Wstępny kalendarz Pucharu Świata na sezon 2026/2027

  • 2026-01-13 16:43

Międzynarodowa Federacja Narciarska i Snowboardowa (FIS) opublikowała wstępny kalendarz Pucharu Świata mężczyzn i kobiet w skokach narciarskich na sezon 2026/2027. Prezentowana rozpiska przedstawia wyłącznie miejscowości i terminy weekendów, bez informacji na temat rodzaju zawodów. Polska ma zorganizować konkursy kobiet i mężczyzn w Wiśle (4-6 grudnia 2026) oraz mężczyzn w Zakopanem (15-17 stycznia 2027).

Zgodnie ze wstępnym terminarzem, inauguracja Pucharu Świata ma nastąpić w weekend 20-22 listopada 2026 w Lillehammer. FIS zaznaczyła jednak, iż wymaga od norweskich organizatorów poprawy jakości wydarzenia.

W kolejny weekend (27-29 listopada 2026) panowie mają rywalizować w Ruce, z kolei panie przeniosą się do Hinzenbach. W grudniu zarówno męski, jak i kobiecy Puchar Świata ma gościć kolejno w Wiśle (4-6 grudnia 2026), Titisee-Neustadt (11-13 grudnia 2026) i Engelbergu (18-20 grudnia 2026). Następnie ma zostać rozegrany 75. Turniej Czterech Skoczni (28 grudnia 2026-6 stycznia 2027), w ramach którego o Złotego Orła po raz pierwszy mają powalczyć również skoczkinie.

Styczeń będzie bardziej pracowity dla pań, które zaraz po Turnieju Czterech Skoczni wystartują w Ljubnie (8-10 stycznia 2027), a następnie wyruszą do Azji na konkursy w Zhangjiakou (15-17 stycznia 2027), Zao (19-20 stycznia 2027) i Sapporo (22-24 stycznia 2027). Panowie mają mieć wolny weekend po TCS, a w kolejnych wystartują w Zakopanem (15-17 stycznia 2027) i Sapporo (22-24 stycznia 2027).

W następnych tygodniach Puchar Świata kobiet i mężczyzn ma zawitać do Willingen (29-31 stycznia 2027), Lake Placid (5-7 lutego 2027) i Lahti (12-14 lutego 2027). Panie mają w planach jeszcze konkursy w Villach (19-21 lutego). Będzie to ostatni pucharowy start przed główną imprezą sezonu - mistrzostwami świata w narciarstwie klasycznym w Falun (22 lutego-7 marca 2027).

W marcu czekają nas łączone Puchary Świata kobiet i mężczyzn w Oslo (12-14 marca 2027) i Vikersund (19-21 marca 2027). Dla pań loty na Vikersundbakken mają być finałem zimy. Panowie wystartują jeszcze w Planicy (26-28 marca 2027), gdzie ostatni konkurs sezonu 2026/2027 zaplanowano na... Wielkanoc.

Oficjalne terminarze mają zostać zatwierdzone przez Radę FIS w czerwcu na Kongresie FIS w Belgradzie.

Wstępny kalendarz Pucharu Świata mężczyzn 2026/2027
Termin Miasto Kraj HS Szczegóły
20-22.11.2026 Lillehammer HS140  
27-29.11.2026 Ruka HS142  
04-06.12.2026 Wisła HS134  
11-13.12.2026 Titisee-Neustadt HS142  
18-20.12.2026 Engelberg HS140  
28-29.12.2026 Oberstdorf HS137 TCS
31.12.2026-01.01.2027 Garmisch-Partenkirchen HS142 TCS
02-03.01.2027 Innsbruck HS128 TCS
05-06.01.2027 Bischofshofen HS142 TCS
15-17.01.2027 Zakopane HS140  
22-24.01.2027 Sapporo HS137  
29-31.01.2027 Willingen HS147  
05-07.02.2027 Lake Placid HS128  
12-14.02.2027 Lahti HS130  
22.02-07.03.2027 MŚ Falun 2027 HS95/132
12-14.03.2027 Oslo HS134  
19-21.03.2027 Vikersund HS240 loty
26-28.03.2027 Planica HS240 loty
Wstępny kalendarz Pucharu Świata kobiet 2026/2027
Termin Miasto Kraj HS Szczegóły
20-22.11.2026 Lillehammer HS140  
27-29.11.2026 Hinzenbach HS90  
04-06.12.2026 Wisła HS134  
11-13.12.2026 Titisee-Neustadt HS142  
18-20.12.2026 Engelberg HS140  
28-29.12.2026 Oberstdorf HS137 TCS
31.12.2026-01.01.2027 Garmisch-Partenkirchen HS142 TCS
02-03.01.2027 Innsbruck HS128 TCS
05-06.01.2027 Bischofshofen HS142 TCS
08-10.01.2027 Ljubno HS94  
15-17.01.2027 Zhangjiakou HS140  
19-20.01.2027 Zao HS102  
22-24.01.2027 Sapporo HS137  
29-31.01.2027 Willingen HS147  
05-07.02.2027 Lake Placid HS128  
12-14.02.2027 Lahti HS130  
19-21.02.2027 Villach HS98  
22.02-07.03.2027 MŚ Falun 2027 HS95/132
12-14.03.2027 Oslo HS134  
19-21.03.2027 Vikersund HS240 loty

Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (12818) komentarze: (136)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • rybolow1 profesor
    @Farad

    Zhangjiakou I Szczuczyńsk zgoda. Ale w Pragelato skocznie są nieczynne

  • cms doświadczony
    @Sigmusiaxd

    Nie byłoby, racja ale mamy MŚ w lotach i Igrzyska więc mało miejsca w kalendarzu a chcieli utrzymać zawody w USA. Ale plan z jednym indywidualnym był nie do przyjęcia

  • cms doświadczony
    @cavalierjan19

    Tylko, że jak w Lahti będzie jeden indywidualny i potem duety to większość odpuści. Wg mnie lepsze byłoby Lahti tak jak w sezonie 2020/2021 w styczniu w miejscu Sapporo a Sapporo w miejsce Lahti po Lake Placid. Najbardziej lubię marcowe Lahti ale wiadomo, że nie będzie miejsca

  • cms doświadczony
    @Farad

    Skocznie w Pragelato to już nie funkcjonują, niszczeją i chyba nawet mają być rozebrane. Courchevel będzie przebudowywane i pojawi się w ramach próby przedolimpijskiej w sezonie 2028/2029. Myślę że coś z egzotyki mogłoby się pojawić w sezonie bez głównej imprezy 2027/2028 tylko kto będzie chciał zorganizować. Ale może wtedy Zhangjakou ?

  • Farad stały bywalec

    Dwa razy loty, żadnej normalnej. Tyle jest naprawdę wspaniałych skoczni normalnych które aż się prosi wykorzystac w PŚ. Szczyrk, Einsiedeln, Hakuba, Otepaa, Kuopio, itp, jak na to że egzotyka sobie w tym sezonie ładnie radzi to tak nudny kalendarz jest zbrodnią

  • Farad stały bywalec
    @cms

    Jak na to jak fajnie egzotyka sobie radzi w tym sezonie aż się prosi o takie lokalizację jak Erzurum, Szczuczyńsk, Courchevel czy nawet takie Pragelato. Albo nie wiem, jakakolwiek skocznia normalna

  • cavalierjan19 profesor

    Plan wygląda, jakby Sandro Pertille poprosił sztuczną inteligencję o wygenerowanie takowego. W miarę interesująco wypada Lahti przed MŚ, osobiście cieszy mnie obecność Titisee- kilka naprawdę dobrych konkursów tam było historycznie, zarówno z Małyszem, Stochem, jak i Kubackim w roli głównej.

  • TandeFan23 profesor
    @cms

    Racja. Zapomnialem. Teraz bedzie pora Titisee. Skompromitowalem sie .XD
    Po prostu nie lubie Vogtland Areny i powinna wypasc na stale. Titisee lepsze.

  • Sigmusiaxd doświadczony
    @cms

    Klinghenthal by nie był teraz, gdyby nie Lake Placid.

  • acka profesor
    @cms

    Sorry, masz rację, zapomniałem o 2023. Gdy przejrzeć statystyki, w minionej dekadzie celowali raczej w przedostatni weekend marca, w tej dekadzie już w ostatni, a 2023 był wyjątkowy, bo jeszcze dopieszczali Rumunów i Raw Air był w pełnej krasie, dlatego z nadmuchanym kalendarzem wstrzelili się nawet w kwiecień. Jeśli teraz celują w ostatni weekend marca, to 3 Wielkanoce w ciągu 9 lat czekają. A w 2035 Wielkanoc będzie w przedostatnią niedzielę marca, zatem może jeszcze jajeczko na Vikersund i dopiero po Wielkanocy Planica. Tyle, że wtedy finał byłby na Prima Aprilis. To się szykuje sezon😜🤣

  • cms doświadczony
    @TandeFan23

    Klingenthal na zmianę z Titisee-Neustadt organizuje niemieckie konkursy w grudniu

  • TandeFan23 profesor
    @acka

    Zgadzam sie. Dwa weekendy z mamutami to zalosnie malo. Przynajmniej jeszcze jeden na Kulm powinien byc. Osobiscie cieszy mnie powrot Lake Placid i wypadniecie Klinghental. Titisee mi znacznie bardziej pasuje.

  • acka profesor
    @tommy97ns

    W Austrii mogliby sobie polatać na Kulm - zaraz po Bischofshofen. Villach, Seefeld, Ramsau? Normalne? To dopiero byłaby nuda! PŚ Pań to i tak już dostateczna nobilitacja dla skoczni treningowych; dla młodzików i do ratowania rozsypanej techniki. Raz na dwa lata normalna na IO i Mś w zupełności wystarczy.

  • Mucha125 profesor

    Aa i wielkie gratulacje dla Włoch przebudowali obiekt i nie ma go w kalendarzu nieźle

  • cms doświadczony
    @acka

    Finał w Planicy nie zawsze był w ostatnią niedzielę marca, w 2008 roku był to nawet 16 marca. Ostatnio jest tendencja do wydłużenia kalendarzy, w 2023 finał był nawet 2 kwietnia i myślę że końcówka marca to dobry termin dla Planicy ale w latach kiedy jest Wielkanoc powinno się kończyć wcześniej i tak zapewne będzie. Po prostu nie zorientowali się, że 28 marca będzie Wielkanoc

  • Deschwinchenkocki doświadczony
    @Thorgal Aegirsson_1

    Nie bądźmy męskimi szowinistami. Ale na pewno logistyka leży u tych, którzy myśleli o połączeniu kalendarzy. Nie powiem, wzorując się narciarstwem alpejskim byłoby to może logiczne, ale tak jak sugerował Adam Małysz, zarówno mężczyźni, jak i kobiety mają w swoim PŚ rokrocznie lubiane przez kibiców przystanki, więc wykreślenie lub zubożenie któregokolwiek z nich w kalendarzu byłoby fatalne.

  • Deschwinchenkocki doświadczony

    Nomen omen: jaja.

  • acka profesor

    Sezon marzenie - do TCS będzie dość intensywnie i ciekawie, jak to zawsze na początku, potem festiwal paździerzowych skoczni, potem Falun, i tylko dwa mamuty, a już tak się fajnie zaczęło robić, gdy w tym sezonie wszystkie cztery mamuty uruchomione. Nuda, nie popisali się z kalendarzem, chyba, że jeszcze coś pokombinują.

    A skoro sezon kończy się teraz w ostatnią niedzielę marca, czasem zatem - na Wielkanoc trafi. 28 marca Wielkanoc w 2027 i 2032 roku, w 2035 nawet 25 marca. Czyli w ciągu 8 lat wypadną trzy wielkanocne finały PŚ. O ile FIS nie przeniesie finału sezonu na przedostatnią niedzielę marca.

  • niko_isnt_really_here bywalec
    @Raptor202

    obawiam się, że to poszłoby w drugą stronę, normalne skocznie by niestety wyleciały z obu kalendarzy

  • Kulas2468 stały bywalec

    Dlaczego nie ma w PŚ Rasnova uwielbiam skocznie i ciekawą obsadę.

  • zajac16 bywalec

    Kalendarze stają się coraz gorsze

  • Rawianek profesor

    Mam nadzieję,że kalendarz ulegnie zmianie.

  • tommy97ns stały bywalec
    @Kolos

    Wiem to doskonale ale jak oni tego nie potrafią sprawdzić ludzie biorą pieniądze a nie potrafią normalnie kalendarza ułożyć

  • EddieKoteł profesor

    Ale nuda w tym kalendarzu.

  • Lataj profesor

    Kobiety bez odpoczynku po nowości - TCS-ie kobiet. Równouprawnienie, psia mać

  • fighting_spirit bywalec
    @Kolos

    Niedziela Wielkanocna w 2027 wypada właśnie 28.03. Na wtedy wstępnie jest zaplanowany finał sezonu

  • Kolos profesor

    I kobiety mają więcej konkursów niż mężczyźni... Do czego to doszło....

  • Kolos profesor
    @tommy97ns

    W jaką Wielkanoc? Jest tak jak wiele razy - finał PŚ w niedzielę palmową.

    Jeszcze nigdy nie było skoków w Wielkanoc.

  • Stefan_Kraft_108 bywalec
    @Glinski

    Licząc konkursy w Falun i TCS jako "weekendy" to 18. Ale to sezon olimpijski i z MŚwL

  • raffi początkujący

    Dobijanie dyscypliny krok dalszy

  • Kwakuu weteran
    @ms_

    uważał mnie za trola z 3 lata temu

  • ms_ profesor
    @Kwakuu

    Poważnie? No jeśli tak to jego strata, jakby Cię nie zablokował to przynajmniej by wiedział jakie są składy xd

  • Sigmusiaxd doświadczony

    TCS u kobiet?

  • Kwakuu weteran
    @ms_

    Przecież on ma mnie zablokowanego od kilku lat

  • ms_ profesor
    @Thorgal Aegirsson_1

    Z tym łączeniem kalendarzy na siłę to głupota, ale porównujesz to do piłki nożnej, która jest jednak zupełnie inną dyscypliną. Spójrz na sporty zimowe, niemal w każdej dyscyplinie są wspólne kalendarze dla kobiet i mężczyzn, jedynie w narciarstwie alpejskim tak nie jest, ale też część zawodów jest organizowana wspólnie dla kobiet i mężczyzn w tym samym terminie. A np. w biegach czy w biathlonie to odkąd pamiętam zawsze kobiety i mężczyźni mają identyczny kalendarz PŚ. Obecnie nawet dystanse są zrównane bo musi być "równość" co akurat uważam za głupotę, ale wspólna lokalizacja zawodów jest od bardzo dawna, tyle, że do niedawna kobiety biegały na krótszych dystansach niż mężczyźni.

  • tommy97ns stały bywalec

    Kalendarz jest śmieszny finał w Wielkanoc tyle wolnych weekendów. Myślę że Planice przeniosą tydzień wcześniej a Vikersund będzie zaraz po MŚ i będą 2 weekendy po MŚ . Natomiast finał TCS mamy w środę więc śmiało można było zrobić 2 konkursy sobota niedziela gdzieś w Austrii np.Villach czy Seefeld albo Ramsau . Nawet zrobić luźniejszy weekend sobota indywidualny niedziela drużynowka albo jakieś duety. No i dalej nie rozumiem dlaczego po raz kolejny będzie 2 tygodnie przerwy przed MŚ. 19-21 lutego można by było zrobić zawody w Oslo albo w Lahti w Skandynawii. Konkurs na MŚ w Falun jest dopiero w niedzielę 28 lutego .

  • ms_ profesor
    @Karpp

    Kwakuu trochę podawał, ale głównie te słabsze reprezentacje.

  • Karpp profesor

    A co tam ze składami na Sapporo w zagranicznych ekipach? Nie chwalą się kto jedzie?

  • Glinski początkujący
    Tylko 17 weekendow?

    Ile w tym sezonie?

  • Kolos profesor
    @Cinu

    Tak, tylko Oslo to mekka skoków narciarskich (fakt, że popsuta ale i tak) a Vikersundbakken to jednak skocznia mamucia.

  • cms doświadczony
    @latarnik

    A może właśnie Predazzo by wskoczyło na tego 9 i 10 stycznia. Kto jak kto ale Pertile mógłby za tym polobbować

  • cms doświadczony
    @Farad

    Myślę, że większa szansa na jakieś bardziej egzotyczne lokalizacje (oczywiście pod warunkiem, że będą chcieli organizować PŚ) będzie w sezonie 2027/2028 bo wtedy będą tylko MŚ w lotach w Planicy na koniec sezonu. Chyba, że wystartują te FiS Games ale na razie na szczęście jakoś to ucichło bo chyba nie bardzo są chętni to organizować

  • xcoinx początkujący
    @Farad

    odbudowują po drugim osunięciu ziemii chyba

  • Farad stały bywalec

    W ogóle to co się dzieje że skocznia w Erzurum? Nie słyszałem o niej od dawna a wydaje się być idealną egzotyczna lokalizacja która możnaby wprowadzać do pś

  • Farad stały bywalec
    @Thorgal Aegirsson_1

    Przestań przykrywać swoją mizoginie udawaniem że zależy ci na dyscyplinie

  • Adam90 profesor

    Brakuje mi turnieju nordyckiego to był fajny turniej

  • latarnik bywalec

    Osobiście bardzo chętnie zobaczyłbym w nowym sezonie skocznie olimpijskie w Predazzo

  • Introverder profesor

    A wracając - to zasady kwalifikacji olimpijskiej w polskiej kadrze nie są jasno określone przez MM, chyba, że coś powiedział w jakimś wywiadzie czego nie słyszałem. Mam nadzieję też, że Wąsek nie został już "skreślony" ze składu.

  • Thorgal Aegirsson_1 początkujący
    NIE DLA LANSOWANIA SKOKÓW KOBIET, KTÓRE NISZCZĄ NASZĄ UKOCHANĄ DYSCYPLINĘ !!

    Liczę na kompletny blamaż kobiecego TCS kobiet w nadchodzącym sezonie i w najbliższych latach.
    Może ktoś w FIS wróci po rozum do głowy i jak zobaczą, że poza paroma tysiącami ludzi zgromadzonych na skoczni (którzy nie mają w tym czasie co ze sobią zrobić i z nudów będą to oglądać) nikt tej padaki nie będzie chciał oglądać w telewizji, to może go za jakiś czas skasują kompletnie.

    To skoki mężczyzn są jedyną Ligą Mistzrów tego sportu, a kobiece skoki nawet nie mają startu do drugoligowych skoków mężczyzn któym jest Puchar Kontynentalny. Proszę zauważyć jak piękne były teraz zawody na Bergisel w Innsbrucku, przy dziennym świetle, w tle ośnieżone i osłonecznione szczyty Alp.

    Jeżeli poprzez wprowadzenie Turnieju 4 skoczni kobiet w tym samym czasie i na tych samych skoczniach co konkursy mężczyzn, zawody w Innsbrucku zostaną przeniesione na godziny popołudniowe to te zawody stracą cały swój urok, podobnie zresztą jak ogromną część swojego uroku straciły zawody w Engelbergu od kiedy wprowadzono tam sztuczne oświetlenie. Teraz Engelberg dla widza przed telewizorem nie różni się niczym od chociażby takiego Klingenthal czy Lillehammer. A wiadomo, że nie bez powodu od najbliższego sezonu na Bergisel ma być właśnie sztuczne oświetlenie. To samo Konkrs Noworoczny w GA-PA -> to było tradycją, że zawsze do obiadu siadało się na Konkurs Noworoczny. I teraz w obecnym sezonie już przez skoki kobiet przenieśli kwalifikacje na godziny popołudniowe. GA-PA przy sztucznym oświetleniu to też już nie to samo niestety.

    To tak samo jakby wprowadzić w tym samym czasie i na tych samych stadionach Mundial facetów i Mundial kobiet. Pomimo że 90% globu interesowałoby się wyłącznie tradycyjnym Mundialem mężczyzn, a jacyś nieliczni (może 10-15 %) zasiadłoby do meczów kobiet, to sam fakt że obydwa Mundiale byłyby w tym samym czasie, to transmisje ze studia, wywiady, reportaże o meczach mężczyzn, musiałyby być skracane bo przecież stacje telewizyjne musiałyby przełączać transimsje na mecze kobiet. Jendym słowem mimo, że małokogo by interesowały mecze kobiet, to przyćmiły by one medialnie kompletnie całą atmosferę i otoczke związaną z prawdziwym Mundialem (mężczyzn!).

  • zimowy_komentator profesor

    Najbardziej pokrzywdzona jest słoweńska krajówka - nigdy nie może wstrzelić się z formą w sezon Pucharu Świata.

  • cms doświadczony
    @sailor

    Albo jednak Bischofshofen jak w roku 2022

  • cms doświadczony

    Bardziej realny i chyba lepszy kalendarz byłby taki (mówię realny bo raczej nie ma co liczyć na egzotyczne lokalizacje)

    20-22.11 Lillehammer
    27-29.11 Ruka
    04-06.12 Wisła
    11-13.12 Titisee-Neustadt
    18-20.12 Engelberg
    29.12 Oberstdorf
    01.01 Ga-Pa
    03.01 Innsbruck
    06.01 Bischofshofen
    09-10.01 Austria (Kulm lub ew. Bischofshofen)
    15-17.01 Zakopane
    22-24.01 Lahti
    29-31.01 Willingen
    05-07.02 Lake Placid
    12-14.02 Sapporo
    MŚ w Falun
    11.03 Oslo
    12-14.03 Vikersund
    19-21.03 Planica

  • sailor początkujący

    Jeśli nie chcą za bardzo obciążać skoczków po TCS, to mogliby zrobić ten weekend na skoczni normalnej. Do Villach jest blisko.

  • cms doświadczony
    @Karpp

    Tak będzie najprawdopodobniej. Oslo w czwartek 11 marca a potem weekend w Vikersund. Ciekawe co z tym weekendem po TCS, myślę że jakieś zawody mogą być, fajnie byłoby gdyby były loty ale prędzej przesuną Zakopane ale już mogłoby być Bischofshofen tak jak w 2022

  • Odlotowo_4567 stały bywalec

    Kolejny raz Lillehammer w kalendarzu. Szkoda, że nie ma Trondheim (nowa Granasen po przebudowie i tak jest lepsza niż Bubelkollen w Oslo), ale skoro po MŚ dotknęły ich bardzo poważne problemy finansowe i nawet MŚJ przeniesiono do Lillehammer, to trudno się dziwić, że w PŚ jest jednak Lysgårdsbakken.
    Skoro po TCS jest weekend wolny to fajnie byłoby zrobić 3 konkursy w Zakopanem: duety w piątek np. o 18:30 jak dawniej Wisła, gdy w PŚ była w środku tygodnia, potem dwa indywidualne w sobotę i niedzielę w okolicach klasycznej 16:00. Najlepszą opcją byłyby zawody indywidualne w Szczyrku przed Zakopanem, tym bardziej, że nie ma normalnych skoczni w kalendarzu, ale to niestety jest niemal nierealne.

  • cms doświadczony
    @ms_

    Nie wiem czy Pertile będzie chciał spędzać Wielkanoc na skoczni zamiast z rodziną. Myślę, że nie obczaili kiedy są święta w 2027. Myślę, że jednak Planica nie wyleci, będzie tydzień wcześniej i będą jakieś inne roszady w kalendarzu

  • cms doświadczony
    @Krulowiec

    To możliwe, że Zakopane dostanie znowu weekend tuż po TCS. Kiedyś Willingen miało weekend po TCS ale teraz organizują miksty w piątek dlatego pewnie za krótka przerwa byłaby między TCS a kolejnym konkursem. Druga opcja ale mniej prawdopodobna to konkurs w Oslo w czwartek 11 marca i potem w weekend Vikersund (coś na wzór 2025 roku)

  • Mucha125 profesor

    Piękny T4S. Testowali parę lat że będą osobno przystanki a teraz wspólnie faceci i kobiety będą. Genialny plan by zepsuć rywalizacje.

  • Krulowiec stały bywalec
    @cms

    To jest wstępny kalendarz. W ostatecznym na pewno przesuną koniec sezonu o tydzień wcześniej. Którąś skocznię wcisną na wolny z dwóch weekendów.

  • Krulowiec stały bywalec
    @cms

    Problemy finansowe po MŚ. Przecież zrezygnowali z organizacji Mistrzostw Świata Juniorów na rzecz Lillehammer.

  • ms_ profesor
    @cms

    Jeszcze Pertile to przeczyta i całkowicie wywali Planicę z kalendarza. Święta first xd

  • ms_ profesor
    @szczurnik

    Ale PŚ w kombinacji organizują i to inaugurację (u kobiet bo mężczyźni sezon inaugurowali jak zwykle w Ruce, ale w Trondheim też oczywiście mieli zawody razem z kobietami). A Norwegowie to ogólnie mają kłopoty finansowe, w Oslo np. w tym sezonie będą tylko jedne zawody w PŚ w kombinacji dla mężczyzn i kobiet, a początkowo chcieli zrobić tak jak w poprzednich latach dwa konkursy, ale finansowo nie byli w stanie tego zrobić bo szukają oszczędności.

  • Karpp profesor
    @cms

    Oni chyba sami nie popatrzyli, że akurat wtedy jest Wielkanoc. To cofam to co pisałem, kalendarz nie sprawdzi się w 100 proc, skończą jednak tydzień wcześniej. Wątpliwe, żeby skakali w święta.

    Dlatego zrobią to co ostatnio. Oslo będzie w tygodniu gdzieś tak środa i czwartek, i Planice przesuną na 20.03

  • szczurnik weteran
    @cms

    Po MŚ w Trondheim było sporo wiadomości o finansowych problemach organizatorów, więc jeszcze mogą lizać rany. Długo.

  • kubilaj2 weteran
    @cms

    Trondheim ma problemy finansowe.

  • maciek0932 profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Mogliby dać Zhangjiakou w to miejsce

  • cms doświadczony

    Kolejne pytanie? Gdzie Trondheim, które ma nowe obiekty (można je lubić lub nie, ja też miałem sentyment do tej starej skocznia) ale skoro zbudowali nowoczesne to powinny być wykorzystywane. Nie możnaby zrobić inauguracji w Trondheim zamiast Lillehmmer, żeby było zamiennie? Po TCS powinno być albo Bischofshofen jak w 2022 roku albo loty na Kulm tak jak było bodajże w 2010 roku (nie tylko ale w 2010 6 stycznia też przypadał na środę). I pytanie co z zawodami w Wielkanoc? Wiem, że kalendarz jest ciasny ale czy będzie na to zgoda wszystkich ekip?
    W takim układzie pewnie musiałoby być Oslo np w czwartek 11 marca, potem Vikersund 13 i 14 marca a Planica tydzień wcześniej od 19-21 marca

  • cms doświadczony
    @ms_

    Finał w Planicy zawsze najpóźniej przypadał na Niedzielę Palmową, w 2008 roku był bardzo wcześnie 16 marca a Wielkanoc przypadała na 23 marca. Ostatni raz PŚ zaplanowany na Niedzielę Wielkanocną to chyba 1991 rok i zawody w Szczyrbskim Jeziorze, które nie doszły do skutku z powodu złych warunków

  • cms doświadczony

    To co rzuca się w oczy w tym terminarzu to, że znowu Wiśle wciskają zawody kobiet i to w tym samym terminie co mężczyzn, pewnie znowu będzie grożenie odebraniem PŚ a jednak terminarze nie są połączone bo tydzień wcześniej Ruka ma zorganizować tylko PŚ mężczyzn a w styczniu kalendarze też się nie pokrywają.

    Druga kwestia to brak skoczni do lotów w Oberstdorfie i Kulm (jeżeli nie obydwie to przynajmniej jedna mogłaby się znaleźć) i zawody w lotach tylko w Vikersund i Planicy

    Trzecia sprawa to wg mnie bezsensowne rozdzielenie dalekich podróży do Lake Placid i Sapporo, mogliby już Lahti zamienić z Sapporo.

    I czwarta sprawa o której pisałem to Planica w okresie Wielkanocy. Wiem, że to nie są pewnie święta obchodzone we wszystkich krajach tak jak to w Polsce ale jednak np w 2008 roku czy np 2016 przy marcowej Wielkanocy zawody w Planicy były wcześniej. Chyba wiele lat temu były zawody w Szczyrbskim Jeziorze w Niedzielę Wielkanocną ale nie wiem czy to nie był jeden jedyny przypadek w historii

  • maciek0932 profesor

    U panów tym razem weekend przerwy po TCS, choć mogliby tak jak w sezonie 21/22 zrobić tam dodatkowe zawody w Bischofshofen. Albo loty na Kulm, pozostając w Austrii. Można przecież nawet zrobić dwudniowy weekend w Klingenthal albo w Predazzo. Tak samo weekend przed MŚ pusty, choć panie mają zawody. Mogli tam dać jakiś Rasnov, Predazzo, mamuta w Oberstdorfie albo nawet Klingenthal. Brakuje też Trondheim między Oslo a Vikersund. No i znowu łączony weekend w Wiśle. A miał być w Szczyrku w innym terminie. Zakopane na razie uniknęło konkursów kobiet, a szkoda. Wychodzi na to, że panie będą miały więcej zawodów niż panowie. Nie podoba mi się to.

  • Kwakuu weteran

    Składy ekip na zawody w Sapporo

    Czechy:
    David Rygl
    Roman Koudelka

    Estonia:
    Andero Kapp

    Finowie:
    Tomas Kuisma
    Jarko Maata

    Norwegia
    Johann Andre Forfang
    Marius Lindvik
    Kristoffer Eriksen Sundal
    Halvor Egner Granerud
    Benjamin Oestvold
    Isak Andreas Langmo

    Francja:
    Jules Chevret
    Valentin Foubert

    Rumunia:
    Daniel Andrei Cacina
    Mihnea Spulber

    Słowacja:
    Hektor Kapustik

    Ukraina:
    Yewhen Marusiak
    Vitalyi Kaliniczenko

    Turcja
    Fatih Arda Ipcioglu
    Muhammed Ali Bedir

    USA:
    Decker Dean
    Andrew Urlaub
    Erik Belshaw
    Kevin Bickner
    Jason Colby

    Najprawdopodobniej bez Włochów

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @Pavel

    Ale przynajmniej masz prawdziwą zimę. Czego nie można powiedzieć o Lillehammer.

  • ms_ profesor
    @cms

    O proszę, już kiedyś tak było, nawet kilka razy już się tak zdarzyło, ale ostatni raz taka sytuacja miała miejsce dawno temu, może to było 2008 rok albo coś w tych okolicach?

  • ms_ profesor
    @SkiJumpingSat

    Bo w kombinacji mają Ilvesa. Jeśli Aigro zająłby miejsce w czołowej 10 generalki PŚ to może wtedy i w skokach by chcieli PŚ zorganizować. Jakiś czas temu "z powodu inflacji" nawet z organizowania Fis Cupu się wycofali.

  • cms doświadczony
    Planica w Wielkanoc

    Co ciekawe finał PŚ w Planicy miałby się odbyć w.. Niedzielę Wielkanocną

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor

    Fascynujący kalendarz. Tyle nowości i ciekawych, oryginalnych rozwiązań. Z tej ekscytacji chyba dziś nie zasnę.

  • Lataj profesor
    @Lataj

    *i tak do

  • Raptor202 profesor
    @Alberto

    Z jednej strony narzeka na łączenie kalendarzy, a z drugiej narzeka na brak skoczni normalnych. Tak się składa, że gdyby jeszcze więcej weekendów było połączone, to miałbyś szansę zobaczyć zawody PŚ na normalnej skoczni w Hinzenbach, Villach, Zao albo Ljubnie.

  • Alberto początkujący

    Nudny i słaby kalendarz
    Na plus:
    - właściwie to tylko brak całkowitego połączenia kalendarzy
    Na minus:
    - brak nowości
    - brak trzeciego weekendu lotów Obersdorf/Kulm
    - brak jakiejś nowej skoczni (Predazzo)
    Oby w tym sezonie było mniej mikstów i fajnie by było zobaczyć jakąś normalną skocznie

  • Shoutaro doświadczony
    Moja ocena

    Kał...

  • Lataj profesor

    Żadnych nowych lokalizacji nie. Tylko dwa mamuty. Nuda. Pooglądałoby się PŚ panów w Zhangjiakou dla tego fantastycznego obiektu.

    A jak z łączeniem kalendarzy? Pewnie w kolejnym sezonie znów odroczą ten temat i tak usrranej śmierci.

  • Lataj profesor
    @Robert Johansson252

    Żylasty schabowy, w którym jest więcej panierki niż mięsa

  • Tomek88 profesor

    "Zgodnie ze wstępnym terminarzem, inauguracja Pucharu Świata ma nastąpić w weekend 20-22 listopada 2026 w Lillehammer. FIS zaznaczyła jednak, iż wymaga od norweskich organizatorów poprawy jakości wydarzenia."

    A wyglądałoby bo mniej więcej tak

    Pertile pyta czy poprawią jakość całego weekendu
    Oni odpowiadają, że tak
    Pierwszy dzień sezonu - banda za belką spada na Sundala

  • Tomek88 profesor

    Kalendarz prawie taki jak co roku. Na plus powrót Lake Placid. Po TCS dość długa przerwa, ale z drugiej strony gdyby te zawody były 3 dni po zakończeniu turnieju to z obsadą mogłoby być marnie, chyba, że zrobiliby tak jak bodajże w 2022 roku gdy mieliśmy weekend w Bischofshofen po zakończeniu TCS-u.

    Przed MŚ też można upchać jeszcze jeden weekend, skoro u kobiet się da to u panów też mogliby spróbować

  • Raptor202 profesor
    @M4ciej

    Jak już coś niemieckiego wywalać to Willingen a nie Titisee.

  • M4ciej początkujący

    I znów to samo. Kalendarz okropny. Lillehammer - wywalić całkowicie z kalendarza, można dać na przykład Trondheim. Wywalić Titisee, Niemców i tak dużo w kalendarzu. Ljubno/Predazzo po TCS? Wiadomo, że obsada nie byłaby najlepsza ale to byłoby ciekawe rozwiązanie. Zdecydowanie za mało lotów. Nuda, nuda i jeszcze raz nuda.

  • dervish profesor

    Podłączyli kobitki pod TCS. Paranoid. Juz widzę te konflikty czasowe i odwoływanie serii KO bo nie dało się przeprowadzić Q i żonglerkę godzinami rozpoczęcia zawodów tak żeby żadna płeć nie była pokrzywdzona.

    Jedna rzecz jest dobra - tym razem sylwestra chłopaki spędzą w damskim towarzystwie. ;)

  • Cinu profesor
    @majkiel

    Na zawodach kobiet masz dużo mniej kibiców jeśli w ogóle jacyś są a kalendarz ciekawszy i więcej zawodów. Czyli można.

  • majkiel weteran
    @Pavel

    No właśnie, jakiś czas temu któryś z redaktorów czy komentatorów o tym mówił. Ponoć wcale tak nie jest, że potencjalni organizatorzy "walą drzwiami i oknami" i biją się o to kto zorganizuje konkurs.
    W Zakopanem, Willingen czy na konkursach TCS kibiców dużo, a co za tym idzie bilety, knajpy, hotele pełne. Nawet na treningi można bilety sprzedać. A w takim Rasnovie czy Ałmatach, to dzieciaki ze szkoły przychodziły a nawet ich przywozili.
    Pewnie, że fajnie by było gdyby były różne skocznie, ale i gospodarze muszą być chętni

  • BartSki90 bywalec

    A kiedy wstępny kalendarz LGP?

  • SkiJumpingSat początkujący

    Gdzie jest Szczyrk , Rasnov. Dlaczego, Estończycy nie starają się o Puchar Świata? Organizują w kombinacji.

  • Joorny stały bywalec

    Fajnie jakby wprowadzili system, że konkursy weekendowe (2x indywidualne) poprzedzą w piątek albo drużynówka albo jeszcze lepiej duety. Chciałbym aby kiedyś w kalendarzu zadebiutowały zmodernizowane Worochta, Harrachov, Szczyrbskie marzy sie skocznia w Bułgarii bo jak Zografski skończy kariere to będzie mu sieli czekać 20 lat aż jego syn się pojawi w PŚ......a jeszcze nie doczekał się potomka :)

  • Cinu profesor
    @Kolos

    Oslo to trup a przerobiona bakken w Vikersund jest beznadziejna.

  • ms_ profesor
    @KazakhstanPower

    Niestety zapewne nic tam nie dojdzie. Rasnova to już po raz kolejny nawet w PŚ kobiet nie będzie to co tu mówić o męskim PŚ. Pertile nawet Predazzo nie przekonał, żeby zorganizowali PŚ. Wgl to już drugi sezon z rzędu kobiety będą miały więcej konkursów niż mężczyźni, w tym sezonie ta różnica jest minimalna, ale jeśli te wstępne kalendarze się potwierdzą, to w przyszłym sezonie mężczyźni będą mieli zapewne aż o 6 konkursów mniej niż kobiety. Skandal!

  • niko_isnt_really_here bywalec
    @Janusz11

    albo mogli by zrobić kilka weekendów, gdzie konkurs jednego dnia odbyłby się na NH, a drugiego na LH, tak jak np. w Lillehammer i Trondheim w sezonie 2023/24

  • ms_ profesor
    @Podhalanin

    Nawet to Bischofshofen już by mogli wpisać te zawody 8-10 stycznia tak jak było w jednym sezonie kilka lat temu gdy od razu po TCS były kolejne zawody w Bischofshofen. Idealnie by było jakby dali wtedy Bad Mitterndrof albo Villach, tam to od razu kobietom by PŚ zrobili zamiast tuż przed MŚ. Ogólnie fatalny ten męski kalendarz, pierwsze loty dopiero w Vikersund pod koniec marca, żadnych nowych lokalizacji, tyle dobrze, że jest Titisee-Neustadt zamiast Klingenthal i dobrze, że Lake Placid wraca. Do tego jeszcze Sapporo po raz pierwszy ma mieć zawody kobiet i mężczyzn w tym samym terminie, więc obawiam się, że koniec z nocnym konkursem w Sapporo, wtedy to sobie pewnie panie poskaczą, a mężczyźni oba konkursy będą mieli o 8 czy tam innej 7:15 naszego czasu, chociaż w sumie jest tzw. równouprawnienie to mogą zrobić, że raz faceci będą skakać wcześniej, a raz kobiety więc weekend mężczyzn zostanie godzinowo po staremu. Kiedyś już przy okazji PŚ w skokach był w Sapporo też PŚ w kombinacji i nie wpłynęło to na zmianę godziny rozgrywania zawodów u mężczyzn i oby tak samo było również tym razem.

  • Sigmusiaxd doświadczony
    @Filigranowy_japonczyk

    Totalny burdel potwierdzam. Np. Sundal...

  • Karpp profesor

    Kalendarze wstępne mają to do siebie, że nie sprawdzają się w 100 proc, ale ten akurat może się sprawdzić w całości ;)

  • Kolos profesor
    @Cinu

    Oslo i Vikersund chcesz z kalendarza wyrzucić?

    To dopiero byłby upadek skoków....

  • Pavel profesor
    @Cinu

    FIS ma problem z chętnymi do organizacji spoza Niemiec, Polski i Norwegii, a nie wolnymi miejscówkami ;)

  • KacpereQ_Ski_Jumping7312 bywalec

    A kobiety nie miały czasem mieć polskich konkursów PŚ w Szczyrku zamiast Wisły? Wszyscy wiemy jaka była frekwencja na ostatnich zawodach i PZN podobno przekonał FIS by zawody PŚ kobiet zmieniły lokalizację.

  • CzarnyOrzel weteran

    Słaby i nudny kalendarz.
    Brak Rasnova albo męskiego konkursu w Villach, jakaś skocznia normalna by się przydała. Kulm mógł by zostać również, dla odmiany jakaś Korea albo Francja ?
    Czemu nie ma już całkiem Kazachstanu, Ałmaty np ?

  • Skiflugschanze doświadczony
    @Gerwazy

    Mam nadzieję, że w Lake Placid będzie ten dla mnie już ikoniczny (choć wydarzył się tylko dwukrotnie) układ: indywidualny - duety (wieczór) - indywidualny

  • Kwakuu weteran

    Co to jest za kalendarz XDDD
    Co roku to samo, nuda

    znowu bez pomysłu na azjatycki tour, nic nowego, tylko stare odgrzewane kotlety, to w ten sposób chcą walczyć by skoki narciarskie nie umarły ze każdy weekend w Europie praktycznie? XDDD

  • Cinu profesor

    Na plus powrót Titisee i Lake Placid, i tyle z plusów. Konkursy w Norwegii do wywalenia i już się tworzy pole do nowych miejscówek.

  • Gerwazy weteran

    ALE NUDY.

    Jedyny plus to powrót Like Placid.

    Gdzie zawody na mamutach w Oberstdorfie i Kulm??!!

    Dlaczego Pertile nie korzysta z największej reklamy skoków jaką są loty narciarskie??!!

  • wojpud początkujący

    Jestem kompletnie zawiedziony, szkoda, że tak mało lotów

  • Skiflugschanze doświadczony

    Tak patrzę: coś dziwnie krótki ten kalendarz, a tu rzeczywiście, nie ma lotów innych niż na końcu sezonu.
    Kulm/Oberstdorf to obowiązek.

  • Mesq2004 stały bywalec

    Coraz nudniejsze te kalendarze, 0 nowych lokalizacji

  • Robert Johansson252 profesor

    Słaby kalendarz. Odgrzewany kotlet.

  • KazakhstanPower stały bywalec

    Ciekawe ze u pan weekendy po tcs i przed mś sa wypelnione a u panow nie, moze cos tam dojdzie (loty? rasnov? moze predazzo?) bo na razie ten kalendarz nudny niesamowicie

    Osobiscie bym chetnie zobaczyl PS w Ljubnie w tym terminie 8-10.01 ale raczej niemozliwe

  • Pavel profesor

    Ciekawe czy Predazzo nie skusi się na weekend po TCSie, przed przebudową coś organizowali.

  • TheDriger profesor

    Zły kalendarz.

    1. Kulm albo Oberstdorf to obowiązek, dlaczego Pertile chce niszczyć PŚWL jeszcze? Loty to sola tej dyscypliny

    2. Powinien byc PŚ przed MŚ jeszcze. Bez sensu te MŚ są rozwleczone i jeszcze pusty weekend przed nimi. Akurat MŚ to impreza niemęcząca. Dużo czasu tam spędzą i mało konkursów

    3. Norwegowie mogliby rotować te lokalizacje. Ciągle tylko Lillehammer i Oslo 😞 A przecież są nowe obiekty w Trondheim! Chciałbym Trondheim oglądać zamiast Lillehammer lub Oslo

    4. Chińczycy mogliby tez męski PŚ zorganizować. Byłaby to fajna egzotyka w PŚ, no i przepiękne obiekty w Zhangjiakou. Skoro FIS wymusza na organizatorach męskich zawodów dodawanie PŚ kobiet do kalendarza, to czemu nie moze Zhangjiakou przymusić do męskiego...

  • Pavel profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Taa bo Finlandii to tłumy pod skocznią ;)

  • Kolos profesor
    @Mucha125

    A i tak zapewne tę Planicę kobietom dopiszą do kalendarza ....

  • Kolos profesor

    Szkoda, że Szwedom nie zależy bo mogli by to Falun w środku tygodnia między Lillehammer a Kuusamo/Ruką co roku wpisywać w kalendarz PŚ. Dobre to było.

    Szkoda, że loty planowane tylko w Vikersund i Planicy.

    Ogólnie słaby kalendarz...

  • Kolos profesor
    @Stinger

    Na razie to wstępny kalendarz, ale miejmy nadzieję, że zapełnią ten weekend po TCS .

    Po za tym Pertile już rok temu mówił, że ekipy po TCS są zmęczone itd.

    Ale smutne jak to wygląda...

  • Fan_ekkipy_pod_narty początkujący

    Nihil novi i w sumie tyle
    Dziwne że nie robią pś w Trondheim

  • Koczek bywalec

    Babciu znów z tym pasztetem?

  • Stinger profesor

    Kobiety więcej konkursów niż panowie - jaki to jest dramat.

    Czemu kobiety mogą mieć weekend po TCS i przed MŚ, a panowie nie?

    Pamiętam jak przed tym sezonem kilka osób pisało, że kalendarz z tego sezonu PŚ jest ok bo to sezon olimpijski i nie da się nic nigdzie wcisnąć, a tutaj w kolejnym sezonie szykuje się gorzej niż w tym.

    Sandro Pertile chce zaorać skoki narciarskie?

    Już w poprzednim sezonie były głupie przerwy i widzę, że znowu do nich wracają.

    Kalendarz do kosza, a tym bardziej kiedy niewiadomo co oni tam planują i ile drużynówek/duetów/mikstów wcisną zamiast indywidualnych.

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @kibicsportu

    A latanie 3 tygodnie pod rząd po 3 kontynentach w zupełnie różnych strefach czasowych nie jest męczące?

  • rybolow1 profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    były gorsze inauguracje, w Klingenthal 2013 i Wiśle 2019

  • Jacobs_Andersen bywalec
    @marro

    Oby tylko nie wcisnęli tam znowu jakichś duetów.

  • kibicsportu profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Ale przecież już raz było Lake Placid i po nim Sapporo i każdy nie był z tego zadowolony, bo te podróże były bardziej męczące dla wszystkich. Lepiej jest dla nich, kiedy obie lokalizacje nie są po sobie.

  • marro profesor

    Wolny weekend po TCS, jest szansa na większą liczbę skoczków w Zakopanem.

  • Mucha125 profesor

    Niesamowite mężczyźni mają mniej lokalizacji od kobiet. Jedynie Kobietom wypada termin z Planicy

  • Janusz11 doświadczony

    Uboższy kalendarz, niż w tym roku, mało konkursów na mamutach, mnie jednak razi, jak co roku, brak konkursów na NH u panów (w tym roku trafił się jeden, w kolejnym zero).

    To niepopularna opinia, bo niektórzy uważają je za mało widowiskowe, ale NH to ciągle podstawa treningu u skoczków i konkurs, który odbywa się na każdych MŚ i IO, więc ciekawą opcją byłoby Villach zamiast Titisee-Neustadt w grudniu (tym bardziej, że Niemcy mają aż 6 konkursów, a Austriacy tylko 2) i / lub jeden konkurs Szczyrku w środku tygodnia przed Zakopanem (weekend tuż po TCS może zostać pusty w przypadku tak krótkiej przerwy).

  • King profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Ale to już nie 1 raz tak jest. Nie wiem czemu oni mają taki problem zgrać to z Lake Placid...

    I co tak mało tych lotów. Oberstdorf ma aż taki problem organizować rok po roku zawody, że tutaj jest całkowita przerwa? Bo Kulm jest na ogół co 2 lata z tego co pamiętam.

  • Seba Aka Krzychu profesor

    Kalendarz bez żadnych zaskoczeń. Szkoda, że nie ma weekendu w Bad Mitterndorf lub w Oberstdorfie, bo dwa weekendy lotów to trochę mało. Chociaż może się to jeszcze zmieni.

  • Filigranowy_japonczyk profesor

    Swoją drogą rozwalił mnie ten układ.
    1. Wylot do Sapporo.
    2. Powrót do Europy na weekend w Willingen.
    3..Wylot do na weekend Lake Placid.
    4. Powrót do Europy.
    Na szczęście to tylko wstępna wersja kalendarza i w kolejnej to zmienią.

  • Podhalanin stały bywalec

    Mało lotów, brakuje Oberstdorfu albo Kulm. Mogliby chyba jeszcze zapełnić weekend 8-10 stycznia, ale nikt nie będzie chętny, bo to tuż po TCS, więc obsada będzie marna, jak w Zakopanem w tym roku.

  • Filigranowy_japonczyk profesor

    W zasadzie kalendarz ten sam co roku. Dla mnie to żart, że Lillehammer ma znowu dostać inaugurację pomimo, że co rok mają tam burdel organizacyjny i na zawody nikt nie przychodzi. Naprawdę wolałbym żeby sezon zaczynał się tydzień później w Ruce bo gorszej miejscówki na inaugurację niż Lillehammer nie ma.

  • Sigmusiaxd doświadczony

    Szczerze? Lepszy PŚ kobiet niż mężczyzn, gdzie co roku to samo xD

  • Sigmusiaxd doświadczony

    Ble Ruka. Dajcie Szczyrk zamiast Zakopca, a Chiny zamiast tej Ruki ohydnej.

  • szczurnik weteran

    Villach na styk z MŚ jest ciekawe, jak zaczną na Mistrzostwach od kobiet, to tam się zrobi dosłowny PK z dużą kasą do wygrania.

    Jest weekend do wzięcia dla szaleńców bez parcia na obecność czołówki: "09-10.01.2027"

    Dziewczyny zostaną przegonione jak konie w kieracie - najpierw "turniej pięciu skoczni", gdyż Ljubno jest na styk z TCS, tylko jeden dzień odstępu, nawet nie będą ekipy wracały do swoich krajów. Potem niby ciut dłuższa przerwa, ale wchodzi "azjatycki tercet" Zhangjiakou-Zao-Sapporo, czyli inna strefa czasowa oraz czas między konkursami właściwie spędzony na podróży. Czy FIS chociaż czarteruje bezpośrednie loty z Chin do Japonii?

  • rybolow1 profesor

    RA nie wraca. Szkoda, że Willingen a nie Zhangjiakou

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl