PŚ w Lahti: Triumf Norwegii, Polska druga!

  • 2021-01-23 16:55

Reprezentacja Norwegii została zwycięzcą sobotniego konkursu drużynowego Pucharu Świata na skoczni Salpausselka (HS130) w Lahti. Zespół Alexandra Stoeckla wyprzedził ekipy Niemiec i Polski.

23.01.2021 - Norwegowie w Lahti23.01.2021 - Norwegowie w Lahti
fot. Tadeusz Mieczyński
23.01.2021 - Polacy w Lahti23.01.2021 - Polacy w Lahti
fot. Tadeusz Mieczyński
23.01.2021 - Niemcy w Lahti23.01.2021 - Niemcy w Lahti
fot. Tadeusz Mieczyński

Norwegowie znajdowali się na prowadzeniu już po pierwszej serii. Liderzy Pucharu Narodów rozpoczęli zawody od skoków Mariusa Lindvika (122 m) oraz Daniela Andre Tandego (125 m). Robert Johansson (125,5 m) wyprowadził aktualnych mistrzów olimpijskich na drugą pozycję, zaś Halvor Egner Granerud (130 m) na czoło tabeli wyników.

Drugie miejsce, ze stratą 9,5 punktu do Norwegów, zajmowali Niemcy w składzie: Pius Paschke (125 m), Martin Hamann (123,5 m), Markus Eisenbichler (126,5 m) oraz Karl Geiger (125 m).

Polacy rozpoczęli konkurs od piątej pozycji po skoku Piotra Żyły (123 m). Następnie Andrzej Stękała (129 m) wywindował na zespół na prowadzenie, które utrzymał Kamil Stoch (126,5 m). Skok Dawida Kubackiego (118 m) spowodował jednak spadek na trzecią pozycję o 16,2 punktu za liderami.

Do finału awansowały także zespoły Austrii, Japonii, Słowenii, Finlandii oraz Szwajcarów. Na dziewiątym miejscu konkurs zakończyli Amerykanie.

Pierwszą serię konkursową rozegrano z 8. (gr. 1 i 3), 9. (gr. 2) i 7. (gr. 4) belki startowej.

W finale Norwegowie pewnie utrzymali prowadzenie w konkursie. Marius Lindvik (124,5 m), Daniel Andre Tande (122,5 m), Robert Johansson (126,5 m) oraz Halvor Egner Granerud (122,5 m) odnieśli tym samym pierwsze drużynowe zwycięstwo w obecnym sezonie Pucharu Świata.

Na drugiej pozycji, ze stratą 5,9 punktu do triumfatorów, zawody zakończyli Polacy. Finał otworzył Piotr Żyła z wynikiem 126 metrów. Po próbie Andrzeja Stękały (124 m) Biało-Czerwoni wskoczyli na drugą lokatę, którą utrzymali po próbach Kamila Stocha (126 m) oraz Dawida Kubackiego (123,5 m).

Na najniższym stopniu podium stanęli Niemcy, którzy do ostatniej rundy musieli walczyć o tę lokatę z Austriakami. Ostatecznie Pius Paschke (122,5 m), Martin Hamann (116,5 m), Markus Eisenbichler (125,5 m) oraz Karl Geiger (129 m) pokonali triumfatorów z Zakopanego o 11,4 punktu.

Piąte miejsce zajęli Japończycy przed Słoweńcami, Szwajcarami oraz Finami.

Rundę finałową rozegrano w całości z 8. platformy.

W klasyfikacji indywidualnej konkursu najlepszy okazał się Karl Geiger przed Stefanem Kraftem i Kamilem Stochem. Dziewiąty był Andrzej Stękała, jedenasty Piotr Żyła, zaś osiemnasty Dawid Kubacki.

Dzisiejsza druga lokata w Lahti to 30. polskie podium w zawodach drużynowych Pucharu Świata, zaś piąte "pudło" wywalczone w tej fińskiej miejscowości. Biało-Czerwoni mają obecnie w swoim dorobku 7 zwycięstw, 12 drugich oraz 11 trzecich miejsc.

W klasyfikacji generalnej Pucharu Narodów prowadzą Norwegowie (3274 pkt.) przed Polakami (3190 pkt.) oraz Niemcami (2573 pkt.).

Na niedzielę zaplanowano konkurs indywidualny w Lahti. Początek zawodów o 16:00 czasu polskiego, zaś o 14:30 rozpoczną się kwalifikacje.

WYNIKI I KLASYFIKACJE:
Zobacz wyniki I serii konkursu >>>
Zobacz końcowe wyniki konkursu i nieoficjalną klasyfikację indywidualną >>>
Zobacz protokół FIS z wynikami konkursu >>>
Zobacz aktualną klasyfikację generalną Pucharu Narodów >>>

FOTORELACJA


Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (50123) komentarze: (300)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Wojciechowski profesor
    @Suave

    Słucham i słyszę właśnie tak, jak napisałem, więc... też się nie zgodzę. A już na pewno nie ma to wiele wspólnego z naszym otwartym „a”. Zdecydowanie podobne do niemieckiego „ä”.

  • Suave bywalec
    @Wojciechowski

    Nie zgodzę się. Wystarczy posłuchać fińskich komentatorów.

  • Wojciechowski profesor
    @Cinu

    Baza FIS aż takich bajerów nie wytrzyma. ;)

  • Wojciechowski profesor
    @Suave

    Tylko czy to kaleczenie? Nie mamy naszego odpowiednika „ä”, ale ono jest w brzmieniu bliższe naszemu „e” niż „a”.

  • Suave bywalec
    @Oczy Aignera

    Faktycznie, źle to wygląda. Nawet na skijumping.pl w sylwetkach skoczków się tego nie ustrzegli: „Hautamaeki”, „Kykkaenen”... Tylko czy to coś zmieni? Nadal sprawozdawcy będą kaleczyć wymowę. I będziemy słyszeć: „Leeeci Hautameeeki”.

  • Bernat__Sola profesor

    Krótko (albo i nie):
    W zwycięskiej drużynie norweskiej dobrze spisał się Granerud (do ostatniego skoku skakał dzisiaj wręcz rewelacyjnie, no ale próba z II serii była jednak o wiele słabsza niż dwie poprzednie) oraz Johansson (tutaj dwa właściwie równe skoki, które indywidualnie dałyby czołową szóstkę, nie ma się do czego przyczepić). Lindvik dzisiaj bez błysku z Zakopanego, Tande też gorzej niż przed tygodniem i w Titisee-Neustadt.
    U Polaków najlepiej skakał dziś Stoch - szczerze mówiąc byłem zaskoczony, że Kamil byłby dziś indywidualnie na podium i wychodzi na to, że to były naprawdę świetne próby. Stękała super w pierwszej serii, w drugiej przeciętnie, Żyła odwrotnie. Kubacki, no cóż, mogło być lepiej, szczególnie boli to 8. miejsce w grupie z pierwszego skoku, które pokazuje, że było naprawdę źle.
    Z Niemców należy wyróżnić Geigera, który dzisiaj jakby się odbudował, w końcu im skocznia mniejsza, tym dla niego lepiej. Eisenbichler, podobnie jak w Zakopanem, skakał na dolną połowę dziesiątki. Do tego solidny Paschke i taki sobie Hamann.
    Austriacy mogli mieć podium, gdyby Hayboeck pokazał, na co go stać, niestety ostatnio jego dyspozycja jest bardzo różna. Huber też w I serii tak jakby spalił się po wystawieniu go w 4. grupie. Kraft wciąż jest bardzo mocny, a Aschenwald zaskoczył, to były takie skoki, jakie pokazywał w niemieckiej części TCS, a drugi był naprawdę wyśmienity.
    Japończycy wciąż podobnie, jak wcześniej - mocna dwójka Yukiya-Ryoyu. Keiichi był nienadzwyczajny, a Yuken pokazał się z z w miarę przyzwoitej strony za pierwszym razem, lecz nie powtórzył tego za drugim.
    Słoweńcom zawody zawalił dzisiaj Jelar - za komentarz wystarczy to, że w II serii Dominik Peter pokonał go o 14,5 pkt. Zaskoczył Pavlovcic, który po świetnej formie w grudniu nie zdobył jeszcze w nowym roku choćby punktu, a tutaj dwa skoki, które zagwarantowałyby mu je na spokojnie. Pero przyzwoicie. Lanisek raczej poniżej oczekiwań, Anze w tym sezonie jest raz na podium, a raz w 2. dziesiątce.
    Co do egzotyki, zdecydowanie zawiedli Finowie, którzy przegrali na własnej ziemi ze słabymi Szwajcarami. Jak pisałem niżej - oby skok z II serii był dla Deschwandena przebudzeniem. Amerykanie podpisali listę, chyba nikt niczego innego się po nich nie spodziewał.
    P.S. Widzę, że są teraz "zapowiedzi" artykułów - w pasku "Najnowsze wiadomości" jest artykuł o Hakubie 2001 red. Bucholza z podpisem "za 38 minut" :D.

  • Bernat__Sola profesor
    @Oczy Aignera

    Z tego, co kojarzę, to w momencie wprowadzenia tej zmiany zapis "niemiecki" zniknął także u innych zawodników, nie tylko u Maatty. Np. Kytosaho, a nie Kytoesaho i Vetelainen, a nie Vetelaeinen. Nie jest to niestety jednolite, bo faktycznie inni (jak choćby Merilainen) nadal mają "ae".

  • Bernat__Sola profesor
    @Bocian

    Przy sytuacji w Niżnym Tagile wypowiadał się @Lestek, który ogląda skoki naprawdę długo i mówił, że nie pamięta, by było kiedyś trzech sędziów z jednego kraju, a dwóch było, ale w latach 80-tych (nawet konkretny konkurs przywołał!).

  • Nowyskoczek5 profesor

    Jest podium - jest dobrze .
    Dobry konkurs w wykonaniu naszych .

  • Seba Aka Krzychu profesor

    Ogólnie dzisiejszy konkurs mi się podobał. Były dalekie skoki, fajna rywalizacja, były też sprawiedliwe warunki, co cieszy. Norwegowie dzisiaj pokazali klasę, powiększyli też przewagę w PN. Granerud oddał bardzo dobry pierwszy skok, drugi był niezły, ale nie rewelacyjny, widać było jak bujało nim w powietrzu. Johansson wykonał dziś dobrą robotę, skakał dziś równo i daleko. Lindvik skakał dzisiaj nieźle, ale to nie były te skoki co oddawał w Zakopanem. Tande też niezły występ, obecnie prezentuje równą formę. Polacy po raz kolejny na podium, co cieszy. Stoch dzisiaj skakał najlepiej z naszych, jutro może powalczyć o podium. Stękała po raz kolejny dobry występ, do czego nas już przyzwyczaił. Żyła po raz kolejny nie zawiódł w drużynówce. Kubacki dzisiaj leciał wysoko, ale spadał, mam nadzieję, że to poprawi. Niemcy spisali się zdecydowanie lepiej niż w Zakopanem, z bardzo dobrej strony pokazał się Geiger, jutro może powalczyć nawet o wygraną. Eisenbichler oddał dwa dobre skoki, z czego może być zadowolony. Paschke dzisiaj skakał lepiej niż ostatnio. Hamann dzisiaj skakał nieźle. U Austriaków bardzo dobrze skakał Kraft, fajnie by było, gdyby jutro powalczył o wygraną, co jest możliwe. Aschenwald skakał dobrze, szczególnie drugi skok mógł się podobać. Hayboeck i Huber dzisiaj skakali nieźle, ale oczekiwałem od nich więcej. U Japończyków z bardzo dobrej strony pokazał się Yukiya Sato. Ryoyu pokazał dwa dobre skoki. Keiichi Sato skakał nieźle, Iwasa pierwszy skok miał dobry, drugi był gorszy, ale i tak skakał dużo lepiej niż w Zakopanem. W Słowenii nieźle spisał się Lanisek, ale stać go było na więcej. Pero również nieźle, z dobrej strony pokazał się w pierwszym skoku. Pavlovcic się ogarnął i dziś oddał dwie solidne próby. Jelar spisał się słabo.

  • lukasz.makowski1991@gmail.com początkujący
    Prośba


    Czy ktoś się orientuję w którym radiu jest relacja live skoków? Może być radio internetowe, gdyż będę w trasie a chce być na bieżąco

  • bodzio7n stały bywalec

    Brawo Polska

  • INOFUN99 profesor

    Dobry występ Polaków. 30 podium drużynowe w PŚ, więc jest ok.
    Piotr- pierwszy skok niezły, drugi dobry. Tradycyjnie z wachnięciami w locie. Podobało mi się lądowanie Piotra w II serii, było takie czyste.
    Andrzej- bardzo dobre skakanie z jego strony, musi poprawić II fazę lotu, bo ma możliwości do przeskakiwania skoczni.
    Kamil- bardzo dobrze i tyle w temacie.
    Dawid- pierwszy skok słaby nawet bardzo, II skok już był na jakimś poziomie. Czasem niestety wraca stary Dawid, ze zbyt wysokim wyjściem z progu, co powoduje zgaśnięcie II fazy lotu. Gdyby w I serii skoczył tak jak w II to wiadomo co.

    Inni
    Tym razem Y Sato, pokazał możliwości, nie to co tydzień temu w poprzedniej drużynówce.
    Kytosaho ma ładną fazę lotu, leci nisko, mimo to jest w stanie zgarnąć jakieś metry, podoba mi się to.
    Pavlovcic przypominał tego Pavlovcica z początku sezonu.
    W tym sezonie, Austriacy albo wygrywają drużynówki, albo są poza podium.

  • Kwakuu11 bywalec

    Dobra wiadomość dla wszystkich kibiców Kazachstanu, oraz egzotyki!

    "Good everything 👋
    Yes, 3 our athletes got a visa, today they went to Poland, after from 29th they will be in Willingen"

    W skrócie: 3 skoczków(Tkachenko,Muminov,Vassilyev) z Kazachstanu otrzymało wizy. Jadą aktualnie do Polski, żeby potrenować i przeczekać okres tygodniowy a od 29 stycznia zawody w Willingen.

    Skład Kazachstanu na Willingen:
    Sergey Tkachenko
    Sabirżan Muminov.

    Natomiast
    Danil Vassilyev będzie mógł spokojnie startować na MŚJ w Lahti
    Oraz COC

  • Xenkus profesor
    @Kwakuu11

    Budzić się jeszcze przed MŚ będzie kilku, pytanie czy na MŚ znowu nie zapadną w sen. To jeszcze nie jest dobry moment by już teraz wystrzelać z forma, bo ona raz jest, a raz nie, i jeżeli ktoś chce mieć formę na MŚ to raczej jej wystrzal powinien być koło Zakopanego, a Rasnova.

    Dlatego śmieszy mnie rozdawanie medali i skreślanie Stocha już teraz, bo do MŚ jeszcze trochę czasu jest, i nie wiadomo kto z forma tam trafi

  • Setareh bywalec
    @kibicsportu

    Jeszcze wcześniej ktoś pisał, że u nas w kadrze jest samowolka i nikt skoków nie analizuje, więc dlatego Kubacki tak źle skoczył ;)

  • Cinu profesor
    @Oczy Aignera

    W ogóle najlepiej jakby dodali znaki diakrytyczne alfabetów łacińskich i nie byłoby problemu.

  • Michelek stały bywalec
    @stivus

    O 22:30 jest powtórka. A za jakiś czas udostępnią w VOD :-)

  • Kwakuu11 bywalec
    @Robert Johansson252

    No i był.
    Tydzień temu też był mocny, obok Lindvika.

    Proste.

    Tak jak mówiłem, Geiger się przebudzi przed zawodami w Niemczech.
    Jeszcze myślę, że Kobajashi namiesza jutro.

  • Robert Johansson252 profesor
    @Kwakuu11 Kiedy Tande był liderem zespołu?

    Ostatnio chyba gdzieś w 2018 przed IO, bo potem był Johansson, a następnie Lindvik i Granerud

  • Kwakuu11 bywalec
    @Xenkus

    Mówię dygresyjnie.
    Chodzi mi o zawodnika, podobnego w Norwegi Tande, a w Polsce Stękała.
    Raz lider zespołu, raz najsłabsze ogniwo.

    Natomiast dziś Stękała oddal dwa dobre skoki

  • stivus profesor

    Teraz dla uzupelnienia i porównania obejrzę sobie retransmisje na ESPlayerze. Od jekiegoś czasu ogladam konkursy podwojnie, żeby mieć porownanie. Oczywiście studio na ES jest dużo lepsze, mniej jest tam napalania i podbijania atmosfery niż w TVP. Sam konkurs tez, glownie za sprawa Babiarza, sporo traci. Do Lelenia jakos sie chyba przekonałem, choć ten głos.... No cóż, może nie każdy rodzi się z barytonem Szarana czy Szpaka, ale facet przynajmniej sporo wie na temat skoków. Komentarz Błachuta bardziej mi odpowiada, ale na żywo jednak wolę publiczną, bo większość chyba ogląda na TVP i łatwiej jest komentować. Poza tym komentarz Babiarza to czasami naprawdę niezła szopka, więc można się trochę ubawić.
    PS. A jednak nie obejrzę... na Playerze ani śladu po drużynówce w Lahti :-(

  • Xenkus profesor
    @Kwakuu11

    Tande od Stękały różni się większymi osiągnięciami, natomiast nie wiem o co ci chodzi bo spoglądam na indywidualną tabelę wyników i Stękała jest znacznie wyżej w klasyfikacji. O co ci chodzi? :P

  • Kwakuu11 bywalec

    Tak jak przewidziałem zwycięstwo Norwegów.
    To solidna ekipa, a Tande koncentruje się na najważniejsze skoki.
    Czym się różni on od Stękały? Doświadczeniem, emocjami, wie kiedy skoczyć.
    Andrzej jest swietnym skoczkiem w tym roku, ale brakuje waznych skokow w konkursie. Tak jak w Zakopanem.

    Na mundialu będzie ciężko o medal.
    Niemcy u siebie będą mocni i faworytami po złoto. Potem Norwegia.
    I my z Austrią na mocnej 3 pozycji, z atakiem na medal.
    Japonia jest nieobliczalna, z Słoweńcami.
    Wszystko jest możliwe.

    Jutro konkurs inwidualny, stawiam na Graneruda w 100%.

    2 Polaków w TOP 10, to nadal dobry wynik.
    Kubackiego w tym gronie nie widzę, ani Żyły.
    Andrzej i Kamil dziś na PLUS.

    Od pozostałej trójki ciężko czegokolwiek wymagać, może ktoś zapunktuje.

    Z niecierpliwością czekam na zawody w Willingen, powrót potężnych Kazachów, Czechów i Rosjan po treningach oraz Francuzów, Włochów i samotnego Zografskiego

  • dar06_ weteran

    Coś szwankuje u naszych wpierw Stękała a dziś Kubacki nie pozwoliły wygrywać
    Z gorszymi zespołami jacy są Austria a dziś Norwegia
    Doczekaliśmy takich czasów ze drugie miejsce jest porażko naszych orłów

    Panie powoli pod fachową ręką Kruczka zaczynają pukać do najlepszych
    szczypiorniści przegrali z Węgrami i nie było cudu w naszym wykonaniu

    A jeszcze najważniejsza rzec ze nasz rodak w Wielkiej Brytanii skazany na eutanazje może dzięki statusu dyplomatycznego.i jakiegoś cudu wyrwie z otchłani chorego zachodu
    Takiego cudu nie miał niespełna 2-letni chłopiec gdzieś dwa lata temu został pozbawiony życia mimo pomocy Papieża i innych rządów

  • the_foe doświadczony

    Lahti to najbardziej "tricky" skocznia w cyklu, praktycznie nie wygrywają tu skoczkowie bez duzego doświadczenia. Nawet Kobayashi i Prevc w swoich najlepszych sezonach nie potrafili tu wygrywać.
    Dlatego uważam, ze jutro Garnerud nie wygra. IMO to się rozegra między Stochem a Geigerem

  • Oczy Aignera profesor
    Jednolitość u Finów

    Mam nadzieję, że FIS poprawi nazwiska wszystkich Finów podczas relacji telewizyjnych.
    Jarkko Määttä jest tak naprawdę jedynym, u którego "ä" jest równoważne "a". U każdego innego przedstawiciela Suomi "ä" jest zapisywane jako "ae", co jest w pewnym sensie niemiecką naleciałością.
    FIS powinna sprawić, że Finowie będą nazywać się po fińsku, a nie po niemiecku.

  • Przedskoczek_3 początkujący

    Jak jutro widzicie podium w konkursie indywidualnym ?
    Oto moje przewidywania :
    1. Halvor Egner Granerud
    2. Karl Gaiger
    3. Kamil Stoch

  • ostry666 stały bywalec

    Brawo Polacy bardzo dobry wynik, Stękała 5/6, Stoch 4.5/6, Żyła 4/6 i Kubacki 4-/6. Wszyscy skaczą równi, Żyła na praktycznie max możliwości, Stoch wielki zapas, na Andrzeja nie wiadomo co oczekiwać, Kubacki ciągły błąd wybicia za wysoko a później nie ma z czego odlecieć.

  • przemek32143 profesor

    Jutro o tyle można mieć nadzieję do lepszych skoków Polaków że to nie będzie trzeci dzień skakania tylko drugi. Problemów ze zmęczeniem nie powinno być. Ale jednak niedziela to niedziela. A te w tym sezonie są dla nas fatalne.

  • lukasz.makowski1991@gmail.com początkujący
    Luke

    Czy ktoś się orientuję w którym radiu jest relacja live skoków? Może być radio internetowe, gdyż będę w trasie a chce być na bieżąco

  • Morgensternowy_ doświadczony
    @shymonsky

    Już ;)
    Zaawansowane Statystyki po konkursie drużynowym Pucharu Świata w Lahti (HS-130)

    Najstarszy zawodnik zmagań:
    Piotr Żyła 🇵🇱 (34 lata, 6 dni)
    Najmłodszy zawodnik zmagań:
    Dominik Peter 🇨🇭 (19 lat, 7 miesięcy, 24 dni)
    Wystąpiło 7 reprezentacji z Europy, 1 z Azji i jedna z Ameryki Płn. 🇵🇱🇸🇮🇸🇯🇩🇪🇦🇹🇨🇭🇫🇮🇯🇵🇺🇸
    Najdłuższy skok konkursu:
    Yukiya Sato 🇯🇵 131,5 m
    Najkrótszy skok konkursu:
    Andrew Urlaub 🇺🇸 94,5 m
    Najwyższa rekompensata za wiatr:
    Andrew Urlaub 🇺🇸 (0,0 pkt)
    Najniższa rekompensata za wiatr:
    Peter Prevc 🇸🇮 (-9,1 pkt)
    Najszybszy zawodnik na progu:
    Stefan Kraft 🇦🇹 (88,6 km/h)
    Sandro Hauswirth 🇨🇭 (88,6 km/h)
    Najwolniejszy zawodnik na progu:
    Keiichi Sato 🇯🇵 (87,0 km/h)
    Najładniejszy stylowo skok:
    Kamil Stoch 🇵🇱 (57,5 pkt)
    Najsłabszy stylowo skok:
    Andrew Urlaub 🇺🇸 (47,5 pkt)
    ilość skoków poza i na punkt K:46
    ilość skoków poza i na 125 metrze:20
    ilość skoków poza i na HS:4
    TOP 3 Państw z najlepszą średnią odległości:
    1.Norwegia 🇸🇯 124,8 m
    2.Polska 🇵🇱 124,5 m
    3.Niemcy 🇩🇪 124,1 m
    Statystyki później niż zwykle, ale wolę, żeby nie trzeba było szukać głęboko w komentarzach ;)

  • Morgensternowy_ doświadczony

    Norwegowie nie znokautowali czołówki jak mogłoby się wydawać przed 4 grupą. Ledwie im uszło na sucho, gdyż 3-4 metry bliżej i straciliby zwycięstwo, czyli byli bliscy casusu Polski sprzed tygodnia. Zdecydowanie lepiej Granerud niż w Zakopanem, choć dalej jest huśtawka z tymi skokami, co udowodnił skok drugi, ale wyciągnięty na max, co nie zmienia faktu, że jest lepiej. Spodziewałem się dłuższych skoków po Lindviku i Johanssonie, skakali lekko poniżej oczekiwań, ale solidnie.
    Coraz lepszy progres widać u Niemców, którzy także byli bliscy triumfu w pewnym momencie, ale jednak byli trzeci. Geiger się stopniowo budzi, obejrzał pewnie woje najlepsze skoki z tej skoczni i pewnie się reaktywował. Tam też był sensacyjnie drugi o ile dobrze pamiętam w 2016 roku na mniejszej skoczni, ma dobre wspomnienia z Lahti i te skoki to potwierdzają.
    Świetny powrót Krafta i solidne skoki Aschenwalda, który do tej pory skakał przeciętnie. Huber i Hayboeck nienadzwyczajnie. Obaj są typami huśtawkowymi. Potrafią raz stanąć na podium, a raz nawet wylądować w 2 bądź trzeciej dziesiątce i właśnie ich skoki przekreśliły Austrię z triumfu.
    Japonia i Słowenia zgodnie z ich aktualnymi możliwościami. Bez większych petard wyjąwszy Sato i Prevca w I serii.
    Szwajcarzy wykorzystali błędy Finów i wrócili do TOP 7, ale wbrew temu bez Peiera wyglądają serio licho, nawet jeśli Peier wróci do skakania, to wątpię w to, że będzie daleko skakał. Bez Deschwandena byliby może nawet poza finałem, więc to jest argument na to, by doceniać Deschwandena, który nie jest wybitnym skoczkiem, ale przyzwoicie skaczącym.

  • KrzyK_ stały bywalec

    Gdzie jest Kwakuu11, który oczekiwał, że Finowie będą w top 6? Okej, oczekiwania oczekiwaniami, ale bez przesady, że po wznoszącej się formie Aalto i Kytosaho oraz słabiutkiej formie Nousiainena i Maata w tej chwili muszą bić się z krajami top 6. Niemniej, zawiedli, na własnej ziemi przegrać ze Szwajcarią i to wcale niemałą sumą... Jutro moje przewidywania na podium: 1. Granerud 2. Stoch 3. Kraft.

  • dervish profesor
    @stivus

    Patrze tu:
    https://www.skijumping.pl/wyniki/zawody/4428

    Stekała 8, Żyła 10 wiec nie wiem gdzie ty widzisz Żyłę na 11?

    EDIT
    a jednak masz rację. Jest błąd w wynikach ranking konkursu zaczyna się od miejsca 0.

  • shymonsky bywalec
    @Morgensternowy_

    Jak Sandro Hauswirth miał prędkość 102,0m na progu? :)

  • Morgensternowy_ doświadczony
    Podsumowanie moim okiem cz1.

    Całościowo oglądaliśmy dość emocjonujący konkurs. Wiadomo, emocje nie były porównywalne do tego, co jest na najwyżej stawianych konkursach typu ZIO, MŚ, TCS czy Raw Air, aczkolwiek było widać, że walka była do samego końca i praktycznie co grupę zmieniali się liderzy konkursów. Najpierw Japonia, potem my, potem Norwegia itd. Było ciekawie i to jest to, czego większość oczekuje, że są emocje, że zwycięzca i podiumowicz jest znany po konkursie, a nie parę skoków przed nim jak to zdarzało się dawniej.

    My jako drużyna możemy zakończyć dzień z uśmiechem i to zdecydowanym, bowiem poprawiliśmy się o 4 pozycje względem ubiegłych zmagań na tutejszej skoczni, co jest dodatkową satysfakcją. Myślałem, że spadniemy na 3 miejsce, że Dawid nie wytrzyma, ale zrobił swoją robotę i należą się brawa za utrzymanie drużyny na 2 miejscu. Błędy u niego są, nie ma co ukrywać, przypomina on Dawida z 2017, też brakowało mu prędkości w końcowej fazie lotu i zamiast lecieć niżej, skakał wyżej, ale skakał krócej niż oczekiwano względem paraboli lotu. Myślę, że Dawid wkrótce to poprawi i to także jest dowód na to, że nie ma stałego słabszego ogniwa w kadrze, bo nim może zostać każdy, czy Piotr, czy Kamil, czy Dawid, czy Andrzej, każdy i nie ma co się złościć, to normalne. W ogóle Andrzej wykonał super robotę i tymi skokami może poważnie powalczyć o podium. Piotrek też może śmiało walczyć o wysokie lokaty, Kamil również. Powiedziałbym też, że Dawid, ale właśnie ten 1-wszy skok popsuł nieco obraz, ale mimo wszystko każdy z nich ma szansę na podium.

  • LaraJean doświadczony

    Zepsuty czy nie zepsuty skok Dawida - tak czy siak konkurs chłopaków można uznać za udany.
    Jutro może być ciekawie ;)

  • Morgensternowy_ doświadczony
    Zaawansowane Statystyki po konkursie drużynowym Pucharu Świata w Lahti (HS-130)

    Najstarszy zawodnik zmagań:
    Piotr Żyła 🇵🇱 (34 lata, 6 dni)
    Najmłodszy zawodnik zmagań:
    Dominik Peter 🇨🇭 (19 lat, 7 miesięcy, 24 dni)
    Wystąpiło 7 reprezentacji z Europy, 1 z Azji i jedna z Ameryki Płn. 🇵🇱🇸🇮🇸🇯🇩🇪🇦🇹🇨🇭🇫🇮🇯🇵🇺🇸
    Najdłuższy skok konkursu:
    Yukiya Sato 🇯🇵 131,5 m
    Najkrótszy skok konkursu:
    Andrew Urlaub 🇺🇸 94,5 m
    Najwyższa rekompensata za wiatr:
    Andrew Urlaub 🇺🇸 (0,0 pkt)
    Najniższa rekompensata za wiatr:
    Peter Prevc 🇸🇮 (-9,1 pkt)
    Najszybszy zawodnik na progu:
    Stefan Kraft 🇦🇹 (88,6 km/h)
    Sandro Hauswirth 🇨🇭 102,0 m
    Najwolniejszy zawodnik na progu:
    Keiichi Sato 🇯🇵 (87,0 km/h)
    Najładniejszy stylowo skok:
    Kamil Stoch 🇵🇱 (57,5 pkt)
    Najsłabszy stylowo skok:
    Andrew Urlaub 🇺🇸 (47,5 pkt)
    ilość skoków poza i na punkt K:46
    ilość skoków poza i na 125 metrze:20
    ilość skoków poza i na HS:4
    TOP 3 Państw z najlepszą średnią odległości:
    1.Norwegia 🇸🇯 124,8 m
    2.Polska 🇵🇱 124,5 m
    3.Niemcy 🇩🇪 124,1 m
    Statystyki później niż zwykle, ale wolę, żeby nie trzeba było szukać głęboko w komentarzach ;)

  • Mucha125 profesor
    @dejw

    Mimo, że Polacy odpuścili sobie Tagił oraz zazwyczaj przegrywają niewiele ale jednak drużynówkę nadal mają bardzo duże szansę na wygranie pucharu Narodów. Różnica 84 pkt to praktycznie żadna różnica

  • zfiedor@poczta.fm początkujący

    Jutro może być dobrze jeśli chodzi o Kamila.. A być może fantastycznie jak do walki o podium włączy się Andrzej Dawid i Piotrek.. Tylko musi to być ich dzień i równe warunki

  • Mucha125 profesor
    @pogromca januszy

    Najbardziej mnie ciekawi jak sobie poradzą Wąsek i Zniszczoł. W sumie wolałbym indywidualne a nie drużynówkę dzisiaj

  • dejw profesor

    Jak na przewidywania, widmo przenosin na NH, to warunki były niemalże idealne ;)

    Tak się jakoś drużynówki w tym sezonie układają, że wygrywają je na przemian Austriacy i Norwegowie. Polacy mimo iż optycznie, w przekroju całego sezonu dysponują najmocniejszą i najrówniejszą czwórką, wciąż wygrać nie mogą - tym razem przyczynił się do tego Kubacki. Co prawda Granerud chciał zapewnić na sam koniec jeszcze większą dramaturgię i też kompletnie spartolił skok, ale Kubacki zepsuł swój jeszcze bardziej, co zadecydowało o układzie TOP2. Te słabsze próby mogliby wykorzystać Niemcy, ale u nich z kolei zabrakło solidniejszego numeru 4 (choć trudno jakoś mocno czepiać się Hamanna).

    Ciekawa sprawa, że Austriacy wzmacniają się świetnym dzisiaj Kraftem, bez którego tak znakomicie poradzili sobie tydzień wcześniej, jedne z najlepszych skoków w sezonie oddaje Aschenwald, a i tak... nie stają nawet na podium, bo kompletnie zawodzą ich liderzy z Zakopanego (szczególnie Hayboeck). Japończycy bez szans na nawiązanie realnej walki bez wartościowych numerów 3 i 4 (a mimo to i tak można dać sporego plusa Iwasie za dzisiejszy dzień). Starczyło za to na Słoweńców, którym konkurs zasabotował Jelar.
    Finowie na swojej skoczni wyjątkowo gościnni i przepuścili przed siebie nawet Szwajcarów (czytaj Deschwandena wspartego dwoma słabeuszami i nielotem Hauswirthem).

  • Vainamoinen stały bywalec

    Wydaje się, że Kamil może jutro powalczyć nawet o zwycięstwo. Stękała i Żyła to mocni kandydaci do pierwszej 10. Dawid to enigma - drugi skok był już znacznie lepszy ale to nadal jest zakłócona parabola. Jeden krok w dobrym kierunku i będzie się bił o podium. Potrzebujemy mocnego Dawida by konkurować o złoto na MŚ.

  • Fan_Gruszki profesor
    Błąd w wynikach

    W wynikach indywidualnych drużynówki tej i pań jest błąd, że pozycje zaczynają się od 0, nie od 1.

  • Bocian stały bywalec
    @Homeomorfismus

    Tak, to ze względu na psychozę covidową wprowadzono takie przepisy, że mogą być sędziowie z jednego kraju, ale ale... Mnie się wydaje, że kiedyś (i to jeszcze w czasach Małysza) to ogólnie sędziowie byli głównie z kraju, który jest gospodarzem zawodów. Wydaje mi się, że jeszcze po 2003 roku tak się zdarzało, ale mogę się mylić.

  • Robert Johansson252 profesor
    Jutro podium może być:

    1. Granerud
    2. Geiger
    3. Kraft

  • Xenkus profesor

    Fajnie dziś skakał Kamil, myślę że ma jeszcze rezerwy, ale co skok dziś to lepiej, jutro może stanąć na podium. Równe skoki Andrzeja, choć ten drugi troszkę słabszy od pierwszego. Nieźle Piotr, świetny 2 skok, myślę, że zabrakło mu treningów by ten pierwszy skok był lepszy. Co do Dawida to przyzwoity choć nie jakiś rewelacyjny 2 skok, natomiast o 1 skoku lepiej nic nie pisać, bo wszyscy wiemy, że nie wyszedł mu ten skok.

  • Robert Johansson252 profesor
    @Major_Kuprich Geiger lubi mniejsze obiekty

    Dlatego Lahti mu pasuje.
    Gdyby konkurs był na normalnej to pozamiatałby rywali niestety.

  • Robert Johansson252 profesor
    Podsumowanie drużynówki


    1. Norwegia - Równe skoki Johanssona, przyzwoity Lindvik i Tande, Granerud świetny pierwszy skok, drugi trochę zepsuty.
    2. Polska - Równy Stoch, równy Stękała, Żyła trochę słabszy pierwszy skok, Kubacki zawalił pierwszą próbę, druga dużo lepsza.
    3. Niemcy - Świetny Geiger, Eisenbichler na wysokim poziomie, Paschke solidnie, Hammann trochę zawalił
    4. Austria - Hayboeck i Huber zawiedli, bardzo dobre skoki Krafta i Aschenwalda.
    5. Japonia - Drugi skok Sato naprawdę bardzo udany, słaby Keichii, Iwasa ładnie się zaprezentował w pierwszej serii, w drugiej gorzej. Kobayashi skakał dziś na wysokim poziomie
    6. Słowenia - Jelar totalnie zepsuł im drużynówkę - jak jutro się nie ogarnie to out i Damjan/ Zajc/ Kos w Willingen! Lanisek przyzwoicie, ale bez błysku, pozytywnie zaskoczył Pavlovcic. Peter świetny pierwszy skok.
    7. Szwajcaria - Deschwanden drugim skokiem uratował honor zespołu, reszta (może poza Peterem) bardzo słabo.
    8. Finlandia - Zawiedli na swojej ziemi. Bezbarwni Aalto i Kytosaho, Mata i Eetu skakali padakę.
    9. USA - Dość pozytywnie zaskoczył Patrick Gąsiennica, ale reszta słabo. Jutro na punkty nie mają co liczyć.

  • Bernat__Sola profesor

    Pieczatowski trochę pomieszał, bo w 2011 w drużynówce w Lahti skakał Żyła, nie Murańka.

  • janbombek doświadczony

    Trochę mamy pecha, tydzień temu jeden gorszy skok Andrzeja, dziś gorszy dzień Dawida, ale jak to mówią do trzech razy sztuka. Następna drużynówka chyba w Oberstdorfie, czy może coś pominąłem?

  • Major_Kuprich profesor
    Zasłużone zwycięstwo Norwegów

    Lindvik z Granerudem jak niegdyś Ammann z Kuttelem naprzemiennie skaczą dobrze.
    Różnice zrobił dziś właśnie Granerud, który wyjąwszy ostatni skok skakał świetnie niczym w Neustadt czy na początku grudnia.

    Polacy mieli realną szansę na wygraną i objęcie prowadzenia w PN. Oby te 50 pkt. + absencja w Tagile nam się po nocach nie śniła. Decydujące były pierwsze skoki Kubackiego (lot) i Żyły (lądowanie). Stoch podobnie jak w ubiegłym sezonie lata tu zbyt nisko żeby nawiązać do dawnych czasów.

    U Niemców przebudził się Geiger, któremu skocznia w Lahti nadzwyczaj pasuje (rok temu 1 i 2, dwa lata temu najwyższa nota w drużynie i zwyżka formy, która zaowocowała srebrem na MŚ).

    Austriacy mogli ten konkurs nawet wygrać. Świetnie Kraft, Aschenwald. Zawalił w pierwszej serii Huber, Hayboeck nie skakał tak dobrze jak tydzień temu.

    Japończycy mieli 2 mocne i 2 słabsze punkty w zespole. W rozrachunku wyszli lepiej od trójki solidnych Słoweńców i fatalnego Jelara.

    Szwajcarzy z 1 dobrym skokiem Deschwandena pokonali Finów, którzy skakali podobnie jak przez ostatnie 10 lat.

  • pogromca januszy weteran
    No i elegancko.

    Drugie miejsce cieszy, tym bardziej że rok temu w Lahti nasi skakali zupełną padakę. Wciąż jesteśmy jednymi z faworytów do drużynowego złota w Obe.

    Nie zachwycałbym się tak Geigerem. On już w tym sezonie miewa takie odpały i równie często gaśnie, zaś Salpausselka wyjątkowo mu odpowiada. Inna sprawa, że chyba na dobre zrezygnował z ochraniaczy na policzki, ciekawe czemu.

  • stivus profesor
    @Roxor

    Verta ja lihaa!

  • sebo939 stały bywalec
    @kibicsportu

    Ale czego oczekujesz? Przecież niektórzy tutaj mają zupkę chińską zamiast mózgu

  • stivus profesor
    @dervish

    Dwóch w Top 10: Stoch i Stękała. Żyła skończył na 11, miejscu.

  • StochMistrz{29465894} profesor
    @kibicsportu

    To tylko pokazuje że Kamil ma spore rezerwy w timingu odbicia z progu.Kamil jutro raczej będzie walczyć o podium,a być może o 40 zwycięstwo w karierze bo Grenerud w drugim skoku popełnił błąd po wyjściu z progu.Więc nie jest nie do pokonania na skoczni w Lahti.

  • Lukkier doświadczony
    @Homeomorfismus

    Wiem tylko tyle, że w zawodach miedzynarodowych muszą oceniać skoki sędziowie z przynajmniej 2 krajów, taki przepis jest w FC i w PK.
    I to sędziowie byli z krajów sąsiadujących Szwecji, Rosji i Estonii, aż tak się boją jeździć, bo raczej sporo sędziów było w ten weekend wolnych

  • cavalierjan19 profesor
    @the_foe

    I tak byśmy z nimi nie wygrali, spokojnie

  • kubson97865 profesor
    @kibicsportu

    Ale jak to fachowcy na Skijumping.pl się mylili? To niemożliwe, to Stoch się nie zna

  • stivus profesor

    Bardzo nieznaczne różnice punktowe w tym konkursie. Wszystko mieszalo się i ważyło do końca. Przyjemnie sie takie konkursy ogląda, do pełni szcześcia zabraklo tylko happy endu w postaci naszego zwycięstwa. A patrzęc na wyniki ono wcale nie było tak daleko. I tu wcale nie chodzi tylko o zepsuty skok Dawida, bo Granerud w 2. serii też zepsuł. Lepiej mógł spisac sie na pewno Piotrek, sczególnie w pierwszej próbie. Ale nie ma co narzekać, jest dobry wynik, mimo wahań formy nadal jako dużyna jesteśmy z przodu. I trzeba to docenić i sie tym cieszyć.

  • Homeomorfismus doświadczony

    Zauważyliście, że dzisiaj mieliśmy dwóch sędziów z jednego kraju, konkretnie z Finlandii? Z kolei w Rosji mieliśmy aż trzech sędziów rosyjskich. Przed tym sezonem nie kojarzę, by był choć jeden konkurs najwyższej rangi, by był więcej niż jeden sędzia z jednego kraju, a oglądam skoki od 2003 roku. Coś się zmieniło w przepisach? Pertile, w przeciwieństwie do poprzednika, pozwala na takie rzeczy? A może to ze względu na koronawirusa? Ktoś coś wie?

  • Lukkier doświadczony

    Krótkie podsumowanie
    Wiadomo 2 miejsce to nie 1, ale i nie 3 i niżej, więc mamy wyśrodkowane uczucia. Widać, że w każdym skoku można było wyciągnąć więcej (nawet w 1 Andrzeja, gdyż i tam skracał trochę skok), ale czy warto ciągnąć i ryzykować utratę na notach, no nie wiem. Widać spore rezerwy u Kamila, więc na jutro może coś fajnego szykować. Granerud jest w gazie i tego nie można mu ujmować, jest w świetnej formie. Geiger dostał trening od Horngachera to nagle odnalazł formę. Każdy Sato tym razem dostał swoją właściwą formę. Na pewno na + Słowenia (prócz Jelara, chcę wiedziec ile zapłacił za obecność w drużynie) na - Finowie. Przegrać ze Szwajcarami to wyczyńln i to na własnej skoczni. Na - też Hayboeck i Huber, szczerze myślałem, że oddadzą znacznie lepsze skoki.
    Jak jutro będa takie same warunki jak dzisiaj, to szykuje się naprawdę kozacki konkurs

  • Robert Johansson252 profesor
    Zaskoczenie, rozczarowanie, skok i akcja

    Zaskoczenie dnia: Bor Pavlovcic
    Rozczarowanie dnia: Finowie - Aalto i Kytosaho
    Skok Dnia: 131,5 m Sato
    Akcja dnia: Ostatni zepsuty skok Graneruda

  • cavalierjan19 profesor

    Szkoda bardzo pierwszego kiepściutkiego skoku Dawida oraz trochę słabszej pierwszej próby Piotrka. Mimo to przyzwoity konkurs naszych reprezentantów. Mocarny dzisiaj był Geiger, powrót do czołówki z przytupem.
    Największy przegrany dzisiaj? Huber.

  • kibicsportu profesor

    Kamil powiedział, że pierwszy skok był nawet trochę za wcześnie.
    A tutaj "Znawcy" pisali, że mocno spóźnił. :)

    Widać jak nic nie warte są tutaj komentarze osób na temat skoków Kamila.
    Bo pojęcie małą małe.

  • bardzostarysceptyk profesor
    Polscy skoczkowie na podium konkursów drużynowych PŚ. Po Lahti 2020/21

    Kamil Stoch ................... 7 -- 12 - 10 = 29
    Dawid Kubacki -............. 7 -- 9 --- 5 = 21
    Piotr Żyła ....................... 6 -- 9 --- 8 = 23
    Jakub Wolny --............... 4 -- 0 --- 1 = 5
    Maciej Kot ...................... 3 -- 8 --- 6 = 17
    Stefan Hula .................... 1 -- 4 --- 2 = 7
    Andrzej Stękała --........... 0 -- 2 --- 1 = 3
    Adam Małysz --............... 0 -- 1 --- 3 = 4
    Klemens Murańka --....... 0 -- 1 --- 2 = 3
    Krzysztof Miętus -........... 0 -- 1 --- 1 = 2
    Łukasz Rutkowski ---...... 0 -- 1 --- 0 = 1
    Robert Mateja -............... 0 -- 0 --- 1 = 1
    Wojciech Skupień .......... 0 -- 0 --- 1 = 1
    Łukasz Kruczek .............. 0 -- 0 --- 1 = 1
    Tomasz Byrt ................... 0 -- 0 --- 1 = 1
    Aleksander Zniszczoł --.. 0 -- 0 --- 1 = 1
    ------------------------------------------------------------
    razem ............................. 7 - 12 - 11 .. łącznie 30

  • bardzostarysceptyk profesor
    Jeszcze 3 zestawienia.

    Podium w dotychczasowych 110 konkursach drużynowych PŚ (bez mieszanych). Stan po Lahti 2020/21
    Uwaga. W konkursie w Wiśle w 2017, dwa drugie miejsca, brak trzeciego.

    Austria -.......... 32 -- 24 -- 24 .. razem ... 80
    Norwegia ....... 27 -- 21 -- 16 .. razem ... 64
    Niemcy --........ 15 -- 27 -- 19 .. razem ... 61
    Finlandia --..... 15 -- 13 --.- 9 .. razem ... 37
    Słowenia --..... 10 --.- 5 -- 13 .. razem ... 28
    Polska .............. 7 -- 12 -- 11 .. razem ... 30
    Japonia --......... 4 --.- 8 -- 14 .. razem ... 26
    Rosja ................ 0 --.- 1 --.- 2 .. razem ... 3
    Szwajcaria ....... 0 --.- 0 --.- 1 .. razem ... 1

    Polskie podia drużynowe w PŚ wg miejsc ich zdobycia.

    Willingen (Niemcy) --............ 2 -- 0 -- 1 = 3
    Klingenthal (Niemcy) ........... 2 -- 0 -- 0 = 2
    Zakopane (Polska) ............... 1 -- 3 -- 2 = 6
    Planica (Słowenia) ............... 1 -- 2 -- 1 = 4
    Wisła (Polska) ....................... 1 -- 1 -- 2 = 4
    Lahti (Finlandia) ................... 0 -- 2 -- 3 = 5
    Vikersund (Norwegia) -......... 0 -- 2 -- 0 = 2
    Oslo (Norwegia) --................. 0 -- 1 -- 1 = 2
    Titisee-Neustadt (Niemcy) ... 0 -- 1 -- 0 = 1
    Villach (Austria) --.................. 0 -- 0 -- 1 = 1
    ----------------------------------------------------------
    razem ................................... 7 -- 12 -- 11 łącznie 30

  • Maradona profesor
    @wilu934@o2.pl

    Wszyscy z czołówki mają stroje na granicy przepisów.

  • KrzyK_ stały bywalec

    Dzisiejsza drużynówka bardzo mnie się spodobała, o ile nie przepadam za zawodami drużynowymi, to dzisiaj było bardzo ciekawie. Wyrównany początek, pełno zwrotów akcji, nawet dużo dalekich skoków i co najważniejsze, brak jakieś większej loterii. Czekamy na indywidualny, gratulacje za drugie miejsce!

  • wilu934@o2.pl początkujący

    Norwegowie byli dziwnie niepocieszeni mimo wygranej gdy po skoku Graneruda podszedł do nich kontroler. Czyżby nadal zostały stare nawyki strojów na granicy przepisów ? ;)

  • Maradona profesor
    @Karpp

    Ale w czasie igrzysk nie był jeszcze poza zasięgiem. Wygrał z Wellingerem minimalnie dzięki przelicznikom. W drużynówce miał chyba 3 notę. Dopiero od Lahti zaczął skakać jak kosmita.

  • bardzostarysceptyk profesor
    To 36 podium Polaków w zimowych konkursach drużynowych.


    Polacy na podium zimowych konkursów drużynowych - IO, MŚ, MŚwL, PŚ w ostatnich 3 sezonach i obecnym
    Edycja i rodzaj zawodów, data roczna, miejsce zawodów, zajęte miejsce, M - skocznia mamucia,
    XXXXX - podium w konkursie mistrzowskim

    ......... Sezon 2017/18
    19. 39 PŚ 2017/18 Wisła (Polska) --.................... drugie miejsce
    20. 39 PŚ 2017/18 Titisee-Neustadt (Niemcy) -. drugie miejsce
    21. 25 MŚwL 2018 Oberstdorf (Niemcy) ............ brązowy medal M XXXXX
    22. 39 PŚ 2017/18 Zakopane (Polska) -.............. PIERWSZE MIEJSCE
    23. XXIII IO 2018 Pjongczang (Korea) --.............. brązowy medal XXXXX
    24. 39 PŚ 2017/18 Lahti (Finlandia) --................ drugie miejsce
    25. 39 PŚ 2017/18 Oslo (Norwegia) ................... drugie miejsce
    26. 39 PŚ 2017/18 Vikersund (Norwegia) ---...... drugie miejsce M
    ......... Sezon 2018/19
    27. 40 PŚ 2018/19 Wisła (Polska) --.................... PIERWSZE MIEJSCE
    28. 40 PŚ 2018/19 Zakopane (Polska) ............... trzecie miejsce
    29. 40 PŚ 2018/19 Willingen (Niemcy) --............ PIERWSZE MIEJSCE
    30. 40 PŚ 2018/19 Planica (Słowenia) ............... PIERWSZE MIEJSCE M
    ......... Sezon 2019/20
    31. 41 PŚ 2019/20 Wisła (Polska) ....................... trzecie miejsce
    32. 41 PŚ 2019/20 Klingenthal (Niemcy) ........... PIERWSZE MIEJSCE
    ......... Sezon 2020/21
    33. 42 PŚ 2020/21 Wisła (Polska) ....................... trzecie miejsce
    34. 26 MŚwL Planica (Słowenia) ........................ brązowy medal M XXXXX
    35. 42 PŚ 2020/21 Zakopane (Polska) -.............. drugie miejsce
    36. 42 PŚ 2020/21 Lahti (Finlandia) --................ drugie miejsce

    Polacy na podium zimowych konkursów drużynowych.

    IO -........... 0 --- 0 --- 1 = 1
    MŚ ........... 1 --- 0 --- 2 = 3
    MŚwL -..... 0 --- 0 --- 2 = 2
    PŚ --......... 7 -- 12 - 11 = 30
    ----------------------------------------
    ................. 8 -- 12 - 16 razem 36

  • Brygadzista doświadczony

    Kubacki wraz z nowym kombinezonem odzyskał swój dawny worek ziemniaków 😉

  • Orzeu_Zwisly weteran

    Dla nas dosyć dobry konkurs, no niby przez skok Kubackiego nie wygraliśmy, ale kto się spodziewał, że Granerud przyprawi Norwegów o zawał przed TV.

    Zwisły Orzeł - Ziga Jelar - Jeden skok zawalony, a drugi słabiutki, złe wyjście z progu (takie samo jak Graneruda i Hubera), rozbujany walka o życie.

    Nominacja nr.1 - Daniel Huber - Bład jak wyżej, a w małym stopniu też w 2 serii, kosztował podium, być może presja ostatniej grupy mimo obecności Krafta zadziałała.

    Nominacja nr.2 - Dawid Kubacki - Ostatecznie jeden zziemniaczony skok i jeden średni kosztował wygrana.

    Impostor - Halvol Egner Granerud - “Christine mam zawał” powiedział Björn przed telewizorem.

  • firefly profesor
    @pawelf1

    Tak samo jest w przypadku, gdy Stoch skacze słabiej. W sumie nie wiem, skąd ta powszechna miłość do Andrzeja przy złośliwości wobec naszych najlepszych skoczków, ale cóż, niektórych ludzi nie zrozumiesz.

  • Veronica_QQ początkujący
    @Miki19

    Z tego co pamietam, to chyba dzielone są po połowie punkty dla kobiet i mężczyzn do pucharu narodów , ale nie jestem pewna, wiec niech ktoś mnie poprawi jak się mylę.

  • Maradona profesor
    @muhamadi

    Ja w dawnych czasach nawet go lubiłem, ale mam wrażenie, że z czasem zaczął za bardzo gwiazdorzyć. Stał się takim lizusem PZN, który zawsze "cukruje" rzeczywistość, nigdy nie powie złego słowa i cały czas siedzi z tym sztucznym uśmiechem. Nie podobało mi się też to, że wygrał kilka razy Telekamerę dla najlepszego komentatora sportowego, mimo że nigdy nic nie komentował (poza grą Skoki Narciarskie 2004).

  • marro profesor

    Nie lubię ostatnio drużynówek, jedna w miesiącu wystarczy. Dobrze, że teraz konkursy indywidualne na skoczniach w Niemczech, które Polacy lubią.

  • dervish profesor

    Indywidualnie 3 w top 10 czyli cały czas jest dobrze.
    Pod tym względem żadna nacja nam nie dorównała. :)

  • Karpp profesor
    @Maradona

    Popatrz a przez 3 lata myslalem że Kamil w Korei zdobył złoty medal ;)

  • Cypek! weteran
    @stivus

    No dobra, ja się tylko o Kubackiego bałem, bo on nie jest równy.

  • Xenkus profesor
    @pawelf1

    Zmascil, Granerudem strasznie rzucalo w powietrzu.

  • Miki19 stały bywalec
    Puchar Narodów

    Czy do Pucharu Narodów liczą się wyniki konkursu drużyn mieszanych?

    P.S
    2 z 3 drużynówek jest na mamutach więc Polakom będzie ciężko dogonić Norwegów. Jedyna szansa w indywidualnych.

  • pawelf1 profesor
    Taaaa...

    Psuje Stękała ........biedny Andrzejek , nic się stało
    Psuje Kubacki .....Kubacki zabiera nam zwycięstwo , worek kartofli .

    Tak wygląda podwójna logika co po niektórych

    Szkoda dzisiaj , bo mimo tego słabego skoku Kubackiego , nie najlepszego 1 skoku Żyły i skoków Stocha z pewnymi rezerwami to właściwe przegraliśmy nieznacznie .
    Mam też jakieś przeświadczenie że naszym zabrakło tych odwołanych treningów . Widać ,że testowali nowe stroje . Zastanawia mnie też czy Granerud zmaścił czy też w końcówce były gorsze warunki . Bo drugi skok Kubackiego naprawdę wyglądał nieźle i trochę zdziwiłem się ,że to tylko 123m.

  • Skoczek3211 weteran
    @Vayne

    Nie widziałem żeby się cieszył.

  • shymonsky bywalec
    @Jannush

    Skok Stękały z 1 serii jest średni? To był jeden z najlepszych skoków konkursu. Oba skoki Stocha i 2 seria Żyły były dobre. Reszta była średnia i słaba.

  • Maradona profesor
    @Karpp

    Nie od drugiego na IO, tylko dopiero od Lahti.

  • muhamadi bywalec

    Swoją drogą nie wiem skąd ten hejt na Kurzajewskiego. Mnie osobiście ta postać, te głos się pozytywnie kojarzy, wprowadza klimat. Kurzajewski był już w czasach "małyszomanii". Jakoś fajnie go odbieram.

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Kamil Stoch oba skoki z rezerwami na skoki przynajmniej w okolice 130 m.Andrzej Stękała oba skoki z rezerwami w większym koncie wyłożenia na narty w powietrzu.Piotr Żyła oba skoki z rezerwami w dynamice odbicia z progu i stabilnej sylwetce w powietrzu.Dawid Kubacki oba skoki przeciętne z błędami w sylwetce w powietrzu.Do poprawy jutro.

  • topcom1 stały bywalec

    O kradzione 1 miejsce -porównując skoki ich i naszych Żyła 1 pkt, Stękała aż 6 pkt, Kamil 2-3 pkt a Kubacki to już skali brak! Suma 8-10pkt na luzie. Żeby mieć złoto to musimy mieć same dobre skoki bo sędziowie nas wykoszą!

  • KrzyK_ stały bywalec
    @Musztarda

    Idź stąd. Kamil nie potrafi udźwignąć presji? Co dzisiaj piłeś? Mam nadzieję, że chodzi Ci o Dawida.

  • Karpp profesor

    Kamil kolejny konkurs lepszy od Graneruda.
    Jeśli ma ten sezon przypominac ten olimpijski gdzie była forma na TCS a później od drugiego konkursu na IO już nikt nie miał do niego startu to jestem za.

    Tylko jak Ci hejterzy tutaj to zniosą ;)

  • Vayne stały bywalec
    @Skoczek3211

    A granulat jeszcze słabiej i jeszcze bardziej sie cieszył, i co?

  • Xenkus profesor

    Dobrze, że o 5,9, jakbyśmy przegrali o pkt, to by były dyskusje ile skoczył Stoch w 1 serii.

  • Musztarda początkujący
    @Wąski123

    Mimo całej sympatii dla Kamila on nie potrafi udźwignąć presji drużynówki i nie raz to pokazał.

  • Multilevel_Inverter początkujący

    Interesująca jest sprawa nowego sprzętu n naszych. Dziś Andrzej i Dawid próbowali, ciekawe czy jutro Kamil z Piotrkiem coś będą testować. Chociaż jutro nie ma próbnej a jest kwali więc może lepiej nie ryzykować

  • KrzyK_ stały bywalec

    Gdyby nie Dawid w pierwszej serii... Możemy gdybać, ale drugie miejsce musimy uznać za dobry wynik. Piotrek się poprawił w drugiej serii, Kamil podobnie, Andrzej trochę gorzej, Dawid nadal nie rewelacyjnie, ale chociaż lepiej, niż w pierwszej serii.

  • Skoczek3211 weteran

    Kubacki mnie strasznie irytuje. Cieszy się, a skoczył słabo.

  • SebaSzczesnyy weteran

    Geiger się odrodził. Ale w PŚ może walczyć już co najwyżej o 2 miejsce.

    Stoch dziś 3 indywidualnie. Taki wynik brałbym od razu w ciemno na jutro. Bo widać że Geiger,Granerud są mocniejsi od Stocha.
    A do 3 miejsce kandydatów kilka

  • Sweet weteran

    JEST! BRAWO!! jest PODIUM!!

  • bomos doświadczony
    @Arsendis

    Było blisko, zepsuł ten skok z progu. Ktoś w słabszej formie niż Norweg pewnie by tam na buli lądował.

  • stivus profesor
    @Cypek!

    Trzeba równać do góry a nie do dołu.

  • Jannush profesor

    6 średnich skoków, jeden słaby i jeden tragiczny, a zajęliśmy drugie miejsce. Jest co poprawiać. Zawiodlem się na Dawidzie dzisiaj.

  • Oczy Aignera profesor
    @Skoczek3211

    Tak, na pewno jesteś w sztabie, masz codzienny kontakt ze szkoleniowcami i widzisz ich pracę.
    W takim razie ja jestem Clemensem Aignerem.

  • the_foe doświadczony
    @Marcinek23

    czym on był lepszy od Żyły z I serii?

  • Skoczek3211 weteran
    @firefly

    albo gorzej.

  • kibicsportu profesor

    W tym sezonie w drużynie 3,2,2 miejsca.
    Na MŚ będzie pierwsze. :)

  • stivus profesor
    @tibijczyk

    Pamietaj, że żeby był wzrost formy musi być jej spadek. Nie da sie trzymać na topie przez caly sezon. Na MŚ znowu będą na fali wznoszącej.

  • nicoz weteran

    Przegrana minimalna i wielka szkoda. Znów przegrywamy z Norwegami, ale wygrywamy z resztą. Brawo.

  • Wąski123 doświadczony

    Według mnie, niezależnie od formy skoczków, ostatni powinien skakać Kamil w drużynówkach

  • Marcinek23 bywalec
    @the_foe

    nie przesadzaj

  • firefly profesor
    @kibicsportu

    Jutro będzie jeszcze lepiej.

  • the_foe doświadczony

    Oceny dla Graneruda to jakiś żart, to były typowe 17.00

  • Cypek! weteran
    @Maradona

    Zobacz sobie na Januszy, którzy polskich skoczków ciągle atakują i wyzywają, mi się nigdy to nie zdarzyło.

  • kibicsportu profesor

    Kamil indywidualnie trzecie miejsce.
    Mimo gorszych prędkości, to nie ma źle.

  • Skoczek3211 weteran
    @Oczy Aignera

    Tam jest samowolka i nikt tam nie analizuje skoków.

  • Realpany100 doświadczony
    @sebo939

    Nich zabuli jutro

  • przemek32143 profesor

    Teraz oficjalnie, Dawidzie przez ciebie dziś Polska nie wygrała.
    Druga drużynówka z rzędu z takim samym scenariuszu. O jeden zawalony skok za dużo.

  • Arsendis doświadczony

    Łeeee, a już się cieszyłem że Halvor spieprzy i fuksem wygramy :(

  • firefly profesor

    Mówilam, że zobaczymy, czy Granerud jest równy, jak widać nadal popełnia czasami głupie błędy.

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Granerud drugi skok popsuty po wyjściu z progu.

  • Oczy Aignera profesor
    Po konkursie

    Michal Doležal będzie musiał skontrolować geometrię "układu kierowniczego" Dawida Kubackiego. Oby udało się zlikwidować ten problem ze znoszeniem na prawo.

  • Robertlotnik_Kranjec bywalec

    Kombinezony widać że białe lepsze szkoda, że Dawid miał na 2 serie.

  • 4don początkujący

    Ehh Kubacki...

  • sebo939 stały bywalec

    Granerud jutro tak samo poproszę

  • kibicsportu profesor

    No i Kubacki zepsuł nam zwycięstwo.

  • stivus profesor

    Kurczę no i jednak była szansa na zwycięstwo. Szlag!!

  • Cypek! weteran

    Kuźwa gdyby nie pierwszy skok Dawida to byśmy wygrali.

  • Roxor profesor

    Kurde Granerud też słabo, szkoda skoku Dawida z pierwszej seri...

  • firefly profesor

    Ale zmaścił Granerud, ale jednak raczej to wystarczy

  • dervish profesor

    uff jest 2 miejsce :)

  • Kiru stały bywalec

    i z czego sie oni cieszą? ledwo co byśmy spadli na 3

  • Bernat__Sola profesor

    No dobra, Dawid lepiej, po skoku Geigera już się bałem, co to będzie, ale mamy to 2. miejsce, jest OK.

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Niezły skok Dawida,ale bez rewelacji.

  • dervish profesor

    będzie na styku

  • Skoczek3211 weteran

    Kubacki skacze słabo, a on się cieszy.

  • Cypek! weteran
    @Maradona

    Bo co? Mam prawo.

  • SebaSzczesnyy weteran

    123,5 to skok bez szału. Leleń dostał orgazmu chyba w czasie lotu

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Geiger będzie walczyć o podium jutro.Tak samo Kraft.

  • Maradona profesor
    @Cypek!

    Przestan już narzekać.

  • tibijczyk stały bywalec

    w takim tempie spadku formy w Oberstdorfie o 10tke bedzie walczyl tylko Andrew a w drużynie ze Słowenią i Japonią o 5 miejsce :)

  • dervish profesor

    po skoku Geigera zaczynam drżeć o to 2 miejsce

  • przemek32143 profesor

    Geiger za drugi skok nota 140 pkt. Powrócił do wielkiej formy.

  • StochMistrz{29465894} profesor
    @Multilevel_Inverter

    Widać rezerwy u Kamila.Szczególnie w pozycji najazdowej a co za tym idzie timingu i dynamice odbicia z progu.

  • Lans profesor
    -

    Ale metamorfoza Geigera. Niebywałe.

  • Xander1 profesor

    Geiger pozamiatał. Dawid musi wejść na wyskoki poziom by obronić drugie miejsce.

  • Cypek! weteran

    To nie było 129m...

  • Maradona profesor

    Geiger znowu przebudził się w Lahti, podobnie jak dwa lata temu.

  • firefly profesor

    Geiger może jutro powalczyć o zwycięstwo, świetne skoki dzisiaj.

  • stivus profesor
    @Cypek!

    Raczej wykluczam tutaj taka mozliwość. W probnej był drugi, dal się pobić tylko Granerudowi. Skoczy dobrze, jestem tego pewien.

  • stivus profesor

    Wygląda na to, że nasi szczyt formy przygotowany mieli na TCS. Ale nie wyklucza to opcji, że za miesiąc na MŚ znowu mogą być bardzo mocni.

  • topcom1 stały bywalec

    Znowu z Norwegami okradli nas teraz gdzieś na 2-3pkt. Oczywiście i tak oni wygrają ale okradzikno nas w sumie porównując skoki około 8kt spokojnie a to już sporo. Będzie w[***] jak o tyle przegramy złoto na MŚ!

  • Multilevel_Inverter początkujący

    W tym sezonie Kamil zawsze potrzebował 3 skoków na skoczni (treningi+kwalfikacje) aby się "zapoznać " ze skocznią i na drugi dzień poprawić błędy. Uważam zatem, że jeszcze są rezerwy u Kamila.

  • przemek32143 profesor

    Johansson za sam lot powinien mieć odejmowane 1,5 punktu z automatu. Chyba najbardziej przeceniony skoczek w stawce pod względem not sędziowskich.

  • Bernat__Sola profesor

    Oby to było przebudzenie dla Deschwandena.

  • SchwarzerAdler weteran
    @KrzyK_

    Lądował jednak mniej więcej tam gdzie Wąsacz.

  • dervish profesor
    @stivus

    Dawid drugiego skoku nie zepsuje... no nie ma takiej możliwości :)

  • Hanawald bywalec
    Patrząc na te szubienice w Lahti od tyłu sezonów

    Chciałoby się obejrzeć konkurs na trzeciej ze skoczni - K70. Może Panie?

  • Robertlotnik_Kranjec bywalec

    1 słabszy skok wystarczył.

  • firefly profesor

    Kamil zdaje się nadal ma spore rezerwy. Oby najlepsze zostawił na jutro.
    Ale dzisiaj sędziowie sypią tymi 19-stkami. Sorry ale ten skok Johanssona to na 19,5 nie był.

  • Arsendis doświadczony

    Niech Dawid skoczy chociaż te 130 metrów...

  • stivus profesor
    @dervish

    A to "chyba" nazywa sie Dawid Kubacki.
    Nie, ale nie wierzę, że w tej kolejce poleci bliżej niż 125m.

  • kubson97865 profesor

    Ale forma Kamila jest taka jak miej więcej w Engelbergu. Czy będzie się pnął wyżej czy schodził do tego marazmu z Kussamo czy Wisły

  • Cypek! weteran

    Jeszcze Kubacki może schrzanić, pamiętacie że rok temu też w Lahti w 1 serii skoczył słabo, a w drugim jeszcze gorzej, przez co zajęliśmy kompromitujące 6 miejsce?

  • KrzyK_ stały bywalec

    Niemożliwe, że skoczył 126m. O dwa metry więcej wydaje mi się.

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Bardzo ładny skok Kamila z rezerwami w timingu i dynamice odbicia.

  • kibicsportu profesor

    Kamil jak ogarnie predkosc na progu jutro, to bedzie git

  • Skoczek3211 weteran

    Gratulacje dla Norwegii.

  • stivus profesor
    @xxxxvob

    Oceniamy SKOKI a nie zawodnikow i w moim rozumieniu jak ktos psuje, to nalezy mu sie krytyka. Przeciez to calkiem naturalne, sportowiec jest osobą publiczną i musi sie liczyć z oceną najpierw trenera i sztabu, potem dziennikarzy i kibicow. Tak dlugo jak nie narusza sie ich godności osobistej wszystko sie zgadza. Abstra#ując już od wyjątkow, ktore jadą po wszyskim i wszystkich. Ale to zdarza sie wszędzie.

  • dervish profesor

    Kamil swoje zrobił powiekszył przewagę nad Niemcami do 13.6 i chyba zapewnił nam 2 miejsce.

  • Roxor profesor

    Po wygranej w TCS Kamil w końcu jest oceniany tak jak należy.

  • sebo939 stały bywalec

    Niech Babiarz już nie komentuje skoków bo mu to nie wychodzi

  • kubson97865 profesor

    Stoch musi poprawić te prędkości bo to jest kryminał

  • SebaSzczesnyy weteran

    Znowu tylko 126. Kurde dziwna ta skocznia.

  • SchwarzerAdler weteran

    Jednak na tle Aschenwalda to skok Stękały nie taki rewelacyjny wcale

  • Bernat__Sola profesor
    @dervish

    MŚ dopiero za miesiąc ;). Ale nie mam wątpliwości, że Kraft będzie walczył o medale.

  • Cypek! weteran

    Te punkty za wiatr u Aschenwalda są śmieszne, ewidentnie mocno mu wiało.

  • SebaSzczesnyy weteran

    Polska spadnie z tego podium chyba. Austria wyprzedzi

    A może i Niemcy

  • Bernat__Sola profesor

    Jelar się zeŽigał.

  • bomos doświadczony

    Stoch zapewne pokona Johannssona, ale zależy jaką będzie różnica po tej grupie. Dawid drugi skok będzie miał lepszy, jest jeszcze szansa.

  • dervish profesor
    @Arsendis

    Teoretycznie najmocniejsza końcówkę powinni mieć Niemcy.

  • alo profesor
    @stivus

    Haha :D

  • Cypek! weteran

    Do zmierzonej odległości u Petera mam sporo wątpliwości.

  • Vainamoinen stały bywalec

    To pozostały dwa pojedynki o zwycięstwo - 7 metrów różnicy. Może taki scenariusz: Kamil nadrabia 4 metry a Dawid 3 i zwycięstwo o 0,1 punktu.

  • EddieKoteł weteran

    Andrzej jest w fenomenalnej formie. Ciekawe czemu zmieniał kombinezon... Tylko nadal w locie są duże rezerwy, spada na zeskok pod dość dużym kątem.

  • SchwarzerAdler weteran

    Jak patrzę na Stękałę to obawiam się co będzie jak zacznie wygrywać , woda sodowa, wzloty i szybkie upadki, te sprawy .... Ale może się mylę :)

  • topcom1 stały bywalec

    Kur.. niech wielbiciel Norwegów obroni punkty dla Tande i Andrzeja!! To jest kryminał 5pkt w plecy o kradzione.

  • Roxor profesor

    Andrzej w drugiej serii znowu trochę słabiej, niestety robi się to regułą. 2 metry dalej i byłoby dobrze. Szanse na zwycięstwo już praktycznie żadne.

  • stivus profesor

    Czy ten Babiarz jest upośledzony? Stękała skacze 124 metry, a ten drze się wniebogłosy jak by rekord skoczni skoczył.

  • bomos doświadczony

    Babiarz siedzi w tym sporcie już czwarty sezon bodajże, jeszcze nie ogarnia że odległość to nie wszystko.

  • Arsendis doświadczony

    Myśle że czeka nas dobre drugie miejsce

  • Christian stały bywalec
    Andrzej Stękała skacze tragicznie.

    Jego pozycja w locie po przejściu nad bulą jest koszmarna. Narty są praktycznie pionowo. Spada jak worek ziemniaków.

  • dervish profesor

    Biorąc pod uwagę forme Graneruda walka toczy sie jedynie o 2 miejsce.

  • firefly profesor

    Raczej Norwegia już tego nie wypuści, patrząc na formę Graneruda. Trzeba bronić 2. miejsca.

  • Cypek! weteran

    Według mnie Tande trochę zawyżone noty.

  • kubson97865 profesor

    Noty Andrzej niższe niż Tande -, -

  • Vayne stały bywalec

    Bardzo pasywnie leci andrzej, nie uważacie?
    Chyba aż za pasywnie, dużo prędkości musi tracić w powietrzu.
    Przy takiej sylwetce jak nie ma pod narty to może być kaplica.

  • firefly profesor

    Co te noty dla Tande

  • szpicu stały bywalec

    Jednak Tande dobry skok

  • krzychszp doświadczony
    Babiarz

    odlatuje na skoach Andrzeja jakby własnie zdobył Mistrzostwo Olimpijskie, a on skacze dobrze ale nie jakos rewelacyjnie...

  • dervish profesor

    Andrzej dał nam ponad 12 pkt nad Niemcami. Czy to wystarczy na Biślę i Geigera?

  • Kocurello2 doświadczony

    No i tak jak myślałem... jeszcze Stękała dostał lepsze warunki. No nic i tak celem było podium, więc tragedii nie ma.

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Bardzo ładny skok Stękaly.Świetna robota.Ma rezerwy w większym wychyleniu się na narty w powietrzu.

  • pablito weteran

    Noo Andrzej zrobił swoje

  • Cypek! weteran

    Dobry skok Andrzeja, ale są rezerwy.

  • SebaSzczesnyy weteran

    Stękała zmienił kombinezon. W 1 miał biały

    Skok bez szału, Wysoko ale spadł. Liczyłem na więcej.

  • Vayne stały bywalec

    Elegancko Andrzej

  • dervish profesor

    Hamann daje nam szansę. Co na to Endrju?

  • Hanawald bywalec
    Kraft - the King of Lahti

    Te obiekty naprawdę mu leżą. Dwa tytuły mistrza świata i właściwie co roku ścisła czołówka. A tak naprawdę to ścisła czołówka w większości konkursów w przypadku Stefana. I tak już od od 7 lat

  • Bernat__Sola profesor
    @Xander1

    Wtedy Kamil z tej samej belki przy gorszych warunkach skoczył 11 m dalej od Andrzeja. Oczywiście wiadomo, że mogły się pomylić przeliczniki, ale tak czy siak mogło być lepiej. Nie wiem, jaką teraz miał rekompensatę Dawid, być może masz rację, że miał niezłe warunki, jeśli tak, no to dobra, można uznać, że zawalił bardziej niż Stękała.

  • firefly profesor
    @dervish

    Kraft jest cały czas mocny, tylko ma sporego pecha w tym sezonie, jak nie korona to plecy.

  • Cypek! weteran

    Hamann też worek.

  • bomos doświadczony

    Tande z Norwegów skoczy pewnie najgorzej, ciekawe ile. W ogóle kamera mnie oszukuje, myślałem że Kraft dalej skoczył że 129 dawałem.😂

  • dervish profesor

    Kraft wrócił potwornie mocny. Drżyjcie rywale na MŚ.

  • MatiFan doświadczony

    „ Peter Prevc wyprężony jak struna „ Oj Panie Przemku, oj...

  • zimowy_komentator profesor

    Yuken Yuwasa dostanie od trenera karnego *** za ten skok :P

  • dervish profesor

    Iwasa tym razem skoczył swoje

  • SebaSzczesnyy weteran

    Fajny ten konkurs. Przydałoby się chociaż postraszyć Norwegów. Oby Tande cos gorzej skoczył

  • Vainamoinen stały bywalec

    Zobaczymy co pokaże Tande - on tu nie ma rewelacyjnej formy.

  • szpicu stały bywalec

    Teraz Hammann i Tande zepsują swoje skoki

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Dobry skok Żyły, ale skok z błędami w powietrzu.Oba skoki Piotra z błędami w sylwetce w powietrzu.Wachlowało nim i wytracił na tym ok 2 m.

  • Bernat__Sola profesor

    No i dobrze Pjeter, odrabiamy do Niemców, do Norwegów też troszeczkę, ale ich już raczej nie dogonimy.

  • dervish profesor

    Andrzej musi sporo nadrobic nad Hamannem bo Niemcy na koniec maja swoje dwie armaty z którymi będzie cięzko nie przegrać.

  • sensowny stały bywalec

    Można to wygrać jeszcze

  • Cypek! weteran

    Ładnie Piter.

  • Roxor profesor

    Żyła dzisiaj nawet nie skacze koślawo. To pierwszy z naszych się poprawił, czas na kolejnych.

  • dervish profesor

    Zyła dogonił Niemców.

  • sensowny stały bywalec

    dobrze

  • Kocurello2 doświadczony

    Pius oddał dwa dobre skoki. Zrobił swoje. Teraz tylko żeby Martin wytrzymał.

  • dervish profesor

    Zyła i Kubacki muszą sie poprawić i po prostu skoczyć swoje. Kamil i Andrzej utrzymać formę z 1 skoku.

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Znakomity skok Sato,ale przestraszył się paraboli lotu w powietrzu.To był skok w okolice 135 -136 m.

  • xxxxvob początkujący

    Jak dobrze, że mamy w kraju tylu specjalistów ds. skoków narciarskich, którzy anonimowo mogą pomiatać każdym skoczkiem psującym skok, kochamy taką bezlitosną krytykę. (Ale pamiętajcie, żeby nie wynosić Kubackiego na piedestał, gdy wygra jakiś konkurs, bo możecie sobie zrobić ała dla waszej dumy.)
    Doceńmy też psychologów stawiających diagnozy przez Internet. Teraz już wiemy, komu i kiedy psycha siada i w ogóle. Skoki narciarskie łączą, a nie dzielą ❤️

  • firefly profesor

    Jednak myślałam, że Hayboeck będzie się tu lepiej prezentował.

  • topcom1 stały bywalec

    Napisałem o 16.09 że będziemy z Autami o 3vmiejsce walczyć i niestety potwierdza się. Jeśli Żyła coś odpali w co wątpię to 2 miejsce max.

  • Xander1 profesor
    @Bernat__Sola

    Wiem że skok nie był dobry, ale warunki też nie pomogły. Była tam loteria. A tu Dawid miał idealne warunki a skok zepsuł totalnie.

  • sensowny stały bywalec

    Jeszcze to można wygrać ale nikt nie może spalić

  • Bernat__Sola profesor
    @Xander1

    Jaki pech w Zakopanem? Wtedy Andrzej oddał bardzo słaby skok, a teraz Dawid.

  • dar06_ weteran
    @Grachu

    Też mi wydawało ze Kamil skoczył więcej

  • SebaSzczesnyy weteran

    Zapowiada się naprawdę ciekawa walka o 2 i 3 miejsce w PŚ.

  • GOTS weteran

    Niestety, skok Dawida to była kompletna katastrofa dzisiaj.
    Mnie cieszą skoki Kamila, widać że odbicie nie było idealne, a mimo to odleciał bardzo dobre metry i wcale po skoku nie był zadowolony. To daje spore nadzieje, na dobry wynik jutro.

  • Grachu bywalec

    Oglądałem powtórkę skoki Kamila i mogło się wydawać że skok był troszkę dłuższy. Ale moim zdaniem po krótkim przeanalizowaniu odległość zmierzyli prawidłowo.

  • dar06_ weteran

    Kubacki nie wytrzymuje psychicznie jaką lider
    Gorszy w swojej serii od Fina Szwajcara przy dobrych warunkach nie dobrze świadczy o nim
    Tylko zastanawiam czemu on kończy nam skoki ?
    To miejsce jest zarezerwowane dla Kamila a nie dla Dawida który tylko TCS wygrał w tamtym roku na poważnie
    dziwna decyzja Dolezala

  • Arsendis doświadczony
    @SebaSzczesnyy

    No geiger to po niemiecku skrzypek :)

  • Kapral Wiaderny stały bywalec
    @stormblast Inny poziom i kultura tych dwóch narodów

    co się dziwisz.

  • SebaSzczesnyy weteran
    @Bernat__Sola

    Co znaczy skrzypek ? Skąd ta nazwa ?

  • Arsendis doświadczony
    @stormblast

    Baaa, w końcu Finlandia słynie z heavy metalu :) a także innych odmian muzyki metalowej

  • Bernat__Sola profesor

    Andrzej bardzo dobrze, Kamil dobrze, Piotrek słabo, Dawid bardzo słabo. Tak to wyglądało w I serii. A Granerudowi niechże już wręczą tę KK, nie ma sensu dalej skakać. Skrzypek wydaje się wracać do formy.

  • Roxor profesor
    @stormblast

    W końcu Finlandia to kraj metalu

  • sebo939 stały bywalec

    Kubacki niczym Jordi Alba w rewanżu Liverpool- Barcelona na Anfield :(

  • Grachu bywalec

    Ktoś tu mówił że Stoch się pali jak jedzie ostatni, a Kubacki mocna głowa i zawsze wytrzyma. Wydaje mi się że jest odwrotnie.

  • King profesor
    @Xenkus

    No ja dodam od siebie, że zazwyczaj dobrze potrafię oszacować odległość i tutaj byłem pewny 127-128m. Ale musiałbym zobaczyć jeszcze skok Kamila z powtórki.

  • Vainamoinen stały bywalec

    To jeszcze można nadrobić ale jeden z Norwegów i Niemców musiałby zepsuć próbę. I Żyłę i Kubackiego stać tu na dużą poprawkę.

  • Jannush profesor

    W normalnym konkursie Kubacki nie wszedłby do II serii z tak tragicznym skokiem. Fin i Szwajcar lepiej skoczyli, ale kompromitacja.

  • kubson97865 profesor
    @SebaSzczesnyy

    Poczekam, aż wywiezie Złoto z Oberstdorfu indywidualnie, rozniesie konkurencję w pył na turnieju RA,wygra mini cykle typu Willingen6 czy Planica7.
    Granerud już nie wygrał TCS.

  • SebaSzczesnyy weteran
    @Xenkus

    Mi też się wydaje jakby to było dalej niż tylko 126,5

  • stormblast stały bywalec

    Fajny heavy metal leci z głośników na skoczni, nie to co te buraczane przasne disco polo z Zakopanego.

  • Multilevel_Inverter początkujący
    @Xenkus

    Też mi się wydaje, że to było 128m

  • StochMistrz{29465894} profesor
    @the_foe

    Też tak uważam Kamil jutro wygra 40 raz w karierze.Ma spore rezerwy w dynamice odbicia i paraboli lotu.

  • Major_Kuprich profesor
    @stivus

    Szwajcara - nie Amerykanina ;)

  • miniek początkujący
    Szkoda

    Taka kolejność już do końca konkursu. Andrzej niestety już tak nie błyśnie, za wcześnie na dwa świetne skoki. Piotrek nieznacznie się poprawi, Kamil skoczy delikatnie krócej, Dawid to zagadka, ale raczej poprawi się o 3-4 metry.

  • dervish profesor

    Po skoku Andrzeja napisałem, ze patrząc na to jak skaczą potencjalnie najsłabsze punkty u rywali lepiej by było aby Andrzej nie okazał sie najmocniejszym z naszych. Niestety Andrzej był najmocniejszym z Polaków a nasz potencjalny as atutowy mocno zawiódł.
    Szans na zwycięstwo jeszcze nie straciliśmy ale będzie bardzo trudno. Jezeli Paschke i Hamann skocza równie dobrze jak w pierwszej serii to nawet o nawiązanie walki z Niemcami będzie ciężko.

  • Xenkus profesor

    Sporo osób ma wątpliwości co do pomiaru odległości Stocha - uważają, że skoczył metr-dwa dalej. A wy jak sądzicie?

  • Grachu bywalec

    Ktoś tu mówił że Stoch się pali jak jedzie ostatni, a Kubacki mocna głowa i zawsze wytrzyma. Wydaje mi się że jest odwrotnie.

  • stivus profesor
    @Major_Kuprich

    Ósme miejsce Kubackiego, który w Ga-Pa stanął na najwyższym stopniu podium i byl 3. w TCSie.
    Był gorszy nawet od Fina czy Szwajcara.

  • the_foe doświadczony
    @SebaSzczesnyy

    Granerud jutro nie wygra.

  • KrzyK_ stały bywalec

    Dawid dramatyczny skok, do poprawy oczywiście, co najmniej 125 metrów.

  • shymonsky bywalec

    Wszystko byłoby piękne, byłaby szansa na wygraną, ale worek ziemniaków przyszedł i zniszczył nam humorki

  • Kapral Wiaderny stały bywalec
    A nie zapominajcie

    ze Polacy w niedziele zwykle skaczą dużo gorzej, także jutro będzie bardzo bolec co poniektórych.
    Będą wyzywać z frustracji jak @kibicsportu?

  • EddieKoteł weteran

    Stracić 30 punktów w jednym skoku? Powoli Polacy stają się w tym ekspertami... Zły trend się pojawił po turnieju. Dawid skoczył straszny gruz. Aż szkoda wysiłku Stękały. Granerud widać, że gdy ktoś go nie trzyma za kostki na rozbiegu może być już spokojny o Puchar Świata - nie ma szans na masowe straty w kilku konkursach pod rząd, bo formę cały czas ma świetną.

  • xxxxvob początkujący

    Stękała z czwartą notą ❤️

  • Grachu bywalec

    Kubacki wydawało mi się że za wcześnie się odbił. Ja już wtedy wiedziałem że będzie słabo.

  • Xander1 profesor

    Fatalny skok Dawida zabija nasze marzenia o wygranej. Szkoda. Tym razem nie pech jak w Zakopane a bardzo zły skok Dawida. Oby w drugiej serii się poprawił bo szansa na walkę z Niemcami jeszcze jest.

  • the_foe doświadczony

    Zgaduje, ze po 7 skokach będziemy prowadzić, skończy się na 3. miejscu.

  • Sweet weteran

    Dawid problem wrocil na progu za mocno daje energie do gory i potem brakuje kolo punktu K predkosci przelotowej juz. Ten blad musi sam jakos zniknac, nie ma co na trening jechac. KAMIL PIEKNIE, musza Kamil, Andrzej i Piter MUSZA ZAATAKOWAC i punkty nadrobic!! DO BOJU!!

  • Arsendis doświadczony
    @Wąski123

    Dokładnie, aż łezka się w oku kręci, miło popatrzeć na Dawida skaczącego w stylu ala worek kartofli, ach.. nostalgia

  • Grachu bywalec

    Ktoś tu mówił że Stoch się pali jak jedzie ostatni, a Kubacki mocna głowa i zawsze wytrzyma. Wydaje mi się że jest odwrotnie.

  • Xenkus profesor

    Tak jak pisałem - nie rozumiem czemu Kamil nie skacze ostatni.

  • pablito weteran

    W Andrzeju jest duży potencjał tylko brakuje mu jeszcze tego wykończenia żeby dołożyć

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Kubacki zepsuł skok w powietrzu.

  • sensowny stały bywalec

    Cel na 2 serie

    Zyła 126
    Stekala 126
    Stoch 129
    Kubacki jak nie skoczy 128 conajmniej to wyslac do PK

  • Robert Johansson252 profesor
    Kubacki

    Ostatnio ma ogromny problem z wykańczaniem skoków i traci kilka metrów

  • SebaSzczesnyy weteran

    Stoch gdyby tak nie spóźnił to byłby tylko za Granerudem

    Granerud będzie większym dominatorem w tym sezonie niz Stoch w 2018.
    Bo Granerud od początku sezonu skacze świetnie. A Stoch zaczął dopiero od TCSu

  • stivus profesor

    No i mamy bryndzę po tej pierwszej serii, Kubacki zawalil nam konkurs. Dziwne, bo w drużynówkach zawsze raczej był pewnym punktem. Aż sie nie chcee wierzyć, że ten zawodnik wygrywal konkurs jeszcze 3 tygodnie temu.

  • Arsendis doświadczony

    Ktoś coś mówił apropos zwycięstwa naszych w dzisiejszej drużynówce?

  • Wąski123 doświadczony

    Kubacki jak za dawnych lat...

  • przemek32143 profesor

    W Zakopanem zawalił drużynówkę Stękała, w Lahti Kubacki(jeszcze druga seria ale zakładam że już tego nie wygramy). Pytanie kto zawali na MŚ ? Bo ośmiu dobrych skoków oddać nie możemy.
    Nota 115 Kubackiego w huraganie pod narty to ciężko wytłumaczyć. Wolny by tu zrobił wyższą notę.

  • PozytywnymOkiem stały bywalec

    Andrzej na plus. Indywidualnie prawie podium ;)

  • Roxor profesor

    Po pierwszej serii zwycięstwo odjeżdża, ale tak na prawdę żaden z naszych nie skoczył na 100% swoich możliwości. Żyła średnio, Stękała skracał skok, Stoch z jakimś błędem, a o Kubackim to już nie wspomnę. Zostają w grze, ale w drugiej serii nie mogą popełnić żadnego błędu.

  • Łotysz stały bywalec

    Polska powalczy z Niemcami i prawdopodobnie zajmiemy 2. miejsce. Wątpię, żeby w 2. serii Kubacki znowu zepsuł skok i myślę że Geiger nie powtórzy skoku z 1. serii.

  • Skoczek3211 weteran

    A jak mówiłem, że Doleżal nie zwraca uwagi, że Kubackiego znosi na prawą stronę to od razu krytyka w moją stronę. Czy oni w ogóle analizują skoki?

  • Xellos profesor

    Stoch powinien skakać ostatni. Kubacki znowu przeciętnie. Worek kartofli wrócił.

  • Major_Kuprich profesor
    Miejsca Polaków

    W grupach:

    Żyła - 5
    Stękała - 2
    Stoch - 2
    Kubacki - 8 [*]

  • Karpp profesor

    Moim zdaniem Żyła jak zwykle pierwszy dzień na nowej skoczni skacze nieco słabiej, on zawsze musi poznawać skocznie najdłużej z naszych

  • Kocurello2 doświadczony

    Jest ładnie. Mannschaft się rozkręca przed MŚ!

  • Xenkus profesor

    Ależ ścisk indywidualnie. Każdy z top 10 w 2 serii miałby szanse stanąć na miejscach 2-3.

  • Seba Aka Krzychu profesor

    Bardzo fajna 1 seria, były sprawiedliwe warunki, były dalekie skoki, seria finałowa zapowiada się emocjonująca.

  • kubson97865 profesor

    No tylko Stoch i Stękała trzymają poziom
    Gdyby nie oni to byśmy o 6 miejsce się bili

  • mario1_94 stały bywalec

    Ciężko będzie jutro wygrać z Granerudem.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl