LGP w Courchevel: Triumf Deschwandena, Zografski na podium, Zniszczoł ósmy

  • 2023-07-29 18:51

Gregor Deschwanden został zwycięzcą inauguracyjnego konkursu Letniego Grand Prix 2023 na skoczni Tremplin du Praz (HS132) w Courchevel. Reprezentant Szwajcarii oddał skoki na odległość 130,5 m oraz 115,5 metra. Drugie miejsce zajął Bułgar Władimir Zografski, a trzecie - Austriak Marco Woergoetter. Najlepszy z Polaków, Aleksander Zniszczoł był ósmy. Biało-Czerwoni w komplecie awansowali do finału.

Gregor DeschwandenGregor Deschwanden
fot. Tadeusz Mieczyński
Władimir ZografskiWładimir Zografski
fot. Tadeusz Mieczyński
Marco WoergoetterMarco Woergoetter
fot. Tadeusz Mieczyński

Pierwsza seria konkursowa należała do Gregora Deschwandena. Reprezentant Szwajcarii po skoku na odległość 130,5 metra prowadził z przewagą 11,2 punktu nad Robertem Johanssonem (127 m) oraz 11,5 pkt. nad Clemensem Aignerem (129 m). Czwarte miejsce zajmował Władimir Zografski (132 m), a piąty był Constantin Schmid (123 m).

Na kolejnych pozycjach uplasowali się Ren Nikaido (127,5 m), Pius Paschke (128,5 m) i Marco Woergoetter (123 m). Dziewiąte miejsce zajmował najlepszy z Polaków, Aleksander Zniszczoł (127,5 m). Dziesiątkę zamykał Killian Peier (119 m).

Reprezentanci Polski w komplecie awansowali do rundy finałowej. Na dwunastym miejscu sklasyfikowany został Klemens Murańka (123 m). Dziewiętnastą pozycję zajmował Kacper Juroszek (116 m), dwudziesty drugi był Maciej Kot (113 m), natomiast dwudziesty ósmy Jakub Wolny (109 m).

Zwycięzca treningu i kwalifikacji, Philipp Raimund poszybował najdalej, ale nie ustał próby na odległość 134,5 metra. Niemiec na półmetku rywalizacji był czternasty, ale zrezygnował z występu w finale, kończąc zawody na trzydziestej pozycji.

Pierwszą serię konkursową rozegrano z 16., 15. i 14. belki startowej. Gregor Deschwanden na życzenie trenera oddawał swoją próbę z 14. platformy.

W finale Gregor Deschwanden w niekorzystnych warunkach wietrznych uzyskał 115,5 metra i tym samym przypieczętował swoje pierwsze w karierze zwycięstwo w zawodach Letniego Grand Prix. Szwajcar okazał się lepszy o 8,1 punktu od drugiego Władimira Zografskiego (118 m). Po raz pierwszy na podium LGP stanął Marco Woergoetter (124 m), który zajął jego najniższy stopień. Na czwartej pozycji sobotnie zmagania w Courchevel zakończył Ren Nikaido (116,5 m), zaś piąty był Clemens Aigner (112,5 m).

Kolejne miejsca zajęli Pius Paschke (117,5 m) i Robert Johansson (110,5 m). Na ósmą pozycję awansował Aleksander Zniszczoł (122 m), który okazał się lepszy od Constantina Schmida (112 m) i Clemensa Leitnera (110 m).

Klemens Murańka z wynikiem 106 metrów zajął trzynastą lokatę, tuż przed Maciejem Kotem (112 m). Siedemnasty był Kacper Juroszek (105,5 m), natomiast dziewiętnasty - Jakub Wolny (111,5 m).

Upadek w drugiej próbie na odległość 105,5 metra zaliczył Fatih Arda Ipcioglu. Reprezentant Turcji opuścił jednak zeskok o własnych siłach.

Rundę finałową przeprowadzono z 16. i 17. platformy. Żaden z zawodników nie zdołał przekroczyć punktu konstrukcyjnego skoczni. Ostatni raz taka sytuacja na zawodach Letniego Grand Prix miała miejsce dwadzieścia lat temu w... Courchevel.

Dzięki sobotniej wygranej, Gregor Deschwanden (100 pkt.) został pierwszym liderem tegorocznej edycji Letniego Grand Prix. Szwajcar wyprzedza Władimira Zografskiego (80 pkt.) i Marco Woergoettera (60 pkt.). Ósme miejsce zajmuje Aleksander Zniszczoł (32 pkt.).

W Letnim Pucharze Narodów prowadzą Austriacy (170 pkt.) przed Szwajcarami (118 pkt.) i Polakami (96 pkt.).

Na niedzielę zaplanowano drugi konkurs w Courchevel. O 16:30 rozpoczną się kwalifikacje, zaś o 18:00 same zawody.

WYNIKI I KLASYFIKACJE:
Zobacz wyniki I serii konkursu >>>
Zobacz końcowe wyniki konkursu >>>
Zobacz protokół FIS z wynikami konkursu >>>
Zobacz aktualną klasyfikację Letniego Grand Prix >>>
Zobacz aktualną klasyfikację Letniego Pucharu Narodów >>>
Zobacz aktualny ranking WRL >>>

FOTORELACJA


Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (26246) komentarze: (75)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Kolos profesor
    @StaryEmil

    Było kiedyś różnie. Na pewno więcej buloklepenia. Ale też więcej bardzo dalekich skoków (co nie znaczy, że dużo).

    Czy ogólnie poziom jest niższy czy wyższy niż kiedyś? No cóż, to już subiektywne odczucie, jedni uznają, że poziom wzrósł bo obcięto "doły" jest mniej outsiderów w PŚ i mniej klepią bulę, a inni że spadł, bo "góra" została ścięta i wypchnięta poniżej punktu HS.

    Zmieniło się też na pewno postrzeganie jakie elementy są istotniejsze bardziej a jakie mniej (kiedyś bardziej technika i umiejętności, dziś głównie sprzęt i korzystna proporcja punktów belka/wiatr).

  • Arturion profesor
    @Avengers123456msciciel

    Weź odpuść, przyjacielu. Chciało mu się, bo napisał.
    Każdy ma prawo do refleksji i własnej opinii.

  • Lataj profesor

    Nowy klub Juroszka? Gdyby jeszcze ktoś z AZS AWF Katowice się znalazł, to miałby pewnie ogromną przewagę nad innymi skoczkami w swojej drużynie na MP.

  • StaryEmil stały bywalec

    Przede wszystkim w kontekście tego konkursu. Kilka lat mimo braku przebudowy skoczni, zmieniono punkt K z 120 na 125 metr. Gdyby punkt K był dalej na 120 metrze, to inaczej by to wyglądało prawda? I mamy trochę mitologizacje dawnych czasów. Czy te konkursy aż tak się różniły od tego?
    https://medias2.fis-ski.com/pdf/2008/JP/3040/2008JP3040RL.pdf
    http://www.wyniki-skoki.hostingasp.pl/Konkurs.aspx?season=2002&id=26&rodzaj=M
    https://medias4.fis-ski.com/pdf/2003/JP/3044/3044RL4.pdf

  • Kolos profesor
    @Pavel

    Czyli nie dostrzegasz żadnych nuiansów a tych jednak sporo jest.

    Do tego konfrontujesz niską belkę z belką "w lesie" podczas gdy istnieje całkiem sporo stanów pośrednich, a różnice między belkami na ogół aż tak wielkie nie są.

    Kiedyś najlepsi skakali po prostu dalej a belka nie miała znaczenia (w końcu i tak belkę ustawiano pod najlepszych czyli zbyt wysokie nie były).

    Teraz wszystko przycina się pod ramki "skakać między K a HS" siłą rzeczą najlepsi na tym tracą - choćby coraz bardziej dramatycznie brakuje im doświadczenia ze skokami po za HS, bo prawie takich skoków nie oddają.

  • Pavel profesor
    @Kolos

    Zawodnik skaczący krócej z niskiej belki dla mnie prezentuje wyższy poziom niż ten, który skacze kilka metrów dalej z belki w lesie. Kiedyś absolutny TOP to zbliżony poziom do obecnego absolutnego TOPu, zmieniło się jedynie to, że kiedyś najlepszym nie obniżano belki i to, że reszta stawki, z którą rywalizowali, to był poziom niższy niż obecnie.

  • Kolos profesor
    @Pavel

    Bynajmniej różnica między kombinatorami norweskim a skoczkami nie polega (tylko) na tym, że skaczą z innych belek.

    Najwyraźniej w twoim ujęciu im skoczkowie rzadziej przeskakują HS (o biciu rekordów nie wspomniwszy) to poziom rywalizacji rośnie.

    Jeśli tak uważasz, to opowiadasz bajki.

  • Pavel profesor
    @Kolos

    Jeżeli uważasz, że poziom zawodnika uzależniony jest od tego, że skacze krócej z powodu niższej belki to jednocześnie dajesz do zrozumienia, że losowy kombinator bijący rekord skoczni z belki w lesie prezentuje wyższy poziom. Także opowiadasz bzdury ;)

  • Kolos profesor
    @placek08

    Różne przyczyny - żonglerka belkami więc prawie nie skacze się powyżej HS (Poniżej punktu K też w sumie mało się skacze, to to podniesienie poziomu "od dołu"), sprzęt dużo bardziej narażony na wpływ wiatru niż kiedyś więc już nie ma zawodników potrafiących "przeskakiwać" warunki (ale też przy dobrych warunkach odskakują nawet outsiderzy to druga strona czułego na warunki sprzętu) czy ogólny spadek znaczenia techniki właśnie z powodu sprzętu.

    To wszystko ma znaczenie.

  • Kolos profesor
    @Pavel

    Dzięki za przyznanie mi racji.

    Oczywiście belki też mają (pewnie kluczowy) wpływ na ogólne obniżenie poziomu najlepszych zawodników.

  • Lataj profesor
    @Oczy Aignera

    Na początku lata może mielibyśmy z czołówki samych Norwegów, ale mimo wszystko przedstawiciele top 20 by się pojawili. Gdyby jeszcze zawody były poprzedzone Hinzenbach i Klingenthal, a do tego bez zapełniaczy kalendarza, obsada wyglądałaby już lepiej. Chociaż Klingenthal to nieco inna sprawa - finał, a tam wszyscy chcą się wykazać.

  • Pavel profesor
    @placek08

    Bo tak sobie Piotrek wymyślił. Po prostu kiedyś nie obniżano belki najlepszym co w połączeniu z marnym poziomem miejsc 15-30, dawało olbrzymie przewagi ówczesnym dominatorom. Obecnie belki plus wyższy poziom ogólny stawki sprawia, że przewagi nie są tak spektakularne. A i odległości nie tak imponujące względem HSu.

  • placek08 doświadczony
    @Kolos

    Zastanawiam się, jak można powiedzieć, czy poziom czołówki się obniżył czy zwiększył? Dlaczego to dzisiejszy Kobayashi czy Granerud jest "słabszy" niż ówczesny Małysz czy Ahonen, a nie np. Żyła lepszy od Uhrmanna, Lanisek od Hautamakiego czy Kubacki od Jandy?

  • Avengers123456msciciel doświadczony
    @Oczy Aignera

    Chciało ci się w nocy pisać te wypociny?

  • Kolos profesor

    Swoją drogą patrząc na wyniki Polaków z tego konkursu to Polacy prezentują się dramatycznie słabo (biorąc pod uwagę wielką ilość nieobecnych zawodników).

  • Kolos profesor
    @Pavel

    Wyrównanie poziomu to akurat wygląda tak, że się podniósł "od dołu" (głównie za sprawą różnych przepisów wymyślnych przez FIS ale nie tylko z tego powodu) ale "od góry" się znacząco obniżył - najlepsi biją się jednak na znacznie mniejsze odległości niż kiedyś.

  • Pavel profesor
    @Oczy Aignera

    To jest typowe rozwarstwienie stawki z czasów gdy "egzotyki" było więcej, a specjalizacja czołowych nacji była mniejsza. Przejrzyj sobie wyniki z lat np 1998 do 2004 i zobaczysz identyczny przebieg rywalizacji, 3/4 stawki klepie 20 metrów od punktu K, kolejne 20% przekracza go o kilka metrów, a na końcu kilka zawodników deklasuje resztę, czasem nawet jakiś jeden dominator). Wyrównanie poziomu to wynik kilkunastu ostatnich lat, eliminacji buloklepów, dominacji TOP 6 oraz rotacji belek.

  • Kolos profesor
    @Oczy Aignera

    Nie wydawałbym aż tak kategorycznych sądów na podstawie przypadkowego konkursu LGP ale generalnie masz rację.

    Aczkolwiek uważam, że status sportu olimpijskiego nie jest dla skoków zagrożony. Jednak za skokami stoi długa tradycja i w razie ew. chęci usunięcia skoków z IO - duży opór środowiska.

  • Oczy Aignera profesor
    @Lataj

    Gdybyśmy mieli w kalendarzu LGP zawody w Norwegii, to zapewniam Cię, że nie byłoby to lepsze widowisko niż sobotnie zawody we Francji. W przypadku skoków ważna jest praca u podstaw, a nie dobieranie flag do kalendarza i list startowych. FIS uważa jednak, że to ta druga opcja jest lepsza. Negatywne efekty tych działań są widoczne coraz bardziej.

  • Seba Aka Krzychu profesor

    Bułgar drugi w generalce, a Bułgaria piąta w generalce narodów, ciekawy widok, ale myślę, że pierwszy i ostatni raz widzimy taki obrazek. Deschwnden z pierwszym zwycięstwem, Woergoetter z pierwszym podium, może w końcu pokaże swój talent zimą, ale do zimy jeszcze dużo czasu.

  • Lataj profesor
    @Oczy Aignera

    Niestety, taką tezę zdaje się potwierdzać obsada inauguracji letniego cyklu. Gdyby jednak jej organizatorem było państwo z wielkiej szóstki, mielibyśmy już zagwarantowany udział zawodników z czołowej "20". Być może znalazłby się jeszcze kraj, który gospodarzom by chciał wówczas zagrozić. Wydawało się, że obsada w Wiśle 2022 była słaba jak nigdy dotąd, ale Courchevel to jednak typowy LPK pod przykrywką elitarnych zmagań. Konkursy w Polsce to przy tym mistrzostwa galaktyki.

  • Oczy Aignera profesor
    Coś osobistego

    Z przykrością muszę stwierdzić to, że coraz ciężej jest być koneserem skoków narciarskich. Nie mam na myśli takich kibiców sukcesu, ale prawdziwych miłośników dyscypliny. Jednocześnie mogę powiedzieć o sobie, że takim koneserem już być przestaję.

    Oba sobotnie konkursy były dla mnie ciężkim przeżyciem, jakiego w stosunku do skoków raczej wcześniej nie miałem. Zawody pań były dla mnie wręcz katorgą. Nie dało się tego oglądać, a wyczyny panów wcale nie były dużo bardziej emocjonujące.

    Trzeba się więc zastanowić - skoro moja droga ze skokami zaczyna się rozmijać, to jak skoki narciarskie mają znaleźć nowych fanów i widzów? Czy ktoś czuje się zachęcony do oglądania tej dyscypliny? Według mnie produkt pod nazwą "skoki narciarskie" nie jest atrakcyjny dla niewtajemniczonych, a nawet dla wielu osób interesujących się sportem. Francuscy widzowie zgromadzeni wokół skoczni na pewno nie zaczęli sobie myśleć o tym, że ta dyscyplina jest ciekawa i warto się nią poważniej zainteresować.

    Jeszcze rok temu myślałem, że skoki letnie mają świetlaną przyszłość. Teraz już wiem, że to było błędne rozumowanie. Nawet dziennikarze mają podobne zdanie.

    Pewnym zdziwieniem niektórych może być to, że zgadzam się z jednym "trollem", ale jego opinie są trafne. Skoki po prostu się zwijają i być może już za kilkanaście lat nie będą sportem olimpijskim. Mam nawet wrażenie, że dla wielu osób będzie to wówczas dobra decyzja. Na temat rozwoju skoków można się rozpisywać i rozpisywać, ale według mnie skoki nie będą już w stanie uzyskać zwyżkowej tendencji w pewnych ważnych aspektach jak oglądalność, atrakcyjność i dochodowość.

    Skoki nadal będę śledził, ale czuję, że moja obojętność wobec nich będzie stawać się coraz większa, a przyjemność z oglądania nie będzie już taka jak dawniej.

  • Lataj profesor
    @Arturion

    Myślę, że Philipp mógł być nawet pierwszy po decydującej rundzie. Mimo upadku, był przed finałem w top 15.

  • Lataj profesor
    @Lataj c.d.

    Marusiak wyglądał dobrze do czasu. W finale bula. Ale wiadomo - jak u zawodnika z egzotyki forma jest wysoka, to najczęściej tylko przez jakiś czas. U Włochów różnie, ale więcej złego - Ceconowi udało się awansować do II serii, lecz Insamowi w awansie do konkursu przeszkodził Kathol. U Bresadoli zaś przed Q kolano zostało naruszone. Oby jednak nie okazało się, że coś zostało zerwane.

    Przy tej okazji jeszcze wrócę do dwóch upadków z konkursów - Niemiec profilaktycznie nie wziął udziału w II serii, ale on i Turek mogą też wystąpić jutro. "Ogólnie mówiąc, life is brutal. Poza tym wszystko doskonale".

    Polacy jako tako. Zniszczoł na 8. miejscu, ale przy ogórkowej obsadzie - nie dziwię się, że nie był zadowolony. U pozostałych lepsze wyniki niż skoki. Kot lepiej od jednego członka kadry A i jednego kadry B. Juroszek okazuje się najsłabszym jak dotąd ogniwem Thurnbichlera. Może jeszcze dostanie szansę w Szczyrku i tam pokaże swoją wartość. Wydawało się, że Wolny latem znów będzie miał wysokie miejsca, ale jeśli za takie uznać 19. ponad stan, to warunek znów spełniony.

    Podsumowując, dziwny konkurs. Było loteryjnie, przez dużą część I serii i zdecydowaną większość finału "emocjonujące" widowisko ze skokami na 110-120 m, a do tego taniec z belkami. Jednak kolorytu nadały postacie na podium, a także m.in. Bedir w finale.

  • Lataj profesor

    Deschwandena ewidentnie z Courchevel łączy mocna więź. W 2021 miejsce drugie, w 2022 tak samo, a teraz już zwycięstwo. Zografski też przekroczył kolejną granicę - był w życiu już 2 razy trzeci w konkursie LGP. Dziś drugi. Na podium jeszcze "tylko" jeden przedstawiciel państwa z wielkiej szóstki, do tego nieoczywisty. Trochę zakurzony talent, który dał się poznać w Sapporo w 2020, Woergoetter, skoczył najdalej w II serii, czym zaatakował 3. miejsce, ale nawet on w tej rundzie nie skoczył na punkt K lub za. Przed tymi zawodami taka seria miała miejsce ostatnio w LGP też w Courchevel, 20 lat temu. Jeśli liczyć PŚ, nie trzeba sięgać tak daleko w przeszłość - w Wiśle 2021 nawet Hoerl w I serii nie przekroczył punktu K. Niemniej dzisiejszym podiumowiczom należy pogratulować - towarzystwo doborowe, choć poza Deschwandenem nikt chyba nie wróżył podium pozostałym zawodnikom.

    Chyba najgorszy występ Słoweńców w LGP od lat. Żaden z 5 zawodników nawet nie wszedł do finału - szczególnie Bombek może być zły, bo w finale znalazł się nawet Cacina, a on nie. Rezerwowi skoczkowie znad Adriatyku nie wyglądają, jakby poczynili postępy w sztuce latania, nawet Masle, którego rozregulowała kontuzja (zresztą jak Presecnika). Z Japonii kto miał być najlepszy, ten był - nawet mimo najgorszych warunków w II serii - miał drugą notę serii i skończył tuż za podium. Keiichi w I rundzie trafił z wiatrem najgorzej, ale błędów w jego skoku nie brakowało. Choć Johansson mógł powalczyć o podium, spadł nawet z top 5. Szkoda. Solberg stracił szansę na wysokie miejsce i zajął jednak miejsce w III dziesiątce obok jeszcze 2 Norwegów, w tym Ringena. W top 11 aż 4 zawodników z Austrii - oprócz podiumowicza jeszcze Aigner, Leitner i Landerer. Jedynie Ortner zawalił swoją decydującą próbę. Niemcy pół na pół. Nieźle Roth, Paschke i Schmid nieco poniżej swoich możliwości, choć też w top 10, dla Hoffmanna Courchevel znów pechowe (przed rokiem w finale DSQ), Spiewok też poza "30", a Raimund z upadkiem, choć to on zapowiadał się najlepiej. Jego los w finale podzielił Ipcioglu, choć upadek wyglądał straszniej, za to Bedir w końcu klepnął dożywotnie prawo startu w PŚ. Dla Turcji w I serii słońce, a w drugiej deszcz. Z gospodarzy Foubert wyszedł na kolekcjonera letnich punktów, choć chciałoby się, aby zimą też je zdobywał. Milesi blisko, ale forma Batby'ego pozostawia wiele do życzenia. Kapustika również warto odnotować za debiut.

  • Arturion profesor
    @MONSTERAGAR

    Ale za sprawą upadku Raimund nie wystąpił w drugiej serii. A mógł w niej wszystko odrobić, gdyby tego upadku nie było.

  • Kibic_z_Mazowsza bywalec

    Proszę zwrócić uwagę na nową rolę Zniszczoła. Po raz pierwszy pojechał jako lider zespołu. Pewnie miał tremę. Jutro będzie lepiej!

  • MONSTERAGAR początkujący
    @Arturion

    Po wcześniejszych seriach może i tak, ale w konkursie jednak lepiej skakał Szwajcar. Raimund nawet jakby wylądował i dostał 3 liczone noty po 18.5 miałby za pierwszy skok notę 120,9, a Deschwanden miał 126,6. Wprawdzie jechał 2 belki niżej, ale warunki mieli całkiem porównywalne (przynajmniej w teorii).

  • Arturion profesor
    @MONSTERAGAR

    Powinien wygrać Raimund. Ale czasami nie wygrywa ten, który powinien.

  • MONSTERAGAR początkujący
    Żenujący

    Poziom zawodów, a szczególnie 2 serii. Ale na ogół mało manewrów belkami (szczególnie jak na Courchevel), przyzwoity występ Polaków i przede wszystkim wygrał ten który powinien.
    Brawo Gregor!

  • alo profesor

    Plus taki że Zniszczol niezadowolony z wyniku. Może to dobrze wróży

  • Avengers123456msciciel doświadczony
    To jest lato.

    Naprawdę czy mi się zdaje, was chyba, zawodników forma drugiego sortu jest na dobrym poziomie, oprócz Zniszczoła z grupy A który dobrze skacze, to uśpiony wilk na zimę jest na dobrym poziomie, Juroszek na wakacjach, żeby znowu się coś nie zrobił.

  • Karpp profesor
    @kibicsportu

    Forma naszych taka z zimy. Nie ma co na to patrzeć. Więcej kto w jakiej może być dyspozycji przyszłej zimy dowiemy się na tych ostatnich konkursach letnich czyli początkiem października.

  • Mucha125 profesor

    Muszą zmienić tą kamerę bo jest tragiczna. Jedyny plus było widać w drugiej serii gdzie skakali bardzo blisko, a przez okropną kamerę ciężko było rozróżnić dalszy/bliższy skok jak to bywa przy innych konkursach.

  • Avengers123456msciciel doświadczony
    @Arturion

    Niestety nie mogłem być, ale patrzyłem u wuja.

  • Arturion profesor
    @Fan_ekipy_pod_narty

    Na szczęście wszyscy skoczkowie polscy uważają, że to słabe wyniki. Więc ambicja jest.

  • Arturion profesor
    @Rawianek

    Zobaczymy jutro. W przypadku obu upadkowiczów.

  • Fan_ekipy_pod_narty doświadczony
    Trochę nudne ale jednak ciekawe zwody...

    Gratki dla Deschwandena on zdecydowanie zasłużył na zwycięstwo. Spodziewałem się jego dobrego wyniku gdyż rok temu był 2 dwa lata temu też był drugi a teraz 1! jest też pierwszym Szwajcarem od 14 lat , który wygrał zawody LGP. No i też jest liderem. Kolejne podium Zografa. Oddał poprawne skoki jak na ten konkurs no i życiowy wynik i jeden z najważniejszych w historii skoków Bułgarskich. Woergoetter na podium się nie spodziewałem, zaprezentował się bardzo dobrze jak na jego formę z zeszłego sezonu. Polacy coś pomiędzy poprawnie a średnio. Zniszczoł dobrze reszta na miarę możliwości. Poziom zawodów 2/10 bo często skakano poniżej punktu k. Szkoda Raimunda oby ten upadek nie zagroził jego dalszej karierze. No i Ipcioglu ale wiadomo że takie lądowania napewno będą czasem prowadzić do upadków. Fajnie że wystąpił Słowak. No i znowu Foubert w 30 w Courchevel nawet lepiej niż w zeszłym roku.

  • sheef profesor
    Statystyki konkursu

    1 zwycięstwo Deschwandena (3 podium w karierze),
    3 podium w karierze Zografskiego,
    1 podium w karierze Woergoettera.

  • Rawianek weteran
    @Janekx1

    Upadek przy lądowaniu chyba nie groźny.

  • Janekx1 weteran
    @Whitey

    Raimund właśnie jeżeli nic sobie nie zrobi przy lądowaniu z kolanem (Co Niemcy mają w zwyczaju) to w ciągu 2-3 lat będzie go stać na bycie regularnym podiumowiczem w PŚ.

  • Janekx1 weteran
    @Rawianek

    Ipcioglu nic się nie stało? Nawet nie oglądałem i nie zwracałem uwagi bo lato mnie niezbyt interesuje.

  • Rawianek weteran
    @Arturion

    Zawsze tak mówię w domu więc nie ma się czego czepiać i tak mam tego pełną świadomość.

  • Arturion profesor
    @Rawianek

    Włodek. To Włodzimierz, nie Władysław.

  • Rawianek weteran
    @Janekx1

    Zawsze może być na to szansa minimalna ale zawsze. Myślę ,że jest w stanie zakończyć Puchar Świata w top 30.

  • kibicsportu profesor

    Polacy bez jakiegoś szału, ale lepiej niż rok temu.

  • Rawianek weteran

    Szkoda mi Ipcioglu i Raimunda z powodu upadków.

  • Janekx1 weteran

    Szkoda że Zografski choćby w małym stopniu zimą do tego (raczej) nie nawiąże.

  • Rawianek weteran

    Władek mnie zaskoczył kibicuje mu od momentu gdy miałem 4 lata. Wielkie brawa dla niego.

  • Pavel profesor

    Obsada zupełnie losowego pucharu kontynentalnego, wyniki naszych jak z zupełnie losowego pucharu kontynentalnego, jak bym był losowym francuskim organizatorem to by się zastanowił czy nie lepiej zrobić LPK niż LGP bo obsada ta sama, a koszta mniejsze.

  • Rawianek weteran

    Na plus:
    -Zografski
    -Woergoetter
    -Foubert
    -Cecon
    -Cacina
    -Bedir
    Na minus:
    -Kot
    -Marusiak
    -Słoweńcy
    -Hoffmann
    -Imhof
    -Ortner
    -Sato
    -Kapustik

  • Kuba_23 doświadczony

    Brawo dla Gregora Deschwandena dla którego jest to pierwsza wygrana w karierze w zawodach LGP

  • Whitey bywalec

    Ale jaja Woergoeter na podium. Brawa dla Zografskiego bo dzis byl stabilny.Deschwanden zaskoczeniem nie jest ale czuje ze w normalnych okolicznosciach triumfatorem wygralby Raimund

  • alo profesor

    Względnie w porządku występ naszych szkoda Zniszczola bo przy lepszych warunkach może powalczył by o top5 i Kot który miał szansę być w top10

  • Bernat__Sola profesor

    No i ma to zwycięstwo Gregor.
    A więc na podium Szwajcar, Bułgar i trochę zaniedbany austriacki wielki talent. Całkiem ciekawie.

  • Bernat__Sola profesor

    Włodek znów na podium latem! A myślałem te parę lat temu w Hakubie, że przegapił jedyną szansę.

  • Bernat__Sola profesor

    Był "filigranowy Japończyk", mamy i "filigranowego Bułgara" :).

  • kibicsportu profesor
    @alo

    Jaka żenada?
    Mocniejszy wiatr w plecy.

  • alo profesor

    Paschke tyle metrów bliżej i przed Zniszczolem żenada

  • Lataj profesor

    Skoro jest potwierdzone, że Raimund dziś nie będzie skakał, to ciekawe, czy jutro też.

    Zniszczoł z dużą przewagą. Nad Leitnerem. Woergoetter dołożył do pieca.

  • kibicsportu profesor
    @alo

    No ta skocznia jest bardzo podatna na wiatr.
    W zasadzie co roku tak jest. Więc ona jest mało miarodajna.

  • alo profesor

    Beznadziejna ta skocznia ewidentnie w 90 procentach na wyniki decyduje wiatr

  • alo profesor

    Juroszek póki co nie wskazuje żeby miał być pewniakiem do składu na zawody kolejne po Szczyrku. Liczyłem że jego poziom będzie ciut wyższy. Może w Szczyrku pokaże się z lepszej strony

  • Bernat__Sola profesor

    Upadek İpcioğlu brzydki, ale nie wygląda na to, żeby stało się coś poważnego (oby).

  • Lataj profesor

    Ipcioglu groźnie wyglądający upadek.

  • alo profesor
    @Arturion

    Teraz tak ale rok temu było to samo a w zimie lepszych wyników nie oglądaliśmy

  • kibicsportu profesor

    Giovanni #Bresadola 🇮🇹 dla
    @szt_redakcja
    : ,,Wczoraj podczas drugiego skoku trawa była sucha, upadłem i moje kolano zrobiło dziwny obrót. Naderwałem więzadło poboczne. W poniedziałek idę na rezonans magnetyczny. Mam nadzieję, że nie jest zerwane."

    https://twitter.com/szt_redakcja/status/1685339740088811520

  • Whitey bywalec

    Miałem nadzieję po treningach i kwali ze Kot troche lepiej bedzie skakał ale jak widać nic sie nie zmienilo.

  • Bernat__Sola profesor

    Co tam Bedir krzyknął? "Why"?

  • Arturion profesor
    @alo

    Ale przestało go skręcać.

  • alo profesor

    Kot trochę zawiódł w konkursie

  • padu doświadczony

    Szkoda Kota, skakał dość fajnie w treningu i kwali, a w konkursie trafił na jedne z gorszych warunków, z top 30 tylko Junshiro miał więcej dodanych. Jeszcze jest druga seria i jutrzejsze konkurs na poprawę

  • Janeman profesor

    Co by nie powiedzieć o podwórkowości tych zawodów, mocno rezerwowym składzie Słoweńców czy momencie sezonu...
    To chyba jednak historyczna klęska Słoweńców - bo kiedy ostatnio startując w pięciu nie zdobyli ani jednego punktu?
    A co do Raimunda - może i jest on nadzieją Niemców na przyszłość, ale tylko pod warunkiem, że nauczy się lądować - te jego problemy z lądowaniem wydają się chroniczne i chyba są spowodowane błędami technicznymi przy podejściu do "przyziemienia".

  • Bernat__Sola profesor

    Literówka w tytule.

    Deschwi dobrze sobie poczyna tego lata - pierwszy medal, a teraz być może pierwsze zwycięstwo w najwyższej randze. Powinien to wygrać bez problemu.
    O pozostałe miejsca na podium najpewniej powalczą Johansson, Aigner i Zografski - choć też i jakiś atak Wörgöttera czy Nikaidō nie jest wykluczony.
    A tych zawodów niestety nie da się oglądać z uwagi na najgorszą kamerę wszech czasów - jak zwykle...

  • Kuba_23 doświadczony

    Oby Gregor Deschwanden to utrzymał . Co do naszych no to przynajmniej wszyscy zdobędą punkty no i może Olek powalczy o wyższą lokate

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl