Skład Polski na PŚ w Oberstdorfie!

  • 2019-01-29 14:15

Polski Związek Narciarski podał skład reprezentacji Polski na pierwsze w tym sezonie zawody w lotach narciarskich. Po raz pierwszy w karierze szansę występu na tak dużym obiekcie otrzyma Paweł Wąsek, który zastąpi w zespole Macieja Kota.

Paweł WąsekPaweł Wąsek
fot. Tadeusz Mieczyński

Trener Stefan Horngacher podjął decyzję, iż zakopiańczyk pozostanie w kraju, gdzie zostanie poddany indywidualnemu treningowi. W jego miejsce powołany został najlepszy polski skoczek zakończonych w niedzielę mistrzostw świata juniorów w Lahti. Wąsek, dla którego był to ostatni start na tej imprezie w karierze, w Finlandii zajął 6. pozycję. Dla 19-latka będzie to pierwsze starcie ze skocznią do lotów narciarskich.

Członek kadry B dołączy do Kamila Stocha, Piotra Żyły, Dawida Kubackiego, Jakuba Wolnego i Stefana Huli. Przypomnijmy, iż Wąsek ma na swoim koncie cztery punkty Pucharu Świata, które w styczniu zdobył w Zakopanem. Biało-Czerwoni do Bawarii udadzą się w czwartek. Na najbliższy weekend zaplanowano aż trzy konkursy rangi Pucharu Świata. Piątkowy zostanie rozegrany w zastępstwie za odwołane w grudniu zawody w Titisee-Neustadt.

Skład Polski na PŚ w Oberstdorfie (HS235):

- Kamil Stoch (3. miejsce w PŚ 2018/19);

- Piotr Żyła (4. miejsce w PŚ 2018/19);

- Dawid Kubacki (5. miejsce w PŚ 2018/19);

- Jakub Wolny (29. miejsce w PŚ 2018/19);

- Stefan Hula (35. miejsce w PŚ 2018/19);

- Paweł Wąsek (63. miejsce w PŚ 2018/19).

Program PŚ w Oberstdorfie (HS235):

Czwartek, 31.01.2019

18:00 - Odprawa techniczna

Piątek, 01.02.2019

12:30 - Oficjalny trening

14:45 - Kwalifikacje

16:00 - Pierwsza seria konkursowa

Sobota, 02.02.2019

14:45 - Kwalifikacje

16:00 - Pierwsza seria konkursowa

Niedziela, 03.02.2019

14:30 - Kwalifikacje

16:00 - Pierwsza seria konkursowa


Dominik Formela, źródło: PZN
oglądalność: (29301) komentarze: (148)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • cavalierjan19 profesor
    @StrasznyRybolakOtchlani @StrasznyRybolakOtchlani

    Rok temu po IO Fannemel skakał marniutko, nie przebrnął kwalifikacji w Lahti, podczas Raw Air zdobył ledwie dwa punkty w Lillehammer, poza tym skakał na czwartą dziesiątkę. Zaś na Vikersundbakken był osiemnasty, następnie w Planicy piąte i jedenaste miejsce.
    Jakby nie patrzeć tym razem może być podobnie, obecna forma Andersa jest dość porównywalna do tej sprzed końcówki zeszłego sezonu.

  • Falke początkujący
    @art1988 @art1988

    "Panowie jakieś typy przed treningami i kwalifikacjami ?" Zapomniales o paniach!

  • King profesor
    @art1988 @Karp

    Kraft nie daje jeszcze podstaw co do wygrania 7 konkursów. Biorąc jeszcze pod uwagę, że poprawia się Johansson, może również i z Kamilem będzie lepiej to ciężko mu będzie wygrać te 3 konkursy w Oberstdorfie. Chyba, że sam wskoczy na jeszcze wyższy poziom to wtedy jest to możliwe. W każdym razie takie 3 konkursy lotów z rzędu mogą być męczące jakby jeszcze dopuścili na dalekie loty.

  • Bernat__Sola profesor

    Jakim cudem trener nie docenił Wysokiego Maksa? Skandal! :D Tak szczerze, to w tym momencie można by równie dobrze odstawić Wolnego, ale tę decyzję też rozumiem. Paweł, obyś poradził sobie na tym mamucie, to w końcu Twoja nagroda za MŚJ.

  • StrasznyRybolakOtchlani doświadczony

    Norwegowie dopełnili skład Fannemelem. Może mamut okaże się dla niego uzdrawiający.

  • wiola4697 profesor
    @SebaSzczesny @lena938

    Dokładnie, masz rację. Zgadzam się z Tobą. A to, że Kamil jako jedyny z zeszłorocznej czołówki, czy też dwa lata wstecz trzyma poziom bo ciężkim, długim i obfitym w sukcesy sezonie, tylko potwierdza jego klasę jako zawodnika z wieloma osiągnięciami

  • Karp profesor
    @art1988 @art1988

    Wydaje mi sie, że Żyła sie odbuduje i tez przynajmniej w jednym konkursie bedzie bił sie o pudło.

    Co ciekawe po tym weekendzie mozemy sie zastanawiac czy Kraft wygra jako pierwszy 7 konkursow z rzędu. Co 2 tygodnie temu bylo jeszcze nie do pomyślenia

  • anonim
    @skokowy123 @Maradona

    Dzięki. Pavlovcic się najeździł w pierwszym periodzie, gdy słabo skakał, a teraz zastępują go słabeusze ... czasami trudno Gorazda zrozumieć.

  • Maradona profesor
    @skokowy123 @polskaPolska

    Zajc, Domen, Semenic, Lanisek, Tepes, Jelar i Bartol

  • anonim
    @skokowy123 @Skokowy123

    A ta pozostała szóstka? Bo Bartol był w Sapporo, a poza tym Słoweńcy co chwila rotują składem.

  • Mes02 początkujący
    @stary @stary

    Te piątkowe zawody zostaną rozegrane za odwołane w grudniu zawody w Titisee - Neustadt.

  • art1988 początkujący

    Panowie jakieś typy przed treningami i kwalifikacjami ? Jak dla mnie faworyci do podium: Kraft, Johansson, Stoch, Forfang, Stjernen.
    Ryoyu i Zajc są w dobrej dyspozycji ale ciężko stwierdzić czy ta forma będzie również na skoczni mamuciej. O niespodziankę może pokuszą się Semenic, Kasai, Granerud, Domen Prevc ?
    Polacy: Żyła 11-20, Kubacki 11-20, Hula 20-30, Wolny 30-40, Wąsek może mieć problem z kwalifikacją.

  • skokowy123 profesor

    Skład Austrii na Oberstdorf: Kraft, Huber, Hayboeck, Aschenwald, Hoerl, Aigner i Wohlgenantt.

    U SLO ostatnie miejsce zajął Bartol. Damjan chory.

  • Ryszard_ stały bywalec
    @alo @alo

    Tak są.Ma skakac Tonio Tajnobula, Jasiu Koćwara i WIELKI CHŁOP.

  • alo profesor

    Są może w planach jakies testy skoczni w Oberstdorfie? Dzisiaj lub jutro?

  • lena938 stały bywalec
    @SebaSzczesny @Maradona

    to nie oto chodzi, ze on ma wygrywac po 7-9 konkursow na sezon bo to juz prawie dominacja ale chodzi o to, zeby tez nie przekreslac szans Kamila ze wzgledu na wiek bo jak widzimy - Kamil im starszy tym lepiej skacze. To inny zawodnik niz ci, ktorych przytoczyles w swojej statystyce.

  • Toyminator profesor
    @SebaSzczesny @Maradona

    Dlatego o to chodzi, że ilość zwycięstw po 30 ,a szczególnie te 31-32 jest malutka. Podia tak, zwycięstwa już nie tak łatwo. To co zrobił Kamil w zeszłym sezonie, to olbrzymi sukces. Ale imo będzie się to zdarzać częściej. Za parę lat, KK w wieku 32 -33 lat, nie powinna być problemem

  • Maradona profesor
    @SebaSzczesny @sebaszczesny

    Na potwierdzenie statystyka, którą podawałem kilka dni temu, czy ilość zwycięstw w PŚ po skończeniu 30 lat:

    9 - Kamil Stoch
    5 - Robert Kranjec
    4 - Janne Ahonen, Jens Weissflog, Noriaki Kasai
    3 - Anders Bardal, Simon Ammann, Martin Koch
    2 - Jan Matura, Jernej Damjan
    1 - Martin Hoellwarth, Takanobu Okabe, Andreas Felder, Adam Małysz

    Wydaje mi się, że niektórzy mają trochę zbyt duże oczekiwania co do Kamila i chyba liczyli, że on co roku będzie wygrywał po 7-9 konkursów.

  • SebaSzczesny profesor
    @SebaSzczesny @Kocurello1

    Bez sensu to ty jesteś jeśli twoje rozumienie jest tak płytkie.

    No wygrał Małysz jak był starszy a ile razy ? RAZ
    Amman czy Kasai ile oni mają tych wygranych ? Po 2 może 3. Stoch już ma 9 w wieku ponad 30 lat. Najwięcej w historii

  • erytrocyt_ka profesor
    @stary @stary

    Tak, mają być trzy konkursy indywidualne :)

  • stary bywalec

    To znaczy ze zawody potrwają 3 dni? dobrze ja to rozumiem? w piątek już zawody po kwalifikacjach?

  • lena938 stały bywalec
    @SebaSzczesny @GOTS

    nie unos sie bo ja akurat zawsze chwale naszych skoczkow w tym sezonie ale tez widze, ze niektorzy w swoich komentarzach czuja niedosyt bo Kamil jeszcze nie wygral. Inna sprawa, ze ten sezon jest bardzo dobry w wykonaniu naszych, a zwlaszcza Kamila, ktory jako jedyny z zeszloroczne czolowki trzyma poziom wiec wyluzuj i nie spinaj sie bez powodu...

  • stivus profesor
    @Xellos @xellos

    Rownież popieram decyzję. Horngacher w końcu odstawił Maćka od składu, co może mu wyjść tylko na dobre. W moim mniemaniu powinien był zrobić to znacznie wcżeśniej, tzn już w trakcie TCS. No ale lepiej późno niż wcale. Oglądalęm z nim wywiad dla TVP w poniedziałek i po nim można było wnioskować, że jednak będzie to Maciek, choć wcześniej obstawialem Jakuba. Skocznie mamucie maja to do siebie, że nie wybaczają blędów i trudno na nich zawodnikowi popełniającemu błąd, jak w przypadku Maćka, odlecieć dalej. Mamuty z pewnością nie służą poprawie techniki. A nuż Maciek się jeszczce odbuduje w tym sezonie i zacznie skakać jak dawniej. Przydalby się na Seefeld...
    Wiem, wiem, myślę trochę życzeniowo i natychmiast nasuwają mi się skojarzenia z Adamem, który przed ważnymi imprezami tak robil, ale... Maciek to jednak nie ta klasa co Małysz, aczkolwiek spróbować warto. Co do Wąska, to mam nadzieję, że zrobi taką furorę na mamucie jak niegdyś Andrzej Stękała w 2016.

  • GOTS weteran
    @SebaSzczesny @lena938

    W ogóle jak ktoś może pisać "sezon jeszcze nie jest stracony", to co nasi skoczkowie ledwo meldują się w 30, a Kamil na głównych imprezach nie wchodzi do głównego konkursu tak jak w sezonie 15/16? Trochę zdrowego rozsądku, przecież za kilka lat temu taki sezon jak ten, chociażby 11/12, albo 12/13 byłby nazwany super hiper, udanym. Cieszmy się póki czas, bo za kilka lat będziemy mogli tylko wspominać, i będziemy pokoleniem, które będzie się szczycić, że było im dane przeżyć piękne chwile za sprawą naszych skoczków, tak jak naszym rodzicom, czy dziadkom za sprawą Orłów Górskiego.

  • lena938 stały bywalec
    @SebaSzczesny @King

    jestem za, w koncu MS sa najwazniejsze w tym sezonie.

  • King profesor
    @SebaSzczesny @lena938

    Może w tym roku z Kamilem będzie jak z Adamem w 2002/03? Pierwsze zwycięstwo na MŚ. Średnia punktów Adama też wychodziła do MŚ około 46 czyli tak jak Kamila obecnie.

    Wiadomo każdy zawodnik jest inny, ale to pokazuje właśnie, że ten sezon dla Kamila może być jeszcze bardzo udany. Oczywiście znacznie inna sytuacja jest z klasyfikacją PŚ, bo tamten sezon nie miał w pierwszej części takiego dominatora jak Ryoyu obecnie.

  • lena938 stały bywalec
    @SebaSzczesny @Kocurello1

    zgadzam sie. Wgl uwazam, ze pisanie o wieku Kamila nie ma wiekszego sensu bo u niego wiek nie odgrywa znaczenia. Przykladem jest zeszly sezon ktory byl sezonem zycia Kamila, a przezyl go w wieku, w ktorymm wielu skoczkow juz jest na emeryturze. Zostal najstarszym mistrzem olimpijski, najstarszym zdobywca KK i jako 2. w historii wyrownal rekord TCS - i to wszystko w dojrzalym - jak na skoczka - wieku. Kamil jest jak wino - im starszy tym lepszy i sadze, ze jeszcze wiele razy bedziemy sluchac hymnu dzieki niemu, a i ten sezon jeszcze nie jest stracony. Forme ma co pokazal w Sapporo przy swoim kosmicznym skoku i tym jak wykorzystal wtedy warunki i jak sie wybronil przy ladawaniu. Ja jestem dobrej mysli...

  • Kocurello1 doświadczony
    @SebaSzczesny @sebaszczesny

    Jak to nikt inny nie wygrywał w wieku Stocha ?
    Co ty za glupoty pleciesz ?

    Przecież Kasai wygrał mając ponad 40 lat taki Ammann czy nawet Małysz też byli starsi jak odnosili zwyciestwa w konkursach PŚ, więc twój komentarz jest trochę bez sensu.

  • Xellos profesor
    @Pavel @pavel

    Może źle napisałem ;) Bardziej mi chodziło o "to będzie sukces". W konkursie szanse żadne ale od czego są treningi ;) Zdarza się, że jakiś "noname" leci na początku treningów, jak jeszcze wysoka belka jest. To jest jego szansa i też pewnie ci słabi zdają sobie sprawę, że to ten moment dla nich, by polatać. Wystarczy się nie bać i zrobić swoje tak jak zawsze. Tylko skocznia większa.

  • Pavel profesor
    @xellos

    Na tej skoczni wcale łatwo nie jest 200 metrów przekroczyć, w kwalifikacjach 2017 był to wynik w graniach czołowej 10-tki, podobnie jak w pierwszym konkursie. Na MŚwL Hula nie przekroczył w żadnej z 3 serii 200 metrów i był 13 w całych zawodach.

  • Xellos profesor
    dobra decyzja

    Maciej na mamucie pogłębiłby błędy. A celem są tylko MŚ. Wąsek jak 200m przekroczy to będzie dobrze :)

  • Pavel profesor
    @dejw

    Widzę, że się przyzwyczaiłeś do tych największych mamutów. Oberstdorf jest nieco mniejszy i tam te rzeczone 180 metrów tragiczne nie jest. W 2017 w kwalifikacjach dawało 23 miejsce, w pierwszym konkursie awans do 30-tki, w drugim skakano dalej i były już to miejsca w okolicach 35. Jakby Wąsek skakał na tym poziomie to byłby naprawdę dobry wynik.

  • iwo1333 bywalec
    @King @jma

    No i jeszcze są pamiętne kwali z zeszłego roku, w których Deschwanden osiągnął 230m, i się nie dostał.

  • jma profesor
    @King @King

    Czasem jest jeszcze gorzej. W ubiegłym roku w Planicy było 5 skoków powyżej 200 metrów które nie dały awansu do II serii. A są to, bądź co bądź, skoki poza punkt K. 203 metry Fettnera dały mu dopiero 36 miejsce.

  • Gerwazy doświadczony
    @SebaSzczesny @sebaszczesny

    Nie nastawiajmy się na wygrane Stocha. Rzeczywiście, to może być zaskoczenie, że jeszcze nie wygrał żadnego konkursu, ale to nic nadzwyczajnego. Trudno jest utrzymać tak wysoką formę przez dwa sezony. Oto inni dominatorzy i ich l. zwycięstw w następnym sezonie:
    Ahonen (12 zwycięstw w 04/05 rok później- "tylko" 2),
    Małysz 07-08 (9-0),
    Morgenstern 08-09 (10-0)
    Morgenstern 11-12 (7-1)
    Schlierenzauer 13-14 (10-2)
    Prevc 16-17 (15-2)
    Kraft 17-18 (8-0)

    No i teraz Stoch póki co, (9-0).
    Spójrz na to inaczej- Stoch jest cały czas w czołówce, regularnie staje na podium i są ogromne szanse że zakończy sezon w TOP 5.- także są powody do zadowolenia

  • PGr doświadczony
    RACZEJ -->

    Tak Horngacher nie pozwoli nikomu "grzebać" przy swoim zawodniku. Maciek będzie spokojnie skakał swoje treningi, jak już z kamerującym asystentem, a JEGO trener przy chwili czasu analizował skoki.
    Dla Wąska to będzie miły akcent, bez względu na wynik i nie napalajcie się na jego występ jak na jakieś zbawienie. Jak Paweł zrobi to co Biegun przed laty w mamucim debiucie i przy odrobinie szczęścia wpadnie 1pkt. to będzie sukces.
    Ktoś wcześniej pisał o podmiance Kuby z Olka (łapka poszła), to też by miało sens ale Horngacher wie najlepiej. Hula ustabilizował się na 3dziesiątkę, nie ma już u niego wpadek, więc przy trenerze może następny "kroczek" zrobi.
    Potrzebna jest mocna czwórka na MŚ i najbliższe start/treningi temu podporządkowane.

  • SebaSzczesny profesor

    czekam na te loty a najbardziej interesują mnie 3 nazwiska :
    Kobayashi,Kraft, Stoch
    Jeśli jakimś cudem Stoch miałby wygrać KK na co szanse są minimalne to musiałby coś tu odrobić.
    Tak wgl to się martwię bo się zatrzymał na 31 wygranych i wydawało się że będzie gonił a tu już luty i żadnej wygranej na koncie. Oby wygrał chociaż z 3 razy w tym sezonie to może w następnym będzie lepiej ale jednak wiek ma taki w którym nikt inny nie wygrywał więc to niestety jest normalne

  • Aaabbbb profesor

    Decyzja słuszna, efekty nieznane. Życzę młodziakowi, żeby go trema nie zżarła i niepoMatejował.

  • King profesor

    Obecnie 200m na lotach to nie to co choćby jeszcze 10-15 lat temu. Teraz to 220m, a przynajmniej 210-220m jest chyba takim odpowiednikiem tych wcześniejszych 200m.

  • dejw profesor
    @Major_Kuprich @Joker

    No może i nie jest, ale obecnie trudno nazywać takie loty czymś więcej niż bardzo przeciętnymi. Na ubiegłorocznych MŚwL ten wynik dawał lokaty w połowie III dziesiątki, w Vikersund starczało na kwale. A w Planicy to już można powiedzieć że to już jest bula.

  • Obiektywny01 stały bywalec

    Bardzo dobrze że Maciek zostanie w kraju bo punktów i tak i tak by nie zdobył a tak to chociaż młody sobie pojedzie i zobaczy jak jest na lotach

  • dejw profesor
    @alo @Raptor202

    Tak, jedzie Tepes, a Pavlovcic ma wolne. I w sumie wcale nie jest to aż takie dziwne, Tepes to świetny lotnik, który chyba w końcu wygrzebał się na jakiś poziom przyzwoitości, więc pewnie coś w Obersdorfie uleci. A na wybuch Bora patrzą już pewnie z pewnym sceptycyzmem i trudno się temu dziwić, po tym jaką nędzę odstawiał w grudniu, a potem na TCSie, do którego wrócił po zdobyciu medalu mistrzostw kraju.

  • dejw profesor
    @skokowy123 @Raptor202

    Zrobili, ale w zamian za to wprowadzili inny wybitnie mądry przepis, wprowadzający ograniczenia wiekowe na FC do najmłodszego rocznika juniorskiego.

  • Raptor202 profesor
    @skokowy123 @OjciecMarek

    Tego nie wiem, ale mam nadzieję, że to zrobili.

  • OjciecMarek profesor
    @skokowy123 @Raptor202

    Może, w tym sezonie skasowano kretyński przepis o obowiązku zdobycia punktów PŚ/LGP na mniejszych obiektach przed startem na mamucie.

  • Raptor202 profesor
    @skokowy123 @Skokowy123

    Markeng może startować na mamucie?

  • kibicsportu profesor
    @KubaRM93 @KubaRM93

    https://www.youtube.com/watch?v=HqfsQnLTbwk

    Tutaj nawet widać co mówił Maciusiak, że leci bardzie do przodu. Może, to na mamucie bedzie sprzyjać. Fajnie jakbyśmy mieli lotnika takiego na dobrym poziomie, ale na razie nie ma co się napalać, bo może byc róznie..

  • anonim
    @ZXCVBNM_9999 @zxcvbnm_9999

    Weź no bajek tu ludziom nie pisz.220m w oberstdorfie to skok nawet do top 10 mniej wiecej więc nie splataj bzdur.Miejsce w 40 bedzie dobrym wynikiem jak na początek

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    Zobaczycie

    Doleci nawet do 220 metra.

  • anonim
    @Major_Kuprich @Major_Kuprich

    180 metrów na obiekcie k200 to nie bulenie.

  • Major_Kuprich profesor
    Sukcesem dla Wąska

    Będzie występ przynajmniej w jednym konkursie.

    Przecież on raz w karierze zdobył punkty PŚ.

    Druga seria w Zakopanem pokazała gdzie jest jego poziom.

    Będzie pewnie bulił 150-180 metrów, może jakimś cudem wejdzie jeśli obsada nie będzie zbyt mocna.



  • Sousuke stały bywalec
    @alo @kolos

    Tylko, że Szczęsny od początku wiedział co komentuje i znał dyscyplinę...

  • Seeb początkujący
    @kibicsportu @kibicsportu

    W sumie ciekawe to jest, że zazwyczaj młodzi ludzie rosną najszybciej w wieku 12-16 lat, a skoczkowie z informacji które co jakiś czas się pojawiają o naszych juniorach czy np. Domenie w wieku 16-18. Może intensywne treningi mają na to jakiś wpływ.

  • KubaRM93 stały bywalec

    http://www.sport.pl/skoki/7,65074,24410802,ps-w-skokach-maciej-maciusiak-pawel-wasek-sie-ucieszyl-a.html
    Z tego co mówił Maciusiak to Wąsek może być niezłym lotnikiem. Może nareszcie trafi nam się zawodnik, który będzie potrafił regularnie walczyć na mamutach, a nie tylko gdy jest w formie.

  • Kolos profesor
    @alo @gosposia

    Nie sądzę żeby Babiarza miał jakiś wybór co komentuje. Wydelegowalu do skoków to komentuje. Może w końcu się wyrobi.. za kilka lat. W końcu Szczęsnemu też długo zajęło a teraz komentuje całkiem nieźle.

  • Kolos profesor
    @Kolos @EmiI

    Ok. Dzięki za informacje. Tak myślałem że rekord Wąska musi oscylować ok. 140 metra.

  • ann81 weteran
    @ann81 @kolos

    Na ten moment Paweł nie jest dla nich żadną konkurencją, to prawda. Ale nie jest niemożliwe, że już niedługo nie będzie. W każdym razie fajnie napedziłoby to wewnętrzną rywalizację. I dało nadzieję na przyszłość, bo o przyszłość tu głównie chodzi.

  • wikidajlo doświadczony
    @skokowy123 @Skokowy123

    Norwedzy to maja do pozazdroszczenia lawke....

  • wikidajlo doświadczony
    @pavel

    dobrze godo, piwa mu dac!

  • Pavel profesor

    Nie wiem czy tu bardziej nie chodzi o to, że Wąsek w jakimś tam stopniu uratował MŚJ i uchronił nas przed kompletnym blamażem, start w PŚ to niejaka nagroda za ten wynik. Bez niego Tajner i Małysz w każdym wywiadzie musieliby się głównie tłumaczyć z takich rezultatów, a tak sprawnie można odbić piłeczkę Wąskiem. Tak zdroworozsądkowo, Zniszczoł był dużo lepszym kandydatem na skakanie na mamucie, bardziej doświadczony, lepiej skacze w PK, a jego pojedyncze skoki w PŚ były na poziomie czołowej 15-tki.

  • alo profesor
    @alo @Perry

    Dzięki :-)

  • Dolnoslazak stały bywalec

    Wolny, w obecnej formie, jak dostanie trochę wiatru pod narty to potrafi coś tam odlecieć. Kot, niestety, leci tylko jak go nie poskręca a to się zdarza raz na kilka skoków, rzadko kiedy dwa razy pod rząd. Maciek nic już raczej w tym sezonie w PŚ nie ugra, Kuba walczy o trzydziestkę i występ w finałowych zawodach na Letalnicy.
    Wybór Wąska zamiast Zniszczoła też mnie nie dziwi. Paweł ustabilizował się na pewnym, przyzwoitym, poziomie i jest już po swojej imprezie docelowej. Olek ma aktualnie problem z powtarzalnością a w konkursach PŚ ewidentnie się spina i skacze dużo gorzej niż w treningach i kwalifikacjach.

  • Raptor202 profesor
    @alo @Perry

    Naprawdę jedzie Tepes, a Pavlovcic nie?

  • skokowy123 profesor

    Tande wraca do PŚ w Oberstdorfie. Jedzie też Johansson, Forfang, Granerud i Stjernen.
    O ostatnie miejsce walczą mistrz świata juniorów Markeng, Fannemel, Lindvik i Pedersen

  • pawel96 profesor
    @alo @Perry

    Hamann też debiut w lotach ;)

  • pawel96 profesor

    Dobra decyzja. Wąsek zaliczy debiut na mamucie, a Kot z tym skręcaniem nie zrobi sobie krzywdy na mamucie. Szkoda, że przy okazji nie dano odpocząć także np. Huli.

  • Perry bywalec
    @alo @Alo

    Japonia: R. Kobayashi, J. Kobayashi, Y. Sato, D. Ito, Nakamura, Kasai
    Słowenia: Zajc (debiut w lotach), Lanisek, Semenic, D. Prevc, Tepes, Jelar i Damjan/Bartol (decyzja jutro)
    Niemcy: Eisenbichler, Freitag, Geiger, Hamann, Leyhe, Schmid (debiut w lotach), Wellinger

  • jma profesor
    @lukas943 @lukas943

    Wolny jest na granicy trzeciej i czwartej dziesiątki PŚ. Zniszczoł - czwartej i piątej (co potwierdził w Planicy). Nie sądzę, żeby Zniszczoł był w tym momencie lepszy od Wolnego :)

  • jma profesor

    Życzę Wąskowi wszystkiego najlepszego. Fajnie będzie jak choć raz zapunktuje. Plan minimum - przejść 3x kwale. No dobra, tu jest "40" to chociaż 2. Nie oczekujcie od chłopaka za wiele. Pierwszy skok w Zakopanem to sam Wąsek określił jako "najlepszy skok sezonu", a był to skok na trzecią dziesiątkę PŚ. Tak więc radzę trochę spokojniej podejść do jego startów i nie "napalać" się na niespodzianki i wdzieranie się przebojem do pierwszego A składu. Sam bym chciał, ale cierpliwości, dajmy chłopakowi spokojnie pracować. Liczę na to, że będzie dobrze czuł powietrze i może okaże się, że jest "lotnikiem" czyli skoczkiem potrafiącym skakać o 10-15 pozycji lepiej niż na mniejszych obiektach.

  • Karolmarek bywalec

    i bardzo dobrze, niech się młody przyzwyczaja do większych skoczni

  • alo profesor

    Są może podane jakies inne sklady kadr oprocz Polski,Norwegii? Z Finlandii z tego co wiem to jedzie Aalto,Nousiainen i Alamommo

  • lena938 stały bywalec
    @Pavel @pavel

    myslalam, ze licytujesz sie "Majorem" jak szybko odpadnie Pawel...

  • Pavel profesor
    @lena938

    O tym pisałem.

  • kibicsportu profesor
    -

    SW:Paweł Wąsek swoim rówieśnikom odskakiwał już trzy lata temu podczas Ogólnopolskiej Olimpiady Młodzieży. Dzisiaj jest jednym z liderów młodej generacji skoczków. To faktycznie jest ta nasza najjaśniejsza nadzieja na pociągnięcie tej dyscypliny w przyszłości?

    Maciej Maciusiak:Zdecydowanie wyniki to pokazują, ale ja bym nie wskazywał tylko jednego zawodnika. Cały czas nie możemy zapominać o wspomnianym wyżej Tomku, czy Bartoszu Czyżu. Ten drugi ma podobną sytuację, gdzie jego budowa somatyczna bardzo się zmieniła. Urósł w tym roku dwanaście centymetrów i wszystko się poprzestawiało. U tych zawodników za rok powinny ustabilizować się te warunki i zrobią krok lub więcej do przodu. Jest też Kacper Juroszek ze świetnymi warukami. Także Paweł Wąsek na pewno daje nadzieje, ale nie jest tym jedynym.

    z strony konkurencyjnej , nie wiem czy moge dać linka, ale najwyżej niech redakcja usunie

    http://sportsinwinter.pl/maciusiak-o-sytuacji-finansowej-skoczkow-kadry-b-zyja-z-tygodnia-na-tydzien-z-nadzieja-ze-bedzie-lepiej/?fbclid=IwAR3zgy1aaPhun53VczDP6Efdq9CjdPSX-ebJ0RGixN3Tu9AEa2U2xYJAdHc

    Wychodzi na to, że Czyż ma problemy, że urósł, jest to możliwe, dlatego dajmy czas, to są młodzi zawodnicy, każdy w innym wieku może odpalić.

  • Cejot stały bywalec

    Hula, Wolny do spółki! Trening, trening, trening. Albo nie wykorzystywać puli albo... puścić Zniszczoła i innych młodych. Okej, sklepią bulę i skoczą niewiele bliżej jak Stefanek i Jakubek, ale przynajmniej poznają rywalizację na mamucie i zdobędą doświadczenie.

  • lena938 stały bywalec
    @Pavel @pavel

    takie komentarze sa troche niestosowne. Pawel ma pelne prawo odpasc w kwalach z uwagi na to, ze po raz 1. bedzie skakal na mamucie i nie odrazu moze to ogarnac. Licze, ze kibice maja klase i nie beda go hejtowac jak mu ten weekend nie wyjdzie bo to w koncu loty. Trzeba jednak miec nadzieje, ze Pawel blysnie a nie tu jakies godziny wyznaczac...

  • Pavel profesor
    @Major_Kuprich

    Mam pewne obawy, że do 14.45

  • Major_Kuprich profesor
    Czyli żeby móc obejrzeć

    Skoki Wąska trzeba będzie zdążyć do godziny 16.

  • lukas943 stały bywalec
    Dlaczego tylko Kot?

    Wolny jest tak samo całkowicie zagubiony i jego start również nie ma wielkiego sensu. Hula jest najstarszy lepszy już nie bedzie, ale na 30 rokuje więc nie dziwne, że pojechał. Ta decyzja raczej zaważy na tym, że Wolny kolejne MŚ obejrzy w domu z przed TV. Trzeba było wysłać jeszcze Zniszczoła nie sądze, żeby Wolny był w tym momencie lepszy od niego.

  • tomek20 weteran

    Świetna decyzja! Brawo panie Stefanie!

  • Fan__skokow bywalec
    @Ryszard_ @wikidajlo

    Na eurosporcie tym bardziej

  • wikidajlo doświadczony
    @Ryszard_ @Ryszard_

    skoki w TVP mozna ogladac tylko bez glosu.

  • lena938 stały bywalec
    @KoloroweJarmarki @jma

    Kot ma trenowac z Z.Klimowskim wiec Maciusiaka zostaw w spokoju

  • KoloroweJarmarki bywalec
    @KoloroweJarmarki @jma

    Obstawiam, że po powrocie nic się nie zmieni. Pytanie też, kiedy Kot do PŚ wróci.

  • jma profesor
    @KoloroweJarmarki @KoloroweJarmarki

    To można powiedzieć o każdym trenerze. Czego "nauczy" Schlierenzauera Liegl? To jakiś uznany trener? Otóż błędy zawodnik poprawia sam, a rolą takiego trenera jest pomoc zawodnikowi. Oczywiście, że Horngachera nikt nie zastąpi, ale Maciusiak jest w stanie popracować z Maćkiem, nie wspominając, że są jeszcze trenerzy klubowi, bo tak naprawdę nie jest jasne jak Maciek będzie trenował.

  • StrasznyRybolakOtchlani doświadczony

    Tymczasem Stoeckl ogłosił wstępny skład na Oberstdorf. Pewne miejsca mają najlepsi w Sapporo - Johansson, Granerud i Forfang, do składu wracają Stjernen i zgodnie z planem Tande. Natomiast szóstego zawodnika mają wyłonić po jutrzejszym treningu.

  • wiola4697 profesor
    @michnar @michnar

    No niby tak, Olek może być numerem 7, ale młodsi, juniorzy muszą zbierać doświadczenie w PS, bo kiedyś to oni będą skakać w PS, a takie zbieranie doświadczenia na pewno zaorocentuje w przyszłości

  • Skoczek3211 weteran
    @KoloroweJarmarki @KoloroweJarmarki

    Nikt tu nie mówi,że ma od razu wygrywać niech przynajmniej skacze na poziomie Stjernena.

  • unnameduser stały bywalec
    @Ryszard_ @Skoczek3211

    Może niech się trzyma tego boksu, zamiast wymyślać jakichś Koudich i trajkotać bez przerwy :)

  • KoloroweJarmarki bywalec

    Tak, Kot na pewno będzie słuchał uwag Maciusiaka - to na bank. Tyle ironii. Chłopak poskacze sobie trochę w kraju i nic się nie zmieni, nie wiem skąd tutaj jakaś fascynacja mitycznym treningiem. Trening, który po kilku dniach coś zmienia, to z uznanym trenerem, w ciszy i spokoju. Tak jak kiedyś Małysz z Lepisto. Pojedyncze przypadki. Horngacher pół sezonu Kota nie uzdrowił, a tu zabawne przekonanie, że filozof poskacze kilka dni w Polsce z orzełkami Maciusiaka, przyjedzie na PŚ i co najmniej pudło.

    I na koniec jeszcze ponownie ironia. Niech filozof poskacze sobie w parze z Czyżem z kadry Maciusiaka, to przynajmniej się trochę dowartościuje.

  • unnameduser stały bywalec
    @Ryszard_ @Ryszard_

    Dobrze, że jedyny konkurs nie nadawany w Eurosporcie był komentowany w TVP przez Snopka. To jedyny komentator, którego z tej stacji toleruję (o ile komentuje samodzielnie).
    Jeśli o komentatorów mowa, przypomniał mi się jeszcze ciekawy duet Rudziński - Chruścicki, który nie zagadywał transmisji tak jak ma to w zwyczaju robić Szczęsny.

  • Skoczek3211 weteran
    @Ryszard_ @Ryszard_

    Szczęsny też komentuje boks oraz jest współprowadzącym Ring TVP Sport,więc ma co robić.

  • Ryszard_ stały bywalec

    Ruch taki powinien byc od dawna, Kot juz wystarczajaco najezdzil sie na wycieczki. Niech teraz pojezdzi Wasek i zlapie doswiadczenia. A co do komentatorow to Babiarz juz jest lepszy od Szczesnego, ale to swiadczy o slabym poziomie komentatorow w TVP. Z reszta nie trudno byc gorszym od Szczesnego, ktorego popisow glupiego humoru i mnostwa glupot jakie opowiada nie da sie sluchac. Snopek teraz komentuje bo ten caly Szczesny pewnie szykowany jest na MS,. w TVP go promuja jak i Kurzajewskiego. Ale dobrze bo przynajmniej nie trzeba bedzie sciszac telewizora bo Snopek to jedyny komentator na TVP z klasa jesli chodzi o skoki narciarskie. Ja bym widzial obok niego Miklasa. Kiedys komentowali razem i wychodzilo im to dobrze.

  • Szymon44 stały bywalec

    Dobrze, że Wąsek dostał szansę.

  • filipW początkujący
    Dobry ruch

    Moim zdaniem, bez znaczenia jest to, czy Wąsek sobie poradzi czy nie. Jako najlepiej prezentujący się junior, który zakończonymi mistrzostwami kończy ten etap kariery, zasługuje na powołanie do kadry A. Dodatkowo przemawiają za nim punkty zdobyte w Zakopanem. Na pytanie dlaczego nie Zniszczoł, odpowiedziałbym, po pierwsze lepsza postawa właśnie na Wielkiej Krokwi, po drugie Olek swoją szansę już miał. Mam też nadzieję, że Stefan bierze Pawła dlatego, że widzi w nim potencjał na dobrego skoczka. Powodzenia !

  • gosposia weteran
    @alo @firefly

    Piszę "każdą" a faktycznie musze zaznaczyć, że na jeździe figurowej sie nie znam.
    Więc niech bedzie nie "każdą", ale "l.a i pływanie". Te dwie dysypliny Babiarz komentuje, jak dla mnie, bardzo dobrze.

  • filipW początkujący
    @Nowyskoczek5 @Nowyskoczek5

    Pytanie tylko po co i dlaczego ? Uzasadnij.

  • skajler doświadczony

    widać że w naszym kraju wybory idą

    nawet zabetonowany Sztefan zmienił skład na PŚ

  • King profesor

    Na lotach może być łatwiej o punkty, albo trudniej w zależności jak na to spojrzeć. W przypadku awansu do konkursu już na początek wystarczy pokonać 10, a nie 20 zawodników. Do tego przy odrobinie szczęścia do warunków można odlecieć. Z drugiej strony jednak loty są trudniejsze niż skoki na skoczni dużej.

    Z kwalifikacją do konkursu może być trudniej pierwszego dnia (ze względu na debiut) zwłaszcza, jeśli na liście startowej będzie około 60 zawodników. A punkty powinny również wpaść przy odrobinie szczęścia lub dobrych lotach, bo jak spisze się Wąsek ciężko przewidzieć.

    PS. Maciej Maciusiak uważa, że Pawłowi może być łatwiej na mamutach niż dużych skoczniach. Oby tak było :)

  • Nowyskoczek5 profesor

    Dobrze trener zrobil.W sumie ja bym jeszcze wymienil Wolnego za Zniszczola .

  • Oreo profesor
    @Oreo @firefly

    w formie prawie każdy skoczek potrafi latać. ale lotnikiem jest ten kto w słabej formie lub ogólnie słabszymi skillsami dobrze lata
    na myśl przychodzą np. kranjec, tepes, bickner...
    a Kot? Kot nie.

  • firefly profesor
    @Oreo @Oreo

    Kot ma życiówkę 244,5 m. Granicę 240 m przełamał kilka razy. Jak jest w formie, to latać potrafi.

  • firefly profesor
    @alo @gosposia

    "Komentował tyle dyscyplin, każdą dobrze."

    Pisałam wiele razy, łyżwiarstwo figurowe komentuje od lat, a do dzisiaj pojęcia o tym nie ma. Tylko, że jak się w danej dyscyplinie nie siedzi, to się tych błędów komentatorskich nie zauważa. Dlatego dla niedzielnego widza skoków pewnie komentarz Babiarza też taki zły nie jest.

  • cavalierjan19 profesor

    Zobaczymy, czy Kotu wyjdzie to na dobre, bo po TCS zaczął skakać trochę lepiej, choć o wpadce z Sapporo należy pamiętać. W zasadzie największe problemy techniczne z naszej szóstki ma Kot, Hula skacze w miarę dobrze, zaś Wolnemu potrzeba stabilizacji.
    Ciekawe jak Wąsek poradzi sobie na mamucie. Po raz pierwszy skacze w PŚ i od razu jedzie na loty. Można powiedzieć, że został rzucony na głęboką wodę. Ale jakby nie patrzeć ma trzy konkursy by wykazać się z dobrej strony, z resztą niejeden skoczek w jego wieku zaczynał swą przygodę z mamutami. Zobaczymy jak skorzysta z tej szansy, byłoby miło zobaczyć go po raz kolejny w punktach, ale wydaje się, iż może być to trudne wyzwanie dla szóstego zawodnika MŚJ.

  • lena938 stały bywalec
    @michnar @michnar

    zauwaz, ze to moze chodzic oto, ze to sa loty...

  • michnar stały bywalec
    Decyzja

    Nie jestem pewien czy to świetna decyzja - to będą aż 3 konkursy indywidualne, a Maciej Kot ostatnio wreszcie zaczął punktować. Ale wierzę, że trener wie, co robi i po prostu skoro widać, że sezon będzie dla Kota przeciętny to przynajmniej szykuje go na MŚ. Naturalnym numerem 7 wydaje się jednak mimo wszystko Olek Zniszczoł, zwłaszcza, że w ten weekend nie ma PK.

  • wiola4697 profesor

    Miło, że jakiś powiew świeżości

  • wiola4697 profesor
    @gosposia @lena938

    Dokładnie. Bo jednak Horngacher to bardzo dobry trener i wie co robi

  • wiola4697 profesor
    @Baciar @Baciar

    Myślę, że on i Olek mogą trochę namieszać ;)

  • unnameduser stały bywalec
    @gracz75 @gracz75

    Wąsek dał radę na Wielkiej Krokwi w konkursie. Zniszczoł tak jakby nie udźwignął presji, w TCS było niestety podobnie.

  • Oreo profesor

    I dobrze. Kotu i tak nie był nigdy wielkim lotnikiem a teraz przy kiepskiej formie wysyłanie go na mamuta to byłoby wręcz nieludzkie =P

  • zimowy_komentator profesor
    Paweł walcz !

    W grze jest nawet wyjazd na MŚ w Seefeld. Oczywiście uzyskać go będzie ciężko, ale regularne i pewne punktowanie powinno pozwolić wygryźć Kota, Wolnego i Hulę ze składu.

  • lena938 stały bywalec
    @gosposia @Skoczek3211

    tego nie wiesz ale na szczescie w lotach nie bedzie na to okazji

  • Skoczek3211 weteran
    @gosposia @lena938

    No chyba bardziej już się nie da pogłębić tego błędu

  • zimowy_komentator profesor
    @alo @alo

    Snopek zawsze komentuje "resztki ze pańskiego stołu". Ale tak się składa, że te resztki są czasem najciekawsze :)

    * pańskiego, czyli Szczęsnego :)

  • lena938 stały bywalec
    @gosposia @Skoczek3211

    w sensie, ze bledy techniczne by sie mogly bardziej poglebic a nie naprawic

  • Skoczek3211 weteran
    @gosposia @lena938

    Jeśli mówisz o klepaniu buli to w tym sezonie to normalne,więc dlaczego miałoby się to słabo skończyć?

  • dervish profesor
    @alo @alo

    Snopek + Babiarz to może być ciężkostrawny i irytujący duet. Dla spokojnego Snopka potrzebna jest żywiołowa opozycja. Tylko jeden komentator nadaje się do tej roli i jest nim dynamiczny i potrafiacy budować nastrój Szczęsny.
    Poza tym jest on duzo bardziej merytoryczny niż Pan Przemek.

  • zimowy_komentator profesor
    Paweł Wąsek po Zakopanem

    "Nikt nie powiedział, że nie można wywalczyć kwoty i gdzieś tam jeszcze na PŚ się dostać, aczkolwiek wiadomo, jest jeszcze Olek, dysponuje dużo lepszą formą ode mnie, dziś coś mu zabrakło, ale na pewno będziemy walczyć".

    Sam oglądając wywiad z nim pomyślałem :"raczej nie ma szans", a tu proszę nawet nie zdążył się obejrzeć a już jedzie na PŚ :)

  • lena938 stały bywalec
    @gosposia @gosposia

    niestety tak ale nie uwazam by Horn wyslal Macka na trening po to by ktos inny sprobowal mu pomoc bo on juz sie poddal... uwazam, ze chodzi oto, ze teraz sa loty, a w obecnej dyspozycji Macka to mogloby sie slabo skonczyc dla niego

  • gosposia weteran
    @gosposia @lena938

    Najlepsi trenerzy też potrafią być wobec niektórych sytuacji bezsilni.
    Tu mamy własnie do czynienia z taką sytuacją.

  • gosposia weteran
    @alo @alo

    Babiarz pasuje do skoków jak Miklas do piłki nożnej.
    Nie wiem czemu sobie chłop na siłę wrogów wśród kibiców telewizyjnych szuka?
    Źle mu było w dotychczasowej roli? Komentował tyle dyscyplin, każdą dobrze. To się wziął za coś, o czym nie miał pojęcia i czego, co za każdym razem widać, robił nigdy dobrze nie będzie.

  • xzcvvy weteran
    Bardzo dobry ruch trenera

    Widać że Horngacher chce znowu na MŚ postawić na złota czwórkę. I dobrze. Oby trening pomógł i forma rosla bo do druzynowki w Sefeeld lekko ponad miesiąc.
    Paweł powodzenia, dobrze że daje się mu szansę jechania na PŚ, niech zbiera doświadczenie.
    Myślę że jeśli zostanie dobrze poprowadzona to możemy mieć z chłopaka w przyszłości sporo radosci:D

  • lena938 stały bywalec
    @gosposia @gosposia

    dla mnie bardziej zrozumialym powodem jest to,ze Kot w obecen formie i z bledami, ktore popelnia na mamucie tylko bardziej by sie pogubil. Nie sadze by Horn uwazal, ze w Polsce ktos dokona czego on narazie nie potrafi bo jednak mowimy o jednym z najlepszych trenerow swiata...

  • alo profesor
    Świetna informacja

    Stanislaw Snopek bedzie komentowal skoki w najblizszy weekend w TVP. Co prawda obok Babiarza ale Pan Snopek fajnie komentuje

  • gosposia weteran
    ten ruch świadczy o jednym

    Horngacher cały czas wierzy w odmianę u Kota.
    Kot nie dlatego zostaje w domu, że się go od czegoś odsuwa, ale dlatego, że z trójki Hula, Wolny i on, to własnie Kot ze swoim potencjałem jest wciąż największą nadzieją Horngachera na MŚ.
    No i chyba Horngacher doszedł do wniosku, że skoro jemu idzie pod tym względem jak po grudzie, to może ktoś inny da radę naprowadzić Maćka na właściwe tory.

  • kibicsportu profesor
    @Dama_Karmelowa @Dama_Karmelowa

    Pewnie będzie trenował z Kadra B , która ma zgrupowanie w Wiśle w ten weekend.

  • alo profesor

    Bardzo słuszna decyzja. Maciek tylko by sie pograzyl na mamucie ktory nie wybacza błedow. Niech zostanie w kraju na treningach a Paweł przynajmniej zasmakuje co to znaczy prawdziwy lot. Mogliby zostawic tez Kube w kraju a dac do skladu Olka ktory już niezle sobie radzil na mamutach (Kulm 2015 i Vikersund 2015)

  • SebaSzczesny profesor

    W końcu Kotek poza składem. Niech trenuje to może coś poprawi bo jadąc na mamuta mogłoby być tylko gorzej

  • Skoczek3211 weteran
    Wąsek

    Wydaje mi się,że Horngacher zauważył w nim potencjał i chce,żeby teraz nabierał doświadczenia a przy okazji się uczył,a kto wie może to będzie po Małyszu oraz Stochu najlepszy Polski skoczek.

  • Baciar stały bywalec
    -

    Wąsek jeszcze może namieszać w tej żelaznej szóstce w tym sezonie

  • Toyminator profesor
    @Kolos @kolos

    Zależy o co ci chodzi. Bo np jeśli o to, ile skoczył najdalej na skoczni dużej, to nie wliczam osobiście tego do rekordu życiowego. No dobra, od 140 metra wliczam. A Wąsek chyba najdalej skoczył 136.5

  • dervish profesor
    @Scotty663 @scotty663

    Wątpię w tego focha. Decyzja o wycofaniu zapewne zapadła w porozumieniu z Mackiem, a może nawet na prośbę samego skoczka.
    Juz w trakcie nieudanego dla Maćka turnieju zastanawiałem się, czy Maciej nie chciałby spokojnie potrenować pod okiem Maciusiaka ale że z powodów dyplomatycznych boi się o tym wspomnieć trenerowi bo mogłaby powstać jakaś niezręczna sytuacja.

    Byc może teraz doszło do konsensusu. Zarówno trener jak i zawodnik uznali, ze takie posuniecie może być najlepszym wyjściem.

  • gosposia weteran
    na pewno lepiej niż gdyby maciek skakał w Oberstdorfie

    Moim zdaniem dobry ruch.
    Byłby jeszcze lepszy, gdyby do Wąska dołączył Zniszczoł, a Wolny został w domu z Kotem.

  • EmiI profesor
    @Kolos @kolos

    Wąsek sam przyznał w rozmowie że jego życiówka to 142 m z treningu z Ruki w grudniu.

  • Scotty663 początkujący
    Gregor

    Nie dość że Maciek nic nie skakal to jeszcze focha zarzuci i zaś stracony sezon...

  • Kolos profesor
    @ann81 @ann81

    Przecież i tak 5 z 6 żelaznego składu pojedzie na MŚ chyba że Wąsek zaskoczy... W każdym razie konkurencji zasadniczo, na ten moment nie mają.

  • cacodemon początkujący
    Kwalifikacje do drugiego konkursu.

    Czy wiadomo dlaczego Eurosport nie transmituje kwalifikacji do drugiego konkursu?
    Jest gdzieś w ogóle transmisja?

  • gracz75 stały bywalec

    wydaje sie bardzo logiczna decyzja , Kot sie tylko meczył kilka dni spokojnego treningu na pewno nie zaszkodzi a może przynieść sporo dobrego
    mam tylko obawy czy Wasek poradzi sobie na lotach , ale niech zbiera doswiadczenie
    ciekawi brak powołania dla Zniszczoła , ale trener ma wiecej wiedzy wiec trzeba zaufać

  • Kolos profesor

    No i fajnie że Wąsek polata na mamuciej w Oberstdorfie, 200 metrów mu życzę :)

    Apropo, Ktoś się orientuje jaki może być. Na ten moment rekord życiowy Wąska?

  • Xander1 profesor

    Paweł raczej nie zaprezentuje się lepiej od Maćka, ale fajnie że wystartuje. Maćkowi przyda się trening. Ostatnio zaczął lepiej skakać, a start na mamucie mógłby pogłębić błędy.
    Taka decyzja Stefana to też dobry sygnał dla pozostałych z zaplecza. To pokazuje że furtka do PŚ nie jest zamknięta i trzeba walczyć. Chociaż trochę szkoda mi Olka. Miał swoje szanse i ich nie wykorzystał, ale nie da sie ukryć że to on jest najlepszy na zapleczu i powinien mieć pierwszeństwo.

  • Dama_Karmelowa profesor

    Trener wie, co robi, to dobra decyzja w moim odczuciu dać Maćkowi chwilę na spokojny trening. Ciekawi mnie tylko z kim Kot będzie trenował.
    Jeżeli chcemy mieć kogo oglądać za parę lat to młodzi muszą nabierać doświadczenia. Fajnie, że Paweł dostał szansę, niech ją wykorzysta jak najlepiej.

  • KamO doświadczony

    Świetna decyzja w którą nie wierzyłem wiadomo jaki jest PZN

  • ann81 weteran
    Panta rhei

    Brawa za odważną decyzję. W kadrze potrzeba świeżej krwi. Z całym szacunkiem, ale nasza żelazna szóstka nie powinna czuć się nietykalna. Zwłaszcza, że połowa z tej szóstki to skoczkowie po trzydziestce i wiecznie skakać nie będą. Trzymam kciuki, żeby Paweł zaprezentował się z dobrej strony. Kto wie, może w przyszłości będzie miał smykałkę do lotów? A i nie zaszkodzi, jak Maciek poczuje oddech młodzieży na karku. Może to go zmobilizuje?

  • Toyminator profesor
    -

    No i prawidłowo ;) Kot był pierwszy do odstrzału, żeby na spokojnie ogarnąć błędy, a nie je pogłębiać . Hula i Wolny są po prostu w średniej formie, a nie popełniają takich błędów jak Kot. Ciekawe czy będzie też rotacja na Lahti i . Teraz Kot, potem Hula i Wolny. Bo w Willingen na 100% skacze normalna 6. W końcu trzeba wybrać 5 na MS.

  • Khazu stały bywalec

    Myślę, że taki trening może przydać się Kotowi. Bardzo fajnie, że Wąsek dostał szansę na kolejny start w Pucharze Świata. Czas przestać kisić młodych, rokujących zawodników i pozwolić im zdobywać doświadczenie szczególnie, że dla Wąska będzie to pierwsze starcie z mamutami. Ciekawe jak sobie poradzi.

  • mateusz3951 weteran

    Trójka Kot, Hula, Wolny skacze aktualnie na porównywalnym poziomie, natomiast myślę, że Maćka trener odstawił z powodu tego, że popełnia z tego grona największe błędy, które na mamucie mogą ulec pogłębieniu.

  • TomekNS stały bywalec

    Nareszcie jakieś zmiany. Maciek niech spokojnie potrenuje a młody nabierze doświadczenia. Bardzo dobry ruch.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl