"Skakanie na średnim poziomie mnie nie interesuje" - Kamil Stoch o wycofaniu z Pucharu Świata

  • 2023-02-06 11:02

- To była decyzja sztabu szkoleniowego. W zaistniałej sytuacji uważam, że to będzie najlepsze rozwiązanie, z pewnością wyjdzie mi to na dobre - powiedział nam Kamil Stoch po niedzielnej rywalizacji w Willingen, która zakończyła się dla niego klęską w postaci braku awansu do konkursu. Po weekendzie w Niemczech trener Thomas Thurnbichler postanowił, że 35-latek nie poleci z resztą ekipy do Lake Placid i wróci do spokojnego treningu.

- Wierzę w to, że chwila oddechu da naprawdę pozytywne efekty. Nie jest tak, że zapomniałem, jak się skacze. W ubiegłym sezonie byłem w takim samym położeniu. Szczerze wierzyłem w to, że uniknę już takich sytuacji i nigdy więcej się to nie powtórzy. Wydaje mi się, że to skutek psychicznego przeciążenia. Mam ogrom ambicji i sam nakładam sobie dużo na głowę. Z każdym udanym konkursem trochę sobie dokładam, czasami nawet nieświadomie. Przychodzi moment, kiedy zaczynam osiągać gorsze rezultaty, a skoki nie są tak dobre, jak bym chciał. Podświadomość daje do zrozumienia, że coś jest nie tak, więc trzeba pogonić i zaczyna się błędne koło. Orientuję się, że w nim jestem, kiedy jest już bardzo źle. Teraz chodzi o to, by na chwilę się od tego odłączyć, ale to nie będzie łatwe. Nie potrafię zapomnieć o skokach. Kocham to, co robię, a najbardziej uwielbiam, kiedy robię to dobrze. Postaram się jednak od tego wyłączyć i ruszyć od nowa. Nie całkowicie, bo nie muszę znowu budować dyspozycji i dźwigać ciężarów. Wszytko jest w moim ciele, ale trzeba puścić tamę niedobrych emocji, stresu i blokad. Niech to przepłynie i to powinno odblokować świeżość, radość i dobre skoki - uważa Kamil Stoch. 

Trzykrotny mistrz olimpijski zajął 51. miejsce podczas niedzielnych kwalifikacji, co nie dało prawa startu w zawodach. - Gdybym się zakwalifikował, wówczas miałbym kolejną szansę, żeby zrobić coś dobrze i na tym bym się skoncentrował. Nie chcę, aby zabrzmiało to źle, ale poniekąd czułem, że tak się może wydarzyć… Zastosowaliśmy bardzo ekstremalne rozwiązanie, gdzie ja miałem poczuć się ekstremalnie w pewnym elemencie skoku. To było na zasadzie wóz albo przewóz. Albo zadziała i będzie naprawdę super, albo skończy się tak, jak się skończyło… To było bardzo trudne zadanie i nie byłem w stanie mu sprostać - przyznaje Stoch przed kamerą Skijumping.pl.

W sobotę Stoch wylądował w trzeciej dziesiątce. - Totalnie nie interesuje mnie zamykanie punktowanej „30” Pucharu Świata. Nie interesuje mnie miejsce w „20”. W czołowej „10” fajnie być, ale to też nie jest mój cel. Chcę być najlepszy. Po to haruję, wylewam pot na treningu i podporządkowuję temu całe życie, żeby wygrywać. To mnie cieszy, podobnie jak podnoszenie rąk i euforia po udanym skoku, kiedy mogę radować się z sukcesu. Cały czas poszukuję rozwiązania. W pierwszej połowie sezonu byłem bardzo zapobiegawczy. Musiałem trzymać się w ryzach i blokować, by nie dawać ambicjom pola do popisu. Znam sens tego wszystkiego. Wiem, że muszę skupić się na swoich zadaniach, a potem są ambicje i cele wynikowe, ale nie zawsze się tak da. Bardzo chcę i wydaje mi się, że to pozytywna cecha - twierdzi trzykrotny triumfator Turnieju Czterech Skoczni.

- Kocham skakać na nartach. Chcę to robić, dopóki jestem w stanie skakać na bardzo wysokim poziomie. Skakanie na średnim poziomie kompletnie mnie nie interesuje. Nie będę tego robił, kiedy będę widział, że nie jestem w stanie wykrzesać z siebie więcej, skacząc ledwo do „30”. To nie jest dla mnie… Ktoś może pomyśleć, że teraz skaczę ledwo do „30” i czemu nie kończę? Czuję w sobie, że stać mnie na więcej. Jeszcze dwa tygodnie temu, podczas treningów przed Kulm, skakało mi się super. Potem wydarzyło się coś niedobrego w technice, być może wpłynął na to rozbieg Kulm. To specyficzna skocznia i teraz nie mogę się odnaleźć, ale mam świadomość możliwości walki o najwyższe cele. Staram się pielęgnować w sobie iskierkę podejmowania kolejnych prób, dopóki się we mnie pali - kontynuuje rekordzista Polski w długości skoku.

Dla sztabu Thomasa Thurnbichlera to jedno z większych wyzwań od początku pracy w naszym kraju. - Otworzyłem się na tę współpracę. Dałem trenerom do zrozumienia, że nie chcę niczego próbować, lecz idę w to całym sercem, żeby być najlepszym. Wszyscy to wiedzą. Nie było półśrodków. Powiedziałem, co moim zdaniem nie grało w poprzednich latach, co można udoskonalić i to staramy się robić. Mogę gdybać, ale może rozmawialibyśmy w zupełnie innym tonie, gdybym odpuścił Kulm na rzecz kilku dodatkowych dni w domu - zastanawia się dwukrotny zdobywca Kryształowej Kuli.

- Sytuacja jest dla mnie bardzo trudna, ale jestem zdrowy i wszystko jest w porządku pod względem fizycznym. Muszę pospawać poprzepalane kable w głowie i przewietrzyć niektóre półki, bo zaległ się tam kurz i brud, a następnie jechać dalej. To absolutnie nie jest koniec sezonu. Przed nami sporo fajnych zawodów i może będzie jeszcze powód, żeby się cieszyć? Mówię to przez zaciśnięty zęby, bo kotłuje się we mnie dużo dziwnych emocji, ale może poniekąd chcę w to wierzyć, co mówię? - kończy mistrz świata z 2013 roku.

Z Kamilem Stochem - w Willingen - rozmawiał Dominik Formela


Dominik Formela, źródło: Informacja własna
oglądalność: (12332) komentarze: (61)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • pawrycerz bywalec
    @ShinpuTokubetsu2.0.

    Nie było żadnych przecieków, zwykła logika. Dlaczego kłamiesz?

  • wiola4697 profesor

    Powodzenia Kamil! Jesteśmy z Tobą!

  • erytrocyt_ka profesor

    Już dość dużo zostało napisane, więc jakoś tak powtarzać się nie będę. Ale...jedna uwaga. Irytuje mnie i dziwi pisanie w stylu, że Stoch marudzi, wymyśla i wiecznie narzeka. Cóż, nie awansował do konkursu, skoki nie są dobre, więc co ma powiedzieć? Że nic się nie stało? Już widzę co dopiero by się działo - że skoro już nie ambicji, no to już w ogóle niech kończy karierę, bo już w ogóle po nim, gdy akceptuje brak awansu do drugiej serii.
    Szczerze naprawdę tego nie rozumiem...
    Z drugiej strony takie wyluzowanie by się Kamilowi przydało, ale łatwo się mówi. Mi osobiście bardzo szkoda tego czwartego miejsca Stocha w Sapporo. Gdyby wtedy wpadło podium, to myślę, że to by go nakręciło, a przede wszystkim dało takiego luzu.
    Mam nadzieję, że właśnie teraz lekki odpoczynek, nabranie dystansu, spokojny trening na skoczni (oby tylko sensowny) pomogą Kamilowi.

  • Zacny komentator bywalec
    He

    I'm szybciej Smerf maruda zaakceptuje to, że wieku nie przeskoczy tym lepiej dla niego. Coś już się skończyło i z pustego to Salomon nie naleje. 2gi sezon skacze w dniu kratkę bez stabilności. 20ka to jest jego poziom i niech się przyzwyczai bo tylko przypadkowe zwycięstwa są mu pisane, po których będzie 25ty następnego dnia. To cały Stoch od dwóch sezonów..

  • Arturion profesor
    @Grubczescu

    To jak już @Moderacja działasz, to i tego wywal. Od dawna na to pracuje. :-)

  • acka weteran

    Skoro Kamil ma w głowie "trenuję po to, żeby wygrywać", to nawet, jak by się skutecznie nie naprawił technicznie - z myśleniem wyłącznie o zwycięstwie - o zwycięstwo może być trudno. Już Kot robił wrażenie, że po wygranej w Pjongczangu w próbie przedolimpijskiej w myślach powiesił sobie złoto na szyi. Złota nie było, za to jest 5 lat równi pochyłej. Lata robią swoje, oczywiście Kasai jest tu jakimś motywatorem, ale nie wiadomo, czy nie był jedyny w swoim rodzaju. Wiekowo powyżej Kamila z zawodników obecnej czołówki PŚ są tylko Żyła i Fettner - ale oni też nie wygrywają. Czasem staną na podium. Oczywiście, Kamil na pewno chciałby wyznaczyć swoje standardy, ale wygrywać - mając za rywali młodszego o 3 lata Kubackiego, o 5 lat Krafta i młodszych o 9 lat Graneruda i Laniszka, którzy w tym roku zdominowali miejsca na podium - to niemal "mission impossible". Może warto teraz wycelować w MŚ, tam w 2 konkursach indywidualnych zagrać o najwyższą stawkę, a potem zastanowić się co dalej. Kolejny sezon - i z dużych imprez tylko loty, za 2 lata MŚ, za 3 - znów IO, ale wtedy będzie 38 na karku. Chyba, że chodzi jeszcze tylko o zwycięstwa w PŚ - ale wtedy musi nastąpić wybitny splot korzystnych okoliczności. Ot tak po prostu z Granerudem w gazie Kamil nie da rady. Musi 2 razy walnąć w HS, żeby go pokonać. Jak nie będzie myślał ciagle o wygrywaniu - to może chociaż jedno zwycięstwo przyjdzie ot tak, jakby z niczego. Głowa musi być absolutnie czysta, nieskażona myśleniem, by włączył się automatyzm.

  • Julixx05 weteran

    Kamil już prawie był na podium, a tu coś się popsuło. Mam przeczucie, że może skończyć karierę po tym sezonie, ewentualnie może za rok. Teraz by się najbardziej opłacało, bo za rok nie ma ani MŚ ani IO. Stoch chyba się powoli wypala i ten ogień w jego skokach się kończy

  • Introverder profesor

    "Ogólnie ten wywiad taki jak dla Kamila "out of character". Nie wiem nawet dlaczego odniosłam takie wrażenie, ale z psychiką ewidentnie coś nie gra." - A mi się wydaje, że właśnie Kamil bardziej się uzewnętrznił. Powiedział wprost - czarno na białym - na czym mu zależy i co go satysfakcjonuje. Wynika z tego, że jak dłużej nie będzie osiągał wyników, to zakończy karierę - kto wie czy jeśli ten sezon nie zakończyłby się źle, to czy nawet nie po tym sezonie.. Przez wyniki też jasno sprecyzował jakie - zwycięstwa, ew. podia i NIC poniżej tego. Dał do zrozumienia, że miejsca w 10-tce to mogą co najwyzej na krótką chwilę usatysfakcjonować w budowaniu celu, jakim są zwycięstwa i miejsca na podium.

  • King profesor
    @Xenkus

    Czyli jeśli tak było na tych treningach to opcja 2 nad którą się zastanawiałem na szczęście nie wchodziłaby w grę.

  • Xenkus profesor
    @sorantor250

    Stoch na treningach po Sapporo był w najlepszej formie przez całą zimę (mówi się, że był wyraźnie lepszy od Żyły i Kubackiego) i rozsypało się wszystko w Tauplitz więc pewnie tak nie jest. Czyli plan na sezon był dobry. Najwyższa forma przychodzi tuż przed MŚ I na MŚ. I tak to wyglądało I mogłoby tak być gdyby Stoch nie pojechał na tego mamuta.

  • Christian stały bywalec
    @sorantor250

    Dlatego Kamil już prawdopodobnie nie stanie nigdy na podium, a starszy Piotrek stanie, bo dla Piotrka to hehe i się tym bawi.

  • sorantor250 weteran
    @King

    ja uważam tak samo. uważam, że ta jego długa seria tuż za podium, którą miał w styczniu, to była jego TOP, albo prawie TOP forma. on miał wtedy tą regularność, powtarzalność, którą w przeszłości pokazywał tylko wtedy, gdy miał okresy tej swojej dominacji. być może, gdyby był 5 lat młodszy, to byłby kolejny taki czas (okres TCS-Sapporo) że wygrywałby seryjnie z dużą przewagą, ale możliwe, że już motoryka i zmęczenie materiału nie pozwala na to. wydaje mi się, że Kamil gdzieś tam z tyłu głowy ma, że to co pokazywał miesiąc temu to był szczyt jego możliwości i lepiej już nie będzie, dlatego jak te myśli zaczęły do niego dochodzić, to mamy ten niesamowity zjazd i psychiczną załamkę. Problem w tym, że Kamil nie jest w stanie tego przełknąć. On gdyby to zrozumiał i pogodził się, że już nie jest w stanie walczyć o zwycięstwa, to bardzo możliwe, że jeszcze jakieś podium jedno czy dwa po drodze by wpadły, ale przede wszystkim miałby szansę na naprawdę sporo medali w drużynie, IMO byłby w stanie skakać na te top10-15 PŚ jeszcze dobre dwa sezony. ale skoro on ma podejście typu "wszystko albo nic" to boje się, że nie wyjdzie z tego nic dobrego..

  • Kibic_2001 bywalec

    Adam Małysz dla Onetu:
    Nie zapadła ostateczna decyzja, z kim popracuje skoczek z Zębu. Thomas miał się nad tym zastanowić. Jest Zbyszek Klimowski, Krzysiek Biegun... Thomas nie ma problemu z tym, żeby Kamil popracował z trenerem klubowym. Ktoś spojrzy na niego z innej strony i to może pomóc

  • King profesor
    @Bernat__Sola

    Ciężko jest oceniać tą sytuację Stocha. Z jednej strony nawet jak skakał w tym sezonie na TOP6-10 widać było, że są rezerwy w tym jego stylu. Więc biorąc pod uwagę to + jego wypowiedzi i jeszcze to jak skaczą Fettner czy Żyła można powiedzieć, że jakby wszystko zagrało (dobre skoki w połączeniu z chociaż przeciętnymi warunkami czołówki) to podium wygrana wydaje się realna.
    Obserwuję już dłuższy czas te warunki jak skacze Stoch i jak na ironię zauważyłem w ten weekend, że nie miał ich złych. Ale to już kolejny taki przypadek. Kamil w tym sezonie w swoich lepszych konkursach trafiał na najgorsze warunki dla czołówki. W Kulm i Willingen kiedy już forma była nie taka nagle trend się lekko odwrócił to jest aż niesamowite.

    Ale jest jeszcze druga kwestia przecząca temu co napisałem powyżej. Odnoszę wrażenie, że to wszystko u Kamila to trochę dobra mina do złej gry. Jego emocjonalna reakcja na 4 miejsce na IO rok temu była dość wymowna. Wtedy zacząłem się zastanawiać czy do Kamila nie dotarło, że to co wtedy pokazał to był już jego absolutny peak formy. I zdał sobie wtedy sprawę (mimo że oczywiście do kamery tego nie powiedział) że nawet jego najlepsze skoki nie są w stanie już zapewnić mu miejsca na podium w zawodach... Dla mnie właśnie było dziwne, że to 4 miejsce dotknęło go aż tak. Ktoś powie, że Kamil jest ambitny. I sam tak myślałem, ale z perspektywy tego sezonu zaczynam mieć wątpliwości czy to nie był początek tego czego kulminacją był wczorajszy wywiad i ogólnie weekendy w Bad Mitterndorf/Willingen. Kamil może myślał, że z nowym sztabem będzie szansa na jeszcze lepsze wyniki, ale może już zdał sobie sprawę, że jednak nie i nie będzie lepiej niż te miejsca, które już zajmował?

  • Bernat__Sola profesor
    @Dama_Karmelowa

    W styczniu, jak skakał na "10", to chyba na chwilę przestawił się mentalnie - był uśmiechnięty, mówił, że jest dobrze. Ale generalnie to masz rację - Kamil jest wiecznie niezadowolony i zawsze widzi coś do poprawienia, ambicje ma wysokie i zresztą nie ma co mu się dziwić. Pytanie, czy rzeczywiście będzie próbował do momentu aż, powiedzmy, wypadnie z kadry na PŚ (A może jeszcze dłużej?), czy podda się nieco wcześniej.
    Ja niestety, ale nie wierzę, że Kamil jeszcze wróci do regularnych podiów.

  • Christian stały bywalec
    @Dama_Karmelowa

    W punkt!!!! Nigdy nie było momentu, aby Kamil powiedział, że jest idealnie, czy bardzo dobrze. Nawet gdy wygrywał seriami zawsz uważał, że da się lepiej, mocniej, więcej. Że to wciąż kropla w morzu rozwoju u możliwości. No i niestety to go chyba zgubiło. Ambicje przerosły mistrza. Przez ostatnie weekendy próbował się oszukiwać sam siebie - mówić przed kamerami, że jest super, trzeba przyjąć obecną formę taką jaką jest, czerpać przyjemność z obecnych wyników.... [***] prawda. Ten wywiad pokazal, że to była jego wewnętrzna walka aby tak to pokazywac i niestety ją przegrał bo już nie wytrzymał. Kamil potrzebuje radykalnych zmian albo to będzie początek końca. :((

  • Grubczescu początkujący
    @Dama_Karmelowa Z jego psychiką może rzeczywiście być coś nie tak.

    Nie będę tutaj nic pisać o żonie bo to nieeleganckie ale chodzą słuchy że nie zawsze była mu wierna...
    Niech sobie chłop odpocznie tydzień, potem niech zacznie trenować.

  • Dama_Karmelowa profesor

    Mam dziwne wrażenie, że Kamil zawsze będzie czuł, że stać go będzie na więcej i jeszcze wróci do dobrej dyspozycji. Nie wiem jak koszmarne wyniki musiałby osiągać żeby myśleć że jest inaczej. Przecież on nawet jak miał te wspaniałe sezony to zawsze twierdził, że da się lepiej i że może się jeszcze rozwinąć. Będzie w stanie powiedzieć sobie "stary, dosyć, lepiej nie będzie"? Mam wątpliwości.
    Ogólnie ten wywiad taki jak dla Kamila "out of character". Nie wiem nawet dlaczego odniosłam takie wrażenie, ale z psychiką ewidentnie coś nie gra.

  • Bernat__Sola profesor

    No cóż, wcale bym nie wykluczał zakończenia kariery przez Kamila po tym sezonie. Jeśli do końca dalej będzie cieniował (wg swojego własnego punktu widzenia oczywiście), to ta "iskierka" może zgasnąć.

  • Bernat__Sola profesor
    @StochIO2014

    Żyła też jest w takim wieku, skacze we wszystkich konkursach i nie ma problemu. Fettner podobnie. Oczywiście oni też miewają wpadki, ale nie takie, jaką zaliczył Stoch w niedzielę.

  • Bernat__Sola profesor
    @przemek32143

    "W dodatku nie wyobrażam sobie aby Kamil chciał kończyć w słabym stylu." Nawet jeśli, to Kamil chyba zdaje sobie sprawę, że jest ryzyko, że skończy w jeszcze gorszym stylu, niż gdyby miał tę karierę kończyć w tym roku. A jakby się udało utrzymać miejsce tak gdzieś w top 15, to nie byłby to jakiś zły styl.

  • Roman223 początkujący

    Stoch od czasu odejścia Horngachera nie ma trenera na poziomie i to są rezultaty. Wystarczy, że zgubi swój wytrenowany przez lata styl i spada jak kamień.

  • dawe19 doświadczony

    Akurat nie mogę zgodzić się ze Stochem. Tu nie wygląda na psychikę, blokadę. Po prostu w stylu pionowym, którym on skacze, nie da się zrobić żadnych metrów. Jest totalnie posypany techniczne. Kolejny trening na Wielkiej Krokwi z wysokich belek tego nie zmieni. Cała technika do gruntownej przebudowy. Chcemy widzieć go wyłożonego na nartach, jak dawniej a nie pionową, sztywną tyczkę.

  • przemek32143 profesor

    Nie ma takiej opcji żeby Stoch skończył karierę po tym sezonie. Gdyby cały sezon był fatalny na wzór 2015/2016 to może, ale w tym sezonie miał już dobrą serię, więc nawet z gorszymi wynikami w końcówce, będzie miał to światełko w tunelu na kolejny sezon.
    W najgorszym scenariuszu dojedzie do końca sezonu na drugich dziesiątkach jak w 2020/2021 i będzie skupi się na kolejnym roku. Zwłaszcza jak TT przedstawi mu plan na przyszłość i odbudowę letnią.
    W dodatku nie wyobrażam sobie aby Kamil chciał kończyć w słabym stylu. Już mniejsza że był naocznym świadkiem jak kończył Małysz, ale na pewno nie ma ambicji kończyć bez chociażby jednego podium.

    Dlatego bardziej bym się obawiał końca kariery gdyby miał super sezon, albo gdyby zdobył MŚ lub wygrał jakiś konkurs w najbliższych tygodniach. Ale jak będzie oklepywał drugą dychę z mniejszymi przebłyskami na top 10, to nie widzę szans, aby skończył po tym sezonie.
    Przynajmniej jeden kolejny sezon jest pewny, żeby nie powiedzieć, że dwa.

  • papa_s weteran
    Samozwańczy autorytaryzm

    zamilkł po niedzielnym "występie" Kamila. Jak to mówią: zatkało kakao. Teobromina jest szkodliwa, ale chyba tylko dla psów.

  • Lataj profesor

    Po sezonie 2004/05 Stoch nigdy nie zajmował w klasyfikacji Polaków w PŚ pozycji niższej niż 2.
    2005/06: 2. (Lider: Małysz)
    2006/07: 2. (J.w.)
    2007/08: 2. (J.w.)
    2008/09: 2. (J.w.)
    2009/10: 2. (J.w.)
    2010/11: 2. (J.w.)
    2011/12: 1.
    2012/13: 1.
    2013/14: 1. (Lider PŚ)
    2014/15: 1.
    2015/16: 1.
    2016/17: 1.
    2017/18: 1. (Lider PŚ)
    2018/19: 1.
    2019/20: 2. (Lider: Kubacki)
    2020/21: 1.
    2021/22: 2. (Lider: Żyła)
    2022/23: ?

  • StochIO2014 bywalec

    Trenerem ani ekspertem nie jestem, ale wydaje mi się iż Kamil jest już w takim wieku, który nie pozwala mu na skakanie przez cały sezon we wszystkich konkursach. Podejrzewam, że gdyby odpuścili jakieś dwa weekendy to mógłby być aktualnie w zupełnie innym miejscu. Po tej przerwie wróci mocniejszy, jestem tego pewny, albo chce w to wierzyć.
    Trzymaj się Kamil i powodzenia!

  • Piotr92 początkujący

    Stoch już wie, że to jego ostatni sezon. A potem polskie skoki przestaną istnieć. A u nas Horn sprawi, że znów będziemy potężni. DEUTSCHLAND! DEUTSCHLAND! DEUTSCHLAND!

  • Lataj profesor

    "Skakanie na średnim poziomie mnie nie interesuje"

    Aż mi się przypominają starsze reklamy Nju Mobile.

  • Lataj profesor
    @HAZARD

    A ponadto muszę przewijać milion pięćset sto dziewięćset wzmianek o śmieciowych userach.

  • marro profesor
    @Lataj

    W sumie, zapomnialem, że taka opcja jest. Tylko przyzwyczaiłem się do komentarzy idących chronologicznie.

  • Lataj profesor
    @Farad

    Jak najbardziej.

  • Lataj profesor
    @ShinpuTokubetsu2.0.

    Na plus to, że znów wykorzystujemy limit.

  • Lataj profesor

    Najgorsze wyniki Thurnbichlera w sezonie 2022/23:
    106: Ruka, 27.11 (niedziela)
    102: Bad Mitterndorf, 28.01 (sobota)
    83: Sapporo, 22.01 (niedziela)
    77: Bad Mitterndorf, 29.01 (niedziela)
    56: Willingen, 05.02 (niedziela)
    ??: Lake Placid?, 12.02 (niedziela)?

    I czy gdzieś w tabeli będzie miejsce na sobotni konkurs?

  • Farad stały bywalec

    Pytanie, czy Tomasiak może startować w pucharze kontynentalnym?

  • ShinpuTokubetsu2.0. doświadczony
    Skład Lake Placid - sprawdziło się!

    Tak jak prognozowałem i tak jak wynikało z moich przecieków. Reprezentacja Polski w skokach narciarskich na zawody PŚ w Lake Placid:
    ✅ Dawid Kubacki
    ✅ Piotr Żyła
    ✅ Aleksander Zniszczoł
    ✅ Paweł Wąsek
    ✅ Tomasz Pilch
    ✅ Jan Habdas

    Fajnie, że tym razem się sprawdziło. W końcu decyzja, która wydaje się nad wyraz logiczna.

  • HAZARD weteran
    @marro

    Popieram, też by mi się ta opcja przydała, ignoruję ponad 100 userów i na prawdę często muszę się przeciskać przez ściekowe dyskusje mimo tylu ignorów.

  • tjzE weteran
    @Lataj

    Jest Habdas w składzie.

  • Lataj profesor
    @marro

    Możesz włączyć wątki

  • Lataj profesor
    @Kacper34

    Czekam, aż TT się przyzna do błędu. Jak jeszcze Habdas będzie, to git.

  • Lataj profesor
    @Grubczescu

    A kiedy Stoch symulował, ujrzał ufo, wyszedł z domu i porozmawiał z kosmitami. Sorry, ale dla mnie to powielanie (dez)informacji o symulacji Stocha jest tak samo słabe jak sprzedanie stwierdzenia, że szczepionki na covida powodują autyzm.

  • Kacper34 bywalec

    Pilch w składzie na Lake Placid!!!!!
    Thurnbichler w końcu przejrzał na oczy i nie bierze Wolnego, który jedzie po to, żeby odpaść w kwalifikacjach lub ewentualnie w konkursie zająć 49 miejsce.
    Bardzo dobry skład, podoba mi się.

  • marro profesor

    Chciałbym prosić administratorów by nie wyświetlały mi się odpowiedzi do osób, które ignoruję. Nie widzę komentarza trolla a widzę jego nick w komentarzach.

  • Kacper34 bywalec
    @FLAFU

    "Bawić się skokami"
    Ogólnie chodzi o to, żeby się tymi skokami bawić i żeby one cieszyły. Bawić się skokami mają nie tylko weterani, ale każdy zawodnik. Przecież 24-letni Paweł Wąsek wiele razy wspominał w wywiadach, że najważniejsze, aby skoki cieszyły. 23-letni Tomek Pilch po podium Pucharu Kontynentalnego na instagramie nie piszę, że w końcu jakiś lepszy wynik tylko "skoki coraz bardziej cieszą". To o to właśnie chodzi. O radość ze skoków. Natomiast, żeby cieszyć się ze skoków trzeba latem harować i nie można sobie tego odpuścić.

    "Nie każdy jest Fettnerem czy Kasaim"
    Tylko, że wyraźnie testy pokazują, że Kamil ma bardzo dobrą sprawność fizyczną. To są po prostu aspekty techniczne i jak uda się je naprawić to Stoch znowu będzie walczył o podium.

  • Meffju bywalec

    "Chcę być najlepszy. Po to haruję, wylewam pot na treningu i podporządkowuję temu całe życie, żeby wygrywać."

    Co ten Stoch? Chce wygrywać z wybitnym Granerudem? Nieźle go już odkleiło.

  • Piotr92 początkujący

    Thomas nie jest dobrym trenerem, a Kamil będzie coraz słabszy. Mamy szczęście, że u nas jest Horn, więc o nasze skoki nie musimy się martwić.

  • kibicsportu profesor
    @FLAFU

    Co wy macie z tym wiekiem?
    Kamil Stoch sam powtarza, że fizycznie czuje się naprawdę dobrze i to nie jest problemem. U Kamila wydaję się, że problemem jest podejście mentalne. Szczególnie jego ambicja.

  • Kacper34 bywalec
    @kubson97865

    Dokładnie

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @semion

    Weź już zamknij te niewyparzoną jadaczkę bo mi się wątroba wykręca jak czytam twoje wyrzygi.

  • tjzE weteran
    @kubson97865

    Tak, dokładnie XD

  • FLAFU stały bywalec

    Ale ciężko będzie wyjść na wyższy poziom z racji wieku. Nie każdy jest Fettnerem czy Kasaim. Stoch powinien sie zaczac skokami bawic, jak Ammann w jego wieku robił. A jak nie to niech konczy kariere bo to będzie ciągle jęczenie, fochy. Mam wrażenie że on nie może się pogodzić ze swoim wiekiem.. Myśli że jest wiecznie młody. Nawet żadni dziennikarze nie nazywają go weteranem bo pewnie by się obraził na to.

  • Grubczescu początkujący
    Miejmy nadzieje ze nie skończy po tym sezonie

    Byłoby wielka szkodą utracić kolejne miesiące i lata tej żenującej historii gościa który nie ogarnia ze jest już stary i się nie nadaje do niczego, może co najwyżej do pchania karuzeli.
    Niesamowite jest tez to jakim on jest atencjuszem, pamiętacie jak rok temu przed IO wymyślił te łzawą historyjkę że ktoś mu jakieś liściki poparcia w samolocie wsadzał za pazuchę? Pewnie sam sobie je pisał, ten cwaniaczek i symulant.

  • kubson97865 profesor
    @Kacper34

    Niech zgadnę? semion? Bo go zablokowałem

  • Grozny_Wasacz doświadczony

    @Moderacja: Proszę tutaj dla was użyszkodnik @semion. Nim się może zajmijcie a nie czepianiem o jeden mój komentarz. ;)

  • alo profesor

    Czyli musimy wierzyć że się wyniki poprawią a jeśli nie to prawdopodobnie będzie ostatni sezon Stocha

  • Snickers_powrot_mistrza doświadczony
    @semion

    Mam nadzieję że nie długo karma cię dojedzie mały zakompleksiony tchórzu

  • Vow_Me_Ibrzu doświadczony

    Jest niedoceniany, a świetny film Ridleya Scotta, w dodatku według scenariusza Cormaca McCarthy'ego, znany u nas jako „Adwokat”. W kluczowej scenie szef kartelu mówi tytułowemu bohaterowi: „Zrozumiałeś, że życie już po ciebie nie zawróci”. Przyjęcie do wiadomości przekroczenia smugi cienia jest bardzo trudne, Kamil walczy, żeby ten moment jeszcze trochę odsunąć.

  • Kacper34 bywalec
    @Robert Johansson252

    Ignoruj tego idiotę.

  • Robert Johansson252 profesor
    @semion

    Wywalaj od Stocha, trollu

  • Xenkus profesor

    Jest to zamurowywujący wywiad.

  • semion weteran

    Przeproś za symulowanie kontuzji i wszystkie fochy, a potem kończ karierę!

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl