Raw Air w Oslo: Niedziela z konkursami indywidualnymi na Holmenkollbakken (listy startowe)

  • 2019-03-10 08:00

Przed nami ostatni dzień weekendowej rywalizacji na Holmenkollbakken (HS134) w Oslo w ramach trzeciej edycji turnieju Raw Air. Na 10:00 zaplanowano konkurs pań, zaś na 14:30 - zawody mężczyzn.

Raw AirRaw Air
fot. Raw Air
Maren LundbyMaren Lundby
fot. Tadeusz Mieczyński
Robert JohanssonRobert Johansson
fot. Tadeusz Mieczyński

Organizatorzy mocno liczą na to, iż niedziela będzie norweskim dniem na skoczni Holmenkollbakken (HS134). Nic jednak dziwnego, bowiem w obu konkursach indywidualnych to właśnie reprezentanci gospodarzy będą głównymi kandydatami do odniesienia zwycięstwa.

Dzień rozpocznie się od rywalizacji kobiet. Na 10:00 wyznaczono początek konkursu indywidualnego z udziałem 40 skoczkiń z trzynastu reprezentacji narodowych. W tym gronie zobaczymy Polkę, Kamilę Karpiel (nr 5).

Główną faworytką rywalizacji będzie Maren Lundby. Mistrzyni olimpijska i świata zdominowała sobotni prolog i prowadzi w klasyfikacji Raw Air pań. Jej głównymi rywalkami będą Niemki - Katharina Althaus oraz Juliane Seyfarth, a także Japonki - Yuki Ito oraz Sara Takanashi.

Zobacz aktualną klasyfikację Raw Air pań >>

Z kolei o 14:30 rozpocznie się konkurs indywidualny mężczyzn. Murowanym faworytem tej rywalizacji jest Robert Johansson. Norweg z każdym skokiem odlatuje rywalom w klasyfikacji Raw Air. W piątek triumfował w prologu, zaś w sobotę, podczas jednoseryjnych zawodów drużynowych, poszybował na odległość 144 metrów, czym ustanowił nowy rekord Holmenkollbakken.

Za głównych kontrkandydatów Johanssona do zwycięstwa wymienia się lidera Pucharu Świata - Ryoyu Kobayashiego, mistrza świata z dużej skoczni - Markusa Eisenbichlera, a także triumfatora pierwszej edycji Raw Air - Stefana Krafta. My liczymy przede wszystkim na dalekie loty naszych medalistów z Seefeld - Dawida Kubackiego oraz Kamila Stocha, który będzie chciał powetować nieudany skok z sobotniej drużynówki.

W turnieju Raw Air Robert Johansson zgromadził w dwóch skokach 285,0 pkt. i wyprzedza drugiego Ryoyu Kobayashiego (268,8 pkt.) oraz trzeciego Markusa Eisenbichlera (260,3 pkt.). Piąte miejsce zajmuje Dawid Kubacki (246,7 pkt.), jedenasty jest Kamil Stoch (231,8 pkt.), a dwunasty Jakub Wolny (231,7 pkt.).

Zobacz aktualną klasyfikację Raw Air >>

W niedzielnych zawodach w Oslo wystartuje 50 zawodników z piętnastu państw. W konkursie weźmie udział sześciu reprezentantów Polski - Paweł Wąsek (nr 7), Stefan Hula (nr 20), Jakub Wolny (nr 29), Dawid Kubacki (nr 46), Piotr Żyła (nr 47) oraz Kamil Stoch (nr 49).

Do tej pory skocznia Holmenkollbakken 36 razy gościła zawody indywidualne Pucharu Świata. Najwięcej zwycięstw odniósł tutaj Adam Małysz. "Orzeł z Wisły" triumfował w Oslo pięciokrotnie - w 1996, 2001, 2003, 2006 i 2007 roku. Ponadto był również raz drugi (2010) i raz trzeci (2002). Ze zwycięstwa w stolicy Norwegii cieszył się również Piotr Żyła (2013), zaś dwa razy na trzecim miejscu zawody kończył Kamil Stoch (2014 i 2015).

Poprzednie konkursy indywidualne PŚ w Oslo:
DataI miejsceII miejsceIII miejsce
16.03.1980 A. Kogler J. Puikkonen H. Neuper
15.03.1981 R. Ruud H. Bulau J. Saetre
28.02.1982 M. Nykaenen O. Hansson A. Kogler
13.03.1983 S. Braaten H. Bulau A. Kogler
11.03.1984 V. Podzimek P. Ploc O.Ch. Eidhammer
10.03.1985 M. Nykaenen F. Wiegele G. Balanche
16.03.1986 E. Vettori M. Nykaenen A. Felder
22.03.1987 A. Felder A.P. Nikkola M. Tepes
20.03.1988 E. Johnsen O.G. Fidjestoel G. Stranner
05.03.1989 J. Weissflog J.I. Kjoerum K. Johanssen
17.03.1991 E. Vettori S. Horngacher S. Taellberg
15.03.1992 T. Nieminen J. Parma M. Hoellwarth
14.03.1993 E. Bredesen D. Mollard J. Sakala
12.02.1995 A. Goldberger T. Okabe J. Weissflog
17.03.1996 A. Małysz J. Ahonen M. Harada
16.03.1997 K. Funaki H. Saitoh B. Reuteler
15.03.1998 P. Peterka B. Reuteler M. Harada
14.03.1999 N. Kasai M. Schmitt K. Funaki
12.03.2000 S. Hannawald V. Kantee J. Ahonen
11.03.2001 A. Małysz S. Horngacher M. Schmitt
17.03.2002 S. Ammann S. Hannawald A. Małysz
09.03.2003 A. Małysz F. Liegl -
R. Ljoekelsoey
14.03.2004 R. Ljoekelsoey S. Ammann B.E. Romoeren
13.03.2005 M. Hautamaeki B.E. Romoeren M. Uhrmann
12.03.2006 A. Małysz T. Morgenstern A. Kofler
17.03.2007 A. Małysz A. Kuettel A. Bardal
18.03.2007 S. Ammann M. Koch M. Hautamaeki
09.03.2008 G. Schlierenzauer T. Hilde B.E. Romoeren
14.03.2010 S. Ammann A. Małysz A. Kofler
11.03.2012 M. Koch S. Freund R. Kranjec
17.03.2013 G. Schlierenzauer - R. Kranjec
P. Żyła
09.03.2014 S. Freund A. Bardal K. Stoch
14.03.2015 S. Freund P. Prevc R. Velta
15.03.2015 S. Freund N. Kasai P. Prevc
K. Stoch
12.03.2017 S. Kraft A. Wellinger M. Eisenbichler
11.03.2018 D.A. Tande S. Kraft M. Hayboeck

W porze niedzielnej rywalizacji wiatr w Oslo ma osiągać średnią prędkość 4 m/s. Temperatura powietrza ma oscylować w okolicach od -2°C w porze zawodów pań do 0°C w czasie konkursu panów.

Oficjalny rekord Holmenkollbakken należy do Roberta Johanssona. Lider turnieju Raw Air podczas sobotniego konkursu drużynowego poszybował na 144 metr.

Oficjalny kobiecy rekord skoczni w Oslo to z kolei 137,5 metra. Taki rezultat uzyskała w 2016 roku Japonka Sara Takanashi.

O 9:00 ma rozpocząć się seria próbna przed zaplanowanym na 10:00 konkursem pań. Z kolei na 13:20 wyznaczono start serii próbnej przed zawodami mężczyzn (14:30).

Transmisję z konkursu w Oslo przeprowadzą TVP1 (14:15), TVP Sport (14:15) i Eurosport 1 (14:30).

Wyniki na żywo mężczyzn będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE FIS >>>

lub relacji Berkutschi >>>

Z kolei wyniki na żywo kobiet będziecie mogli śledzić tutaj >>>

Faworytem konkursu indywidualnego według bukmacherów (STS) jest Robert Johansson. Stawiając 100 PLN na triumf Norwega można zarobić 242 PLN. Analitycy STS do grona faworytów zaliczają także Ryoyu Kobayashiego, za którego można "zgarnąć" 418 PLN, inwestując 100 PLN. W przypadku zwycięstwa Stefana Krafta lub Kamila Stocha można wygrać 594 PLN, stawiając 100 PLN na Austriaka, bądź Polaka. (wszystkie kursy na godz. 12:20, 10.03.2019).

Program Raw Air 2019:
GodzinaWydarzenieTransmisja
Niedziela, 10.03.2019 - OSLO (HS134)
9:00 Seria próbna kobiet
10:00 Konkurs indywidualny kobiet
13:20 Seria próbna mężczyzn
14:30 Konkurs indywidualny mężczyzn TVP1, TVP Sport, Eurosport 1
Poniedziałek, 11.03.2019 - LILLEHAMMER (HS140)
12:30 Odprawa techniczna mężczyzn
13:00 Odprawa techniczna kobiet
15:15 Oficjalny trening mężczyzn
17:30 Prolog mężczyzn (kwalifikacje) Eurosport 1
18:50 Oficjalny trening kobiet
20:30 Prolog kobiet (kwalifikacje)
Wtorek, 12.03.2019 - LILLEHAMMER (HS140)
16:00 Seria próbna mężczyzn
17:00 Konkurs indywidualny mężczyzn TVP1, TVP Sport, Eurosport 1
19:15 Seria próbna kobiet
20:00 Konkurs indywidualny kobiet
Środa, 13.03.2019 - TRONDHEIM (HS140)
13:05 Odprawa techniczna mężczyzn
13:30 Odprawa techniczna kobiet
15:30 Oficjalny trening mężcyzzn
17:40 Prolog mężczyzn (kwalifikacje) Eurosport 1
18:50 Oficjalny trening kobiet
20:30 Prolog kobiet (kwalifikacje)
Czwartek, 14.03.2019 - TRONDHEIM (HS140)
13:00 Seria próbna kobiet
14:00 Konkurs indywidualny kobiet
16:00 Seria próbna mężczyzn
17:00 Konkurs indywidualny mężczyzn TVP1, TVP Sport, Eurosport 1
Piątek, 15.03.2019 - VIKERSUND (HS240)
10:00 Odprawa techniczna mężczyzn
15:00 Oficjalny trening mężczyzn
17:30 Prolog mężczyzn (kwalifikacje) Eurosport 1
Sobota, 16.03.2019 - VIKERSUND (HS240)
15:45 Seria próbna mężczyzn
17:00 Konkurs drużynowy mężczyzn TVP1, TVP Sport, Eurosport 1
Niedziela, 17.03.2019 - VIKERSUND (HS240)
16:00 Seria próbna mężczyzn
17:00 Konkurs indywidualny mężczyzn TVP1, TVP Sport, Eurosport 1

Lista startowa konkursu Raw Air pań w Oslo (HS134); 10.03.2019
NrZawodniczkaKrajRocznik
1 OI Shihori 1999
2 PTACKOVA Stepanka 2002
3 PESATOVA Zdenka 1999
4 INDRACKOVA Karolina 1997
5 KARPIEL Kamila 2001
6 BRAATEN Ingebjoerg Saglien 1999
7 KABŁUKOWA Ksenia 1998
8 ENGLUND Nita 1992
9 PAGNIER Josephine 2002
10 HARALAMBIE Daniela 1997
11 WUERTH Svenja 1993
12 KYKKAENEN Julia 1994
13 VTIC Maja 1988
14 MORAT Lucile 2001
15 BRECL Jerneja 2001
16 IWABUCHI Kaori 1993
17 RUNGGALDIER Elena 1990
18 SETO Yuka 1997
19 ROGELJ Spela 1994
20 MARUYAMA Nozomi 1998
21 SEIFRIEDSBERGER Jacqueline 1991
22 RUPPRECHT Anna 1996
23 OPSETH Silje 1999
24 MALSINER Lara 2000
25 KUSTOWA Aleksandra 1998
26 TICHONOWA Sofja 1998
27 ITO Yuki 1994
28 HOELZL Chiara 1997
29 STRAUB Ramona 1993
30 BOGATAJ Ursa 1995
31 JAKOWLEWA Lidija 2001
32 IRASCHKO-STOLZ Daniela 1983
33 STROEM Anna Odine 1998
34 PINKELNIG Eva 1988
35 KRIZNAR Nika 2000
36 VOGT Carina 1992
37 SEYFARTH Juliane 1990
38 TAKANASHI Sara 1996
39 ALTHAUS Katharina 1996
40 LUNDBY Maren 1994
Lista startowa konkursu Raw Air w Oslo (HS134); 10.03.2019
NrZawodnikKrajRocznik
1 EGLOFF Luca 1995
2 LEAROYD Jonathan 2000
3 TKACZENKO Siergiej 1999
4 COLLOREDO Sebastian 1987
5 NAZAROW Michaił 1994
6 MARKENG Thomas Aasen 2000
7 WĄSEK Paweł 1999
8 INSAM Alex 1997
9 BOYD-CLOWES Mackenzie 1991
10 PEDERSEN Robin 1996
11 HLAVA Lukas 1984
12 JELAR Ziga 1997
13 HAMANN Martin 1997
14 LINDVIK Marius 1998
15 PREVC Peter 1992
16 AIGNER Clemens 1993
17 POLASEK Viktor 1997
18 SCHMID Constantin 1999
19 HOERL Jan 1998
20 HULA Stefan 1986
21 KASAI Noriaki 1972
22 ITO Daiki 1985
23 ZOGRAFSKI Władimir 1993
24 ASCHENWALD Philipp 1995
25 FETTNER Manuel 1985
26 AMMANN Simon 1981
27 HAYBOECK Michael 1991
28 LANISEK Anze 1996
29 WOLNY Jakub 1995
30 KOBAYASHI Junshiro 1991
31 SATO Yukiya 1995
32 PREVC Domen 1999
33 AALTO Antti 1995
34 STJERNEN Andreas 1988
35 WELLINGER Andreas 1995
36 PEIER Killian 1995
37 HUBER Daniel 1993
38 KLIMOW Jewgienij 1994
39 KOUDELKA Roman 1989
40 LEYHE Stephan 1992
41 GEIGER Karl 1993
42 EISENBICHLER Markus 1991
43 ZAJC Timi 2000
44 FORFANG Johann Andre 1995
45 JOHANSSON Robert 1990
46 KUBACKI Dawid 1990
47 ŻYŁA Piotr 1987
48 KRAFT Stefan 1993
49 STOCH Kamil 1987
50 KOBAYASHI Ryoyu 1996

Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (22616) komentarze: (193)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Oczy Aignera profesor
    @wiola4697 @Gerwazy

    Nie, to nie jest to samo. Wikipedia uznaje to za 95% wielkości skoczni.

  • greg57 stały bywalec
    @szulcu9631 @szulcu9631

    Te pomiary można sobie o kant .... rozbić.
    Tam wieje z różnych stron przy każdym mierniku.
    Jak na dole nie ma wiatru pod narty to się spada.

  • zimowy_komentator profesor
    Tkaczenko pierwsze punkty ?

    Jak myślicie ? Kto obstawia TAK daje łapkę w górę, a kto obstawia NIE niech da łapkę w dół (ten sam przycisk).

  • Bernat__Sola profesor
    @erytrocyt_ka @erytrocyt_ka

    Tak, tak, Stoch wiecznie najlepszy, nawet jak przegrywa, to inni mają kombinezony, warunki itp., bo Stoch jest idealny w każdym swoim skoku. Nie nudzi się to wam? Poczułem deja vu, bo pamiętam początkowe konkursy i Wiolę piszącą, jak to by Kobayashi skakał "w warunkach Stocha"...

  • firefly profesor

    Dlaczego ZAWSZE jak po bardzo długim skoku kogoś z nieco dalszych pozycji obniżają belkę to wiatr się odwraca i czołówka jest wycięta?
    To jest jakiś fenomen po prostu.

  • Achi doświadczony
    @wiola4697 @wiola4697

    Eee..tylko że ja nic o samym skoku nie wspomniałem... a pisałem o prędkości bo z Kraftem zawsze mieli podobne...

  • wiola4697 profesor
    @TomKow @tomkow

    Myślę, że tak. Ale oczywiście jak Norweg to 1,33 wieje, jak Kamil 0,1. No jak oni to robią?

  • smiechu stały bywalec
    @stivus @stivus

    o jej poliglota się znalazł...

  • Bernat__Sola profesor
    @skaczenaglowke @skaczenaglowke

    W okolicach Szczyrku, nie Zakopanego. Polska to nie kraj górzysty, żeby takie rzeczy robić.

  • dervish profesor
    Kamil

    pokazal klasę, taki skok w takich kiepskich warunkach!

  • xzcvvy weteran

    Kobayashi jaka bula omg

  • tjzE weteran

    Co ten Kobayashi, to da się mieć gorsze prędkości od Stocha?

  • alo profesor

    Ryoyu oby tak w konkursie

  • stivus profesor
    @stivus @smiechu

    Trudno cię zrozumieć. Używaj wielkich liter, znaków interpunkcyjnych i skłądni, bo trudno się to czyta. Nie piszę złośliwie, ale tak jest naprawdę.

  • wiola4697 profesor

    Achi daj mu spokój. Przecież wiadomo, że Kamil nigdy nie był demonem prędkości. A jak na te warunki to bardzo dobry skok Kamil oddał

  • JaroslavSakala doświadczony
    Ryoyu

    O Jezu, co ty odwaliłeś?

  • firefly profesor

    No to Ryoyu ostro zabulił... masakra dzisiaj będzie w tym konkursie.

  • kibicsportu profesor
    -

    Ryoyu w podobnych warunkach co Kamil , skoczyl bardzo słabo

  • Achi doświadczony

    Ryoyu bula......fajny konkurs się zapowiada....

  • erytrocyt_ka profesor

    Jestem niezmiernie ciekawa jka poradzilby sobie Johannson i Forfang w warunkach Krafta i Stocha, mam nadzieję, że będę mogła przekonać się o tym w konkursie

  • Złoty Orzeł profesor

    CZO XD

  • Dama_Karmelowa profesor
    @Stoszek @Stoszek

    Widziałeś chociaż w jakich warunkach skakał?

  • skaczenaglowke początkujący
    dlaczego polska nie ma zaplecza?

    Odpowiedź jest prosta, wszyscy interesują się skokami, młodzi na pewno by chcieli skakać ale zwyczajne nie ma gdzie.Wszystkie skocznie profesjonalne dla młodzieży są zlokalizowane na południu Polski w okolicach Zakopanego.Nikt nie myśli by zbudować małe obiekty rozsiane po całym kraju, tak by młodzi mogli chociaż spróbować.Tajner myśli że jak ktoś chce skakać nad morzem to specjalnie przyjedzie do małopolski, zostawi swoje całe życie lub przeniesie się do internetu w wielu 10 lat i będzie skakał.Steki młodych talentów o których nikt nie ma pojęcia się marnuje bo związek nie ma ochoty wdrożyć takiego programu.Proszę nie używać argumentu o zimie bo w tych czasach nie jest to żaden argument.

  • Złoty Orzeł profesor

    No zaczyna się odrabianie Stocha do KK.

  • Achi doświadczony

    Kamil prawie 1km/h na progu wolniej od Krafta....masakra...

  • zvc profesor
    Johansson -13, Stoch -1,2

    Tak samo bedzie w konkursie.
    Dziekuje, dobranoc.

  • smiechu stały bywalec

    -1.2 ciekawe czemu nie wyczekali dla Kamila wiatru w plecy...

  • Ad1K weteran

    Kamil bardzo dobry skok w tych warunkach

  • TomKow początkujący
    Co za prędkość Norwega

    Johansson z 12 belki 88,8km/h na progu
    a taki Eisenbichler czy Peier z 15 (3 belki wyżej!!!) tylko 0,1 szybciej?
    Czy ten wiatr i na rozbiegu ich tak hamuje?

  • szulcu9631 stały bywalec

    Dwójka Polaków miała według uśrednionych pomiarów co najmniej 1 m/s, Kraft poniżej 0,5 m/s, a skoczył od nich kilka metrów dalej... Trochę to podejrzane dla mnie.

  • kibicsportu profesor
    -

    Kamil Stoch bardzo dobry skok jak na te warunki i belke.

  • firefly profesor

    Skaczą Norwegowie wiatr 1.3, skacze Stoch 0.1. Jak oni to robią?

  • Stoszek profesor

    No Stoch to formy na podium nie ma..

  • smiechu stały bywalec
    @stivus @stivus

    podobnie Amman skakał całą karierę na poziomie.. 80 miejsc na podium nie wzięła się z niczego nie tylko na docelowej imprezie skakał dobrze a później piach całkiem inaczej niż Kilian i po pierwszych 2 olimpijskich tytułach też skakał dobrze nawet wygrał później 1 konkurs chyba nawet to Oslo było

  • alo profesor

    Szkoda gadac nasi....oby w konkursie bylo lepiej

  • zvc profesor
    Wasacz chyba zawaqrl pakt z diablem

    Przeciez nie mozna miec za kazdym razem najlepszych warunkow

  • szulcu9631 stały bywalec
    @alo @alo

    Niestety Norwegowie mieli jeszcze lepsze...

  • Achi doświadczony

    Dawid słabo.... ciekawe czy jakaś błąd czy zawirowania wiatru

  • JaroslavSakala doświadczony

    Johansson nadal strasznie mocny.

  • Bernat__Sola profesor
    @pawel96 @pawel96

    Mackenzie do życiówki potrzebowałby 8. miejsca, przy tym wietrze to w sumie nie aż tak nierealne.

  • King profesor

    Jakoś tak ostatnio to Oslo jedynie z loterią mi się kojarzy.

  • xzcvvy weteran

    +4,7 Hayboeck
    -13,2 Forfang

    No nieźle.

  • dervish profesor
    wiatr

    kolejnośc zgodna z silą wiatru

  • wiola4697 profesor

    No ja nie mogę kolejna loteria -, -

  • Achi doświadczony

    Jak komuś podwieje w konkursie tak samo jak Forfangowi to życzę powodzenia :p

  • zimowy_komentator profesor
    Pozwolę sobie na drobny sarkazm w stronę Macieja Kota

    W wywiadzie rzekł on tak: "Ten sezon jest porażką. Chcieliśmy z trenerem Horngacherem doprowadzić do tego, że nie będzie na mnie mocnych, ale popełniliśmy błąd na etapie przygotowań".

    Macieju ! To nie jest tak. Plan się poniekąd udał ! Nie ma na ciebie mocnych, bo każdy próbował, ale nikomu nie udało się ciebie przywrócić do dobrego skakania XD

  • alo profesor

    Johansson znowu poleci ponad 140

  • stivus profesor

    Kilian zgarnął medal w Innsbrucku i teraz znowu skacze przeciętnie. Przedziwne te skoki Szwajcarów. Oni ich jakoś programują na imprezy docelowe? Ammann miał podobnie, choć nie aż tak.

  • alo profesor

    Niemcy to maja farta do warunkow nie to co my.....

  • Bernat__Sola profesor

    Wszechtrener pomylił się w obliczeniach, taka forma Włochów miała przyjść na MŚ.

  • Stoszek profesor

    W zasadzie to w ostatnich sezonach gdyby tak spojrzeć to zbyt wiele tak rzeczywiście bardzo sprawiedliwych konkursów nie było. Większość to zawsze jakieś (choć czasami niewielkie) zawirowania wietrzne.

  • firefly profesor

    No niezła loteriada będzie dzisiaj... tęsknię za normalnymi konkursami w równych warunkach.

  • pawel96 profesor

    Kilka lat temu Nurmsalu zrobił tutaj ładną życióweczkę (6 miejsce). Fajnie by było, aby ktoś to dzisiaj powtórzył, może np. Mackenzie, (SB=27), który tu skacze naprawdę fajnie i powtarzalnie.

    Może Nazarow w końcu zapunktuje w którymś kolejnym starcie.

  • JaroslavSakala doświadczony

    Taniec z belkami + loteria. Gorzej być nie może.

  • Ad1K weteran

    Na dobrą sprawę to u bukmachera u lepiej skaczących skoczków H2H powinien być kurs 2.0 na każdego, bo to jak losowanie kto wygra rywalizację XD

  • kazdej123 bywalec
    Belka

    Powinni podwyższyć belkę w takich warunkach, bo co któryś skoczek ląduje na buli.

  • tlen doświadczony

    W zasadzie, zamiast konkursu losowanie powinni zrobić.

  • Achi doświadczony

    Skocznia mega czuła na wiatr/warunki termiczne.... Wiatr niby zmienia się o kilka punktów a skoki bardzo różne od siebie...dzisiaj wyczuwam też loterię :/

  • filipW początkujący
    Viker

    Nie ma co się zachwycac, bo i tak okolo 50 % punktów to bedzie dorobek z Vikersund, gdzie najwiecej odrobią lotnicy i tyle w temacie. W Viker żaden problem w 3 serie odrobic 100 pkt.

  • alo profesor

    Parodii ciag dalszy dzisiaj bedzie.....

  • erytrocyt_ka profesor

    Nono, fajniutkie warunki dzisiaj...

  • Tomek88 profesor
    @Tomek88 @Tomek88

    * dziwna

  • alo profesor
    @Tomek88 @Tomek88

    Po niepowodzeniach Polakow z ostatnich 2 lat Zakopane u mnie in minus jesli chodzi o polubienie

  • tjzE weteran

    Wyczuwam, że ten konkurs będzie tak samo idiotyczny jak ten wczoraj.

  • Tomek88 profesor
    Klasyfikacja ulubionych i najmniej lubianych skoczni w pś

    Napiszcie swoje trzy ulubione i najmniej lubiane skocznie w pucharze świata w przypadkowej kolejności.Jeśli ktoś chce może dopisać krótki opis.

    Moje ulubione

    1.Zakopane - skocznia w polsce ale panuje na niej niesamowita atmosfera.
    2.Engelberg - Bardzo przyjemny obiekt.Na skoczni zawsze panuje klimat bożonarodzeniowy.Zawody na tej skoczni zawsze mile mi się kojarzą chociaż kiedyś była tam taka specyficzna kamera,która dodawała klimatu a obecnie jej nie ma.
    3.Sapporo - mimo,że prawie zawsze jest tam loteria to klimat tych zawodów jest niepowtarzalny i jeszcze ten nocny konkurs jest bardzo fajny.

    Moje najmniej lubiane

    1.Niżny Tagił - Nie wiem czemu ale nie przepadam za tą skocznią.
    2.Kuusamo - sama skocznia nie jest taka zła ale waruniki zawsze płatają tam figle.
    3.Innsbruck - również dziw następujących skocznia,w dodatku z tym niebezpiecznym przeciwstokiem

  • alo profesor

    Mnie sie wydaje że teraz mają takie warunki jak Kamil wczoraj. Wystarczy ze wiatr oslabnie i sa klopoty z odlatywaniem. Przy -7 nie ma problemu ale jak jest -2 juz jest ciezko

  • pawel96 profesor
    @Kozyra @jma

    Morgenstern nie wygrał MŚwL.

  • Karpi początkujący
    Prognoza

    Jaka jest prognoza ?

  • jma profesor
    @Kozyra @Kozyra

    Wszystko wygrał jeszcze Morgenstern. Jeśli zaliczamy do "wszystkiego" 5 trofeów: KK, IO, MŚ, TCS i MŚwL. Bo ja tak liczę (bez MKK w LN).

  • mkarcz21 bywalec
    @Kozyra @Kozyra

    Scenariusze zapewnienia sobie KK przez Ryoyu po dzisiejszym konkursie:

    Kobayashi-------Stoch
    1.--------------3. lub dalsze
    2.--------------4.
    3.--------------8.
    4.--------------11.
    5.--------------13.
    6.--------------16.
    7.--------------20.
    8.--------------24.
    9.--------------27.
    10.-------------30.

  • FanKamil1234 bywalec
    @xzcvvy @xzcvvy

    Ja również mam problem.

  • WojciechPepe bywalec
    @xzcvvy @xzcvvy

    Też mi nie wyświetla

  • Achi doświadczony
    @xzcvvy @xzcvvy

    Mi wszystko działa ok

  • xzcvvy weteran

    Ktoś z was też ma problem z relacja?
    Bo mi się nic nie wyświetla...

  • greg57 stały bywalec
    @greg57 @greg57

    Cyrku cd. ledwo ktoś doskoczy do kunktu K to obniżają belkę.

  • Gerwazy doświadczony
    @wiola4697 @OczyAignera

    A czy czasem HS i jury distance to nie jedno i to samo? wiem że inne nazewnictwo... Nigdy nie znalazłem jednak info na ten temat

  • Nowyskoczek5 profesor

    Colloredo w formie .

  • greg57 stały bywalec

    Już zaczyna się cyrk z belkami.

  • tobiaszko stały bywalec
    @Kozyra @toyminator

    Możesz miec racje, lecz wydaje mi sie ze Stoch możę zechciec wystapić na MŚ w 2023 a kolejny sezon po nim juz nie bedzie miał zadnej imprezy wieć moze jeszcze rok po IO skakać , chociaz bedą MŚ w lotach w 2024 ale wydaje mi sie żę one nie maja az takiej wartośći lecz dla Kamila super sprawa byłoby mieć stamtad złoto

  • Toyminator profesor
    @Kozyra @tobiaszko

    Jak Będzie skakał, to do Igrzysk .Potem już raczej nie. Przeważnie do 33 roku o te topy idzie walczyć,34-36 lat jeszcze powiedzmy ,ale już o podia ciężko.

  • tobiaszko stały bywalec
    @pawel96 @pawel96

    Niestety tam prawie zawsze ostatnio jest loteria, w tamtym sezonie Kamil miał pewne prowadzenie w 2 serii fatalne warunki i 6 miejsce, 2 sezony temu tez miał problemy w powietrzu

  • Nowyskoczek5 profesor
    Tkaczenko

    No moze tym razem sie uda zdobyc punkty .

  • WojciechPepe bywalec

    Nie ma co porównywać, Kamil dziś w magiczną niedzielę na Holmenkollbaken włączy turbo a RAW air trwa i jeszcze wiele może się zmienić. Wczoraj stracił Kamil, dziś zyska a straci ktoś inny to dopiero początek guys.

  • erytrocyt_ka profesor
    @SebaSzczesny @sebaszczesny

    Owszem... Ale z drugiej strony, to że w Oslo skacze tak dobrze, nie znaczy, iż w kolejnych konkursach również będzie tam świetnie skakał. A w Vikersund też wszystko może się zdarzyć według mnie.

  • pawel96 profesor
    @pawel96 @pawel96

    Ewentualnie jeszcze skocznia w Tauplitz.

  • tobiaszko stały bywalec
    @Kozyra @Kozyra

    Wydaje mi sie , że nie zakonczy bo to jednak jeszcze nie ten wiek , ale mysle ze bedzie skakał max do 2023r

  • pawel96 profesor

    Jeśli miałbym wybrać, której skoczni najbardziej nie lubię w PŚ, chyba byłoby to Holmenkolbakken właśnie. Skocznia może i ładna, ale bubel straszny, niecka, ruchy powietrza, te "wiry", mgły, wypaczone wyniki. Podziękuję.

    Jeśli robiłbym taką klasyfikację, wysoko też byłaby Rukatunturi, Bergisel no i nasza Wisła-Malinka.

  • Uchel stały bywalec
    Johansson

    Z osiągnięć Johanssona w tym sezonie wyraźnie widać, że dla Niego docelowymi zawodami jest Raw Air. W zeszłym roku gryzł ziemię /śnieg/ ale trafił na rewelacyjną formę Stocha. Zwycięstwo w norweskim maratonie wydaje się dla Niego ważniejsze niż loteryjne MŚ. Dlatego sądzę, że tylko powiększy przewagę nad Kraftem, Kubackim i resztą stawki. Stoch ma szansę najwyżej na pierwszą piątkę.

  • tobiaszko stały bywalec
    @Kapitan Stopczyk @wiola4697

    Ja to wiem ze nie śpija smetanki , lecz to była odpowiedz dla komentarza Klausa

  • Kozyra bywalec
    @Kozyra @wiola4697

    Do wielkiego szlema Małyszowi brakuje IO i MŚwL i już nie osiągnie a Stochowi tylko MŚwL co może osiągnąć jeśli nie zakończy po tym sezonie kariery

  • Mati87 weteran
    @SebaSzczesny @sebaszczesny

    Piszesz o Jahansonie i Vikersund tak pewnie. Jestem ciekaw czy o Kobayashim też tak pewnie pisałeś przed MS i widziałeś go jako medaliste i byłeś go pewny? Pytam bo RK też miał konkurs poprzedający MS bardzo dobry a kilka dni później skończył bez medalu.

  • Kozyra bywalec
    @Kozyra @wiola4697

    wszystko jak do tej pory wygrał śp. Matti Nykanen.Stoch ma jeszcze szanse go doścignąć

  • SebaSzczesny profesor
    @SebaSzczesny @erytrocyt_ka

    To że wczesniej nie skakał rewelacyjnie to nie znaczy że teraz nie będzie skakał. Kobayashi skakał rewelacyjnie a na mś nie zdobył medalu indywidualnie.
    Johansson jest tu faworytem numer 1 bez sprzecznie. On w Vikersund każdemu dołoży. Chciałbym żeby popsul jakis skok to jeszcze mogloby byc ciekawie

  • wiola4697 profesor
    @SebaSzczesny @Mati87

    Ja też :D

  • wiola4697 profesor
    @Tomek88 @Tomek88

    *samo

  • Oczy Aignera profesor
    @wiola4697 @wiola4697

    W czasach świetności Adama (2000-2003) nie było HS. Wtedy był punkt jury.

  • wiola4697 profesor
    @Tomek88 @Tomek88

    Dokładnie, mam tak sam

  • Kozyra bywalec
    @Kapitan Stopczyk @KlausMittwoch

    Czepiasz się wioli. Nie ładnie.Każdemu sie zdarza przestawić literki a Ty na nia od razu z batem. Myślę,że Ty się zachowujesz cwelbularsko

  • wiola4697 profesor
    @Kozyra @Kozyra

    Do wielkiego szlema ogólnie tak, ale wielkiego szlema w TCS Kamil ma i nawet wygrał TCS dwa razy z rzędu ;) a i prawda, że Adamowi trochę więcej do tego wielkiego szlema brakuje

  • wiola4697 profesor
    @Kapitan Stopczyk @KlausMittwoch

    Idioto trollu, napisałam potem jeszcze raz, gdybyś nie zauważył. Patrzcie go znalazł się ideał za 10, co niby wszystko mu wychodzi. Weź skończ i nie ośmieszaj się

  • xzcvvy weteran
    @cavalierjan19 @cavalierjan19

    Dla wielu dzisiaj faworytem jest Johannson. Tak jak była nia Lundby. I co? Loteria, loteria na skoczni i tracisz lidera

  • Kapitan Stopczyk stały bywalec
    @Kapitan Stopczyk @wiola4697

    "Kamil nie spija śmietanki, a w Sochi idealnie sobie poradził z tym, że był fsworytme" - a to w jakim języku? Knajacko-cebularskim? :D Dziecko, idź lepiej do kościółka bo dziś niedziela, książkę przeczytaj, kup słownik... Tak.

  • Kozyra bywalec
    Porównywanie

    Stocha z Małyszem to chyba nieporozumienie chociaż Stochowi do wielkiego szlema brakuje tylko MŚwL a Małyszowi więcej

  • SebaSzczesny profesor

    Jesli ktos mowi że Stoch miał slabszych rywali niż Małysz to niech się puknie w główkę. Nie wiem po co to porownywac. Obaj mieli takich samych. Nikt im za darmo tyle wygrać nie dał, Sami sobie to wyrwali.

  • erytrocyt_ka profesor
    @SebaSzczesny @sebaszczesny

    A dla mnie nie jest, bo nie skacze w tym sezonie jakoś rewelacyjnie, zdarzają się mu wpadki. Póki co, to jak na razie przekonywujaco skakał tylko w kwalifikacjach i wczoraj, a dla mnie to za mało żeby mianowac go już na zwycięzcę Raw Air.
    Poza tych Stoch w Vikersund raz już wygrał, w tamtym sezonie w prologu pokazał probke swoich możliwości, w tym sezonie jest liderem klasyfikacji w lotach... już pomijając Stocha, to wiadomo jak dobrze w Vikersund skacze Kraft, który zresztą w tym sezonie prezentuje się lepiej niż Johannson, a o Kobayashim wspomnę tylko tyle, że nie da się go lekceważyć.

  • Mati87 weteran
    @SebaSzczesny @Stoszek

    Johanson też był wtedy w życiowej formie bo teraz nie jest. Kamil też wydaje sie lepiej latać niż sezon temu. Mam wrażenie, że jeśli chodzi o loty to Kamil lata coraz lepiej.

  • Mati87 weteran
    @SebaSzczesny @wiola4697

    no tak tylko co ja poradzę, że jestem takim typem człowieka,który jasnowidzom nie wierzy Xd Sorry ale tak mam :D

  • Stoszek profesor
    @SebaSzczesny @Mati87

    Stoch w życiowej formie przegrał z Johanssonem na Vikersund we wszystkich skokach o 50pkt. To trochę sporo. Ale wiemy tyle, że nic nie wiemy :D

  • Tomek88 profesor

    A Stoch to nie miał/ma silnych rywali w sezonie 2013/2014 mocni byli Prevc,Freund.Wyskoki formy mieli Koudelka czy Fannemell.Mocny był Kraft,Wellinger.Gdyby nie Kraft czy w tym sezonie Kobayashi to Stoch miałby 4 kule w swoim dorobku więc nie rozumiem tych którzy mówią że Stoch miał słabszych rywali

  • wiola4697 profesor
    @SebaSzczesny @Mati87

    To nie wiesz, że tu są jasnowidzowie? Xd

  • wiola4697 profesor
    @Kapitan Stopczyk @JaroslavSakala

    Ja to wiem, dlatego dlatego mnie obaj są na pierwszym miejscu, bo obaj to wybitni sportowcy i legendy tej dyscypliny. Ale powiedz to trollom, którzy nie rozumieją, że porównywania Adama i Kamila nie ma sensu, bo obaj skakali (Kamil nadal) w innych epokach, z innym zaawansowaniem sprzętu itp

  • Mati87 weteran
    @SebaSzczesny @sebaszczesny

    W takim turnieju jak RA kazdy skok jest ważny a my jeszcze w połowie nie jesteśmy a już niektórzy znają zwycięzcę XD

  • wiola4697 profesor
    @Kapitan Stopczyk @WojciechPepe

    Dokładnie, zgadzam się z Tobą. Z ust m to wyjąłes

  • JaroslavSakala doświadczony
    @Kapitan Stopczyk @wiola4697

    Nie można jakkolwiek porównywać Kamila i Adama, to skoczkowie z różnych epok.

  • SebaSzczesny profesor
    @SebaSzczesny @erytrocyt_ka

    Ja myślę że Stoch na koncowe podium szanse ma nadal bardzo duze Na zwycięstwo jednak szans juz nie ma. Stoch traci 50 pkt. Jesli nawet to odrobi i przed Vikersund razem będą na 1 miejscu to co z tego skoro na tym mamucie Wąsacz i tak mu dołoży z 50 pkt a pewnie to i tak będzie więcej.
    W Oberstdorfie i Planicy Stoch nie byłby na przegranej pozycji ale w Vikersund bez wątpienia na niej jest.

    Bardzo ekscytująco zapowiada się jednak to odrabianie strat Stocha do Kobayashiego i Krafta i Ajsenbislera. Ja na rudego już nie patrze bo jest poza zasięgiem.

  • wiola4697 profesor
    @Kapitan Stopczyk @tobiaszko

    *faworytem

  • Stoszek profesor
    @wiola4697 @wiola4697

    Za to Małysz ma 4 złote Medale MŚ. Nie trafione porównanie z tym ile Stoch ma IO, ale ile Małysz. Dla mnie oboje są wybitni, ale Małysz był wybitniejszy. Takiego zawodnika jak on, chyba już nie będzie

  • wiola4697 profesor
    @Kapitan Stopczyk @tobiaszko

    Kamil nie spija śmietanki, a w Sochi idealnie sobie poradził z tym, że był fsworytme

  • wiola4697 profesor
    @Kapitan Stopczyk @tobiaszko

    Oboje są dla mnie na równi. I ten idota Klaus nie się ogarnie, bo dla jego bezmozgowej wiadomości to niektórymi osiągnięciami Kamil przerosł Adama, bo Adam nie ma wgl złota IO i medalu MSwL, a Kamil ma

  • wiola4697 profesor

    Mocniejszych rywali no błagam? W czasach Adama to tylko on lądował za HS. Czasami Ahonem, Schmitt i Hannawald. Więc z całym szacunkiem do Adama, a le nie ma on 3 złotych medali IO i medalu MŚwL. Dla mnie Adam i Kamil są na równi, bo oboje to wybitni zawodnicy i legendy tej dyscypliny. A to jak Kamil jest długo w czołówce i skacze na wysokim poziomie oraz to, że od 9 lat ma przynajmniej jedno zwycięstwo w roku kalendarzowym to tylko potwierdza jakim jest fenomenem, tak jak Adam :) dlatego oni obaj są dla mnie na pierwszym miejscu.

  • szulcu9631 stały bywalec
    @Kapitan Stopczyk @KlausMittwoch

    Twoje twierdzenie że Małysz jest lepszy od Stocha, bo miał mocniejszych rywali i skakał w innych czasach pokazuje, że tym bardziej nie ma sensu ich porównywać.

  • erytrocyt_ka profesor
    @SebaSzczesny @sebaszczesny

    Chciałam tylko zaznaczyć, co chyba zapomniałe, ale jest przed nami jeszcze chyba około 15 serii..Jak można mówić, że po wczorajszej Johannson zapewnił sobie zwycięstwo, kompletnie tego nie rozumiem.
    Dwa sezony temu Wellinger zawalił sobie zwycięstwo w ostatnim skoku, wygrał Kraft, a Stoch byl drugi, będąc na samym początku chyba na 15 miejscu.
    Johannson ma za sobą chociażby Krafta czy Kobayashiego, więc nie mówmy że wszystko już wiadomo, bo guzik prawda, nic nie wiadomo.

  • Kapitan Stopczyk stały bywalec
    @Oczy Aignera @OczyAignera

    Ależ oczywiście że masz rację. Brak dobrej kadry B to największa wtopa Tajnera i Małysza za która powinni zostać pociągnięci do odpowiedzialnosci.

    Małysz to już chyba zapomniał jak musiał po Europie pokapczać zdezelowanym Passatem? Co było po TCS w 2001? Takie mieli warunki wiec powinien chłopaków rozumieć.

    Tylko ż wtedy były inne czasy i nie było sponsorów. Dziś wszyscy się pławią w dobrobycie i wydurniają przed kamerami. A zaplecze leży i kwiczy - myślicie że Ziobro i Murańka kłamali? A przypomnijcie sobie jak Małysz potraktował Klimka za tę parę minut prawdy. Małysz genialny skoczek (top 3 w historii bez wątpienia) ale jak tylko dostał się między wrony i zaczął przytulać dudki za opieprzanie się i brylowanie w TVP, to nagle perspektywa mu się zmieniła.

  • Kozyra bywalec
    @Kapitan Stopczyk @KlausMittwoch

    To mądry człowiek mimo, że nie ma tytułu profesora

  • Kozyra bywalec
    Dziś Ryoyu może mieć już KK



    Ryoyu Kobayashi może sobie zapewnić Kryształową Kulę za triumf w klasyfikacji generalnej Pucharu Świata w skokach narciarskich. Japończyk ma 475 pkt przewagi nad drugim Kamilem Stochem, a cel osiągnie, jeśli zwiększy ją do 500 pkt.

  • Kozyra bywalec
    @Kapitan Stopczyk @KlausMittwoch

    Uważaj bo się zaczaił na Ciebie moderator . Heute ist allerdings Sonntag, aber pass auf

  • Oczy Aignera profesor
    @Oczy Aignera @KlausMittwoch

    Czy praca za darmo jest sprawiedliwa? Tak nie można i dlatego warto pomóc zapleczu. Potem będzie jęczenie, że skoczkowie z kadry B zakończyli swoje kariery i nie będziemy podziwiać następców.

  • gosposia weteran
    @Toyminator @toyminator

    Wiesz co? W takim razie mam nadzieję, ze za kilka lat Jakub Wolny, będąc zupełnie niegroźnym dla rywali, zdobędzie w tydzień trzy olimpijskie medale.
    Wtedy pewnie ochrzcisz go mianem Jakub Niegroźny. No i na zdrowie.

  • tik_tak stały bywalec
    @Kapitan Stopczyk @KlausMittwoch

    Wczorajsza drużynówka była tak samo ważna dla 60k ojro jak i dzisiejszy konkurs.

  • Kapitan Stopczyk stały bywalec
    @Kapitan Stopczyk @Amit0

    Spokojnie, nic nie stracił bo dziś nadrobi. Ale tutaj chodzi o coś innego, nie ogarniesz tego.

  • Kapitan Stopczyk stały bywalec

    Dziś Stoch na 200% nie spieprzy tak jak wczoraj, mogę się z każdym założyć. A dlaczego nie spieprzy jak w drużynówce? To już wyjaśniałem wcześniej (a jest to po prostu insider info od kogoś kto z tą kadrą przebywał parę lat).

    On po prostu kalkuluje co się opłaca, a że kariery kraniec już za rogiem widać, to musi robić to za co dostanie dudki (60k Ojro piechotką nie chodzi). A dla górola dudki nojważniyjsze!

  • Amit0 początkujący
    @Kapitan Stopczyk @KlausMittwoch

    W swoim poście wykazałeś rekordowy brak logiki. Zepsutym skokiem Kamil nie tylko zawalił wynik drużyny, ale praktycznie pozbawił się szansy na przytulenie kilkudziesięciu tysięcy euro...

  • WojciechPepe bywalec
    @Kapitan Stopczyk @KlausMittwoch

    Klaus marny troll: Stoch i Małysz to dwaj najbardziej utytułowani reprezentanci naszego kraju. Adam miał wspaniałe pożegnanie a stery przejął Kamil i szczerze zrobił to godnie nie wspominając o ciśnieniu przez media i kibiców na wygrywanie. Osiągnął bardzo dużo i jeszcze pokazuje, że może i chcę i w wieku jakim obecnie jest nie schodzi ze sceny, patrz przykład Pero Prevca, gdzie jest teraz po sezonie sukcesów,?? Freund no tak zwalmy wszystko na kontuzję. . Jest trochę przykładów a Kamil pokazuję, że jest wielkim sportowcem i szacunek mu się należy nie wspominając już o klasie, którą ma jako człowiek i sportowiec. Dziś chcę widzieć wasze miny, jak po jednym konkursie i do tego loteryjnym, Kamil dziś odpali

  • cavalierjan19 profesor

    Wszyscy dobrze wiemy, jaka jest ta skocznia. Warunki potrafią tu bardzo dużo namieszać.
    Tym samym, choć dość mocnym kandydatem do zwycięstwa wydaje się Wąsacz to nie stawiałbym go od razu na najwyższym stopniu podium.
    Radzę przypomnieć sobie wyniki sprzed roku. Brylujący na treningach, w kwalifikacjach i w drużynówce (a następnie dominujący cały Raw Air) Stoch i Johansson poza podium, trzecie miejsce Hayboecka, który cały Raw Air skończył na 17 lokacie (dwa dni później w Lillehammer był 44). Poza drugą serią Eisenbichler, który był tydzień wcześniej w Lahti na drugim miejscu, czwarty wtedy Kubacki w Oslo zakończył konkurs w trzeciej dziesiątce.
    Takie są uroki elegancko prezentującej skoczni na wzgórzu Holmenkollen.

  • Kozyra bywalec
    @Kapitan Stopczyk @KlausMittwoch

    kluger Mann

  • Kozyra bywalec
    Teraz na temat

    Raw air jest jeszcze nie rozstrzygnięty.jak niektórzy napisali. Kto ma pewność ,że Johanson nie skoczy na bulę jak wczoraj Stoch? Kilka razy zabulił

    Stoch jak się wkurzy jak po wczorajszym skoku to powoli odrobi straty. Skoki to sport nieprzewidywalny. Mały błąd i lądowanie na bulę.
    Wczoraj Johansonowi się udało gdyż miał huragan pod narty. W równych warunkach Johanson nie ma szans ze Stochem.
    Faktem jest jednak to,że Stoch cały sezon ma problem z najazdem a potem trafienie w próg, dlatego z tym odrobieniem strat o których pisałem wyżej jestem ostrożny ale jest szansa gdy Stoch sie wkurzy.

  • Kapitan Stopczyk stały bywalec
    @Kapitan Stopczyk @gosposia

    Warum, warum bist du so dumm? :)

  • tobiaszko stały bywalec
    @Kapitan Stopczyk @KlausMittwoch

    Spija śmietanke ale jak na IO jechal jako faworyt to przywiózł 2x złoto

  • Dama_Karmelowa profesor

    No spoko, można sobie gdybać, przewidywać i być pewnym, że ktoś już wypadł z walki o trofeum. Ale nie w turnieju, gdzie jak jeden użytkownik policzył przeciętnie 40% wyniku zdobywa się na mamucie w Vikersund. I na pewno nie po dwóch na piętnaście turniejowych skoków. Wystarczy, że dziś znowu będzie loteria, a prognozy na kolejne dni się sprawdzą i warunki także nie będą superrówne i moga zajść takie rozstrzygnięcia, o których się filozofom nie śniło. Dlatego nie rozumiem pewności, że Wąsacz nie da sobie wyrwać trofeum, a Stoch nie ma na nic szans. Rok temu do będącego w chyba najlepszej w życiu formie Kamila Robert nadrobił jakieś 55 punktów. A chyba wszyscy pamiętają, co zrobił Wellinger w ostatnim skoku dwa lata temu.

  • Kapitan Stopczyk stały bywalec
    @Kapitan Stopczyk @szulcu9631


    Małysz miał o wiele większych rywali, skakał w innych czasach, na innym sprzęcie i przy innych metodach treningowych. Obecne rekompensaty również pomagają tym najlepszym. Nie wspomnę również o przebudowanych skoczniach - kiedyś zdarzały się skoki na bulę, spadanie z produ itp. Teraz to nawet Muminov dolatuje do 80 metra.



    Małysz to dominator polskich skoków. (...)

    [Moderowany (21254) / 2019-03-10 11:57:41]

  • Kozyra bywalec
    @Kapitan Stopczyk @gosposia

    Wiesz jak jest po niemiecku głupi ? Dumm,dumm Twój komentarz na temat Mitwocha

  • Kapitan Stopczyk stały bywalec
    @Oczy Aignera @Fan__skokow


    Musiałby zrezygnować z tej grubej kasy którą przytula co miesiąc. A na to nie ma szans - on ma inne wydatki niż restrukturyzacja zaplecza, doinwestowanie kombinacji norweskiej itp itd. On będzie ładować tam gdzie jest blichtr i telewizja.


    (...)

    [Moderowany (21254) / 2019-03-10 11:58:36]

  • Toyminator profesor
    @Toyminator @gosposia

    Nie. Nie był super groźny. Skakał daleko, ale dopiero w Norwegii jeszcze lepiej. Ten sezon, ma praktycznie podobny do poprzedniego. Gdzieś się tam kręci, skacze daleko,trochę nierówno. A przychodzi Norwegia, to skacze jak natchniony .

  • Aaabbbb profesor
    @dervish @dervish

    Ja już o swoich nie napiszę, bo mnie zdissują :))).
    Z innej beczki: jak jestem teraz na stoku i widzę ile dzieci włoskich czy austriackich uczy się zasuwać na nartach, to mam taką refleksję, że musimy bardzo cenić to co osiągamy w sportach zimowych i każdy sukces i każdego sportowca pielęgnować. Nie mamy szans już na starcie, bo nie mamy infrastruktury. I takich gór do zjeżdżania jak Alpy czy Dolomity :).

  • gosposia weteran
    @Kapitan Stopczyk @KlausMittwoch

    Wiesz, jak Niemcy inaczej określają Mittwoch? Bumstag. Więc tę swoją dumę schowaj sobie w... dumę.

  • gosposia weteran
    @Toyminator @toyminator

    W zeszłym roku Johansson nie stał sie groźny u siebie, tylko był groźny przez cały sezon.
    Wypadałoby zauważyć, że zdobył trzy medale na igrzyskach. Tak, był drugi w Rowerze, i stał w nim trzykrotnie na podium PŚ. Ale w konkursach poza Norwegią wiele razy sie o to podium ocierał.
    Pisanie o nim jako o kimś, kto stał sięę groźny dopiero w koncówce zeszłego sezonu jest dla niego krzywdzące. Był groźny dla najlepszych przez cały poprzedni sezon. Może bardziej niż w tym.
    Co nie znaczy oczywiście, ze nie masz racji spodziewajac się po nim w obecnym Rowerze tylko bardzo dobrych występów. Jeszcze jak Sedlak będzie go tak wspierał jak wczoraj...

  • Kozyra bywalec
    @SebaSzczesny @sebaszczesny

    Po pierwsze musisz być łysy "profesorze" ,że nazywasz Johansona Rudym. Zazdrość łysego że ktoś ma rude włosy.? Nie przystoi profesorowi .
    Po drugie. Skoki to sport w sumie nieprzewidywalny. Nie raz widziałem jak Johanson psuł skoki a mówienie ,że on już prawie wygrał Raw air jest Twoją teorią wynikającą z indolencji i braku wiedzy na temat tego sportu.
    Po trzecie Kamil Stoch powinien się dzis tak wkurzyć jak po wczorajszym skoku i pokazać,że to on jest mistrzem,ze ton dzierży wśród żyjących skoczków najwięcej trofeów (brakuje mu tylko mistrza w lotach).

  • cavalierjan19 profesor
    @SebaSzczesny @sebaszczesny

    Brawo, ocenianie Raw Air po dwóch skokach na piętnaście.
    Kobayashi jest nieprzewidywalny i może zaskoczyć. Ma stratę 16 punktów do Johanssona, co może na upartego odrobić już dziś.

  • Toyminator profesor
    @Kapitan Stopczyk @szulcu9631

    Ekhm..akurat Prevc to zły przykład. Chłop miał najpierw jeden dobry sezon, potem przyszły dwa świetne, i jeden genialny. Następny sezon, to naturalne zmęczenie organizmu. Zeszły sezon już jak na niego, ledwo przyzwoity . Ten sezon to porażka. Ale on jeszcze powróci. Tylko musi mieć dobrego trenera. Albo obecny musi go ogarnąć. Stoch też miał ostatni sezon Kruczka fatalny. Bo raz że przyszło naturalne zmęczenie, to i wypalenie na linii trener zawodnik . Gdyby nie przyszedł Stefan, tylko jakiś Maciusiak , to też by skakał tak sobie. Trener i cały sztab, zrobili z niego skoczka, który jest od 3 sezonów w top 3. Gdyby nie Kraft i teraz Kobayashi, mógłby mieć 3 KK pod rząd ...tak jaki i Prevc..ale zawsze się ktoś lepszy znajdzie ;D

  • tjzE weteran

    Gdzie informacja o Kobayashim?

  • Złoty Orzeł profesor
    @Kapitan Stopczyk @szulcu9631

    To jest kolejne wcielenie andyego, nawet nick rozpoznawalny: magdalenahaser, klausmiitwoch, becouse_life, tupoprawnyoptymista itd.

  • Toyminator profesor
    -

    W zeszłym roku też Johansson u siebie stał się groźny. W tym sezonie też pewno będzie non stop na podium . Zna te skocznie, to i to wykorzystuje Stawiam, że do końca sezonu, nie spadnie poza 4 miejsce , no chyba że go wytnie.

  • SebaSzczesny profesor

    Rudy jest na tej skoczni co roku bardzo mocny. Wczoraj juz prawie zapewnił sobie wygranie Raw Air !
    Jedynie mogł go pokonać Stoch ale Stoch sam siebie wyeliminował.

    Po treningach i prologu widziałem to jako pojedynek Stoch-Johansson. Szkoda tego co sie wczoraj stało. Rudy nie ma już wielkiego rywala. Bo Kobayashi nie jest taki mocny. Jego skoki to są takie na 6 miejsce obecnie. Kraft tez bez rewelacji

  • szulcu9631 stały bywalec
    @Kapitan Stopczyk @KlausMittwoch

    I dlaczego nazywasz go Stochlikiem? Czy ty chcesz go w jakikolwiek sposób zdyskredytować, jednocześnie pisząc że on nie dorasta do pięt Małyszowi? Bzdura! Obaj są wielkimi sportowcami, obaj osiągnęli naprawdę wiele w skokach narciarskich i raczej nie ma sensu oceniać, kto jest lepszy i bardziej utytułowany.

  • alo profesor

    Te prognozy to o kant d..y rozbic. W piatek co to nie bylo za gadanie ze jak pieknie bedzie. Czlowiek sie szykuje ze bedzie w miare sprawiedliwie a tu dalej loteria sie zapowiada. Wedlug mnie niespodzianka bedzie jak nie wygra Johansson, tylko warunki moga mu przeszkodzic w dzisiejszym zwyciestwie i w wygraniu Raw Air.
    1. Johansson
    2. R.Kobayashi
    3. Eisenbichler
    TOP10 Stoch
    ,TOP15 Kubacki i Wolny
    TOP30 Żyła
    W pierwszej serii skoki skoncza Hula i Wasek

  • szulcu9631 stały bywalec
    @Kapitan Stopczyk @KlausMittwoch

    Co to za utopijne myślenie że Stoch zawsze zawala w drużynówkach?! Czy Ty, kibicu od siedmiu boleści, oczekujesz że on będzie skakał najdalej ze wszystkich w każdym konkursie? Człowieku, on już jest dawno po 30-tce, nie ma co oczekiwać że w takim wieku będzie jedynie miażdżył rywali jak chociażby rok temu. Powinieneś się cieszyć że jego kariera po zdobyciu przez niego pierwszej Kryształowej Kuli nie potoczyła się tak, jak obecnie u Petera Prevca, który po genialnym sezonie 15/16 każdy kolejny ma tylko gorszy od poprzedniego.

  • Fan__skokow bywalec
    @Oczy Aignera @OczyAignera

    Tajner niech wyłoży kasę którą ma od bogatych sponsorów.

  • tobiaszko stały bywalec
    @Kapitan Stopczyk @KlausMittwoch

    Nie można mówić żę nie dorasta do pięt... tak Adam miał trudniej nie miał takich warunków jak Kamil sprzetu i wgl ale nie mozna mówić ze mu nie dorasta do pięt bo tak naprawde Kamil juz prawie dekade skacze na najwyzszym poziomie, moim zdaniem brakuje mu jeszcze troche do Adama ale kurde, Kamil jest Wielkim Mistrzem , Adam jest wielkim mistrzem , nie ma skoczka któremu Kamil nie dorasta do pięt bo Kamil jest mistrzem

  • Kapitan Stopczyk stały bywalec
    @Kapitan Stopczyk @wiola4697

    Dziewczynko - zainwestuj lepiej w słownik poprawnej polszczyzny bo nawet ja jako dumny Niemiec piszę tutaj bardziej poprawnie.

    A Małyszowi Stochlik do pięt nie dorasta i może mu narty czyścić. IO to ciągle Zufall, co było widać tydzień temu w Seefeld.

  • dervish profesor
    #34

    Mam takie przeczucie, dzisiejsza niedziela będzie nasza. :)

    Pod każdym względem.

  • cavalierjan19 profesor
    @Kapitan Stopczyk @xzcvvy

    Idealny przykładem nieobiektywnego spojrzenia na próby Stocha jest drużynówka z Planicy z zeszłego roku, gdzie Kamil latał wyraźnie poza 240 metr, lecz lądował na dwie nogi. Wiele osób czepiało się, iż nie próbował lądować telemarkiem lub nie obniżono mu belki. A prawda jest taka, że dwa bardzo przeciętne skoki oddał wtedy Żyła, drugą próbę zaś zepsuł Dawid Kubacki.

  • Oreo profesor
    @Major_Kuprich @Major_Kuprich

    Racja, dziwne, że nie wspominają o tym ;c

  • wiola4697 profesor

    Kupirch trollu zjeżdża stąd! Bo dla twojej wiadomości to są polskie media i polska strona, więc nie mają obowiązku pisać o kimś spooza Polski

  • xzcvvy weteran
    @Major_Kuprich @Major_Kuprich

    Bledną... mhm

    Nieraz twoje komentarze są śmieszne. Ale ostatnio przeginasz,. To co wypisujesz na temat Kamila to jest zwykły hejt :))

  • wiola4697 profesor
    @Kapitan Stopczyk @KlausMittwoch

    Idioto poje... Odwal się od Kamila! Już kur.. Zapomniałeś jak Adam po Turynie za niepowodzenie obwinia trochę kibiców? Więc odczep się od Kamila, bo po pierwsze to on niczego nie musi udowadniać takiemu cebulakowi jak ty. I nie który raz, bo to zaledwie 2 iduotow, więc wyjdź stąd! A po drugie to sezonowcu zapomniałeś już, że poza Villach 2001 to kiedy Polska była na podium to zawsze z Kamilem w składzie!

  • xzcvvy weteran
    @Kapitan Stopczyk @KlausMittwoch

    Wiedziałam że przeczytam takie komentarze odnośnie tego że Stoch nie przykłada się do druzynowkek, tam nie ma wielkiej kasy to nie skacze dobrze. Naprawdę tak myślisz? To ci współczuję

    Wczoraj zepsuł Stoch, w Innsbrucku zepsuli Hula z Żyła, w Lahti Wolny, w Zakopanem gorzej skakał Kot, Żyła, w Wiśle psul Kubacki. I to jest tylko ten sezon :))))
    A i tak będzie się najdłużej pamiętać zepsuty skok Kamila. Bo to on, on ma obowiązek skoczyc za każdym razem idealnie, jak najdalej.

    To jest tylko człowiek nie maszyna. Wam też kibice sukcesu się wszystko udaje?

  • WojciechPepe bywalec
    @Kapitan Stopczyk @KlausMittwoch

    Dziś można być spokojnym o dobry wynik, każdy z nas popełnia błędy i pomimo, że zawalił powiem jedno: Niedziela będzie nasza

  • Major_Kuprich profesor
    Niekonsekwencja

    Gdyby to Polak był na miejscu Kobayashiego - trąbilibyście w tekście o tym, że już dziś może zapewnić sobie KK.

    A tu ani wzmianki o sympatycznym Japończyku w kontekście zwycięstwa w generalce, przy którym ubiegłoroczne wyniki Kamila w PŚ bledną.

  • Kapitan Stopczyk stały bywalec
    Stochu rehabilitacja


    (...)


    [-------------------Ostrzeżenie---------------------------------------------------------------------------------------------
    Szydercze wpisy z obraźliwymi sformułowaniami pod adresem skoczków będą usuwane w całości.]

    [Moderowany (21254) / 2019-03-10 12:04:43]

  • xzcvvy weteran
    @Złoty Orzeł @xzcvvy

    A wracając do Wioli to przecież ona sobie stąd nie pójdzie.
    Ona z "team Poland:*" na zawsze

    Ja uwielbiam skoki i naszych zawodników i wgl ale to co pisze Wiola to już takie trochę psychofanizm haha

  • wiola4697 profesor

    Xcyz.. Dokładnie, to jest bez sensu. Jak się jest kogoś fanem, to chce się, żeby ten ktoś jak najdłużej kontynuowal swoją karierę

  • wiola4697 profesor
    @Tomek88 @Tomek88

    *Polakami ;) a jak będzie to czas pokaże. Oby tylko warunki były w miarę równe i żeby nie było loterii

  • xzcvvy weteran
    @Złoty Orzeł @Bartek002

    Pisanie że jest się kogoś fanem ale się czeka aż ten ktoś skończy karierę jest kompletnie bez sensu. A dla tych których denerwują posty Wioli to jest opcja ingnoruj usera.
    Polecam ;)

  • Złoty Orzeł profesor

    Znowu huragan, nie widzę zwycięstwa Polaka.

  • Tomek88 profesor
    Zapowiedz

    Przed nami ciekawy konkurs.Mam nadzieję,że z polakami w rolach głównych.Liczę,że warunki będą dziś lepsze niż wczoraj i będziemy świadkami ciekawych i najważniejsze bezpiecznych zawodów.

    Co do faworytów to według mnie są to : Johannson który jest tu bardzo mocny,Kobayashi - skacze tu w kratkę,Eisenbichler - w dalszym ciągu w dobrej formie,Stoch - wczorajszy skok był wypadkiem przy pracy bo Kamil jest w dobrej dyspozycji czy Kubacki - on też skacze tu dobrze.

    Ciekawe jak zaprezentują się : Leyhe - po wczorajszym upadku może być różnie,Kraft - nie jest w najlepszej dyspozycji,Klimov - w ostatnim czasie jest solidny,Sato - w piątek skakał dobrze czy Peier - po mś dalej w niezłej formie

  • JaroslavSakala doświadczony
    @JaroslavSakala @Tomek88

    Punkty dla Wąska dzisiaj? To już w ogóle będzie super.

  • wiola4697 profesor
    @JaroslavSakala @JaroslavSakala

    Rozumiem

  • Tomek88 profesor
    @JaroslavSakala @JaroslavSakala

    Wolny w top 10 to może być ciężko no ale zobaczymy.Co do Wąska to tak jak wczoraj do ciebie pisałem to po prostu mu kibicuję i liczę,że dziś może zapunktuję choć może to być trudne.

  • JaroslavSakala doświadczony
    Będę zadowolony, kiedy:

    Stoch w TOP 3,
    Kubacki w TOP 5,
    Wolny w TOP 10,
    Żyła w TOP 15,
    Hula w TOP 25,
    Wąsek w TOP 40.

  • Złoty Orzeł profesor

    Ja jestem fanem Stocha, ale czekam aż on skończy karierę i wiola sobie stąd pójdzie, bo wczorajszy spam nt. Stocha mnie dobił. Porobił w gacie i tyle, może zaniżone noty albo zawyżona odległość Johannsona?

  • Oczy Aignera profesor
    Zbiórka pieniędzy dla kadry B

    Co myślicie o tym, żeby zorganizować zbiórkę pieniędzy dla kadry B? Warto byłoby pokazać, że skoczkowie z zaplecza nie są tylko zdani na swój los. To może być ratunek dla polskich skoków.

  • erytrocyt_ka profesor

    Mam nadzieję, że dzisiaj to jest dzień, gdy Stoch przełamie klątwę Oslo, bo naprawdę jakoś nie może tutaj dwa razy skoczyć w konkursie na równym, wysokim poziomie.
    Kubacki wczoraj wyglądał dużo lepiej niż jeszcze w piątkowych kwalifikacjach, oby dzisiaj też tak było. Wolny jak dla mnie na ten skoczni skacze świetnie, więc fajnie gdyby udało się mu zająć miejsce w pierwszej dziesiątce.

  • JaroslavSakala doświadczony
    @JaroslavSakala @wiola4697

    Bardziej chodziło mi o to, że liczę na dwa dobre skoki Kamila.

  • bardzostarysceptyk profesor
    Dla przypomnienia. Oslo, konkurs indywidualny.

    Tak było w Oslo (Norwegia) rok temu, 11 maca 2018 w niedzielę, konkurs indywidualny.
    W nawiasach miejsca Polaków, punktacja Pucharu Świata.

    seria próbna (1, 14, 22, 24, 45) ....... 134 pkt (5 zawodników)
    zawody 1 seria (1, 11, 17, 20, 42) -.. 149 pkt (5 zawodników)
    ZAWODY (6, 19, 22, 26, 42) --............. 66 pkt (5 zawodników)

    Zawody dokładnie: podium i miejsca Polaków.
    1. Daniel Andre Tande (Norwegia)
    2. Stefan Kraft (Austria)
    3. Michäl Hayböck (Austria)
    ---------------------------------------------
    6. Kamil Stoch
    19. Piotr Żyła
    22. Jakub Wolny
    26. Dawid Kubacki
    42. Stefan Hula

    Wyjątkowo pechowe zawody dla Polaków, może najgorsze w całym sezonie. Pod względem
    punktowym gorszy był co prawda konkurs w Bad Mitterndorf, 50 pkt, ale tam naszym skoczkom
    nie szło od samego początku. A tutaj wszystko wyglądało zupełnie nieźle, by posypać się w 2
    kolejce. Bo nie tylko Stoch spadł z 1m na 6 ale Kubacki z 11 na 26 a Wolny z 17 na 22.
    Poza drugim najgorszym wynikiem punktowym w sezonie, w Oslo doszło do trzeciej największej
    różnicy punktowej między eliminacjami a zawodami, 161 do 66, spadek o 95 punktów.
    Natomiast spadek między 1 a 2 serią był największy w sezonie, 149 do 66, o 83 punkty mniej.

  • wiola4697 profesor
    @JaroslavSakala @JaroslavSakala

    Może i tak, ale Kamil niczego nie musi udowadniać. Spójrz na jego osiągnięcia. W obecnej stawce nie ma praktycznie nikogo, kto może poszczycić się tak wspanialymi osiągnięciami jak Kamil :) więc calm down and keep smile ;)

  • JaroslavSakala doświadczony
    @semion @semion

    Jest duża szansa nawet na TOP 10 dla Wolnego dziś w Oslo.

  • wiola4697 profesor
    @WojciechPepe @WojciechPepe

    Zgadzam się! Dla mnie Kamil nie musi nikomu nic udowadniać, bo to co osiągnął, to po prostu jest coś pięknego i podkreśla nam to, że Kamil to fenomen

  • semion weteran
    Jeśli Wolny nie spali się psychicznie

    To jest szansa na dobre punkty. Faworytami Norwegowie i Niemcy - tradycyjnie.

  • JaroslavSakala doświadczony
    @WojciechPepe @WojciechPepe

    Kamil upodobał sobie w tym sezonie niedzielę :)

  • Pavel profesor

    Tak swoją drogą w tabelkach flagi mogłyby być po lewej stronie nazwiska skoczka, bo w tych prezentujących czołową trójkę flaga z prawej "przyklejona" jest do niewłaściwego zawodnika co dziwacznie wygląda.

  • WojciechPepe bywalec

    Kamil nie musi nic udowadniać a wczorajszy skok to wypadek przy pracy i tak w sporcie już bywa, że czasami dostajemy zimny prysznic, by ruszyć z nowymi siłami na następny i już nowy dzień. Johanson jest w Oslo mocny, ale Kamil nie przypadkowo to czołówka, by bać się wąsacza i nie walczyć w tym konkursie o wygraną; ) Dziś będzie jeszcze pięknie i życzę dobrego dnia wszystkim.

  • Pito94 stały bywalec

    Piękna jest ta skocznia, prezentuje sie na prawde wspaniale. Trzeba jednak przyznać, że przez tą niecke i betonowe ściany wiatr strasznie się tam odbija i kręci. Jeśli pogoda jest wietrzna tak jak w ten weekend to już robi sie totalna loteria. Przez to wszystko nie przepadam za konkursami w Oslo, ale mimo wszystko mam nadzieję na dobry, ciekawy i bezpieczny konkurs dziś.

  • JaroslavSakala doświadczony

    Moim głównym faworytem do wygranej jest Johansson, lecz liczę, że Kamil udowodni, że wczorajszy skok był wypadkiem przy pracy. Dziś groźny będzie również Kobayashi, może znaleźć się na podium. Boję się, że wiatr znów przeszkodzi organizatorom i skoczkom, tak jak wczoraj. Trzymam kciuki za to, aby udało się przeprowadzić bezpieczny konkurs, który wygra Polak :)

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl