MŚ w Seefeld: Już o 14:00 początek środowego treningu na Bergisel (lista startowa)

  • 2019-02-19 21:47

Czas zacząć Mistrzostwa Świata w narciarstwie klasycznym Seefeld 2019! Najlepsi skoczkowie globu do głównego miasta imprezy zawitają jednak dopiero w przyszłym tygodniu. Areną rywalizacji na dużej skoczni będzie bowiem położona w Innsbrucku skocznia Bergisel (HS130). Początek środowej sesji treningowej o 14:00.

MŚ Seefeld 2019MŚ Seefeld 2019
fot. Seefeld 2019
Skocznia w SeefeldSkocznia w Seefeld
fot. Tadeusz Mieczyński

Po raz trzeci w historii najlepsi skoczkowie będą rywalizowali podczas mistrzostw świata w dwóch różnych miejscowościach. Za każdym razem takie przypadki zdarzały się w Austrii. Podobnie jak ma to miejsce obecnie, w 1985 roku o medale zawodnicy walczyli w Seefeld oraz Innsbrucku. Z kolei w 1999 roku arenami zmagań były Ramsau oraz Bischofshofen.

Rywalizacja skoczków w Seefeld rozpocznie się dopiero w poniedziałek 25 lutego od dwóch sesji treningowych kobiet na normalnej skoczni Toni-Seelos-Olympiaschanze (HS109), wchodzącej w skład kompleksu Casino Arena. Przez najbliższe dni oczy fanów skoków narciarskich będą skierowane na, znajdujący się 17 kilometrów na południowy-wschód od Seefeld, Innsbruck.

Areną mistrzostw przez najbliższe dni będzie słynna Bergisel (HS130), będąca stałym punktem corocznego Turnieju Czterech Skoczni. W Innsbrucku rozgrywano także zimowe igrzyska olimpijskie (1964 i 1976) oraz mistrzostwa świata (1933 oraz 1985 - w ramach MŚ w Seefeld).

Warto pamiętać, iż Bergisel nie posiada sztucznego oświetlenia. Z tego powodu rywalizacja skoczków o medale będzie rozpoczynała się o 14:30 (sobota) i 14:45 (niedziela). Problemu nie powinny sprawić wysokie jak na tę porę roku temperatury powietrza. Skocznia posiada bowiem od 2017 roku nowoczesne tory najazdowe.

Na środę i czwartek w Innsbrucku zaplanowano trzy serie treningowe. W piątek rozegrana zostanie seria próbna oraz kwalifikacje do sobotniego konkursu indywidualnego na dużej skoczni. Finałem rywalizacji na Bergisel będą niedzielne zawody drużynowe.

Tytułu sprzed dwóch lat z Lahti bronić będzie Stefan Kraft. Austriak na Salpausselce okazał się lepszy od Niemca Andreasa Wellingera oraz Piotra Żyły. Dzień później w plastronach mistrzów świata sprzed dwóch lat wystąpi reprezentacja Polski. W 2017 roku Biało-Czerwoni sięgnęli po historyczne złoto, pokonując ekipy Norwegii i Austrii.

Na liście startowej środowych i czwartkowych sesji treningowych znajdują się nazwiska 72 zawodników z dziewiętnastu reprezentacji narodowych, w tym pięciu Polaków. Na belce startowej Bergisel zasiądą Stefan Hula (nr 40), Jakub Wolny (nr 50), Dawid Kubacki (nr 68), Piotr Żyła (nr 69) oraz Kamil Stoch (nr 71).

Do piątkowych kwalifikacji będzie mogło przystąpić maksymalnie czterech zawodników z jednego kraju. Wyjątkiem jest Austria, która z racji broniącego tytułu Stefana Krafta może zgłosić pięciu skoczków.

W porze środowych treningów wiatr w Innsbrucku nie powinien stwarzać żadnych problemów, zaś jego średnia prędkość ma wynosić 1 m/s. Temperatura powietrza będzie wahać się w okolicach +9°C.

Oficjalnym rekordzistą skoczni Bergisel (HS130) jest Michael Hayboeck, który w 2015 roku uzyskał odległość 138 metrów. Austriak podparł swój skok, ale jego próba została zaliczona przez FIS jako rekord obiektu w Innsbrucku. Sędziowie w swoich ocenach nie dopatrzyli się bowiem przewinienia zawodnika.

Początek środowej sesji treningowej w Innsbrucku zaplanowano na 14:00.

Wyniki na żywo będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE FIS >>

lub relacji Berkutschi >>

Program Mistrzostw Świata Seefeld 2019:
DataWydarzenieTransmisja
Środa, 20.02.2019 - INNSBRUCK (HS130)
14:00 Oficjalny trening mężczyzn
Czwartek, 21.02.2019 - INNSBRUCK (HS130)
14:00 Oficjalny trening mężczyzn
Piątek, 22.02.2019 - INNSBRUCK (HS130)
13:30 Seria próbna mężczyzn
14:30 Kwalifikacje mężczyzn Eurosport 1
Sobota, 23.02.2019 - INNSBRUCK (HS130)
13:30 Seria próbna mężczyzn
14:30 Konkurs indywidualny mężczyzn TVP1, TVP Sport, Eurosport 1
19:00 Ceremonia medalowa konkursu ind. mężczyzn
Niedziela, 24.02.2019 - INNSBRUCK (HS130)
13:45 Seria próbna mężczyzn
14:45 Konkurs drużynowy mężczyzn TVP1, TVP Sport, Eurosport 1
19:15 Ceremonia medalowa konkursu druż. mężczyzn
Poniedziałek, 25.02.2019 - SEEFELD (HS109)
13:00 Oficjalny trening kobiet
16:00 Oficjalny trening kobiet
Wtorek, 26.02.2019 - SEEFELD (HS109)
12:30 Oficjalny trening mężczyzn
15:15 Seria próbna kobiet
16:15 Konkurs drużynowy kobiet Eurosport 1
Nast. Ceremonia medalowa konkursu druż. kobiet
Środa, 27.02.2019 - SEEFELD (HS109)
15:00 Kwalifikacje kobiet
16:15 Konkurs indywidualny kobiet Eurosport 1
19:30 Oficjalny trening mężczyzn
Czwartek, 28.02.2019 - SEEFELD (HS109)
15:30 Seria próbna mężczyzn
16:30 Kwalifikacje mężczyzn Eurosport 1
18:30 Ceremonia medalowa konkursu ind. kobiet
Piątek, 01.03.2019 - SEEFELD (HS109)
12:00 Oficjalny trening kobiet (mikst)
13:00 Oficjalny trening mężczyzn (mikst)
15:00 Seria próbna mężczyzn
16:00 Konkurs indywidualny mężczyzn TVP1, TVP Sport, Eurosport 1
Sobota, 02.03.2019 - SEEFELD (HS109)
15:00 Seria próbna drużyn mieszanych
16:00 Konkurs drużyn mieszanych TVP1, TVP Sport, Eurosport 1
19:00 Ceremonia medalowa konkursu ind. mężczyzn
19:15 Ceremonia medalowa konkursu mikstów

Lista startowa treningu MŚ w Seefeld/Innsbrucku (HS130); 20.02.2019
NrZawodnikKrajRocznik
1 NOMME Martti 1993
2 GASIENICA Patrick 1998
3 SAFONOW Gleb 2001
4 EGLOFF Luca 1995
5 SOUKUP Matthew 1997
6 URLAUB Andrew 2001
7 AHONEN Mico 2001
8 TURSUNŻANOW Nurszat 2003
9 LARSON Casey 1998
10 KALINICZENKO Witalij 1993
11 LEAROYD Jonathan 2000
12 MARUSIAK Jewhen 2000
13 MUMINOW Sabirżan 1994
14 SIERGIEJEW Maksim 1999
15 MALTSEV Kevin 2000
16 KORNIŁOW Denis 1986
17 TKACZENKO Siergiej 1999
18 MOLNAR Florian 2002
19 DEWJATKIN Nikita 1999
20 COLLOREDO Sebastian 1987
21 SCHULER Andreas 1995
22 MAATTA Jarkko 1994
23 ALAMOMMO Andreas 1998
24 VANCURA Tomas 1996
25 DESCHWANDEN Gregor 1991
26 MARKENG Thomas Aasen 2000
27 NOUSIAINEN Eetu 1997
28 TROFIMOW Roman Siergiejewicz 1989
29 INSAM Alex 1997
30 KOZISEK Cestmir 1991
31 BOYD-CLOWES Mackenzie 1991
32 AIGRO Artti 1999
33 WASILJEW Dmitrij 1979
34 JELAR Ziga 1997
35 BICKNER Kevin 1996
36 PREVC Peter 1992
37 DAMJAN Jernej 1983
38 POLASEK Viktor 1997
39 HOERL Jan 1998
40 HULA Stefan 1986
41 NAKAMURA Naoki 1996
42 ITO Daiki 1985
43 ZOGRAFSKI Władimir 1993
44 ASCHENWALD Philipp 1995
45 FETTNER Manuel 1985
46 SEMENIC Anze 1993
47 AMMANN Simon 1981
48 HAYBOECK Michael 1991
49 LANISEK Anze 1996
50 WOLNY Jakub 1995
51 KOBAYASHI Junshiro 1991
52 SATO Yukiya 1995
53 AALTO Antti 1995
54 FREITAG Richard 1991
55 STJERNEN Andreas 1988
56 WELLINGER Andreas 1995
57 PEIER Killian 1995
58 HUBER Daniel 1993
59 GRANERUD Halvor Egner 1996
60 KLIMOW Jewgienij 1994
61 KOUDELKA Roman 1989
62 LEYHE Stephan 1992
63 GEIGER Karl 1993
64 EISENBICHLER Markus 1991
65 ZAJC Timi 2000
66 FORFANG Johann Andre 1995
67 JOHANSSON Robert 1990
68 KUBACKI Dawid 1990
69 ŻYŁA Piotr 1987
70 KRAFT Stefan 1993
71 STOCH Kamil 1987
72 KOBAYASHI Ryoyu 1996

Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (31333) komentarze: (200)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Funegosum weteran
    @Funegosum @Bartek002

    He, he, stan umysłu - dobrze powiedziane!

  • stivus profesor
    @skokowy123 @Skokowy123

    Zwroć uwagę na fakt, że Peier skakał z 13. belki i z dobrym wiatrem. Ja bym tę klasyfikacje 1. treningu zaczął od 3. miejsca czyli od Kamila.

  • erytrocyt_ka profesor
    @PudelkoZapalek @LIVERPOOL

    Czemu mam się uspokoić?
    Skoro ktoś napisał o skoku Stocha, a ja chciałam dodać coś od siebie, to chyba mogę?

    Zresztą, nie musisz czytać tego, co piszę w komentarzach, mi tam bez różnicy czy czytasz czy nie . :)

  • stivus profesor
    @PudelkoZapalek @PudelkoZapalek

    Nie wiem, czy tak bez szału. Z czołowki i kandydatów do złota skoczył najlepiej. Bo do czołowki nie zaliczyłbym ani Graneruda ani Peiera,

  • LIVERPOOL profesor
    @PudelkoZapalek @erytrocyt_ka

    Uspokój się. Ty tylko o Stochu

  • LIVERPOOL profesor
    @Xander1 @Xander1

    Innsbruck poza tym sezonem zawsze był dobry dla Polaków.

  • erytrocyt_ka profesor
    @PudelkoZapalek @PudelkoZapalek

    A może Stoch tez treningowo?

  • PudelkoZapalek profesor

    Ryoyu treningowo odpuszcza zmeczenie kolana

  • Xander1 profesor

    Nie wiem czemu ale boję sie że Innsbruck nam wyjątkowo nie leży. W tym roku to właśnie na tej skoczni zaliczyliśmy najgorsze zawody.

  • PudelkoZapalek profesor

    Stoch dobrze bez szału

  • stivus profesor
    @alo @PudelkoZapalek

    Niedawno pisalem przy okazji dyskusji n.t. Huli, że mamy szanse na podium z Hulą a na złoto z dobrze dysponowanym Wolnym. Wiem, że to truizm, ale takie sa fakty. Z Hulą i jego "stabilizacją" nie zaszalejemy i złota nie obronimy. Myślałem, że odbuduje się Kot, ale bańka prysła.

  • skajler doświadczony

    jak tam polskie latawce?
    ponoć lubią skakać z wiatrem w plecy to mysle ze bedzie OK

  • alo profesor
    @alo @alo

    Pewnie trening siłowy

  • dervish profesor
    nasi trzej pewniacy

    po prostu trenują

  • alo profesor

    Ale Żyła klepnął. Nasi dzisiaj typowo treningowy dzień

  • skokowy123 profesor

    Żyla fatalny

  • PudelkoZapalek profesor

    Dawid slabo. Zyla fatalnie

  • dervish profesor

    Ale osłabienie Wolnego to nie powód by Hula miał rezygnować z walki o miejsce w składzie na konkursy. Tak jak napisałem bez względu na aktualna formę fizyczną Kuby walka o miejsce w składzie trwa. Dodatkowo być może Kuba walczy z czasem by jak najszybciej dojść do pełnej dyspozycji.

  • skokowy123 profesor

    Latawiec lubi sobie czasem bulnąć.

  • bigoszmakiem doświadczony
    @skokowy123 @Skokowy123

    Czarny koń po jednej, treningowej serii w środę. Rewelacja. :)

  • PawelK95 doświadczony

    Pewnie jutro bedą skakać tylko Hula i Wolny. Między nimi dogrywka o 4 miejsce ze wskazaniem na Kubę.

  • PudelkoZapalek profesor
    @alo @alo

    My nie mamy 4 skoczka na poziomie to złota na pewno nie obronimy.

  • Khazu stały bywalec

    Eisenbichler dalej nie może się spasować z tą skocznią.

  • PudelkoZapalek profesor

    Jury znowu bawi sie belkami. 11 belka i Geiger teraz w plecy ciekawe czy beda tez tak pajacowac podczas konkursu

  • alo profesor

    Niemcy obecnie drużynowo najlepsi są. Nasi muszą chyba trafić na taki dzien jak w Willingen by zdobyc zloto

  • skokowy123 profesor

    Nie bez powodu typowałem Peiera jako czarnego konia

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @dervish @dervish

    Oczywiście, ale osłabienie jest efektem choroby i oto mi chodziło. Dojść do siebie może dopiero na konkurs, albo już jutro.

  • skajler doświadczony
    @Bartt @Bartt

    Mico jest rezerwowym, jeśli któryś z pozostałych Finów wyląduje w szpitalu to ściągną Mico z wakacji w Peru i wystąpi w zawodach

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    I oto Kilian Peier

    Jak Amman wyskoczył i zgarnął 2 złota.
    Tak było drogie dzieci na MŚ 2019.

  • alo profesor

    Peier lubi ta skocznie. Bym sie smial jakby medal zdobyl

  • tjzE weteran

    Peier mega.

  • dervish profesor
    @dervish @zxcvbnm_9999

    To, że jest chory to też jest przesłanka którą trzeba będzie brak przy ustalaniu składu.
    Poza tym nie jest chory tylko ewentualnie osłabiony. Trener nie wystawiłby chorego zawodnika do skakania bo to byłoby narazanie jego zdrowia i zycia.

  • alo profesor

    Rysiek w formie

  • zimowy_komentator profesor
    Wolny

    Nie będzie dziś medalu:)

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @dervish @dervish

    Dzisiaj nie ma kompletnie sensu typowanie składu. Wolny jest chory.

  • dervish profesor
    Hula vs Wolny 1:0

    walka o miejsca startowe trwa

  • alo profesor

    Kuba pewnie z przeziebieniem skakał

  • Roxor profesor
    @Roxor @JaroslavSakala

    Myślę, że obeszłoby się bez przedłużania przeciwstoku, bo skoczkowie i tak dosyć późno hamują. Gdyby to wyjście kończyło by się wcześniej tak jak np. w Wiśle, to nawet jakby ktoś je przejechał, to by ten kawałek zjechał.

  • Raptor202 profesor

    Markeng zrobił Muminova?

  • Bartt stały bywalec
    Co z Mico Ahonenem?

    Miał skakać z nr 7 tymczasem go nie było, ale w przeciwieństwie do Tursunżanowa, Deschwandena i Hoerla przy jego nazwisku nie widnieje DNS, za to na liście startowej napisano, że skacze jako "NEXT" ...

  • PudelkoZapalek profesor

    Kobayashi i tak wygra

  • JaroslavSakala doświadczony
    @Roxor @Roxor

    Skocznia jest w feralnym miejscu. Nie dość, że jest na wzgórzu i jest narażona na silne podmuchy wiatru to jeszcze nie można przeciwstoku wydłużyć.

  • bigoszmakiem doświadczony
    @pawel96 @pawel96

    Ciekawe, bo w notach są odjęte/dodane punkty za wiatr.

  • LIVERPOOL profesor
    Norweskie fatum

    W tym sezonie.

  • Roxor profesor

    Markeng no nie wierzę. To wyjście ze skoczni powinno być chyba trochę niżej, bo jak widać wielu ma z nim problem.

  • JaroslavSakala doświadczony
    @alo @alo

    Boże, w końcu komuś coś się stanie i wtedy już żartów nie będzie.

  • pawel96 profesor
    @pawel96 @tik_tak

    Nawet byłoby troszkę więcej, bo nie doliczyłeś minusów za wiatr, ale FIS ich nie uznaje, tylko daje 0 pkt ;)

  • pawel96 profesor

    Nieprawdopodobne. Thomas Aasen Markeng wypadł za bandę na #Bergisel. Ze skoczkiem wszystko ok.

  • alo profesor
    Markeng a'la Muminov :-)

    https://twitter.com/DominikFormela/status/1098210222244540419/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Eembeddedtimeline%7Ctwterm%5Eprofile%3ASkijumpingpl&ref_url=http%3A%2F%2Fwww.skijumping.pl%2Flive%2Flive.php

  • tik_tak stały bywalec
    @pawel96 @pawel96

    Jakie zero, -56.7pkt.

  • alo profesor

    Markeng troszke kiepsko

  • pawel96 profesor

    Tkaczenko - 50,9 pkt
    Pozostała trójka Kazachów - 0 pkt

    I Nurszat DNS.

  • Maradona profesor

    Muminow wrócił do starego skakania. Myślałem, że po tym Predazzo coś u niego ruszy.

  • alo profesor

    Kazach zaczyna,Kazach kończy :-)

  • Michalll początkujący

    Całkiem fajnie Tkachenko :) no i Molnar blisko 100 także widać, że ten chlopak jest cos wart

  • JaroslavSakala doświadczony

    The Master, The Boss, The King, Sergey Tkachenko.

  • Skoczek3211 weteran
    @Skoczek3211 @tik_tak

    To było w 2003 roku jak Małysz wygrywał złoto w VDF oczywiście wtedy wygrał z Mattim Hautamekim,a ja zmieniłem to na Kobayashiego,żeby było tak w sobotę.

  • alo profesor
    Sergey

    ładnie

  • alo profesor

    ale Muminov zabulil :-). Jak na doswiadczonego w miare powinien te 100 metrow osiagnac,a tak przegrywa nawet z Gasienica

  • JaroslavSakala doświadczony
    Sabirzhan

    Coś ty zrobił? To nawet na ciebie za słabo.

  • LIVERPOOL profesor

    A w biegach reprezentant ???????? Mongolii

  • tik_tak stały bywalec
    @Skoczek3211 @Skoczek3211

    Kiedy to było i kim był ten "Kobayashi"?

  • bigoszmakiem doświadczony
    @Michalll @skijumpingexpert

    NIGDY nie było transmisji z treningów przed MŚ. Tego dotyczyło pytanie, więc po co męczysz temat?

  • Karp profesor
    @Skoczek3211 @Skoczek3211

    Eeee wtedy jasne było, że Matti nie skoczy bo dopiero wchodził na najwyższe obroty. Ryoyu jest na nich i żaden komentator nie powie, że nie skoczy ;)

  • JaroslavSakala doświadczony
    @pawel96 @pawel96

    Ciekawe kogo przygotowanie skoczni wyeliminuje jeszcze na treningach.

  • JaroslavSakala doświadczony
    @zimowy_komentator @zimowy_komentator

    Dla mnie wygra buloklep Safonow.

  • Skoczek3211 weteran

    2,3 metry może dalej i wtedy będzie złoto,po złoto,po medal dla nas,dla wszystkich Pofrunąąąąąał!!! Pięknie! Pięknie! jest medal,jest medal,ale myślę,że jest złoto,złoty medal..Nie może tego skoczyć Kobayashi,życzę mu tego poczekam,przeproszę państwa,ale wydaje mi się,że nie może tego skoczyć.

  • stivus profesor
    @Michalll @skijumpingexpert

    Popieram. A co do treningow z olimpiady: to jednak imperza o zasięgu światowym, a MŚ, mimo że tak szumnie nazywane globalnymi, to jednak w rzeczywistości mistrzostwa Europy, szczegolnie kiedy skupimy sie na skokach. No, wiadomo, Kobayashi i ogólnie Japonczycy to wyjątek.

  • pawel96 profesor

    Dominik Formela na tt:
    Śnieg jak kasza - takie głosy da się usłyszeć w Innsbrucku jeszcze przed pierwszymi próbami skoczków. Dziś prawdopodobnie tylko dwie serie treningowe. Organizatorzy chcą oszczędzać śnieg, który już teraz jest wielokolorowy. Wiosna, Panie.

    Zapowiada się typowy Innsbruck, tylko wiatru brakuje.

  • skijumpingexpert profesor
    @Michalll @bigoszmakiem

    Bywały już transmisję telewizyjne z treningów. Przykład? Igrzyska olimpijskie z zeszłego sezonu. Chłopak się kulturalnie pyta o transmisję treningów, a ten się wymądrza. Dobrze, że są tu tacy jak @pawelf1 za dużo tej Polskiej mentalności.

  • zimowy_komentator profesor
    Walka o najkrótszy skok dzisiejszego treningu

    będzie naprawdę mocno zacięta, tutaj nie można wskazać jednoznacznie faworyta.

  • bigoszmakiem doświadczony
    @eLman @eLman

    Wkleję tekst, który napisałem przy okazji felietonu:

    A to nie jest czasem nasza wina? Nasza, w sensie pseudo-dziennikarzyn i przede wszystkim PZN? Tajner z miejsca powinien to powiedziec w oczy Hoferowi, dopytać, wyjaśnić - jak to jest? - ale przecież on się go boi już wtedy, gdy ten pokiwa paluszkiem. Co mu każe (siatki, tory lodowe, śnieg najlepiej w sierpniu), to jak piesek leci i robi. Z kolei pseudo-media nie potrafią temu austriackiemu dzbanowi zadać oczywistych pytań. Ciekawe, jak by się wykręcał od odpowiedzi. Skoki to śmieszna dyscyplina, jeśli chodzi o dziennikarstwo (widać to przepięknie nawet na tle krajowego podwórka i skijumping). ŻADNYCH trudnych pytań, poza banałami i lizaniem D. Proponuję dla równowagi wziąć piłkę nożną, gdzie CELEM dziennikarza (bo tak jest w istocie) jest zadawanie pytań na każdy temat, zwłaszcza trudny.

  • Cejot stały bywalec

    Dzisiaj Markus Ajzenbiśla będzie skakał na Begizeliśla.
    Dawać łapki w górę!

  • eLman stały bywalec

    Czyli jednak nie zdążyli zamontować OBIECANEGO, tymczasowego sztucznego oświetlenia? Ale co tam, gut gut, wszystko jest super.
    Czyli jednak nie zdążyli przebudować Bergisel, żeby zadość stało się przepisowi o różnicy w HS pomiędzy normalną a dużą skocznią? Ale co tam, gut gut, wszystko jest super.
    A teraz przypomnijmy co było z pucharem świata w Niżnym Tagile po tym jak organizator nie wyrobił się montażem siatek, które są tylko NA WYPADEK silnego wiatru. Tutaj mamy poświadczanie nieprawdy w dokumencie dot. wyłonienia organizatora imprezy rangi mistrzowskiej oraz zwyczajnie olanie regulaminu FIS, czyli organizatora tej imprezy.
    Nie jestem zwolennikiem teorii spiskowych i teorii o mafii FIS, ale obiektywnie patrząc na powyższe nie potrafię powiedzieć, że w FIS wszyscy są traktowaniu równo. A to są konkretne argumenty.

  • dasdda bywalec
    @Złoty Orzeł @Bartek002

    No przecież teraz nie zdominował to już się nie powtórzyło także całe teoria do zakopania

  • xzcvvy weteran
    @Złoty Orzeł @Bartek002

    Ale Stoch teraz nie dominuje mój drogi. A od 27.01 na podium był 4 razy jeśli się nie mylę więc w tym roku powinno być lepiej :)

  • dasdda bywalec
    @ZKuba36 @ZKuba36

    Wszystko fajnie tylko bez sensu. Po co Hula ma na siłę lecieć na PK do Reny? Do czego to mu potrzebne? A poza tym prawdopodobnie wystąpi w mikscie

  • pawelf1 profesor
    @ZKuba36 @ZKuba36

    Masz rację :) zwariowana propozycja ....:) Nie użyję bardziej adekwatnego określenia bo byłbym niegrzeczny:)

  • Matthias88 doświadczony

    Nie chcę być złośliwy, ale gdyby Wielka Krokiew nie miała oświetlenia, na pewno by pozbawiono nas poucharu świata w Polsce. Austria ma inne przywileje...

  • ZKuba36 profesor
    Moja, nieco zwariowana, propozycja.

    1, Gdyby któryś z polskich skoczków, startujących w najbliższych zawodach PK, 2x nie zdobył żadnego punktu (np Kantyka?) to nie ma sensu aby leciał do Rena. Wyjątkiem może tu być Stękała, który moim zdaniem na mamutach skoczy lepiej.
    2. Gdyby trener Horngacher już po 2 treningu na skoczni HS109, czyli w środę 27.02.2019 zdecydował, który skoczek już nie wystąpi na MŚ, to zawodnik ten (Hula?) mógłby w czwartek rano wylecieć do Rena i w sobotę i niedzielę skakać w PK.
    Na miejscu warto porozmawiać z Norwegami w sprawie połączeń transportowych, bo być może któryś z Norwegów również będzie leciał do Rena.
    3. Sztab szkoleniowy trenera Maciusiaka powinien pozostać w Rena z 2-3 skoczkami i potrenować na skoczni po 3-4 skoki w poniedziałek i wtorek z belki o 3-4 stopnie niższej niż była w PK.
    4. Proponuję aby pozostało w RawAir 7. skoczków, aby ew. na mamutach skakał inny skoczek.

  • Toyminator profesor
    -

    Kandydatów do medali sporo. Pewniaków już mniej. I mam tylko jednego pewniaka. Jajko kobayashi. Chociaż już nie raz było tak, że wielcy ,byli po za podium. Ale imo on jest dla mnie pewniakiem. Potem są skoczkowie mający duże szanse : Stoch, Żyła, Kubacki, Kraft mimo że ostatnio coś srednio, ale skacze u siebie,
    I skoczkowie którzy mogą zdobyć, jak wyjdzie im wszystko, którzy są nieobliczalni : Gaiger, Eisenbichler, Zajc Johansson .A szczególnie Eisenbichler, Jeśli ktoś inny zdobędzie medal, to dla mnie będzie to zaskoczenie. Chociaż jeszcze Klimow może wyskoczyć . Freitag porządnie skakał ostatnio, ale w medal wątpię.

  • Złoty Orzeł profesor

    Pamiętacie co było 2 lata temu? Stoch zdominował 2 część sezonu i od stycznia 2017 stanął 8 razy na podium. Na MŚ zaliczył sromotną porażkę. Czy w tym roku historia zatoczy koło?

  • bigoszmakiem doświadczony
    @krzywidz @King

    Tyle że w przypadku F1 jest trochę inna skala inwestycji w sport. I znaczenie w motoryzacji. Wiele elementów z F1 firmy wykorzystują później w zastosowaniu komercyjnym (z najbardziej dobitnych w ostatnich latach, np. dyfuzory które mam w użytkowym samochodzie). To poletko do innowacji w globalnej branży, gdzie inwestuje się miliardy dolarów i euro w technologię. Co przeciętny Kowalski ma ze skoków? Że pójdzie kupić piwo i zasiądzie na sofie przed TV?

  • Michalll początkujący

    To chyba istnieje duża szansa na występ Estonczyków w drużynówce?

  • Michalll początkujący

    @stivus

    Dziękuje :)

  • bigoszmakiem doświadczony
    @Michalll @Michalll

    Właśnie zawsze mnie bawi w polskim społeczeństwie, że ironia czy cynizm są odbierane jako elementy "cwaniactwa". To takie polskie:). Inne kultury nie mają z tym problemu. Nawet powiem Ci wiecej - ironia jest cechą inteligencji, polecam poczytać kilka mądrych książek na ten temat:).

  • stivus profesor
    @anonim @Michalll

    Nigdy nie było transmisji z treningów, więc nie będzie i teraz. Dopiero kwalifikacje w piątek będą pokazywane w ES. Szkoda że TVP nie robi transmisji.

  • Michalll początkujący

    @bigozmakiem

    Nie można było tak odrazu trzeba było zgrywać cwaniaka :)

  • Michalll początkujący

    @bigoszmakiem

    Proszę bardzo jak chcesz to potrafisz :)

  • bigoszmakiem doświadczony
    @Michalll @Michalll

    W jaki chamski? Odróżniasz ironię od chamstwa? Nigdy żadnych treningów nie było przed MŚ transmitowanych. Serie próbne to nie trening.

  • Michalll początkujący

    Zadałem normalne pytanie i miałem nadzieje na normalną odpowiedz no ale cóż na co ja liczyłem :D

  • Michalll początkujący

    @bigoszmakiem

    Nie wiem dlaczego potraktowałeś moje pytanie w sposób typowo polski? Czy na tym portalu są jeszcze osoby, które potrafią normalnie odpowiadać na zadane pytania? czy każdy musi odpowiadać w chamski sposób...

  • stivus profesor
    Swietny cytat z onetu

    "Za kilka dni Hofer będzie obchodził swoje 64. urodziny. W marcu 2020 roku dobiegnie z kolei jego misja w skokach narciarskich. W tym czasie wprowadził je na zupełnie inny poziom. Ze sportu niszowego stały się czymś, czym pasjonuje się cały świat."
    Polacy to chyba zapóźniony cywilizacyjnie kraj, bo sądzą, że "cały świat" to tylko nasza ojczyzna. Ze też komuś chciało się pisać takie bzdury?

  • bigoszmakiem doświadczony
    @stivus @stivus

    Tak, Polsat to pudelek i fakt.

  • stivus profesor

    W sprawie Wolnego najlepiej szukać informacji na pudelku, stronach "Faktu" oraz "SuperExpressu". Tam zawsze mają najświeższe informacje.

  • bigoszmakiem doświadczony
    @Ryszard_ @Ryszard_

    Warto odróżniać serie próbne od treningów. :)

  • sadamakham początkujący
    KUPONY KURSY PONAD 500

    https://bgsportsbet.blogspot.com/ - Już dziś kolejny kupon kurs 500-600! Na 5 kuponów z takimi kursami trafili wszystkie! skany na blogu! polecam bo sam grałem ich 2 ostatnie kupony

  • King profesor
    @krzywidz @krzywidz

    To w takim razie według twojego rozumowania F1 też umiera, bo jest tylko 20 kierowców i 10 teamów.
    Wiadomo przecież, że w sportach zespołowych jak choćby piłka nożna będzie więcej piłkarzy, bo raz sport ten jest chyba najpopularniejszym na świecie, a dwa przecież w takiej pierwszej reprezentacji potrzeba 23 zawodników, a nie np. 4-7 jak to jest w skokach.

  • bigoszmakiem doświadczony
    @Michalll @Michalll

    Bardzo kulturalna wypowiedź. Proszę o wskazanie, kiedy i gdzie telewizja transmitowała pierwszy dzień treningów przed MŚ, bo wiekszej bzdury jeszcze dzis nie czytałem.

  • Michalll początkujący

    @Ryszard

    Dokładnie o to mi chodzi bywalo ze treningi byly transmitowane, wiec nie rozumiem o co bucowi chodzi

  • Ryszard_ stały bywalec

    Mnie nie dziwi pytanie, Eurosport jak pamiętam to pokazywał treningi z Mistrzostw, to nic dziwnego, jestem zdziwiony brakiem transmisji z kwalifikacji na TVP, wcześniej ta wspaniała TVP tak niby kochajaca skoki narciarskie nawet treningi transmitowała a teraz kwalifikacji nawet nie ma. Zaczynaja juz tez po macoszemu traktowac ta dyscypline sportu. Chyba ze jakies prawa transmisji i podobne tego typu rzeczy
    A co do Wolnego to mogli by cos tez napisac zamiast popisywac sie na twitterach i robic filmiki.. niech redaktorzy wroca do normalnosci bo odjechali mam wrazenie ostatnio razem z facebookami i twitterami i za bardzo sie zaangazowali w te portale, strona jest o skokach narciarskich a nie lanserska i facebookowa
    I dodatkowo nie podoba mi sie coraz czestsze uzywanie emitonow w artykulach.. tu sie tez zdarza.. wiem ze 3/4 ludzi oszalalo na punkcie facebooka ale niech to bedzie strona o skokach narciarskich a nie lanserska redaktorow..

  • bigoszmakiem doświadczony
    @anonim @pawelf1

    To nie transmisja, tylko amatorska kamera w jednym stałym punkcie z telefonu, o ile w ogóle youtuber to uruchomi, a nie nabija sobie suby.

  • pawelf1 profesor
    @anonim @Michalll

    https://www.youtube.com/watch?v=QrFXl3WSQ84

  • bigoszmakiem doświadczony
    @anonim @Michalll

    Ty tak serio pytasz? Jest na tym samym kanale, co eliminacje do MŚ w bierkach.

  • Roxor profesor
    @krzywidz @krzywidz

    No dobra, ale jak się ma popularyzacja dyscypliny w kraju do zwiększenia popularności dyscypliny na świecie? Czy w Polsce wszyscy grają teraz w baseball czy krykieta? To, że mało u nas jest zawodników to nie jest efekt tego, że dyscyplina jest w Polsce mało popularna, bo jest popularna i to bardzo.

  • alo profesor

    Ciekawe czy nasi beda odpuszczac cos czy nie. Japonczycy mozna przewidziec nie beda sie wysilac i cos sobie opuszcza

  • Michalll początkujący
    transmisja

    Czy gdziekolwiek bedzie transmisja z treningow???

  • Roxor profesor
    @krzywidz @tik_tak

    Jednak kiedyś zobaczyłem jakieś statystyki i palnąłem teraz głupotę, bo te statystyki rzeczywiście nie dotyczyły całego świata, a jedynie 10 największych rynków sportów narciarskich. Mimo wszystko myślę, że na ich podstawie można wyciągnąć wniosek, że popularność skoków wcale nie idzie w parze z liczbą zawodników w tej dyscyplinie.

    https://www.statista.com/statistics/660045/cumulative-television-audience-of-top-markets-by-discipline/

  • Wojciechowski profesor
    @semion @kolos

    Od biedy można wspomnieć Massima Rigoniego, ale on miał tak z rok, może półtora, świetnych wyników

  • bigoszmakiem doświadczony
    @bigoszmakiem @Piotrek10r

    Nikogo nie atakuję. Po prostu śmieszny mnie i przyjmuję z zażenowaniem, że "największy portal o skokach w PL" nie podaje INFORMACJI, kluczowej dla naszego startu w MŚ np. w drużynie. Wolny był praktycznie pewniakiem do czwórki. Dziennikarstwo nie polega na tym, by komus lizać D i iść z "jedyną słuszną linią PZN", tylko o informowaniu opinii publicznej. To co napisałes, to bez urazy, Moralność Pani Dulskiej. "Zamieszanie", litości. Czyli mainstream narobił zamieszania wg tej logiki.

  • krzychoSt weteran
    Przeziębienie to nie choroba

    Nie przesadzajmy, zawodnik nawet z katarem jest odsuwany od reszty bo nie wiadomo co może się z kataru rozwinąć. Mam nadzieję że do piątku będzie już ok. Kubie wystarczy trening w czwartek. Może się nawet okazać że dodatkowe dwa dni odpoczynku tylko wyjdą mu na dobre.
    Więc dajmy spokój z tym gdyby, gdyby , może, może

  • Piotrek10r bywalec
    @bigoszmakiem @bigoszmakiem

    Nikogo nie bronię, a wyrażam swoją opinię. Nie uważam też żebyś Ty atakował. Jeśli tak to z słabym skutkiem.
    Media, o których mówisz często szukają sensacji.
    Z doświadczenia czytania artykułów na tej stronie wiem, że zwykle podaje się tu pełne informacje, z których coś wynika, a nie spekulacje na temat tego, co może być.
    Nie bagatelizuję problemu choroby Wolnego, ale po co robić wokół tego zamieszanie i główny problem.
    Nie tak dawno Stoch w Japonii chorował i nie przeszkadzało mu to w dobrych skokach. Wtedy też nie przypominam sobie artykułu.

  • bigoszmakiem doświadczony
    @krzywidz

    Na pewno Ci poda źródło tych bzdur:).

  • bigoszmakiem doświadczony
    @bigoszmakiem @Piotrek10r

    Wiesz co, nawet mainstreamowe media to podają, bo oni maja gdzieś układy z PZN, a to jest mega ważna informacja. Członek druzyny narodowej przed samymi MŚ ląduje w izolatce, a ty bronisz skijumping jak niepodległości, bo takie dostali wytyczne od PZN i bolą sie wychylić. Ja nie wiem, czy to nawet jest smieszne, bardziej żałosne.

  • JaroslavSakala doświadczony

    Liczę na 3 Polaków w TOP 10. To będzie dobry sygnał na początek MŚ. 4 Polaków w TOP 10 to już będzie olbrzymi sukces, ale Stefanowi trudno będzie o czołówkę, bo Kuba z chorobą może mieć duże problemy.

  • tik_tak stały bywalec
    @krzywidz @Roxor

    "Skoki mają na świecie największą oglądalność spośród wszystkich dyscyplin zimowych"
    Możesz podać jakieś źródło tych informacji? Bo nie chce mi się wierzyć (przypominam, że świat to nie tylko Polska)

  • Piotrek10r bywalec
    @semion @semion

    Szczególnie Polacy "podbierają" miejsca w czołówce Francuzom i Szwedom ;)

  • bigoszmakiem doświadczony
    @bigoszmakiem @FunFact

    Faktycznie, znacząca choroba reprezentanta Polski przed samymi MŚ jest równoważna z tym, co jedli na kolację. @FunFact rozwaliłeś system.

  • Piotrek10r bywalec
    @bigoszmakiem @bigoszmakiem

    Nie wiem czy choroba Wolnego, o której niewiele wiadomo jest powodem do artykułu... Dziś będą tremingi, jeśli Wolny nie pojawi się na stracie to na pewno będą podane przyczyny.
    O chorobie Wolnego wspomina Piotr Żyła w wywiadzie dla skijumpong pl, więc nie wiem czy tak do końca ukrywa

  • FunFact weteran
    @bigoszmakiem @bigoszmakiem

    A gdyby napisali o tym artykuł, to byłoby "może jeszcze podajcie co zjedli na kolację, a co na śniadanie. LOL". Również komedia.

  • bigoszmakiem doświadczony
    @krzywidz @krzywidz

    No ale co, chcesz siłą dzieciaków zmuszac do trenowania tej niszowej dyscypliny, gdzie pieniądze żadne? Wybije się 20-30 skoczków, którzy coś tam zarobią, a reszta albo klepie biede i rezygnuje, albo mają bogatych rodziców, a i tak maja to gdzieś (np. Biela).

  • krzywidz początkujący
    @krzywidz @Roxor

    Cyba się mylisz,skoki na świecie nie są w ogóle popularne,tylko u nas bo akurat mamy sukcesy i w Niemczech bo nawet nie ma zainteresowania już w Norwegii.I dlatego jeżeli chcemy żeby się rozwijały musimy je propagować sami .Tylko że jest pewien problem,my nawet u siebie nie potrafimy tego robić,30 zawodników na mistrzostwach Polski i tyle w temacie.

  • Tomeson weteran
    @Domin10 @Domin10

    Z tego co wiem, to Zeno di Lenardo zakończył karierę, a Estonczycy zawsze mogą dokoptować kogoś z kombinatorów na np. Hermansona na drużynówkę.

  • Roxor profesor
    @krzywidz @krzywidz

    To o czym napisałeś to popularyzacja dyscypliny w danym kraju, a nie na świecie. Skoki mają na świecie największą oglądalność spośród wszystkich dyscyplin zimowych. To, że w skokach startuje tak mało zawodników w porównaniu do innych dyscyplin to efekt specyfiki tego sportu. Biegać na nartach czy grać w baseballa może każdy, nawet ktoś kto nigdy tego wcześniej nie robił. Ze skokami tak nie jest. Co z tego, że państwo rozdałoby wszystkim kombinezony i narty, jak nie byłoby gdzie skakać. Przecież nie wybudują skoczni w każdej miejscowości. Nawet jak byłoby gdzie skakać, to kto by skakał?

  • grzmiwuj doświadczony
    @gyurcsops @gyurcsops

    To jest właśnie to - równi i równiejsi. Titisee-Neustadt i Willingen nie mają sztucznych torów, ale mają puchary świata, a na mistrzostwach żadna skocznia nie ma porządnego oświetlenia. W Seefeld niby coś jest, ale konkurs o medale i tak trzeba rozgrywać w piątek o 16. Wyobrażacie sobie, że takie Zakopane rokrocznie organizowałoby zawody i jeszcze dostało MŚ, gdyby nie mieli oświetlenia i nie umieli przygotować zeskoku jak w Innsbrucku? Hofer zrobił dużo dla tego sportu, ale dobrze że niedługo zmiana. Może skończy się promowanie na siłę dwóch krajów.

  • bigoszmakiem doświadczony

    Minął dzień i ten portal ("najwiekszy o skokach w PL") nadal ukrywa izolatkę Wolnego i jego chorobę. Komedia.

  • gyurcsops doświadczony

    jak skocznia bez oswietlenia dsostaje MŚ ? A jakim cudem Zakopane chceli zabrac zx kalendarza bo torow najazdowych nie bylo sztucznych ? Mafia . Willingen pupile bo maja tez stare tory i im nic nie grozilo

  • kazgod początkujący
    sporty niszowe

    Jak się nie ma co się Lubi to ...jest jak jest

  • krzywidz początkujący
    Ten sport niestety umiera

    Taka prawda ,w Are w slalomie startowało 180 zawodników bez Polaka oczywiście a tu tylko 19 państw w tym tylko 12 drużyn.My jako naród nie potrafimy w świecie rozreklamować naszych najbardziej lubianych sportów.Tak samo jest przecież z wymierającym żużlem.Brytyjczycy wszędzie gdzie się dało zamontowali krykiet ,Amerykanie zakupują wszystkim sprzęt do bejsbola a polskie państwo nie robi kompletnie nic w kierunku propagowania na świecie naszych ulubionych sportów.

  • Pietrek03 stały bywalec
    Konkurs drużynowy

    Na pewno wystąpi tam 12 drużyn ale mogło wystąpić więcej gdyby Włosi zabrali jeszcze 2, Estończycy wzięli jeszcze jednego, Ukraińcy nie mają chyba nawet 4 więc tylko 2 jedzie i jeszcze Kanadyjczycy zabrali ze sobą 4 a nie 2 skoczków.

  • Pietrek03 stały bywalec
    Bułgaria

    Osamotniony Zografski nie ma nawet 2 partnera do skakania skoda trochę ale cóż. Muszą tam popracować z młodzieżą.

  • FilthTheConqueror początkujący
    Halo

    Czemu wszyscy mówią o osobach które nie występują a nie na przykład o Mico Ahonenie?

  • Kolos profesor

    Faktycznie mało egzotyki, zakładam że parę więcej nazwisk będzie na skoczni normalnej, no ale takie dą realia skoków. Coraz mniej egzotyki...

  • Pietrek03 stały bywalec
    drużynówki

    -Estończycy dalej wysyłają tylko 3 na MŚ, powtórka z tamtych IO.
    -Ukraina ma tylko 2 skoczków to tylko dwóch wysłała.
    -USA skoda że nie ma Glaysdera bo w PK lepiej skakał od pozostałych.
    -Kazachstan cieszy mnie że aż 5 wysłali.
    -Gdzie Gruzin co pisaliście?
    -Włosi tylko 2?! W Val di Fiemme wystawili krajówkę a teraz nawet 4 nie znajdą co jest grane? Żeby drużynówki nie wystawić na MŚ. Kruczek zawiodłeś mnie.
    -Canada również tylko dwóch wysłała i tak lepiej niż na IO bo tam chyba tylko Boyd-Clows był.
    - Fajnie że Węgier jest

  • pi0ter bywalec
    A to nie jest tak

    Że część "outsiderów" pojawi się tylko na skoczni normalnej?

  • Kolos profesor
    @semion @semion

    Do upadku jeszcze daleko, chociaż pewien kryzys jest. Problemy Szwedów ciągną się od kilkunastu lat więc to nic nowego. Profesjonalizacja skoków jaka nastąpiła nie sprzyja outsiderom. FIS mógłby ale nie robi nic by to zmienić.

    Natomiast co do Włochów to po za rodzynkiem w stylu Roberta Cecona to nigdy nie mieli liczących się zawodników. Francuzi mieli lepszy czas w latach 90 ale też nigdy, jakoś specjalnie nie liczyli się w skokach. Mimo to w obu krajach stan skoków jest cały czas stabilny mimo niszowości dyscyplihy i małego nim zainteresowania.

    Problemem wszystkich nacji które zniknęły już z mapy skoków czy ledwo już zipą są wysokie koszty uprawiania skoków narciarskich i właściwie nie możność osiągnięcia czegoś konkretnego bez posiadania (bardzo kosztownych) skoczni u siebie w kraju.

  • Maks2828 początkujący
    @Maks2828 @zimowy_komentator

    Oby nie chciałbym zobaczyć inny jeszcze kadry może ktoś by uwierzył w siebie ://

  • skortom76 doświadczony

    Kruczek boi się kompromitacji, dlatego nie wystawia drużyny, porażka z USA i Kazachstanem pokazałaby jego trenerską moc.

  • semion weteran
    Część z Was ma rację

    Skoki jako dyscyplina upadają. I nie świadczy o tym brak egzotyki typu Gruzin czy Łotysz na MŚ. Świadczy o tym brak Szwedów i Francuzów brak liczących się Amerykanów czy Włochów, Finowie od lat w kryzysie. Efektem tego jest, że nacje drugiego szeregu takie jak polska potrafią podbierać czołowe miejsca tym Wielkim, które pozostały jeszcze na placu boju.

  • slawek49 stały bywalec
    @padu @padu

    Ale trener wybrał skład ok. 10 dni temu, a wtedy Kasai był jeszcze za Nakamurą

  • GOKU bywalec

    Ja stawiam w sobotę na Ryoyu i tego się będę trzymał

  • padu doświadczony
    Japonczycy

    Zastanawiam się dlaczego w składzie nie ma Kasiaego, skoro trener wybiera zawsze zawodników wg. klasyfikacji PŚ. A w niej Nakamura jest jedno miejsce niżej niż Naoki.

  • bardzostarysceptyk profesor
    @bardzostarysceptyk @bardzostarysceptyk

    Dla przypomnienia

    Tak było w Lahti 2 lata temu w poniedziałek 27 lutego 2017, pierwszy dzień treningów na dużej
    skoczni.
    W nawiasach miejsca Polaków, punktacja Pucharu Świata.

    1 trening (1, 3, 9, 15, 18, 42) -.... 218 pkt (6 zawodników)
    2 trening (1, 4, 5, 15, 16, 46) -.... 226 pkt (6 zawodników)
    3 trening (3, 9, 12, 13, 21, 31) ... 141 pkt (6 zawodników)

    Poza Stochem, Żyła, Kubackim i Kotem w treningach MŚ brali jeszcze udział Jan Ziobro i
    Stefan Hula.

  • bardzostarysceptyk profesor
    Dla przypomnienia.

    Tak było na poprzednich MŚ w Lahti (Finlandia), dwa lata temu w 2017 roku.

    Zdobycze medalowe w skokach na MŚ wg państw, razem z konkursem kobiet i
    drużynowym mixtem.

    Niemcy ........ 2 - 2 - 1 razem 5
    Austria ......... 2 - 1 - 1 razem 4
    Polska ......... 1 - 0 - 1 razem 2
    Japonia ....... 0 - 1 - 2 razem 3
    Norwegia .... 0 - 1 - 0 razem 1

    Polscy medaliści.

    Piotr Żyła - brązowy medal, duża skocznia
    Piotr Żyła, Dawid Kubacki, Maciej Kot, Kamil Stoch - ZŁOTY MEDAL, konkurs drużynowy

    Polacy na zapleczu podium, czyli na miejscach 4-6.

    Kamil Stoch - czwarte miejsce, normalna skocznia
    Maciej Kot - piąte miejsce, normalna skocznia
    Maciej Kot - szóste miejsce, duża skocznia

    Uwaga. W Lahti była inna kolejność konkursów niż obecnie. Pierwszy był konkurs na
    skoczni normalnej, później na dużej i na końcu drużynowy. Dostosowując przypomnienia
    do konkretnych zawodów nie mogę zachować kolejności jeśli chodzi o daty.

  • Złoty Orzeł profesor
    @Funegosum @Funegosum

    Kuprich to już nasz stan umysłu :)

  • Złoty Orzeł profesor
    @yyy @yyy

    Stoch co 2 skok spóźnia na progu przez co próby ma poniżej oczekiwań
    Żyła jest w cud niestabilny, raz skoczy 140 by drugi raz skoczyć 115
    Kubacki no cóż, w Lahti miał podmuch wiatru, ale gdyby nie to 10-tka by była. Natomiast od Oberstdorfu prezentuje bardzo wysoką formę.
    Wolny też wachluje formą, a tu 6 miejsce, a tu 15 miejsce, żeby spaść do 4-tej dziesiątki i wrócić na 15 miejsce, w drużynówkach też loteryjny.
    Hula jest dla mnie zagadką, myślę że jeśli spręży się i odda 2 dobre skoki ma szansę walczyć o medal na NH, bo na Bergisel będzie ciężej. No ale tak- z jednej strony 14 miejsce po 1-szej serii, z drugiej brak aansu do 30.


    Najrówniejszy z Polaków jest Kubacki na razie.2 medale na MŚ nie będą zaskoczeniem.

  • Mes02 początkujący

    A gdzie Vinogradovs i Sarkisiani?

  • yyy profesor

    Tak się zastanawiam i nie wiem. Który z naszych jest tak naprawdę w najlepszej formie?

  • Domin10 weteran
    Szkoda że

    Włosi wyslali tylko 2 zawodników (mogli wystawić jeszcze braci Bresadola, Cecona bądź Lenardo)
    Estończycy nie wysłali 4 do drużyny (mogli wystawic Pappela, Altera bądź Hermansona
    Chińczycy nie wyslali kilku zawodników np Guanga czy Chao
    Francuzi nie wystawili Brasme, Conthamine
    Rumuni nie wyslali Nikogo
    Koreanczykow również brak
    Gruzina Sarkisianiego nie ma
    Łotysza nie ma
    Braci Locków i Boltonów brak

  • papa_s weteran
    @Pavel @pavel

    Oj bardzo kręte bo to Tyrol (Innsbruck leży w dolince gdzie przepływa rzeka Inn a Seefeld w innej dolince gdzie jest jeziorko i między nimi góry Tyrolskie). Poza tym MŚ są Seefeld bo tam znajduje się spora część bazy potrzebnej innym sportom zimowym niż skoki narciarskie.

  • papa_s weteran
    @FanKamilaStocha @FanKamilaStocha

    Trochę za wcześnie na wieszanie medali.

  • Raptor202 profesor
    @ms_ @ms_

    Na razie to chyba nie mają jeszcze kogo wysyłać, a pokazywać tych emerytów, którzy byli na CoC, chyba ma za bardzo po co.

  • Funegosum weteran
    Major_Kuprich

    Muszę przyznać , że czytanie postów Majora jest moją guilty pleasure. Irytujące wielce, wkurzające na maksa, udusić by się chciało ????, ale jednak nie sposób nie docenić inteligencji i przewrotnego humoru ????,

    Cóż, pozostaje tylko, rumieniąc się nieco, gratulować intelektualnej giętkości, mając jednocześnie nadzieję, że i tak wyjdzie na odwrót ????. Czego sobie, kibicom wiernym, a przede wszystkim naszym skoczkom, życzę!

    Majorze, obyś ?szczęśliwie zapeszał?!!!

  • ms_ doświadczony
    Chińczycy

    Ja najbardziej liczyłem na Chińczyków, wysłali czwórkę kombinatorów co było dużym zaskoczeniem, to myślałem że skoczków też wyślą. Szkoda też że nie ma Rumunów, Turków, Koreańczyków. No cóż, pozostaje liczyć że na normalnej skoczni obsada będzie większa, dziwne że Srkisiani nie będzie skakał na dużej skoczni, w Lahti na MŚ był na obu obiektach. Może pojawi się tylko na normalnej skoczni jak Vinogradovs.

  • Wojciechowski profesor

    Na pierwszy rzut oka Molnár startujący po Korniłowie to jakieś kuriozum. Problem w tym, że kuriozum to raczej postawa Rosjanina w tym sezonie...

  • Nowyskoczek5 profesor
    Ależ to zleciało

    Niedawno byla wigilia a tu juz MŚ !

    Powiem tak szkoda ze nie ma 4 Włochów. Powinni wsiąść Federico ktory jest najlepszy z Włochów w Fis-Cup no i albo jego brata Francesco albo mlodego Bresadole bo Davide to nawet nie wiem co sie z nim teraz dzieje .

  • FanKamilaStocha bywalec

    Polska
    Niemcy
    Austria
    Japonia
    Norwegia
    Słowenia
    Szwajcaria
    Czechy
    Rosja
    Finlandia
    USA
    Kazachstan
    Takie będą wyniki druzynowki.

  • FanKamilaStocha bywalec

    Myślę że Tkaczenko będzie w 30. Nie zapomnijmy że Austria wystawia 5 zawodników w konkursie, a reszta ekip po 4. Więc będzie dużo łatwiej wejść do drugiej serii niż w PŚ.

  • FanKamilaStocha bywalec

    Zawsze były trzy serie treningowe. Ciekawe czy jutro im się uda tyle rozegrać, bo brakuje oświetlenia. Fakt, że w 3 większość już odpuści.

  • Bartt stały bywalec
    @zimowy_komentator @zimowy_komentator

    Zapomniałeś o Kazachach... Zdecydowanie najsłabszym zawodnikiem z tego grona wydaje się być Tursunżanow, który nawet na MŚ juniorów zajmował końcowe lokaty, a niewiele lepsi są od niego Safonow czy Dewiatkin. Węgier czy Ukraińcy w porównaniu z nimi nie są tacy słabi.

  • ZKuba36 profesor
    @Major_Kuprich @Major_Kuprich

    Nie wszystkim się odechce. Jeden jest Wolny i nie musi trenować. Odpocznie, wstanie z łóżka i zdobędzie 2 złote medale !

  • Major_Kuprich profesor
    @DanielBlanco @DanielBlanco

    2 lata temu na dużej skoczni lista startowa kwalifikacji była dłuższa raptem o 1 nazwisko:

    https://www.skijumping.pl/wiadomosci/22964/MS-w-Lahti-Poczatek-kwalifikacji-o-1700-lista-startowa/

  • DanielBlanco bywalec

    Mierna frekwencja, do kwalifikacji zostanie zgłoszonych 61 skoczków (lub mniej w przypadku kontuzji czy chorób). To bodajże najmniej od 22 lat, nawet dalekie Sapporo miało więcej uczestników...
    Kolejny dowód na to, że ta dyscyplina umiera.
    Statut FIS-u określa jasno w ilu państwach oraz na ilu kontynentach dyscyplina musi być uprawiana, by pozostać w strukturach organizacji. Jeżeli kryterium nie zostanie spełnione, następuje głosowanie nad usunięciem dyscypliny z FIS-u. Bardzo możliwe, że za kilkanaście lat to nastąpi, a ewentualne usunięcie ze struktur FIS-u spowoduje usunięcie z dyscyplin olimpijskich.
    "Profesjonalizacja" tego sportu w wydaniu Waltera Hofera najprawdopodobniej cofnie dyscyplinę do poziomu czystego amatorstwa.

  • Karp profesor

    Co do skoczni to ciekawy jestem o jej przygotowanie. Wiemy że ostatnio ten zeskok ze wszystkich skoczni w TCS prezentował się najslabiej. Teraz ma być ok. 10 stopni dzień w dzień

  • Karp profesor

    Swoją droga paradoks jeśli chodzi o Kazachów. Skakali katastrofalnie od początku sezonu i jeździli na PŚ ale jak wreszcie coś drgnęło i zaczeli doskakiwac do pozostałych zaowdników to przestali jeździć.

    Mistrzowska szkoła ;)

  • Maradona profesor
    @zimowy_komentator @zimowy_komentator

    Aigro dopiero wyleczył kontuzję i podobno nie jest jeszcze w pełni sił, więc raczej nie sprawi żadnej niespodzianki. Tkaczenko co innego, liczę, że może powalczy o top 30.

  • sosik333 doświadczony

    Większa egzotyka pojawi się za tydzień ;)

  • zimowy_komentator profesor
    @Maks2828 @Maks2828

    Cytat z Twittera Skijumping:

    "72 zawodników z 19 państw na starcie środowej sesji treningowej w Innsbrucku w ramach MŚ. Tym samym oficjalnie wiadomo, iż w piątkowych kwalifikacjach wystąpi 61 zawodników. Po treningach trenerzy będą musieli skreślić 11 zawodników".

    Także to już chyba jest lista ostateczna...

  • Pavel profesor
    @OczyAignera

    Google Maps podają, ze od centrum Seefeld do skoczni w Innsbrucku jest dokładnie 26km. Te 17 to może jakoś w linii prostej, czy kto tam wie, trasy w górach są kręte i trzeba trochę nadłożyć dystansu.

  • zimowy_komentator profesor
    I to rozumiem :)

    Pierwszych 20 skoczków z listy startowej stoczy w końcu prawdziwy bój o najkrótszy skok. Kogo typujecie ? Tutaj pozycje Muminova i Nomme będą poważnie zagrożone, ja bym celował w Ukraińców lub Węgra.

    Generalnie fajnie, że outsiderzy tak licznie się pojawiają na MŚ, ale życzyłbym sobie i wam, aby mieli oni jakąkolwiek formę na nawiązanie walki choć o kwalifikację. Bo umówmy się: większość z nich przyjechała tylko, aby skoczyć w kwalifikacjach.

    Jedynym outsiderami mogącymi zrobić nam niespodziankę są Aigro i Tkaczenko i na nich bardzo liczę.

  • Maks2828 początkujący
    Poczekajmy do kwalifikacji

    Lista treningowa jest jaka jest natomiast poczekajmy do kwalifikacje, czemu?
    Ponieważ jedzie chociażby Gruzin Artur Sarkisani a tutaj go nie mamy, tak samo może być z Koreańczykami bądź Turka a może nawet Chinami

  • Oczy Aignera profesor
    10, 17, 20

    Kolejna informacja o odległości między Innsbruckiem a Seefeld - 17 kilometrów. Zapewne jeszcze 3 kolejne wersje poznamy.

  • SebaSzczesny profesor

    Już czekam na typowanie Januszów którzy będą po każdym treningu zmieniać zdanie i mówić kto ma szanse na medal a kto nie.

  • konrad95 doświadczony

    Ja rozumiem, że Włosi są słabi, ale na MŚ to drużynę wypadałoby Panie Kruczek wystawić.
    Choćby ktoś z braci Bresadola lub Cecon.
    Estonia mogłaby dobrać kogoś z kombinacji i byłaby kolejna drużyna.

  • Vrain początkujący
    @Sweet @Sweet

    Pewnie teraz Sakala na PK, a za tydzień na normalnej. Gdzieś sam Sakala mówił o MŚ, chyba dla czeskiej telewizji, więc fake info to raczej nie było

  • Major_Kuprich profesor
    Ostatnie Mistrzostwa Świata

    Ze Stefanem Horngacherem i Kamilem Stochem czas zacząć.

    Miejmy nadzieję, że nasze orły nas nie zawiodą i tradycyjnie zdominują wszystkie serie treningowe przed zawodami.

    Dobra forma powinna pojawić się również podczas piątkowych kwalifikacji.

    Przyjdzie sobota i naszym minie ochota.

  • Złoty Orzeł profesor
    @phoffman605 @phoffman605

    We wtorek, jak zwykle.

  • phoffman605 bywalec
    @wiaterek90

    A kiedy byłoby to Retro?

  • Mucha125 profesor
    @hololomat @hololomat

    A to nie jest tak że skacze tylko na normalnej skoczni?

  • tjzE weteran
    @Sweet @Sweet

    W kwali będzie 61

  • iwo1333 bywalec
    @Sweet @Sweet

    Obstawaim jednak, że w konkursie będzie tylko 50.

  • Sweet weteran
    @Zajenc @Zajenc

    rezerwowy

  • anonim
    @anonim @PolskaPolska

    Errata - oprócz CZE i USA. Deschwanden, jeśli załapie się do czwórki, raczej też potencjalnym kandydatem do odpadnięcia.

  • Sweet weteran

    W konkursie bedzie tylko 61 zawodnikow.

  • Toyminator profesor
    -

    Meh. Tylko Ukraińcy i Węgier to jakaś egzotyka. Już nawet Estonia nie jest dla mnie egzotyką ;D. Słabo.

  • anonim
    Podsumowując

    12 drużyn (nomen omen dokładnie te same co w Lahti), ponadto 61 zawodników w kwalifikacjach (po jednym z każdej z drużyn z drużynówki oprócz SUI i USA i dwóch ze Słowenii). Wśród jedenastu co odpadną można śmiało obstawiać dwóch Ukraińców, dwóch Amerykanów, dwóch Kazachów i Molnar. Ponadto walczyć o niezajęte czterech pozostałych miejsc pewnie będą Colloredo, Soukup, Larson, Nomme, Maltsev, Muminow i być może Egloff, Bickner, Learoyd, Insam, Schuler, któryś z Rosjan i któryś z Finów.

  • wiaterek90 początkujący
    Retro TVP Sport

    Głosujcie na skoki z Zakopanego 2002.

    http://sport.tvp.pl/41363032/retro-tvp-sport-wybierz-wydarzenie-ktore-pokazemy-w-naszym-cyklu?fbclid=IwAR1sbvjh-9jmo46a4gpK9w_R4pswa_-klZRFE6jNZNN-Or4MVY8YfUEAdIs

  • Zajenc początkujący
    Szwajcarzy

    A miało nie być Deschwandena

  • Sweet weteran

    Nie ma Sakali. Bledne info bylo.

  • Michalll początkujący
    ...

    Nie oszukujmy sie rewelacji nie ma, wiele reprezentacji ktore mogly wystawic chocby jednego skoczka tego nie zrobily. Niestety z kolejnym rokiem skoki wygladaja co raz gorzej...

  • skokowy123 profesor

    Szkoda że nie ma Rumunów

  • KamO doświadczony

    Szkoda że Kruczek nie wystawi drużyny
    I Estonia też raczej nie dobierze czwartego z kombinacji szkoda ale i tak prawdopodobnie będzie 12 drużyn

  • skokowy123 profesor

    Jeden z największych buloklepów w FC, Gleb Safonow jest tu

  • worldshow stały bywalec

    Nasypało tych kazachów jak dzieci po 500+ wow

  • anonim
    @hololomat @hololomat

    Możliwe, że będzie tylko na normalnej, jak chociażby dawniej Nezhborts czy Szilagyi. Choć sam Sarkisani jak w Lahti jak się nie mylę był na dużej.

  • hololomat bywalec
    Gruzin

    Pisaliście, że Sarkisiani wystartuje a nie ma go na liście

  • radkovskyy początkujący
    @Nitsurc @Nitsurc

    Czwórka może wystartować. Szacunek, że startują.

  • radkovskyy początkujący
    Radkovskyy

    Fajnie, w sumie nikogo nie brakuje. Trochę egzotyki jest. Brakuje nieśmiertelnego duetu z Korei i może Ipcioglu.

  • Nitsurc bywalec
    @Nitsurc @Nitsurc

    Emotka miała być a nie znaki zapytania

  • Nitsurc bywalec

    5 Kazachów ????

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl