Nowe skocznie w Trondheim. "Działacze chcą supernowoczesnych rozwiązań"

  • 2021-06-21 18:45

Jak informowaliśmy niedawno na łamach naszego portalu rozbiórka skoczni w Trondheim, które mają zyskać nowe oblicze w związku z mistrzostwami świata w 2025 roku, jest w zaawansowanym stadium. Na budowę nowych obiektów portowe miasto będzie czekać ledwie rok, bowiem już przyszłego lata prace mają się zakończyć. Skocznie będą wyposażone w najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne.

Za budowę najazdu skoczni odpowiedzialna jest firma znanego w świecie skoków konstruktora Petera Riedla, który instalował nowoczesne mrożone tory najazdowe własnego pomysłu na ponad dziewięćdziesięciu skoczniach świata. W młodości sam uprawiał przez jakiś czas skoki na nartach, jednak dużo więcej zawdzięczają mu one teraz, gdy zajmuje się nimi z innej perspektywy.

- Z Trondheim czuję się szczególnie związany emocjonalnie. Tam 13 lat temu wszystko się zaczęło, tam instalowałem swoje pierwsze tory. Teraz ja i mój zespół znów możemy stać się częścią czegoś wielkiego w miejscu, w którym wystartowaliśmy. Jestem dumny z tego, że to ja mogę się tym zająć. Traktuję to jako docenienie tego, co robimy od wielu lat na skoczniach - mówi Riedel w rozmowie z Freie Presse. 

Dotychczasowe wyposażenie najazdu skoczni Graanasen jest w tak dobrym stanie, że wciąż nadaje się do użytku. Całe jego zaplecze techniczne udało się właścicielowi obiektu sprzedać do Oslo. Riedel nieustannie ulepsza swoje rozwiązania, nie zajmuje się już tylko torami na rozbiegu, ale jego kompleksowym urządzeniem.

- Tak rozbudowane zlecenie po raz pierwszy realizowaliśmy w Zakopanem. Teraz robimy to w Trondheim, ponieważ lokalnym działaczom zależy na tym, by podczas mistrzostw ugościć zawodników na obiektach o supernowoczesnym wyposażeniu. Urządzimy cały najazd łącznie z konstrukcją schodów, systemem belek startowych i wszystkim co ma związek z torami najazdowymi. To ogromne zlecenie, w grę wchodzi sześciocyfrowa suma.

Skocznia ma być gotowa latem przyszłego roku, zimą 2023 roku obiekt ma powrócić do Pucharu Świata i stać się ponownie częścią turnieju Raw Air.


Adrian Dworakowski, źródło: Freiepresse.de
oglądalność: (5546) komentarze: (11)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Maks113 doświadczony

    Mam nadzieje że nie będzie to typowe 125-140 (rozmiar) skoczni

  • Elsa stały bywalec
    @Adamrams1

    Tunele to nawet w dsj by zaslanialy. Rozpraszaja skoczkow.

  • Elsa stały bywalec

    Ja chce tylko jednego, zeby Granerud byl normalny.
    I liste Polakow z podzialem na zaszczepionych i niezaszczepionych prosze.

  • Pavel profesor
    @Adamrams1

    Wybacz, ale Małysz cz Hofer nie jest autorytetem w dziedzinie inżynierii, aby powowolywanie się na niego miało większy sens. Tworzenie konstrukcji, która nie będzie służyć niczemu jest pozbawione większego sensu. Tym bardziej, że wygeneruje to spore koszta, a co gorsza może wpłynąć ruch powietrzu na progu.

  • Wojciechowski profesor
    @Adamrams1

    Gdzie tu jakąś zawiść widzisz? Jesteś pewny, że wiesz, co to znaczy? Nie mam przekonania...

  • Adamrams1 początkujący

    A mnie się wydaje, że wy za dużo marudzicie, z tego co oglądałem relacje to Hofer i nasz Adam Małysz wypowiadali się pozytywnie, jak i inni skoczkowie, ja jestem za nowymi rozwiązaniami, tunel ma sens. Pewnie gdybyście mogli to byście skakali na drewnianych nartach? ludzie przestańcie być zawistni

  • Oczy Aignera profesor
    @Roxor

    Ja osobiście nie traktuję tunelu na rozbiegu za nowoczesne rozwiązanie. Takie rzeczy muszą wnosić coś konkretnego, a w tym przypadku tak nie jest.

  • Robert Johansson252 profesor
    @tomsport2008@gmail.com

    Jak dla mnie Innsbruck jest bardziej klimatyczny od Bischofshofen

  • tomsport2008@gmail.com początkujący
    @Roxor

    Najbardziej klimatycznie subiektywnie prezentuje się Ruka, Engelberg, Zakopane, Bischofshofen, Oberstdorf (duży). Są jednak takie skocznie jak Bergisel, gdzie tego klimatu brakuje. Ogólnie wolę nocne zawody.

  • Roxor profesor

    Jak chcą supernowoczesne rozwiązania, to niech wybudują sobie tunel na rozbiegu.
    Mam nadzieję, że ta skocznia nie podzieli losu skoczni w Zakopanem czy Engelbergu i zachowa swój urok.

  • MK92 stały bywalec

    Bardzo lubiłem klimat skoczni w Trondheim. Urokliwie wyglądały te w dużej mierze drewniane konstrukcje, pomalowane na typowy dla Skandynawii ciemnoczerwony kolor, wkomponowane w skaliste wzgórze, otoczone lasem. Mam nadzieję, że nowy kompleks nie będzie się składał wyłącznie z betonu i metalu.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl