PŚ w Lahti: Kraft wygrywa kwalifikacje, Zniszczoł szósty

  • 2024-03-01 16:34

Stefan Kraft zwyciężył w kwalifikacjach do piątkowego konkursu indywidualnego Pucharu Świata na Salpausselce (HS130). Reprezentant Austrii poszybował na 128 metr. Szóste miejsce zajął Aleksander Zniszczoł (126 m). Polacy w komplecie awansowali do zawodów.

Po raz trzeci z rzędu kwalifikacje do zawodów Pucharu Świata padły łupem Stefana Krafta. Lider Pucharu Świata wylądował na 128 metrze i wyprzedził Ryoyu Kobayashiego (128,5 m) oraz Andreasa Wellingera (130 m). Czwarty był Manuel Fettner (131 m), a piąty Jan Hoerl (129,5 m).

Najlepszym z Polaków okazał się Aleksander Zniszczoł, który po próbie na 126 metr zajął szóstą pozycję, przed Johannem Andre Forfangiem (125,5 m), Lovro Kosem (123,5 m) i Stephanem Embacherem (124 m). Pierwszą dziesiątkę zamknął Daniel Tschofenig (121 m).

Reprezentanci Polski w komplecie awansowali do zawodów. Piętnaste miejsce zajął Kamil Stoch (122 m), dwudziesty pierwszy był Piotr Żyła (120 m), czterdziesty piąty Maciej Kot (107 m), a czterdziesty ósmy Paweł Wąsek (107,5 m).

Kwalifikacje rozegrano w całości z 8. belki startowej.

Początek konkursu o 17:00 czasu polskiego. Transmisja w TVN, Eurosport 1 i Player.pl.

Wyniki "na żywo" będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE Berkutschi >>>

lub relacji LIVE FIS >>>

Wyniki kwalifikacji PŚ w Lahti (HS130); 01.03.2024
Lp   Nr imię i nazwisko kraj odl. belka km/h komp. styl NOTA
1 Q 59 KRAFT Stefan AUT 128.0 7 86.6 -11.2 56.0 131.3
2 Q 58 KOBAYASHI Ryoyu JPN 128.5 7 86.4 -12.1 55.5 130.8
3 Q 57 WELLINGER Andreas GER 130.0 8 87.8 -10.4 55.5 130.3
4 Q 52 FETTNER Manuel AUT 131.0 8 86.5 -11.8 54.0 129.2
5 Q 56 HOERL Jan AUT 129.5 8 86.7 -10.4 55.0 128.9
6 Q 39 ZNISZCZOL Aleksander POL 126.0 8 86.9 -9.7 55.5 123.8
7 Q 47 FORFANG Johann Andre NOR 125.5 8 86.5 -8.8 55.0 123.3
8 Q 49 KOS Lovro SLO 123.5 8 86.9 -5.7 54.5 122.3
9 Q 25 EMBACHER Stephan AUT 124.0 8 86.8 -6.9 54.0 121.5
10 Q 48 TSCHOFENIG Daniel AUT 121.0 8 86.7 -3.1 54.5 120.4
11 Q 53 PASCHKE Pius GER 123.0 8 86.8 -7.8 54.0 118.8
12 Q 55 HAYBOECK Michael AUT 124.0 8 87.2 -11.3 54.0 117.1
13 Q 45 PREVC Domen SLO 121.5 8 87.0 -6.2 53.0 116.7
14 Q 51 GEIGER Karl GER 122.0 8 87.3 -11.0 54.0 113.8
15 Q 37 STOCH Kamil POL 122.0 8 86.9 -12.4 54.0 112.4
16 Q 46 DESCHWANDEN Gregor SUI 117.0 8 87.4 -2.0 52.0 111.8
17 Q 43 RAIMUND Philipp GER 120.0 8 87.5 -7.6 52.0 111.6
18 Q 54 LINDVIK Marius NOR 120.0 8 86.8 -9.5 53.5 111.2
19 Q 32 KYTOSAHO Niko FIN 122.5 8 86.3 -14.3 53.5 110.9
20 Q 31 AALTO Antti FIN 120.0 8 87.0 -10.5 54.0 110.7
21 Q 38 ZYLA Piotr POL 120.0 8 86.7 -9.6 52.5 110.1
22 Q 42 SUNDAL Kristoffer Eriksen NOR 118.5 8 86.5 -6.8 52.0 109.7
23 Q 19 NOUSIAINEN Eetu FIN 116.0 8 86.9 -3.0 51.5 108.5
24 Q 30 ZOGRAFSKI Vladimir BUL 117.0 8 85.9 -7.7 52.0 106.1
25 Q 50 PREVC Peter SLO 117.5 8 87.0 -8.7 52.0 106.0
26 Q 27 BELSHAW Erik USA 114.5 8 86.8 -4.3 52.0 105.0
27 Q 40 GRANERUD Halvor Egner NOR 117.5 8 86.4 -10.6 52.5 104.6
28 Q 33 KOUDELKA Roman CZE 116.0 8 86.6 -8.4 52.5 104.1
29 Q 23 FRANTZ Tate USA 116.0 8 86.9 -10.2 52.5 102.3
30 Q 7 VILLUMSTAD Fredrik NOR 113.5 8 86.4 -3.3 50.0 102.2
31 Q 24 MOGEL Zak SLO 113.0 8 86.7 -4.4 51.0 101.2
32 Q 35 BRESADOLA Giovanni ITA 116.5 8 86.3 -11.9 51.0 100.0
33 Q 10 WASSER Yanick SUI 114.5 8 87.0 -8.7 50.0 98.6
34 Q 44 LEYHE Stephan GER 111.0 8 87.3 -3.6 51.0 98.4
35 Q 41 NIKAIDO Ren JPN 110.0 8 86.9 -2.0 51.0 98.2
36 Q 11 VASSILYEV Danil KAZ 113.5 8 86.3 -6.4 49.0 98.1
37 Q 21 JOHANSSON Robert NOR 112.5 8 86.8 -6.8 51.0 97.9
38 Q 22 SCHMID Constantin GER 112.0 8 87.2 -6.4 51.0 97.4
39 Q 8 BARTOLJ Maksim SLO 113.0 8 87.2 -8.2 49.5 95.9
40 Q 20 VALTO Kasperi FIN 109.0 8 86.5 -2.7 49.5 94.2
41 Q 14 KASAI Noriaki JPN 112.0 8 86.5 -9.3 50.5 94.0
42 Q 29 PEIER Killian SUI 112.0 8 87.3 -10.2 51.0 93.6
43 Q 12 LARSON Casey USA 112.0 8 86.6 -9.7 49.5 92.6
44 Q 28 AIGRO Artti EST 110.0 8 85.9 -7.8 49.5 90.9
45 Q 18 KOT Maciej POL 107.0 8 86.3 -3.1 49.5 90.2
46 Q 34 KOBAYASHI Junshiro JPN 108.5 8 86.5 -7.7 51.0 89.8
47 Q 36 INSAM Alex ITA 107.5 8 86.4 -4.9 49.5 89.3
48 Q 26 WASEK Pawel POL 107.5 8 86.6 -9.4 51.5 86.8
49 Q 2 KAVILO Henri FIN 104.5 8 86.7 -6.4 48.0 80.9
50 Q 5 TRUNZ Felix SUI 102.5 8 87.5 -6.3 48.0 77.4
51   16 CAMPREGHER Andrea ITA 103.0 8 87.0 -8.4 48.0 76.2
52   15 TAKEUCHI Taku JPN 101.0 8 86.6 -5.9 49.0 76.1
53   17 URLAUB Andrew USA 100.5 8 87.0 -7.5 49.0 73.6
54   3 PALOSAARI Vilho FIN 96.0 8 86.7 -6.6 47.5 64.9
55   4 AHONEN Mico FIN 93.0 8 86.8 -5.3 47.0 60.3
56   6 NAZARENKO Svyatoslav KAZ 93.5 8 85.7 -7.0 47.5 60.0
57   9 TKACHENKO Sergey KAZ 91.0 8 85.9 -8.9 47.0 53.1
58   13 MIZERNYKH Ilya KAZ 89.5 8 86.5 -5.9 45.0 51.4
59   1 POHJOLA Arttu FIN 80.0 8 86.0 -5.5 45.0 34.7

Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (31731) komentarze: (238)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • sheef profesor
    Mój ranking kwalifikacyjny

    Klasyfikacja po kwalifikacjach Lahti 1:*

    Indywidualnie:

    1. Stefan Kraft (AUT) - 26 punktów,
    2. Ryoyu Kobayashi (JPN) - 22 punkty,
    3. Andreas Wellinger (GER) - 20 punktów.

    Drużynowo:

    1. Austria - 43 punkty,
    2. Słowenia - 29 punktów,
    Niemcy - 29 punktów.

    Polacy - plusy: Zniszczoł, Stoch.

    *W rankingu kwalifikacyjnym punkty przyznaje się trzem najlepszym zawodnikom danych kwalifikacji według klucza 3-2-1. Taka punktacja obowiązuje również podczas TCS-u, RA, PT, P7 oraz lotów. Równolegle obok klasyfikacji indywidualnej prowadzi się też klasyfikację drużynową zaś najlepszym na koniec sezonu przyznaje się Drewnianą Kulę.

  • Avengers123456msciciel doświadczony

    Kraft jak Kvandal dziś.

  • Malinek stały bywalec
    @Fan_ekipy_pod_narty

    nie no masz rację, że mu powiało mocniej ale chodzi mi o to, że to musi być jakiś błąd bo nikomu z czołówki nie przydarzają się aż takie wpadki tak często (a umówmy się że 3-4 razy na sezon to znacząco za dużo).

  • Fan_ekipy_pod_narty doświadczony
    @Malinek

    On miał dosłownie mocniejszy podmuch jak miał się wyratować zwłaszcza na tym obiekcie.

  • rybolow1 doświadczony
    @King

    Nie no myślę że się sprawdzi, w przyszłym sezonie wróci Ryoyu na dominację albo Granerud albo jakiś nowy typu Kos czy Embacher

  • Malinek stały bywalec
    @Fan_ekipy_pod_narty

    co nie zmienia faktu że popełnił błąd, może mu powiało trochę mocniej niż innym ale to jest gość który powinien wychodzić z takich sytuacji, a już któryś raz się taka sytuacja przydarza.

  • Fan_ekipy_pod_narty doświadczony
    @Malinek

    Ta błąd?
    Chłop się dosłownie przed wywrotką się ratował.

  • King profesor
    @rybolow1

    Że Nykaenena miał wyprzedzić w przyszłym sezonie.

  • rybolow1 doświadczony
    @King

    A jak brzmi pkt 3?

  • Janeman profesor
    @Janekx1

    I błąd przy wyjściu z progu - przecież to już nie pierwszy tego typu skok Krafta w tym sezonie.
    Po prostu na tendencję do popełnianie jakiegoś błędu, który czasem jest większy niż zwykle i jeśli nałożą się na to waruki wietrzne, kończy się właśnie w ten sposób.

  • KelniX początkujący
    @Fan_ekipy_pod_narty

    Zgadzam się

  • Vainamoinen stały bywalec
    @blasphemer93

    No to wiemy gdzie jesteśmy z tą różnicą, że nie mamy Adama.

  • Bernat__Sola profesor
    @Snickers_powrot_mistrza

    Kamil też miał takie wpadki, np. Zakopane 2018.

  • rybolow1 doświadczony
    @Snickers_powrot_mistrza

    Który dzisiaj w dobrych warunkach w 4 dziesiące?

  • Fan_ekipy_pod_narty doświadczony

    Nie no nie ma tu żadnej beki chłop się ratował przed upadkiem. Jakby się wywalił to byście się nie śmiali. Wasze januszostwa i nie nawiść do Krafta jest już żałosna.
    PS
    Ale noty faktycznie beznadziejne.
    Sędziowie do reformy.

  • Bernat__Sola profesor
    @King

    Wąsek i tak wypadnie (jak się nie poprawi), bo wróci Kubacki.

  • Mixolo bywalec

    Wszyscy Polacy wyżej od Kraft to się liczy

  • ASJ_212 bywalec

    Kraft poza drugą serią XD

  • Labrador_Retriever weteran

    Kraft wypada na Raw Air, Schuster będzie od Oslo ;)

  • Malinek stały bywalec

    uuu Krafcik jaki biedny xDD i o co on ma pretensje, nikt nie miał takich problemów, niech się pogodzi tym, że popełnił błąd.

  • cavalierjan19 profesor

    Chociaż telemarkiem wylądował.

  • DestinyTM stały bywalec

    w końcu sprawiedliwość w naturze

  • JanekSport weteran

    Miota nim jak szatan. Co to się stało...

  • Tomek88 profesor

    XD nawet tu musieli mu noty podwyższyć

  • rybolow1 doświadczony

    RYOYU MUSISZ!!!! OSTATNIA SZANSA

  • Snickers_powrot_mistrza doświadczony

    I dlatego właśnie Kraft nigdy nie dorówna Kamilowi.

  • Janekx1 weteran

    Boczny podmuch...

  • Cookmaster doświadczony

    Mamy to!

  • KapitanGrawitacja weteran

    XDDDDDDDDD Jeszcze mu 16stki dali za ten skok

  • King profesor

    3 część mojej klątwy nadal daje o sobie znać!

  • blasphemer93 stały bywalec
    @Vainamoinen

    Lahti 2001/2002 tylko Małysz w II serii (2), Pochwała i Tajner (42, 47) Jones i Alborn (27,22)

  • NowyNowy doświadczony

    Buhahahahahahahhaha

  • Szethek weteran

    Kraft XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

  • Janekx1 weteran

    Ryoyu przeciętnie dosyć

  • Szethek weteran

    Ryoyu słabo

  • cavalierjan19 profesor

    Wellinger sobie 2017 rok przypomniał

  • King profesor
    @Bernat__Sola

    Nie skupiałem się na tych których wymieniłeś, bo to jest oczywiste, że oni będą brani pod uwagę w pierwszej kolejności. Natomiast w przypadku jakby jakiś Murańka byłby przykładowo na 12 miejscu, a ktoś z juniorów na 15 to wolałbym w PŚ zobaczyć juniora niż przykładowo Murańkę czy Wolnego.

    Co innego jak ktoś wykręci wyraźnie lepsze miejsce choćby jakieś 6-10 względem 15. Ale wtedy to ja bym widział obu takich zawodników. Lepsi oni niż Wąsek.

  • Vainamoinen stały bywalec

    Amerykanie wprowadzają więcej skoczków do drugiej serii niż Polska - pierwszy przypadek w historii czy może Alborn z Jonesem już to kiedyś przerabiali?

  • Mixolo bywalec

    I po co na ten Cypr jechali

  • Vainamoinen stały bywalec

    Paschke i Geiger trochę fartownie ale się załapują.

  • Bernat__Sola profesor
    @King

    Wątpię, żeby w niedzielę było aż tak tragicznie.

    Ale jeśli będzie, to w tej sytuacji dałbym im szansę. Tylko że identycznie postąpiłbym, gdyby to "błyśnięcie" nastąpiło u Murańki/Stękały/Wolnego. A to akurat jest bardziej prawdopodobne - a jednak Ty w swojej wypowiedzi z jakiegoś powodu skupiasz się na mniej prawdopodobnym wariancie, że błysk nastąpi u juniora.

  • NowyNowy doświadczony

    To chyba Zniszczoł po pierwszej serii w najgorszym przypadku na 10 miejscu

  • Janekx1 weteran

    Paschke kolejny wymęczył awans.

  • kibicsportu profesor

    Mógłby wiatr uwalić teraz czołówkę . Byłoby ciekawiej przynajmniej .

  • Vainamoinen stały bywalec

    Słabszy skok i spodziewana szarża Fettnera w drugiej serii.

  • KapitanGrawitacja weteran
    @King

    Kuttin przynajmniej nie odwalił takiej padliny jak TT w tym sezonie.

  • Karpp profesor

    Schuster raczej na RA nie pojedzie.

  • blasphemer93 stały bywalec

    Fettner po raz kolejny w tym sezonie z dużymi problemami po wyjściu z progu.

  • Janekx1 weteran

    Fettner słabo

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak weteran

    Gaiger w bardzo brzydkim stylu żegna się ze skokami. Końcówka kariery Prevca wygląda o niebo lepiej.

  • Janekx1 weteran
    @KapitanGrawitacja

    Jednak TT ma już mistrzostwo indywidualne Żyły.

  • King profesor
    @KapitanGrawitacja

    Nie no bez przesady. Obecny TT wciąga nosem ówczesnego Kuttina. Przecież Małysz nie zdobył żadnych medali za kadencji Austriaka.

  • Tomek88 profesor

    Lahti to jedna z najlepszych skoczni w całym kalendarzu. Praktycznie zawsze dobre warunki, przyjemny przebieg zawodów i małe różnice. W dodatku skocznia z nietypowymi rozmiarami co urozmaica widowisko.

  • Janekx1 weteran

    Świetny skok Tschofeniga i solidny Kosa.

  • King profesor
    @Bernat__Sola

    Podstaw nie ma to fakt, ale czy my oglądamy skoki od dziś? No nie. Wcale nie można wykluczyć, że nagle tam któryś z trójki juniorów wykręci jakieś TOP15. I moim zdaniem wtedy w nagrodę za całokształt powinno dać się wtedy szansę skoro w naszej kadrze wynikowo jest tragicznie.
    Zniszczoł, jeszcze może Stoch i od biedy Kot, pewnie wróci Kubacki. Ale zostaje nam jedno wolne miejsce i jaki sens jest ciągać tam takiego Żyłę lub Wąska?

  • KapitanGrawitacja weteran
    @NowyNowy

    Z tym TT to jest trochę jak z Kuttinem kiedy przyszedł do Polski w 2004 roku. Może i w przyszłości będzie niezłym trenerem ale narazie to się wciąż uczy popełniając wiele błędów. Niestety te błędy kosztują teraz całkowicie zmarnowanym sezonem.

  • Janekx1 weteran

    Forfang przeciętnie a wiatr miał znacznie lepszy od Olka.

  • NowyNowy doświadczony
    @Mixolo

    Pokazuje to że czym dalej od TT tym lepiej

  • Bernat__Sola profesor
    @King

    No tak, ale ja nie widzę, żeby były podstawy sądzić, że juniorzy tam będą walczyć o top 10 czy top 15. Same punkty w 3. dziesiątce w PK (na tyle może ich stać) dla mnie nie stanowiłyby argumentu za wysłaniem ich na RA.

  • Franciszek stały bywalec

    Jak w Planicy któryś z juniorów błyśnie to powinien pojechać na RAW AIR. Za Wąska, któremu te cudowne treningi z Thunbichlerem kompletnie NIC nie dały. Po cichu liczę że któryś z juniorów dobrze się zaprezentuje w Planicy.

  • Mixolo bywalec
    @NowyNowy

    I co mu to daje jak go w konkursie nie ma kota

  • sorantor250 weteran

    Powiem szczerze, że ja po sezonie nie zdziwię się niczym, nawet jeśli solidarnie całe nasze trio ogłosi koniec kariery. Jakie oni mają perspektywy na lepsze skakanie? Zyla myślami już przy nastolatce i freakfighthach, kubacki z chora zona i totalnie bez formy cały sezon, bez ani jednego przebłysku, stoch coraz bardziej się męczy i kiedy wydaje się, że łapie jako taka formę to następuje brutalna weryfikacja.. wątpię w taki scenariusz, ale go nie wykluczam i absolutnie mnie on nie zdziwi.

  • skokwdal stały bywalec

    Dramat, rozumiem warunki u Stocha, go nie krytykuję, wyciągnął ile się dało, oby tylko nie wpłynęło to na jego formę. Żyła ostatnio jest po prostu żałosny, na treningi się nie opłaca, bo to już nic nie da. Oby dokończyć ten sezon i zacząć wszystko od nowa, z TT jako trenerem młodszych skoczków Habdasa, Juroszka, Wąska, Zniszczoła i Pilcha, a do starszyzny dać jakiegoś z doświadczeniem. I wziąć się wreszcie za młodzież, aby wreszcie się nie marnowała.

  • Janekx1 weteran
    @kwak11234@wp.pl

    Na to właśnie wychodzi że USA nas zmiażdży punktami.

  • Mixolo bywalec
    @AZYL

    I zła pozycja najazdowa u Stocha

  • King profesor
    @Bernat__Sola

    Przecież ten nasz sezon to na każdym szczeblu sinusoida. Nie mówię żeby wysyłać juniorów po prostu żeby klepnęli bulę, ale w sytuacji jeśli zaprezentują się dobrze w PK. Szwajcarzy, Amerykanie swoich wystawiają. Czemu my mamy nie wystawić o ile oni sami pokażą się w Planicy na PK?

  • blasphemer93 stały bywalec
    @kwak11234@wp.pl

    Były przecież takie konkursy. Oczywiście dekady temu, no ale były.

  • Fan_ekipy_pod_narty doświadczony
    @kwak11234@wp.pl

    [***]ny komentarz.
    Nie pierwszy raz w historii tak się zdarzy bo kiedyś kiedy mieliśmy kryzys to Amerykanie mieli jakiś poziom.

  • NowyNowy doświadczony

    Kot ledwo co przyjechał i już jest lepszy od większości kadry, to są normalnie jaja

  • Janekx1 weteran

    Sundal niezły skok który da miejsce na pograniczu pierwszej i drugiej dziesiątki i to jest norweski odpowiednik Wąska który skacze totalną kaszanę...

  • Malinek stały bywalec
    @kwak11234@wp.pl

    już nie przesadzajmy kwaku, ja jednak się cieszę że trzyma formę. przykro mi bardzo że Kamil jej nie utrzymal, ale skok był fatalny i nic na to nie poradzimy. widocznie to był tylko jednorazowy wyskok w Oberstdorfie

  • Mesq2004 bywalec

    Dziadzio Kasai skoczył lepiej od Stocha i całej naszej kadry xd

  • sorantor250 weteran

    Aktualnie nie mamy NIKOGO, ZADNEGO skoczka poza Zniszczolem, który gwarantowałby punkty w każdym konkursie. Smutny obraz polskich skoków.

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Czy po raz pierwszy w historii skoków narciarskich USA zdobędzie więcej punktów w konkursie niż Polacy?

  • Lataj profesor

    Zniszczoł może jeszcze parę lat pociągnie nasze skoki, a reszta skacze dramatycznie. Wydawało się, że Kot przyzwoicie, ale tu trzeba drżeć o awans. Raczej starszyźnie się nie uda, a już na pewno Wąskowi.

  • Janekx1 weteran
    @StochMistrz{29465894}

    Z wiatrem jaki był Zniszczoł skoczył bardzo solidnie.

  • cavalierjan19 profesor

    Olek chyba wyssał formę z kolegów.

  • Bernat__Sola profesor
    @King

    Na co dać szansę? Na odpadnięcie w Q? Ostatnio lider tych wspaniałych "kiszonych" juniorów Amilkiewicz przegrywał w PK z powszechnie uznanymi za beznadziejnych Juroszkiem i Habdasem.

  • AZYL stały bywalec

    Nie ma huraganu pod narty to nie ma i Stocha

  • Fan_ekipy_pod_narty doświadczony

    Tylko Aleksander zasługuje na start w Raw Air z naszych. Resztę kadry będą juniorzy.
    Pozostałym dać spokój do Planicy bo treningi nie mają sensu.

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Szkoda już wolałbym akcje sezonu 0 pkt w konkursie, niż pewnie Zniszczoł który znów ze[***] sie w II serii :>

  • Janekx1 weteran

    Granerud przynajmniej bez formy się wciska do 30.

  • Labrador_Retriever weteran

    Thurnbichler jak odetchnął po skoku Zniszczoła. To podsumowanie sezonu ;)

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Dobry skok Olka w pierwszej serii, ale stać go na skoki ponad 125 metrowe

  • sorantor250 weteran

    Sezon trwa, a tu nie widać realnie żadnej poprawy. Co jeden lepszy weekend, to w następnym tragedia. Daleki byłem od zwalniania thurna, ale to po prostu nie działa, nie ma żadnej poprawy.

  • King profesor

    To jest jakaś tragedia. Tutaj powinno się na RA chyba tylko Zniszczoła wysłać + może paradoksalnie dać szansę komuś z juniorów jak błyśnie w Planicy na PK.

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak weteran
    BRAWO OLEK!!! RESZTA ŻENADA!!!

    Wspaniała forma Stocha bardzo szybko uleciała, nawet od Kota dostał bęcki. Żyła niech wraca do Polski zabawiać się swoją młodziutką partnerką i niech szykuje się do freakfightów.

  • Bernat__Sola profesor

    No i Olek całkiem ładnie sobie poradził :).
    Kot wciąż nie jest bez szans. Włosi i inni Polacy przesunęli go wyżej w kolejce oczekujących.

  • Robert Johansson252 profesor

    Kot lepszy od Żyły, Stocha i Wąska.

    Ja nie mogę.

    Już mogli by wziąć za Pawła tego Wąsika od Kamińskiego, to rezultat byłby podobny

  • Mixolo bywalec
    @Stock98

    A co ma płakać on już nic nie musi

  • blasphemer93 stały bywalec

    Zniszczoł na poziomie, reszta bez komentarza. Kot najwyżej z pozostałych...

  • Janekx1 weteran

    Zniszczoł ratuje honor tej kadry

  • Xander1 profesor

    Olek broni honoru, bo nie byłoby żadnego Polaka w 30...

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor

    Zniszczoł pięknie, potwierdza że jest liderem polskiej kadry

  • Cookmaster doświadczony

    Lider kadry jedyny nie zawodzi ;)

  • Wiewior doświadczony

    Ale rzeź polaków. Ciągle jestem wkurzony, że nie dokończyli tego w Szczyrku.

  • alo profesor

    Poza Zniszczołem to parodia te skoki naszych

  • marro profesor

    Miało być dwóch w TOP 10, będzie jeden w TOP 30.

  • Tomek88 profesor

    Bardzo dobry skok Zniszczoła

  • KapitanGrawitacja weteran

    Można? Można. Brawo Olek za uratowanie honoru kadry.

  • NowyNowy doświadczony

    Rudziński chciał zrobić ze Zniszczoła Ukraińca

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Żyła również słabo

  • Cinu profesor

    Świetny skok Alka.

  • sorantor250 weteran

    Znuszczol jedyny się wybronił, bo jako jedyny ma w miarę formę. Reszta dno.

  • Roxor profesor

    Totalna kompromitacja dzisiaj w wykonaniu naszych.. Zniszczoł musi bronić honoru.

  • Bernat__Sola profesor

    Żyła też słabiutko. No i co, jak Zniszczoł nas nie uratuje, to dziś nawiązanie do Niżnego Tagiłu 2014?

  • Janekx1 weteran

    Brak słów na postawę Stocha i Żyły...

  • Xenkus profesor

    Stoch i Żyłą ale wstyd...

  • cavalierjan19 profesor

    Chociaż w Oberstdorfie sobie ładnie polatał wiekowy mistrz.

  • PudelkoZapalek profesor

    hahaha zaczeło się to co zwykle

  • Stock98 bywalec

    Ważne że Kamil uśmiechnięty xd

  • Vainamoinen stały bywalec

    O ludzie, co oni wyprawiają...może chociaż Alek?!

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor

    Już na progu było widac ze ze skoku stocha nic nie będzie

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Słabiutki skok Kamila :-(

  • Bernat__Sola profesor

    No to Stoch powalczył o "10"... Ech. Tradycyjnie: Dwa kroki do przodu, a potem trzy do tyłu.

  • KapitanGrawitacja weteran

    No i po zawodach

  • Mecenas91 początkujący

    I loteria się zrobila

  • Robert Johansson252 profesor

    No, niestety.

    Stoch nie jest aktualnie chyba w stanie utrzymać formy dłużej niż weeknd

  • Janekx1 weteran

    Stoch słabiej od Kota i tuż przed Kasaim...

  • sorantor250 weteran

    XDDDD no i typowa polska kadra. Jeden weekend zawodnik skacze dobrze. W drugim dołuje.

    Jeden polak z punktami, grubo.

  • Vainamoinen stały bywalec

    Trudne warunki szykują się dla naszego trio.

  • KapitanGrawitacja weteran

    Belka obniżona a wiatr coraz słabszy... ileż razy już to widzieliśmy

  • Bernat__Sola profesor

    No i nawet słaby dzisiaj starszy Kobayashi musiał skoczyć lepiej akurat w konkursie...
    Bresadola coś cieniuje.

  • Janekx1 weteran

    Włosi ewidentnie po wielu dyskwalifikacjach w sezonie skaczą w różnych kombinezonach.

  • Janekx1 weteran

    Najlepszy skok Junshiro dzisiaj lecz raczej bez szans na punkty.

  • KapitanGrawitacja weteran

    Elektriczka dobry skok, będą punkty prawdopodobnie.

  • Robert Johansson252 profesor

    Rudziński się odkleił z tym Koudim przed Johanssonem

  • Janekx1 weteran

    Znów bardzo dobra próba Koudelki i kolejne pkt.

  • cavalierjan19 profesor

    Patrząc na to jak obecnie skaczą zawodnicy to Kota raczej w drugiej serii nie będzie. Przynajmniej wstydu sobie nie narobił.

  • Bernat__Sola profesor

    Ech, wydawało się, że Kot zapunktuje, a tu jednak nie :/. W Q jego nota dawałaby 24. miejsce.

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Mlodzież na trzech miejscach

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak weteran

    Bezjajeczny Wąsek WON Z PUCHARU ŚWIATA!!! Nie chcemy ciebie oglądać. Czas dać szansę młodszym prawdziwym talentom pokroju Tomasiaka, Amilkiewicza i Łukaszczyka.

  • Vainamoinen stały bywalec

    Amerykanie nas weryfikują póki co. Paweł nadal w kompletnej rozsypce mentalno - technicznej i chyba żegna się z PŚ do końca kampanii. Maciej skacze obecnie "swoje" czyli poziom połowy czwartej dziesiątki. Generalnie niestety kadra A nie działa. Punkty powinni dopisać Kamil, Piotr i Alek ale to tyle. Oby w przypadku Dawida ten odpoczynek/trening przyniósł więcej pożytku.

  • Janekx1 weteran

    Sedlak niech cię szlag trafi mendo, kolejny moment gdzie po obniżeniu rozbiegu skaczą dużo bliżej.

  • kibicsportu profesor

    Zbliżają się skoki naszej trójki i wiatr słabnie …

  • Bernat__Sola profesor
    @matis1987

    Szkopuł w tym, że TT nie zakładał pewnie, że Wąsek dalej jest tak słaby.

  • Janekx1 weteran
    @Robert Johansson252

    Dla Amerykanów to najlepszy sezon od czasów Alborna zdecydowanie.

  • King profesor

    Jak Wąsek tak będzie skakać to on powinien trafić do PK jak Dawid wróci na RA.

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Świetny skok Belshawa w lufie pod narty

  • KapitanGrawitacja weteran
    @Janekx1

    Mam ciągle sentyment do Kota z pamiętnego sezonu 16/17. Wtedy wierzyłem w to że Kot w przyszłości będzie walczyć o KK :D
    Szkoda że tak to się wszystko potoczyło w jego karierze..

  • Janekx1 weteran

    Szczerze to jakby wiało w plecy to ten Wąsek by skoczył na poziomie Kavilo.

  • Robert Johansson252 profesor

    Do amerykańskich juniorów idealnie pasuje cytat:
    "Rozkręcili się chłopaki"

  • matis1987 początkujący

    Mówiłem żeby lepiej pojechał klemens niż wasek. Bo klemens umie wykorzystać korzystny wiatr a maciek nie awansuje bo średnio skoczył z takim wiatrem pod narty

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Słabiutki skok Wąska pod względem technicznym

  • Bernat__Sola profesor

    No i Wąsek słabo też w konkursie. Wygląda na to, że w jutrzejszej drużynówce skoczy Kot, a Paweł nie (chyba że Żyła ma zamiar dzisiaj coś odwalić "in minus", to wtedy obaj, ale miejmy nadzieję, że nie).

  • Janekx1 weteran

    Frantz i Belshaw miażdżą i nokautują bestię latania Wąska :)

  • Roxor profesor

    Ciekawe kogo odstawi Thurbichler do PK, jeśli Wąsek przegra rywalizację z Kotem :) Po dniu dzisiejszym 1:0 dla Kota.

  • cavalierjan19 profesor

    Słabiutki skok Wąska, dobre podsumowanie tego sezonu w jego wykonaniu.

  • Cinu profesor

    Wąsek kapitan grawitacja.

  • Xander1 profesor

    Ale ten Wąsek jest żałosny. Jprdl
    Co za bezjajeczny skok

  • Xenkus profesor

    Wąsek za Kasaim... xD

  • marro profesor

    Jedno chyba się wyjaśniło, bez Wąska jutro w konkursie drużynowym.

  • Mixolo bywalec

    Miał wrócić Wąsek mocny a jest do [***]

  • sorantor250 weteran

    Wąsek kompletnie nie umie wykorzystać wiatru pod narty.. ten skoczek zatracił się we własnej mizerności.

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Bardzo dobry skok Embachera w pierwszej serii

  • Cookmaster doświadczony

    Z taką lufą nie doskoczyć do punktu K?

  • Janekx1 weteran
    @KapitanGrawitacja

    Kot mi już wszystko jedno, kibicuję bardziej największej legendzie w dziejach, skakać w wieku 52 lat w PŚ to kosmos.

    Embacher fajny skok a Wąsek koszmarnie w dobrych warunkach...

  • Bernat__Sola profesor
    @Janekx1

    I tak na RA to się wszystko będzie rozstrzygać.

  • Robert Johansson252 profesor

    Wąsek bardzo średni skok

  • PudelkoZapalek profesor

    Wąsek nawet z tak dobrym wiatrem tragicznie, wypad do PK

  • Fan_Gruszki profesor

    Frantz przed Embacherem - to idzie młodość

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Świetny skok Fratza w pierwszej serii pod względem odległości

  • Janekx1 weteran
    @Bernat__Sola

    Villumstad prędzej wyleci bo nie daje nadziei a na korzyść Johanssona działać będzie perspektywa latania.

  • blasphemer93 stały bywalec

    Ok, te skoki Kasaiego i Kota wcale nie były takie dobre.

  • Cookmaster doświadczony

    Belkę zmienić muszę bo się uduszę

  • Szethek weteran
    @Robert Johansson252

    wykrakałeś

  • King profesor

    Belka chyba ciut za wysoka. Kot i Kasai przy takich skokach raczej bez szans na punkty.

  • cavalierjan19 profesor

    Kwestia czasu jak belka powędruje w dół.

  • KapitanGrawitacja weteran

    Bez szans na punkty Kota i Kasai niestety :/

  • Bernat__Sola profesor
    @Janekx1

    Pytanie, co z Tande.

  • Robert Johansson252 profesor

    Ale konkurs!

    Ale zaraz te dzbany obniżą belkę

  • Mecenas91 początkujący

    Teraz to mają huragan pod narty

  • Janekx1 weteran

    Dobra ale już nie obniżać tej belki niech cała stawka skacze w równych warunkach.

    No i brawo Frantz, więc Noriaki nie zapunktuje niestety...

  • PudelkoZapalek profesor

    zaraz obniżą belkę

  • Xander1 profesor

    Jakie punkty Kota haha
    Wysoka belka i huragan pod narty. Tutaj trzeba powyżej 120 skakać

  • Matt07 bywalec
    @King

    Latawiec świetnie wykorzystał silny wiatr pod narty :D

  • Janekx1 weteran

    No i super skok Johanssona, może weekend w Lahti przyklepie jego obecność wśród elity do końca sezonu.

  • Vainamoinen stały bywalec
    pytanie od redakcji do Pawła

    W przypadku Pawła wygląda na to, że niestety treningi nie przyniosły odpowiedzi a raczej więcej pytań o przyszłość. Może redakcja zapyta z kim trenował, gdzie, według czyich wskazówek i jakimi metodami w tej przerwie?

  • King profesor

    Super skok Johanssona dobrze, że wreszcie odpalił w konkursie.

  • marro profesor

    Zaraz obniżą belkę, te skoki są zbyt dobre.

  • Janekx1 weteran

    Kot i tak nieźle ale nie wierzę że on ciągle bez tego błędu na progu pociągnie.

  • King profesor

    Kot i Kasai obaj z szansami na punkty. Chociaż to może być na granicy i nie zaskoczą mnie punkty Kota przy jakimś 33 miejscu Noriakiego.

  • Janekx1 weteran

    No ale zaczynają skakać, Nousiainen tym razem wytrzymał w konkursie.

  • Bernat__Sola profesor

    No i Maciek chyba z kolejnymi punktami :). Chociaż teraz wszyscy skaczą "nieźle". Na pewno będzie lepiej niż w Q w każdym razie.

  • sorantor250 weteran

    Nie ma szans na punkty ani kot, ani kasai. Inni zbyt dobrze skaczą.

  • KapitanGrawitacja weteran

    Maciej bez skrętu! Brawo, niezły skok

  • Xenkus profesor

    Kot chyba punkty będzie miał.

  • marro profesor

    Uff Kot lepszy od Kasai, nie musi kończyć kariery dzisiaj.

  • blasphemer93 stały bywalec

    Kot z szansami na "30".

  • Tomek88 profesor

    Kot skok na punkty

  • Janekx1 weteran

    Fajny skok Noriakiego ale nie pocieszył się długo prowadzeniem...

  • alo profesor

    Noriaki ładnie Kot nieźle

  • Cinu profesor

    Ten człowiek jest niemożliwy.

  • Bernat__Sola profesor

    Ooo, Wasiljew. Może otworzy indywidualne konto punktowe Kazachów w tym sezonie, choć będzie potrzebował odrobiny farta.
    No no, a tu Kasai też z szansą na punkty :O.

  • Xenkus profesor

    Brawo Noriaki oby to były punkty.

  • KapitanGrawitacja weteran

    Bardzo ładny skok Noriakiego i to może być skok na punkty!

  • Tomek88 profesor

    Noriaki na pogranicze punktów

  • Janekx1 weteran

    Zaraz Kasai skacze i w tych warunkach ma niepowtarzalną szansę objąć prowadzenie.

  • Bernat__Sola profesor
    @King

    A no widzisz, to zdanie dodałeś już po tym, jak Ci odpisałem (czy przynajmniej zacząłem odpisywać) :P.
    Nie zmienia to faktu, że chyba nie chodziło o to, by lepiej podchodził do lądowania, skacząc wciąż tak samo słabo.

  • Xenkus profesor

    Dobry skok Kazacha Vassilieva

  • Janekx1 weteran

    Brawo Danił oby to wystarczyło na uciułanie punktów.

  • King profesor
    @Bernat__Sola

    W przypadku Wąska nie chodzi mi stricte o lokaty, a jego skoki. Opisałem już sytuację.

  • Janekx1 weteran

    Villumstad i tak za mało by zdobyć premierowe punkciki ale kto wie.

  • Matt07 bywalec
    @cavalierjan19

    Bo my nie mamy wcale debiutantow :)

  • King profesor

    Trunz pewnie będzie lepszy od Kota i Wąska. A na MŚJ wcale nie był lepszy od naszych.

  • Bernat__Sola profesor

    No, Trunz ostatni nie będzie. Tragedii nie ma (choć o punktach oczywiście też nie ma co marzyć).

  • cavalierjan19 profesor

    Ładny debiut Trunza. Człowiek żałuje, że w Polsce takich debiutantów nie mamy.

  • Tomek88 profesor

    Przyzwoity skok Trunza

  • Janekx1 weteran

    Trunz bardzo ładnie jak na debiut :)

  • Bernat__Sola profesor
    @King

    W 1. konkursie w Lake Placid było 34. miejsce, więc tę 48. lokatę ciężko określić mianem postępu.

  • King profesor
    @Karpp

    Zależy jak określić definicję postępu. Względem tego co było pod koniec Kulm i w Willingen, Lake Placid to postęp jest. Ale względem poziomu, który już prezentował w tym sezonie to nadal jest regres.
    Nie podchodzi już rozpaczliwie do lądowania względem tamtych skoczni.

  • Bernat__Sola profesor
    @marro

    Oby. Historycznie to był jeden z jego ulubionych obiektów.
    Jakbyśmy mieli dwóch w "10", to konkurs byłby niewątpliwie bardzo udany jak na tę zimę.

  • Tomek88 profesor

    Lahti jak praktycznie co roku top jeśli chodzi o warunki wietrzne

  • Janekx1 weteran
    @Introverder

    Ten niesamowity ból czterech liter polskich januszy o wielkiego Stefana Krafta jest fascynujący.

  • Janekx1 weteran
    @marro

    I ten Aigner z Huberem znając życie by się pomieścili w TOP 20. Niesamowity potencjał kadrowy.

  • Tomek88 profesor

    Zniszczoł bardzo dobrze w kwalifikacjach. Będę zadowolony jak skończy zawody w dziesiątce. Liczę też na top 15 Kamila i drugą dziesiątkę dla Piotrka. Co do Wąska i Kota to nie mam żadnych oczekiwań.

  • marro profesor
    @Bernat__Sola

    Może być, że Stoch też się obudzi bardziej i wskoczy do TOP 10, bo on rozkręca się ze skoku na skok.

  • Karpp profesor

    Nie wiem jak wy ale ja tam postępów u Wąska nie widzę.

  • Bernat__Sola profesor
    @ms_

    Za tak słabe skoki należało się Kubackiemu odstawienie - i tyle.

  • Tomek88 profesor

    Kraft tradycyjnie nie najlepsza odległość + zawyżone noty, ciekawe co sędziowie wymyślą w konkursie.

  • ms_ doświadczony
    Kubacki

    Moim zdaniem Kubacki zupełnie niepotrzebnie został odstawiony od składu. I tak mamy już końcówkę sezonu, Thurnbichler mógł go wcześniej wysłać na treningi a nie teraz gdy i tak już o nic nie walczy, a pewnie byłaby szansa na jakieś miejsce w 30, może nawet w 20, w przeciwieństwie do Wąska i Kota. Chciałbym się mylić, ale myślę, że obaj zakończą ten weekend bez punktów. Trening jeszcze był ok, ale kwalifikacje już słabiutkie. Myślę, że Thurnbichler odstawił Kubackiego nie ze względu na formę, tylko dlatego, żeby pokazać że to on ma coś do gadania i podejmuje decyzje o składzie a nie zawodnicy. Druga sprawa, powiązana w sumie mocno z pierwszą to krytyka, że nie dokonuje zmian w składzie mimo słabej formy zawodników. Co do Kubackiego jeszcze to pamiętajmy też, że w Niedzielę jakby nie ten upadek to wszedłby do konkursu i może by to nie wyglądało tak tragicznie jak dzień wcześniej, zresztą mimo tego upadku w kwalifikacjach zabrakło mu tylko jednego miejsca do awansu do konkursu w Niedzielę. Poza tym to był mamut, a teraz wracamy na zwykłą skocznie więc Kubacki mógłby skakać to co zwykle w tym sezonie. Żyła miał w tym sezonie podobne weekendy i nikt go od składu nie odstawił, np. ostatnio Sapporo, jakby się uprzeć to Thurnbichler mógłby wtedy powiedzieć, że Piotrek jest bez formy, musi potrenować i odpocząć psychicznie itd. Za Kubackim nie przepadam i wiele by ta jego obecność tutaj dla polskich skoków nie zmieniła, my i tak już o nic w tym sezonie nie walczymy, może o jakieś pojedyncze fartowne podium Zniszczoła, ewentualnie Żyły, no ale jednak Kubacki raczej by się zaprezentował lepiej niż Wąsek, a zwłaszcza Kot.

  • Bernat__Sola profesor
    @marro

    To już chyba nr 5.

    Spoiler: Znowu nie stanie na podium. Co nie znaczy, że kolejne miejsce w top 10 będzie jakimś rozczarowaniem - mam nadzieję, że mu się to uda.

  • alo profesor
    @Franciszek

    Widzę że optymistą pełną parą :D
    Ile to już razy tak miało być...

  • marro profesor
    @Franciszek

    Życiowa szansa numer 3:)

  • Franciszek stały bywalec

    Zniszczoł zgłosił swoje podiumowe aspiracje. Czuje że może dziś jest ten dzień kiedy stanie na podium

  • alo profesor

    Obojętne kto byle nie Kraft
    Zniszczol wynik bardzo dobry ale w konkursie bywa gorzej,Stoch i Żyła przyzwoicie reszta naszych beznadzieja

  • Introverder profesor
    @MaciejoS215

    Bo niektórzy nie mogą znieść, że Austriak wygrywa.

  • Matt07 bywalec

    Kraft rozchwiany w locie i lekko przy lądowaniu, ale noty najwyższe w calych Q.

  • Seba Aka Krzychu profesor

    Kraft jest mocny, główny faworyt dzisiejszego konkursu i mam nadzieję, że ten konkurs wygra. Różnice punktowe w czołówce minimalne, 5. Hoerl do 1. Krafta stracił ledwie 2,4 pkt. Jeśli chodzi o naszych to bardzo dobrze skoczył Zniszczoł, liczę na powtórkę w zawodach. Niezłe skoki Stocha i Żyły, Kot i Wąsek do poprawy. Kasai z pewnym awansem, fajnie by było, jakby w ten weekend zdobył pucharowe punkty.

  • MaciejoS215 bywalec

    Co wy macie do tych not Krafta. Popatrzcie na jego styl podczas lotu i same lądowanie. Tam w dużej większości przypadków nie ma się do czego przyczepić, stąd zasłużone 56 punktów od sędziów. Tak, mnie też to denerwuje jak Kraft co chwilę wygrywa o dziesiąte części punktów, ale stety niestety zasłużenie.

  • CzarnyOrzel doświadczony
    @Mixolo

    Tylko dwie 19 to taka rozrzutność w notach?

  • Introverder profesor

    Kraft dostaje wysokie noty, bo na nie zasługuje.

  • pablito weteran

    biegi się skończyły to kibice pewnie przyjda na skoki

  • marro profesor

    6 Austriaków w TOP 12, a nie ma przecież Aignera i Hubera.

  • Mucha125 profesor
    @Xenkus

    Bardziej mnie denerwuje obniżenie belki co ułatwiło wygranie bo musiał lądować bliżej przez co mógł lepiej wykonczyc telemark

  • Mixolo bywalec

    Śmieszne noty dla Krafta ręka zachwiała się ale to przekupione

  • Szethek weteran

    No Kraft zasłużenie wygrał xD

  • Xenkus profesor

    Punkty za noty Krafta muszą być denerwujące.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl