykład Bartek Czyz jest wyraźnie słabszy od Tomka ale jego forma na treningach jest jak najbardziej pozytywna biorac pod uwagę oczekiwania

  • pawel96 profesor

    Właśnie zaczął się drugi trening.

  • pawel96 profesor
    @pawel96 @dervish

    66 metrów Wąska raczej nie świadcyz o tym, aby wyciągać z tego jakieś wnioski ;) Swoją drogą, irytuje mnie na berkutschi to, że nie pokazują wartości punktowych w trakcie treningów, na PŚ również.

  • dervish profesor
    @pawel96 @pawel96

    Loteria loterią ale Tomek Pilch potwierdził klasę a pozostali Polacy wypadli blado. Wszyscy startowali po sobie więc warunki powinni mieć zblizone.

  • pawel96 profesor
    @pawel96 @pawel96

    Zresztą chyba dośc loteryjny - najdalej Kurita 103 metry, Schmid 102, Weigel 100, Lindvik DNS.

  • kryska stały bywalec
    @danii20 @Danii20

    https://www.jwsc2018.ch/de/event/infos-fuer-zuschauer/live-streaming

  • pawel96 profesor

    Halo redakcja - pierwszy trening dzisiaj się już skończył.

  • dervish profesor
    @krzysiek987 @Krzysiek987

    Rozum podpowiada, ze powinni startować najlepsi niezależnie od wieku.
    A z juniorami to dosyć zawiła sprawa.
    Jeżeli junior jest jednocześnie członkiem kadry A danego kraju to niezależnie od wieku pojedzie na seniorska imprezę docelową zamiast na MŚJ.

    Wracając do kwestii wieku to wiąże sie ona z kwestia dojrzewania fizycznego. Tu junior juniorowi nie równy. U jednego organizm kończy szybki rozwój wcześnie u drugiego później. Szybki rozwój organizmu oznacza szybkie zmiany parametrów i ma ogromny wpływ na formę sportową. Zaburzeniu ulega koordynacja, technika, zmienia się środek cięzkości itp itd.

    Patrzac na roczniki widzę spadek Pawła Wąska w hierarchi jego rocznika. Na poprzednich MŚJ był numerem drugim zaraz po Schmidzie. Dzis Schmid pozostaje liderem a Paweł jest daleko w tyle.

  • Sigur17 doświadczony

    Dobry skok Francesco! :)

  • Sigur17 doświadczony

    Learoyd znowu słabo :/
    Rok temu był 13. i nie miał formy, a teraz jest życiowa forma, a on zawodzi :/

  • danii20 bywalec

    Gdzie będzie można zobaczyć jutro stream?

  • dzika_swinia weteran
    @krzysiek987 @Krzysiek987

    A po co mają startować 20-latkowie jak to juniorzy tylko z nazwy?

  • krzysiek987 weteran
    @krzysiek987 @dervish

    Wychodzi na to, że rocznik 1999 jest najliczniej reprezentowany, a nie tak jak rozum podpowiada rocznik najstarszy

  • mariafuria początkujący
    @anonim @skijumpingexpert

    Dzięki :)

  • skijumpingexpert profesor
    @anonim @mariafuria

    Konkurs indywidualny - Czwartek godz. 19:15
    Konkurs drużynowy - Sobota godz. 19:00
    Konkurs drużyn mieszanych - Niedziela godz. 11:00
    Nie będzie w TV, ale będzie darmowy stream z zawodów.

  • dervish profesor
    @krzysiek987 @dzika_swinia

    Jasne, że najstarszy. :)

  • dzika_swinia weteran
    @krzysiek987 @dervish

    chyba najstarszy

    jak dla mnie powinno być jak kiedyś, dolna granica bez znaczenia a górna to 18 lat

  • dervish profesor
    @krzysiek987 @Krzysiek987

    Czyli jak do tej pory to najmłodszy rocznik (1998, 4 noty powyżej 140 pkt) nadaje ton i jakość tym mistrzostwom.

  • krzysiek987 weteran
    @krzysiek987 @Krzysiek987

    rocznik 1998
    1 LINDVIK Marius ---- 161,9
    2 HOERL Jan ---- 146,9
    3 LEITNER Clemens ---- 146,1
    4 PAVLOVCIC Bor ---- 141,9
    5 WEIGEL Cedrik ---- 128,1
    6 OEDEGAARD Jesper ---- 124,6
    7 ALAMOMMO Andreas ---- 118
    8 KUS Jan ---- 115,3
    9 KURITA Riki ---- 111,2
    10 KOTIK Kirił ---- 108,2
    11 LOEYTAEINEN Niko ---- 105,6
    12 YAMAKAWA Taro ---- 99,2
    13 HOLIK Frantisek ---- 93,9
    14 JACOBSEN Espen ---- 89,8
    15 ITO Masamitsu ---- 87,7
    16 LARSON Casey ---- 85,4
    17 DOLEZEL Dusan ---- 30,5
    18 GUNGEN Muhammed Munir ---- 0

  • krzysiek987 weteran
    @krzysiek987 @Krzysiek987

    rocznik 1999

    1 SCHMID Constantin ---- 150,1
    2 SCHWANN Mika ---- 138,2
    3 VILLUMSTAD Fredrik ---- 136,1
    4 LISSO Justin ---- 134,1
    5 LIENHER Maximilian ---- 131,9
    6 OSTERC Aljaz ---- 130,9
    7 CZYŻ Bartosz ---- 130,4
    8 PREVC Domen ---- 121,3
    9 AIGRO Artti ---- 119,3
    10 WIENERROITHER Julian ---- 117,2
    11 WĄSEK Paweł ---- 107,7
    12 HEIKKINEN Kalle ---- 103,6
    13 SIERGIEJEW Maksim ---- 96,5
    14 TKACZENKO Siergiej ---- 94
    15 KYTOESAHO Niko ---- 90,1
    16 IWASA Yuken ---- 86,1
    17 SKUPIEŃ Damian ---- 81,4
    18 PAPPEL Taavi ---- 67,5
    19 MITROFAN Nicolae Sorin ---- 64,3
    20 DEWJATKIN Nikita ---- 39,4
    21 ZABELLI Gabriele ---- 36,4
    22 WASKUL Andrij ---- 14,9
    23 ZELEŃCZUK Iwan ---- 0

  • krzysiek987 weteran
    @krzysiek987 Najlepsi zawodnicy z poszczególnych roczników

    rocznik 2000

    1 PILCH Tomasz ---- 146
    2 RAIMUND Philipp ---- 140,4
    3 MARKENG Thomas Aasen ---- 137
    4 LEAROYD Jonathan ---- 130,3
    5 HAUSWIRTH Sandro ---- 119,7
    6 ROTH Luca ---- 113,1
    7 MALTSEV Kevin ---- 104,5
    8 MARCZUKOW Aleksandr ---- 89,4
    9 VETELAEINEN Jonne ---- 75,1
    10 BEDIR Muhammed Ali ---- 55,7
    11 KINDLIMANN Lars ---- 48,5
    12 HOLUB Benedikt ---- 17,3
    13 SPULBER Mihnea Alexandru ---- 14,1
    14 ŻYRIANOW Siergiej ---- 0
    15 DEAN Decker ---- 0

  • krzysiek987 weteran
    @krzysiek987 Najlepsi zawodnicy z poszczególnych roczników

    rocznik 2001:

    1 MOGEL Zak ---- 150,4
    2 JUROSZEK Kacper ---- 108
    3 CONTAMINE Mathis ---- 96,7
    4 PETER Dominik ---- 94,1
    5 NIKAIDO Ren ---- 79,3
    6 BATBY Alessandro ---- 62,9
    7 LACROIX Olan ---- 59,7
    8 CECON Francesco ---- 55,3
    9 BRESADOLA Giovanni ---- 45,3
    10 SELCER Radek ---- 44,3
    11 CACINA Daniel Andrei ---- 38,6
    12 FARKAS Hunor ---- 36,7
    13 RYDL Radek ---- 18
    14 URLAUB Andrew ---- 3,5
    15 GIBSON Hunter ---- 0,4

  • krzysiek987 weteran
    Najlepsi zawodnicy z poszczególnych roczników

    rocznik 2002

    1 PURTOW Michaił ---- 65,7
    2 GALIANI Mattia ---- 30,3
    3 FOUBERT Valentin ---- 22,6
    4 MOLNAR Florian ---- 18,1

  • krzysiek987 weteran
    @krzysiek987 najlepsze drużyny dnia

    1 Austria - 563,1
    2 Norwegia - 559,6
    3 Niemcy - 553,1
    4 Słowenia - 546,6
    5 Polska - 492,1
    6 Finlandia - 417,3
    7 Japonia - 395,6
    8 Rosja - 359,8
    9 Szwajcaria - 322
    10 Francja - 312,5
    11 Czechy - 199
    12 Włochy - 167,3
    13 Rumunia - 153,7
    14 USA - 89,3

  • krzysiek987 weteran
    @krzysiek987 cz.4

    61 ZABELLI Gabriele 36,4
    62 DOLEZEL Dusan 30,5
    63 GALIANI Mattia 30,3
    64 FOUBERT Valentin 22,6
    65 MOLNAR Florian 18,1
    66 RYDL Radek 18
    67 HOLUB Benedikt 17,3
    68 WASKUL Andrij 14,9
    69 SPULBER Mihnea Alexandru 14,1
    70 URLAUB Andrew 3,5
    71 GIBSON Hunter 0,4
    72 ŻYRIANOW Siergiej 0
    72 GUNGEN Muhammed Munir 0
    72 ZELEŃCZUK Iwan 0
    72 DEAN Decker 0

  • krzysiek987 weteran
    @krzysiek987 @Krzysiek987

    41 MARCZUKOW Aleksandr 89,4
    42 ITO Masamitsu 87,7
    43 IWASA Yuken 86,1
    44 LARSON Casey 85,4
    45 SKUPIEŃ Damian 81,4
    46 NIKAIDO Ren 79,3
    47 VETELAEINEN Jonne 75,1
    48 PAPPEL Taavi 67,5
    49 PURTOW Michaił 65,7
    50 MITROFAN Nicolae Sorin 64,3
    51 BATBY Alessandro 62,9
    52 LACROIX Olan 59,7
    53 BEDIR Muhammed Ali 55,7
    54 CECON Francesco 55,3
    55 KINDLIMANN Lars 48,5
    56 BRESADOLA Giovanni 45,3
    57 SELCER Radek 44,3
    58 DEWJATKIN Nikita 39,4
    59 CACINA Daniel Andrei 38,6
    60 FARKAS Hunor 36,7

  • krzysiek987 weteran
    @krzysiek987 cz.2

    21 AIGRO Artti 119,3
    22 ALAMOMMO Andreas 118
    23 WIENERROITHER Julian 117,2
    24 KUS Jan 115,3
    25 ROTH Luca 113,1
    26 KURITA Riki 111,2
    27 KOTIK Kirił 108,2
    28 JUROSZEK Kacper 108
    29 WĄSEK Paweł 107,7
    30 LOEYTAEINEN Niko 105,6
    31 MALTSEV Kevin 104,5
    32 HEIKKINEN Kalle 103,6
    33 YAMAKAWA Taro 99,2
    34 CONTAMINE Mathis 96,7
    35 SIERGIEJEW Maksim 96,5
    36 PETER Dominik 94,1
    37 TKACZENKO Siergiej 94
    38 HOLIK Frantisek 93,9
    39 KYTOESAHO Niko 90,1
    40 JACOBSEN Espen 89,8

  • krzysiek987 weteran
    Najlepsi zawodnicy dnia

    1 LINDVIK Marius 161,9
    2 MOGEL Zak 150,4
    3 SCHMID Constantin 150,1
    4 HOERL Jan 146,9
    5 LEITNER Clemens 146,1
    6 PILCH Tomasz 146
    7 PAVLOVCIC Bor 141,9
    8 RAIMUND Philipp 140,4
    9 SCHWANN Mika 138,2
    10 MARKENG Thomas Aasen 137
    11 VILLUMSTAD Fredrik 136,1
    12 LISSO Justin 134,1
    13 LIENHER Maximilian 131,9
    14 OSTERC Aljaz 130,9
    15 CZYŻ Bartosz 130,4
    16 LEAROYD Jonathan 130,3
    17 WEIGEL Cedrik 128,1
    18 OEDEGAARD Jesper 124,6
    19 PREVC Domen 121,3
    20 HAUSWIRTH Sandro 119,7

  • kuba923 stały bywalec
    Dzisiejsze treningi

    16.00 - Oficjalny trening pań
    19.00 - Oficjalny trening panów

  • krzysiek987 weteran
    wyniki drużynowe 2 treningu

    1 Austria 278
    2 Niemcy 277
    3 Norwegia 266,8
    4 Słowenia 260,8
    5 Polska 242,6
    6 Finlandia 204,4
    7 Rosja 197,1
    8 Japonia 191,3
    9 Szwajcaria 162,8
    10 Francja 158,5
    11 Czechy 110,3
    12 Włochy 110,2
    13 Rumunia 108,5
    14 USA 61,9

  • jmc stały bywalec
    Treningi treningami ale ...

    Czasem jest tak, że ktoś skacze dobrze na treningu i umie to powtórzyć na zawodach - wydaje się, że tak się dzieje w przypadku zawodników nie tylko z mocnymi nogami, ale też z mocną głową.
    Zobaczymy jak będzie z Lindvikiem - czy głowa również zadziała na zawodach.
    Jeśli chodzi o Tomasza Pilcha to widać, że skacze blisko czołówki i jest szansa na podium, ale ma też wielu konkurentów - jak zapanuje nad głową to może mieć wysokie miejsce w zawodach. Z drugiej strony w Zakopanem między Tomkiem Pilchem a Lindvikiem była spora różnica.

  • Jarek42 stały bywalec

    Pilch to wielki talent. Adam nie pozwoli go zmarnować, bo to przecież rodzina. Oby do był drugi Adam lub Kamil, a przynajmniej Piotrek.
    Ma szansę nawet na złoto, ale ten norweg jest niesamowity. W Zakopanem myślałem, że wygra, ale jeszcze nie przyszedł jego czas.

  • skijumpingexpert profesor
    @skijumpingexpert @Skokowy123

    No ok tylko ja wtedy napisałem tylko jeden komentarz właśnie o szwajcarach bo tylko to było dla mnie zdziwieniem. Uwież mi, że napiszę 2-3 kom tylko potem nie umie czytać tego jakie niektórzy ludzie piszą i muszę ich sprostować, taki jestem :D , ale już zauważyłem , że nie warto bo niektórzy to typowi trolle , niektórzy to po prostu są tacy głupi, że szkoda czasu .

  • Andrzey94 początkujący

    Uwaga miłośnicy skokow narciarskich!

    Już od dziś można zamawiać album "Turniej Czterech Skoczni 1953-2018"! Jest to bogate kompendium wiedzy o tym turnieju. A cena? Nieprawdopodobnie niska!

    Zapraszam do zamawiania labumu o TCS:

    http://www.otostrona.pl/mecnermedia/index.php?news&nid=136

  • Ravv doświadczony
    @dejw @dejw

    To samo, nie zauważyłem go i myślałem, że Jacobsen jest czwartym. Czas na jakąś przerwę, bo coraz częściej się kompromituję :D

  • Obeznany stały bywalec
    Sen

    Śniło mi się że Aigro Artti został mistrzem. Niestety nie możliwe ale cieszą mnie jego przyzwoite skoki :)

  • skokowy123 profesor
    Skład Finów na Willingen

    Jadą we dwóch:Aalto i Nousiainen. Alamommo na MŚ J, Maeaettae i Ahonen-trenują w kraju przed IO.
    A Ville Larinto przez Wisłe-niestety sezon prawie stracony, może wróci w marcu w Lahti

  • wiatrhula111 weteran

    Póki co możemy wysnuć wnioski,że Juroszka stać jednak na dobre skoki,a Estończycy nie są jednak tak fatalni,w przeciwieństwie do młodych zawodników spoza Euroazji

  • Maradona profesor
    @skokowy123 @Skokowy123

    Skład Słowenii na Willingen też jest już znany - P. Prevc, Damjan, Semenić, Bartol, Zajc, Jelar i Dezman, który wywalczył te 7 miejsce na ten period.

  • dejw profesor
    @dejw @HAZARD

    Aż tak mocni Austriacy to jednak dla mnie trochę zaskoczenie, bo spodziewałem się mocnego Leitnera i podtrzymania dyspozycji Hoerla, a tutaj wygląda że oprócz tego trafili idealnie z formą całej piątki ;)

    A co do SLO to słusznie, chociaż Pavlovcic w tym sezonie to w tym CoC jeszcze pokazywał się nieźle, ale jego problemem jest brak stabilności. Co ciekawe pokazał ją dzisiaj, tylko że to jest stabilność na koniec TOP10, więc w jego przypadku tak sobie ;) A Osterc z kolei w tym sezonie błyszczy jedynie w AC.
    Co do Domena, to wydaje mi się, że po przegranej z kretesem walce o IO lepszym pomysłem byłoby danie mu wolnego i powrót na mityczne treningi, żeby chociaż spróbował wrócić na akceptowalny poziom na marzec. Ta impreza i szybki przeskok ze wszystkich rodzajów skoczni, przy tak słabej formie to nie wiem czy nie rozmontuje go całkowicie. Zostawiam jeszcze furtkę na jakieś cudowne ogarnięcie i zaznaczenie swojego udziału na mistrzostwach (jak choćby w Obe), ale szanse na to są raczej znikome.

    Nie no, różnica jest jednak spora. Obecny Pilch, a Wąsek z zeszłego roku to dwa inne światy ;) Wąskowi bardzo dobrze siadł konkurs ind. ale to wyglądało na jego maks maksów, a w przypadku Pilcha taki wynik byłby uznany jako średni. Jeśli Wąsek i Czyż wypadliby na poziomie połowy drugiej, a Juroszek w połowie trzeciej dziesiątki to równając to z Park City wygląda to dużo lepiej, i przy bardzo prawdopodobnie dużo wyższym poziomie walki o podium. Oczywiście to wszystko pod warunkiem, że wszyscy będą w stanie na taki pułap się wspiąć ;)

  • skokowy123 profesor
    Norwegowie w Willingen

    Jednak w tym składzie najmocniejszym jeśli wierzyć wiadomością sportowym w TVP.
    Czyli Austria i Japonia w słabszych pojedzie, a reszta z mocniejszych już normalnie.
    Składy na ten moment:
    Japonia 5-Naito(Debiut), Nakamura,Harada,Sakuyama ,Sato
    Norwegia 6/7?-Tande,Forfang,Johansson,Fannemel,Stjernen,Granerud i ? ( może pojadą w 6)
    Polska 6- Stoch,Kubacki,Hula,Żyla,Kot i Wolny
    Niemcy 7-Freitag,Wellinger,Eisenbichler,Geiger,Leyhe i Paschke/Wank/Siegel ( ten kto nie będzie w Willingen dojdzie na COC Planica.)
    Austria 6-Kadra B, jeszcze niewiadoma
    Słowenia-mają limit 7, ale wiadoma jest tylko kadra Olimpijska i Jelar

  • HAZARD weteran
    @dejw @Szymon_N

    Tak, minimalnie, ponieważ oceniłem skoki na samych MŚJ, a nie osiągnięcia Wąska z poprzedniego, a Pilcha z obecnego sezonu. W takim rozrachunku Pilch wypada dużo lepiej, wiadomo. :D Jednak jeśli o same Mistrzostwa chodzi to już przepaść nie jest tak ogromna, Wąsek nieznacznie przegrał podium, Pilch może skończyć bardzo podobnie, ewentualnie trochę lepiej (np. brązowy medal), stąd takie wnioski. ;)

  • HAZARD weteran
    @dejw @Ville

    Dokładnie!!! Sam na to bardzo często zwracam uwagę, obecnie nasi juniorzy i dzieci skaczą bardzo niechlujnie, a ich style jest bardzo "antylotny". Widać, że nawet jeśli jest moc na progu i jakiś potencjał, to wszystko i tak jest psute w samym locie, tutaj myślę, że o wiele więcej dobrego powinni robić trenerzy klubowi, sam Maciusiak nie wiem jak dużą winę ponosi za ten stan rzeczy, myślę, że problemy zaczynają się znacznie wcześniej.
    Po samej kadrze juniorów widać, że Pilch lata o wiele bardziej dynamicznie od Wąska czy Czyża, szczerze mówiąc nie da się patrzeć na nich w powietrzu i pewnie stąd u nich są tak duże różnice w metrach. Mam nadzieję, że szybko ktoś spróbuje to u nich wyeliminować, bo jakoś Byrt, Zniszczoł czy Murańka mogli mieć piękną technikę w locie w bardzo młodym wieku, to co stało się z nimi później to już inna sprawa.

  • Szymon_N bywalec
    @dejw @HAZARD

    Lider minimalnie mocniejszy ? :P Bez żartów, Wąsek rok temu na MŚJ jechał bez choćby punktu PK, jakie osiągnięcia na koncie w tym sezonie ma Pilch to chyba nie trzeba przypominać. Z Wąskiem trzeba się wstrzymać co najmniej do jutra, w Zakopanem jego pojedyncze skoki dawały nadzieję na to, że wrócił na poziom z drugiej części 16/17. Czyż na tych treningach wypadł dość wyraźnie lepiej niż w każdym skoku MŚJ w Park City.

  • dervish profesor
    @dejw @Szymon_N

    Z relatywizmem to już tak bywa, że jest podatny na subiektywne interpretacje. Tym niemniej, żeby jakoś zracjonalizować subiektywizm należałoby sie umówić co do wskaźników na podstawie których porównamy występy z obu edycji MŚJ.

    Co do przewagi zdobycia medalu nad nie zdobyciem to nie mam wątpliwości, ze lepiej jest zdobyć medal nawet w kiepskim stylu niz go nie zdobyć po pieknej walce. Ale jeżeli medalu sie nie zdobywa to przy porównywaniu miejsc juz takiej prostej zależności nie ma. Zaczyna liczyć się styl, siła rywali itp itd.

    Siła rywali to w sumie kiepskie usprawiedliwienie. No bo co miałby oznaczać, ze jesteśmy lepsi niż w poprzednim sezonie a jednak w poprzednim sezonie pechowo przegraliśmy medal a w obecnym nie mamy szans na nawiązanie walki o podium?

    Dlatego, żeby porównać dwa rożne występy należałoby oprócz intuicji kierować się jakimiś sensownymi wskaźnikami. Moze takim sensownymi wskaźnikami byłoby procentowe porównanie strat do zwycięzcy i do podium? Porównywanie miejsc o ile są to miejsca poza podium w takim przypadku mija się z celem.

  • HAZARD weteran
    @Oreo @Ravv

    Bardzo dobrze, poszerzaj horyzonty, wyszukiwanie talentów i później śledzenie ich rozwoju to zajebista sprawa. :)

    Lekki regres zanotował, latem i na początku zimo było jeszcze o wiele gorzej, powoli zaczyna się ogarniać, ale stać go na dużo więcej.

  • Ville bywalec
    @dejw @HAZARD

    Juroszek i inny taki nie odpali. Problemem jest technika z jaką oni skaczą. Nasi juniorzy w stylu właśnie Juroszka skaczą niepewnie, niedokładnie. Jak popatrzy się na Słoweńców czy Norwegów, to u nich te dzieciaki skaczą stylowo jak stare wygi...

  • Szymon_N bywalec
    @dejw @dervish

    Owszem, wyniki takiej imprezy jak MŚJ można na 100 sposobów relatywizować, ale tutaj odnosiłem się do czystego rezultatu na papierze. I tak, 4 miejsce z Juroszkiem w składzie w równym konkursie byłoby zdecydowanie bardziej wartościowym wynikiem niż bardzo pewny brąz w poprzednim sezonie który nam uciekł przez upadek kolegi Adama Małysza i niewiarygodnego pecha Wąska.

  • dejw profesor
    @dejw @Ravv

    Przyjrzyj się dokładniej, jak wypadł dziś Oadegard na tle nr 4 u Niemców i Słoweńców ;)

  • Ravv doświadczony
    @dejw @Ravv

    Też miałem zaćmienie i myślałem, że było czwarte miejsce :D

    Sorry, nie powinienem pisać o tej godzinie :D

  • dervish profesor
    @dejw @Szymon_N

    Zależy co rozumieć przez słabszy wynik. Miejsce czy na przykład stratę do podium ewentualnie możliwość albo albo brak możliwości walki o medale.

    A fakty są takie że w zeszłym roku zajęliśmy 5 miejsce tracąc mimo upadku Kastelika 4.4 pkt. do podium. Jeżeli w tym roku zajmiemy na przykład 4 miejsce ze stratą 15 punktów i okaże się że nie mieliśmy możliwości nawiązania walki o medal to czy to będzie oznaczało lepszy występ niż 5 miejsce na poprzednich MŚJ? Pierwszy trening: do podium tracimy 35 pkt do 4 miejsca 25. Zobaczymy jak będzie w konkursie drużynowym.

    To że rywale są w tym sezonie być może silniejsi może oznaczać tylko tyle, że po prostu w ciągu roku zrobili większy postęp niż my, ewentualnie że my stanęliśmy w miejscu lub obniżyliśmy loty w porównaniu z poprzednim sezonem.

    Prawda pewnie gdzieś po środku. Tzn. rywale zrobili większy postęp a u nas bardzo mocno poszedł do przodu jedynie Tomek Pilch. Paweł Wąsek w najlepszym przypadku stanął w miejscu (czy się nie cofnął to okaże się jak przeanalizujemy wyniki konkursu).

  • HAZARD weteran
    @dejw @dejw

    Miałeś rację co do AUTów, są przygotowani znakomicie i jak tak dalej pójdzie to zgarną złoto w drużynie. :)

    Sytuacja Domena jest specyficzna, ale jak dla mnie większym "zmartwieniem" dla nich może być brak postępów Pavlovcicia i Osterca, którzy w tym momencie mogliby już błyszczeć w PŚ podobnie jak Jelar, Bartol i Zajc.

    Nie do końca zgodzę się z tym, że jesteśmy ZNACZNIE mocniejsi. Nasz lider jest minimalnie mocniejszy niż lider zeszłoroczny, numer 2 raczej skacze na identycznym poziomie, 3 trochę lepszy, natomiast co do Juroszka to muszę przyznać, że jestem dosyć pozytywnie zaskoczony, chciałbym się mylić, ale uważam, że niestety ten drugi skok pokazał jego aktualny poziom, a nie pierwszy. Śmiało mogę powiedzieć, że ubiegłoroczny numer 4 był mocniejszy od dzisiejszego. Nawet jeśli jesteśmy minimalnie mocniejsi to szanse w drużynie mamy dużo mniejsze przez rywali, którzy w kontekście drużynówki są dużo bardziej konkretni. Teoretycznie jesteśmy pewniakiem do 5 miejsca z nadziejami na podium. Zobacz jaki postęp przez rok poczynili chociażby Leitner, Schwann, Lindvik, Villumstad, Schmid, a do tego pojawiło się mnóstwo nowych, bardzo silnych postaci z Horlem, Mogelem, Raimundem, Markengiem czy Lisso na czele. U nas takich mocnych nowych postaci możemy się nie doczekać przez wiele lat niestety, chociaż nie powiedziane, że Juroszek albo inny Rzadkosz za rok czy za 2 nagle nie odpali, ale raczej niewiele na to wskazuje.

  • Ravv doświadczony
    @dejw @Szymon_N

    Są Norwegia (mimo braku czwartego), Niemcy, Słowenia i Austria, więc będzie ciężko o powtórkę wyniku sprzed roku. Chociaż oczywiście nie można tego wykluczać.

  • dejw profesor
    @dejw @Szymon_N

    Słuszna uwaga, z rozpędu przyznałem im podświadomie 4 miejsce, zamiast 5tego :D Choć bardziej miałem tu na myśli stratę punktową do podium. Tym razem szykuje się wyrównana walka na jakimś sensownym poziomie, w przeciwieństwie do zeszłego roku, kiedy po ten medal wystarczyło się schylić - kolega Kastelik potraktował to wówczas zbyt dosłownie ;)

  • Ravv doświadczony
    @Oreo @HAZARD

    Jonesa nie mam prawa pamiętać, za czasów Frenette'a jeszcze byłem na etapie interesowania się jedynie PŚ, a o Bicknerze zapomniałem :D Mój błąd, dzięki za wyprowadzenie z niego.

    A u Larsona nie widzę jakiejś wielkiej obniżki formy. Jest słabszy, ale przepaści nie ma.

  • mateusz3951 weteran

    Tomek Pilch powinien się liczyć w walce o medale. Głównym faworytem mistrzostw jest bez wątpienia Lindvik.

  • Szymon_N bywalec
    @dejw @dejw

    Słabszym wynikiem to raczej się dla nas nie skończy, Japończycy musieliby nagle wystrzelić a nasi coś zawalić. Chyba że uznajemy, iż rok temu to 3 miejsce nam się tak należało, że po prostu je zajęliśmy i zapominamy o faktach. :P

  • skokowy123 profesor
    @skijumpingexpert @skijumpingexpert

    Nie żebym zabraniał Ci komentować- absolutnie, ale gdy piszesz pod postem ze skladami na IO i widzisz tylko dwóch Szwajcarów i bezsensownie dopytujesz- ,,Tylko dwóch Szwajcarów'' no to no wiesz.
    Fakt ja też czasem zadawałem lub pisałem bezsensowne komentarzw ale teraz więcej staram się wrzucać statystyk itp. Ale od czasu tez coś napisze nietypowo. Nic nie poradzę, od listopada do marca zmieniam się na pozytywnego kibica i w swoim domu-experta skokowego

  • skokowy123 profesor
    @skijumpingexpert @skijumpingexpert

    Skoro nie chcesz być expertem to po co nazwałeś się skijumping expert i po co nabijasz sobie tyle bezsensownych komentarzy?

  • Ville bywalec
    Tak będzie

    1 Lindvik
    2 Schmid
    3 Pilch (patriotycznie)
    4 Leitner
    5 Hoerl
    6 Pavlovcic
    7 Mogel
    8 Learoyd
    9 Schwann
    10 Markeng
    11 Prevc
    12 Raimund
    13 Leinher
    14 Kytoesaho
    15 Osterc
    16 Vilumstad
    17 Czyż

    Tak będzie, postanowiłem dojechać z listą aż do Czyża :)

  • HAZARD weteran
    @Oreo @Ravv

    Bickner, Jones i zwłaszcza Frenette rokowali bardzo dobrze, a Larson rok temu prezentował się znacznie lepiej niż obecnie.

  • skijumpingexpert profesor
    @skijumpingexpert @HAZARD

    Jeszcze raz mówię, że nie jestem i nie chce być żadnym expertem bo jak patrzę na tych "expertów" w TVP info lub TVP 1 to mi się niekiedy niedobrze robi . Nie mówię, że dla mnie według komentarzy to nikt ich nie brał pod uwagę i w roli faworytów i to chciałem zauważyć .Zresztą napisałem "ktoś się spodziewał w czołówce takich skoczków jak:... chyba nie" czyli nie napisałem , że jestem zaskoczony takimi wynikami .

  • Ravv doświadczony
    @Oreo @Oreo

    A kiedy Amerykanie osiągali dobre wyniki w zawodach młodzieżowych?

  • dejw profesor
    "To tylko treningi", ale

    - Austriacy zdumiewająco mocni, Hoerl wciąż utrzymuje sensacyjny wystrzał formy ze stycznia, nawet ich rezerwowy Wienerrotiher wygląda bardzo solidnie. Już po pierwszym dniu można śmiało powiedzieć że ten skład jest ze dwie klasy lepszy niż ekipa sprzed roku, która w Stanach zgarnęła podany jak na tacy brąz. Teraz wygląda na to, że będą w stanie powalczyć nawet o złoto.
    - Słoweńcy z kolei, jak na skalę ich możliwości poza Mogelem przeciętnie lub słabo, a wzięcie Domena to właściwie tylko ich osłabiło - co patrząc na jego sezon i szczególnie na ostanie przejście z FH na LH, a teraz jeszcze na NH nie było zbyt trudne do przewidzenia.
    - Juniorzy niemieccy poniżej Schmida, pokazują to co prezentowali w tym i minionym sezonie w AC i FC, jeśli trafią z dyspozycją dnia i wyjdą im dwa skoki, to mogą śmiało się włączyć do walki o ścisłą czołówkę.
    - Norwegowie, którzy poza Lindvikiem cały dotychczasowy sezon przesiedzieli u siebie, po raz kolejny pokazują, że umieją trafić z przygotowaniem młodych na MŚJ. Zaskoczeniem jest bardzo słaby Jacobsen, po ostatnich NC wyglądający na ich zawodnika nr 2.
    - Polacy wyglądają znacznie mocniej niż przed rokiem, a już szczególnie jeśli Juroszek przyrówna do skoku z I treningu (poziom wyższy niż naszych nr 3-5 sprzed roku), a mimo to może skończyć się słabszych wynikiem w druż.
    - Japończycy to co dziś pokazali to tragedia, jeśli najlepiej wypadają Kurita i wzięty w ostatniej chwili rezerwowy Yamakawa, a Iwasa i Ito kończą w najlepszym wypadku w połowie czwartej dziesiątki, to nie mają tutaj czego szukać.
    - Marnie pierwszego dnia wypadli Francuzi, szczególnie Learoyd, a Foubert niestety już szybko po chwilowym błysku w ostatnim AC wrócił do klepania buli, więc trójkolorowi, na papierze ekipa mogącą spokojnie powalczyć o 6-7 miejsce w drużynówce może mieć problem z wejściem do drugiej serii.

  • Stefann stały bywalec

    Niektórzy z was odkryli Ameryke - Domen skacze słabo. Naprawdę trzeba było mieć dużą wyobraźnię żeby typować go do walki o podium. To, że wiemy co potrafi, nie świadczy o tym, że jest w stanie to pokazać w tym sezonie.

  • HAZARD weteran
    @skijumpingexpert @skijumpingexpert

    Gdybyś rzeczywiście był "expertem" to byś śledził wyniki chociażby AC, lub zawodów lokalnych w Norwegii i takie rezultaty nie byłyby dla Ciebie zaskoczeniem, ale Ty zapewne dopiero dzisiaj usłyszałeś o tych zawodnikach.

    Dlaczego w Polsce tak bardzo powszechna jest zasada "nie znam się, ale się wypowiem"...?

  • NaturismHandball bywalec
    Schmid vs Mogel

    o 2. miejsce

  • skijumpingexpert profesor
    @zimowy_komentator @zimowy_komentator

    Nie ma kwalifikacji a z konkursów też transmisji nie będzie tylko stream.

  • skijumpingexpert profesor
    @skijumpingexpert @skijumpingexpert

    Skocznia normalna* oczywiście

  • skijumpingexpert profesor

    Ktoś się spodziewał w czołówce takich skoczków jak: Hoerl, Markeng, Rajmund, Mogel, Lisso, Schwann, Villumstad chyba nie . Markus Lindvik jest głównym faworytem do złota i każdy inny wynik będzie niespodzianką . Constantin Schmid jest faworytem nr.2 a Domen Prevc jak nie jest w formie to wiadome , że na skoczniach mniejszych skacze słabo . Ocena Polaków: Tomek Pilch - na swoim poziomie pierwszy skok - bardzo dobry , drugi niewiele gorszy ale wciąż dobry , Bartosz Czyż - dobra postawa oby taką równość utrzymał bo skoki bardzo przyzwoite , Wąsek - obudził się w drugim treningu, ale to nie był skok który by go satysfakcjonował, mam nadzieję, że z dnia na dzień będzie lepiej, Juroszek - super pierwszy skok i słabszy nieco drugi ale i tak fajnie skakał 16-latek, Damian Skupień - bardzo słabo i na jego poziomie nie oczekiwałem od niego cudów. Patrząc realistycznie to Tomek Pilch na pewno będzie miał bardzo ciężko o medal pojawiły się kolejne nazwiska a dwóch innych zawodników jest na wyższym poziomie. Co do konkursu drużynowego nie ma się co czarować i zapalać, brązowy medal będzie wielkim sukcesem i niespodzianką jesteśmy pewniakiem do 5 miejsca za Austrią, Słowenią, Niemcami i Norwegią - kolejność nie przypadkowa bo skocznia duża lotnikom Słoweńcom nie służy. Za nami pewniakami do 6 miejsca są Finowie za nimi Japonia i Szwajcaria/Rosja - walka o drugą serie. Dobra postawa Aigroo na drugim treningu.

  • Oreo profesor

    Amerykanie poza Larsonem to jakaś tragedia... A Larson też bez szału. Co się u nich dzieje? O.o

  • zimowy_komentator profesor
    @zimowy_komentator @pawelf1

    Tylu ich jest że aż się prosi o kwale, najlepiej na Eurosporcie z komentarzem Rudzińskiego i Błachuta :D

  • pawelf1 profesor
    @zimowy_komentator @zimowy_komentator

    Jakich kwali?

  • Sigur17 doświadczony

    Aigro przypomniał sobie lato

  • zimowy_komentator profesor
    Domen Prevc

    Jeszcze rok temu dominator w PŚ a dziś gdzieś między Kotikiem a Contamine. Niewiarygodne.

  • butczan1 weteran

    Na razie:
    In plus: Hoerl, Mogel, Villumstad
    In Minus: Learoyd, Prevc, Alamommo

    Polacy nieźle, choć bez szału. Pilch powalczy o medal. Drużynowo przodują Austriacy.

  • zimowy_komentator profesor
    Kiedy transmisja z kwali ?

    To kluczowe pytanie.

  • Ville bywalec
    Druzynowo

    To nas Finowie porobią

  • Zwolennik_Kobiet bywalec
    Przewidywalne

    Kolejność pierwszej trójki treningu taka jaką typowałem do medali.
    U dziewczyn też dominuje faworytka.
    I jak niektorzy tu typowali, Domen rzeczywiście był najsłabszy ze słoweńskiej kadry, zobaczymy jak w konkursie.
    Mam nadzieję że Marius i Nika sięgną po złote medale, prezentują wysoką równą formę.
    Zresztą moim zdaniem Norweg powinien jechać na IO.

  • Szymon_N bywalec

    Co do Polaków - Pilch dobrze, Czyż bardzo dobrze, Juroszek w pierwszym treningu świetnie, Wąsek się chyba rozkręca. Ciągle za wcześnie oceniać, ale na pierwszy rzut oka drużyna wygląda na dobrze przygotowaną. No ale konkurencja jest mocniejsza, więc szanse na medal w drużynie są raczej dość minimalne.

    Indywidualnie jest bardzo szeroka grupa zawodników z szansami na medale, chociaż Lindvik jest dosyć murowanym faworytem i chyba tylko Schmid jest go w stanie pozbawić złota w normalnym konkursie.

    Drużynowo zaskakująco mocno wyglądają Austriacy z gwiazdą AC Hoerlem na czele. W sobotę walka o medale zapowiada się bardzo zacięcie, z Domenem w składzie Słoweńcy wbrew pozorom wcale nie są faworytem. Na tych po dzisiejszych treningach wyrastają chyba wspomniani Austriacy, ale zobaczymy jak to się będzie kształtować w kolejnych dniach.

    Swoją drogą, dyspozycja Vaskula na FC w Zakopanem to według mnie jedna z największych, o ile nie największa tajemnica tej zimy. :)

  • Ravv doświadczony
    @SebaSzczesny @SebaSzczesny

    No faktycznie, pozamiatał ich o 1,4 punktu.

  • Hohenstauf bywalec

    Po pierwszych dwóch treningach można stwierdzić, że Lindvik i Schmid są bardzo mocni. Dobrze wypadają też Austriacy, Tomek Pilch i Słoweńcy. Domen skacze słabo. Learoyd bardzo przecietnie. Na plus postawa Czyża, który równo i daleko skakał na obu treningach. Juraszek też całkiem nieźle. Wąsek na drugim treningu już o wiele lepiej. Skupień na obu po prostu słabo.

  • Mc15011 doświadczony
    @dzika_swinia @dzika_swinia

    Na pewno po tym sezonie olimpijskim i najprawdopodobniej to będzie w kwietniu/maju - Tajner sprawuje już nie wiem którą kadencję, bo prezesem pznu został 2 lutego 2006 roku czyli przed Olimpiadą w Turynie, kiedy przez rok czasu sprawował władzę kuratora.

  • Kolos profesor
    @tlen @tlen

    Gdby był czwarty do brydża to moglibśmy powalczyć na podium. Niestety numer 4 nie ważne czy to będzie wąsek,juroszek czy skupień, zaniży nam wynik. Choč Wąsek moze się ogarnie na kolejnym treningu a z koleji Juroszek skoczył ponad stan...

  • SebaSzczesny profesor

    Mówiłem wczoraj że Lindvik pozamiata ich tam równo

  • Sigur17 doświadczony

    Domen wypada tym samym z grona faworytów

  • Ravv doświadczony

    A Domen najgorszy ze Słoweńców...

  • dzika_swinia weteran
    @Mc15011

    Wiesz kiedy mniej więcej będą wybory na prezesa PZN?

  • Ravv doświadczony

    Juroszek prezentuje się całkiem nieźle, może jednak uda się coś wywalczyć w drużynie.

  • dzika_swinia weteran
    @skijumpingexpert @skijumpingexpert

    Przecież on właśnie pokazał swój poziom.

  • kryska stały bywalec

    Wygląda na to, że Skupnia nie zobaczymy w indywidualnym i drużynówce, może na pocieszenie go wystawią w mikście.

  • Malopolska doświadczony

    Lindvik miażdży w 2 treningu!

  • tlen doświadczony

    Druzynowo to bedziemy walczyc o szóste miejsce. Niestety, to nie te roczniki co kiedys:( Choc... Muranka, Zniszczol Wolny wygrywali wszystko co chcieli a dzis... Więc miejmy nadzieje, ze nasi dizsiejsi juzniorzy odnajda sie potem:)

  • NaturismHandball bywalec
    Słowianie

    tragicznie

  • Zakrza stały bywalec
    Tomek Pilch

    Z uwagą śledzę występy tego skoczka, bo to powiew świeżości wśród naszych skoczków. Wiążę z nim duże nadzieje w przyszłości i życzę powodzenia.

  • Sigur17 doświadczony

    Lisso pokonał Schmida
    Ciekawe

  • skokowy123 profesor
    Czesi

    Katastrofa. Nie sądziłem że tak słabo będzie, nie spodziewałem się niewiadomo czego no ale jest fatalnie

  • sosik333 doświadczony

    Learoyd chłopie obudź się jutro.

  • Sigur17 doświadczony

    Aigro > Learoyd

  • Ad1K weteran

    Za takim nagły wyskokiem Lindvika może kryć się zdecydowanie lepszy kombinezon, bo to nie jest normalne, żeby nagle wskoczyć na taki poziom - ok był dobry, ale z miesiąca na miesiąc wskoczył dwie półki wyżej.

  • skajler doświadczony

    kto by pomyślał że Mitrofan okaże się lepszy od Farkasa a najsłabszym z nich okaże się Spulber

  • Sigur17 doświadczony

    Hoerl lepszy tym razem od Clemensa

  • skijumpingexpert profesor
    Ktoś zadkoczony ? Bo ja nie

    Lindvik , Schmid i Pilch a Domen wydaje się nie być w asz takiej formie żeby na normalnej zdobyć medal ale poczekajmy. Pilch , Czyż - skoczyli swoje a Juroszek na prawdę dobry skok oddał, wątpię żeby Wąsek oddał tu w jakiś jeszcze słabszy skok . Jak Wąsek zacznie skakać na swoim poziomie to możemy walczyć o medal . Słoweńcy będą Najmocniejsi.

  • krzysiek987 weteran
    wyniki drużynowe treningu

    1 Norwegia 292,8
    2 Słowenia 285,8
    3 Austria 285,1
    4 Niemcy 276,1
    5 Polska 249,5
    6 Finlandia 212,9
    7 Japonia 204,3
    8 Rosja 162,7
    9 Szwajcaria 159,2
    10 Francja 154
    11 Czechy 88,7
    12 Włochy 57,1
    13 Rumunia 45,2
    14 USA 27,4

  • kuba923 stały bywalec

    Start 2 treningu zaplanowano na 19.52

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl