LPK w Stams: Seria próbna dla Tomasiaka

  • 2025-09-14 09:33

Kacper Tomasiak okazał się najlepszy w serii próbnej przed niedzielnym konkursem Letniego Pucharu Kontynentalnego na skoczni w Stams (HS115). Reprezentant Polski oddał skok na odległość 113 metrów.

W serii próbnej najlepszy okazał się Kacper Tomasiak, który poszybował na 113. metr. Reprezentant Polski wyprzedził o 4,9 punktu Francisco Moertha (110 m) oraz o 8,6 pkt. Raffaela Zimmermanna (112,5 m). Czwarty był Clemens Aigner (107,5 m), piąty Constantin Schmid (113,5 m), a szósty Jonas Schuster (105,5 m).

Kolejne lokaty zajęli Marco Woergoetter (102 m), Enej Faletic (108,5 m) i Peter Resinger (105,5 m). Dziesiąty był Adam Niżnik (105 m), zaś jedenasty Klemens Joniak (101 m).

Na dwudziestej pozycji sklasyfikowany został Jakub Wolny (98 m). Trzydziestą dziewiątą lokatę zajął Andrzej Stękała (92,5 m).

Serię próbną przeprowadzono z 12., 10. i 9. belki startowej.

Początek konkursu o 10:00.

Wyniki na żywo będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE FIS >>>

lub relacji Berkutschi >>>

Wyniki serii próbnej LPK w Stams (HS115); 14.09.2025
Lp Nr imię i nazwisko kraj odl. belka km/h komp. NOTA
1 11 TOMASIAK Kacper POL 113.0 10 87.2 -1.0 82.4
2 46 MOERTH Francisco AUT 110.0 9 87.4 -5.0 77.5
3 42 ZIMMERMANN Raffael AUT 112.5 9 86.8 -13.2 73.8
4 47 AIGNER Clemens AUT 107.5 9 87.1 -5.2 72.8
5 41 SCHMID Constantin GER 113.5 10 88.0 -12.6 71.7
6 44 SCHUSTER Jonas AUT 105.5 9 87.1 -3.5 70.9
7 23 WOERGOETTER Marco AUT 102.0 10 87.7 6.9 70.5
8 43 FALETIC Enej SLO 108.5 9 87.0 -9.9 69.9
9 30 RESINGER Peter AUT 105.5 10 87.3 -2.5 67.4
10 33 NIZNIK Adam POL 105.0 10 87.2 -3.1 65.9
11 27 JONIAK Klemens POL 101.0 10 87.6 2.8 64.6
12 37 MAATTA Jarkko FIN 105.0 10 87.7 -4.9 64.1
13 38 MASLE Rok SLO 105.0 10 87.6 -5.4 63.6
14 29 LEITNER Clemens AUT 102.0 10 87.4 -1.4 62.2
15 45 SMID Julijan AUT 101.0 9 86.4 -5.2 61.1
16 21 BATBY Alessandro FRA 96.5 10 87.3 7.0 60.7
17 39 MUELLER Markus AUT 104.5 10 86.5 -8.1 60.0
18 36 TITTEL Adrian GER 101.0 10 87.2 -3.8 58.0
19 22 GARTNER Maximilian ITA 95.0 10 87.5 5.3 56.3
20 17 WOLNY Jakub POL 98.0 10 87.4 -0.9 55.5
21 32 LANDERER Hannes AUT 99.5 10 86.8 -3.9 55.2
22 9 ROMPPAINEN Paavo FIN 103.0 12 88.4 -1.5 54.9
23 40 UNGLAUBE Max GER 103.0 10 86.9 -10.8 54.6
24 26 KUISMA Tomas FIN 93.5 10 87.5 5.8 54.1
25 4 RYGL David CZE 100.5 12 87.6 2.0 53.9
26 3 BARTOLJ Maksim SLO 102.5 12 88.6 -1.7 53.8
27 28 REISENAUER Janni AUT 96.5 10 87.6 -1.3 52.4
28 18 OBERSTEINER Louis FRA 96.0 10 87.6 -0.6 52.2
29 34 OBLAK Rok SLO 96.5 10 88.0 -3.0 50.7
30 6 NAZARENKO Svyatoslav KAZ 96.5 12 87.2 5.3 50.0
31 25 RAINER Stefan AUT 91.5 10 87.5 5.2 49.9
32 24 KAVILO Henri FIN 93.0 10 87.1 2.0 49.4
33 12 KRAMER Jaka SLO 97.0 10 87.8 -5.3 49.3
33 31 BAYER Ben GER 95.0 10 87.1 -1.7 49.3
35 2 SKARKA Daniel CZE 100.0 12 88.0 -3.3 47.7
36 19 STEINER Maximilian AUT 90.5 10 87.6 4.1 47.0
37 13 HOLUB Benedikt CZE 93.5 10 87.1 -4.4 43.9
38 20 POURADIER Anoki FRA 88.5 10 87.6 3.9 43.2
39 8 STEKALA Andrzej POL 92.5 12 88.2 4.1 41.6
40 15 SIMNIC Urban SLO 90.5 10 88.0 -1.7 41.2
41 1 VANWIEREN Tarik CAN 91.0 12 88.1 5.5 40.3
42 16 GAY Julien FRA 88.0 10 87.7 1.6 40.0
43 35 VASSILYEV Danil KAZ 91.5 10 86.1 -4.8 39.9
44 5 MIZERNYKH Ilya KAZ 94.0 12 88.0 -0.4 39.8
45 10 FAISST Jannik GER 95.0 12 87.5 -2.7 39.3
46 7 CERNY Jiri CZE 87.0 12 88.4 4.4 32.0
47 14 EKART Taj SLO 83.0 10 87.3 -1.7 27.7

Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (4281) komentarze: (68)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • King profesor

    Aigner znów pokazuje swoje mocne oblicze. Z Austriaków tutaj na plus na pewno Zimmermann skaczący wyraźnie lepiej niż np. w FC w Szczyrku.

  • Karpp profesor
    @Sigmusiaxd

    A gdzie ja pisze, żeby skakali w LGP. Czytaj ze zrozumieniem
    Rozwijać w FC. Dobre Xd

  • Bergisel7 stały bywalec
    @Sigmusiaxd

    Zgadzam się. Mądre podejście.

  • ASJ_212 weteran

    Smid zaskakująco słabo

  • Sigmusiaxd doświadczony
    @Karpp

    Ale po co Niżnika i Joniaka dawać do LGP? MYŚLCIE! Dajcie im się rozwijać w FC i LPK, a nie od razu chcecie, aby skakali w LGP

  • King profesor
    @Pavel

    No po tym lecie pewnie Niżnik zastąpi go w tej kadrze B. W zeszłym roku zresztą był w niej, ale wypadł do tego szerszego zaplecza.

  • AntonelliBig stały bywalec
    @Pavel

    Ale Krzysio miał takie plecy, że był w kadrze A. :) Stękała mu może buty czyścić, czy tam jakieś danie do stolika dostarczyć. :)

  • King profesor
    @Stinger

    W sumie nie widzę żeby ktoś forsował występ Tomasiaka w finale LGP. Logiczne, że najlepiej żeby rywalizował w PK o miejsce na zimę.

  • Pavel profesor
    @King

    Stękała to chyba zawija do bazy po takim lecie, jak swego czasu A-kadrowicz Krzysztof "krzysio" Miętus.

  • King profesor

    Z takimi skokami jak teraz w 1 serii to ja nie wiem czy jest sens wystawiania Wolnego i Stękały nawet w FIS Cupie. Wolnego przynajmniej stać na lepsze skoki, ale chyba lepiej żeby jeszcze przed zimą potrenowali. Młodszym starty na pewno się przydadzą, a ciąganie takich zawodników po FC mija się z celem.

  • Karpp profesor
    @kibicsportu

    MM będzie zwyczajnie w trudnej sytuacji, jeśli zabierze Tomasiaka do Włoch to większość zawodników wtedy nie będzie jego. A jeśliby zrobić sprawdzian Wąsek, Joniak, Żyła, Niznik, Zniszczoł ten bilans może jeszcze słabiej wypadać. ;) Dlatego będzie musiał nie dotrzymać słowa i nie zabrać najlepszych zawodników.

    Zgadzam sie Kubacki, Stoch, Zniszczoł walczą o limit. Reszta jest bez znaczenia.

  • ASJ_212 weteran

    Niżnik dobry skok

  • Adis bywalec

    O co chodzi z notami teraz? Kazdy ma od 14 do 16.5?

  • alo profesor

    Wolny i Stękała tragedia
    Oni na Fis CUP a młodzi niech skaczą wyżej w PK albo LGP

  • Pavel profesor
    @kibicsportu

    Żyła jest tak nieobliczalny, że w zasadzie szkoda go nie brać. Serio lato to czas na trening i realizowanie planów taktycznych, co mu da ten start? Będzie w 10-tce, może będzie, ale Kazach był na podium i co to zmieniło? Podstawa to wywalczenie miejsca i przygotowanie formy na zimę.

  • Sigmusiaxd doświadczony
    @Mmm22345

    Stękała emerytura, gdy przegra na FC.

  • konrad95 doświadczony
    @alo

    To jest skok na prowadzenie i to pewnie kilkupunktowe.

  • Karpp profesor
    @King

    Ostatnio w Polsce taki przypadek to 20letni Stoch, który miał świetne LGP 2007, ale mentalnie był wtedy kruchy. Do tego jeszcze Lepistoe, który trochę spie** przygotowania do zimy jak TT 2 lata temu.
    Bo przecież jednoweekendowych wyskoków Bieguna w niemieckim błocie nie ma co liczyć.

  • Stinger profesor
    @Kazimierzz

    Wyłącz komputer, weź leki i idź spać.

  • Stinger profesor
    @Pavel

    Ci co forsują Kacpra Tomasiaka na LGP w listopadzie będą narzekać czemu nie jedzie na PŚ.
    Oni nie myślą. Nawet Niklas Bachlinger wie, że lepiej wywalczyć sobie miejsce na PŚ w PK, a tutaj jak zwykle znawcy wiedzą lepiej.

  • Sigmusiaxd doświadczony
    @Kazimierzz

    Przypomnij sobie Niżnika.

  • Mmm22345 początkujący
    @Sigmusiaxd

    A Stękała?

  • fraki doświadczony

    Wolny też niech idzie do FC lub niech kończy przygodę.

  • Rawianek profesor

    Młody francuz drugi dzień pod rząd z punktami jest dla mnie zaskoczeniem tego lata a wczoraj debiutował w LPK. Gartner to samo.

  • kibicsportu profesor
    @Pavel

    No tylko realnie z naszych, to Kubacki, Zniszczol, Stoch walczą o te 4 miejsca , bo reszta ma stratę większą. Więc spokojnie nawet i za Żyle może jechać. Nie widzę sensu kiszenia go w Polsce.

  • Kazimierzz stały bywalec

    oby tylko nie zdyskwalifikowali Tomasiaka bo się tego boje?? juz chodze z nerwow
    To nie na moje nerwy

  • Bergisel7 stały bywalec

    Martwi mnie słabsza forma Stękiego. Widzę na profilu Macieja Kota, że razem ciężko trenują, ale efekty są na razie tylko u jednego. Oby do zimy Andrzej się poprawił.

  • ASJ_212 weteran

    Wolny znowu dużo gorzej niż w treningu

  • King profesor
    @Karpp

    W przypadku tak młodego zawodnika niemożliwe żeby ta forma się utrzymała dłuższy czas. Ale chociaż ten początek zimy może będzie mieć jeszcze bardzo dobry.

  • Rawianek profesor

    Wolny i Stekała dramat drugi dzień pod rząd.

  • Sigmusiaxd doświadczony

    Wolny emerytura.

  • Pavel profesor
    @kibicsportu

    Jeszcze we wrześniu, ale nie kolidują. Po prostu nie ma to żadnego sensu taktycznego ;) W lecie skacze się treningowo i taktycznie, dla nas cel to 4 miejsca na IO i limit na PŚ. Aby to osiągnąć występ Tomasiaka jest zbędny, a wręcz szkodliwy, powinien przygotowywać się do walki w LPK.

  • alo profesor

    Tomasiak będzie myślę w top3

  • kibicsportu profesor
    @Pavel

    Ale PK masz i tak w październiku dopiero, gdzie powalczy się o limit na PŚ. Predazzo z niczym nie koliduje.

  • neonek2000 bywalec

    Sam Jestem ciekaw co się stało z Wąskiem skoro go nie ma w Stams ,mam nadzieję że poprzedni sezon w wykonaniu Pawła nie był jego życiowym jak kiedyś mieli epizody Stękała ,Ziobro i spółka. Taka prawda że jedno podium Mistrza nie czyni a epizody wspaniałe miało mnóstwo Polskich skoczków. Nie mniej Wąskowi życzę jak najlepiej :)
    Zobaczymy jak będzie to dopiero lato i sezon piknikowy w skokach, Na poważne skoki przyjdzie czas zimę
    (A ten nasz Stękała to chyba jeździ na te zawody za karę albo jako forma terapii czy cuś :/ )

  • Sigmusiaxd doświadczony
    @Pavel

    No właśnie. Niech walczy o udział w PŚ, a nie na jakieś LGP, które nic nie znaczy ciekawego. Jakbyśmy jeszcze chociaż nie mieli kogo do walczenia o punkty olimpijskie

  • Karpp profesor

    Topór obniża belke a on przeskakuje skocznie.
    Teraz przed polską szkoła nie lada wyzwanie. Nie spiep** tego do zimy ;)

  • Sigmusiaxd doświadczony

    BRAWO TOMASIAK! Piękny skok!

  • fraki doświadczony

    Stękała to dramat i niech idzie do FC albo kończy swoją przygodę, bo już 30 lat na karku a sukces to raz 2 miejsce w Zakopanem.

  • Pavel profesor

    Nie wiem dlaczego niektórzy forsują udział Tomasiaka w jakich konkursach LGP, jak dla niego priorytetem powinno być zrobienie limitu na najdłuższy period PŚ ;) Macie jakieś dziwne myślenie, nawet lider LGP woli walczyć o limit w LPK ;)

  • ASJ_212 weteran

    Topór obniża belkę

  • Bergisel7 stały bywalec

    Oby przekuł tę formę na zwycięstwo dzisiaj, bo zasługuje, jak nikt!

  • ASJ_212 weteran

    Amilkiewicz by skakał lepiej od Stękały

  • Sigmusiaxd doświadczony

    @Kazimierzz to jest twój Stękała?

  • ASJ_212 weteran
    @King

    Patrząc na to jak Wolny dotychczas skakał tego lata to to co pokazał w próbnej to jego aktualna forma

  • Sigmusiaxd doświadczony
    @Kazimierzz

    Stękała już się popisal tutaj. Wolny nie będzie przed Tomasiakiem, bo ledwo Joniaka wyprzedza w tych zawodach.

  • AntonelliBig stały bywalec
    @Sigmusiaxd

    Tja. Mam dostęp do rankingów. Komicznych polskich trenerów, bredzących o mitycznych treningach, pompowania balonika, wygrywania Polaków w letnich festynach. A potem do wyników w zimie, gdzie zaczyna się prawdziwy sport. I jest tam jedna wielka przepaść.

  • Karpp profesor
    @kibicsportu

    „ Może uznali, ze Wąsek nie potrzebuje teraz zawodów.”

    Bez przesady. Nie ma go tu bo marnie skakał. Nic tam nie uznali ;)

  • King profesor

    Co ten Tomasiak wyrabia tutaj to jest aż niemożliwe. Fajnie, że Wolny względem wczorajszego dnia się poprawił, bo jednak dobrze żeby zawodnik jego klasy był przynajmniej solidnym wsparciem w PK. Niżnik z Joniakiem też pokazują, że na ten moment PK to idealne miejsce dla nich.
    Serio jestem ciekaw czy Kacpra wystawią do Predazzo. Patrząc realnie jeśli za tydzień nie ujrzymy go w LGP to nie ujrzymy go już w ogóle, bo potem dobrze jakby powalczył o limit dla siebie na zimę.

  • Sigmusiaxd doświadczony
    @AntonelliBig

    Rozumiem, że masz dostęp do tajnych rankingów, skoro już wiesz, kto kogo ‘rozjedzie’. FIS pewnie się ucieszy, że ktoś robi robotę za nich.

  • AntonelliBig stały bywalec
    @Sigmusiaxd

    Kim są "zawodnicy polscy zawodnicy", to jakaś nowomowa u ciebie z osiedla? :)

  • kibicsportu profesor
    @Karpp

    Może uznali, ze Wąsek nie potrzebuje teraz zawodów. Myślę , że w tamtym lecie się już naskakal dużo. Niech dalej trenuje, żeby być ewentualnie gotowy na finał LGP. W każdym razie Tomasiak musi jechać do Predazzo. Po prostu zasłużył. Oby dzisiaj jakimś cudem wywalczył też miejscówkę na końcówkę LGP. Też dawno nie mieliśmy już tak młodego skoczka, który jest w takiej formie.

  • Kazimierzz stały bywalec
    @Sigmusiaxd

    zobaczysz że Wolny będzie dzis wyzej od Tomasiaka ;} Wspomnisz moje słowa. A i może i Stekala go wyprzedzi jak jakimś cudem trafi na huragan ten nielot bo wiadomo że Tomasiak nie ma prawa wygrac będzie dsq i może nawet w pierwszej serii tym razem

  • Sigmusiaxd doświadczony
    @Kazimierzz

    A ty może się uciszysz, bo jedyne co piszesz to bzdury. ZERO poszanowania dla zawodników polskich zawodników.

  • Karpp profesor
    @Paweł39

    Może prezes, który lubi wspominać swoją karierę niech sobie przypomni ile miał lat jak sam wygrywał pierwszy konkurs PŚ.

  • Karpp profesor
    @kibicsportu

    No jak Wąsek skacze tak dobrze, żeby przegrać wyjazd z Żyłą na LGP to nie mam pytań Xd
    MM nie zepsuje go o co boja się niektórzy, bo poskacze tylko w Predazzo i wróci do Topora

    Osobiście nie przypominam sobie u nas tak młodego zawodnika, który ewidentnie odskakuje od innych na LPK. Dlatego chciałbym zobaczyć w którym miejscu jest na 2 miesiące przed rozpoczęciem Pś porównując się do czołówki, która ma się zjawić we Włoszech.

  • Sigmusiaxd doświadczony
    @alo

    Ale zostawcie Tomasiaka! Niech skacze lepiej w LPK i niech na początku sezonu wskoczy do PŚ.

  • Paweł39 weteran
    @kibicsportu

    Maciusiak podmieni ale Wąska najpewniej, Tomasiak raczej szansy nie dostanie. Jakoś nie chce mi się wierzyć że z tym trenerem i tym prezesem ktoś "tak młody" dostaje szansę w LGP. Sorry, ale realia i mentalność naszych trenerów i prezesa jest jaka jest.. "Starzy rządzą" i oni są fanami tego żeby tak pozostało.

  • alo profesor
    @kibicsportu

    Ile to już razy były bajki że któryś z nich skacze dobrze na mitycznych treningach :) jak na razie dałbym spokój Wąskowi do Klingenthal.
    Do Predazzo powinni jechać Stoch Kubacki Zniszczoł Kot i Tomasiak. Żyła też chyba powinien zostać i trenować

  • Lataj profesor
    @Kazimierzz

    A co nam jeszcze wywróżysz z tej czarodziejskiej kuli?

  • AntonelliBig stały bywalec
    @alo

    Dokładnie. Jechać z trzydziestym garniturem AUT-ów. W lecie. W serii próbnej. Ubaw po pachy, byle jaki nołnejm z tych AUT-ów rozjedzie Tomasiaka w III czy II lidze jak się zacznie prawdziwy sport i skoki narciarskie w zimie.

  • kibicsportu profesor
    @Karpp

    Ciekawe co zrobi Maciusiak. Tomasiak zasługuje jechać do Predazzo. Wiadomo trójka Kubacki, Stoch, Zniszczol nie do ruszenia ze względu na walkę o punkty do IO. Jeszcze też Wąsek według Maciusiaka dobrze skacze już. Wydaje się, że po prostu Żyła do podmianki.

  • Lataj profesor
    @Karpp

    Teraz dostaje szansę na poziomie LPK, bo ta przewaga to była tylko w zawodach FC. Mentalność polskich trenerów stłamsiła niegdyś Pilcha, gdy w PK wygrywał, a nie dostał szansy od razu na cały TCS, tylko na austriacką część i już niższa forma.

  • Kazimierzz stały bywalec

    I co z tego jak znowu go zdyskwalifikują pewnie, życia nie znacie? nie może ktoś wychylać się po za austriackimi "vonami"

  • alo profesor

    No i dobrze Kacper , trzeba jechać z tymi Austriakami

  • ASJ_212 weteran

    Topór stworzył potwora

  • Karpp profesor

    I Tomasiak znowu odskakuje od wszystkich. Gdyby sprawdzić ich razem to pewnie tylko Stoch mógłby dzisiaj z Polaków skakać od niego lepiej (choć ręki sobie uciąć nie dam). Ale ta polsko- trenerska mentalność, niech się kisi na zapleczu bo jeszcze młody…

  • andbal profesor

    Oby w innym kombinezonie. Takie wyniki byłyby dobre w konkursie.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl