Hula zmienia Długopolskiego - lista startowa na Bischofshofen

  • 2005-01-04 19:09
Już jutro, o 14:30 rozpocznie się oficjalne skakanie na ostatniej arenie zmagań w tegorocznym Turnieju Czterech Skoczni - w austriackim Bischofshofen (HS 140). Na liście startowej do środowych treningów oraz kwalifikacji znalazło się 77 zawodników, w tym trzech reprezentantów Polski.


Zgodnie z oczekiwaniami, za słabo spisującego się Krystiana Długopolskiego, Heinz Kuttin oraz Łukasz Kruczek zdecydowali się wystawić 18 letniego Stefana Hulę. Szansy na występ w 53. Turnieju Czterech Skoczni nie otrzyma więc Mistrz Świata Juniorów - Mateusz Rutkowski.

Decyzja naszych trenerów może nieco dziwić, gdyż Hula w tym sezonie nie miał na razie dobrych występów, nawet w Pucharze Kontynentalnym, gdzie zaledwie dwukrotnie punktował: w Harrachovie (20. lokata) oraz w Engelbergu (29. miejsce). Rutkowski tymczasem dobrze zaprezentował się w Świątecznym Konkursie w Zakopanem, zajmując trzecie miejsce, tuż za Robertem Mateją.

W treningach oraz kwalifikacjach, z numerem 23. wystąpi Stefan Hula, z 51. zobaczymy Roberta Mateję, natomiast jako szósty od końca (nr 72.) wystąpi Adam Małysz.

Tradycyjnie wszystkich fanów zapraszamy do wspólnego śledzenia i komentowania wyników treningów oraz kwalifikacji na naszym czacie »

Zobacz wszystko o zawodach PŚ w Bischofshofen...»


Program zawodów:

Środa, 05.01.2005
14:30 - Dwie serie treningowe
16:30 - Kwalifikacje

Czwartek, 06.01.2005
15:00 - Seria próbna
16:30 - Pierwsza seria konkursowa
17:30 - Druga seria konkursowa

Lista startowa do kwalifikacji w Bischofshofen
NrZawodnik i KlubKraj
1 Nagiller Christian SV Natters-Bergisel AUT
2 Fettner Manuel SV Natters-Bergisel AUT
3 Thurnbichler Stefan Kitzbuehl SC AUT
4 Hafele Mathias SC Arlberg AUT
5 Koch Martin SV Villach AUT
6 Mueller Roland SV Natters-Bergisel AUT
7 Hajek Antonin Dukla Liberec CZE
8 Kang Chil Gu Muju Resort KOR
9 Chedal Emmanuel Douanes CS Courchevel FRA
10 Ipatov Dimitry Magadan RUS
11 Grimholm Isak IF Friska Viljor SWE
12 Yoshioka Kazuya Tsuchiya Home JPN
13 Tahtahunov Asan Tschimbulak KAZ
14 Matura Jan Dukla Liberec CZE
15 Zhaparov Radik Tschimbulak KAZ
16 Mesik Martin Vimar Banska Bystrica SVK
17 Mazoch Jan Dukla Frenstat CZE
18 Tian Zhandong Jilin CHN
19 Salumae Jens Nomme Ski Club EST
20 Alborn Alan Alaska USA
21 Kim Hyun Ki Muju Resort KOR
22 Erikson Johan Holmens IF SWE
23 Hula Stefan Sokol Szczyrk POL
24 Li Yang Jilin CHN
25 van Baarle Boy Delft NED
26 Lazzaroni David Autrans FRA
27 Solem Morten Trondheim Skiklubb NOR
28 Anisimov Maksim RCHWCM Minsk BLR
29 Juris Jaan Otepaeae SK EST
30 Schneider Balthasar SC Bregenzerwald AUT
31 Funaki Kazuyoshi FIT JPN
32 Lindstroem Veli-Matti Lahden Hiihtoseura FIN
33 Schwarzenberger R. TSU St. Veit AUT
34 Jones Clint Steamboat Winter SpC USA
35 Kofler Andreas SV Natters-Bergisel AUT
36 Kaiser Stefan SV Achomitz AUT
37 Dessum Nicolas CS Courchevel FRA
38 Mechler Maximilian WSV Isny GER
39 Peterka Primoz SK Triglav Kranj SLO
40 Jussilainen Risto Jyvaeskylaen Hiihtos. FIN
41 Forfang Daniel Tromsoe Skiklubb NOR
42 Hocke Stephan WSV Oberhof 05 GER
43 Zonta Peter SK Dolomiti Ljubljana SLO
44 Higashi Akira Nihon Kucho JPN
45 Schmitt Martin SC Furtwangen GER
46 Vassiliev Dmitri WWS ZCK Ufa RUS
47 Liegl Florian SV Natters-Bergisel AUT
48 Benkovic Rok SC Menges SLO
49 Ritzerfeld Joerg WSV Oberhof 05 GER
50 Goldberger Andreas SC Waldzell AUT
51 Mateja Robert WKS Zakopane POL
52 Ingebrigtsen Tommy Byaasen IL NOR
53 Miyahira Hideharu Mizuno JPN
54 Neumayer Michael SK Berchtesgaden GER
55 Pettersen Sigurd Rollag og Veggli IL NOR
56 Kiuru Tami Lahden Hiihtoseura FIN
57 Stensrud Henning Hurdal IL NOR
58 Moellinger Michael SC Einsiedeln SUI
59 Kuettel Andreas SC Einsiedeln SUI
60 Ammann Simon RG Churfirsten SUI
61 Romoeren Bjoern Einar Hosle IL NOR
62 Damjan Jernej Ilirija Fersped SLO
63 Loitzl Wolfgang WSC Bad Mitterndorf AUT
64 Bystoel Lars IL Eldar NOR
65 Ito Daiki Tsuchiya Home JPN
66 Herr Alexander Schonach/ Rohrhardsberg GER
67 Uhrmann Michael WSV-DJK Rastbuechl GER
68 Kasai Noriaki Tsuchiya Home JPN
69 Spaeth Georg SC Oberstdorf GER
70 Widhoelzl Andreas SC Fieberbrunn AUT
71 Hautamaeki Matti Puijon Hiihtoseura FIN
72 Malysz Adam KS Wisla Ustronianka POL
73 Morgenstern Thomas SV Villach AUT
74 Ljoekelsoey Roar Orkdal IL NOR
75 Hoellwarth Martin SC Mayrhofen AUT
76 Janda Jakub Dukla Frenstat CZE
77 Ahonen Janne Lahden Hiihtoseura FIN

Tadeusz Mieczyński, źródło: Informacja własna
oglądalność: (6780) komentarze: (43)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • anonim

    to bylem ja Czesiu z Bochum

  • anonim

    a na hula boli mnie ciula ...... rutkowski se chleje dlatego wodke mu dali a jutro mamy 3 zawodnikow

  • anonim

    @sermak:
    Jak już piszesz o adopcji [gdzies tam poniżej] - róznica między adoptującym a adoptowanym musi byc wiekowo taka, aby było prawdopodobieństwo, że mógłby być jego dzieckiem. Stefek ma lat 18, Kuttin - 34 - wnioski wyciąg se sam :P
    PS - u nas nie adoptuje się osób pełnoletnich, w Austrii - owszem.
    @gregor
    Rozśmieszyłes mnie tekściorem, że Rutek mógłby walczyć z Morgim w Pucharze Świata, tylko PZN nie chce go wysłac. Przeciez już w zeszłym sezonie dostał taką szansę i co? Rutek niewiele dalej niż bula, Morgi - w czołówce, nawet jak był w nie najwyższej formie :))))

  • Redakcja redaktor
    Bjoern

    Cóz - nas też dziwi że znalazł się Romoeren na oficjalnej liście startowej, ale nie znaczy to wcale że na pewno jutro wystartuje. Prawdopodobnie po prostu będzie DNS. Widocznie ekipa norweska nie zgłosiła jego wycofania na czas. Ostatecznie przekonamy się jutro, w czasie treningów i kwalifikacji.

  • manxz stały bywalec
    Bernie?!

    Szanowna Redakcjo,
    chciałbym zaznaczyć, że podajecie sprzeczne informacje.
    W poprzednim artykule jeden z akapitów jasno mówi, że "Romoeren jedzie do domu", nie bierze udziału w kwalifikacjach. Tymczasem na powyższej liście nazwisko Norwega wyraźnie figuruje na miejscu 61.
    Zważywszy na to, iż jest to "informacja własna", błąd mógł nastąpić tylko na jednym etapie - u Was.

    Jesteście dla mnie najpewniejszym źródłem informacji na temat wszystkiego co dotyczy SKIJUMPING i chciałbym aby tak pozostało. Proszę zatem o jak najszybsze zweryfikowanie porawności podanej listy, na razie bowiem z całą pewnością nie wynosi ona 100%.

    Z góry DZIENKS!!!

  • anonim

    a ja bym pozwolil skakac kruczkowi
    moim zdaniem bylby lepszy od wszystkich rutkow srutkow i innych stochow:D
    pozdrawiam i
    ADAM DO BOJU!!!

  • GD_Luk bywalec
    Rutkowski

    Witam, Rutkowski to niech najpierw zacznie sie zachowywać jak na kadrowicza przystalo a nie piwko i disco o czym głośno w Zakopanem...rozrabiał to ma za swoje..."sodówka" mu do głowy uderzyła musi otrzymać karę - niestety to najlepszy sytem wychowawczy - lepszego nie wymyślono:))

  • anonim

    A Skupień to przeciętny talent, co?
    Na pewno nie mniejszy niż Rutkowski. A jak pokazuje przykład Matei na sukcesy nigdy nie jest za późno.

  • Andy stały bywalec
    Stefan Hula

    Hula od bodajże kwietnia znajduje się w kadrze A i dostaje regularnie stypendium od PZN. Powinien teraz udowodnić że miejsce w pierszej reprezentacji faktycznie mu się należy. A swoją drogą to należałoby zrobić juz pewne przetasowania między kadrami i wyrzucić z hukiem z kadry A Marcina Bachledę, który urządza sobie kpiny, Skupnia, któremu już sie nie chce skakać i Wojta Tajnera. Dostają co miesiąc kasę z PZN, za to że kompromituja siebie i Polskę. Rutkowski zasługuje na jeszcze jedna szanse, bo chociaz jest nierobem i alkoholikiem to talent ma nieprzecietny, a z ocena Huli wstzymałbym sie conajmniej do Willingen.

  • anonim

    zostawcie stefana w spokoju pasztety

  • anonim
    Sorry, że poszło dwa razy

    ale myślałam, że w ogóle nie poszło

  • anonim
    Czy Hula lepszy?

    Mam wątpliwości, czy Hula jest lepszy od Rutkowskiego. Poza tym Rutek jest trochę obyty w Pś a Hula nie. Nie wydaje mi się, żeby start w tak prestiżowych zawodach jak TCS był najlepszym debiutem, bo można sie spalić psychicznie. Uważam, że karanie Rutkowskiego nie powinno sie odbyć kosztem wyników polskiej ekipy w TCS. To coś jak: "Na złość mamie odmrożę sobie uszy"

  • snow stały bywalec
    trochę umiaru

    Chłopak jeszcze nawet nie oddał skoku trennigowego a wielu wieszczy totalną porażkę. Nawet gdy tak się stanie zdobędzie pewne doświadczenie i będzie wiedział co to jest ekstraklasa światowych skoków. Dlaczego odmawiacie prawa do eksperymentów naszym trenerom. Lepiej poprowadzilibyście zawodników? Skąd ta pewność?!! :)))

  • anonim
    Czy będzie skakał najlepszy?

    Mam wątpliwości, czy Hula jest lepszy od Rutkowskiego. Poza tym Rutek jest trochę obyty w Pś a Hula nie. Nie wydaje mi się, żeby start w tak prestiżowych zawodach jak TCS był najlepszym debiutem, bo można sie spalić psychicznie. Uważam, że karanie Rutkowskiego nie powinno sie odbyć kosztem wyników polskiej ekipy w TCS. To coś jak: "Na złość mamie odmrożę sobie uszy"

  • anonim
    Czy będzie to dobra decyzja?

    Jedzie młody Stefan HULA. To dobrze, ale czy znowu nie bedzie tak jak z Krystianem Długopolskim. Uważam, że eksperymenty to róbmy w COC a nie w PŚ czy też TCS. Napewno dużo lepszym skoczkiem, ai potwierdził to wynikami w Zakopanem jest Mateusz Rutkowski.
    W tej kwestii podobała mi się wypowiedz Gregora, którą w pełni popieram.
    Natomiast Boy tak chwaliłeś podjętą decyzję że jedzie na TCS Długopolski, ale teraz ogon pod siebie podwinąłeś i siedzisz cicho, jak nie osiągnął nic. Te 3 pkt. to był czysty przypadek. Używanie kulturalnego języka obowiązuje wszystkich i Ciebie Boy też. Pozdrawiam.

  • AdJ doświadczony
    50WRL

    Fakt, mogłoby być 3 naszych w 50tce WRL. A dałoby to tylko tyle, że wszyscy 3 mieliby imienne darmowe miejsca na PŚ. Limit nadal 4.
    Także nie wiem, czy jest o co się zabijać. Spokój i konsekwencja chyba są ważniejsze.

  • anonim
    @trusiek

    ja sie mądruje...ja na żywo Mateusza oglądam i wiem na co go stać i ile obecnie skacze...do Boya nie jestem zainterseowany Twoimi skłonnościami powinieneś ubolewać nad tym...

  • anonim

    Odnosnie Bischofshofen powiem krotko powinien jednak startowac Mateusz Rutkowski. Stefanowi zycze powodzenia i 3mam kciuki, ale watpie czy wejdzie do 50. Gdyby Matuesz skakal na swoim poziomie, na ktorym wierze, ze jest w stanie sie prezentowac, moglby nawet wejsc do 50 WRL. Przeciez III period konczy sie dopiero po Willingen, a tam (jak kazda druzyna) mozemy wystawic 4 zawodnikow zarowno w zwyklym jak i druzynowce. Taki niuansik FISu, a przynajmniej jeszcze tak rok temu bylo. Robert raczej ma pewne miejsce w 50WRL bo spadna z niej Ruuskanen, Bardal i kilku innych, a jak Mateusz by sie postaral mogloby byc jeszcze lepiej. Pozdrawiam

  • anonim

    Hula według mnie wystawiany jest w Bischofschofen dlatego, aby przed zawodami drużynowymi mógł sie obyć z atmosferą wielkich zawdów. Trenerzy prawdopodobnie chcą aby nabrał doświadczenia i znacznie nie osłabił naszego teamu. Rutkowski natomiast sam sobie jest winien gdyby był bardziej zdyscyplinowany to od początku sezonu do teraz by startowal w PŚ. To dobra lekcja wychowacza dla MŚJ. Musi wiedzieć, że sukcesy są możliwe przede wszystkim dzięki ciężkiej pracy i dyscyplinie. Kuttin to naprawde dobry trener i wie co robi...
    A poza tym niedawno prawi każy mówił żeby naszych zdolnych srebrnych medalistów wystawiać na puchar świata.

  • anonim

    jeśli sie nie myle to po TCS kończy się drugi period. Czy po dobrych występach Mateji dostaniemy znowu pule 4 zawodników w zawodach indywidualnych ??

  • anonim
    TRENERZY

    Wedlug mnie jest to rozsądna decyzja !!! NAWET BARDZO - Niech Rutkowski se skacze na luzie niz jakby miał sie wypalic sychicznie !!! A Stocha niech Horngacher szlifuje na MS !!!

  • anonim
    do sermak

    a nie sadzisz ze p. Rutkowski sie do tej pory nie zblaznil?

  • anonim

    Coś czuje że Rutkowski szykowany jest na Zkopane i ms

  • anonim

    ten palant hofer na to nigdy nie wpadnie bo jego interesuje tylko zeby pokazac jego faszystowska morde w telewizji ale moze redakcja skijumping.pl napisze cos do tvp.. pzdr

  • anonim

    ciekawe czy szaranowicz z tajnerem łaskawie powiedzą jak daleko skoczył jako przedskoczek rutkowski. pewnie w tym czasie bedą mówić coś o wietrze. a swoją drogą dlaczego w czasie konkursów nie jest pokazana predkosc i kierunek wiatru oszczedziloby to nam kibicom ględzenia tych dwuch smutasów. wystarczyloby gdyby w rogu ekranu przez caly czas byl rysunek skoczki i w 3 miejscach podany wiatr!

  • anonim

    o stochu to wszyscy zapomnieli a to jedyny junior który w aktualnej formie wskoczyłby do konkursu głównego. mój typ na odległość huli w kwal. to 85m

  • Adi.P. weteran
    A prawda jest taka że,

    Rutkowski miał 26.12.04 na turnieju w Zakopcu ok 5 kg nadwagi ponad limit, więc tylko od niego zależy , czy ją zrzuci. A trenerzy jego starty uzależniają od profesjonalnego podejścia do sporu. Czego nie widac w dalszym ciągu.I lepiej wystawić zawodnika , który ciężko pracuje , pomimo iż jest słabszy , niż tego , co zlewa wszystko z trenerami na czele.

  • anonim
    eeee Hula pokarze tyle samo co Dłługopolski !!

    eeee Hula pokarze tyle samo co Dłługopolski !!

  • trusiek bywalec

    Gregor ,nie mądruj sie trener wie lepiej kto jest w jakiej formie. A L.M. nie mów hop...

  • anonim

    Ale wstyd Hula nie przejdzie nawet kwalifikacji.Czy oni tam wszyscy po kolei chcą zniszczyć Rutkowskiego ?Tajner go nie cierpi to wiadomo nie od dziś.Podczas transmisji z Insbruka Szaranowicz mówil że liczy na come back Mateusz w Zakopanem a Tajner najpierw dłuuga cisza a potem cos zaczął gadać o wietrze . Nic z tego nie rozumiem i poważnie sie obawiam czy Mateusz pojedzie na MŚ.

  • Boy profesor
    @gregor

    gregor ty pedale

  • anonim
    prawda o Polskich skoczkach

    a trzeci zawodnik miał być wybrany dopiero przed konkursem...zmienić Kruczka bo on coś miesza...Kruczek na hale barany paść...Rutkowskiem może tylko narty smarowac...trenerzy boją się Rutkowskiego żeby nie pokonał Małysza...Rutkowski oddawał w tym roku skoki powyżej 130 metrów a nie bierze się go nawet na COC...to jest śmieszne-mistrz świata juniorów jako przedskoczek, nie może zmierzyć sił w PŚ z Morgensternem, który z nim przegrał a PŚ walczy o najwyższe miejsca...w PZN panuje wielki bałagan i zamiast pomagać skoczkom w rozwijaniu talentu to ich się blokuje psychicznie...przykład M.Rutkowski.
    Nie wiem dlaczego PZN nie chcą mieć np. "dwóch Małyszów"...myślę, że na Mistrzostwa Świata Rutek nie pojedzie, bo wg PZN i dwóch trenerów (Kuttin i Kruczek) mistrzem ma być Małysz a nie przedskoczek Rutkowski...!!!

  • anonim

    Stefek - pupilek Pana trenera Kuttina, niczym Tonio Tajner Apoloniusza Tajnera. Adopcja wkrótce.
    Czy nikt tego jeszcze nie zauważył?

  • anonim

    W Willingen w indywidualnym będzie skakać cała czwórka,bo jeśli wystawia sie druzynę,to w konkursie też mozna wystawic czterech.Ale czemu skacze Hula .On sobie kiepsko radzi w COC.

  • anonim
    PS

    Czy moglby mi ktos podac na jakich zasadach przydzielane sa miejsca w Pucharze Swiata.
    Wiem tylko ze chodzi o pzdobyte punkty ale niestety nic dokladniej.
    Z gory dziekuje.

  • ptica początkujący

    Matei brakuje 5 punktów by w klasyfikacji za ostatnie 6 perodów wejsc do 50 i wywalczyc 4 miejsce dla Polski w pucharze.Czy mu sie to uda?

  • Boy profesor

    Obecnie rekord wynosi 140.5m i należy do Olava Magne Doennema ale można tam skakać dużo dalej. Andreas Kofler w ubiegłym roku na wewnętrzych zawodach drużyny austriackiej skoczył nawet 147 metrów, więc można tam daleko latać.

  • Boy profesor

    W tym roku na pewno padnie tam nowy rekord skoczni, ponieważ skocznia byłą przebudowana.

  • anonim
    @zaskoczony

    W Willingen wystartuje czwórka Polaków zapewne, bo w sobotę jest drużynowy, zatem do trójki Małysz, Mateja, Hula pewnie dołączy Rutkowski.

  • anonim
    Paranoja

    Sermak masz rację!!!!! Po kiego diabła Hula tam jedzie??????Rutek jest lepszy!!!! Przecież Hula ma problemy z punktowaniem nawet w PK, to na jakiej podstawie miałby punktować w Bischofschofen???? No bo przecież Polscy skoczkowie głównie po to są wysyłani na PŚ?? Tak mi się przynajmniej wydaje.Naprawdę dziwi mnie ta decyzja..... nam wypada jedynie liczyć na miłą niespodziankę naszego juniora.

  • anonim

    Rutkowski musiał nieźle wnerwić Kuttina tą rezygnacją z udziału w PŚ w Harrachovie, zreszta Skupień też. Ale myślę, że to dobrze. Oboje dostaną szansę jeśli będą bardzo dobrze skakać, a tymczasem na zawody jeżdżą zawodnicy w trochę gorszej dyspozycji, ale za to bardziej zdyscyplinowani, jest to zawsze jakaś nauczka (również dla pozostałych).

  • anonim

    Kuttin mówił że Rutkowski nie zasłużył na start.Natomiast będzie w tym konkursie przedskoczkiem a wystąpi w Willingen.Trochę to wszystko wydaje mi sie dziwne.

  • anonim

    Moje zdanie jest może nieco kontrowersyjne więc proszę o przebaczenie. Wg mnie P. Stefan Hula się zbłaźni w jeszcze większym stopniu niż P. Długopolski. Mam nadzieję, że w następnych zawodach Pucharu Świata weźmie udział P. Mateusz Rutkowski.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl