Kadra Polski na PŚ w Titisee-Neustadt

  • 2020-01-12 22:10

Trener Michal Dolezal ogłosił skład reprezentacji Polski na najbliższe zawody Pucharu Świata w niemieckim Titisee-Neustadt (HS142). W porównaniu z konkursami w Predazzo, dojdzie do jednej zmiany w kadrze Biało-Czerwonych.

Po zawodach we Włoszech, trener Michal Dolezal ogłosił, iż na najbliższe konkursy w Titisee-Neustadt udadzą się Dawid Kubacki, Kamil Stoch, Piotr Żyła, Maciej Kot, oraz Stefan Hula. Dodatkowo jako szósty zawodnik do Niemiec pojedzie Aleksander Zniszczoł. Zawodnik Kadry B zastąpi Jakuba Wolnego, który będzie trenował w Polsce pod okiem Zbigniewa Klimowskiego.

Zawody w Schwarzwaldzie rozegrane zostaną w ramach miniturnieju Titisee-Neustadt 5. Zwycięzca imprezy, który zgromadzi najwyższą notę punktową z pięciu ocenianych serii (piątkowe kwalifikacje oraz sobotni i niedzielny konkurs) otrzyma nagrodę w wysokości 25 tysięcy euro.



Kadra Polski na PŚ w Titisee-Neustadt (HS142):

- Dawid Kubacki (4. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2019/2020);

- Kamil Stoch (6. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2019/2020);

- Piotr Żyła (13. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2019/2020);

- Maciej Kot (34. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2019/2020);

- Stefan Hula (39. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2019/2020);

- Aleksander Zniszczoł.

PROGRAM ZAWODÓW:

Piątek, 17.01.2020
14:00 - Odprawa techniczna
16:00 - Oficjalny trening
18:00 - Kwalifikacje (Titisee-Neustadt Five)

Sobota, 18.01.2020
15:00 - Seria próbna
16:00 - Pierwsza seria konkursowa (Titisee-Neustadt Five)

Niedziela, 19.01.2020
14:15 - Seria próbna
15:15 - Pierwsza seria konkursowa (Titisee-Neustadt Five)


Adam Bucholz, źródło: PZN
oglądalność: (15071) komentarze: (41)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • ZKuba36 profesor
    @stivus

    Masz rację, jeżeli skoki Stękały, Zniszczoła i Murańki rozpatrywać w wariancie skoków w PK.
    W PŚ żaden z tych skoczków nie będzie walczył o miejsca w połowie stawki. Progiem będzie zakwalifikowanie się do 30 a więc tylko pierwszy skok, bo drugiego może nie być. Zniszczoł ma formę dość ustabilizowaną. Murańka też.
    Tylko Stękała ma szansę zaskoczenia nas wszystkich a nawet trenera, bo zaczynał od 0, jest uparty i jego forma ciągle wzrasta. Inni skoczkowie powinni brać z niego przykład.

  • stivus profesor
    @ZKuba36

    Nie do końca logiczne jest to co piszesz, bo nawet sumując skoki w konkursie i zakładając, że Stękała w niedzielę w 2.serii uzyskałby podobny wynik jak Zniszczoł, sobotnie i niedzielne konkursy wyszłyby na remis. Mam na myśli oczywiście porównanie punktowe. Olek wygrał w sobotę ok. 3,5 pkt, Andrzej po 1. serii miał podobną nad nim przewagę. Więc twoja teoria, nawet pomijając skoki treningowe, jest trochę na wyrost. Skaczą dokładnie to samo, ja też wolałbym Stękałę, ale trener Maciusiak zdecydował sie jednak na Olka. On mimo wszystko wie trochę więcej niż my.

  • mokulowski@wp.pl stały bywalec

    Olek Zniszczoł powinien był skakać od TCS!!!!!! No ale lepiej późno niż wcale. Bo Kubie naprawdę jest potrzebny spokojny trening na k-60, a następnie na k-90. Żaden wielki, bądź solidny skoczek nie dochodzi do optymalnej formy poprzez starty. I tak jak powiedziałem wielokrotnie odnośnie wycofania zawodnika tak teraz to się stało. I dobrze - Kuba naprawdę ma potencjał na niezłe skakanie, szczególnie na mamucie tylko, że na takie sprawy trzeba od razu reagować, a nie czekać na zbawienie że nagle wróci forma i automatyzm.

  • zimowy_komentator profesor
    @dervish

    Dlaczego każda najmniejsza zmiana musi być roztrząsana i urosnąć do rangi problemu narodowego ? Rzecz dotyczy tylko wymiany słabego skoczka na skoczka z zaplecza. Takie zmiany są normą wśród innych reprezentacji, ale tylko u nas stają się powodem rozległych dyskusji. Dlaczego ? Jaka to różnica czy pojedzie Zniszczoł, Stękała czy Murańka ? To nie ma znaczenia, bo ich poziom sportowy jest porównywalny.

  • gelsonek stały bywalec
    jaki taki

    Dolezal mógłby jeszcze wymienić hulę za np. stękałę....hula jest tak bezpłciowy zarówno na skoczni jak i poza nią, że szkoda słów...stękała przynajmniej jest "jakiś" !!!!

  • PGr doświadczony
    Trzeba próbować...

    Trener wie co najlepsze i ma rację, prawie zawsze rację ;)
    Jak zwolniło się miejsce, to można wziąć Zniszczoła; lepsze to niż wakat zostawiać.
    Trzymam kciuki za dobrze przepracowany ten czas przez Zbyszka i Jakuba.

  • ZKuba36 profesor
    @Labrador_Retriever

    Dość skomplikowana jest Twoja logika. Jak można porównywać skoki treningowe ze skokami w konkursie.
    Najważniejsze są skoki w 1. serii konkursowej, bo to one decydują o tym, czy skoczek zdobędzie punkty czy nie.
    Z Twojego zestawienia wynika, że zdecydowanie lepszym skoczkiem jest Stękała!
    Były 2 konkursy i dwukrotnie większe szanse na występ w 2. serii miał Stękała.
    Gdybyś był trenerem i miał 2. skoczków. Skoczek A byłby bardzo stabilny i na skoczni HS 140 regularnie skakał 120m.
    Skoczek B na treningach by skakał (wzorem Amanna, Kasai i kilku innych) 110m a w konkursie 130m to którego byś wystawiał do zawodów?

  • dawe19 doświadczony
    Jak to??

    Dlaczego Zniszczoł a nie Stękała lub Murańka? Zniszczoł chyba najgorzej z tej trójki się prezentował.. dziwne

  • dejw profesor

    Lepiej późno niż wcale. I dobrze, że Zniszczoł, uczciwie powołano najlepszego zawodnika w Bischo, bez patrzenia na to, co by było gdyby Stękała nie zrobił błędu na rozbiegu. Nikt nie kazał mu go robić ;)

    Nie rozumiem po co dorabiać tu jakieś dziwną ideologią dotyczącą systemu awansów i spadków, nieoczekiwane dary od losu itp, skoro mamy tu do czynienia ze zwykłą podmianą słabiutkiego zawodnika na skoczka rokującego na wyniki lepsze. Decyzja spóźniona, ale rozsądna i logiczna- tak samo zazwyczaj robią trenerzy wszystkich innych TOPowych kadr, gdy jeden z ich podstawowych zawodników wpada w głębszy kryzys i osiąga wyniki dalece niezadowalające.

  • stivus profesor
    @Labrador_Retriever

    Masz rację, rzeczywiście po tych wynikach widać, że Olek jest o "machnięcie skrzydłem muchy" lepszy. Jednak Stękała, który już przecież miał odejść od skoków, mogłby dostać szansę wystepu w 1.lidze. Olek dostal ją w zeszłym roku, kiedy był w teoretycznie trochę wyższej formie niż obecnie i jej nie wykorzystal . Tak czy inaczej dla obu będzie to swojego rodzaju prezent za absencję Wolnego, bo żaden z nich nie dał mocnego sygnału trenerowi Dolezalowi, że to miejsce mu się należy.

  • Labrador_Retriever weteran
    @Morgensternowy_

    Jeden błąd - Maciej Kot jest z 1991 toku, nie z 1990 ;)

  • Morgensternowy_ doświadczony
    @dervish

    No cóż...są dwa typy ludzi
    Pierwsi mówiący o betonowanie kadry przez Doleżala, zaś drudzy zaprzeczają tej tezie. No ale zauważ, że jedziemy na skoczkach będących praktycznie przed 1990 rokiem, a dokładnie dwóch z 1987 roku,jeden z 1986 roku, dwóch z 1990 roku i jeden z 1995. Norwegowie mają kadrę mającą średnio wiekowo 25 lat. My mamy średnią wieku kadry 29,5 lata, bo Wolny zaniża średnią wieku, choć gdyby go odjąć, wychodzi nawet równa 30-tka. W Norwegii skaczą skoczkowie debiutujący max od sezonu olimpijskiego w Sochi (wyjąwszy Fannemela, który jest kontuzjowany i kij wie, czy nie zakończy kariery będąc katowanym przez kontuzje), a w Polsce jest 60% kadry skacząca od czasów dominacji Jandy, ostatnich świetnych startów Widhoelzla, Hoellwartha czy Ljokelsoeya. W międzyczasie, kiedy nieprzerwanie od 2006 roku skaczą Stoch, Żyła i Hula zdążyła się zmieniać drużyna Norwegii i zamiast Hilde, Jacobsena, Bardala i Romorena byli Velta, Fannemel, Gangnes, Forfang, Stjernen, i potem Johansson, Tande, Stjernen, Forfang i Granerud, a teraz jest Tande, Johansson, Forfang, Lindvik, Haare, Ringen.
    W Niemczech np: z kadry Urhmann, Neumayer, Spath Hocke i Schmitt byli potem Freund, Freitag, Neumayer, Wank, następnie Freund Freitag, Wellinger i Kraus, a teraz jest Geiger, Eisenbichler, Leyhe, Schmid, Paschke.
    Ile się pozmieniało na przestrzeni kilku lat w drużynie niemieckiej i norweskiej for example? Dużo, a u nas niezmienna trójka.
    Nie jestem przeciwko STARTOM Żyły, Stocha, Kubackiego i Huli, ale piszę jak się zmieniały kadry w dwóch reprezentacjach, bo nie skaczą już Velta, Bardal, Stjernen, Jacobsen, Hilde, Romoren, Gangnes, Neumayer, Spath, itd.

  • Labrador_Retriever weteran
    @stivus

    Dosyć odważna teza z tym, że Stękała jest w lepszej formie od Zniszczoła. Nawet pomijając wczorajszą drugą serię (przy czym nie do końca można to liczyć tak, że na pewno Andrzej utrzymałby swoją pozycję i wirtualnie usadowić go w czołówce) wygląda to tak:
    Trening w sobotę: 3. Murańka, 6. Zniszczoł, 11. Stękała
    Seria próbna w sobotę: 8. Murańka, 9. Zniszczoł, 34. Stękała
    I seria w sobotę: 7. Stękała, 8. Zniszczoł, 9. Murańka
    II seria w sobotę: 3. Zniszczoł, 5. Stękała, 11. Murańka
    Seria próbna w niedzielę: 6. Zniszczoł, 7. Murańka, 16. Stękała
    I seria w niedzielę: 4. Stękała, 9. Zniszczoł, 16. Murańka

    Tak jak mówiłem, pomijam II serię w niedzielę . I możemy uznać, że konkursy są dużo ważniejsze niż treningi, zgadzam się, ale w konkursach Zniszczoł od Stękały jakoś nie odstawał, ba, w sobotę z nim na tym polu wygrał. Był zresztą bardzo powtarzalny przez cały weekend, bardziej od Andrzeja, bo oddał jeden jedyny skok na poziomie słabszym niż czołowa dziesiątka, niestety był to skok konkursowy z niedzieli z tej serii, której tu nie wpisuję. I żeby było jasne - ja nie uważam, że między nimi jest jakaś przepaść, skaczą na podobnym poziomie, ale skoro ostatecznie zdecydowaliśmy się na tylko jedną zmianę w składzie, to biorąc pod uwagę wszystko, czyli zdobyte w Austrii punkty i postawę przez cały weekend, wybór Zniszczoła jest po prostu sprawiedliwy.

  • stivus profesor

    Wydaje mi się, że to Stękała powinien zastąpić Kubę, bo on jednak ma minimalnie lepszą forme od Olka Zniszczoła. Wczorajsza wpadka w 2. serii była spowodowana błędem na rozbiegu, wytracił prędkość i nie odleciał tyle co mógł. Gdyby to był w miarę normalny skok skończyłby pewnie w TOP5. No, ale przegląd zaplecza odbędzie się i tak w Zakopanem i myślę, ze tam któryś z trójki kontynentalowców sprawi niespodziankę.
    Na chwilę obecną decyzja jak najbardziej słuszna, tylko że wg. mnie Stękała jednak powinien jechać do Tittisee. Ale Dolezal z Maciusiakiem z pewnością wiedzą co robią.

  • alo profesor

    Decyzja prawidłowa. Dawno już taka powinna być podjęta. Skoro Hula i Kot też mają trenować w środku tygodnia to można ich zostawić na weekend razem z Wolnym i by potrenowali. W zamian tego powołać w ich miejsce Stękałę i Murańkę.

  • dervish profesor

    Beton rozwalony? O czym mówicie? Jaki beton?
    To nie jest zmiana w sensie zamiana miejsc. Wolny nie został zdegradowany do PK a Zniszczol nie awansował do PŚ. Po prostu skorzystał z wakatu czyli wolnego miejsca które się pojawiło w wyniku wycofania ze startów Wolnego.
    Olek nie zasłużył w znaczeniu: nie wywalczył sobie awansu do PŚ. Dostal nominacje w prezencie bo akurat w ten weekend pojawił się wakat a on okazał się być najlepszym na zapleczu. Najlepszym w ogólnej mizerii. Mieliśmy juz takie sytuacje za Stefana Horngachera. Wówczas taki wakat pojawił się dwukrotnie i nic długofalowego z niego nie wyniknęło. Zastępcy pojawili się i niczego nie osiągając wrócili do PK .
    Jak to się mówi? Na bezrybiu i rak ryba? ;)

    Czy tym razem Zniszczoł wykorzysta ten nieoczekiwany dar od losu? Zobaczymy, czasami cuda się zdarzają. Na przykład może sie zdarzyć, ze nie uda się naprawić Wolnego na tyle by był ponad poziom najlepszych z zaplecza. Wtedy chciał nie chciał, lider zaplecza nawet nie radząc sobie w PK na dłużej trafi do PŚ bo póki co do końca sezonu mamy w PŚ aż 6 miejscówek.

  • tjzE weteran
    @anonim

    Wyniki Kota to PZN chyba zadowalają od sezonu 2017/2018.

  • Jannush profesor
    @ZKuba36

    Z tego co piszą, to w II serii Stękała miał podobny wypadek co kiedyś Loitzl i Zniszczoł, mianowicie o mało nie wywrócił się na rozbiegu i jeszcze wiązania sprawdzał, tak więc prędkość i pozycję najazdową szlag trafił i tak podziw, że 114,5 metra z tego wyciągnął. Jeśli tak się sprawa przedstawia, to może i powinien wymienić Kota lub Hulę.

  • tjzE weteran
    @ZKuba36

    W Zakopanem zobaczy się który jest lepszy z kadry B. Jeżeli Stękała pokaże się z dobrej strony to może zostanie dołączony na następne konkursy PŚ za któregoś z kadry A.

  • mjKeszely początkujący
    Dobra i rozsądna decyzja

    Moim zdaniem podjęto na tą chwilę dobrą decyzję, a za dwa tygodnie wszyscy będą mieli równe szanse, żeby się pokazać w Zakopanem. Będą dwa oficjalne treningi, kwalifikacje, drużynówka i konkurs indywidualny, także każdy będzie mieć równe szanse, by powalczyć o powołanie. Wtedy można bardziej pokombinować

  • ZKuba36 profesor
    Ja bym wybrał Stękałę.

    Stękała pokazał swoje aktualne możliwości w 1. serii konkursowej. W serii finałowej miał najgorsze warunki wietrzne i ten skok bym określił jako wypadek przy pracy. Nie takie tuzy miewają podobne wpadki.

  • butczan1 weteran

    W wieku Zniszczoła i Murańki Robert Johansson miał na koncie 48 punktów w PŚ w całej historii startów. Więc nie jest powiedziane że już nigdy żaden z nich nie odpali.

    Mądra decyzja z powołaniem Zniszczoła moim zdaniem. Wolny już dostał wystarczająca liczbę szans. Niech potrenuje. Może coś z tych treningów wyjdzie.

  • XuruTu bywalec

    Niemożliwe! Trener dokonał zmiany!
    A tak poważnie trochę zachowawczo się zachował. Murańka i Stękała prezentowali podobny poziom, tylko że im trafiały się kaszaloty, że dziś byli niżej. Ciekawe czy po tym minicyklu dojdzie do jeszcze jakiejś zmiany w składzie. W sumie zarówno Kotu jak i Huli przydałby się jakiś spokojny trening lub odbudowanie się w startach PK.

  • Malopolska doświadczony

    Dobra decyzja bo mimo wszystko Hula i Kot co jakiś czas punktują, przeważnie na zmianę, a Wolny musi zdecydowanie spokojnie potrenować. Druga sprawa, że wkrótce Zakopane i wszyscy będą mogli rywalizować.

  • Xander1 profesor
    @Paweł39

    A co masz do Huli? Aktualnie nikt z zaplecza wyraźnie nie potwierdził że jest lepszy od stefana, wiec jego miejsce w kadrze na Pś na razie nie zagrożone. Też chciałbym żeby młodsi dostawali więcej szans w PŚ, ale trzeba też na to zapracować. Ogólnie błędem było przypisywanie do kadry A Huli po poprzednim sezonie. Chcąc patrząc w przyszłośc, to Hula od tego sezonu powinien stanowić siłę zaplecza w PK. Ale stało się tak że Hula nadal w kadrze A, a że nikt z zaplecza na poczatku sezonu nie pokazał że jest od niego lepszy to nadal jeżdzi po PŚ.

    Fajnie byłoby jakby Olek z dobrej strony pokazał się za tydzień. Jeszcze bardziej ucieszyłbym się gdyby z kadry wygryzł Kota czy Hulę. Ale jaka jest jego forma to przekonamy się za tydzień. Dobrze że ma tą szanse się pokazać, bo to wiele znaczy dla zaplecza i pokazuje że furtka nie jest przed nikim zamknięta. Ale też trzeba coś pokazać, a nie jechać tylko na wycieczkę.

  • Morgensternowy_ doświadczony
    W końcu!

    Beton rozwalony! Ja bym jeszcze wybrał Stękałę i Murańce w miejsce Huli i Kota, a temu pierwszemu należy się jak najbardziej, bo jedynie, gdzie może poskakać w PŚ, to skakanie w krajówce na PŚ w Wiśle i Zakopanem, ale lepszy rydz niż nic jak brzmi pewien klasyk. Zniszczoł może punktów nie zdobędzie lub może to będą drobne, aczkolwiek, by Kuba mógł sobie odpocząć i spokojnie potrenować.

  • Nowyskoczek5 profesor

    Wreszcie jest chociaż jedna zmiana .

    Ostatni raz Olek zdobył punkty w sezonie 2016/2017 więc trzymam kciuki zeby wreszcie wszedł do TOP30 .

  • Paweł39 weteran
    @Toyminator

    Szkoda że o Małyszu w ich wieku, nikt tak nie gadał ;]
    Tylko nazywali go starym lisem skoczni.

  • Toyminator profesor
    @Paweł39 -

    No a nie? Starzy nie są. Rozumiem ze ty z tych, którzy uważają że w wieku 30 lat, trzeba już sobie grób kopać.

  • Robert Johansson252 profesor
    Stękała

    Mogli wziąć Stękałę - trochę by postękał, ale skakałby daleko

  • Paweł39 weteran
    @lukas943

    do wycieczek Huli to już szkoda gadać, lepiej odpuścić, facet ma zagwarantowane miejsce dożywotnio w kadrze, niezależnie od formy więc, solidarnie trzeba to przyjąć ;]
    Ale Kot rzeczywiście mógłby trochę potrenowac, po co go ciągnąc dalej to wie tylko sam trener. Ale może jakies 28 miejsce wyciągnie ;] I to jego gadanie że dobrze tylko metrów nie ma, niech zrobi żeby metry były najlepiej w Pucharze Kontynentalnym

  • wiatrhula111 weteran

    No i fajnie, ja bym poszedł dalej i dałbym szansę Andrzejowi i Klimkowi, a Stefan i Maciek też by mogli potrenować na spokojnie, w dodatku ich wyniki w Titise też nigdy nie były najlepsze

  • unnameduser stały bywalec
    @Paweł39

    O Murańce to była prawda - wtedy gdy na siłę wpychano 13-latka do PŚ.

  • lukas943 stały bywalec

    NIe rozumiem po co kisić Kota i Hule którzy raz na 5 konkursów zajmą miejsce pod koniec 30. Nie lepieiej byłoby szykować forme na Igrzsyka wszechświata w zakopanym?

  • King profesor
    @Major_Kuprich

    W sezonie 2014/15 w 19 konkursach, w których brał udział (pomijam to kiedy odpadał w Q) punktował w 11 z czego 2 razy w Titisee zajmując 22 i 29 miejsce. Więc to nie były najgorsze występy.

  • Paweł39 weteran

    Ciekawe co Tajner powie o Zniszczole w studiu TVP:
    Młody, zdolny i przyszłość polskich skoków narciarskich ;]
    A Babiarz z Nieszczęsnym pewnie "Ale on jest bardzo młodym skoczkiem, ma jeszcze czas" jak o Murance ostatnio tak powiedział ;]

  • King profesor
    @Xenkus

    Są jedne kwalifikacje do obu konkursów.

  • Xenkus profesor

    To te niedzielne kwalifikacje nie wliczają się do T5? Na to wyglada, bo 5 to 5 czyli piatęk kwalifikacje i skoki konkursowe

  • Major_Kuprich profesor
    Na bezrybiu i rak ryba

    Zmiana, która nic nie wniesie.
    Zniszczoł bez szans na punkty, sukcesem będzie przebrniecie kwalifikacji.
    Tym bardziej, że skocznia mu nie leży.
    Niewtajemniczonych odsyłam do wywiadu z PŚ w lutym 2015.

    Mozna było jeszcze dać Stekale i Muranke za pozostała dwójkę ale jak na złość obaj zdobyli punkty w ten weekend.

  • King profesor

    W ten weekend najbardziej trzymam kciuki za Olka, żeby bez problemu przeszedł kwalifikacje do obu konkursów, a następnie w obu konkursach zameldował się w "30". Przy dobrych skokach myślę stać go na to.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl