Zniszczoł wystartuje w Ruce

  • 2021-11-24 10:11

Polski Związek Narciarski poinformował, iż Aleksander Zniszczoł zastąpi Klemensa Murańkę podczas najbliższych zawodów z cyklu Pucharu Świata. Taka decyzja została podjęta po treningach rezerwy kadry w Falun.

W środę Kamil Stoch, Dawid Kubacki, Piotr Żyła, Andrzej Stękała, Jakub Wolny i Stefan Hula pokonają drogę z Niżnego Tagiłu do Ruki, gdzie już w piątek odbędą się kwalifikacje do pierwszego z dwóch konkursów zaplanowanych na ostatni weekend listopada.

W Jekaterynburgu do czasu uzyskania negatywnego wyniku testu PCR pozostanie Klemens Murańka. Wraz ze skoczkiem w Rosji pozostał trener Radek Zidek.

Sztab szkoleniowy reprezentacji Polski podjął decyzję, iż wolne miejsce w składzie na fińskie konkursy zajmie Aleksander Zniszczoł. Prosto ze zgrupowania w Falun do Kraju Tysiąca Jezior uda się z nim trener Krzysztof Miętus.

Program PŚ w Ruce (HS142):

Piątek, 26.11.2021
12:00 - Odprawa techniczna
14:30 - Oficjalny trening
17:10 - Kwalifikacje

Sobota, 27.11.2021
15:15 - Seria próbna
16:30 - Pierwsza seria konkursowa

Niedziela, 28.11.2021
14:30 - Kwalifikacje
16:15 - Pierwsza seria konkursowa

* wszystkie godziny według czasu polskiego


Dominik Formela, źródło: PZN
oglądalność: (11916) komentarze: (127)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Arturion profesor
    @KazakhstanPower

    Stawiam, że to ostatnie. Po prostu Tkaczenko sobie nagrabił.

  • Arianin początkujący
    @kwak11234@wp.pl

    To nie ma sensu.
    Raz piszesz, ze potwierdzone, raz ze 75 i nie wiesz co z Chinami i Korea?
    To jest w ogole jakies info, czy nie?

    Zawsze Mezo.

  • Mes03 stały bywalec
    @kwak11234@wp.pl

    Będą Ukraińcy?

  • Arianin początkujący
    @kwak11234@wp.pl

    Kwaku pisałeś, ze na jakims portalu jest lista zgloszen, jakos jej nie widze....

  • KazakhstanPower stały bywalec
    @Arianin

    Kazachstan ma limit 3 (zreszta wywalczony przez Tkachenke właśnie), także nie jest to kwestia nie mieszczenia się w kadrze, musi być to albo kontuzja, albo covid albo kwestie dyscyplinarne

  • Wojciechowski profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Ha, ha, nie o to raczej chodziło. ;)

  • Arianin początkujący
    @lisuuu3101@gmail.com

    Zadna. Albo jest slabszy od pozostalej dwojki, co juz bylo w zeszlym sezonie, albo miesci sie w dwojce na zawody, ale za krytyke zwiazku nie jezdzi. Obojętnie. Kazachstan wyrzuca kase w bloto, bo bez trenera maslo osiagna :)))

    Arturion: kwak i julix to ta sama osoba, popelnia ten sam blad xd

  • lisuuu3101@gmail.com początkujący
    Tkachenko

    Co się dzieje z Tkachenko. Kontuzja jakaś?

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Niespodziewane wieści z NT
    Decker Dean już w Planicy.
    " 2 pozytywne testy pcr, 3 negatywne testy antygenowe i 2 negatywne testy pcr w ciągu 4 dni bez żadnych objawów po drodze… 🤷🏼"
    "Czuję się, jakbym po prostu siedział w szpitalu jako całkowicie zdrowy drań, ale kto wie – po prostu szczęśliwy, że jestem w domu i zdrowy."
    Na Ruke nie zdąży, ale w Wiśle będzie

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Arturion

    będzie, to jest potwierdzona informacja przez jedna z wiekszych stron o skokach w PL

  • Arturion profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Ręczę ci @Kwaku, że SaNdriejewa nie będzie.

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Arianin

    dejw to cwaniak, dawno mam go w ignor. Mysli, ze sobie moze wszystko.
    Zgadzam sie to hejter

    ---------- moderacja ----------
    Panowie, zamykam ten wątek, który oczywiście nie ma już od dawna nic wspólnego z treścią artykułu. Wszystkie dalsze komentarze w tym wątku o Użytkownikach nawzajem będą usuwane, dlatego proszę, żeby po prostu nie było czego usuwać.
    ------------------------------------

  • Wojciechowski profesor
    @Arianin

    Czy ja jestem zbawcą świata? Ty naprawdę myślisz, że ja czytam wszystkie komentarze pod wszystkimi artykułami? Ty będziesz mniei rozliczał z tego, czy ja na coś reaguję, czy nie? Kim Ty jesteś, że mi będziesz udzielał instrukcji? Żenada do kwadratu. Napisz na mnie skargę do Admina, może mnie rozliczy z tutejszych zbrodni wobec Twojego Świętego Majestatu, hipokryto skończony, wylicz tam cały mój spam i wszystkie moje prowokacje. Sam siebie nawet nie umiesz wybronić, bo nie masz argumentów. Twój wylew mnie szczerze rozbawił, nikt na całym Skijumping.pl nie pisze tyle nie na temat co ja, wielu to z pewnością potwierdzi. ;)

    Bez odbioru. I tak wylecisz stąd i wrócisz jeszcze pewnie z piętnaście razy.

  • Arianin początkujący
    @Wojciechowski

    Ciagle prowokacje, pisanie nie na temat, robienie chlewu. Co ty zrobiles kiedy dejw wylal hejt na ironicznie skikomicznie? Teraz w tym wątku hejtujesz. 150cm. Zazdroscisz.. posz na temat prosze

  • Wojciechowski profesor
    @Arianin

    Dlaczego tylko ja mam odpowiadać, a Ty nie? I czy ja jestem Stanowskim, żebym miał na to odpowiadać? Nie rozśmieszaj mnie i nie szalej tak, bo ja Ci nie dyktuję, co masz robić, a czego masz nie robić.

    I tak za dużo dałem Ci okazji do wyszumienia się, pewnie i tak niedługo dostaniesz któregoś tam już bana, wrócisz i znów większość Twoich wpisów to będą tradycyjne zaczepki, jakieś wycieczki polityczne i pisanie o wszystkim, tylko nie o temacie dyskusji. Czasem się przynajmniej przy tym bawię.

  • ivo bywalec
    @Mumineiro

    "Na pal wszystkich ekspertów świata."
    haha... Couldn't agree more ;)

  • Arianin początkujący
    @Wojciechowski

    Odpowiedz na pytania, albo nie pisz, bo ciagle spamujesz.
    Co za roznica, czy kanalik sportowy zatrudnia tego foliarza, czy to ze ktos sie daje mu zatrudniac...

  • MaciejoS stały bywalec
    @kwak11234@wp.pl

    Czyli 75 skoczków pewnych, a może i jeszcze trzech dojdzie. Cieszy taka ilość skoczków.

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Składy ekip na zawody PŚ w Kuusamo:
    Finlandia - 9 skoczków.
    Antti Aalto
    Andreas Alamommo
    Kalle Heikkinen
    Henri Kavilo
    Niko Kytösaho
    Eetu Meriläinen
    Jarkko Määttä
    Eetu Nousiainen
    Arttu Pohjola

    Polska - 7 skoczków.
    Kamil Stoch
    Dawid Kubacki
    Piotr Żyła
    Andrzej Stękała
    Stefan Hula
    Jakub Wolny
    Aleksander Zniszczoł

    Norwegia - 7 skoczków.
    Halvor Egner Granerud
    Robert Johansson
    Marius Lindvik
    Daniel Andre Tande
    Johann Andre Forfang
    Fredrik Villumstad
    Anders Fannemel

    Austria - 7 skoczków.
    Philipp Aschenwald
    Manuel Fettner
    Jan Hörl
    Daniel Huber
    Stefan Kraft
    Markus Schiffner
    Daniel Tschofenig

    Niemcy - 6 skoczków
    Markus Eisenbichler
    Karl Geiger
    Pius Paschke
    Constantin Schmid
    Stephan Leyhe
    Andreas Wellinger

    Słowenia - 6 skoczków
    Cene Prevc
    Anže Lanišek
    Lovro Kos
    Tilen Bartol
    Timi Zajc
    Peter Prevc

    Japonia - 6 skoczków
    Itô Daiki
    Kobayashi Junshirô
    Kobayashi Ryôyû
    Nakamura Naoki
    Satô Keiichi
    Satô Yukiya

    Rosja - 5 skoczków
    Roman Trofimow
    Evgenii Klimov
    Danil Sandreev
    Mikhail Nazarov
    Ilya Mankov

    Szwajcaria - 4 skoczków
    Gregor Deschwanden
    Dominik Peter
    Kilian Peier
    Simon Ammann

    Włochy - 3 skoczków (2 w kwalfiikacjach)
    Fransesco Cecon
    Giovani Bresadola
    Alex Insam

    Rumunia - 2 skoczków
    Daniel Andrei Cacina
    Andrei Feldorean

    Francja - 2 skoczków
    Valentin Foubert
    Mathis Contamine

    Estonia - 2 skoczków
    Artti Aigro
    Kevin Maltsev

    Kanada - 2 skoczków
    Matthew Soukup
    Mackenzie Boyd Clowes

    Turcja - 2 skoczków
    Irfan Cintimar
    Fatih Arda Ipciglu

    Kazachstan - 2 skoczków
    Danił Vassiliew
    Sabirżan Muminow

    Czechy - 2 skoczków
    Viktor Polasek
    Cestmir Kozisek

    USA - 1 skoczek (możliwy 2, ale nie mam pojęcia kto)
    Andrew Urlaub

    Bułgaria - 1 skoczek
    Vladimir Zografski

    Chiny, Korea = nie mam pojęcia


    KOŃCZĄC MYŚL - pewna liczba 75 skoczków w Q. Możliwe realnie 78 skoczków.
    To tyle ze składami
    Next = Wisła

  • INOFUN99 profesor
    @Wojciechowski

    Co tu się będziesz męczył profesorze. Taki urok tego użytkownika. Przynajmniej się można pośmiać.

    @Karpp
    Widzę, że zadałeś pytanie, lecz zostało usunięte.
    Otóż,
    mission bywalec- mission completed.

  • Wojciechowski profesor
    @Arianin

    Czasem naprawdę bredzisz jak potłuczony (nie wiem, jak inaczej nazwać to w bardziej kulturalny sposób). Stanowski jest właścicielem Kanału Sportowego, jak miałby samego siebie zatrudnić, co tu jest spamem?

  • Karpp profesor
    @Pavel

    Czyli Doelzal ma dostać kontrakt "na lata" czy nie? Jak ostatnio powiedział

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Skład Rosji na zawody w Kuusamo:
    Roman Trofimow
    Evgenii Klimov
    Danil Sandreev
    Mikhail Nazarov
    Ilya Mankov

    Zaskakujące jest powołanie słabego Mankova, który skakał bardzo źle w Rosji.

    Słowenia:
    Zamiana z Domena na Peter Prevc, reszta bez zmian.

  • Arianin początkujący
    @Wojciechowski

    Co Maciusiak robi w tej pseudostacji, zatrudniajacej pobierajacego kase z rzadu, za promocje cowidka Stanowskiego, goscia co w porze największych obostrzen wyjechal do Arlamowa, ze swoja ,,druzyna" 15ligowa?!
    On ma na imie Aleksander i jak dorosly powinien byc traktowany, trenerzy mowiact do nich jak do dzieci ,,klimek", ,,olek", ,,andrzejek" to smiech na sali.
    Czyli jak zwykle mityczne treningi, zeby ludziom kit wciskac. I wiekszosc tu lyknie. Czemu Stekala nie jedzie na badania?

    Ty widze jakis psychofan stankowskiego...zadalem pytania, a ty jak zwykle spam. Nie jestes potrzebny.

    semion: odwal sie od Dolezala, jestes ostatnia osoba, ktora ma prawo go krytykowac. Od lat walisz totalny hejt. Ani razy nie przeprosiles. 150 cm w kapeluszu.

    ========== MODERACJA ==========
    Któraś już z kolei nominacja do BANA za:
    - złamanie pkt 16. Regulaminu (ponowne założenie konta przed minięciem siedmiodniowej karencji)
    - codzienne kilkakrotne prowokacje i wyzwiska wobec innych Użytkowników
    - wielokrotne pisanie nie na temat
    - kpiny z moderacji
    - "szeryfowanie"
    - szeroko rozumiane robienie "chlewu" w sekcji komentarzy i odciąganie uwagi od tematu dyskusji

    I nie, nie jest to Twoje trzecie konto. Naprawdę uważasz nas wszystkich za idiotów?
    ===============================

  • Pavel profesor
    @King

    W drużynie brązowym medlistą czegokolwiek to był i Tochimoto, tylko co z tego. Sytuacja wygląda tak, że za Horngachera poziom światowy osiągnęli Hula, Kot, Kubacki i Żyła, a Stoch wszedł chyba swój życiowy poziom. Dolezal dostał gotowca i utrzymał formę Kubackiego, Żyła i Stocha (ten z mniejszymi sukcesami), a nie wprowadził nikogo innego na poziom TOP 10. Jedyny wyróżniający się skoczek, czyli Stękała, to w 100% praca Maciusiaka.

  • semion weteran

    Niesamowite jest jak Doleżal położył skoki w Polsce w ciągu zaledwie 2 lat.

  • King profesor
    @Pavel

    Kubacki i Kot to przecież w 2015/16 trafili do Maciusiaka i to on już rozpoczął proces naprawy ich formy.
    I to nie jest tak, ze Horngacher wziął losowych zawodników z kapelusza i uczynił ich najlepszymi. Przecież Żyła miał już na koncie jedno zwycięstwo w PŚ, a Kot z Kubackim razem z Żyłą byli brązowymi medalistami w drużynie wówczas sprzed 3 lat.

  • Arianin początkujący
    @Julixx05

    Nikt nie zna fana Roberta Johanssona, zreszta minimalizacja to cecha Polakow. Nie mam celow dla dziadkow. Od Habdasa, Pilcha i Waska oczekuja regularnych punktow, jak najwiecej w PS!

    Pavel: mialem o tobie dobre zdanie, po co czytac ss wojciechowskiego? To jest moje 3 konto idioto. Mozna czytac ludzi madrych, a mozna trzymac z hejterami.
    Jakim prawem mnie obrazasz?

  • Pavel profesor
    @King

    Nie zapominaj, że w momencie objęcia kadry przez Horngachera Kubacki, Kot i Zyła to było "zaplecze", czyli tzw kadra B, a zrobił z nich skoczków klasy światowej. A co zrobił Dolezal? Utrzymał dyspozycję "kadry emeryckiej" i w zasadzie tyle. Wolny brak progresu, Murańka brak progresu, Zniszczoł brak progresu, jedynie Maciusiak Stękałę odbudował. Serio nie ma co tu porównywać.

  • King profesor
    @Seba Aka Krzychu

    Horngacher przewyższa Dolezala jedynie dłuższym stażem trenerskim. Pracując z Niemcami jest w dość korzystnej sytuacji, bo kiedy tam przychodził miał już 3 letnie doświadczenie po pracy z naszą kadrą. Dolezal z kolei przez 3 lata był jego asystentem, a potem kiedy odszedł przejął kadrę i pokazał, że jest równie dobry, a może i lepszy skoro sytuacja na zapleczu poprawiła się oraz ma do dyspozycji starszą kadrę, a wyniki nadal były bardzo dobre.

  • Arianin początkujący
    @ZKuba36

    Zgadzam sie w calej rozciaglosci Boze.

    Przemek: autorytet to stanowczosc. Dolezal pierniczy po calosci. Wedlug niego faworytem MS byl Stoch. Stoch kompletnie zwalil, uratowal honor Zyla, ten ktorego sie nie spodziewał. Obawiam sie, ze prsy Hornie nic sie nie nauczyl.
    Bredzisz jesli chodzi tez o znanych trenerow. Wlasnie Kojonkoski zwolnil sie, podam liczby z tylka, ale lepiej wylozyc 5 milionow na niego, niz 2 miliony za wycieczki calozyciowe mietusa, kota, czy huli buli. Zawodnik, ktory nie zarabia startami nie jest nawet mezczyzna. TO UTRZYMANEK.

    Nie wiem, czy ktokolwiek to pisal, ale warto. Sponsor, taki darmowy mimo braku wynikow, to niewiele sie rozni od kobiet, ktore szukaja sponsorow w zyciu; podobne teraz portale sie pojawily patronite i zrzutka, cos obrzydliwego. Rozumiem portal na operacje medyczne, ale artysci maja utworami zarabiac. Ta cala plandemia wyuczyla wielu, by zebrac.

  • Mumineiro początkujący
    jesień przyszła, zima tuż- palić w piecu trzeba już

    Derwisz to muzułmański mnich.

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @dervish

    Nie zgadzam się z tym, że Doleżal jest lepszym trenerem od Horngachera, według mnie Austriak jest dużo lepszy.

  • Mumineiro początkujący
    wejście w sezon

    Pamiętam, jak w sezonie 2003/2004 Tajner powtarzał jeszcze w lutym, że Małyszowi może czucie wrócić w każdym momencie. Jakoś nie wróciło. To samo można mówić o takich Murańkach czy Zniszczołach w kontekście całej ich kariery. W każdym momencie może u nich pojawić się czucie tego sportu, dlatego trzeba im dawać kolejne szanse.
    "Eksperci" (kto, do cholery, decyduje o tym, kto może nazywać się ekspertem i co o tym stanowi) zawsze wszystko wytłumaczą i zawsze będą mieli na wszystko gotowe złote rady, ekspertyzy, oceny, remedia. Podobnie o ekspertach słyszy się w kontekście tematu koronowirusa. "Eksperci przewidują", "eksperci oceniają", "eksperci [***]ją". Na pal wszystkich ekspertów świata.

  • EmiI profesor
    @ZKuba36

    Jakoś brak wytrzymałości nie przeszkodził Zniszczołowi w dominacji ostatniego weekendu PK w 18/19, po całym, ciężkim, sezonie, skacząc wszystkie skoki podczas weekendu i wygrać ostatnią serie.

  • ZKuba36 profesor
    Moje prywatne zdanie.

    1 . Zniszczoł. Moim zdaniem jest to skoczek dobry na treningach, słaby w konkursach. Tu nie chodzi o głowę lecz o kompletny brak wytrzymałości. Co skok to gorzej. Jak widać już teraz, w 3. dniu treningów nie był najlepszy, Zły wybór. Ja wystawiłbym Habdasa i Pilcha (za Hulę lub kontuzjowanego Stękałę). Proponowałem wymienić całą grupę skaczących w NT. Dlaczego?
    2. Światełko w tunelu to widok śniegu w Ruce czy rozpędzone Pendolino wypełnione skoczkami z innych krajów?
    Fatalny występ Polaków w NT mógł być spowodowany nie fizycznym zmęczeniem lecz psychicznym znużeniem, długą, nudną, podróżą, ew. uzupełnianą na postojach podnoszeniem ciężarów. Ta bardzo długa podróż mogła spowodować rozleniwienie skoczków i brak możliwości skoncentrowania się na skokach. Jeżeli podróż z NT do Ruki będzie krótka i dobrze zorganizowana to może być nieźle. Jeżeli będzie podobna jak ta do NT to może być fatalnie. Dlatego proponowałbym wymianę całego składu, z ew. pozostawieniem żelaznej 3.

  • przemek32143 profesor
    @MaciejoS

    Hula w ostatnich latach stał się takim skoczkiem co najlepiej skacze w nieocenianych seriach(popisówki). To by świadczyło jakby stał się nagle słabszy mentalnie, ale w sumie jest taki dziwny trend u starszych sportowców.
    Niestety to jest fatalna sprawa, bo nie daje nam punktów w konkursach, ale blokuje pozostałych(młodszych) zawodników którzy na treningach nie skaczą tak dobrze, co nie znaczy że w punktowanych by było tak samo.

  • przemek32143 profesor
    @Julixx05

    Nie mówię że trzeba wywalić Dolezala, ale nie może być tak że on jest głównym. Już pisałem że idelalnie byłoby wyciągnąc jakiegoś młodego Austriaka. I powiedzmy dojechalibyśmy ten sezon na dwóch równorzędnych trenerach.
    Tą decyzję można by było bez trudu wyttłumaczyć, ala próbą zwiększenia jakości w sztabie trenerskim. Dolezal nie ma tak twardej ręki jak Horn co jest OGROMNYM minusem jeśli ktoś jest głównym. Czasami trzeba opierniczyć nawet gwiazdy i zdecydować za nie. Nie mówię że Czech nie ma autorytetu, ale ile już widziałem z nim wywiadów i wywiadów skoczków, to dla mnie jest jasne, że Dolezal jest za mało stanowczy. Takie relacje nigdy się nie sprawdzają na dłuższą metę. Jako że wszyscy wielcy trenerzy skoków są poza zasięgiem to trzeba wpuścić do sztabu kogos neutralnego. Ale oczywiście zanim dojdą do takich decyzji to możemy być po sezonie z 6 miejscem w PN, 3 podiami i klapą na IO.

  • SchwarzerAdler weteran

    Ruka powinna już wiele wyjaśnić. Czekam z niecierpliwością, potem już tylko zdecydowane decyzje a nie dalej "wejście w sezon" . Nie mówię o żelaznej 3-ce ale reszta do wymiany

  • Julixx05 weteran
    @Mumineiro

    Trochę też mnie drażni jak się mówi o Murańce i Zniszczole, że są nadziejami i wielkimi talentami. Nie są juniorami, to dorośli faceci, mają żony i dzieci. Zawsze mogą pokazać swoje możliwości, bo tacy starzy już nie są, to średni wiek dla skoczka. Klimek to taki zmarnowany talent, przez swoją wadę wzroku, którą początkowo maskował

  • MaciejoS stały bywalec
    Młodzi zawodnicy

    Nie mam pojęcia, dlaczego nadal brany jest Hula, ale ok. Była umowa, że ten skład jest na Nizny Tagil i na Kuusamo. Ale powinno zabierać się młodych zawodników, żeby nabrali doświadczenia, rywalizowania z najlepszymi, z belek pod PŚ, a nie zabierania Huli kosztem innych. Niestety, Hula miał już swoje 5 minut.

  • Julixx05 weteran
    @przemek32143

    Bez sensu jest zamiana trenera w trakcie sezonu olimpijskiego. Byłoby jeszcze gorzej przez to, poza tym to by było koniecznie jeśli wybuchł by wielki skandal w kadrze

  • an18 doświadczony
    @dervish

    Tak samo w Niemczech. Odkąd Stefan jest trenerem kadry, to poziom zaplecza systematycznie spada

  • Pavel profesor
    @dervish

    Kto tam odbudował i czy odbudował to kwestia dosyć problematyczna :)

  • dervish profesor
    @Seba Aka Krzychu

    Nie ma dużej róznicy bo Horngacher miał od roboty trenerskiej Doleżala który z kadrą A spedzał wielokrotnie więcej czasu niż Horn, a przez ostatnie sezony Dolezal udowodnił że w niczym Hornowi nie ustępuje a nawet jest od niego lepszy bo to Dolezal odbudował polskie zaplecze które Horn pozostawił w głębokiej zapaści.

    Wyniki jakie Doleżal ustanowił do tej pory ze starzejącą się kadrą były nadspodziewanie dobre i wzbudzaja mój podziw o czym wielokrotnie pisałem.

  • Mumineiro początkujący
    jesień przyszła, zima tuż- palić w piecu trzeba już

    Polscy młodzi (niektórzy już nie tacy młodzi) zawodnicy to wieczne "wielkie nadzieje" i "wielkie talenty". Można wręcz powiedzieć, że wielki talent rozpoznaje się po tym, że regularnie klepie bulę i kończy konkurs w piątej dziesiątce. Klasycznym przykładem tego rodzaju zjawiska jest Klemens Murańka, który ma już, jak się zdaje, 26 czy 27 lat, i wiecznie jest "przyszłością". Mam już uczulenie na "wielkie talenty". Andreas Goldberger w wieku Murańki był już w schyłkowym okresie swojej kariery. Podobnym, choć nie tak rozdmuchanym przypadkiem jest właśnie Zniszczoł. W swoim czasie taką rolę pełnił niejaki Tomasz Pochwała, którego najbardziej spektakularnym wyczynem był chyba upadek w Planicy w 2002 roku. Jak Polska ma wystawiać takich Pochwałów, Murańków, Bachledów, Byrtów, Tajnerów, Kłusków, to już lepiej, żeby startowali tylko Stoch, Kubacki i Żyła.

  • Julixx05 weteran
    @Robert Johansson252

    Moim zdaniem to trochę nakładanie presji

  • Wojciechowski profesor
    @wiola4697

    Jedno nie wyklucza drugiego.

  • Qrls weteran

    Ciekawe czy mnie w ogóle ktoś widzi jak pisze, skoro "początkujący" dostają ignory z automatu :o

  • EmiI profesor
    @King

    Ja po piątku w Wiśle mówiłem "super to wygląda". Po piątku w Tagile że wygląda to źle. W Wiśle mieliśmy ewidentnie wycięcie Stocha i Murańki którzy powinni być w top 10. W Tagile takiego wycięcia nie było, nawet jeśli w niedziele Stoch z Kubackim nieco gorzej trafili.

  • Wojciechowski profesor
    @Pavel

    E tam, mam czasem przynajmniej trochę rozrywki. ;)

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Adam Bucholz
    @Bucholz_Adam
    - Dużo czasu na podjęcie decyzji nie było. [Olek] był najlepszy na tych 2 pierwszych treningach. Dzisiaj był 3. trening, dziś byłoby już więcej kandydatów do wyjazdu, ale wczoraj Olek był zdecydowanie najlepszy -trener M.Maciusiak

    Czyli pewnie niczym się nie wyróżniał od pozostałych, niestety może być klepanie buli, tak jak w przypadku Huli. A w piątek będzie wietrznie i można oj można spaść na bule

  • Pavel profesor
    @Wojciechowski

    Daj go do ignorowanych, po co czytać 15 konto jakiegoś czesia.

  • Lataj profesor

    Nie mam temu nic przeciwko, ale wolałbym, żeby powołali kogoś młodszego. Taki zawodnik jak Aleksander może wskakiwać do PŚ pod warunkiem, że poprawie ulegnie wytrzymałość fizyczna i nie wystarczą tu piękne wyniki w PK. Są zawodnicy, którzy wygrywają w PK, ale nie są w stanie zapunktować w wyższej randze, a także ci, którzy po rezultatach w 2. dziesiątce w drugiej lidze wskakują z marszu do II serii konkursu PŚ. Wracając do Zniszczoła, sam potrafi oddawać także jedne z najlepszych skoków w treningach, ale każdy kolejny coraz gorszy.

    Pilch, Wąsek albo chociażby Habdas by zaprocentowali, zyskując doświadczenie. Lepiej by było, gdyby pojawił się mniej doświadczony zawodnik, bo nie liczy się tylko tu i teraz, a ważniejsza jest przyszłość. Tym bardziej byłby to dobry ruch, gdyby miał klepnąć bulę zamiast Huli (Buli). Ale i tak wolałbym Zniszczoła w miejscu Stefana.

  • Wojciechowski profesor
    @Arianin

    Jak Kanał Sportowy może zatrudniać swojego właściciela? ;)

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @wiola4697

    A to kibic nie może mieć już oczekiwań wobec skoczków?

  • Qrls weteran

    Austria - TSCHOFENIG Daniel (2002)
    Norwegia - VILLUMSTAD Fredrik (1999)
    Niemcy - SCHMID Constantin (1999)
    Słowenia - KOS Lovro (1999) [tam jest w ogóle młoda kadra, Zajc (2000), Domen (1999) ale to są już marki które jadą bo są dobre, dlatego dałem Kosa]

    Z perspektywy kibica Polski i całego konkursu to nie jest aż tak zauważalne ale nie mówcie mi że te 4 topowe reprezentację nie wprowadzają do PŚ zawodników młodych i to nie jest tak że nie mają kogoś na ich miejsce kto osiągał by podobne albo lepsze lokaty. I to też nie jest wyjątek cały czas te reprezentację przewijają młodych zawodników którzy z czasem zaczynają przebijać się wynikami i już jako młodsi są na wyższym poziomie niż odpowiedniki z naszego podwórka.

    No nazywanie zawodników Olek, Klimek i tak dalej potwierdza to co napisałem wcześniej że do profesjonalizmu nam daleko. A wizyta w KS to nic złego redakcja sportowa jak każda inna, bo co nie ma ich w TV to nie można im udzielać wywiadów? Takie czasy sport przenosi się do internetu ;)

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @dervish

    Tylko, że Niemcy mają Horngachera, a my mamy Doleżala, to jest duża różnica. Nie chce mi się wierzyć, żeby w dalszej części sezonu było z nami tak dobrze jak z Niemcami w tym słabo rozpoczętym sezonie 2019/2020.

  • Arianin początkujący
    @kwak11234@wp.pl

    Na jakiejs podstawie? Bo gosc, gdyby nie Bulanka nawet by nie pojechal ;)

    Dużo czasu na podjęcie decyzji nie było. [Olek] był najlepszy na tych 2 pierwszych treningach. Dzisiaj był 3. trening, dziś byłoby już więcej kandydatów do wyjazdu, ale wczoraj Olek był zdecydowanie najlepszy -trener M.Maciusiak w
    @Sportowy_Kanal

    Co Maciusiak robi w tej pseudostacji, zatrudniajacej pobierajacego kase z rzadu, za promocje cowidka Stanowskiego, goscia co w porze największych obostrzen wyjechal do Arlamowa, ze swoja ,,druzyna" 15ligowa?!
    On ma na imie Aleksander i jak dorosly powinien byc traktowany, trenerzy mowiact do nich jak do dzieci ,,klimek", ,,olek", ,,andrzejek" to smiech na sali.
    Czyli jak zwykle mityczne treningi, zeby ludziom kit wciskac. I wiekszosc tu lyknie. Czemu Stekala nie jedzie na badania?

  • Julixx05 weteran
    @Skoczek3211

    Wcześniej Dozel mówi, że zmiana będzie tylko za Klimka

  • Julixx05 weteran

    Widocznie Olek najlepszy to go wybrali. Myślałam, że wybiorą Tomka. Nie piszcie o zabieraniu juniorów, bo trzeba najpierw wejść na odpowiedni poziom. Ilu jest jest juniorów, którzy nadają najwyższą ligę, Sandriejw, Tschofening. To są pojedyńcze przypadki i wyjątki

  • przemek32143 profesor
    @Qrls

    Dolezal ma słaby warsztat, betonuje kadrę i nie uczy się na błędach. On moze być dobrym drugim trenerem ale nie pierwszym. Na pewno żadnej zmiany pokoleniowej z nim nie dostaniemy. Trzeba szybko działać.

  • wiola4697 profesor
    @Robert Johansson252

    A kim ty jesteś, żeby zawodnikom dawać cele? Cele to ustalają sobie zawodnicy i trenerzy, a nie kibice. Kibice są od tego by wspierać w każdej sytuacji

  • Qrls weteran

    Czasami mam wrażenie że skoki to nie jest sport zawodowy w Polsce bo działania są bardzo amatorskie. Za dużo sentymentu bo ktoś błysnął 10 lat temu to dożywotnio mamy mu dziękować dając mu skakać w PŚ. Bo wywalczył spot w PK to mu się należy, no nie, jeśli trener uważa inaczej to nie i koniec. A tu dyskusje i klub przyjaciół myszki Miki. Ja wiem że to jest mały sport ale jednak podejście powinno być zawodowe i pozbawione sentymentów jeśli chcemy myśleć o sukcesach nie w tym i przyszłym sezonie ale za parę dobrych lat.

    Naprawdę uważacie że oddając jeden slot na PŚ dla młodzieżowca nasza pozycja w PN i ogólnie siły kadry spadła by drastycznie i przez taki ruch stracilibyśmy sezon, coś by się zmieniło? Ten 6 (bo jednak zazwyczaj jest 6tka) to i tak zapchajdziura zazwyczaj która statystycznie nie zdobywa punktów i lepiej by był to młodzieżowiec którego obecność na PŚ może ładnie zaprocentować już w przyszłym roku niż doświadczony zawodnik który i tak się męczy i pogrąża patrząc na swoją niemoc zakwalifikowania się.

    I skończcie z tym Dolezalem bo zmiana trenera teraz może skutkować tylko jednym, zapaścią, zamieszaniem i straconym sezonem będzie jeszcze dobrze tej zimy. A dyskusja o zmianach w kadrze i podmianach to nie jest tylko w jego gestii a również jego pracodawcy...

  • przemek32143 profesor

    #DOLEZALOUT póki jeszcze jest co ratować.

  • SZCZEPAN44 doświadczony
    @Qrls

    Przecież jest młodzieżowiec. Jest nim Jakub Wolny
    Takie jest obecnie "tajnerowskie" myślenie i trzeba się z nim pogodzić ;]
    Habdas w ich mniemaniu to przedszkolak, jego się boją wysyłać na k120 a co dopiero do Ruki.. Takich czasów dożyliśmy ;]

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Zniszczoł czarnym koniem nadchodzącego weekendu w Ruce. To moje zdanie

  • Qrls weteran
    @King

    Młodych trzeba wprowadzać bo to inwestycja w przyszłość nawet kosztem kilku punktów czy jakieś tam kasy. W dużych dyscyplinach trenerzy mają szkolenia jak to sprawnie robić, skoki to tak mała rodzina że tu jeden uczy się od drugiego. Ale młody zawodnik to młody zawodnik i czy to skoki czy inny sport to działania powinny być podobne. Oczywiście trener może myśleć na tu i teraz bo za 3 lata ktoś inny będzie się martwił (tak jak w polityce, kultura myślenia na już nie na zaś) ale tu rola pracodawcy czyli związku by pewne ruchy w odmładzaniu dyscypliny następowały. Czasem lepiej dla dobra kolejnych lat poświęcić kilka punktów i dać tym młodym się ogrywać bo bez tego będzie zapaść. Obecnie Murańka i te pokolenie to potwierdzają że nie tędy droga...

    I nie mówcie proszę że "ktoś dostanie szansę w Wiśle" szansę to dostaje teraz Zniszczoł kwota narodowa to żadne wyróżnienie i szansa, szansę to można dostać jako normalny spot i uważam że jeden powinien być na cały sezon przeznaczony dla młodego zawodnika i niech się na nim rotują. Niczym w ekstraklasie, młodzieżowiec na boisku musi być.

  • King profesor
    @Qrls

    Przecież praktycznie zaraz mamy Wisłę. Tam prawdopodobnie szansę dostanie Habdas, a może jeszcze ktoś z juniorów. Skoro w Tagile poziom był słaby, to tym łatwiej będzie im się wbić do składu na PŚ, o ile pokażą dobre skoki.
    Gdyby poziom u nas był tak wysoki, że Hula miałby problem z łapaniem się do składu to pewnie już skończyłby karierę. A tak balansuje między PŚ/PK.
    Przecież jeśli np. na treningach taki Hula czy Wolny dokładali juniorom powiedzmy z 10-15m to czemu trenerzy mieli ich nie powołać? Następne konkursy zweryfikują na ile Tagił to była wpadka, a na ile to były jakieś ewentualne błędy w przygotowaniach i zły dobór składu.

    PS. Ale kto tutaj się napala na Wisłę? Jakoś nie widzę w tym wątku takich komentarzy. Po prostu dużo osób (w tym ja) wstrzymuje się z przedwczesnymi opiniami i czeka na kolejne konkursy. A inni to już Tagił traktują jako jakiś wyznacznik formy jakbyśmy byli po 3-4 tygodniach PŚ minimum.

  • Robert Johansson252 profesor

    Cele minimalne:
    Stoch - top 10
    Kubacki, Żyła - top 15
    Wolny, Stękała, Zniszczoł - top 30
    Hula - top 40

  • Pavel profesor
    @kibicsportu

    Ja o tym, że będzie marny start pisze od miesiąca.

  • Qrls weteran

    I skończmy się tak napalać na Wisłe (nawet Małysz i sztab o tym mówi) bo w Wiśle będzie jeden konkurs gdzie sprawdza się wszyscy, to już jest mało miarodajne. Skocznie wszyscy nasi znają, będą nasi Kibice (na jednego to działa pozytywnie dla innych stresująco), będzie naszych dużo bo kwota więc i statystycznie komuś się może fartnać, te zawody nie dają nam żadnych miarodajnych wniosków na dalszą część sezonu i nie skupiał bym na wynikach z soboty aż takiej uwagi, bo może okazać się że Hula i Wolny zdobędą tam punkty pojadą na kolejne 2-3 weekendy bo przecież byli top w Wiśle i nie zdobędą znów żadnych na innych skoczniach bo w Wiśle zadziałał efekt naszej skoczni...

  • kibicsportu profesor
    @Pavel

    Jakby teraz było super, a w czasie sezonu taki jeden weekend by się trafił, to też byś pisał, że zawalone przygotowania?
    Jest dużo czynników , które mają wpływ na gorszy weekend i nie ma to nic związanego z przygotowaniem do sezonu, gdzie nawet to nie jest wina trenerów.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Ja u nas nie widzę żadnego planu. Po prostu nie wyszło, zdarza się. Jest czas, można jeszcze ekipę doprowadzić do drużynowego złota IO czy Stocha do MŚwL. Tyle, ani nie ma jakiegoś dramatu, ani euforii na ponadczasowym planem sztabu, nawet KK można przytulic zaczynając skakać dopiero podczas T4S. Ja osobiście cierpliwie czekam.

  • Pavel profesor
    @kibicsportu

    W kontekście dalszego sezonu nie znaczy nic. A że zawalili to inna kwestia, moim zdaniem niepodlegająca dyskusji.

  • Qrls weteran
    @King

    To jest właśnie krótkowzroczność w Polskim sporcie (tu już nawet nie chodzi o skoki). Bo czemu mamy brać młodzików jak nie osiągną wyniku i "lepiej było brać doświadczonych" bo może (ale tylko może) wypadł by lepiej. No nie! Sport to myślenie na przyszłość a nie tylko na tu i teraz, młodzi zawodnicy muszą się obywać z wielkim sportem tym wcześniej tym lepiej i jeśli jest taka okazja że nie ma komu i doświadczeni zawodnicy są bez formy (Muranka/Wolny czy Zniszczoł to nie są młodzi zawodnicy żeby nie było niedomówień) to Ci młodzi mają się obywać i nie chodzi tu nawet o samo dodawanie skoków ale o otoczkę, o wyróżnienie, dodatkową motywację, podglądanie i trenowanie z idolami typu Stoch, bo za dwa lata mogą już nie mieć takiej szansy bo i Stocha nie będzie, sami będą starsi bez startów w PŚ bo starsi jeździli na kwalifikacje itp. Sami często piszemy że głowa jest taka ważna w skokach... Kiedy jak nie teraz? Ciekawe gdyby w przypadku Murańki czy Zniszczoła albo kilku co już niestety skończyły przedwcześnie karierę podejście było by inne to i może byli by w zupełnie innym położeniu niż teraz? Wiemy na ich przykładzie że wieczne czekanie i zabieranie starych którzy i tak nie wnoszą punktów się nie sprawdza. Za to inne kraje często wrzucają młodych nawet jeśli Ci nie rywalizują o najwyższe cele. Dlaczego mamy tak stara kadrę? Nie dlatego że mamy 7 zawodników na top 30 ale dlatego że mamy mnóstwo sredniactwa które jeździ bo uważa się że młodym robi się krzywdę jak pojadą i będzie słabo. Myślenie na tu i teraz to złe myślenie. Jeśli chcemy mieć w przyszłości choć szansę na sukcesy to ta obecna młoda kadra musi zostać jak najszybciej wprowadzana do wielkiego sportu, bo osobiście uważam że roczniki Muranki itp. to stracony nieodwracalnie potencjał. Zobaczcie Małysz czy Stoch mieli ta szansę i skakali w PŚ jako leszcze bez wyników i to zaprocentowało w przyszłości, oczywiście czasy były takie że było mniej średniactwa. Nie mówię że mamy cały skład wymieniać ale jedno czy dwa miejsca powinny być dla młodzieży na już, niech rotują się na tym miejscu ale przyszłość jest ważna. Myślenie tylko o tym co tu i teraz to błąd, nie popełnimy go z kolejnym pokoleniem.

  • dervish profesor
    @Pavel

    A ja myślę, że Horn miał jakiś plan i wówczas zdecydował poświecić początek sezonu aplikując swoim podopiecznym potężną dawkę treningu siłowego który miał zaprocentować w dalszej części sezonu od TCS poczynając.
    Pamiętamy, że Horn wówczas bardzo był napalony na zdobycie Złotych Orłów dla Niemców, zresztą od tamtego czasu sytuacja się nie zmieniła zmienily się tylko metody bo wiecej juz w ten sposób Niemcy nie zaczynali. TCS cały czas jest marzeniem Horna, aczkolwiek w sezonie olimpijskim na pewno zawsze ważniejsze były i są dla niego IO.

  • kibicsportu profesor
    @Pavel

    No bo ty przesadzasz. Od początku weekendu piszesz, że zawalone przygotowania itp..
    To był pierwszy weekend i kompletnie to nic nie znaczy w kontekście dalszego sezonu.

  • Pavel profesor
    @kibicsportu

    Martw się kiedy chcesz wszystko mi jedno.

  • kibicsportu profesor
    @Pavel

    Jakie zawalone przygotowania.
    Bo pierwszy weekend był słaby.? To nic nie znaczy. Martwić się będzie można jak po Wiśle będzie słabo.

  • Arianin początkujący
    @dervish

    Mam na imie Aleksander.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Do tego dążę, zawalone przygotowania do sezonu nie przekreślają całego sezonu o ile sztab wie co zawalił. Spokojnie po kilku tygodniach można kryzys zażegnać.

  • Pavel profesor
    @King

    Wątpię czy było, po prostu nie wierzę w cuda i o ile nasze TOP 3 pewnie punktowo osiągnie sporo lepszy wynik to zaplecze nie daje żadnych nadziei. To nie ma mowy o wietrze, Hula regularnie był poza 50, Stekała w sumie miał farta do wiatru bo jego forma to miejsca 40-60, a Wolny może coś tam uciuła, ale od niego już trzeba wymagać solidnego punktowania. Co gorsza cała reszta jest tak samo słaba i ten Zniszczoł nie pokaże nic innego niż jego koledzy.

  • kibicsportu profesor

    Formela: W samolocie znajduje się zbyt dużo bagaży.
    Każda ekipa musi ponoć coś zostawić - przekazał mi trener Dolezal.
    Niebywałe.


    Samolot miał wylecieć ponad 50 minut temu.
    Jeszcze się okaże, że nasi będą mieli problem z wjazdem do Finlandii przez testy . Bo są ważne 72h.

  • dervish profesor

    Chciałem tylko przypomnieć, że dwa lata temu Niemcy pod wodzą Horna równiez zanotowali falstart.
    Na inauguracje w Wisle zajęli w druzynówce 5 miejsce, a w konkursie indywidualnym zdobyli łacznie 48 (7, 24, 26) pkt.
    Tydzień później w Ruce było lepiej ale nieznacznie: posłuże sie statystykami sceptyka:
    5. Niemcy (7, 15, 20, 23, 25) .......... 77 pkt (5 zawodników)

    Drugi konkurs w Ruce odwołany - pewnie takze zakonczyłby sie kleską Niemców.
    A jak było dalej? Juz tylko lepiej.

  • King profesor
    @Pavel

    Zobaczymy jak będzie w Ruce i Wiśle. Po tych zawodach w NT jedyne co jest pewne w 100% to wysoka forma Graneruda i Geigera. Pozostali byli mniej lub bardziej podatni na warunki jakie tam panowały.
    Jeśli w Ruce jakimś cudem kilku naszych zawodników skończy w TOP10-20 to pewnie punkt widzenia większości się nagle zmieni o 180 stopni. Nie było tak w przeszłości? Było i to wiele razy.

  • Pavel profesor
    @King

    Ja tam w tej Wiśle widzę "wyniki dające nadzieję" nie jakąś rewelację, ale solidne skakanie. Tu mieliśmy kompromitację, Hula w niemal każdym skoku dostaje baty od Turka czy Rumuna,Wolny i Stękały zupełnie bez formy, a Kubacki i Żyła nierówni. I nie ma tu znaczenia, czy wymienili by tego Hulę bo cała kadra jest bez formy.

  • butczan1 weteran
    @King

    Skoro Hula czy Wolny skakali słabo to można byłoby dać szansę innym. Na szczęście po Ruce jest Wisła i pewnie dlatego nie ma w składzie większych roszad.

  • King profesor

    Niektórzy to jak w gorącej wodzie...
    Zabraliby do Ruki zamiast Huli czy Wolnego np. Habdasa, Wąska lub Pilcha to jakby oni słabo się spisali to pewnie byłaby gadka, że "mogli jednak zostawić Hulę czy Wolnego, bo w sumie to oni nigdy jakoś specjalnie dobrze w Tagile nie skakali" albo po wzięciu np. Pilcha i jego ewentualnym słabszym występie byłaby gadka: "czemu wzięli Pilcha mogli wziąć Wąska/Habdasa" i analogicznie w przypadku wyboru kogoś innego.
    Mam wrażenie, że niektórzy to wręcz lubią narzekać, a kiedy nie ma powodów do narzekania to wszystko się u nich w środku kotłuje i przy najmniejszej okazji eksploduje ze zdwojoną mocą ;)

    Tak dla przypomnienia wyniki inauguracji z Wisły sprzed roku:
    https://www.skijumping.pl/wyniki/zawody/4410
    Biorąc pod uwagę, że to nasza skocznia to na pewno pozytywnie wpłynęło na wyniki. Podejrzewam, że jakby w 2020 przenieść inaugurację do NT to wyniki byłyby możliwe, że jeszcze gorsze niż w tym roku.

  • Mumineiro początkujący
    aad omnes

    Z prochu powstałeś i w proch się obrócisz. Marność nad marnościami i wszystko marność. Nie sądzę, by Zniszczoł okazał się lepszy od Murańki, Wolnego, Huli.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Zapewne tak, zobaczymy w Finlandii czy będzie poprawa, ale kolejna już nominacja przekonuje mnie do tego, że problem ma cała kadra. Po prostu cuda zdarzają się rzadko, a nie wierzę w nagłą poprawę formy Zniszczoła. Bardziej prawdopodobne, że cała reszta zleciała do jego marnego poziomu, który prezentował przez kilka miesięcy.

    Poprzednio miałem rację i w zasadzie teraz chciałbym się mylić, fajnie jakby jednak jakość skoków była wysoka itd., ale cóż nie wierze w to.

  • dervish profesor
    @Pavel

    W wywiadach bardzo rzadko zdradzane są tajniki przygotowań, również bardzo rzadko przyznaje się do popełnionych błędów.

  • Pavel profesor
    @dervish

    W wywiadach mówili, że nie byli "zamuleni" i treningu fizycznego przed zawodami też nie było. Coś skopano w przygotowaniach i trzeba się pogodzić z kilkoma słabszymi konkursami, czasem i tak się zdarza. A Zniszczoł? Cóż będzie tak samo słaby jak cała reszta.

  • dervish profesor

    Padło na Olka bo widocznie był pierwszy w kolejce czyli najlepszym z pozostałych.
    Zobaczymy jak wypadnie.
    Jeżeli przyczyną falstartu w NT było przymulenie wynikłe czy to ze sporej dawki treningu siłowego zaaplikowanego tuz przed rozpoczęciem sezonu czy to z powodu problemów logistycznych i długiej meczącej bo pond 30 godzinnej podróży lub obu tych rzeczy na raz to w Ruce powinno być już znacznie lepiej bo przymulenie powinno zacząć ustępować. A Olek który nie ma za sobą perypetii związanych z podróżą w głąb Rosji wcale nie musi okazać się najniżej notowanym z Polaków.
    Jak by nie było będzie ciekawie i będzie można powoli zacząć weryfikować różne hipotezy odnośnie przyczyn słabego występu w NT.

  • dejw profesor

    Obawiam się, że wyboru podmiany Murańki jednym z pozostałych kadrowiczów A można by było równie dobrze dokonać rzutem monetą, poprawa jakości jest bardzo wątpliwa. Wybuch Pilcha, który nastąpił na MP był bardzo podejrzany i w jego szybki zjazd na LH jestem w stanie uwierzyć.
    Osobiście, przy tak słabym poziomie, jakie pokazały numery od 4 w dół w Tagile, nie widzę przeszkód, żeby nie spróbować już od razu zastępstwa juniorami.

  • Marco Gaccio profesor

    Polski beton jest już irytujący. Powinni wyslać Jasia Habdasa

  • Pavel profesor
    @Karpp

    Jest to na tyle długi okres ze sporą ilością porządnie przygotowanych skoczni, że spokojnie da radę poprawić pewne mankamenty. Czy to się uda, tego nie wiem, ale o ile sztab wie co popsuł to na IO powinni się wyrobić, a jak pisałem niżej, pewnie i na T4S.

  • dawe19 doświadczony

    Trener Krzysztof Miętus, trener Radek Zidek... no i jak w polskich skokach ma być dobrze? Idziemy na dno po stromym zboczu... Przypomnę, że Stocha czy Kubackiego w wieku juniorskim trenował Horngacher. Teraz poziom szkolenia jest na poziomie Miętusów, Biegunów itd.

  • Qrls weteran

    Skoro może przylecieć Zniszczoł to czemu nie mogli przylecieć w trzech i zastąpić męczących się Hule i Wolnego? Mam wrażenie że u nas wiek jest kluczowy w wyborze a potem dziwimy się że 22 letni zawodnicy z potencjałem kończą karierę. Młodzież powinna jeździć na PŚ, wymieniać się nawet jedna wejściówka bo nie ma lepszej motywacji i doświadczenia niż takie zawody, wśród swoich idoli z dzieciństwa, mogą popytać o to i owo, wspólne treningi. Tylko my tego nie rozumiemy a średnia wieku coraz większa gdzie inne reprezentację co rok są w stanie wystawiać młodziutkich zawodników nawet gdy Ci nie odgrywają czołowych ról.

    Wszyscy powtarzają jak mantrę Wisła, po Wiśle do Wisły rozruch i tak dalej i dalej. Mam wrażenie że niektórzy już spodziewają się słabego weekendu w Ruce i szykują grunt pod tłumaczenie stanu rzeczy i powtarzaną jak mantrę Wisłę.

    A ja uważam że Wisła to najgorsze co może być bo wiadomo na naszej skoczni z naszymi kibicami wyniki mogą być lepsze, znajomość obiektu i kwota narodowa spowodują że będzie poprawa i ktoś na pewno tam błysnie do tego drugi konkurs to drużynówka więc po za 4ka reszta będzie skakać tylko w jednym konkursie co całkowicie może wypatrzyć realny stan wyników poszczególnych zawodników i niekoniecznie zmiany po Wiśle będą trafione jeśli będzie brany głównie wynik z jednego dnia do tego jeśli jeszcze warunki będą zmienne. Wolałbym by Wisły nie było teraz i zmiany nastąpiły po neutralnym obiekcie. No ale cóż Wisła, Wisła, Wisła bla bla boję się że w Wiśle będzie nagle poprawa, będą zmiany na PŚ tylko czy trafione? Czy Wisła nie zrobi więcej szkody niż pożytku?

  • nicoz weteran

    Mamy 7 miejsc w PŚ i je na razie wykorzystujemy. Kto zdobędzie te parę punktów w zawodach jest mi obojętne. Szału na inauguracji nie było. Niech sztab się martwi jak źle wybiera. Pogratuluję każdemu polskiemu skoczkowi. Krytykować wybór będę po konkursie.

  • SchwarzerAdler weteran

    Hula forever , to już robi się nudne. Zobaczymy jak będzie tym razem...

  • INOFUN99 profesor

    Spodziewałem się powołania dla Zniszczoła, wspominałem o tym wcześniej.
    Aleksander w te lato jak i zeszłoroczne niespecjalnie się wyróżniał wśród naszych zawodników. Martwi dyspozycja pozostałych. Śmiem twierdzić, że w Ruce będzie robić za statystę.

    @Robert Johansson252
    Pilch zdobył mistrzostwo Polski w takich okolicznościach jak Gruszka 7 miejsce na tym samym czempionacie. Miał szczęście i te wyniki nie były miarodajne.

  • Xander1 profesor
    @Karpp

    Jeżeli przygotowania zostały spartolone to nie ma co czekać na przełom w Engelbergu czy TCS. W sezonach Kruczka, gdzie zawsze były zawalone przygotowania czekano zawsze na Engelberg i cudowne odrodzenie. A to tylko dlatego, że raz wyszedł nam tam super weekend, który był przełomem po fatalnym poczatku (sezon 2012/13). Nie ma zasady, że tam nagle zaczniemy skakać lepiej. Jeśli zostały popełnione błędy, a wszystko na to wskazuje to odzyskanie formy może potrwać zdecydowanie dłużej.

  • Karpp profesor
    @Pavel

    Jak przygotowania do sezonu były spartolone to dlaczego oczekujesz przełomu w Engelbergu albo na TCS?

  • SZCZEPAN44 doświadczony

    Mógłby jakiś redaktor opisać jak wyglądały te treningi.. nagle Zniszczoł okazał się lepszy od Pilcha i Habdasa? Choć kto ich tam wie, może sprytnie wyczekano żeby ich forma się skonczyla żeby Hula zaliczal kolejne wycieczki.. Wiec tak w Wisle bedzie kolejny argument zeby dalej jezdzil bo Pilch i reszta stracila formę. Oby do tego nie doszło. Z reszta Hula jakby miał honor to by sam zrezygnował, ale on woli sie wozic dalej i zajmować miejsca innym. I tak myslalem ze Kocur pojedzie, ale jakby dotknęło np dwóch to pewnie tym drugim byłby Kocur.

  • Xander1 profesor
    @zimowy_komentator

    A dla mnie pewne było że Habdas do Ruki nie pojedzie. PZN zawsze siał panikę by juniorów nie wysyłać do Ruki, bo strach. A poza tym nie wiadomo jak Habdas prezentuje się na tle zawodników z kadry narodowej. Na FC skakał bardzo dobrze, ale nie jakoś rewelacyjnie. No chyba że nadal wszyscy żyją MP i tym szóstym miejscem, ale już przykład Pilcha pokazał że tamte wyniki trzeba wziąć w zapomnienie.

  • Xander1 profesor
    @Pavel

    Mam podobne zdanie na ten temat. Olek latem wydawał się słaby, MP też prezentował się dużo poniżej oczekiwań. Aż tu nagle jest najlepszy z zaplecza i wskakuje za Murańkę. Ciężko uwierzyć że w trzy tygodnie poprawił na tyle formę. Gdzie jest Pilch w takim razie, który najlepiej z tego grona wyglądał na MP. Czy też Wąsek. Wygląda na to że są dużo słabsi niż słabiutcy Hula i Wolny z PŚ. Przygotowywania zostały zawalone, pytanie na ile i czy uda się to przywrócić do normalności.

    No ale mimo wszystko liczę że Olka. Dla niego to szansa by przebić się do najlepszej czwórki, podczas gdy większość kadry skacze padakę.

  • Arianin początkujący
    @znawca_francuskiego

    Wlasnie Przybyla wyautowana...

  • Pavel profesor
    @Karpp

    Skoki nie są wymierne, bez odniesienie do jakiejś większej całości, odpowiednio wysoko ustawiona belka i losowy Krzak skoczy za HS. Co więcej długi najazd maskuje wszelkie mankamenty techniczne, co powoduje, że podczas PŚ z niskich belek wygląda to jeszcze gorzej.

  • Karpp profesor
    @Pavel

    A może faktycznie oni na treningach skaczą świetnie, lepiej od innych. Prezes cały czas tak mówi.

    Panowie ze skijumping podglądali ostatnio trening. Mogliby powiedzieć cokolwiek a nie tylko robić ładne ujęcia :)

  • Arianin początkujący
    @Pavel

    Po prostu #sztabout !

    Karrp: kto to jest? Ironicznie skikomicznie nie mial chyba bana, tylko wyjazd zagraniczny. Wiec?

  • Karpp profesor
    @skoki_TVN

    Tak tak. Forma Geigera, Kobayashiego i Graneruda, Austriaków przed sezonem była miarodajna tylko naszych nie była..

    Ogolnie dałem Ci już pewnie kiedyś bana tak jak ta strona no ale jak zawsze wracasz i zmieniasz nicki. Normalnie bym z Toba nawet nie dyskutował i nie odpowiadał na dziwiaczne zaczepki w ktore sam nie wierzysz..

  • Pavel profesor

    Zniszczoł był słaby całe lato, przez kolejne miesiące aż do MP mu się nie poprawiło, nominację do Tagiłu przegrał z 3 zawodnikami bez formy i zapewne cud się nie zdarzył po prostu był najmniej beznadziejny z całej beznadziejnej reszty. Tym bardziej utwierdza mnie to w przekonaniu, że przygotowania do sezonu zostały spartolone i na przełom pewnie poczekamy do Engelbergu albo T4S.

  • skoki_TVN bywalec
    @Karpp

    sie uczepiles tych mistrzostw polski jakies smieszne zawody na srednim obiekcie na igielicie a ten walkuje temat.. miarodajne to bylo tak samo jak obecne prognozy pogody na luty 2022.. to samo z Hula co ma piernik do wiatraka jak za Muranke mial jechac ktos z treningow w Falun i wybrali Zniszczola..

  • wilku początkujący

    Super, dobry wybór.

  • zimowy_komentator profesor
    @Prekursor Skoczni Vip

    Jakoś nie jestem przekonany co do Zniszczoła. Jego forma nie była zbyt wysoka nawet na tle juniorów. Szczerze mówiąc liczyłem, że do Ruki poleci Habdas.

  • Prekursor Skoczni Vip weteran

    A jednak nie Kot

  • znawca_francuskiego weteran
    @semion

    Skład Polaków był podany na zawody w Rosji i Finlandii więc nie wiem o co ci chodzi .
    Klemens gdyby nie wirus to żadnych zmian by nie było . Następnym przystankiem będzie Wisła po której trenerzy wybiorą najlepszą siódemkę na następne konkursy .

  • Karpp profesor

    Ale ogólnie na jedno wychodzi.
    Jeśli w Wiśle Wasek, Habdas i Pilch bedą skakac lepiej od Huli, Stękały czy nawet Wolnego to będzie to kompromitacja sztabu i tych powołań. A jesli nie będa skakać to też obciąży to cały skład ze względu właśnie na zajechanie tych chłopaków. W MP co innego widzieliśmy..

    Poza tym Stefan już nam wytłumaczył na insta, że weekend miał zły ale już na spokojnie potrenował, żeby kolejny weekend mieć słaby. Później będzie kolejny spokojny trening no a, że skocznie w Wiśle zna wcale nie zdziwi mnie tam jego punktowanie. Jak będą punkty to będzie też wycieczka do Klingenthal, żeby przepaść w kwali no a przed Engelbergiem go nie wymienią. No bo jak? Za dużo zachodu. Przed świętami MP na których błyśnie no i wiadomo nominacja na TCS. I tak zleci nam pół sezonu na wycieczkach perspektywicznego 35-letniego zawodnika

  • znawca_francuskiego weteran
    @Pavel

    Ten Stękała to powinien zostać w kraju i wyleczyć tą kontuzje . Zaraz się okaże że coś mu strzeli i będzie musiał cały sezon pauzować ...

  • Karpp profesor
    @skoki_TVN

    A czy ja pisałem cos o zgrupowaniu w Falun?
    Pisalem ogólnie o zgrupowaniach gdzie byli jeszcze razem..
    Czytanie ze zrozumieniem :)

  • Robert Johansson252 profesor

    Co jest z tym Pilchem?
    Rok temu mistrz Polski - brak powołania
    W tym roku 3 miejsce na MP - brak powołania

    Wolałbym, żeby on poklepał bulę niż Hula, który i tak jest u schyłku kariery.

  • Pavel profesor

    Jestem pod wrażeniem jak sztab dał radę tak zajechać formę Pilcha, że wyprzedził go Hula przegrywający z Turkami i Rumunami, Wolny bez formy, Stękała kontuzjowany, a teraz jeszcze Zniszczoł. A to wszystko w 3 tygodnie serio to niesamowite.

    I jeszcze Miętus wysłany na tradycyjną wycieczkę tak jakby dorosły chłop nie dał rady sam się przetransportować ze Szwecji do Finalndii :)

  • Arianin początkujący

    Zniszczol wystartuje Ruce - co to za konstrukcja językowa?

  • skoki_TVN bywalec
    @Karpp

    od kiedy Hula jest na zgrupowaniu w Falun..??

  • Karpp profesor

    Czyli Pilch nie skacze na tych zgrupowaniach lepiej od Huli, Kota i Zniszczoła? Dziwne

    Choć swoją drogą wreszcie jakiś pozytyw dla Olka. Wczesniej nawet jak wywalczał nam limit to i tak nie jeździł- a przecież takie byly zasady

  • semion weteran

    Hula to tam po co? Ileż jeszcze my kibice będziemy znosić to wożenie emerytów?

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl