Raw Air w Vikersund: Czas na loty na największej skoczni świata (lista startowa prologu)

  • 2019-03-15 11:24

Pora na wielki finał trzeciej edycji turnieju Raw Air 2019. Przez najbliższe trzy dni zawodnicy będą rywalizować na największej skoczni świata w Vikersund (HS240). Na piątek zaplanowano sesję treningową oraz prolog do niedzielnych zawodów indywidualnych. Początek rywalizacji od 15:00.

Raw AirRaw Air
fot. Raw Air

Po tygodniu rywalizacji w Oslo, Lillehammer oraz Trondheim, turniej Raw Air posiada trzech głównych kandydatów do zwycięstwa w tej imprezie. Obecnym liderem jest Stefan Kraft, ale Austriak wyprzedza drugiego Ryoyu Kobayashiego o zaledwie 9,5 punktu. Trzecie miejsce zajmuje Robert Johansson, ze stratą 15,2 punktu do prowadzącego Krafta.

Z grona Polaków komplet dotychczasowych skoków turniejowych zaliczyło trzech zawodników. Szóste miejsce zajmuje Kamil Stoch, dziewiąty jest Dawid Kubacki, zaś czternasty Jakub Wolny.

Zobacz aktualną klasyfikację generalną Raw Air >>

Teraz przed zawodnikami czekają loty na największej skoczni narciarskiej świata w Vikersund (HS240). Na liście startowej piątkowego prologu znalazły się nazwiska 66 skoczków z siedemnastu reprezentacji narodowych. W tym gronie ujrzymy sześciu Polaków. Na belce zasiądą Stefan Hula (nr 5), Paweł Wąsek (nr 19), Jakub Wolny (nr 56), Piotr Żyła (nr 62), Dawid Kubacki (nr 64) oraz Kamil Stoch (nr 66).

Zgodnie z przepisami dotyczącymi zawodów w lotach narciarskich, do niedzielnego konkursu indywidualnego zakwalifikuje się 40 najlepszych zawodników dzisiejszego prologu. Dodatkowo lista startowa zostanie ułożona na podstawie aktualnej klasyfikacji Pucharu Świata w lotach narciarskich.

Po trzech konkursach rozegranych w Oberstdorfie, liderem klasyfikacji lotów jest Kamil Stoch (185 pkt.). Trzykrotny mistrz olimpijski wyprzedza o 19 punktów Markusa Eisenbichlera (166 pkt.) oraz o 35 "oczek" Piotra Żyłę (150 pkt.). Czwarty jest Dawid Kubacki ex aequo ze Słoweńcem Timim Zajcem (po 149 pkt.).

Zobacz aktualną klasyfikację generalną Pucharu Świata w lotach >>

W porze piątkowych treningów oraz prologu wiatr na skoczni Vikersundbakken ma osiągać średnią prędkość 1-2 m/s, zaś temperatura powietrza ma wynosić +4°C. W trakcie prologu możliwe są ponadto opady śniegu.

Oficjalnym rekordzistą skoczni w Vikersund (HS240) jest Stefan Kraft. Reprezentant Austrii podczas drużynowego konkursu Raw Air w 2017 roku poszybował na odległość 253,5 metra. To jednocześnie nieoficjalny rekord świata w długości skoku narciarskiego.

O 15:00 rozpocznie się sesja treningowa w Vikersund przed zaplanowanym na 17:30 prologiem.

Transmisję z prologu przeprowadzi stacja Eurosport 1 (16:50).

Wyniki na żywo będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE FIS >>

lub relacji Berkutschi >>

Program Raw Air 2019:
GodzinaWydarzenieTransmisja
Piątek, 15.03.2019 - VIKERSUND (HS240)
15:00 Oficjalny trening
17:30 Prolog (kwalifikacje) Eurosport 1
Sobota, 16.03.2019 - VIKERSUND (HS240)
15:45 Seria próbna
17:00 Konkurs drużynowy TVP1, TVP Sport, Eurosport 1
Niedziela, 17.03.2019 - VIKERSUND (HS240)
16:00 Seria próbna
17:00 Konkurs indywidualny TVP1, TVP Sport, Eurosport 1

Lista startowa prologu Raw Air w Vikersund (HS240); 15.03.2019
NrZawodnikKrajRocznikRekord życiowy
1 POLASEK Viktor 1997 222.0 m, Vikersund 2017
2 BICKNER Kevin 1996 244.5 m, Vikersund 2017
3 MARKENG Thomas Aasen 2000
4 COLLOREDO Sebastian 1987 221.0 m, Planica 2017
5 HULA Stefan 1986 236.0 m, Planica 2018
6 SCHMID Constantin 1999 200.0 m, Oberstdorf 2019
7 LINDVIK Marius 1998 222.0 m, Planica 2018
8 FETTNER Manuel 1985 235.5 m, Vikersund 2017
9 NAZAROW Michaił 1994 216.0 m, Planica 2018
10 NAKAMURA Naoki 1996 191.5 m, Oberstdorf 2019
11 INSAM Alex 1997 232.5 m, Planica 2017
12 BOYD-CLOWES Mackenzie 1991 224.0 m, Planica 2016
13 ALAMOMMO Andreas 1998 221.5 m, Planica 2018
14 SOUKUP Matthew 1997 176.0 m, Planica 2018
15 AIGRO Artti 1999 183.5 m, Planica 2018
16 LARSON Casey 1998 216.5 m, Vikersund 2017
17 HOERL Jan 1998 212.5 m, Oberstdorf 2019
18 PEDERSEN Robin 1996 200.0 m, Vikersund 2017
19 WĄSEK Paweł 1999 180.5 m, Oberstdorf 2019
20 PREVC Peter 1992 250.0 m, Vikersund 2015
21 MUMINOW Sabirżan 1994 182.0 m, Planica 2017
22 ZOGRAFSKI Władimir 1993 213.5 m, Planica 2013
23 DAMJAN Jernej 1983 228.5 m, Bad Mitterndorf 2018
24 SIERGIEJEW Maksim 1999
25 HAUSWIRTH Sandro 2000 179.0 m, Vikersund 2018
26 MAATTA Jarkko 1994 213.0 m, Planica 2015
27 NOMME Martti 1993 183.0 m, Planica 2018
28 LEAROYD Jonathan 2000
29 PASCHKE Pius 1990 219.5 m, Planica 2018
30 TKACZENKO Siergiej 1999
31 WASILJEW Dmitrij 1979 233.5 m, Vikersund 2015
32 PETER Dominik 2001 172.0 m, Oberstdorf 2019
33 KOZISEK Cestmir 1991 226.0 m, Vikersund 2016
34 VANCURA Tomas 1996 225.0 m, Planica 2017
35 NOUSIAINEN Eetu 1997 212.0 m, Oberstdorf 2019
36 PEIER Killian 1995 198.0 m, Oberstdorf 2019
37 FANNEMEL Anders 1991 251.5 m, Vikersund 2015
38 LANISEK Anze 1996 218.0 m, Vikersund 2017
39 AMMANN Simon 1981 239.5 m, Vikersund 2017
40 AALTO Antti 1995 209.5 m, Oberstdorf 2019
41 AIGNER Clemens 1993 216.5 m, Bad Mitterndorf 2018
42 ITO Daiki 1985 243.0 m, Vikersund 2017
43 FREITAG Richard 1991 243.0 m, Planica 2018
44 WELLINGER Andreas 1995 245.0 m, Vikersund 2017
45 KOBAYASHI Junshiro 1991 239.5 m, Planica 2018
46 GEIGER Karl 1993 243.5 m, Planica 2017
47 KASAI Noriaki 1972 241.5 m, Vikersund 2017
48 HUBER Daniel 1993 231.0 m, Planica 2018
49 SATO Yukiya 1995 226.0 m, Vikersund 2018
50 KOUDELKA Roman 1989 229.0 m, Planica 2017
51 HAYBOECK Michael 1991 241.5 m, Vikersund 2017
52 PREVC Domen 1999 243.5 m, Vikersund 2017
53 SEMENIC Anze 1993 238.0 m, Planica 2017
54 GRANERUD Halvor Egner 1996 240.0 m, Vikersund 2016
55 ASCHENWALD Philipp 1995 221.5 m, Vikersund 2018
56 WOLNY Jakub 1995 223.0 m, Oberstdorf 2019
57 JOHANSSON Robert 1990 252.0 m, Vikersund 2017
58 KLIMOW Jewgienij 1994 223.5 m, Oberstdorf 2019
59 FORFANG Johann Andre 1995 245.5 m, Vikersund 2017
60 KRAFT Stefan 1993 253.5 m, Vikersund 2017
61 KOBAYASHI Ryoyu 1996 234.0 m, Oberstdorf 2019
62 KUBACKI Dawid 1990 236.5 m, Planica 2018
63 ZAJC Timi 2000 233.5 m, Oberstdorf 2019
64 ŻYŁA Piotr 1987 245.5 m, Vikersund 2017
65 EISENBICHLER Markus 1991 248.0 m, Planica 2017
66 STOCH Kamil 1987 251.5 m, Planica 2017

Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (23513) komentarze: (185)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Kapitan Stopczyk stały bywalec
    @stochmistrz @stochmistrz

    Ukradłeś komuś słownik?

  • stochmistrz stały bywalec
    @stochmistrz @KlausMittwoch

    Rozumiem że twoja ksywka to środa w języku Niemieckim.

  • Kapitan Stopczyk stały bywalec
    @stochmistrz @stochmistrz

    Nie używaj słów znaczenia których nie rozumiesz :D

  • stochmistrz stały bywalec
    @stochmistrz @KlausMittwoch

    Nie wnerwiaj mnie dobrze tymi głupimi komentarzami folksdojczu jeden i a polaku mizogeniczny od siedmiu boleści.

  • Kapitan Stopczyk stały bywalec
    @stochmistrz @stochmistrz

    Biedaczek, pewnie przeżywał że dutków ubędzie.. A ja myślałem że jest mocny psychicznie :(

  • wiola4697 profesor
    @informatione @informatione

    W tym roku również ;)

  • Szymon44 stały bywalec
    @Szymon44 @Szymon_ski_jump_444

    Tkachenko miał wcześniej rekord 151,0m z Szczuczyńska

  • Szymon44 stały bywalec
    Rekordy Życiowe z I Treningu

    Thomas Aasen Markeng - 169,0m, poprzedni: ?
    Constantin Schmid - 216,0m, poprzedni: 200,0m
    Robin Pedersen - 202,0m, poprzedni: 200,0m
    Paweł Wąsek - 182,5m, poprzedni: 180,5m
    Jonathan Learoyd - 177,0m, poprzedni: ?
    Sergey Tkachenko - 158,0m, poprzedni: ?

  • stochmistrz stały bywalec

    Gdyby nie Oslo i ten komediowy konkurs drużynowy gdzie Kamil zepsuł swój skok po którym był mocno przybity to teraz latał by co najmniej na pierwszą piątkę.

  • F@n weteran
    @informatione @informatione

    W 2017 to on z 11 belki z wiatrem +13,1 skoczył 194 m i był 7 na treningu. Także jednak nie.
    Może się Kamil jeszcze odbuduje, dobrze że reszta w porządku

  • stochmistrz stały bywalec
    @Yeremy91 @Yeremy91

    Jeszcze raz tak powiesz o Kamilu przychlaście jeden.

  • alo profesor
    @kubson97865 @kubson97865

    Za niedługo były lider

  • tobiaszko stały bywalec
    @Yeremy91 @Yeremy91

    Za treningi dajesz kule? xd lecz nie mozna ukrywac żę jak Stoch jakos nie poprawi tej swojej formy to Kuli nie bedzie

  • Skoczek3211 weteran

    No co to jest aktualna forma Kamila,więc nie ma co po nim jechać,trzeba się przyzwyczaić,że jest obecnie w dość przeciętnej formie.

  • informatione bywalec

    Kuźwa Kamil coś to zrobił... Ale w 2017 było przecież podobnie! Słąby 1 trening i coraz lepiej.

  • Achi doświadczony

    Kamil najsłabiej z naszej 4......on już chyba totalnie wypalony....

  • Khazu stały bywalec

    Kamil :(

  • jma profesor
    No dobrze

    Słabszego teraz Kamila godnie zastępują Kubacki i Żyła. Jest git.

  • kubson97865 profesor

    Tak skacze lider Lotów

  • alo profesor

    Kamil słabo, Piotrek dobrze

  • Stoszek profesor

    Stoch kompletnie rozsypany

  • informatione bywalec
    @JaroslavSakala @JaroslavSakala

    Piotrek za wcześnie wszedł z formą, potem się zadyszył :( Ale teraz się układa!

  • Achi doświadczony

    Brawo Piotrek! Jeszcze Kamil ponad 210+ i możemy walczyć o wygraną w drużynówce ;)

  • GOTS weteran

    Nasi, jak na razie poziom wyżej jak wczoraj ;)

  • JaroslavSakala doświadczony

    Piotrek też odpala! W Vikersund może będzie już lepiej z wynikami.

  • informatione bywalec
    @Yeremy91 @Yeremy91

    Kraft na pewno poza zasięgiem Prevca :D Nie ośmieszaj się i wypad bo może zdobywca KK Ryoyu jest słabszy od jakiegoś drugorzędnego Krafta?

  • alo profesor

    Słoweńcy beda grozni

  • JaroslavSakala doświadczony

    Dawid na mamutach nie przestaje mnie zaskakiwać. Kiedyś tak fatalnie, a w tym sezonie genialnie lata.

  • informatione bywalec

    Kubacki dalej od Japończyka O_O Nie wierzę, warunki fatalne, a ten powszechnie nazywany kartofel odleciał. Brawo!

  • jma profesor
    Kubacki

    Też nieźle, w dość kiepskich warunkach.

  • Achi doświadczony

    Dawid na plus... :)

  • alo profesor

    Kubacki dobrze ze slabym waitrem,dalej od Ryoyu

  • Yeremy91 stały bywalec

    To tyle jeśli chodzi o jakiekolwiek szanse na Małą Kryształową Kulę. Johansson i Kraft na mamutach są obecnie poza zasięgiem reszty, w tym Mistrza.

  • pawel96 profesor
    @gyurcsops @gyurcsops

    Dorobili kilka belek, spokojnie :)

  • Achi doświadczony

    Kraft jak zwykle treningowo

  • alo profesor

    Po serii treningowej Wasek i Hula w 40 by byli

  • JaroslavSakala doświadczony

    Johansson będzie bardzo groźny.

  • Achi doświadczony

    Wcale bym się nie zdziwił jakby Kuba był tu najlepszy z polaków :p

  • informatione bywalec

    Wąsaty jak zwykle

  • alo profesor

    Ładnie Kuba,jesli sie zepnie skoczy ponad 230

  • jma profesor
    Wolny

    Bardzo przyzwoicie. Czekamy na więcej :)

  • JaroslavSakala doświadczony
    Wolny

    Ładny skok na początek. Liczę, że się jeszcze rozkręci.

  • Achi doświadczony

    Kuba to jest lotnik....już w Obersdorfie to polazał :)

  • informatione bywalec

    Wolny 5+. Pierwsza próba bardzo dobra.

  • informatione bywalec
    @gyurcsops @gyurcsops

    Szkoda Fannemela, jeszcze parę lat temu z takimi wiatrami latał 240+...

  • gyurcsops doświadczony

    kiepskie predkosci . o co tu chodzi . za czasow dobrego skakania fannemela i schlieriego skacząc z belki 2 ,3 , 4 . mieli prdekosci podobne do tych . widzialem po filmikach na yt patrząc przed chwila z ciekawosci . wtedy tez bylo pod narty i skakali po 242m ale wlasnie chodzi mi o te predkosci . chyba belki dorobili bo byl taki moment ze skakali z belki nr 1 nawet wtedy

  • alo profesor

    Domen tu bedzie walczyl o pudlo. Jak zwykle w lotach,typowy lotnik

  • Achi doświadczony

    Domen latawiec już pokazuje moc :p

  • informatione bywalec

    ELEKTRICKA wut? Czy on ze swoją parabolą nie powinien 200+?

  • F@n weteran
    @Roxor @JaroslavSakala

    Oni sobie mogą, ale co to zmienia skoro każdy inny uznaje

  • JaroslavSakala doświadczony
    @alo @alo

    Teoretycznie to możemy stracić nawet 400 punktów w najgorszym wypadku, ale to mało prawdopodobne.

  • informatione bywalec

    Gajga 206, mamy delikatnie mówiąc kogos kto może zepsuć.

  • alo profesor
    @alo @JaroslavSakala

    Stracimy przewage tzn.zmniejszymy

  • JaroslavSakala doświadczony
    @alo @alo

    Jakim cudem mamy stracić prawie 500 punktów w drużynówce?

  • informatione bywalec

    FRAJTAŚ 222,5, kude, mocny

  • alo profesor

    Rysiek w formie,jutro boje sie ze stracimy przewage w PN

  • nicoz weteran

    Zaczynamy latać > 220

  • JaroslavSakala doświadczony
    @Roxor @Roxor

    FIS od wielu lat oficjalnie nie uznaje rekordów świata ze względu na bezpieczeństwo skoczków.

  • jma profesor
    I kolejna życiówka

    Tym razem Aalto o metr.

  • alo profesor
    @Roxor @Roxor

    Fis nie prowadzi oficjalnych pomiarow i rekordow dlatego mowi sie nieoficjalny rekord

  • King profesor
    @deo @deo

    A według mnie nie ma czegoś takiego jak kończenie kariery za wcześnie. Wyjątek to kończenie przez kontuzje lub upadki jak choćby Morgenstern.
    Adam Małysz dla przykładu pewnie wiedział, że gdyby skakał jeszcze np. w sezonie 2011/12 czy aż do IO w Soczi to pewnie wyniki by go nie satysfakcjonowały, bo jak sam wspominał pod koniec kariery musiał poświęcić więcej czasu na przygotowanie dobrej formy. A tak możemy się tylko domyślać co by było, ale jedno co jest pewne to fakt, że sam zawodnik wie najlepiej kiedy skończyć.
    Ammann np. radzi sobie całkiem nieźle ostatnio, oczywiście ciężko mu będzie jeszcze coś wygrać lub stanąć na podium, ale jeśli same skoki go nadal cieszą to niech skacze i to jak najdłużej.

  • Roxor profesor

    Zawsze mnie zastanawiało, dlaczego o rekordach mówi się, że są to rekordy nieoficjalne? Przecież Kraft ustanowił ten rekord w zawodach.

  • jma profesor
    Peierowi wybitnie mamuty chyba nie leżą

    No żeby taki zawodnik nie mógł przekroczyć 200m? Mam nadzieję, że jednak mu się uda w ten weekend, choć powinien to zrobić już w Oberstdorfie.

  • tobiaszko stały bywalec
    @Yeremy91 @Yeremy91

    Bo tam jest ustanowiony rekord świata i moze dlatego

  • JaroslavSakala doświadczony

    Tak jak sądziłem. Killian nigdy nie doleci do 200 metra.

  • alo profesor
    @Yeremy91 @Yeremy91

    Rekord jest większy o 2 metry

  • Yeremy91 stały bywalec

    Z jakiej racji Vikersund nazywana jest największą skocznią świata? Przecież Planica ma identyczne wymiary jeżeli chodzi o rozmiar.

  • JaroslavSakala doświadczony
    @JaroslavSakala @skoczek3211

    Naprawdę malutko ;)

  • pawel96 profesor
    @pawel96 @alo

    Jest bula na 119 metrze, ale względem poprzednich lat sporo zawodników nie dolatywało nawet do 100. metra. Jeśli Muminow skacze 119, a Soukup 158, to chyba trochę poprawiono bulę, aby najsłabsi mieli łatwiej ją przelecieć.

  • Skoczek3211 weteran
    @JaroslavSakala @JaroslavSakala

    No tylko 42 metry

  • unnameduser stały bywalec
    @JaroslavSakala @JaroslavSakala

    Słaby ten debiut, a następny skok to już kwalifikacje...

  • informatione bywalec

    Vasilliev typowy lotnik

  • alo profesor

    Tkachenko gorzej niz Wasek

  • JaroslavSakala doświadczony

    Ach... Szkoda. Tkaczence do 200 metra trochę brakło.

  • Skoczek3211 weteran

    Tkaczenko rekord!!

  • jma profesor
    Learoyd - 177

    niezły skok jak na pierwszy raz na mamucie. Siergiejew musi się podciągnąć.

  • kazdej123 bywalec

    Ale bulą.

  • alo profesor
    @pawel96 @pawel96

    Na 119 metrze jeszcze jest bula. Mniej wiecej nad 150 metrem zawodnika unosi i odlatuje wtedy

  • zimowy_komentator profesor
    Sabirżan Muminov

    Ryoyu Kobayashi mówił, że od każdego skoczka coś wziął - od Sabirżana musiał chyba wziąć niczym nie zachwiane poczucie własnej wartości :)

  • JaroslavSakala doświadczony

    Zografski się totalnie posypał na koniec sezonu.

  • pawel96 profesor

    Nawet Muminow skacze 119 metrów, chyba rzeczywiście zmiany są na tyle duże, aby większość mogła przelecieć bulę. Szkoda.

  • JaroslavSakala doświadczony
    @informatione @informatione

    Raczej też nie ma. Szukałem.

  • informatione bywalec
    @informatione @JaroslavSakala

    A nigdzie indziej

  • Tomek88 profesor

    Wąsek nieźle

  • jma profesor
    Pedersen i Wąsek

    minimalnie podciągają życiówki. Szkoda, że wiatr osłabł, bo u Wąska liczę na przełamanie bariery 200m.

  • JaroslavSakala doświadczony

    Brawo Paweł! Jest życiówka i jest dobry skok.

  • informatione bywalec

    Wąsek PB, jak na słabnący wiatr okej.

  • JaroslavSakala doświadczony
    @informatione @informatione

    Nie ma.

  • JaroslavSakala doświadczony

    I kolejna życiówka, tym razem Pedersena.

  • informatione bywalec

    Nie ma transmisji na NRK?

  • Shoutaro doświadczony
    @jma

    No masz rację, rzeczywiście nie pomyślałem o najbardziej oczywistym rozwiązaniu. Tak to jest, jak się robi takie rzeczy pierwszy raz xDDD Poprawię się.

  • deo stały bywalec

    A wg mnie popełnia błąd i za wcześnie kończy . Oczywiście to jego święte prawo i nic mi do tego ale tak myślą. Odejście w czasie gdy jest się na podium może i wygląda dobrze ale to jest zmarnowanie swojego potencjału i szans na kolejne zwycięstwa. Najlepszy czas na odejście to jest wtedy gdy forma nie powala na 1 dziesiątkę ale jest się w 30-tce i nie ma szans na poprawę w kolejnym roku. Dlatego wg mnie idealny moment odejścia miał Jakub Janda - już nie był w stanie skakać na czołówkę zawodów ale jeszcze był prawie zawsze w konkursie. Tak samo uważam że Adam Małysz za wcześnie skończył ale z drugiej strony i tak lepiej niż Ahonen który kończył kilka razy a ostatni powrót to praktycznie tylko jako statysta.

  • jma profesor
    Insam

    Rekordu Włoch to on tu raczej nie pobije. Może w kolejnym sezonie pod wodzą nowego trenera...

  • Michelek stały bywalec
    @Shoutaro @Shoutaro

    Dziękuję, ciekawie to wygląda. "Tragicznie" skaczący "beznadziejni" Polacy mają mniejszą stratę do prowadzących Norwegów niż przewagę nad obłowionymi na MŚ Niemcami.
    Tyle w kwestii "Horn przesadził z treningami" ;-)

  • alo profesor

    Hula jednak blisko wyladował....

  • Adrian36 stały bywalec

    Wstyd e jednak nie ma streamu czy kamerki z treningow, wolalem zdecydowanie to od tych za..s.ranych twitterów.

  • pawel96 profesor

    Bickner na początku sezonu skakał świetnie w treningach/kwali, ale nie przekładał tego na konkursy. Teraz skacze dramatycznie nawet w Vikersund... Co to się porobiło..

  • jma profesor
    Schmid

    Ładna życiówka....

  • Adrian36 stały bywalec

    I zaraz będzie obniżanie rozbiegu..

  • Toyminator profesor
    @gosposia @Luk

    Ja mam teraz tak. Kiedyś przekroczenie 200 m, to było przyzwoite coś. W sumie dla skoczka to nadal frajda. Ale dla mnie 200 metrów, to teraz jest 210 . A taki już przyzwoity rekord to właśnie te 225.

  • JaroslavSakala doświadczony
    Schmid

    Bardzo ładna życiówka w pierwszym skoku. Myślę, że jeszcze ją poprawi.

  • alo profesor

    Schmid zyciowka

  • GOTS weteran
    @gosposia @gosposia

    Ad. 2 Chyba nie do końca zrozumiałaś o co mi chodzi. Napisałaś: ""Zniszczoł,w przeciwieństwie do Wąska, lubi skakać na mamutach". Chodziło mi o to na jakiej podstawie wyciągasz wnioski, że Wąsek nie lubi skakać na mamutach? Skoro Zniszczoł skakał tylko 3 razy, i 18 miejsce na mamucie oznacza pokonanie 22 zawodników, co jakimś chyba znowu, aż tak wybitnym osiągnięciem nie jest.
    Ad. 3 Nigdzie nie zrobiłem zarzutu, z Twojego wpisu, że Horngacher nie ma racji, albo podejmuje decyzje zbyt władczo. Po prostu nie masz w ogóle wglądu, ani pojęcia jak wygląda proces decyzyjny w sztabie, więc po co wypisywać jakieś swoje odczucia na ten temat, jak nikt tak na prawdę nie wie jak to wygląda, poza osobami ze ścisłego kręgu sztabu.

  • Toyminator profesor
    -

    Wieje mocno pod narty, więc Rekord Kazachstanu pewnie padnie ;) Tylko że do Tkaczenki, to belka może być za niska.

  • JaroslavSakala doświadczony
    Stefan

    Bardzo przeciętnie. Ani blisko, ani daleko.

  • Adrian36 stały bywalec

    Szkoda że Wąsek jest tak daleko na liście. Do niego zanim dojdzie to rozbieg bedie niski i sobie nie poleci.Już wolałbym żeby był na miejscu Huli który najac zycie nic tutaj nie pokaze.

  • Luk profesor
    @gosposia

    Czyli można by rzecz, że w obecnych czasach za granicę przyzwoitości można uważać odległość na poziomie 225m. Bo na początku XXI wieku taki wynik pewnie by wynosił ok. 200m.

    A takiej odległości nie osiągnął jeszcze m. in. Jakub Wolny (jego rekord to 223m). Ale jest szansa, że to się zmieni może już dziś?

  • JaroslavSakala doświadczony

    Dosyć wysoka belka jak na te warunki.

  • alo profesor

    Beda dalekie loty,swietny wiatr pod narty

  • Luk profesor
    @gosposia

    Obecne 250 metrów odpowiada mniej więcej 225 metrom w roku 2002.
    240m odpowiada 215m.
    230m to 205m

    Itd.

  • jma profesor
    @alo @Alo

    A Wąsek? Rozumiem, że wypada blado, ale w Vikersund raczej doskoczy choć raz do 181 metra...

  • Luk profesor
    @Luk

    Jednak w niedzielę na południową Norwegią ma przechodzić aktywny i dość głęboki niż -
    https://images.tinypic.pl/i/00981/aao05g1hz322.gif

  • jma profesor
    @Shoutaro @Shoutaro

    Na kalkulatorku? To musisz być starszy o starego sceptyka jak nie używasz excella...

    Ale dopiero w drużynówkach zauważyłem, że Zografski wypada gorzej niż Learoyd. Szkoda, bo po MŚ liczyłem na to że Bułgar dojedzie do finałowego konkursu w Planicy...

  • Luk profesor

    Najnowsza prognoza dla okolic Vikersund -

    http://www.meteo.pl/um/php/meteorogram_map_um.php?ntype=0u&fdate=2019031506&row=178&col=87&lang=pl

    Drużynówka powinna się odbyć bez problemów, ale z konkursem indywidualnym może być kłopot. Ale wiadomo, jak jest z tymi prognozami - może akurat warunki się uspokoją w czasie zawodów.

  • gosposia weteran
    @gosposia @GOTS

    Ad. 2 Nie uważam. Żeby zająć 18 miejsce na mamucie w konkursie PŚ to trzeba mieć predyspozycje albo być w formie. ponieważ Zniszczoł wtedy w specjalnej formie nie był, to oznacza, że ma predyspozycje. Jak Vancura, kozisek itp. Różnica między nimi a nim jest taka, że jemu nie dają szansy na występy.
    Ad.3 Może jest odwrotnie, może nie jest. Ja piszę o tym jak te jego decyzje odbieram ja. A ponadto czytaj do końca. Stoi napisane jak wół, że uważam, że z reguły racja jest przy nim. A że ma coś z osła to jest fakt, a nie żadne domniemanie. Zresztą. Guardiola, Simeone czy Mourinho tez mają. Cecha charakterystyczna wybitnych trenerów:)

  • Shoutaro doświadczony

    PS: To mój debiut w roli "statysty", proszę o wyrozumiałość ;)

  • Shoutaro doświadczony
    Nieoficjalna Klasyfikacja Drużynowa Raw Air 2019

    Przepraszam, że tak późno z tym wchodzę (nie mogłem się zebrać do zrobienia tego, a poza tym jestem podziębiony), ale oto jest: Nieoficjalna Klasyfikacja Drużynowa Raw Air 2019 po części "dużoskoczniowej".

    Punkty są sumą wyników drużynówek oraz wyników maksymalnie czterech najlepszych zawodników danego kraju we wszystkich prologach i zawodach indywidualnych (początkowo myślałem, żeby nie liczyć prologów, aby nie umniejszać rangi drużynówek, ale pierwsza drużynówka sama się "umniejszyła" przez bycie jednoseryjną, więc postanowiłem liczyć wszystko).

    Zliczałem wszystko na własną rękę na kalkulatorku, więc nie mogę w pełni ręczyć, że nie ma błędów.

    1. AUSTRIA: 4874,5
    2. NORWEGIA: 4822,7
    3. POLSKA: 4782,9
    4. JAPONIA: 4719,4
    5. NIEMCY: 4635,7
    6. SŁOWENIA: 4092,4
    7. SZWAJCARIA: 3317,9
    8. CZECHY: 2978,2
    9. ROSJA: 2819,5
    10. FINLANDIA: 2350,5
    11. KANADA: 968,1
    12. WŁOCHY: 743,8
    13. USA: 725,4
    14. KAZACHSTAN: 698,3
    15. FRANCJA: 453,2 (tylko Jonathan Learoyd)
    16. ESTONIA: 381,3
    17. BUŁGARIA: 375,8 (tylko Władimir Zografski)

    Ciekawe, jak skoki na mamucie przewrócą losy tej tabeli.

  • ajo55 początkujący
    Przetrenowanie

    Wygląda na to,że nasi skoczkowie są niestety przetrenowani. Horngacher to świetny trener, zrobił dla Polski super prace, ale jego eksperyment z treningiem bez wakacji się niestety nie udał. Nasi ewidentnie mają już dość skakania w tym sezonie i jakieś pojedyncze dobre skoki tego nie zmienią.
    Myślę, że Horngachera nie trzeba trzymać na siłę, powinien jednak odejść.
    Pozdrawiam
    AJ. - Warszawa

  • Adrian36 stały bywalec

    Od paru lat (niestety) nie ma transmisji z treningów.. a szkoda.. I dziś chyba tez nie będzie. Niby świat mediów idie tak do przodu, te twittery, facebooki a z transmisjami jest gorzej niz bylo jeszcze kilka lat temu.

  • Kolos profesor
    @gosposia @gosposia

    Tak, 200 metrów spowrzechniało. Nadal jednak jest swego rodzaju granicą psychologiczną.

    Dokładnie od 25 lat skacze się ponad 200 m. W tym czasie ta sztuka udała się 337 skoczkom i jednej skoczkini.

    Czy to dużo czy mało trudno powiedzieć.

  • JaroslavSakala doświadczony
    @F@n @F@n

    Nie wiem czy w ogóle jest jakaś. Jeśli NRK nie transmituje, to chyba już nikt inny też nie transmituje.

  • GOTS weteran
    @gosposia @gosposia

    Ad.2 Zniszczoł startował chyba tylko trzy razy na mamucie i jego najlepsze miejsce to 18. Nie uważasz, że to trochę za mało żeby wysuwać tutaj takie wnioski? Poza tym każdy skoczek lubi skakać na mamutach bo to esencja skoków jako sportu. Problem leży w tym, że niektórym to latanie wychodzi dużo lepiej niż skoki na obiektach normalnych i dużych.

    Ad.3 A skąd Ty wiesz ile czasu Horngacher przeznacza na dyskusję i analizę swoich decyzji? A może jest dokładnie odwrotnie, że dyskutują analizują i wyciągają jakąś decyzję, tylko on potem bierze na barki jak na prawdziwego profesjonalistę przystało odpowiedzialność. Trener ma właśnie taki być: rób to i to. A nie: a może zrobimy tak, albo siak.

  • F@n weteran
    Link trening

    Ktoś ma link do transmisji z treningu?

  • gosposia weteran
    i pomyśleć....

    że jeszcze kilka lat temu podniecaliśmy się skokami ponad 200m.
    teraz, żeby ktoś zwrócił uwagę na długość skoku w Vikersund to musi to być skok dłuższy niż 240m.
    A 200m?
    Spójrzcie w tabelę.
    Kto tego jeszcze nie skoczył?
    Z tych, co już na mamutach skakali: dwóch nastoletnich Szwajcarów, jeden Peier, który na mamucie czuje się jak ja, gdyby mi zaproponowano w zimie wejście na K2, dwóch Estończyków, nadający się do wszystkiego, tylko nie do latania Nakamura, Wąsek i Muminow.
    A propos Peiera.
    Jest w na tyle wysokiej formie, że w Viker , jak myślę, przeskoczy może wreszcie tę granicę.
    Gdzie te czasy jak Robert Mateja skakał w Harrachovie 201,5 m i, jako drugi Polak w historii, przekraczał nieosiągalny wtedy dla wielu, nawet dobrych, skoczków próg...

  • Vishnu bywalec
    @WojciechPepe @Roxor

    Nie : p nie na serio, ale lubie komentarze w stylu Sebastiana Szczesnego. O paraboli, spoznionym odbiciu itd.
    No to oby jak najpozniej dzis Wolny wysunąl podwozie. Zeby nie było że bedzie miał, jak to mowia Francuzi ''marnee szansee'' na kwalifikacje. A Zografski zmarnował swoj talent przez swego ojca Emila Zografskiego, ktory postawil na siłe i zabił w ten sposób technike syna.

  • JaroslavSakala doświadczony
    @informatione @informatione

    Szczerze mówiąc to bardziej prawdopodobna jest już opcja A. Liczę, że Kuba będzie w TOP 10 w konkursie indywidualnym.

  • Mati87 weteran
    @gosposia @gosposia

    "Zniszczoł,w przeciwieństwie do Wąska, lubi skakać na mamutach" - tu bym troche uważał. Trudno stwierdzić czy Wąsek lubi mamuty czy nie bo on dopiero uczy się latania. W Oberstdorfie zaliczył swój debiut na mamucie a to za mało by ocenić na ile lubi mamuty a na ile nie. Przyszłość to dopiero zweryfikuje.

  • gosposia weteran
    @gosposia @King

    Trzech rzeczy można być pewnym.
    1. Wąsek znów skoczy tak, jak w całym RA.
    2. Zniszczoł, w przeciwieństwie do Wąska, lubi skakać na mamutach.
    3. Horngacherowi, jak sobie coś ubzdrzy, niczego nie da się przetłumaczyć. Czy ma rację, czy nie. I nie ma nic do rzeczy, że z reguły ma.

  • informatione bywalec

    Ciekawe czy Wolny A: przekroczy 240 metrów B: stanie na podium.
    Z jego parabolą jest to możliwe.

  • gosposia weteran
    @gosposia @equest

    Oczywiście z logistycznego punktu widzenia masz rację.
    Tyle, że Wąsek jest w żadnej formie.
    Po drugie inne nacje jakoś zmieniają skoczków w trakcie Raw Air i nikt na to nie patrzy.
    Po trzecie. Po co nam te limity? Znów, jak za Kruczka, natrzaskamy punktów w lecie, a potem w zimie nie będzie kogo wystawić na I ligę.

  • Artur00 początkujący

    Liczę na przebudzenie Bicknera i Boyd-Clowsa

  • Tony stały bywalec

    Aż trudno uwierzyć że brązowy medalista MŚ nie przekroczył jeszcze 200 metrów

  • Roxor profesor
    @WojciechPepe @Vishnu

    Ty tak serio? Nie oglądałeś nigdy żadnego konkursu i nie widziałeś, że różni skoczkowie mają zupełnie inny styl skakania?

  • JaroslavSakala doświadczony
    @WojciechPepe @Vishnu

    Wolny jest skoczkiem, który lubi latać nisko nad zeskokiem.

  • pawel96 profesor
    @xzcvvy @JaroslavSakala

    Teoretycznie tak być powinno, ale w Oberstdorfie liderzy lotów, czyli zarówno Zajc jak i Eisenbichler startowali w zwykłym plastronie z numerem, zamiast lidera lotów, więc pewnie zależy to od organizatora. W Vikersund zaś jesteśmy już przyzwyczajani do tego, że w ostatnim konkursie nie ma numerów, tylko nazwiska zawodników na plastronach.

  • xzcvvy weteran
    @MK92 @MK92

    Raczej mało prawdopodobne

  • Vishnu bywalec
    @WojciechPepe @zxcvbnm_9999

    a jaka to jest parabola Wolnego ? Czym sie rozni od paraboli innych skoczkow?

  • pawel96 profesor

    4/6 w konkursie to wartość oczekiwana, więcej to będzie miłe zaskoczenie, zaś mniej to bardzo duże rozczarowanie.

  • xzcvvy weteran
    @WojciechPepe @WojciechPepe

    Co ty się w jakiegos proroka bawisz?

  • King profesor
    @gosposia @gosposia

    Po prostu pewnie powołując go na TCS Horngacher spodziewał się po nim więcej. Jak chyba wielu z nas. Skoki, które prezentował w PK spokojnie mogły dawać nadzieję na punkty lub prawie. Tymczasem na TCS miejsca 42, 44 i potem w austriackiej części dwa razy odpadł w kwalifikacjach. Do tego w Wiśle brak kwalifikacji oraz 45 miejsce w konkursie w Zakopanem.
    Paweł Wąsek póki co na 9 występów 5 razy odpadał w kwalifikacjach oraz zajmował miejsca 27, 43, 42 i 50. Skuteczność przechodzenia kwalifikacji podobna i miejsca również (pkt w Zakopanem na plus, ale nie zwracajmy na to większej uwagi).

    Do czego zmierzam. Obaj w PŚ prezentują się tak samo. Olek prezentuje się lepiej w PK. Dla porównania:

    Paweł Wąsek--------------------308 pkt. w 16 konkursach/średnio 19,25 pkt co daje okolice średnio 13 miejsca
    Aleksander Zniszczoł----------595 pkt. w 17 konkursach/średnio 35 pkt, czyli okolice 7 miejsca

    Na miejscu trenera sugerując się wynikami w PŚ postąpiłbym pewnie tak samo. Olek niestety jak Aigner nie prezentował się w tym sezonie w PŚ na miarę swoich skoków z PK. Gdyby w PK skakał tak jak wtedy na TCS to w pewnie w PK nie zajmowałby tak wysokich miejsc. Wszystko pewnie tkwi w głowie, ale jak pokazał Dawid Kubacki można i z tym sobie zacząć lepiej radzić. Teraz PK w Zakopanem i jeśli Olek będzie lepszy od Maćka powinien pojechać do Planicy.

  • equest profesor
    @gosposia @gosposia

    Zmiany nastąpią dopiero na Planicę.
    Pisałem o tym przed RA i to nie z powodu posiadanej wiedzy, tylko racjonalności decyzji.

    1. Zniszczoł i Kot mają duże szanse wywalczyć limity w Zakopanem w najbliższy weekend.

    2. Bez sensu była by zamiana zawodnika w trakcie turnieju, przecież zawodnicy skaczą codziennie
    i przemieszczają się co dwa dni pomiędzy skoczniami.

  • JaroslavSakala doświadczony

    Teraz nasuwa się pytanie, czy po przebudowie będą możliwe nadal tak dalekie loty?

  • alo profesor
    Mysle ze oni na pewno poprawia swoje rekordy zyciowe

    Schmid,Sergeev,Tkachenko,Markeng,Soukup,Pedersen,Hauswirth,Learoyd,Peier,Aalto, Wolny i R.Kobayashi

  • JaroslavSakala doświadczony
    @TomekNS @Alo

    W Vikersund raczej takich nie będzie, a w Planicy to się zobaczy.

  • JaroslavSakala doświadczony
    @xzcvvy @xzcvvy

    Lider klasyfikacji lotów bez koszulki lidera, a lider PŚ z koszulką lidera ;)

  • alo profesor
    @TomekNS @JaroslavSakala

    Ciekawe czy beda takie warunki jak np.rok temu gdzie Schlierenzauer poszybowal na 253,5 i ktos tez tam doleci?

  • JaroslavSakala doświadczony
    @xzcvvy @xzcvvy

    Z koszulką lidera.

  • xzcvvy weteran

    Jak są loty, to lider klasyfikacji skacze z normalnym numerem startowym czy jakaś koszulka lidera? Pytanie z ciekawości :))

  • butczan1 weteran

    Odpada 26 zatem nie widze szans na awans Huli i Waska

  • JaroslavSakala doświadczony
    @TomekNS @tomekns

    Zazdroszczę, w Planicy jest genialna atmosfera.

  • TomekNS stały bywalec

    Loty na to czekałem :) Uwielbiam oglądać. Juz za tydzień będę mógł na żywo obejrzeć loty w Planicy, coś pięknego :) Kto jedzie ?????

  • WojciechPepe bywalec
    @WojciechPepe @zxcvbnm_9999

    W konkursie głównym powinien być w top15 w drużynówce uważam, że będzie lepszy od Kubackiego i Żyły, ale dziś w prologu się nie popisze, choć kwalfikacja będzie pewna. Oczywiście życzę mu poprawienia rekordu życiowego, ale sceptycznie podchodzę do Vikersund i top10 w jego wykonaniu. Kamil, jak załapie top6 dziś to będę zadowolony, że może obronić klasyfikację w lotach, jednak to inna kwestia.

  • alo profesor
    @gyurcsops @gyurcsops

    W sumie w Oberstdorfie Ryoyu wygral,ale tam sie leci wyzej niz w Vikersund.

  • xzcvvy weteran
    @WojciechPepe @WojciechPepe

    Twoja opinia jest kompletnie bez sensu xd

  • JaroslavSakala doświadczony
    @INOFUN99 @Agent99

    Wątpię, to jest totalny antylotnik, jak doleci dalej niż 200 metrów to będzie jakiś cud. Może uda się z wiatrem w plecy. bo takie warunki bardzo lubi.

  • gyurcsops doświadczony

    Wąsaty z Kraftem powalczy o raw air . Przyjmują dobrą sylwetke lotnika w powietrzu . Mają dobrą prędkosc w srodkowej i koncowej fazie lotu . Ryoyu zbyt pasywnie układa sie w powietrzu żeby im dorównac pod tym względem . Tylko umiejetnosciami moze nadrobic ale tylko troche . Licze na Japonczyka bo jest niesamowity . W trondheim nie widac bylo u niego zmeczenia sezonem tak jak u wielu innych jest to widoczne m.in u Stocha Geiger , Eisenbichlera ktorzy po MŚ spasowali a poziom konkursów spadł , nie tylko przez nich lecz przez wielu innych skoczkow ktorzy są juz bo glownej imprezie sezonu i praktycznie ciułają by zakonczyc sezon

  • Toyminator profesor
    @tlen @tlen

    Po co? Skład na Coc ustalony. Chyba człowieku nie myślisz, że będą w dwóch lecieć.

  • INOFUN99 profesor
    Życiówka Peiera

    Jakoś dziwnie się patrzy na najdłuższy skok tego zawodnika na mamutach. Tutaj, może z 200 metrów skoczyć i wydaje mi się, że to zrobi.

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @WojciechPepe @WojciechPepe

    Wolny na mamucie straci? Serio? On przy swojej paraboli na Vikersund może osiągać świetne wyniki.

  • INOFUN99 profesor
    Zografski

    Szkoda, że Bułgar nie jest w dobrej formie, bo ze swoją techniką lotu mógłby poprawić własny rekord, a w dodatku rekord Bułgarii. Chociaż, może na mamucie się przebudzi.

  • WojciechPepe bywalec

    Dziś prolog, jak dla mnie wygra Johanson a top6 uzupełnią: Forfang,Zajc,Kraft,Kobayashi.R, Żyła w top10 może znaleźć się któryś z braci Prevców ( choć uważam, że dziś będzie padaka i wypadną z top15 ) Einsebichler, Kamil przy trafieniu w próg i Dawid, bo faworytem u buków nie jest, więc swoje 220m poleci i nawet większe szanse ma niż Kamil no i nieobliczalny Klimov, który pewno też odpali. Dziś na minus: Geiger ( straci) , Asenwald, Lindvik, Peier, Wolny, Hula, Haybock.

  • Mati87 weteran
    @zimowy_komentator @JaroslavSakala

    podobno niedziela ma być kiepska jesli chodzi o pogodę - podobno ulewa i wichura, z tego co na tt podano.

  • MK92 stały bywalec
    255 metrów

    Mam nadzieję, że podczas najbliższego tygodnia lotów w Vikersund i Planicy ktoś doleci do 255 metra i ten rekordowy skok ustanie.

  • tlen doświadczony

    Moim zdaniem, po kwalifikacjach, Wąsek i Hula powinni od razu jechac na lotnisko. Spokojnie zdążą na COC do Zakopanego.

  • WojciechPepe bywalec

    Piotrek dziś spokojnie w top10 , Dawid dziś spokojnie dwa skoki powyżej 215m, Kamil dziś w prologu koniec top10 w treningu top3 a w prologu raczej wypadnie patrząc na ostatnie wyniki, Jakub odda poprawne skoki, lecz nie ma co się napalać na skoki powyżej 215m ew. w drużynówce odpali, Stefan jeśli zrobi 190m będzie ok a odnośnie Pawła nic nie mogę powiedzieć tylko życzyć przyjemności i zadowolenia z odległości.

  • gosposia weteran
    Horngacher musi nie lubi Zniszczoła

    Ja, na przykład, wcale nie nie lubię Wąska.
    Ale koń, jaki jest, każdy widzi.
    Rozumiem, że skakał w Oslo, Lille i trondheim.
    Ale tego, że skacze w Viker to już nie bardzo.
    A Zniszczoł nie jest w najgorszej formie i ma predyspozycje do skakania na mamutach. Udowadniał to już. Choćby w Planicy.
    Horngacher ma jedną zasadniczą wadę. Jest uparty jak osioł. Nie konsekwentny, ale uparty. Powinien wiedzieć, że nie zawsze taki upór jest uzasadniony. I że nie zawsze wychodzi komukolwiek na dobre.

  • JaroslavSakala doświadczony
    @zimowy_komentator @zimowy_komentator

    Dziś wiatr ma zmieniać kierunki, powinien być przeważnie pod narty. W sobotę i w niedzielę wiatr powinien wiać z tyłu skoczni.

  • zimowy_komentator profesor
    Uff już myślałem, że Kazachowie wycofani

    A oni zostali po prostu wysoko rozstawieni. No cóż, będzie ciężko - 66 zawodników z czego aż 26 odpadnie. A Vikersund też nie należy do łatwych skoczni (zwłaszcza kiedy wieje z tyłu) - słabsi będą mieli ciężko. ciekawe jaki kierunek wiatru będzie dzisiaj...

  • JaroslavSakala doświadczony
    Statystyka

    Konkursy najwyższej rangi w Vikersund na przestrzeni ostatnich 10 lat pod względem pogodowym.

    (I) - konkurs indywidualny, (D) - konkurs drużynowy,

    14 marca 2009 (HS207), (D) - odbyły się obydwie serie,
    15 marca 2009 (HS207), (I) - odbyły się obydwie serie,
    12 marca 2011 (HS225), (I) - odbyły się obydwie serie,
    13 marca 2011 (HS225), (I) - odbyły się obydwie serie,
    24-25 lutego 2012 (HS225), (MŚwL), (I) - odbyły się tylko dwie z czterech serii,
    26 lutego 2012 (HS225), (MŚwL), (D) - odbyły się obydwie serie,
    26 stycznia 2013 (HS225), (I) - odbyły się obydwie serie,
    27 stycznia 2013 (HS225), (I) - odbyły się obydwie serie,
    14 luty 2015 (HS225), (I) - odbyły się obydwie serie,
    15 luty 2015 (HS225), (I) - odbyły się obydwie serie,
    12 luty 2016 (HS225), (I) - odbyły się obydwie serie,
    13 luty 2016 (HS225), (I) - odbyły się obydwie serie,
    14 luty 2016 (HS225), (I) - odbyły się obydwie serie,
    17 marca 2017 (HS225), (RA), (I) - konkurs odwołany,
    18 marca 2017 (HS225), (RA), (D) - odbyły się obydwie serie,
    19 marca 2017 (HS225), (RA), (I) - odbyły się obydwie serie,
    17 marca 2018 (HS240), (RA), (D) - odbyły się obydwie serie,
    18 marca 2018 (HS240), (RA), (I) - odbyły się obydwie serie.

  • Vishnu bywalec
    @Toyminator @toyminator

    Wasek ogarnie

  • bardzostarysceptyk profesor

    Dla przypomnienia. Eliminacje w Vikersund.

    Zawody 18.03.2018 w Vikesund były 23 konkursem indywidualnym na tym mamucie. Pierwszy
    były podczas 1 PŚ w 1980, potem nieregularnie z długimi przerwami 1987-1994 i 1999-2006. Jeśli
    chodzi o terminy, to Vikersund polatał trochę po kalendarzu, 3 razy zawody, w 2007 i 2013, były
    w styczniu, 14 razy w lutym i 6 razy w marcu.

    Tak było w Vilersund (Norwegia) rok temu, 16 marca 2018 w piątek.
    W nawiasach miejsca Polaków, punktacja Pucharu Świata.

    1 trening (6, 11, 15. 28, 29, 51) --................... 85 pkt (6 zawodników)
    2 trening (4, 12, 14, 22, 26, 38) ................... 104 pkt (6 zawodników)
    eliminacje-prolog (1, 10, 14, 26, 32, 39) ... 149 pkt (6 zawodników)

    Eliminacje dokładnie: podium i miejsca Polaków.
    1. Kamil Stoch
    2. Robert Johansson (Norwegia)
    3. Andreas Stjernen (Norwegia)
    -------------------------------------------
    10. Dawid Kubacki
    14. Stefan Hula
    26. Maciej Kot
    32. Piotr Żyła
    39. Jakub Wolny

  • JaroslavSakala doświadczony
    @Nowyskoczek5 @Nowyskoczek5

    Vancura to lotnik z krwi i kości :) Ma szansę zapunktować, może życiówkę jeszcze poprawi.

  • Nowyskoczek5 profesor

    Mam nadzieje ze Hauswirth poprawi tą swoją życiowke

  • Nowyskoczek5 profesor

    Fajnie ze Vancura wystąpi.

  • Toyminator profesor
    @Toyminator @Raptor202

    Larson miał odjęte -30 pkt za wiatr ;) Także tego :) Tkaczenko bez wiatru pod narty, nie odleci. Tak z 1m/s i powinien 200 skoczyć.

  • firefly profesor

    Kurczę, zapomniałam, że Kuba jest tak wysoko w klasyfikacji lotów. Liczę na jego dobry występ i nową życiówkę, w Oberstdorfie ewidentnie załapał smykałkę do lotów i mam nadzieję, że to potwierdzi. Do tego jest też dość wysoko w Raw Air, fajnie by było, gdyby utrzymał tą pozycję.

    Co do reszty to nie mam wielkich oczekiwań, oczywiście marzyłaby się skuteczna walka Stocha o MKK, ale nie nastawiam się na to. Wolę być pozytywnie zaskoczona niż rozczarowana.

  • Raptor202 profesor
    @Toyminator @toyminator

    Czy ja wiem, skoro Larson potrafił tutaj skoczyć 216 metrów i to będąc dwa razy gorszym nielotem niż obecnie, to może i Tkachenko da radę. Jego technika wygląda na odpowiednią dla tego obiektu.

  • Toyminator profesor
    -

    Zapomniałem że Tkaczenko jeszcze nie skakał na mamutach ;) Ciekawe czy padnie nowy rekord. .Jak podwieje pod narty , to czemu nie. Chociaż prędzej bym powiedział, że rekord Kazachstanu, poprawi w Planicy. Tutaj jednak trzeba przelecieć bulę, i wytrzymać. W Planicy 200 metrów skoczyć, jest banalnie teraz.

  • gyurcsops doświadczony

    Mogloby wiać pod narty to polatają troszke i mniej dzwonów w bule bedzie bo na tej skoczni dużo takich skokow . Planica lepsza bo słabsi nie lądują szybko ze wzgledu na wysoki lot w pierwszej fazie .

  • Raptor202 profesor

    Żadnego zastępstwa za Leyhe?

  • dmm bywalec
    NRK

    Będą jakieś transmisje z treningów na nrk?

  • Perry bywalec
    W stosunku do Trondheim:

    OUT: Stjernen, Leyhe,
    IN: Fannemel, Vancura.

  • gosposia weteran
    osierocona lista startowa...

    Głupio tak bez tego Stjernena na liście.
    W dodatku na mamucie.

  • cavalierjan19 profesor

    Jako miłośnik lotów liczę na wiele dalekich i ładnych prób oraz jak najmniej skoków zakończonych na odległościach zwykle kojarzonych ze skoczniami dużymi.
    W kontekście PN bardzo ważna będzie sobota. Jeśli nie stracimy w niej dużo do Niemców to o PN raczej można być spokojnym.
    Bardzo ciekawi mnie jak Ryoyu będzie się prezentował na największej skoczni świata Jeżeli chodzi o naszych to mam nadzieję, iż Kamil naprawi błędy techniczne i będzie skakał na czołową dziesiątkę. Na miejsca w okolicach dziesiątki liczę także u Piotrka i Dawida. Kuba Wolny, jeśli pozwolą na to warunki, ma tu sporą szanse poprawić życiówkę.

  • Toyminator profesor
    -

    4 naszych w konkursie.. Jakoś mi się nie chce wierzyć, że Hula i Wąsek będą w 40.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl